En dat is het dus inmiddels wel... maar het is slechts één van de factoren waardoor zelf, dichtbij opwekken van energie nodig is (en er ook zuinig mee omgaan).
Soms verveel ik me en heb ik zin om met klimaatsceptici in discussie te gaan, in de ijdele hoop dat ze eens met iets nieuws (of iets waars...) komen. Helaas, dat is slechts zelden het geval. En je hebt gelijk, met links smijten kan iedereen, de kunst is om degene eruit te halen die 'waar' (of in ieder geval: het dichtste in de buurt van de waarheid) zijn.
Maar ik blijf mijn vraag, naar mijn mening de enige vraag die ertoe doet: durf jij de gok met onze leefomgeving aan? Ik niet. Jij kennelijk wel, maar het is zo jammer dat je ook gokt met
mijn leefomgeving, en die van mijn kinderen.
ook een vuurwerkverbod zou ik van harte toejuichen, nog meer dan een turbineverbod
Ik zie niet wat dat met CO2/klimaat te maken heeft (eerder met zware metalen, smog, straatvervuiling, geluidsoverlast, gestresste huisdieren (en mensen), debiele geldverkwisting, e.d.) maar verder ben ik het 110% met je eens.
Juist! Duurzaam kost bijna altijd minder, maar dat is vaak niet zichtbaar omdat fossiel de hemel ingesubsidieerd, tot in het absurde aan toe (Opel Ampera, aansprakelijksheidsverzekering kerncentrales).
Duurzaam is inderdaad veel en veel breder dan dat. Duurzaam treft hoe we met elkaar omgaan, onze financiën, ons scholingssysteem, onze kijk op voeding en gezondheid, transport, eigenlijk is er geen enkel deel van ons leven wat we niet duurzaam zouden moeten inrichten om onze wereld houdbaar te maken.
Met alleen zonnestroompaneeltjes op het dak, of een windturbine in een polder, zijn we er niet.
Maar het woord duurzaam is inderdaad kapotgemarket

- maar dat maakt het belang van échte duurzaamheid (niet die van TV) niet minder groot. We poepen in onze eigen etensbak. Dezelfde kortzichtige instincten die ons 20-30k jaar geleden nog zo goed van pas kwamen beginnen ons al flink te hinderen, en ik ben bang dat we er nog veel meer tegenaan gaan lopen.
[
Voor 35% gewijzigd door
JeroenH op 02-12-2012 22:09
]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar