De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.289 views

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 18:45

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Mooie reclame:

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:23
Niet om het één of ander, maar die is al dik twee jaar oud ;) Laat dan die van Nuon ook zien:

Ze blijven overigens erg sterk, ik ben geen heel grote fan van GP maar dit hebben ze erg goed gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 15-11-2012 15:11 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• JeroenH
Dit lijkt me echt iets voor in de kroeg. Deze mail viel zojuist in mijn mailbox:
Onderwerp: Mastervolt soldij 600

Bericht inhoud:
Mijn masterclass soladin 600 is defect
Hij knippert mer 7 lichtjes rood
De gebruiksaanwijzing zegt dat er dan in het veiligheidscitcuit iets kapot is
U heeft toendertijd de masterplan omgeruild
Hoe krijg ik hem gerepareerd
Hoeveel verschillende namen geeft hij deze omvormer nou? :X Terwijl wij allemaal weten dat de enige juiste naam Mastervolt Soladin 500 is...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 17:38

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@Jeroen: Waarom niet, als ik vragen mag :?
je bent dus ook geen lid ? ( of misschien wel )
zelf ben ik wel lid van ze, en eerlijk gezegd hebben ze wel eens acties waar ik niet zo achter sta, maar goed, waar ze voor staan komt overeen met mijn ideeen.

• JeroenH
JAN-B schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:22:
@Jeroen: Waarom niet, als ik vragen mag :?
je bent dus ook geen lid ? ( of misschien wel )
Tuurlijk mag je dat vragen :) Ik heb niet zoveel tegen waar ze voor staan, maar ik vind vooral de vorm van sommige van hun acties niet altijd de meest constructieve. Da's alles...

(google maar eens naar Greenpeace+brent spar)

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

JeroenH schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:02:
[...]

Zoals hierboven beschreven zijn er inderdaad mobiele apps die een gewone foto in optisch licht nemen, en daar "infraroodachtige" kleuren aan geven. Dit is niet meer dan een gimmick.

FLIR maakt voor hun merk camera's wel een Android app waarmee je wat basisbewerking kunt doen: Google Play: FLIR Tools Mobile Maar dan moet je wel eerst IR-foto's hebben, gemaakt met een warmtebeeldcamera van FLIR.

[...]

Ik vind het leuk om te leren. Het omgaan met de camera heb je in een half uurtje wel onder de knie, is mijn ervaring. Waar wel veel tijd en vooral ervaring in gaat zitten is in het interpreteren van de foto's, en die interpretatie om te zetten in een advies ("isoleer die muur", "vervang dat raam"). Zin om eens te bellen om ervaringen uit te wisselen?
Dat advies doen heb ik hier al geleerd :P
Is prima, ik kom ook regelmatig in de buurt van Hilversum btw :)

Ben nog alleen op zoek naar een programma waar je boven de plaatjes kan zweven met je muis en de temperatuur ziet. Heb het ooit gezien op het interweb maar kan het niet terug vinden...
ollie1965 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:02:
[...]

Eigenlijk zou het wel leuk zijn dat er voor volgende week bij ons thuis ook foto's van de ramen beneden komen en dan over 2 weken weer.
Krijg je een verschil van vuurrood naar donkerblauw :Y
Ach ja ik weet wel wat er gaat verbeteren.

Wel lastig hoor zo'n nieuwe deur :+ , moet een nieuwe cilinder, slot en schilden komen want de deur dikte gaat van 40mm naar 98mm :o
Komende dagen de maat voering in orde maken vanwege de dikte van de kozijnen en het kunnen stellen van de kozijnen en dan woensdag de hele dag foto's maken.
Zou opzich wel grappig zijn maar Roosendaal-Den Helder is een flinke afstand :P
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:40:
we hebben trouwens 110 fotos gemaakt `in de hele sessie`,
weet niet of dat overkill is om eea te laten zien, of dat het juist interessant is.
ik had 2 jaar eerder ook al warmtefoto`s en heb daar acties aan verbonden,
dus wellicht is het een learning curve voor iedereen, keiharde euries, of milieuwinst.
ik hoor het graag.
kan ook gewoon af en toe reageren op zaken onderbouwd met 1 van al die foto`s.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan :P

110 is wellicht een overkill maar een foto waar voor-na duidelijk te zien is zou wel leuk zijn :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 18:45

flippo765

4170 Wp subsidieloos

JeroenH schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:48:
[...]

Ze blijven overigens erg sterk, ik ben geen heel grote fan van GP maar dit hebben ze erg goed gedaan.
Kwam vanmiddag voorbij op RTL-Z toen ik toevallig keek en vond ze wel mooi staan in dit topic.

Zie nu ook dat ze wat ouder zijn, maar ach oud nieuws is niet perse slecht nieuws.

• JeroenH
Erasmo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:40:
Leuk! Geef maar eens een belletje (ik stuur je wel mijn 06 en e-mailadres via DM)
Ben nog alleen op zoek naar een programma waar je boven de plaatjes kan zweven met je muis en de temperatuur ziet. Heb het ooit gezien op het interweb maar kan het niet terug vinden...
De Android-app die ik eerder noemde is gratis, en elke FLIR camera wordt geleverd met FLIR-bewerkingssoftware.

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 18:57
[...]

[...]

Roosendaal, roosendaal godsie daar woon ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:50

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

zonnefreak schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:20:
[...]

Roosendaal, roosendaal godsie daar woon ik ook.
Dat weet ik, en wel zo dicht bij dat ik dat makkelijk kan kruipen. :+
Jij woont volgens mij tussen F en L D... Ik tussen R D... en D Weg
Volgende week woensdag opstopping dus op de ring aan de westelijke zijde ter hoogte van ons huis (alleen 's ochtends), vanwege een kraantje wat de kozijnen 26 meter moet verplaatsen naar onze achtergevel.
Al vast bij deze mijn verontschuldigingen (maar je kunt er gemakkelijk langs via de oostzijde of zuidelijk uit).
[...]

Kan me herinneren (als ik nu niet mensen door elkaar haal) dat jij ook hier een aantal keer in de buurt bent geweest, volgens mij had je ook foto's gemaakt van een behoorlijke SDE installatie in Wouw.

Maar het is inderdaad een eind weg over die A9/N9 (kom er maar 2x per jaar voor de boot naar/van Texel).

[ Voor 29% gewijzigd door ollie1965 op 16-11-2012 09:40 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
ollie1965 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:36:
[...]
[...]
Wat een korte straatnamen hebben ze daar in Roosendaal. Is het overigens het Brabantse Roosendaal of die andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44

Freak187

geen

Heb sinds eergisteren een 8-tal PV panelen laten installeren op m'n dak. Daaronder hangt een SMA omvormer. Nu werk ik fulltime en ga ik van huis als het donker is en ook als ik thuiskom is het donker. Volgens mij schakelt de omvormer zich uit als er geen opbrengs is. Maar als ik wil checken hoeveel er opgebracht is, moet je volgens de handleiding van SMA "kloppen" op het display. Maar als ik dat doe, gebeurd er niks. Iemand ervaring of dat goed is?

Ook zie ik geen teruglevering op de 'slimme' meter in de meterkast..... Maar dat kan omdat het niet zo mooi weer is geweest en dat de opbrengst te laag is om genoteerd te worden?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Na 1x kloppen op de kast van de omvormer hoort het display aan te gaan. Ook 's nachts. Ik zou niet op het display zelf kloppen. Klop je wel hard genoeg?

Geen registratie van teruglevering op je meter lijkt me geen goed teken. Staat de groep wel aan in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Dan ben ik toch wel blij met mijn Kostal die een interne webserver heeft waarop alles af te lezen is door heel het huis. Via Suntrol kan ik verder wereldwijd mijn opbrengst zien. Als ik jou was zou ik hem aan Suntrol koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Cruise Control schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:43:
Na 1x kloppen op de kast van de omvormer hoort het display aan te gaan. Ook 's nachts. Ik zou niet op het display zelf kloppen. Klop je wel hard genoeg?

Geen registratie van teruglevering op je meter lijkt me geen goed teken. Staat de groep wel aan in de meterkast?
Op de SMA omvormer staat een icoontje waar je zou moeten kloppen. Ik zal het vanavond nog eens proberen, maar hij gaf in eerste instantie dus geen sjoegge.

De installatie is volledig aangelegd en ik heb weinig verstand of het goed is aangesloten. Als de omvormer vanavond nog geen kik geeft, bel ik het installatiebedrijf wel even.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 1x kloppen op de kast van de omvormer hoort het display aan te gaan. Ook 's nachts.
niet bij mij hoor, display alleen als er dc opbrengst is (sma 2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:58:
[...]

niet bij mij hoor, display alleen als er dc opbrengst is (sma 2x)
Mmm ok... dus dan ga ik het morgen ook maar een keer proberen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

jantje.vlaam schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:54:
[...]

Wat een korte straatnamen hebben ze daar in Roosendaal. Is het overigens het Brabantse Roosendaal of die andere?
Lekker efficient met het invoeren in je Navigatie systeem :+
Gaat me er meer om dat ik vind dat je niet adressen de weide wereld in moet gooien.

Er is trouwens maar 1 Roosendaal, want dat andere is https://maps.google.nl/ma...ozendaal,+Gelderland&z=12

Overigens wat dacht je van straat A in Ottoland (ooit iemand gekend die daar op nummer 16 woonde, telkens als hij iets aanvroeg werd het nooit gestuurd gek hé "ik woon op A16 in Ottoland" overigens B bestaat daar ook)

[ Voor 0% gewijzigd door ollie1965 op 16-11-2012 13:28 . Reden: typo ]

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:02

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Je kan snachts kloppen wat je wilt maar mijn SMA SB1200 wordt dan echt niet wakker.
Pas bij daglichten als er DC stroom is kan je hem wekken.

Gewoon even een DIN KWH meter met Youless monteren :D

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 16-11-2012 14:00 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn SB2500 doet dat ook alleen maar overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Dat verschilt dan blijkbaar per type. Mijn SB2000HF kan ik 's avonds als het al lang donker is gewoon nog wakker maken. Als het na middernacht is, staat de dagopbrengst wel weer op nul.

[ Voor 10% gewijzigd door Cruise Control op 16-11-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01
Zo, Nuon had in de buurt een spamactie opgezet onder de noemer 'wijkactie' en toch maar eens gebeld. Flinke tijd geleden had ik ook een Nuon persoon over de vloer, maar die kon met niks komen omdat m'n muuroppervlak te klein zou zijn (20m2) en ventillatie van de kruipruimte een probleem zou kunnen vormen omdat er geen renovatiekanalen geboord kunnen worden. Andere isolatiebedrijven mochten ook niet baten.

Dus nu nog maar eens geprobeerd bij de Nuon om te zien of er collectief meer mogelijk zou zijn. Deze persoon had immers door de wijk gelopen en ziet mogelijkheden voor zowel het minimale orderbedrag (rekening delen met buren), geringe oppervlakte alswel de ventillatie (is geen probleem want er lopen ventillatiekanalen die de papieren ridder de vorige keer niet eens wilde bekijken 8)7).

De eerste buur is in elk geval al geinteresseerd. Vanavond de rest maar even langslopen. Zou mooi zijn als we de spouwscheiders uit kunnen sparen.Dat zou namelijk makkelijk op kunnen lopen tot een kwart van de factuur.

En ja, ik weet dat Nuon een dure reseller van isolatiediensten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 18:57
ollie1965 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:27:
[...]

Lekker efficient met het invoeren in je Navigatie systeem :+
Gaat me er meer om dat ik vind dat je niet adressen de weide wereld in moet gooien.
Yep helemaal mee eens hoor. Je zit in ieder geval goed bij mij.
Ik zal proberen de woensdagochtend eens te komen kijken naar de takelwerkzaamheden ben wel benieuwd geworden.
ps je hebt een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb weer stroom na een dag, `geplanned`, was vandaag lekker de warmtebeeld fotos issues aan het fixen, en een warmtelekje bij de voordeur gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

De SB2500 HF geeft bij kloppen altijd thuis (dag en nacht)!
Als ie het niet doet probeer het lied "Hoor wie klopt daar kinderen" eens in te zetten ;)
Overigens als je met een zaklamp op het donkere display schijnt kun je de produktie wel aflezen.
Maar in principe moet hij het bij kloppen altijd doen.

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hierboven staat sluipverbruik van een 2500HF

ik schakel met plugwise alles af snachts(scheduled), zijn ze ook beschermd

leuk nieuws : met de keukenboiler voor de zonneboiler lijkt het net alsof de collector nog werkt,
nog steeds is het vat niet onder de 35c geweest... omdat de cv ook op het vat zit, haal ik erg leuke resultaten met gasbesparing.
voor november 2012 noteren we voor de eerste 2 weken 33m3 gas, hilarisch weinig.(2011 58m3)

keukenboiler *; zonneboiler

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ollie1965 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:36:
[...]

Volgende week woensdag opstopping dus op de ring aan de westelijke zijde ter hoogte van ons huis (alleen 's ochtends), vanwege een kraantje wat de kozijnen 26 meter moet verplaatsen naar onze achtergevel.
Al vast bij deze mijn verontschuldigingen (maar je kunt er gemakkelijk langs via de oostzijde of zuidelijk uit).

[...]

Kan me herinneren (als ik nu niet mensen door elkaar haal) dat jij ook hier een aantal keer in de buurt bent geweest, volgens mij had je ook foto's gemaakt van een behoorlijke SDE installatie in Wouw.

Maar het is inderdaad een eind weg over die A9/N9 (kom er maar 2x per jaar voor de boot naar/van Texel).
Ik moet zo af en toe in België wezen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:07
@eric-pvt.

Hier 26 m3 gas ( 50% douche en 50% CV) voor november, lang leve de houtkachel.

Hoeveel elektriciteit verbruikt de keukenboiler? Ik wil volgend voorjaar ook een zonneboiler plaatsen en zo'n keukenboiler erbij om het teveel aan geproduceerd zonnestroom in het najaar op te maken is best een leuke optie.

Hoeveel liter is de keukenboiler?

Voor CV doeleinden minder interessant, daar is de houtkachel voor.

[ Voor 5% gewijzigd door drielp op 16-11-2012 23:53 ]

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je laatste regel, dat dacht ik ook, maar het warmwater verbruik over de dag komt in de boiler en blijft er zitten, de wtw doet ook mee voor de boiler, en zo zit er flink wat warmte in de boiler, daar waar ik vorig jaar de boiler vulde met 8c water
savonds gaat dat de cv in, en hiermee word niet 1 ruimte (houtkachel zonder cv of e-radiator) maar het hele huis verwarmd.
het e verbruik valt best mee, maar doet er bij mij helemaal niet toe, want mijn stroom is gratis.
de keukenboiler is 10 liter, en heeft hotfill van de wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:10:
je laatste regel, dat dacht ik ook, maar het warmwater verbruik over de dag komt in de boiler en blijft er zitten, de wtw doet ook mee voor de boiler, en zo zit er flink wat warmte in de boiler, daar waar ik vorig jaar de boiler vulde met 8c water
savonds gaat dat de cv in, en hiermee word niet 1 ruimte (houtkachel zonder cv of e-radiator) maar het hele huis verwarmd.
het e verbruik valt best mee, maar doet er bij mij helemaal niet toe, want mijn stroom is gratis.
Ik krijg bij greenchoice gewoon 21 ct/kWh terug voor mijn overproductie. Lijkt me dus niet dat stroom gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot -1000kWh wellicht, maar daar zit ik iets dieper onder, ook nog onder de -5000kWh zelfs.
met een oud kontrakt wellicht ook nog wel maar de langste is 3 jaar bij greenchoice, dus dat stopt vanzelf, is mij door greenchoice uitgelegd.
door gemeentelijke subsidies 5 jaar lang was pv voor mij altijd al <25cent/Wp allin op het dak draaiend, zodoende ben ik nu al ver na de tvt, en dat maakt mijn stroom gratis, en het gas maar akelig duur, en die meter gaat alleen maar vooruit.
de hele geld discussie vind ik maar armoedig, wat welke maatregel voor effect heeft, en het proberen, vind ik heel waardevol.

ik zie in een ander topic dat je ook `lucky` was, dat gelukje moet je koesteren, ik heb dat al 5 jaar lang mogen krijgen, en dat vind ik vrij bijzonder.
http://van.wijk.net/pvt/gc022012.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:02:
tot -1000kWh wellicht, maar daar zit ik iets dieper onder, ook nog onder de -5000kWh zelfs.
Bij mij was het -460 kWh in 3 maanden. Overigens moeten ze altijd een "redelijke" vergoeding geven, maar dar zal dan niet veel meer dan 6 ct. zijn. Dan is het zinvol gasverbruik te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 16:01
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:25:
hierboven staat sluipverbruik van een 2500HF

ik schakel met plugwise alles af snachts(scheduled), zijn ze ook beschermd

leuk nieuws : met de keukenboiler voor de zonneboiler lijkt het net alsof de collector nog werkt,
nog steeds is het vat niet onder de 35c geweest... omdat de cv ook op het vat zit, haal ik erg leuke resultaten met gasbesparing.
voor november 2012 noteren we voor de eerste 2 weken 33m3 gas, hilarisch weinig.(2011 58m3)

keukenboiler *; zonneboiler
Maar zijn de eerste twee weken van november 2012 wel 1 op 1 te vergelijken met 2011??
Kouder/warmer/windsnelheid/meer/minder thuis?

Hier eerste 17dgn november =22m3 gas (2 personen en afgelopen week een zieke dreumes full time thuis, cv op 20graden gehele dag, geen zonneboiler/geen houtkachel/geen zonnepaneel, remeha calenta 2010 1990 tussenwoning oud dubbel glas met gordijnen en vorig jaar kelder geïsoleerd naar 25cm eps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja wel in graaddagen (www.mindergas.nl) en voor dezelfde woning,
omdat de inhoud en ligging onbekend is, kunnen wij onderling niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Net een meter of 30 aan schuimtochtstrips verwerkt in mijn huis. Een klus van niks, ik snap niet dat ik dat niet enkele jaren geleden al heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-10 20:20

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

marz01 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:21:
[...]Maar zijn de eerste twee weken van november 2012 wel 1 op 1 te vergelijken met 2011??
Kouder/warmer/windsnelheid/meer/minder thuis?
Gegevens KNMI de Bilt van 1 t/m 16 november:
2011: Tgem. 8,3C en 60 zonuren. Gem. windsnelheid 3,2m/s en windrichting 80% OZO
2012: Tgem. 7,4C en 30 zonuren. Gem. windsnelheid 3,7m/s en windrichting 81% ZZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:10:
Dus douche wtw --> keukenboiler --> zonneboiler --> CV, niet gangbaar, wel slimme opstelling

Dubbele ww in zonneboiler neem ik aan?

Lijkt me wel wat, douche wtw komt dit jaar nog, bij plaatsing zonneboiler dus ruimte houden voor keukenboiler. Nog even zoeken naar een goede douche wtw, briese, itho of technea?

Thanx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 11:08
Technea, de allerlangste.
helaas spreek ik niet uit ervaring :(

[ Voor 52% gewijzigd door hansdegit op 17-11-2012 22:03 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Bedankt, de technnea van 2 meter dus. Gaat gemakkelijk passen, afvoer van de douche is goed bereikbaar en waterleiding zit ernaast.
Moet ik na de douche wtw de waterleiding alleen op de zonneboiler aansluiten of is een aanvoer naar de douche zelf en de zonneboiler beter. Zoals de handleiding beschrijft, maar dan naar de cv ketel.
In een normale situatie geeft dit het beste rendement te geven, maar misschien ligt dit met een zonneboiler anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Eric heeft de uitgang van de WTW op de ingang van de zonneboiler aangesloten. De boiler is je warmtebuffer; het lijkt me het handigst om daar al je overtollige warmte in op te slaan...vandaar de term : "warmtebuffer" ;)

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
Hoe meer water er door de wtw stroomt hoe beter het rendement, vandaar het advies om zowel de douche als het warmwatertoestel aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Vind ik geen goed advies. Waarom zou er meer water gaan lopen door de wtw als je ook je douche erop aansluit? Meestal gaat er slechts één waterleiding naar boven. Dus of ik nu alle warmte in de boiler stop of een deel meteen op mijn hoofd laat stromen, er gaat een gelijke hoeveelheid koud water door de wtw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
Er komt water van 60 graden uit je boiler. Je doucht met water van 40 graden. Dat betekent dus dat niet al het water dat uit je douche stroomt door je boiler kont. Sluit je dus ook je koud water aanvoer van je douche aan op de wtw dan heb je meer debiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Maar denk je dan dat het koude water uit mijn voorbeeld door een privé waterleiding naar boven gaat? Die gaat ook gewoon langs de wtw hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alles gemeten, en het aansluiten van ook de koud op de douche is alleen van toepassing bij een eenvoudige gasketel (cw3 of zo)
als je een zonneboiler hebt, dan alles daarin stoppen, echt dat scheelt een berg, echt enorm veel,
zeker als je daarna begint te hotfillen was en afwas enzo.

de hogere debiet is leuk maar uiteindelijk spoel je het toch weg, via de koud.
bij een zonneboiler gaat de buffer in temperatuur omhoog, dat is essentieel.
hoe langer ik douche, hoe lager de ketel terug moduleert, en in het geval van condensatie kan je enorme rendementen halen op gas voor tapwater.

vandaag een leuk voorbeeld, smorgens gedouched, de boiler naar 33c,
aan het eind van de dag staat deze op 55c door de zon, de starttemperatuur is 25c hoger dan zonder wtw, dit gaat vaak zo als even de zon schijnt, maar ook zonder zon is het al erg goed.

elke dag haal je zo een uur op de boiler, en geen gas voor de cv, ook de aanwarmtijd is als een turbo voor de ketel.(comfort!)
in sommige gevallen is het ook niet toegestaan dat er warm terugloopt naar de koud via de douchekraan.

technea erkent overigens mijn bevindingen, maar ze passen hun communicatie niet aan, jammer vind ik dat.

ik heb de technea/heitech wtw v3, 2 meter
Rendement 62.2% (tests uitgevoerd met flow 12,5liter)
alle leidingen zijn in staat tot cw6, flow is er dus genoeg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
hansdegit schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:59:
Maar denk je dan dat het koude water uit mijn voorbeeld door een privé waterleiding naar boven gaat? Die gaat ook gewoon langs de wtw hoor.
Bij mij gaan er twee aparte leidingen naar boven, één naar de badkamer, en één naar de zonneboiler en cv. Beide aansluiten is dan meer werk. Ik overweeg ook een wtw te plaatsen. Het makkelijkst zou het voor mij zijn alleen de douche aan te sluiten, maar als ik eric-pvt goed begrijp is dat dus niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een wtw kan bij 10 liter per minuut wel 12Kw vermogen leveren puur uit de terugwinning
elke optie is het proberen waard, mijn situatie (met cv en hotfills) hoeft niet elders ook goed te werken (zonder cv maar groot gezin en lekker lang douchen)

een douche wtw voor het douchen, en daarna een hotfill was (via de zonneboiler) is een heel apart verhaal, dat een wtw maar 200m3 bespaart is een dik poep verhaal, het maakt van je hr ketel een hr250
iets van cop 2.5 ofwel 1x gekocht, 2.5 keer gebruikt die warmte.
tvt is geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 09:26
hansdegit schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:59:
dat klopt op zich, en daarom moet je de wtw ook niet in je bestaande koud waterleiding monteren, maar een apparte leiding aanleggen naar de cv ketel, want alleen het koude water naar de cv ketel moet voorverwarmd worden, of je moet het oke vinden dat ook de waskom en de wasmachine via de wtw koud water gaan krijgen, wat op dat moment niet wordt voorverwarmd, maar wel een lagere druk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb de afgelopen week drie bezoekjes met de warmtebeeldcamera afgelegd, en dat was zowel leuk als leerzaam. Ik ben nu bezig om een format op te stellen voor een 'bezoekrapport', dus e.e.a. loopt lekker.

Mijn bezoeken tot nu toe waren bij mensen in relatief nieuwe woningen, 1975 en nieuwer. Het slechtste wat ik daar op het gebied van warmtehuishouding aantrof waren 'schoonheidsfoutjes' zoals kierende deuren, open brievenbus e.d.

Ik zou mijn tanden wel eens in een echt 'probleemgeval' willen zetten, bv. een huis van vóór 1940. Zijn er Tweakers in midden-Nederland in een oudere woning die interesse hebben in een bezoekje met de warmtebeeldcamera? (Mensen met een nieuwere woning zijn ook nog steeds meer dan welkom, ik leer nog steeds van elk bezoek - en sowieso is het altijd erg leuk eens het gezicht achter de Tweaker te zien :)).

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenH op 18-11-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaver 4
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:36

Klaver 4

1140 + 1740 = 2880 Wp

JeroenH schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:12:
Ik heb de afgelopen week drie bezoekjes met de warmtebeeldcamera afgelegd, en dat was zowel leuk als leerzaam. Ik ben nu bezig om een format op te stellen voor een 'bezoekrapport', dus e.e.a. loopt lekker.

Mijn bezoeken tot nu toe waren bij mensen in relatief nieuwe woningen, 1975 en nieuwer. Het slechtste wat ik daar op het gebied van warmtehuishouding aantrof waren 'schoonheidsfoutjes' zoals kierende deuren, open brievenbus e.d.

Ik zou mijn tanden wel eens in een echt 'probleemgeval' willen zetten, bv. een huis van vóór 1940. Zijn er Tweakers in midden-Nederland in een oudere woning die interesse hebben in een bezoekje met de warmtebeeldcamera? (Mensen met een nieuwere woning zijn ook nog steeds meer dan welkom, ik leer nog steeds van elk bezoek - en sowieso is het altijd erg leuk eens het gezicht achter de Tweaker te zien :)).
Jammer dat Groningen niet in midden Nederland ligt :'(
(woning uit 1890...)

6 x JYM190, 2 x StecaGrid 500 + 6 x JA Solar 290 Percium, Omnik 2k-TL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Klaver 4 schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:17:
Jammer dat Groningen niet in midden Nederland ligt :'(
(woning uit 1890...)
Sja, Groningen is helaas echt niet om de hoek voor mij. Maar wie weet kom ik er nog wel eens (Gronings Museum heeft vaak leuke tentoonstellingen) en dan zal ik aan je denken.

Woning uit 1890 kon wel eens :9~ zijn, in warmtebeeld-technisch opzicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
engelbertus schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:00:
[...]

dat klopt op zich, en daarom moet je de wtw ook niet in je bestaande koud waterleiding monteren, maar een apparte leiding aanleggen naar de cv ketel, want alleen het koude water naar de cv ketel moet voorverwarmd worden, of je moet het oke vinden dat ook de waskom en de wasmachine via de wtw koud water gaan krijgen, wat op dat moment niet wordt voorverwarmd, maar wel een lagere druk krijgt.
Dus aparte leiding van douche wtw via (eventuele) keukenboiler en zonneboiler naar cv ketel. Op zich geen probleem, ruimte is aanwezig. Zonder zonneboiler wel gespitst naar cv en koude invoer van de douche. Eerst nog een ander project afwerken, dan hiermee aan de gang. Eerst wtw en elektrische keukenboiler plaatsen komende winter. Zonneboiler komt in het voorjaar, eerst orienteren wat mogelijk is.

Bedankt voor jullie adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 19:51

Jeroen,

Mocht je zin hebben in een weekendje zeeuwse kust, dan ben je hier welkom! Oke geen woonhuis uit 1940 maar een LEW uit 2007... Ben erg benieuwd of er nog plaatsen zijn waar de bouwer steekjes heeft laten vallen!

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je bent welkom in Noord-Limburg. Ik heb wel interesse in mijn huis (1986), maar voor de oudere huizen kun je dat van mijn ouders wel even bekijken: 1936, enkel glas, spouwmuur die ~30 jaar geleden met vlokken is geïsoleerd en houten rolluiken. Bouwoppervlak ~100 m2

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

JeroenH schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:29:
[...]

Sja, Groningen is helaas echt niet om de hoek voor mij. Maar wie weet kom ik er nog wel eens (Gronings Museum heeft vaak leuke tentoonstellingen) en dan zal ik aan je denken.

Woning uit 1890 kon wel eens :9~ zijn, in warmtebeeld-technisch opzicht ;)
Zou je Zuid-Limburg eens willen aandoen, dan staat hier een woning uit 1933 op je te wachten. Uiteraard incl. Limburgse vlaai :9

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 16:46

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik heb hier een woning uit 1935 in Velsen-Noord, niet helemaal midden-Nederland. Het is vlak bij Station Beverwijk, maar overstijgt met de trein toch wel de door jou ingestelde parameters mbt reizen helaas. De woning heeft sinds vorig jaar spouwmuurisolatie en ik heb in de voorgevel glas-in-lood tussen dubbel glas zitten, waarvan ik erg benieuwd ben of dat goed is qua isolatie.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

MrScratch schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:41:
[...]

Ik heb hier een woning uit 1935 in Velsen-Noord, niet helemaal midden-Nederland. Het is vlak bij Station Beverwijk, maar overstijgt met de trein toch wel de door jou ingestelde parameters mbt reizen helaas. De woning heeft sinds vorig jaar spouwmuurisolatie en ik heb in de voorgevel glas-in-lood tussen dubbel glas zitten, waarvan ik erg benieuwd ben of dat goed is qua isolatie.
Hé dat is verrassend. Dat dubbel glas met ertussen glas-in-lood zit hier ook in de voorgevel.
We dachten dat dit redelijk uniek was/is.
Niet dus, begrijp ik.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Niet uniek, wel mooi. Bij mij ook 4 stuks glas-in-lood tussen dubbel glas in de voorgevel. Nieuw vanaf fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Ik wil er misschien wel een "onduurzaam" ritje met de auto aan wagen (ophalen/brengen i.c.m. een ander familiebezoek) om straks van ons huis een paar foto's te hebben met als contrast dat van de buren ('72, nada gedaan).

Alleen je uitgangspunten van autogebruik kennende gaat hem dat waarschijnlijk niet worden.

Ik ben volgende week trouwens voor mijn werk 2 dagen in Baarn (Drakenburg, is zo'n 4 kilometer van je vandaan) als je wilt, wil ik wel eens met je praten over de race van volgend jaar voor achtergrond info.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 22:06

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Erasmo schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:03:

Nu op zoek naar winkels waar ik een I5 kan kopen, heb er tot nu toe nog maar één kunnen vinden...
Waar heb je hem gekocht uiteindelijk en wat heb je er voor betaald? Ik heb ook nog steeds serieuze interesse in een FLIR camera. En de I5 lijkt kostentechnisch het meest interessant.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Laatst online: 07-04 22:56
€ 1889 bij Conrad, nu met extra 10% korting dus €1700. Wat een geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

In Purmerend maar qua prijs zitten ze over het algemeen amper van elkaar af.

Conrad heeft nu de beste deal ja. Lelystad kom ik aankomende vrijdagmiddag nog voorbij dus als je wilt kunnen we wel wat regelen.

@De brabo's, ik kom volgende week weer langs Tullepetaonestad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Hoppa, weer twintig Euri vastrechten d'r bij per famiglia.

Aldus NMa.

Die per 1 januari voor de verandering ook maar weer een ander naampje krijgt, Autoriteit Consument en Markt...

Ze motten toch die ambtenaren aan het werk houden.

En de netten verstevigen voor die "enorme" hoeveelheid windturbines (en fossiel met Slochteren gassen gestookte WKK's in onze "motor", het Westland) moet natuurlijk (???) ook gebeuren... (gelukkig staat daar nog niet "PV-installaties" bij...).

En u weet allen: vastrechten (= netbeheer sinds 1-1-2009, voor kleinverbruikers) zijn niet saldeerbaar. Dus u en ik (die met zonnepaneeltjes) gaan die ook gewoon betalen. De eerste die genoemde vastrechten op een terugverdientijd bierviltje als onderdeel van de salderen kWh prijs durft te zetten, kan het zweepje van zonnigtiep verwachten... })

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 13:38

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Voor zover ik heb begrepen, betalen de investeerders van een windmolenpark toch ook gewoon voor een netaansluiting? Waarom moeten de consumenten hiervoor alsnog 20 euro extra (ex BTW!) per jaar betalen?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Laatst online: 08:45
zonnigtype schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:07:
En u weet allen: vastrechten (= netbeheer sinds 1-1-2009, voor kleinverbruikers) zijn niet saldeerbaar. Dus u en ik (die met zonnepaneeltjes) gaan die ook gewoon betalen. De eerste die genoemde vastrechten op een terugverdientijd bierviltje als onderdeel van de salderen kWh prijs durft te zetten, kan het zweepje van zonnigtiep verwachten... })
nou, pas maar op. Sommigen zouden wel eens expres een foute TVT berekening gaan plaatsen.... O-)
(nee, ik niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Wat anders. Net weer een - meestal ter zake kundig - parlementariër betrapt op een ernstige fout.

Schiet lekker op zo. Ben benieuwd of er nog wordt gereageerd (gaat over eigendomsverhoudingen staatsbedrijven in energie regulering en uitvoering)...

Het blijft NEEderland, kennelijk. :/

* edit *

Reactie net binnen van genoemd parlementariër: "Weer wat geleerd."

Is zonnigtiep blijkbaar toch nog ergens goed voor... *O*

Goed dat het niet op een "fact-check" van een andere partij is gekomen.

Carrières in Den Haag zijn sneller afgebroken dan opgebouwd... ;)

[ Voor 33% gewijzigd door zonnigtype op 19-11-2012 14:31 . Reden: Parlementair antwoord... ]

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

We moeten per 1-1-2013 weer een nieuw energiecontract afsluiten.
Tot die tijd nog steeds bij Greenchoice met een 1-jarig contract.

Gezien het feit dat:
- we eigenlijk bij GC willen blijven
- de gasprijs op dit moment met contract slechts 0,4568 bedragen
- we quitte spelen met de kWh-tjes

Iemand een advies?

Een jaar geleden kreeg ik een tip op dit forum wat resulteerde in een zeer gunstig (voor gas) 1-jarig contract. Even gebeld en de zaak was rond. Scheelde een hoop geld.

Misschien dat iemand weer zo'n tip heeft?
bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Erasmo schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:04:
<KNIP>
Das jammer, net te vroeg voor mij (moet de dagkanten van de kozijnen nog afwerken dan) en ik ben zelf een paar dagen in Baarn voor het werk.

Goed gegoogled maar ik doe er niet (meer) aan mee

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07 23:30

wie

5130Wp, Ecolution V.warmtepomp

Kassa vara maakt in januari en februari acht specials onder de titel Kassa Groen.

wie wil mee meewerken aan de uitzending? zie link

http://kassa.vara.nl/actu...epanelen-aan-te-schaffen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Laatst online: 13-10 10:24

HeroS

SmartHome Nerd

@Schinnen-groen

Toen mijn contract afliep ben ik eerste wat rond gaan kijken en kon bijna 150 euro per jaar besparen als ik swichten.

Heb toen de Nuon gebeld en gezegd dat ik weg wilde. Toen kreeg ik een nog betere prijs en ben dus bij de Nuon gebleven.

Weet niet hoe GC hiermee om gaat maar een belletje kan niet kwaad en kan je dus een hoop geldt besparen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn tanden wel eens in een echt 'probleemgeval' willen zetten, bv. een huis van vóór 1940. Zijn er Tweakers in midden-Nederland in een oudere woning die interesse hebben in een bezoekje met de warmtebeeldcamera?
1916, groot vrijstaand herenhuis, deels muren zonder spouw?
Je bent meer dan welkom, maar wees gewaarschuwd, er zijn hier nog een hoop meer interesante dingen te zien dan alleen warmtelekkende muren. >:)
Midden in het land, halverwege tussen Groningen en Vlissingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Da's toch niet meer dan logisch? Met een aansluiting op het net betaal je voor de capaciteit die netto verbruik moet balanceren. Ook al wek je overdag het een en ander zelf op, zodra het licht zo op een mooie winterdag zo rond 19:00 lekker staat te branden, de TV aanstaat, en het verbruik piekt (daar wordt het lokale net nou eenmaal op gedimensioneerd) doen die panelen helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hoppa, weer twintig Euri vastrechten d'r bij per famiglia.

Aldus NMa.

Die per 1 januari voor de verandering ook maar weer een ander naampje krijgt, Autoriteit Consument en Markt...

Ze motten toch die ambtenaren aan het werk houden.

En de netten verstevigen voor die "enorme" hoeveelheid windturbines (en fossiel met Slochteren gassen gestookte WKK's in onze "motor", het Westland) moet natuurlijk (???) ook gebeuren... (gelukkig staat daar nog niet "PV-installaties" bij...).

Ehh een beetje merkwaardig het deel boven de inflatie voor publieke organen, daar deze namelijk winst georienteert zijn met dividend uitkering aan de aandeelhouders, groter dan de verhoging
(Enexis, Alliander, Stedin, etc)

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:31

ericplan

5180 Wp PV

Toch vreemd dat ontrouw zo lonend is. Je krijgt nog net geen oprotpremie bij je oude leverancier, maar ze doen niet veel moeite om je te houden. Ondertussen wordt een groot aantal mensen (bewust?) een poot uit gedraaid, doordat ze niet van energie-, verzekerings- of telefoonmaatschappij willen of kunnen veranderen of gewoon informatie missen.

Naar trekje van de huidige samenleving.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ericplan schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:51:
Toch vreemd dat ontrouw zo lonend is. Je krijgt nog net geen oprotpremie bij je oude leverancier, maar ze doen niet veel moeite om je te houden. Ondertussen wordt een groot aantal mensen (bewust?) een poot uit gedraaid, doordat ze niet van energie-, verzekerings- of telefoonmaatschappij willen of kunnen veranderen of gewoon informatie missen.

Naar trekje van de huidige samenleving.
Als mensen blijkbaar tevreden zijn met wat ze betalen, wat is daar mis mee? Als mijn bakkerij dagelijks volloopt met tevreden vaste klanten, waarom zou ik mijn brood goedkoper moeten maken dan de Aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Dreamvoid schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:28:
[...]

Da's toch niet meer dan logisch? Met een aansluiting op het net betaal je voor de capaciteit die netto verbruik moet balanceren. Ook al wek je overdag het een en ander zelf op, zodra het licht zo op een mooie winterdag zo rond 19:00 lekker staat te branden, de TV aanstaat, en het verbruik piekt (daar wordt het lokale net nou eenmaal op gedimensioneerd) doen die panelen helemaal niks meer.
Daar ging die opmerking niet over... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 13-10 22:06

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Erasmo schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:04:
In Purmerend maar qua prijs zitten ze over het algemeen amper van elkaar af.

Conrad heeft nu de beste deal ja. Lelystad kom ik aankomende vrijdagmiddag nog voorbij dus als je wilt kunnen we wel wat regelen.

Bedankt, maar komt nog wat te vroeg. De maand afkoeltermijn die ik voor dit soort grote uitgaven voor mezelf heb is nog niet voorbij .

Trouwens 10 procent korting bij Conrad.nl? Die heb ik gemist.

Trouwens bewerk je je foto's nog in de flir tools.? Wat is dan de uiteindelijke resolutie van de jpg bestanden? In de software interpoleert hij er nog op los.

Trouwens het gat tussen de i5 en i7 is qua prijs wel erg fors...

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaver 4
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:36

Klaver 4

1140 + 1740 = 2880 Wp

Schinnen-groen schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:42:

Gezien het feit dat:

Iemand een advies?

Een jaar geleden kreeg ik een tip op dit forum wat resulteerde in een zeer gunstig (voor gas) 1-jarig contract. Even gebeld en de zaak was rond. Scheelde een hoop geld.

bvd!
Dat was ik. ;)
Ik zit met hetzelfde probleem/afweging.
Jaarverbruik gas 1500 m3 en stroom netto ongeveer 400 kWh.
Bel jij deze keer eerst? Dan lees ik graag hoe het jou is vergaan...

6 x JYM190, 2 x StecaGrid 500 + 6 x JA Solar 290 Percium, Omnik 2k-TL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Klaver 4 schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:55:
[...]

Dat was ik. ;)
Ik zit met hetzelfde probleem/afweging.
Jaarverbruik gas 1500 m3 en stroom netto ongeveer 400 kWh.
Bel jij deze keer eerst? Dan lees ik graag hoe het jou is vergaan...
No problemo.
Ik moet deze week de meterstanden doorgeven voor de jaarafrekening (komende woensdag, precies 1 jaar). Dan zit er weer een jaar verbruik erop.
Zal meteen de discussie op gang brengen.

Wordt vervolgd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
Schinnen-groen schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:42:

Gezien het feit dat:

Iemand een advies?

bvd!
Ik heb gewoon Greenchoice gebeld en gezegd dat ik ook van het actietarief waarmee ze op Gaslicht.com zitten gebruik wilde maken. Dit bleek wel te kunnen. Dat tarief is nu zelfs maar 37,51 ct. Dat is nog een stuk lager als waar ik nu op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
zonnigtype schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:08:
Daar ging die opmerking niet over... ;)
Heb je dat nieuwe CPB rapport trouwens gelezen? Daarin wordt redelijk gehakt gemaakt van die rare belasting incentives in NL.

Ik zie het trouwens ook hier in Frankrijk, doordat iedereen op (CO2 vrije, dat wel) stroom verwarmt krikt de staat de energiebelasting op gas zodanig hoog, dat niemand een aansluiting neemt. Belastingen zo hoog als in NL (200% op stroom) zou een volksopstand veroorzaken, dus blijven hier de stroomprijzen laag en dus de case voor PV slecht, voor warmtepompen juist goed (die gaan dan ook als warme broodjes), en dingen als HRe ketels daar rollen ze van over de vloer van het lachen. In NL is het precies omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:10

WouterB

3680 Wp

deejeebv schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:23:
[...]

Ik heb gewoon Greenchoice gebeld en gezegd dat ik ook van het actietarief waarmee ze op Gaslicht.com zitten gebruik wilde maken. Dit bleek wel te kunnen. Dat tarief is nu zelfs maar 37,51 ct. Dat is nog een stuk lager als waar ik nu op zit.
Dat had ik vorig jaar gedaan, dus nu een gastarief van slecht 47 cent. Voor komend jaar dus binnenkort ook even bellen. Die 37.51 cent die je noemt is trouwens zonder de energiebelasting, als je die inclusief neemt dan is het 57.68 cent.

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

[...]

Gasprijs is dan 0,5768

Gasprijs is op dit moment 0,4568

Groot verschil, zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

[...]

Dat bedoel ik dus. Als trouwe klant word je gewoon een poot uitgedraaid. Niks voordeel. Zelf bellen en alert zijn. Waarom kan dit niet voor iedere klant en automatisch? (en waarom krijgen die grote schreeuwers weer hun zin?) Waarom moet ik dreigen naar een andere bank te gaan om een hogere spaarrente te krijgen? Waarom moet ik m'n ziektekostenverzekeringsvoorwaarden spellen en uitpluizen om te kijken of ik enig voordeel kan halen? Heb ik wel IVF nodig? Is er een kans dat ik fysio nodig heb? Welke thuiszorg? Dan is firma X toch 4 euro voordeliger. Ik ga overstappen, of toch niet? Kan het ook zonder kleine lettertjes?

Ik wil een goed product voor een redelijke prijs. En als klant wil ik beloond worden voor m'n trouw en niet gepakt. (Er zijn wel bedrijven met een loyalty programma (KLM), maar helaas niet in bovengenoemde sectoren)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Nu online
WouterB schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:04:
[...]

Dat had ik vorig jaar gedaan, dus nu een gastarief van slecht 47 cent. Voor komend jaar dus binnenkort ook even bellen. Die 37.51 cent die je noemt is trouwens zonder de energiebelasting, als je die inclusief neemt dan is het 57.68 cent.
Klopt, ik had niet goed gekeken. Zit ik toch goedkoper sinds 1-10 (€ 0,5163)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok je bent ook energieboer geworden, gedraag je er dan naar, ranzigheid viert hoogtij dus.
vorig jaar kon je hier lezen dat gas 3 jaar vast 52 cent all-in kon, of 45 cent variabel.
dat werd toen weggezet als duur, variabel was beterrrrrrrr.
dat blijkt nu dus wel mee te vallen, ik hou wel van wat rust in de tent.
die 21% btw is dan wel weer jammer, nu is het 53 cent.

er valt gerust een hoop te onderhandelen hoor, niet ?
gewoon ophangen en opnieuw bellen, marktwerking en liberalisering heet dat geloof ik

graaaaien maar, en daar gaaan we weer, nieuwe rrrrronde nieuwe kansen dames en heeeerrrren ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 20:26 . Reden: nooit bukken in de buurt van een energieboer, want dan gaat ie d`r vol in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Dreamvoid schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:25:
[...]

Heb je dat nieuwe CPB rapport trouwens gelezen? Daarin wordt redelijk gehakt gemaakt van die rare belasting incentives in NL.

Ik zie het trouwens ook hier in Frankrijk, doordat iedereen op (CO2 vrije, dat wel) stroom verwarmt krikt de staat de energiebelasting op gas zodanig hoog, dat niemand een aansluiting neemt. Belastingen zo hoog als in NL (200% op stroom) zou een volksopstand veroorzaken, dus blijven hier de stroomprijzen laag en dus de case voor PV slecht, voor warmtepompen juist goed (die gaan dan ook als warme broodjes), en dingen als HRe ketels daar rollen ze van over de vloer van het lachen. In NL is het precies omgekeerd.
Slechts oppervlakkig gebrowsd. Lijkt wel een gratis wandelende reclame voor de gas gestookte, 4.000 Euro aanschaf subsidie nodig hebbende toverketel (voor de agnosten onder ons: de HRe) die zo'n beetje is geflopt. Is geschreven door een wiskundige die klaarblijkelijk denkt met nog meer kunstmatige ingrepen de "situatie recht te gaan trekken". Het blijft tuinieren geblazen, met als collateral damage verminderde marktwaarde gesaldeerde zonnestroom (EB op stroom lager) en, voor gebonden stadswarmte klanten een extra scherp mes op de guillotine pijnbank* door de met de verhoogde gasprijs (flinke hoeveelheid EB over gas d'r boven op) meeliftende GJ prijs.

En ja, goed geraden, ik saldeer zonnestroom, en ik ben gedwongen stadswarmte slaaf... ;)

Ik zou als stadswarmte leverende energie moloch met toenemende verliezen draaiend wegens sterke groei van saldering van zonnestroom maar wat blij zijn met zo'n genie als strategisch denkend medewerker... :X

* (edit/wijziging) Aan guillotines hebben e-molochs niks, want dan heb je een hoofdloos lijk wat zijn/haar energierekeningen niet meer kan betalen. Pijn doen/martelen kan altijd. Als er maar leven in blijft zitten, kunnen er altijd nota's worden verstuurd en desnoods met geweld geïnd... :X :X :X

[ Voor 8% gewijzigd door zonnigtype op 19-11-2012 21:19 . Reden: domme verschrijving hersteld... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ollie1965 schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:03:
[...]

Das jammer, net te vroeg voor mij (moet de dagkanten van de kozijnen nog afwerken dan) en ik ben zelf een paar dagen in Baarn voor het werk.

Goed gegoogled maar ik doe er niet (meer) aan mee
Weekje later moet ik er weer zijn dus weet niet of het dan schikt?
mkleinman schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:11:
[...]

Bedankt, maar komt nog wat te vroeg. De maand afkoeltermijn die ik voor dit soort grote uitgaven voor mezelf heb is nog niet voorbij .

Trouwens 10 procent korting bij Conrad.nl? Die heb ik gemist.

Trouwens bewerk je je foto's nog in de flir tools.? Wat is dan de uiteindelijke resolutie van de jpg bestanden? In de software interpoleert hij er nog op los.

Trouwens het gat tussen de i5 en i7 is qua prijs wel erg fors...
Ik moet nog eens goed met de flir software gaan spelen. Ik vind de i7 ook te duur, het belangrijkste verschil is wat extra pixels en automagisch het warmste punt vinden, maar dat vind ik het prijsverschil niet waard.

[ Voor 26% gewijzigd door Erasmo op 19-11-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Nog steeds niemand die stadsverwarming aan het salderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Dre schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:45:
Nog steeds niemand die stadsverwarming aan het salderen is?
Kunnen die kamstruppies dat wel aan dan?

En sowieso: het zijn gesloten systemen. Zelfs als je een radiator zou willen verwisselen, moet je dat melden bij de Zweedse SV boer. Anders raken hun druksensoren in paniek. Althans, de sensoren registreren malheur, en het hele Zweedse Staatsbedrijf krijgt de pleuris te verwerken. Althans, zo lees ik hun waarschouwingen.

Dus als je gaat "terugvoeden" is de frase "pleuris" volgens mij al niet meer van toepassing. Volgens mij wordt dat meer het niveau WOIII... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
zonnigtype schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:13:
[...]

* (edit/wijziging) Aan guillotines hebben e-molochs niks, want dan heb je een hoofdloos lijk wat zijn/haar energierekeningen niet meer kan betalen. Pijn doen/martelen kan altijd. Als er maar leven in blijft zitten, kunnen er altijd nota's worden verstuurd en desnoods met geweld geïnd... :X :X :X
Oh, kan best hoor. Wij zijn nog ruim een jaar bezig geweest de rekeningen stroom aan mijn overleden opa te stoppen. Ze konden wel een nieuw voorschot vaststellen, maar in de boekhouding opnemen dat hij was overleden bleek lastiger. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

blissard schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:07:
[...]

Oh, kan best hoor. Wij zijn nog ruim een jaar bezig geweest de rekeningen stroom aan mijn overleden opa te stoppen. Ze konden wel een nieuw voorschot vaststellen, maar in de boekhouding opnemen dat hij was overleden bleek lastiger. 8)7
;(

Kan zo op TROS Radar... Had mevrouw Hertsenberg hopelijk gehakt van gemaakt, van de bibberende zegspersoon van het betreffende energiebedrijf...

Kafka is nooit weg geweest, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Laatst online: 07-04 22:56
Omdat ik meer ga terugleveren dan gebruiken (-500kWh) wilde ik mijn voorschot naar 0 euro zetten bij mijn nieuwe leverancier Greenchoice. Willen ze dat niet doen omdat verbruik en terugleveren apart wordt afgerekend. Minimum was 20 euro. Flauw hoor... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Mr-Leo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:10:
Omdat ik meer ga terugleveren dan gebruiken (-500kWh) wilde ik mijn voorschot naar 0 euro zetten bij mijn nieuwe leverancier Greenchoice. Willen ze dat niet doen omdat verbruik en terugleveren apart wordt afgerekend. Minimum was 20 euro. Flauw hoor... :(
Kan online wel hoor, vul maar een paar maanden een lage tussenstand in en je kan ver terug, anders kan je altijd nog die van het gas verlagen. :)

Ik wilde hem ook iets lager instellen maar kon niet hoger als 60,- terwijl ik nu 130 betaal. :?

Logica van een dronken aardbei

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Rol-Co schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:20:
[...]

Kan online wel hoor, vul maar een paar maanden een lage tussenstand in en je kan ver terug, anders kan je altijd nog die van het gas verlagen. :)

Ik wilde hem ook iets lager instellen maar kon niet hoger als 60,- terwijl ik nu 130 betaal. :?

Logica van een dronken aardbei
Ik krijg EUR 400,00 terug van GC bij een maandbedrag van EUR 92,00. Het voorgestelde nieuwe maandbedrag is wederom EUR 92,00. Inderdaad vreemd. Wel gaan ze er vanuit dat ik volgend jaar 20% meer gas ga gebruiken.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Misschien houden ze rekening met vastrecht/btw verhoging.

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ja gas is helemaal vaag, na 1x invullen zou ik volgens hun 3600 cuub gaan verbruiken 7(8)7 hoe ze dat berekenen ben ik nog niet achter maar het is inmiddels wel gehalveerd, werkelijk zal het rond 1200 zijn.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:19
Ik ben trouwens opzoek naar een pulsteller voor onder mijn CV ketel. Heeft iemand enig idee wat een goeie is? Wil dus liefst een soort teller in mijn gasleiding plaatsen die per kuub gas een puls genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Youless kan dat tegenwoordig geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
De gasmeter geeft al veel kleinere stapjes, en daar kan je redelijk makkelijk ketelgasverbruik uit destilleren.
En als je de watermeter ook bemonsterd kun je ook je warmwater gasverbruik eruit filteren.
Pagina: 1 ... 79 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.