er is ook een fritzbox voor kabelaansluitingen.
ik weet alleen niet of ziggo / upc deze ook kunnen ondersteunen.
ze hebben telefoon, dect, voip, antwoordmacines-> mail, fax ->mail, vpn 1 of 4 keer netwerk, wlan 2,4 en 5 ghz, wifi a/b/g/n, en een usb poort, en firewall.
geen idee hoe zuinig die variant is uieraard.
verder heb ik ook alles in 1.
ik wordt al bijna noit op de vaste lijn gebeld, en kan me niet voorstellen dat de beller die denkt dat hij mij snachts moet bellen, geen mobiel nummer van mij heeft.
ook hoor ik de vaste lijn toch niet als ik in bed lig.
de tv etc gaat bij mij ook via plugwise automatisch uit, maar dan wel pas na eenbepaalde tijd savonds, en automatisch weer aan om 18:00 ik hoef bijna nooit met de hand die circle aan te zetten zo, dus heb ik er geen nadeel van dat 2/3 van de dag er geen sluipverbruik is.
in de meterkast gaat ook alles met een schema aan en uit, en staat ook alleen aan tussen 18:00 en 01:00. heb ik meteen een extra zetje om niet te lang achter de pc e blijven zitten's nachts.
oh, en 's ochtends ook nog een uurtje de boel aan in de meterkast ( modem, router en dect basisistation) zit eigenlijk wel te wachten op een nieuw modem van ziggo, zodat ik dan alles in 1 apparaat heb. werkt perfect, en ik heb zo geen switch nodig. als er al iets mis is, gooi ik de metetrkast wel met plugwise uit en aan en doen al mijn verbindingen het weer. toch handig dat plugwise niet via wifi werkt
en een vraag over laptops..
als je die ingeplugd hebt, dan werkt de laptop toch automatisch op de nesttroom, en wordt de accu niet gebruikt.
dan kan het alleen zijn dat de accu leegloopt vanwege dat een accu dat nu eenmaal doet gedurende de tijd.Heeft het dan zin de accu er uit e halen? ik vind het ezelf een preettig gevoel om de accu er wel in te hebben, dan is het als backup, en ik kan zo de stekker er uit trekken als ik even toch ergens anders wil zitten metde laptop, plus dat de accu zo wel goed vol blijft, en ik toch ook de mogelijkheid heb hem ooit weer te kunnen gebruiken, zonder hem eerst te moeten opladen.
[
Voor 17% gewijzigd door
engelbertus op 11-03-2012 12:58
]