De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.268 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zonnigtype schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:36:
[...]

Het bizarre is juist dat de netbeheerder er geen r**t aan verdient aan dat eeuwige gez**k met uit de duim gezogen "meterstanden". Want die rekent uitsluitend nog vastrechten door aan het slachtoffer (ook niet de minste posten, maar dat terzijde).

De netbeheerder in kwestie is gewoon namens de Staat (grootste verdiener, 15 cent per kWh) en de leverancier aan het frauderen... :X
Dit lijkt een niet te vermijden situatie te zijn bij 'verplichte' overheidsdiensten (wat de netbeheerder nou eenmaal is). Er is geen enkele prikkel om goede of accurate service te leveren, de klant kan toch niet weg. Ik geloof echt niet dat er moedwillig gefraudeerd wordt bij de netbeheerders (waarom?), het is gewoon een zekere vorm van luiheid en incompetentie.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 16-10-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof ook niet dat er kwade wil is

maar gaan de nuon en liander daar ook van uit?

ps weet iemand of ik de standen die liander/nuon opneemt van mijn bpm voor agentschap nl ergens kan controleren.

Ik heb van het 1e jaar nog geen afrekening gekregen van het agentschap.nl

hoe gaat dat bij andere bpm bezitters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
zonnigtype schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:36:
[...]

Het bizarre is juist dat de netbeheerder er geen r**t aan verdient aan dat eeuwige gez**k met uit de duim gezogen "meterstanden". Want die rekent uitsluitend nog vastrechten door aan het slachtoffer (ook niet de minste posten, maar dat terzijde).

De netbeheerder in kwestie is gewoon namens de Staat (grootste verdiener, 15 cent per kWh) en de leverancier aan het frauderen... :X
Netbeheerder heeft daar zeker wel belang bij, ze vangen de transportkosten en verder evt nog een capaciteitstarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Die zijn alleen niet afhankelijk van het verbruik, maar een vaste component. Expres teveel verbruik meten levert de netbeheerders niks op, dat is z'n punt (neem ik aan :) ).

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 16-10-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 17:06
een nightmare voor netwerkbedrijf & energiebedrijf;
planeet ontdekt met 4 zonnen :P

http://www.nu.nl/algemeen...-vier-zonnen-ontdekt.html

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Dreamvoid schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:03:
Die zijn alleen niet afhankelijk van het verbruik, maar een vaste component. Expres teveel verbruik meten levert de netbeheerders niks op, dat is z'n punt (neem ik aan :) ).
Yup. ;)

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 18:28

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

NielsTn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:13:
een nightmare voor netwerkbedrijf & energiebedrijf;
planeet ontdekt met 4 zonnen :P

http://www.nu.nl/algemeen...-vier-zonnen-ontdekt.html
Hoeveel kWh/kWp heb je daar per jaar? Maar ja... wat is een jaar als je 4 zonnen hebt :P

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel wat ik me kan bedenken dat is bij een te hoog voorschot nuon
een gratis lening krijgt, en over het teveel betaalde, krijg je geen rente.

Vorig jaar, bij de jaarlijkse afrekening ca 1200 E terug,
En het termijn bedrag werd verhoogd ipv verlaagd.
Terwijl je anders zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Domba schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:06:
@zonnigtype

AgentschapNL heeft 9/10 het aantal aanvragen aangepast met 2000 naar 24510 voor 30 september
Inmiddels verwerkt. Merci.

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 11:49
Weet iemand toevallig iets over deze duurzame investeringsfonds.

http://www.zonecoobligaties.nl/

Wat mij opvalt is dat ze direct schermen dat ze buiten de AFM toezicht vallen. Volgens mij klopt er hier iets niet. Want daar vallen ze juist onder als het begin bedrag bij 500 euro begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:56
internet4me schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:12:

Ik kan een heleboel redenen aandragen om daar met een wijde boog omheen te lopen.

Volgens mij is er hier op het forum al eens wat over het plan zelf geroepen.
Wat mij opvalt is dat ze direct schermen dat ze buiten de AFM toezicht vallen. Volgens mij klopt er hier iets niet. Want daar vallen ze juist onder als het begin bedrag bij 500 euro begint.
Dat is interessant, want daar zijn toch vrij weinig uitzonderingen op. edit: http://www.afm.nl/nl/cons...spectus/vrijstelling.aspx

Het is amateuristisch van begin tot eind. De naam obligatie is ook misleidend.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 16-10-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 11-10 19:24

Wellicht vanwege één van deze redenen :

De aanbieding van effecten door een vereniging of instelling zonder winstoogmerk, om haar niet-commerciële doelen te verwezenlijken.

De totale tegenwaarde van de effecten die worden aangeboden is minder dan 2,5 miljoen, berekend over een periode van 12 maanden.

http://www.afm.nl/nl/cons...spectus/vrijstelling.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik wilde hem net posten, maar dat laatste zal het zijn :)

Commercieel is het zeker. Anders zou een andere rechts- en participatievorm gekozen zijn.

Ook gaar is bijvoorbeeld dat als het project niet van de grond komt je de inleg minus kosten terugkrijgt. Dat is nogal bijzonder voor een obligatie aangezien je daarvan verwacht dat opstartkosten van de aandeelhouders komen. De enige reguliere wijze om een obligatiehouder te korten is door failliet te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
't is veel mooier. Wij mogen investeren in een te bouwen PV-proeftuin in de tuin van dhr. Ruud Koornstra (zie prospectus). Als pilot voor toekomstige PV tuinen. Geen woord over hoe het rendement behaald moet gaan worden. Volgens mij loopt hij ook vooruit op regelgeving op dit gebied. Hij rekent met saldering van, in centrale tuinen opgewekte, zonnestroom. Voor zover ik weet is dat niet zomaar mogelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door blissard op 16-10-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:44
Op afstand salderen is nog gebakken lucht. De rechtszaak tussen de belastingdienst en Anode/de Windvogel moet nog beginnen. Ik zou zelf nergens instappen wat op zelflevering gebaseerd is totdat er meer helderheid is over de toekomst van dat systeem. Het is helemaal niet gezegd dat dit toegestaan gaat worden. Een aantal mensen die actief zijn in de duurzaamheid zien er niets in.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:27:
Ook gaar is bijvoorbeeld dat als het project niet van de grond komt je de inleg minus kosten terugkrijgt. Dat is nogal bijzonder voor een obligatie aangezien je daarvan verwacht dat opstartkosten van de aandeelhouders komen. De enige reguliere wijze om een obligatiehouder te korten is door failliet te gaan.
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs, obligaties kunnen zo complex zijn als je ze wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

blissard schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:31:
't is veel mooier. Wij mogen investeren in een te bouwen PV-proeftuin in de tuin van dhr. Ruud Koornstra (zie prospectus). Als pilot voor toekomstige PV tuinen. Geen woord over hoe het rendement behaald moet gaan worden. Volgens mij loopt hij ook vooruit op regelgeving op dit gebied. Hij rekent met saldering van, in centrale tuinen opgewekte, zonnestroom. Voor zover ik weet is dat niet zomaar mogelijk.
Daar had ik een paar jaar geleden al dikke vraagtekens over. Hun (Zoneco) eerste plannen (2010) waren al megalomaan, en die gingen allemaal van kropje sla (zelflevering) concept uit. Zonnestroompark Azewijn 1,8 MWp zou een van hun eerste projecten zijn geweest. Nada. Staat daar maar op die afvalberg, en de stroom wordt gedumpt in de baksteenfabriek in de buurt, voor een prijs die niet zo hoog zal zijn als ze hadden gewenst... (hoogte onbekend, maar de eigenaar van die fabriek zal en gaat natuurlijk niet voor 20 cent/kWh inkopen... :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:32

Is gebaseerd op zelflevering en zelfs de pilots voor 2013 staan op losse schroeven, hier nog wat oud nieuws over dat plan

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Zonnepanelen en fossiel gestookte (want 2 kilowatt vermogen trekkend) buiten[lucht]verwarming. Alles is mogelijk, als er maar omzet gemaakt kan worden. Ik denk niet dat die verwarming aan staat als er een leuke hoeveelheid zonnestroom wordt geproduceerd in de meeste gevallen...

Net weer 6 (ZES) nieuwe leveranciers van PeeVau opgenomen.

Ik zit nu netto op 364 aanbieders van de schone zonnepaneelkes.

Ik geloof dat ik nog wel even vooruit kan... :F

* edit! *

... ze leveren ook .... Solar Frontier 155 Wp CIGS dunnelaag modules ... ;)

EUR 1,27/Wp. Worden betrokken - hoe kan het ook anders - van groothandel SolarClarity (naar mijn beste weten nog de enige importeur).

(geen banden met beide firma's)

[ Voor 19% gewijzigd door zonnigtype op 16-10-2012 17:18 . Reden: Surprise, surprise... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
zonnigtype schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:10:
Net weer 6 (ZES) nieuwe leveranciers van PeeVau opgenomen.

Ik zit nu netto op 364 aanbieders van de schone zonnepaneelkes.
Heb je ook een deeplink?

Je site is voor de niet ingevoerde her en der wat lastig toegankelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Die Solar Frontier hebben wel bijzondere karakteristieken kwa spanning en stroomsterkte. Zijn daar speciale eisen aan de omvormers aan gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Rukapul schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:22:
[...]

Heb je ook een deeplink?

Je site is voor de niet ingevoerde her en der wat lastig toegankelijk ;)
Neen, sorry. Ik wil niet al te veel gratis werk voor commerciële bedrijven op het net plempen. Doe ik al meer dan genoeg... ;)

Op TopSolar50, Comparemysolar en Greenem kom je d'r meer dan genoeg tegen, kun je avond aan avond aan spenderen, vergelijken, en gek worden (en dan nog: dat is lang niet alles).

En ja, mijn site is vooral voor doordouwers. Soort van schatgravers doolhof... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Een soort van piramide van Toetanchamon, als je eenmaal binnen bent komt je er niet meer uit :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door SpeksteenWP op 16-10-2012 20:59 ]

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:42
Valt mee hoor. De uitgang staat op de kaart: zie het kruisje in de rechterbovenhoek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Speksteenkachel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:58:
Een soort van piramide van Toetanchamon, als je eenmaal binnen bent komt je er niet meer uit :Y)
... waar Amun-Ra zich best thuis voelt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
En de vloek van de piramide is een positieve... polderpv's website (en wat mailcontact, terug in 2005) heeft mij er mede toe overgehaald zonnestroompanelen te plaatsen - en vanaf daar ging het balletje rollen naar andere aspecten van duurzaamheid.

Dus, verdwaal gerust in de polder-pv-piramide, maar wees niet verbaasd als je er duurzaam en met geld over uitkomt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:43
Speksteenkachel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:58:
De beste(?) man had helemaal geen piramide. Had een gat in de rotsen waar overigens wel een lekker zonnetje op staat te bakkken....

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Vandaag wordt mijn omvormer geplaatst (op dit moment eigenlijk). Is er nog ergens een site waar ik kan zien wat mijn dagelijkse theoretische opwekcapaciteit is in Oisterwijk met een dak op het zuiden en 5000wp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Voor 5 tientjes per jaar scoor je een abootje bij Sideria, krijg je maandelijks een rapportage over de theoretische opbrengst. Is geen geld, vind ik.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

hansdegit schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:12:
Voor 5 tientjes per jaar scoor je een abootje bij Sideria, krijg je maandelijks een rapportage over de theoretische opbrengst. Is geen geld, vind ik.
Heb je toch geen abbo voor nodig? http://www.siderea.nl/zon...rarchief/jaararchief.html

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

hansdegit schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:12:
Behoorlijk overbodig. Ik zou die 5 tientjes in mijn zak steken. Wat heb je er nou aan om je theoretische opbrengst tot in detail te weten als je alles al geplaatst heb? (en in hoeverre dat kan) Een grove afschatting zelf is genoeg, dan kan je nog bepalen of iets mis is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-10 10:04
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:50:
Vandaag wordt mijn omvormer geplaatst (op dit moment eigenlijk). Is er nog ergens een site waar ik kan zien wat mijn dagelijkse theoretische opwekcapaciteit is in Oisterwijk met een dak op het zuiden en 5000wp?
je kunt een account nemen (gratis) op http://www.zonnestroomopbrengst.eu
bij mij word dat geheel geautomatiseerd in gevuld.
(geheel geautomatiseerd = heb vrouw uitgelegd hoe ze het moest invullen.
en voor de rest hoef ik er niet naar te kijken. >:)
dat verhoogde de waf met hele grote stappen.
ze wil nu al meer panelen)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
JeroenH schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:10:
Op afstand salderen is nog gebakken lucht. De rechtszaak tussen de belastingdienst en Anode/de Windvogel moet nog beginnen. Ik zou zelf nergens instappen wat op zelflevering gebaseerd is totdat er meer helderheid is over de toekomst van dat systeem. Het is helemaal niet gezegd dat dit toegestaan gaat worden. Een aantal mensen die actief zijn in de duurzaamheid zien er niets in.
het is jammer dat er nog geen uitspraak is.
maar als het zou kunnen, weet ik een paar grote schuren te staan waar ik makkelijk een omvormertje of 12 zou kunnen ophangen.
die zouden dan per omvormer verhuurt kunnen worden aan b.v. flat bewoners.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:50:
Gewoon hier "PVWatts" uitrekenen, ( eff 0.85, Amsterdam )
Is nauwkeurig genoeg! Klopt bij mij tot nu toe goed.
Is gebaseerd op resultaten uit het verleden .........

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Met 5000wp pal op het zuiden in een hoek van 32graden kom ik bij de ene site op 3053kWh uit en een ander berekent met 4600-4800kWh. Waar kan hem dit in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:18:
Met 5000wp pal op het zuiden in een hoek van 32graden kom ik bij de ene site op 3053kWh uit en een ander berekent met 4600-4800kWh. Waar kan hem dit in zitten?
het is bij mij in de buurt.
en ik gok met de boom/type panelen etc..
dat je ongeveer een opbrengst factor haalt van 0,9.
dus ik zeg 4439kWh voor komend jaar.
haal je dat niet dan doe ik een virtueel rondje geven in deze virtuele kroeg. >:)

en verder is er niks te doen behalve afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

The world’s first solar-powered country: http://inhabitat.com/sout...red-nation/tokalu-island/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Bartjuh schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Behoorlijk overbodig. Ik zou die 5 tientjes in mijn zak steken. Wat heb je er nou aan om je theoretische opbrengst tot in detail te weten als je alles al geplaatst heb? (en in hoeverre dat kan) Een grove afschatting zelf is genoeg, dan kan je nog bepalen of iets mis is of niet.
Dan zul je ook je STC_flashdata moeten hebben, anders weet niemand waarop gebaseerd is de productie die je meet en OF deze overeenkomt met de haalbare/verwachte opbrengst.
En gezien het gros van leveranceirs geen STC-data overhandigd.... Ben je dus aan het ongewisse overgeleverd.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
migjes schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

het is bij mij in de buurt.
en ik gok met de boom/type panelen etc..
dat je ongeveer een opbrengst factor haalt van 0,9.
dus ik zeg 4439kWh voor komend jaar.
haal je dat niet dan doe ik een virtueel rondje geven in deze virtuele kroeg. >:)

en verder is er niks te doen behalve afwachten.
Het is dat ze hier geen bier schenken :'(

Maar we hebben beeld, het eerste halve kWh is al verdient.

Afbeeldingslocatie: http://i1216.photobucket.com/albums/dd377/jantjevlaam/1escreenshotKostal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Het is dat ze hier geen bier schenken :'(

Maar we hebben beeld, het eerste halve kWh is al verdient.

[afbeelding]
nice! nu nog aansluiten op bv. het Piko-portal, dan kun je daar leuke grafieken halen vanaf de fabrikant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
NielsTn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

nice! nu nog aansluiten op bv. het Piko-portal, dan kun je daar leuke grafieken halen vanaf de fabrikant :)
Heb je toevallig een handleiding waar staat hoe dat moet?

[edit] ik heb mezelf net geregistreerd, het zal geen hogere wiskunde zijn denk ik

[edit 2] ik heb nog een portaalcode nodig. Dat is een goed, hoe ga ik daar aan komen.

[ Voor 22% gewijzigd door TheSiemNL op 17-10-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardd513
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 01:12
Je kan beter op de Suntrol pagina een account aanmaken, is uitgebreider en live te volgen.
http://www.suntrol-portal.com/nl/help/upload-kostal
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

[edit] ik heb mezelf net geregistreerd, het zal geen hogere wiskunde zijn denk ik

[edit 2] ik heb nog een portaalcode nodig. Dat is een goed, hoe ga ik daar aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Of je bakt zelf een website met een Synology/MySql. Zie de site van Ricdijk of mijn persoontje.

Suntrol zuigt apenballen. Is zeer beperkt in zijn paneelselectie en roomt je opbrengst af. Maw: je weet met Suntrol nog steeds niks. En ik vind ze ook niet "live". Kan zomaar een paar uur achterlopen zonder dat je weet waardoor dat wordt veroorzaakt.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

NielsTn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:49:
[...]
Dan zul je ook je STC_flashdata moeten hebben, anders weet niemand waarop gebaseerd is de productie die je meet en OF deze overeenkomt met de haalbare/verwachte opbrengst.
En gezien het gros van leveranceirs geen STC-data overhandigd.... Ben je dus aan het ongewisse overgeleverd.
Die paar procent in de tolerantie?

Nee, dat is echt gerommel in de marge. Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven, maar goed, dat ben ik. Bovendien, dan weet je theoretisch met iets meer nauwkeurigheid wat je systeem die maand gaat doen, en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
hansdegit schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:20:
Of je bakt zelf een website met een Synology/MySql. Zie de site van Ricdijk of mijn persoontje.

Suntrol zuigt apenballen. Is zeer beperkt in zijn paneelselectie en roomt je opbrengst af. Maw: je weet met Suntrol nog steeds niks. En ik vind ze ook niet "live". Kan zomaar een paar uur achterlopen zonder dat je weet waardoor dat wordt veroorzaakt.
Ik heb hier een SBS2008 server staan, daar kan nog wel wat bij.

Inmiddels al 1,2kWh opgewekt, ik zal Enexis maar snel gaan bellen voordat ze problemen krijgen 8)7

Omdat ik geen Kostal Portal Code heb heb ik de zaak maar bij Suntrol geregistreerd. Maar die zijn inderdaad niet snel met verversen, ik zie althans nog steeds niets.

[ Voor 11% gewijzigd door TheSiemNL op 17-10-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Suntrol rulezz. Echter de piko bewaart de gegevens per 15 minuten, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Heb je al "go online" ingetikt, waar je de portalcode hebt ingevoerd. Deze stap wordt vaak overgeslagen.

[ Voor 32% gewijzigd door internet4me op 17-10-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
internet4me schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:29:
Suntrol rulezz. Echter de piko bewaart de gegevens per 15 minuten, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Heb je al "go online" ingetikt, waar je de portalcode hebt ingevoerd. Deze stap wordt vaak overgeslagen.
Ik heb eerst de portalcode gedaan en daarna nog een keer go online (zonder quotes).
Zal het zo nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Op de informatiepagina van de Piko kun je zien wanneer de Piko voor het laatst contact heeft gehad.
Als hier een tijdstip staat in de vorm van zoveel minuten geleden. Dan is het thuis bij jou goed.
Daarna moet je ervoor zorgen dat de Piko geregistreerd staat op je inlognaam bij Suntrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
internet4me schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:14:
Op de informatiepagina van de Piko kun je zien wanneer de Piko voor het laatst contact heeft gehad.
Als hier een tijdstip staat in de vorm van zoveel minuten geleden. Dan is het thuis bij jou goed.
Daarna moet je ervoor zorgen dat de Piko geregistreerd staat op je inlognaam bij Suntrol.
Nee, dan is er bij mij nog iets niet goed denk ik. Laatste vebinding met portaal: -

Hey de zon schijnt even door, ac vermogen gaat al richting de 4000 watt _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:07:
[...]
Ik heb eerst de portalcode gedaan en daarna nog een keer go online (zonder quotes).
Zal het zo nog eens doen.
Bij mij duurde het tot de volgende dag voor alles echt werkte, even geduld dus .....

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

in het topic 'monitoring' staat eea zoals ik bij een kennis zijn omvormer heb gekoppeld.
zelf gebruik ik een eigen domein, ZonPHP en een nauwkeurige (class 1, 1% tolerantie) kwh-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 10-10 19:37
Bartjuh schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:
[...]

Nee, dat is echt gerommel in de marge. Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven, maar goed, dat ben ik. Bovendien, dan weet je theoretisch met iets meer nauwkeurigheid wat je systeem die maand gaat doen, en dan?
Tsja, en dan is het ook nog zo dat het paneel met de laagste opbrengst het maximum voor de string bepaalt. Ik heb de flashdata van mijn setje, maar de extra Wp zijn <1% van het totaal. Dat is met +0-5% tolerantie.

Ik heb overigens sterk het idee dat de fabrikanten % schrijven waar ze Wp bedoelen. Heel toevallig heb ik een aantal panelen dat op 289.9Wp zit (285Wp rated)-- net onder de volgende stap van 290Wp dus. Geen paneel zit hierboven. Toeval? 5% van 285Wp zou meer dan 14Wp per paneel extra zijn... lijkt me niet realistisch.

Maar misschien hebben anderen wel dikke meerwaarden gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Terpen Tijn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:59:
[...]
Heel toevallig heb ik een aantal panelen dat op 289.9Wp zit (285Wp rated)-- net onder de volgende stap van 290Wp dus. Geen paneel zit hierboven. Toeval? 5% van 285Wp zou meer dan 14Wp per paneel extra zijn... lijkt me niet realistisch.

Maar misschien hebben anderen wel dikke meerwaarden gezien?
Ik heb een lijst van Suntech STP190S panelen gezien, waarbij 411 van de 728 panelen boven de 195Wp zaten. Een heleboel van deze panelen hadden dus ook als STP195S kunnen worden verkocht.

Toch was het beste paneel 'maar' 198,8Wp, nog niet eens 2% meer vermogen. Dus de 0 - 5% tolerantie mag je inderdaad wel met een korrel zout nemen. Je ziet trouwens ook steeds vaker 0 - 5 watt tolerantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
Je kan ook een gratis account nemen op PVOutput.org; deze upload ook dagelijks mijn resultaat naar zonnestroomopbrengst.eu.

Zelf doe ik de upload geheel volautomatisch van een Sunny Boy 5000TL21 met bluetooth stick (7 euro), Raspberry Pi (50 euro met SD kaartje) en SMAtool (gratis). Een kant-en-klare logger (Webbox of Solarlog) kost minstens 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
PVoutput.org ben ik ook nog van plan. Maar vooralsnog lukt het uploaden van data me nog niet.

Vandaag vanaf 11 uur 4.52kWh gefabriceerd. Toch precies 1 Euro ;-) Die is al in de pocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Bartjuh schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:
[...]

dan weet je of je waar voor je geld gekregen hebt.
weet je ook beter of de performance is zoals die moet zijn, ipv gissen in duisternis
Niet geheel onbelangrijk voor de hollandse centen-kniezer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 17-10-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:19

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:13:
PVoutput.org ben ik ook nog van plan. Maar vooralsnog lukt het uploaden van data me nog niet.

Vandaag vanaf 11 uur 4.52kWh gefabriceerd. Toch precies 1 Euro ;-) Die is al in de pocket.
Nog best knap, had je beter weer als hier (zuid holland) iedergeval. d:)b

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
@discussie zelflevering.

Er is speciaal een website in de maak hiervoor. Op http://www.zelflevering.nl

Jammer genoeg is de website nog lang niet af...misschien later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
zaterdag bij de Aldi: 2 pits inductiekookplaat in de aanbieding:
http://www.aldi.nl/aldi_v...g_2010_48_5_340_4003.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

...en voor exact dezelfde prijs als twee jaar geleden.

Ze worden steeds goedkoper. >:)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Schinnen-groen schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:37:
[...]

...en voor exact dezelfde prijs als twee jaar geleden.

Ze worden steeds goedkoper. >:)
ervaringen? hoe kookt ie??
en nog iets te letten op (huidige) pannenset dat dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:22
Vandaag de 4 Suntech STP195 panelen opgehaald. Ik ga de installatie van 3.5 kWp uitbreiden.
Daarmee ligt mijn dak vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
"Business(class) as usual": het elektrische verkeersvliegtuig.

Afbeeldingslocatie: http://www.p-plus.nl/resources/articlephotos/large/elektrischvliegen.jpg

Realistisch idee of panacee?

Wie het weet mag het zeggen...

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenH op 17-10-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

JeroenH schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:48:

[afbeelding]

Een vliegtuig is wel het allerslechtste vervoersmiddel om accu's toe te passen. Meer gewicht betekend meer lift nodig, betekend meer drag, betekend meer continu vermogen. Terwijl dit bij een auto in principe niet zo is (iets meer verliezen bij banden, maar bij hogere snelheden minder belangrijk, en elektrisch voor groot deel terug te winnen).

Het is dat waterstof zo'n idioot lage volumetrische energiedichtheid heeft, anders zou het de ideale jet fuel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
JeroenH schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:48:

[afbeelding]

"zero emission"
Dan mag moet KLM een flink aantal solar of wind farms aanleggen voor 2035.
Zo'n beter aerodynamisch ontwerp lijkt me belangrijker dan de elektromotor in dit geval.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nemen we wat zonnestroompaneeltjes mee omhoog. Schijnt overdag altijd de zon te schijnen als je maar hoog genoeg gaat. Aandrijving: water. Methode: elektrolyse. Komt knalgas uit, ontploft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 21:33
LOL, ik open voor de gein de brochure eens:

"Voor de eerste energietuin van is de financieringsbehoefte een bedrag van € 150.000. Met dit bedrag kunnen wij in de tuin van Ruud Koornstra de eerste 180 panelen van 235 Wp installeren. "

OK, dat is dus 3,50/Wp, ongeveer richting een factor 3 te veel, of mis ik nou iets? Er zullen zeker wat management fees van af moeten...
Onder de voorwaarde dat jaarlijks maximaal 5% van het totaal uitgegeven bedrag aan obligaties vervroegd terugbetaald kan worden, heeft de obligatiehouder het recht om na afloop van een termijn van 12 nadat deelname is aangevangen, door opzegging de obligatieovereenkomst met Zoneco Holding b.v. te beëindigen.
Dit is een bijzonder praktische voorwaarde voor een piramidespel.

Raar genoeg lijken er wel de nodige serieuze namen aan verbonden te zijn. Er zal wel subsidiegeld te halen zijn uit de SDE+ zeker, om daarna failiet gaan. Hetzelfde soort trucje als Solyndra in Amerika.

Ik bedoel, ze beloven een nog stukken hogere rente dan IceSave, in een tijd dat juist alle andere spaarrentes nog veel verder gedaald zijn dan toen. Volgens mij moet je wel een enorme idioot zijn om hiermee in zee te gaan. Geef het geld dan aan mij, leg ik er zonnepanelen van op m'n dak >:)

Edit: Ja hoor, ff googlen en daar hebben we 'm: Case 2: potentiele green deal: ZonEco Energy BV. SDE+ subsidie binnentrekken dus. Ik begon me net af te vragen of ik nou te cynisch werd, maar bij deze kan ik m'n eigen vraag beantwoorden.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 17-10-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De Lidl heeft af en toe ook een enkel plaatje voor de helft van deze prijs. Zijn prima dingen, kook er graag op om mijn overschot weg te stoken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Energie wordt goedkoper
De energierekening gaat volgend jaar omlaag. Producenten Eneco en Nuon willen de tarieven verlagen met ruim tachtig euro per jaar. Dat schrijft De Telegraaf donderdag. De tarieven gaan omlaag dankzij de wereldwijd lagere gasprijs.
Ook hier voer voor de eenhedenpolitie: de tarieven 80 euro verlagen? Het is het tarief met een cent verlagen of de jaarafrekening met 80 euro verlagen.
Mag ik met mijn geschatte afname van 800 kWh ook 80 euro minder betalen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

NielsTn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:38:
[...]

ervaringen? hoe kookt ie??
en nog iets te letten op (huidige) pannenset dat dit werkt?
De plaat doet het prima! Wordt gebruikt om in de zomer (en met het Kersteten) een aantal etenswaren warm te houden/te bereiden.

We koken al een tijdje op inductie en hebben daar ook onze pannen op afgestemd. Onze wok is van gietijzer(!) en die doet het prima op de Aldi-plaat.

Vuistegel: kies geschikte pannen met ijzeren bodem (geen Alu), even testen met magneetje. Pannen die geschikt zijn voor inductie en op gas zijn gebruikt kunnen wat kromtrekken. Ze werken dan nog wel op inductie, maar zijn minder efficiënt.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Zo, een verse kroeg! De geur van verschraald bier is weg en de asbakken zijn geleegd.

Mijn Suntrol account werkt en inmiddels mijn eerste statistiek binnen.

Afbeeldingslocatie: http://i1216.photobucket.com/albums/dd377/jantjevlaam/suntrol1.png

De eeste opbrengst is een feit. Kijk naar de piek toen de zon even doorkwam.....

heerlijk om naar mijn meterstanden te kijken. Het is nog een beetje slecht meten voor me omdat de "slimme" meter alleen het overschot dat ik opwek telt via de teruglevermeter. Wellicht dit weekend toch maar eens meer in mijn eigen logging gaan steken. Meten is immers weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Heerlijk die frisse geur van zo'n schone kroeg, alleen kan Tweakers de drukte soms niet meer aan. Best vaak foutmeldingen momenteel...

Grafieken zijn écht verslavend. Hoe meer data je hebt, hoe meer statistieken je eruit kunt/wilt halen. Ik heb (voor mijzelf) al diverse extra grafieken gemaakt om beide systemen te vergelijken, verschillende dagen met elkaar te vergelijken, hoogste piekopbrengsten, beste dagen/maanden/jaren, invloed van schaduw en vrije zicht vergelijken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:52
En waar is de optie om een post te bookmarken, zodat ik straks rustig verder kan lezen vanaf waar ik geeindigd ben?

Zeker met een topic als Elektriciteit op wekken met zonnepanelen vind ik dat een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Mooie nieuwe indeling van de kroeg, maar de tap hapert vandaag nog wel een beetje.

Zal wel aan de nieuwe installatie liggen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 18:18
Zelf vind ik het lekker strak en fris er uit zien, krijg nog wel af en toe een fout melding.
Maar daar zullen ze wel hard aan werken om dat soort dingen er uit te halen.
Wat ik wel mis is als je op de frontpage zit de balk links waar mee je kan zien wat er b.v. op het forum de meest active topics zijn

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Klik eens op het meest rechtericoontje bovenaan (lijkt op een wifi icoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:52
antonboonstra schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:48:
Klik eens op het meest rechtericoontje bovenaan (lijkt op een wifi icoontje).
Maar dan moet je schermresolutie wel groot genoeg zijn, anders wordt er nog niks gefixeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvPower
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 18:18
Bedankt Anton, Mooi staat dus niet meer in zicht en als je het wilt zien even aanklikken.

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:25

ericplan

5180 Wp PV

Mag het licht ietsje lager in het duurzame forum? Ik ben niet zo weg van die witte vlakken links en rechts van de tekst. Hinderlijk lezen en onnodig energieslurpend.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ericplan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:28:
Mag het licht ietsje lager in het duurzame forum? Ik ben niet zo weg van die witte vlakken links en rechts van de tekst. Hinderlijk lezen en onnodig energieslurpend.
Inderdaad, wat veel "tegenlicht" en op de Plugwise is het verschil inderdaad af te lezen.
Goeie tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderwerp niet kloppende meterstanden deel4

Even ter herinnering nuon heeft op de jaarselijkse afrekening 2012, de dit jaar opgenemen meterstanden juist weergegeven.

Echter om toch een positief verbruik te krijgen zijn de beginstanden veranderd (dus niet de eindstanden van de afrekening 2011)

Hoe moeilijk kan het zijn denk je dan.
Na enig bellen vandaag een nieuwe afrekenig gekregen.
Eindstanden zijn wederom correct weergegeven en om maar geen negatief verbruik te krijgen zijn nu de beginstand gelijk aan de eindstand verbruik 0 dus.

Wordt me nog steeds 1000kWh door de neus geboord.

ik hoop dat er geen deel 5 komt wordt er een beetje moe van

les voor andere opwekkers zet tijdig de elektrische kachel aan voor mij part 2 sauna's maar zorg ,
voor een verbruik van minstens 1 kWh.
Voor de administratie van de nuon ook te begrijpen.

ps door nieuwe vormgeving pagina overzichtelijker dank daarvoor

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Er is komende week een heteluchtkachel in de aanbieding bij de Aldi voor 39,99, dacht ik even uit mijn hoofd.

Die gaan we dus even "scoren".

Voor einde november moet ik nog even ca. 200 kWh kwijt. 8)7

Eigenlijk te zot voor woorden, hier in Nederland.....

Edit: dit was een aanbieding van 17-10! Morgen even snel naar de winkel om te kijken of ze nog op voorrad zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Schinnen-groen op 18-10-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Via suntrol volg ik mijn eigen systeem en twee open systemen in de buurt.

Een 5500wp installatie in Waspik en een 4900wp installatie in Mierlo.
De mijne is 5000wp pal op het zuiden en ik heb nu wat last van schaduw. Vandaag een 4.75kWh opgewekt.
De 5500wp installatie ligt -45 zuidoost. Hij/zij heeft met die installatie vandaag 3,12kWh opgewekt.
De 4900wp installatie ligt -65 oost-zuidoost en hij/zij heeft met die installatie vandaag 6,61kWh opgewekt.

Is in de wintertijd oost-zuidoost beter dan op het zuiden of kunnen andere factoren van meer invloed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik log net ook in op het forum. Ik heb het idee, dat niet alles nog werkt. Priveberichten kan ik niet vinden en bijvoorbeeld het pijltje naast mijn nickname werkt niet. Maar goed, ik wacht het nog even af.

oh ja, donkere achtergrond wordt zeker ook gewaardeerd. :)

wat ik ook nog mis, zijn de donkere cijfers van pagina's die je nog niet gelezen hebt. Dat was wel mooi om op die manier de achterstand bij te houden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

internet4me schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:56:
@discussie zelflevering.

Er is speciaal een website in de maak hiervoor. Op http://www.zelflevering.nl

Jammer genoeg is de website nog lang niet af...misschien later meer.
Dat is volgens mij al een jaar zo, daar...

Het begint ook alweer druk te worden met organisaties die allemaal zelflevering willen organiseren voor andere organisaties. Polderen - en vergaderen - tot je er bij neervalt (en in the end mogelijk nog niks...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Als je een LCD-monitor hebt zou je het verschil in stroomverbruik tussen een licht scherm en donker scherm niet moeten terugzien in het stroomverbruik, als de settings van de backlight niet veranderd worden. Basiskennis van werking LCD: de backlight straalt wit uit, en de diverse pixels houden de drie kleuren licht tegen al naar gelang het beeld wat moet worden weergegeven. Het veranderen van de pixels kost nauwelijks energie, het laten stralen van de backlight wel.

Bij CRT/plasma/OLED ligt dat heel anders, maar ik denk dat er maar zeer weinig mensen zijn die daar Tweakers op bekijken.

Ik vind het fris, nieuw en prima. Maar ik ben dan ook niet zo bang voor nieuwe dingen ;)

@zelflevering: Elk initiatief wat op de zaken (rechtszaak windvogel vs. belastingdienst) vooruit loopt lekker links laten liggen. Eerst dat afwachten. Maar da's mijn mening. En in de tussentijd is er genoeg te doen: gewoon zonnestroompanelen/zonneboiler op het dak, woning isoleren, auto de deur uit, hoppa.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenH op 19-10-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

JeroenH schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:00:

@zelflevering: Elk initiatief wat op de zaken (rechtszaak windvogel vs. belastingdienst) vooruit loopt lekker links laten liggen. Eerst dat afwachten. Maar da's mijn mening. En in de tussentijd is er genoeg te doen: gewoon zonnestroompanelen/zonneboiler op het dak, woning isoleren, auto de deur uit, hoppa.
;)

Don't forget the veggie thing...

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Oh, absoluut, die mag wel halverwege het lijstje of zelfs vooraan staan. Evenals vliegkilometers, modegevoelige elektronische gadgets kopen etc. Er is zoveel wat je kunt doen voordat je met cutting edge-zaken als zelflevering aan de gang hoeft.

Ik was een beetje moe na een lange gisteren toen ik dat typte. Gisteravond na een lange werkdag bij een bijeenkomst geweest van mensen uit een straat in Hilversum die gezamelijk zonnestroompanelen willen inkomen. Een vertegenwoordiger van een importeur van LG vertelde een goed verhaal zonder gekkigheden. Dat was een heel interessante avond. Zelfs het vermaledijde beschermd gezicht kwam uitgebreid aan de orde. Goed om te zien dat zoveel mensen zo enthousiast zijn over zonnestroompanelen, aan de andere kant wel jammer om te zien dat een aantal mythes/vooroordelen nog zo sterk leven ("duur", "terugverdientijd is lang", "lelijk").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

jantje.vlaam schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:28:
Is in de wintertijd oost-zuidoost beter dan op het zuiden of kunnen andere factoren van meer invloed zijn?
Het kan per dag verschillen natuurlijk. Als het 's ochtends zonniger is dan in de middag/avond, dan levert een meer oost georienteerd systeem meer op.
Ik vergelijk mijn systeem ook met die van m'n ouders en zie dat in de zomermaanden mijn systeem het beter doet (ondanks dat zij 2% meer flash vermogen hebben) en in de maanden daarbuiten het systeem van mijn ouders meer produceert. Komt vooral omdat hun dak steiler is, wat meer direct zonlicht opvangt nu de zon lager aan de hemel staat.
Vergelijk systeem Anton en ouders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Laatst online: 07-04 22:56
Handige tip:

Tweakers 7 anti-blindheid script van Joris van Loghausen

Installeer Tampermonkey http://t.co/SJGf0LwJ (voor chrome) en gebruik vervolgens dit script: http://userscripts.org/scripts/review/150391

Hiermee kun je de hinderlijke verblindende achtergrond grijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

...óf het ontwikkelteam van Tweakers maakt even een aanpassing. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Ja, maar dat gaat vast niet gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Ik heb voorlopig de helderheid van het beeldscherm een paar standen naar beneden gedraaid.
Wat prettiger voor de ogen en spaart energie.

Helaas moet die in andere applicaties weer omhoog worden gedraaid.

Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img585/7653/antihoofdpijn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Als je een béétje karma hebt opgebouwd, kun je custom css toepassen. Bijvoorbeeld:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#contentArea{background:#222;}
#layout{background:#222;}
#searchbar{background:#b41039;}
#search{background:#b41039;}
#menubar{width:980px;}
#forumheading{background:#222;}
.articleColumn{background:#eee; padding:8px; border-radius:6px}
.mainColumn{background:#eee; padding:8px; border-radius:6px}
.nextPrevLinks{background:#ddd; padding:4px; border-radius:6px}
.content{background:#eee;}
.message.altmsg1{border-radius:6px}
.message.altmsg2{border-radius:6px}
.messageheader{background:#ddd; }
ul.action_list{background:#eee; padding:3px 6px 2px 6px; border-radius:6px}
p.pagecounter{padding-top: 1px; padding-right: 6px;}
#relationbox{background:#eee; padding:0px 6px 0px 6px; border-radius:6px}

Ziet er zo uit:
Screenshot custom css

[ Voor 71% gewijzigd door antonboonstra op 20-10-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Das ook een goede tip! Heb genoeg voor 10 jaar zie ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:25

ericplan

5180 Wp PV

Bedankt voor de tip. Direct uitgevoerd.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
antonboonstra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:20:
Als je een béétje karma hebt opgebouwd, kun je custom css toepassen. Bijvoorbeeld:
Cascading Stylesheet:
1
2
#contentArea{background:#ddd;}
#layout{background:#222;}
Ik heb het gekocht, en dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Zie ook de start post van [bug] Pagina's te wit!

Daar staat een custom sheet die gebruikt wordt in mijn printscreen een paar post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ja, heb het net gevonden1
Pagina: 1 ... 68 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.