Ik ben nog niet klaar met Essent, eerste week van november gaan we weer verder met de volgende episode.
En dan zal hopelijk snel duidelijk zijn of ze echt zo vasthoudend zijn om betaald te we willen worden voor niet geleverde energie.
Ben benieuwd of ze nog een hap van 30-50% van het gemiddelde jaarverbruik willen(over 3-5 jaar).
Sinds september heb ik zonnepanelen, welke netjes zijn aangemeld voor de PIR en goed voor een dekking van ca 95% van mijn verbruik.
Met een ferrarismeter en deze kunstmatige uit de duim gezogen fictieve meterstanden (berekend

, maar nog geen hint kunnen ontlokken hoe), zoiets loop je niet in bij een nieuwe energieleverancier.
Je hoeft ook echt geen helderziende te zijn wat mijn vervolg stappen worden, maar Essent is zich dat ook heel bewust, gezien ze gisteren telefonisch contact zochten, die meerdere keren werd onderbroken voor intern overleg aan hun zijde.
Maar waarom correctie naar de juiste meterstand absoluut onbespreekbaar is, is me echt een compleet raadsel en dat Essent daar ook vele man/vrouw uren voor over heeft.
De eerste halfjaar cijfers 2012 voor elektra was wel 8% minder, maar dan moeten de tweede halfjaar cijfers wel heel heel dramatisch zijn, als je er zoveel uren in wilt insteken zonder de werkelijke standen nog te kunnen betwisten.
Edit: Vandaag weer meerdere contacten gehad en gelijk de gelegenheid benut om fact checking te doen voor de volgende stap, was ik gisteren al tegen aangelopen dat ieder doorverwijst of een bericht gezonden zou hebben, maar de ontvanger van niets weet, incl mij zelf. (ik zou een beslissing moeten hebben op mijn klacht bij ex-leverancier en na een kwartier welles/niettes bleek naar de nwe leverancier gezonden te zijn.)
Hierbij mogelijk eindelijk de juiste tip gekregen van de werkelijke kernoorzaak, hiermee verschijnt een vierde speler op het toneel EDSN en een technisch punt met de centrale switch uitwisseling en C-AR en 1 of meerdere validatiefouten. Details werden niet duidelijk daarvoor was de hint te cryptisch die ik moest overbrengen voor als je niet mee kunt kijken.
[
Voor 20% gewijzigd door
Domba op 12-10-2012 18:31
. Reden: Een hint gekregen, het lijkt dat de cirkel daarmee doorbroken is. ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant