De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.254 views

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Duurzaam kost Nederland over een tijdje blijkbaar 25 miljard.
Met name omdat we minder gas verkopen.

TheS4ndm4n#1919

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RocketKoen schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:34:
Duurzaam kost Nederland over een tijdje blijkbaar 25 miljard.
Met name omdat we minder gas verkopen.
Dat vind ik zo'n kromme redenering. Het kost geen 25 miljard, het levert 25 miljard minder op aan belastinginkomsten puur uit fossiele brandstoffen, dat is wat anders. Geld kan je maar 1 keer uitgeven, het geld dat niet aan fossiele brandstoffen wordt uitgegeven zal elders uitgegeven worden, waar uiteindelijk ook weer btw en allerlei belastingen overheen komen. Kortom; elders gaan de belastinginkomsten weer omhoog. En dan heb ik het nog niet eens over minder kosten vanwege minder negatieve externalities, zoals minder doden en gezondheidsklachten, minder milieuschade en sociaal-maatschappelijke schade in 3de wereldlanden. Maar ook; duurzame energie levert relatief meer lokale arbeid per kWh. Kortom; is beter voor onze economie. En ook zijn we minder afhankelijk van prijsfluctuaties, schaarste, geopolitieke invloeden etc.

Verwijderd

Met al die posts over verwarming van de afgelopen dagen (heb zelf nooit voor (eind) oktober de verwarming aan staan), even een vraagje. Als een huis meerdere maanden in de winter niet bewoond wordt, hoe laag zou je de thermostaat dan kunnen zetten om bevriezing van leidingen te voorkomen?

• RocketKoen
Bartjuh schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:45:
[...]

Dat vind ik zo'n kromme redenering. Het kost geen 25 miljard, het levert 25 miljard minder op aan belastinginkomsten puur uit fossiele brandstoffen, dat is wat anders. Geld kan je maar 1 keer uitgeven, het geld dat niet aan fossiele brandstoffen wordt uitgegeven zal elders uitgegeven worden, waar uiteindelijk ook weer btw en allerlei belastingen overheen komen. Kortom; elders gaan de belastinginkomsten weer omhoog.
Het gaat om export. Dus die belastinginkomsten, die ergens anders toch wel binnenkomen gaan naar de landen die nu gas van ons kopen en veel aan duurzame energie werken, zoals duitsland.

Voor Nederland is duurzame energie dus slecht, want we verdienen een hoop geld aan fossiele brandstof en wekken zelf amper duurzaam energie op.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

PvPower schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:46:
Eric-pvt, langs de westerweg staan toch voornamelijk jaren dertig woningen?
Het is al jaren geleden dat ik er langs kwam, maar het stuk van het fiets tunneltje richting rotonde volgens mij allemaal jaren dertig.
Als ik me niet vergis loopt die weg noord-zuid?
PV zou dus oost-west komen?
dat is correct, er is weinig authentiek aan of beeldbepalend,
het is een buitenwijk ver van het historische centrum, lelijk ook met diverse soorten dakkapellen en schuttingen, niets is gelijk of beeldvormend.
mensen raken behoorlijk geirriteerd hier, door deze in stilte gemaakte regel.
(en bellen mij dan bijv. maar ik kan er niets mee)
het is echt heel erg naar aan het worden.
http://www.alkmaar.nl/54919
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:01:
Met al die posts over verwarming van de afgelopen dagen (heb zelf nooit voor (eind) oktober de verwarming aan staan), even een vraagje. Als een huis meerdere maanden in de winter niet bewoond wordt, hoe laag zou je de thermostaat dan kunnen zetten om bevriezing van leidingen te voorkomen?
ik denk 15c, maar weet dat niet zeker

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 21:20 ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RocketKoen schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:04:
[...]
Het gaat om export. Dus die belastinginkomsten, die ergens anders toch wel binnenkomen gaan naar de landen die nu gas van ons kopen en veel aan duurzame energie werken, zoals duitsland.

Voor Nederland is duurzame energie dus slecht, want we verdienen een hoop geld aan fossiele brandstof en wekken zelf amper duurzaam energie op.
We kopen ook weer gas van Rusland, dus ik denk dat het wel meevalt.

Bovendien, meer duurzame energie betekend juist MEER gas. Want kolen en nucleair zijn in 99% van de gevallen base-load centrales. Gas centrales zijn waarschijnlijk meer nodig om de fluctuaties in aanbod van duurzame energiebronnen op te vangen.

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Als een huis meerdere maanden in de winter niet bewoond wordt, hoe laag zou je de thermostaat dan kunnen zetten om bevriezing van leidingen te voorkomen?
Dat hangt van het huis af. De koudste ruimte moet boven het vriespunt blijven en dat is waarschijnlijk niet de ruimte waar de thermostaat hangt.

De gebruiksaanwijzing van mijn ketel stelt:
  • Thermostaat op 16 graden
  • Nadraaitijd van de pomp op 24 uur
  • Tapwater op ECO
Die 16 graden lijkt me aan de voorzichtige kant maar lager dan 12 graden zou ik zelf niet durven gaan. Verder zou ik alle radiatoren open zetten en de deuren tussen de vertrekken open laten.

Het CV circuit en de waterleiding aftappen is natuurlijk energiebewuster.

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:17:
ik lees met verhoogde intresse de ontwikkeling in mijn gemeente
voorheen werd er met subsidie gestrooid alsof het zout was, nu is dat ineens niet meer zo.
nu word er gestrooid met weigeringen op vergunningen die 1 jaar geleden niet nodig waren.
ineens is alles beeldbepalend en mag niets.

Geweigerde omgevingsvergunningen
Burgemeester en wethouders van Alkmaar maken bekend, dat
zij de volgende omgevingsvergunningen hebben geweigerd:
Westerweg 130 Alkmaar: het plaatsen van 8 zonnepanelen
aan de bovenkant van het dak. Datum einde bezwaartermijn

http://www.alkmaar.nl/eCa...ficiele_mededelingen_2012
iedere week weer.
hoe snel kan beleid veranderen ?
en dat door 1 dezelfde man nog wel.
ik snap het niet.
ik zie wel in dat het hebben van deze thingies, toen het vrij kon,
nu waardevol kan worden op de woning, en natuurlijk voor mij, maar dat wist ik al.
Omgevingsvergunningen vanwege rijksbeschermd beschermd stadsgezicht als je aan de verkeerde kant van de westerweg zit

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• PvPower
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 18:18
Eric-pvt, als het de huizen tussen het spoor en de westerweg zijn is het niet echt bijzonder en de huizen aan de andere kant richting ziekenhuis is gewoon een rommeltje.
Lijkt me niet waard om er beschermd stadsgezicht op te plakken.
Hadden ze toen gelijk aan moeten vechten.
Ik weet niet of dat nu nog kan.
Ik geloof dat JeroenH een gelijksoortig probleem in Hilversum heeft.

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:25
RocketKoen schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:04:
[...]

Heb ik deze week weer gezien, was in Zuid Duitsland, wat een oppervlakte aan zonnepanelen, op daken, maar ook installaties in het vrije veld. Ook veel windmolens.

Verwijderd

pvpower/domba
soms is het correct soms niet, de term beeldbepalend valt hier ineens.
veel is beeldbepalend aangewezen in de zomerperiode, erg onlogisch en erg onbekend bij bewoners, huizen van bewoners waar overigens door taqa gas onder de woning word geinjecteerd, if you get my point.......
ook onder het historisch centrum, en ook onder alle rijksbeschermde stadsgezichten.

• Domba
Ik gebruik al jaren 15 graden (weersafhankelijke stooklijn) en laagste stand boven vostbescherming van de thermostaatkranen in de nevenruimtes voor in de winter, omdat ik regelmatig meer dan 1-3 weken afwezig ben, 15 graden voor de woonkeuken, 12 ging ook, maar duurt me iets te lang en na aankomst, is ook de behoefte om in beweging te blijven even beperkt, tot het weer boven 18-20 is, en zeker niet na een week of langer werken bij 23-28 graden (klassieke HR-CV verwarming)

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:24

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Bevriezen van de leiding gebeurd onder de 0 C. (stilstaand water, pomp uit)

De meeste (modere) ketels schakelen de pomp in bij 7 C, en als water in de ketel nog kouder wordt start de brander, onafhankelijk van warmtevraag van de thermostaat. Je moet dus focussen op het koudste punt in het huis. Zelf zet ik de Honeywell modulation op 9 C continue als het huis voor langere tijd onbewoond is in de winter. Tot nu toe altijd goed gegaan.
Check dus ook de gebruiksaanwijzing van je ketel bij naderend vorstgevaar, wat gaat ie doen en bij welke temperatuur.

Accepteer dan wel een lange aanwarmtijd van het huis.

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
Zo, de overloop is bijna af. Regelwerk zit erin, isolatie zit erachter, zaterdag nog even 3 joekels van gipsplaten naarboven sjouwen (120x230) en kijken of dat blijft hangen (30kg per plaat).

Heb vandaag nog snel even wat 3/4" buis gehaald, die gaat straks achter het gips langs lopen parallel aan het regelwerk, van zolder naar slaapkamer. Onder de slaapkamer zit de meterkast, dus tegen de tijd dat ik PV wil ligt er alvast maar een leiding met de juiste dikte. Niet dat ik van plan ben om veel meer dan ~2000Wp op het dak te leggen overigens.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Daar heb je anders een best dak voor nodig ;-)

2k op west bij Pv Output

• _JGC_
Al verbeterd... zoveelste keer dat ik de fout in ga met die kilo's :P.

2000Wp moet wel lukken, hangt even af van de paneelmaat en de exacte afmetingen van het dak. Plan is om dat in 3x3 landscape opstelling te leggen boven de dakkapel langs, of als dat niet past wordt het een paneeltje minder in 2x4 portrait opstelling. Dakhoek is 30 graden, dak ligt met paar graden afwijking op zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Gasschuif schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:51:
[...]

Bevriezen van de leiding gebeurd onder de 0 C. (stilstaand water, pomp uit)

De meeste (modere) ketels schakelen de pomp in bij 7 C, en als water in de ketel nog kouder wordt start de brander, onafhankelijk van warmtevraag van de thermostaat. Je moet dus focussen op het koudste punt in het huis. Zelf zet ik de Honeywell modulation op 9 C continue als het huis voor langere tijd onbewoond is in de winter. Tot nu toe altijd goed gegaan.
Check dus ook de gebruiksaanwijzing van je ketel bij naderend vorstgevaar, wat gaat ie doen en bij welke temperatuur.

Accepteer dan wel een lange aanwarmtijd van het huis.
De nieuwste thermostaten hebben zelfs wifi. Dan kun je met je browser of een smartphone app de thermostaat weer hoger zetten een paar uur voordat je thuis komt van een lange afwezigheid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:59

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Zoals andere mede beantwoorders mede afhankelijk van je isolatie en de snelheid het stoken (warm krijgen) bij je woning.

Je kunt zelf proefjes doen als je een weekendje weg bent (maar het bijvoorbeeld niet vriest).
Tijd W Temp WW, verwarming uit (bijvoorbeeld 5 graden) en prettig weekend
Tijd X Temp XX, terugkomen van dat prettige weekend

Verwarming op +5 graden t.o.v. Temp XX (Tijd Y, Temp XX)
En maar blijven controleren totdat de ketel afslaat (Tijd Z, Temp YY)

Je weet nu de tijd die nodig is om een temperatuurverschil van 5 graden te overbruggen.

Wat je nu nog moet weten is hoe snel de temperatuur kan zakken als het weer omslaat naar vorst en kunt dan een beetje uitrekenen met welk temperatuurverschil je moet instellen om lekker boven nul te blijven in je woning (ik zou een veilige marge nemen van 3 graden).

Zelf uitgeprobeerd bij de vorige woning (en het klopte ook nog) toen we 4 maanden aan de andere kant van de wereld verbleven en het huis ook onbewoond achter bleef (winter tot -10).

Dat voor de woning, maar heb je vele mooie planten in je huis dan zou ik niet onder de 10 graden gaan, de meeste kamerplanten zijn tropische planten en vinden het vervelend onder de 10 graden.

[ Voor 0% gewijzigd door ollie1965 op 21-09-2012 13:26 . Reden: typo ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Alleen het effectvan de verwarming gaat omlaag als de delta T omlaag gaat.
Dus een kamer van 0 naar 5 graden verwarmen, gaat sneller dan van 15 naar 20.

Bij een verwarming die op 90 graden werkt zal het verschil niet enorm zijn. Maar bij een lage temperatuur installatie (warmtepomp, vloerverwarming ect) die maar op 30 graden ofzo zijn werk doet, maakt het wel heel veel uit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Dat klote agentschap heeft nogal wat tijd nodig. 3 juli ingediend en nu nog steeds geen besuit. Dit is echt te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
jantje.vlaam schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:14:
Dat klote agentschap heeft nogal wat tijd nodig. 3 juli ingediend en nu nog steeds geen besuit. Dit is echt te gek voor woorden.
Zelde verhaal bij mijn ouders. 3 juli zowel digitaal als per post verstuurd. Ondertussen paar keer gebeld. Alles staat in systeem, we hebben ook recht op geld maar uitkeren doen ze niet. Het wrange is dat mensen die later hebben aangevraagd al wel hebben ontvangen. Dat kan je toch niet maken..... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
zero_cool89 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:17:
[...]

Zelde verhaal bij mijn ouders. 3 juli zowel digitaal als per post verstuurd. Ondertussen paar keer gebeld. Alles staat in systeem, we hebben ook recht op geld maar uitkeren doen ze niet. Het wrange is dat mensen die later hebben aangevraagd al wel hebben ontvangen. Dat kan je toch niet maken..... :F
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is een grof schandaal! Maar ja, overheid, daar gaan toch geen koppen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
zero_cool89 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:17:
[...]

Iemand de krantekoppen van 3 juli vergeten, als de aanvragen zo laag als de laatste update blijven zal het nog wel even duren, ik heb ook op 3 juli aangevraagd, maar ook zoals velen voor de zekerheid via 2 routes.

De mute geschat op 20.000 die op 2 juli zich stond te verdringen voor het eloket wordt als maar kleiner, maar de blame wordt alleen maar groter voor de ICT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Ben ik de enigste die Jeroen mist?
Jeroen? Jeroen!

Of is hij gewoon op vakantie?

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Laatst online: 23:55
Dacht er ook aan van de week, wellicht dat het te maken heeft met situatie rondom zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
there is your answer

https://twitter.com/SolarWebsite/status/249164976336535552

SolarWebsite.nl SolarWebsite.nl ‏@SolarWebsite

@HenryLootens Erg druk met werkgerelateerde zaken. Dat zal de komende tijd nog wel even voortduren ben ik bang.

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

looyenss schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:42:
there is your answer

https://twitter.com/SolarWebsite/status/249164976336535552

SolarWebsite.nl SolarWebsite.nl ‏@SolarWebsite

@HenryLootens Erg druk met werkgerelateerde zaken. Dat zal de komende tijd nog wel even voortduren ben ik bang.
Aha, ik dacht ook werk gerelateerd. Zag alleen bijna geen updates van hem, vandaar. En aangezien dit forum al modern voor mij is ;) twitter facebook enz is voor mij een stap te ver in het moderne tijdperk :+ daar dacht even niet aan

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 19:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mompelt iets. Hoe kan het dat het blijft jeuken om meer PV te plaatsen of in elk geval meer PV op het dak te leggen....

Need moar...

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Ik heb ook al lang geen posts meer gezien van Neanderthaler, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mkleinman schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:08:
Mompelt iets. Hoe kan het dat het blijft jeuken om meer PV te plaatsen of in elk geval meer PV op het dak te leggen....

Need moar...
Pas maar op, straks sta je hele centrales op de maasvlakte of eemshaven te bouwen.

TheS4ndm4n#1919

• Mr-Leo
  • Laatst online: 07-04 22:56
jantje.vlaam schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:14:
Vast niet via digid? Gewoon nog een keer doen dan.

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:31
Mr-Leo schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:23:
[...]

Vast niet via digid? Gewoon nog een keer doen dan.
Ik heb het op 2 juli gefaxt en gemail. Geen ontvangst bericht gehad. Twee dagen later gebeld naar agentschap. Ik moest gewoon even afwachten. Not dus, digitaal werkte toen opeens wel. Drie weekjes later buit binnen.

Dus gewoon nog even digitaal indienen....

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Speksteenkachel schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:28:
Ik heb ook al lang geen posts meer gezien van Neanderthaler, iemand enig idee?
is druk bezig met opzetten/runnen van eigen bedrijf?

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik ben er nog wel, ik lees wel wat mee, maar er zijn wat dingen aan de hand die het momenteel niet makkelijk mogelijk maken dat ik veel schrijf. Schrijven is (voor mij) een creatief proces, en dat wil gewoon niet als ik het op andere gebieden niet goed op een rijtje heb. Het doet me pijn om te zien dat mijn website doodbloedt maar ik krijg gewoon niets op papier.

Het gaat voornamelijk om werk... ik ga niet online huidige of vorige werkgevers afzeiken maar laat ik zeggen dat bedrijven die om het hardst roepen dat ze duurzaam zijn dat niet altijd intern zijn. Ik ben hard op zoek naar wat anders, maar dat valt niet mee in deze tijd.

Komt wel weer. Maar nog even niet.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:14

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

JeroenH schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:26:
Het gaat voornamelijk om werk... ik ga niet online huidige of vorige werkgevers afzeiken maar laat ik zeggen dat bedrijven die om het hardst roepen dat ze duurzaam zijn dat niet altijd intern zijn.
Klinkt bekend... Succes de komende tijd!

PVoutput

• _JGC_
Yay, dacht ik 2 weken terug de lekkage vanwege lekke loodstrips opgelost te hebben, was het gisteren weer waterballet in de dakkapel. Heb nu een bouwbedrijf gebeld, foto met afmetingen gestuurd en wacht nu op een offerte. Het hout is compleet verrot op sommige plekken waardoor het water gewoon dwars door het hout naarbinnen loopt :X.

• ollie1965

ollie1965

JeroenH schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:26:
Ik ben er nog wel, ik lees wel wat mee, maar er zijn wat dingen aan de hand die het momenteel niet makkelijk mogelijk maken dat ik veel schrijf. Schrijven is (voor mij) een creatief proces, en dat wil gewoon niet als ik het op andere gebieden niet goed op een rijtje heb. Het doet me pijn om te zien dat mijn website doodbloedt maar ik krijg gewoon niets op papier.

Het gaat voornamelijk om werk... ik ga niet online huidige of vorige werkgevers afzeiken maar laat ik zeggen dat bedrijven die om het hardst roepen dat ze duurzaam zijn dat niet altijd intern zijn. Ik ben hard op zoek naar wat anders, maar dat valt niet mee in deze tijd.

Komt wel weer. Maar nog even niet.
En als "we" eens gast stukjes voor je schrijven?
Keep the momentum going for u

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:38
_JGC_ schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:25:
Yay, dacht ik 2 weken terug de lekkage vanwege lekke loodstrips opgelost te hebben, was het gisteren weer waterballet in de dakkapel. Heb nu een bouwbedrijf gebeld, foto met afmetingen gestuurd en wacht nu op een offerte. Het hout is compleet verrot op sommige plekken waardoor het water gewoon dwars door het hout naarbinnen loopt :X.
mooi moment om er een passiefhuisdakkapel van te maken, 30cm houtvezelplaten erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Met een minimumtemperatuur van ongeveer 4 graden vannacht buiten. Is het dan een goed resultaat dat m'n woonkamer vannacht slechts van 20.2 ( Rond 23:30 gisteravond ) terug naar 19.4 is afgekoeld vanochtend om 10:00 ?

Dus in 10 1/2 uur 0,8 graden naar beneden.

Met een kacheltje ( elektrisch van 800W ) krijg ik de woonkamer en bijkeuken in ongeveer 45 minuten van 19.4 terug naar 20 graden.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik voel je hete adem in mijn nek, hier daalde het 0,6c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vandaag heb ik ook de verwarming weer ingeschakeld. Nou ja, "bijna" kan ik wellicht beter zeggen. Want ik ben hier weer verder gegaan met mijn Gas-experiment.

Met dat experiment maak ik ook gebruik van een elektrische radiator in combinatie met een hete lucht installatie. Met dit experiment kan ik de te veel opgewekte, geleverde energie wegstrepen tegenover mijn gasverbruik.

Natuurlijkzou een warmte-pomp en dergelijke beter zijn. Maar ik zit in een huurhuis en ik vind dat een net iets te grote investering. Want waar sta ik over 5 jaar? Woon ik er dan nog?

Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Vannacht vergelijkbare cijfers. Gisteravond om 22:30 was het 19.8 in de woonkamer, vanochtend 19.4 ( om 5:30 ).

CV ketel is nog niet aan geweest voor het huis te verwarmen. Ik kan het tot nu toe nog met het kleine elektrische kacheltje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wel grappig hoe je naar nieuwe aankopen gaat kijken. Van het weekend ging ons strijkijzer kapot, dus er moest een nieuwe komen. Ga je tóch op zoek naar een Eco model als het ff kan, hoewel ik me weinig kan voorstellen bij een apparaat dat gewoon warm/heet moet worden. Uiteindelijk bij een Philips Eco model uitgekomen, beetje onder het motto, baat het niet... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Servor schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:13:
Wel grappig hoe je naar nieuwe aankopen gaat kijken. Van het weekend ging ons strijkijzer kapot, dus er moest een nieuwe komen. Ga je tóch op zoek naar een Eco model als het ff kan, hoewel ik me weinig kan voorstellen bij een apparaat dat gewoon warm/heet moet worden. Uiteindelijk bij een Philips Eco model uitgekomen, beetje onder het motto, baat het niet... ;).
Je hebt wel een goede kans dat het "eco" model je €30 meer kost, terwijl het je maar €1 per jaar aan energie scheelt :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:31:
[...]

Je hebt wel een goede kans dat het "eco" model je €30 meer kost, terwijl het je maar €1 per jaar aan energie scheelt :P
Mja, strijkijzer van 5 tientjes, echt heel veel goedkoper kan het ook niet echt he. De vorige was duurder iig ;). En hij is ook qua kleur mooi groen iig! 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Laatst online: 20-08 20:26

WoudseHoeve

Hobby Boer

Servor schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:34:
[...]
Mja, strijkijzer van 5 tientjes, echt heel veel goedkoper kan het ook niet echt he. De vorige was duurder iig ;). En hij is ook qua kleur mooi groen iig! 8) .
Ik heb net een nieuwe stofzuiger ..... 1400 Watt ipv meestal 2200Watt. Een stofzak loze Bosch, lekker stil, lang snoer, simpel legen, zuigt perfect, maar kost wel 250 euro (MM).
Scheelt een hoop Watjes, zeker bij geregeld gebruik.

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 17:40
WoudseHoeve schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:28:
[...]

Ik heb net een nieuwe stofzuiger ..... 1400 Watt ipv meestal 2200Watt. Een stofzak loze Bosch, lekker stil, lang snoer, simpel legen, zuigt perfect, maar kost wel 250 euro (MM).
Scheelt een hoop Watjes, zeker bij geregeld gebruik.
mm ik gebruik voor 99% van de tijd een bezem.
kosten 5 euro.
0 Watt. :P

edit: beschadigd mijn vloer ook minder van.

[ Voor 5% gewijzigd door migjes op 24-09-2012 11:30 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
migjes schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:29:
[...]

kosten 5 euro.

Mja, dat is wel leuk maar met katten en een klein kind ben je toch blij als je 's avonds even de vloer en de bank kunt 'doen'. Een bezempje ga ik dan niet vrolijk van worden. Dat zijn toch zaken die voor mij het verschil maken tussen besparen mét behoud van comfort en 's avonds in het donker bij kaarslicht gaan zitten (bij wijze van ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

migjes schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:29:
[...]
kosten 5 euro.
Met de honden / katten haren overal onder en tussen gaat het niet lukken met een bezem. Ook wat we/ze binnen lopen van het erf buiten (ondanks vegen en schoenen uit) helpt niet echt. Het moet men een goede stofzuiger gebeuren anders wordt het een zooitje !

De tegel vloer kan erg goed tegen een stofzuiger, maar ook de massief eiken vloer kan er goed tegen. En een goede stofzuiger heeft ook een goede zuig mond met borstels.

Een goede bezem is duurder als 5 euro .... we gebruiken ze buiten en in de stallen erg vaak ipv een stofzuiger :) .

[ Voor 8% gewijzigd door WoudseHoeve op 24-09-2012 11:42 ]

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Servor schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:32:
[...]

Mja, dat is wel leuk maar met katten en een klein kind ben je toch blij als je 's avonds even de vloer en de bank kunt 'doen'. Een bezempje ga ik dan niet vrolijk van worden. Dat zijn toch zaken die voor mij het verschil maken tussen besparen mét behoud van comfort en 's avonds in het donker bij kaarslicht gaan zitten (bij wijze van ;) ).
ja geen katten en kinderen dat scheelt wel iets.

en voor de led en spaarlampen heb ik nog geen koste effectieve kaarsen/olielamp voor gevonden.
maar dat komt vast nog wel een keer.

wel heb ik het idee dat de zelf gemaakte zeep is gelukt.
moet hem nog gaan proberen op de vloer.
WoudseHoeve schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:39:
[...]

Met de honden / katten haren overal onder en tussen gaat het niet lukken met een bezem. Ook wat we/ze binnen lopen van het erf buiten (ondanks vegen en schoenen uit) helpt niet echt. Het moet men een goede stofzuiger gebeuren anders wordt het een zooitje !

De tegel vloer kan erg goed tegen een stofzuiger, maar ook de massief eiken vloer kan er goed tegen. En een goede stofzuiger heeft ook een goede zuig mond met borstels.
ik heb een ruwe natuursteen vloer. de borstels van de stofzuiger slijten zo hard op zoon vloer.
dat ik dat maar heb opgegeven.
voor mij is het de bezem.
effectiever, sneller, kosten besparend.

edit: als jullie situatie anders is het natuurlijk anders.
maar een paar honderd watt besparen voor een kwartiertje werk.
zet geen zoden aan de dijk.

[ Voor 4% gewijzigd door migjes op 24-09-2012 11:45 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
migjes schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:42:
[...]

ja geen katten en kinderen dat scheelt wel iets.

en voor de led en spaarlampen heb ik nog geen koste effectieve kaarsen/olielamp voor gevonden.
maar dat komt vast nog wel een keer.

wel heb ik het idee dat de zelf gemaakte zeep is gelukt.
moet hem nog gaan proberen op de vloer.
Ik heb respect voor mensen die dit allemaal kunnen én doen, absoluut, maar het is niks voor mij. Ik ben niet op zoek naar 'de nul' maar meer naar de grens tussen zo weinig mogelijk betalen/gebruiken met behoud van zoveel mogelijk comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:01

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik heb hier een dyson ball, kost 1x geld maar hoor je niet en 5 jaar garantie, verbruik zal niet gunstig zijn maar ja wel super dingen.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 19:16
mkleinman schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:03:
Vannacht vergelijkbare cijfers. Gisteravond om 22:30 was het 19.8 in de woonkamer, vanochtend 19.4 ( om 5:30 ).

CV ketel is nog niet aan geweest voor het huis te verwarmen. Ik kan het tot nu toe nog met het kleine elektrische kacheltje af.
Nou, al die isolatie-werkzaamheden die je hebt uitgevoerd zijn niet voor niets geweest, dat is duidelijk. Bij ons gaat er nu wel een graadje of wat af 's nachts, en 's ochtends moet de verwarming weer aan.

Toch ook maar weer eens gaan nadenken over moderner glas... maarja die TVT he... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Servor schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:46:
[...]

Ik heb respect voor mensen die dit allemaal kunnen én doen, absoluut, maar het is niks voor mij. Ik ben niet op zoek naar 'de nul' maar meer naar de grens tussen zo weinig mogelijk betalen/gebruiken met behoud van zoveel mogelijk comfort.
oo maar ik gebruik genoeg hoor.
ben ook niet 1 van de zuinige hier. (verreweg van)
(heb 3850Wp op dak liggen, zegt genoeg dacht ik. en dat gaat wel op.
je blijft tweaker en dat is niet altijd zuinig)

het is wel dat de deurbel weer een echte bel van maken vaak meer bespaart als een stofzuiger.
10W besparing voor 24 uur = 0,24kWh
600W besparing voor 0,25 uur = 0,125kWh

dus van mij mag je gerust een 3kW stofzuiger gebruiken.
maar de deurbel die maar een paar keer per jaar gebruikt word kun je beter aanpakken.
het blijft verder een persoonlijke zoek tocht naar wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:07

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hier nog geen verwarming aan gehad maar we zijn ook niet van die kouw kleumen.

Gisteravond 18.3. Vannochtend 17.8 graden. Gek genoeg koelt het boven op de slaapkamers en op zolder minder af en is de temperatuur daar stabieler.

Nu moet ik wel zeggen dat ik sinds ik terug ben van vakantie nog een TV oid heb aangehad en dat we nog weinig in de woonkamer zijn geweest EN nog niet gekookt hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door revolution-nl op 24-09-2012 12:01 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

migjes schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:59:
[...]

oo maar ik gebruik genoeg hoor.
ben ook niet 1 van de zuinige hier. (verreweg van)
(heb 3850Wp op dak liggen, zegt genoeg dacht ik. en dat gaat wel op.
je blijft tweaker en dat is niet altijd zuinig)

het is wel dat de deurbel weer een echte bel van maken vaak meer bespaart als een stofzuiger.
10W besparing voor 24 uur = 0,24kWh
600W besparing voor 0,25 uur = 0,125kWh

dus van mij mag je gerust een 3kW stofzuiger gebruiken.
maar de deurbel die maar een paar keer per jaar gebruikt word kun je beter aanpakken.
het blijft verder een persoonlijke zoek tocht naar wat mogelijk is.
10W deurbel ?? bij mij zit er een batterij in ..... en ook een mechanische op de voordeur (wordt nooit gebruikt)
mmmm misschien kan er een zonnecelletje op de deur boven het knopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:00
WoudseHoeve schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:05:
[...]

10W deurbel ?? bij mij zit er een batterij in ..... en ook een mechanische op de voordeur (wordt nooit gebruikt)
Je bedoeld zo een?

http://www.duurzaamgebouwd.nl/20110407-solar-bell
revolution-nl schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:59:
Hier nog geen verwarming aan gehad maar we zijn ook niet van die kouw kleumen.

Gisteravond 18.3. Vannochtend 17.8 graden. Gek genoeg koelt het boven op de slaapkamers en op zolder minder af en is de temperatuur daar stabieler.
Hier gisteravond voor het eerst aan. Het was volgens de thermostaat 17 graden en dus ingesteld op 19 (en bij naar bed gaan, terug naar 15). Daarna gaf het weerstation een temp van 21,4, die was gedaald tot 17,8 vanmorgen vroeg. De thermostaat stond vanmorgen op 18. Dit alles zonder extra isolatie in een 1993 tussenwoning met gewoon dubbel glas. Ben erg benieuwd hoeveel er te halen valt uit vervanging met HR++.

[ Voor 49% gewijzigd door Snowmiss op 24-09-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gisteren om 20:00 de verwarming uitgezet, toen was het 20,5 graden (was iets warmer geworden vanwege koken en 's middags de zon op het raam). Vanmorgen kwam ik eventjes thuis en stond de temperatuur op 17 graden. Thermostaat staat op 15.

Moet nog 2 grote plakkaten thermopane vervangen door HR+, verder is er boven nog wat te halen in de plafonden en moet de vloer nog steeds geisoleerd worden.

Overigens eergisteren de bodem van de meterkast afgepurd. Dat merk je meteen qua stank uit dat kastje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
WoudseHoeve schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:05:
[...]

jep mijn bel transformator verbruikt net iets meer als 10W.
absurd ik weet het.
als tweaker wil ik eens goed oplossen heb allen nog nergens de spullen voor een redelijke prijs gevonden.
(snowmiss zijn oplossing gaat niet werken helaas.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

_JGC_ schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:47:
Gisteren om 20:00 de verwarming uitgezet, toen was het 20,5 graden (was iets warmer geworden vanwege koken en 's middags de zon op het raam). Vanmorgen kwam ik eventjes thuis en stond de temperatuur op 17 graden. Thermostaat staat op 15.

Moet nog 2 grote plakkaten thermopane vervangen door HR+, verder is er boven nog wat te halen in de plafonden en moet de vloer nog steeds geisoleerd worden.

Overigens eergisteren de bodem van de meterkast afgepurd. Dat merk je meteen qua stank uit dat kastje :).
Onderkant van de meterkast moet ik ook aanpakken daar komt veel kou doorheen. Heb hem vorig jaar tijdelijk even van provisorisch van bovenaf "geisoleerd".

Ik zoek nog naar een oplossing voor het warmte lek genaamd brievenbus :(.

Ik wil eigenlijk een luchtdichte kast aan de binnenkant van de brievenbus/deur maken waar de post in word opgevangen. Het mooiste is een soort piepschuim behuizing. Iemand enig idee of hier een kant en klare oplossing voor is. Anders is het nog een optie om de brievenbus in de deur dicht te maken en een brievenbuskast buiten aan te schaffen.

Heb zelf nog steeds interesse in zo'n solar bel, helaas leveren ze de bel nog steeds niet zwart, grijs of RVS behuizing.

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 24-09-2012 13:00 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

revolution-nl schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:50:
[...]

Gordijn achter de deur?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dan heb je nog steeds de kou die binnenkomt, ik wil de kou gewoon buiten houden zonder koudebrug.
Heb nu een klep voor de brievenbus met borstels maar toch blijft het een enorme koude brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Dat gordijn hangt er al sinds de aankoop van het huis in 2005. Het is gebouwd rond 1930 dus niet echt energiebewust. we hebben een echte deurbel, zeg maar zo'n gekrompen schoolbel van vroeger aan de deur hangen. Werkt perfect: te horen tot op zolder.

Vandaag een nieuwe wasmachine besteld met het label A+++ -10%, dus dat zou ca. 40% zuiniger moeten zijn als de oude. In het overzicht van de weekverbruiken zie ik dat de grootste verbruikers zijn;

droger
wasmachine
TV hoek met kabelmodem etc.
diepvrieskist

De droger is een warmtepomp geworden, de nieuwe wasmachine moet 40% zuiniger zijn, de diepvrieskist wordt elke 2 maanden opnieuw afgesteld en de TV hoek wordt vanaf 1.00 - 6.00 uur volledig uitgeschakeld.

Door alle isolatie etc. heb ik nu wel een CO2-probleem. Regelmatig gaat de CO2-meter af op 1200-1300 ppm. Dan moeten de ramen weer open. Een ander probleem zijn de muffe luchten die uit de meterkast komen sinds ik een brievenbus heb opgehangen tegen de gemetselde gleuf die in de meterkast uit komt (originele bouw).

De ventilatie ontbreekt er nu dus. Daar moet ik een oplossing voor gaan vinden. Er lopen verwarmingsleidingen en heetwater leidingen doorheen en er treedt dus regelmatig condensvorming op denk ik. Er staat al zo'n ontvochtiger en die is snel vol.

Er zal dus binnen nu en volgend jaar een oplossing moeten worden gevonden.
Wordt aan gewerkt...

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Zo'n groene plastic buitenbrievenbus.

Onze voordeur is op het zuidwesten bovendien op het winderige platteland. Geen enkele sluiting voldeed, altijd koud in de gang. Gat uiteindelijk dichtgemaakt en een brievenbus buiten gezet.

En nee, de deur hoeft hierdoor niet vaker open. Je combineert het legen van de brievenbus namelijk met een loopje naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
revolution-nl schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:16:
[...]

Dan heb je nog steeds de kou die binnenkomt, ik wil de kou gewoon buiten houden zonder koudebrug.
Heb nu een klep voor de brievenbus met borstels maar toch blijft het een enorme koude brug.
Klep met borstel is leuk, totdat de luie folderbezorger besluit om gewoon een pak folders in je brievenbus te steken en deze niet door te drukken. Moet overigens zeggen dat zo'n tochtklep met borstels in alle andere gevallen hier de wind compleet uit de hal heeft weggehaald. Nu alleen nog nieuwe tochtband in het kozijn monteren, als de wind goed op de deur staat waait het via een kier mooi achter de verwarming langs :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

_JGC_ schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:31:
[...]

Klep met borstel is leuk, totdat de luie folderbezorger besluit om gewoon een pak folders in je brievenbus te steken en deze niet door te drukken. Moet overigens zeggen dat zo'n tochtklep met borstels in alle andere gevallen hier de wind compleet uit de hal heeft weggehaald. Nu alleen nog nieuwe tochtband in het kozijn monteren, als de wind goed op de deur staat waait het via een kier mooi achter de verwarming langs :X.
Klep met borstel is inderdaad een forse verbetering tov enkel borstels.
Gezien de deur op zelf helemaal luchtdicht is wil ik ook de brievenbus luchtdicht :9

Zie nu nog steeds op een jaar verbruik van iets boven de 500m3, daar wil ik gewoon onder zien te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Klep met borstel is leuk, totdat de luie folderbezorger besluit om gewoon een pak folders in je brievenbus te steken en deze niet door te drukken.
Folderbezorgers zijn niet lui, anders liepen ze niet door weer en wind voor paar eurotjes >:)
Je wilt niet weten hoeveel ellendige brievenbussen er zijn waar je je koude handen aan openhaalt :(

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2012/Toyota-iQ-EV-04.jpg

Mooi ding dit. 12kWh accu, 85km bereik. Kan me voorstellen dat als je ong 50km weg werkt, en je auto kan opladen bij je werkgever, dit best uit kan. Ik schat dat je zo'n kleine 1/3e van de transportkosten betaalt in vergelijking tot een verbrandingsmotor.

EV 20ct/kWh, 12kWh/85km > 14,1kWh/100km > 282ct/100km
Benz. 180ct/l, 5l/100km > 900ct/100km

Helaas zijn ze natuurlijk te schijterig om het goed aan te pakken en te pakkend adverteren.

In combinatie met een pakket zonnepanelen zit je natuurlijk helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

...en wanneer die op de Nederlandse markt komt is ook niet bekend.

Die zou ik wel overwegen als volgende auto.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

straider schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:21:
[afbeelding]

Mooi ding dit. 12kWh accu, 85km bereik. Kan me voorstellen dat als je ong 50km weg werkt, en je auto kan opladen bij je werkgever, dit best uit kan. Ik schat dat je zo'n kleine 1/3e van de transportkosten betaalt in vergelijking tot een verbrandingsmotor.

Helaas zijn ze natuurlijk te schijterig om het goed aan te pakken en te pakkend adverteren.
Zit toch wel een open dak in ? Anders pas ik er niet in ..... :)
Maar echt leuk !!!! als de prijs dat nu ook is .......

[ Voor 3% gewijzigd door WoudseHoeve op 24-09-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
klump4u schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:12:
[...]

Folderbezorgers zijn niet lui, anders liepen ze niet door weer en wind voor paar eurotjes >:)
Je wilt niet weten hoeveel ellendige brievenbussen er zijn waar je je koude handen aan openhaalt :(
Heb het zelf genoeg gedaan, zowel folders als tijdschriften als kranten, en in alle gevallen nam ik de moeite om de boel tot het einde toe door te schuiven.

Mijn brievenbus is gewoon een klepje die je zo met de hoek van je pakket folders omhoog schuift, daar schuif je de folders doorheen en als je er een zwiep aan geeft ramt ie zo tussen de borstels door onder de klep door en ligt het op de grond. Maar nee, er moet zo nodig post ingestoken worden die zowel onder de klep aan de binnenkant als aan de buitenkant blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 19:16
Schinnen-groen schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:23:
Dat gordijn hangt er al sinds de aankoop van het huis in 2005. Het is gebouwd rond 1930 dus niet echt energiebewust. we hebben een echte deurbel, zeg maar zo'n gekrompen schoolbel van vroeger aan de deur hangen. Werkt perfect: te horen tot op zolder.
Ik heb toevallig ook eens naar van die ouderwetse trekbellen gekeken, maar het lijkt me dat je hiermee weer warmte gaat verliezen door het gat in het hout en de metalen pin erdoor etc. Dus wat je dan aan electriciteit bespaart (meestal marginaal) ben je dan zo weer kwijt aan gas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Nou...dat valt wel mee. Er zit aan de buiten- en binnenkant een afdekplaatje en dat sluit erg goed af. Waarschijnlijk later aangebracht; niet mijn werk.

Het is wel een mooi stukje mechanica als je ziet hoe e.e.a. werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Op dit moment waaien de tuinstoelen door de tuin (niet overdreven).
Ik ben al een paar keer gaan kijken of de PV er nog op ligt.. :+

Bij jullie ook zo'n wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve

WoudseHoeve

Hobby Boer

Nee, beetje maar (Noordwijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Schinnen-groen schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:34:

Volgens youless schijnt bij mij thuis vol de zon. SMA @ MPP Peak @ 1220 watt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

HIer in Almelo, waar ik werk, valt het reuze mee met de wind. Hoe het thuis is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 08:16

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Beide systemen leveren nog, al is het niet veel. Zo hard waait het hier ook niet.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Net een boom omgewaaid, tjonge dat is geweld (en een klagend geluid). Zelfs te horen door het dubbel glas.
Ik hoop dat we het ergste hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes

het gaat er erg hard aan toe.
vind het te erg om te kijken naar mijn pv.
had net wel een leuk moment.
vol striemende regen maar wel een zonnetje.
er kwam een piek van 2500W uit mijn panelen, dus ik denk dat ze er nog hangen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Tja, vreemd weer. Stormwind, soms breekt de zon erdoor en staat de omvormer op het maximum en af en toe een beetje motregen.

Wat is het buitenleven toch mooi. Ik wil hier nooit meer weg. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:32

flippo765

4170 Wp subsidieloos

[afbeelding]

Zeker een goede ontwikkeling, Volkswagen komt (als het goed is) volgend jaar ook met de E-Up.
Kleine auto's kunnen een goede proefopstelling zijn om EV's door te ontwikkelen.

Ik rij nu een belastingvrije auto die me 2500 euro aan benzine kost per jaar (wanneer ik niet meer op de fiets ga), als de aankoopprijs onder de 20000 is dan ga ik serieus overwegen elektrisch te gaan rijden (TVT 8jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:24

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Alle molens draaien 100 % vermogen, 34 MW totaal , windkracht 8.
gaat lekker zo!

http://www.windparkkubbeweg.nl/molens.php?taalid=1

edit: zie net dat molen 16 is gestopt in vaanstand.
gebeurt niet vaak

[ Voor 21% gewijzigd door Gasschuif op 24-09-2012 17:26 ]

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

klump4u schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:12:
[...]

Don't break open my mouth. Ben tig jaar postbezorger geweest, heel wat vellen van mijn vingers getrokken.

Overigens is een niet te onderschatten extra gevaar van die lieve poesjes die naar die speelse, door de brievenborstel heen komende vingers grijpen zonder een kik te geven, met van die scherpe klauwen... :(

Tegen weer en wind bestendige overactieve folderaars is er ook al "eeuwen" een effectieve remedie:

Afbeeldingslocatie: http://www.milieucentraal.nl/Domeinen/algemeen/Images/Overig/ja-nee-sticker.jpg
© MilieuCentraal

@_JGC_
Heb het zelf genoeg gedaan, zowel folders als tijdschriften als kranten, en in alle gevallen nam ik de moeite om de boel tot het einde toe door te schuiven.
... dat waren we bij de PTT zelfs (eigenlijk) verplicht. Ik deed het ook. Veel collega's hadden er maling aan.

Als er hardnekkige figuren zijn die blijven dumpen: manager van het bezorgende bedrijf bellen en een veeg uit de pan geven. Dan is het vaak rap opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door zonnigtype op 24-09-2012 18:30 . Reden: doordouwen! ]

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.buienradar.nl/...?soort=wind&tijd=0&bron=2
zo een volle 9 met stoten over het dak, poeh (alkmaar)
veel schade aan de bomen nog in het blad.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:43:
http://www.buienradar.nl/...?soort=wind&tijd=0&bron=2
zo een volle 9 met stoten over het dak, poeh (alkmaar)
veel schade aan de bomen nog in het blad.
Bij ons is de paarse regen deels van de muur gewaaid, vanmiddag nog ff heen en weer door 'ollandsch stormweer gepedaleerd, heerlijk die regen op je gezicht...

@Gasschuif
Alle molens draaien 100 % vermogen, 34 MW totaal , windkracht 8.
gaat lekker zo!

http://www.windparkkubbeweg.nl/molens.php?taalid=1

edit: zie net dat molen 16 is gestopt in vaanstand.
gebeurt niet vaak
Alles is weer up and running.

Dat wordt lekker duurzaam eten zo...

/me zonnigtiepje schuift net een pompoentaart in de elektrische oven, met pompoen en courgette van eigen kweek d'r in.

... dat wordt mogelijk deels hartige taart met aandeeltje kubbeweg windstroom, en negatief zonnestroom overschot ook weer stukje weg werkend met de sluwste aller meters, de Ferraris... ;)

... Aaaaaahhhhh ... die geur van verse gomasio. Daar kan niets tegenop... :9

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

[afbeelding]
Of een Renault Twizy, kostprijs €8000,-.

http://www.renault.nl/sho.../twizy/brochure-twizy.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Een "stadsauto" die je niet kan afsluiten...
Als ik die hier parkeer moet ik elke ochtend een zwerver wakker maken voor ik naar mn werk kan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Wat hebben die westerlingen toch rare gewoontes, ook zeker altijd de poort op slot achterthuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Nou Spek, hier in het zuiden is dat ook wel aan te raden.....helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Er gaat een wereld voor me open op dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Terpen Tijn schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:53:
[...]

Nou, al die isolatie-werkzaamheden die je hebt uitgevoerd zijn niet voor niets geweest, dat is duidelijk. Bij ons gaat er nu wel een graadje of wat af 's nachts, en 's ochtends moet de verwarming weer aan.

Toch ook maar weer eens gaan nadenken over moderner glas... maarja die TVT he... >:)
Fundering isoleren, HR++ glas in de bijkeuken en de bijkeuken geisoleerd doen anders wel een heleboel hier :)

Ik kan niet wachten op echte vrieskou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Speksteenkachel schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:20:
Wat hebben die westerlingen toch rare gewoontes, ook zeker altijd de poort op slot achterthuis?
Als je gehecht bent aan je fiets wel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Inmiddels bijna 7kWh nuttig gebruikt in m'n elektrisch kacheltje van 800W. Vandaag het schokkende getal van 1,36kWh.

Ik blijf trouwens tocht houden boven mijn plafond van mijn bijkeuken. Ik voel rondom nog steeds tochtval, net zoals bij de spotjes.

Ik weet zeker dat ik hem rondom volledig heb dicht gepurred.. Waar kan die tocht vandaan komen?

Leuke stats trouwens. Vanaf half mei heb ik de plugwise pluggen draaien:
  • Boilerpomp: 21,61kWh
  • Wekkerradio's bij ons + lamp + af en toe ipad laden: 8,34kWh
  • Wekkerradio bij m'n zoontje: 5,39kWh
  • Waterkoker: 6,7kWh
  • Wasmachine: 38,6kWh
  • Wasdroger: 101kWh
  • Vriezer/schuur: 42,4kWh
  • Vaatwasser: 90,6kWh <-- VEEL!
  • Servertje: 24,97kWh
  • Senseo: 5kWh
  • Router/Telefoon; 40,5kWh
  • Laptop Bianca: 18,56kWh
  • Oven: 13kWh
  • Koelvriescombinatie/keuken: 79,7kWh ( WEINIG! )
  • CV-Ketel: 2,92kWh
  • Audiomeubel: 91,47kWh

[ Voor 45% gewijzigd door mkleinman op 24-09-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:32

flippo765

4170 Wp subsidieloos

mkleinman schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:49:
Inmiddels bijna 7kWh nuttig gebruikt in m'n elektrisch kacheltje van 800W. Vandaag het schokkende getal van 1,36kWh.

Ik blijf trouwens tocht houden boven mijn plafond van mijn bijkeuken. Ik voel rondom nog steeds tochtval, net zoals bij de spotjes.

Ik weet zeker dat ik hem rondom volledig heb dicht gepurred.. Waar kan die tocht vandaan komen?
Zeker leuke stats, mijn meetbehoefte´s beginnen ook te borrelen dus plugwise begint weer in beeld te komen.

Je zou het overdag volledig donker kunnen maken in de bijkeuken en met een tandartsspiegeltje naar boven kijken waar het licht vandaan komt.
Mocht je het echt niet kunnen vinden is de rooktest natuurlijk het volgende.

PS. Nu op NL2>Tegenlicht met De duitse energiemarkt

[ Voor 33% gewijzigd door flippo765 op 24-09-2012 21:34 . Reden: Link uitzending ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Terpen Tijn schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:23:
[...]
Ik heb toevallig ook eens naar van die ouderwetse trekbellen gekeken, maar het lijkt me dat je hiermee weer warmte gaat verliezen door het gat in het hout en de metalen pin erdoor etc. Dus wat je dan aan electriciteit bespaart (meestal marginaal) ben je dan zo weer kwijt aan gas...
Ik heb gewoon zo'n draadloos belletje op batterijen van de Gamma. Kost een paar tientjes of minder denk ik, maar werkt prima, heb alleen nog geen idee hoe lang de batterijen meegaan. Zag vorige week ook zoiets bij de Dirk liggen voor drie Euro, zag er wel wat gammeler uit. Die zooi op een trafo was al even kapot, dus er gelijk maar helemaal uit gesloopt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

flippo765 schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:18:
[...]

Zeker leuke stats, mijn meetbehoefte´s beginnen ook te borrelen dus plugwise begint weer in beeld te komen.

Je zou het overdag volledig donker kunnen maken in de bijkeuken en met een tandartsspiegeltje naar boven kijken waar het licht vandaan komt.
Mocht je het echt niet kunnen vinden is de rooktest natuurlijk het volgende.

PS. Nu op NL2>Tegenlicht met windparken
Dat is hem nu juist. rondom zit alles dicht met kit / pur. De dillitatievoeg is ook helemaal dichtgemaakt met pur. Het dak is helemaal dicht.

De boeiborden rondom zijn ook gekit dus het zou luchtdicht naar binnen moeten zijn. En toch waait het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
@mkleinman:
Sinds de 21ste staat de CV weer aan. Retour wordt netjes door het boilervat geleid, maar die wordt echt heel rap "leeg" getrokken. Boilertemp is ingestel op 70 graden, maar na 10 minuten CV pomp zit -ie 10 graden lager. Dus gaat dat element weer aan...

Ik denk dat de zwembadwarmtepomp snel neergezet wordt. 3kW elektrisch vermogen in je boiler stoppen is ruim onvoldoende. Een warmtepomp met een knappe COP gaat meer verschil maken.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Pagina: 1 ... 61 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.