Toevallig vanochtend op de weegschaal gestaan. 1,5 kilo kwijt na een paar dagen klussen. Het lijkt wel alsof ik zelf lek ben. Ik zweet echt als een rund tijdens het klussen. Gelukkig staat de zonneboiler weer op standje bloedheet! Lekker douchen zo.Snowmiss schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:18:
[...]
En dat met dit weer, hoeveel kg ben je al kwijt
Wat foto's
Megazooi van de muizen. We hebben de kraker gevonden, dood. Inmiddels zit elke kier en tochtgat vol met purschuim.

En dan breek je een latje weg van spaanplaat die compleet is vergaan en wat vind je daarachter. KOEKOEK! Een joekel van een koudebrug. Je ziet het rubber nog zitten van de dilitatievoeg! Koudebrug!

Opbouw:
Eerst dampopen folie daarna, 2cm EPS achter de balken gedrukt.

Daarna 6cm EPS tussen de balken geklemd

Dampdichte folie

En gips ervoor ( horizontaal om goed uit te komen met de latten ivm hoh afstand ). Deel van plafond zit er hier ook al in

Stekkerdoos waar beide 230V GU10 spots in zitten. Ledspots komen nog!

resultaat:

Nu bekaf.
Overigens de oude bewoners hadden 3CM eps gebruikt en steenwol door elkaar. Isover zat verkeerd om met de folie zijde naar de buitenmuur

Verder het tochtgat gevonden, Achter het boeibord achter waait het zo de bijkeuken in. Boven de bijkeuken ( latij ) zit geen enkele isolatie! Nu wel.. 3 bussen PUR erin gedonderd, speciale pur wat nog extremer uitzet.
Jammer genoeg geen foto van maar het zag er nogal indrukwekkend uit wat er allemaal tussen de balken door kwam druipen. Maar het tochtgat is in elk geval weg. Ook de toegangsroute waar de muizen door konden is dichtgemaakt en ik heb een scheiding gemaakt tussen de bijkeuken en de schuur. Ook wederom met PUR dichtgemaakt.
Nu een biertje.. IJSKOUD!
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.