Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.861 views

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn 3 kuub piepschuim is aangekomen om de fundering te isoleren.

De komende dagen maar leven als een mol om alles te isoleren, verslag volgt!

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:20
hansdegit schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:46:
[...]

Wil je de mensen achter de site gaan lynchen?

p.s. ben je al van je TL-lampjes af?
Misschien wil ie ze wel een taalcursus aanbieden. Veel d/t-fouten en spatie gebruik is soms ook tenen krommend.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mkleinman schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:48:
Mijn 3 kuub piepschuim is aangekomen om de fundering te isoleren.

De komende dagen maar leven als een mol om alles te isoleren, verslag volgt!
Staat voor ons ook nog op de planning dus dat verslag lees ik graag, veel succes. :)

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:30
hansdegit schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:46:
Wil je de mensen achter de site gaan lynchen?
Welnee, ik ben gewoon benieuwd. Juist het feit dat ze moeite doen hun identiteit te verbergen (geen contact-info op de site, whois-info afgeschermd) maakt mij nieuwsgierig.
p.s. ben je al van je TL-lampjes af?
Nee, geen reacties gehad. Interesse?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wellicht dat je ze hier neer kan zetten:
Vraag en aanbod topic

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 11:57
JeroenH schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:25:
[...]

Welnee, ik ben gewoon benieuwd. Juist het feit dat ze moeite doen hun identiteit te verbergen (geen contact-info op de site, whois-info afgeschermd) maakt mij nieuwsgierig.

[...]

Nee, geen reacties gehad. Interesse?
Alles met een snoertje eraan heeft mijn interesse. Ik kom alleen nooit in Utreg of H'sum.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:03

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

JeroenH schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:25:
Goedemorgen allemaal. Gisteren struikelde ik over deze 'kwaliteits'website: www.klimaatfraude.info.

De schrijver(s) lijkt/lijken hun uiterste beste te doen anoniem te blijven, zo is bv. zelfs de Whois-informatie afgeschermd. Uiteraard heb ik al zitten googelen, maar het is ze tot nu toe goed gelukt anoniem te blijven.

Zijn er Tweakers die door deze deken van anonimiteit heen kunnen prikken?
Niet helemaal maar als je in US wilt hosten en zo afschermen.. http://www.plotip.com/ip/173.239.7.204
Overigens loopt naar IP 173.239.7.204
En op dat IP adres wordt ook nog wat anders gehost "BlackD... "BlogsofPor...." je snapt hem wel.
En ook www.kieftenburg.info en deze herrouteert naar www.klimaatfraude.info
En dan krijgen we http://www.whois.net/whois/kieftenburg.info

Misschien wil je hem een met een bezoekje vereren Streetview :+

Maar info kan maar is niet leuk (meer) om hier te melden

Mag ik door naar de volgende ronde?
Iemand achterhalen via internet altijd leuk

[ Voor 2% gewijzigd door ollie1965 op 14-05-2012 13:27 . Reden: typo en aanvulling ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
ollie1965 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:15:
[...]

Niet helemaal maar als je in US wilt hosten en zo afschermen.. http://www.plotip.com/ip/173.239.7.204
En op dat IP adres wordt ook nog wat anders gehost "BlackD... "BlogsofPor...." je snapt hem wel.

lol.

ik had streetview nog niet gedaan.
maar je mag door gaan voor de ijskast.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• JeroenH
_/-\o_ Wauw, crowdsourcing FTW! Nu eens kijken wat we meer over deze meneer kunnen vinden.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Verwijderd

Is het overigens zo dat de teruggave energiebelasting ook gaat stijgen. Zoals ik het lees op mijn factuur ontvang ik hier ook BTW over. Dus als de BTW straks omhoog gaat, wordt deze post groter.

• migjes
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:41:
Is het overigens zo dat de teruggave energiebelasting ook gaat stijgen. Zoals ik het lees op mijn factuur ontvang ik hier ook BTW over. Dus als de BTW straks omhoog gaat, wordt deze post groter.
jep.
379.16 word 385.53
waarschijnlijk.

@jeroenH.
der is nog wel meer te vinden.
maar dat is niet zo netjes om op het forum te posten.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• ollie1965

ollie1965

JeroenH schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:39:
_/-\o_ Wauw, crowdsourcing FTW! Nu eens kijken wat we meer over deze meneer kunnen vinden.
Nou als je er geld voor over hebt (iets van tussen de 9-20 Euro) kan je ook nog een KVK check doen iets met naam NP, Naam RP vastgoed enz

*NP Natuurlijk persoon RP Rechtspersoon

[ Voor 7% gewijzigd door ollie1965 op 14-05-2012 13:46 . Reden: verklaring aanvulling ]

Dit , hierom en hierom

• migjes
ollie1965 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:44:
[...]

Nou als je er geld voor over hebt (iets van tussen de 9-20 Euro) kan je ook nog een KVK check doen iets met naam, vastgoed enz
prijs van het huis/de huur.
huwelijks status.
familie.
auto.
etc...

stiekem weten we veel, mischien wel te veel.

• ollie1965

ollie1965

Ja, je kunt er rijk mee worden met opendata
Maar ik weet waar mijn huis woont :+

Ober, 1 thee

Dit , hierom en hierom

Verwijderd

migjes schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:44:
[...]

jep.
379.16 word 385.53
waarschijnlijk.
Dus als je nauwelijks energie verbruikt, of je verbruikt opwekt, is die BTW verhoging dus positief. Aangezien korting milieubelasting een groter aandeel is dan vastrecht + levering.

• migjes
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:20:
[...]

Dus als je nauwelijks energie verbruikt, of je verbruikt opwekt, is die BTW verhoging dus positief. Aangezien korting milieubelasting een groter aandeel is dan vastrecht + levering.
ja en nee.
vast recht gaat natuurlijk ook in btw omhoog.
maar ik word ook altijd een beetje tureluurs van de rekening. ;)
en heb al lang opgegeven dat ik dat ooit ga begrijpen. (of wil)

als ik het ga vertellen maak ik waarschijnlijk te veel fouten.
om dat te kunnen moet je minstens accountant/doctorandus of nog slimmer zijn.
(in iedergeval slimmer als een slime meter :) )

Verwijderd

Voorbeeld:

Vastrecht levering = 0.0818 incl BTW / 0.0687 ex BTW
Transportkosten Netbeheer = 0.6156 incl BTW / 0.5173 ex BTW
Korting Milieubelasting = -1.0388 incl BTW / 0.8729 ex BTW

Die bedragen staan op mijn factuur per dag, dus ongeacht wat ik verbruik. Dus als ik mijn verbruik naar 0 saldeer, krijg ik de volgende factuur:

2012
365* 0.0687*1.19 = 29.8398
365*0.5173*1.19 = 224.6892
365*-0.8729*1.19= -379.1441
----------------+
-124.6151

2013
365* 0.0687*1.21 = 30.3413
365*0.5173*1.21 = 228.4655
365*-0.8729*1.21= -385.5162
----------------+
-126.7094

Of zie ik dit helemaal verkeerd en is dit niet zo jip&janneke?

Anders zou je door die BTW verhoging mooi een extra biertje kunnen drinken op het terras, in de zon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 14:46 ]

• migjes
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:45:
Of zie ik dit helemaal verkeerd en is dit niet zo jip&janneke?

Anders zou je door die BTW verhoging mooi een extra biertje kunnen drinken op het terras, in de zon.
ja zo iets is het ongeveer.
maar het is eigenlijk iets ingewikkelder.

maar goed dat biertje is een goed plan en dat ga ik nu dan ook maar doen. :)

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 10:26
nieuws: Japanse overheid eist 20 procent minder stroomverbruik

Mogen ze hier ook wel doen. Waarom ook niet? :D
Alleen dan niet voor reeds zuinige huishoudens, anders moet ik serieus mijn best gaan doen... :o

[ Voor 36% gewijzigd door NovapaX op 14-05-2012 16:06 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• JeroenH
We krijgen een rondje van hansdgit! *O*

JeroenH in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)"

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 11:57
Nietes. Jij was van de EENhedenpolitie, niet de groothedenpolitie.

(ik ben het natuurlijk wel met je eens, want al die vernederlandste engelse termen doen pijn aan mijn ogen. Maar ik had alleen maar de door Freemann gebruikte termen gekopieerd....)

Uit coulance (zonder schuldbekenning): rondje van mij!

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

hansdegit schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:44:
[...]

Nietes. Jij was van de EENhedenpolitie, niet de groothedenpolitie.

(ik ben het natuurlijk wel met je eens, want al die vernederlandste engelse termen doen pijn aan mijn ogen. Maar ik had alleen maar de door Freemann gebruikte termen gekopieerd....)

Uit coulance (zonder schuldbekenning): rondje van mij!
Uit coulance? Dat is toch uit Coulomb.. O-)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:17

ericplan

5180 Wp PV

Schinnen-groen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:19:
[...]

Ik geloof niet dat de vlag de lading dekt....

A'dam PVOutput

• JeroenH
Schinnen-groen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:19:
_O-

Zoals beloofd, verslagje van onze open dag en overdenkingen om het volgend jaar beter te kunnen doen: http://www.solarwebsite.n...slag-solar-days-open-dag/

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 18:44

flippo765

4170 Wp subsidieloos

In Belgie schijnen ze last te hebben van overproductie en daardoor overbelasting van het net.
De keerzijde van succes: Waals distributienet plat door teveel aan zon-PV
Het lijkt me dat alles beveiligd is tegen dit soort dingen dus ik vraag me echt af waarom ze preventief aan het afschakelen zijn geweest.
Wanneer er te veel teruggeleverd word zal de spanning dusdanig toenemen dat de omvormer vanzelf uitvalt en bij te hoge stroom de automaten vanzelf afschakelen?

Woensdag komt er duidelijkheid over de BTW-verandering:

Deze week (woensdag) duidelijkheid over BTW-maatregel zonnepanelen

• _JGC_
Yay, jaarafrekening van onze paarsgele prutsers binnen. Aangezien Eneco hier niet de netbeheerder is, maar Liander, krijg ik maandelijks een acceptgiro van de netbeheerder. Deze heb ik inmiddels in Finbox staan, omdat ik het zat ben om die kaartjes over te tikken, het is zonde van het papier, en die paarsgele prutsers machtigen is het laatste wat ik doe.
Maargoed, de jaarafrekening dus. Maandelijks brengen ze mij 18,44 euro in rekening. Dit is achteraf te veel gebleken, ik krijg 12,62 terug. Tegelijk gaat het termijnbedrag van 18,44 per maand nu naar 40,09 per 2 maand en moet ik contact opnemen met de paarsgele helpdesk voor 10 cent per minuut om mijn 12,62 terug te zien, want ze hebben mijn rekeningnummer blijkbaar niet. Dat kunnen ze blijkbaar niet verrekenen met het volgende voorschot, en ondanks dat het termijnbedrag hiervoor ook al te hoog was, vinden ze dat ze recht hebben op nog meer geld maandelijks.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 16:50
ja.. dat is die prijsstijging die ej nu al per twee maand extra moet betalen natuurlijk :)

Verwijderd

lianderage !

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:31:
[...]

_O-

Zoals beloofd, verslagje van onze open dag en overdenkingen om het volgend jaar beter te kunnen doen: http://www.solarwebsite.n...slag-solar-days-open-dag/
Ik heb ondertussen verzoeken gekregen van mensen, of ik het nog zo'n open dag binnenkort opnieuw ga doen. Het zijn bezoekers, waarvan één geen voldoende tijd had om nog langer te blijven. Een andere bezoeker vondt het allemaal interessant, dat hij er nog een keer verder over wilt praten. Via mail kreeg ik door dat mensen vanwege het slechte weer dachten, dat ik het niet meer zou doen en die willen toch nog een keer de kans krijgen om langs te komen.

Ondertussen probeer ik de meeste geschikte dag te prikken, zodat iedereen kan langs komen en met z'n allen over zonne-energie, isolatie en dergelijke gaan praten. Dit keer maak ik geen soep meer klaar. Dan hadden ze er maar bij de echte open dag moeten zijn. Misschien dat ik gebruik maak van een elektrische bbq. Dan kan ik ze iets als versnapering aanbieden. Of dat plan door gaat, ligt aan het weer. :)

• _JGC_
Liander heeft gewoon de prijzen wat verhoogd. Als ik de prijzen van hun website haal (wat me 10 minuten zoeken heeft gekost op die site, capaciteitstarief moet je uit een PDF halen nml), kom ik idd uit op het bedrag dat ze me voorrekenen (scheelt 0,66 cent, maargoed daar mag ik volgend jaar weer voor bellen als ik 6x0,66 cent terugkrijg :X)
In de eindafrekening staat dat de berekening is gebaseerd op mijn verbruik. Toch knap, want ik betaal alleen vastrecht aan die lui, de variabele kosten worden nml door de leverancier geincasseerd, en niet door Liander.

Ben ook benieuwd wat Eneco gaat doen binnenkort. Laatst de meetdienst langsgehad van Liander, in Januari die van Enexis al. Net voordat het winter werd kreeg ik daardoor een eindafrekening van gas, waardoor mijn volledig opgebouwde voorschot ineens teruggestort werd naar mijn rekening. Volgens Eneco bestaat mijn 100 euro maandbedrag voor 95% uit gas en 5% uit stroom. Ze moeten maar weten, ik sleep het wel weer van de spaarrekening af deze zomer. Grote kans dat ze volgend jaar wel gelijk gaan krijgen, ik wil nml PV op het dak, mooi 6 paneeltjes vol op zuid boven de dakkapel langs, 0.0 schaduw. Alleen het buisje van de badkamer zal eraan moeten geloven.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:45:
...
Heb je ook nog gas?
Zo ja, daar zitten ook nog wat vaste kosten bij.

En het is belasting toegevoegde waarde en als je geen waarde toevoegt als bedrijf hoef je dit natuurlijk ook niet door te belasten.

Dus als je bij een negatieve rekening btw "krijgt" van jouw leverancier klopt het eigenlijk niet.

Als je jezelf nu als freelancer ziet dan heb je een btw afdrachtsvrijstelling en heb jij toegevoegde waarde aan ....

Ik blijf bij mijn beginstandpunt, btw over een andere belasting is belachelijk.

p.s. en ik heb het nog even niet over de overstap perikelen van dit jaar 8) het is al in ieder geval een behoorlijke klucht aan het worden maar eneco doet het wel 10 keer netter als essent wat vorig jaar echt uit de klauwen liep tot afsluiten van de buren aan toe. De soms vergruisde nederlandse energie maatschappij deed het vorig jaar wel in een keer goed na een vraag per email voor wat verdere verduidelijking.
En soms vraag ik mij af waarom ik het doe maar op een rekening van €1100 laat ik niet €200 tot €300 liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mafketel op 14-05-2012 21:56 ]

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

ollie1965 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:15:
[...]

Past heel wat PeeVau op dat maagdelijke dakkie... :X

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

• zonnigtype

zonnigtype

_JGC_ schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:47:
Liander heeft gewoon de prijzen wat verhoogd.
Dat is voor de volle 100,00 procent allemaal door NMa toegestaan en volledig gereguleerd. Heeft Liander alleen maar "voorstellen" voor kunnen doen. De juristen van NMa halen dat allemaal door hun cijfertjesmolen. Als het ze niet bevalt, dicteren ze (natuurlijk ?) lagere tarieven, met hele ingewikkelde reken operaties. Daar staan die zeer sjieke gebouwen achter Den Haag Centraal allemaal voor, om al die retegoed betaalde juristen en accountants (belastinggeld) in bezig te houden... :/

/me zonnigtype heeft zo'n sjiek gebouw eens van binnen mogen bewonderen, maar zou er nog niet dood in gevonden willen worden...

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52

prein2

Monument verduurzamen is leuk

zonnigtype schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:58:
[...]

Past heel wat PeeVau op dat maagdelijke dakkie... :X
Heeft er iemand al naar de beste man gebeld?

• JeroenH
prein2 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:37:
Heeft er iemand al naar de beste man gebeld?
Ik zit er nog over te denken, maar dan via mail. Maar aan de andere kant, wat ga je hem zeggen? Of vragen? Mijn vraag naar zijn identiteit was vooral nieuwsgierigheid, ik had gehoopt op iets smeuïgs zoals bv. dat Shell erachter zou zitten o.i.d.

Verwijderd

JeroenH schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:31:
Maar aan de andere kant, wat ga je hem zeggen? Of vragen?
Dat zijn dak zich goed te gebruiken is voor een PV set lijkt me een kwestie van service, meedenken en oprechte interesse in dit heerschap ;)

• _JGC_
Yay, net Nuon gebeld om die resterende 12 euro te mogen ontvangen, heeft me al 10% van dat bedrag aan telefoonkosten bezorgd. Dan blijkt ook dat de hele administratie bij Liander/Nuon gewoon een grote puinhoop is. "Is het goed dat we dit via GreenChoice doen meneer?" Ehm, nee? daar ben ik al bijna een jaar geen klant meer.
Verder probeert ie me nog een nieuwe huurketel van Nuon aan te smeren, terwijl ik gewoon bel voor wat administratieve handelingen.
Ik vraag me overigens ook af of die lui daar getraind worden om zonder enige vorm van emotie te praten. Eerst al het computerstemmetje met de klemtoon steeds op de verkeerde lettergrepen, vervolgens een saaie zak die heel sloom praat zonder enige vorm van intonatie.

• JeroenH
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:21:
Dat zijn dak zich goed te gebruiken is voor een PV set lijkt me een kwestie van service, meedenken en oprechte interesse in dit heerschap ;)
Haha, dat zou nog wel een mooie grap zijn.

"Goedemorgen, met Fred de Vries van Dutch Solar Services. Ik kwam uw naam en adres tegen op uw website klimaatfraude.info* en ik was benieuwd of u interesse heeft in een set zonnestroompanelen waarmee u grote hoeveelheden CO2-uitstoot vermijdt... Geen interesse zegt u? Mag ik vragen waarom niet? Nou, meneer, er is geen reden om op zo'n toon tegen mij te praten. Nou gewoon, uw naam en adres staan duidelijk op uw site**. Nee, ik weet niet meer waar, ik kwam het op een paar plekken tegen.***. Maar goed, geen interesse dus. Wat vindt u van het klimaatprobleem?**** Opgehangen...."

* Niet waar natuurlijk, lekker laten schrikken :)
** Stug volhouden :P
*** Onzeker maken :9
**** Doen alsof je gek bent >:)

Het is dat ik mezelf een stuk beter uit kan drukken in schrift dan in het gesproken woord, anders zou ik er misschien wel een telefoontje aan wagen.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

_JGC_ schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:36:
Yay, net Nuon gebeld om die resterende 12 euro te mogen ontvangen, heeft me al 10% van dat bedrag aan telefoonkosten bezorgd. Dan blijkt ook dat de hele administratie bij Liander/Nuon gewoon een grote puinhoop is. "Is het goed dat we dit via GreenChoice doen meneer?" Ehm, nee? daar ben ik al bijna een jaar geen klant meer.
Verder probeert ie me nog een nieuwe huurketel van Nuon aan te smeren, terwijl ik gewoon bel voor wat administratieve handelingen.
Ik vraag me overigens ook af of die lui daar getraind worden om zonder enige vorm van emotie te praten. Eerst al het computerstemmetje met de klemtoon steeds op de verkeerde lettergrepen, vervolgens een saaie zak die heel sloom praat zonder enige vorm van intonatie.
Je bent toch zelf bij Nuon gegaan? Ik betaal hier bij GC ruim minder en heb een nummer tegen lokaal tarief.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

JeroenH schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:46:
[...]
Haha, dat zou nog wel een mooie grap zijn.

"Goedemorgen, met Fred de Vries van Dutch Solar Services. Ik kwam uw naam en adres tegen op uw website klimaatfraude.info* en ik was benieuwd of u interesse heeft in een set zonnestroompanelen waarmee u grote hoeveelheden CO2-uitstoot vermijdt... Geen interesse zegt u? Mag ik vragen waarom niet? Nou, meneer, er is geen reden om op zo'n toon tegen mij te praten. Nou gewoon, uw naam en adres staan duidelijk op uw site**. Nee, ik weet niet meer waar, ik kwam het op een paar plekken tegen.***. Maar goed, geen interesse dus. Wat vindt u van het klimaatprobleem?**** Opgehangen...."

* Niet waar natuurlijk, lekker laten schrikken :)
** Stug volhouden :P
*** Onzeker maken :9
**** Doen alsof je gek bent >:)

Het is dat ik mezelf een stuk beter uit kan drukken in schrift dan in het gesproken woord, anders zou ik er misschien wel een telefoontje aan wagen.
>:) Zou wel super zijn hoor. Maar als jij/iemand het nog eens gaat proberen, dan wel beloven dat je het gesprek opneemt en nog even aan ons laat horen.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• _JGC_
Erasmo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:48:
[...]

Je bent toch zelf bij Nuon gegaan? Ik betaal hier bij GC ruim minder en heb een nummer tegen lokaal tarief.
Door hier te gaan wonen ja. Nuon is mijn netbeheerder, en aangezien Eneco alleen het variabele deel in rekening brengt heb ik rechtstreeks te maken met Enexis en Liander, waarbij Nuon de administratie verzorgt voor Liander.
Bij Liander is het gewoon een ondoorzichtige puinzooi, mag alles zelf uitzoeken en overal zelf achteraanbellen, bij Enexis sturen ze je gewoon duidelijk een overzicht van wat er gefactureerd wordt, waarvoor, en worden teveel in rekening gebrachte bedragen gewoon verrekend bij de eerstvolgende nota.

• ollie1965

ollie1965

JeroenH schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:31:
[...]

Ik zit er nog over te denken, maar dan via mail. Maar aan de andere kant, wat ga je hem zeggen? Of vragen? Mijn vraag naar zijn identiteit was vooral nieuwsgierigheid, ik had gehoopt op iets smeuïgs zoals bv. dat Shell erachter zou zitten o.i.d.
Nee, ik zou er geen tijd aan besteden.
Gezien de "semi" wetenschappelijke artikelen en de hoeveelheid van artikelen. Denk ik aan iemand die er zijn "hobby" van heeft gemaakt.
Je komt er toch niet door bij iemand die in zijn eigen paradigma leeft.
Aan beide kanten van de maatschappij (hoe je hem ook wilt indelen links/rechts conservatief/progressief groen/grijs) leven er personen in hun eigen paradigma.
Die krijg je er niet uit en als ze benaderd worden (om ook de andere kant te laten zien) duiken ze dieper de hoek in en is er een complot theorie boven water gekomen.

Grote maatschappijen doen het "beter" zij gaan gelijk vol op de media en reclame dat er nog voor 250 jaar gas is _O-

Dit , hierom en hierom

• zonnigtype

zonnigtype

_JGC_ schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:53:
[...]

Nuon is mijn netbeheerder...
Laat dat de juristen van NMa, de ambtenaren van EL&I, en de liberaliserings-geile politici in duh haag maar niet horen, want dat "kan" en dat "mag" niet kloppen.

... en Vattenfall is ook al niet de "leverende" partij ...

• _JGC_
zonnigtype schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:51:
[...]

Laat dat de juristen van NMa, de ambtenaren van EL&I, en de liberaliserings-geile politici in duh haag maar niet horen, want dat "kan" en dat "mag" niet kloppen.

... en Vattenfall is ook al niet de "leverende" partij ...
Zolang ik de facturen van Nuon krijg, ik moet bellen met Nuon als het misgaat en er geprobeerd wordt een CV ketel aan te smeren als ik Liander-zaken wil regelen, is Nuon gewoon mijn netbeheerder. Ik heb ook nog nooit begrepen waarom al die bedrijven ooit opgesplitst zijn. Zijn allemaal extra kosten door gemaakt, en uiteindelijk besteden de netbeheerders hun afdeling administratie nog steeds uit aan het voormalige moederbedrijf. Enige wat er veranderd is, is dat er minder makkelijk met geld geschoven wordt van de leveringsafdeling naar de netbeheerdersafdeling of andersom, wat de concurrentiepositie van leveranciers die geen netbeheerder zijn zou moeten verbeteren.

• NovapaX
Ik zat op internet te zoeken naar GFT afvalzakjes en kwam op deze site terecht: http://www.biofutura.nl/

Ik moet eerlijk zeggen dat er een wereld voor me open ging, ik wist niet dat er zoveel biologisch afbreekbaar te maken was... Dit zou verplicht moeten worden!

Sparql TV wiki

• zonnigtype

zonnigtype

_JGC_ schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:36:
[...]

Zolang ik de facturen van Nuon krijg, ik moet bellen met Nuon als het misgaat en er geprobeerd wordt een CV ketel aan te smeren als ik Liander-zaken wil regelen, is Nuon gewoon mijn netbeheerder. Ik heb ook nog nooit begrepen waarom al die bedrijven ooit opgesplitst zijn. Zijn allemaal extra kosten door gemaakt, en uiteindelijk besteden de netbeheerders hun afdeling administratie nog steeds uit aan het voormalige moederbedrijf. Enige wat er veranderd is, is dat er minder makkelijk met geld geschoven wordt van de leveringsafdeling naar de netbeheerdersafdeling of andersom, wat de concurrentiepositie van leveranciers die geen netbeheerder zijn zou moeten verbeteren.
Als het echt zo erg is (wat te erg voor woorden is), zou ik maar eens een vette gedocumenteerde klacht bij Consuwijzer neer gaan leggen die dat soort landloperij stevig aan zou moeten pakken. Als je er niks aan doet, gebeurt er helemaal niets, in ieder geval...

Mijn netbeheerder is Liander, voorheen Continuon, met de sufkoppen van Vattenfall wil ik zo min mogelijk te maken hebben. Als ik een klacht heb over Lianduh gaat er een leuk invulformulier die kant op. Bevalt de reactie me niet, ga ik dreigen met NMa. En dan staan ze opeens poeslief mooiweer te spelen. En is een evt. probleem snel opgelost.

Speaking of...

Kreeg net mail terug in reactie op vragen van mij over die beruchte site energieleveren.nl.

Lacht u met me mee?

Medewerker stelt dat er ruim 10.000 PV-systemen in hun netgebied zouden staan. Toen ik antwoordde dat dat er waarschijnlijk wel "wat meer" zullen zijn dit antwoord:
Ik deel uw mening.

Puur omdat ik weet dat er nog veel oude draaischijfmeters in omloop zijn, waarbij er automatisch gesaldeerd wordt (meter kan terugdraaien).

Deze producenten melden zich niet aan bij de netbeheerder.

Helaas kunnen we dit nooit achterhalen…
Hmmm. Laat ik nou net gedacht hebben dat er een paar GoT-ers zijn geweest die hun stinkende best hebben gedaan om zich met het beroemde Ferrarisje daar aan te melden. Blijkbaar is die "behoefte" om dat te "achterhalen" dan toch ook weer niet zo groot...

Ik zou zeggen: lamazittuh, blijkbaar interesseert het ze niet echt. 8)7

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

NovapaX schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:27:
Ik zat op internet te zoeken naar GFT afvalzakjes en kwam op deze site terecht: http://www.biofutura.nl/

Ik moet eerlijk zeggen dat er een wereld voor me open ging, ik wist niet dat er zoveel biologisch afbreekbaar te maken was... Dit zou verplicht moeten worden!
Ook dat is nog niet de heilige graal, zie deze aflevering van de KVW.

• NovapaX
Hmm, gewoon lekker met je bamboe-draagtasje op de fiets naar de markt en daar onverpakte groenten en fruit kopen dus!
Zo leer je nog eens wat!

Maar aan de andere kant is het al een stap vooruit ten opzichte van PolyPropyleen (en andere olie-gebaseerde kunststof) verpakkingen.... Lijkt me dan.

[ Voor 35% gewijzigd door NovapaX op 15-05-2012 22:31 ]

Sparql TV wiki

• mkleinman
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Plugwise setje is binnen. Ik heb nu twee pluggen draaien.

Eerste besparing is al binnen, een schakelschema op mijn audiomeubel zodat hij na 23:30 altijd uit gaat. We gaan nog wel eens eerder naar bed maar nemen dan nog wel eea op.

Ik ben nu al verslaafd. Ik wil meer pluggen!

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:01
Yep herkenbaar :) nu nog iemand die een script schrijft zodat alle productie data van mn zonnepanelen meteen op zonnestroomopbrengst.eu komt automatisch :)

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

NovapaX schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:25:
Hmm, gewoon lekker met je bamboe-draagtasje op de fiets naar de markt en daar onverpakte groenten en fruit kopen dus!
Zo leer je nog eens wat!

Maar aan de andere kant is het al een stap vooruit ten opzichte van PolyPropyleen (en andere olie-gebaseerde kunststof) verpakkingen.... Lijkt me dan.
Zolang je het maar ontzettend vaak kan gebruiken. Maar ik doelde zelf eigenlijk meer op die besteksetjes ed. die ook op de site staan.
Plastic verpakkingen voor groente en fruit zijn iets waar ik me ook altijd aan hekel. Is in principe niet nodig en als het echt niet anders kan volstaat karton ook wel.

Wat me vooral tegenstaat bij die composteerbare verpakkingen is de bron ervan, de mais ervoor komt voornamelijk uit de VS en dat is niet zo'n beste tak van de landbouw.
Als je er meer over wilt weten kan ik je aanraden om deze film erover te kijken:
Het gaat ook voor een groot gedeelte over de verwerking ervan in eten ed. maar je krijgt er een aardig beeld van hoe het verbouwd wordt.

• JeroenH
mkleinman schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:37:

Eerste besparing is al binnen, een schakelschema op mijn audiomeubel zodat hij na 23:30 altijd uit gaat. We gaan nog wel eens eerder naar bed maar nemen dan nog wel eea op.

Ik ken het gevoel. Pas wel op: à 1 W per stuk loopt het toch hard op. Hier momenteel in huis twintig* pluggen, da's zo'n 180 kWh per jaar - elk jaar. Maar het levert wel heel interessante meetdata op, zoals in het variërende verbruik van de wasmachine en zo.

*Zes voor de diverse zonnestroom-deelinstallaties, de rest aan verbruikers.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 15-05-2012 23:57 ]

• mkleinman
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb nu 2 pluggen ik zou er graag nog 10 bij willen. :)

• JeroenH
mkleinman schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:05:
Ik heb nu 2 pluggen ik zou er graag nog 10 bij willen. :)
Slechts € 324,95: de Home Extension set. Ik zou even wachten tot je een kortingscode ziet. Als ik er over eentje struikel dan laat ik het je wel weten.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:53
zou het ook graag willen hebben.. Maar ik vind het gewoon veel geld voor zo iets..:( Verdien je dit nu echt terug? Of is het gewoon 'leuk' om overal de statistieken uit te halen..?

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:33

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Gefeliciflapstaart!
Maar wat is er mis aan die oude vertrouwde tijdschakelaar van een paar euro? Die kan dat al jaaaaaren :D

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• mkleinman
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

ProudElm schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:25:
zou het ook graag willen hebben.. Maar ik vind het gewoon veel geld voor zo iets..:( Verdien je dit nu echt terug? Of is het gewoon 'leuk' om overal de statistieken uit te halen..?
Ik heb de eerste besparing al behaald. Ik zet nu met de plug automatisch het hele audiomeubel uit tussen 23:00 en 07:00. Wij willen nog wel eens wat opnemen 's avonds omdat we eerder naar bed gaan. Het audiomeubel blijft dan wel aan voor de harddisk recorder, dat ding verbruikt toch 11W continu.

Hij blijft zeker 3 dagen in de week 's nachts aan. Dus we besparen nu al 88Wh per dag wanneer die aan staat 's nachts. Het is maar 13kWh per jaar maar elke besparing is er 1.
Mars Warrior schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:29:
[...]

Gefeliciflapstaart!
Maar wat is er mis aan die oude vertrouwde tijdschakelaar van een paar euro? Die kan dat al jaaaaaren :D
Nooit bij stilgestaan 8)

[ Voor 15% gewijzigd door mkleinman op 16-05-2012 09:32 ]

• ProudElm
Heb een stekkerdoos met schakelaar tussen tv/versterker/upc box staan. Die gaat uit als we naar bed gaan. Enkele keer bij opnamen blijft ie 's nachts wel aan staan. Maar dat is hooguit 1x in de week...

Daarom lijkt het me ook dat ik dus weinig kan besparen met zo iets.. Alles wat uit kan, staan meestal ook uit.. behalve UPC-internetmodem ivm telefoon. Verder zou misschien 's nachts de switch/nas uit kunnen.. misschien toch iets anders voor verzinnen..

maar ja, ik ben wel gek op statistieken.. dus tja.. en dus alleen daar voor lijkt me het helaas wat te duur.:)

[ Voor 0% gewijzigd door ProudElm op 16-05-2012 09:39 . Reden: typo ]

• JeroenH
ProudElm schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:25:
Vooral het laatste, maar in combinatie met de Switch die ik heb is de WAF van het na gebruik echt uitzetten van de televisie/ADSL-router/NAS erg hoog en dat bespaart veel energie.

Of ik het er financieel uithaal... vast niet. Maar ik heb het basissysteem toch (voor de zonnestroompanelen) en ik ben (ondanks mijn kritiek op de privacyperikelen) redelijk goede maatjes met Plugwise dus laten we zeggen dat ik voor lang niet alles het volle pond betaald heb :P

-edit-

En een keer van 20% kortingscode gebruik kunnen maken, dat scheelt ook heel veel! Maar die heb ik de afgelopen jaren niet meer gezien, alleen 10% en 15%.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenH op 16-05-2012 09:45 ]

• ProudElm
Kijk.. Dat is het inderdaad leuk..:)

Voorlopig hou ik het maar bij elke dag de meterstanden opschrijven.. Daar haal je ook wel aardige zaken uit.:)

• JeroenH
De afgelopen dagen op een paar plekken in de media gelezen dat vandaag bekend zou worden gemaakt wat er precies gaat gebeuren met de BTW-tariefswisseling op zonnestroompanelen.

Heeft iemand al wat gehoord?

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
iemand een idee/tip voor het sluipverbruik van zo'n UPC box (digitale TV/video on demand etc)
te tackelen?
Schijnt dat echt uit zetten resulteert in zeer lange opstarttijd.
Dan kan ik bij schoonmoeder weer wat kWh'tjes (en eurootjes ;) ) besparen :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JeroenH schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:03:
De afgelopen dagen op een paar plekken in de media gelezen dat vandaag bekend zou worden gemaakt wat er precies gaat gebeuren met de BTW-tariefswisseling op zonnestroompanelen.

Heeft iemand al wat gehoord?
Ik had inderdaad hetzelfde vernomen, helaas nog niks gehoord.
Zou erg mooi zijn als het door gaat. Scheelt toch weer :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• JeroenH
NielsTn schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:07:
iemand een idee/tip voor het sluipverbruik van zo'n UPC box (digitale TV/video on demand etc)
te tackelen?
Bij mijn ouders een tijdje op een schakelaar gehad en op zich werkte dat prima, maar ze vonden het vervelend om op te moeten staan als ze de TV aan wilden zetten. Dus nu staat dat ding (als ik het me goed herinner) 24/7 22W te verstoken :(

• mkleinman
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

te tackelen?
Ik heb dit weekend een mediabox bij de buurvrouw geinstalleerd. Opstarttijd is ongeveer 1 minuut. Desnoods schakelen via een plugwise plug of een tijdklok?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

te tackelen?
Digitale tijdschakelaar er tussen die een uur van te voren de UPC Box inschakeld?

Zoiets heb ik ook gedaan met mijn internet hoek en de mechanische ventilatie. Gaat van ma to do uit van 23:30 tot 7:00. vrij tot zo uit van 2:00 tot 8:00.

TV Hoek staat op een klik aan klik uit.
Zo minimaliseer ik het sluipverbruik zonder dat ik er last van heb.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• ProudElm
De UPC-box staat dus bij ons thuis ook gewoon op een schakelaar. Even aanzetten als je wilt kijken. Kan niet echt zeggen dat het lang duurt. Wel altijd even opletten als je de boel uit zet. De UPC-box moet wel volledig gestopt zijn (=tijd in beeld) anders moet je bij het aanzetten de activatie code invoeren.

De WAF van deze maatregel was achteraf erg groot..:) Dus dat scheelde gelukkig wel.:)

• NovapaX
En als dat ding echt vaak onnodig aanstaat en je geen zin hebt in een knopje kun je altijd nog overwegen iets met aanwezigheidsdetectie te doen (plugwise scan o.i.d.)

Sparql TV wiki

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-11 21:12
JeroenH schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:08:
[...]

Bij mijn ouders een tijdje op een schakelaar gehad en op zich werkte dat prima, maar ze vonden het vervelend om op te moeten staan als ze de TV aan wilden zetten. Dus nu staat dat ding (als ik het me goed herinner) 24/7 22W te verstoken :(
Misschien een kaku schakelaar met afstandsbediening ?

@6%, nog niets gezien of gehoord helaas

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

revolution-nl schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:08:
[...]
Ik had inderdaad hetzelfde vernomen, helaas nog niks gehoord.
Zou erg mooi zijn als het door gaat. Scheelt toch weer :)
Áls de 6% BTW door zou gaan, zou het ook pas vanaf 1 juli zijn toch? Dat betekent dus 1,5 maand een volledig dode PV markt? :/

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:37

Ik heb mijn set van 9 pluggen aangesloten en ben nog eerst even aan het monitoren gegaan. Ik had de tweede avond wel mijn modem en NAS op een schema gegooid, maar de volgende dag had mijn pc het IP-adres van de NAS ingepikt :(
Ook is er minstens 1 plug nodig op de tussenverdieping om een goed netwerk met zolder te hebben. Dus ook ik mis er een paar (heb nu nog geen circle's op de pc-hoek).

Verder staat onze mediahoek op een schakeldoos, maar de Digitenne-decoder niet. Als die van de spanning gaat en dan er weer op, staat de klok direct op 0:00. Dat is erg lastig als je iets hebt geprogrammeerd om op te nemen ;) Dan moet eerst het apparaat helemaal aan, enkele minuten aan om de tijd op te halen en dan loopt het weer goed. Ben nu wel het continue verbruik van dat ding aan het meten.

Van geheel andere orde: http://123zonne-energie.n...straks-salderen-in-gevaar
en dan vooral de reactie van de VVD'er (gekwoot in de reacties)

[ Voor 7% gewijzigd door Snowmiss op 16-05-2012 11:20 ]

• JeroenH
antonboonstra schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:18:
Áls de 6% BTW door zou gaan, zou het ook pas vanaf 1 juli zijn toch?
Ik heb geen idee, dat hoop ik te weten te komen...
Dat betekent dus 1,5 maand een volledig dode PV markt? :/
Waarschijnlijk wel ja...

• _JGC_
antonboonstra schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:18:
[...]

Áls de 6% BTW door zou gaan, zou het ook pas vanaf 1 juli zijn toch? Dat betekent dus 1,5 maand een volledig dode PV markt? :/
Neuh, gewoon beetje creatief boekhouden. Je stelt de offerte gewoon met 6% BTW op in mei/juni, je levert de zooi in juni en zet de factuurdatum op 1 juli met 6% BTW. Uiteindelijk is het toch de eindfactuur die de belastingdienst te zien krijgt bij een controle.

Punt is wel dat veel particulieren niet op de hoogte zijn van die mogelijkheden en al bij voorbaat 1,5 maand wachten met het aanvragen van een offerte :/

• JeroenH
Punt is ook dat de leveranciers ruim twee maanden (vanaf het begin van de BTW-roddels) met een wachtende klantenkring zitten. Dat kan kleine startups net de das omdoen.

Daarnaast is toch wel wat kritiek op de tariefswisseling, vnl. dat dat geld wel beter ingezet zou kunnen worden (isolatie!) en ook dat het misschien helemaal niet nodig is...

• JeroenH
"Vanaf 1 juni duidelijkheid over BTW-maatregel zonnepanelen"

http://www.energiebusines...erfeed&utm_medium=twitter

:(

• PcDealer
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

mkleinman schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:09:
[...]

Ik heb dit weekend een mediabox bij de buurvrouw geinstalleerd. Opstarttijd is ongeveer 1 minuut. Desnoods schakelen via een plugwise plug of een tijdklok?
ProudElm schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:41:
De UPC-box staat dus bij ons thuis ook gewoon op een schakelaar. Even aanzetten als je wilt kijken. Kan niet echt zeggen dat het lang duurt. Wel altijd even opletten als je de boel uit zet. De UPC-box moet wel volledig gestopt zijn (=tijd in beeld) anders moet je bij het aanzetten de activatie code invoeren.
De oude doet er inderdaad langer over.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ProudElm
ik heb de oude nog. die zilveren.. Wel met de nieuwe lange zwarte afstandsbediening. :)

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Het probleem met het nachtelijk sluipverbruik van de Plugwisepluggen is hier op een elegante manier opgelost:
elke plug is voorzien van een plugwise plug die de zaak uitschakelt tussen 0.00 en 7.00 uur O-)

Maar even serieus: we hebben 13 pluggen in gebruik en die leveren ons:
- meetdata
- schakelmomenten
- flexibiliteit op moeilijk te bereiken stopkontakten

De meetdata is door het verbruik niet gratis, maar sinds mijn betere helft hiermee steeds energiebewustig is geworden, vinden we dat niet zo erg.
De schakelmomenten kunnen ook worden gerealiseerd met een simpeler systeem, dat is een punt. Je hebt dan wel weer geen meetdata en die willen we voorlopig niet missen.
Sommige apparaten behoeven vaker een aangepast schakelschema en die apparaten zitten aangesloten op wat moeilijk te bereiken stopkontakten. Met een plugwise is het aanpassen een fluitje van een cent.

Samengevat valt onze keuze (ondanks de kosten) in het voordeel van Plugwise.
Maar het is wel een rib uit je lijf.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

• JeroenH
Redelijk veel Plugwise gebruikers de laatste tijd...

Hoe doen jullie dat met de privacy? Zetten jullie de firewall dicht of zijn jullie van het type "ik heb niets te verbergen"? Hebben jullie de privacy meegenomen in de overwegingen bij de aanschaf?

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Bij de installatie hebben we aangegeven dat er geen data mag worden verzonden naar Plugwise.
Of dat afdoende is weet ik niet, maar weet je nog dat de backup functie ineens was verdwenen?

Na een mailtje naar Plugwise zou die worden hersteld. Dat was na 2 dagen ook het geval.
Dat moet dus in de achtergrond door Plugwise op mijn computer zijn aangepast, want we hebben niets nieuws geïnstalleerd/gedownloaded...

I rest my case..

• mkleinman
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Firewall zit dicht, met dank aan JeroenH :)

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11 23:22

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:

Ik heb ondertussen verzoeken gekregen van mensen, of ik het nog zo'n open dag binnenkort opnieuw ga doen. Het zijn bezoekers, waarvan één geen voldoende tijd had om nog langer te blijven.
Dat zou goed uitkomen voor mij; was ook van plan om langs te komen, maar het kwam net niet goed uit;
en omdat het redelijk dichtbij is voor mij, wou ik toch nog graag jouw PV - instalatie komen bekijken >:)

PS: ben jij lid van Zeeuwind :?

• JeroenH
Details regeerakkoord over BTW-tariefswisseling zonnestroompanelen uitgelekt:

http://www.solarwebsite.n...p-zonnepanelen-uitgelekt/

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
JeroenH schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:41:
Details regeerakkoord over BTW-tariefswisseling zonnestroompanelen uitgelekt:

http://www.solarwebsite.n...p-zonnepanelen-uitgelekt/
dus tot die tijd gaat er niks gebeuren in PV wereld..?

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• JeroenH
looyenss schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:47:
Dat kan... hoewel slimme ondernemers nu misschien wel aanbiedingen gaan doen als "koop nu, betaal na 1 juli!". Maar dat moet je qua cash flow wel kunnen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JeroenH schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:48:
[...]

Dat kan... hoewel slimme ondernemers nu misschien wel aanbiedingen gaan doen als "koop nu, betaal na 1 juli!". Maar dat moet je qua cash flow wel kunnen.
Ik heb een 19% aanbieding liggen en de verkoper belt/mailt me elke week. Biedt hetzelfde nu al aan tegen 6%.

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-11 12:17
te tackelen?
Die UPC box zit bij ons al tijden samen met de TV op een stekkerdoos met schakelaar.
Als ik TV wil kijken zet ik die schakelaar om en na afloop gewoon weer uit.
Gaat bijna altijd goed en echt geen last van lange opstart tijden.Gewoon proberen zou ik zeggen.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Het wordt dus pas op 1 juni bekend wat er gebeurd met de nieuwe regeling. Het kan 1 juli worden het kan, net als de overige btw, pas op 1 oktober zijn een andere optie is dat het pas uiteindelijk op 1 januari 2013 pas in zal gaan.
Het wordt er eigenlijk steeds onduidelijker op.
PV ligt wellicht 1,5 maand op z'n gat, nou alvast een fijne vakantie PV leveranciers, degene die niet op vakantie gaat krijgt van mij een offerte aanvraag, uiteraard wel met een mooie korting voor de snelle beslisser ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

in alkmaar is over 5 jaar subsidie gebleken dat de korting/subsidie word teruggepakt op de prijs,
zodat de stimulering deels in de zak van de aanbieder vloeit
zo werkt het gewoon zakelijk
we kennen het zonnesteek verhaal 2009 nog wel, de leverancier die een week later dezelfde set aanbied in amsterdam voor 700 euro minder.(subsidie was daar ook lager)
trap er niet in kies een leverancier waarmee je een relatie aangaat voor minstens 5 jaar, vergeet de prijs.

andere punten :
leverancier zuur door kopers stop (kolenboer blij)
jij zuur want je mist 1 zomer (kolenboer blij)
jij lekker stroom kopen, en alles afrekenen eind 2012 voor het hoge btw tarief (kolenboer en de jager blij)
zorg dat jij blij word, er word met zand gestrooid in je ogen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 21:12 . Reden: straks komt de sde+++ ook nog, the greek edition, wachteeeeen !!! ]

• JeroenH
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:57:
trap er niet in kies een leverancier waarmee je een relatie aangaat voor minstens 5 jaar, vergeet de prijs.
Lezen we goed wat eric hier schrijft? Langetermijn-relaties zijn belangrijker dan korte termijn gewin, dat blijkt elke keer maar weer.

Verwijderd

daar wil ik ook nog aan toevoegen dat de beste leveranciers *** van nederland altijd in de clinch liggen met elkaar, vanwege dit beleid (nu weer de btw) , geen groep, geen markt, geen vuist, alleen gespartel.
het beleid is erop gericht tweedracht te zaaien, onderling.
het is zeer opmerkelijk hoe vaak en hoe lang je word afgeleid en afgehouden van een beslissing in het hernieuwbare vlak.
het verbaast mij niet, ik heb 18 jaar bij de nederlandse semi overheid gewerkt,
het eindigde in het bouwfraude schandaal.
alle kenmerken zijn aanwezig, helaas.
ik vind het zorgelijk, duitsland heeft geen recessie trouwens, die volgden we toch altijd ?
mmmmm, interesting isn`t it ? how come ?

*** top 10 leveranciers in sonnenertrag.eu stats

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
ik sluit me bij eric-pvt aan.
sinds januari is er volgens photon 10% prijsdaling voor chinese panelen. ik heb het op de sites nog niet inde prijs teruggezien dus die btw verlaging gaat waarschijnlijk ook niet bij de koper neerkomen (wel balen want ik wil 3000 wp pal west, pietsje noord gaan neerleggen met ook nog een beetje schaduw, dus kan wel een scherpe prijs gebruiken :( )

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Verwijderd

JAN-B schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:07:
[...]

Dat zou goed uitkomen voor mij; was ook van plan om langs te komen, maar het kwam net niet goed uit;
en omdat het redelijk dichtbij is voor mij, wou ik toch nog graag jouw PV - instalatie komen bekijken >:)

PS: ben jij lid van Zeeuwind :?
Wil je mij even een DM sturen met je mail adres er in? Dan kan ik je mee nemen in de bezoekerslijst.

Ik ben geen lid vaan Zeeuwind of wat dan ook. Helemaal niks. Alles op eigen initiatief gedaan. Hoezo? :)

Verwijderd

looyenss schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:47:
[...]

Beetje ondernemer stuurt de factuur pas op 1 juli. Beetje ondernemer kan dit ook wel uitleggen bij de bank. We mogen hier ook best wel eens een fles champagne opentrekken in de kroeg. Gewoon een goede maatregel welke PV goedkoper maakt voor de consument. Binnenharken die handel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:57:
....

andere punten :
....
zorg dat jij blij word, er word met zand gestrooid in je ogen
Afbeeldingslocatie: http://energiebewust.batto.nl/files/tegeltje_eric-pvt.jpg

Ik vind deze uitspraak een tegeltje waard :)

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 18:44

flippo765

4170 Wp subsidieloos

BarryH schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:31:
ik sluit me bij eric-pvt aan.
sinds januari is er volgens photon 10% prijsdaling voor chinese panelen. ik heb het op de sites nog niet inde prijs teruggezien dus die btw verlaging gaat waarschijnlijk ook niet bij de koper neerkomen (wel balen want ik wil 3000 wp pal west, pietsje noord gaan neerleggen met ook nog een beetje schaduw, dus kan wel een scherpe prijs gebruiken :( )
Ik hoop stiekem ook op lagere prijzen, of dat nu in het belasting, panelen of omvormersegment is maakt niet uit.
Ik wil me ZO dak vol gaan leggen, zodra de spaarrekening toereikend is gaat dat gebeuren.
Het maakt me daarbij niet uit of het zomer/winter is en of ik 6/19 of 21% BTW betaal alleen is het wel zo dat wanneer het goedkoper is, het eerder gerealiseerd kan worden.

Dit jaar staat eerst nog een badkamer met douche-wtw en een zelfbouw zonneboiler op het programma en daarvan is de WAF een stuk hoger, ik streef er wel naar om voor de volgende jaarafrekening minder dan de helft aan verbruik op te geven (opname is hier vorige week langs geweest, nieuwe maandbedrag is 104 euro).

• _JGC_
Ik denk dat het uiteindelijk qua prijs niet zoveel gaat schelen als je hoopt. Toen de BTW voor kappers van 19% naar 6% ging, werden de kappers daardoor niet goedkoper. Toen het BTW-tarief voor concerten van 6% naar 19% ging werden de prijzen ineens met 50% verhoogd en werd de schuld afgeschoven op de hogere BTW. Nu de BTW aanpassing daarop teruggedraaid gaat worden gok ik niet dat de prijzen ook mee verlaagd worden.

Let wel dat je bij particulieren altijd een prijs incl BTW afspreekt. Als ik facturen opstel heb ik daarvoor 2 modellen: eentje waarin ik prijzen excl BTW stop voor zakelijke klanten en eentje waarin ik prijzen incl BTW prop voor particuliere klanten. Prijsafspraken met particulieren zijn over het algemeen ook altijd incl BTW, als je dan 119 euro voor iets afspreekt wordt dat na 1 juli niet ineens 106 euro omdat het BTW-tarief verlaagd wordt.

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:45:
Ik denk dat het uiteindelijk qua prijs niet zoveel gaat schelen als je hoopt. Toen de BTW voor kappers van 19% naar 6% ging, werden de kappers daardoor niet goedkoper. Toen het BTW-tarief voor concerten van 6% naar 19% ging werden de prijzen ineens met 50% verhoogd en werd de schuld afgeschoven op de hogere BTW. Nu de BTW aanpassing daarop teruggedraaid gaat worden gok ik niet dat de prijzen ook mee verlaagd worden.

Let wel dat je bij particulieren altijd een prijs incl BTW afspreekt. Als ik facturen opstel heb ik daarvoor 2 modellen: eentje waarin ik prijzen excl BTW stop voor zakelijke klanten en eentje waarin ik prijzen incl BTW prop voor particuliere klanten. Prijsafspraken met particulieren zijn over het algemeen ook altijd incl BTW, als je dan 119 euro voor iets afspreekt wordt dat na 1 juli niet ineens 106 euro omdat het BTW-tarief verlaagd wordt.
De PV markt is wel iets anders dan de kappersbranche. Materiaal is veel meer van belang, dus speelt prijs een grotere rol. De concurrentie is heftig dus ik verwacht wel dat de consument hier voordeel uit kan halen.

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:37
Nog iemand die hier naartoe gaat/is geweest?

https://www.het-lab.com/nl

Weliswaar olie-gesponsord, maar lijkt me erg leuk om eens te zien.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_JGC_ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:45:

Let wel dat je bij particulieren altijd een prijs incl BTW afspreekt. Als ik facturen opstel heb ik daarvoor 2 modellen: eentje waarin ik prijzen excl BTW stop voor zakelijke klanten en eentje waarin ik prijzen incl BTW prop voor particuliere klanten.
Ik heb jaren een zaak gehad en had gewoon 1 model. De btw stond apart vermeld.

Pagina: 1 ... 24 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.