Dank voor link. Heb al paar keer voorspeld dat het niet houdbaar meer was daar, in dat zonlicht doorweekte land met godsonmogelijk hoge feed-in bedragen voor PV. Ik moet eens afleren om te voorspellen, komt te vaak uit...
... nu nog alles zien te begrijpen. Dat wordt weer Italiano leren...
... toch maar weer naar de Italiaanse bergen dan maar?
En ook Brazilie slaat de weg in van het salderen !
http://www.bloomberg.com/...ar-energy-aneel-says.html
"A net-metering regulation will permit homeowners and businesses to feed electricity generated by systems such as rooftop solar panels into the power grid."
Zo polderboy, kom d'r eens in...
Huh? Waarom ik altijd? Heb het druk genoeg hiero (ben nog aan het bijlezen, een moestuin moet ook onderhouden worden, vrienden willen wel eens bij je eten, af en toe komt er weer een interview - morgen weer een, je vriendin wil wel eens wat van je tijd, je moet ook nog regelmatig boodschappen doen, gisteren slechts vijf berichten op PPV geplaatst, lezing voor half mei schiet ook niet echt op, mailbox stroomt ook weer vol, wat had u nog meer van me verwacht? Oh ja, ik "mag" pas
op mijn negen-en-negentigste van verzoeker met pensioen...

).
Photon stond vorig jaar vol artikelen over Zuid Amerika. Het ene na het andere land was al lang op weg net-metering te faciliteren. Het is dan ook geen 'ollandse uitvinding hé? Het is door en door Amerikaans, 'ollanders zijn (slechte) kopieerders, die het op het laatste moment in "een wet" proppen, en het dan ook nog eens vertikken om het GOED op te schrijven, met alle verplichte detaillering die er bij zou moeten...
(Energie Nederland zit bij monde van Marbus al keihard te beweren "dat de grenzen van het salderen" nu wel zijn bereikt, die zou het liefst een bloederig mes in die hele door hen met afgrijzen bekeken salderings-zooi zetten - en het mes dan ook nog voor de zekerheid een paar keer in de rondte draaien...)
Dus: niks nieuws onder de zon. Voor mij dan, althans.
Dus Brazilië gaat er in, laten we zeggen, vijf jaar tijd meer dan 25 gieg bij pleuren alleen door te gaan zitten salderen? Zo "proef" ik uit jouw suggestie?
(a) we gaan het zien.
(b) zelfs al zou het gaan lukken, hebben ze dat dan vooral te danken aan Japan (die de techiek volwassen maakte), aan Duitsland (die de wereldmarkt creeërde), en aan China (die het grootste deel van de massaproductie voor haar rekening ging nemen).
De rest is simpelweg een kwestie van flappen uitgeven en de zooi laten importeren. Installateurs zullen ze vast genoeg kunnen vinden daar, in booming Brasilia...
[
Voor 64% gewijzigd door
zonnigtype op 17-04-2012 01:00
. Reden: vraagje Neanderthaler ]
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)