Meestal "staan" die als het ware op elkaar. Daarmee heb je dus alleen een bovenzijde en een onderzijde minder.
Wat betreft volume - oppervlakte verhouding zou het beter zijn om een echt vierkant apparaat te hebben.
Of beter nog, rond. Maar dat zal denk ik ook niet zo handig zijn

Of wil je voldoende voedsel op voorraad hebben voor het geval de oorlog uitbreekt?
Een diepvries met 4 laden en een kleine koelkast is toch niet zo heel gek voor gezin van 4?
Tuurlijk zouden we terug kunnen naar koelkast met een klein vriesvakje, maar dat was nou niet direct mijn bedoeling
Verbruik zou voor jou een factor 5 tot 6,7 moeten dalen. Heel grof gerekend heb je dan ook 5 tot 6,7 zo dikker (betere) isolatie nodig. Waar nu 5 centimeter zit zou de isolatie dikte 30 tot 33 centimeter moeten zijn. Je diepvries zou dus 50-56 centimeter breder, hoger en dieper worden. Naast de extra ruimte (=groter huis) zal de koelkast duurder worden in aanschaf doordat je meer, of betere isolatie nodig hebt. Ik denk niet dat iedereen daarop zit te wachten.
Ehm, ja. Maar inderdaad zoals proton aangaf: andere materiaal dat beter isoleert?
En, ik vraag me ook af of er nu niet al veel weglekt door de rubberen afsluiting. *stel* dat daar nu 50% door weg zou lekken. Dan zou een betere afsluiting veel belangrijker zijn en is niet 5-6.7 x zoveel isolatie nodig.
Met andere woorden: de markt is te klein.
Of energie is nog te goedkoop
Tja, ik begrijp het wel hoor. Maar toch....20% van ons electricteitsverbruik.....trek dat eens door naar alle huishoudens in Nederland.