Klopt zoals hierboven Natriumacetaat, ook al opgezocht of ik het zelf kan maken, maar dat is leuk voor scheikundeles. Niet om zelf te maken en energie in op te slaan, je moet namelijk heel steriel werken om het stabiel te houden (dat zal waarschijnlijk met dat alibaba ook aan de hand zijn geweest).migjes schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:48:
@ollie1965
ik heb effen zitten kijken naar paraffine achtige stof.
maar vond de hoeveelheid opslag nog niet echt fantastisch.
en vorig jaar kreeg ik een plastic zakje met een onbekende stof.
http://www.alibaba.com/pr...rs_hot_pack_hand.html?s=p
een plastic zakje met daar in een vloeistof en een stukje metaal.
het stuk je metaal buigen werd de vloeistof langzaam hard en warm.
dit proces was weer om te draaien door het zakje weer in kokend water te leggen.
alleen na een aantal keer was het wel weer uitgewerkt en werd het geen vloeistof meer in kokend water.
leuk om te zien maar niet voor gebruik geschikt.
(geldboom in de tuin doet weer niet bloeien dit jaar, ik heb de zwarte variant.)
@rube
ha activistische pv bezitters, kom te samen.
en verenigt u bij de "PhotoVoltaic voor Vrijheid" aka P.V.V. (oeps ik zie een probleempje)
maar goed: crisis hoog vraag naar olie laag, en prijs zakt.
crisis laag, prijs van olie stijgt en er komt weer een crisis aan!!!
hebben we het nog steeds niet door? goedkope energie = geen crisis.
oplossingen genoeg, maar ja ook ik kan maar kleine stapjes nemen.
Iedergeval beter wat warmteopslag betreft dan parafine-achtige stoffen, maar om zelf te doen nee. Wie weet kun je over een paar jaar een paar M3 laten komen en dump je het zo in een buffertank.
Volgorde zal dan ook zijn
1: buffertanks met water
2: PCM toevoegen aan buffertanks
3: overschakelen naar een zoutverbinding
En dat geldboompje bloeit wel alleen de vruchten moeten eerst voor andere dingen aangewend worden.
Een nieuwe schuur, dak vervangen garage, en dan komt (afhankelijk van situatie) WP brine/water, zonneboiler, pv, kelder voor buffervaten. De wensenlijst is groter maar first things first
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom