De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 144 Laatste
Acties:
  • 466.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb nu een paar bedrijven aangeschreven die Aerogel als isolatie aanbieden. Ik wil mijn bijkeuken vloer, die zo koud op het zand buiten ligt, ermee gaan isoleren. Ik kan tot ongeveer 40mm kwijt denk ik wanneer ik ook de bestaande tegelvloer eruit breek.

Wordt vervolgd!

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:15
US Puts Tariff On Chinese Solar Panels

Interesting... zo zie je maar, zodra er goed geld te verdienen valt gaan (groepen) mensen gekke dingen doen.

Martin, je had de 1000ste post in dit topic :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:46:
US Puts Tariff On Chinese Solar Panels

Interesting... zo zie je maar, zodra er goed geld te verdienen valt gaan (groepen) mensen gekke dingen doen.

Martin, je had de 1000ste post in dit topic :)
Uitspraak mei. Dat duurt nog even.
Als die heffing er komt (voor zover ik weet US only) dan heeft dat geen negatief effect op de prijzen hier.

Ik vind die subsidie op mijn panelen uit China door China nou niet echt bezwaarlijk.

Verdienen? Er worden flinke verliezen geschreven momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:52:
[...]

Hmm....
Die 100-130W is overigens een grove schatting, 't kan lager zijn, weet namelijk niet zeker wat de UPS zelf verbruikt. De router-pc iig 15W, de server 45-50W, laserprinter in sleepmode met printerserver 5 a 6W en de modem weet ik zo niet, denk max. 5 a 10W.

edit: @hieronder, okee, dan zat ik met mijn schatting aardig goed.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:53:
de ups gebruikt 47 watt continu idle volledig geladen
Even een aanvulling, ik heb net de Energy Check 3000 tussen de UPS en 't stopcontact geplaatst: 68-70W :o
Dat is dus de router-pc (rond de 15W), download-pc (rond de 45-50W) en het verbruik van de UPS zelf, het verbruik van de UPS kan dus bij idle en volledig geladen geen 47 watt zijn :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat continu druppel laadspanning op de accu`s.
als je hem 10 minuten autonoom laat draaien, gaat ie daarna weer die laatste 5% bijladen,
dat kost ook een hoop. daarom gebruik ik hem niet, enkel in vorstperiodes op de cv/ww
een volle ups gebruik gewoonweg ~0,5 kWh per dag

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-01-2023
De eerste bijeenkomst van "het Zoneffect" in Oostburg, een gezamelijk project van de Zeeuwse Milieu Federatie en Vereniging Zeeuwind, ging boven verwachting erg goed.
De belangstellenden moesten zelfs op de gang de bijeenkomst volgen. De zaal die bedoeld
was voor +/- 140 man was toch nog te klein.
Als de volgende bijeenkomst, morgenavond om 19.00 in het gemeentehuis van Zierikzee, ook zo'n belangstelling kent, dan mag je rustig zeggen dat gezamelijke inkoop van PV ook in Zeeland eindelijk booming is(Lag landelijk gezien altijd achterop).
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga daar 2 april naar toe in Goes. Ondanks dat ik al zonne-panelen heb, wil ik wel eens van dichtbij bekijken hoe zo iets gaat. Voor mezelf wil ik dan vergelijken, waar ik toen over dacht en waar de mensen nu over nadenken. Verkocht zal er zeker wel worden. Want uit mijn buurt gaan er ook een aantal mensen naar toe. :)

Kan je nog iets meer vertellen hoe het gegaan is daar?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:48:
Ik ga daar 2 april naar toe in Goes. Ondanks dat ik al zonne-panelen heb, wil ik wel eens van dichtbij bekijken hoe zo iets gaat. Voor mezelf wil ik dan vergelijken, waar ik toen over dacht en waar de mensen nu over nadenken. Verkocht zal er zeker wel worden. Want uit mijn buurt gaan er ook een aantal mensen naar toe. :)

Kan je nog iets meer vertellen hoe het gegaan is daar?
Ik heb de informatie van een collega vrijwilliger en was zelf niet in Oostburg. K'zal vanavond in Zierikzee en volgende week in Goes en Koudekerke wel van de partij zijn.
Herkenbaar aan badge en filmcamera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Oeps...

...campagneleider Diederik Samsom blijkt voor Essent-RWE te werken...

Wie gaat wie beïnvloeden?

Sweegers heeft daar "zo zijn gedachten over".

linkedinnetje voor der Simon...

:/

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Lekker voor de late namiddag op het terras van de Duurame Kroeg; espresso! Het kan echter ook zonder elektriciteit (behalve het verhitten van het water), nl. op spierkracht!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QbMrfUYDHyI&feature=player_embedded]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meridiaan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:30:
[...]

Ik heb de informatie van een collega vrijwilliger en was zelf niet in Oostburg. K'zal vanavond in Zierikzee en volgende week in Goes en Koudekerke wel van de partij zijn.
Dan zullen er vast wel meer mensen aanwezig zijn met een filmcamera of anders wel een foto toestel. :)
Misschien tot ziens in Goes. (niet herkenbaar aan een badge.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:57

ericplan

5180 Wp PV

Operatie groepenkast is bijna klaar. In de 3-fase kookgroep is nu een kWh-teller geplaatst en ook de Quooker is apart bemeterd. Reserve PV-groepje aangelegd, voor het geval dat.... Zit nog te wachten op een extra kWh-metertje en dan nog even de labels aanpassen. De Hager EC051 kWh-meter kan ik jullie niet aanbevelen. Het lastige is dat de draden voor de schroefterminal zitten. Kan je nooit na verloop van tijd controleren of de draden nog goed vast zitten. Leest ook wat lastiger af dan de Finder.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6095/6872102514_b8d9500525_z.jpg

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meridiaan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:30:
[...]

Toevallig meer informatie gevonden over de actie hier in Zeeland.

- http://www.hetzoneffect.nl/node/231
Schaf nu voordelig en gemakkelijk zonnepanelen aan! Voor onze zonnedroom: 'Zonnepanelen voor alle Zeeuwen' hebben we een gezamenlijke inkoopactie voor zonnepanelen georganiseerd. ABC Zonnepanelen is de leverancier/installateur van deze panelen. U kunt zich nog tot 21 mei inschrijven voor een van de pakketten.
Als je gaat zoeken op Google, dan kom je dit tegen http://www.abczonnepanelen.nl .
Dat is wel jammer, want hier kan je minder vertrouwen krijgen in heel het project. Het wekt een beetje wantrouwen. Want hoe ver kan ik vertrouwen, dat de zonne-panelen geleverd worden? Just my thoughts. :)

Technische details:
Informatie panelen
195W ET Solar P572195
235W ET Solar

Informatie omvormers
585 Wp, Mastervolt, Soladin 600
Andere, SMA
Is dit interessant voor de prijs EUR/kWp?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb zojuist even gebeld met de organicatrice van de Solar Days binnen Holland Solar over het feit dat van een aantal mensen de verkeerde datum op het kaartje staat.

Er is inderdaad iets grandioos mis gegaan bij de websitedeveloper waardoor veel data simpelweg verloren is gegaan. Vandaag wordt er een mail uitgestuurd naar iedereen die zich al aangemeld had met het verzoek zich nogmaals aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:50

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb hoogst waarschijnlijk de mogelijkheid om een huis casco te kopen.
Nu liggen er al een aantal (electra)leidingen naar de verschillende punten in het huis .

Heeft het, denken jullie, zin om homewizard (of een andere domotica bedrijf) hun de "vrije hand" te geven in mijn huis om het test/demo omgeving van te maken? (dmv opnames etc.)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
Geckoo schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:47:
Ik heb hoogst waarschijnlijk de mogelijkheid om een huis casco te kopen.
Nu liggen er al een aantal (electra)leidingen naar de verschillende punten in het huis .

Heeft het, denken jullie, zin om homewizard (of een andere domotica bedrijf) hun de "vrije hand" te geven in mijn huis om het test/demo omgeving van te maken? (dmv opnames etc.)
Wat is het doel ervan? Ik denk dat in bijna alle gevallen handmatig schakelen uiteindelijk zuiniger zal zijn.
Ja ik weet dat ik op het tweakers forum zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooow dat leest effe lekker weg !
http://www.energieenwater...dak-product-kopen-nu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
haha :) ehh, :? eigenlijk helemaal niet grappig als alle pijnpunten nog eens tot je door laat dringen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Laatst online: 18-09 10:42
ericplan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:53:
Operatie groepenkast is bijna klaar. In de 3-fase kookgroep is nu een kWh-teller geplaatst en ook de Quooker is apart bemeterd. Reserve PV-groepje aangelegd, voor het geval dat.... Zit nog te wachten op een extra kWh-metertje en dan nog even de labels aanpassen. De Hager EC051 kWh-meter kan ik jullie niet aanbevelen. Het lastige is dat de draden voor de schroefterminal zitten. Kan je nooit na verloop van tijd controleren of de draden nog goed vast zitten. Leest ook wat lastiger af dan de Finder.
[afbeelding]
Goh die dikke kabel is die om de deurbel te voeden.
Geringe verlies door kabel dikte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Voor degene die denkt dat kernenergie de oplossing is.
http://www.nu.nl/buitenla...ma-erger-dan-gedacht.html

http://www3.nhk.or.jp/daily/english/20120327_34.html

http://english.kyodonews.jp/news/2012/03/149258.html

Het geruststellende is dat ze steeds weer nieuwe verrassingen tegenkomen :X

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:27:
[...]

Toevallig meer informatie gevonden over de actie hier in Zeeland.

- http://www.hetzoneffect.nl/node/231

[...]

Als je gaat zoeken op Google, dan kom je dit tegen http://www.abczonnepanelen.nl .
Dat is wel jammer, want hier kan je minder vertrouwen krijgen in heel het project. Het wekt een beetje wantrouwen. Want hoe ver kan ik vertrouwen, dat de zonne-panelen geleverd worden? Just my thoughts. :)

Technische details:

[...]

Is dit interessant voor de prijs EUR/kWp?
Het was weer een geweldige opkomst bij de info-avond, gisteren in Zierikzee.
De leverancier die het project gaat uitvoeren gaat volgende week al de eerste panelen uitleveren.
Reeds 50 inschrijvingen mogen noteren. :P
De prijzen staan inmiddels op www.hetzoneffect.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Ha ha de panelen zijn niet meer aan te slepen met al die acties.
Nu ook weer één in de betuwe :o
http://www.gelderlander.n...uit-voor-zonnepanelen.ece

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
Speksteenkachel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:23:
Ha ha de panelen zijn niet meer aan te slepen met al die acties.
Nu ook weer één in de betuwe :o
http://www.gelderlander.n...uit-voor-zonnepanelen.ece
Dat fenomeen van te kleine zalen kennen wij inmiddels in Zeeland ook.
Dit hebben we opgelost door 2 infosessies op één avond te plannen.
Volgende week nog 1 in Goes en in Koudekerke. 't Wordt weer bommetje vol!!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Ik voorspel rokende toetsenborden bij PolderPV :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
De Zeeuwse Nuke is helaas nog open. Eigenaar Delta deed gisteren bij de infobijeenkomst nog verwoedde
pogingen klanten te binden, door bij aanschaf van zonnepanelen via het Zoneffect project
hun "slimme" meter gratis aan te bieden. Plus een overstap bonus van 200 euri's als men nog geen klant was. Op zich wel slim, maar nu niet echt handig met juist veel ZMF (zeeuwse milieu federatie) leden in de zaal. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze staan er ook in Goes volgende week. Maar ik ga die stand echt niet langs. Misschien dat ik stiekem ergens een bordje ophang met de tekst "Niet langs Delta gaan" of zo iets.. :P :)

http://energiebewust.batto.nl/geenlink/delta.php ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Meridiaan schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:27:
[...]

Dat fenomeen van te kleine zalen kennen wij inmiddels in Zeeland ook.
Dit hebben we opgelost door 2 infosessies op één avond te plannen.
Volgende week nog 1 in Goes en in Koudekerke. 't Wordt weer bommetje vol!!!! 8)7
Gratis prioriteitsplaatsing sluwe meters alleen voor Delta klanten (geen gesplitst netbedrijf !!!!!). Wordt aangeboden door de pakket aanbieder (wie weet, ex Delta medewerkers???).

http://www.hetzoneffect.n...eenkomst_hetzoneffect.pdf

Discriminatie? Discriminatie !!!!!

NMa, waar zijn jullie nou?

Verwachte productie Zeeland: 803-811 kWh/kWp.jaar ("wij leveren onafhankelijke informatie") ... ;(

U sluit een contract met ABC Zonnepalen
:'(

Speksteenkachel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:35:
Ik voorspel rokende toetsenborden bij PolderPV :7
Ach, het is nummer 42 nog maar... (Overbetuwe) 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Het stinkt hier naar gemaltraiteerde elektronica...

Volslagen bizarre reclame campagne van een energiebedrijf schaamteloos op deze site. Ach. Moet kunnen toch, het gaat om duurzaamheid...

[ Voor 36% gewijzigd door zonnigtype op 28-03-2012 01:26 . Reden: rokende toetsenborden (slecht ding, letters zijn deels niet zichtbaar meer...) ]

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
zonnigtype schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:50:
[...]

Verwachte productie Zeeland: 803-811 kWh/kWp.jaar ("wij leveren onafhankelijke informatie") ... ;(

[...]
Dat is "simpel" te verklaren. Het is gemiddeld rendement van 90%(warmteverliezen, kabelverliezen, omvormerverlies, etc) plus rekeninghoudend met vermogensafname van 0,75% liniair per jaar (=garantie leverancier 80% na 25 jaar) , waarop de gehele berekening is gebaseerd.
Het gegeven zomaar vermelden zonder enige toelichting lijkt me erg kort door de bocht. Actie hierop wordt inmiddels ondernomen.

Overigens is er meer wit tussen de zwarte stippen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
[quote]zonnigtype schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:50:
[...]

Meer info is terug te vinden door op de aangeboden pakketten te klikken bv 1a, 1b etc.
http://www.hetzoneffect.nl/node/231

Schieten maar!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
Schieten?
Ik vind het allemaal wel meevallen, opbouwende kritiek is meer op zijn plaats.
Geen absurde prijzen in ieder geval....
Ik ken alleen ET solar niet... en de teeveetee is wat positief door een energieprijs van €0,25, wat we nog maar moeten zien.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
NovapaX schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:57:
Schieten?
Ik vind het allemaal wel meevallen, opbouwende kritiek is meer op zijn plaats.
Geen absurde prijzen in ieder geval....
Ik ken alleen ET solar niet... en de teeveetee is wat positief door een energieprijs van €0,25, wat we nog maar moeten zien.
Dat is de gemiddelde prijs over 25 jaar, rekeninghoudend met een stijging van 2% per jaar op het energietarief
en 1% stijging per jaar voor de energiebelasting. Slechts een aanname/indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik heel dat zon-project doornam en vberder ging bladeren kreeg ik er geen goede indruk van.
Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:01:
[...]

Toen ik heel dat zon-project doornam en vberder ging bladeren kreeg ik er geen goede indruk van.
Heb jij dat ook?
Je vraagt het niet aan mij, maar ik denk dat je met alleen zo'n uitspraak al die vrijwilligers met hun inzet, die mede het project getrokken hebben, tekort doet.
Natuurlijk zijn er op elk gezamelijk inkoop initiatief aan-of opmerkingen. En vervolgens
doen we er wat mee. Maar zonder verdere specificatie kunnen we niets.
Dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, je hebt gelijk.

Mijn excuses.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:48:
Ok, je hebt gelijk.

Mijn excuses.
Geen probleem, hoor. We horen graag van je.

Een leermoment is altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
Schinnen-groen schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:07:
Ok dan, het boek heet Energie Revolutie en is geschreven door ene Jos Wassink.......
Naar aanleiding hiervan en een boek dat ik pas zelf heb gelezen, heb ik een nieuw topic gestart: boeken en websites

Heb je een interessant boek gelezen of een website over duurzaamheid die we allemaal moeten bekijken, post het dan in dit topic. Ik zal het boek of de website dan ook aan het lijstje in de openingspost toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Voor de Duurzame kroeggangers die ook gestemd hebben; de uitslag van de enquête over de taalkeuze van mijn website is binnen. Zoals ik wel verwachtte stemde de meerderheid voor een tweetalige website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:06

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Zeg willen jullie eens ophouden met energie, zeeland en delta te roepen zo komen we nooit van die Google Ad af van Delta hieronder :+

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik geen last van. Ik heb een (dynamische) www-SPAM-filter op mijn internet verbinding actief. Die schakelt standaard die Google Ads e.d. uit. Dus ik zie een hele, rustige tweakers-forum zonder enige vorm van advertenties. Heerlijk gewoon.

Net zo heerlijk als mijn energiewinning van vandaag. ;)
(de meter in de meterkast is weer 13 kWh naar beneden gezakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Maart 2012 wordt bij ons flink negatief - en dat is positief! Hopelijk net als vorig jaar weer ergens begin april over het jaar als geheel onder nul. Het 120Wp-paneeltje doet uitstekend mee; hij vertegenwoordigt ongeveer 5% van de installatie (in Wp) maar levert zo rond de 10% op (in kWh)! Prachtig! :)

Wie had dat gedacht van een 'campingpaneeltje' en een el cheapo Chinees omvormertje (ik wil niet weten hoe de sinusgolf eruit ziet :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Honderdvijftig LTO Noord-leden kopen collectief zonnepanelen in

Honderdvijftig LTO Noord-leden kopen voor ruim 5 MegaWattpiek aan zonnepanelen in. Leverancier Atama Solar Energy uit Elst bleek na een uitgebreide aanbestedingsronde de beste voorwaarden te bieden. Met de collectieve inkoop besparen LTO Noord-leden ruim 25% in vergelijking met een individuele aankoop. De installaties worden werkend bij de deelnemers geïnstalleerd.
http://www.agriholland.nl/nieuws/artikel.html?id=136591

2012 is het jaar van de zonnepanelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door SpiceWorm op 29-03-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

JeroenH schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:55:
Het 120Wp-paneeltje doet uitstekend mee; hij vertegenwoordigt ongeveer 5% van de installatie (in Wp) maar levert zo rond de 10% op (in kWh)! Prachtig! :)
Het is maar goed dat je hem ook in de lijst van Anton hebt gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Goed en slecht nieuws.

Het slechte nieuws: Ik heb weer last van muizen in mijn bijkeuken.

Het goede nieuws is: Ik heb eindelijk het joekel van een tochlek gevonden waardoor het altijd waait boven het plafond in de bijkeuken. Het is de luchtspouw met isolatie waar het echt idioot hard door waait. Daar is iets goed mis mee.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:32

flippo765

4170 Wp subsidieloos

mkleinman schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:43:
Goed en slecht nieuws.

Het slechte nieuws: Ik heb weer last van muizen in mijn bijkeuken.

Het goede nieuws is: Ik heb eindelijk het joekel van een tochlek gevonden waardoor het altijd waait boven het plafond in de bijkeuken. Het is de luchtspouw met isolatie waar het echt idioot hard door waait. Daar is iets goed mis mee.
Ben ik toevallig net me bijkeuken(tje) opnieuw aan het isoleren en nu op de juiste manier:
Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd393/Flippo765/Bijkeuken/bijkeuken1.jpg
Zijkantje eruit, linksonder was compleet vergaan.(geen luchtspouw)
Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd393/Flippo765/Bijkeuken/bijkeuken2.jpg
Nieuwe zijkant erin, dampdoorlatende folie aan de buitenzijde met 2 cm spouw.
Aan de binnenkant meteen een 9cm dik frame erbij gezet om straks totaal 16cm isolatie kwijt te kunnen.
Het dak word denk 20cm isolatie. Komt al dicht tegen passief aan, nog veel dikker en er blijft niet veel ruimte over.
En tegen muizen heb ik gewoon een ouderwetse low-tech kat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
En het belangrijkste straks: damp-dichte folie aan de binnenkant!

En kijk uit met het platte dak aan de binnenzijde isoleren!
Hier kan je gelukkig, na ook weer dampdichte folie aan de binnenkant, ventilatie op meerdere plaatsen maken van de ge-isoleerde tussenruimte naar buiten.

[ Voor 60% gewijzigd door Simba op 29-03-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Simba schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:45:
En het belangrijkste straks: damp-dichte folie aan de binnenkant!

En kijk uit met het platte dak aan de binnenzijde isoleren!
Hier kan je gelukkig, na ook weer dampdichte folie aan de binnenkant, ventilatie op meerdere plaatsen maken van de ge-isoleerde tussenruimte naar buiten.
Idd, heb overal met een speedboor gaten gemaakt zodat het straks boven de folie keihard kan gaan waaien/vochtafvoeren. Het dak hangt op 250cm, het plafond ga ik op 225 maken dus nog ruimte zat voor ventilatie.

De vorige eigenaar vond het verstandig de regenafvoer op het hoogste punt te maken, als het dan ergens niet wegloopt loopt het gewoon door de randen van het dak terug naar beneden.

Heerlijk om straks van het vocht/schimmel/naaktslak probleem af te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door flippo765 op 30-03-2012 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.toutvendre.fr/...-ELECTRIQUE_15570577.aspx
saldeer het maar !
moderne techniek ? nee, 1995 mensen.
gewoon met stekker, en niet de nederlandse bagger plug om je naar elders te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Leuk dingetje, AX-en zijn er ook op ontworpen om een lage CW-waarde te hebben. In 1986 hadden ze al een dieseltje wat 1:30 reed.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:13:
http://www.toutvendre.fr/...-ELECTRIQUE_15570577.aspx
saldeer het maar !
moderne techniek ? nee, 1995 mensen.
gewoon met stekker, en niet de nederlandse bagger plug om je naar elders te dwingen.
Die Nederlandse baggerplug is om geen fouten te maken met het spanningsverschil.
Ik zie dat hij 80 km per dag maar en honderd km kan maken(op mijn beste frans).
Ik vraag me alleen af hoe? Wel leuk dat het al lang bestaat, maar hoe kan ik het namaken.
Hier een nederlands bedrijf dat een slk ombouwt naar elektrisch:

En een citroen zelfbouw:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Nog steeds geen bericht van de organisatie van de Solar Days :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

JeroenH schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:01:
Ik heb gisteren weer een e-mail die kant op gestuurd met daarop het dringende verzoek om de problemen op te lossen.

Wederom nog geen reactie.

Nog even en ik laat mijn inzending verwijderen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ze zijn zich er in ieder geval van bewust dat het niet goed gaat: https://twitter.com/#!/Ho...status/185691506139594752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 18:24

grimson

domeingrommer

Belastingdienst dagvaardt Windvogel en Anode
http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.rxml?id=79340

Ivm niet betalen energiebelasting aangezien ze het zelf opwekken. Straks ook voor PV bezitters?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grimson schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:34:
Belastingdienst dagvaardt Windvogel en Anode
http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.rxml?id=79340

Ivm niet betalen energiebelasting aangezien ze het zelf opwekken. Straks ook voor PV bezitters?
Nee niet PV bezitters. Wat ze doen is tegen de wet en dat weten ze al tijden.
Ik ben lid en heb dit ook vooraf duidelijk proberen te maken. Alleen die oorkleppen he....
Met PV saldeer je in overeenstemming met de wet.

Boete zal wel niet al te hoog uitvallen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:29:
En wie weet is het oordeel van de rechter wel "dat mag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 21:08
http://www.wired.co.uk/ne...2-03/27/solar-cell-towers

"
These concertina solar towers can generate more than double the solar power of a typical flat photovoltaic panel.

Researchers from the Massachusetts Institute of Technology found that the majority of solar research was going into improving the performance of cells, and bringing down their cost. Instead, they wanted to find out if the arrangement of the cells could improve their input.

...
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als die molen is opgezet zonder overheidssubsidie, dan vraag ik me af hoeveel recht de overheid heeft op belastinginkomsten van iets wat zo aan komt waaien zonder dat ze er zelf in geinvesteerd hebben. Uiteraard moet de totale hoeveelheid stroom die wordt afgenomen door de eigenaren dan niet de totaalopbrengst van de molen overschrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat word leuk inderdaad, omdat de overheid en rechter los van elkaar staan,
dus dat word een leuke recht en/of plicht uitspraak.
ofwel heeft het recht wel/niet
of heeft de plicht af te dragen./niet
als de rechter in het voordeel van de cooperant oordeelt, dan word dat geen feestje bij de kolenboer met extreme vrijheden, waar de belastingdienst niet naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Het windvogel belastingverhaal steekt iets anders in elkaar, maar de details kan Neanderthaler71 zeer goed uitleggen.
Ik stond een paar maanden geleden op het punt lid van ze te worden en daarna voor een paar duizend in te stappen, totdat ik het energiebelasting verhaal las.
Met zelfs een premie van €50,-- als ik het me goed herinner als je je hier voor aanmelde.
Op dat moment is even alles op hold gegaan, want als je weet dat het niet mag, en je uit "burgelijke ongehoorzaamheid" dit gaat doen en mede handlangers krijgt door betaling, dan weet ik niet wat er eventueel van de coöperatie overblijft als ze bot vangen.
Mijn doom scenario "Criminele organisatie" en "aanzetten tot misdrijf". Ik weet niet in welke categorie dit valt dus of het een misdrijf is als je een belastingmaatregel ontduikt (het was toch een belastingmaatregel?).

Ik denk dat ze gewoon een eigen netwerkbedrijf moeten opzetten en zich moeten gaan inkopen bij de overige beheerders. Dan lever je nooit via het netwerk van een ander en dus lever je in principe op je eigen (gedeelde) netwerk aan jezelf..... Of denk ik te snel.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat netwerk van die ander is helaas van jou en van mij.
je hebt het niet alleen volledig betaald, je betaald er maandelijks voor om het te gebruiken.
in welke richting staat niet in de wet.
wat wel in de wet staat is dat produktie units geen produktie transport betalen,
de coencentrale (kolen) in amsterdam bijvoorbeeld.
het netwerk werd vreemd genoeg door onze liberalisatie ineens eigendom van commerciele monopolisten,
daar hebben we voor gestemd, en dus wilden we dat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 22:07
Voor de liefhebbers van windenergie: Het programma Labyrint heeft onlangs aandacht besteed aan de bouw van windturbines, zie http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1243040 (vanaf de 15e minuut). Een soortgelijke machine (7,5 MW) wordt momenteel in de buurt van Medemblik gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 08:19
@windvogel.
ik ben benieuwend.
1 uitspraak graag.
(natuurlijk hoop ik op een positieve.)
maar de zaak is zo ingewikkeld, dat ik er aan twijfel of een rechter wel een uitspraak kan doen.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 09:47
@windvogel
Zover ik altijd begreep hebben de leden wel afgedragen, om in geval van een negatieve uitspraak niet alsnog een dikke rekening te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MalleEppie71 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:41:
Voor de liefhebbers van windenergie: Het programma Labyrint heeft onlangs aandacht besteed aan de bouw van windturbines, zie http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1243040 (vanaf de 15e minuut). Een soortgelijke machine (7,5 MW) wordt momenteel in de buurt van Medemblik gebouwd.
Wat een ongelooflijk ziek ding is dat toch :D

Ben wel eens in zo'n 1,5MW geweest, en dat vond ik al gigantisch. Die 7,5MW slaat echt alles :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:01:
Ik heb ondertussen wel contact gehad met SolarDays tot gisteren. Toen was het namelijk opgelost.

Mijn event stond verkeerde datum en tijd en de naam was later ook niet goed.
Het bleek eerst een programmeerfout of zo iets te zijn.. en na correctie was thema-naam ingekort.

Dat hebben ze aangepast en ziet er weer prima uit. :)

Hoezo heb jij nog geen bericht gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:47
Dat was me een kroegdagje wel. Vandaag even 22 pagina's weg zitten lezen ;)

Mag ik nog een colaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:20:
dat netwerk van die ander is helaas van jou en van mij.
je hebt het niet alleen volledig betaald, je betaald er maandelijks voor om het te gebruiken.
in welke richting staat niet in de wet.
wat wel in de wet staat is dat produktie units geen produktie transport betalen,
de coencentrale (kolen) in amsterdam bijvoorbeeld.
het netwerk werd vreemd genoeg door onze liberalisatie ineens eigendom van commerciele monopolisten,
daar hebben we voor gestemd, en dus wilden we dat.
Dat netwerk is echt niet van jou en mij, we (we hebben immers onze stem uitgebracht) hebben onze vertegenwoordigers anders laten kiezen. En zeg nou niet het waren rechtse rakkers, want anders roep ik iets van kolencentrale noorden van het land geholpen door.......... :+ }) Zowel rechts als links doet het verkeerd omdat de gedachte op korte termijn staat.

Enfin zoals JeroenH het al zo vaak heeft gezegd "wij" (de gemeenschap) stemmen zo dom dus krijgen we domme keuzes.

En van die verkoop hebben de provincies veel centjes ontvangen, wat dacht je van Noord-Brabant en waar ging het deels naar toe? Investering in innovatie van "groene energie", of het in de goede innovaties was laat ik even Zonnigtype aanvullen. ;)

En Gelderland nu (Nuon) de gelderlander staat er vol van zoek maar

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de PEN (en PWN) waren in noord holland wel van mij, een nuts voorziening,
netjes beheerd door de lokale overheid.
liander heeft het gekregen en gedraagd zich commercieel en monopolistisch,
ze ergeren en irriteren burgers maar weten eigenlijk hun positie niet,
ze mogen zich helemaal kapot schamen, want ze dienen ons belang.
niemand had het over links of rechts, daar begon jij over.
het maakt ook niet uit, want elke richting is nu ruk, er valt niets meer te kiezen.

(*net als de CAI in alkmaar voorheen van de gemeente, sinds upc het heeft gekregen erger ik me rot)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Snowmiss schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:27:
Dat was me een kroegdagje wel. Vandaag even 22 pagina's weg zitten lezen ;)

Mag ik nog een colaatje?
helaas geen cola voor je.

wel een virtueel biologisch biertje.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
migjes schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:15:
[...]

helaas geen cola voor je.

wel een virtueel biologisch biertje.
Heel fijn dat tie biologisch is, maar ik lust geen bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 07:27:
de PEN (en PWN) waren in noord holland wel van mij, een nuts voorziening,
netjes beheerd door de lokale overheid.
liander heeft het gekregen en gedraagd zich commercieel en monopolistisch,
ze ergeren en irriteren burgers maar weten eigenlijk hun positie niet,
ze mogen zich helemaal kapot schamen, want ze dienen ons belang.
niemand had het over links of rechts, daar begon jij over.
het maakt ook niet uit, want elke richting is nu ruk, er valt niets meer te kiezen.

(*net als de CAI in alkmaar voorheen van de gemeente, sinds upc het heeft gekregen erger ik me rot)
Mijn generatie en de generaties daarvoor hebben geïnvesteerd in de bouw van netwerken en faciliteiten voor nutsvoorzieningen. Zomaar een paar voorbeelden, spoorwegen, electriciteitsnet en waterleiding, kabelTV. Aan die netwerken en faciliteiten is decennia lang gewerkt. Voorzieningen waarvan we vonden (en ik vind) dat ze een maatschappelijk doel dienden en waarvan we het belangrijk vonden dat ze voor iedereen beschikbaar zouden zijn tegen een redelijke prijs. Omdat ze in eigendom waren van de gemeentelijke, provinciale of landelijke overheid hadden we via de politiek zeggenschap over deze netwerken. Korte termijn politiek heeft ertoe geleid dat de netwerken zijn overgegaan in private handen. Daarmee zijn we de zeggenschap over deze netwerken kwijt en verdient een enkele CEO miljoenen aan het werk van mijn en de vorige generaties. Noem het liberalisme, noem het uitverkoop, maakt niet uit, mijn kinderen zitten met de gebakken peren. We zijn de zeggenschap kwijt en we betalen een hoge prijs.

[ Voor 0% gewijzigd door ericplan op 31-03-2012 18:21 . Reden: taalfout ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Snowmiss schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:06:
[...]

Heel fijn dat tie biologisch is, maar ik lust geen bier!
het probleem is dat ik cola niet echt duurzaam wil noemen.
misschien heeft iemand anders iets voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Glaasje kosteloos kraanwater? Dat wordt in maar heel weinig horecagelegenheden geschonken, maar in de Duurzame Kroeg toch zeker wel?

-edit-

Zomaar op nu.nl:

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fz9luauv15_700.jpg
Zaterdag 31 maart: Een Birmese leraar rijdt op zijn met zonnepanelen aangevoerde fiets de 38 kilometer naar de school waar hij les geeft. Elektriciteit is een groot probleem in Myanmar land en benzine is vaak te duur.
Dagelijks 38km op de (elektrische) fiets? Ons verleden? Of onze toekomst? En is dat erg?

[ Voor 63% gewijzigd door JeroenH op 31-03-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:06:
Ik heb ondertussen wel contact gehad met SolarDays tot gisteren. Toen was het namelijk opgelost.
Het is zeer zeker niet opgelost! Van mij en anderen staat er nog altijd 6 mei als datum. We zijn er die dag niet en ik wil geen mensen tevergeefs aan mijn deur.
Hoezo heb jij nog geen bericht gehad?
Ik heb gebeld, en mij is verteld dat door een fout van de websitebeheerder de hele database corrupt is gebruikt. Het plan was, zo werd mij verteld, om de hele database te wissen en iedereen te vragen opnieuw zich aan te melden. Iedereen die zich al had aangemeld zou daarover een mail krijgen, donderdag.

Ik heb niets gehad, en verder ook niemand die ik gesproken heb. Ook klopt mijn data niet. Ik heb een mail gestuurd dat mijn open dag van de site verwijderd moet worden. Liever geen data dan foutieve data!

Zweaar amateuristisch, dit. Vorig jaar kreeg ik mijn pakket met promotiemateriaal ook nog twee dagen na onze open dag... :N

-edit-

Ik heb e.e.a. op mijn website uitgelegd: http://www.solarwebsite.n...ar-days-websiteproblemen/

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 31-03-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
migjes schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:07:
[...]

het probleem is dat ik cola niet echt duurzaam wil noemen.
misschien heeft iemand anders iets voor je. :)
JeroenH schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:54:
Glaasje kosteloos kraanwater? Dat wordt in maar heel weinig horecagelegenheden geschonken, maar in de Duurzame Kroeg toch zeker wel?
Dan ga ik zeker daarvoor. Vertel mijn kinderen ook altijd, water is gezond en lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
JeroenH schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:54:

-edit-

Zomaar op nu.nl:

[afbeelding]
[...]

Dagelijks 38km op de (elektrische) fiets? Ons verleden? Of onze toekomst? En is dat erg?
het Boergondische in mij drinkt geen water.
maar misschien is wat oude kaas en een glaasje rode wijn ook goed.

(gave fiets.
wil ik ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 1200 kilo dakgrind in zakken scheppen (met z'n 2-en) om ruimte te maken voor de schans op het dak die we vandaag in elkaar gezet hebben, gaat zo'n virtueel biologisch biertje er wel in! Smaakt erg goed met reality Go Pure biologische chips! :9

Morgen nog 800 kilo stoeptegels het dak op sjouwen, die samen met het dakgrind de ballast gaan vormen. Dan uiteraard nog het kabelwerk, de omvormer onder de schans monteren en de panelen erop. We zullen zien hoe ver we morgen gaan komen, maar de fair trade biologische cholocadetaart gebakken op zonnestroom voor de PV-meeting komt in zicht!

Vandaag helaas wel voor het eerst sinds 11 dagen de verwarming weer aan moeten zetten, dus ook de cv-ketel weer (uiteraard wel zwaar ondersteund door de zonneboiler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:02:
[...]

Het is zeer zeker niet opgelost! Van mij en anderen staat er nog altijd 6 mei als datum. We zijn er die dag niet en ik wil geen mensen tevergeefs aan mijn deur.

[...]

Ik heb gebeld, en mij is verteld dat door een fout van de websitebeheerder de hele database corrupt is gebruikt. Het plan was, zo werd mij verteld, om de hele database te wissen en iedereen te vragen opnieuw zich aan te melden. Iedereen die zich al had aangemeld zou daarover een mail krijgen, donderdag.

Ik heb niets gehad, en verder ook niemand die ik gesproken heb. Ook klopt mijn data niet. Ik heb een mail gestuurd dat mijn open dag van de site verwijderd moet worden. Liever geen data dan foutieve data!

Zweaar amateuristisch, dit. Vorig jaar kreeg ik mijn pakket met promotiemateriaal ook nog twee dagen na onze open dag... :N

-edit-

Ik heb e.e.a. op mijn website uitgelegd: http://www.solarwebsite.n...ar-days-websiteproblemen/
Kort samengevat is het niet meer handig om dit volgend jaar nog eens te doen met SolarDays. Bij mij staat het nog steeds (ff afkloppen onder een houten tafel) goed. Zoals ik jouw berichten lees, dan kan het nog een vervelend feest worden dus.

Succes er mee. Volgend jaar hoef het voor mij niet meer. Wel jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was deze al langsgekomen?

http://www.nu.nl/wetensch...-maken-brandstof-co2.html

Brandstof uit Co2 en elektriciteit.....

Klinkt natuurlijk heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:03:
Na 1200 kilo dakgrind in zakken scheppen (met z'n 2-en) om ruimte te maken voor de schans op het dak die we vandaag in elkaar gezet hebben, gaat zo'n virtueel biologisch biertje er wel in! Smaakt erg goed met reality Go Pure biologische chips! :9

Morgen nog 800 kilo stoeptegels het dak op sjouwen, die samen met het dakgrind de ballast gaan vormen. Dan uiteraard nog het kabelwerk, de omvormer onder de schans monteren en de panelen erop. We zullen zien hoe ver we morgen gaan komen, maar de fair trade biologische cholocadetaart gebakken op zonnestroom voor de PV-meeting komt in zicht!

Vandaag helaas wel voor het eerst sinds 11 dagen de verwarming weer aan moeten zetten, dus ook de cv-ketel weer (uiteraard wel zwaar ondersteund door de zonneboiler).
Succes met sjouwen, die tegels zullen vandaag nog wel zwaarder aanvoelen na het grind van gisteren. Had ik in december ook, toen ik m'n panelen een metertje verplaatst had. Omvormers toch onder de schans? Heb je nog foto's gemaakt?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 08:18:

Klinkt heel leuk, en hier wordt al jaren vrij veel geld en moeite ingestoken. Het is natuurlijk een prachtige 'business-as-usual'-oplossing, als het zou werken, en daarom voor veel mensen erg aantrekkelijk. Het probleem tot nu toe (en ook in de toekomst, verwacht ik) is dat dit soort processen buitensporig veel (zonne-)energie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
Het feestje in huize Meridiaan is er!! *O*

Na 1 jaar productie is de stand 1055 kWh/kWp. d:)b

Graag een lekker Zeeuws biertje, svp!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Tijdens boren van gaten voor extra kabel/pvc-buis (voor aparte PV groep) naar zolder een waterleiding lek geboord 8)7

Dit zit echt op de meest lastige en onverwachte plek. Aantal tegels weggetikt uit badkamer, en gisteren de hele dag zitten beitelen, eindelijk de leiding gevonden, en met een ringetje tijdelijk gedicht.

Je moet wat over hebben voor je PV installatie, gelukkig is het verzekerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Nee niet PV bezitters. Wat ze doen is tegen de wet en dat weten ze al tijden.
Ik ben lid en heb dit ook vooraf duidelijk proberen te maken. Alleen die oorkleppen he....
Met PV saldeer je in overeenstemming met de wet.

Dick van Elk heeft zeer bewust de confrontatie gezocht, daar is hij al jaren mee bezig. Hij wil een principe uitspraak. Dat de Belastingdienst "gaat dagvaarden" is het logische gevolg van gesprekken tussen hem en Min. Fin. Er moet jurisprudentie komen. Zonder rechtszaken gaat dat niet lukken. Van Elk wil kropje sla (ik was in 2001 al lid van een voorganger die zich met de materie bezighield, SGEP). Belastingdienst wil het niet / mag het niet. Van Elk heeft een pilot gestart. Dus nu wordt hij / partijen die "het doen" gedagvaard.

Ben benieuwd naar de uitkomst. Gisteren ook weer heftige discussie over kropje sla gehad met enkele leden van (ex-)Sunergy tijdens opbouw van hun oude PV-installatie in Schiedam.

Voor de goede orde: ook ik denk dat kropje sla niet gaat werken. Als de Staat dat zou gaan toestaan, wordt er dit jaar niet 100, maar mogelijk 200 MWp bij gepleurd aan zonnestroom... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Kiezers van CDA, VVD en PVV korten liever flink op onderwijs dan dat ze een paar euro meer betalen voor een tank benzine:

http://www.nu.nl/politiek...-btw-meest-omstreden.html

En zo houden we de onduurzame cyclus lekker in stand: een steeds dommere bevoking zal steeds dommer kiezen.

Als we maar kunnen blijven autorijden!

Bah. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:17:
een steeds dommere bevoking zal steeds dommer kiezen.
Een gesprekpartner is nooit dom, geen gesprek voeren brengt je niets verder.

Ik vraag altijd wat we dan wel korten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 08:18:

Met zoiets is Siemens in Duitsland ook bezig, maar dan in combinatie met vergistingsinstallaties.
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:56:
Zijn altijd lastige kwesties
Niet korten op onderwijs maar bijvoorbeeld openbaar vervoer duurder maken zou ook kunnen :X

[ Voor 26% gewijzigd door SpeksteenWP op 01-04-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:56:
Een gesprekpartner is nooit dom,
Ik werk met mensen, al een hele tijd. Ik kan je opmerking slechts ten dele onderschrijven... Of, zoals een Canadese vriend van me het uitdrukt: "the more I learn about people, the more I love my rabbit"
geen gesprek voeren brengt je niets verder.
100% waar
Nou, wat dacht je van zaken als de hypotheekrenteaftrek (en ja, ik heb een koophuis en ja, ik realiseer me hoe de woningmarkt erbij staat) en de subsidies voor fossiele industrie. Onderwijs is zó belangrijk voor Nederland. Als je de fossiele input wegstreept hebben we verder niet zoveel. In ruil voor goed onderwijs zou ik graag iets anders schrappen, zelfs als dat iets zou zijn wat me lief is. De komende tijd hebben we oplossers nodig, en dan niet voor onze luxe problemen (hoe worden we nóg rijker) maar voor onze echte problemen. Die stamp je niet even uit de grond als de nood eenmaal aan de man is.

Op een iets ander, maar toch ook weer vergelijkbaar, vlak: lees deze brief van Stichting Peak Oil Nederland aan Maxime Verhagen maar eens: http://www.peakoil.nl/201...rijs-kamerbrief-verhagen/ We blijven regeringen kiezen die op energiegebied maar één mantra lijken te kennen: fossiel, fossiel, fossiel. Naarmate de tijd verstrijkt wordt ik er niet geruster op dat we in Nederland een 'zachte landing' gaan maken als de fossiele kraan langzaam maar zeker dicht gaat. Hebben we de paniek in Groot Brittannië gezien de afgelopen week?

[ Voor 0% gewijzigd door JeroenH op 01-04-2012 14:32 . Reden: Anglicisme verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik weet nog wel een paar goede bezuinigen/extra inkomsten:

- De HRA afbouwen (zoals hierboven gezegd), scheelt miljarden over langere termijn en maakt markt gezonder.
- Stoppen met de JSF, en gaan voor de veel goedkopere, en minstens zo goede en direct verkrijgbare, Saab Gripen. Scheelt vele miljarden, en over tijd ook vele miljarden aan onderhoud.
- Wiet/hash productie legaliseren, en controleren met vergunningen e.d. Zodoende kan men eisen stellen aan locatie (alleen buitengebied), grootte, voorzieningen, veiligheid, THC gehalte, geen afgetapte stroom uit lantaarnpalen meer, en geen onveilige situaties in woonwijken. Ook heeft de georganiseerde criminaliteit een inkomstenbron minder. De bezuinigen zijn dan 2-fold; er zijn geen agenten meer nodig voor dit soort zaken, en die kunnen zich met belangrijker zaken bezig houden, en er kan omzetbelasting/loonbelasting en accijns geheven worden over productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik ben het met je eens. En over die JSF: hebben we überhaupt wel een high-tech straaljager nodig? Ik kan dat niet beoordelen maar als leek denk ik, ach die F16's kunnen toch nog wel een paar jaar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

JeroenH schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:00:
Ik ben het met je eens. En over die JSF: hebben we überhaupt wel een high-tech straaljager nodig? Ik kan dat niet beoordelen maar als leek denk ik, ach die F16's kunnen toch nog wel een paar jaar mee?
De F16's worden zelfs nog geproduceerd, maar het onderhoud van de huidige F16's wordt door de leeftijd natuurlijk steeds hoger.

Dat ze een keer iets moderner willen, om het huidige te vervangen, ok, maar kies dan voor een beetje een goede prijs/kwaliteits verhouding. Zeker in deze tijd.

Bovendien worden drones steeds populairder, dus sowieso onverstandig om enorm te gaan investeren in veel te dure bemande straaljagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:27:
[...]
Ik werk met mensen, al een hele tijd. Ik kan je opmerking slechts ten dele onderschrijven... Of, zoals een Canadese vriend van me het uitdrukt: "the more I learn about people, the more I love my rabbit"
Best grappig zo'n rabbit.
Nou, wat dacht je van zaken als de hypotheekrenteaftrek (en ja, ik heb een koophuis en ja, ik realiseer me hoe de woningmarkt erbij staat) en de subsidies voor fossiele industrie. Onderwijs is zó belangrijk voor Nederland. Als je de fossiele input wegstreept hebben we verder niet zoveel. In ruil voor goed onderwijs zou ik graag iets anders schrappen, zelfs als dat iets zou zijn wat me lief is. De komende tijd hebben we oplossers nodig, en dan niet voor onze luxe problemen (hoe worden we nóg rijker) maar voor onze echte problemen. Die stamp je niet even uit de grond als de nood eenmaal aan de man is.
Ik kan me (als huizenbezitter) best vinden in het beperken/afbouwen van de HRA.
Ik vind het zinloos rondpompen van geld. Verder zorgt het voor een hogere onroerend goed prijs die weer zorgt voor hogere huren en dus meer huurtoeslag. Ook zinloos.

Mensen bezighouden voor niets is zonde. Wel de eerste politieke wens altijd.
Je wordt niet bekent van het afschaffen maar van het invoeren van iets. (Drees anyone..?).
Maar je loopt wel tegen de persoonlijke verantwoordelijkheid aan die absoluut niet iedereen aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een gesprekspartner is dom als hij een betaalde mening ventileert
onze politici geven blijk van een andere mening na hun regeer periode,
dat is domweg dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
Vanmiddag kwam ik op de kinderboerderij 'Delftse Hout'

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/juefis.jpg

Bovenstaande is afgelopen maand in gebruik genomen door:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33z8cp1.jpg

en dit zijn de stats:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/xoqmo6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:04
zonnigtype schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:14:
[...]

Ben benieuwd naar de uitkomst. Gisteren ook weer heftige discussie over kropje sla gehad met enkele leden van (ex-)Sunergy tijdens opbouw van hun oude PV-installatie in Schiedam.
Waar staat dat dan ongeveer? Ik kan wel wat leuks gebruiken. Bij het opnemen van de gasmeterstand van de VvE ook maar eens gekeken naar het type meter. G65. Oef dat is dus nog erger als de 3x80A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericplan schreef op zondag 01 april 2012 @ 09:00:
Succes met sjouwen, die tegels zullen vandaag nog wel zwaarder aanvoelen na het grind van gisteren. Had ik in december ook, toen ik m'n panelen een metertje verplaatst had. Omvormers toch onder de schans? Heb je nog foto's gemaakt?
Thanks! Uiteindelijk was het 1000 kilo aan stoeptegels wat we naar boven hebben gesjouwd vandaag met z'n 2-en en daarna nog de 1200 kilo aan zakken dakgrind daar weer bovenop gezet. Vooraf moest de schans nog gesteld worden, de moertjes aangedraaid en het dakvlak uitvlakken met tegeldragers, dus uiteindelijk zijn we niet verder meer gekomen nadat de ballast erop lag. Volgend weekend gaan de zonnepanelen dus pas het dak op. Foto's volgen nog. Een frietje met op zonne-energie geproduceerde Belze Majoneis ging er na al dat gesjouw errrrrug goed in!

Ja, de omvormer (Power One 3.0 Outdoor is het uiteindelijk geworden) komt onder de schans. Na alle door o.a. jou aangevoerde voors en tegens nog eens rustig overwogen te hebben, denken we toch dat we met de natuurlijke ventilatie op het dak de koelste en dus beste plek voor de omvormer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:22

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Smart grid principe
Binnen een intelligent net is door middel van ICT tweerichtingsverkeer mogelijk op het elektriciteitsnet. Zo kan energie uit PV-panelen worden teruggeleverd aan het net.
http://www.energiebusines...ook-zonder-klimaatbeleid/
Oh, is dát het voordeel van een smartgrid? Dus al die kW-uren die ik nu teruglever, lever ik niet terug aan het net |:(
Netbeheer Nederland vindt dat de kosten en baten van de netten evenwichtig over alle betrokken partijen moeten worden verdeeld.
In gewoon nederlands: "We gaan de vaste lasten van een elektriciteitsaansluiting voor de consument nog verder verhogen."

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Nu online
En hoezo is daar "ICT" voor nodig? Of valt een koperen leiding en een Ferrarismeter onder ICT :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:27

Punkrocker

Mostly harmless

Bartjuh schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:45:
Ik weet nog wel een paar goede bezuinigen/extra inkomsten:

- De HRA afbouwen (zoals hierboven gezegd), scheelt miljarden over langere termijn en maakt markt gezonder.
- Stoppen met de JSF, en gaan voor de veel goedkopere, en minstens zo goede en direct verkrijgbare, Saab Gripen. Scheelt vele miljarden, en over tijd ook vele miljarden aan onderhoud.
- Wiet/hash productie legaliseren, en controleren met vergunningen e.d. Zodoende kan men eisen stellen aan locatie (alleen buitengebied), grootte, voorzieningen, veiligheid, THC gehalte, geen afgetapte stroom uit lantaarnpalen meer, en geen onveilige situaties in woonwijken. Ook heeft de georganiseerde criminaliteit een inkomstenbron minder. De bezuinigen zijn dan 2-fold; er zijn geen agenten meer nodig voor dit soort zaken, en die kunnen zich met belangrijker zaken bezig houden, en er kan omzetbelasting/loonbelasting en accijns geheven worden over productie.
HRA meteen afschaffen.... Vooruit: Tot maximaal drie ton mag je nog aftrekken en daarboven niets meer.
En vervolgens ook die drie ton gefaseerd afschaffen.
( Ja ben zelf huisbezitter maar als je een huis wilt hebben dan moet dat zonder subsidie kunnen)

JSF meteen mee stoppen. Op de hele defensie kan worden gekort! Niet meer meedoen met Amerika en kansloze dure missies uitvoeren om de olietoevoer van Amerika zeker te stellen. Zie Afghanistan, hadden we gewoon weg moeten blijven.

Wiet/hash legaliseren.... NEE. Ik heb van dichtbij meegemaakt wat die "soft"drugs allemaal wel niet kapot maken.
Laten ze iedereen die kweekt en/of dealt maar flink kaalplukken. Zij verdienen geld door misbruik te maken van de zwaktes van andere mensen. Walgelijk.

Onderwijs is de toekomst van je land: NIET op bezuinigen.

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 02-04-2012 12:31 . Reden: typo ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Punkrocker schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:28:
[...]
Wiet/hash legaliseren.... NEE. Ik heb van dichtbij meegemaakt wat die "soft"drugs allemaal wel niet kapot maken.
Laten ze iedereen die kweekt en/of dealt maar flink kaalplukken. Zij verdienen geld door misbruik te maken van de zwaktes van andere mensen. Walgelijk.
Ik begrijp je reactie alleen je oplossing zal niet werken.
Als iemand iets wil zal hij zorgen dat hij het krijgt. En je verbod lost dus aan jouw gestelde probleem niets op. Goede voorlichting daarentegen werkt beter, kijk naar voorbeelden als tabak en alcohol.
Het verbod => illegaliteit, dit genereert voor de samenleving problemen. Daar het erg makkelijk is te escaleren in niet gewenst gedrag.
Wiet kweken, wordt door niet al te weinig mensen als niet zo'n grote aanslag op onze maatschappij gezien.
Maar omdat dat toch al illegaal is gaan we ook illegaal stroom aftappen. Wat op zich ook nog niet zo desastreus is maar dat zal niet altijd al te netjes worden aangesloten omdat het buiten de radar moet blijven en dit is wel erg nadelig voor de samenleving.
Ook de nog ongewenstere verboden middelen komen eerder op je radar, je moet namelijk toch al ongezien opereren. Nu zijn deze middelen wel algemeen geaccepteerd slecht(aka de voorlichting heeft gewerkt) en zal iemand die niet al illegaal bezig is niet zo snel hiermee aan de gang gaan.

Overigens ben ik het mee eens dat "dealers" zich misdadig gedragen. En dit komt mijnerziens niet door het verkoop van verboden middelen. En ik realiseer mij dat er ander gespuis rondloopt dat ditzelfde misdadige gedrag vertoont met het verkoop van legale middelen.
Pagina: 1 ... 11 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.