Niet rot bedoeld, maar als je je moet afvragen waarom dat uitmaakt wat doe je met 'n server?
Dan is namelijk m.i. voor jou een zuinige consumenten pc,
met non-bare metal software (vmware workstation OID) ook goed genoeg.
*zucht* Beide zijn BMHV's, geen discussie over mogelijk.
Prima hij staat in de lijst, 't is een bare metal, op een resource etende windows OS.
Nog steeds heb ik, sinds ESX Server 2, maar één keer (door 'n hardware fout) een (paarse/lila) screen of death gezien in ESXi, en toch behoorlijk wat software gerelateerde vastlopers (ook in productie omgevingen) in windows vooral in combinatie met virusscanners/firewalls en backup software.
Als ik er professioneel van afhankelijk ben om VM's te draaien en ik heb een vrije keuze, dan zal ik primair door persoonlijke technische kennis en ervaring voor vSphere (ESXi) kiezen. Daarnaast wegen mijn principiele overwegingen mee om NIET voor Microsoft te kiezen, en als laatste heb ik gewoonweg niet de prettige ervaring gehad met Hyper-V die ik wel heb gehad in ESXi (en nog steeds dagelijks ervaar)
Mijn mening is dan ook totaal niet objectief.
Gelukkig ben ik daarin niet de enige.
(en dan bedoel ik zowel de subjectieve mening als de voorkeur voor ESXi)
<sarcasme>
Chaoscontrol wilde al als een
jehova's getuige fanatieke evangelist de mensheid behoeden voor 't kwaad van ESXi... en de heilige Hyper-V in ieders leven brengen die daar open voor staat.
</sarcasme>
Maar daar gaat het niet om: (als beginner) voor de gevraagde toepassing vind de vraagsteller kennelijk dat ESXi beter geschikt is voor zijn toepassing en vroeg om een oplossing voor het update "probleem". en om dan "het gospel" van Hyper-V te moeten aanhoren verdient een reactie, met daarin dat een server software / hypervisor herinstallatie geen oplossing is voor het probleem, maar simpelweg van het probleem weglopen is, en een herinstallatie mogelijk nieuwe problemen met zich meebrengt met een server die ik voor de identieke toepassing al maanden in gebruik heb met de zelfde software die
OEF! heeft gekozen.
Direct barst er dan een discussie los die gelijk is aan de apple/samsung "oorlog" en ik moet (helaas) toegeven dat ik me er heerlijk in laat meeslepen.

Wat maakt dat XPEnology bagger draait op Hyper-V?
pfSense heeft ook wel wat issues op Hyper-V, maar is goed bruikbaar. Belangrijkste issue op dit moment, wat mij betreft, is de gebruikte FreeBSD versie, waardoor geen Generation 2 guest kan worden gebruikt.
Waarom precies XPE niet lekker draait op Hyper-V moet je aan de xpenoboot devs vragen.
Ik ken alleen ervaringen, (uit het verleden) en wil mezelf niet in een dusdanige situatie schuiven dat data verlies of een performance issue of geen connectiviteit een mogelijkheid is. Alle 3 zijn al wel eens gebeurt onder Hyper-V. En heb je wel eens xpenology op een ESXi node geinstalleerd?? 't is letterlijk een VMDK file toevoegen aan een verse VM en binnen 'n 2 minuten zit je in DSM... 't bijna zoals een echte Syno NAS zo makkelijk. Ik zie op geen van de xpenoboot locaties een VHD, wel zijn er VMDK files beschikbaar.
Ook zie ik alleen maar manual xpenology installs op Hyper-V nou ben ik redelijk secuur met dat soort server installs, maar er zijn simpelweg te veel variablen die een negatieve impact kunnen hebben binnen de Hyper-V omgeving. en dat is een keuze die je moet willen maken.
Ik zou het als simpele thuis gebruiker wel weten...
VM maken, Bestandje copiëren, daarna via de web interface precies doen wat je op een echte synology ook zou doen.
als laatste: Waarom zou je van pfSense een gen2 vm willen maken???
pfSense (embedded) draait vanaf een IDE disk (niet SCSI) zelfs hier op m'n ESXi machine draait die vanaf een 4gb Virtuele-IDE disk. (en voorheen draaide ik pf van 'n Compact Flash kaart.)
pfSense is niet UEFI
en pfSense boot drive is echt nooit groter dan 2tb...
volgens mij zijn dát de primaire redenen om een gen2 Hyper-V vm te maken...
chaoscontrol schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:41:
[...]
Ik zou er niet teveel moeite aan verspillen.

Die gast heeft de wijsheid in pacht en hoe durf je te beweren dat iets anders misschien zo goed of beter zou zijn dan ESX, want dat heeft hij namelijk eens geinstalleerd.

Ik heb niet de pastel gekleurde wasco krijtjes of de behoefte mijn tijd te verkwisten, om jou uit te leggen waarom jij dat fout hebt begrepen.
[
Voor 10% gewijzigd door
H00GiE op 24-05-2016 14:19
. Reden: Reactie op een troll, zelfs op tweakers kom je ze tegen.... ]