Goedenavond GoT'ers,
Samen met de vriendin druk aan het zoeken naar de 1e koopwoning, een appartement. Uitgekomen bij een Maisonnette uit 2004 met 130 m2 ruimte, zie
Jaap #1 &
Jaap #2.
Het appartement staat dus te koop bij 2 makelaars tegelijkertijd en staat oorspronkelijk te koop vanaf 10 februari 2010 met een oorspronkelijke vraagprijs van 187.500eu. Sinds 15 juni 2011 staat de huidige vraagprijs, 149.900eu, bij de oorspronkelijke makelaar. Sinds 14 juli 2011 staat het appartement bij de 2e makelaar te koop, voor dezelfde vraagprijs. Geen verdere prijswijzigingen.
Het appartement is verder in goede staat, mooie keuken & dito afwerking, relatieve nieuwbouw, goede badkamer die op termijn vervangen mag worden, mooi & ruim dakterras. Al met al een enorm ruim appartement voor een mooie prijs. Het ligt in een rustig dorp nabij Sittard (Zuid-Limburg), binnen 3min zit je op de snelweg. Eigenaren hebben ondertussen een ander huis & het appartement is momenteel verhuurd met een maximale opzegtermijn van 2 maanden. Qua hypotheek zal het allemaal geen probleem opleveren.
De vragen:
- Heeft er iemand ervaring met 2 verkopende makelaars? Gewoon 1 makelaar uitkiezen (hebben al bezichtiging & VvE documenten etc. via de nieuwste makelaar gekregen, welke trouwens de indruk aan ons gaf dat wij in 8 maanden tijd de 1e bezoekers waren) en gaan?
- Realistisch openingsbod? Via de basistoetsing van de Hypotheker komt een waardebepaling van 142.500eu.
Verder werk ik zonder aankoopmakelaar en neig ik naar een bod doen via de mail, zodat ik alles duidelijk kan verwoorden. Iemand die zijn gedachten hierover wil laten schijnen?
Alvast hartelijk dank voor alle reacties!