Ervaring met huis kopen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 127 Laatste
Acties:
  • 751.861 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 21:22

Kju

Het bod is gebaseerd op o.a. de (lange termijn) kosten van de huurketel, huurketel zit dus inbegrepen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:23:
Had de verkoper al getekend voor jij het contract tekende? Daar moet dat dan toch ook zijn opgevallen dat er iets miste?
Je denkt toch zeker niet dat iemand die voor met zijn volle verstand voor een huurketel kiest ook maar iets van het koopcontract begrijpt. Bovendien heeft de verkoper daar nu juist een makelaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kju schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:51:
Het bod is gebaseerd op o.a. de (lange termijn) kosten van de huurketel, huurketel zit dus inbegrepen.
Getekend koopcontract zegt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:52:
[...]

Getekend koopcontract zegt van niet.
De rest, incl 1001 getuigen op dit forum zeggen van wel :+

Als je erop aan wilt sturen dat er een rechtzaak van komt dan ben ik benieuwd of het gegeven dat wat op papier staat prevaleert in dit geval blijft kloppen.

Kan niet direct een sluitend voorbeeld vinden, maar als een rechter de situatie voorgeschoteld krijgt kan het zijn dat de verkoper in het gelijk gesteld wordt als uit alles - behalve het koopcontract - blijkt dat koper bereid was de ketel over te nemen en zelfs een lagere prijs gegund heeft gekregen - vanwege de ketel. Dan is het aannemelijk te maken dat het ontbreken van de keteltoestand in het contract, een foutje is. Als koper er bewust onder vandaan probeert te komen kan het onder 'dwaling, bedrog of onrechtmatige daad' worden ontbonden. Heeft niemand wat aan, maar het is een mogelijkheid.

http://jure.nl/wijziging%20koopovereenkomst

Maargoed, ben geen advocaat of rechter, geloof alleen nog wel in rechtvaardigheid ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-09-2013 13:57 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 22:17
Met het tekenen heeft hij het er wel over gehad. Maar wat ik zeg: ik ben daar 30 minuten binnengeweest. Ik mocht niet eens weg van mijn opdrachtgever. Dus alles is heel erg snel gegaan omdat er een bank zat te springen om een koper om de veiling te kunnen annuleren. De makelaar zei ook: voor 17 uur moeten de spullen bij de bank zijn. Of dit waar is is niet te zeggen. Ik was daar dinsdagmiddag om 13.30 uur om te tekenen.

Heb met de Rendo gebeld (de verhuurder). Die kennen dit probleem omdat ze hier veel vaker mee te maken hebben. Die persoon zegt: Het is aan de verkopende partij/makelaar om te regelen hoe of wat. Hij kan mooi zeggen dat je het contract MOET overnemen maar hij kan ook proberen te schikken. Hij ging erg gehaast te werk en ik denk daarom dat hij geen tijd of zin had om dat te regelen met de leverancier van de ketel.

Als ik voor een reele prijs de ketel kan afkopen dan zal ik dat doen. Bijvoorbeeld looptijd contract is 12 jaar, waarvan er nu nog 4 over zijn. Dus 33% van de ketelwaarde af (installatie buiten beschouwing gelaten).

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 06-09-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Leg je het probleem eerst bij de makelaar, het staat niet in het contract en bij voorkeur heb je die ketel dan ook niet. Nu weet je dat het je 3+k euro zou kosten over 8 jaar. Wellicht hebben ze de optie om de ketel kwijt te raken nog niet goed onderzocht en kun je dit 'gebruiken' om ze te motiveren dit alsnog te doen. Betalen kan altijd nog.

Ik vind dat je je aan je woord moet houden, maar gezien de haast-toestand kan ik me voorstellen dat je een kansje om er goedkoper vanaf te komen alsnog wel wilt uitnutten nu die er is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
NiGeLaToR schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:59:
Leg je het probleem eerst bij de makelaar, het staat niet in het contract en bij voorkeur heb je die ketel dan ook niet. Nu weet je dat het je 3+k euro zou kosten over 8 jaar. Wellicht hebben ze de optie om de ketel kwijt te raken nog niet goed onderzocht en kun je dit 'gebruiken' om ze te motiveren dit alsnog te doen. Betalen kan altijd nog.

Ik vind dat je je aan je woord moet houden, maar gezien de haast-toestand kan ik me voorstellen dat je een kansje om er goedkoper vanaf te komen alsnog wel wilt uitnutten nu die er is.
Mee eens, ik heb wel eens langer over de koop van een spijkerbroek na moeten denken dan een bod doen op dit huis. Ik werd dinsdag 11.30 uur gebeld dat de bank akkoord was. Makelaar was onderweg naar kantoor en ik moest daar om 13 uur zijn. Hij was nog bezig met koopcontract om e.e.a. in te vullen en dat ging erg gehaast. 13.30 uur was hij getekend. Tijd om rustig door te lezen had ik niet. Nu kon ik voet bij stuk houden en eisen dat ik het thuis mocht doorlezen. Maar dan had de bank met een andere partij in zee gegaan. De hypotheekadviseur heeft 's avonds om 20.00 uur gekeken en vond het contract er netjes uitzien. Geen vreemde dingen stonden erin zei hij. Al met al is het heel snel gegaan.

Het zal normaal vast anders gaan met een normale koop van een woning, dan is er meer tijd om dingen na te zoeken...

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 06-09-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Bedenk of je van de koop wil afzien voor de 3000 euro die je voor de huurketel moet betalen (welke je ook nog eens kan gebruiken).

Ook ik zou het niet moeilijk gaan spelen 'omdat het niet in het koopcontract staat'.
Binnetie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:03:
[...]

Mee eens, ik heb wel eens langer over de koop van een spijkerbroek na moeten denken dan een bod doen op dit huis. Ik werd dinsdag 11.30 uur gebeld dat de bank akkoord was. Makelaar was onderweg naar kantoor en ik moest daar om 13 uur zijn. Hij was nog bezig met koopcontract om e.e.a. in te vullen en dat ging erg gehaast. 13.30 uur was hij getekend. Tijd om rustig door te lezen had ik niet. Nu kon ik voet bij stuk houden en eisen dat ik het thuis mocht doorlezen. Maar dan had de bank met een andere partij in zee gegaan. De hypotheekadviseur heeft gekeken en vond het contract er netjes uitzien. Geen vreemde dingen stonden erin zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Binnetie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:03:

Het zal normaal vast anders gaan met een normale koop van een woning, dan is er meer tijd om dingen na te zoeken...
Zeker, al blijft het een onduidelijk iets - er stonden tot 2 keer toe maffe dingen in ons contract die de makelaar ook niet begreep, het was nu eenmaal het standaard NVM verkoopcontract. Echt te debiel voor woorden is dat. Oke, je hebt de makelaar en verkoper een enkeltje veiling bespaard, nu gaan ze je helpen door je die ketel te besparen - lijkt me niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:18
Overigens, je noemt €3264,- voor de komende 8 jaar.
Als je nu een nieuwe ketel koopt, en hem laat installeren ben je ook een kleine 2000 kwijt. Plus daaraan een onderhoudscontract à 100,- per jaar is 2800. Je hoeft je dan pas over 8 jaar bezig te houden met het vernieuwen van je ketel.
Overigens, toen wij onze woning kochten, zat er ook een huurketel in, maar met wat heen en weer gebel konden wij de ketel voor ik meen 700,- overnemen. Wat we toen ook gedaan hebben voor een 6 jaar oude ketel.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:56:
[...]

De rest, incl 1001 getuigen op dit forum zeggen van wel :+

Als je erop aan wilt sturen dat er een rechtzaak van komt dan ben ik benieuwd of het gegeven dat wat op papier staat prevaleert in dit geval blijft kloppen.
Daar heb je een punt, want Binnetje handelt namelijk alsof hij het wel wist. Het was veel beter geweest als hij had gewacht tot de dag van oplevering en bij de laatste bezichtiging te vermelden dat hij het huis niet accepteert omdat de ketel er nog hangt...zie koopcontract.

Waarom ik echter vind dat de Binnetje voet bij stuk moet houden is dat de makelaar hier ver over de schreef gaat. Ten eerste stelt de verkopende partij het koopcontract op en hebben dus zelf de fout gemaakt en ten tweede is Binnetje zo onder druk gezet dat hij eigenlijk het contract niet gelezen heeft. Ik zo dus sowieso nog even door het koopcontract om te kijken of de rest wel klopt! Met name het voorbehoud voor een NHG financiering is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:45
Aan de andere kant, het mag dan wel niet in het koopcontract staan maar tegelijkertijd is het Binnetie zelf die in de email met zijn bod letterlijk aangeeft dat dit lager is om een aantal redenen en één van die redenen is de huurketel.
Ik ben er van overtuigd dat je nooit verplicht kan worden tot overname van een ketel waarvoor een vorige bewoner een huurcontract heeft afgesloten maar vraag me tegelijkertijd af of je je positie niet verzwakt als je bij je bod aangeeft dat het lager is vanwege overname van de huurketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:52
Ik sluit mij aan bij de mening van ninjazx9r98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Binnetje heeft ook tijdens de koop die voorwaarden aangegeven - die had hij gestuurd naar makelaar om z'n bod te verduidelijken. Niet nadien, het is nooit im frage geweest of hij de ketel zou overnemen - tot de makelaar het niet in het koopcontract opnam :)

Maargoed, ik zie al inspirerende voorbeelden voorbij komen van mensen die zo'n huurding overnamen voor een schappelijk bedrag - ik zie kansen, geen problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 21:14
* henkjobse heeft eindelijk akkoord van de verkopers en is heel blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Feli! In dit topic wordt eigenhandig de huizenmarkt gered :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Gefeliciteerd!

Het zou wel leuk zijn als hier ergens een counter zou staan met verkochte huizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de makelaar gebeld en hem gewezen op zijn sidenote.
Hij was erg pissig en 'ik had het huis al voor een heeeel schappelijke prijs blabla'. Ik heb aangegeven dat hij erg gladjes handelt en dat ik een starter ben en me dus overrompeld voelde. Bovendien zit hij al jaren in het vak en ik niet. Ik wees hem op het feit dat ik hem potdorie nog geholpen heb met de printer omdat het koopcontract niet wilde printen en hij nog zeí 'ik heb geen verstand van computers, zijn ondingen'. Oke dat is mijn gebied. Makelaarschap is zijn gebied.

Hij gaat nu met de Rendo bellen namens de bank en een afkoopsom voorstellen naar mij. Rendo heeft het onderhoud uitbesteed naar Feenstra. Door de zeer korte doorlooptijd heb je al eerste doel om te zorgen dat alles mbt de hypotheek rond komt (tenminste dat had ik). Tevens had ik de druk van mijn OVR acceptatie omdat ik chronisch ziek ben.

Een ketel plaatsen doet mijn pa, en daarom kan ik de kosten laag houden. Anders was het niet heel interessant om een compleet nieuwe ketel te kopen en te laten plaatsen en er een onderhoudscontract op te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 06-09-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Ik vind het niet zo netjes om eerlijk te zijn.. misschien staat het niet in het koopcontract, maar je was er zeker van op de hoogte en je bod was ook lager ivm de ketel (stond letterlijk in je mail).

Dan moet je nu ook een kerel zijn en gewoon die ketel overnemen (of de verhuurder bellen voor een regeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Haha +1 voor dit idee, zeker leuk.
Ook wel fijn dat in dit topic ook nog positieve geluiden te horen zijn over mensen die wél kopen
Avinator88 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:08:
Gefeliciteerd!

Het zou wel leuk zijn als hier ergens een counter zou staan met verkochte huizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Vreesie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:10:
Ik vind het niet zo netjes om eerlijk te zijn.. misschien staat het niet in het koopcontract, maar je was er zeker van op de hoogte en je bod was ook lager ivm de ketel (stond letterlijk in je mail).

Dan moet je nu ook een kerel zijn en gewoon die ketel overnemen (of de verhuurder bellen voor een regeling).
Ik ben het met je eens, maar ter verdediging van onze koper in deze situatie vind ik dat de makelaar ook erg makkelijk is geweest en vervolgens zelf die ketel er niet ingezet heeft. Nu heeft ie een tandenstoker achter de deur om in ieder geval een poging te doen van de ketel af te komen - meer niet.

Blijft altijd lastig dit.. ik neem aan dat als er geen afkoopsom komt je het huis alsnog neemt - met ketelcontract - Binnetie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Binnetie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:08:
Hij gaat nu met de Rendo bellen namens de bank en een afkoopsom voorstellen naar mij. Rendo heeft het onderhoud uitbesteed naar Feenstra. Door de zeer korte doorlooptijd heb je al eerste doel om te zorgen dat alles mbt de hypotheek rond komt (tenminste dat had ik). Tevens had ik de druk van mijn OVR acceptatie omdat ik chronisch ziek ben.
De algemene voorwaarden van Rendo zijn in artikel 3 punt 3 overigens ook zeer duidelijk voor wat betreft overname.
http://www.rendoduurzaam....r-het-huren-van-toest.pdf
Wordt de huurovereenkomst niet door de opvolgende bewoner voortgezet, dan is huurder of diens erfgenaam verplicht de resterende huurtermijnen of eventueel de restwaarde van het toestel te betalen.
Ongeacht wat de makelaar roept was je dus sowieso niet verplicht om dat ding over te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-09-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik snap in deze discussie even niet hoe het zit met zo'n ketel huurovereenkomst. Een huurovereenkomst wordt afgesloten met persoon A voor huis X. Persoon A verkoopt huis X aan persoon B.
Vervolgens moet de verhuurder van de ketel toch gewoon een nieuwe huurovereenkomst aangaan voor de ketelhuur met persoon B (voor huis X).
Is de huurovereenkomst niet persoonsgebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik neem de woning dan wel, want ik hoor allerlei mensen in de buurt over die woning die zo snel verkocht is. Ik blijf erbij, ik moest alles alleen doen in een tijd van nog geen 16 uur.
Maar omdat de makelaar alles zo snel wilde heb ik geen tijd gehad om me erin te verdiepen. Achteraf bleek dat deze makelaar uitsluitend dit soort zaken doet. Het proberen te verkopen van een woning vlak voor een veiling.

Je begeeft je in een flow en houdt dan minder rekening met die ketel, maar met de zorgen voor de ORV etc. Want zei de makelaar nog 'die ORV is zo geregeld joh daar moet je niet bang voor zijn'. Tja wie moet ik dan geloven?

@ninjazx9r98, ik wordt zoals in de mail van de makelaar staat, verplicht om de huur van de ketel over te nemen. Ik weet niet beter omdat de ketel misschien bij het huis hoort en ik daar niks aan kan doen en daarom verplicht ben tot het overnemen van de ketel. Als de makelaar had gevraagd wil je de ketel overnemen? Dan had ik natuurlijk nee gezegd. Maar de makelaar bracht het wel alsof er geen andere mogelijkheid bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:08
Het is toch vrij simpel? De ketel is fysiek gekoppeld aan het huis, maar het contract is met de vorige huiseigenaar. Als de huiseigenaar vertrekt moet hij het contract/restwaarde afkopen. Echter nu hebben we te maken dat de vorige eigenaar geen cent te makken heeft en dat dus niet kan. De bank vordert het huis terug en zegt tegen de verkopende makelaar zorg dat de nieuwe koper het huur contract overneemt (immers de vorige eigenaar heeft geen cent en kan het contract dus niet afkopen). Kortom de nieuwe eigenaar wordt het contract in de maag gesplitst en nu hoopt'ie daar op een vorm fout onderuit te komen. Volgens mij is de situatie niet zo gecompliceerd, je kan het natuurlijk wel zo moeilijk maken als je wilt om er alsnog onderuit proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Binnetie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:20:
Ik neem de woning dan wel, want ik hoor allerlei mensen in de buurt over die woning die zo snel verkocht is. Ik blijf erbij, ik moest alles alleen doen in een tijd van nog geen 16 uur.
Je geeft het zelf aan in je bod dat je rekeninghoudend met het langdurige contract van de ketel je tot het volgende bod bent gekomen. Je geeft hierin al aan dat jij er over hebt nagedacht en dat je bod obv overdraging van de ketel was gebasseerd. Dat de makelaar nu een zin niet heeft opgenomen in het koopcontract is mogelijk zijn pech. Echter de korte tijd en druk e.d. van jouw bij het tekenen van het koopcontract is imo weinig relevant omdat het ontbreken van een zin mbt de ketel mogelijk in jouw voordeel uitpakt.

Mocht het juist andersom zijn gegaan: Jij plaatste een bod waarbij niet gesproken wordt over de ketel, en de overname van de ketel staat ineens in het koopcontract of komt als sideletter dan zou ik ook boos worden en het niet pikken.

Alleen in jouw verhaal geef je al duidelijk aan in je bod dat jij de totaalprijs van de ketel als waardeverminderende factor zit.

Je had voor naar jouw mening een goed bod gedaan. Dat je dan nu achteraf dingen probeert weg te praten omdat jij nu een mogelijkheid ziet door het koopcontract vind ik zeker niet de schoonheidsprijs verdienen.
@ninjazx9r98, ik wordt zoals in de mail van de makelaar staat, verplicht om de huur van de ketel over te nemen. Ik weet niet beter omdat de ketel misschien bij het huis hoort en ik daar niks aan kan doen en daarom verplicht ben tot het overnemen van de ketel. Als de makelaar had gevraagd wil je de ketel overnemen? Dan had ik natuurlijk nee gezegd. Maar de makelaar bracht het wel alsof er geen andere mogelijkheid bestaat.
Daar heb je anders wel rekening mee gehouden als onderbouwing voor jouw bod op het huis, dat je de totaalprijs van de ketel hoog vindt en o.a. daarom het bod hebt gedaan. Met andere woorden als die ketel er niet was geweest dan had je een hoger bod gedaan (totaalprijs huidige ketel is 2x de prijs van een andere ketel geef je zelf aan).

[ Voor 21% gewijzigd door TheJason op 06-09-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Binnetie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:20:
Met alle respect, maar dat had je toch binnen een paar minuten kunnen uitzoeken/navragen voor je een bod uitbracht?
Je hebt in ieder geval nagedacht over de ketel, een aantal andere zaken en op basis daarvan de hoogte van je bod naar beneden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
TheJason schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:28:

Daar heb je anders wel rekening mee gehouden als onderbouwing voor jouw bod op het huis, dat je de totaalprijs van de ketel hoog vindt en o.a. daarom het bod hebt gedaan. Met andere woorden als die ketel er niet was geweest dan had je een hoger bod gedaan (totaalprijs huidige ketel is 2x de prijs van een andere ketel geef je zelf aan).
Aan de andere kant is de malekaar niet eerlijk geweest niet te vertellen dat je niet verplicht bent de ketel over te nemen.
het is niet netjes om er nu vanaf proberen te komen maar de makelaar heeft echt wat nagelaten te vertellen.
Als je het nu op de spits gaat drijven zou ik het wel meteen goed doen en aangeven dat je niks overneemt en dit zwart op wit wilt hebben en anders roep je de ontbindende voorwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:05
Heeft de makelaar gezegd dat overnemen verplicht is? Als hij een huis aanbiedt met contract voor de ketel dan is het toch niet zijn plicht te zeggen dat het niet per se moet? Je ziet ook vaak huizen met als tekst "verkoper bepaalt de notaris". Dat zijn toch ook slechts "eisen" van de verkoper?

Als het niet noodzakelijk is zou ik het altijd proberen netjes proberen af te handelen. De boel juridisch op de spits drijven zit je niet op te wachten in zo'n periode denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 06-09-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja dat heeft hij gezegd. Ik als bezichtiger weet dan op dat moment niet beter omdat de ketel misschien bij het huis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Als hij dat echt zo gezegd heeft, vind ik het wel kunnen om er nu onderuit proberen te komen ogv de vormfout. Indien hij dat echter niet zo stellig heeft gezegd, ligt het gecompliceerder.
Binnetie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:59:
Ja dat heeft hij gezegd. Ik als bezichtiger weet dan op dat moment niet beter omdat de ketel misschien bij het huis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Binnetie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:59:
oh dat maakt jouw standpunt voor mij ook een stuk begrijpelijker. Blijft lastig in ieder geval. Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ben benieuwd wanneer hij met een afkoopsom komt. Ik denk pas na het weekeinde, want de persoon bij de Rendo die erover ging was vandaag vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:05
Even buiten het punt om of het wel/niet netjes is mbt. de situatie van Binnetie. Het geeft in mijn ogen wel aan dat de aanschaf van dit huis eigenlijk VEEL te overhaast gemaakt is. Nu doel ik hier niet op dat het een slechte aanschaf is!! Begrijp me niet verkeerd, dit is geen "burn" naar Binnetie!!

Echter hoor ik vaker dat mensen zo vlug vlug een grote aanschaf als dit aangaan zonder er eigenlijk goed bij stil te staan en alles goed uit te zoeken. Het contract niet goed doornemen of wanneer er zaken instaan die onduidelijk zijn en vervolgens alsnog tekenen zou ikzelf nooit doen in elk geval. Maar er zijn genoeg mensen denk ik die op deze manier toch in de problemen komen.

Denk aan overname van niet roerende goederen welke mondeling overeengekomen zijn en vervolgens niet in het contract of elders schriftelijk vermeld zijn. (is zelfs een reclamespotje van geweest, kan hem zo snel niet vinden). "Nemen we ook mee haha!, nee geintje!" vervolgens is het huis compleet gestript bij oplevering...

Een huis kopen is nu eenmaal geen pak melk welke je in de kliko dumpt als blijkt dat er iets niet aan klopte... Nu is het in Binnetie zijn geval wellicht goed uitgepakt ivm een zeer lage aanschafprijs. Echter duurde bij ons de keuze voor welke badkamerlamp we wilden langer dan de aanschaf van deze woning.. De KANS op dat er dan achteraf iets niet goed blijkt te zijn lijkt me in dat geval kansrijker dan een weloverwogen en bouwkundig nagekeken woning... ;)

Nogmaals, dit is enkel bedoeld als voorbeeld en niet als aanval op deze specifieke situatie. De situatie leende zich echter goed om als voorbeeld te dienen!

-----

Inmiddels begint de opleverdatum nabij te komen. Nog zo'n 5-6 weken indien we de aannemer mogen geloven!!

Beetje scheef:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25p3d4h.jpg

De badkamer (al dan wat uit zijn verband getrokken)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/21dmueu.jpg

De woonkamer/keuken (voor zover je het zo kan noemen, begane grond is een betere beschrijving...)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30t3t68.jpg

De "rara" wand :X
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/igzvb4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 10-09-2013 19:01 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:54
M'n vriendin en ik hebben onlangs een huis bezichtigd, en uiteindelijk ook een bod uitgebracht.
Gisteren hebben we te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd, dus nu gaan we de hele financiële molen in (incl. starterslening, dus dat gaat wel even duren voordat we de sleutel krijgen).

Echter tijdens het gesprek dat ik te horen kreeg dat het bod was geaccepteerd, gaf de makelaar aan dat er tevens een reclamedoek van 3x3m aan de zijkant van het huis komt te hangen.

Ik heb zojuist ook de conceptversie van de koopakte ontvangen, en daarin staat het volgende:

artikel 21 extra bepalingen Ons Huis
Aan de zijgevel van het verkochte komt een reclamedoek te hangen van maximaal 4X4 meter groot. Deze doek zal maximaal tot een jaar na de notariele overdracht blijven hangen.

Verder vind ik het vreemd dat dat de enige regel is waar het "reclamedoek" in voorkomt.
Er staat nergens in wie er verantwoordelijk voor is als dat ding kapot gaat e.d.

Tevens lijkt het mij dat zo'n groot doek middels een frame moet worden bevestigd, en zal dus vast geschroefd moeten worden, en dat is ook iets wat wij liever niet willen.

Kunnen we dit soort dingen weigeren? Of een eventuele vergoeding voor vragen?
Of kan de makelaar zeggen, als jij dat ding weigert, dan krijg je ook geen huis...

Binnenkort heb ik een gesprek met de makelaar over de koopakte, maar ik wil graag op dit punt alvast goed voorbereid het gesprek in gaan.

Verder zijn we echt superblij met de woning! Het is erg goedkoop, en er zit een nieuwe keuken + badkamer in. Tevens zijn alle muren op de begaande grond onlangs gestuukt. Dus we hoeven gelukkig maar erg weinig aan de woning te doen. :)

Voor de geïnteresseerde.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy!!!! op 10-09-2013 21:20 . Reden: Link toegevoegd ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Remy!!!! schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:17:
Echter tijdens het gesprek dat ik te horen kreeg dat het bod was geaccepteerd, gaf de makelaar aan dat er tevens een reclamedoek van 3x3m aan de zijkant van het huis komt te hangen.
Ik zou beginnen met "nee" zeggen en aangeven dat je het huis koopt en het spandoek niet wil. Laat ze maar uitleggen waarom dat er moet zijn en wat het jou oplevert :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Sowieso is het een beetje raar. Ik lees het niet terug op funda en ze verplichten je, om voor een bepaalde notaris te kiezen en een recent financieel advies is ook vereist.. En daar hebben ze ook iemand voor.

Volgens mij doen ze dit om extra geld binnen te harken.

Ik zou het spandoek niet accepteren.

Toch gefeliciteerd natuurlijk!!

[ Voor 5% gewijzigd door Vreesie op 10-09-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wordt het niet als project verkocht en willen ze daarvoor niet reclame blijven maken?

Edit: Zo te zien niet. Gewoon weigeren en aangeven dat je het absoluut niet ziet zitten. Kan me niet voorstellen dat ze de verkoop dan niet door laten gaan.

[ Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 10-09-2013 21:56 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:43
Gewoon weigeren en anders je bod verlagen voor een bedrag waar je wel een doek voor aan de muur wilt tolereren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 15:02
Ben al 2 maanden geinterreseerd in een woning, maar de makelaar zegt dat deze al onder voorbehoud verkocht is.

We zijn nu dus 2 maanden verder en nergens word vermeld dat het huis onder voorbehoud verkocht is. Terwijl de makelaar claimt dat deze nog steeds verkocht is(onder voorbehoud) 8)7

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 14:01
fener33 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:02:
Ben al 2 maanden geinterreseerd in een woning, maar de makelaar zegt dat deze al onder voorbehoud verkocht is.

We zijn nu dus 2 maanden verder en nergens word vermeld dat het huis onder voorbehoud verkocht is. Terwijl de makelaar claimt dat deze nog steeds verkocht is(onder voorbehoud) 8)7
Lijkt me toch ook niet dat de makelaar dit zou zeggen als het niet zo was. Alles regelen bij de potentiële kopers kan een tijd duren. Wellicht hadden ze het net (onder voorbehoud) gekocht voordat jij informeerde en zit er ook een vakantie tussen.

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 15:02
TRG550 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:30:
[...]

Lijkt me toch ook niet dat de makelaar dit zou zeggen als het niet zo was. Alles regelen bij de potentiële kopers kan een tijd duren. Wellicht hadden ze het net (onder voorbehoud) gekocht voordat jij informeerde en zit er ook een vakantie tussen.
Ik begrijp dat het regelen lang kan duren, maar waarom word de status op bijvoorbeeld funda niet aangepast naar "verkocht onder voorbehoud" dat duurt toch geen 2 maanden :P :+, ach ja we wachten maar af

You and I have memories longer than the road ahead

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 18:04
fener33 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:08:
Ik begrijp dat het regelen lang kan duren, maar waarom word de status op bijvoorbeeld funda niet aangepast naar "verkocht onder voorbehoud" dat duurt toch geen 2 maanden :P :+, ach ja we wachten maar af
Om een bestand op te bouwen van mensen die erin willen springen als de aankoop toch nog mis gaat of om eventueel een ander vergelijkbaar huis te kunnen verkopen.

Zet het uit je hoofd en ga gewoon verder kijken er staan nog bijna een miljoen andere huizen te koop.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Los van je goedbedoelde advies, dat slaat toch nergens op? Toen ik naar huizen aan het kijken was keek ik naar een speficieke prijsrange en locatie. Combineer die 2 en er blijven al snel 25 huizen over die interessant zijn en wellicht 5 tot 10 die je wilt bezichtigen afhankelijk van je budget en locatie uiteraard. Fijn dat er dan zoveel huizen te koop staan, daar heb je als koper ook weer niet zoveel aan.

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 13:36

Sevyx

Facta non verba!

Zo eindelijk is de financiering rond en hebben we het huis definitief gekocht. We zijn het traject gestart op 8 juni, de opzet die we gekozen hadden was starterslening (SVn) aanvragen gecombineerd met een hypotheek bij ASR. Mocht je voor deze opzet kiezen hou dan rekening met grote doorlooptijd bij de SVn. Hier kom ik later nog wel keer over terug om heel het proces met jullie te delen. Hier zaten wat haken en ogen aan.

Da Costastraat 42 Lekkerkerk is gewijzigd op 11 september 2013

Status: VERKOCHT (oude status: verkocht onder voorbehoud )

Bron:
http://www.funda.nl/koop/...512793-da-costastraat-42/

Nu 1 november de akte laten passeren en dan krijgen we de sleutel. *O*

Gaat wel verschrikkelijk veel tijd in zitten!

Psn - Sevyxs

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 14:01
Sevyx schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:27:
Bron:
http://www.funda.nl/koop/...512793-da-costastraat-42/[/i]

Nu 1 november de akte laten passeren en dan krijgen we de sleutel. *O*
Gefliciteerd! :)

Ben overigens wel geïnteresseerd in hoeverre dit soort teksten ook echt kloppen in jouw ogen:
Een paar jaar terug is dit huis bijna helemaal verbouwd. Echt overal is naar gekeken en als er maar half werd getwijfeld over de staat dan is het vervangen.

Verwijderd

Wat een onzin zeg. Ik heb zoveel mensen om mij heen gezien, (semi)-starters, net als ik. Ze kopen een huis/appartement, komen na twee/drie jaar een vriendin tegen en willen dan toch een groter iets of domweg een iets dat van allebei is. Oftewel binnen vijf jaar de boel weer verpatsen en hoe je het ook wendt of keert, als je binnen vijf jaar uit een koophuis vertrekt ga je gegarandeerd de bietenbrug op. Mij niet gezien, ik zit prima in mijn huurappartement
ben het hier ook volledig mee eens.
zit ook in deze situatie nu..

Ik wil dolgraag kopen vanwege de grotere keus en lager maandlast.
Enige waar ik bang voor ben is als ik iemand leer kennen binnen 5 jaar en een huis samen wil betrekken dat ik met verlies dus mijn huis moet verkopen (kk nog niet afbetaald, en eventueel verlies)

Hoe denken jullie hierover?

Verwijderd

Zekerheid dat je er kunt blijven wonen heb je nooit. Je zou kunnen kopen en als je dan iemand tegenkomt die jouw huis helemaal geweldig vindt en er graag bij intrekt, dan heb je geen probleem. Andersom kan het ook zo zijn dat je nu huurt en na vijf jaar nog steeds niemand bent tegengekomen. Nog weer anders kun je nu huren, over drie jaar iemand tegenkomen waarmee je uiteindelijk samen een huis koopt, en nog weer later toch uit elkaar gaan. Het is echt niet zo dat relatiebreuken en scheidingen alleen voorkomen binnen de eerste drie jaar.

Moraal van het verhaal: je kunt er nooit zeker van zijn wat er gebeurt. Dat neemt niet weg dat je natuurlijk prima kunt blijven huren als je nog jong en alleenstaand bent. Ik heb zelf ook altijd gehuurd en heb pas een huis gekocht toen mijn vriendin en ik al ruim drie jaar samenwoonden. Dan weet je wel dat het serieus is en kun je ook samen een keus maken voor een woning. Toen ik nog single was, zag ik simpelweg geen valide reden om een huis te kopen in plaats van te huren, juist omdat er nog van alles kan gebeuren. De mindere keus en hogere maandlasten neem je gewoon voor lief. Nu ben ik blij dat ik niet in 2008 een huisje van 60m2 heb gekocht, net zoals mijn collega's die destijds koste wat het kost een koophuis moesten hebben "omdat huren geld weggooien is". Die kijken nu tegen onverkoopbare woningen en restschulden van 40-50k+ aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 10:18 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
Omstandigheden veranderen en voor je het weet begint het weer te kriebelen. We hebben net weer een verbouwing achter de rug maar ik denk dat we gewoon slecht stil kunnen zitten en we zijn van plan over 1, 2 jaar alsnog te gaan verhuizen.

Aansluitend bij de discussie hierboven over aantallen huizen die te koop staan. In onze prijsklasse, soort huis en locatie zijn dat er precies 5. Waarvan er maar 2 echt bijzonder zijn. Het voordeel is dan weer dat we niks moeten en we op het gemak kunnen uitkijken naar iets speciaals.

Het eerste roze-bril huis heeft zich al weer aangedaan inmiddels, gezien onze planning is het net te vroeg en 50k er nog af zou mooi zijn maar om ons eens lekker te kwellen gaan we alvast naar de Openhuizendag volgende maand.

*kwijl*

http://www.funda.nl/koop/...48535753-langestraat-104/

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hee da's bij m'n broer in de straat. :P Zijn woning komt trouwens ook in de verkoop, maar dat is een appartement. :) Die straat zit sowieso vol met mooie panden, je moet er wel rekening mee houden dat je wel met parkeer/vergunningskosten zit voor je tweede auto (neem aan dat je de garage gewoon gebruikt voor de eerste auto). Maar je zit wel ideaal: direct in de stad (halve minuut lopen), veel goede eetgelegenheden vlak om de hoek en de straat is best rustig voor een straat midden in het centrum (geen/weinig overlast, in tegenstelling tot het Piusplein waar m'n broer eerst woonde).

Volvotips.com

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:51
EvaluationCopy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:37:
Omstandigheden veranderen en voor je het weet begint het weer te kriebelen. We hebben net weer een verbouwing achter de rug maar ik denk dat we gewoon slecht stil kunnen zitten en we zijn van plan over 1, 2 jaar alsnog te gaan verhuizen.
Het is menselijk om altijd weer een volgend doel voor jezelf op te werpen etc, maar waarom zou je een huis gaan verbouwen om er volgens 1 tot 2 jaar later uit te gaan? Dat en vaak verhuizen is echt een vorm van geld verslinden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• EvaluationCopy
Bart-Willem schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:54:
Hee da's bij m'n broer in de straat. :P Zijn woning komt trouwens ook in de verkoop, maar dat is een appartement. :) Die straat zit sowieso vol met mooie panden, je moet er wel rekening mee houden dat je wel met parkeer/vergunningskosten zit voor je tweede auto (neem aan dat je de garage gewoon gebruikt voor de eerste auto). Maar je zit wel ideaal: direct in de stad (halve minuut lopen), veel goede eetgelegenheden vlak om de hoek en de straat is best rustig voor een straat midden in het centrum (geen/weinig overlast, in tegenstelling tot het Piusplein waar m'n broer eerst woonde).
op 53 m2 moeten toch makkelijk 2 auto's passen, dan maar niet gelijktijdig naar buiten kunnen rijden ;)

Dat soort details hou ik me nog niet mee bezig. Eerst maar eens gaan koekeloeren. De perks van de straat zijn me geheel duidelijk, wel de voordelen van het centrum maar niet de nadelen.

Het was overigens een verbouwing van de tuin dus dat geld verslinden (? verspillen?) valt ook wel weer mee. Van een jungle iets moois gemaakt dus daar zien we vast wel iets van terug in de verkoopbaarheid.

Ik moet alleen mijn vrouw nog even overtuigen van het voordeel van bijna geen deuren in huis, dat zal niet meevallen :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 13:36

Sevyx

Facta non verba!

TRG550 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:03:
[...]

Gefliciteerd! :)

Ben overigens wel geïnteresseerd in hoeverre dit soort teksten ook echt kloppen in jouw ogen:

Een paar jaar terug is dit huis bijna helemaal verbouwd. Echt overal is naar gekeken en als er maar half werd getwijfeld over de staat dan is het vervangen.

[...]
Het kopt inderdaad dat er een hoop dingen vervangen zijn in 2011 namelijk:

- De CV ketel
- Keuken
- PVC vloer eerste & tweede verdieping
- Boven hardhout kozijnen voor- en achterkant
- WC beneden
- Badkamer boven

Onze plannen zijn:

- De pui achter vervangen voor kunststof met openslaande deuren.
- Beneden verdieping compleet verven (wit).

Lange termijn (mochten er kinderen komen)
- Dakkapel

Psn - Sevyxs

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

EvaluationCopy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:07:
[...]

Ik moet alleen mijn vrouw nog even overtuigen van het voordeel van bijna geen deuren in huis, dat zal niet meevallen :P
Dat wordt met een winterjas door het huis banjeren. :P Lijkt me wel dat het nadelig is voor de stookkosten en eventuele tocht, maar het heeft wel gigantisch veel charme. Het lijkt net zo'n Rolf Benz-foldertje. :+

Volvotips.com

• EvaluationCopy
De moderne en volledige isolatie wordt speciaal benoemd, dus qua tocht kan het wel eens meevallen. Qua stookkosten sowieso niet, met zo'n inhoud, maar goed. Als je zo'n verbruik niet kunt betalen ga je natuurlijk niet naar zo'n huis kijken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:11:
Los van je goedbedoelde advies, dat slaat toch nergens op? Toen ik naar huizen aan het kijken was keek ik naar een speficieke prijsrange en locatie. Combineer die 2 en er blijven al snel 25 huizen over die interessant zijn en wellicht 5 tot 10 die je wilt bezichtigen afhankelijk van je budget en locatie uiteraard. Fijn dat er dan zoveel huizen te koop staan, daar heb je als koper ook weer niet zoveel aan.
Het heeft weinig zin om je stuk te staren op iets wat niet te koop is. Psychologisch maak je het jezelf ook alleen maar moeilijker om naar wat anders te kijken. Je zal naar wat anders moeten kijken, en als er in heel Nederland maar 1 huis is wat bij je wensen aansluit dan moet je misschien je wensen herzien ;)

EDIT: @EvaluationCopy en anderen. Het lijkt mij niet verstandig om op een openbaar forum zo nadrukkelijk verliefd te worden op een huis. De makelaar/verkopers kunnen ook meelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 11-09-2013 14:17 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:55:
[...]

*kwijl* indeed, dat ziet er goed uit!
Tof huis inderdaad. Vraagprijs is ook al € 50K gedaald. Dus nog het eea lullen en je hebt het misschien al voor een ton minder dan de originele vraagprijs. Gimme money :9

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• EvaluationCopy
ph4ge schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:16:
[...]

Het heeft weinig zin om je stuk te staren op iets wat niet te koop is. Psychologisch maak je het jezelf ook alleen maar moeilijker om naar wat anders te kijken. Je zal naar wat anders moeten kijken, en als er in heel Nederland maar 1 huis is wat bij je wensen aansluit dan moet je misschien je wensen herzien ;)

EDIT: @EvaluationCopy en anderen. Het lijkt mij niet verstandig om op een openbaar forum zo nadrukkelijk verliefd te worden op een huis. De makelaar/verkopers kunnen ook meelezen.
Tja, zoals een makelaar me eens verklapte: 'als mensen voor de 2e keer komen bezichtigen dan zijn ze geïnteresseerd en toneelspelletjes alsof het niks zou zijn daar prikt een makelaar zo doorheen.

In the end komt het neer op vraag en aanbod, wij willen een bepaald bedrag betalen en de verkoper wil een bepaald bedrag binnenhalen. Als je elkaar daarin kunt ontmoeten dan wordt het verkocht en anders niet. Ik doe niet aan spelletjes daaromtrent.

Het huis komt net te vroeg voor ons en ik acht de kans niet heel groot dat het over 2 jaar nog te koop staat. (Hoewel het alweer een jaar te koop staat).

• NiGeLaToR
EvaluationCopy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:35:
[...]

Tja, zoals een makelaar me eens verklapte: 'als mensen voor de 2e keer komen bezichtigen dan zijn ze geïnteresseerd en toneelspelletjes alsof het niks zou zijn daar prikt een makelaar zo doorheen.

In the end komt het neer op vraag en aanbod, wij willen een bepaald bedrag betalen en de verkoper wil een bepaald bedrag binnenhalen. Als je elkaar daarin kunt ontmoeten dan wordt het verkocht en anders niet. Ik doe niet aan spelletjes daaromtrent.

Het huis komt net te vroeg voor ons en ik acht de kans niet heel groot dat het over 2 jaar nog te koop staat. (Hoewel het alweer een jaar te koop staat).
Het zit wel een lastig verkoopbare prijsklasse en het gebrek aan tuin zal veel kopers met zo'n buidel ook niet per se bekoren. Tijd kan dus in je voordeel uitvallen. Ons huisje was in dezelfde prijsklasse en ongeveer zelfde grootte, maar dan met een bescheiden stukje grond eromheen (550m2) en slecht verkoopbaar vanwege moderne ext- en interieur. Blijkbaar zijn er weinig mensen met moderne smaak die zo'n bedrag kunnen financieren.

Wat je zegt over spelletje is waar - je bent wel een kneusje als je gaat bieden op een huis wat je vlak er voor aan het afkraken was. Het halve land staat te koop en dan ga jij op het huis bieden wat je niet mooi vindt? :+

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Sevyx schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:27:
Zo eindelijk is de financiering rond en hebben we het huis definitief gekocht. We zijn het traject gestart op 8 juni, de opzet die we gekozen hadden was starterslening (SVn) aanvragen gecombineerd met een hypotheek bij ASR. Mocht je voor deze opzet kiezen hou dan rekening met grote doorlooptijd bij de SVn. Hier kom ik later nog wel keer over terug om heel het proces met jullie te delen. Hier zaten wat haken en ogen aan.
Ik heb 13 juni ook voor een nieuwbouw appartement getekend. Eerste woning *O* Ook financiering bij ASR met aanvullend een starterlening van het SVn. 14 juni heb ik het SVn het aanvraagformulier gestuurd en de eerste week van augustus zijn de stukken van hun naar de notaris gegaan.

Mijn ervaring was het proces lang stil heeft gelegen door de gemeente. De SVn had de aanvraag binnen 2 weken bekeken en een positief advies gestuurd naar de gemeente. Die hoeven niet zoveel te doen, alles is voorgekauwd door de SVn, behalve een standaardbrief met ondertekening van de verantwoordelijke ambtenaar naar mij te sturen. Dat heeft iets meer dan 2 weken ergens op een bureau in het gemeentehuis gelegen :X. Mijn hypotheekbemiddelaar heeft ook nog de gemeente enkele keren gepolst over de status in de tussentijd.

Alles is nu bijna rond. Volgende week maandag is de oplevering al (ik was laat in het bouwproces met de aankoop). Enige kink in de kabel is dat het hele bouwdepot nog moet overgemaakt van de ASR naar de projectonwikkelaar. Daar heb ik ASR 2 weken geleden opdracht voor gegeven, maar nu blijkt de notaris 2 weken de tijd te hebben genomen om de afschriften naar de ASR te sturen. Terwijl de notaris notabene wist van de opleveringsdatum. Ook niet bepaald goedkope notaris :F. Officieel krijg ik de sleutel nieteens als alle bouwtermijnen niet zijn ontvangen. En anders wil mijn hypotheekbemiddelaar nog wel een goed woordje doen. Spannend!

• EvaluationCopy
NiGeLaToR schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:56:

Het zit wel een lastig verkoopbare prijsklasse en het gebrek aan tuin zal veel kopers met zo'n buidel ook niet per se bekoren. Tijd kan dus in je voordeel uitvallen. Ons huisje was in dezelfde prijsklasse en ongeveer zelfde grootte, maar dan met een bescheiden stukje grond eromheen (550m2) en slecht verkoopbaar vanwege moderne ext- en interieur. Blijkbaar zijn er weinig mensen met moderne smaak die zo'n bedrag kunnen financieren.

Wat je zegt over spelletje is waar - je bent wel een kneusje als je gaat bieden op een huis wat je vlak er voor aan het afkraken was. Het halve land staat te koop en dan ga jij op het huis bieden wat je niet mooi vindt? :+
Goed gezien. Nauwelijks tuin (boeit me niet want bij goed weer zit ik of op de boot of op ons favoriete terras 50 meter verderop). Het gebrek aan deuren tussen de kamers zal alle mensen met kinderen ook wel wegstrepen. Nou loopt er hier ook zo'n geval rond maar die gaat over 2 jaar hopelijk studeren en op kamers dus dat maakt ook niet zoveel uit.

Mijn vrouw denkt overigens heel anders over het gebrek aan deuren :+

• ph4ge
EvaluationCopy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:35:

Toch werkt het zo niet altijd. Er zijn genoeg mensen die vooraf een bedrag in hun hoofd hebben en daar ruim overheen gaan omdat ze helemaal verliefd zijn op het huis. Die toch nog even een startersleningtje afsluiten terwijl de bank ze niet voor niets een bepaalde maximale hypotheek gegeven heeft. Voorbeelden te over in dit topic. Makelaars ruiken dat. Beter is dat je uitstraalt alleen geïnteresseerd te zijn voor het juiste bedrag en dat je genoeg alternatieven hebt.

EDIT: Ik vind het overigens een hoop geld voor een rijtjeshuis buiten de Randstad. Minder grond dan woonoppervlakte is ook iets wat de prijs erg drukt, zelfs als je er zelf niet om geeft. Het zou mij niks verbazen als de huidige eigenaren enorm hebben verbouwd en daardoor nu ver onder water staan. Maar goed, dat is slechts een eerste indruk, ben verder niet bekend met de prijzen buiten regio Rijnmond.

[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 11-09-2013 15:39 ]

• Binnetie
Wij zijn nog in onderhandeling met de makelaar omtrend de huurketel. Ik probeer alles via e-mail te laten lopen zodat ik dingen zwart op wit heb. Want hij blijft gewiekst bezig. Tevens zit ik bij een opdrachtgever en heb ik geen telefoon bij me, maar zie wel dat ik e-mail heb dat hij een voicemail heeft ingesproken... zucht.
Lastig dat als je dan nadrukkelijk verzoekt om te reageren per e-mail dat hij dan nog gaat bellen.

Afijn de borgsom is betaald... voelt altijd even pijnlijk aan als je ineens je bankrekening zo ziet slinken. 30 oktober de sleutel. Toch proberen om even een keer de keuken op te meten zodat we alvast kunnen gaan kijken naar een keuken. Hoorde over levertijden van 2 a 3 maand, dat zitten we in net aan het eind van het jaar wanneer alles stil ligt.

• EvaluationCopy
ph4ge schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:34:

EDIT: Ik vind het overigens een hoop geld voor een rijtjeshuis buiten de Randstad. Minder grond dan woonoppervlakte is ook iets wat de prijs erg drukt, zelfs als je er zelf niet om geeft. Het zou mij niks verbazen als de huidige eigenaren enorm hebben verbouwd en daardoor nu ver onder water staan. Maar goed, dat is slechts een eerste indruk, ben verder niet bekend met de prijzen buiten regio Rijnmond.
Rijtjeshuis vind ik iets te weinig eer. Het lijkt zomaar een straatje maar het is echt het centrum van het centrum, en dan ook nog eens in een rustig straatje zonder doorgaand verkeer/voetgangers/fietsers etc.. Dat is wel wat waard.

Letterlijk 50m van de leuke restaurants, winkels etc... (Check mijn roze bril, ik ben nog iets eens binnen geweest :P )

Ik heb wel wat voorkennis trouwens. Tot 2010 was het een kringloopwinkel en is destijds verkocht voor rond de 270k. 2 Jaar later ging weer in de verkoop, volledig gemoderniseerd. Waar hebben we het dan over, een scheiding? Klussers/liefhebbers/designers die geld (extra) verdienen aan het opknappen van huizen?

450 ga ik overigens niet neertellen voor een (prachtig) hok zonder een deur voor je plee, wat dat betreft zit je goed ;)

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

EvaluationCopy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:38:
[...]
Ik heb wel wat voorkennis trouwens. Tot 2010 was het een kringloopwinkel en is destijds verkocht voor rond de 270k. 2 Jaar later ging weer in de verkoop, volledig gemoderniseerd.
Op 7-2-2010 aangemeld voor 275K, op 19-3-2010 vreemd genoeg verhoogd naar 299K en uiteindelijk eind april 2010 voor 285K verkocht om precies te zijn :)

Overigens is het wel heel erg grondig aangepakt. Als ik de foto's van toen met nu vergelijk.... _/-\o_

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:38:
[...]

Rijtjeshuis vind ik iets te weinig eer. Het lijkt zomaar een straatje maar het is echt het centrum van het centrum, en dan ook nog eens in een rustig straatje zonder doorgaand verkeer/voetgangers/fietsers etc.. Dat is wel wat waard.

Letterlijk 50m van de leuke restaurants, winkels etc... (Check mijn roze bril, ik ben nog iets eens binnen geweest :P )
Het zit wel tegenover sociale woningbouw (op Street View te zien aan die vrolijke blauwe deurtjes en geweldige jaren '80 baksteen architectuur). Vind je dat niet vervelend? Van die Tilburgse viswijven die lekker op straat staan te kijven :P

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik geloof dat dat gewoon koop is, maar door een of andere architect is er een "copyright" op het ontwerp waardoor kleuren van deuren niet gewijzigd mogen worden. ;( Is overigens in de jaren 90 neergezet. Of bedoel je het pand op nummer 27?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:15:
[...]

Het zit wel tegenover sociale woningbouw (op Street View te zien aan die vrolijke blauwe deurtjes en geweldige jaren '80 baksteen architectuur). Vind je dat niet vervelend? Van die Tilburgse viswijven die lekker op straat staan te kijven :P
Hihi wat komt er toch een hoop lelijks uit de jaren '90. Recht er tegenover is het nog wel mooi trouwens, als je in Tilburg in een volledig mooie straat wilt wonen heb je eigenlijk maar 3 keuzes, de Nieuwland, Willem 2 en de Tuinstraat. Die eerste 2 kunnen alleen advocatenkantoren en Guus Meeuwis nog betalen en in de Tuinstraat staat dit te koop, gisterenavond even langs gefietst:

http://www.funda.nl/koop/...-48887303-tuinstraat-102/

Behoeft 'wat' werk binnen, is gebruikt voor twee woonlagen als ik het zo mag inschatten aan de 2 goedkope keukens en badkamertjes (het ziet er niet afgeleefd genoeg uit voor een studentenhuis :P ). Van de locatie, gevel en huis an sich zijn we wel erg gecharmeerd. Nou zoeken we best een beetje gezelligheid maar de combinatie van kroeg aan de overkant en studentenhuis bij minimaal 1 van de 2 buren lijkt me ook weer wat overdreven.

De Sint Josephstraat heeft natuurlijk ook mooie stukken en dit pand is zeker ook niet onaardig:

http://www.funda.nl/koop/...phstraat-63/fotos/#foto-1

maar dat ligt dan weer náást een enorme studentenflat zelfs. En dan hebben we het ver gehad qua aanbod, ander pand waar ik gisteren ben geweest had een rotte gevel (leuk gecamoufleerd op de foto's) en dat was het. Zo zie je maar dat als je een beetje specifieke smaak hebt op een specifieke locatie er geen 'miljoen huizen' te koop staan maar slechts een stuk of 5. Eigenlijk dus 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, zo is het maar net. Op het eerste gezicht lijken in de grote steden tientallen huizen aan je eisen te voldoen, maar als je dan beter kijkt is er altijd wel wat. Het aantal huizen dat goed is onderhouden, neutraal is afgewerkt, een logische indeling heeft, etc.etc. is (nog steeds) op de vingers van één hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Njah, heb wel geleerd dat je gewoon veel moet bekijken, foto's zeggen maar weinig. Ben uiteindelijk gaan zoeken naar een huis > 650m3 inhoud en > 150m2 woonoppervlak + vrijstaand. Het huis waar we nu wonen viel er qua prijs buiten, maar de makelaar stond erop ons het toch te laten zien. Buitenzijde, wijk, we stonden op het punt gewoon weg te gaan zonder naar binnen te gaan terwijl de makelaar de sleutel ging halen. Wij toch maar naar binnen en *bam*.

Verkocht.

Enfin, prijs was nog wel een ding en inmiddels zakelijk sterk genoeg in de schoen om niet mee te gaan in het bied-je-rot gebeuren. Heb al 's verteld over ons bod 70k onder de vraagprijs, waar we vervolgens een half jaar op moesten wachten tot het geaccepteerd werd. Geen spijt van, tot op de dag van vandaag. Als ik ooit weer een huis zou kopen, pakte ik het meteen weer zo aan - duidelijk, oprecht, maar ook onvermurwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:21
Net een bod gedaan op een appartement. Er is nog een koper actief. Vraagprijs nu is 129.500 en was 132.500 staat nu 3 maanden te koop. Heb zelf 124.000 geboden ik hoop dat dit redelijk is en de koper dit accepteerd of met mij wil verder onderhandelen. De andere partij had al een keer geboden maar dat was geen bod om serieus te nemen dus ik hoop dat ze weer laag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Zo ontzettend dicht bij de vraagprijs moet haast wel geaccepteerd worden of op zijn minst serieus worden genomen. Waarom bied je eigenlijk zo dicht bij de vraagprijs?
DJ-Promo schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:07:
Net een bod gedaan op een appartement. Er is nog een koper actief. Vraagprijs nu is 129.500 en was 132.500 staat nu 3 maanden te koop. Heb zelf 124.000 geboden ik hoop dat dit redelijk is en de koper dit accepteerd of met mij wil verder onderhandelen. De andere partij had al een keer geboden maar dat was geen bod om serieus te nemen dus ik hoop dat ze weer laag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
henkjobse schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:08:
Zo ontzettend dicht bij de vraagprijs moet haast wel geaccepteerd worden of op zijn minst serieus worden genomen. Waarom bied je eigenlijk zo dicht bij de vraagprijs?
[...]
Kopers van ons huis 2 jaar terug boden meteen de door ons gestelde koopsom. Als je prijs al flink onder de marktprijs ligt, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

henkjobse schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:08:
[...]
Je biedt toch gewoon een prijs die passend is. Niet iedereen die een huis verkoopt, vraagt waanzinnig veel te hoge prijzen hoor. Sommige huizen zijn ook gewoon snel verkocht en hadden hoogstwaarschijnlijk gewoon een goede, realistische vraagprijs :).

Toegegeven, de meeste doen het niet, maar van huizen die nieuw te koop staat, heeft zo'n 5-10% wel een prima vraagprijs. Mijn 'setje bewaarde huizen' op funda in leuke wijken in Utrecht is voor 90% binnen drie maanden verkocht. Ik wil nog niet perse actief kopen, maar vind het wel leuk om 'ingetuned' te blijven en in te schatten wat een goed huis voor een goede prijs is, en ze zijn er echt :).

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 13-09-2013 11:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
uiteraard geen probleem. Ik vroeg toch enkel de reden? Dat kan zijn dat het huis al netjes geprijs is inderdaad (laat de poster dat dan gewoon antwoorden..), was geen aanval ofzo.

Daarnaast gaf ik aan dat ik verwacht dat er in ieder geval wel op het bod wordt ingegaan: juist omdat het zo dicht bij de vraagprijs zit.
JvS schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:21:
[...]

Je biedt toch gewoon een prijs die passend is. Niet iedereen die een huis verkoopt, vraagt waanzinnig veel te hoge prijzen hoor. Sommige huizen zijn ook gewoon snel verkocht en hadden hoogstwaarschijnlijk gewoon een goede, realistische vraagprijs :).

Toegegeven, de meeste doen het niet, maar van huizen die nieuw te koop staat, heeft zo'n 5-10% wel een prima vraagprijs. Mijn 'setje bewaarde huizen' op funda in leuke wijken in Utrecht is voor 90% binnen drie maanden verkocht. Ik wil nog niet perse actief kopen, maar vind het wel leuk om 'ingetuned' te blijven en in te schatten wat een goed huis voor een goede prijs is, en ze zijn er echt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hier een update met betrekking tot mijn aangekochte woning.

De makelaar is nog steeds niet terug gekomen op het afkoopvoorstel voor de ketel. Diverse malen achteraan geweest. Maar wel bellen en mijn voicemail inspreken dat ik als de wiedeweerga even die 10% bankgarantie moet overmaken (doe ik uit spaargeld).

Gisteren werd ik gebeld door de hypotheekadviseur dat de taxateur eindelijk in huis heeft kunnen kijken. Ze probeerde al een hele week met de makelaar (die zo ontzettend haast met alles heeft) in contact te komen, maar dat lukte ze niet. Uiteindelijk hebben ze de verkoper (die onder toezicht staat van de bank), maar rechtstreeks benaderd om niet in tijdnood te komen.

Deze zaken noteer ik zodat ik wat heb om me te verdedigen mocht de financiering niet lukken... pff wat een lambal. Dat geeft nooit een lekker gevoel. Komt ook nog bij dat er onder een tapijt een grote scheur in de vloer zit door de tegels heen. Nu wil ik de tegels er toch uithalen maar hoop niet dat de scheur ook in de fundering zit. Hier kwam de taxateur mee.

1 lichtpuntje! Ik heb ook ene offerte van Dela gekregen en die berekenen 10 eu per maand voor mijn ORV! Aegon had me op €17,30 gezet, na 10 weken overal achteraan te moeten gaan. Dela heeft niet eens aanvullende vragen gesteld! Daar ben ik blij om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
henkjobse schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:37:
uiteraard geen probleem. Ik vroeg toch enkel de reden? Dat kan zijn dat het huis al netjes geprijs is inderdaad (laat de poster dat dan gewoon antwoorden..), was geen aanval ofzo.

Daarnaast gaf ik aan dat ik verwacht dat er in ieder geval wel op het bod wordt ingegaan: juist omdat het zo dicht bij de vraagprijs zit.

[...]
Vraagprijs is inderdaad zeer netjes voor wat je krijgt. Ik heb een tegenbod gehad van 127.000. Dat is afgerond 4,2% minder dan de oorspronkelijke 132.500.
Ik twijfel om het gewoon te doen of 125.000 te bieden als eindbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Als het een tegenbod is, zou ik zeker nog niet akkoord gaan, maar opnieuw een bod doen. Als ze hebben gezegd dat het een eindbod is, is de kans groter dat ze niet verder zakken, maar dan nog kan het nooit kwaad om dat te toetsen door middel van een tegenbod.

Daarna kun je nog kijken naar de lijst van zaken, staan daar nog interessante zaken op die nu nog niet in je bod zijn opgenomen?
DJ-Promo schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:30:
[...]

Vraagprijs is inderdaad zeer netjes voor wat je krijgt. Ik heb een tegenbod gehad van 127.000. Dat is afgerond 4,2% minder dan de oorspronkelijke 132.500.
Ik twijfel om het gewoon te doen of 125.000 te bieden als eindbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 19:20
Als ik mijn advertentie laat verlopen op Jaap.nl, en hem dan opnieuw aanmeldt, staat hij dan weer als zijnde 'nieuw' erop? Ik ben te cheap om Tophuis aan te schaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ik wil alleen een bouwkundig rapport maar die kosten zijn toch gewoon voor mij? Ik denk dat ik er tussen ga zitten met 125.500. Ik dacht zelf van te voren om het voor 125.000 te kopen. Dus daar zit ik dan aardig dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Zo werkt het wel op Funda, hoe het werkt op Jaap weet ik niet zeker, maar ik vermoed van niet (in ieder geval is ook de vorige prijs zichtbaar...)
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:49:
Als ik mijn advertentie laat verlopen op Jaap.nl, en hem dan opnieuw aanmeldt, staat hij dan weer als zijnde 'nieuw' erop? Ik ben te cheap om Tophuis aan te schaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Uiteraard. Bied je wel onder voorbehoud bouwkundige keuring?
en waarom zou je er tussen gaan zitten? En wat heb je met de lijst van zaken afgesproken?
DJ-Promo schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:56:
Ik wil alleen een bouwkundig rapport maar die kosten zijn toch gewoon voor mij? Ik denk dat ik er tussen ga zitten met 125.500. Ik dacht zelf van te voren om het voor 125.000 te kopen. Dus daar zit ik dan aardig dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Heb geen lijst van zaken. Wel dat er een bouwkundig rapport word gedaan. Krijg straks documenten opgestuurd omdat de prijs rond is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
En welke prijs is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
126.000 ik ga voor die 500 dan geen gevecht aan. Vond de 129.500 al een nette prijs dus toch nog iets vanaf.
Oorspronkelijke prijs was 132.500. Wil zelf nog 15.000 inleggen dus met alles erbij zit je dan op een hyp van iets meer dan 120k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:11

Fiber

Beaches are for storming.

Lekker ruim huis, maar wat een ver-schrik-ke-lij-ke kraakpand-achtige aankleding en inrichting... :)

* Fiber vraagt zich ook af waarom de eerste foto's in zwart-wit zijn... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DJ-Promo schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:28:
126.000 ik ga voor die 500 dan geen gevecht aan. Vond de 129.500 al een nette prijs dus toch nog iets vanaf.
Oorspronkelijke prijs was 132.500. Wil zelf nog 15.000 inleggen dus met alles erbij zit je dan op een hyp van iets meer dan 120k?
De kosten die je hebt zijn de OB, de Notaris, de afsluitprovisie van je hypotheek, taxatiekosten, en de kosten voor je hypotheekadviseur.

OB = 2% * 126.000 = 2520
Notaris is afhankelijk of je ook dingen als samenlevingscontract/testament meeneemt. Maar reken tussen de € 500,- en € 1000,-
Hypotheekadviseur is zo'n € 1500,- a € 2000,- ?
Afsluitprovisie is meestal 1%, dus zo'n € 1200,-
Taxatiekosten voor hypotheek zo'n € 250,-

Kom je op een hypotheek van 126.000 + 2520 + 750 + 1750 + 1200 + 250 - 15000 = € 117.450,-

Zo tegen de 120 K hypotheek dus inderdaad.

[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 13-09-2013 15:36 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Bedankt voor je uitleg en berekening :). Vind dat een nette hypotheek.
Mijn Rabobank berekening online kwam op 117.409 dus je som klopt wel :).

[ Voor 34% gewijzigd door DJ-Promo op 13-09-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Woy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:35:
[...]

De kosten die je hebt zijn de OB, de Notaris, de afsluitprovisie van je hypotheek, taxatiekosten, en de kosten voor je hypotheekadviseur.

OB = 2% * 126.000 = 2520
Notaris is afhankelijk of je ook dingen als samenlevingscontract/testament meeneemt. Maar reken tussen de € 500,- en € 1000,-
Hypotheekadviseur is zo'n € 1500,- a € 2000,- ?
Afsluitprovisie is meestal 1%, dus zo'n € 1200,-
Taxatiekosten voor hypotheek zo'n € 250,-

Kom je op een hypotheek van 126.000 + 2520 + 750 + 1750 + 1200 + 250 - 15000 = € 117.450,-

Zo tegen de 120 K hypotheek dus inderdaad.
Afsluitkosten zijn er niet meer. Daar betaal je nu de adviseur voor. 1500 is een beetje aan de lage kant. Bij de ING is het 2100. Voor de safe side, ga uit tussen de 2000-3000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:34:
Gisteren werd ik gebeld door de hypotheekadviseur dat de taxateur eindelijk in huis heeft kunnen kijken. Ze probeerde al een hele week met de makelaar (die zo ontzettend haast met alles heeft) in contact te komen, maar dat lukte ze niet. Uiteindelijk hebben ze de verkoper (die onder toezicht staat van de bank), maar rechtstreeks benaderd om niet in tijdnood te komen.
Ik zie net een mail langskomen van de adviseur naar de makelaar dat ze uitstel hebben aangevraagd met 1 week. De deadline liep 17 sept af en ze vragen tot 24 sept uitstel. Reden hiervoor is dus bovenstaande... taxateur kon er niet snel genoeg in.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande met een huis waar de bank beslag op heeft gelegd en alles via de bank gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er loopt een topic over geloof ik: Beslaglegging tijdens aankoop huis

Wel een rare knakker die makelaar als ik het zo lees, maar had jij niet al vaker aanvaringen of pech met makelaars? Wellicht die raremakelaars-magneet uit je jas halen? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja ik heb alleen maar pech daarmee gehad. Mijn broertje doorliep 2 maand terug hetzelfde traject en dat ging zonder slag of stoot. Ik ga dat topic eens bekijken.
Alleen de beslaglegging is al voor de verkoop gedaan. De bank wil 18 sept gaan veilen. Dat wist ik, maar omdat haast geboden is heb ik alles heel snel weten te regelen, maar halen we het blijkbaar toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vreesie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:21:
[...]

Afsluitkosten zijn er niet meer. Daar betaal je nu de adviseur voor. 1500 is een beetje aan de lage kant. Bij de ING is het 2100. Voor de safe side, ga uit tussen de 2000-3000 euro.
Bij de rabobank zijn de advieskosten voor een starter 450 euro, en 300 euro afsluitkosten. Voor een niet-starter wordt dat 600+450 euro. Just saying.

bron: https://www.rabobank.nl/p.../advies_en_afsluitkosten/

Ja, ik weet dat de rabo alleen eigen producten verkoopt en daar vast ook op verdient, maar op de maandpremies maakte het voor mij bijna geen verschil... En dan wordt het toch interessant om bij de rabo binnen te stappen. Of je haalt je advies bij de Rabo, en als je weet wat je wil sluit je het vervolgens bij een doet-ut-zellever als Moneyou af.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eén van de huizen waar ik al een tijdje een oogje op heb heeft morgen een open dag. Voor zover ik het begrepen heb, wordt je op een open dag meestal door de eigenaren van het huis rondgeleid in plaats van de makelaar. Zijn er dan nog extra dingen waar je op kan letten of die je kan vragen? Zelf had ik de volgende vragen al bedacht:
1. Wat is de reden van de verkoop?
2. Wat voor mensen zijn de buren?

Verder heeft het huis een vraagprijs die ongeveer 10% boven mijn zelfopgelegde budget ligt. Is het oke om te vragen hoeveel onderhandelingsruimte er is of is dit not done?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar als verkoper zou ik jou nooit vertellen hoeveel ik bereid ben te zakken. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gewoon aangeven dat het ruim boven je budget ligt en kijken hoe ze reageren.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
UPDATE: Ben net terug van het open huis. Het huis viel iets tegen qua ruimte, maar was op zich wel leuk. De eigenaar woonde inmiddels al ergens anders, omdat hij daar een nieuwe baan had gevonden. Verder gaf hij eigenlijk veel te veel informatie, want hij vertelde dat hij nu met twee hypotheken zat en dat er dus nog wel wat ruimte zat in de prijs.

Ik ga eerst nog even wachten tot 5 oktober, om nog wat meer open huizen te bezichtigen en dan zien we wel verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Azer op 14-09-2013 13:23 ]

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Azer schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:59:
UPDATE: Ben net terug van het open huis. Het huis viel iets tegen qua ruimte, maar was op zich wel leuk. De eigenaar woonde inmiddels al ergens anders, omdat hij daar een nieuwe baan had gevonden. Verder gaf hij eigenlijk veel te veel informatie, want hij vertelde dat hij nu met twee hypotheken zat en dat er dus nog wel wat ruimte zat in de prijs.

Ik ga eerst nog even wachten tot 5 oktober, tot er nog meer open huizen zijn en dan zien we wel verder.
Dat zijn de beste, mensen met 2 huizen of leegstaande huizen. Daar is veel onderhandelingsruimte. Ik ga 3 okt. eerst naar een wooncafé hier in de buurt en 5 oktober doe ik ook een rondje open huizen, indien er wat leuks bij zit!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Azer schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:59:
Verder gaf hij eigenlijk veel te veel informatie, want hij vertelde dat hij nu met twee hypotheken zat en dat er dus nog wel wat ruimte zat in de prijs.
Kan natuurlijk ook tactiek zijn. Jou het idee geven dat je hier een goede deal kunt scoren. Overigens zou ik als ik hem was dan gewoon een lagere prijs adverteren, maargoed.
Pagina: 1 ... 85 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic tot concrete vragen, antwoorden, overwegingen en ervaringen rondom het (ver)kopen en financieren van een woning. Algemene discussies over de huizenmarkt, huizenmarktpolitiek, etc. hoort in andere bestaande danwel nieuwe topics.