als je dan alleen wat verder doorleest zie je ditDrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:32:
[...]
Bij de rabobank zijn de advieskosten voor een starter 450 euro, en 300 euro afsluitkosten. Voor een niet-starter wordt dat 600+450 euro. Just saying.
bron: https://www.rabobank.nl/p.../advies_en_afsluitkosten/
Ja, ik weet dat de rabo alleen eigen producten verkoopt en daar vast ook op verdient, maar op de maandpremies maakte het voor mij bijna geen verschil... En dan wordt het toch interessant om bij de rabo binnen te stappen. Of je haalt je advies bij de Rabo, en als je weet wat je wil sluit je het vervolgens bij een doet-ut-zellever als Moneyou af.
Verzekeringen Afsluitkosten Onderhoud en service (jaarlijks)
Overlijdensrisicoverzekering € 60 € 25
Hypotheekbescherming € 60 € 25
kijk en daar zit het 'addertje' bij de Rabo. Ik (en vele anderen) vraag voor een compleet advies inclusief bemiddeling en de bijkomende verzekeringen (dat kunnen er dus 4 zijn. 2 x orv en 2 x hypotheek bescherming, heb je die niet nodig of neem je ze niet af gaat er € 188,-- per stuk af) een all in tarief van € 2.500,-- zonder verplichte onderhoud en service kosten!
Dat lijkt dus wat duurder maar als je de telt dat de Rabo dus per verzekering 30 x € 25,-- over de looptijd rekent. Dus €750,-- per verzekering moet je nog eens goed nadenken of ze wel zo voordelig zijn.
NB en dan praat ik nog niet over het feit dat ze inderdaad niet onafhankelijk kunnen adviseren, hun orv tarieven eenjarige tarieven zijn (dus ze lijken goedkoop maar de premie stijgt jaarlijks) en hun woonlastenbeschermer maar van matige kwaliteit is............
[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 14-09-2013 18:20 ]