Ik heb me toch ook maar even ingeschreven. Kan ik nadien aan vrouwlief vragen of ze nog steeds de voorkeur heeft aan dat lcd'tje als nieuwe tv. Zou bovendien goed zijn om even te testen of groter dan 55" niet te groot toont aan de muurshameete schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:25:
[...]
ik zag het ja, meteen maar even aangemeld, kan ik 'm mooi vergelijken met de VT50
100% zeker een beschadiging, of een kwestie van een zacht doekje, wat water en zeep en goed poetsen?Adlermann schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:37:
Ik zag gistermiddag trouwens dat mijn vt50 een forse beschadiging op het filter heeft. 0,5 cm dik en 10 lang linksonder. Volgens mij precies waar dat schuimspul heeft gezeten. Het viel gister op omdat de zn erop scheen en het daar doffer is dan het rest van het scherm.
Gewoon zonder direct zonlicht valt het niet op. Behalve als je er vanaf een hoek in gaat kijken.
Nee, echt een beschadiging. Dat doekje en poetsen heb ik al geprobeerd. Het is niet heel storend. Alleen zichtbaar met direct zonlicht. Maar wel zichtbaar nu ik weet dat het er zitCap schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:14:
[...]
100% zeker een beschadiging, of een kwestie van een zacht doekje, wat water en zeep en goed poetsen?
Ik ga ook eens linksonder tegen het zonlicht in koekeloeren.Adlermann schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:16:
[...]
Nee, echt een beschadiging. Dat doekje en poetsen heb ik al geprobeerd. Het is niet heel storend. Alleen zichtbaar met direct zonlicht. Maar wel zichtbaar nu ik weet dat het er zit
Best een moeilijk verhaal als de monteur het niet gaat zien, en die kans is natuurlijk groot, zelfs als er op dat moment zonlicht is.
[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 11:28 ]
Het is een streep. Lijkt een beetje op een doffe vlek die met een kwast erop zit gemaakt. Dus heel egaal. Ook perfect recht.Cap schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:26:
[...]
Ik ga ook eens linksonder tegen het zonlicht in koekeloeren.Zijn het krassen? Vlekken? Verkleuring?
[...]
Best een moeilijk verhaal als de monteur het niet gaat zien, en die kans is natuurlijk groot, zelfs als er op dat moment zonlicht is.
Ja en hoe ga ik uitleggen dat ik dit niet gedaan heb. Heb deze tv nu al 4 maanden. Ik heb een hogere kans op een omruiling m.b.t. die groene vlekken. Die beschadiging irriteert me niet zo erg. Dat zie ik echt nauwelijks. Die 2 groene vlekken (rechts van boven naar onder en 20 cm breed) en linksboven een blobje vallen meer op hoor. Maar ja, als ALLE toestellen van pansonic dat hebben. DAn zie ik het nut niet m.b.t omruilen. Dan is het nog steeds een betere tv dan alle leds (inclu uniformiteit). Samsung heb je brightness pops, die ga ik ook zien.
Het enige wat ik dan zou kunnen doen is, omruilen totdat het weer komt omruilen, repeat tot einde garantie. Maar daar zit ik ook niet op te wachten
is het geen DSE (dirty screen effect)? Deze 'lichtgrijse streepjes' heb ik over het hele scherm en zie je alleen bij bewegend beeld met een lichte achtergrond.Adlermann schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:53:
[...]
Het is een streep. Lijkt een beetje op een doffe vlek die met een kwast erop zit gemaakt. Dus heel egaal. Ook perfect recht.
Ja en hoe ga ik uitleggen dat ik dit niet gedaan heb. Heb deze tv nu al 4 maanden. Ik heb een hogere kans op een omruiling m.b.t. die groene vlekken. Die beschadiging irriteert me niet zo erg. Dat zie ik echt nauwelijks. Die 2 groene vlekken (rechts van boven naar onder en 20 cm breed) en linksboven een blobje vallen meer op hoor. Maar ja, als ALLE toestellen van pansonic dat hebben. DAn zie ik het nut niet m.b.t omruilen. Dan is het nog steeds een betere tv dan alle leds (inclu uniformiteit). Samsung heb je brightness pops, die ga ik ook zien.
Het enige wat ik dan zou kunnen doen is, omruilen totdat het weer komt omruilen, repeat tot einde garantie. Maar daar zit ik ook niet op te wachten
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik weet het verschil. Dit is filter. Want het is ook aanwezig als de tv uitstaatMandrake466 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:56:
[...]
is het geen DSE (dirty screen effect)?. Deze 'lichtgrijse streepjes' heb ik over het hele scherm en zie je alleen bij bewegend beeld met een lichte achtergrond.
Als je er geen last hebt bij het tv kijken, als ie aan staatAdlermann schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:57:
[...]
Ik weet het verschil. Dit is filter. Want het is ook aanwezig als de tv uitstaat
Maar als het begint te knagen, tja dan zou ik de gok wagen.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Mijn filter begint op meerdere plekken trouwens rare plekken te krijgen. Rechtsonder zit er een witte vlek op die lijkt op een vingerafdruk/vuil. Maar wegpoetsen met een doekje met water lukt niet. Maar ja, vanaf de bank zie ik het niet hoor. Wel even in de gaten houden.Mandrake466 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:02:
[...]
Als je er geen last hebt bij het tv kijken, als ie aan staat, zou ik het laten gaan. Zoals je zelf al zegt, mocht je een andere krijgen zal die ook wel iets hebben.
Maar als het begint te knagen, tja dan zou ik de gok wagen.
Verwijderd
Tv staat in de woonkamer, beeld ziet er echt goed uit... prijs valt mee...Aikon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:52:
Ik twijfel tussen de TX-L47ET60 en de TX-P50ST60... Die paar inch doet er niet toe, maar waarom zou ik nou voor plasma moeten kiezen? Zit al een tijd te dubben... Het extra energieverbuik staat me tegen, maar de betere zwartwaarden staan me aan. Wie kan me overtuigen voor het één of ander?
Nee... wakker a.u.b. niet weer die oneindige stroomdiscussie aan
Lijkt dan wellicht meer op een chemische beschadiging vanwege langdurig contact met een ander materiaal dan op een fysieke?Adlermann schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:53:
[...]
Het is een streep. Lijkt een beetje op een doffe vlek die met een kwast erop zit gemaakt. Dus heel egaal. Ook perfect recht.
Snap ik inderdaad, zeker als je wat DSE/VBI betreft nu een goed exemplaar hebt, dan zou ik ook niet snel inruilen.Adlermann schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:53:
[...]Die 2 groene vlekken (rechts van boven naar onder en 20 cm breed) en linksboven een blobje vallen meer op hoor. Maar ja, als ALLE toestellen van pansonic dat hebben. DAn zie ik het nut niet m.b.t omruilen. Dan is het nog steeds een betere tv dan alle leds (inclu uniformiteit). Samsung heb je brightness pops, die ga ik ook zien.
Mijn "green blobs" bevinden zich op dezelfde plekken. Ik heb een zeer sterk overdreven plaatje ergens vandaan gejat en gemirrored, op die plekken zitten ze bij mij ook, maar dan wel tig keer minder erg natuurlijk. Lichter en een beetje groenig op een zwarte achtergrond, en op een 100% wit scherm groeniger dan de rest van het scherm, hoewel je net zo goed kunt zeggen dat het midden een rode vlek heeft. Red blob.

Zo (hieronder, weer gepikt plaatje

Op zich wil ik de omruilgok wel wagen, want ik heb toch meer DSE. Maar het probleem is voor mij: vooral met zwart beeld valt het op. Maar gaat een monteur het ook zien? Overdag foto's maken van die zwarte achtergrond gaat lastig worden, ik kan mijn kamer niet genoeg verduisteren.
Ja, ik heb de blobs ook op dezelfde plekken. Alleen geen red push in het middne. Alleen groen links en rechts.Cap schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:43:
[...]
Lijkt dan wellicht meer op een chemische beschadiging vanwege langdurig contact met een ander materiaal dan op een fysieke?
[...]
Snap ik inderdaad, zeker als je wat DSE/VBI betreft nu een goed exemplaar hebt, dan zou ik ook niet snel inruilen.
Mijn "green blobs" bevinden zich op dezelfde plekken. Ik heb een zeer sterk overdreven plaatje ergens vandaan gejat en gemirrored, op die plekken zitten ze bij mij ook, maar dan wel tig keer minder erg natuurlijk. Lichter en een beetje groenig op een zwarte achtergrond, en op een 100% wit scherm groeniger dan de rest van het scherm, hoewel je net zo goed kunt zeggen dat het midden een rode vlek heeft. Red blob.
[afbeelding]
Zo (hieronder, weer gepikt plaatje) is het bij mij dus op een wit scherm, maar dan wat kleuren betreft precies andersom, middenin een brede rode baan/blob en aan de zijkanten groener, en linksonder lijkt het "neutraal". Ook dit plaatje overdrijft het een stuk meer dan het bij mij met het blote oog zichtbaar is.
[afbeelding]
Op zich wil ik de omruilgok wel wagen, want ik heb toch meer DSE. Maar het probleem is voor mij: vooral met zwart beeld valt het op. Maar gaat een monteur het ook zien? Overdag foto's maken van die zwarte achtergrond gaat lastig worden, ik kan mijn kamer niet genoeg verduisteren.
En ja bij wit en zwart valt het mij op. het gaat ook steeds erger worden is mijn ervaring. Maar ik denk dat jij en ik ook wel in de top 0,000001% zitten van de kritische klanten
Wat je kunt doen om het te forceren mbt zichtbaar te maken. Dit heb ik ook gedaan bij mijn vorige vt50 om de monteur te overtuigen. Pak een full screen pattern (ire 25) en zet de tv in 3d mode. Op mijn vorige tv werd het probleem dan 5x erger. Daar heeft de monteur fotos van gemaakt en op basis daarvan heeft panasonic me een creditatie gegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 19-06-2013 12:53 ]
De THX cinema stand. Kalibratie ga ik me pas aan wagen als ik enigszins weet waar ik het over heb.
Laten doen door iemand met verstand van zaken en de benodigde apparatuur is ook een optie.
Laten doen door iemand met verstand van zaken en de benodigde apparatuur is ook een optie.
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Mijn P50VT50 laat, zoals eerder door Cap beschreven, een relais-klik horen bij het aan- en het uitzetten. Maar het is me opgevallen dat af en toe, als de TV uitstaat, ook spontaan dezelfde relais-klik te horen is. De TV blijft gewoon uit. Hij is aangesloten op een geaard stopcontact, en het heeft geen relatie met in- of uitschakelen van andere apparatuur.Cap schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:02:
Hier 1 bescheiden klik bij aanzetten, en weer eentje bij het uitzetten. Dat is gewoon het voedingsrelais zoals je dat zo vaak hoort bij tv's en versterkers, ik vind dat juist een geruststellend geluid.Klinkt ook niet harder dan die van mijn receiver. Ik heb een 50 inch VT50, het kan best dat er bij een 65 inch 2 relais zijn ingebouwd.
Ik vond via Google veel mensen met een vergelijkbaar fenomeen, vermoedelijk verband houdend met EPG updates, maar dat waren allemaal modellen >3 jaar oud. Is er iemand die dit herkent van recente modellen? Ik kon er in dit en het 2011 topic niets over vinden.
Ja dat heb ik ook.ESteg schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:50:
[...]
Mijn P50VT50 laat, zoals eerder door Cap beschreven, een relais-klik horen bij het aan- en het uitzetten. Maar het is me opgevallen dat af en toe, als de TV uitstaat, ook spontaan dezelfde relais-klik te horen is. De TV blijft gewoon uit. Hij is aangesloten op een geaard stopcontact, en het heeft geen relatie met in- of uitschakelen van andere apparatuur.
Ik vond via Google veel mensen met een vergelijkbaar fenomeen, vermoedelijk verband houdend met EPG updates, maar dat waren allemaal modellen >3 jaar oud. Is er iemand die dit herkent van recente modellen? Ik kon er in dit en het 2011 topic niets over vinden.
Ik heb het ookESteg schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:50:
[...]
Maar het is me opgevallen dat af en toe, als de TV uitstaat, ook spontaan dezelfde relais-klik te horen is. De TV blijft gewoon uit. Hij is aangesloten op een geaard stopcontact, en het heeft geen relatie met in- of uitschakelen van andere apparatuur.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik hoor ook 2x klik bij het aan- en uitzetten en niet een beetje zacht ook. Zal 's kijken of ik het ook hoor als het uit staat.
Wat bedoel je met uit: standby of echt uit met de aan/uit knop?
Wat bedoel je met uit: standby of echt uit met de aan/uit knop?
Zojuist mijn vrouw overtuigd om een 55ST60 te kopen! Helaas is deze TV een zeldzaamheid in de winkel, verdreven door de LCD/LED massa.
Aangezien jullie ervaren Plasma gebruikers zijn, hebben jullie wellicht tips over welke winkels ik zou kunnen bezoeken om een scherpe prijs te bedingen? Eventueel buitenland?
Het suffe is dat deze TV op de Nederlandse panasonic site €1599 kost en op de internationale met $150 korting voor $1350 (dat is €1007) aangeboden wordt.
Aangezien jullie ervaren Plasma gebruikers zijn, hebben jullie wellicht tips over welke winkels ik zou kunnen bezoeken om een scherpe prijs te bedingen? Eventueel buitenland?
Het suffe is dat deze TV op de Nederlandse panasonic site €1599 kost en op de internationale met $150 korting voor $1350 (dat is €1007) aangeboden wordt.
Al in de Pricewatch gekeken?
The devil is in the details.
Ik krijg die update hier niet aan de praat. Bestand downloaden en op SD zetten is het probleem allemaal niet. Maar de TV herkent de SD gewoon niet?Adlermann schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:02:
nieuwe firmware voor de vt50
http://panasonic.jp/suppo.../fw/europe/down_eu13.html
vanzelfsprekend!Hahn schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:20:
Al in de Pricewatch gekeken?
maar had slechte verhalen gehoord over de webshop die onder de marktprijs aanbiedt...
Ben zéér benieuwd naar eventuele alternatieven. Bijvoorbeeld succesvol old-school afdingen bij een specifieke winkel of webshop?
Je moet niet internationaal gaan vergelijken. Dat is ook niet helemaal eerlijk. In de VS zit er sowieso geen BTW op, en je hebt ook nog te maken met importheffingen e.d. Het is hier heus niet duurder omdat ze at leuk vinden ofzo:) Ookk ortingen moet je niet meetellen. $1500 dollar naar 1599 euro is een vrij normale vertaling. Vergeet niet dat ze geen BTW kennen in de VS en dat prijzen zonder sales tax zijn (per staat anders)lavalamp schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:19:
Zojuist mijn vrouw overtuigd om een 55ST60 te kopen! Helaas is deze TV een zeldzaamheid in de winkel, verdreven door de LCD/LED massa.
Maar je zou inderdaad in het buitenland kunnen kijken. Maar pas wel op: de USA versie ondersteunt geen 50hz. Dus al je televisiemateriaal gaat via een hele rare pull down of helemaal niet. Onbekend of die 50z input ook ondersteund.
Net even gekeken: nee 50hz input is compleet onmogelijk met een USA panasonic tv
De UK versie heeft andere beperkingen/toevoegen, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd.
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 19-06-2013 16:40 ]
USB stick?FeaR schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Ik krijg die update hier niet aan de praat. Bestand downloaden en op SD zetten is het probleem allemaal niet. Maar de TV herkent de SD gewoon niet?
Die doet het wel. Dacht dat het per se met SD moest

Als je een paar berichten terug had gelezen zie je dit staan van mij:FeaR schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:00:
[...]
Die doet het wel. Dacht dat het per se met SD moest![]()
FW downloaden en uitpakken op je usb. Zodra je de usb in de usb poort van de tv steekt krijg je gelijk de melding 'nieuwe fw geonden bla bla' en begint met updaten
Sorry was een inkoppertje hehe
Hij hoort te klikken een halve minuut nadat hij standby is gegaan. En natuurlijk bij het aanzettenESteg schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:50:
[...]
Mijn P50VT50 laat, zoals eerder door Cap beschreven, een relais-klik horen bij het aan- en het uitzetten. Maar het is me opgevallen dat af en toe, als de TV uitstaat, ook spontaan dezelfde relais-klik te horen is. De TV blijft gewoon uit. Hij is aangesloten op een geaard stopcontact, en het heeft geen relatie met in- of uitschakelen van andere apparatuur.
Alle reageerders op mijn post van afgelopen zondag hartelijk dank!
Een mooi plaatje voor mijn geestesoog: Forumleden die naar hun Pana spurten, daarop voor hun HDMI1-ingang mijn opgegeven instellingen inkloppen, hun exemplaar van ELISABETH of LIFE in het BluRayspeler laatje leggen, zorgvuldig kijken en dan treurig het wijze hoofd schudden…. Die man die het “D-woord” heeft uitgesproken snapt er ook echt helemaal niets van! …. Totaal verpest door zijn vroegere instellingen… Jammer, maar hopeloos!...
Mwah.. valt mee hoor, heus. Spreekt dan mijn opgegeven instelling voor TV kijken (wat ik wel 20 x zoveel doe als DVD/Blu Ray kijken) al niet een iets andere taal? Kan iemand die zo zeikerig bezorgd is over de huidtinten een soorthardcore LCD’er zijn met zijn opgepompte kleurenvoorliefde?...
Wat ik op HDMI/BluRay terug pobeer te krijgen zijn niet zozeer de kleuren, maar de brilliantheid van het beeld, de haarscherpe details in de kleding van zo’n hofhouding in ELISABETH, de weerkaatsingen van het licht op de goud- en zilverstiksels ,kronen, op schalen, flessen, vazen, wapens etc. En dat is me tot op heden eigenlijk het best gelukt met .. Dynamisch. Zeker ook niet ideaal. Maar komt nog het verst.
Heb helaas weinig gelegenheid om uitgebreid met instellingen te spelen, maar boek iedere keer weer iets vooruitgang.
Denken de heren kalibreerders dat ik dat mijn wensen uiteindelijk in een andere, betere instelling zullen kunnen worden gerealiseerd?
Freaky35: Hoog cotrast én Dynamisch geeft inbransgevaar. Logisch! Maar geldt dat denk je óók als die combinatie alleen bij HDMI ingangen wordt gebruikt? Er is dan nooit een logo aanwezig (maar natuurlijk wel balken soms).
Adlerman: bedoel je “moordend” in overdrachtelijke zin, of kan "D" ook fysieke schade aan het toestel toebrengen.. Wat gebeurt er dan met het “gamma” en hoe kan zo’n instelling details in het beeld verloren laten gaan (waar ik er juist wat meer denk te zien)?
Jouw gouden tip is echter die van de “panel brightness”!!! Ik zat eerst aan de verkeerde knopjes te klooien, maar nu ik deze heb toegepast kom ik ook met professional2 plotseling al heel goed uit. Dank!!
Verder een heel fijn scherm, waarbij ik (afkloppen!!!) nog geen spoortje va de bekende nare dingen ben tegen gekomen.
Een mooi plaatje voor mijn geestesoog: Forumleden die naar hun Pana spurten, daarop voor hun HDMI1-ingang mijn opgegeven instellingen inkloppen, hun exemplaar van ELISABETH of LIFE in het BluRayspeler laatje leggen, zorgvuldig kijken en dan treurig het wijze hoofd schudden…. Die man die het “D-woord” heeft uitgesproken snapt er ook echt helemaal niets van! …. Totaal verpest door zijn vroegere instellingen… Jammer, maar hopeloos!...
Mwah.. valt mee hoor, heus. Spreekt dan mijn opgegeven instelling voor TV kijken (wat ik wel 20 x zoveel doe als DVD/Blu Ray kijken) al niet een iets andere taal? Kan iemand die zo zeikerig bezorgd is over de huidtinten een soorthardcore LCD’er zijn met zijn opgepompte kleurenvoorliefde?...
Wat ik op HDMI/BluRay terug pobeer te krijgen zijn niet zozeer de kleuren, maar de brilliantheid van het beeld, de haarscherpe details in de kleding van zo’n hofhouding in ELISABETH, de weerkaatsingen van het licht op de goud- en zilverstiksels ,kronen, op schalen, flessen, vazen, wapens etc. En dat is me tot op heden eigenlijk het best gelukt met .. Dynamisch. Zeker ook niet ideaal. Maar komt nog het verst.
Heb helaas weinig gelegenheid om uitgebreid met instellingen te spelen, maar boek iedere keer weer iets vooruitgang.
Denken de heren kalibreerders dat ik dat mijn wensen uiteindelijk in een andere, betere instelling zullen kunnen worden gerealiseerd?
Freaky35: Hoog cotrast én Dynamisch geeft inbransgevaar. Logisch! Maar geldt dat denk je óók als die combinatie alleen bij HDMI ingangen wordt gebruikt? Er is dan nooit een logo aanwezig (maar natuurlijk wel balken soms).
Adlerman: bedoel je “moordend” in overdrachtelijke zin, of kan "D" ook fysieke schade aan het toestel toebrengen.. Wat gebeurt er dan met het “gamma” en hoe kan zo’n instelling details in het beeld verloren laten gaan (waar ik er juist wat meer denk te zien)?
Jouw gouden tip is echter die van de “panel brightness”!!! Ik zat eerst aan de verkeerde knopjes te klooien, maar nu ik deze heb toegepast kom ik ook met professional2 plotseling al heel goed uit. Dank!!
Verder een heel fijn scherm, waarbij ik (afkloppen!!!) nog geen spoortje va de bekende nare dingen ben tegen gekomen.
Leuk om weten dat het dus kan en blijkbaar dan ook nog zonder problemenCap schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:11:
Ik weet niet hoe het bij de 60 serie zit, maar bij de 50 serie is ie al haaks. De voedingsstekker is en blijft wel het meest uitstekende deel, maar haal je het klemmetje er vanaf dan hou je een standaard C13 haaks apparaatsnoer over. Afstand van de muur is dan zo dat je vingers er nog net plat achter kunnen, je knokkels niet.
Ondanks kalibratie van mijn VT60 blijf ik toch last houden van een soort van rode zweem.Ook mijn greyscale ramp vertoond kleur met name tussen 50-80 IRE.Is hier nog wat aan te doen.
bvd
bvd
wie heeft dit gekalibreerd. Want dat zou dan opnieuw moeten.kimone66 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:08:
Ondanks kalibratie van mijn VT60 blijf ik toch last houden van een soort van rode zweem.Ook mijn greyscale ramp vertoond kleur met name tussen 50-80 IRE.Is hier nog wat aan te doen.
bvd
Ook lees ik rapporten dat het erg moeilijk is om op een greyscale ramp een goed grijsbeeld te krijgen bij een vt60.
Maar als het in content zichtbaar is, dan moet het gewoon opnieuw gekalibreerd worden. A.s het tussen 50 en 80 is dan is de tweepunts kalibratie al niet goed gedaan. Wat je zou kunnen proberen is om de versterkingsfactor bij rood wat terug te zetten bij je twee punts kalibratie en dan visueel te controleren of het beter gaat worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 19-06-2013 19:32 ]
Misschien kan je een keer die film in een gecalibreerd scherm steken, dan zie je hoe het moet zijn. Dat jij zelf meer glans op kronen wil zien is leuk, maar hoeft niet perse een natuurgetrouwe weergave van de film te zijn.
Wat betreft de klik na het uitzetten: kijk eens hoe je settings staan in instellingen, systeemmenu, systeem bijwerken. Staat ie op "onmiddelijk" dan gaat ie direct na het uitzetten controleren op een firmware update. Ongeveer een half minuutje later geeft ie dan inderdaad nog een klik omdat ie écht uit gaat. 

Probeer zowel bij R-cut als R-drive (2-punts witbalans) eens 1 tot 2 tikjes eraf te halen.
Kan me niet voorstellen dat het bij de 60 serie anders is, waarschijnlijk was het gewoon een ander netsnoer dat ze er in de winkel ingestoken hebben.Moris schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:40:
[...]
Leuk om weten dat het dus kan en blijkbaar dan ook nog zonder problemen
Waarschijnlijk had je de SD er al in zitten bij het aanzetten? Hij herkent hem alleen als je hem erin stopt als de tv al aan staat.FeaR schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Ik krijg die update hier niet aan de praat. Bestand downloaden en op SD zetten is het probleem allemaal niet. Maar de TV herkent de SD gewoon niet?
Het kan op zich dat er wat roodzweem in de middenzone zit, maar dit hoort wel subtiel te zijn. Probleem kan bijvoorbeeld zo ontstaan: als je met te kleine windows kalibreert (bijv 2%) dan is het wit te rood bij grotere lichte vlakken, dus bijvoorbeeld bij een complete greyscale trap of helemaal bij een fullscreen wit / lichtgrijs scherm. Andersom is het beeld te groen bij kleinere witte vlakken als je met fullscreen fields gaat kalibreren. Om over de gamma nog maar te zwijgen. Een plasma kalibreren is één groot compromis. Voor de greyscale zou ik windows tussen pakweg de 10 en 20% nemen, dat komt mooi overeen met wat er gemiddeld aan licht vlak in een beeld getoond wordt wanneer je naar normale video/film content kijkt.kimone66 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:08:
Probeer zowel bij R-cut als R-drive (2-punts witbalans) eens 1 tot 2 tikjes eraf te halen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 20:00 ]
Ik heb dit zelf gedaan.In de greyscale heb ik een afwijking van 1.5 (dE).Eerst 2 punten op 30 en 80 IRE,daarna de fijnafstelling.Gamma zit ik op 2.12.Ook wat betreft CMS heb ik een minimale afwijking.Adlermann schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:31:
[...]
wie heeft dit gekalibreerd. Want dat zou dan opnieuw moeten.
Ook lees ik rapporten dat het erg moeilijk is om op een greyscale ramp een goed grijsbeeld te krijgen bij een vt60.
Maar als het in content zichtbaar is, dan moet het gewoon opnieuw gekalibreerd worden. A.s het tussen 50 en 80 is dan is de tweepunts kalibratie al niet goed gedaan. Wat je zou kunnen proberen is om de versterkingsfactor bij rood wat terug te zetten bij je twee punts kalibratie en dan visueel te controleren of het beter gaat worden.
Dit heb ik nu al een paar keer gedaan,maar die gekleurde greyscale en rode zweem blijft.
Zie mijn reactie hierboven. Welke testschermen heb je gebruikt? En welke meter, en welke software?
PS roodzweem kan ook gewoon ontstaan door de disuniformiteit van het scherm. Ik heb een subtiel rode vlek in het midden bij volledig wit scherm (met juist meer groen aan de randen). Dat zie je uiteindelijk ook een beetje terug in de greyscale. Maar het is heel subtiel en geen probleem bij echte content.
En let wel: juist bij zo'n greyscaletrap worden zeer kleine afwijkingen al ongenadig blootgelegd, loop je met je oog bij de bovenste trap van AVSHD van donker naar licht en weer terug dan zie je gewoon hele subtiele tintverschillen. Pak je de onderste trap dan zie je ook verschillen, maar op andere plekken. Dus waar bijv. in de bovenste trap het 6e balkje van links iets groenig is, is hetzelfde balkje (6e van rechts) in de onderste trap juist iets meer naar rood toe. Dat is dus te wijten aan uniformiteit.
PS roodzweem kan ook gewoon ontstaan door de disuniformiteit van het scherm. Ik heb een subtiel rode vlek in het midden bij volledig wit scherm (met juist meer groen aan de randen). Dat zie je uiteindelijk ook een beetje terug in de greyscale. Maar het is heel subtiel en geen probleem bij echte content.
En let wel: juist bij zo'n greyscaletrap worden zeer kleine afwijkingen al ongenadig blootgelegd, loop je met je oog bij de bovenste trap van AVSHD van donker naar licht en weer terug dan zie je gewoon hele subtiele tintverschillen. Pak je de onderste trap dan zie je ook verschillen, maar op andere plekken. Dus waar bijv. in de bovenste trap het 6e balkje van links iets groenig is, is hetzelfde balkje (6e van rechts) in de onderste trap juist iets meer naar rood toe. Dat is dus te wijten aan uniformiteit.
[ Voor 80% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 20:04 ]
windows AVSHD, i1 display pro en Chromapure
[ Voor 7% gewijzigd door kimone66 op 19-06-2013 20:06 ]
Welke windows, die van AVSHD? Die zijn zo'n 20% en voldoen op zich prima, dus dat is dan het probleem niet.
Doe voor de gein eens een run met de kleine APL, de windows, dan de grote APL, dan de fields, en zie de verschillen. Waarschijnlijk ga je van te weinig rood in run 1 naar teveel rood in run 4.
Doe voor de gein eens een run met de kleine APL, de windows, dan de grote APL, dan de fields, en zie de verschillen. Waarschijnlijk ga je van te weinig rood in run 1 naar teveel rood in run 4.
[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 20:09 ]
Het kan zijn dat de i1d3 niet heel accuraat is. Daar zit wat afwijking in. Hij meet namelijk te weinig rood out of the box (vaak), dus dat kan het probleem zijn! Dus dan zit je eigenlijk niet in 1.5de maar misschien op 4.5dE. En dat wordt zichtbaar.kimone66 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:04:
windows AVSHD, i1 display pro en Chromapure
De i1d3 is voor de meter dat is het wel accuraat en goed hoor. Maar er zit wel wat afwijking in.
Kan zeker. Uiteindelijk gaat het erom dat de afwijking behoorlijk laag en constant is, maar de ogen zijn er om het uiteindelijke resultaat te beoordelen. Ik heb liever een dE 3 die op het oog goed is dan een dE 0.5 die op het oog een kleurzweem heeft.
Ik kan het nog een keer proberen met colorhcfr en de correctie file van adlermann waarvoor mijn dank.
Dat kan ook verkeerd uitpakken. Ik heb nu een betere meter gekocht en die correctiefile deed wel wat, maar weer teveel. Van te weinig rood, naar te veel rood.kimone66 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:13:
Ik kan het nog een keer proberen met colorhcfr en de correctie file van adlermann waarvoor mijn dank.
Als je in Enschede woont kan ik wel een correctiefile maken voor je 1d3, anders niet
Mee eens. Maar een kleurzweem uberhaupt is niet goedCap schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:11:
Kan zeker. Uiteindelijk gaat het erom dat de afwijking behoorlijk laag en constant is, maar de ogen zijn er om het uiteindelijke resultaat te beoordelen. Ik heb liever een dE 3 die op het oog goed is dan een dE 0.5 die op het oog een kleurzweem heeft.
Maar als je getalletjes goed zijn (om daar een waarde aan te hangen) en je hebt toch een zweem op de patterns, dan kun je ook vragen stellen bij de meter.
Maar zelfs met een worst case i1d3 moet je eigenlijk niet echt een kleurzweem krijgen die op het oog zo zichtbaar is (denk ik)
Naja het hele 'probleem' met plasma is dat het idd moeilijk in te schatten is hoe het naar echte content gaat. Dus daaorm iderdaad, patterns gebruiken en visueel controleren op greyscale ramps en daarna echte content beoordelen.
[ Voor 32% gewijzigd door Adlermann op 19-06-2013 20:16 ]
Kleurzweem zou inderdaad niet moeten, maar als er inderdaad een dE van 4 op je i1d3 zit, en zowel je patternkeuze als je disuniformiteit dit effect toevallig ook nog eens versterken (en, stel je eens voor, een kleine green blob in het midden van je scherm waar je je meter hangt) dan kan je uiteindelijk onbedoeld toch op een kleurzweem komen. Opnieuw proberen met een andere benadering is dan toch het devies. 
Wil je echt echt helemaal nulkommanul kleurzweem in je greyscale pattern dan is de enige oplossing: kalibreren op je greyscale pattern.
Meter verplaatsen dus. Maar dat is redelijk zinloos, haha.
Wil je echt echt helemaal nulkommanul kleurzweem in je greyscale pattern dan is de enige oplossing: kalibreren op je greyscale pattern.
[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 20:21 ]
DSE / niet uniform zijn van het scherm, zou kunnen. Uniformiteit kun je met een goed oog controleren op een full white screen en kijken op welke plekken het naar rood resp. groen neigt. 
En dan ter bevestiging ook bij lagere helderheden (30-90) naar de fullscreen fields kijken, soms is het daar wat duidelijker.
En dan ter bevestiging ook bij lagere helderheden (30-90) naar de fullscreen fields kijken, soms is het daar wat duidelijker.
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 20:23 ]
Ja, daar ben ik het mee eens hoor. Maar een green blob zou je wel op moeten vallen denk ik, ook bij een pattern van 20%.Cap schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:19:
Kleurzweem zou inderdaad niet moeten, maar als er inderdaad een dE van 4 op je i1d3 zit, en zowel je patternkeuze als je disuniformiteit dit effect toevallig ook nog eens versterken (en, stel je eens voor, een kleine green blob in het midden van je scherm waar je je meter hangt) dan kan je uiteindelijk onbedoeld toch op een kleurzweem komen. Opnieuw proberen met een andere benadering is dan toch het devies.
Dan wordt het de meter hangen op een greyscale ramp
edit:
LOL, ok, dat had jij ondertussen ook al gepost terwijl ik dit aan het typen was
LOL, ok, dat had jij ondertussen ook al gepost terwijl ik dit aan het typen was
Wat trouwens wel typisch is, op de interne patterns op mijn vorige tv had ik geen last van die green blob, vbi en al die andere onzin. Maar wel gewoon als eh via hdmi naar binnen kwam (en andere sources)
Bij deze nog niet getest. De monteur stond toen ook te klapperen met z'n ogen.
[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 19-06-2013 20:23 ]
Het vreemde is dat wanneer ik de fields bekijk de kleurzweem nauwelijks zichtbaar is.Alleen in witte content zoals sneeuw is het soms duidelijk zichtbaar.
We zijn het eens, zie mijn toevoeging hierboven. 
Bij mijn VT50 zijn de afwijkingen via HDMI i.c.m. een blu-ray speler (samsung) zo goed als gelijk aan de afwijkingen via Viera Connect. Bij mijn ST50 was dat wel anders. Meer groen daar in de Viera Connect stand.
@kimone, kan best dat het meer opvalt bij sneeuw omdat er daar dus sprake is van verschillende grijstinten, maar hij is er dus wel bij de fields. Als de zweem steeds op dezelfde plekken op het scherm zit is het toch echt de beperkte uniformiteit.
Bij mijn VT50 zijn de afwijkingen via HDMI i.c.m. een blu-ray speler (samsung) zo goed als gelijk aan de afwijkingen via Viera Connect. Bij mijn ST50 was dat wel anders. Meer groen daar in de Viera Connect stand.
@kimone, kan best dat het meer opvalt bij sneeuw omdat er daar dus sprake is van verschillende grijstinten, maar hij is er dus wel bij de fields. Als de zweem steeds op dezelfde plekken op het scherm zit is het toch echt de beperkte uniformiteit.
[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 20:26 ]
Als je het in de ramp ziet dan komt het 100% terug in echte content. Op fields zit altijdwel wat. Bij mij is dat groen, bij cap groen en rood.kimone66 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:24:
Het vreemde is dat wanneer ik de fields bekijk de kleurzweem nauwelijks zichtbaar is.Alleen in witte content zoals sneeuw is het soms duidelijk zichtbaar.
Ik zit even te denken waar het nog meer aan kan liggen.. Wat ik nu zou doen. Reset naar factory defaults. En pak de small APL.
[edit]
Pak eens de greyscal van DVE. Die zit op een andere plek volgens mij (verticaal links). Misschien kun je zo idd checken op uniformiteitsproblemen.
[edit]
Als je in de buurt zou wonen dan zou ik nu zo in de auto springen
[edit2]
Maar het komt ok terug in de greyscale ramp zei je? En zit het wit daar op een andere plek dan de rode plekken in je fields? Zo ja, dan hoeft het geen uniformiteitsprobleem te zijn, maar dan kan het gewoon een kalibratiefout zijn.
Maar ik lees veel rapporten / berichten op duitse sites dat het kalibreren van een vt60 met een id3 een hel is. Ze spreken daar over een regenboog greyscale ramp
[edit]
Ik zet mijn geld op dat je het beter nu opnieuw kunt proberen met een andere pattern om alles uit te sluiten. Kijk of je met een APL een beter resultaat krijgt. Gewoon nu professional 2 pakken, andere pattern gebruiken en dan side by side het eind resultaat vergelijken (dus switchen tussen prof 1 met je window kal en prof 2 met je apl cal)
[ Voor 51% gewijzigd door Adlermann op 19-06-2013 20:35 ]
Small APL geven bij mij altijd meer groen, ga ik daarop kalibreren (komt dan neer op groen terugdraaien dus) dan heb ik teveel rood in grotere windows. Was ook zo bij mijn ST50. Maar het kan natuurlijk variëren van model tot model.
Overigens: de Spears & Munsil greyscale steps tonen bij mij op het oog altijd mooier dan die van AVSHD. Niet dat ik daar iets mee op schiet, maar het geeft wel aan dat elk pattern weer een iets ander resultaat geeft.
Overigens: de Spears & Munsil greyscale steps tonen bij mij op het oog altijd mooier dan die van AVSHD. Niet dat ik daar iets mee op schiet, maar het geeft wel aan dat elk pattern weer een iets ander resultaat geeft.
[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 20:32 ]
Succes! Nog een tip: ga je opnieuw kalibreren met een iets andere benadering, neem hiervoor dan de andere professional mode (of evt. custom mode bij de 60 serie): dan kun je snel de resultaten met die van de vorige kalibratie vergelijken.
Edit: zie dat Adlermann dit ook al aangaf.
PS let ook op je (10-punts) gamma: pas je die aan dan kan je witbalans weer wat veranderen over de verschillende windows.
En nu houd ik hier weer op over kalibratie om klachten te voorkomen.
PS let ook op je (10-punts) gamma: pas je die aan dan kan je witbalans weer wat veranderen over de verschillende windows.
[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 19-06-2013 20:42 ]
Ja, dat advies had ik ook al gegevenCap schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:35:
Succes! Nog een tip: ga je opnieuw kalibreren met een iets andere benadering, neem hiervoor dan de andere professional mode (of evt. custom mode bij de 60 serie): dan kun je snel de resultaten met die van de vorige kalibratie vergelijken.
Mijn laatste opmerking is, OCD als ik soms ben. Doe professioneel 1 op pattern x, professioneel 2 op pattern y, vergelijk. houdt de beste. Pak dan weer een ander pattern en vervang de slechte daarmee. Als je klaar bent: vergelijk
Nog een punt over de 10punts kalibratie:
Doe ook altijd eerst de 2 punts goed. Knetterhard alleen op de 10punts rammen kan ook voor rare resultaten zorgen. Andere interpolitie-technieken tussen de stappen zorgen daarvoor. Bij de twee-punts trek je het heel grof recht maar vindt er geen interpolatie plaats tussen de stappen.
Bij tienpunts gaat hij rekenen tussen de stappen om zo min mogelijk effect te hebben op de volgende stap. Dit kan echter als je heel hard daaraan gaat rammen hele enge effecten krijgen.
Maar hier citeer ik David van hdtvtest.co.uk
[ Voor 28% gewijzigd door Adlermann op 19-06-2013 20:46 ]
Ik heb al een run gedaan onder custom mode.Kwa getalletjes waren de verschillen minimaal.Alleen had ik een iets betere gamma.Visueel helaas hetzelfde.
Ik gebruik sinds januari de 42ST50 met een Quantis CI+ module. Heeft altijd prima gewerkt, tot vorige week. Nu krijg ik bijna iedere keer als ik de TV aanzet dezelfde foutmelding als bird-of-prey hierboven: "Geen kanalen gevonden". Opnieuw scannen levert direct weer een volle lijst kanalen op. Dit is zeer irritant. Iemand enig idee waar dit probleem zit? In de TV of in de module?bird-of-prey schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:13:
Ik ben nu een week een tevreden bezitter van een ST50
Helaas heb ik nu al 2 keer de volgende melding gekregen na het aanzetten van de TV:
"geen kanalen gevonden..... druk op ok om de auto set-up te starten"
Mijn kabelaar is Ziggo en ik kijk via DVB-C met een Quantis CI+ module.
Na het weer doorlopen van de setup worden alle kanalen weer gevonden en kan er weer TV gekeken worden.
Op tweakers en ziggo-gebruikers.nl zijn er meer mensen die er last van hebben, maar dan vooral in 2011.
Is er al een oplossing bekend of heeft iedereen er maar mee leren leven?
Ik ben toch malle pietje niet!
Die instelling staat op "off", omdat ook handmatig zoeken naar updates eindeloos lang duurt. Terwijl de internetverbinding prima is. 20 à 30 seconden nadat ik de TV uitzet, hoor ik het relais inderdaad klikken. De "extra" klik komt echt op random tijdstippen voor. Toevallig een kwartier geleden, terwijl de TV al uren uit stond...Cap schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:57:
Wat betreft de klik na het uitzetten: kijk eens hoe je settings staan in instellingen, systeemmenu, systeem bijwerken. Staat ie op "onmiddelijk" dan gaat ie direct na het uitzetten controleren op een firmware update. Ongeveer een half minuutje later geeft ie dan inderdaad nog een klik omdat ie écht uit gaat.
Ik heb er met mijn vt50 geen last van .ESteg schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:32:
[...]
Die instelling staat op "off", omdat ook handmatig zoeken naar updates eindeloos lang duurt. Terwijl de internetverbinding prima is. 20 à 30 seconden nadat ik de TV uitzet, hoor ik het relais inderdaad klikken. De "extra" klik komt echt op random tijdstippen voor. Toevallig een kwartier geleden, terwijl de TV al uren uit stond...
Heb je een CI module? Trek die er eens uit, wellicht dat dat de boosdoener is want ik heb die niet.
Ik heb de VT50 met CI module van Ziggo en ik heb er ook geen last van. Tenminste het is mij overdag of 's- avonds niet opgevallen. Als het op willekeurige tijden gebeurt dan had ik het zeker 's-nachts gehoord want als het klikt dan klikt het ook echt hard bij mij.shameete schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 06:19:
[...]
Ik heb er met mijn vt50 geen last van .
Heb je een CI module? Trek die er eens uit, wellicht dat dat de boosdoener is want ik heb die niet.
Nee, geen CI. Ik zal het de komende tijd in de gaten houden, misschien dat er toch een patroon in te ontdekken is...shameete schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 06:19:
[...]
Ik heb er met mijn vt50 geen last van .
Gek dat die klik bij jou zou keihard is Mandrake, bij mij is het echt een heel gedempt en vriendelijk klikje!
Verder geen last van random klikken hier.
Het duurt handmatig inderdaad langer dan nodig lijkt, maar ik heb er geen last van als ie "uit" staat. Ik heb hem op 5AM staan, dan slaap ik namelijk bijna altijd!ESteg schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:32:
[...]
Die instelling staat op "off", omdat ook handmatig zoeken naar updates eindeloos lang duurt. Terwijl de internetverbinding prima is. 20 à 30 seconden nadat ik de TV uitzet, hoor ik het relais inderdaad klikken. De "extra" klik komt echt op random tijdstippen voor. Toevallig een kwartier geleden, terwijl de TV al uren uit stond...
[ Voor 76% gewijzigd door Cap op 20-06-2013 09:43 ]
is een 65" geschikt voor een kijkafstand van 3 meter?
Ja hoor.MaxHardcore schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:28:
De vraag is altijd of je kamer en/of wederhelft hiervoor geschikt is
In wat voor gevallen zou je kamer niet geschikt zijn?SanduTje schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:13:
De vraag is altijd of je kamer en/of wederhelft hiervoor geschikt is
Wederhelft is inderdaad een lastig verhaal
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen perse zit te wachten op een videowall in z'n woonkamer
Zeer persoonlijk!,ik vind een 50inch al een de grootte kant bij die adstand, zekers doordat de pixels groter worden dus duidelijker zichtbaar en natuurlijk moeten je ogen ook meer scannen op die afstandMaxHardcore schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:28:
Kortom eerst zelf uittesten in een winkel op die afstand, of je daaraan kan wennen
Verder zal je gewoon meer rommel zijn in slechte kwaliteit , omdat dat simpelweg uitvergroot word op zo'n scherm en dus helemaal op die afstand.
Dus veel HD kijken zal ik zeggen
Ik zou dan eerder voor een 50inch of 55inch(maximaal)
Maar das dus persoonlijk
[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 20-06-2013 18:17 ]
Had zin en tijd vandaag om weer verder te zoeken. AV forum opgezocht, instellingen gevonden en uitgeprint en toen naar de GT60. Met ingang op TV in professional2 aan het instellen gegaan.jasper2603 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:38:
@ersy Bij mij wordt de achterkant van de tv ook erg warm. Veel warmer dan m'n oude led tv. Beeld is wel super trouwens. Ik kijk in pro mode met de instellingen van AV forum, echt super beeld.
Alleen het voetbal vind ik minder op m'n plasma als op de led.
Dit leidt tot verbazing en vragen.
De "White Balance 2-Point" instellingen heb ik ook. Ga je vervolgens de "Fijnere Aanpassing" in, dan komt er "Ingangsniveau" (100 IRE, kan je trouwens iets met dat item?) en dan zie je "R/G/B versterkingsfactoren" met schuifbalkjes. Deze komen niet voor in de Engelse lijst!
Maar ... die hebben dan wel weer die "White Balance 10-Point" en die kan ik nu juist weer niet vinden!
"Kleurbeheer" loopt gelijk op. "Gamma" ook die 2.2 stand, maar dan wéér zo'n verschil: de veelbelovende "Fijnere Aanpassing" daar levert een "(Gamma)Versterking" schuif van -50 tot +50 op die ontbreekt in de Engelse lijst, maar die hebben dan wél weer zo'n mooie "Gamma Detailed" mogelijkheid met 10 regelgebieden.
Vanwaar die verschillen en lopen de andere (GT)60-tigers daar ook tegen aan??
Het resultaat : in potentie goed, maar wél met knalrooie koppen.
Zouden die gereduceerd worden als ik wel die verfijnde regelmogelijkheden zou hebben?
Je hebt gewoon beschikking over de 10 punt's WB. Dat heet witbalans en fijnere aanpassing.ersy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:13:
[...]
Had zin en tijd vandaag om weer verder te zoeken. AV forum opgezocht, instellingen gevonden en uitgeprint en toen naar de GT60. Met ingang op TV in professional2 aan het instellen gegaan.
Dit leidt tot verbazing en vragen.
De "White Balance 2-Point" instellingen heb ik ook. Ga je vervolgens de "Fijnere Aanpassing" in, dan komt er "Ingangsniveau" (100 IRE, kan je trouwens iets met dat item?) en dan zie je "R/G/B versterkingsfactoren" met schuifbalkjes. Deze komen niet voor in de Engelse lijst!
Maar ... die hebben dan wel weer die "White Balance 10-Point" en die kan ik nu juist weer niet vinden!
"Kleurbeheer" loopt gelijk op. "Gamma" ook die 2.2 stand, maar dan wéér zo'n verschil: de veelbelovende "Fijnere Aanpassing" daar levert een "(Gamma)Versterking" schuif van -50 tot +50 op die ontbreekt in de Engelse lijst, maar die hebben dan wél weer zo'n mooie "Gamma Detailed" mogelijkheid met 10 regelgebieden.
Vanwaar die verschillen en lopen de andere (GT)60-tigers daar ook tegen aan??
Het resultaat : in potentie goed, maar wél met knalrooie koppen.
Zouden die gereduceerd worden als ik wel die verfijnde regelmogelijkheden zou hebben?
De menuopties zijn overal hetzelfde, zit alleen een andere naam aan.
Ik weet niet of het tussen de oren zit of mij aanstel maar het lijkt wel of de beeldkwaliteit achteruit is gegaan na de FW update van 1626 naar 1628. Het lijkt nu smeuig.
Graag een bevestiging dat ik niet gek aan het worden ben.
Het enige wat me opvalt is hoe groen mijn scherm is geworden (tijdens het updaten : ) )Mandrake466 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:55:
Ik weet niet of het tussen de oren zit of mij aanstel maar het lijkt wel of de beeldkwaliteit achteruit is gegaan na de FW update van 1626 naar 1628. Het lijkt nu smeuig.
Ik heb een 50UT50 (per jan/dec) + Quantis CI module + ZIGGO en sinds ongeveer een week dezelfde problemen. Heel irritant inderdaad. Hiervoor heb ik het een paar keer gehad.The Legend schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:19:
[...]
Ik gebruik sinds januari de 42ST50 met een Quantis CI+ module. Heeft altijd prima gewerkt, tot vorige week. Nu krijg ik bijna iedere keer als ik de TV aanzet dezelfde foutmelding als bird-of-prey hierboven: "Geen kanalen gevonden". Opnieuw scannen levert direct weer een volle lijst kanalen op. Dit is zeer irritant. Iemand enig idee waar dit probleem zit? In de TV of in de module?
Geen idee wat de oorzaak is, maar opnieuw scannen lijkt de enige oplossing.
Ik vind de zwartwaardes van mijn 50vt60 overdag erg tegen vallen. Mijn oude 42pv60 had overdag betere zwartwaarde. Daar in tegen savonds is de zwartwaarde subliem!
Vaag.. in het Ziggo CI+ topic melde iemand dat dit een typisch Panasonic probleem is. Merkwaardige is dan wel dat het mij pas echt opspeelt sinds vorige week. Ik heb ook Ziggo trouwens.JPS schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:47:
[...]
Ik heb een 50UT50 (per jan/dec) + Quantis CI module + ZIGGO en sinds ongeveer een week dezelfde problemen. Heel irritant inderdaad. Hiervoor heb ik het een paar keer gehad.
Geen idee wat de oorzaak is, maar opnieuw scannen lijkt de enige oplossing.
Ik ben toch malle pietje niet!
Zou het zo zijn? Het lijkt me geen Ziggo probleem; op de een of andere manier verliest ie zijn geheugen. Is het ook met andere CI+ modules dan de Quantis? En het kan natuurlijk ook de Quantis/Panasonic combi zijn...The Legend schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:20:
[...]
Vaag.. in het Ziggo CI+ topic melde iemand dat dit een typisch Panasonic probleem is. Merkwaardige is dan wel dat het mij pas echt opspeelt sinds vorige week. Ik heb ook Ziggo trouwens.
Ben bang dat er dan misschien een bug zit in mijn scherminstellingen!Adlermann schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:17:
[...]
Je hebt gewoon beschikking over de 10 punt's WB. Dat heet witbalans en fijnere aanpassing.
De menuopties zijn overal hetzelfde, zit alleen een andere naam aan.
Uitgangssituatie: TVingang/proffesional 2.
Na aantal stappen kom ik bij "Witbalans". Dit menu openen leidt tot 6 regels met schuifbalkjes voor RGB-versterkingsfaktor en -Blokkering alsmede het submenu "Fijnere Aanpassing".
Opening van dit submenu geeft "Ingangssignaal" gevolgd door 3 regels met schuifbalkjes voor, alwéér, RGB-versterkingsfaktor (exact dezelfde layout) en tenslotte "Fabrieksinstellingen".
Niets wat wijst op een "White Balance 10 Point". Ook bij de Gammaverfijning eenzelfde soort herhaling zonder toegang te krijgen tot "Gamma Detailed".
Snap jij hier iets van???
Dat eerste is de 2 punts witbalans, tweede de tienpunts witbalans, laatste de tienpunts gammacontrol.ersy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:06:
[...]
Ben bang dat er dan misschien een bug zit in mijn scherminstellingen!
Uitgangssituatie: TVingang/proffesional 2.
Na aantal stappen kom ik bij "Witbalans". Dit menu openen leidt tot 6 regels met schuifbalkjes voor RGB-versterkingsfaktor en -Blokkering alsmede het submenu "Fijnere Aanpassing".
Opening van dit submenu geeft "Ingangssignaal" gevolgd door 3 regels met schuifbalkjes voor, alwéér, RGB-versterkingsfaktor (exact dezelfde layout) en tenslotte "Fabrieksinstellingen".
Niets wat wijst op een "White Balance 10 Point". Ook bij de Gammaverfijning eenzelfde soort herhaling zonder toegang te krijgen tot "Gamma Detailed".
Snap jij hier iets van???
Allemaal normaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 21-06-2013 08:15 ]
Ik heb eindelijk een coax kabel naar boven getrokken en daarbij een Neotion CI+ module gekocht voor mijn Panasonic 42ST50. Het signaal is prima en ik heb alle DVB-C kanalen geïnstalleerd zoals de handleiding van de CI+ module beschreef. Maar als ik de TV op standby zet en de module invoer, krijg ik bij opnieuw aanzetten geen melding van authenticatie.
Nu moet ik bekennen dat ik uit ongeduld de CI+ module al eens in de TV had voordat ik er een kabel op had aangesloten (je krijgt zo'n ding en wordt ongeduldig). Toen meende ik wel even kort in beeld te zien staan 'authenticating CI+' of iets van die strekking. In het menu onder 'Common Interface' staat echter dat geen module is ingevoerd.
Ik wilde dus even een reset naar factory defaults uitvoeren, maar die optie kan ik nergens vinden. Ik vond wel een optie voor een 'hard reset' door een combinatie van volumetoetsen etc. ingedrukt te houden. Daarnaast vond ik in Menu > Setup > System Menu wel 'Shipping Condition', maar dat zou alleen de zenders betreffen voor zover ik dat er uit opmaak.
Wat is nu de manier om m'n ST50 te resetten?
ps. dit is de 'hard reset' die ik vond:
Nu moet ik bekennen dat ik uit ongeduld de CI+ module al eens in de TV had voordat ik er een kabel op had aangesloten (je krijgt zo'n ding en wordt ongeduldig). Toen meende ik wel even kort in beeld te zien staan 'authenticating CI+' of iets van die strekking. In het menu onder 'Common Interface' staat echter dat geen module is ingevoerd.
Ik wilde dus even een reset naar factory defaults uitvoeren, maar die optie kan ik nergens vinden. Ik vond wel een optie voor een 'hard reset' door een combinatie van volumetoetsen etc. ingedrukt te houden. Daarnaast vond ik in Menu > Setup > System Menu wel 'Shipping Condition', maar dat zou alleen de zenders betreffen voor zover ik dat er uit opmaak.
Wat is nu de manier om m'n ST50 te resetten?
ps. dit is de 'hard reset' die ik vond:
HARD RESET PROCEDURE
- TURN TV ON
- PRESS & HOLD (VOL-) ON TV and (MENU) on REMOTE for 5 Seconds
- ALLOW THE SELF CHECK TO RUN/FINISH
- PRESS POWER BUTTON ON TV TO POWER DOWN
- TURN TV BACK ON & SEE IF PROBLEM IS FIXED
Volgens mij is shipping condition prima, dan is het alsof ie uit de doos komt en wordt je opnieuw langs de instellingen (o.a. land, shop/home, netwerk) en zenderzoeken menu's geleid.
Self-check & factory reset gaat bij de ST50 volgens mij als volgt:
- afstandsbediening in de hand nemen en tv aanzetten
- met de menu toets op de tv volume kiezen en dan "volume -" op de tv ingedrukt houden
- terwijl je "volume -" ingedrukt houdt 3 maal op de info ("i") toets van de afstandsbediening drukken, als het goed is zie je het self-check scherm in beeld
- tv uitzetten
Self-check & factory reset gaat bij de ST50 volgens mij als volgt:
- afstandsbediening in de hand nemen en tv aanzetten
- met de menu toets op de tv volume kiezen en dan "volume -" op de tv ingedrukt houden
- terwijl je "volume -" ingedrukt houdt 3 maal op de info ("i") toets van de afstandsbediening drukken, als het goed is zie je het self-check scherm in beeld
- tv uitzetten
Sorry Adlermann ......Het kwartje viel pas later.Adlermann schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:13:
[...]
Dat eerste is de 2 punts witbalans, tweede de tienpunts witbalans, laatste de tienpunts gammacontrol.
Allemaal normaal.
Ik had de "IRE"-instelling ingeschat als iets wat te maken had met de ingangs-gevoeligheid van de diverse beeld-bronnen! En dus niet als gerelateerd aan de "Witbalans"- en de "Gamma" afstellingen.
Achteraf heel logisch, maar...
Direct op de AV-foruminstellingen toegepast ( meer om een idee te krijgen waar het dan naar toe gaat) en een heel behoorlijk eerste resultaat.
Als ik de koppen nu nog ietsje te rood vind, in welke IRE gebieden kan ik dan het best wat gaan schuiven?
En dan Rood wat terugnemen, of juist Blauw en Groen wat opdraaien of een combi?
Wat adviseer je om de scherpte nog iets te verbeteren. Soms valt die wat tegen, vaak niet..
Ik adviseur je om niet instellingen over te nemen van het internet. Elk toestel is anders en je hebt een grote kans dat je het minder goed maakt (ook al vind jij dat eht er beter uitzien, dan kan het nog wel verder afwijken van de standaard).ersy schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:43:
[...]
Sorry Adlermann ......Het kwartje viel pas later.
Ik had de "IRE"-instelling ingeschat als iets wat te maken had met de ingangs-gevoeligheid van de diverse beeld-bronnen! En dus niet als gerelateerd aan de "Witbalans"- en de "Gamma" afstellingen.
Achteraf heel logisch, maar...
Direct op de AV-foruminstellingen toegepast ( meer om een idee te krijgen waar het dan naar toe gaat) en een heel behoorlijk eerste resultaat.
Als ik de koppen nu nog ietsje te rood vind, in welke IRE gebieden kan ik dan het best wat gaan schuiven?
En dan Rood wat terugnemen, of juist Blauw en Groen wat opdraaien of een combi?
Wat adviseer je om de scherpte nog iets te verbeteren. Soms valt die wat tegen, vaak niet..
Wat je wel kan proberen is op het oog wat te corrigeren. Gebruik dan een greyscale ramp en kijk of je visuele afwijkingen ziet in het grijs. Dan kun je wel iets corrigeren. Ga niet huidskleuren corrigeren op basis van hoe het in de film eruitziet. Voor hetzelfde geld heeft de regisseur het zo opgenomen.
Sharpness zou ik op 0 zetten. De scherpte die je krijgt met de sharpness tool is nep scherpte. Dat is edge enhancement en maakt het beeld alleen maar slechter.
het beeld wordt echter niet scherper, want er komt niet opeens detail bij.
Ik heb net een P55VT50 besteld die volgende week geleverd wordt en had graag mijn Vogels THIN305 al opgehangen op de juiste hoogte zodat wanneer hij geleverd wordt alles klaar staat. In de handleiding vind ik echter enkel de afstanden tussen de gaatjes voor de beugel, maar niet waar die gaatjes nu exact staan.
Kan iemand met hetzelfde toestel me de afstand van de bovenste twee bevestigingsgaten naar de bovenkant van de TV vertellen? Thx!
Kan iemand met hetzelfde toestel me de afstand van de bovenste twee bevestigingsgaten naar de bovenkant van de TV vertellen? Thx!
Kan ik helaas niet, maar het lijkt met toch echt handiger om ff te wachten tot de tv er is, dat maakt het toch een stuk gemakkelijker om alles in te schatten en ff na te meten op de tv zelf... wat maakt dat half uurtje nou nog uit?
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 22-06-2013 11:19 ]
Dat niet exact, echter aanmerkelijk anders dan bij mn oude tvs (vt30 en st50)...Hij zit nu bij mij op het laatste schroefgat terwijl hij bij de andere twee tvs mooi in het midden zatEvinyatar schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:53:
Ik heb net een P55VT50 besteld die volgende week geleverd wordt en had graag mijn Vogels THIN305 al opgehangen op de juiste hoogte zodat wanneer hij geleverd wordt alles klaar staat. In de handleiding vind ik echter enkel de afstanden tussen de gaatjes voor de beugel, maar niet waar die gaatjes nu exact staan.
Sorry, ik ga mijn tv niet van de muur halen voor je. Heb zelf maar wat meer geduldEvinyatar schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:53:
Het is niet zo zeer een kwestie van geduld maar van wanneer ze hem komen leveren en installeren dat ze hem meteen aan de muur kunnen monteren ipv eerst op een sokkel (die beugel in de muur schroeven doen ze niet zonder meerkost). Hoe minder dat ding verplaatst moet worden hoe kleiner de kans dat er iets mee gebeurt denk ik dan, en als er iets mee gebeurt terwijl de monteurs er mee bezig zijn is het hun verantwoordelijkheid en niet de mijne. Maar toch bedankt voor het antwoordAdlermann schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:17:
Sorry, ik ga mijn tv niet van de muur halen voor je. Heb zelf maar wat meer geduld
Je kan de beugel makkelijk van te voren ophangen hoor. Iig bij mijn vogels kan ik de tv ook nog 30 cm hoger/ lager hangen. Dus zo heel precies steekt dat niet.Evinyatar schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:15:
[...]
Het is niet zo zeer een kwestie van geduld maar van wanneer ze hem komen leveren en installeren dat ze hem meteen aan de muur kunnen monteren ipv eerst op een sokkel (die beugel in de muur schroeven doen ze niet zonder meerkost). Hoe minder dat ding verplaatst moet worden hoe kleiner de kans dat er iets mee gebeurt denk ik dan, en als er iets mee gebeurt terwijl de monteurs er mee bezig zijn is het hun verantwoordelijkheid en niet de mijne. Maar toch bedankt voor het antwoord
Ik zou hem laten leveren en desnoods op de voet laten zetten (als ik daar de meerwaarde van zou inzien). Wel de 4 schroefjes in het paneel achterwege laten want dan kun je hem gemakkelijk van de voet af tillen, hij rust dan prima stabiel met zijn gewicht op de voet dus het is geen enkel probleem.
"Installeren" (als in de coax/hdmi-kabel erin proppen en evt zenderzoeken) en ophangen doe ik liever zelf (liefst met 2 extra handjes erbij voor dat laatste). Dan weet ik tenminste zeker dat het allemaal goed gedaan is, of in ieder geval op de manier zoals ik het wil.
"Installeren" (als in de coax/hdmi-kabel erin proppen en evt zenderzoeken) en ophangen doe ik liever zelf (liefst met 2 extra handjes erbij voor dat laatste). Dan weet ik tenminste zeker dat het allemaal goed gedaan is, of in ieder geval op de manier zoals ik het wil.
[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 22-06-2013 15:46 ]
en waarom verbaast je dat zo?DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:22:
Prijzen op marktplaats zijn idd belachelijk hoog. En dan staat er in de advertentie "TOP MODEL VAN 2008!!!, NIEUWPRIJS €3000!!" Terwijl het instapmodel van de huidige en vorige serie al ruimschoots beter zijn (en vergelijkbaar geprijst). Maar ja, wie niet waagt die niet wint, het verkoopt blijkbaar wel (soms).
Daar is een simpele uitleg voor : de juiste sales technieken toepassen bij mensen met onvoldoende kennis van zaken...
Of heb jij nog NOOIT iets gekocht, waarvan je later dacht : shit, hier heb ik me laten ompraten...
Waarom is BOSE nog niet failliet met hun brakke speakers voor veel te veel geld? Precies : juiste sales bij mensen zonder enige kennis.
Heb men 3 jaar oude LG led ook voor 450 verkocht... Hij is hem zelfs komen halen voor dat geld
wil je wel wat sales tips geven hoor voor niet te veel geld
je zou maar dom zijn om af en toe zelf geen gebruik te maken van dit soort mensen hun vrijgevigheid, want vroeg of laat doen ze exact hetzelfde met jou...
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Ik heb gisteren bij een vriend voor het eerst gekeken naar een P42X50 plasma.
Ik moet zeggen dat ik, gewend zijnde aan de ST50 en VT50, er niet vrolijk van werd: de X50 heeft snel last van een hinderlijke spiegeling en een echt belabberde zwartwaarde dankzij het ontbreken van een filter, aangevuld met een duidelijk gemis aan scherpte door de pixelgrootte. En natuurlijk een gebrek aan instelmogelijkheden. Wat me meeviel was de kleurweergave out of the box, die was best in orde.
Maar echt; een ST steekt hier mijlenver bovenuit.
Ik moet zeggen dat ik, gewend zijnde aan de ST50 en VT50, er niet vrolijk van werd: de X50 heeft snel last van een hinderlijke spiegeling en een echt belabberde zwartwaarde dankzij het ontbreken van een filter, aangevuld met een duidelijk gemis aan scherpte door de pixelgrootte. En natuurlijk een gebrek aan instelmogelijkheden. Wat me meeviel was de kleurweergave out of the box, die was best in orde.
Maar echt; een ST steekt hier mijlenver bovenuit.
nou 3 weken de gt60 in huis wegens omruiling van mijn oude gt50.Ik moet eigenlijk zeggen dat ik helemaal happy ben met de tv
Echter is er 1 minpunt ik zie namelijk volgens mij een green blob aan de linkerzijde van het scherm op lichte (vooral witte achtergronden) Ik heb ook even de inspeel kleurtjes aangezet en het is een licht groene gloed aan de linkerzijde van mijn scherm. Mijn vraag is of er meerdere gt60 eigenaren hier last van hebben en of dit te verhelpen is? Of is het raadzaam om e-care langs te laten komen?
Ik heb geen GT60 maar weet wel dat het niet te verhelpen is. Het kan wel langzaam veranderen, naar erger of minder erg.
Beetje moeilijk om in te schatten hoe erg het is, maar lukt het je om het op een foto vast te leggen? Zo ja dan heeft een e-care actie wellicht kans?
Hoe bevalt ie verder t.o.v. de GT50, wat beeldkwaliteit betreft? Zie je verschillen?
Hoe bevalt ie verder t.o.v. de GT50, wat beeldkwaliteit betreft? Zie je verschillen?
ik heb geprobeerd een foto te maken weet niet echt of jullie het zien. Ik zie het omdat ik weet waar die zit.

De gt60 bevalt me zeker beter dan de 50. Alleen het menu al en het overvloeien van het menu naar tv. Het beeld is wel wat beter naar mijn mening.

De gt60 bevalt me zeker beter dan de 50. Alleen het menu al en het overvloeien van het menu naar tv. Het beeld is wel wat beter naar mijn mening.
[ Voor 20% gewijzigd door wbtje op 23-06-2013 22:23 ]
Ik zeg linksboven, daar zit er bij mijn VT50 ook eentje. Maar afgaande op foto's zou ik zeggen niks alarmerends.
ok hebben bijna alle plasma's dit dan? ik ga er nu heel de tijd op letten vervelend is dat
Alle wil ik niet beweren, maar de Panasonics die ik gezien heb hadden geen van allen perfecte uniformiteit, altijd wel ergens een lichte groen- of roodzweem op het scherm. Ik plaatste hier laatst nog een duidelijk geval (de foto overdrijft het wel):
Cap in "[Plasma] Panasonic - Alle series"
Google search levert veel meer van dit soort plaatjes op
http://www.google.nl/sear...i&ei=4mPHUbv9Aon_POaDgPgI
PS ik had in het begin op mijn VT50 dus wel een duidelijker begrensde neon-groene blob, bij mij in het midden, maar deze is dus gewoon helemaal verdwenen na een weekje de tv veel gebruiken en schuifbalken.
Weet niet of jouw blobje er zo eentje is of zo'n vaag verlopende, permanente.
PSPS zie ook hier voor precies hetzelfde issue als ik en ook Adlermann hebben, er zijn meer voorbeelden in dat topic
http://forums.hdtvtest.co...ic=7051.msg34009#msg34009
http://forums.hdtvtest.co...ic=7051.msg33219#msg33219
http://forums.hdtvtest.co...ic=7051.msg33557#msg33557
Cap in "[Plasma] Panasonic - Alle series"
Google search levert veel meer van dit soort plaatjes op
http://www.google.nl/sear...i&ei=4mPHUbv9Aon_POaDgPgI
PS ik had in het begin op mijn VT50 dus wel een duidelijker begrensde neon-groene blob, bij mij in het midden, maar deze is dus gewoon helemaal verdwenen na een weekje de tv veel gebruiken en schuifbalken.
PSPS zie ook hier voor precies hetzelfde issue als ik en ook Adlermann hebben, er zijn meer voorbeelden in dat topic
http://forums.hdtvtest.co...ic=7051.msg34009#msg34009
http://forums.hdtvtest.co...ic=7051.msg33219#msg33219
http://forums.hdtvtest.co...ic=7051.msg33557#msg33557
[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 23-06-2013 23:47 ]
Ik heb nu de p55vt60 staan met ~400 uur (showmodel), hier heb ik de green blobs nog niet kunnen ontdekken.
Maar omdat ik toch groter wil heb ik de p65vt60 besteld. Dit is natuurlijk een nieuwe welke ingespeeld moet worden, m.a.w. je weet nog niet wat je krijgt.
Eerder werd al gezegd dat dit probleem niet tot nauwelijks zichtbaar is, maar voor 3k+ mag je toch wel een tv van hoge kwaliteit verwachten lijkt mij?
E-care doet nooit moeilijk over green blob of banding issue's?
Maar omdat ik toch groter wil heb ik de p65vt60 besteld. Dit is natuurlijk een nieuwe welke ingespeeld moet worden, m.a.w. je weet nog niet wat je krijgt.
Eerder werd al gezegd dat dit probleem niet tot nauwelijks zichtbaar is, maar voor 3k+ mag je toch wel een tv van hoge kwaliteit verwachten lijkt mij?
Bij mijn tv's kwamen ze ongeveer vanaf 500 uur, vanaf 1000 uur zitten ze op hun 'max'MaxHardcore schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:48:
Ik heb nu de p55vt60 staan met ~400 uur (showmodel), hier heb ik de green blobs nog niet kunnen ontdekken.
Maar om eerlijk te zijn, dit is gewoon veroudering van het paneel. Het blijven consumenten producten en zullen nooit perfect zijn. Zelfs met die blobs is de uniformiteit nog steeds beter dan bij een LED tv.
En het probleem is ook niet zo heel vaak zichtbaar hoor. Alleen op sommige geheel witte schermen en soms op hele lichte gekleurde tinten.
Je hebt in de gaten dat ik misschien iets te perfectionistisch benAdlermann schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:00:
[...]
Bij mijn tv's kwamen ze ongeveer vanaf 500 uur, vanaf 1000 uur zitten ze op hun 'max'
Maar om eerlijk te zijn, dit is gewoon veroudering van het paneel. Het blijven consumenten producten en zullen nooit perfect zijn. Zelfs met die blobs is de uniformiteit nog steeds beter dan bij een LED tv.
En het probleem is ook niet zo heel vaak zichtbaar hoor. Alleen op sommige geheel witte schermen en soms op hele lichte gekleurde tinten.
Zojuist E-care nog even gebeld.
Alles valt in feite onder garantie, dus ook de green blobs, inbranding door logo's en zelfs een dode pixel, maar dat schijnt dan met foto's e.d. via panasonic te moeten
Alles behalve inbranding door games had ze het over, m.a.w. als je inbranding hebt door een game, dan moet je een loop van een nos uitzending opzetten
[ Voor 5% gewijzigd door MaxHardcore op 25-06-2013 17:12 ]
Ik kan je garanderen dat elke vt50 een green push krijgt op bepaalde plekken. Je kan dan omruilen totdat je een ons weegt. Ik weet ook wel vrijwel zeker dat 99% van de mensen het niet eens zietMaxHardcore schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:11:
[...]
Je hebt in de gaten dat ik misschien iets te perfectionistisch ben.
Zojuist E-care nog even gebeld.
Alles valt in feite onder garantie, dus ook de green blobs, inbranding door logo's en zelfs een dode pixel, maar dat schijnt dan met foto's e.d. via panasonic te moeten.
Alles behalve inbranding door games had ze het over, m.a.w. als je inbranding hebt door een game, dan moet je een loop van een nos uitzending opzetten
En je hebt natuurlijk ook nog de mate. Als het in elke content er keihard doorheen knalt dan is het zeker een fout, maar een subtiele tint op bepaalde full screens, ja, daar moet je mee leren leven
[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 25-06-2013 17:18 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.