Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:42:
Ik stoor me (als je het al storen kunt noemen) meer aan retentie en banding. Dat groene valt alleen enigszins op bij volledig wit beeld.
Ja, ik erg aan het groene. Ik heb geen noemenswaardige vertical banding. Eigenlijk niet., 1 hele kleine band van 1 cm breed tijdens voetbal. Maar dan hooguit 1-2x per wedstrijd.

Retentie valt mij ook niet op. Ik zie het wel, maar daar stoor ik me neit aan. Ik weet dat dat weggaat. Maar die gr oene drek is here to stay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Groene blobs vallen mee maar retentie des te meer hier (rtl4).

Zullen we de schermen maar ruilen dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:51:
Groene blobs vallen mee maar retentie des te meer hier (rtl4).

Zullen we de schermen maar ruilen dan? :P
Neuh :) Ik kan ook gewoon elke 1000 uur e-care een nieuw scherm neer laten zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zit mij nu rot te schuifbalken en wanneer dat op korte termijn niet beter wordt ook maar eens even contact opnemen met de vrienden van de Hobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:55:
Zit mij nu rot te schuifbalken en wanneer dat op korte termijn niet beter wordt ook maar eens even contact opnemen met de vrienden van de Hobo.
Ja, ik moet hobo apeldoorn nu eerst bellen. Filiaal enschede is foetsie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dat is nog wel te doen toch. Blijft natuurlijk balen aangezien het fijne winkels zijn om te komen. Koop liever daar iets voor een paar tientjes extra dan via een webshop (ook al maakt het qua aankoop niets uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:06:
Dat is nog wel te doen toch. Blijft natuurlijk balen aangezien het fijne winkels zijn om te komen. Koop liever daar iets voor een paar tientjes extra dan via een webshop (ook al maakt het qua aankoop niets uit).
zolang ik er maar neit heen moet met mijn tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Weet er iemand of de tx-55vt60 werkt met tv-vlaanderen/canaal digitaal ? en in het bijzonder de dubbele tuner ? Van tv-vl zelf krijg ik geen antwoord , en van panasonic enkel dat het niet gecertificieerd is en dat ze het niet weten of het zal werken, over de dubbele tuner wisten ze mij volgende te vertellen: Er zijn 2 slots aanwezig vermits dit toestel 2 tuners heeft. Er is dus per tuner een module voorzien. U kunt dus enkel op één slot proberen. . maar daar ben ik ook niet wijzer van geworden. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:18
Hebben de Panasonic TV's een urenteller die bijhoudt hoelang de TV is gebruikt?

EDIT: Excuus... heb er in de topicstart overheen gekeken en de search optie niet gebruikt... |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Leader98 op 13-06-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:29
Als ik me niet drukmaak om het filter en de glasplaat. Is de ST60 dan een veel slechtere TV qua zwaartwaarde, kleuren en 3D?

Ik overweeg deze "proefkoop" van de 55" vt60 om te zetten voor een 65" ST60. Liever natuurlijk de 65" VT60. Al is het geld niet het probleem, maar de baas (lees vrouw) ziet zo'n grote tv niet zitten. :)

Misschien mag ik voor dezelfde prijs wel groter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leader98 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:42:
Hebben de Panasonic TV's een urenteller die bijhoudt hoelang de TV is gebruikt?
Zoekbalk hierboven -> "uren"
MaxHardcore schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:43:
Als ik me niet drukmaak om het filter en de glasplaat. Is de ST60 dan een veel slechtere TV qua zwaartwaarde, kleuren en 3D?
Nee. Zwartwaarde en kleur is prima en vergelijkbaar. Het enige punt waarop de VT echt iets zal winnen is de zwartwaarde bij kijken in een lichte kamer, bijvoorbeeld dichtbij ramen, zeker als de zon schijnt en als je beperkt/geen zonwering hebt. Zit je in een donkerdere kamer te kijken dan maakt het niets uit. Had alleen ergens iets gelezen over 3D klachten bij de ST serie, moet ff kijken waar. Maar goed, 3D is nou bepaald geen deal maker/breaker als je het mij vraagt...

Edit: ah gevonden
http://reviews.cnet.com/f...05-6482_7-35567256-2.html

"The ST60's 3D was still worse than that of the VT50 and ST50, however, because of the way it handled quick motion. During the herky-jerky chase sequence beginning at about 7:19, for example, the ST60's images seemed to break up and confuse me visually, taking me out of the moment. It was worst when I paid attention to the legs of running dog, the arms of the flailing conductor, or other bursts of movement. The effect wasn't overwhelmingly distasteful, but it was still worse to watch these scenes on the ST60 than on the others. I couldn't address it with any of the settings adjustments I tried -- for example reducing light output/contrast or changing any of the 3D refresh rate or motion smoother settings."

[ Voor 95% gewijzigd door Cap op 13-06-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:47:
Vind je een rand van 3 cm veel bij een 65 inch scherm? De VT60 heeft hele smalle speakergrilles (hoogstens een cm?) aan de zijkanten waardoor de bezel wat breder is, maar voordeel is dat er een glasplaat over het hele scherm zit, dus ook over de bezel. Hierdoor heb je een randloos design als de tv uit staat, zowel in de breedte maar ook in de diepte. Dit laatste geldt ook voor de ZT60, het topmodel. Andere plasmaschermen hebben ze niet.

Samsung heeft ook nog een paar mooie modellen. Die van LG vind ik minder.

Ik zou zeggen bekijk ze eens in een winkel. Ik vind ze er erg netjes uit zien, minder "toy-like" dan de gemiddelde LCD tv.
Goed daar hangt me dan ook een prijskaartje aan zie ik. Daarbij denk ik eerder aan 50-55 inch. We hebben pas 40 in huis dus alles in stapjes. Dat soort bedragen geef ik dan liever uit aan andere zaken in het huis momenteel. Maar iig goed om te zien dat niet alle plasma's enkel een dikke rand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik heb een 50gt60 naar volle tevredenheid, kijk naar m'n films in de pro modus.
Wil nu gamen, maar kan iemand goede instelling posten voor bij het gamen? Gamemodus moet aan, maar de rest van de settings??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Panasonic TX-P65VT50 een maand in huis en morgen mag ik Panasonic al bellen... Ik heb een UPC CI+ module en kreeg SyFy HD en 13th Street HD maar niet aan de praat. Vandaag de derde (!) monteur gehad die wist te vertellen dat het een issue was met alle Panasonics vanaf 2010. Ik heb met "slechts" twee niet werkende zenders nog geluk, want het kunnen er vijf zijn. Panasonic komt dan - naar het schijnt - het gehele mainbord vervangen. Aan huis als je een grote TV hebt, kleine TV's moet je opsturen. Nu maar hopen dat ze 65" niet klein vinden :P

Alleen jammer van UPC dat dit issue wel bekend is maar niet bij iedereen. Als ik telefonisch de juiste te pakken had gehad waren de drie monteurs niet nodig geweest. Maar ach, die zijn toch gratis :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:05
Ik probeer de urencheck zoals aangegeven in de startpost maar ik kom niet in het service menu.
Werkt deze methode wel op de vt60 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedmetal35 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:11:
Ik probeer de urencheck zoals aangegeven in de startpost maar ik kom niet in het service menu.
Werkt deze methode wel op de vt60 modellen?
zie mijn posts een pagina ofzo terug:

v- info info info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Niemand een idee wat de beste settings zijn om Call of duty te spelen op de plasma? I.v.m. inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik denk dat alles wat met input lag te maken heeft al wordt uitgezet als je game mode aanzet.

[edit]

Is het zo dat plasma's gevoeliger zijn voor retentie als ze nog niet opgewarmd zijn? Ik zette die van mij aan op ned 1 en zette na een paar secondes de schuifbalk aan, ik kon gewoon nog het hele knevel & de brink decor zien! :o Ging wel snel weer weg.

[ Voor 58% gewijzigd door basshead91 op 13-06-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ik zie bij de vt60 een soort horizontale beeldlijnen in het zwart, bijv bij letterbox. Doet me denken aan het scanlines effect bij arcadegames.

Is dit normaal?

[ Voor 6% gewijzigd door MaxHardcore op 13-06-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:09:
Ik zie bij de vt60 een soort horizontale beeldlijnen in het zwart, bijv bij letterbox. Doet me denken aan het scanlines effect bij arcadegames.

Is dit normaal?
Ja dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Het is wat met die plasma's :)

Iemand nog goede argumenten richting vrouw waarom een 65 inch noodzakelijk is? Of gewoon maar bestellen, ophangen en 2 weken ruzie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:25
MaxHardcore schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:22:

Iemand nog goede argumenten richting vrouw waarom een 65 inch noodzakelijk is? Of gewoon maar bestellen, ophangen en 2 weken ruzie? :P
Het is gemakkelijker om vergiffenis te krijgen dan toestemming :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
MaxHardcore schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:22:

Gewoon bestellen, full hd film opzetten en de boosheid gaat dan heel snel weg. Tenminste zo ging het bij mij.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
jasper2603 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:50:
Niemand een idee wat de beste settings zijn om Call of duty te spelen op de plasma? I.v.m. inputlag.
In Game mode spelen. Ik speel BF 3 op de ST50 en VT50 en geen lag of wat dan ook.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Mandrake466 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:32:
[...]

Gewoon bestellen, full hd film opzetten en de boosheid gaat dan heel snel weg. Tenminste zo ging het bij mij.
mjah, maar ik heb de 55" al hangen. Ik mag deze week nog beslissen om deze voor een 65" om te ruilen.

Ze vindt de 55 al te groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
michael3 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:11:
Vreemd dat jullie daar last van hebben dat het logo (even) zichtbaar blijft, ik heb dat helemaal niet (even afkloppen).
En mijn tv staat soms ook wel een aantal uur op de zelfde zender, of game.
Nou heb ik wel de eerste 200 uur de scherpte en het contrast wat lager gezet voor de zekerheid, je weet maar nooit.

TX-P42ST50
Ik kom hier (helaas) toch op terug.
Heb nog eens heel goed gekeken op 10 cm afstand en tot me verbazing zie ik het SBS6 logo erin.
Valt niet op met tv kijken of met zwart beeld, je ziet het alleen als je de schuifbalk aan doet in de witte vlakken.
Heb gelijk maar even de schuifbalk aan gezet een uurtje en het zit er nog.
Nou is dit niet storend, maar gaat dit nog wel?

Wel vreemd dat ik alleen het SBS6 logo zie, je ziet bv geen Game afdrukken en ik speel soms toch wel een uurtje of 2 achter elkaar.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04
Gaat vanzelf weg, ik had ook een paar dagen een logo erin zitten. Paar uurtjes schuifbalk en wat andere zenders kijken voor een paar dagen en het was weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Hoe langer je kijkt hoe minder je daar last van gaat hebben. Fosfor is nog nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een goed voorbeeld van een "ik heb dat helemaal niet" dat bij nader inzien toch anders blijkt te liggen. Komt vaker terug bij subtielere zaken als retentie, uniformiteit, etc. ;)

Maar ter bevestiging: is inderdaad normaal, valt weinig aan te doen en verdwijnt weer, bovendien zie je het naar eigen zeggen bij normaal tv kijken niet, dus geen probleem. De enige manier om retentie helemaal te voorkomen is altijd kijken naar fullscreen bewegend beeld, dus nergens statische content (logo's, balken, huds, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Gisteravond met de X-rite i1Display Pro en de HCFR software de oude Pioneer bekeken hoe die er aan toe was met zijn (of is het haar?) greyscale. Daarna een 2 punts gedaan om bekend te raken met de manier waarop alles met elkaar samenwerkt en elkaar beinvloed. Ik moet zeggen dat dat erg leerzaam was. Het word duidelijk uitgelegd in die dummies uitleg.

Daarna met de 42GT60 aan de slag gegaan.
Greyscale meting gedaan op Pro1, kleur warm en panelbrightnes low, Die was niet best wat dE aangaat, nergens onder de 4.4 als laagste waarde. Dus maar eens een 2 punts gedaan en daar is nu de laagst waarde 0.2! Op 0, 10 en 50% na zitten ze allemaal onder de 3!

Mijn vingers beginnen nu een beetje te jeuken om daar een 10 punts aanpassing op te gaan doen. Als ik met een 2 punts al een hele verbetering krijg met mijn 0,0 ervaring dan moet met veel geduld en tijd een 10 punts ook te doen zijn.

Blijf ik alleen met de vraag zitten hoe dat nou met 3D gaat. Misschien dat Adlerman of Cap mij kan vertellen of en hoe jullie dat doen? Ik zie het niet echt zitten om een 3D bril tussen scherm en sensor te stoppen of zeg ik nu iets heel raars?

Nog even over die software van Calman, denk niet dat die er snel komt of misschien helemaal niet. Met die HCFR kom ik best wel een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qapla1 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 07:54:
Gisteravond met de X-rite i1Display Pro en de HCFR software de oude Pioneer bekeken hoe die er aan toe was met zijn (of is het haar?) greyscale. Daarna een 2 punts gedaan om bekend te raken met de manier waarop alles met elkaar samenwerkt en elkaar beinvloed. Ik moet zeggen dat dat erg leerzaam was. Het word duidelijk uitgelegd in die dummies uitleg.

Daarna met de 42GT60 aan de slag gegaan.
Greyscale meting gedaan op Pro1, kleur warm en panelbrightnes low, Die was niet best wat dE aangaat, nergens onder de 4.4 als laagste waarde. Dus maar eens een 2 punts gedaan en daar is nu de laagst waarde 0.2! Op 0, 10 en 50% na zitten ze allemaal onder de 3!

Mijn vingers beginnen nu een beetje te jeuken om daar een 10 punts aanpassing op te gaan doen. Als ik met een 2 punts al een hele verbetering krijg met mijn 0,0 ervaring dan moet met veel geduld en tijd een 10 punts ook te doen zijn.

Blijf ik alleen met de vraag zitten hoe dat nou met 3D gaat. Misschien dat Adlerman of Cap mij kan vertellen of en hoe jullie dat doen? Ik zie het niet echt zitten om een 3D bril tussen scherm en sensor te stoppen of zeg ik nu iets heel raars?

Nog even over die software van Calman, denk niet dat die er snel komt of misschien helemaal niet. Met die HCFR kom ik best wel een heel eind.
Bij 3d moet je inderdaad de bril tussen de sensor en de tv stoppen ;) In ene compleet donkere kamer.

IKzou wel even controleren of je op 10 IRE en daaronder niet teveel roodzweem hebt. Pak de avshd disc en kijk gewoon bij near black patterns of dat er nog goed uit ziet. Pak ook een greyscale ramp en kijk of die visueel er goed uit ziet zonder tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Adlermann schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:17:
[...]

Bij 3d moet je inderdaad de bril tussen de sensor en de tv stoppen ;) In ene compleet donkere kamer.

IKzou wel even controleren of je op 10 IRE en daaronder niet teveel roodzweem hebt. Pak de avshd disc en kijk gewoon bij near black patterns of dat er nog goed uit ziet. Pak ook een greyscale ramp en kijk of die visueel er goed uit ziet zonder tinten.
Bril tussen sensor en scherm ga ik echt niet doen. Ik vind 3D ook niet erg belangrijk, 2D vele malen meer.

Hopelijk lukt het om een screenshot hier neer te zetten met de voor en na metingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/view/tdrnhaach1afi3r/greyscales.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qapla1 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:52:
[...]

Bril tussen sensor en scherm ga ik echt niet doen. Ik vind 3D ook niet erg belangrijk, 2D vele malen meer.

Hopelijk lukt het om een screenshot hier neer te zetten met de voor en na metingen.

[afbeelding]
hoezo niet? het kan geen kwaad hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Echt niet, vind de vrouw ook niet fijn denk ik. Maar maakt ook niet uit, vind dat 3D toch niet echt geweldig dus als daar de boel verkeerd staat lig ik er geen seconde wakker van.

Voorlopig de plasma maar even uren laten maken voordat ik verder ga met meten. Ondertussen kan ik op de Pioneer lekker aan rommelen om het in de vingers te krijgen. Misschien vind ik nog wat familieleden waar ik ook kan gaan oefenen.

PS, is die foto te zien? Ik zie alleen maar een balkje met dingetje erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foto is niet te zien, de link wel dus waarschijnlijk staan de rechten niet goed ofzo: http://www.mediafire.com/view/tdrnhaach1afi3r/greyscales.jpg

3D bril tussen meter en scherm ja , in donkere kamer. Maar wel met de non-contact methode! ;)

Dus meter op een statief/kastje/whatever een decimeter van het scherm af en daar de bril aan vast maken, met een plakbandje of elastiekje. Beetje fröbelen maar echt geen schade aan je scherm. Het grootste ge-etter is eigenlijk dat de bril nadat de tv een tijdje op 2D mode gestaan heeft uitschakelt, dus dan moet je na het 3D activeren weer aan het knopje op de bril morrelen. :)

PS met de 10-punts krijg je de delta's gemiddeld <1, en geen eentje boven de 2. Je ziet dan subtiel verschil met de greyscale windows. Maar eerlijk is eerlijk, dat ga je met echte content toch niet zien. :)

Wel <20% windows gebruikt he, of desnoods small APL. In ieder geval geen fullscreen fields. Want in dat laatste geval klopt er geen moer van je kalibratie.

[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 15-06-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Cap schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:45:

PS met de 10-punts krijg je de delta's gemiddeld <1, en geen eentje boven de 2. Je ziet dan subtiel verschil met de greyscale windows. Maar eerlijk is eerlijk, dat ga je met echte content toch niet zien. :)

Wel <20% windows gebruikt he, of desnoods small APL. In ieder geval geen fullscreen fields. Want in dat laatste geval klopt er geen moer van je kalibratie.
Geen idee of de rechten goed staan, kijk ik later wel even naar. Link werkt wel dus ik ga er van uit dat het dan wel te zien is.

Als ik het ga doen met die 10 punts dan wil ik ook het maximale er uit halen. Om eerlijk te zijn kom ik er echt niet mee weg bij mijn vrouw als ik dat niet zou doen..... Die wil gewoon het beste er uit halen wat er uit te halen valt. :)

Ja ik heb die windowed patterns gebruikt, 16 tot 18% als ik het goed heb onthouden van de uitleg. In ieder geval echt niet een volledig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qapla1 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:05:
[...]

Geen idee of de rechten goed staan, kijk ik later wel even naar. Link werkt wel dus ik ga er van uit dat het dan wel te zien is.

Als ik het ga doen met die 10 punts dan wil ik ook het maximale er uit halen. Om eerlijk te zijn kom ik er echt niet mee weg bij mijn vrouw als ik dat niet zou doen..... Die wil gewoon het beste er uit halen wat er uit te halen valt. :)

Ja ik heb die windowed patterns gebruikt, 16 tot 18% als ik het goed heb onthouden van de uitleg. In ieder geval echt niet een volledig beeld.
Nadat je de greyscale hebt gedaan wel even de gamma goed krijgen, en dan weer een stukje greyscale waarschijnlijk :) Dan het cms, dan de greyscale weer, dan weer terug naar het cms en dan nog 1x greyscale om het na te kijken ;)

Je bent er nog wel even mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Adlermann schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Je bent er nog wel even mee bezig :)
Dat geeft niet, is leuk en leer ik van, toch? Komt wel goed en anders is het heel simpel weer terug naar fabrieks instellingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf mijn NAS stream ik films naar mijn mediaplayer/tv. Nu kon ook op mijn oude tv diverse formaten probleemloos bekijken maar op mijn 50VT50 happeren films in bluray kwaliteit. Heeft dit met de TV te maken of ligt dit wellicht aan mijn nieuwe experia box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het beeld opeens onregelmatig schokt/stilstaat dan ligt dat niet aan de tv. Wat wel kan is dat je oude tv geen 24p ondersteunde en je nieuwe dat wel pakt, en dat je daarom schokjes ziet bij bepaalde shots waar voorheen de boel op 60 Hz afgespeeld werd. Testen door met de infotoets van je tv AB te kijken in welke mode ie staat, en indien 24p je mediaspeler te forceren op 60Hz in de instellingen en kijken of het dan weg gaat. Op zich is 24p niet verkeerd maar het kan dus zijn dat je er gewoon niet aan gewend bent.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 15-06-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, wat stellingen aangepast. Als ik dezelfde film nu afspeel geeft hij 1080p /60Hz aan. Het schokkerige beeld is helaas niet verdwenen.

Hele rijtje met mogelijk instellingen langs gelopen maar niets helpt, ook automatisch selecteren levert niet gewenste resultaat op.

Overigens heb ik een EM7075 mediaplayer

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:01:
Vanaf mijn NAS stream ik films naar mijn mediaplayer/tv. Nu kon ook op mijn oude tv diverse formaten probleemloos bekijken maar op mijn 50VT50 happeren films in bluray kwaliteit. Heeft dit met de TV te maken of ligt dit wellicht aan mijn nieuwe experia box?
Misschien ten overvloede: Je streamt toch niet wireless met die Experiabox he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:11

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:10:
Bedankt voor je reactie, wat stellingen aangepast. Als ik dezelfde film nu afspeel geeft hij 1080p /60Hz aan. Het schokkerige beeld is helaas niet verdwenen.

Hele rijtje met mogelijk instellingen langs gelopen maar niets helpt, ook automatisch selecteren levert niet gewenste resultaat op.

Overigens heb ik een EM7075 mediaplayer
Een bluray recorded @ 24p afspelen op 60p is net wat het beeld schokkerig maakt (vooral bij panning shots)
Tenminste dat is mijn ervaring.
Speel het eens af op 24p en kijk eens of het dan nog schokt?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:27:
[...]

Een bluray recorded @ 24p afspelen op 60p is net wat het beeld schokkerig maakt (vooral bij panning shots)
Tenminste dat is mijn ervaring.
Speel het eens af op 24p en kijk eens of het dan nog schokt?
Ze schokken allebei, alleen anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:22:
[...]

Die gratis disc is denk ik beter :)

DVE is ook prima (heb ik ook). En de spears&Munsill is ook uitstekend. Maar misschien wat overkill voor je.

Brightness -3 klinkt niet goed trouwens. Welk gamma-profiel hb je? Als je gamma 2.0 is kan ik het geloven. Maar bij gamma 2.2 is default ongeveer goed. bij Gamma 2.4 is het meestal +1 of +2
Heb de gratis disc gisteren eindelijk eens doorlopen.
Meeste stond goed, behalve zoals je al zei de brightness. Staat nu op +2 bij default gamma (2.2).
Dit is wel in een pikdonkere kamer.
Merk trouwens wel dat omdat het pikdonker is mijn ogen rapper moe worden van deze plasma.
Eind deze maand komen ze verlichting hangen (spots) met dimmer functie dus waarschijnlijk dat ik dan licht ga aandoen (erg gedimd uiteraard).
Dan zal ik even de disc opnieuw doen met het gedimd licht aan.

Nog 1 vraagje : er zitten heel wat patronen bij voor kleurcorrecties te doen maar dit kan alleen met zo een baggere blauwe bril of als je een blue only mode hebt op je TV. Dat heeft deze Panasonic dus niet... :(
Dan heb ik dus niet veel aan die patronen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:33:
[...]

Heb de gratis disc gisteren eindelijk eens doorlopen.
Meeste stond goed, behalve zoals je al zei de brightness. Staat nu op +2 bij default gamma (2.2).
Dit is wel in een pikdonkere kamer.
Merk trouwens wel dat omdat het pikdonker is mijn ogen rapper moe worden van deze plasma.
Eind deze maand komen ze verlichting hangen (spots) met dimmer functie dus waarschijnlijk dat ik dan licht ga aandoen (erg gedimd uiteraard).
Dan zal ik even de disc opnieuw doen met het gedimd licht aan.

Nog 1 vraagje : er zitten heel wat patronen bij voor kleurcorrecties te doen maar dit kan alleen met zo een baggere blauwe bril of als je een blue only mode hebt op je TV. Dat heeft deze Panasonic dus niet... :(
Dan heb ik dus niet veel aan die patronen?
kleurcorrecteis met een bril moet je sowieso niet aan beginnen. De panasonics zijn ootb al accurater dan je met zo'n bril kan fixen.

Wil je meer: koop een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dacht ik al :)

Kan dat trouwens kloppen dat men ogen rapper moe worden ivgl met men vorige FULL LED tv ?
Contrast heb ik trouwens op 59 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 17:14
Inhakend op waar het hier boven over ging, als je de ingebouwde mediaspeler gebruikt heeft de infoknop op de remote op dat moment een andere functie, is het dan op een andere manier mogelijk om te zien in welke mode de tv afspeelt? Of kiest ie dan bijvoorbeeld het aantal fps automatisch goed op basis van het afgespeelde bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indiaan706 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:20:
Inhakend op waar het hier boven over ging, als je de ingebouwde mediaspeler gebruikt heeft de infoknop op de remote op dat moment een andere functie, is het dan op een andere manier mogelijk om te zien in welke mode de tv afspeelt? Of kiest ie dan bijvoorbeeld het aantal fps automatisch goed op basis van het afgespeelde bestand?
Volgens mij doet de ingebouwde mediaspeler alleen 50hz in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:37:

Kan dat trouwens kloppen dat men ogen rapper moe worden ivgl met men vorige FULL LED tv ?
Contrast heb ik trouwens op 59 staan.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 22:40
Mijn oom is aan het oriënteren om een nieuwe tv te kopen, en hij zou eventueel een zt60 willen kopen. Ik kan deze echter online nergens vinden. Weet iemand wat deze kost? En waar hij eventueel te koop zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:24
K0L3N schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:00:
Mijn oom is aan het oriënteren om een nieuwe tv te kopen, en hij zou eventueel een zt60 willen kopen. Ik kan deze echter online nergens vinden. Weet iemand wat deze kost? En waar hij eventueel te koop zou zijn?
nieuws: Topmodel Viera ZT60-plasma-tv van Panasonic gaat 4500 euro kosten

adviesprijs is 4500 euro, zal wel voor minder te vinden zijn, maar reken erop dat het bedrag natuurlijk nog hoog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
De ZT60 is als het goed is alleen in bepaalde winkels te vinden, niet online. Eerder is Expert Emmeloord langs gekomen als winkel die hem zou hebben, mocht je daar in de buurt wonen.
Ja dat kan :)

Ligt waarschijnlijk aan dat de frames van plasma's aan/uit gaan qua uitgezonden licht, LCD's hebben dat meestal niet.

[ Voor 42% gewijzigd door basshead91 op 16-06-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

basshead91 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:24:

Ja dat kan :)

Ligt waarschijnlijk aan dat de frames van plasma's aan/uit gaan qua uitgezonden licht, LCD's hebben dat meestal niet.
Thanks, zou het dan kunnen helpen om een minimum aan licht aan te doen? (gedimde spots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:49:
[...]

Thanks, zou het dan kunnen helpen om een minimum aan licht aan te doen? (gedimde spots)
sowieso moet je nooit in het complete donker kijen bij een display dat zelf licht geeft. Dat kijkt altijd onrustiger. Ook is dat slecht voor de zwartwaarden, aangezien je ogen aanpassen op het geen licht en daardoor zie je altijd dat eht zwart wat grijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Is het wijs om achter de TX-P42ST50 aan te gaan en hopen op die ene verdwaalde oude doos met inhoud? Of kan je beter de TX-P42ST60 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saybia schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:52:
Is het wijs om achter de TX-P42ST50 aan te gaan en hopen op die ene verdwaalde oude doos met inhoud? Of kan je beter de TX-P42ST60 kopen?
Als je van plan bent om te gaan gamen dan is de st50 een betere keus.

Anders zou ik geen reden zien om de st50 te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Heb de 50GT60 nu een week staan. Hier wat indrukken.
Bij het uitpakken bleek een van de twee “klauwtjes”, die de hals op de bodemplaat van de standaard moeten laten aangrijpen, afgebroken. Toch maar doorgegaan met de montage en alle schroeven pakten prima.
Achteraf blijkt wél de TV lichtjes naar voren te hellen. Zal toch geen kwaad kunnen?
Qua uiterlijk ben ik verder erg gelukkig met 50GT60.

Daarna mijn eerste wankele schreden gezet met de beeldinstellingen, mij houdend aan de gegeven forum-adviezen. Resultaat viel (eerst) wel héél erg tegen….
Op alle ingangen ( TV-analoog, AV1 voor de DVD-recorder én HDMI1 voor de Blu Ray-speler) leek het beeld even futloos, onscherp en vooral met erg rooie koppen., vooral met “Professioneel” 1 en 2 maar ook Custom en Cinema.
Een dag of wat later herinnerde ik me een oude UPC mailing en haalde op DVB-C het pakket digitale zenders en Ned. 1. 2 en 3 in HD binnen. Uiteraard verbeterde dat de kwaliteit van de TV-zenders behoorlijk, maar toch….
Vooral huidskleur is voor mij een heel belangrijk kwaliteitscriterium en die rooie koppen ging ik te lijf met het flink terugdraaien van “Kleur” i.c.m. het opdraaien van “Tint”. Is zeker beter nu, maar er is toch nog een restant aan rozig-bruin, dat creme-achtige, dat ik graag nog iets terug zou willen nemen, maar dan zonder het totaal kleurenpallet nog weer wat flauwer te maken. Waarschijnlijk kan men via geavanceerdere instellingen nog wat rood weghalen en/of blauw&groen juist wat ophalen in bepaalde kleurgebieden, maar dat is voor mij nog een halte te ver. OF WEET MEN HIER EEN HANDIGE OPLOSSING VOOR?
Mijn voorheen zo schitterende Blu Ray weergave werd echter nog steeds niet benaderd. Tot … ik gisteren maar eens de zozeer verfoeide “Dynamisch” stand probeerde. Inderdaad, onbewerkt zag dat er verschrikkelijk uit!
Na wat geklooi had ik echter een afstelling die mijn “LIFE” en “ELISABETH” test-Blu Ray’s weer veel van hun oude glorie terug gaf. .Ik heb kennelijk daarvoor toch een flinke scheut contrast nodig, maar dat moet dan maar. HDMI1-afstelling is nu:
Dynamisch, Kontrast: 80, Helderheid: midden, Kleur: 27, Tint: +24, Scherpte: 45,
Kleurwarmte: normaal, IFC: minimum, HDMI RGB bereik: normaal en rest uit.
Al bij al misschien nog steeds iets te “heftig”, maar komt al heel dichtbij. Dit contrast kan toch geen kwaad bij logoloze weergave (moet wel op balken letten, natuurlijk).???
Met DVB-C gaat deze instelling niet goed, veel te rood etc. Nu had ik de hoop dat bij elke ingang een eigen set instellingen zou horen, maar helaas: als ik bij ingang X instellingen wijzig, dan zijn ze bij ingang Y óok mee-gewijzigd. Erg lastig. IS HIER EEN OPLOSSING VOOR?
Daarom hier een andere set instellingen en wel:
Custom, Kontrast: 50, Helderheid: +10, Kleur: 30, Tint: +14, Scherpte: 40,
Kleurwarmte: normaal, IFC: minimum en rest uit.
Kan soms al héél mooi zijn, maar die huidskleur … en ook lijkt er een soort lichte grauwsluier over het beeld te liggen. WAT IS HIER EEN MOGELIJKE OPLOSSING VOOR?

AV1 (wordt veel gebruikt door timeshift-kijken) wisselt zeer sterk, vaak prut, maar soms ook heel mooi. Hangt sterk van de kwaliteit van de opname af, denk ik

Om snel veel branduren te maken (heeft dat eigenlijk zin?) laat ik hem wel zo’n 10 – 12 uur per dag spelen, ongezien logoloos (BBC) en ’s avonds, nogal fobisch, om het half uur wisselen van auto naar zoom of “juist”.
En in de kleine uurtjes nog een ruim uur schuifbalk. In het wit van de schuifbalk is tot op heden geen spoortje retentie zichtbaar. En nu maar wachten op de groene monsters die na zo’n 500 branduren zouden mogen worden verwacht. IS HIER NOG IETS OVER OP TE MERKEN? of is dit wel goed zo.
Heppiebuddah en Jasper, wordt de 50GT60 bij jullie ook zo warm? Achterzijde links- en rechtsboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik denk wat het probleem is, is dat je te lang naar verkeerde kleuren hebt gekeken en zodra het er wat echter uitziet, denk je dat het niet goed is.

Professional en custom mode zijn wel het meest accuraat, maar het kan zijn dat je panel brightness op medium moet zetten voor iets meer lichtoutput.

Het kan ook zijn dat er een wat red push idd in zit, maar dat krijg je er met kalibreren wel uit.

Dynamisch is echt moordend voor de gamma en haalt veel detail uit het beeld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Adlermann schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:55:
[...]

Als je van plan bent om te gaan gamen dan is de st50 een betere keus.

Anders zou ik geen reden zien om de st50 te halen...
Gamen kan je niet op de ST60? Waar zit dan het omkeerpunt? De responsetijd? De 2 naar 3d conversie? Het geluid? Enlight me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saybia schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:18:
[...]

Gamen kan je niet op de ST60? Waar zit dan het omkeerpunt? De responsetijd? De 2 naar 3d conversie? Het geluid? Enlight me ;)
processing lag van 60-75 ms, depending on the reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:24
@Ersy

Dynamisch is wel de meest waardeloze stand(naar mijn mening) die je kan wensen.
Waarschijnlijk ben je echt gewend aan niet natuurlijke kleuren?.

Het contrast is soiweso veels te hoog. En bij zulk hoog contrast en dynamisch mag je heel erg uitkijken voor inbranden, hoe hoger het contrast hoe groter het risico.

[ Voor 34% gewijzigd door freaky35 op 16-06-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 22:40
Ik denk dat ik maar eens wat winkels in de buurt moet proberen voor die zt60. Heeft iemand enig idee wat de prijs ongeveer zal zijn? Ik heb een aantal keer rond de 4000 voorbij horen komen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Klopt, rond de 4500 euro. Kun je ook 2 mooie VT60's voor halen, aangezien ze niet veel onderdoen voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 12:03
3600 kun je al een zt60 krijgen...

Vandaag mijn nieuwe vt50 weer opgehangen. Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
@ersy Bij mij wordt de achterkant van de tv ook erg warm. Veel warmer dan m'n oude led tv. Beeld is wel super trouwens. Ik kijk in pro mode met de instellingen van AV forum, echt super beeld.
Alleen het voetbal vind ik minder op m'n plasma als op de led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
jasper2603 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:38:
@ersy Bij mij wordt de achterkant van de tv ook erg warm. Veel warmer dan m'n oude led tv. Beeld is wel super trouwens. Ik kijk in pro mode met de instellingen van AV forum, echt super beeld.
Alleen het voetbal vind ik minder op m'n plasma als op de led.
Bijkomend voordeel:minder gas stoken in de winter. Mijn 65VT50 is mijn zonnetje in huis :)

"Ik kijk in pro mode met de instellingen van AV forum, echt super beeld"

Elke tv is anders dus instellingen van anderen overnemen heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
ersy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:03:
Ik zou beginnen met alle beeldinstelling te resetten. Probeer evt. Normaal os standaard weet niet hoe hij heeft bij gt60. En evt panel brightness wat hoger.

Je bent een beetje verpest met je vorige tv kwa kleurweergave, en neemt dat nu als referentie.
Als je dynamisch kijkt gooi je alle voordelen die je beoogt had met deze tv (kleurechtheid, contrast) weg.
Maar uiteindelijk gaat het om wat jij het fijnste vind kijken, ook al zijn de kleuren dynamisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ersy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:03:
[..]
Heppiebuddah en Jasper, wordt de 50GT60 bij jullie ook zo warm? Achterzijde links- en rechtsboven?
Wordt inderdaad wel wat warm links-, en rechtsboven. Links iets meer dan rechts. Extreem warm echter niet. Hier staat de tv trouwens ook 10 a 12 uur per dag aan.

Wat je andere opmerkingen wat kleur-huidskleur e.d. betreft kan ik mij niet echt in vinden. Staat hier eigenlijk alleen op Prof1, en zoals je waarschijnlijk hebt gelezen is ie daar op gecalibreerd. Overall heb ik weinig tot niets te klagen over het toestel. Aantal uren zit nu op zo n 550.

Paneel helderheid staat hier op midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En GT50. :)

Changelog niet heel erg spannend: "Improvement of E.P.G."

Nog niet online beschikbaar via het tv-menu trouwens, moet dus via de SD-card update methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Hier draait de update sinds een week. Met versie 1.624 werden de DVB-C kanalen van UPC niet herkend (ook niet met Zweden als land ipv NL), maar na de update werkte alles wel direct. Had niet in de gaten dat de update nog zo vers was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Ik wil mijn TH42PX80 uit eind 2008 (800€) verkopen omdat ik van 42" plasma wil overstappen naar 22" LCD. Toestel werkt prima naar behoren.

Nu ben ik benieuwd wat een goede vraagprijs zou zijn. Op marktplaats een vlugge scan van HD-Ready 42 inch plasma's gedaan en dat varieert gauw tussen de 150 en 300. Zondag heb ik de TV op V&A gezet met als vraagprijs 200, echter nog geen reacties gehad. Zit ik veel te hoog qua prijs of is er gewoon weinig animo voor 5jr oude toestellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Zak aarde op 18-06-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Zak aarde schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:38:
Ik wil mijn TH42PX80 uit eind 2008 (800€) verkopen omdat ik van 42" plasma wil overstappen naar 22" LCD. Toestel werkt prima naar behoren.

Nu ben ik benieuwd wat een goede vraagprijs zou zijn. Op marktplaats een vlugge scan van HD-Ready 42 inch plasma's gedaan en dat varieert gauw tussen de 150 en 300. Zondag heb ik de TV op V&A gezet met als vraagprijs 200, echter nog geen reacties gehad. Zit ik veel te hoog qua prijs of is er gewoon weinig animo voor 5jr oude toestellen?
Om eerlijk te zijn vind ik de vraagprijzen op marktplaats onrealistisch.

Wie koopt nu 2e hands voor 300,- terwijl je daar al nieuw met garantie voor kunt krijgen?

Het is maar net wat een gek er voor geeft denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zak aarde schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:38:

Ik heb toen mijn 18 maanden oude g10 voor euh ook 300 piek verkocht dacht ik. En die stond ook een maand te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Prijzen op marktplaats zijn idd belachelijk hoog. En dan staat er in de advertentie "TOP MODEL VAN 2008!!!, NIEUWPRIJS €3000!!" Terwijl het instapmodel van de huidige en vorige serie al ruimschoots beter zijn (en vergelijkbaar geprijst). Maar ja, wie niet waagt die niet wint, het verkoopt blijkbaar wel (soms).

[ Voor 4% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 18-06-2013 11:22 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Weet ik, maar er zijn mensen die zo 500-600 euro voor zo'n ding durven te vragen..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doelde op de reactie van MaxHardcore, 300 nieuw met garantie lijkt me wat overdreven optimistisch. Ja, een verdwaald HD-ready meukmodel van LG mischien, maar geen full-HD Panasonic of Samsung. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:22:
Prijzen op marktplaats zijn idd belachelijk hoog. En dan staat er in de advertentie "TOP MODEL VAN 2008!!!, NIEUWPRIJS €3000!!" Terwijl het instapmodel van de huidige en vorige serie al ruimschoots beter zijn (en vergelijkbaar geprijst). Maar ja, wie niet waagt die niet wint, het verkoopt blijkbaar wel (soms).
Klopt, ik heb ook weleens een iphone 4 verkocht. Die had ik kapot laten vallen. stond in de omschrijving.
Toch nog gekken die 220 euro ervoor geven :)

Voorscherm stuk, achterkant stuk, gps stuk, wifi stuk etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Adlermann schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:19:
[...]

processing lag van 60-75 ms, depending on the reviewer.
Ok duidelijk. Valt er eigenlijk een beetje te onderhandelen bij de TV-boeren of is dat not done? Aangezien het om een oud model gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Nee heb je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Cap schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:27:
Ik doelde op de reactie van MaxHardcore, 300 nieuw met garantie lijkt me wat overdreven optimistisch. Ja, een verdwaald HD-ready meukmodel van LG mischien, maar geen full-HD Panasonic of Samsung. ;)
Klopt, maar de gemiddelde gebruiker zit voornamelijk op marktplaats omdat ze gewoon een goedkope 2e hands tv willen hebben.

Imand die voor beeldkwaliteit gaat hoeft echt geen model van 5 jaar oud. (Kurofielen uitgezonderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ik zie dat ik FW 1626 heb. Maar s updaten naar 1628.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mandrake466 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:22:
Ik zie dat ik FW 1626 heb. Maar s updaten naar 1628.
Hier zit hij nog op 1624 en kan hij ook geen andere vinden.

Maar dat kan komen omat hij ingesteld staat als noorwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 04-10 14:50
Dit weekend ben ik even de VT60 gaan bekijken en zag op de achterkant, dat de stroomstekker haaks in het midden van de tv stak :(
Waarom heeft men de stroomstekker niet mooi langs de onderzijde van de tv geplaatst, zodat aan de achterzijde alles vlak blijft voor montage op de muur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:13:
Dit weekend ben ik even de VT60 gaan bekijken en zag op de achterkant, dat de stroomstekker haaks in het midden van de tv stak :(
Waarom heeft men de stroomstekker niet mooi langs de onderzijde van de tv geplaatst, zodat aan de achterzijde alles vlak blijft voor montage op de muur :?
Omdat hij volgens de handleiding toch 7cm van de muur moet. Dus zo dwingen ze iig een paar cm af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wat is het nut dan van een mooie platte en strakke tv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Zijn er mensen die dit hebben willen oplossen met een haakse stroomstekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Adlermann schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:33:
[...]

Hier zit hij nog op 1624 en kan hij ook geen andere vinden.

Maar dat kan komen omat hij ingesteld staat als noorwegen :)
FW downloaden en uitpakken op je usb. Zodra je de usb in de usb poort van de tv steekt krijg je gelijk de melding 'nieuwe fw geonden bla bla' en begint met updaten.
Cap schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:50:
Ik heb hem vandaag met SD-kaartje bijgewerkt naar 1628. Geen verschillen ontdekt. :)
Ik ook niet eerlijk gezegd. is dit niet ergens terug te vinden?

Toen ik de FW van de ST50 ging updaten viel mij na de update gelijk op dat de volumebalk was gekrompen.

Edit: Vreemd, de 1626 staat niet eens op de site:
Jun. 5, 2013 Ver. 1.628 •Improvement of E.P.G.
Sep. 25, 2012 Ver. 1.624 •Improvement of browser.
Jun. 19, 2012 Ver. 1.621 •Improvement of Viera connect functions.

[ Voor 13% gewijzigd door Mandrake466 op 18-06-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:43:
Ik weet niet hoe het bij de 60 serie zit, maar bij de 50 serie is ie al haaks. De voedingsstekker is en blijft wel het meest uitstekende deel, maar haal je het klemmetje er vanaf dan hou je een standaard C13 haaks apparaatsnoer over. Afstand van de muur is dan zo dat je vingers er nog net plat achter kunnen, je knokkels niet. :)

Mandrake: ik heb op mijn VT50 nooit 1626 binnengekregen, dus die is nooit beschikbaar gesteld. Ben dus van 1624 naar 1628 gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 18-06-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Moris schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:43:
Ik heb de V20e (en krijg vrijdag de 50VT60e binnen :9~ ) en die heeft zijn stekker ook zo zitten. Daar heb ik hem willen vervangen door een haakse stekker, maar dan komt de tv wel erg plat tegen de wand en dat leek mij qua koeling eigenlijk niet zon goed idee, dus heb ik het uiteindelijk nooit gedaan. En wat maakt het ook uit uiteindelijk of de TV 5 of 7 cm van de muur afhangt? De extra ruimte achter de tv geeft mij nu de mogelijkheid daar een externe HDD te verstoppen en kabeltjes netjes achter weg te werken.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Voor degenen die het nog niet opgevallen was:

plan: Wil jij de nieuwe Panasonic Viera ZT60 testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik zag het ja, meteen maar even aangemeld, kan ik 'm mooi vergelijken met de VT50 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag gistermiddag trouwens dat mijn vt50 een forse beschadiging op het filter heeft. 0,5 cm dik en 10 lang linksonder. Volgens mij precies waar dat schuimspul heeft gezeten. Het viel gister op omdat de zn erop scheen en het daar doffer is dan het rest van het scherm.

Gewoon zonder direct zonlicht valt het niet op. Behalve als je er vanaf een hoek in gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 12:03
Huh jij hebt je vt50 toch al behoorlijk lang?

Mijn 55vt50 bevalt super trouwens...plaatje aan de muur :D Voor zon prijs kon ik hem niet laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:44:
Huh jij hebt je vt50 toch al behoorlijk lang?

Mijn 55vt50 bevalt super trouwens...plaatje aan de muur :D Voor zon prijs kon ik hem niet laten staan
Ja, het was me ook niet eerder opgevallen :)
Pagina: 1 ... 99 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.