Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
MarcHeijerman schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Dus iets wat ingebrand zit kan ook weer gefixed worden ?
Met een half uur RTL4 kijken per dag heb ik laatst 3 nachten de schuifbalk moeten draaien om het logo enigszins te laten vervagen (weg krijg ik hem denk ik niet meer). En wanneer ik vervolgens weer even heb gekeken wordt het ook gelijk weer erger.

Het vreemde is dat het enkel met dit logo een probleem is terwijl ik ook wel bijna evenredig andere logozenders kijk. Maar ik heb (bijna) geaccepteerd dat dit iets van de 50-serie en het met een ander scherm niet beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:11:
[...]

stap 1: haal alle van het intenret overgenomen settings weg.

De panasonics: contrast kan je veilig tot 2/3 zetten maar als je het zeker wilt weten, pak de avshd709 disk (downloaden) en kijk bij de WTW patterns hoeveel je eruit sloopt.

De enige reden om bij panasonic tvs het contrast lager te zetten is a) je WTW crush verminderen. b) helderheid gaat toch niet meer omhoog.

Maar default staats alles prima. Contrast kan je zelf iets omhoog halen. Brightness op default laten of testen met een black level pattern (ook op die gratis disc)
Thanks voor de tips.
Stap 1 had ik al gedaan : die rode tint was door het overnemen van de settings...
Heb gisteren met een THX optimizer op een DVD het contract/brightness ingesteld. Contrast staat nu ongeveer op 55 en brightness -3 ofzo en gebruik nu het THX cinema profiel.
Dus jij zou gewoon die gratis disk aanraden en niet die andere 2 die ik aanhaalde?
Is die gratis disk niet ongeveer hetzelfde als de THX optimizer?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:21:
[...]

Thanks voor de tips.
Stap 1 had ik al gedaan : die rode tint was door het overnemen van de settings...
Heb gisteren met een THX optimizer op een DVD het contract/brightness ingesteld. Contrast staat nu ongeveer op 55 en brightness -3 ofzo en gebruik nu het THX cinema profiel.
Dus jij zou gewoon die gratis disk aanraden en niet die andere 2 die ik aanhaalde?
Is die gratis disk niet ongeveer hetzelfde als de THX optimizer?
Die gratis disc is denk ik beter :)

DVE is ook prima (heb ik ook). En de spears&Munsill is ook uitstekend. Maar misschien wat overkill voor je.

Brightness -3 klinkt niet goed trouwens. Welk gamma-profiel hb je? Als je gamma 2.0 is kan ik het geloven. Maar bij gamma 2.2 is default ongeveer goed. bij Gamma 2.4 is het meestal +1 of +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:22:
[...]

Die gratis disc is denk ik beter :)

DVE is ook prima (heb ik ook). En de spears&Munsill is ook uitstekend. Maar misschien wat overkill voor je.

Brightness -3 klinkt niet goed trouwens. Welk gamma-profiel hb je? Als je gamma 2.0 is kan ik het geloven. Maar bij gamma 2.2 is default ongeveer goed. bij Gamma 2.4 is het meestal +1 of +2
Nou, die -3 is gewoon op basis van die THX optimizer. Ik zag toen net het 7de balkje en dat moest ik volgens de instructies ook doen.
Gamma is 2.2
Die gratis disc gewoon branden op een DVD en in men Bluray pleuren neem ik aan?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die discs, zeker DVE voegen imho niet veel toe voor de basisinstellingen aan de gratis te downloaden AVSHD disc. Ik vind de patterns van DVE zelfs slechter. Op het ook kun je met de greyscale ramp/steps een sterke tint er wel mee uit krijgen mbv de witbalans settings. Maar eigenlijk is het de basisinstelling contrast/helderheid/scherpte/kleur wat je ermee kunt instellen. Daar zou ik geen DVD voor gaan kopen als er gratis alternatieven zijn. Wil je meer dan heb je gewoon een meter nodig.

PS dat gekloot met blauw/groen/rood filters (brilletjes) daar heb je ook weinig aan. Er klopt namelijk geen zak van, omdat ze niet al het overige licht blokkeren.
Neem bijvoorbeeld de blauwfilter test. Je hebt dan een wit vlak met daarin een blauw vierkant, waarbij het doel is dat deze even helder tonen door het blauwfilter brilletje (met andere woorden je ziet het vierkant niet meer). Stel je vervolgens de tv echt zo in dat je blauw en wit als 1 vlak zit dan zit je gegarandeerd met een veel teveel blauw. Waarom? Omdat in het witte gedeelte ook rood en groen zitten die niet volledig geblocked worden door het blauwfilter (dat kun je goed zien als je ff naar rood en groen kijkt door dat blauwe brilletje). Dus het witte vlak toont helderder dan het blauwe, en je eindigt met een veel te hoog opgeschroefde color / blue luminance omdat je voor dat groen/roodlek compenseert. Hetzelfde verhaal kan je ophangen voor rood en groen. Het filter (brilletje) dubbelvouwen blokkeert nog meer rood en groen maar het blijft behelpen. De filters zijn gewoon crap.

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 07-06-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:04:
[...]

[..]
Dat is dezelfde discussie als destijds met 16:9. Paar gekken vonden ook dat ze minder beeld hadden in vergelijking met 4:3...
Inderdaad..geweldig was dat... zie dit

http://20jaareenvandaag.e...gsdrama_in_rembrandttoren

Is zelfs een film over gemaakt.. 8)

YouTube: Off Screen (2005) Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

lol ja, die film heb ik gezien, met Jan Declair :-)
Grappige film !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:25
daffie82 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Je mist het punt. Het is niet omdat je wat zwarte balken hebt vanboven en vanonder dat je daarom 1/3 minder beeld hebt...
Dat is dezelfde discussie als destijds met 16:9. Paar gekken vonden ook dat ze minder beeld hadden in vergelijking met 4:3...

EDIT

[...]

Iemand trouwens die me hiermee kan helpen?
Voor de calibratiefreaks onder jullie :P
Ik mis niet één punt, maar zo'n 600.000 :P Zwarte balken zijn gewoon verspilde ruimte die alleen Philips als probleem zag. Ik las dat het gewoon gecropte 16:9 opnamen zijn meestal. Wees eerlijk, het is toch gewoon zonde van je grote TV? Bedoel je dat je niet liever 16:9 kijkt?

[ Voor 22% gewijzigd door Richard P op 07-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:25:
[...]

Nou, die -3 is gewoon op basis van die THX optimizer. Ik zag toen net het 7de balkje en dat moest ik volgens de instructies ook doen.
Gamma is 2.2
Die gratis disc gewoon branden op een DVD en in men Bluray pleuren neem ik aan?
Ja, fikken op dvd en in een bluray player doen. Dan gelijk ff de black level doen vanavond (als het donker is natuurlijk/ je normale kijkcondities) en kijken op welke 17 gaat knipperen.

Ik denk dat -3 daarvoor iets te laag is.Maar het kan. Ben het nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard P schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Wees eerlijk, het is toch gewoon zonde van je grote TV? Bedoel je dat je niet liever 16:9 kijkt?
Het is niet zonde van de tv, het is zonde dat er nu eenmaal tig beeldverhoudingen in zwang zijn. Het is dus kiezen of delen, welke tv je ook neemt. Wat pas zonde is van de tv is naar mijn mening het beeld verpesten door het te gaan inzoomen, oprekken, afsnijden en dat soort truuks. Je houd een beeldvullende video over, maar wel van belabberde kwaliteit. Ik heb dan liever 1/3e van het scherm niks en 2/3e goed beeld. :)
Goed, een minimale overscan daar merk je meestal niet zo veel van, maar meer moet het ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Ik mis niet één punt, maar zo'n 600.000 :P Zwarte balken zijn gewoon verspilde ruimte die alleen Philips als probleem zag. Ik las dat het gewoon gecropte 16:9 opnamen zijn meestal. Wees eerlijk, het is toch gewoon zonde van je grote TV? Bedoel je dat je niet liever 16:9 kijkt?
Dude, je ziet eigenlijk gewoon meer beeld hoor op je 16:9 scherm.
Het is niet omdat daar balken boven en onder zijn bij movies dat je ook effectief minder ziet op je scherm.
Heb beeld is ook gewoon NOG breder als bij normale 16:9 - als ik moet kiezen tussen een film in gewone 16:9 of extra 16:9 met balken, doe mij maar het tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mooi zo'n 21:9 tv, waarbij je dus elk ander materiaal moet aanpassen. Dus bij alles niet film zijn de beeldverhoudingen ook niet goed. 16:9 materiaal is daar weer absoluu niet op te kijken (of met zwarte balken aan de zijkant :d :d :d)

het probleem is gewoon dat beeldmateriaal een b epaalde verhouding heeft. En je ontkomt er niet aan om dan zwarte balken te introduceren OF of de beeldkwaliteit achteruit te laten gaan.

Ik kies voor het eerste. Maar ik ben het met je eens dat native 16:9 materiaal echt mooi kan zijn. Maar ik zie het niet zonde van het scherm als het toevallig 2.35:1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Ja, fikken op dvd en in een bluray player doen. Dan gelijk ff de black level doen vanavond (als het donker is natuurlijk/ je normale kijkcondities) en kijken op welke 17 gaat knipperen.

Ik denk dat -3 daarvoor iets te laag is.Maar het kan. Ben het nog niet tegengekomen.
Is deze de goeie (en meest recente?) : http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration

laatste update eind 2010 ?

Straks thuis eens de AVCHD burnen op DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Black level: het kan best zijn dat je in een donkere kamer niet alleen 17 kan laten knipperen, maar dat bij nader inzien (goed kijken) 16 vrolijk meeknippert. Dat is foute boel want dat verslechtert dan je minimale blacklevel. Ga je bij die helderheidsstand naar een volledig zwart scherm (ook op de testdvd) dan zie je dat donkerder worden als je de helderheid een stapje terugdraait. Eigenlijk moet je de helderheid gewoon op +10 zetten en dan in totaal donkere kamer, kijkend naar een volledig zwart scherm, de helderheid zoveel terug draaien dat het beeld niet meer donkderder wordt. Dan weer een enkel stapje omhoog om te checken of je niet te ver gegaan bent, etc etc, goed kijken, precies die grens opzoeken. Waarschijnlijk is dat 0 of +1. :) Wat er dan uit de blacklevel test komt is een gegeven, of dat nu nog een minimaal zichtbaar knipperend balkje is bij 17, 18 of 19. ;) Hangt ook van de bron af: bij mijn Samsung blu-ray is het in praktijk 17 of 18, bij de ingebouwde mediaspeler van de UPC (Samsung ;)) Horizon is het eerder 19 of 20.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 07-06-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Ik had moeten zeggen 'zonde van de film' ipv de TV. Maar je ziet natuurlijk niet meer doordat je boven en onder iets niet laat zien, je had namelijk nóg meer kunnen zien. De reden dat ik geen 21:9 scherm koop is omdat je dan bij nog meer content zwarte balken ziet, aan de zijkant.

Maar goed, genoeg offtopic, we zijn het toch al grotendeels eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard P schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:59:
Ik had moeten zeggen 'zonde van de film' ipv de TV. Maar je ziet natuurlijk niet meer doordat je boven en onder iets niet laat zien, je had namelijk nóg meer kunnen zien. De reden dat ik geen 21:9 scherm koop is omdat je dan bij nog meer content zwarte balken ziet, aan de zijkant.

Maar goed, genoeg offtopic, we zijn het toch al grotendeels eens.
Nee, je ziet wel meer. Doordat het beeld niet beeldvullend is zie je meer dan dat het beeldvullend zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:07:
[...]

Nee, je ziet wel meer. Doordat het beeld niet beeldvullend is zie je meer dan dat het beeldvullend zou zijn. :)
Dat probeerde ik dus ook de hele tijd tevergeefs duidelijk te maken........
Richard P schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:59:

we zijn het toch al grotendeels eens.
We het zijn het oneens - maar ok.

[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 07-06-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Thanks. Bestaat dit trouwens ook voor 3D?

Als ik CAP zijn reactie lees kan ik dit ook best op elke bron apart doen?
Heb namelijk ook een DUNE HD Smart mediaplayer.
Best dan hiervoor de MP4 gebruiken en deze apart instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
De logica ontgaat met volledig.

Volgens mij praten we langs elkaar heen. Jullie refereren telkens aan de situatie dat je 'cropt' zeker? Dat doe ik nooit en zou inderdaad heel stom zijn :+

[ Voor 72% gewijzigd door Richard P op 07-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@daffie Vaak komt het goed overeen, maar elke bron even checken kan zeker geen kwaad. Met mp4 gaat het ook prima ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 07-06-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:25:
[...]

Thanks. Bestaat dit trouwens ook voor 3D?

Als ik CAP zijn reactie lees kan ik dit ook best op elke bron apart doen?
Heb namelijk ook een DUNE HD Smart mediaplayer.
Best dan hiervoor de MP4 gebruiken en deze apart instellen?
Nou, misschien wel. bij mij gaat ook alles via de AVR. Dus ik moet er 1 kiezen :)

Ik zou ff kijken. Ik heb mij bluray speler als 'default' player ingesteld dus al het andere. naja Dat is toch al mindere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, ik heb hetzelfde probleem. Maar gelukkig komt de Xtreamer mediaspeler goed overeen met de Samsung blu-ray speler, de Horizon box wijkt een heel klein beetje af maar ja, 't is maar tv. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Nou, misschien wel. bij mij gaat ook alles via de AVR. Dus ik moet er 1 kiezen :)

Ik zou ff kijken. Ik heb mij bluray speler als 'default' player ingesteld dus al het andere. naja Dat is toch al mindere beeldkwaliteit.
Hier ook alles via de AVR trouwens: digibox, DUNE en Bluray speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Instellen met de blu-ray speler, checken op de Dune en als die echt veel afwijkt (16 of zelfs lager zichtbaar / 20 of zelfs hoger niet zichtbaar) dan wellicht kijken of je in het menu van de Dune zelf de helderheid een stapje terug kan zetten. Digibox voor de lol ook checken (als je daar via bijv DLNA al andere content dan tv op kan afspelen) en ter kennisgeving aannemen hoe goed/slecht de kwaliteit van dat ding is. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 07-06-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Thanks guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de hele tijd naar de Dune kijkt en zelden of nooit naar de blu-ray, dan is andersom handiger natuurlijk. :P

@hieronder: uiteraard professional mode, maar niks houdt je tegen om ook de andere beeldmodi in te stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 07-06-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ja true, maar is zowat 50/50 :)

EDIT :

Trouwens : als ik de disc ga doorlopen op men bluray kan ik best naar Professional mode switchen neem ik aan? Want op THX mode kan je natuurlijk geen geavanceerde opties wijzigen.

[ Voor 75% gewijzigd door daffie82 op 07-06-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heren volg dit plasma forum al 1,5 jaar veel bruikbare tips.
Zat de hele tijd te azen op een vt50-55inch :9 .
Paar dagen geleden bij MM Hengelo een vt60-55inch gekocht met 16 prc korting voor 2270 euro
Had geen zin om weer een half jaar te wachten zodat de prijs weer wat gedaald is, zij hadden het toestel niet in voorraad kon wel besteld worden.
Ik wist dat er al enkele weken een vt60 bij MM aan de muur hangt, heb deze meegenomen 3 weken x 60 uur is 180 uur ingespeeld ideaal lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:49:
Paar dagen geleden bij MM Hengelo een vt60-55inch gekocht met 16 prc korting voor 2270 euro
Had geen zin om weer een half jaar te wachten zodat de prijs weer wat gedaald is, zij hadden het toestel niet in voorraad kon wel besteld worden.
Ik wist dat er al enkele weken een vt60 bij MM aan de muur hangt, heb deze meegenomen 3 weken x 60 uur is 180 uur ingespeeld ideaal lijkt mij.
Hoe bevalt ie ismit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:49:
het is wat minder ideaal als eht 180 uur exact hetzelfde beeld erop heeft gestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 21:44
Kan weinig gebeuren met zon panasonic demo filmpje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Als ze er nu wel een fatsoenlijke demo op zouden draaien met de lichten wat gedimd zouden ze er een stuk meer verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:28
Iemand nog belang bij een nieuwe 50st60? Wegens omruiling gekregen nog compleet nieuw in doos. Pm me maar.

Vanavond nog eens even bij de mm kijken of er nog wat tussen zit. Overigens vorige week bij de Saturn hele goede prijs gekregen voor een 65vt50. 1799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
okio schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:20:
Iemand nog belang bij een nieuwe 50st60? Wegens omruiling gekregen nog compleet nieuw in doos. Pm me maar.

Vanavond nog eens even bij de mm kijken of er nog wat tussen zit. Overigens vorige week bij de Saturn hele goede prijs gekregen voor een 65vt50. 1799
Als je bij de mediamarkt een 42st50 ziet, kan je dan even een pm sturen met de prijs? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
okio schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:20:

Dat is een hele goede deal voor de 65vt50! Waarom dan nog naar de MM? Of heb je de 65vt50 toch niet gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevalt heel goed nog niet echt getest ben in ieder geval niets raars tegengekomen tot nu toe.
Het is inderdaad zo dat het van die domme demo filmpjes zijn daar kan je een toestel niet op beoordelen
Ik heb mij ook niet van de wijs laten brengen van al die mooie scherpe led tv`s.
Gelukkig zijn het geen stilstaande beelden anders was de deal zeker niet doorgegaan.
Laat hem nog een tijdje zo zijn uren maken dan wil ik hem laten kalibreren
Je kan je er voor die tijd wel in verdiepen welk toestel je past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:11:
Bevalt heel goed nog niet echt getest ben in ieder geval niets raars tegengekomen tot nu toe.
Het is inderdaad zo dat het van die domme demo filmpjes zijn daar kan je een toestel niet op beoordelen
Ik heb mij ook niet van de wijs laten brengen van al die mooie scherpe led tv`s.
Gelukkig zijn het geen stilstaande beelden anders was de deal zeker niet doorgegaan.
Laat hem nog een tijdje zo zijn uren maken dan wil ik hem laten kalibreren
Je kan je er voor die tijd wel in verdiepen welk toestel je past
Was van de week ook nog bij de mm in hengelo , ook ff naar een vt60 gekeken en er hing alleen nog een 50 inch, kijk ik bij de instellingen staat kontrast op vol en helderheid op 70 en dat alles in de dynamisch stand.
Dat met het mm logo 12 uur per dag zou ik hem niet graag hebben. Aan de andere kant staat het logo erin kun je hem natuurlijk gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Een 42ST50 gevonden bij Plattetv.nl, maar van de shopreviews word ik zachtjes gezegd niet vrolijk. 699,- is leuk maar als de service daar inderdaad zo slecht is doe ik het liever niet. Goedkoop is duurkoop, zoiets. Ik word er onderhand een beetje simpel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier valt het dan wel weer mee: http://www.kieskeurig.nl/...944DD4DEC1256F27002F3374/

Ik zou ze gewoon even mailen of bellen, en vragen of het toestel daadwerkelijk nieuw in doos op voorraad is. Daarbij zou ik gewoon proberen te onderhandelen, kijken of er nog wat van de prijs af kan. Ze moeten toch van hun oude stock af, dus misschien lukt het wel voor 600. Is het een showmodel dan mag er natuurlijk nog een extra hap af. En controleren van het scherm op inbranden. :P

En wellicht is het mogelijk om pas bij aflevering te betalen (pin?), dan loop je weinig risico.

En je kunt anders ook gewoon ff naar Arnhem, Nijmegen, Doetinchem of Breda rijden. Daar is ie volgens de site op voorraad. Kan je de tv evt ter plekke controleren.

Kortom, lijkt me het onderzoeken waard. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 07-06-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Cap schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:25:
Hier valt het dan wel weer mee: http://www.kieskeurig.nl/...944DD4DEC1256F27002F3374/

Ik zou ze gewoon even mailen of bellen, en vragen of het toestel daadwerkelijk nieuw in doos op voorraad is. Daarbij zou ik gewoon proberen te onderhandelen, kijken of er nog wat van de prijs af kan. Ze moeten toch van hun oude stock af, dus misschien lukt het wel voor 600. Is het een showmodel dan mag er natuurlijk nog een extra hap af. En controleren van het scherm op inbranden. :P

En wellicht is het mogelijk om pas bij aflevering te betalen (pin?), dan loop je weinig risico.

En je kunt anders ook gewoon ff naar Arnhem, Nijmegen, Doetinchem of Breda rijden. Daar is ie volgens de site op voorraad. Kan je de tv evt ter plekke controleren.

Kortom, lijkt me het onderzoeken waard. :)
Ik weet het niet hoor, die 'reviews' zijn volgens mij vrijwel allemaal geschreven door klanten van het soort 'ja ik zoek zo'n platte TV, heeft u die ook?'. Ik bel morgen wel even, en eveneens naar de Mediamarkt waar ik iemand in de winkel wil spreken ipv de telefoniste die ik laatst sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
Richard P schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:45:
Een 42ST50 gevonden bij Plattetv.nl, maar van de shopreviews word ik zachtjes gezegd niet vrolijk. 699,- is leuk maar als de service daar inderdaad zo slecht is doe ik het liever niet. Goedkoop is duurkoop, zoiets. Ik word er onderhand een beetje simpel van.
mijn gt50 kwam daar vandaan service van aankoop was prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard P schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:56:
[...]

Ik weet het niet hoor, die 'reviews' zijn volgens mij vrijwel allemaal geschreven door klanten van het soort 'ja ik zoek zo'n platte TV, heeft u die ook?'. [...]
Zo n klant ben ik ook.

Heb mijn GT60 daar ook gekocht. Een paar uur uitonderhandeld per mail, en mijn oude VT30 daar ingeruild. Ging allemaal prima. Over de aftercare kan ik weinig zeggen. Ze nog niet nodig gehad.

Wat Cap schreef: pinnnen bij aflevering is niet mogelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:22:
[...]

Zo n klant ben ik ook.

Heb mijn GT60 daar ook gekocht. Een paar uur uitonderhandeld per mail, en mijn oude VT30 daar ingeruild. Ging allemaal prima. Over de aftercare kan ik weinig zeggen. Ze nog niet nodig gehad.

Wat Cap schreef: pinnnen bij aflevering is niet mogelijk
Brengt een 50vt30 nog wat op dan?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zal nog wel wat opbrengen. Zou je uit moeten onderhandelen. Mijn 42VT30 leverde nog €560,= op. De 50GT60 kostte mij uiteindelijk met afleveren in Amsterdam €999,= [mooie psychologische prijs..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Over inruilen gesproken, ik wil best een TV van een mede-Tweaker overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tevreden er staat geen logo ingebrand,
en inderdaad het was ook mijn idee,
wanneer het toestel niet in orde is b.v. een ingebrand logo breng ik hem wel terug.
Ik ben niet van plan om het toestel te gaan onderzoeken, kijk heerlijk tv of films,
en er is niets wat mij stoort.
Ik kan wel gaan zoeken vindt vast wel iets, maar dat bederft dan mijn plezier van mijn aankoop. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 20:18
Ging naar MM Arena om eens te kijken wat de prijs was met korting voor een 42ST50 / 42ST60... maar ben uiteindelijk naar huis gegaan met een open doos 50VT50 :9 Dankzij de AH actie voor MM cadeaukaarten van een tijdje terug kwam de prijs uiteindelijk wel erg voordelig uit.

Ben zelf nooit erg gecharmeerd van open doos of showmodellen, maar deze stond nog in de doos, onder het beduimelde showmodel. Met dank aan de geduldige verkoper even uitgepakt, zag er perfect uit en bleek gelukkig "maar" 151 uur gedraaid te hebben, niet heel schokkend en voor deze prijs kon ik 'm niet laten staan <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Mijn gezeur is over, ik heb een 42ST50 besteld die ze maandag komen brengen met een eigen bezorgservice. Niet bij plattetv.nl uiteindelijk. Heb de Viera control app al op m'n telefoon :p kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Ineens dook bobshop.nl op in de pricewatch (ja ik ben chronisch aan het F5'en haha). Ik heb 'm daar besteld voor 689,- inclusief verzenden. Ik moest ook maar eens van het dilemma af zijn, dus ik voel me nu al opgelucht. Veel lager dan deze prijs zag ik niet gebeuren en aangezien ze er toch allemaal uit gaan moest ik de knoop maar eens doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, vandaar dat ie op plaats 2 staat van populairste Panasonics... ;)

Prima tv, veel plezier ermee. Blijkbaar de laatste want bezorgtijd bij Bobshop staat nu weer op 8+ dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ik heb vandaag een 55" vt60 gekocht bij expert. Ik ,ga de plasma proeven omdat ik twijfel aan de flicker, daarom eerst het showmodel. In feite mag ik hem terugbrengen, maar vind het beeld wel al veel mooier dan mijn oude samsung le46a552.

Dit showmodel heeft denk ik 4 a 500 uur. Ik kan een nieuwe krijgen als ik wil, alleen deze is wel mooi ingespeeld. (Demodisc Sony). Wat is verstandig? Ik heb wel dezelfde prijs als een nieuwe betaald omdat ze bij expert niet lager kunnen dan de 16% korting die mediamarkt geeft.

Daarnaast twijfel ik nog over een 65"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:08:
Ik heb vandaag een 55" vt60 gekocht bij expert. Ik ,ga de plasma proeven omdat ik twijfel aan de flicker, daarom eerst het showmodel. In feite mag ik hem terugbrengen, maar vind het beeld wel al veel mooier dan mijn oude samsung le46a552.

Dit showmodel heeft denk ik 4 a 500 uur. Ik kan een nieuwe krijgen als ik wil, alleen deze is wel mooi ingespeeld. (Demodisc Sony). Wat is verstandig? Ik heb wel dezelfde prijs als een nieuwe betaald omdat ze bij expert niet lager kunnen dan de 16% korting die mediamarkt geeft.

Daarnaast twijfel ik nog over een 65"
Het enige voordeel van inspelen is

a) je kan hem kalibreren
b) fouten die boven zouden komen zijn dan al vaak zichtbaar.

Verder geen enkele inlvoed meer op retentie e.d.

Ik zou voor de nieuwe gaan eerlijk gezegd. 500 uur is al vrij fors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, niet dat 500 uur enig kwaad kan, dat is inderdaad niet meer dan de inspeeltijd en het valt totaal in het niet bij het aantal uur dat de tv aan kan (levensduur) dus wat dat laatste betreft maakt het niets uit. Ik zou wel korting willen tov een nieuwe, maar kan ook begrijpen dat de winkelier dat niet doet, is immers een nieuw model en als de volgende levering binnenkomt moeten ze er weer eentje ophangen, die ze dan weer niet voor de volledige prijs kunnen verkopen. Alleen maar meer werk dus en financieel niet aantrekkelijk voor ze.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 08-06-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
16% korting is ook gewoon een zeer nette korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:12:
Nou ja, niet dat 500 uur enig kwaad kan, dat is inderdaad niet meer dan de inspeeltijd en het valt totaal in het niet bij het aantal uur dat de tv aan kan (levensduur) dus wat dat laatste betreft maakt het niets uit. Ik zou wel korting willen tov een nieuwe, maar kan ook begrijpen dat de winkelier dat niet doet, is immers een nieuw model en als de volgende levering binnenkomt moeten ze er weer eentje ophangen, die ze dan weer niet voor de volledige prijs kunnen verkopen. Alleen maar meer werk dus en financieel niet aantrekkelijk voor ze.
klopt maar je weet nooit helemaal zeker hoe dat panel behandeld is in dynamic mode. Kan zo maar een keer ee ndag of wat op pauze hebben gestaan. Naja mijn vt30 had ook 400 uur ofzo toen ik hem kreeg voor nieuw prijs, maar dat was bij een winkel die ik meer vertrouwde dan de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, maar als er sprake zou zijn van mishandeling dan zou je de restanten wel zien bij gebruik van de schuifbalk of een wit scherm. Zit dat er niet dan is er wat mij betreft niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:33:
Oké, maar als er sprake zou zijn van mishandeling dan zou je de restanten wel zien bij gebruik van de schuifbalk of een wit scherm. Zit dat er niet dan is er wat mij betreft niets aan de hand.
Klopt. En er zit ookg ewoon de normale wettelijke en de extra garantie van panasonic op.

Dus nu gewoon kalibreren dat scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Is het mogelijk om de frequentie van de afstandbediening te wijzigen zodat de ST50 niet reageert op de ab van de VT50?

[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 08-06-2013 19:47 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Cap schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:57:
Nee... maar ik ben benieuwd: wat moet je met een ST50 en een VT50 binnen één ruimte? :)
Woonkamer, xbox slim, xbox fat, st50, vt50, BF3 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 08-06-2013 20:09 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Alvorens ik ga starten met men avshd709 disk heb ik nog een vraagje : de THX mode, gebruikt deze ook de Rec709 standaard?
Zou eigenlijk graag de THX mode blijven gebruiken. De reden is dat DFC en phosphor trails minder erg lijken in de THX mode.

Of moet ik voor goede calibratie (op het oog - zonder cali toestellen) met de avshd709 disk echt wel een pro mode gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:05:
Alvorens ik ga starten met men avshd709 disk heb ik nog een vraagje : de THX mode, gebruikt deze ook de Rec709 standaard?
Zou eigenlijk graag de THX mode blijven gebruiken. De reden is dat DFC en phosphor trails minder erg lijken in de THX mode.

Of moet ik voor goede calibratie (op het oog - zonder cali toestellen) met de avshd709 disk echt wel een pro mode gebruiken?
wat je op het oog kan doen is thx ook prima. Maar professional mode heeft (iig op de 50 series) meer gradaties. Ik weet niet hoe het op de 60 serie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Heeft er toevallig iemand de ISF calibratie cijfers van de Panasonic TX-P42ST50
Heb veel gezocht op Google, maar helaas zonder resultaat.
Er is vast wel iemand met de zelfde tv die dat heeft laten doen.

Voor de gene die mij kan helpen alvast hartelijk bedankt.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michael3 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:39:
Heeft er toevallig iemand de ISF calibratie cijfers van de Panasonic TX-P42ST50
Heb veel gezocht op Google, maar helaas zonder resultaat.
Er is vast wel iemand met de zelfde tv die dat heeft laten doen.

Voor de gene die mij kan helpen alvast hartelijk bedankt.
Dat heeft geen enkele zin. Elke tv heeft andere afwijkingen. Ik heb zelf al aardig wat tv's gekalibreerd en geen enkele had dezelfde afwijkingen. Sterker nog, bij de meeste zou het beeld slechter worden als ik zo maar wat van een andere kalibratie had overgenomen. Ik heb genoeg modellen van dat type gekalibreerd. Maar ik ga je geen cijfers daarvan geven, want het heeft absoluut geen enkele zin.

[edit]

als je in enschede woont kan ik altijd voor een krat grolsch langskomen om het voor je te fixen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 08-06-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Adlermann schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:42:
[...]

Dat heeft geen enkele zin. Elke tv heeft andere afwijkingen. Ik heb zelf al aardig wat tv's gekalibreerd en geen enkele had dezelfde afwijkingen. Sterker nog, bij de meeste zou het beeld slechter worden als ik zo maar wat van een andere kalibratie had overgenomen. Ik heb genoeg modellen van dat type gekalibreerd. Maar ik ga je geen cijfers daarvan geven, want het heeft absoluut geen enkele zin.
Maar met de cijfers kom je toch al aardig in buurt van het resultaat lijkt me toch, het is altijd beter dan wat ik nu heb.
Het zal misschien een heel klein beetje afwijken maar dat lijkt me erg weinig, ga ervan uit dat het wel ongeveer het zelfde zal zijn.
De cijfers liggen toch allemaal wel redelijk dicht bij elkaar van de zelfde types tv's, of zie ik dat nu verkeerd?

Hopelijk wil je de cijfers toch geven, dan kan ik het uit proberen, misschien ziet het er wel heel goed uit.
Wie niet waagt wie niet wint :)

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michael3 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:49:
[...]

Maar met de cijfers kom je toch al aardig in buurt van het resultaat lijkt me toch, het is altijd beter dan wat ik nu heb.
Het zal misschien een heel klein beetje afwijken maar dat lijkt me erg weinig, ga ervan uit dat het wel ongeveer het zelfde zal zijn.
De cijfers liggen toch allemaal wel redelijk dicht bij elkaar van de zelfde types tv's, of zie ik dat nu verkeerd?

Hopelijk wil je de cijfers toch geven, dan kan ik het uit proberen, misschien ziet het er wel heel goed uit.
Wie niet waagt wie niet wint :)
Je ziet het helemaal verkeerd. Die cijfers liggen niet in de buurt. Je moet weten dat alles met alles in verbinding staat. Dus correcties op 1 punt hebben reactie op een heel ander punt. Om dat weer weg te corrigeren moet je ergens anders weer gaan wijzigen. En dat gaat zo door. Dus daardoor liggen de dingen vaak ver uit elkaar bij de definitieve resultaten.

Ook kan je tv bv minder afwijking in een bepaalde kleur hebben. Als je dat gaat corrigeren met een andere kalibratie kan je weer tever doorschieten.

Of je hebt bijvoorbeeld iets te veel rood en de ander iets te weinig rood. Ga je dat corrigeren met globale instellngen van een andere kalibratie schiet je nog veel verder door. Het heeft absoluut geen zin.

[edit]
En bij veel mensen die zeggen 'het ziet er toch beter uit met overgenomen settings' speelt ook vaak het placebo effect. Als je dan gaat meten dan wijke nze verder af dan de tv oorspronkelijk was.
Je kan net zo goed willekeurig wat getallen invoeren...
Als je toch iets wilt met afstellen kun je het nog beter op het oog doen. Dus greyscale patterns op je tv zetten en dan beoordelen of ze te veel afwijken en dan de kleuren daarvan iets terugschroeven....

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 08-06-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Adlermann schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:54:
[...]

Je ziet het helemaal verkeerd. Die cijfers liggen niet in de buurt. Je moet weten dat alles met alles in verbinding staat. Dus correcties op 1 punt hebben reactie op een heel ander punt. Om dat weer weg te corrigeren moet je ergens anders weer gaan wijzigen. En dat gaat zo door. Dus daardoor liggen de dingen vaak ver uit elkaar bij de definitieve resultaten.

Ook kan je tv bv minder afwijking in een bepaalde kleur hebben. Als je dat gaat corrigeren met een andere kalibratie kan je weer tever doorschieten.

Of je hebt bijvoorbeeld iets te veel rood en de ander iets te weinig rood. Ga je dat corrigeren met globale instellngen van een andere kalibratie schiet je nog veel verder door. Het heeft absoluut geen zin.

[edit]
En bij veel mensen die zeggen 'het ziet er toch beter uit met overgenomen settings' speelt ook vaak het placebo effect. Als je dan gaat meten dan wijke nze verder af dan de tv oorspronkelijk was.
Je kan net zo goed willekeurig wat getallen invoeren...
Als je toch iets wilt met afstellen kun je het nog beter op het oog doen. Dus greyscale patterns op je tv zetten en dan beoordelen of ze te veel afwijken en dan de kleuren daarvan iets terugschroeven....
Jammer dat dat niet kan dan, helaas.
Vroeg het me gewoon af of dat mogelijk was maar niet dus, vandaar dat ik ook niks kon vinden op google.

Misschien laat ik het nog wel een keertje doen, ben er wel serieus in geïnteresseerd.
Heb het namelijk al een paar keer gezien bij kennissen en dat is echt een wereld van verschil.
Las net dat je het wilde doen voor een krat Grolsch, dat is een mooie prijs.
Zag op internet prijzen van 150 euro, dat heb ik er echt niet voor over.
Alleen woon ik een heel eind van enschede af zo een 180KM, is een beetje ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:34:
Die zal nog wel wat opbrengen. Zou je uit moeten onderhandelen. Mijn 42VT30 leverde nog €560,= op. De 50GT60 kostte mij uiteindelijk met afleveren in Amsterdam €999,= [mooie psychologische prijs..:)
Nieuwprijs van de TX-P50GT60 is € 1599. Je uiteindelijke voordeel is dus maar slechts € 40... Maar ik moet zeggen: € 560 is nog een aardig bedrag wat je voor de 42VT30 terug krijgt. Ze zullen nog moeite hebben om die voor € 200 meer te verkopen. Begrijp alleen niet helemaal waarom je binnen 2 jaar al weer een nieuwe TV koopt.

[ Voor 6% gewijzigd door mh1956 op 09-06-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 20:18
Adlermann schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:42:
[...]

als je in enschede woont kan ik altijd voor een krat grolsch langskomen om het voor je te fixen :P
Hoe veel kratjes Grolsch als je in Amsterdam woont...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mh1956 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:08:
[...]

Nieuwprijs van de TX-P50GT60 is € 1599. Je uiteindelijke voordeel is dus maar slechts € 40... Maar ik moet zeggen: € 560 is nog een aardig bedrag wat je voor de 42VT30 terug krijgt. Ze zullen nog moeite hebben om die voor € 200 meer te verkopen. Begrijp alleen niet helemaal waarom je binnen 2 jaar al weer een nieuwe TV koopt.
Als je, denk ik, één van de eersten bent die het toestel vlak na het uitkomen uitkomt koopt, weet je dat je de hoofdprijs betaald. De inruil was prima.. Op je laatste vraag. Ik wou een 50 inch, omdat het kan, en om dat Rutte zei dat we moeten consumeren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mh1956 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:08:
[...]

Omdat als je nog 2 jaar langer wacht je er helemaal geen hol meer voor terug krijgt?
Kan hem wel begrijpen.
Men laatste 2 TV's heb ik ook na 3 jaar weggedaan.
600 euro en 450 euro nog voor teruggekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:15:
[...]

wat je op het oog kan doen is thx ook prima. Maar professional mode heeft (iig op de 50 series) meer gradaties. Ik weet niet hoe het op de 60 serie is.
Om op je vraag te antwoorden : een copy/paste uit een review :

"THX Cinema: a mode designed to be the next best thing to having your TV professionally calibrated. Contrary to a common misconception, the use of the “THX” brand name does not mean that the mode should only be used with discs featuring the THX logo. The THX certification process makes sure that the television is capable of reproducing colours as laid out in the HDTV specification document adhered to in professional film and TV production, meaning that it’s good for everything, not just a few Star Wars discs! The THX modes do not appear to make use of the advertised High Gradation levels.
...
All three of these modes (custom, pro1, pro2) make use of the highest gradation output with the most stable near-black areas; although the difference will really only be seen by the sharpest-eyed viewers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, uiteindelijk is een tv aan jaartje of 8 of meer houden financieel natuurlijk altijd voordeliger dan eens in de 2 jaar een nieuwe kopen, de waardedaling zit hem vooral in de eerste 1 a 2 jaar. Een subtopper van een jaar of wat oud verkoopt altijd voor een paar honderd euro, 200-400, dat is een soort psychologische grens. Boven de pakweg 400 euro is er tweedehands gewoon veel minder markt.

Maar dat is als het goed is dan ook niet de reden dat een Tweaker na twee jaar zijn tv verkoopt. :) Tweakers willen nu eenmaal profiteren van de technologische vooruitgang en vaak ook graag pielen aan de nieuwste snufjes. :)

Wat betreft gradaties in THX mode (en Normal, Dynamic en Game modes trouwens ook) werkt het bij de 60 serie dus hetzelfde als bij de 50 serie. Overigens ligt het niet zozeer aan of je adelaarsogen hebt maar aan het beeldmateriaal dat je aan het bekijken bent en de kijkafstand.

Heb je geen visuele handicap en zet je een scene op met veel near-black tinten (nachtelijke scenes met sfeerverlichting, veel grijstinten aanwezig) en zit je op minder dan 2 meter afstand dan ga je het gegarandeerd zien aan de dither noise als je switcht tussen THX (of Normal) en Professional (of Cinema). In pro mode zie je gewoon minder ruis. Op een afstand van 3 meter of meer ga je die ruis niet als afzonderlijke pixels zien natuurlijk.
ESteg schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:26:
[...]

Hoe veel kratjes Grolsch als je in Amsterdam woont...? :+
Ik zou nog ff wachten tot er minimaal 300-400 uur op staat, bij mijn VT50 verliep de kalibratie tot die tijd nog behoorlijk. (Bij een model uit de 60 serie zou ik er nog 200 uur extra bovenop gooien)

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 09-06-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:19:
Een subtopper van een jaar of wat oud verkoopt altijd voor een paar honderd euro, 200-400, dat is een soort psychologische grens. Boven de pakweg 400 euro is er tweedehands gewoon veel minder markt.

Wat betreft gradaties in THX mode (en Normal, Dynamic en Game modes trouwens ook) werkt het bij de 60 serie dus hetzelfde als bij de 50 serie. Overigens ligt het niet zozeer aan of je adelaarsogen hebt maar aan het beeldmateriaal dat je aan het bekijken bent en de kijkafstand.

Heb je geen visuele handicap en zet je een scene op met veel near-black tinten (nachtelijke scenes met sfeerverlichting, veel grijstinten aanwezig) en zit je op minder dan 2 meter afstand dan ga je het gegarandeerd zien aan de dither noise als je switcht tussen THX (of Normal) en Professional (of Cinema). In pro mode zie je gewoon minder ruis. Op een afstand van 3 meter of meer ga je die ruis niet als afzonderlijke pixels zien natuurlijk.
Klopt over die minder markt, maar moeilijk gaat ook ;)
Uiteindelijk vind je wel iemand die er wel voor geeft wat je minimaal ervoor wil hebben.

Ik zit op net iets meer dan 3 meter, kan ik dus evengoed de THX mode houden. Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Hi allen!

HJELP PLEASE!

Net de 50GT60 geïnstalleerd. Alle aansluitingen kijken correct, al geeft een Bly Ray schijfje 720p aan, terwijl hij toch echt 1080p is!
a) alle beeldinstellingen zijn heel erg matig, maar ... ik zit dus wel nog steeds analoog te kijken
( digitaal/HD komt pas over een paar weken). Wil wat gaan tunen maar dan wel graag binnen het door CAP geadviseerde Professional 1 /2. Ik kan deze beide instellingen echter met geen mogelijkheid vinden (ook niet grijs). Alle andere instellingen zijn er wel. Wat doe ik fout???
b) Wil straks wel graag tennissen gaan kijken, maar 3 uur op Ned. 1 met dat logo? Kan natuurlijk wel switchen met België of zijn er fraaiere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Als iemand nog een 42ST50 wil aanschaffen: ik krijg net een mailtje terug uit de winkel van MM Arena met de boodschap dat deze nog tot vanavond 19:00 uur 659,- kost... Lekker handig dus die telefonisten van de Media Markt. Ik had gewoon de gok moeten wagen om erheen te rijden maar wilde geen geld verspillen aan benzine. Lekkere communicatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:41
ersy schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:50:
Hi allen!

HJELP PLEASE!

Net de 50GT60 geïnstalleerd. Alle aansluitingen kijken correct, al geeft een Bly Ray schijfje 720p aan, terwijl hij toch echt 1080p is!
a) alle beeldinstellingen zijn heel erg matig, maar ... ik zit dus wel nog steeds analoog te kijken
( digitaal/HD komt pas over een paar weken). Wil wat gaan tunen maar dan wel graag binnen het door CAP geadviseerde Professional 1 /2. Ik kan deze beide instellingen echter met geen mogelijkheid vinden (ook niet grijs). Alle andere instellingen zijn er wel. Wat doe ik fout???
b) Wil straks wel graag tennissen gaan kijken, maar 3 uur op Ned. 1 met dat logo? Kan natuurlijk wel switchen met België of zijn er fraaiere oplossingen?
check de instellingen van je mediaspeler, blu ray, die staat waarschijnlijk op 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Richard P schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:53:
Als iemand nog een 42ST50 wil aanschaffen: ik krijg net een mailtje terug uit de winkel van MM Arena met de boodschap dat deze nog tot vanavond 19:00 uur 659,- kost... Lekker handig dus die telefonisten van de Media Markt. Ik had gewoon de gok moeten wagen om erheen te rijden maar wilde geen geld verspillen aan benzine. Lekkere communicatie dus.
Dat is een mooie prijs, jammer dat waarde zo snel daalt.
Ik heb voor de mijne veel meer betaald helaas.

Voor die gene die hem gaan halen je zult er geen spijt van krijgen.
Heel mooi beeld geeft die, vorig jaar vond ik hem het mooiste/beste natuurlijke beeld weergeven voor de prijs klasse onder de 1000 euro hebben.
En ik heb echt heel wat uurtjes gekeken in verschillende winkels voor ik hem kocht.
Misschien een tip als je gaat kijken voor een TV vraag of je de afstandbediening kan krijgen zodat je het beeld wat beter kan instellen, in de showroom staat het contrast en de scherpte heel hoog ingesteld.

TIP een beetje onderhandelen met de manager en vooral tegen sluitingstijd gaan dan krijg je bijna altijd 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
ersy schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:50:
Hi allen!

HJELP PLEASE!

Als het goed is staat er bij setup/instelling ergens isfccc of iets dergelijks, die moet je eerst aan zetten. Betreft het tennis kijken, je kan verder nog de zoom opties gebruiken, of contrast omlaag en brightness omhoog doen. Tussendoor af en toe de schuifbalk aanzetten. Kijkt alleen wel kut/minder relaxed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
...Tweakers willen nu eenmaal profiteren van de technologische vooruitgang en vaak ook graag pielen aan de nieuwste snufjes. :) ...
Ja, dat was ik even vergeten. Ze kopen iets nieuws en ga er meteen aan sleutelen, vandaar de naam 'Tweakers' wellicht. Als niet-frequente bezoeker van dit forum had ik in dit topic veel informatie over de plasma-modellen van Panasonic verwacht, maar de helft van de posts gaat zo langzamerhand alleen maar over calibreren e.d. Iets wat mij nu net niet interesseert. Ik kijk al jaren op een niet-gecalibreerd toestel en ben uitermate tevreden. Ook verbaast het me over hoeveel geld de 'Tweakers' op dit forum blijken te beschikken, als je ziet hoe makkelijk en hoe vaak ze van TV wisselen. Ik ben duidelijk geen echte "Tweaker', dat blijkt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
Bedankt voor reacties.
Heb Professional inmiddels zelf al gevonden, zat ergens op nog een steeds maar gemist tweede stukje van een pagina ... en inderdaad stond ook de Blu Ray speler nog op 720p (dacht eigenlijk dat ie dat automatisch zou resetten).
Ben wel sad over de waargenomen onscherpte van alle bronnen. Weliswaar analoog, maar toch...
Zat hiervoor op 6 jaar oude 42 inch (nu dus 50) Pana Plasma en toen nog alles haarscherp.
Had groter = minder wel ingecalculeerd, maar zo erg!...
Kan het ook misschien nog aan wat anders liggen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Nee, en analoog haarscherp noemen op 42" kan ik niet echt serieus nemen nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:26:
Nee, en analoog haarscherp noemen op 42" kan ik niet echt serieus nemen nofi
MIjn ouders hebben 37" en daar is het al onkijkbaar met analoog ;) Mijn vader houdt vol dat het haarscherp is :)
Maar ja hij heeft een visus van 0.8 ofzo na 7 mislukte staaroperaties, dus hem kan ik het niet kwalijk nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mh1956 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:03:
[...]

Als niet-frequente bezoeker van dit forum had ik in dit topic veel informatie over de plasma-modellen van Panasonic verwacht, maar de helft van de posts gaat zo langzamerhand alleen maar over calibreren e.d. Iets wat mij nu net niet interesseert.
Vertel eens welke informatie je mist? Het gaat hier over van alles: bezels, voeten, opstelling & zonwering, ophangen & muurbeugels, technische specificaties, functies (meestal kwestie van handleiding lezen), smart-tv, HDMI/ARC, beeldinstellingen, geluid, 3D & brillen, prijzen & aanbiedingen.

En dan beeldgerelateerd nog: beeldinstellingen (contrast helderheid scherpte overscan etc), instellingen van de bron, kalibreren, DFC, VBI, DSE, aantal grijsgradaties, zwartwaarden, ABL, MLL, dither, frameinterpolatie, bewegingsscherpte en meer algemene achtergrondinfo over zaken als judder, beeldverhoudingen, fps van de bron etc etc etc.

Ik ben benieuwd of je daar overheen gelezen hebt of dat je andere dingen mist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:00:
[...]

Vertel eens welke informatie je mist? Het gaat hier over van alles: bezels, voeten, opstelling & zonwering, ophangen & muurbeugels, technische specificaties, functies (meestal kwestie van handleiding lezen), smart-tv, HDMI/ARC, beeldinstellingen, geluid, 3D & brillen, prijzen & aanbiedingen.

En dan beeldgerelateerd nog: beeldinstellingen (contrast helderheid scherpte overscan etc), instellingen van de bron, kalibreren, DFC, VBI, DSE, aantal grijsgradaties, zwartwaarden, ABL, MLL, dither, frameinterpolatie, bewegingsscherpte en meer algemene achtergrondinfo over zaken als judder, beeldverhoudingen, fps van de bron etc etc etc.

Ik ben benieuwd of je daar overheen gelezen hebt of dat je andere dingen mist. :)
Ik mis pulldown :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehhh.. laten we zeggen een van de mogelijke oorzaken van judder haha. Ja, ik kan nog wel zo'n lijstje met onderwerpen neerpleuren maar de strekking lijkt me wel duidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:13:
Ehhh.. laten we zeggen een van de mogelijke oorzaken van judder haha. Ja, ik kan nog wel zo'n lijstje met onderwerpen neerpleuren maar de strekking lijkt me wel duidelijk. :P
Ja, ik had dat ook er eerst bij staan :)

Maar dat was het eerste wat me te binnenschoot. Ik mis er 1 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
Oh, you bunch of unbelievers!...
Weet wel dat ik doelde op de Panasonic TH-42PV600E!!!

Hoor ik daar een eerbiedig zwijgen?...

OK de haar laat ik vallen, maak er maar mooi van.
Enne .. niet eens een leesbrilletje nog, he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Adlermann schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:38:
[...]

Klopt. En er zit ookg ewoon de normale wettelijke en de extra garantie van panasonic op.

Dus nu gewoon kalibreren dat scherm ;)
Met de schuifbalken zie ik helemaal niks. Dus dat zit wel goed. Helaas wel 1 dode pixel rechtsonderin 1cm uit de kant 20 cm vanaf de onderkant. Maar goed dat blijft toch altijd een gok. Deze expert is wel behoorlijk Servicegericht. Kan dus ook een nieuwe vragen en die daar laten inspelen als wederom showmodel, met mogelijk geen dode pixel. Ik vind die demo disc van Sony wel geschikt, constant fullscreen veranderende beelden.

Punten die me opvallen tot nu toe.

Zeer goed 3D.
Geluid van de koeling hoor je als je stille scènes hebt / geluid zacht hebt. (Heeft de 65" meer Fannoise?) Buzzing is aanwezig, maar alleen te horen met je oor naast het toestel. Totaal geen probleem.
Van heel dichtbij zie je kleine groene ruis. Zie dit bij alle plasma's.
Plasmaflicker valt me mee, niet vaak zichtbaar.

Kijk nu voornamelijk op thx cinema, nog geen instellingen gewijzigd, maar nu al onder de indruk van kleuren en zwartwaarde.

Wat betreft logo's heb ik een plugin, antilogo, voor openpli (vu+ duo stb voor schotel) Daarmee kun je een verdonkerend vakje over de logo's heentrekken, dit wordt per zender opgeslagen. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dood of stuck? Ik had ook een magenta gekleurde stuck pixel (hoewel stuck... alleen zichtbaar op lichte achtergronden, bij zwart beeld niet zichtbaar) op mijn VT50, precies maar dan ook precies in het midden van het scherm. Na een x aantal uur schuifbalk / tv kijken was ie verdwenen, kwestie van een week ofzo. Heb destijds tegen beter weten in wat zitten tikken op de pixel, werkt bij lcd's maar dit is een plasma en er zit een extra glasplaat tussen. :P

Die antilogo is idd ideaal, helaas zijn er weinig apparaten die dat ondersteunen. Als ze die nu eens in de tv inbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:28
Cap schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Dat is een hele goede deal voor de 65vt50! Waarom dan nog naar de MM? Of heb je de 65vt50 toch niet gekocht?
Nou 65 inch was mij toch een maatje te groot dus vandaar. Maar idd scherpe deal. Voor de liefhebbers mijn 50GT60 staat in V&A...ben zelf op zoek naar een 55 inch.

[ Voor 9% gewijzigd door okio op 12-06-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Cap schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:04:
Dood of stuck? Ik had ook een magenta gekleurde stuck pixel (hoewel stuck... alleen zichtbaar op lichte achtergronden, bij zwart beeld niet zichtbaar) op mijn VT50, precies maar dan ook precies in het midden van het scherm. Na een x aantal uur schuifbalk / tv kijken was ie verdwenen, kwestie van een week ofzo. Heb destijds tegen beter weten in wat zitten tikken op de pixel, werkt bij lcd's maar dit is een plasma en er zit een extra glasplaat tussen. :P

Die antilogo is idd ideaal, helaas zijn er weinig apparaten die dat ondersteunen. Als ze die nu eens in de tv inbouwen...
Echt dood, helpen die knippervideo's die op YouTube te vinden zijn?
Nog een 'noob' vraag, hoe kan ik het aantal uren zien? Volgens mij is dit anders t.o.v. de 50 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04
Ik denk dat ik teveel naar een zender heb gekeken(national geographic) en het logo staat er nu al een paar dagen in :(
Heb em al een paar dagen niet meer op die zender gehad maar het is nog niet weg. Het is niet zo dat ie uren achterelkaar op die zender stond, misschien 1 tot 2 uur per dag soms langer soms korter, kan er weinig aan doen dat de rest van zenders niets aan zijn :P

Maar een nachtje die schuifbalk laten werken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:44
Weet iemand hoe je in het service menu van de St60 komt ? via Vol - (op tv) en 3x 0 op AB werkt niet :S

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Riotvan schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:38:

Maar een nachtje die schuifbalk laten werken denk ik?
Kan, maar je kan ook normale content kijken dan gaat het ook weer weg. Al duurt het dan iets langer.
Pagina: 1 ... 97 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.