Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:22
Geen idee, de winkel is dicht en post nl cargo niets meer van gehoord. Morgenvroeg maar bellen, maar ik blijf er niet weer om thuis. Dit is echt een aanfluiting dat postnl. Had stiekem de hoop dat ze s'avonds nog zouden bezorgen, maar dat zal wel niet.
Bel morgenvroeg de winkel en ze lossen het maar op. Ben bang dat het me weer een vrije dag gaat kosten..
Iemand ervaring met dit soort fratsen van Postnl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:51:
Geen idee, de winkel is dicht en post nl cargo niets meer van gehoord. Morgenvroeg maar bellen, maar ik blijf er niet weer om thuis. Dit is echt een aanfluiting dat postnl. Had stiekem de hoop dat ze s'avonds nog zouden bezorgen, maar dat zal wel niet.
Bel morgenvroeg de winkel en ze lossen het maar op. Ben bang dat het me weer een vrije dag gaat kosten..
Iemand ervaring met dit soort fratsen van Postnl?
Ik heb ook vaak van zulke fratsen gehad. Zelfs thuis gebleven en dan opeens een briefje in mijn bus vinden 'u was niet thuis' euh ja wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04
Kleine pakketjes nooit gezeik hier, maar ze besteden het wel uit. Je moet het maar net treffen denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Iemand ervaring met hoe zoiets verder gaat, de volgende dag bezorgen ze het dan of gaat er eerst weer een paar dagen overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Track en trace zegt geen tijdsvenster beschikbaar.. Heb vrijdagavond een mail van postnl gehad dat ze maandagmiddag zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Adlermann schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:24:

waar heb jij die spears & dinges disc gekocht?
Vraag je dat aan mij? Die Spears & Munsil blu-ray zat in de doos waar ook de Oppo BDP-83 in zat. Dus technisch gezien hebben we die schijf gratis. Of de Oppo gratis en die schijf heel duur betaald dat kan ook.

http://www.spearsandmunsil.com/ kan je die schijf bestellen, zal vast wel ook ergens in NL te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qapla1 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:24:
[...]

Vraag je dat aan mij? Die Spears & Munsil blu-ray zat in de doos waar ook de Oppo BDP-83 in zat. Dus technisch gezien hebben we die schijf gratis. Of de Oppo gratis en die schijf heel duur betaald dat kan ook.

http://www.spearsandmunsil.com/ kan je die schijf bestellen, zal vast wel ook ergens in NL te vinden zijn.
Ik vroeg het aan cap, maar dit is ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Adlermann schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:25:
[...]

Ik vroeg het aan cap, maar dit is ook prima :)
Oke, zie nu net dat er een tweede versie is met veel meer toeters en bellen, ook in 3D. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Rossi46 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:01:
[...]

Nope, helaas hebben ze dat eruit gesloopd. De Amerikaanse versie heeft het wel :/

Hoe dan ook, ik zal voorzichtig te werk gaan. Toch wel ik het graag proberen. Buiten de calibreer tool en een statief hoef ik dus verder niets aan te schaffen? Sorry dat ik het wederom vraag, maar ik ben hier nog een beetje nieuw in... :)
Ik heb een reply gegeven of er iemand een st30 gecalibreert heeft, kun je eventueel teruglezen. Verder verdiep je op de link die Adlemann en andere al eens gepost hebben voor je begint, dat scheelt een hoop werk.

De waarden in je service menu zijn nu nog niet veranderd neem ik aan. Verder zet alles in het user menu op standaard en dan voorzichtig aan de slag met een start meeting, dan weet je welke richting het op moet. Zoals ik eerder al heb gezegd, het is zeker de moeite waard, al is het een twee punts calibratie. Zelf alle detlaE onder de drie, op mijn meter. Krijg alleen de gamma net niet op het gewenste niveau.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Qapla1 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:34:
[...]

Oke, zie nu net dat er een tweede versie is met veel meer toeters en bellen, ook in 3D. 8)
Ik heb hem hier vandaan: http://www.jvbdigital.nl/...ires&page=title&title=674

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen ontvang ik mijn i1pro rev d. Dan eens zien hoe accuraat de i3d/color munki display is.

Nu er steeds wat meer bekend wordt over de verschillen is de colormunki toch iets minder accuraat op een plasmascherm dan de i1d3. Ben benieuwd hoe groot de afwijking is. Morgen zullen we het allemaal weten.

Maar visueel is er eigenlijk al weinig aan te merken. Ik vermoed dat het echt niet meer dan dE3-4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SOEDARKMASTER schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:55:
[...]

Ik heb ook gemerkt dat ifc op max, wat dus smooth film heet wanneer 24p aanstaat, realistischer aanvoelt dan wanneer 24p uitstaat. Beelden zijn net iets minder smooth.
Dit snap ik niet helemaal.
Je vind dus dat IFC op max (smooth film @ 24p) realistischer aanvoelt dan wanneer IFC (en dus niet 24p) uitstaat ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Kashika schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:51:
Weet iemand toevallig wat er aan de hand is als je alleen maar zwart wit beeld krijgt, zodra je een Nintendo Wii via Component aansluit? Ik heb een Panasonic 55VT50

Ik heb twee verschillende component kabels toevallig voor mn Wii. Maar allebei geeft me zwart wit beeld, met een leuk zoem geluid als ik het op mn VT50 via de adapter aansluit. Ik heb met de settings gespeeld van de TV en de Wii, maar kon niks vinden wat dit vreemde probleem kon verhelpen.
Had ik ook. Bleek dat ik hem op video (aka composiet) had staan, ik realiseerde me niet dat ik hem nog naar rechts moest tikken.
Het verschil in beeldkwaliteit met deze component kabels en originele kabels is echt gigantisch. Dat vijftientje dubbel en dwars waard. 8)
Cap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:22:
[...]

Op 60 Hz zie ik inderdaad niet veel reden voor frame interpolatie, bij 50 Hz en 24p meestal wel. Het staat bij mij steeds vaker aan.
60 fps spul kan wel baat hebben bij ifc op min, je ziet dat beweging net een stukje scherper word met PixPerAn, zelfde met 30fps maar waarschijnlijk met sporadische interpolatie. Ik merk het vooral wanneer ik wii sports resort doe, als je met dat vliegtuig rondvliegt. Die paarse en groene randen worden dan ook wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zit er nu veel verschil tussen de i1Display Pro, ColorMunki Display en de i1Display 2? Wat betreft productbenaming zal X-rite geen prijzen gaan winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gisteren nog wat testen gedaan met 24p content :

Kan dus op 3 manieren deze content spelen op men P50-GT60 :

1) op native refresh rate van 24p en eventueel 24p smooth film op min zetten : geeft het MEESTE dynamic false contouring en phosphor trails
2) Bluray speler laten spuwen op 60hz en eventueel IFC op min zetten : geeft het MINSTE dynamic false contouring en phosphor trails maar zorgt wel voor af en toe minder vlotte bewegingen bij panning movements
3) op native refresh rate van 24p en 24p smooth film op MAX zetten : weinig dynamic false contouring en phosphor trails maar wel artifacts door de frame interpolatie

Optie 3 was ik wel ontgoocheld over, aan de reacties hier te lezen dacht ik dat dit een oplossing zou bieden maar dit vind ik niet acceptabel om naar te kijken.

Optie 2 is doenbaar maar gaat na een poos toch ook wel storen.

Zit niets anders op dan het met Optie 1 te doen en te hopen dat dit door langer gebruik gaat minderen (naief hé, ik weet het...)

Conclusie : ondanks reviews die continu halve orgasmes krijgen van de kwaliteit bij 24p ben ik toch teleurgesteld... Zal wel te kritisch zijn zeker....

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
jasper2603 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:10:
Track en trace zegt geen tijdsvenster beschikbaar.. Heb vrijdagavond een mail van postnl gehad dat ze maandagmiddag zouden komen.
en al gebelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i1 Display 2 is inferieur in nauwkeurigheid, die moet je dus skippen.

ColorMunki Display is een net-niet i1 Display Pro - hoewel gezegd wordt dat ze hardwarematig gelijk zijn of vrijwel gelijk. Ze hebben de Munki softwarematig 5x zo traag gemaakt en gelockt met een interne key zodat hij niet zomaar te gebruiken is met calibratiesoftware als Calman. Het is dus een soort van crippleware, heel irri. De gratis HCFR software werkt volgens mij wel. Verder zou het best kunnen dat de ijking iets minder nauwkeurig is of dat ze stiekem toch iets mindere filters / whatever gebruikt hebben.
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:26:
Conclusie : ondanks reviews die continu halve orgasmes krijgen van de kwaliteit bij 24p ben ik toch teleurgesteld... Zal wel te kritisch zijn zeker....
Zo werkt dat nu eenmaal. :) Mensen zijn gewoontedieren, als je eenmaal het idee "zoals in de bioscoop" bij ze in het hoofd plant dan willen ze dat ook per se, óók als het helemaal niet net zoals in de bioscoop is (andere techniek) en óók als "zoals in de bios" helemaal niet zo super geweldig is, zoals nu eenmaal het geval is met de sterk verouderde, ooit voor de oorlog op grond van technische beperkingen en praktische overwegingen bedachte, 24 beeldjes per seconde techniek. Daarnaast, volgens dezelfde gedachte, heeft men bepaald dat 24p er uit ziet als film en al het andere als video. Waarom? Zelfde reden, gewoonte. 24p is uiteraard niet perfect, niet natuurlijk, niet rustig voor de ogen, etc. Het is gewoon iets waar men aan gewend is in de bios/film en alleen daarom al moet het thuis ook.

Op zich is het natuurlijk wel begrijpelijk dat geprobeerd wordt om 24p content ook op 24 fps af te spelen, om mogelijke andere problemen te voorkomen. Maar aan de andere kant is er niets mis mee om door slim gebruik van de techniek te proberen de oogstress weg te nemen die ontstaat door de 24p beperking. Net zoals bij geluid heb je nu eenmaal puristen die vinden dat alles "zoals de bron" moet, ook als de weergever / ruimte daarvoor helemaal niet geschikt is en een goede correctie de werkelijkheid meer benadert.

[ Voor 57% gewijzigd door Cap op 04-06-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:40:
[...]

Mazzelpik, want dan had je dus geen tv gehad :) Worst case, was je al geen eigenaar meer van je oude tv en ook niet avn je nieuwe :)

succes dan.
Ben gister avond gebeld door e-care..... ze komen donderdag me tv omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:39:
i1 Display 2 is inferieur in nauwkeurigheid, die moet je dus skippen.

ColorMunki Display is een net-niet i1 Display Pro - hoewel gezegd wordt dat ze hardwarematig gelijk zijn of vrijwel gelijk. Ze hebben de Munki softwarematig 5x zo traag gemaakt en gelockt met een interne key zodat hij niet zomaar te gebruiken is met calibratiesoftware als Calman. Het is dus een soort van crippleware, heel irri. De gratis HCFR software werkt volgens mij wel. Verder zou het best kunnen dat de ijking iets minder nauwkeurig is of dat ze stiekem toch iets mindere filters / whatever gebruikt hebben.
Er komen nu langzaam maar zeker verschillen bovendrijven m.b.t. colorMunki Display en de I1 Display Pro. Er zit een interne measurement vertraging in de Colormunki. Hierdoor worden ze iets onnauwkeuriger op refreshtype displays omdat ze niet kunnen locken op de refreshrate.. Dit is een mogelijke bron van onnauwkeurigheid (onbekend nog).

Ik zal vanavond eens het volgende doen: een run met mijn colormunki zonder correctie file, een run met colormunki met correctiefile (algemeen), een run met mijn i1 pro, en een run met mijn colormunki met custom correctiefile. Als het laatste dicht genoeg bij mijn i1pro ligt, dan zou ik zeggen : accuraat genoeg voor hcfr.

Wil je echter andere software gebruiken dan moet je de i1 display pro halen.

Misschien ga ik mijn colormunki wel vervangen door een i1 display pro. Die is straks dan eventueel tek oop met correctiefile voor een panasonic plasma. Met geluk dus even accuraat als mijn i1 pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 09:29
daffie82 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:32:
[...]

Dit snap ik niet helemaal.
Je vind dus dat IFC op max (smooth film @ 24p) realistischer aanvoelt dan wanneer IFC (en dus niet 24p) uitstaat ?
Ik heb IFC op 'min' staan omdat ik dan toch wat minder false contouring denk te zien. Voor de rest zie ik geen verschil met standje 'uit'. Overigens verschilt het schokken inderdaad echt enorm van film tot film; bij Minority Report was t af en toe vrij ernstig, Blade Runner is heel vloeiend. Die laatste is overigens met al dat diepe zwart echt een genot om naar te kijken (vooral bij gamma 2.4). Fantastische film sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat is het hem net... Een film mag niet schokken.
Ik word daar echt lastig van dat het zo een probleem is om 24p vloeiend te krijgen zonder schokken en artifacts, anno 2013 mogen we dit toch wel verwachten lijkt me, zeker van een TV in de 1.500 euro range....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:51:
Ik word daar echt lastig van dat het zo een probleem is om 24p vloeiend te krijgen zonder schokken en artifacts, anno 2013 mogen we dit toch wel verwachten lijkt me, zeker van een TV in de 1.500 euro range....
Nou ja, het is ook heel moeilijk:

24p native weergaven op 24hz zal altijd schokken door het ontbreken van de hoeveelheid beeldinformatie.
24p HOORT te schokken, aangezien er gewoon niet meer frames zijn. heb je weleens een pan in de bioscoop gezien? Die schokken net zo hard :)

Dit kan gecorrigeerd worden door frame interpolatie. Dit zal op elke tv (hoe duur ook) fouten opleveren, aangezien er frames (informatie) bij verzonnen worden. En dit is technisch onmogelijk omdat zonder fouten te doen (het zijn standaard algoritmen die gebruikt worden daarvoor).

Het is gewoon kiezen tussen twee kwaden. En we moeten afwachten tot het punt dat films eindelijk eens met meer frames worden opgenomen.

[edit]
DFC kan je panasonic natuurlijk wel aanrekenen. Maar de geintroduceerde judder die je krijgt door 24p in 60hz te stopepn weer niet. Dat is gewoon een gevolg van de 2:3 pulldown. Dat kan je vooraf gewoon voorspellen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 04-06-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:51:
Een film hoort een beetje te schokken. Dat hou je met 24 beeldjes per seconde; het ligt aan de bron, niet aan de tv. Geeft wat mij betreft ook het 'filmische' effect. In sommige films is het te nadrukkelijk aanwezig, maar het helemaal wegpoetsen met IFC is wat mij betreft al helemaal geen porem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:32

psy

Persoonlijk vind ik het ook maar een rare bedoeling, die 24 beelden per sec, maar ik kijk toch veel liever naar een perfect "vloeiend" lopend 24p beeld, dan een niet-perfect lopend beeld waarbij gepoogd is om dit vloeiend te maken op een veelvoud van 24hz.

Bah....niets zo irritant als artifacts, kleine schokjes in beeld, enzovoorts. Geen enkele techniek is in staat om perfect beeldjes "erbij" te verzonnen. Dat is gewoon onmogelijk. Iets wat er niet is, kan er niet bij verzonnen worden. Het is hoe dan ook altijd een compromis.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:58:
maar ik kijk toch veel liever naar een perfect "vloeiend" lopend 24p beeld, dan een niet-perfect lopend beeld waarbij gepoogd is om dit vloeiend te maken op een veelvoud van 24hz.
Dit bedoel ik dus, en hier ben ik het 100% mee eens.
24p hoort misschien te schokken maar voor mij is dit het wel het meest vloeiende dat je uberhaupt een Bluray kan bekijken.
Al die technieken als IFC en 24p smooth film zijn nog vele malen erger (tenzij op Min. settings).

En laat nu net mijn Panasonic op 24p het meeste problemen hebben met DFC en met phosphor trails.
Balen is dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Dit bedoel ik dus, en hier ben ik het 100% mee eens.
24p hoort misschien te schokken maar voor mij is dit het wel het meest vloeiende dat je uberhaupt een Bluray kan bekijken.
Al die technieken als IFC en 24p smooth film zijn nog vele malen erger (tenzij op Min. settings).

En laat nu net mijn Panasonic op 24p het meeste problemen hebben met DFC en met phosphor trails.
Balen is dat :(
Persoonlijk vind ik op 24p en op 60hz dfc wel meevallen. Ik zie het nauwelijks meer. Op 50hz materiaal wel heel veel.
Maar dit zal ook te maken hebben met hoe gevoelig je er voor bent. En ik heb ook ergens gelezen (maar ik weet niet of dit klopt) dat op een gekalibreerd scherm de DFC minder opvalt. Maar ik trek mijn handen daarvanaf. Daar durf ik geen bewijs voor te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:55:
[...]

Het is gewoon kiezen tussen twee kwaden. En we moeten afwachten tot het punt dat films eindelijk eens met meer frames worden opgenomen.
The Hobbit is volgens mij de eerste en enige film totnutoe die in 48p is opgenomen. En die 48p-versie kreeg heel veel kritiek vanwege het soap opera-effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grmpf schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:09:
[...]

The Hobbit is volgens mij de eerste en enige film totnutoe die in 48p is opgenomen. En die 48p-versie kreeg heel veel kritiek vanwege het soap opera-effect...
48 is natuurlijk ook meteen weer het andere uiterste :)

25 of 30 fps zou logischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Persoonlijk vind ik op 24p en op 60hz dfc wel meevallen. Ik zie het nauwelijks meer. Op 50hz materiaal wel heel veel.
Maar dit zal ook te maken hebben met hoe gevoelig je er voor bent. En ik heb ook ergens gelezen (maar ik weet niet of dit klopt) dat op een gekalibreerd scherm de DFC minder opvalt. Maar ik trek mijn handen daarvanaf. Daar durf ik geen bewijs voor te leveren.
^Op 60hz vind ik het ook meevallen inderdaad. Zoals ik zei : als ik dezelfde scenes bekijk in 24p en 60p is er een enorm verschil in DFC en phosphor trails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik moet zeggen, dat DFC (of banding, of posterization) heb ik jaren geleden ook al geconstateerd met mijn PZ85. Hoogst irritant, maar gek genoeg alleen bij donkere scenes, en dan vooral bij gezichten. Het leek wel een van Gogh schilderij. Of op achtergronden van een muur ofzo. Maar het was ook wel sterk afhankelijk van de bron. Sommige MKV's hadden hier er echt ontzettend veel last van, andere weer niet. Bij de MKV van Casino Royal had ik er weer last van, terwijl de BluRay er geen last van had. Deze toonde op diezelfde plek weer een hoop "grain" oftwel ruis om het gebrek aan kleurgradiaties te verbloemen :)
Tja

Het is toch inherent aan plasma techniek hoor. Op mijn Dell 2410 is het minder zichtbaar. Wel zichtbaar maar veel minder opvallend. Zal ook komen omdat je het contrast bij een TV hoger hebt staan.

Ik heb overigens nooit gekeken of het inderdaad minder is bij een hogere framerate :)

[ Voor 5% gewijzigd door psy op 04-06-2013 11:14 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:13:
Ik moet zeggen, dat DFC (of banding, of posterization) heb ik jaren geleden ook al geconstateerd met mijn PZ85. Hoogst irritant, maar gek genoeg alleen bij donkere scenes, en dan vooral bij gezichten. Het leek wel een van Gogh schilderij. Of op achtergronden van een muur ofzo. Maar het was ook wel sterk afhankelijk van de bron. Sommige MKV's hadden hier er echt ontzettend veel last van, andere weer niet. Bij de MKV van Casino Royal had ik er weer last van, terwijl de BluRay er geen last van had. Deze toonde op diezelfde plek weer een hoop "grain" oftwel ruis om het gebrek aan kleurgradiaties te verbloemen :)
Tja

Het is toch inherent aan plasma techniek hoor. Op mijn Dell 2410 is het minder zichtbaar. Wel zichtbaar maar veel minder opvallend. Zal ook komen omdat je het contrast bij een TV hoger hebt staan.
Klopt, vooral bij donkere scenes inderdaad en vooral bij panning shots van gezichten.
MKV heb ik nog niet bekeken, enkel Bluray tot nu toe.

Bij je verhaal van Casino Royal lijkt het wel alsof je de MKV op 60p afspeelde. Vind het raar dat de Bluray meer ruis zou vertonen - je zou dit eerder van de gecomprimeerde MKV verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:17:
[...]

Klopt, vooral bij donkere scenes inderdaad en vooral bij panning shots van gezichten.
MKV heb ik nog niet bekeken, enkel Bluray tot nu toe.

Bij je verhaal van Casino Royal lijkt het wel alsof je de MKV op 60p afspeelde. Vind het raar dat de Bluray meer ruis zou vertonen - je zou dit eerder van de gecomprimeerde MKV verwachten.
Grain is geen ruis an sich door 'slechte conversie'. Dat zit namelijk ook in de studio masters. Als er grain in eht beeld zit, dat betekent dat alle details van de film zijn overgenomen (gewoon een bij-effect van sommige opnames). Als de mkv geen grain heeft en de bluray wel, dan is er teveel kwaliteit (detail) verloren gegaan in de rip.

Grain = good. Want dan zit het dicht bij het origineel en heb je maximale details.

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 04-06-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Klopt, ik zie ook veel liever grain dan banding.... die eerste MKV van mij was duidelijk slecht geconverteerd. Die van gisteren (gister wat zitten experimenteren nav dit topic) was/leek gewoon identiek aan de bluray qua kwaliteit maar was ook 18 GB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:21:
Klopt, ik zie ook veel liever grain dan banding.... die eerste MKV van mij was duidelijk slecht geconverteerd. Die van gisteren (gister wat zitten experimenteren nav dit topic) was/leek gewoon identiek aan de bluray qua kwaliteit maar was ook 18 GB groot.
Ja veel van die <10 gb bestanden zijn echt niet goed hoor. Veel te veel compressie gedaan. het eerste wat eraan gaat is de film grain vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Grain is geen ruis an sich door 'slechte conversie'. Dat zit namelijk ook in de studio masters. Als er grain in eht beeld zit, dat betekent dat alle details van de film zijn overgenomen (gewoon een bij-effect van sommige opnames). Als de mkv geen grain heeft en de bluray wel, dan is er teveel kwaliteit (detail) verloren gegaan in de rip.

Grain = good. Want dan zit het dicht bij het origineel en heb je maximale details.
Goed punt, I stand corrected :-)

Die 18GB mkv zal trouwens wel een exacte kopie zijn dan.
Meeste standaard mkv zit rond de 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
sommige films zijn ook expres heel grainy opgenomen of bewerkt. Casino Royale is daar goed voorbeeld van idd, vooral het zwart/wit begin. Minority Report is ook zeer grainy, net als Aliens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

en Argo natuurlijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wel jammer dat die 42st60 nu 140euro goedkoper is :( maarja, je weet hoe het gaat, als je iets eenmaal wil, dan moet ie er ook gisteren zijn, en niet afwachten tot er een aanbieding is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

De TX-P50GT60 laat die eigenlijk 24p zien zoals het hoort (in 24p dus) of is dit eigenlijk 5:5 pulldown en dus 120hz ?
De info knop zegt wel 24p trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:35:
De TX-P50GT60 laat die eigenlijk 24p zien zoals het hoort (in 24p dus) of is dit eigenlijk 5:5 pulldown en dus 120hz ?
De info knop zegt wel 24p trouwens...
4:4 pulldown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ja juist, 96hz laat die dan zien.
Dat is zelfde als dat je IFC op ''mid'' zet had ik ergens gelezen.
Het is wel gek dat als je IFC op mid zet bij 24p content het beeld veel slechter is dan als je IFC uitzet (of op Min.) terwijl dit dus eigenlijk beide 96hz is.
Zal wel zijn omdat de TV bij IFC iets anders doet dan bij de 4:4 pulldown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:40:
Ja juist, 96hz laat die dan zien.
Dat is zelfde als dat je IFC op ''mid'' zet had ik ergens gelezen.
Het is wel gek dat als je IFC op mid zet bij 24p content het beeld veel slechter is dan als je IFC uitzet (of op Min.) terwijl dit dus eigenlijk beide 96hz is.
Zal wel zijn omdat de TV bij IFC iets anders doet dan bij de 4:4 pulldown?
bij pulldown worden geen frames bijverzonnen, gewoon herhaling van frames.

bij ifc wordt er informatie bijverzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bij IFC gaat hij altijd tussenliggende frames erbij verzinnen.
Bij 4:4 wordt gewoon 1 frame 4x herhaald (dat wil je liefst)

edit Adlermann is sneller dan het licht :>

ik heb alleen in het begin een tijdje IFC aangehad maar heb dit niet lang volgehouden.
de "video"look is wel grappig hoor maar in de menu's bijvoorbeeld maakt hij er echt een potje van (Windows Mediacenter)
uitzetten die hap dus :X

[ Voor 56% gewijzigd door psy op 04-06-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dank voor jullie uitleg !

Over calibreren : iemand die in de buurt van Limburg woont en die eventueel interesse heeft om mijn scherm te komen calibreren? Of zijn er goede calibrators in de buurt van Limburg (Belgie) of in de buurt van Nederlands limburg natuurlijk - woon heel dicht aan de grens.
psy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:42:

ik heb alleen in het begin een tijdje IFC aangehad maar heb dit niet lang volgehouden.
de "video"look is wel grappig hoor maar in de menu's bijvoorbeeld maakt hij er echt een potje van (Windows Mediacenter)
uitzetten die hap dus :X
Op Min. stoort het me niet. Jou wel?

[ Voor 39% gewijzigd door daffie82 op 04-06-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:51:
Over calibreren : iemand die in de buurt van Limburg woont en die eventueel interesse heeft om mijn scherm te komen calibreren? Of zijn er goede calibrators in de buurt van Limburg (Belgie) of in de buurt van Nederlands limburg natuurlijk - woon heel dicht aan de grens.
[...]
Kan ik niks over zeggen. Ik heb nog een 42PZ85 uit 2008, deze heeft de eerste generatie IFC en die is behoorlijk agressief. AAN of UIT dus de keuze is beperkt :)
Veel zo niet alle overige "klachten" herken ik ook gewoon van mijn eigen TV ook al is die weer 5 jaar oud.

Ik ben stiekem wel aan het kijken naar een nieuwe voor in de slaapkamer en dan liefst een 50GT60.
offtopic:
ik woon ook in Limburg ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die bij jou uitziet, heb er nog geen gezien ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

psy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:29:
[...]
offtopic:
ik woon ook in Limburg ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die bij jou uitziet, heb er nog geen gezien ergens
Je mag altijd eens komen kijken hoor, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:51:

[...]

Ik reis niet naar Limburg. Maar je mag je tv altijd langsbrengen in Enschede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:31:
[...]

Ik reis niet naar Limburg. Maar je mag je tv altijd langsbrengen in Enschede :)
LOL, dacht het niet.
Tenzij je er 1.450 eur voor geeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:02:
[...]

Ik bedoelde om te kalibreren :P Dan moet je zelf ff heen en weer rijden :)

En een krat bier meenemen :)
Oh, sorry :o
Geen slechte deal, maar dat ding weer vervoeren heb ik echt geen zin in :(
Wil je wel (ruim) compenseren voor de afgelegde km's uiteraard ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Oh, sorry :o
Geen slechte deal, maar dat ding weer vervoeren heb ik echt geen zin in :(
Wil je wel (ruim) compenseren voor de afgelegde km's uiteraard ! ;)
Adlermann naar limburg gaat niet zo snel gebeuren. Arnhem doe ik al moeilijk over :)

Regio Twente is niet echt een probleem en dan met name Enschede, Hengelo, Haaksbergen (oder Gronau ist auch kein Problem). Verder dan dat..Misschien als ik een kalibreertoko ga beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gewoon doen, 1ste klant heb je al binnen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:35:
[...]

Adlermann naar limburg gaat niet zo snel gebeuren. Arnhem doe ik al moeilijk over :)
Het schijnt wel dat het bier in regio Arnhem verdomd lekker is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:39:
[...]

Het schijnt wel dat het bier in regio Arnhem verdomd lekker is... ;)
Gaat niets boven Belgisch bier, dus gewoon even naar hier komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geinig. eerste run gedaan.

Color munki out of the box te weinig rood
colormunki met correctiefile (van internet) teveel rood
i1pro zit er precies tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:07
Via mijn mediaplayer (A.C. Ryan) kan ik bij instellingen kiezen uit 50hz en 60hz. Wat is nu het beste om te kiezen, en waarom? Wat doet dit met het beeld op de plasma?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henidde schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:15:
Via mijn mediaplayer (A.C. Ryan) kan ik bij instellingen kiezen uit 50hz en 60hz. Wat is nu het beste om te kiezen, en waarom? Wat doet dit met het beeld op de plasma?
60hz
bij 24p materiala betere pull down

panel draait intern ook op 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:10:
Geinig. eerste run gedaan.

Color munki out of the box te weinig rood
colormunki met correctiefile (van internet) teveel rood
i1pro zit er precies tussen in.
Dat klinkt als een vooruitgang. Goeie koop dus vooralsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:07
Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:17:
[...]

60hz
bij 24p materiala betere pull down

panel draait intern ook op 60hz.
En in lekenuitleg?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Als je enkel kan kiezen tussen 50hz en 60hz gewoon op 60hz zetten want dit levert beste beeld op je plasma op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo. Ik heb vandaag mijn i1pro ontvangen. Een hele openbaring :) Mijn oude meter was ootb eigenlijk best goed. Maar met de algemene correctietabel werd hij niet beter (ook niet slechter). Hij las rood te laag out of the box, maar na de algemene correctie file was het iets te hoog.

Ik heb mijn colour munki nu een custom correctie tabel gekregen. Krijg op .2 dE dezlefde resultaten nu als met mijn i1pro. Met het voordeel dat ik nu ire 10 en ire 20 ook met de meter kan corrigeren.

Het lijkt dat de cm repeatable genoeg is voor een plasmascherm. Nu 'even' (2 uurtjes) een herkalibratie gedaan en de laatste tint weggehaald. Ik kan zeker een i1pro aanraden aan iedereen. Helemaal in combinatie met een redelijk colorimeter zoals de i1 display pro of de color munki display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Zo heb eindelijk m'n 50GT60 binnen, wat een super tv!

Heb m'n mediaplayer met films erop aangesloten, maar ik krijg half 3D films niet aan de praat, als ik op de 3D knop druk op de ab, dan krijg ik een menu met keuze tussen 2d en 3d.
Zie vast iets over het hoofd, weet iemand hoe ik dat activeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:56:
Zo heb eindelijk m'n 50GT60 binnen, wat een super tv!

Heb m'n mediaplayer met films erop aangesloten, maar ik krijg half 3D films niet aan de praat, als ik op de 3D knop druk op de ab, dan krijg ik een menu met keuze tussen 2d en 3d.
Zie vast iets over het hoofd, weet iemand hoe ik dat activeer?
Staat er toch. Je moet dan 3d kiezen (als je twee frames in beeld ziet). Dat is het. Dan kies je de 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Maar als ik 3D kies, dan heb ik nog steeds 2 helften boven elkaar, alleen dan met wazig beeld. De beelden moeten over elkaar heen schuiven. Het lijkt als ik op 3D druk dat hij hem simuleert naar 3D. Bij m'n samsung krijg ik een menu met keuze tussen zij bij zij en boven onder of full 3d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:06:
Maar als ik 3D kies, dan heb ik nog steeds 2 helften boven elkaar, alleen dan met wazig beeld. De beelden moeten over elkaar heen schuiven. Het lijkt als ik op 3D druk dat hij hem simuleert naar 3D. Bij m'n samsung krijg ik een menu met keuze tussen zij bij zij en boven onder of full 3d..
vreemd, hij zou dat wel moeten oppakken als 3d!

Mijn vt50 pakt prima OU/SBS.. Probeer eens dingen uit te zeten zoals beeldscan/overscan. Kan zijn dat die ervoor zorge ndat de tv het niet oppakt.

Zit er ook nog iets van een menu over het beeld? Dat mag ook niet. Hij moet echt schoon zonder andere beeldinformatie de 2 frames laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Heb nu twee half 3d films geprobeerd, avatar en the hobbit. Geen menu in beeld en geen ondertiteling. Film begint, ik klik op de 3d knop en kies voor 3d en er gebeurd niets.. In de ehelp lees ik dat je op een rode knop kunt drukken voor handmatig 3d instelling, maar als ik op de rode knop druk gebeurd er niets..

Er is vast een trucje voor, iemand met een gt60 of st60 die dit weet?

Beeldscan en overscan waar vind ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:22:
Heb nu twee half 3d films geprobeerd, avatar en the hobbit. Geen menu in beeld en geen ondertiteling. Film begint, ik klik op de 3d knop en kies voor 3d en er gebeurd niets.. In de ehelp lees ik dat je op een rode knop kunt drukken voor handmatig 3d instelling, maar als ik op de rode knop druk gebeurd er niets..

beeld/geavanceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:50
jasper2603 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:22:

hier werkt het wel met die rode knop. er komt dan een klein keuzemenu met de verschillende keuzes 3D.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04
Als je een standaard tv uitzending naar 3d wil omzetten gaat het dan wel goed?

[ Voor 12% gewijzigd door Riotvan op 04-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
bij een gewone tv uitzending via m'n ziggo ontvanger dan werkt het wel met de rode knop. Waarom niet bij m'n mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:18
Bij de mediamarkt is de 16% kortingsactie wel interessant voor de vt60 aangezien die bijna nergens online te krijgen is. Komt uit op 3107 euro voor de 65". Ze hanteren daar uiteraard voorlopig nog de adviesprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:55:
Zo. Ik heb vandaag mijn i1pro ontvangen. Een hele openbaring :) Mijn oude meter was ootb eigenlijk best goed. Maar met de algemene correctietabel werd hij niet beter (ook niet slechter). Hij las rood te laag out of the box, maar na de algemene correctie file was het iets te hoog.

Ik heb mijn colour munki nu een custom correctie tabel gekregen. Krijg op .2 dE dezlefde resultaten nu als met mijn i1pro. Met het voordeel dat ik nu ire 10 en ire 20 ook met de meter kan corrigeren.

Het lijkt dat de cm repeatable genoeg is voor een plasmascherm. Nu 'even' (2 uurtjes) een herkalibratie gedaan en de laatste tint weggehaald. Ik kan zeker een i1pro aanraden aan iedereen. Helemaal in combinatie met een redelijk colorimeter zoals de i1 display pro of de color munki display
Hoe groot was het R, G en B verschil in de "gemakkelijke" regio, zeg 40-100 IRE? Uitgedrukt in procentjes of DeltaE bijv?

En waar ik vooral benieuwd naar ben: was het resultaat van de i1Pro redelijk garbage van 0-20 (30) IRE, of kwam ook dat goed overeen met de ColorMunki? Ik merk in deze regio met de i1Pro bij herhaalde metingen te grote variaties om het idee te krijgen dat het betrouwbaar is. 30 IRE gaat wsch nog wel. 20 twijfelachtig, 10 garbage?

PS en de overige zaken! gamma zal goed overeenkomen, maar hoe zit het met de fouten in het CMS?
jasper2603 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:06:
Zelf in het menu onder de 3D knop kiezen in het handmatige submenu daaronder (rode knop) voor (in dit geval) boven/onder 3D, dan zou het moeten werken lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 04-06-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
heb een andere mediaplayer geprobeerd en daar werkt het wel op. Met de rode knop, bij de andere mediaplayer, werkt de rode knop functie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik heb een 55vt60 in combinatie met een dune hd base3d op welke fps moet ik de dune instellen 23,976 of 24p of 59,94 fps wie kan mij helpen om het beeld vloeiend te krijgen zonder haperingen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt denk ik aan het materiaal dat je bekijkt, zit er geen "auto" stand op? Dus 60 fps materiaal uiteraard uitsturen op 60, Amerikaanse films zijn in verreweg de meeste gevallen 24 * 29.97 / 30 fps = 23.976 fps (afgeleid van de NTSC framerate), maar worden soms ook als 24 fps op blu-ray gepleurd.

Weet niet hoe de Panasonics feitelijk omgaan met 23.976 t.o.v. 24p, maar dat is dus een kwestie van experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Cap schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:31:
Ligt denk ik aan het materiaal dat je bekijkt, zit er geen "auto" stand op? Dus 60 fps materiaal uiteraard uitsturen op 60, Amerikaanse films zijn in verreweg de meeste gevallen 24 * 29.97 / 30 fps = 23.976 fps (afgeleid van de NTSC framerate), maar worden soms ook als 24 fps op blu-ray gepleurd.

Weet niet hoe de Panasonics feitelijk omgaan met 23.976 t.o.v. 24p, maar dat is dus een kwestie van experimenteren.
Mijn PZ85 accepteert 23,976 en 24p....het lijkt me dat dit sinds 2008 niet gewijzigd is of anders is het een achteruitgang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Hoe groot was het R, G en B verschil in de "gemakkelijke" regio, zeg 40-100 IRE? Uitgedrukt in procentjes of DeltaE bijv?

En waar ik vooral benieuwd naar ben: was het resultaat van de i1Pro redelijk garbage van 0-20 (30) IRE, of kwam ook dat goed overeen met de ColorMunki? Ik merk in deze regio met de i1Pro bij herhaalde metingen te grote variaties om het idee te krijgen dat het betrouwbaar is. 30 IRE gaat wsch nog wel. 20 twijfelachtig, 10 garbage?

PS en de overige zaken! gamma zal goed overeenkomen, maar hoe zit het met de fouten in het CMS?

[...]

Zelf in het menu onder de 3D knop kiezen in het handmatige submenu daaronder (rode knop) voor (in dit geval) boven/onder 3D, dan zou het moeten werken lijkt me.
De out of the box CM had een afwijking in 40-10 van 2de op de i1pro
de CM met ointernet correctiebestand ook ongeveer 2dE, maar dan de andere kant op :)

de i1pro is poep op 10 en 20 (20 meh), vanaf 30 goed. Wat ik gedaan heb op het laatst: kalibreer met i1pro alles, meet het. Doe een run met de CM, creëer correctietabel en doe 10 en 20 met de CM (gaat beter). Loop nog 1x na.

euh het CMS weet ik zo niet meer. Ik heb die eerste run halverwege opgeslagen en niet op het einde :(

Maar ook daar was het vrij klein. Mijn colormunki week echt maar max dE 2 af van de i2pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Min of meer wat ik verwachtte in de 10-30 regio, is ook mijn eigen ervaring dus maar ik heb geen Munki/Display om het te verifiëren. :)

dE 2 is best netjes. Als je met de i1Pro op het betreffende display zelf een correctiebestand hebt gemaakt voor de Munki dan kun je vervolgens alles met de Munki doen, die is dan net zo accuraat als de i1Pro. En waarschijnlijk net zo snel of sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:46:
Min of meer wat ik verwachtte in de 10-30 regio, is ook mijn eigen ervaring dus maar ik heb geen Munki/Display om het te verifiëren. :)

dE 2 is best netjes. Als je met de i1Pro op het betreffende display zelf een correctiebestand hebt gemaakt voor de Munki dan kun je vervolgens alles met de Munki doen, die is dan net zo accuraat als de i1Pro. En waarschijnlijk net zo snel of sneller. :)
Ja, de combinatie van Munki/i1pro bevalt me wel.

Verschil is trouwens vrij minimaal hoor. Met de 'foutieve' correctiebestand was er een milde blauwtint over alles. Maar echt nauwleijks zichtbaar. Ik moest met prof 1 en prof 2 wisselen om het echt te zien. Maar het is wel zichtbaar.

dus message of the day: zomaar settings overnemen werkt niet :)

[edit]

Ik gebruik nu trouwens een andere patterns disc. GCD. Verder dezelfde patterns (windows iets kleiner) maar de greyscale ramp triggert geen groene vlekken. Die op de avshd schijf bij mij wel (links en rechts in wit wordt het groen omdat ja..het scherm daar groen is ) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 05-06-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
krijg morgen me gt 60 spannend.... die vrouw van e-care zij dat als ik de doos nog heb dat ik hem daarin klaar kan zetten. Is het zo dat ik hem zelf moet weghalen en klaar zetten voor vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:10:
krijg morgen me gt 60 spannend.... die vrouw van e-care zij dat als ik de doos nog heb dat ik hem daarin klaar kan zetten. Is het zo dat ik hem zelf moet weghalen en klaar zetten voor vervoer?
Nee, dat zeggen ze alleen omdat ze dan sneller klaar zijn. Ik laat ze altijd mijn tv gewoon van de muur halen.
je mag ook je remote en je 3d brillen houden. De voet ook. Ze willeen alleen het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:11:
[...]

Nee, dat zeggen ze alleen omdat ze dan sneller klaar zijn. Ik laat ze altijd mijn tv gewoon van de muur halen.
je mag ook je remote en je 3d brillen houden. De voet ook. Ze willeen alleen het scherm.
zo das goed dat je dat zegt ;) zat te twijfelen of ik de voet van de gt60 mooier vond hahha Brillen heb ik niet geloof wel dat ik die bij de gt60 erbij krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:54:
[...]
dus message of the day: zomaar settings overnemen werkt niet :)
Klopt, maar wel ongeveer.
Heb dit zelf getest gewoon op het oog op een goed HD kanaal.
Eerst naar de standaard prof 1 gekeken, hierna een recommended settings draadje op avforum overgenomen op prof 2 en hiertussen liggen switchen.
Prof 2 > prof 1

En er zal nog ongetwijfeld een of andere zweem hangen volgens de calibratietoestellen - dat ga ik zeker niet betwisten.
Maar het beeld is WEL beter dan het out of the box beeld. En dat out of the box beeld (op prof. tenminste) is al vrij ok.
Dus ik ben tevreden met settings overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Klopt, maar wel ongeveer.
Het dit zelf getest gewoon op het oog met op een goed HD kanaal.
Eerst naar de standaard prof 1 gekeken, hierna een recommended settings draadje op avforum overgenomen op prof 2 en hiertussen liggen switchen.
Prof 2 > prof 1

En er zal nog ongetwijfeld een of andere zweem hangen volgens de calibratietoestellen - dat ga ik zeker niet betwisten.
Maar het beeld is WEL beter dan het out of the box beeld. En dat out of the box beeld (of prof. tenminste) is al vrij ok.
Dus ik ben tevreden met settings overnemen ;)
Ja voor tv's was ik er allang achter. Maar dit had betrekking op mijn kalibratiekitje. Waar iedereen op het internet zei: de verschillende meters zijn zo gelijk dat je met 1 standaard correctietabel het ding accurater maakt. Nou. Hij werd niet accurater, ongeveer hetzelfde, maar dan met een fout de andere kant op ( van te weinig rood naar te veel rood)

[edit]

Kan ook zomaar het placebo effect zijn. David van hdtvtest heeft weleens het een en ander nagemeten. Mensen die zeiden, het beeld is beter geworden door het overnemen van settings hadden eigenlijk gewoon slechter beeld terug gekregen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 05-06-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

wbtje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:14:
[...]

zo das goed dat je dat zegt ;) zat te twijfelen of ik de voet van de gt60 mooier vond hahha Brillen heb ik niet geloof wel dat ik die bij de gt60 erbij krijg....
Check zeker of die brillen ook werken...
1 bril van de 2 werkt bij mij niet (valt na maximaal 2 minuten uit)
batterij al vervangen - zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:17:
[...]

[edit]

Kan ook zomaar het placebo effect zijn. David van hdtvtest heeft weleens het een en ander nagemeten. Mensen die zeiden, het beeld is beter geworden door het overnemen van settings hadden eigenlijk gewoon slechter beeld terug gekregen :)
Kan, maar ik denk het niet - als ook verschillende personen mij zeggen dat 2 beter is dan 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
daffie82 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:18:
[...]

Check zeker of die brillen ook werken...
1 bril van de 2 werkt bij mij niet (valt na maximaal 2 minuten uit)
batterij al vervangen - zelfde resultaat.
Heb je wel een nieuwe gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

wbtje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Heb je wel een nieuwe gehad?
Ga hem vandaag weer binnenbrengen.
Heb de TV amper een week, dus als ik geen nieuwe bril krijg, is de shop nog niet met me klaar in ieder geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
daffie82 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Ga hem vandaag weer binnenbrengen.
Heb de TV amper een week, dus als ik geen nieuwe bril krijg, is de shop nog niet met me klaar in ieder geval....
hahahhaha lekker ;) maar gewoon tv kijken geen zoom? geen inspeel dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:19:
[...]

Kan, maar ik denk het niet - als ook verschillende personen mij zeggen dat 2 beter is dan 1...
Zelfs dan. De meeste mensen weten niet wat een correct beeld is. Bijvoorbeeld een +2 afwijking in rood (teveel) valt mee op dan bijvoorbeeld ene +4 afwijking in blauw.

De meeste mensen zeggen dan: dat b beter is. Terwijl echter a correcter is ;)

Maar, kom maar langsbrengen die tv. Dan weet je zeker dat eht goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

wbtje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:23:
[...]

hahahhaha lekker ;) maar gewoon tv kijken geen zoom? geen inspeel dvd?
Jup gewoon TV kijken, niks inspelen :-)
Adlermann schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:24:
[...]

Maar, kom maar langsbrengen die tv. Dan weet je zeker dat eht goed is ;)
Haha, ik denk dat het beter is, goed genoeg voor mij.
Als je me niet gelooft, mag je hier wat bier komen proeven :P

[ Voor 40% gewijzigd door daffie82 op 05-06-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daffie, ik vind het niet handig, die settings overnemen en dan vergelijk en dan roepen "beter", terwijl je rood of blauw mogelijk falikant de verkeerde kant op gedraaid hebt, want dat verschilt echt behoorlijk per toestel.

Als je dan toch gaat klooien met settings zonder een meter, neem dan idd een standaard prof1 mode als referentie en ga ZELF in prof2 stoeien met de witbalans met behulp van een mooi grijstrap testscherm en bijvoorbeeld een net wit of grijs naast de tv als referentie (helder witte muur, een grijze steen of voor mijn pak een glas melk :P). Stapje voor stapje werken, dus R-drive, dan B-drive, etc, en check elke keer welke kant op het beter wordt met prof 1 als referentie. Zo ook met de kleuren: zeker de hue kan je op het oog best iets verbeteren, bijv. teveel paars uit het blauw halen, teveel geel in het groen, of te oranje rood, etc. De verzadiging en zeker luminance op het hoog doen is al een stukkie lastiger.

Of pak desnoods een zender als 24kitchen met al die mooie groente en fruitsoorten om je kleuren bij te stellen.

Altijd nog effectiever dan settings overnemen, tenzij je er totaal geen oog voor hebt, maar dan maakt het resultaat toch geen moer uit. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 05-06-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:01:
Daffie, ik vind het niet handig, die settings overnemen en dan vergelijk en dan roepen "beter", terwijl je rood of blauw mogelijk falikant de verkeerde kant op gedraaid hebt, want dat verschilt echt behoorlijk per toestel.

Als je dan toch gaat klooien met settings zonder een meter, neem dan idd een standaard prof1 mode als referentie en ga ZELF in prof2 stoeien met de witbalans met behulp van een mooi grijstrap testscherm en bijvoorbeeld een net wit of grijs naast de tv als referentie (helder witte muur, een grijze steen of voor mijn pak een glas melk :P). Stapje voor stapje werken, dus R-drive, dan B-drive, etc, en check elke keer welke kant op het beter wordt met prof 1 als referentie. Zo ook met de kleuren: zeker de hue kan je op het oog best iets verbeteren, bijv. teveel paars uit het blauw halen, teveel geel in het groen, of te oranje rood, etc. De verzadiging en zeker luminance op het hoog doen is al een stukkie lastiger.

Of pak desnoods een zender als 24kitchen met al die mooie groente en fruitsoorten om je kleuren bij te stellen.

Altijd nog effectiever dan settings overnemen, tenzij je er totaal geen oog voor hebt, maar dan maakt het resultaat toch geen moer uit. :)
Persoonlijk zou ikeen dobbelsteen pakken. Eerst bepalen of je - of + doet (bv even of oneven) en dan de correctiesettings baseren op het getal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:01:

Daarom dat ik ook vroeg of iemand me wou helpen met calibreren...
Wil er desnoods wel voor betalen.

Ik zal eens een calibratiefoto op het scherm toveren en eens kijken hoe dat uitziet. Is zo een foto met alle kleuren op dat ook wel gebruikt wordt om PC schermen te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Adlermann schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:07:
[...]

Persoonlijk zou ikeen dobbelsteen pakken. Eerst bepalen of je - of + doet (bv even of oneven) en dan de correctiesettings baseren op het getal ;)
Je kunt natuurlijk ook het geluk hebben dat je toestel exact dezelfde afwijkingen heeft :P

Maar welke meter is nu aan te bevelen voor de bijna perfectionist? De i1Pro, ColorMunki of toch de combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:24:
[...]

Je kunt natuurlijk ook het geluk hebben dat je toestel exact dezelfde afwijkingen heeft :P

Maar welke meter is nu aan te bevelen voor de bijna perfectionist? De i1Pro, ColorMunki of toch de combinatie?
Voor de bijna perfectionist: ik zou haast zeggen een i1d3 of een color munki display. Mijn color munki geeft best wel herhaalbare resultaten. Ik heb twee runs vergeleken met twee runs van de i1pro. Gewoon .5 dE verschil. (dus wel iets minder herhaalbaar). Maar dit vind ik prima.

Ik zou zeggen. Begin met een i1d3 / color munki display. Leer het daar mee. Kalibreer je goed en ben je maanden later nog bezig met prutsen en niet te vreden. Haal dan een i1pro rev d erbij. Of laat iemand je meter corrigeren. (dat wil ik ook wel doen, misschien dat dat makkelijker is).

Dan is er nog de softwarevraag. De laatste versie van hcfr is vergelijkbaar qua resultaten met calman. Echter gebruiksvriendelijkheid is 0.0. Maar wel gratis.

Calman kost 250 dollar oid. Maar wel een top programma verder.

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 05-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dank je, duidelijke info. En met de i1d3 bedoel je de i1Display Pro toch?

Hoe meer ik naar m'n VT50 kijk (en met name ook hier lees ;)) hoe meer ik het idee heb dat het beeld nog net wat beter gemaakt kan worden. En zo'n tv verdient niet minder dan zo goed als perfect beeld dus wordt het tijd om zelf eens aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:43:
Dank je, duidelijke info. En met de i1d3 bedoel je de i1Display Pro toch?

Hoe meer ik naar m'n VT50 kijk (en met name ook hier lees ;)) hoe meer ik het idee heb dat het beeld nog net wat beter gemaakt kan worden. En zo'n tv verdient niet minder dan zo goed als perfect beeld dus wordt het tijd om zelf eens aan de slag te gaan.
Alleen jammer van de DFC en phosphor trails.
Dan besteed je honderden euros om je scherm te calibreren en dan is het nog niet perfect.
Dat vind ik dan weer zo jammer.

Pagina: 1 ... 95 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.