Qapla1 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:19:
Ook ik ben van plan om een X-rite i1 ding te gaan kopen om eens te kijken of er nog wat meer uit het beeld van de 42GT60 te halen valt. Ik heb me enigzins verdiept in de software en het gebruik ervan en wat me op valt is dat er met groen niks gedaan word, er word alleen op rood en blauw gecallibreert. Kan iemand mij uitleggen waarom dat is of kan ik die groene component gewoon mee nemen als ik aan de gang ga?
Wit is bij televisies opgebouwd uit de componenten rood, groen en blauw. Het gaat bij witbalans om de verhouding rood, groen en blauw
ten opzichte van elkaar, dus het handigste is om eentje daar te laten en dan aan de anderen te gaan prutsen. Vaak kiest men groen als baseline, op zich logisch bij Panasonic plasma's, want die is in praktijk het meest constant t.o.v. de andere 2 kleuren.
Maar voor het eindresultaat maakt het weinig uit als je ook aan groen rommelt. Ook niet (bij extremer verhogen of verlagen van een kleurcomponent) voor de gamma, aangezien je die toch ook weer met de tienpuntsafstelling rechttrekt. Als ik dus een mooi vloeiende grafiek heb voor R/G/B met alleen 2 groenpieken op 40 en 80 IRE, dan draai ik op die 2 punten rustig groen terug. Het is maar een uitgangspunt.
Richard P schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:32:
(over inputlag)
Overigens, is het niet een issue die met een firmware update in de toekomst valt op te lossen? Door bijvoorbeeld bepaalde processen uit te schakelen in 'game modus'.
EDIT: ik blijf het raar vinden dat gamen op een HDTV zo ingeburgerd is ondertussen, maar dat veel TVs (zelfs in een hoger segment) nog steeds zo'n hoge input lag hebben en hier dus ongeschikt voor zijn.
Een firmwareupdate die de inputlag oplost gaat er niet komen, aldus de Panasonic insider op het Highdefjunkies forum.
tv's zijn natuurlijk nog steeds geen monitoren. Bij modere tv's wordt er behoorlijk wat processingpower gebruikt om het beeld zo te tonen als het is. Optimaliseren voor gamen heeft geen hoge prioriteit, optimaliseren voor beeldkwaliteit van videomateriaal wel, uiteraard. Best logisch gezien de gebruiksverhoudingen. Het is een kwestie van keuzes maken. Maar de spelmodus zit er niet voor niets op, die reduceert de lag tot wat men blijkbaar aanvaardbaar acht. En voor de ST60 vindt men die 60+ ms goed genoeg.
Kashika schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:51:
Weet iemand toevallig wat er aan de hand is als je alleen maar zwart wit beeld krijgt, zodra je een Nintendo Wii via Component aansluit? Ik heb een Panasonic 55VT50
Ik heb twee verschillende component kabels toevallig voor mn Wii. Maar allebei geeft me zwart wit beeld, met een leuk zoem geluid als ik het op mn VT50 via de adapter aansluit. Ik heb met de settings gespeeld van de TV en de Wii, maar kon niks vinden wat dit vreemde probleem kon verhelpen.
http://www.fixya.com/supp...one_black_white_no_colour
[
Voor 41% gewijzigd door
Cap op 02-06-2013 14:06
]