Acties:
  • 0 Henk 'm!
Breng d'r nou niet op rare gedachten...! ;)

@Wingie, zou ik ook wel willen, daarnaast ook 16:9, IFC, schuifbalk, etc. Helaas... :P

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 01-06-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:12
Digibeetje28 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:54:
ja vorige tv een crt... mijn stap tot plat was al moeilijk dus ik heb heel erg lang nagedacht hoe/wat en welke. Door heel veel (weliswaar oude modellen) positieve panasonic reacties gelijk tot deze koop overgegaan. Niet naar een ander merk gekeken of geinformeerd. Mede ook wel door die btw kortingsactie, die niet gold op deze maar ik kreeg toch ruim 10% korting alsnog.
Ik snap er nog de ballen van maar het zal wel dan hoe dat technisch allemaal werkt dan. Ik had bij mijn oude crt het beeld nooit op volledig staan. Altijd panorama stand. Dus altijd een hele dunne zwarte balk boven en onder. Dat gaf op die tv gewoon het mooiste en natuurlijkste beeld. Nog nooit troep gezien of ervaren. Gewoon strak goed beeld en duidelijk maar ja de opbouw is ook anders geregeld, komt de techniek weer op de hoek kijken.
Het is gewoon geen crt :)
En bij elke tv laat je wel wat helaas, ik zou zeggen persoonlijk als dit het enige is wat je met deze tv hebt, houd dan deze gewoon.

De huidige tv's zijn geadvanceerde toestellen en hebben gewoon veel mogelijkheden en instellingen, dat is vij elk huidig model zo.
Die overscan functie ga je ook vinden op andere toestellen :)
En die geven vast niet zo'n goed beeld als de pana :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 21:22
Digibeetje ik geef je wel het advies om te ruilen voor een led tv. Denk dat dat voor jou toch de betere keuze was geweest. Samsung led met cam module erin en klaar ben je. Lekker strak design en laag stroomverbruik, wat ook weer in de kosten scheelt.

Heb zelf wel een 50gt60 in bestelling staan, maar ik stel ook andere eisen en gebruik de tv ook anders schat ik in.

Mijn advies omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ik ook niet...

Ze heeft de tv dit weekend toch nog sowieso, ze kan zich beter een beetje verdiepen in de manual en 16:9 scan aanzetten, dan zal het probleem wel voorbij zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door freaky35 op 01-06-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:48:
Digibeetje ik geef je wel het advies om te ruilen voor een led tv. Denk dat dat voor jou toch de betere keuze was geweest. Samsung led met cam module erin en klaar ben je. Lekker strak design en laag stroomverbruik, wat ook weer in de kosten scheelt.

Heb zelf wel een 50gt60 in bestelling staan, maar ik stel ook andere eisen en gebruik de tv ook anders schat ik in.

Mijn advies omruilen.
En dat lost haar probleem op? Die zal exact hetzelfde doen..... En dan ook nog eens met slechter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
als je 10 vrouwen mag laten kiezen tussen een samsung led tv of een pana plasma, dan weet ik wel zeker dat 9 van de 10 voor de led tv gaan. Vind het al knap dat deze dame voor de pana heeft gekozen, maar ik krijg sterk de indruk dat het vetrouwen wat ze in haar nieuwe tv had al aardig weg is. Straks krijgt ze spijt als haar bedenktijd voorbij is.
Stop er een cam module in en je hebt prachtig mooi hd beeld. Heb hier een samsung led staan met cam module en geen lijntjes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:54:
als je 10 vrouwen mag laten kiezen tussen een samsung led tv of een pana plasma, dan weet ik wel zeker dat 9 van de 10 voor de led tv gaan. Vind het al knap dat deze dame voor de pana heeft gekozen, maar ik krijg sterk de indruk dat het vetrouwen wat ze in haar nieuwe tv had al aardig weg is. Straks krijgt ze spijt als haar bedenktijd voorbij is.
Stop er een cam module in en je hebt prachtig mooi hd beeld. Heb hier een samsung led staan met cam module en geen lijntjes in ieder geval.
Het is toch bij een normale winkel gekocht. Daar is geen bedenktijd. Bedenktijd houdt ook niet in de tv normaal gebruiken (ook bij een online winkel niet).. Dan kost het je ook gewoon knaken (aanzetten, kijken, beoordelen prima, 7 dagen non stop gebruiken, niet prima. Maar dat is een andere discussie)

Dat komt omdat samsung standaard (iig mijn oude samsungs) geen pixel mapping doen. Dat moet je daar forceren. Ook de nieuwe samsungs doen standaard overscan (behalve op 1080p input).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuch...
Digibeetje28 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:19:
Hallo iedereen,

Ik heb afgelopen woensdag een 42GT60E aangeschaft. LCD is niks voor mij (veel te fel en agressief) dus het werd sowieso een plasma. Afgaande van internet en de verkoper is Panasonic de beste producent hiervan.

Vooraf gezegd... geluid en beeld vind ik echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 22:37
Lekker hd gaan kijken op die gt60. Retezonde van zon toestel om het niet te doen. Kan je beter een st kopen en wel hd nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:25
Ik wil een nieuwe TV kopen (nu staat er een 70cm Philips CRT), en ik ben enorm aan het twijfelen tussen een Samsung 40ES8000 en de Panasonic 42ST60. De Samsung aan de ene kant omdat het naar aanleiding van wat onderzoek de beste LCD voor mijn budget lijkt, en de Panasonic aan de andere kant omdat het de beste plasma is binnen mijn budget.

De grote twijfel wordt veroorzaakt door het vooruitzicht van gamen op de TV. Aan de ene kant word ik bang gemaakt door burn-in en 'image retention' plus een aanzienlijke input lag, en anderzijds ben ik bang voor backlight bleeding en andere LCD issues.

TL;DR is er iemand met een Panasonic ST60 die er reeds op gegamed heeft en dus kan vertellen over input lag op dit model?

ps. ik kijk films/series, en wil tzt een PS4/XboxOne aanschaffen om op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 22:37
Net even een es8000 review gelezen, maar daar geven ze juist aan dat die een erg hoge inputlag heeft..
Nieuwe sony w905 serie is extreem snel en evt gt60/vt60 ook. Misschien kan je ergens nog een st50 vinden voor een goede prijs als je budget niet hoog is.

[ Voor 21% gewijzigd door Bever! op 02-06-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:39
Richard P schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:20:
Ik wil een nieuwe TV kopen (nu staat er een 70cm Philips CRT), en ik ben enorm aan het twijfelen tussen een Samsung 40ES8000 en de Panasonic 42ST60. De Samsung aan de ene kant omdat het naar aanleiding van wat onderzoek de beste LCD voor mijn budget lijkt, en de Panasonic aan de andere kant omdat het de beste plasma is binnen mijn budget.

De grote twijfel wordt veroorzaakt door het vooruitzicht van gamen op de TV. Aan de ene kant word ik bang gemaakt door burn-in en 'image retention' plus een aanzienlijke input lag, en anderzijds ben ik bang voor backlight bleeding en andere LCD issues.

TL;DR is er iemand met een Panasonic ST60 die er reeds op gegamed heeft en dus kan vertellen over input lag op dit model?

ps. ik kijk films/series, en wil tzt een PS4/XboxOne aanschaffen om op te gamen.
Ik heb laatst even gegamed op mijn 55ST60, GRID 2 gespeeld. En moet zeggen dan geen last had van de input lag. Alleen met de muis in windows merkte ik het . Maar tijdens het racen met de controller niet.

Maar ik kan niet zeggen dat dit bij iedereen het geval is. Iedereen ervaart dat anders.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
Ik wil nu toch eindelijk eens kijken of een calibratie op mijn ST30 voor (veel) verbetering kan zorgen. Een aantal van jullie hebben daar ervaring mee, al dan niet zelf gedaan.

Wat is nou wijsheid? Ik kan voor heel veel geld echt goede apparatuur kopen, maar dat vind ik het geld gewoon niet waard. Er zijn ook goedkopere apparaten te koop, maar daar wordt soms bij gezegd dat ze niet betrouwbaar zijn. Wat is jullie mening/ervaring?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:09:
Ik wil nu toch eindelijk eens kijken of een calibratie op mijn ST30 voor (veel) verbetering kan zorgen. Een aantal van jullie hebben daar ervaring mee, al dan niet zelf gedaan.

Wat is nou wijsheid? Ik kan voor heel veel geld echt goede apparatuur kopen, maar dat vind ik het geld gewoon niet waard. Er zijn ook goedkopere apparaten te koop, maar daar wordt soms bij gezegd dat ze niet betrouwbaar zijn. Wat is jullie mening/ervaring?
Als je het zelf doet: een i1 display pro kopen. Dat is goed genoeg voor begin. Later kun je nog wel een i1 pro erbij halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat bod van 100 euro is van mij :) Stond eerst heel lang voor 295 vast. toen op bieden. Dus ik dacht laat ik maar eens ene bodembod doen :)
aah er staat nu 270 euro bij :) Eerst stond er 'elk aannemelijk bod' ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Adlermann op 02-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Ook ik ben van plan om een X-rite i1 ding te gaan kopen om eens te kijken of er nog wat meer uit het beeld van de 42GT60 te halen valt. Ik heb me enigzins verdiept in de software en het gebruik ervan en wat me op valt is dat er met groen niks gedaan word, er word alleen op rood en blauw gecallibreert. Kan iemand mij uitleggen waarom dat is of kan ik die groene component gewoon mee nemen als ik aan de gang ga?

Voorlopig ga ik eerst eens, wanneer die meter er is, stoeien met de vorige plasma (Pio 4280XA) die een prof calibratie gehad heeft een aantal jaar terug. Ook hebben we nog een Philips lcd staan waar ik me ook op ga uitleven en daarna is die Pana aan de beurt.

Alle tips zijn welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door Qapla1 op 02-06-2013 13:22 . Reden: type voutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
@ Bever! De GT60 en VT60 vallen inderdaad buiten mijn budget, maar een ST50 vinden is misschien nog een optie. Ik zal eens wat winkels mailen of ze er misschien nog een hebben staan.

@ Renegade666 Het zal inderdaad deels subjectief zijn, en misschien valt het in eerste instantie niet eens op. Maar ik ben dus bang dat je je er na verloop van tijd steeds meer aan gaat storen/op gaat vallen.

Overigens, is het niet een issue die met een firmware update in de toekomst valt op te lossen? Door bijvoorbeeld bepaalde processen uit te schakelen in 'game modus'.

EDIT: ik blijf het raar vinden dat gamen op een HDTV zo ingeburgerd is ondertussen, maar dat veel TVs (zelfs in een hoger segment) nog steeds zo'n hoge input lag hebben en hier dus ongeschikt voor zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Richard P op 02-06-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 16:18
Weet iemand toevallig wat er aan de hand is als je alleen maar zwart wit beeld krijgt, zodra je een Nintendo Wii via Component aansluit? Ik heb een Panasonic 55VT50

Ik heb twee verschillende component kabels toevallig voor mn Wii. Maar allebei geeft me zwart wit beeld, met een leuk zoem geluid als ik het op mn VT50 via de adapter aansluit. Ik heb met de settings gespeeld van de TV en de Wii, maar kon niks vinden wat dit vreemde probleem kon verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qapla1 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:19:
Ook ik ben van plan om een X-rite i1 ding te gaan kopen om eens te kijken of er nog wat meer uit het beeld van de 42GT60 te halen valt. Ik heb me enigzins verdiept in de software en het gebruik ervan en wat me op valt is dat er met groen niks gedaan word, er word alleen op rood en blauw gecallibreert. Kan iemand mij uitleggen waarom dat is of kan ik die groene component gewoon mee nemen als ik aan de gang ga?
Wit is bij televisies opgebouwd uit de componenten rood, groen en blauw. Het gaat bij witbalans om de verhouding rood, groen en blauw ten opzichte van elkaar, dus het handigste is om eentje daar te laten en dan aan de anderen te gaan prutsen. Vaak kiest men groen als baseline, op zich logisch bij Panasonic plasma's, want die is in praktijk het meest constant t.o.v. de andere 2 kleuren.

Maar voor het eindresultaat maakt het weinig uit als je ook aan groen rommelt. Ook niet (bij extremer verhogen of verlagen van een kleurcomponent) voor de gamma, aangezien je die toch ook weer met de tienpuntsafstelling rechttrekt. Als ik dus een mooi vloeiende grafiek heb voor R/G/B met alleen 2 groenpieken op 40 en 80 IRE, dan draai ik op die 2 punten rustig groen terug. Het is maar een uitgangspunt.
Richard P schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:32:
(over inputlag)

Overigens, is het niet een issue die met een firmware update in de toekomst valt op te lossen? Door bijvoorbeeld bepaalde processen uit te schakelen in 'game modus'.

EDIT: ik blijf het raar vinden dat gamen op een HDTV zo ingeburgerd is ondertussen, maar dat veel TVs (zelfs in een hoger segment) nog steeds zo'n hoge input lag hebben en hier dus ongeschikt voor zijn.
Een firmwareupdate die de inputlag oplost gaat er niet komen, aldus de Panasonic insider op het Highdefjunkies forum.

tv's zijn natuurlijk nog steeds geen monitoren. Bij modere tv's wordt er behoorlijk wat processingpower gebruikt om het beeld zo te tonen als het is. Optimaliseren voor gamen heeft geen hoge prioriteit, optimaliseren voor beeldkwaliteit van videomateriaal wel, uiteraard. Best logisch gezien de gebruiksverhoudingen. Het is een kwestie van keuzes maken. Maar de spelmodus zit er niet voor niets op, die reduceert de lag tot wat men blijkbaar aanvaardbaar acht. En voor de ST60 vindt men die 60+ ms goed genoeg.
Kashika schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:51:
Weet iemand toevallig wat er aan de hand is als je alleen maar zwart wit beeld krijgt, zodra je een Nintendo Wii via Component aansluit? Ik heb een Panasonic 55VT50

Ik heb twee verschillende component kabels toevallig voor mn Wii. Maar allebei geeft me zwart wit beeld, met een leuk zoem geluid als ik het op mn VT50 via de adapter aansluit. Ik heb met de settings gespeeld van de TV en de Wii, maar kon niks vinden wat dit vreemde probleem kon verhelpen.
http://www.fixya.com/supp...one_black_white_no_colour

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 02-06-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Cap schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:58:
[...]

KNIP

Een firmwareupdate die de inputlag oplost gaat er niet komen, aldus de Panasonic insider op het Highdefjunkies forum.

tv's zijn natuurlijk nog steeds geen monitoren. Bij modere tv's wordt er behoorlijk wat processingpower gebruikt om het beeld zo te tonen als het is. Optimaliseren voor gamen heeft geen hoge prioriteit, optimaliseren voor beeldkwaliteit van videomateriaal wel, uiteraard. Best logisch gezien de gebruiksverhoudingen. Het is een kwestie van keuzes maken. Maar de spelmodus zit er niet voor niets op, die reduceert de lag tot wat men blijkbaar aanvaardbaar acht. En voor de ST60 vindt men die 60+ ms goed genoeg.
Hier was het nog 47 ms ;) :
Cap schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:55:
Ja 23 ms vs 47 ms lag voor de ST60. Of je koopt een VT50 of GT50, ook weinig lag. ST50 is nog het snelste met 16 ms lag. :)

PS de Europese ST60 heeft ook 3 HDMI inputs. En je krijgt er een touch pen bij, whoehoe! :P
Was er niet nog een foefje met de pcmodus gebruiken ipv gamemodus?

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 02-06-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Adlermann schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Als je het zelf doet: een i1 display pro kopen. Dat is goed genoeg voor begin. Later kun je nog wel een i1 pro erbij halen :)
Bedoel je dan deze i1 display pro? Zelf leek mij de DataColer Spyder 4 wel handig, i.c.m. met de TV Upgrade. Maar die raad je me dus minder aan?

Heeft iemand anders trouwens weleens een ST30 gecalibreerd? Aangezien je (in de Europese versie) dan in het service menu moet duiken (wat ik al weleens gedaan heb, dus dat is op zich het probleem niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Bedoel je dan deze i1 display pro? Zelf leek mij de DataColer Spyder 4 wel handig, i.c.m. met de TV Upgrade. Maar die raad je me dus minder aan?

Heeft iemand anders trouwens weleens een ST30 gecalibreerd? Aangezien je (in de Europese versie) dan in het service menu moet duiken (wat ik al weleens gedaan heb, dus dat is op zich het probleem niet).
De Spyder zou ik mijden als de pest. Het leuke aan de i1 display pro is dat ze units erg vergelijkbaar zijn. Ze zijn erg accuraat te maken met een profiel (correctiematrix) en omdat er zo weinig variatie zitten tussen de verschillende meters, kun je met een gedownload profiel nog steeds zeer goede resultaten krijgen (denk aan een verschil van rond de 3dE tussen de meters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Cap schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:58:
[...]

Wit is bij televisies opgebouwd uit de componenten rood, groen en blauw. Het gaat bij witbalans om de verhouding rood, groen en blauw ten opzichte van elkaar, dus het handigste is om eentje daar te laten en dan aan de anderen te gaan prutsen. Vaak kiest men groen als baseline, op zich logisch bij Panasonic plasma's, want die is in praktijk het meest constant t.o.v. de andere 2 kleuren.

Maar voor het eindresultaat maakt het weinig uit als je ook aan groen rommelt. Ook niet (bij extremer verhogen of verlagen van een kleurcomponent) voor de gamma, aangezien je die toch ook weer met de tienpuntsafstelling rechttrekt. Als ik dus een mooi vloeiende grafiek heb voor R/G/B met alleen 2 groenpieken op 40 en 80 IRE, dan draai ik op die 2 punten rustig groen terug. Het is maar een uitgangspunt.
Dat is dus ook wat ik in gedachte heb. Ik kan me herinneren van het kalibreren van onze Pio dat groen ook meegenomen werd. Als de meter er is ga ik eerst eens kijken hoe de Pio er nu uitkomt, die kalibratie is alweer een aantal jaar geleden gedaan dus erg benieuwd hoe dat nu is. Kan ik meteen vertrouwd raken met de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Adlermann schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:00:
[...]

De Spyder zou ik mijden als de pest. Het leuke aan de i1 display pro is dat ze units erg vergelijkbaar zijn. Ze zijn erg accuraat te maken met een profiel (correctiematrix) en omdat er zo weinig variatie zitten tussen de verschillende meters, kun je met een gedownload profiel nog steeds zeer goede resultaten krijgen (denk aan een verschil van rond de 3dE tussen de meters)
Oké duidelijk :)

Maar ik hoor nu al een aantal dingen, waardoor ik volgens mij mijn gedachten patroon aan moet passen :$ Wat ik in mijn hoofd had, was dat ik "zo'n apparaat" zou kopen, die op mijn computer/laptop aan zou sluiten en "monteren" op m'n tv. De software zou dan waardes uit gaan lezen en d.m.v. mijn aanpassingen aan de instellingen van de tv zou ik uiteindelijk op betere/ideale waardes uitkomen.

Maar ik heb het idee dat ik iets te makkelijk gedacht heb, of valt het mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Oké duidelijk :)

Maar ik hoor nu al een aantal dingen, waardoor ik volgens mij mijn gedachten patroon aan moet passen :$ Wat ik in mijn hoofd had, was dat ik "zo'n apparaat" zou kopen, die op mijn computer/laptop aan zou sluiten en "monteren" op m'n tv. De software zou dan waardes uit gaan lezen en d.m.v. mijn aanpassingen aan de instellingen van de tv zou ik uiteindelijk op betere/ideale waardes uitkomen.

Maar ik heb het idee dat ik iets te makkelijk gedacht heb, of valt het mee? ;)
Dat klopt wel. Alleen het is wel een proces van vallen en opstaan. Een plasma kalibreren is moeilijk! Veel compromissen maken, je moet duidelijk weten wat een goed beeld inhoudt, etc.

Lees dit:

http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Rossi46 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Ik heb twee maal een st30, die heb ik met een colormunki photo gecalibreerd via het service menu. Dan heb je een twee punts calibratie mogelijkheid. Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf. Mijn 50 inch had een gigantische blauw zweem, welke alleen maar via een calibratie te verhelpen was. Kost veel tijd om via het service menu te moeten werken maar is de moeite zeker waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Azqi schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:23:
[...]

[...]

Was er niet nog een foefje met de pcmodus gebruiken ipv gamemodus?
Dan zou het toch uitdraaien op een ST50 zoals Bever! al zei. 47ms van de ST60 lijkt me aan de hoge kant, dat is ongeveer 3 frames vertraging vergeleken met 1 frame bij de ST50. Helaas verkopen de winkels waar ik 'm nog online kan vinden de ST50 voor 850-900 euro. Valt vast nog wat af te dingen. Komen er overigens nog firmware en app-updates uit voor oudere modellen zoals de ST50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard P schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Dan zou het toch uitdraaien op een ST50 zoals Bever! al zei. 47ms van de ST60 lijkt me aan de hoge kant, dat is ongeveer 3 frames vertraging vergeleken met 1 frame bij de ST50. Helaas verkopen de winkels waar ik 'm nog online kan vinden de ST50 voor 850-900 euro. Valt vast nog wat af te dingen. Komen er overigens nog firmware en app-updates uit voor oudere modellen zoals de ST50?
Ik zou niet meer rekenen op app-updates en firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
afgelopen zaterdag dan ook eindelijk m'n 65VT50 in ontvangst mogen nemen *O*

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/new/2013-06-01%2014.03.14.jpg

voor z'n kleinere broer (of zus ? :P ) de TH-42PZ85AE
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/new/2013-06-02%2000.30.56.jpg

uiteindelijke resultaat... moet alleen nog wat langere HDMI kabels kopen :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/new/2013-06-02%2016.25.32.jpg
die RGB strip erachter heb ik van iemand hier afgekeken :$ ach.. voor die paar euro een leuke gimmick :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
shameete schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:09:
Veel plezier ermee! De tv lijkt niet zo groot omdat de klok aan de muur gigantisch is! :)

@digibeetje De witte gestippelde lijn stopt precies halverwege het scherm en de fluoreserend groen loopt helemaal door.

Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c194/mandrake2005/IMAG0041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c194/mandrake2005/IMAG0040.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Mandrake466 op 02-06-2013 20:54 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:49
Mandrake466 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:50:
[...]
Veel plezier ermee! De tv lijkt niet zo groot omdat de klok aan de muur gigantisch is! :)

@digibeetje De witte gestippelde lijn stopt precies halverwege het scherm en de fluoreserend groen loopt helemaal door.
die 'lijntjes' zijn de teletekst gegevens welke in de vbi (vertical blanking info) van het tv kanaal zit! Heel normaal, door overscan aan/uit te zetten zie je deze wel of niet!

[ Voor 3% gewijzigd door pipo1000 op 02-06-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pipo1000 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:38:
[...]

die 'lijntjes' zijn de teletekst gegevens welke in de vbi (vertical blanking info) van het tv kanaal zit! Heel normaal, door overscan aan/uit te zetten zie je deze wel of niet!
Cap had dat al goed uitgelegd. Die witte lijnen zijn onderdeel van 'widescreen signalling' op lijn 23. En geen teletekstinformatie ;)

[edit]

En meer troep dus ;) Gewoon allerlei markers en info.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 02-06-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:14:
Zo, dinsdag heb ik een i1pro :) Ik zal eens posten hoeveel het scheelt met mijn i1d3 (dus de afwijking van dat ding berekenen)...
Top! Die van marktplaats? Wat heeft ie je gekost? En heb je wel nagevraagd of het een revisie D is (rev. D, staat op de sticker)? Wel belangrijk, de eerdere revisies zijn namelijk aanmerkelijk minder stabiel en dus minder betrouwbaar!
Azqi schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Ja sorry hoor, ben niet altijd volledig laat staan correct. :) Maar het klopt in dit geval wel. Het is minimaal 47 ms in game mode, tot 60+ ms:

http://www.hdtvtest.co.uk...2779.htm?page=Performance

"The fastest configuration is to enable the “Game Mode” and make sure that “1080p Pixel Direct” is disabled. Under this configuration – which is the fastest we could squeeze out of the ST60 – we clocked the TXP42ST60B in as lagging by anywhere between 47ms and 62ms, using the high-speed camera measurement method. Enlisting the more concrete services of the Leo Bodnar Lag Tester, the measurement came out as 74.5ms"

En lees hier:
http://www.avsforum.com/t...ial-st60-input-lag-thread

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 02-06-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Welke cam module werkt gegarandeert met een 42v20? Het moet echt werken,ik heb er al 1 gehad die in mijn tv niet werkte,maar wel in een samsung led tv van een kameraad van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:02:
[...]

Top! Die van marktplaats? Wat heeft ie je gekost? En heb je wel nagevraagd of het een revisie D is (rev. D, staat op de sticker)? Wel belangrijk, de eerdere revisies zijn namelijk aanmerkelijk minder stabiel en dus minder betrouwbaar!
Ja, revisie D voor 180 euro, inclusief alles, maar zonder doos.

Wat wel grappig was, hij wil nu een i1d3 erbij nemen voor dit geld, omdat hij ook de lagere stimuli wil kaliberen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 02-06-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me een redelijke prijs, er vanuit gaande dat ie goed is natuurlijk! Ben benieuwd naar je bevindingen, met name het vergelijk met de i1 Display Pro / ColorMunki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:16:
Lijkt me een redelijke prijs, er vanuit gaande dat ie goed is natuurlijk! Ben benieuwd naar je bevindingen, met name het vergelijk met de i1 Display Pro / ColorMunki.
Ja, ik ook. Ik verwacht niet dat het resultaat heel schokkend is, aangezien de variatie tussen i1d3 ongeveer dE3/4 is. En ik dus een correctiematrix heb gebruikt op een i1d3. Dus net wel, net niet zichtbaar. Maar toch. Nu kan ik ook zelf correctiematrices maken bij andere schermen. En dat vind ik wel belangrijk. Inmiddels kalibreer ik ook wel niet panasonic schermen :) En ik wil ook gewoon dat dit gewoon goed gaat.

En natuurlijk het laatste restje performance eruit halen bij mijn eigen scherm. Gewoon omdat ik zo kritisch ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar dus wel ff een complete run CMS / greyscale doen met beide meters he, ter vergelijk! Liefst na elkaar op exact dezelfde plek (midden), want elke plek op het scherm meet weer anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:21:
Ja maar dus wel ff een complete run CMS / greyscale doen met beide meters he, ter vergelijk! Liefst na elkaar op exact dezelfde plek (midden), want elke plek op het scherm meet weer anders. ;)
Ik was niet anders van plan :)

Gewoon even goed uitlijnen met de meterpositiepattern ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 12:11
Waar kan ik zo'n pattern vinden.Ik gebruik zelf de patterns van avshd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:07

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb zelf sinds paar dagen een TX-P50GT60
Wat me meteen opvalt is de DFC en phosphor trails, vooral op Bluray/DVD content @ 24p
Komende van een LG Full LED scherm stoort me dit echt wel.
Als ik mijn Bluray op 60p laat outputten wordt de DFC en phosphor trails zeer sterk verminderd, maar krijg je heel lichte "judder" in de plaats.

Heb geen idee wat ik prefereer, vind het allebei storend...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:31
daffie82 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:57:
Wat me meteen opvalt is de DFC en phosphor trails, vooral op Bluray/DVD content @ 24p
Als ik mijn Bluray op 60p laat outputten wordt de DFC en phosphor trails zeer sterk verminderd, maar krijg je heel lichte "judder" in de plaats.

Ik merk bij mijn 42gt50 ook veel problemen met motion. De reden om voor plasma te gaan was dat de motion, maar wanneer ik mijn tv naast de high end philips (9803) van m'n ouders zet, dan vind ik de motion van de led tv minder storend. Hij is ook redelijk snel, 2ms volgens mij, dat wel. Maar ook het contrast vind ik mooier. Omdat het een full led is, is zwart altijd echt zwart. Zelfs bij een sterrenhemel zijn er geen halo's te zien om de sterren.

Plasma (in ieder geval van panasonic) vind ik dus redelijk tegenvallen tegenover high-end led. Daar staat wel tegenover dat de plasma realistischere stilstaande beelden weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SOEDARKMASTER schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:29:
[...]

Ik merk bij mijn 42gt50 ook veel problemen met motion. De reden om voor plasma te gaan was dat de motion, maar wanneer ik mijn tv naast de high end philips (9803) van m'n ouders zet, dan vind ik de motion van de led tv minder storend. Hij is ook redelijk snel, 2ms volgens mij, dat wel. Maar ook het contrast vind ik mooier. Omdat het een full led is, is zwart altijd echt zwart. Zelfs bij een sterrenhemel zijn er geen halo's te zien om de sterren.

Plasma (in ieder geval van panasonic) vind ik dus redelijk tegenvallen tegenover high-end led. Daar staat wel tegenover dat de plasma realistischere stilstaande beelden weergeeft.
Ik denk dat dat komt omdat de LED frame interpolatie technieken aan heeft staan. Je kunt op je panasonic daar ook mee spelen, zet ifc maar eens aan (max bv:) ) en dan zie je dat je ook super vloeiende motion hebt.
(maar wel ten koste van natuurgegetrouwe weergaven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
Ik ben benieuwd daar tx-p50gt60 ik wacht op e-care tot ze een afspraak maken. Hoelang duurt zoiets meestal? heb niet afgelopen vrijdag maar die vrijdag daarvoor te horen gehad dat ie omgeruild zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:32:
Ik ben benieuwd daar tx-p50gt60 ik wacht op e-care tot ze een afspraak maken. Hoelang duurt zoiets meestal? heb niet afgelopen vrijdag maar die vrijdag daarvoor te horen gehad dat ie omgeruild zou worden.
maand oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Mandrake466 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:50:
[...]

klopt, ik moet wel zeggen dat de tv toen ie nog op de kast stond een stuk forser overkwam dan nu die netjes plat tegen de muur zit.

maar 65 inch kijkt wel gigantisch lekker weg :9 , nog geen minuut spijt gehad.
maar bij zo'n grootte zie je wel meteen wanneer je naar HD materiaal zit te kijken of SD materiaal ;)
kijkafstand is een kleine 3 meter en da's zeker niet te dichtbij.
ik ben alleen nog een beetje aan het klooien met de instellingen, voor nu heb ik 'm op THX staan, met scherpte op 0, brightness default en contrast op 40, maar merk dat bij scenes met donkere achtergronden er details wegvallen, staat er dan nog iets niet goed of moet ik dat afwachten tot ik kan calibreren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
daffie82 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:57:

DFC moet te gewoon uitzetten...naar mijn mening dan,dat geeft een onnatuurlijk ogend beeld naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
shameete schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:55:
[...]

klopt, ik moet wel zeggen dat de tv toen ie nog op de kast stond een stuk forser overkwam dan nu die netjes plat tegen de muur zit.

maar 65 inch kijkt wel gigantisch lekker weg :9 , nog geen minuut spijt gehad.
maar bij zo'n grootte zie je wel meteen wanneer je naar HD materiaal zit te kijken of SD materiaal ;)
kijkafstand is een kleine 3 meter en da's zeker niet te dichtbij.
ik ben alleen nog een beetje aan het klooien met de instellingen, voor nu heb ik 'm op THX staan, met scherpte op 0, brightness default en contrast op 40, maar merk dat bij scenes met donkere achtergronden er details wegvallen, staat er dan nog iets niet goed of moet ik dat afwachten tot ik kan calibreren ?
Kan je de pixels niet tellen met een 65incher op 3 meter???zou ik te dichtbij vinden,maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:56:
[...]

DFC moet te gewoon uitzetten...naar mijn mening dan,dat geeft een onnatuurlijk ogend beeld naar mijn mening.
DFC kan je niet uitzetten. IFC wel :)

Dynamic False Contouring

Intelligent Frame Creation

Bedenk de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DFC zou iedereen wel uit willen zetten maar dat gaat helaas niet. IFC wel. :)

Maar ik vind IFC vaak best lekker, vooral als de regisseur niet goed omgegaan is met de beperkingen van 24p en de motion judder van het scherm spat. IFC is niet per se onnatuurlijk, net zoals 24p niet per se natuurlijk is - of eigenlijk per definitie niet, het is gewoon een beperking van film die ooit is ingevoerd als standaard, 24 beeldjes per seconde. Ik weet niet wat de effectieve frequentie is waarop wij real-life beeldjes zien met onze ogen, maar 24p is het in ieder geval zeker niet. :)

DFC = Dynamic False Contouring

PS Pak je bijvoorbeeld de scene "meisje in de hangmat" op de Spears and Munsil blu-ray dan is kijken zonder interpolatie echt een hel voor je ogen, de tranen springen er spontaan in, vanwege die heen en weer schommelende visnethangmat groot in beeld. Zet je IFC aan dan zie je in plaats van 1 bak getril en geschok een behoorlijk levensechte mat heen en weer slingeren. Ik denk niet dat er iemand is die bij dit voorbeeld IFC uit prefereert. Als regisseurs vaak verkeerde keuzes maken vind ik dat knap irritant.

Hier een soortgelijk verhaal:
http://www.projectorcentral.com/judder_24p.htm

"The motion judder in native 24p can be atrocious. You can test it yourself if you have the equipment to do it. We'll assume that if you have a Blu-ray player, you are more likely to have a copy of Casino Royale than Casablanca. If you do, find a messy panning scene in Casino Royale. There are lots of them, but there's a real beauty in the 9th chapter, starting at 1 hour, 11 minutes and 13 seconds. The dealer is dealing, and the camera pans slowly around the table.

In 24p playback, this scene is a pure, unmitigated disaster. The people seated at the table come apart at the seams, the tuxes flash and strobe, the Casino Royale logo on the card table blinks like a neon sign. Once you've replayed this travesty a few times, switch your Blu-ray player to 60p output and run it again. Yes, it is still a mess. But look at it closely ... the juddering effect is actually reduced. That is because the 3:2 pulldown is blurring and masking some of the latent motion judder in the film."

Het blijft helaas vaak behelpen. Ik blijf in ieder geval switchen tussen wel aan en niet aan, op zoek naar het juiste "filmgevoel" op dat moment. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Cap op 03-06-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Adlermann schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:59:
[...]

DFC kan je niet uitzetten. IFC wel :)

Dynamic False Contouring

Intelligent Frame Creation

Bedenk de verschillen.
Ow lekkere blunder van mij 8)7
Al die afkortingen ook,lol

[ Voor 5% gewijzigd door freaky35 op 03-06-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04
Ik stoorde me ook aan DFC toen ik van Samsung plasma naar Panasonic ging, maar de Oppo 103 doet goed z'n best om alles op 60hz door te geven. Beter dan het ifc gebeuren van de tv zelf imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04
Nope geen vergissing, het staat er zoals ik bedoelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:00:

Maar ik vind IFC vaak best lekker, vooral als de regisseur niet goed omgegaan is met de beperkingen van 24p en de motion judder van het scherm spat. IFC is niet per se onnatuurlijk, net zoals 24p niet per se natuurlijk is - of eigenlijk per definitie niet, het is gewoon een beperking van film die ooit is ingevoerd als standaard, 24 beeldjes per seconde. Ik weet niet wat de effectieve frequentie is waarop wij real-life beeldjes zien met onze ogen, maar 24p is het in ieder geval zeker niet. :)

PS Pak je bijvoorbeeld de scene "meisje in de hangmat" op de Spears and Munsil blu-ray dan is kijken zonder interpolatie echt een hel voor je ogen, de tranen springen er spontaan in, vanwege die heen en weer schommelende visnethangmat groot in beeld. Zet je IFC aan dan zie je in plaats van 1 bak getril en geschok een behoorlijk levensechte mat heen en weer slingeren. Ik denk niet dat er iemand is die bij dit voorbeeld IFC uit prefereert. Als regisseurs vaak verkeerde keuzes maken vind ik dat knap irritant.

"The motion judder in native 24p can be atrocious. You can test it yourself if you have the equipment to do it. We'll assume that if you have a Blu-ray player, you are more likely to have a copy of Casino Royale than Casablanca. If you do, find a messy panning scene in Casino Royale. There are lots of them, but there's a real beauty in the 9th chapter, starting at 1 hour, 11 minutes and 13 seconds. The dealer is dealing, and the camera pans slowly around the table."

Het blijft helaas vaak behelpen. Ik blijf in ieder geval switchen tussen wel aan en niet aan, op zoek naar het juiste "filmgevoel" op dat moment. ;)
Heel toevallig had ik gister een scene in the matrix reloaded waarbij ik dacht, IFC is hier beter.
Als Neo voor het eerst de meerdere Agent smiths tegenkomt en de camera doet een 360 dan zie je bij elke agent smith het gezicht wazig worden, schokken en in tweeën opbreken. Met IFC op min was dat ook neit goed, op med ging eht en pas echt goed op max.

Ja, zo kijk ik soms film. Halverwege even een scene die me neit bevalt de beste settings uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 10-10 17:32

psy

SOEDARKMASTER schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:29:
[...]

Full LED zegt niets over de zwartwaarde natuurlijk...
Zegt alleen maar wat over de capability om zoveel mogelijk local dimming te gebruiken, maar dat lukt toch altijd maar beperkt en is natuurlijk wel gewoon een nep effect als je erbij nadenkt. Het is echt niet zo dat elke pixel zijn eigen LED heeft.

Overigens staat dat los van jouw eigen mening natuurlijk :9 als jij het mooier vindt is dat prima uiteraard

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 10-10 17:32

psy

Weet hier iemand trouwens of je met een 60 serie naast 24hz ook 23,976hz kan gebruiken?
Mijn huidige PZ85 kan dat gewoon dus ik ga er vanuit dat een 60 het ook kan maar kan iemand dat bevestigen?

Ik heb deze refreshrates sinds jaren in gebruik met mijn Nforce9400 video-output en zou het graag opnieuw willen gebruiken bij een eventuele nieuwe plasma.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 22:53
shameete schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:09:
Mooie, GROTE tv. Hoe hoog hangt de tv? Hoe bevalt deze hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Cap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:52:
wbtje, geduld is een schone zaak. Wees blij dat je een GT60 krijgt als vervanger voor je GT50. :)
hahah ik ben er wel blij om maar al dat gezeur wat erbij komt kijken had van mij mogen wegblijven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:00:

"The motion judder in native 24p can be atrocious. You can test it yourself if you have the equipment to do it. We'll assume that if you have a Blu-ray player, you are more likely to have a copy of Casino Royale than Casablanca. If you do, find a messy panning scene in Casino Royale. There are lots of them, but there's a real beauty in the 9th chapter, starting at 1 hour, 11 minutes and 13 seconds. The dealer is dealing, and the camera pans slowly around the table.

In 24p playback, this scene is a pure, unmitigated disaster. The people seated at the table come apart at the seams, the tuxes flash and strobe, the Casino Royale logo on the card table blinks like a neon sign. Once you've replayed this travesty a few times, switch your Blu-ray player to 60p output and run it again. Yes, it is still a mess. But look at it closely ... the juddering effect is actually reduced. That is because the 3:2 pulldown is blurring and masking some of the latent motion judder in the film."

DFC kan je inderdaad helaas niet uitzetten
Maar zoals ik al zei kan je het wel een HOOP verbeteren door op 60p te outputten.
maar dan krijg je dus judder...
Ofwel moet ik eens proberen IFC op MAX te zetten ipv op MIN om de judder te verbeteren.
Of ik kan toch op 24p outputten en dan ''24p smooth film'' op max zetten. Maar dan ga je denk ik weer terug last hebben van DFC.

En in een film zelf constant liggen switchen vind ik eigenlijk geen optie. Dan ben je alleen daar mee bezig ipv gewoon van de film te genieten.
Ik zou gewoon de beste setting willen hebben voor de meeste 24p content (want dat kijk ik het meeste).

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:18:
[...]
Ik zou gewoon de beste setting willen hebben voor de meeste 24p content (want dat kijk ik het meeste).
Puristen zeggen "uit", bepaalde reviewers zeggen "als het dan aan moét pak doe maar Min", persoonlijk zet ik hem op Max en kan niet gelukkiger zijn. Als "men" dat een soapserie-look vindt: parima. Couldn't care less. Ga niét naar 65 inches gevuld met schokkerige brakke content zitten kijken. Smooth it is. Helemaal de bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Adlermann schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:24:
[...]

Dat klopt wel. Alleen het is wel een proces van vallen en opstaan. Een plasma kalibreren is moeilijk! Veel compromissen maken, je moet duidelijk weten wat een goed beeld inhoudt, etc.

Lees dit:

http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457
Ik wil toch nog even kort terug komen op het calibreren van m'n ST30. Ik kan daar dus het beste als leek een i1 display pro voor kopen. Ik neem aan dat je dan deze bedoelt?

Is het voor mij overigens wel mogelijk om de ST30 te calibreren? Aangezien ik daarvoor het service menu in moet. Dat is op zich is het probleem niet, heb ik al eerder gedaan (ook voor de beeld settings) maar waar het mij meer om gaat is of het voor mij mogelijk is om ook echt een calibratie uit te voeren.

Wat heb ik er overigens nog meer voor nodig? Een statief begrijp ik. Nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:06:
[...]

Ik wil toch nog even kort terug komen op het calibreren van m'n ST30. Ik kan daar dus het beste als leek een i1 display pro voor kopen. Ik neem aan dat je dan deze bedoelt?

Is het voor mij overigens wel mogelijk om de ST30 te calibreren? Aangezien ik daarvoor het service menu in moet. Dat is op zich is het probleem niet, heb ik al eerder gedaan (ook voor de beeld settings) maar waar het mij meer om gaat is of het voor mij mogelijk is om ook echt een calibratie uit te voeren.

Wat heb ik er overigens nog meer voor nodig? Een statief begrijp ik. Nog meer?
Heeft een st30 geen kalibratieopties in user menu dan?

maar je kan hem gewoon in het service menu kaliberen. Wel beperkter, zeker de moeite waard. Echter als je nog nooit iets gekalibreerd hebt dan zou ik daar toch voor waken. De eerset paar keer verkloot je het toch namelijk :) En alles terugzetten in het service menu is dan wat meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Puristen zeggen "uit", bepaalde reviewers zeggen "als het dan aan moét pak doe maar Min", persoonlijk zet ik hem op Max en kan niet gelukkiger zijn. Als "men" dat een soapserie-look vindt: parima. Couldn't care less. Ga niét naar 65 inches gevuld met schokkerige brakke content zitten kijken. Smooth it is. Helemaal de bom.
Hier ook Max, of niks. Min doet gewoon niks zichtbaars voor mij (ook niet voor DFC, hoewel dat ergens wel beweerd wordt), en Medium vind ik van allebei net niks. Bij 60Hz content kan ie uit, bij films zet ik hem meestal op max maar soms ook uit. Ga inderdaad niet de hele tijd gedurende de film zitten switchen: begin ik me tijdens een film te ergeren aan het geschok dan gaat iet op max en is het klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 17:25
Bij Mediamarkt Eindhoven is de hele Panasonic plasma-hoek weg :o.

Stonden zoals ik zo gauw zag alleen nog wat VT30 & GT30 en... 55ST50 voor €989.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
zijn er eigenlijk originele manieren om de 3D brillen netjes op te bergen?
brillenkoker kan natuurlijk, maar wellicht zijn er mooiere oplossingen?

Ik wil voor nu nog 1 maal de TY-ER3D4 erbij halen.
(de oplaadbare variant dus) want ik zie mezelf niet veel die knoopcellen vernieuwen.
die bijgeleverde brillen hou ik voor gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:44:
[...]

Hier ook Max, of niks. Min doet gewoon niks zichtbaars voor mij (ook niet voor DFC, hoewel dat ergens wel beweerd wordt), en Medium vind ik van allebei net niks. Bij 60Hz content kan ie uit, bij films zet ik hem meestal op max maar soms ook uit. Ga inderdaad niet de hele tijd gedurende de film zitten switchen: begin ik me tijdens een film te ergeren aan het geschok dan gaat iet op max en is het klaar. :)
Ja min en med doet hier ook weinig. Het enige probleem dat ik met max heb is dat ik me non stop stoor aan de interpolatiefouten die vaak zichtbaar worden :(

Ok en de motion sickness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Iemand met een 50GT60 die z'n beste settings kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:56:
Iemand met een 50GT60 die z'n beste settings kan posten?
Je zal er waarschijnlijk niet zoveel aan hebben, maar zo staan ze bij mij na calibratie.

https://dl.dropboxusercon...n%20peter%20panasonic.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Dank je, ga ze proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dit heeft absoluut geen zin. Je kan net zo goed willekeurig getallen gaan invoeren (nou ja dat is niet helemaal waar, maar toch).

9/10 verbeteringen die mensen zien na het willekeurig overnemen van instellingen zijn als gevolg van eht placebo-effect. Vaak worden ze nog slechter als je het na gaat meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ik denk e-care ff bellen kijken of ze al wat meer weten....tududu nr uit de lucht en dan lees je dit.

http://haagsallerlei.nl/e...services-duiven-failliet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:34:
ik denk e-care ff bellen kijken of ze al wat meer weten....tududu nr uit de lucht en dan lees je dit.

http://haagsallerlei.nl/e...services-duiven-failliet/
euh, geweldig... Misschien panasonic zelf even bellen! Dat lijkt me nu het meest verstandige. voor een omruilactie bellen ze panasonicn amelijk, dus daar zit vast een aantekening ergens in het systeem.

[edit]

Is je tv al opgehaald en je vervangende staat er nog? Dan kun je pech hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 03-06-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ja heb ze gemaild krijg je een reactie dat de telefoonlijn eruit ligt en hun best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. De nieuwe Tv zou afgelopen donderdag bij e-care bezorgd zijn en dan zouden ze hem deze week bezorgen.. aldus e-care vorige week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:37:
ja heb ze gemaild krijg je een reactie dat de telefoonlijn eruit ligt en hun best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. De nieuwe Tv zou afgelopen donderdag bij e-care bezorgd zijn en dan zouden ze hem deze week bezorgen.. aldus e-care vorige week!
Heb jij je oude tv nog? Want als je nieuwe daar staat, dan is het onderdeel van de inboedel en kan je er geen aanspraak opmaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:38:
[...]

Heb jij je oude tv nog? Want als je nieuwe daar staat, dan is het onderdeel van de inboedel en kan je er geen aanspraak opmaken :(
gelukkig wel monteur wou hem wel meenemen maar ik zei er wordt niks meegnomen totdat de nieuwe er is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:39:
[...]

gelukkig wel monteur wou hem wel meenemen maar ik zei er wordt niks meegnomen totdat de nieuwe er is.....
Mazzelpik, want dan had je dus geen tv gehad :) Worst case, was je al geen eigenaar meer van je oude tv en ook niet avn je nieuwe :)

succes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:40:
[...]

Mazzelpik, want dan had je dus geen tv gehad :) Worst case, was je al geen eigenaar meer van je oude tv en ook niet avn je nieuwe :)

succes dan.
nieuwe reactie

Beste mevrouw,

Een deel van de E-care is inderdaad failliet verklaard, het gaat hier alleen om E-care Repair Services Oost B.V. Op dit moment zijn wij druk bezig met een doorstart. Dit faillissement heeft echter niks te maken met de openstaande orders. Wij willen u er graag op wijzen dat alle diensten op dit moment met dezelfde mensen, en dezelfde kwaliteit worden uitgevoerd. Ik begrijp uw ongerustheid, maar u hoeft zich geen zorgen te maken over de omruiling van uw Panasonic. Het wil welleens voorkomen dat de televisie wat later wordt bezorgt door Panasonic of dat het toestel later wordt ingeboekt. Zodra onze telefoonlijnen weer beschikbaar zijn zullen wij onze werkzaamheden kunnen voortzetten.

Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

E-Care Repair Services B.V.
Stenograaf 2
6921 EX Duiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Adlermann schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:16:
[...]

Heeft een st30 geen kalibratieopties in user menu dan?

maar je kan hem gewoon in het service menu kaliberen. Wel beperkter, zeker de moeite waard. Echter als je nog nooit iets gekalibreerd hebt dan zou ik daar toch voor waken. De eerset paar keer verkloot je het toch namelijk :) En alles terugzetten in het service menu is dan wat meer werk.
Nope, helaas hebben ze dat eruit gesloopd. De Amerikaanse versie heeft het wel :/

Hoe dan ook, ik zal voorzichtig te werk gaan. Toch wel ik het graag proberen. Buiten de calibreer tool en een statief hoef ik dus verder niets aan te schaffen? Sorry dat ik het wederom vraag, maar ik ben hier nog een beetje nieuw in... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:01:
[...]

Nope, helaas hebben ze dat eruit gesloopd. De Amerikaanse versie heeft het wel :/

Hoe dan ook, ik zal voorzichtig te werk gaan. Toch wel ik het graag proberen. Buiten de calibreer tool en een statief hoef ik dus verder niets aan te schaffen? Sorry dat ik het wederom vraag, maar ik ben hier nog een beetje nieuw in... :)
statief hoeft niet. de i1d3 heeft contact mode. Kun je gewoon met een contragewicht tegen je tv aanhangen.

hcfr 3.0.4.2 is gratis en werkt prima. Alleen duurt ff voordat je het snapt.
Calman is wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
psy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:20:
[...]

Full LED zegt niets over de zwartwaarde natuurlijk...
Zegt alleen maar wat over de capability om zoveel mogelijk local dimming te gebruiken, maar dat lukt toch altijd maar beperkt en is natuurlijk wel gewoon een nep effect als je erbij nadenkt. Het is echt niet zo dat elke pixel zijn eigen LED heeft.

Overigens staat dat los van jouw eigen mening natuurlijk :9 als jij het mooier vindt is dat prima uiteraard
Ik vind de led tv niet mooier, maar soms is het met motion wat realistischer, omdat het bij de panasonic plasma soms wat schokkeriger aandoet. Dit terwijl ifc bij beide uitstaat. Het beeld is wel stukken mooier bij de panasonic plasma.

Ik heb trouwens ook vergeleken of er veel detail in het zwart verloren gaat door local dimming, maar dit is niet zo. Ik zie ongeveer evenveel detail bij de tv's.

Om het schokkerige tegen te gaan zet ik bij de plasma wel vaak ifc op max, ook al hoort dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:48:
[...]
Om het schokkerige tegen te gaan zet ik bij de plasma wel vaak ifc op max, ook al hoort dit niet.
Een film in 24p zal op een LCD niet opeens minder schokken, als daar ook alle image-grapjes uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij ie zo vreselijk traag is dat het beeld bij een beetje panning sowieso een en al ghosting/blur wordt, dan valt het schokken wsch wat minder op. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 03-06-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:44:
[...]

Dus bij 60hz zet je IFC uit.
Bij films zet je hem meestal op MAX. Ik neem aan dat je dan wel output @ 24p ? IFC wordt dan namelijk ''24p smooth film'' en die zet je dan dus meestal op MAX ?
Die vraag is ook voor Pepernoot trouwens. Jij output Bluray ook op 24p als je ''het'' op MAX zet?

Dank voor jullie beide reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:53:
[...]

Een film in 24p zal op een LCD niet opeens minder schokken, als daar ook alle image-grapjes uit staan.
Niet minder schokken, maar minder storend. De panasonic plasma's laten een soort dubbel beeld zien bij 24p films bij bewegende beelden. Geen idee hoe het heet, maar dat zorgt ervoor dat bewegende beelden er schokkeriger uitzien dan bij de lcd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
daffie82 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:43:
[...]

Bij films zet je hem meestal op MAX. Ik neem aan dat je dan wel output @ 24p ? IFC wordt dan namelijk ''24p smooth film'' en die zet je dan dus meestal op MAX ?
Die vraag is ook voor Pepernoot trouwens. Jij output Bluray ook op 24p als je ''het'' op MAX zet?

Ik heb ook gemerkt dat ifc op max, wat dus smooth film heet wanneer 24p aanstaat, realistischer aanvoelt dan wanneer 24p uitstaat. Beelden zijn net iets minder smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Rossi46 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:01:
[...]

Ik ben van plan om volgende week dezelfde meter te kopen om daarmee onze 42GT60 te doen. Heb je al iets van een dvd/bluray bv die van Spears&Munsil voor de testpatronen kleuren en grijstinten?

Voordat ik die GT onderhanden neem ga ik mee eerst uitleven op de Pioneer, vertrouwd raken met de software en wat wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
zit ik hier de hele middag thuis te wachten tot mijn pana plasma door postnl cargo wordt afgeleverd, komt er niets! Weg snipperdag. Tussen half 12 en half 15 zouden ze komen, ja tuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oei een bug gevonden bij mijn veel te dure bluray speler. Na het openen van het pop up menu verlies ik 2 pixels aan resolutie en wordt de rest van het beeld gecropped...

Gelijk een bug report gedaan (met dank aan David McKenzie, die had de bug gevonden op de Oppo 93 en mijn speler is gebaseerd op hetzelfde reference design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:43:
[...]

Op 60 Hz zie ik inderdaad niet veel reden voor frame interpolatie, bij 50 Hz en 24p meestal wel. Het staat bij mij steeds vaker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:22:
[...]

Op 60 Hz zie ik inderdaad niet veel reden voor frame interpolatie, bij 50 Hz en 24p meestal wel. Het staat bij mij steeds vaker aan.
Ik weet niet wat ik liever heb: 2:3 pulldown of ifc artifacts :)

[edit]

waar heb jij die spears & dinges disc gekocht?

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 03-06-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
jasper2603 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:05:
zit ik hier de hele middag thuis te wachten tot mijn pana plasma door postnl cargo wordt afgeleverd, komt er niets! Weg snipperdag. Tussen half 12 en half 15 zouden ze komen, ja tuurlijk.
Zo das balen en nu?
Pagina: 1 ... 94 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.