Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 22:37
Gearjunkie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Hi Adlermann,

Bedankt voor je reactie. ik kom van een oude Panasonic TH-50PV70 720p Dus voor wat betreft zwarter en contrast zal ik denk ik al blij zijn met de VT50. Die dual tuners optie. Heb ik daar iets aan in combinatie met de UPC horizon setup box? Geluid op de TV is voor mij onbelangrijk. Ik heb een apart surround systeem.
Ja dan kan die akelige horizon box er tussenuit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:18
@riotvan, had je neotion al een tijdje of tegelijk gekocht met de tv ivm ruilen ? Mijn Smit doet helaas niet zoveel namelijk met mijn ST60.

[ Voor 5% gewijzigd door Renegade666 op 29-05-2013 17:42 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
jasper2603 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:42:
Dat is zeker niet bij de Saturn in Groningen, daar kost deze 50vt50 tv 1199 euro ook nog een demo model met tig uren, daar heb ik netjes voor bedankt.
Ik meen in tilburg, maar kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04
Renegade666 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:42:
@riotvan, had je neotion al een tijdje of tegelijk gekocht met de tv ivm ruilen ? Mijn Smit doet helaas niet zoveel namelijk met mijn ST60.
Ja die neotion gebruikte ik bij mijn oude tv sinds 2011 maar de winkelier maakte er geen punt van om hem om te ruilen voor een nieuwe quantis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hmm, okeh. Dat zal wat moeilijk gaan bij mij, heb geen idee waar ik deze besteld heb :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Ja die van mij kwam ook ergens anders online vandaan lol, maja je weet wat je kan proberen maar ik weet niet in hoevere de ST en GT hier gelijk in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:18:
[...]

Beter contrast (zwarter, meer lichtopbrengst)
Dual tuners (dat is wel nice trouwens)
en beter geluid
En Smart TV v2. :)

Daar heb ik trouwens nog weinig ervaringen over gelezen hier. Iemand die het gebruikt op de 60 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:27:
[...]

En Smart TV v2. :)

Daar heb ik trouwens nog weinig ervaringen over gelezen hier. Iemand die het gebruikt op de 60 serie?
zonder native (zonder omwegen) netflix, hulu, uitzendinggemist, etc etc is het toch geen zak aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maarrr hee zeg, deze gewéldig betrouwbare reclamesite bron zegt Panasonic zet in op meer Nederlandse Smart TV apps!

"Het grootste probleem was echter het aanbod van applicaties, met name applicaties die interessant zijn voor de Nederlandse gebruiker. Op dit gebied zijn LG en Samsung nog steeds heer en meester.

Panasonic belooft echter dat hier in 2013 verandering in gaat komen, te beginnen met een nieuw uiterlijk van het Smart Viera platform. Het My Home Screen is hierin de grootste verandering. Dit is een startscherm waar elke gebruiker in huis zijn favoriete content en apps op één plaats kan verzamelen. Daarnaast belooft Panasonic een hoop interessante applicaties voor Nederlandse gebruikers en de video on demand dienst Pathé Thuis is de eerste stap in de goede richting. Smart TV’s van onder meer Philips en Samsung boden deze dienst al aan maar nu is het dus ook voor bezitters van een Panasonic Smart TV mogelijk films on demand te bekijken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 16:20
Komt dat alleen voor de 60 serie of ook voor de 50 serie?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:32:
Komt dat alleen voor de 60 serie of ook voor de 50 serie?
Volgens mij alleen de 60, want de 60 is (als ikhet me goed herinner) compatible met andere platformen (als ik me goed herinner)

dit dus: http://ces.cnet.com/8301-...ns-lgs-smart-tv-alliance/

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 29-05-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Heeft iemand ook gemerkt dat de input lag te merken is in de lip sync van video's? Het ligt niet aan mijn bluray speler aangezien het bij mijn vorige tv geen probleem was, ik moet zeg maar +60ms instellen niet dat het een probleem is..

Het zal wel komen omdat ik via spdif naar m'n dac ga en dan naar de versterker, ik gebruik voornamelijk hoofdtelefoons dus stereo is voldoende. Hebben receiver's hier een soort auto compensatie voor op zitten of moeten jullie ook de delay instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Bij mijn vorige UPC mediabox aangesloten via optisch naar de versterker moest ik daarop de delay aanpassen ivm sync problemen. Met de Horizon heb ik daar eigenlijk geen last meer van (maar weer van andere zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Adlermann schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:39:
[...]

Volgens mij alleen de 60, want de 60 is (als ikhet me goed herinner) compatible met andere platformen (als ik me goed herinner)

dit dus: http://ces.cnet.com/8301-...ns-lgs-smart-tv-alliance/
Volgens mij komt dit pas vanaf volgend jaar in de tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:25
Ik zit met een probleem. ARC-functie werkte eerst niet in verband met de combinatie met de A.C. Ryan mediaplayer (heel vaag maar blijkt zo te zijn). Koppelde ik de mediaplayer los, dan werkte de ARC-functie wel. Kortom: muziek van laptop draadloos streamen naar de tv en dan geluid via de home cinema. Ideaal! Het streamen naar de tv (st50) lukt nog steeds. Echter, het geluid wil niet via de home cinema set ondanks dat de mediaplayer is losgekoppeld. Zomaar ineens.

Ik heb een st50 in combinatie met een Pioneer VSX-422-K. Iemand tips of ideeën om het weer werkend te krijgen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 21:22
m'n 50gt60 komt deze week niet meer, volgende week dinsdag pas... Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

henidde schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:59:
Ik zit met een probleem. ARC-functie werkte eerst niet in verband met de combinatie met de A.C. Ryan mediaplayer (heel vaag maar blijkt zo te zijn). .... Iemand tips of ideeën om het weer werkend te krijgen?
Laatst had ik ook zoiets aan de hand bij het via HDMI aansluiten van een PC op een 5.1 surround set.

Ik heb sterk het idee dat de ARC-functie alleen werkt als de TV als tuner fungeert.
Als dat werkelijk zo is, zou het optisch aansluiten van de mediaplayer op home cinema set je enige optie zijn.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
jasper2603 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:41:
m'n 50gt60 komt deze week niet meer, volgende week dinsdag pas... Balen!
Heeft überhaupt iemand de 50GT60 al eens in een winkel gezien? Ik kom alleen maar de 50ST60 en 50VT60 tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Klopt heb de 50gt60 ook in nog geen enkele winkel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Ja die van mij moest ook op bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik ziet toch echt genoeg webshops die hem op voorraad anders ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Ja klopt, maar als je besteld, dan komen ze vaak met een smoes dat het toch niet zo is.. of de laatste is net verkocht. Wacht nu al 2 weken op m'n gt60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apollo al geprobeerd? Is niet alleen een webshop maar ook een fysieke winkel, en mijn ervaring is dat ze kunnen leveren wat ze op de site hebben, anders vermelden ze bij het artikel in de tekst "leverbaar vanaf..."

Gewoon ff naar de winkel bellen, krijg je een medewerker van de winkel aan de lijn en geen callcenter/klantenservice ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 30-05-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
als de winkel waar ik de tv nu besteld heb, de tv ook niet kan leveren dan probeer ik Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
jasper2603 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:32:
als de winkel waar ik de tv nu besteld heb, de tv ook niet kan leveren dan probeer ik Apollo.
http://www.mediamarkt.nl/...98,708813.html?langId=-11

is op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:22

Don Quijote

El Magnifico

mh1956 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:10:
[...]

Heeft überhaupt iemand de 50GT60 al eens in een winkel gezien? Ik kom alleen maar de 50ST60 en 50VT60 tegen.
Ik heb hem drie weken geleden besteld, en had hem de volgende dag in huis. Gek dat hij nu nergens meer te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op avforums komen nu de eerste bevindingen binnen van toch weer verschillende tinten in zwart (wat ik ook met mijn 50 serie heb) en sommige gebruikers ervaren nu rising blacks van 0.003 cdm2 naar 0.01 cd/m2..

Ben benieuwd hoe het ontwikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:30:
Dus weer die groen-grijze vlekken? Als je op zo'n vlek meet met je spectro dan kan ik me voorstellen dat je zwartwaarde slechter is :P
Ja, maar ze hebben het ook nu over mll zichtbaar over het hele scherm minder. Ik vind het ergens wel grappig. ik zou er net zo hard aan meedoen :) Maar de schermen worden echt wel onder een vergrootglas gelegd.

En sommige mensen sturen het scherm echt snel terug (ik doe het al vrij vlot, maar dingen zoals milde dse/strepen kan ik nog wel mee leven ) :)

Het blijft een massa-geproduceerd consumentenproduct.
[edit]
Ook even een snelle blik geworpen op avsforum. Daar hebben mensen ook gewoon weer vbi :) Het is echt exact hetzelfde spelletje als eerst. Dit kon je echt vooraf gewoon voorspellen lol.

[edit]

IK heb inmiddels met het kalibreren-voor-tweakers behoorlijk wat 50 schermen gezien. En eerlijk is eerlijk, de meeste hebben echt gewoon goede uniformiteit hoor. Wel een beetje allemaal wat rechts, maar echt heel erg neuh. Prima naar mijn mening (en die is vrij streng ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door Adlermann op 31-05-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, ik heb het dan ook voorspeld. ;)

Maar goed, toch nog een maandje of twee afwachten voordat er een definitief beeld ontstaat.

Wat de 50 serie betreft: ze hebben allemaal DSE, vooral rechts inderdaad, en daarnaast ook lichte tintverschillen richting rood (midden) en groen (zijkanten) op verschillende plekken in het scherm. Maar die groene vlekken bij een zwart scherm heb ik alleen bij VT's gezien, niet bij ST's. GT's weet ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:28:
Klopt, ik heb het dan ook voorspeld. ;)

Maar goed, toch nog een maandje of twee afwachten voordat er een definitief beeld ontstaat.

Wat de 50 serie betreft: ze hebben allemaal DSE, vooral rechts inderdaad, en daarnaast ook lichte tintverschillen richting rood (midden) en groen (zijkanten) op verschillende plekken in het scherm. Maar die groene vlekken bij een zwart scherm heb ik alleen bij VT's gezien, niet bij ST's. GT's weet ik niet. :)
Klopt. Ik vermoed dat die groene vlekken in zwart te maken hebben met de gradaties. Als je namelijk op mijn vt50 naar thx mode gaat (minder gradaties, zwarter) dan zijn ze ook opeens wg :)

Ik zal eens kijken ofi k ze vanavond zie bij een mede-tweaker :)

(ik ga nu wel stoppen trouwens met wekelijks kalibreren, ik drink veel te veel bier daardoor :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hadden we het al eens eerder over gehad. Bij mij zijn ze dan (THX, normaal) wel een stukkie minder, maar nog steeds niet weg. Natuurlijk in een geheel duistere kamer.

Succes met zuipen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Ik zat te denken over dat 4:4:4 probleem met de GT60, is het een idee om m'n pc aan te sluiten op m'n Oppo 103 en dan om te zetten naar 4:2:2 en dan door te geven aan de GT60? Ik heb al een mailtje gestuurd naar Oppo over de latency maar de enige reactie die ik kreeg was "very little" tja daar heb ik niet echt veel aan dus :P

Maar goed weet niet eens of het een oplossing is, zo ja dan van het weekend maar ff stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riotvan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:07:
Ik zat te denken over dat 4:4:4 probleem met de GT60, is het een idee om m'n pc aan te sluiten op m'n Oppo 103 en dan om te zetten naar 4:2:2 en dan door te geven aan de GT60? Ik heb al een mailtje gestuurd naar Oppo over de latency maar de enige reactie die ik kreeg was "very little" tja daar heb ik niet echt veel aan dus :P

Maar goed weet niet eens of het een oplossing is, zo ja dan van het weekend maar ff stoeien :)
Gaat dat beter dan? Want dan wordt het signaal alsnog omgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Hmm ja ik denk dat ik het niet helemaal snap ofzo, maar bij de review van hdtvtest zeiden ze:
Full 4:4:4 reproduction (PC) No, chroma vertically softened

Daarom het idee om hiermee te gaan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:25
Jorruchie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:51:
[...]

Laatst had ik ook zoiets aan de hand bij het via HDMI aansluiten van een PC op een 5.1 surround set.

Ik heb sterk het idee dat de ARC-functie alleen werkt als de TV als tuner fungeert.
Als dat werkelijk zo is, zou het optisch aansluiten van de mediaplayer op home cinema set je enige optie zijn.
Wel vaag dan dat het eerst wel goed werkte.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riotvan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:05:
Hmm ja ik denk dat ik het niet helemaal snap ofzo, maar bij de review van hdtvtest zeiden ze:
Full 4:4:4 reproduction (PC) No, chroma vertically softened

Daarom het idee om hiermee te gaan spelen :P
De kleurcomponent heeft dus een iets lagere vertikale resolutie dan de grijscomponent. En het is gebruikelijk om op e kleurresolutie te besparen (4:2:2) omdat het oog minder gevoelig is voor de resolutie van kleur dan van zwart/wit. Dus eigenlijk is het antwoord "boeien": je gaat het toch niet zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:15:
[...]

De kleurcomponent heeft dus een iets lagere vertikale resolutie dan de grijscomponent. En het is gebruikelijk om op e kleurresolutie te besparen (4:2:2) omdat het oog minder gevoelig is voor de resolutie van kleur dan van zwart/wit. Dus eigenlijk is het antwoord "boeien": je gaat het toch niet zien. ;)
Ok duidelijk :)

Dan maar wat anders zoeken om mee te kloten van het weekend haha, "jammer" dat ik nog in de inspeel periode zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-12-2020
Hallo iedereen,

Ik ben zoals de naam het al zegt een Digibeet. Met goede info van jullie heb ik bijvoorbeeld een goed computersysteem bij elkaar gescharreld waar ik nog tevreden over ben.
Dus dacht ik... ik ga ook eens even polsen met een probleem wat ik heb bij mijn net aangeschafte tv.

Ik heb afgelopen woensdag een 42GT60E aangeschaft. LCD is niks voor mij (veel te fel en agressief) dus het werd sowieso een plasma. Afgaande van internet en de verkoper is Panasonic de beste producent hiervan.

Vooraf gezegd... geluid en beeld vind ik echt mooi. Ik moet wel enorm wennen aan het beeld en de andere weergave ervan, maar ik kom dan ook vanaf een ouderwets bakbeest en heb nog nooit naar een platte (laat staan zo'n grote) televisie gekeken. Wel weet ik dat ik eigenlijk niet meer zonder deze zou willen. Zo mooi vind ik hem.

Dan nu het probleem. Woensdag zelf de tv opgehaald met de auto. De verkoper zei dat ik de televisie de eerste 2 uur volledig moest laten rusten en niet mocht gebruiken. Het werd 3 uur voordat ik hem aanzette.
Ingesteld, het menu wijst zich vanzelf. De opties (termen) tja... digibeet dus dat heb ik even voor lief gelaten.
Ik weet wel dat ik ze graag zie maar moet nog even uitvogelen wat, wat is. Komt wel.
Na een half uur ongeveer ontstond er bovenin in het scherm (helemaal bovenin) over de breedte tot ongeveer de helft van het scherm een flikkerende pixellijn (3 lijnen onder elkaar wel te verstaan).
Deze begonnen te flikkeren bij beeldverschuiving om daarna op zwart te gaan.
De rest van de avond heeft de televisie aangestaan (verschillende zenders) en begon de lijn over de breedte steeds verder op te trekken tot uiteindelijk bijna over de hele breedte van het scherm (de laatste 4/5 blokjes deden het wel goed).

Gisteren terug naar Scheer en foppen. Scherm wordt meteen omgeruild mevrouw. Netjes dacht ik zo.
Maar de bezorgkosten moest ik wel zelf betalen voor de omruilling want de eerste keer had ik hem zelf opgehaald. Geen zin in stampij dus prima what ever. Ik dok wel. Na oke... we komen u 10,- tegemoet in de kosten. Ook goed (op mijn bon hebben ze de tv 10,- goedkoper gemaakt dus nu heb ik een bon voor een goedkopere tv terwijl ik duurder heb betaald dus ik betaal dat tientje uiteindelijk nog zelf. Dus hoezo service? Kwam hier vandaag achter)

Nieuw scherm vandaag geleverd, andere is meegenomen. De bezorgers hadden nog nooit gehoord dat het scherm 2 uur moest staan "rusten" voordat je hem in gebruik kon nemen. Zij sloten wel vaker tv's aan voor mensen thuis en dan was er geen sprake van "rusten".
Maar goed, toch liever het zekere voor het onzekere nemen (ben Digibeet), tv neergezet, middagje met het kind lekker weg. Bij thuiskomst na het eten pas voor het eerst aangezet (dit was dus ruim 6 uur later).
Heeft ie lekker zijn rust gehad.

Zet hem aan... mooie doorlopende gekleurde lijn bovenin... pfff fijn, zal deze goed zijn?
Nee hoor. Exact hetzelfde probleem op dezelfde lijnen als de vorige. En wederom begon het pas te ontstaan na zo'n half uur. Het ene moment zijn de lijnen heel even wel volledig opgebouwd met pixels om vervolgens weer zwart te worden of te gaan flikkeren.

2 televisie dus hetzelfde probleem.

Herkent iemand dit? Heeft iemand ook al de GT60E in huis en dit probleem ook?
Zal dit een kwaaltje van de GT60 zijn?
En is dit een defect of niet?
Ik heb er geen verstand van en ga morgen terug naar de winkel. Maar weet dus niet zo goed of ik aan een derde GT60 wil gaan beginnen. Straks hebben ze het allemaal.
Voorop gesteld dat de winkel uberhaupt nog mee wil werken aan een derde te leveren.
Panasonic bellen heeft weinig zin, die zitten lekker thuis op de bank (gelijk hebben ze, tis weekend).

Ik hoor graag jullie hier even over met jullie ervaringen en toch wel vele malen meer expertise dan ik dat heb.

Groet,
Digibeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riotvan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:03:
[...]

Ok duidelijk :)

Dan maar wat anders zoeken om mee te kloten van het weekend haha, "jammer" dat ik nog in de inspeel periode zit :P
Ermee kloten is uiteraard leuk & prima, zolang je je maar geen zorgen gaat maken dat het "niet goed" is. ;)

@Digibeetje, heb je al uitgesloten dat het aan de bron / hdmi kabel ligt? Met andere woorden, als je het hebt als je tv kijkt met een extern kastje van bijv ziggo of upc, probeer dan eens een dvd, blu ray, of iets van usb stick af te spelen, of start het menu, of Viera Connect (smart tv) op kijk of je daar een streep ziet. Heb je het dan niet dan zou ik het zoeken in de bron of de hdmi kabel ervan. Dan kabeltjes omwisselen om te kijken of dat het geval is. Zie je het altijd en overal dan heb je dikke pech, dan pas terug naar de winkel.

[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 31-05-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 17:10
Digibeetje28 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:19:
Hallo iedereen,

Ik ben zoals de naam het al zegt een Digibeet. Met goede info van jullie heb ik bijvoorbeeld een goed computersysteem bij elkaar gescharreld waar ik nog tevreden over ben.
Dus dacht ik... ik ga ook eens even polsen met een probleem wat ik heb bij mijn net aangeschafte tv.

Ik heb afgelopen woensdag een 42GT60E aangeschaft. LCD is niks voor mij (veel te fel en agressief) dus het werd sowieso een plasma. Afgaande van internet en de verkoper is Panasonic de beste producent hiervan.

Vooraf gezegd... geluid en beeld vind ik echt mooi. Ik moet wel enorm wennen aan het beeld en de andere weergave ervan, maar ik kom dan ook vanaf een ouderwets bakbeest en heb nog nooit naar een platte (laat staan zo'n grote) televisie gekeken. Wel weet ik dat ik eigenlijk niet meer zonder deze zou willen. Zo mooi vind ik hem.

Dan nu het probleem. Woensdag zelf de tv opgehaald met de auto. De verkoper zei dat ik de televisie de eerste 2 uur volledig moest laten rusten en niet mocht gebruiken. Het werd 3 uur voordat ik hem aanzette.
Ingesteld, het menu wijst zich vanzelf. De opties (termen) tja... digibeet dus dat heb ik even voor lief gelaten.
Ik weet wel dat ik ze graag zie maar moet nog even uitvogelen wat, wat is. Komt wel.
Na een half uur ongeveer ontstond er bovenin in het scherm (helemaal bovenin) over de breedte tot ongeveer de helft van het scherm een flikkerende pixellijn (3 lijnen onder elkaar wel te verstaan).
Deze begonnen te flikkeren bij beeldverschuiving om daarna op zwart te gaan.
De rest van de avond heeft de televisie aangestaan (verschillende zenders) en begon de lijn over de breedte steeds verder op te trekken tot uiteindelijk bijna over de hele breedte van het scherm (de laatste 4/5 blokjes deden het wel goed).

Gisteren terug naar Scheer en foppen. Scherm wordt meteen omgeruild mevrouw. Netjes dacht ik zo.
Maar de bezorgkosten moest ik wel zelf betalen voor de omruilling want de eerste keer had ik hem zelf opgehaald. Geen zin in stampij dus prima what ever. Ik dok wel. Na oke... we komen u 10,- tegemoet in de kosten. Ook goed (op mijn bon hebben ze de tv 10,- goedkoper gemaakt dus nu heb ik een bon voor een goedkopere tv terwijl ik duurder heb betaald dus ik betaal dat tientje uiteindelijk nog zelf. Dus hoezo service? Kwam hier vandaag achter)

Nieuw scherm vandaag geleverd, andere is meegenomen. De bezorgers hadden nog nooit gehoord dat het scherm 2 uur moest staan "rusten" voordat je hem in gebruik kon nemen. Zij sloten wel vaker tv's aan voor mensen thuis en dan was er geen sprake van "rusten".
Maar goed, toch liever het zekere voor het onzekere nemen (ben Digibeet), tv neergezet, middagje met het kind lekker weg. Bij thuiskomst na het eten pas voor het eerst aangezet (dit was dus ruim 6 uur later).
Heeft ie lekker zijn rust gehad.

Zet hem aan... mooie doorlopende gekleurde lijn bovenin... pfff fijn, zal deze goed zijn?
Nee hoor. Exact hetzelfde probleem op dezelfde lijnen als de vorige. En wederom begon het pas te ontstaan na zo'n half uur. Het ene moment zijn de lijnen heel even wel volledig opgebouwd met pixels om vervolgens weer zwart te worden of te gaan flikkeren.

2 televisie dus hetzelfde probleem.

Herkent iemand dit? Heeft iemand ook al de GT60E in huis en dit probleem ook?
Zal dit een kwaaltje van de GT60 zijn?
En is dit een defect of niet?
Ik heb er geen verstand van en ga morgen terug naar de winkel. Maar weet dus niet zo goed of ik aan een derde GT60 wil gaan beginnen. Straks hebben ze het allemaal.
Voorop gesteld dat de winkel uberhaupt nog mee wil werken aan een derde te leveren.
Panasonic bellen heeft weinig zin, die zitten lekker thuis op de bank (gelijk hebben ze, tis weekend).

Ik hoor graag jullie hier even over met jullie ervaringen en toch wel vele malen meer expertise dan ik dat heb.

Groet,
Digibeet
de vraag is, zie je dit alleen met tv of ook met dvd,blu ray, ect.

Als het alleen tv is, moet je kijken of de overscan functie uit staat, die kan hier ook voor zorgen. Dan zie je namelijk meer informatie van de bron die je eigenlijk moet zien.

dat heet 16:9 beeldscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja, dat 2 uur rusten is trouwens een standaardpraatje in verband met mogelijke condensvorming (van magazijn in koude wagen en dan weer een warm huis in), ik houd daar nooit rekening mee maar ze roepen dat natuurlijk standaard om gezeur te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
16:9 beeldscan heb ik uit staan.
Ik zie het op alle zenders met tv kijken via de mediabox. Analoog heb ik ook aangesloten dus zal straks eens even analoog kijken of (ja ja ouderwets i know) videobandje afspelen. DVD kan ik ook testen.
Straks ga ik dat even doen. Ik laat het weten wat ik zie.
Maar overigens met tv kijken is het dus niet continu. Zo is het lijntje wel heel en zo is hij weer aan het flikkeren of zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
freaky35 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:29:
[...]

de vraag is, zie je dit alleen met tv of ook met dvd,blu ray, ect.

Als het alleen tv is, moet je kijken of de overscan functie uit staat, die kan hier ook voor zorgen. Dan zie je namelijk meer informatie van de bron die je eigenlijk moet zien.

dat heet 16:9 beeldscan
hoe kijk je tv? via een ci+ of een hd receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

psy

Bij sommige bronnen heb ik ook wel eens helemaal bovenin een paar irritante witte soms knipperende lijntjes maar dat is normaal en krijg je wel weg met de ASPECT functie :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
maandagmiddag komt eindelijk m'n 50gt60 en kan ik ook meepraten. ;)

Leuk dat mediamarkt deze tv ook op voorraad heeft, maar 1599 euro is wel veelste veel voor dit toestel, ik heb 200 euro minder betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Ik kijk rtl4 x-factor, de zwarte lijnen lijken weg.
Er komt reclame ik zap naar rtl5, hups daar zijn ze weer.
Ik heb nu een dvd van mijn kind erin gestopt (zandkasteel). De dvd speler zit (net als de videorecorder) aangesloten op de AV1 via scart (dus een hele andere kabel).
De dvd vertoont bovenin en onderin een dikke zwarte balk. Wederom het bovenste randje van de afbeelding (menu staat even op) hetzelfde probleem. Maar nu dus op een hele andere hoogte van het scherm dan met tv kijken (tv kijken is het helemaal bovenin maar daar is het met de dvd kijken zwart).
Beetje duidelijk uitgelegd?
Dus ipv dat ik die pixellijn problemen helemaal bovenin heb het ik het nu op 1/4 van het scherm van de bovenkant af maar wel bovenin het "kijk/zien" gedeelte van de dvd.
Doe ik de ASPECT functie, en kies ik ZOOM dan is het weg. Heb ik dat pixellijn flikkerend/zwart niet in beeld. Althans de minuut dat ik er nu naar zit te kijken met de dvd die speelt op ZOOM nu.
Zet ik hem dus op 16:9 of Auto dan heb ik die lijn weer wel maar op een andere plek in het beeld dan als ik tv kijk (tv kijken doe ik via een hdmi kabel en ja ik heb een dvr van upc was ik nog vergeten te zeggen, dus geen ci+ module).
Wat is dit dan? Moet ik nu terug of mankeert er toch niks aan de televisie?
De kabels kunnen het dus niet zijn want dan zou de scart adapter van Panasonic ook niet goed zijn en al mijn scartkabels niet goed. Dan zou dus geen enkele kabel nog goed zijn eigenlijk. Dus lijkt me dat niet het probleem.
Begrijp me goed... ik probeer het te snappen met mijn digibeet cellen bovenin.
Te verklaren waarom ik dit heb en of het echt niet de tv is. Ik zit nu nog in de "afkoelingsperiode" van 8 dagen waarin ik mijn geld terug kan krijgen hoe dan ook. Daarna wordt het een garantie/reparatie kwestie en ik weet nu al dat ze moeilijk gaan doen als ik hier niet meteen wat mee doe maar het aan blijf kijken. Zeker omdat ze al vrij nors reageerde toen ik de klacht kwam bespreken over de 1e tv.
Daarom post ik nu hier want zij hebben niet eens gerept over kabels of dvd testen of iets dergelijks.
Jullie wel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:26:
[...]

Ermee kloten is uiteraard leuk & prima, zolang je je maar geen zorgen gaat maken dat het "niet goed" is. ;)
Haha no worries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje28 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:39:
Ik kijk rtl4 x-factor, de zwarte lijnen lijken weg.
Er komt reclame ik zap naar rtl5, hups daar zijn ze weer.
Ik heb nu een dvd van mijn kind erin gestopt (zandkasteel). De dvd speler zit (net als de videorecorder) aangesloten op de AV1 via scart (dus een hele andere kabel).
De dvd vertoont bovenin en onderin een dikke zwarte balk. Wederom het bovenste randje van de afbeelding (menu staat even op) hetzelfde probleem. Maar nu dus op een hele andere hoogte van het scherm dan met tv kijken (tv kijken is het helemaal bovenin maar daar is het met de dvd kijken zwart).
Beetje duidelijk uitgelegd?
Dus ipv dat ik die pixellijn problemen helemaal bovenin heb het ik het nu op 1/4 van het scherm van de bovenkant af maar wel bovenin het "kijk/zien" gedeelte van de dvd.
Doe ik de ASPECT functie, en kies ik ZOOM dan is het weg. Heb ik dat pixellijn flikkerend/zwart niet in beeld. Althans de minuut dat ik er nu naar zit te kijken met de dvd die speelt op ZOOM nu.
Zet ik hem dus op 16:9 of Auto dan heb ik die lijn weer wel maar op een andere plek in het beeld dan als ik tv kijk (tv kijken doe ik via een hdmi kabel en ja ik heb een dvr van upc was ik nog vergeten te zeggen, dus geen ci+ module).
Wat is dit dan? Moet ik nu terug of mankeert er toch niks aan de televisie?
De kabels kunnen het dus niet zijn want dan zou de scart adapter van Panasonic ook niet goed zijn en al mijn scartkabels niet goed. Dan zou dus geen enkele kabel nog goed zijn eigenlijk. Dus lijkt me dat niet het probleem.
Begrijp me goed... ik probeer het te snappen met mijn digibeet cellen bovenin.
Te verklaren waarom ik dit heb en of het echt niet de tv is. Ik zit nu nog in de "afkoelingsperiode" van 8 dagen waarin ik mijn geld terug kan krijgen hoe dan ook. Daarna wordt het een garantie/reparatie kwestie en ik weet nu al dat ze moeilijk gaan doen als ik hier niet meteen wat mee doe maar het aan blijf kijken. Zeker omdat ze al vrij nors reageerde toen ik de klacht kwam bespreken over de 1e tv.
Daarom post ik nu hier want zij hebben niet eens gerept over kabels of dvd testen of iets dergelijks.
Jullie wel nu.
Als ik het zo lees: niets mis met de tv. Zet eens overscan (beeld scan aan, bij geavanceerd).

Ik denk dat het gewoon troep in de uitzending/overscan dingen zijn. Het is een wat onsamenhangend verhaal namelijk :P

Zwarte balken zijn wel gewoon normaal hoor. Maar als het rond die zwarte balken zit, of bij tv-uitzendingen aan de rand van het scherm, dan is het gewoon overscan wat je aan moet zeten en zit het in de bron.

Twee tv's exact dezelfde problemen is ook wat raar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje, probeer nou eens dit: open het Smart TV scherm en kijk of je daar lijnen ziet erboven. En ga eens tv kijken via de interne tuner. Geen lijnen bovenin? Dan is je tv niet stuk.

Vervolgens: pak een andere kabel dan die waar de tv nu mee aangesloten is op de randapparatuur. Bij voorkeur hdmi, maar anders een scart kabel van een ander apparaat ofzo, en sluit je dvd speler daarmee direct op de tv aan....

Op basis van je omschrijvingen begin ik bijna te denken dat je letterboxbalken van een DVD aanziet voor een fout. :P En ook de overscanlijnen van de uitzendingen inderdaad. In ieder geval: de kans dat je tv stuk is, is zeer en zeer klein, evenals het eerste exemplaar trouwens. :P

PS wat ook erg helpt om het te verduidelijken: een paar fotootjes maken en uploaden ergens op het internet, en er dan hier ff naar linken... ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 31-05-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist weer een tv gekalibreerd: een vt50 van ruim een jaar oud.

Goede uniformiteit, beetje zooi rechts. En wat groenigs op zwart rechts.
Wat wel schokkend was, out of the box dE's van ruim in de 20 :) De meeste 'slechte' vt50/st50 die ik tot nu toe gezien heb out of the box. Maar nu een perfecte (voor zover het kan met mijn metertje) greyscale, ramps zagen er heel mooi uit, alle de's onder de 1 (zover dat wat zegt met mijn meter).

CMS had alleen wat extra helderheid nodig in rood en toen was het prima.

Maar prima weg kunnen kalibreren. Volgens mij heb ik nog nooit iemand zo stomverbaasd zien kijken naar het verschil van kalibreren :)

burp nu een krat bier opdrinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb altijd (bij VT zowel als ST) het meeste "problemen" met blauw: deltaL(uminance) hupst bij herhaalde metingen dan pakweg een stuk of 4 eenheden op en neer, deltaC(hroma) zit ergens rond de 4 en deltaH(ue) op pakweg 1.5. Maar samen kan dat nog altijd prima goed zijn voor een DeltaE94 < 2, dus het is helemaal geen probleem. Het valt alleen op ten opzichte van de andere kleuren, die nog een stukkie strakker kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:05:
Ik heb altijd (bij VT zowel als ST) het meeste "problemen" met blauw: deltaL(uminance) hupst bij herhaalde metingen dan pakweg een stuk of 4 eenheden op en neer, deltaC(hroma) zit ergens rond de 4 en deltaH(ue) op pakweg 1.5. Maar samen kan dat nog altijd prima goed zijn voor een DeltaE94 < 2, dus het is helemaal geen probleem. Het valt alleen op ten opzichte van de andere kleuren, die nog een stukkie strakker kunnen. :)
Ja blauw is vaak wel een probleem ja.

Alleen wel typisch bij deze tv was dat de afwijkingen vrij extreem waren. Ik moest flink corrigeren, gamma was ook all over the place (1.9 op ire 10 (met 2.4 standaard) en 2.8 op ire 90...

bij greyscale 85% blauw op ire 80 en 110 rood ;)

Maar nu mooi neutraal. Ik zag het ook meteen toen ik het hoofdmenu zag van avs ;)

[edit]
de algemene colour slider deed ook helemaal niets om de luminance errors aan te pakken. Normaal gebruik je die om het globaal goed te zetten en in detail doe je dan in het cms. Zelfs met colour op vol (apl, large, small, windows) bleef luminace niet goed. Dus op 30 laten staan en meteen in het cms gedaan. 3 tikjes en daar wsa het toen goed....

typisch. Echt een voorbeeld van dat er toch wel variatie zit in de gebruikte onderdelen!

Voor de rest wel mooi linear, primaire kleuren goed gezet en secundair zat ook meteen goed. de's van onder de 1 en luminance < 2% afwijking

[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 31-05-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow... op 80% stimulus is dat echt vet veel, meestal blijft het beperkt tot 5, iig minder dan 10 puntjes in de hogere helderheidsregio's.

PS ik gebruik de professional modus van Calman, daar zie je dan naast het CIE diagram mooi meteen die Delta L/H/C en E94 en E76 uitgesplitst, da's wel leuk.

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 31-05-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:13:
Wow... op 80% stimulus is dat echt vet veel, meestal blijft het beperkt tot 5, iig minder dan 10 puntjes in de hogere helderheidsregio's.

PS ik gebruik de professional modus van Calman, daar zie je dan naast het CIE diagram mooi meteen die Delta L/H/C en E94 en E76 uitgesplitst, da's wel leuk.
Ja, ik wil ook nu calman en een andere meter :)

Maar, deze tv moest ik echt maximaal corrigeren. Ik weet niet ho dat kwam. Hij was ook echt al goed 'aged'. Gewoon ruim 13 maanden oud en fors gebruikt. Mischien wat drift geweest? Of gewoon een exemplaar die flink afwijkt.

Ik zie net trouwens dat bij mijn laatste kleine corretie op ire 90, de gamma daar naar 2.45 is geschoten.. naja whoops, gemist ;)

Op ire 10 heb ik een maximale correct (-30) gedaan en gamma is daar nog steeds 2.3... Op ire 20 zit ie netjes op 2.4

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 31-05-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:53:
Digibeetje, probeer nou eens dit: open het Smart TV scherm en kijk of je daar lijnen ziet erboven. En ga eens tv kijken via de interne tuner. Geen lijnen bovenin? Dan is je tv niet stuk.

Vervolgens: pak een andere kabel dan die waar de tv nu mee aangesloten is op de randapparatuur. Bij voorkeur hdmi, maar anders een scart kabel van een ander apparaat ofzo, en sluit je dvd speler daarmee direct op de tv aan....

Op basis van je omschrijvingen begin ik bijna te denken dat je letterboxbalken van een DVD aanziet voor een fout. :P En ook de overscanlijnen van de uitzendingen inderdaad. In ieder geval: de kans dat je tv stuk is, is zeer en zeer klein, evenals het eerste exemplaar trouwens. :P

PS wat ook erg helpt om het te verduidelijken: een paar fotootjes maken en uploaden ergens op het internet, en er dan hier ff naar linken... ;)
Ik heb geen houder (ben effe de naam kwijt) om via de interne tuner te kunnen gaan kijken.
Een andere kabel heb ik ook niet in huis. Dus dat kan ik ook niet testen. Dit is een HDMI kabel met van die dikke knobbels vlakbij de vergulde stekkers.
De scartkabels zijn van mezelf en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Maar goed, ooit kan de eerste keer zijn.

En neeeeeee, ik zie de zwarte balken niet aan voor een fout van de televisie :( ;) :)
Het is ook zo moeilijk uit te leggen.
Omdat ik er ook niet veel van snap blijf ik met veel dingen in het oude hangen. Daarom heb ik ook nog geen smartphone, geen tablet, een ouderwets CRT computerscherm (kijkt gewoon rustiger en prettiger).
En had ik dus ook nog een ouderwetse bakbeest televisie.

Hoe ik naar Smart TV moet kijken weet ik niet maar ik heb even op de APPS knop gedrukt en toen kwam ik in een beeldvullend scherm met allerlei icoontjes (televisie zit nog niet op het netwerk aangesloten, WIFI staat uit omdat babyfoon anders stoort). En toen had ik er geen last van.
De lijn bovenin was keurig recht en goed van kleur.
Ik schakelde weer terug naar tv (met x factor live show heb ik het trouwens niet) en er is reclame op rtl4 en dan met de ene reclame is het er wel en de andere is het er niet.
Dus nee... door jullie begin ik een beetje te begrijpen dat de tv wellicht toch in orde is.
Ik ga het morgen nog eens goed testen. Ga nu mijn bedje opzoeken.

Ik wil jullie echt bedanken voor het reageren en mee denken. Ik weet dat ik moeilijk dingen kan omschrijven, het is ook lastig om te omschrijven. Zal morgen eens kijken of ik een fotootje kan scoren ervan en hier plaatsen.

Ik wil gewoon echt binnen de paar dagen dat ik nog heb 100% zeker weten (graag met jullie hulp/adviezen/tips en uitleg) dat deze tv goed is. Ik heb er namelijk het grootste deel van mijn spaarcenten in zitten dus das niet niks (voor mij althans). En ik hoop op heel wat jaartjes kijkgenot met dit ding.

Wat betekend eigenlijk overscan en troep van uitzendingen? Kan iemand dat een beetje uitleggen?
Kunnen uitzendingen ook voor rare pixellijnen zorgen of hoe moet ik dat zien?

Fijne avond nog allemaal :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje28 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:43:
[...]

Hoe ik naar Smart TV moet kijken weet ik niet maar ik heb even op de APPS knop gedrukt en toen kwam ik in een beeldvullend scherm met allerlei icoontjes (televisie zit nog niet op het netwerk aangesloten, WIFI staat uit omdat babyfoon anders stoort). En toen had ik er geen last van.
De lijn bovenin was keurig recht en goed van kleur.
Ik schakelde weer terug naar tv (met x factor live show heb ik het trouwens niet) en er is reclame op rtl4 en dan met de ene reclame is het er wel en de andere is het er niet.
Dus nee... door jullie begin ik een beetje te begrijpen dat de tv wellicht toch in orde is.
Ik ga het morgen nog eens goed testen. Ga nu mijn bedje opzoeken.

Ik wil jullie echt bedanken voor het reageren en mee denken. Ik weet dat ik moeilijk dingen kan omschrijven, het is ook lastig om te omschrijven. Zal morgen eens kijken of ik een fotootje kan scoren ervan en hier plaatsen.

Ik wil gewoon echt binnen de paar dagen dat ik nog heb 100% zeker weten (graag met jullie hulp/adviezen/tips en uitleg) dat deze tv goed is. Ik heb er namelijk het grootste deel van mijn spaarcenten in zitten dus das niet niks (voor mij althans). En ik hoop op heel wat jaartjes kijkgenot met dit ding.

Wat betekend eigenlijk overscan en troep van uitzendingen? Kan iemand dat een beetje uitleggen?

1) apps is inderdaad smart tv. Als je daar geen rare dingen ziet, dan is de tv inderdaad in orde. GELUKKIG MAAR :)

2) 'troep' in het beeld is een overblijfsel vanuit het oude crt tijdperk. crt tv's hadden altijd een slechte geometrie en het beeld 'kromp' daardoor weleens. Daardoor moesten de tv's inzoomen 'overscan' om dat te corrigeren. TV maatschappijen hielden daar rekening mee, en daardoor kwam er rommel in de uitzending aand e randen van het beeld. OP CRTs zag je dat neit, omdat ie ingezoomd instonden. Bij moderne tv's is dat vaak niet zo, maar de productiemaatschappijen houden nog steeds rekening met het 'inzoomen'. Daardoor komt er af en toe wat rommel aan de zijkanten/bovenkanten van het beeld. Soms is het niet helemaal beeldvullend, soms zitten er lijntjes bij etc.

Als ze echt prima 1080p beeldmateriaal leveren dan zie je die 'troeop' ook niet. Maar soms doen ze dat niet en zie je die 'troep' weer.

Wat je moet doen is:gewoon beeld scan aanzetten en dan is 99% vn die troep weg! En vooral genieten van je tv!

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Snik, tijdens de aftiteling van een film, het gedeelte rechts was rollende txt, en link s nog een filmpje met bloopers, en daar liepen keurig wat strepen doorheen, aka linebleeding..... als hetg maar blijft bij alleen de aftitelingb is het me wel goed....

[ Voor 29% gewijzigd door Renegade666 op 31-05-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 17:10
Digibeetje28 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:43:
[...]

.

En neeeeeee, ik zie de zwarte balken niet aan voor een fout van de televisie :( ;) :)
Het is ook zo moeilijk uit te leggen.
Omdat ik er ook niet veel van snap blijf ik met veel dingen in het oude hangen. Daarom heb ik ook nog geen smartphone, geen tablet, een ouderwets CRT computerscherm (kijkt gewoon rustiger en prettiger).
En had ik dus ook nog een ouderwetse bakbeest televisie.

Zoek de functie 16:9 scan maar eens op de in de handleiding,of in het menu, dat zal het echt weg moeten halen, als je tv inderdaad stuk was, dan zou je het altijd moeten zien.

Wat jij omschrijft, lijkt mij een typisch geval dus dat de overscan functie uitstaat. Wat die functie doet is simpelweg het beeld iets groter maken zonder het uit verhouding te trekken ,zodat die 'troep" uit het beeld verdwijnt en dan heb je er dus ook geen last meer van.

Zo te horen is je tv gewoon in orde, voor de zekerheid kun je misschien nog een foto plaatsen waarop het probleem te zien is, dan is het helemaal uit te sluiten :)

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 01-06-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er nu ook plasmatelevisies met energieklasse A verkrijgbaar? Of is het allemaal C en lager?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Waarschijnlijk niet. Plasma's verbruiken altijd 2-2,5 keer meer stroom dan LED-LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Jorgen schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:30:
Zijn er nu ook plasmatelevisies met energieklasse A verkrijgbaar? Of is het allemaal C en lager?
Reken maar eens wat je bespaart in euro's en beoordeel dan de waarde van het label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb werkelijk geen idee. Ik weet alleen dat ik graag mooi en zuinig wil combineren. De persoon boven je zegt in elk geval dat een plasma 2 tot 2,5 x zoveel energie gebruikt. Nu heb ik geen idee wat de normale stroomkosten van een tv per jaar zullen zijn en dus ook niet bij een plasma. Nu zal dat allicht bij ieders gebruik verschillend zijn, maar laten we het houden op gewoon het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:12:
Ik heb werkelijk geen idee. Ik weet alleen dat ik graag mooi en zuinig wil combineren. De persoon boven je zegt in elk geval dat een plasma 2 tot 2,5 x zoveel energie gebruikt. Nu heb ik geen idee wat de normale stroomkosten van een tv per jaar zullen zijn en dus ook niet bij een plasma. Nu zal dat allicht bij ieders gebruik verschillend zijn, maar laten we het houden op gewoon het gemiddelde.
Je moet het maar zo zien. Een plasma-tv verbruikt ongeveer evenveel als 2-3 gloeilampen van 60 watt. Een LED tv ongeveer 1.

Laten we zeggen, 100 watt verschil. Dat is 0.1 kWh. 8 uur per dag is 0,8 kWh per dag. Dat is 292 kWh per jaar verschil. Laten we zeggen 22 cent per kWh: 64 euro op jaarbasis extra stroomkosten.

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 01-06-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
1 watt continue verbruik kost je in 1 jaar ongeveer 2 euro volgens mij. Geloof me als ik zeg dat dat kleine beetje extra verbruik van plasma het dubbel en dwars waard is. Geen idiote kijkhoeken, clouding, backlight bleeding of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag66/SammyDammy/DSC01861_zpsd09dce56.jpg

Deze foto is van een tv reclame en is de lijn dus helemaal bovenin zichtbaar. De pixels flikkeren dus soms. Als ik APPS op heb gehad en ga weer tv kijken dan is die lijn weer even weg en is het beeld keurig strak. Een x aantal minuten later verschijnt hij weer in beeld. En soms gewoon continu een zwarte lijn zoals op de foto en soms met flikkerende pixels en wisselt hij tussen het tonen van deze lijn of weer netjes strak en goed.

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag66/SammyDammy/DSC01871_zps89392474.jpg

Deze foto is van het kijken van de dvd met dus de bekende zwarte balk bovenin en onderin van je beeldscherm. Hier zie je dus ook de lijn maar op een andere hoogte als de 1e foto met tv kijken.
Het vreemde hiervan is, dat als ik de dvd op pauze zet de lijn verdwijnt en het beeld keurig strak is zoals het hoort. Dus ik heb de foto genomen tijdens het afspelen.
Bij het tv kijken, de 1e foto, heb ik het beeld op pauze gezet en toen de foto genomen. Bij het tv kijken (upc dus) verdwijnt de lijn dan niet. Dan blijft hij wel in beeld staan.

Ik hoor graag nog jullie reacties. Of dit nu wel een fout is in het beeldproces van de televisie of niet.
Nogmaals ik wil het gewoon echt graag op zeker weten want voor mij zit al mijn geld er in en das dus niet niks. En daarnaast ben ik bang dat het een irritatie puntje kan worden. Maar goed, buiten dit om bevalt de tv.

Trouwens nog een vraagje. Een aantal hier hebben hem in bestelling staan. Wat hebben jullie er voor betaald? Ik kocht hem tijdens een btw korting actie. Maar deze tv was uitgesloten. Heb toch nog korting gekregen dus ipv 1299 heb ik 1150 betaald. Benieuwd naar wat jullie hebben betaald.

En nog een vraagje. Als ik de dvd aan zet of ik zet de upc dvr aan dan schakelt de tv niet automatisch tussen deze verschillende bronnen. Ik moet dan via de AV knop op de remote kiezen naar welke bron ik wil overschakelen.
Mijn oude bakbeest deed dit voor mij. Zette ik de video aan, schakelde hij over naar de video. Deed ik de mediabox van upc aan schakelde hij over naar de mediabox etc.
Dat doet de GT60 dus niet. Kun je dit wel instellen of moet je dan hem aansluiten op het netwerk om zoiets te kunnen doen? Want dat gaat nog wel even duren voordat ik dat zal hebben (kan niet draadloos ivm babyfoon dus moeten netwerkkabel getrokken worden vanuit meterkast en heb even niemand die dat kan doen vandaar).

Edit: bij de 1e televisie was deze lijn overigens over bijna de hele breedte dus had ik maar een hoekje rechtsbovenin van een paar pixels die het wel continu goed deden. Bij deze 2e televisie komt ie tot ongeveer de helft a 2/3 van het beeldscherm. En de rest van de lijn doet het chronisch goed en is altijd strak en keurig in beeld zonder te flikkeren of iets anders raars te vertonen. Ik heb ook keurig strakke zijkanten en onderkant lijnen qua beeld. Het is echt alleen het stuk wat je op de foto's ziet en altijd op dezelfde lijnen van het beeld (behalve met dvd kijken dan).

Bedankt maar weer _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Digibeetje28 op 01-06-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Je moet het maar zo zien. Een plasma-tv verbruikt ongeveer evenveel als 2-3 gloeilampen van 60 watt. Een LED tv ongeveer 1.

Laten we zeggen, 100 watt verschil. Dat is 0.1 kWh. 8 uur per dag is 0,8 kWh per dag. Dat is 292 kWh per jaar verschil. Laten we zeggen 22 cent per kWh: 64 euro op jaarbasis extra stroomkosten.
@Jorgen: en die 8 uur per dag, elke 365 dagen per jaar halen de meeste mensen bij lange na niet. Met werk, vakanties etc inbegrepen is 3 uur gemiddeld per dag al waarschijnlijker. En dan kom je uit op nog geen 3 tientjes. :)

Wil je vervolgens een energiezuinige LED kopen van een goede kwaliteit dan leg je al snel de helft meer neer dan voor een topplasma van hetzelfde schermformaat. Dus dat komt al snel neer op 500 euro extra kosten. Neem je toch die plasma, dan moet je dus heel wat jaren naar die plasma gaan kijken wil het duurder uit gaan vallen.

Als je het voor het milieu doet: neem eens wat vaker de fiets ipv de auto, koop minder voorverpakte groente, ga niet 3 keer per jaar naar een ander werelddeel vliegen, tuinverwarming, waterbed, etc etc.

(Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar ik ken veel mensen met een o.a. om bovenstaande redenen veel grotere "footprint" dan ik, maar dan beginnen ze wel te zeuren dat plasma minder zuinig is dan led).
Renegade666 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:43:
Snik, tijdens de aftiteling van een film, het gedeelte rechts was rollende txt, en link s nog een filmpje met bloopers, en daar liepen keurig wat strepen doorheen, aka linebleeding..... als hetg maar blijft bij alleen de aftitelingb is het me wel goed....
Vond je het erg storend, zal toch wel meevallen?

Het is iig de volgende mythe die wordt ontkracht wat betreft de 60 serie (na VBI/DSE en retentie).

Maar goed, niks mis mee, want linebleed hebben plasma's allemaal. Bij de ST50 serie viel het me trouwens wel minder op dan bij de VT, maar ja. Gewoon nog zo'n eigenschap van plasma die inherent is aan de techniek, accepteren en blijven genieten. :)

(Over mythes gesproken: er zullen bij introductie van de nieuwe serie vast ook wel mensen geroepen hebben dat de 60 serie NIET flikkert. :P Of wat dacht je van het nieuwe fosfor waardoor die aardbeien oh-zo veel mooier rood waren volgens onze Tweakers CES reporter. 8)7 Hoor je ook niks meer van natuurlijk.)

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 01-06-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:58:
[...]

@Jorgen: en die 8 uur per dag, elke 365 dagen per jaar halen de meeste mensen bij lange na niet. Met werk, vakanties etc inbegrepen is 3 uur gemiddeld per dag al waarschijnlijker. En dan kom je uit op nog geen 3 tientjes. :)

Wil je vervolgens een energiezuinige LED kopen van een goede kwaliteit dan leg je al snel de helft meer neer dan voor een topplasma van hetzelfde schermformaat. Dus dat komt al snel neer op 500 euro extra kosten. Neem je toch die plasma, dan moet je dus heel wat jaren naar die plasma gaan kijken wil het duurder uit gaan vallen.

Als je het voor het milieu doet: neem eens wat vaker de fiets ipv de auto, koop minder voorverpakte groente, ga niet 3 keer per jaar naar een ander werelddeel vliegen, tuinverwarming, waterbed, etc etc.

(Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar ik ken veel mensen met een o.a. om bovenstaande redenen veel grotere "footprint" dan ik, maar dan beginnen ze wel te zeuren dat plasma minder zuinig is dan led)
Ik heb ter compensatie al mijn gloeilampen verangen door spaarlampen toen :) En inmiddels door LED lampen (toch nog led in huis ;P )

Het minste wat ik kan doen, want als ik goed film kijk dan trek ik wel richting de 800 watt geloof ik lol :)

Volgens mij had ik een verbruik (alleenstaand) van 2900 kWh op jaarbasis (flatje :) )
Op deze fotos kan ik niets zien eigenlijk. Zou je een foto kunnen nemen van de hele tv, zodat ik die lijn goed in perspectief kan plaatsen.

Wat je ook kan doen om te testen: download een 1080p bestand naar een usb stick. Stop deze stick in de tv en ga via de interne speler afspelen. Geen lijnen is geen probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 01-06-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:58:
[...]

(Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar ik ken veel mensen met een o.a. om bovenstaande redenen veel grotere "footprint" dan ik, maar dan beginnen ze wel te zeuren dat plasma minder zuinig is dan led)
+1 d:)b

Dat gezeik altijd over die paar tientje stroomverbruik van plasma maar dan wel 6x per jaar op vakantie en 3 auto's voor de deur.

[ Voor 5% gewijzigd door SanduTje op 01-06-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn TV-gebruik blijft waarschijnlijk zelfs nog onder de 8 uur per week. :)
En dat is inclusief films, games en het journaal. Hij staat zelfs vaak dagen achter elkaar helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:04:
[...]

Op deze fotos kan ik niets zien eigenlijk. Zou je een foto kunnen nemen van de hele tv, zodat ik die lijn goed in perspectief kan plaatsen.

Wat je ook kan doen om te testen: download een 1080p bestand naar een usb stick. Stop deze stick in de tv en ga via de interne speler afspelen. Geen lijnen is geen probleem.
Ik gok op basis van de beelden + het feit dat Smart TV prima beeld geeft dat het een eigenschap van de box is waarmee hij tv kijkt, misschien dimt de box "slim" wel de bekende witte stippellijntjes die in de uitzending zitten door een zwarte balk, of misschien doet de 60 serie dat tegenwoordig zelf wel? In ieder geval is de tv niet stuk.

PS testen met de interne tuner van de TV zonder cam-module en smartcard kan prima: kwestie van een coaxantenne aansluiten en via DVB-T zoeken, dan vindt ie in ieder geval NED1/2/3 ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:20:
[...]

Ik gok op basis van de beelden + het feit dat Smart TV prima beeld geeft dat het een eigenschap van de box is waarmee hij tv kijkt, misschien dimt de box "slim" wel de bekende witte stippellijntjes die in de uitzending zitten door een zwarte balk, of misschien doet de 60 serie dat tegenwoordig zelf wel? In ieder geval is de tv niet stuk.

PS testen met de interne tuner van de TV zonder cam-module en smartcard kan prima: kwestie van een coaxantenne aansluiten en via DVB-T zoeken, dan vindt ie in ieder geval NED1/2/3 ongecodeerd.
Correctie: alleen nederland 1 bij ziggo volgens mij :)

Want dat is de enige die het doet als mijn ci+ module weereens besluit niet te werken :)

Ik denk ook dat het een instelling is van de box, instelling van de tv, of whatever. Maar daarvoor zou ik door de instellingen moeten lopen en ik heb die combo niet. :)

[edit]
En volgens mij was het zij ipv hij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 01-06-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het over free-to-air DVB-Terrestrial, de vervanger van de analoge etherkanalen, niet over de DVB-C van kabelboeren :)

Eh zij? Had er niet naar gekeken, maar even naar profiel gegaan en zie "man". Zo niet, sorry Digibeetje, maar dan kon ik het ook niet weten!

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 01-06-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:25:
Ik had het over free-to-air DVB-Terrestrial, de vervanger van de analoge etherkanalen, niet over de DVB-C van kabelboeren :)
Ik lees scheel :)

Sorry. Mea Culpa

[edit]
Eh zij? Had er niet naar gekeken, maar even naar profiel gegaan en zie "man". Zo niet, sorry Digibeetje, maar dan kon ik het ook niet weten!
Ja in de vorige post refereert ze aan haarzelf als mevrouw, dus dan neem ik aan van wel ;)
Over mythes gesproken: er zullen bij introductie van de nieuwe serie vast ook wel mensen geroepen hebben dat de 60 serie NIET flikkert. Of wat dacht je van het nieuwe fosfor waardoor die aardbeien oh-zo veel mooier rood waren volgens onze Tweakers CES reporter. Hoor je ook niks meer van natuurlijk.)
Cap wijzigde deze reactie 01-06-2013 12:10 (27%)
Hier wordt nog wel aan gerefereerd. In native colour mode kan de vt60 idd 98% dci halen (en dus 'roder dan rood') weergeven. Echter heeft dat geen zin, want je kalibreert toch naar rec 709, alle content is in dat formaat.

Dus ja leuk voor een demo met speciala speciaal materiaal. Maar niet voor echte tv / bluray content

[ Voor 72% gewijzigd door Adlermann op 01-06-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Ben inderdaad een zij ;-) Heb profiel aangepast :-) Geeft niets Cap!
Als het iets van de upc box zou zijn (hdmi kanaal) waarom doet hij het dan ook op het AV kanaal met de dvd speler die via scart zit?

Ik blijf het een raar fenomeen vinden. Wat ik ook instel, uittest, het komt in beeld met tv kijken naar een tv signaal of kijken naar een dvdtje.
Met Smart TV heb ik het niet nee... dat klopt. En als ik daarna overschakel naar TV heb ik het een x minuten ook niet en dan begint het weer.
Zet ik een DVD op pauze is het weg, speelt de DVD weer, is het er weer.
Jullie komen er dus ook niet echt achter waar dit nu mee te maken heeft of wat het kan zijn. En bij mij blijft het gevoel knagen: is het nou wel die televisie of niet...
Ik neig nu toch wel naar terugbrengen. Aangezien het me niet lukt om het weg te krijgen en het inmiddels echt wel een irritatiepunt begint te worden. Ik kan mijn halve huis wel op de kop gaan zetten en dingen testen waarvan ik nog nooit gehoord heb en niet weet hoe ik het moet doen. Dus moet ik energie en tijd steken om er achter te komen hoe/wat etc. En ondertussen vrolijk het huishouden doen, kind verzorgen etc. Wil niet bot overkomen, geenzins de bedoeling, jullie willen helpen en ik heb om die hulp gevraagd maar daar heb ik echt de energie niet voor.
Aangezien het iets is wat kennelijk op dit forum nog niet is voorgekomen tasten jullie maar ook ik in het duister. Dus kan ik denk ik maar beter de tv terugbrengen.
Nu kan het nog vandaar.
Misschien over een paar maanden uit een andere productieserie nog eens een aankoop proberen (of als ie weer eens in de aanbieding komt ofzo).

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp!

@Adlermann: een foto van het hele beeldscherm? Je ziet naar mijn mening heel duidelijk op deze foto's het hapje uit de lijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunkstar
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-01-2020
Sinds meer dan een week hebben we nu de P50GT60 en al heel wat film en TV gekeken.
Alles werkt prima! Het beeld is fenomenaal. Wij hadden daarvoor een goede LCD maar dit is een wereld van verschil. Eigenlijk wel jammer dat plasma er in de winkel zelf soms nogal flauw uitziet vergeleken met die LED schermen want in de praktijk is dat juist het omgekeerde. De meeste verkopers van de winkel kennen trouwens ook niets van plasma.
Zowel film, TV (provider: Telenet - België) als gamen via xbox gaat fantastisch. De zachte vloeiende bewegingen en mooie kleuren, typisch voor plasma, maken het soms bangelijk levensecht. Hij staat nu op THX Cinema en ik vermoed dat het zo zal blijven. Ook de 3d weergave is fenomenaal. Zorg wel dat je een goede (high-speed, 1.4) hdmi kabel hebt die dit ondersteund.
Die praatjes dat je de TV pas mag aanzetten na twee uur bij levering, zijn overdreven. Wij hebben 'm meteen opgezet en dat werkte prima. Wel van bij het begin al de THX cinema stand gekozen en we zorgen dat we geen uren hetzelfde beeld / logo op het scherm laten staan. Het geluid is niet geweldig maar ik kan me niet voorstellen dat je deze TV koopt zonder een surround hieraan te koppelen :) (overigens perfect te doen via HDMI ARC poort). Die Smart functies zijn wel leuk. Het youtube kanaal ziet er ook heel mooi uit.
Ik heb over plasma verhalen gelezen van spookbeelden die na een tijd weggaan, inbranden en dergelijke. Ik vermoed dat het hier dan enkel om extreem gebruik gaat, een productiefout of een verouderd model. Als elke plasma nu nog altijd zo gevoelig zou zijn, was Panasonic al lang gestopt met de productie. Enkel op witte/beige achtergronden durft die wel eens een lichte flikkering te vertonen maar ook niet bij elk beeld en zeker niet storend.

Tot nu toe heel erg tevreden! _/-\o_

[ Voor 116% gewijzigd door superfunkstar op 01-06-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje28 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:51:
Ben inderdaad een zij ;-) Heb profiel aangepast :-) Geeft niets Cap!
Als het iets van de upc box zou zijn (hdmi kanaal) waarom doet hij het dan ook op het AV kanaal met de dvd speler die via scart zit?

Ik blijf het een raar fenomeen vinden. Wat ik ook instel, uittest, het komt in beeld met tv kijken naar een tv signaal of kijken naar een dvdtje.
Met Smart TV heb ik het niet nee... dat klopt. En als ik daarna overschakel naar TV heb ik het een x minuten ook niet en dan begint het weer.
Zet ik een DVD op pauze is het weg, speelt de DVD weer, is het er weer.
Jullie komen er dus ook niet echt achter waar dit nu mee te maken heeft of wat het kan zijn. En bij mij blijft het gevoel knagen: is het nou wel die televisie of niet...
Ik neig nu toch wel naar terugbrengen. Aangezien het me niet lukt om het weg te krijgen en het inmiddels echt wel een irritatiepunt begint te worden. Ik kan mijn halve huis wel op de kop gaan zetten en dingen testen waarvan ik nog nooit gehoord heb en niet weet hoe ik het moet doen. Dus moet ik energie en tijd steken om er achter te komen hoe/wat etc. En ondertussen vrolijk het huishouden doen, kind verzorgen etc. Wil niet bot overkomen, geenzins de bedoeling, jullie willen helpen en ik heb om die hulp gevraagd maar daar heb ik echt de energie niet voor.
Aangezien het iets is wat kennelijk op dit forum nog niet is voorgekomen tasten jullie maar ook ik in het duister. Dus kan ik denk ik maar beter de tv terugbrengen.
Nu kan het nog vandaar.
Misschien over een paar maanden uit een andere productieserie nog eens een aankoop proberen (of als ie weer eens in de aanbieding komt ofzo).

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp!

@Adlermann: een foto van het hele beeldscherm? Je ziet naar mijn mening heel duidelijk op deze foto's het hapje uit de lijn ontstaan.
Ik weet trouwens een goede test: UPC biedt tegenwoordig ongecodeerd DVB-C aan. Steek je antenne rechtsteeks in de tv, laat hem zoeken en kijk of het probleem nog bestaat! Je vindt dan 3 hd kanalen en 60 SD kanalen in digitale kwaliteit!

Dat is de ultieme test om te kijken of het de tv is of kastjes/kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of zit er tegenwoordig naast een horizontale ook een vertikale pixelorbiter in de 60 serie? Dan krijg je natuurlijk af en toe een zwart balkje te zien.

UPC ongecodeerd idd, kan je gemakkelijk uittesten.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 01-06-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:24:
Of zit er tegenwoordig naast een horizontale ook een vertikale pixelorbiter in de 60 serie? Dan krijg je natuurlijk af en toe een zwart balkje te zien.

UPC ongecodeerd idd, kan je gemakkelijk uittesten.
pixel oribiter kan ze uittesten door thx mode aan te zetten. Of gewoon handmatig uit, maar ik gok dat thx mode selecteren makkelijker is ;)
[edit]
Ik zit nu maar alle 60 serie topics van alle fora na te lezen om te kijken of andere mensen dit ook zien :)

[edit]

Maar beeldscan aanzetten zou het toch helemaal oplossen? Of iig grotendeels onzichtbaar. Aangezien bij de zoom functie het ook wegging.

[edit]
Ja met uit bedoel ik auto. Volgens mij zit auto ook gelinked aan beeldscan. Staat beeldscan aan, dan staat de orbiter uit met auto (of andersom)

[ Voor 31% gewijzigd door Adlermann op 01-06-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:31:
Inderdaad THX. Uitzetten gaat volgens mij niet, 't is "Aan" of "Auto" :)
btw, jij hebt toch de spears en dinges disc? Daarbij zou je op de resolutie-test kunnen kijken wanneer met de orbiter op auto en beeldscan/aan/uit wanneer die precies werkt ;)

Want als de oribiter aan staat dan heb je een verlies in resolutie.
Gewoon nieuwsgierig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 01-06-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:31:
Inderdaad THX. Uitzetten gaat volgens mij niet, 't is "Aan" of "Auto" :)
Bij mij staat de Pixel Orbiter op AUTO en is grijs en niet te wijzigen in THX mode.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Ik ben vanmiddag even bij BCC binnen gestapt, was toch in de buurt. 1 verkoper gesproken die zei dat dit een doodnormaal verschijnsel was bij Plasma en dat alle plasma televisie het hebben en dat je het gewoon in de gaten moet houden of het niet verder over je beeld heen gaat trekken want dan wordt het een garantie claim. BCC was overigens volgens de verkoper om die reden gestopt met de verkoop van plasmaschermen.
Opgelucht dat iemand het probleem herkent maar zijn verhaal vind ik niet geloofwaardig want anders hadden jullie het hier ook wel gelijk herkent en aan me uitgelegt. Dan zou iedereen die plasma heeft het moeten hebben.

Ik heb DVB-C even geinstalleerd op de tv. Kabel dus even rechtstreeks op tv. Analoog in digitale kwaliteit nu. Aspect staat op auto, 16:9 beeldscan uit en daar is de lijn. Weliswaar iets minder dik dan via de box of de dvd. Aangezien ik dit beeld niet even op pauze kan zetten met lichte achtergrond voor een goede foto heb ik mijn best gedaan toch op tijd te klikken :)

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag66/SammyDammy/DSC01881_zpse3545663.jpg

Vervolgens heb ik via Aspect het beeld even op 16:9 gezet, gewoon om te kijken of de lijn mee naar beneden schuift. Maar dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i1299.photobucket.com/albums/ag66/SammyDammy/DSC01877_zps29104dd3.jpg

In het zwarte gedeelte precies de lijn die elke keer tevoorschijn komt. Alleen nu in de vorm van witte streepjes.

Is het nou wel of niet de tv? Want nu hangt de tv nergens aan. Alleen maar aan de kabel.

Nederland 1/2/3 in HD, geen lijn te zien.

btw: wat is pixel orbiter?
THX kan ik kiezen in beeldinstellingen. Dus ik kan het alleen als beeldweergave kiezen, niet aan of auto of uitzetten. Tenminste niet dat ik kan vinden in het menu.

[ Voor 5% gewijzigd door Digibeetje28 op 01-06-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje28 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:47:
Ik ben vanmiddag even bij BCC binnen gestapt, was toch in de buurt. 1 verkoper gesproken die zei dat dit een doodnormaal verschijnsel was bij Plasma en dat alle plasma televisie het hebben en dat je het gewoon in de gaten moet houden of het niet verder over je beeld heen gaat trekken want dan wordt het een garantie claim. BCC was overigens volgens de verkoper om die reden gestopt met de verkoop van plasmaschermen.
Opgelucht dat iemand het probleem herkent maar zijn verhaal vind ik niet geloofwaardig want anders hadden jullie het hier ook wel gelijk herkent en aan me uitgelegt. Dan zou iedereen die plasma heeft het moeten hebben.

Ik heb DVB-C even geinstalleerd op de tv. Kabel dus even rechtstreeks op tv. Analoog in digitale kwaliteit nu. Aspect staat op auto, 16:9 beeldscan uit en daar is de lijn. Weliswaar iets minder dik dan via de box of de dvd. Aangezien ik dit beeld niet even op pauze kan zetten met lichte achtergrond voor een goede foto heb ik mijn best gedaan toch op tijd te klikken :)

[afbeelding]

Vervolgens heb ik via Aspect het beeld even op 16:9 gezet, gewoon om te kijken of de lijn mee naar beneden schuift. Maar dan krijg ik dit:

[afbeelding]

In het zwarte gedeelte precies de lijn die elke keer tevoorschijn komt. Alleen nu in de vorm van witte streepjes.

Is het nou wel of niet de tv? Want nu hangt de tv nergens aan. Alleen maar aan de kabel.

Nederland 1/2/3 in HD, geen lijn te zien.

btw: wat is pixel orbiter?
THX kan ik kiezen in beeldinstellingen. Dus ik kan het alleen als beeldweergave kiezen, niet aan of auto of uitzetten. Tenminste niet dat ik kan vinden in het menu.
1) dat dit een plasma iets is: dat is compleet onzin.

2) ik denk dat het gewoon troep in de uitzending is. De onderste foto laat dat duidleijk zien. Dat heb ik ook als overscan uit staat.

Je kan deze vuistregel wel gebruiken: bij hd uitzendingen overscan uit (beeldscan). Bij niet HD overscan aan

Ik denk dat die lijn bij (beeld scan uit) gewoon aan de rand van het beeldsignaal zit. Bij TV uitzendingen zou ik echt overscan gewoon aanlaten, bij dvd's ook (via scart aangesloten).

Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/troep.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
@digibeetje Ik heb dit ook op mijn ST50 en VT50 bij bepaalde programma's. Soms een wit gestippeld lijn en soms in meerdere kleuren.

Als het aan de tv lag zou je het overal moeten zien lijkt mij.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
@Adlermann, wat moet ik op jouw foto dan zien als troep van een uitzending?
Waar moet ik kijken? Ik zie wel een blauw/paarse verticale streep bij het logo maar dat is van het nemen van de foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje28 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:39:
@Adlermann, wat moet ik op jouw foto dan zien als troep van een uitzending?
Waar moet ik kijken? Ik zie wel een blauw/paarse verticale streep bij het logo maar dat is van het nemen van de foto...
Er zit een groene streep tegenaan de bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje, die witte strepen zitten dus in het signaal van de uitzending, daar kan je tv niks aan doen. Of je nu een LCD(LED) of plasma hebt. Je kan wel een piepklein stukje van de rand van het beeld "afknippen". Dat heet overscan, want je zoomt dan eigenlijk de rest van het beeld in zodat je scherm toch volledig gebruikt wordt. Je kunt zelf in de beeldinstellingen 16:9 beeldscan (overscan) aanzetten.

Vroeger bij je oude CRT bak zag je het niet. Waarom? Omdat CRT's overscan altijd aan hebben staan vanwege a) ouderwetse standaard en b) beperkingen in de techniek die een perfecte geometrie van het beeld in de weg stonden (kromme lijnen in plaats van rechte, met name in de hoeken van het beeld).

Je eerste tv was dus ook niet stuk. Arme winkelier die hem heeft omgeruild. Maar ja, had ie maar beter na moeten vragen...

@Adlermann mega onscherpe foto, zie er geen donder van. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 01-06-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Mandrake466 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:39:
@digibeetje Ik heb dit ook op mijn ST50 en VT50 bij bepaalde programma's. Soms een wit gestippeld lijn en soms in meerdere kleuren.

Als het aan de tv lag zou je overal moeten zien lijkt mij.
dat leek mij ook... overscan zorgt er wel voor dat het verstopt wordt maar dan komt het beeld ook meer naar je toe. Of ik dat prettig vindt ben ik nog niet achter :)
Als dit inderdaad normaal is bij panasonic tv's of troep is bij uitzendingen dan zeg ik ... had ik die 1e tv nog maar die had het bijna in de gehele lijn over de hele breedte dus niet dat het stopte in het midden wat ik nu heb. En waardoor het midden in je gezichtsveld zit. Die stopte in het rechterhoekje, dat viel veel minder op :|
Maar ja nog nooit platte tv gehad, dacht dat het pixeldefect was, winkel vroeg niet verder maar ging gelijk over tot omruil dus nu deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje28 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:46:
[...]

dat leek mij ook... overscan zorgt er wel voor dat het verstopt wordt maar dan komt het beeld ook meer naar je toe. Of ik dat prettig vindt ben ik nog niet achter :)
Als dit inderdaad normaal is bij panasonic tv's of troep is bij uitzendingen dan zeg ik ... had ik die 1e tv nog maar die had het bijna in de gehele lijn over de hele breedte dus niet dat het stopte in het midden wat ik nu heb. En waardoor het midden in je gezichtsveld zit. Die stopte in het rechterhoekje, dat viel veel minder op :|
Maar ja nog nooit platte tv gehad, dacht dat het pixeldefect was, winkel vroeg niet verder maar ging gelijk over tot omruil dus nu deze tv.
Het maakt niet uit of het de eerste de tweede tv is, die troep zal exact hetzelfde zijn. Het zit gewoon in de uitzendng en de tv geeft gewoon weer wat hij binnenkrijgt.

Dit is normaal bij alle tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dus niet specifiek aan Panasonic, maar geldt voor elke LCD/LED/plasma van elk willekeurig merk (alle schermen met perfecte geometrie). Was jouw oude tv een CRT dan deed ie ook overscan, dus ook dan haalde ie een stuk vh beeld af.

PS neem een uitgebreid HD abonnement bij UPC, dan ben je grotendeels van die strepen en zooi af. En je beeld is veel beter, doet veel en veel meer recht aan de kwaliteit van je tv. Probleem vrijwel opgelost. Vrijwel, want desondanks zie je de witte "perforatiestreepjes" af en toe terugkeren (o.a. bij sommige Film 1 kanalen).

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 01-06-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
ja vorige tv een crt... mijn stap tot plat was al moeilijk dus ik heb heel erg lang nagedacht hoe/wat en welke. Door heel veel (weliswaar oude modellen) positieve panasonic reacties gelijk tot deze koop overgegaan. Niet naar een ander merk gekeken of geinformeerd. Mede ook wel door die btw kortingsactie, die niet gold op deze maar ik kreeg toch ruim 10% korting alsnog.
Ik snap er nog de ballen van maar het zal wel dan hoe dat technisch allemaal werkt dan. Ik had bij mijn oude crt het beeld nooit op volledig staan. Altijd panorama stand. Dus altijd een hele dunne zwarte balk boven en onder. Dat gaf op die tv gewoon het mooiste en natuurlijkste beeld. Nog nooit troep gezien of ervaren. Gewoon strak goed beeld en duidelijk maar ja de opbouw is ook anders geregeld, komt de techniek weer op de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die witte strepen zitten in de uitzending, dat is 100% zeker. Dus je tv had of overscan (logisch, doen alle CRT's) of je beeld was zo klein & blurry in verhouding tot deze tv dat die dunne witte streepjes je nooit opvielen. ;)

Hier de wikipedia uitleg & een leuke discussie hierover, compleet met foto met de bekende streepjes:

Wikipedia: Widescreen signaling

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=9879

[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 01-06-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:48:
Is dus niet specifiek aan Panasonic, maar geldt voor elke LCD/LED/plasma van elk willekeurig merk (alle schermen met perfecte geometrie). Was jouw oude tv een CRT dan deed ie ook overscan, dus ook dan haalde ie een stuk vh beeld af.

PS neem een uitgebreid HD abonnement bij UPC, dan ben je grotendeels van die strepen en zooi af. En je beeld is veel beter, doet veel en veel meer recht aan de kwaliteit van je tv. Probleem vrijwel opgelost. Vrijwel, want desondanks zie je de witte "perforatiestreepjes" af en toe terugkeren (o.a. bij sommige Film 1 kanalen).
Ziggo heeft daar ook gewoon last van bij de HD-zenders (sommige).

Behalve bij de 1080i kanalen want die kan hij pixelmappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digibeetje28
Ik ga voor mezelf bepalen hoe ik met dit fenomeen om wil gaan. Pakket met HD nemen moet je wel per maand kunnen dokken en dat past niet in het budget dus is voor mij geen optie helaas. De enige optie is de 16:9 beeldscan aanzetten. Dus ik ga eens kijken wat ik daarvan vind en dan wat ik wil.
Dank voor jullie antwoorden allemaal en ik wens jullie allen nog een fijn weekend toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digibeetje28 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:17:
Ik ga voor mezelf bepalen hoe ik met dit fenomeen om wil gaan. Pakket met HD nemen moet je wel per maand kunnen dokken en dat past niet in het budget dus is voor mij geen optie helaas. De enige optie is de 16:9 beeldscan aanzetten. Dus ik ga eens kijken wat ik daarvan vind en dan wat ik wil.
Dank voor jullie antwoorden allemaal en ik wens jullie allen nog een fijn weekend toe!
Dat moet je inderdaad helemaal zelf bepalen, maar elke andere tv gaat exact hetzelfde doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En daarbij is de grap dat je bij toeval zo'n beetje de beste tv gekocht hebt die er momenteel verkrijgbaar is (samen met niet meer dan een handvol andere modellen), dus de kans dat je erop achteruit gaat bij het kopen van een ander type / merk is nogal groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:47
Ben mijn ab aan het inrichten en ben nog op zoek naar hoe ik middels 1 knop de volgende opties kan activeren maar kan het in de manual en via google niet vinden. (wellicht kan het gewoon niet :-) )

1) wil graag pip makkelijk activeren/deactiveren (nu via menu -> beeld etc)
2) beeldmodus kiezen heb nu professional 1en 2 ingesteld, 1 voor overdag en de andere voor de avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:46:
En daarbij is de grap dat je bij toeval zo'n beetje de beste tv gekocht hebt die er momenteel verkrijgbaar is (samen met niet meer dan een handvol andere modellen), dus de kans dat je erop achteruit gaat bij het kopen van een ander type / merk is nogal groot. :)
Een mooie samsung led voor 1000 euro geeft vast beter beeld :P
Pagina: 1 ... 93 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.