Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Almo86 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:09:
Niet terug te vinden in de handleiding maar op de Panasonic website wordt wel vermeld dat de eerste paar honderden uren statische beelden vermeden moeten worden en het contrast 50% omlaag moet!!
Oh okay, dus daarna mag je gewoon statische beelden laten staan naar wens zonder enig nadelig effect, mooi!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 14:25
Brad Pitt schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:15:
Oh okay, dus daarna mag je gewoon statische beelden laten staan naar wens zonder enig nadelig effect, mooi!
Blijkbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Snap ik al die huilies niet met hun zogenaamd zichtbare zender-logo's en zo. Is blijkbaar gewoon onmogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:15:
[...]
Nee, het is daarna zonder permanent nadelig effect. Het kan na die eerste paar honderd uur nog steeds gebeuren dat een logo of de scherpe randen van zwarte balken enigzins/lichtjes inbranden maar na enige tijd andere beelden te spelen (waarbij je de ingebrande randen of logo sowieso niet meer ziet) verdwijnt het weer geheel en is het dan niet meer te zien op een geheel zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
arsimo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:17:
Nee, het is daarna zonder permanent nadelig effect. Het kan na die eerste paar honderd uur nog steeds gebeuren dat een logo of de scherpe randen van zwarte balken enigzins/lichtjes inbranden maar na enige tijd andere beelden te spelen (waarbij je de ingebrande randen of logo sowieso niet meer ziet) verdwijnt het weer geheel en is het dan niet meer te zien op een geheel zwart beeld.
Geloof je dit daadwerkelijk zelf ja? Elke plasma brandt gewoon in hoor, ook die van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:20:
[...]
Geloof je dit daadwerkelijk zelf ja? Elke plasma brandt gewoon in hoor, ook die van dit jaar.
Ik had een jaar terug op mijn nu inmiddels bijna 5 jaar oude Panasonic plasma een keer nog een flinke inbrander door een enorm contrastrijk statisch beeld van een mediaspeler die een hele nacht en uitslaapochtend per abuis aan was blijven staan. Schrok even, heb toen een 16x9 film (dus gehele scherm bedekkend) met veel wisselende beelden aangezet en 20 minuten later was alle inbranding verdwenen - niets meer van te zien en nooit meer teruggekomen.

(Ik heb direct na aanschaf toenderijd de eerste 150 uur van mijn tv met zo'n speciale anti-inbrand DVD laten inspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb een G20, gekocht in augustus 2010, en as dinsdag komt er iemand van E-care langs wegens retentie op rtl 4 logo.

* Tv is 100 uur ingespeeld met wisselende kleuren
* Hierna 200 uur op contrast standje 0, en vanaf toen tot en met nu contrast op 10, met de eco mode aan. (donkere huiskamer).

Wat ik wil zeggen dat het altijd kan gebeuren, maar het hoeft niet:

Op mijn werk (callcentre) heb ik 3 pana plasma's staan, die heel de dag statisch beeld geven over het aantal wachtenden enz enz, en waar ik het contrast meer dan 3/4 open gezet heb --> 0,0 retentie.

Die schermen zijn nu 4 jaar oud, en verbaas me iedere dag weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
en toch begrijp ik het dan niet dat ik nu op mijn tijdelijke ecare apparaat (vt30) na 3 weken toch echt weer hele lichte schaduwen op de groene burn-in slides zie staan ter hoogte van de ondertiteling.

Die schaduwen waren er echt niet toen ik hem pas kreeg. Daar heb ik echt speciaal op gelet.
Heb ik hem op stand 'normaal' gezet en wat enhancements uit omdat die alleen maar rare neven effecten hebben (maar dat is een andere discussie).

Hier word ik dus 'verdrietig' van. Dat betekent gewoonweg dat mocht ik een nieuwe tv krijgen (want andere staat al 3 weken ter beoordeling bij ecare agv. burn-in verschijnselen en irritant linebleed) ik dus op termijn echt weer met dezelfde issues te maken krijg.
Ik geloof gewoonweg niet dat de ene vt30 helemaal geen last heeft en de andere wel.

Ik heb al in een ander topic geschreven dat mijn broer ook echt -ja ECHT waar- nergens last van had met zijn vt30. Totdat ik bij hem op visite was en hem de burn-in/retentie en linebleed liet zien....was-ie even stil (hopenlijk niet zijn kijkplezier vergalt :-) )..
Ik zeg niet dat de vt30 een heel slecht apparaat is, maar de superlatieven van de reviews slaan nergens op.

De 50-series heeft alle nadelen van plasma echt niet ineens opgelost...daar geloof ik geen moer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

ben trouwens benieuwd hoe de Panasonic TC-L42ET5 serie,s gaan, passief 3D, zit je niet vast aan dure 3D brillen, en je krijgt er direct 4 brillen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je de resolutie aanpassen terwijl je digitaal tv aan het kijken bent. De Aspect knop werkt niet op de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Snap ik al die huilies niet met hun zogenaamd zichtbare zender-logo's en zo. Is blijkbaar gewoon onmogelijk ;)
Daar kom je achter als je er zelf last van hebt,een plasma laten inbrnaden is nog steeds niet onmogelijk,dat heeft gewoon te maken met de techniek.Het is wel sterk gereduceerd,vooral de pioneers waren bijna resistent voor burn in

Maar ook met de kuro die ik gehad heb,had wel last van retentie en ook lichte burn in van een statische balk van het spel CODMW 2.

Een plasma kan nou eenmaal inbranden,je moet er gewoon voorzichtig mee omgaan.Maar goed dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivium
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:24
Ik woon sinds kort op me zelf, en me Pana 32'g10 valt helemaal in het niets van een afstand 4,5m ongv.
Wetend dat ik naar een pana 50'vt30 zou willen, dan plasma ivm sport, games en films.
Twijfel toen naar een samsung d8000 te gaan, maar vond de pana 50vt30 mooier.
Wel veel gelezen van het erkend probleem green-blob
Gezien bij een collega thuis die de pana heeft....Tja dan begint de WoW effect!! heb heb heb _/-\o_
wel lettend op de green blob bij wit's of in games maar niks geconstateerd bij hem.
Dan kom ik thuis en lees aandachtig deze forum door dan huiver ik toch weer terug om niet te kopen.
ivm de green-blob dat het haast zou zeggen dat het altijd voorkomt.
Dacht dit weekend 1tje te halen ivm de prijs nu, en €2000 is voor mij teveel voor het nieuwe model.
Wat te doen? Kopen en hopen om geen green-blob, Zowel hopen op goed garantie werk..
Of gewoon doorsparen 4 maanden (als dat lukt) voor nieuwe type gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:48:
Daar kom je achter als je er zelf last van hebt,een plasma laten inbrnaden is nog steeds niet onmogelijk,dat heeft gewoon te maken met de techniek.Het is wel sterk gereduceerd,vooral de pioneers waren bijna resistent voor burn in
Weet ik wel hoor, was ook sarcastisch naar aanleiding van die link ;) Heb zelf een Kuro, met ook gewoon de standaard retentie "problemen" en zichtbare 4:3 en 2.35:1 balken vanwege het gebruikelijke phosphor ageing.
Een plasma kan nou eenmaal inbranden,je moet er gewoon voorzichtig mee omgaan.Maar goed dat is mijn mening.
Helemaal mee eens is :) Toch is het fijner kijken dan de overdreven "scherpe" LCD varianten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten maar eens aan het wit gaan werken, belachelijk dat wit niet wit is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Rivium schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:02:
Ik woon sinds kort op me zelf, en me Pana 32'g10 valt helemaal in het niets van een afstand 4,5m ongv.
Wetend dat ik naar een pana 50'vt30 zou willen, dan plasma ivm sport, games en films.
Gezien bij een collega thuis die de pana heeft....Tja dan begint de WoW effect!! heb heb heb _/-\o_
wel lettend op de green blob bij wit's of in games maar niks geconstateerd bij hem.
Dan kom ik thuis en lees aandachtig deze forum door dan huiver ik toch weer terug om niet te kopen.
Dacht dit weekend 1tje te halen ivm de prijs nu, en €2000 is voor mij teveel voor het nieuwe model.
Wat te doen? Kopen en hopen om geen green-blob, Zowel hopen op goed garantie werk..
Kopen, tv netjes uitpakken en eigen batterijen in de afstandbediening en gelijk kijken of je iets opmerkt aan het beeld. Zoja weer netjes inpakken en retour doen. Je kan het binnen 7 dagen (dacht ik) zonder opgaaf van reden retour doen. Check ook de uren dat ie aan heeft gestaan. Om uit te sluiten dat je geen showmodel hebt.

Let op: je hoeft de doos niet open te snijden. De de 4 witte plastic 'hendels' aan de voet van de doos eruit te trekken. Als je het retour doet NIKS op de doos schrijven.

Wat betreft het nieuwe model: het is nog niet zeker of deze groen blob vrij is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 08-03-2012 09:09 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Rivium schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:02:
Alleen met statische achtergronden valt het mij op, vooral bij grijs.
Met bewegend beeld, tv, films of games is het mij nog niet opgevallen.
Plus dat er als het goed is een firmware update is die het verhelpt maar dat moet nog blijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

Zelfs bij statisch grijs beeld valt mij de greenblob niet tot amper op. Daarbij, mijn vt30 heeft nu 400 uur op de teller en het groen lijkt zelfs langzaam weg te gaan. Ik vind het probleem erg overschat. Bij film en tv kijken zie je het al helemaal niet meer.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Overschat wil ik zeker niet zeggen.
Dat dacht ik in eerste instantie zeker wel maar het viel mij echt meteen op toen ik voor het eerst even naar de tweakers site ging.
Of het ergelijk is of niet doet er niet toe, het zit er en dat had ik niet bij mijn vorige pana plasma.

Ook lees ik dat de green blob na meer branduren minder kan worden, maar dat de magnenta noise juist erger wordt, iets dat mij gelukkig nog niet opgevallen is.

Weet iemand hier waar de Serienummer zich bevindt bij een ST30? Ik ben met me domme kop vergeten te kijken en te noteren maar ik zou panasonic dat vandaag doorgeven.
Dan kan ik iemand anders thuis het even doorgeven :)

Edit: En dan niet achterop te plasma zelf het liefst, want die is opgehangen. Ik lees dat het soms ook op de zijkant van de plasma staat? En misschien ook op de doos?

[ Voor 11% gewijzigd door sjaak88 op 08-03-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
sjaak88 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:12:

Weet iemand hier waar de Serienummer zich bevindt bij een ST30? Ik ben met me domme kop vergeten te kijken en te noteren maar ik zou panasonic dat vandaag doorgeven.
Dan kan ik iemand anders thuis het even doorgeven :)

Edit: En dan niet achterop te plasma zelf het liefst, want die is opgehangen. Ik lees dat het soms ook op de zijkant van de plasma staat? En misschien ook op de doos?
Bij de VT30 staat het ook op de doos.
Mischien ook ergens in het menu maar weet dit niet zeker.

Je kan mischien proberen een foto te nemen van de achterkant van je tv met je mobiel?

[ Voor 6% gewijzigd door Mandrake466 op 08-03-2012 14:56 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma is leuk hoor, maar led heeft de toekomst waarom, omdat de stroomkosten de komende 10 a 15 jaar zeker gaan verdubbelen. Wen daar maar aan.

Energie zuinige apparaten hebben de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:12:
Plasma is leuk hoor, maar led heeft de toekomst waarom, omdat de stroomkosten de komende 10 a 15 jaar zeker gaan verdubbelen. Wen daar maar aan.
Ben voorlopig enorm blij met m'n 350W slurpende plasma, 1 op 8 rijdende auto, etc. Is dan maar niet anders.
Zo lang kwaliteit wat meer energie kost heb ik dat er wel voor over. Ga niet een paar tientjes per jaar besparen en naar een inferieure LCD zitten staren. Ik neem aan dat je het daar over hebt en niet over "echte" LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88

Weer zo een kortzichtig antwoord...
Ik ga er niet eens op in :+
Blijf maar lekker naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Brad Pitt schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:19:
[...]

Ben voorlopig enorm blij met m'n 350W slurpende plasma, 1 op 8 rijdende auto, etc. Is dan maar niet anders.
Ach meneer denkt vast dat een Toyota prius ook beter voor het milieu is :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:20:
[...]

Weer zo een kortzichtig antwoord...
Ik ga er niet eens op in :+
Blijf maar lekker naïef.
En maar klagen dat alles zo duur wordt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:27:
Ja dat doe jij, in het Samsung "LED" ( :X ) topic. Lees jij in dit forum zoveel mensen daarover "zeuren" ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:27:
[...]

:? :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Ja dat doe jij, in het Samsung "LED" ( :X ) topic. Lees jij in dit forum zoveel mensen daarover "zeuren" ja?
Nee dat doen ze ergens anders. maar mensen die klagen vraag ik altijd heb je een plasma tv, grote ijskast, waterbed, wasdroger, aquarium ja dan moet je ook niet zeuren en lekker dokken.
Want je wilt het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De mensen hier in dit forum hechten waarde aan beeldkwaliteit en nemen de kleine/grote extra kosten dus gewoon voor lief. Lig jij daar wakker van? Koop dan een zuinige "LED" en klaar. Hier gaat het over plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:37:
[...]

Nee dat doen ze ergens anders. maar mensen die klagen vraag ik altijd heb je een plasma tv, grote ijskast, waterbed, wasdroger, aquarium ja dan moet je ook niet zeuren en lekker dokken.
Want je wilt het zelf.
Kinderen zijn duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:37:
[...]

Want je wilt het zelf.
Ach dat tientjeswerk. Ik verbruik als (alleenstaande) 3400 khw per jaar en dat kost me hooguit een paar tientjes per maand. Al zou dat verdubbelen, dan is het nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Imhotep

The Dark Side

Tja en daar heb ik er 2 van :)
Dus ik zie het nut niet van deze discussie. Ja een Plasma verbruikt meer dan een LED, maar een LED verbruikt meer dan geen tv.
En waarom een verwarming in huis nemen terwijl je ook je bankstel kunt opbranden voor de warmte.

Ongeveer een zelfde non discussie als plasma vs LED.
Mensen willen gewoon comfort, goede beeldkwaliteit en kijken niet naar een paar euro meer voor het verbruik ervan. :z

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Imhotep schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:23:
Ongeveer een zelfde non discussie als plasma vs LED.
Mensen willen gewoon comfort, goede beeldkwaliteit en kijken niet naar een paar euro meer voor het verbruik ervan. :z
+1 en plasma's hebben een goede prijs/kwaliteitsverhouding, als energieverbruik nou echt zon main issue is ga dan kijken op een 15 inch lcd modelletje. 8)7

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50

Hey, een paar tips om nog meer centen te besparen. Tegenwoordig kun je ook TV kijken op je mobieltje. Als je die ook nog eens op je werk doet opladen bespaar jeje al helemaal een aardige cent.
Tegenwoordig ga ik ook altijd in de tuin plassen, zo bespaar ik weer wat kosten voor het water. Voor het eten ga ik naar het dichtstbijzijnde bos (met de fiets die ik van een junk gekocht heb) om een konijn of een hert te schieten, waar ik dan een paar dagen van kan eten. Daarnaast ga ik zo veel mogelijk avonden in de week op bezoek bij vrienden en familie, dan drink ik me daar wat zodat ik zelf geen drank hoef in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Spurlie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:45:
[...]

Hey, een paar tips om nog meer centen te besparen. Tegenwoordig kun je ook TV kijken op je mobieltje. Als je die ook nog eens op je werk doet opladen bespaar jeje al helemaal een aardige cent.
Tegenwoordig ga ik ook altijd in de tuin plassen, zo bespaar ik weer wat kosten voor het water. Voor het eten ga ik naar het dichtstbijzijnde bos (met de fiets die ik van een junk gekocht heb) om een konijn of een hert te schieten, waar ik dan een paar dagen van kan eten. Daarnaast ga ik zo veel mogelijk avonden in de week op bezoek bij vrienden en familie, dan drink ik me daar wat zodat ik zelf geen drank hoef in te slaan.
_/-\o_
Een echte Hollander :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Spurlie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:45:
[...]

Hé jij bent mij... :P ;)

Serieus: Ik ben wel blij dat ook plasma zuiniger wordt. Als ik de prestaties die ik zoek tegen minder stroom kan krijgen is dat alleen maar goed. (Los vd kosten.)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Als mensen een plasma-tv beter vinden dan een LCD-tv (of andersom) om wat voor reden ook dan is dat zo, want zij vinden het.

Dus, hoogste tijd om weer een gefundeerde discussie met elkaar aan te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:18:
[...]

Weet ik wel hoor, was ook sarcastisch naar aanleiding van die link ;) Heb zelf een Kuro, met ook gewoon de standaard retentie "problemen" en zichtbare 4:3 en 2.35:1 balken vanwege het gebruikelijke phosphor ageing.

ok,dan heb ik niks gezegt Brad :) ,ik zie nu je reactie hierboven ook trouwens,dat ik dat gemist heb 8)7

[...]

Helemaal mee eens is :) Toch is het fijner kijken dan de overdreven "scherpe" LCD varianten d:)b
ik vind plasma ook veel fijner kijken door het wat zachtere en natuurlijkere beeld karakter van een plasma
,
Ik blijf een LCD toch nog minder vinden,laat ik het zo zeggen,ik heb nog geen LCD gezien die ik zou willen kopen.

Ondanks de nadelen van een plasma.Ik ben in ieder geval erg blij met mijn schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat bij de HD-ready plasma's nauwelijks inbranding voorkomt?
Ik heb nu een ruim 3 jaar een hdready. Prima beeld en geen klachten.
Misschien ben ik niet zo'n kritische kijker.
Wil nu naar de 50 inch HD ready en zie dat er een model txp50c3 erg goedkoop is.
Helaas geen gebruikersreview uit NL. Wel lovende woorden vanuit UK.
Of zal ik toch op de HD ready wachten van modelserie 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:36:
Wil nu naar de 50 inch HD ready en zie dat er een model txp50c3 erg goedkoop is.
hoever zit je van je tv af,als je een hd ready nemt van 50inch,dan krijg je natuurlijk ook veel grotere pixels,die kan je dan tellen als je er aardig dicht op zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:36:
De hdready toestellen zijn altijd een stuk goedkoper. Dus ik denk dat er niet echt een groot prijsverschil zou zijn tussen de x30 en x50 serie. Maar of de x50 nou echt een stuk beter gaat zijn weet ik ook niet.

Dat een HD-ready scherm minder snel inbrandt heb ik nog niet gehoord, waarschijnlijk merk je het gewoon niet =)
Je moet het wel heel erg laten inbranden wil je het zien bij bewegend beeld. Wil je kijken of je misschien toch wat retentie hebt dan kan je het beste een statische achtergrond gebruiken in een donkere kamer en dan dichtbij gaan zoeken :+

En als je niet veel 1080p content kijkt, maar voornamelijk gewoon tv dan heb ik juist gelezen dat een hd ready scherm beter kan zijn doordat het gewoon 1:1 het spul weergeeft, minder schaling nodig =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:19:
hoever zit je van je tv af,als je een hd ready nemt van 50inch,dan krijg je natuurlijk ook veel grotere pixels,die kan je dan tellen als je er aardig dicht op zit :X
Zit 2.75 meter van een 50 inch HD-Ready af en het beeld is weinig minder scherp dan de meeste FullHD tv's :P
Als je pixels kan tellen moet je echt zijn voorzien van de beste ogen ooit. Let wel, tijdens bewegende content hè, als je een statisch testbeeld gaat bekijken met twee tv's naast elkaar zal de FullHD heus wel scherper zijn.

(@ Freaky, 508xd klopt inderdaad :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 11-03-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
sjaak88 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:22:
En als je niet veel 1080p content kijkt, maar voornamelijk gewoon tv dan heb ik juist gelezen dat een hd ready scherm beter kan zijn doordat het gewoon 1:1 het spul weergeeft, minder schaling nodig =)
Was een oude bron dan, toen 'gewoon tv' nog gelijk stond aan SD ;).
Alle NL HD zenders zijn 1080i, daarvan kun je pixels 1:1 mappen naar de pixels van een full hd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Sjaaky schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:31:
[...]

Was een oude bron dan, toen 'gewoon tv' nog gelijk stond aan SD ;).
Alle NL HD zenders zijn 1080i, daarvan kun je pixels 1:1 mappen naar de pixels van een full hd tv.
Dan moet je uiteraad wel HD uitzendingen hebben ;)
Lang niet iedereen heeft dat nog, en als ze het hebben is het meestal nederland 1,2,3 en een paar andere zenders, waarbij lang niet alles daadwerkelijk in 1080i wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
sjaak88 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Dan moet je uiteraad wel HD uitzendingen hebben ;)
Lang niet iedereen heeft dat nog, en als ze het hebben is het meestal nederland 1,2,3 en een paar andere zenders, waarbij lang niet alles daadwerkelijk in 1080i wordt uitgezonden.
the a-team op 1080i :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:30:
[...]

Zit 2.75 meter van een 50 inch HD-Ready af en het beeld is weinig minder scherp dan de meeste FullHD tv's :P
Als je pixels kan tellen moet je echt zijn voorzien van de beste ogen ooit. Let wel, tijdens bewegende content hè, als je een statisch testbeeld gaat bekijken met twee tv's naast elkaar zal de FullHD heus wel scherper zijn.
Ik heb zelf een 50 inch hd ready gehad op 3 meter,
Maar ik kon helaas toch duidelijk de pixels zien van die afstand een 50icher, hd ready is moier op 3,5 a 4 meter,vind ik dan persoonlijk.
Dan zie je ze namelijk niet meer.

Maar dit is dan ook weer persoonlijke mening :)

Brad,heb jij toevallig dan een 508xd?Dat is namelijk de tv die ik ook gehad heb :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd veel last van ghosting met Fifa 12 als de bal in de lucht geschoten wordt op de G30. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet meer voorkomt? Zal vast met een optie te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar besloten om de G30 terug te brengen. Morgen de ST30 halen, klopt het dat de ST30 een iets hogere ''brightness'' heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:01:
Toch maar besloten om de G30 terug te brengen. Morgen de ST30 halen, klopt het dat de ST30 een iets hogere ''brightness'' heeft?
Ze zullen daar blij met je zijn ;)

Of de brightness veel hoger is weet ik niet. Het verschilt ook per modus. In de "dynamische" modus is brightness geen probleem. Maar dan is het beeld niet om aan te zien. In "normaal" is het iets minder fel maar het scheelt niet heel veel. "Cinema" en "true cinema" zijn naar mijn idee niet fel genoeg. Gelukkig vind ik het beeld het mooiste in de "nornaal" het mooiste, dus ik heb er weinig last van. In de "spel" modus is het beeld overigens ook goed fel.

Maar alsnog houdt de brightness niet over hoor. LCD kan gewoon een stuk feller. Als je dat mooi vindt en graag wilt dan is een plasma niet de juiste keuze, mijn inziens.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:26:
[...]

Ze zullen daar blij met je zijn ;)

Of de brightness veel hoger is weet ik niet. Het verschilt ook per modus. In de "dynamische" modus is brightness geen probleem. Maar dan is het beeld niet om aan te zien. In "normaal" is het iets minder fel maar het scheelt niet heel veel. "Cinema" en "true cinema" zijn naar mijn idee niet fel genoeg. Gelukkig vind ik het beeld het mooiste in de "nornaal" het mooiste, dus ik heb er weinig last van. In de "spel" modus is het beeld overigens ook goed fel.

Maar alsnog houdt de brightness niet over hoor. LCD kan gewoon een stuk feller. Als je dat mooi vindt en graag wilt dan is een plasma niet de juiste keuze, mijn inziens.
Wat zij ervan gaan vinden is niet mijn probleem. Het klopt dat over het algemeen lcd tv's over betere witbalans beschikken, maar dit wilt nog niet zeggen dat een dergelijke witbalans op de Panasonic panels matig hoeft te zijn. Kijk alleen maar naar de Samsung plasma televisies en het tegendeel kan bewerkstelligd worden. Een stuk minder dof en een betere witwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, de discussie tussen plasma / LCD zijn we denk ik al vaak genoeg tegengekomen en is meer een geloof aan het worden. Ondertussen ben ik op zoek naar reviews van de ST/GT/VT 2012 serie van Panasonic. Iemand nog een actueel test of vergelijk tegengekomen?

Heb nu een TH-42PV70 uit 2007 en ben zoekende naar een nieuwe 50 of 55inch plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
arsimo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:27:
[...]

Ik had een jaar terug op mijn nu inmiddels bijna 5 jaar oude Panasonic plasma een keer nog een flinke inbrander door een enorm contrastrijk statisch beeld van een mediaspeler die een hele nacht en uitslaapochtend per abuis aan was blijven staan. Schrok even, heb toen een 16x9 film (dus gehele scherm bedekkend) met veel wisselende beelden aangezet en 20 minuten later was alle inbranding verdwenen - niets meer van te zien en nooit meer teruggekomen.
Heb ook voorzichtig aangedaan met mijn TX-P50G20 in het begin (vorig jaar). Daarna eens een week of twee vooral op Ned1 laten staat de hele avond. Dat logo zit er nu dus nog steeds ingebrand en idem voor het klokje van het PS3 scherm.

Over het algemeen valt het niet zo erg op, maar wanneer je bijv. een egaal vlak hebt in beeld, zie je het wel degelijk.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Kan iemand mij adviseren over de aanschaf van een betaalbare 3d bril voor een ST30 die ook gebruikt kan worden icm een bril? Ben ik gebonden aan een Panasonic bril of kan ik ook bij andere merken shoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 14:34
Spurlie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:53:
Kan iemand mij adviseren over de aanschaf van een betaalbare 3d bril voor een ST30 die ook gebruikt kan worden icm een bril? Ben ik gebonden aan een Panasonic bril of kan ik ook bij andere merken shoppen?
Er wordt altijd aangeraden om brillen van hetzelfde merk te kopen. Andere merken kunnen wel werken, maar geven erg vaak problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de
Panasonic tx-p50gt30 en de tx-p50g30

http://panasonic.nl/html/...?p=TX-P50G30&p=TX-P50GT30

3d heb ik niet nodig en het enige verdere verschilmis dat de gt infinite black pro heeft en de g30 infinite black...
Prijs gt30 is 889 en de g30 689

Ga een van deze twee bestellen, wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

GT30: Iets beter zwart in lichte ruimte en strakkere vorm. Op zich de kleine meerprijs wel waard denk ik. Als je het kunt missen, de G30 is ook gewoon erg goed.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
mr.paaJ schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:52:
GT30: Iets beter zwart in lichte ruimte en strakkere vorm. Op zich de kleine meerprijs wel waard denk ik. Als je het kunt missen, de G30 is ook gewoon erg goed.
Wat mij bij de GT30 volgens mij vreselijk zou irriteren is die zilvere rand rondom het scherm.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
Vandaag bij iBood de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42G30 voor € 508,90, zo'n 50 euro goedkoper dan in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

mr.paaJ schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:52:
ik vind de zwartwaarde bij daglicht tegenvallen van de g30, het lijkt donkergrijs, ipv zwart.
is goed te zien icm de zwarte rand.in een geheel verduisterde kamer valt het natuurlijk niet op.

maar ben er wel tevreden mee, nergens last van (green blob etc) is nooit ingespeeld, al meteen films met zwarte balken gekeken, zie ik niets van terug.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Anakha schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:05:
Vandaag bij iBood de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42G30 voor € 508,90, zo'n 50 euro goedkoper dan in de Pricewatch.
Brengt me toch gelijk weer aan het twijfelen. Lijkt me een mooie TV voor dat geld. Vraag is alleen of hij binnenkort niet goedkoper te krijgen is?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Misschien nog een beetje, maar ik denk dat dit redelijk de bodem is. kijk wat een G20 / v20 doet in het afgelopen jaar, die prijs ligt vrij vlak.
de voorraad raakt natuurlijk ook op en dan zit je met de nieuwe duurdere serie. Kun je weer wachten.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LuPo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:19:
Brengt me toch gelijk weer aan het twijfelen. Lijkt me een mooie TV voor dat geld. Vraag is alleen of hij binnenkort niet goedkoper te krijgen is?
Ik zou hem voor die paar tientjes meer bij een normale, "echte", zaak kopen. Aftersales bij iBood is :X
Natuurlijk, je kan voor garantie heus wel direct bij Panasonic terecht maar in dit geval moét dat dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Brad Pitt schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:11:
[...]

Ik zou hem voor die paar tientjes meer bij een normale, "echte", zaak kopen. Aftersales bij iBood is :X
Natuurlijk, je kan voor garantie heus wel direct bij Panasonic terecht maar in dit geval moét dat dan ook :P
Daar heb je gelijk in. Heb al een aantal producten retour moeten sturen en het duurt zo twee maanden voordat je je geld terug hebt (of een vervangend product). Ik heb weet ik hoeveel mailtjes en belletjes gepleegd. :X

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LuPo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:12:
Daar heb je gelijk in. Heb al een aantal producten retour moeten sturen en het duurt zo twee maanden voordat je je geld terug hebt (of een vervangend product). Ik heb weet ik hoeveel mailtjes en belletjes gepleegd. :X
Dat vind ik al verrassend, kon bij hen helemaal geen garantie claimen, moest maar lekker direct de fabrikant contacteren. Van mijn opmerking(en) dat zij dat moesten regelen omdat ik met hen een koopovereenkomst had en niet met de fabrikant zelf lagen ze niet erg wakker. Koop dus ook echt nooit meer iets groots/duurs daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Vanavond is het zover, dan kan ik bekijken of de green blob opgelost is.
Vanmiddag komt er een monteur langs om dan waarschijnlijk de tv een update te geven.
Ik ben benieuwd =)

Niemand hier die al de update op zijn of haar tv heeft? Of is het al bekend dat de update werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
sjaak88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:36:
Vanmiddag komt er een monteur langs om dan waarschijnlijk de tv een update te geven.
Ik ben benieuwd =)

Niemand hier die al de update op zijn of haar tv heeft? Of is het al bekend dat de update werkt?
Volgens de Helpdesk van Panasonic is er een software update die alleen een E-care monteur uitvoert die de green blob issue verhelpt.

Als dit waar is dan bestel ik opnieuw een VT30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Mandrake466 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:41:
[...]

Volgens de Helpdesk van Panasonic is er een software update die alleen een E-care monteur uitvoert die de green blob issue verhelpt.

Als dit waar is dan bestel ik opnieuw een VT30.
Vanavond kom je het te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
  • Laatst online: 23-03 14:25
Ik ben benieuwd =)

Op dit forum ben ik geen reacties tegen gekomen over de update, maar op het AVforum zijn er tientallen gebruikers die nog steeds last hebben van de green blob NA de update. Sommige in mindere maten maar weliswaar nog steeds een groene tinge/blob.

Succes !! Hopelijk werkt het bij jou wel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 08:36
Inmiddels is m'n tv binnen gekomen en wat ben ik blij dat ik de 42" heb gekozen ipv de 37" :)
Zeker nu besloten is om de tv aan de muur te monteren met een beugel die ik kan uittrekken en draaien+ kantelen.
De tv zal dus niet recht voor m'n snuffert komen te hangen zoals ik eigenlijk wilde maar anders past het bed niet en dat is niet te fixen :)
Ik heb een avondje proef gelegen en omdat het scherm lekker groot is hoe ik amper met m'n nek te draaien en voorkom ik daarmee rug en nekklachten.
Nu nog op zoek naar een draai/kantelbare beugel die lekker ver de kamer kan indraaien. (verste wat ik nu toe heb gezien is 71 cm..)

Bedankt iedereen voor de hulp, echt top..! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door NIK0 op 12-03-2012 14:39 . Reden: typo aangepast ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Laatst online: 21-02-2023
nevermind

[ Voor 78% gewijzigd door Qli-max op 12-03-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

mrc4nl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:10:
[...]

ik vind de zwartwaarde bij daglicht tegenvallen van de g30, het lijkt donkergrijs, ipv zwart.
is goed te zien icm de zwarte rand.in een geheel verduisterde kamer valt het natuurlijk niet op.

maar ben er wel tevreden mee, nergens last van (green blob etc) is nooit ingespeeld, al meteen films met zwarte balken gekeken, zie ik niets van terug.
Hoe is het beeld bij het kijken van digitale tv?
Geen vlekken in gezichten e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ermo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:27:
[...]

Ik heb de VT30 en merk dit verschijnsel alleen bij RTL4 (vooral bij het gebruik van studiolicht).

Heel typisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd =)

Ik he mijn tv ook al aangemeld, ik zou oorspronkelijk een maand geleden al geholpen worden hiermee, maar toen lag ik opeens half dood in het ziekenhuis, dus dat werd het niet :)

Ik zal deze week laten weten of het werkt.

Trouwens, er zijn instellingen in het service menu die de green blobs ook sterk verminderen (bron avforums). Als je de vsus naar high zet doet het meer dan de update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Adlermann schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:07:
[...]

Ik he mijn tv ook al aangemeld, ik zou oorspronkelijk een maand geleden al geholpen worden hiermee, maar toen lag ik opeens half dood in het ziekenhuis, dus dat werd het niet :)

Ik zal deze week laten weten of het werkt.

Trouwens, er zijn instellingen in het service menu die de green blobs ook sterk verminderen (bron avforums). Als je de vsus naar high zet doet het meer dan de update....
Heeft dat voor de rest geen invloed op de beeldkwaliteit?
Ik heb even in de service menu gekeken maar ik werd er niet veel wijzer van.
Ik zag dat je de primaire kleuren de offset en nog iets kon veranderen maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:25:
[...]

Heeft dat voor de rest geen invloed op de beeldkwaliteit?
Ik heb even in de service menu gekeken maar ik werd er niet veel wijzer van.
Ik zag dat je de primaire kleuren de offset en nog iets kon veranderen maar meer ook niet.
Black level gaat dacht ik alleen meetbaar omhoog. Je gooit in principe het voltage van het paneel geforceerd omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ermo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:27:
[...]

ik kan niets opmerkelijks vinden behalve dat dan het beeld lijkt te "trillen"
maar komt meer door de instellingen.
gewoon goed. soms even dat het beeld blokerig word, is wellicht te verwijten aan het signaal.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Help me met wat argumenten voor-en tegen.

het volgende: mijn 42 inch VT30 mag van Panasonic worden gecrediteerd bij de leverancier (inbrand en ernstige linebleed issues)
Leverancier kan echter geen 42 inch meer leveren (niet op voorraad en worden ook niet meer geleverd).

Voor het te crediteren bedrag zie ik dat leverancier wel een 50inch VT30 heeft staan (op voorraad)
Leverancier zegt ook dat als ik voor een 50-series in aanmerking wil komen ik moet wachten tot april (zit ik dus tot dan zonder TV)

Echter de VT50 komt pas vanaf 50 inch. Er is wel weer een GT50 variant in 42 inch.

Ergo: zal ik gaan voor de korte termijn oplossing en de VT30 50inch laten inpakken of wachten op de VT50 50inch of GT50 42 inch.
Extra alternatief : voor een Samsung plasma gaan (ook 50 inch maar daar lees ik ook rare dingen over zoals brightness popping en peeling)

(overigens vind ik 42 inch groot genoeg maar zal ik 50 niet erg vinden...nu mijn vrouw nog overtuigen :-))

Wat een dillema's (of luxe probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Nou de nieuwe update staat er als het goed is op.
Ik kan kort zijn erover namelijk; het zit er gewoon nog steeds.
Het is iets minder erg geworden misschien maar het is zeker niet weg :'(

Nou vind ik het zelf gelukkig geen ramp want ik moet het nog zien bij bewegend materiaal, eigenlijk alleen bij websites dat ik het soms zie, vooral bij grijzige achtergronden zoals van Tweakers :)

Maar toch jammer dat ze claimen een oplossing te hebben en dat het gewoon nog steeds niet weg is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
sjaak88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:09:
Nou de nieuwe update staat er als het goed is op.
Ik kan kort zijn erover namelijk; het zit er gewoon nog steeds.
Het is iets minder erg geworden misschien maar het is zeker niet weg :'(

Nou vind ik het zelf gelukkig geen ramp want ik moet het nog zien bij bewegend materiaal, eigenlijk alleen bij websites dat ik het soms zie, vooral bij grijzige achtergronden zoals van Tweakers :)

Maar toch jammer dat ze claimen een oplossing te hebben en dat het gewoon nog steeds niet weg is.....
Jammer hoor. Heeft de monteur een recente firmware opgezet? Zoja, welke? Mijn tv had 1.801 en ik weet niet of dit de laatste versie is.

Maarja, als het niet opvalt is er wel mee te leven maar slordig is het zeker. Als ze nou s extra korting geven of een tegoedbon ofzo. Schandalig.

[ Voor 9% gewijzigd door Mandrake466 op 12-03-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Mandrake466 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:24:
[...]

Jammer hoor. Heeft de monteur een recente firmware opgezet? Zoja, welke? Mijn tv had 1.801 en ik weet niet of dit de laatste versie is.

Maarja, als het niet opvalt is er wel mee te leven maar slordig is het zeker. Als ze nou s extra korting geven of een tegoedbon ofzo. Schandalig.
Ik weet helaas niet welke firmware hij erop heeft gezet.
Ik was er zelf namelijk niet bij.
Maar het was echt een pas uitgekomen firmware had hij gezegd.

Waar kan ik zien welke firmware erop zit? Dan kan ik het ff nachecken.
Bij systeeminformatie staat; softwareversie 1317-10000

[ Voor 4% gewijzigd door sjaak88 op 12-03-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
sjaak88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:05:
[...]

Volgens mij is dat de firmware. Bij mij staat achter Software Version 1801-10000.

Ik had de TX-P50VT30

Welke model tv heb jij?

[ Voor 15% gewijzigd door Mandrake466 op 13-03-2012 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Mandrake466 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:37:
[...]

Volgens mij is dat de firmware. Bij mij staat achter Software Version 1801-10000.

Ik had de TX-P50VT30

Welke model tv heb jij?
TX-P50ST30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Hoeveel uur heb je er al op zitten? Mischien dat de vlek minder wordt naarmate de uren meer worden.

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de VT30 nu moet bestellen of wachten en hopen dat de prijzen nog wat kelderen als de VT50 te koop is. Met in de achterhoofd natuurlijk dat ik er een krijg zonder een groene vlek of eentje wat minder opvalt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:05:
[...]

Ik zou gewoon de vsus op high zetten. Vlek weg? tv verkopen :) en een andere halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Mandrake466 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:53:
[...]

Hoeveel uur heb je er al op zitten? Mischien dat de vlek minder wordt naarmate de uren meer worden.

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de VT30 nu moet bestellen of wachten en hopen dat de prijzen nog wat kelderen als de VT50 te koop is. Met in de achterhoofd natuurlijk dat ik er een krijg zonder een groene vlek of eentje wat minder opvalt :/
Je kan altijd de VT30 kopen en als het niet bevalt dit laten oplossen door Panasonic?
Ik weet niet of je veel met statische beelden werkt want alleen dan valt het mij op, niet tijdens bewegend beeld gelukkig.
Je kan altijd je geld terug claimen of panasonic met een oplossing laten komen als jij het niet accepteert.
En of de VT30 nog veel in prijs gaat zakken weet ik niet maar de nieuwe serie komt er bijna aan en voorgaande jaren was het ook de maand voor de nieuwe serie dat de prijzen op zijn laagst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Adlermann schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:59:
[...]

Ik zou gewoon de vsus op high zetten. Vlek weg? tv verkopen :) en een andere halen :P
Prijs kwaliteit ga ik niet evenaren met een ander merk toestel ben ik bang.
Ik kan altijd dat proberen natuurlijk maar ik heb geen zin om met mindere zwartwaarde te gaan kijken :)
Misschien heeft de laatste update dat zelf al gedaan.
Vanavond probeer ik het wel, wie weet merk je er niks van en wordt de vlek wel minder.
Maar ik heb liever de vlek die niet bij bewegend beeld opvalt dan minder zwart :+

Ik wacht nog even af, wie weet wordt het minder maar eigenlijk hoort panasonic dit gewoon op te lossen natuurlijk.
Hopelijk komt het er niet op aan dat de oplossing is dat ik het aankoop bedrag terug kan krijgen :/
Want ik ben er eigenlijk wel blij mee, alleen de groene vlek is minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
sjaak88 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:59:
[...]

Je kan altijd de VT30 kopen en als het niet bevalt dit laten oplossen door Panasonic?
Ik weet niet of je veel met statische beelden werkt want alleen dan valt het mij op, niet tijdens bewegend beeld gelukkig.
Je kan altijd je geld terug claimen of panasonic met een oplossing laten komen als jij het niet accepteert.
En of de VT30 nog veel in prijs gaat zakken weet ik niet maar de nieuwe serie komt er bijna aan en voorgaande jaren was het ook de maand voor de nieuwe serie dat de prijzen op zijn laagst zijn.
Tijden het tv kijken viel het mij niet op maar ik game ook vaak op de xbox en dan viel het dus op.

Als het bij jou niet weggaat kan je het mischien over een paar maande omruilen voor een VT50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Mandrake466 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:11:
[...]

Tijden het tv kijken viel het mij niet op maar ik game ook vaak op de xbox en dan viel het dus op.

Als het bij jou niet weggaat kan je het mischien over een paar maande omruilen voor een VT50 :)
Haha een VT50 zou helemaal geweldig zijn, aangezien ik een ST30 heb :D
Maar ik snap wat je bedoelt, ook al reken ik daar niet op, ik wil gewoon de green blob uiteindelijk opgelost hebben =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu ook de panel update (geen firmware, maar panel). Het doet weinig in eerste instantie maar het kon een paar dagen duren....Maar als het niet beter werd gewoon terugbellen was het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Adlermann schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:37:
Ik heb nu ook de panel update (geen firmware, maar panel). Het doet weinig in eerste instantie maar het kon een paar dagen duren....Maar als het niet beter werd gewoon terugbellen was het advies.
Oh, nou dan nog maar een paar dagen wachten.
Maar wat gaan ze doen dan als je terugbelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Adlermann schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:37:
Bedoel je met panel het beeldscherm?
sjaak88 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:18:
[...]

Oh, nou dan nog maar een paar dagen wachten.
Maar wat gaan ze doen dan als je terugbelt?
Dan gaan ze de firmware vervangen :+

De monteurs lopen ook maar wat te kutten volgens mij. Zo houden ze de klant aan het lijntje. De ene monteur zegt dat het binnen de normen valt terwijl de ander de panel vervangt. Als Panasonic nou s toegeeft dat ze geen oplossing er voor hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Mandrake466 op 14-03-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mandrake466 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:31:
[...]

Bedoel je met panel het beeldscherm?

[...]

Dan gaan ze de firmware vervangen :+

De monteurs lopen ook maar wat te kutten volgens mij. Zo houden ze de klant aan het lijntje. De ene monteur zegt dat het binnen de normen valt terwijl de ander de panel vervangt. Als Panasonic nou s toegeeft dat ze geen oplossing er voor hebben.
Firmware is wat anders dan de panelsoftware. Je hebt de algemene updates (nar software 18.0001) en je hebt de software die het paneel aanstuurt. Dat laatste wordt dan vervangen (de panelsoftware). Voor meer informatie daarover zie avforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Adlermann schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:57:
[...]

Firmware is wat anders dan de panelsoftware. Je hebt de algemene updates (nar software 18.0001) en je hebt de software die het paneel aanstuurt. Dat laatste wordt dan vervangen (de panelsoftware). Voor meer informatie daarover zie avforums.
Ik dacht dat je bedoelde dat de panel was vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Weet iemand wat meer over die VSUS optie? Als je die lager zet wat gebeurt er dan?

[ Voor 33% gewijzigd door D-TECH op 14-03-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:30:
Weet iemand wat meer over die VSUS optie? Als je die lager zet wat gebeurt er dan?
Hoger moet ie. Dan worden de blobs minder met verder weinig negatieve effecten blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Adlermann schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:24:
[...]

Hoger moet ie. Dan worden de blobs minder met verder weinig negatieve effecten blijkbaar
Ik heb hem daarnet even hoger gezet (was wel lastig, kreeg het bijna niet voor mekaar, moest je de volume knop gebruiken om hem hoger te zetten :X ), ik had al (bijna) geen last van de green blob en deze is nu helemaal verdwenen _/-\o_ .

Je kon bij bepaalde grijstinten héél vaag een groene tint zien, grijs is nu grijs, dus dat is mooi opgelost. :)

[ Voor 11% gewijzigd door D-TECH op 14-03-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn g30 teruggebracht, wanneer komt de nieuwe st50 serie in 42 inch uit. Ik wilde eerst de st30 gaan halen maar nu ik dit bericht las nieuws: Panasonic maakt NL-adviesprijzen 2012-tv-modellen bekend kan ik net zo goed voor de st50 gaan. Weet iemand wanneer de eerste winkels ze gaan verkopen. Nog iets waarom staat in de openingspost dat de st50 pas vanaf 50 inch begint terwijl in het bericht (hierboven) ook 42 inch beschikbaar blijkt te zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op huidskleur heel vaak een groene tint, is dat de green blob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Hier een foto'tje van de VT30 met VSUS op HIGH :)

Dit is een LICHT grijzig scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/vsus.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 14-03-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:17:
Nog iets waarom staat in de openingspost dat de st50 pas vanaf 50 inch begint terwijl in het bericht (hierboven) ook 42 inch beschikbaar blijkt te zijn.
Dat nieuwsartikel had ik nog niet gezien, dankje!

En in de TS staat dat omdat het zo ook in de officiele plaatjes van Panasonic staat:
Info Panasonic ST50

Al deze plaatjes staan nu ook in de TS BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:11:
[...]

Ik heb hem daarnet even hoger gezet (was wel lastig, kreeg het bijna niet voor mekaar, moest je de volume knop gebruiken om hem hoger te zetten :X ), ik had al (bijna) geen last van de green blob en deze is nu helemaal verdwenen _/-\o_ .

Je kon bij bepaalde grijstinten héél vaag een groene tint zien, grijs is nu grijs, dus dat is mooi opgelost. :)
gaat ie omhoog :)
Pagina: 1 ... 7 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.