Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Mark__89 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:11:
[...]
Ik wil eigenlijk bereiken dat als ik in een game redelijk snel ronddraai dat het scherm dan nog iets laat zien van de oorspronkelijke resolutie en niet, zoals bij lcd, 1 grote schokkende blur wordt.
Dat gaat prima. Eventueel vergezeld van wat phosphor trailing, maar da's weer een ander verhaal :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 19:51
Ok, prima. Heb nu iets van een uur staan kijken bij de MediaMarkt (ook met eigen filmpjes) maar kon de tv niet betrappen op phosphor trails. Hopelijk ben ik er niet gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

NIK0 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:23:
[...]

Vraag me af wat voor vage merk tv je broer dan gekocht heeft zonder jouw toestemming als beeldpurist.. :+
Dat vroeg ik me dus ook al af. ;) ik denk dat het een impuls aankoop was. Hij komt notabene van een Samsung Plasma af en heeft nu een Samsung LED. Ik vind het beeld echt schreeuwend lelijk.
Mark__89 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:59Moet daar Motionflow aanzetten om een beetje acceptabele bewegingsscherpte te krijgen maar dan zit je weer met artefacten. Het liefst wil ik de bewegingsscherpte van een systeem als motionflow maar dan zonder de bijbehorende artefacten en ik hoop dat te bereiken met de G30 zonder motion interpolatie aan. Is dat realistisch?
En daarnaast: hoe goed is de IFC van Panasonic?
Ik ben echt een sportliefhebber en voetbalfanaat. Dus bij mij is het 50% sport wordt ik kijk en ik heb die IFC dingen allemaal niet aan. Het paneel is zowieso al reette scherp bij snelle bewegingen, dus maak je daar maar niet druk om, dat zit wel goed bij die Panasonic. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Rudios op 02-03-2012 13:31 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 08:36
Rudios schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:28:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook al af. ;) ik denk dat het een impuls aankoop was. Hij komt notabene van een Samsung Plasma af en heeft nu een Samsung LED. Ik vind het beeld echt schreeuwend lelijk.
LOL! Blijkbaar maakt het idd sommige mensen niet uit wat naar welke tv men zit te kijken goed om in gedachten te houden dus.

Familie-leden die zo maar spullen gaan aanschaffen kunnen bij mij lachen als me niks gevraagd is en dan opeens hulp nodig hebben met hun "packard bell" laptop of trust muis 8)7
Kwestie van opvoeden dus :)

Ikzelf twijfel nog tussen plasma en led voor op de slaapkamer. zou wel aan plasma willen maar als ik de led mooi genoeg vindt, zal het denk ik een panasonic led :X gaan worden..

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NIK0 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:34:
Ikzelf twijfel nog tussen plasma en led voor op de slaapkamer. zou wel aan plasma willen maar als ik de led mooi genoeg vindt, zal het denk ik een panasonic led :X gaan worden..
Waarmee de hele bovenstaande "discussie" meteen weer helemaal teniet wordt gedaan hè :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:38:
[...]

Waarmee de hele bovenstaande "discussie" meteen weer helemaal teniet wordt gedaan hè :X
Lijkt mij van niet als je de prijzen weet van led en plasma maar als je je hierdoor beter voelt dan zeg ik nu dat je helemaal gelijk hebt _/-\o_
fijn weekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Laatst online: 23-01 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:51:
[...]

Waar wordt 55VT30 verkocht voor 1650 euro?
Excuses voor het late antwoord ... De P55VT30 kan je aan die prijs vinden via amazon.de : http://www.amazon.de/exec...-listing/-/B004QWYWA2/new

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NIK0 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:46:
Lijkt mij van niet als je de prijzen weet van led en plasma maar als je je hierdoor beter voelt dan zeg ik nu dat je helemaal gelijk hebt _/-\o_
fijn weekend..
Ten eerste zeg jij dat wanneer iemand een LCD koopt terwijl er een kenner in de kennissenkring is hij niet handig bezig is. Ten tweede wil jij ook opeens gewoon een doodordinaire LCD kopen (Panasonic heeft geen enkele LED tv in het assortiment) en dat is dan opeens normaal. Ten derde hou je er een bijzonder kinderachtige manier van reageren op na. Maar goed, veel plezier met de "LED tv" in ieder geval hoor. Wees alleen consequent.
MaXX99 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:50:
Excuses voor het late antwoord ... De P55VT30 kan je aan die prijs vinden via amazon.de : http://www.amazon.de/exec...-listing/-/B004QWYWA2/new
Moet je wel in de buurt van Duitsland wonen anders is het "niet zo handig".

"Dieser Artikel kann leider nicht an den von Ihnen gewünschten Ort versandt werden. Sie können entweder die Versandadresse ändern oder den Artikel aus Ihrer Bestellung löschen, indem Sie die Stückzahl auf 0 setzen und anschließend auf "Aktualisieren" klicken"

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 02-03-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:54:
[...]

Ten eerste zeg jij dat wanneer iemand een LCD koopt terwijl er een kenner in de kennissenkring is hij niet handig bezig is.
Ow leuk een flame denk ik...WAAR zeg ik dat iemand niet handig bezig is wanneer hij een LCD koopt..?
Ik vroeg alleen WAT voor merk TV dat dan wel niet moet zijn als er zoveel aan mankeerde..
Ten derde hou je er een bijzonder kinderachtige manier van reageren op na. Maar goed, veel plezier met de "LED tv" in ieder geval hoor. Wees alleen consequent.
Voor een "Tweaker met godlike status" ben je wel snel op je teentjes getrapt zeg..kalmte kan je redden man..sjeez..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NIK0 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:59:
Ik vroeg alleen WAT voor merk TV dat dan wel niet moet zijn als er zoveel aan mankeerde.."
Dat is waar, verkeerde verwoording aan mijn kant. Maar diegene die die LCD tv kocht was er tevreden mee en toch was het blijkbaar een vaag merk. Waarover meteen lacherig werd gedaan. Welnu, misschien vindt een ander een Panasonic LED ook wel lachwekkend slecht? Who cares. Als hij/jij er blij mee is/bent, so be it toch.
Voor een "Tweaker met godlike status" ben je wel snel op je teentjes getrapt zeg..kalmte kan je redden man..sjeez..
Ben gewoon kalm hoor. Vind de bagatelliserende manier van reageren alleen irritant. En waar komt die godlike status onzin nu weer vandaan? Precies wat ik bedoel eigenlijk, dus point proven op zich, waarvoor mijn dank.

Hopelijk kan het weer over tv's gaan, waarbij andere merken/technieken niet persé hoeven te worden gedissed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:10:
[...]
Dat is waar, verkeerde verwoording aan mijn kant. Maar diegene die die LCD tv kocht was er tevreden mee en toch was het blijkbaar een vaag merk. Waarover meteen lacherig werd gedaan. Welnu, misschien vindt een ander een Panasonic LED ook wel lachwekkend slecht? Who cares. Als hij/jij er blij mee is/bent, so be it toch.
eens
Ben gewoon kalm hoor. Vind de bagatelliserende manier van reageren alleen irritant. En waar komt die godlike status onzin nu weer vandaan? Precies wat ik bedoel eigenlijk, dus point proven op zich, waarvoor mijn dank.
Van je profiel pagina:
Status: Godlike
point proven..?
Hopelijk kan het weer over tv's gaan, waarbij andere merken/technieken niet persé hoeven te worden gedissed.
Eens, ik was bang om in dit topic te reageren aangezien ik gelezen heb hoe fanatiek plasma bezitters kunnen reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door NIK0 op 02-03-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NIK0 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:21:
Van je profiel pagina:
Status: Godlike
point proven..?
Ow sjeetje, dat hou ik allemaal niet bij hoor :/ Geen idee hoe je daar aan komt/wat je daarvoor moet doen.
Eens, ik was bang om in dit topic te reageren aangezien ik gelezen heb hoe fanatiek plasma bezitters kunnen reageren.
Uiteraard heeft iedereen zijn favoriete merken/technieken, daar ontkom je nooit aan. Wil (hopelijk) niet zeggen dat "de rest" niet besproken mag worden natuurlijk. Al is plasma natuurlijk wel zwaar, zwáár superieur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
[...]

Uiteraard heeft iedereen zijn favoriete merken/technieken, daar ontkom je nooit aan. Wil (hopelijk) niet zeggen dat "de rest" niet besproken mag worden natuurlijk. Al is plasma natuurlijk wel zwaar, zwáár superieur ;)
LOL, Uiteraard, ik zal ook niet anders durven beweren :) ..
Jij bent oke Brad..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

NIK0 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:34:

Vind het geen schande hoor. Voor op een slaapkamer is een LCD/LED al snel goed genoeg, vaak ook omdat deze niet groot hoeft te zijn en kleine LED tv's vind ik persoonlijk nog wel te behappen kwa beeld. Maar ga je 1000 euro+ uitgeven of groter dan 50inch - op een acceptabele kijkafstand - dan vind ik voor dat bedrag investeren in een LED echt om te bibberen. Hoe groter de LED hoe beter je de beeldfouten ziet. Dus ach, een LEDje op de kamer is zo erg nog niet ;)

Heerlijk om dit topic over m'n liefde voor Plasma te praten, ik ben bang dat ik een flinke flamewar had gehad, als ik dit in een LED topic had geplaatst ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op www.homecinemamagazine.nl dat de nieuwe plasma beeldschermen niet kunnen inbranden.
Hierop heb ik gereageerd. Ik heb nu tien maanden een Panasonic TX-P42G20E.
Op het beeldscherm staat nu al het logo van RTL4 ingebrand. Ik heb deze TV gekocht bij Scheer & Foppen in Sneek. Ik ben bij de winkel langs geweest met de klacht. Dhr P.Sanders van E-Care service group is bij mij langs gestuurd. Deze heeft het ingebrand teken van RTL4 geconstateerd. Hij kon zien dat mijn TV pas 1200
uur had aangestaan. Nu kijken wij naar alle zenders en niet alleen naar RTL4.
Zijn er soms meer mensen die van het inbranden van een nieuwe Plasma ervaring hebben.
Is dat op te lossen ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:20:
Ik las op www.homecinemamagazine.nl dat de nieuwe plasma beeldschermen niet kunnen inbranden.
Wat een onzin site, zou ik niet teveel meer op komen als ik jou was.

"Dat gold misschien voor plasma TV’s van een paar jaar terug maar nu niet meer. Wel kun je door een groot aantal uur dezelfde patronen ineen bepaalde helderheid en met een bepaald contrast te tonen de beeldkwaliteit verhogen of er meer uithalen. Maar, dat is meer het geavanceerde spel."
Zijn er soms meer mensen die van het inbranden van een nieuwe Plasma ervaring hebben.
Is dat op te lossen ? :(
Elke plasma zal nog steeds wel inbranden als je (veel) te lang een niet-bewegend beeld neerzet. Tijdens normaal gebruik zal je eigenlijk alleen wat last kunnen hebben van retentie. Dat na-ijlen trekt over het algemeen wel weer redelijk snel weg. In jouw geval, waarbij aan wordt genomen dat je niet die 1200 uur constant naar RTL4 hebt zitten kijken, is het wel vaag als dat logo daadwerkelijk is ingebrand. Denk wel dat ze dat moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Samsung LED lcd tv gekocht maar ben daar niet zo tevreden over pricewatch: Samsung UE40D5000. Ik ben van plan om het morgen terug te brengen en een Panasonic plasma ervoor om te ruilen. Is dit een goed toestel voor gamen? Haarscherp beeld is een must.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanienke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10-2022
Almo86 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:09:
[...]

Hier heb je wat informatie over ee UT30.
http://www.panasonic.nl/h...index.html?trackInfo=true

Volgens de specs heeft deze tv een G14 plasma panel, staat vreemd genoeg niet bij de categorie NEOplasma.
Tnx, maar dat is een ander moderl, de U30 is geen 3D en idd ook geen Neoplasma.
Ben net even gaan kijken bij Mediamarkt maar ik sla toch over. Is niet zoveel beter als mijn eigen 42PX80, wel groter natuurlijk en Full HD maar dat zie je vooral van dichtbij.
De TX-P50ST30 daarentegen gezien en dat is toch een wereld van verschil. Neoplasma is sneller en geeft een beter contrast, echt zwart en superscherp. Verder natuurlijk een nieuwe generatie scherm met 3D, Wi-Fi, etc.. Op dit moment 799,- (MM maar ook online) dus wel iets duurder maar dat is ie ook wel waard..
Ga dus daarvoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 19:51
Mensen hier nog enig idee wat de prijzen gaan doen voor de uitgaande G30 lijn? Zullen die nog verder dalen als de 50 serie eenmaal op de markt komt of zal de voorraad tegen die tijd al op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:39
Eerste review van de st50! Ziet er veelbelovend uit.

"I've been viewing our ST50 for the past few days I have not noticed any green blobs or fluctuating brightness. I've enjoyed watching this TV with quite a bit of varied content, DIRECTV, BD, and lots of streaming. Today I invited my very good friend Ed Johnson to do the calibration and take all of the measurements.

Pre-Calibration, in the Custom mode we made one small adjustment to set the color temperature to "Warm 2" and the gamma was 2.1 and pretty flat with a slight bump at 90 IRE and the color temperature was 6874K, not bad for one small adjustment, however MLL, color accuracy was not great before calibration. To the eye with BD content color saturation was good.

Post Calibration this baby peaked its performance very nicely. We got the gamma to 2.2 and as flat as a pancake across all IREs. With the contrast properly adjusted to 80 we measured the peak luminance *44fl without clipping. With the dynamic contrast white clipping chart we could barely see the 250 scale, which is very good. And the MLL measured *.0047fl, also very good. Then we generated the ANSI 16 square checkerboard and calculated ANSI contrast ratio of 5350 : 1.

*Note, with the ANSI checker board the peak luminance measured 29.4fl and the MLL is .005fl. The drop in luminance and black level is normal for plasma displays.

Color temperature was a near perfect 6549K.

Quick review and statistics: Panasonic's TC-P50ST50 has very good overall picture quality. After calibration we measured the black level at .0047fl and peak luminance is improved this year. We were able to calibrate our first ST50 to 44fl with no clipping. Color accuracy and color saturation is above average. The built-in video processing is effective with all content.

Panasonic did a good job in redesigning the 2012 ST50 compared to the 2011 ST30 series. In particular, I like the increased brightness, built-in Wi Fi and web browser. Another design change this year is the detachable power cord! I have been very vocal about this with Panasonic engineering and management in all of my discussions so I'm glad to see them follow some of my suggestions.

The second generation louver filter is nicely improved so the black level is maintained slightly better this year when the room lights are on so the contrast ratio is acceptable, which is a welcome improvement over previous plasma generations.

1080p/24 Blu-ray sources delivers a beautiful picture. The ST50 exhibited excellent screen uniformity. Thankfully this year Panasonic's UT50/ST50/GT50/VT50 features integrated Wi Fi and all VIERA Smart series TVs come with web browsers. I love the Internet suite of apps and the easy to navigate GUI makes the apps easy to access and use.

Refresh rate is selectable in 48Hz or 60Hz, but again this year the ST50 did not perform well at 48Hz as the judder (flickering) was too much to handle so again I suggest using 60Hz for all content. The 3:2 pull down works well so even BD 1080p 24 looks stable and clean at 60Hz.

In the Custom mode you have the most settings available, but they are limited to; gray scale control you only have two point adjustments RGB high or Low, gamma are 1.8, 2.2, 2.4, 2.6 and S curve, we selected 2.6 and ended up with a flat 2.2. Although the color points are close I would like to see a color management system on the ST50 and GT50. However another nice upgrade this year is the three-step Motion Smoother de-judder control. Last year they only had two levels of Motion smoother adjustment. While we're on design upgrades; kudos for giving us a swivel pedestal stand.

Available connections are less than I would like. For video they left out VGA and only 3 HDMI inputs. The optical Tos Link output unfortunately limits the surround sound to 2 channel audio. Two USB and one SD card slot are located on the rear left side.

Here's what I did not like: The ST50 design is not as modern and sleek as Samsung's, LG's plasma TVs or the ST50's big brother GT50 and VT50 series. The ST50 has fewer picture controls than the competition and doesn't include 3D glasses. My other complaint is that you can't properly set-up a day-time and night-time modes as only the Custom mode has enough settings to peak the contrast ratio performance. The VT50 will solve this by offering ISF day and ISf night modes and give us 10 point settings.

Finally, although priced well, Samsung and LG still offers more features at even a lower price tag.

Regardless of the reliability of this review I'm anxious to do our Shoot-out so we can compare all of the panels next to each-other and determine who truly makes the best display. Mid April we're doing a mini pdp 2012 Shoot-out event with Samsung's E8000 series, Panasonic's GT50 and LG's PM9700. Let the games begin!

Hope you enjoyed my review. Any questions or comments?

-Robert"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
@ speedmetal35 Dat was bij de VT30 ook zo..goede reviews. Afwachten dus op de 'reviews' van de mensen die het kopen.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen van 2012 plasma's in America is bekend. Zie onderstaand overzicht.

Model Beschikbaarheid Prijs
42″ TC-P42UT50 March $799
50″ TC-P50UT50 March $1099
55″ TC-P50UT50 March $1399
60″ TC-P60UT50 April $1799
50″ TC-P50ST50 March $1399
55″ TC-P55ST50 March $1699
60″ TC-P60ST50 May $2099
65″ TC-P65ST50 May $2999
50″ TC-P50GT50 March $1799
55″ TC-P56GT50 March $2099
60″ TC-P60GT50 May $2599
65″ TC-P65GT50 May $3299
55″ TC-P55VT50 May $2499
65″ TC-P65VT50 May $3699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:43:
De prijzen van 2012 plasma's in America is bekend. Zie onderstaand overzicht.
geen g50? alle modellen krijgen dus 3d ondersteuning

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:39:
[...]

geen g50? alle modellen krijgen dus 3d ondersteuning
De modellen en formatie van America wijken af van die van Europa. Maar volgens mij ook in europa geen g50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ook geen 50VT50?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32
In europa komt sowieso een VT 50, 55 en 65 inch uit, 42 zou ik niet weten.
De GT in 50, 55, 60, 65 inch
De ST in 42, 46, 50, 55, 60 en 65 inch.

[ Voor 66% gewijzigd door - J.W. - op 03-03-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wel die komt hier wel. Daar heb ik zelf belang bij of ik koop een Samsung 50 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
S30 heeft een lichtfilter erin zitten wat ontbreekt aan de U30.
Oftewel gebruik je je tv ook met een beetje lichtt dan is de S30 een betere keuze.

De S30 heeft ook 1080p motion resolutie, de U30 maar 900.
S30 heeft ook meer hdmi ingangen en een beter uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
En ik heb Zaterdag toch maar de 50 inch ST30 gekocht ipv van de U30.
Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Het zwart en scherpte en bewegend beeld is weer een stuk beter.

Bij de U10 had ik een hack uitgevoerd waarbij ik de Gamma kon instellen op 2.4
Dit ontbreekt helaas aan de ST30 en stoort me toch een beetje. De U10 had namelijk toch een betere greyscale hierdoor.
Maar de grootste verbazing is toch wel de Green blob. Ik had nooit verwacht dat dit echt hinderlijk was maar vooral op de tweakers site zie ik het best erg.
Midden onderin vooral, precies waar ik altijd mijn tekst lees is het gewoon groenig.
Met films of games merk ik het gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 14:25
sjaak88 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:57:
Maar de grootste verbazing is toch wel de Green blob. Ik had nooit verwacht dat dit echt hinderlijk was maar vooral op de tweakers site zie ik het best erg.
Midden onderin vooral, precies waar ik altijd mijn tekst lees is het gewoon groenig.
Met films of games merk ik het gelukkig niet.
Jammer dat je er een hebt met een groene tinge/blob, men hoopt op een nieuwe batch maar die lijkt niet te bestaan.

Het is vooral zichtbaar op grijzige achtergronden, waar tweakers forum van gebruik maakt, maar je zou het ook kunnen zien in het menu van DVB dat is ook grijs.

Wat ben je van plan te doen? omruilen/retourneren/repareren of laten inwerken?
Sommige melden dat het minder wordt na enkele honderd uren kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Almo86 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:35:
[...]

Jammer dat je er een hebt met een groene tinge/blob, men hoopt op een nieuwe batch maar die lijkt niet te bestaan.

Het is vooral zichtbaar op grijzige achtergronden, waar tweakers forum van gebruik maakt, maar je zou het ook kunnen zien in het menu van DVB dat is ook grijs.

Wat ben je van plan te doen? omruilen/retourneren/repareren of laten inwerken?
Sommige melden dat het minder wordt na enkele honderd uren kijken.
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, dat het later minder kan worden.
Wat kan ik doen? Ik lees vaak genoeg dat monteurs die dan langskomen gewoon dom weg zeggen dat het geen defect is.
En waarschijnlijk heb ik 1 van de nieuwere batches te pakken, een nog nieuwere batch gaat denk ik niet meer komen.
Oftewel grote kans dat een vervanging gewoon hetzelfde gaat hebben.
Panasonic gaf aan dat ze met een fix bezig waren, maar volgens mij is dit helemaal niet op te lossen met een fix en zit het gewoon op het beeld zelf?

Toch wil ik hier zeker niet mee blijven zitten als het zo erg blijft.
Ik wacht nog even wat branduren af en wie weet komt er toch nog een fix, zo niet dan mag panasonic een oplossing bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:51
Ben zelf sinds 2008 in het bezit van een 42PX80.
Altijd tevreden geweest, maar sinds ik dit weekend bij een vriend de VT30 heb zien draaien, wow: wat een beeld en verfijning van kleuren!
Echt subliem, en na 4 jaar voor de prijs van zo'n 600 euro heb ik natuurlijk ook niet echt heel veel kosten gemaakt aan mijn vorige model.
Nu is het dus de vraag te wachten op de VT50 of te gaan voor een aanbieding.
Persoonlijk houdt het groene blob verhaal me een beetje tegen.
En voor de afmetingen hoef ik ook niet snel een keuze te maken, want hoe groot die 42 ook leek, da's nu een huis tuin en keukenmodel geworden.
Dus het zal minimaal een 50 inch worden, misschien zelfs de 55, hangt een beetje van de prijs af.
Afgaande op de specificaties en het design kan ik beter wachten op de VT50 gok ik, al zijn de verbeteringen niet gigantisch, misschien net genoeg om die kleine foutjes op te lossen waar de VT30 last van heeft.
Maar ja, een voordeel van 500 / 600 euro met het huidige model is natuurlijk ook wat waard... Dilemma's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ach, met ieder nieuw model worden ook weer nieuwe problemen geïntroduceerd. Ik heb een VT30 en ben er heel blij mee. Ik kijk vooral films en series en dan is de beeldkwaliteit werkelijk subliem. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om een aantal honderden eurie te besparen en kiezen voor het huidige model. Voor het prijsverschil kun je dan een groter model nemen of een mooie blu-ray speler kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ik weet niet hoe lang het nog gaat duren voordat de VT50 in de showsroom verschijnt en of de VT30 dan nog te krijgen is. Anders zou je nog heel even kunnen wachten en zelf bepalen of de VT50 het waard is of niet.

De green blob is iig niet leuk =(
Zoals ik al aangaf valt dit gelukkig amper op in films en games (grijzige achtergronden vooral), maar als je je plasma ook voor statische zaken gaat gebruiken zoals websites etc dan zou ik toch even nadenken erover.

Het lijkt mij dat panasonic dit niet nog een keer laat gebeuren in de 50 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sjaak88 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:20:
Het lijkt mij dat panasonic dit niet nog een keer laat gebeuren in de 50 serie.
Dat soort dingen werden ook verwacht van de 50Hz bug en dergelijke. Maar goed, hoop doet leven natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Da's ook een beetje mijn angst. Met het oplossen van probleem a komt waarschijnlijk uit een andere hoek probleem b opduiken.
Er is in ieder geval nog nooit een model geweest waar niets mee aan de hand was natuurlijk. :)
De bluray heb ik, de mediaspeler, de 5.1 versterker, 5.1 speakers, kortom: verder is het plaatje compleet.
Sterker nog, de vriend met de 55VT30 baalt toch flink van zijn geluid. Dat is bij mij in ieder geval zo goed dat het scherm een beetje in het niet valt bij het waanzinnige DTS geluid, maar da's meer een luxe probleem natuurlijk!

Dan nog een vraag, ik heb ooit met name voor HD ready gekozen omdat ik vond dat het tv beeld op een HD ready beter overeind bleef. Het SD signaal hoeft niet zo enorm ge-upscaled te worden bij HD ready als bij Full HD.
Hoe is de kwaliteit van het upscaled signaal tegenwoordig en dan met name bij de VT30, en dan specifiek natuurlijk de 50 en 55 inch.
Is het SD signaal iedere keer een flinke klap in je gezicht vergeleken met bluray of blijft het signaal nog redelijk overeind (ik verwacht natuurlijk geen wonderen van SD upscaled).
Ondanks dat zoiets ook persoonlijke smaak is, hoop ik dat iemand dit objectief kan benaderen. Bijvoorbeeld iemand die ook van een PX80 of andere HD ready monitor afkomt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft de S30 dezelfde panel als de U30? Morgen de D5000 terug brengen, wat een kut tv. Ik snap niet dat er zoveel goede recensies over te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:53:
Maar heeft de S30 dezelfde panel als de U30? Morgen de D5000 terug brengen, wat een kut tv. Ik snap niet dat er zoveel goede recensies over te vinden zijn.
Bericht boven niet gelezen?
Ja zelfde paneel, maar waarschijnlijk toch minder kwaliteit componenten gebruikt, want de scherpte bijvoorbeeld is toch een stuk minder en de rest is boven al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
dolfg schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:54:

Dan nog een vraag, ik heb ooit met name voor HD ready gekozen omdat ik vond dat het tv beeld op een HD ready beter overeind bleef. Het SD signaal hoeft niet zo enorm ge-upscaled te worden bij HD ready als bij Full HD.
Hoe is de kwaliteit van het upscaled signaal tegenwoordig en dan met name bij de VT30, en dan specifiek natuurlijk de 50 en 55 inch.
Is het SD signaal iedere keer een flinke klap in je gezicht vergeleken met bluray of blijft het signaal nog redelijk overeind (ik verwacht natuurlijk geen wonderen van SD upscaled).
Ondanks dat zoiets ook persoonlijke smaak is, hoop ik dat iemand dit objectief kan benaderen. Bijvoorbeeld iemand die ook van een PX80 of andere HD ready monitor afkomt.

Alvast bedankt!
Toen ik de U10 aanschafte kwam vooral in reviews naar voren dat de upscaling van SD gigantisch verbeterd was in de 10 serie (weet niet eens of dat ook voor de U10 was) ten opzichte van de vorige series.
Ik kan je helaas niet vertellen of er daadwerkelijk een groot verschil zit tussen jouw PX80 en de nieuwere plasma's maar digitale tv van UPC met scart aansluiting ziet er verbazendwekkend goed uit naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:57:
[...]

Bericht boven niet gelezen?
Ja zelfde paneel, maar waarschijnlijk toch minder kwaliteit componenten gebruikt, want de scherpte bijvoorbeeld is toch een stuk minder en de rest is boven al vermeld.
Bericht wel gelezen alleen ging je niet in op de panel maar beschreef je de lichtfilter differentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:16:
[...]

Bericht wel gelezen alleen ging je niet in op de panel maar beschreef je de lichtfilter differentie.
Excuus, dacht dat ik dat wel vermeld had maar volgens panasonic is het dus wel hetzelfde paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:53:
Wees dan slim en ga voor de ST30. De S30 kan namelijk ook niet goed met licht omgaan.

Overigens vond ik de D5000 vergeleken met de ST30 zo slecht nog niet. Zwart was best heel netjes voor een LED en ik nam geen backlight bleeding waar. Ook de kleuren waren naar mijn mening goed. Het enige dat de D5000 niet kan is snelle beelden weergeven, daar faalt hij jammerlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Rossi46 op 05-03-2012 22:03 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:02:
[...]

Wees dan slim en ga voor de ST30. De S30 kan namelijk ook niet goed met licht omgaan.

Overigens vond ik de D5000 vergeleken met de ST30 zo slecht nog niet. Zwart was best heel netjes voor een LED en ik nam geen backlight bleeding waar. Ook de kleuren waren naar mijn mening goed. Het enige dat de D5000 niet kan is snelle beelden weergeven, daar faalt hij jammerlijk.
Wees dan slim wat dacht je van het prijsverschil. Ik ga overigens voor de G30, heb niets met 3D televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Rudios schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:23:
[...]

Vind het geen schande hoor. Voor op een slaapkamer is een LCD/LED al snel goed genoeg, vaak ook omdat deze niet groot hoeft te zijn en kleine LED tv's vind ik persoonlijk nog wel te behappen kwa beeld. Maar ga je 1000 euro+ uitgeven of groter dan 50inch - op een acceptabele kijkafstand - dan vind ik voor dat bedrag investeren in een LED echt om te bibberen. Hoe groter de LED hoe beter je de beeldfouten ziet. Dus ach, een LEDje op de kamer is zo erg nog niet ;)

Heerlijk om dit topic over m'n liefde voor Plasma te praten, ik ben bang dat ik een flinke flamewar had gehad, als ik dit in een LED topic had geplaatst ;)
Rudios, hoe groot zou jij gaan met een kijkafstand van 2.30m-2.50m met een bed van 1.60 breed...? ik twijfel zeer tussen een 37 en een 42 inch edgelit led scherm (Ik vloek in de kerk I know maar om er los een topic over te beginnen is ook weer ongepast).. (ben blijkbaar geen snelle beslisser wat dit soort dingen betreft) |:(
Afmetingen van de 2 schermen:
890 x 548 x 75 mm
1.002 x 611 x 75 mm

Ik wil vanmiddag de knoop gaan doorhakken en eindelijk ns gaan bestellen..ik heb al een paar uur bij de MM naar verschillende schermen lopen staren maar het is moeilijk om een scherm in je slaapkamer voor te stellen terwijl je relaxed in bed ligt tov de MM waar je tussen al het multimedia geweld, *tig schermen naast elkaar ziet.
*edit*
En ja ik heb ook gezien dat plasma dat zelfs met de default instellingen bij de MM, plasma er gewoon beter uit ziet qua weergeven van een natuurgetrouw beeld maar voor de slaapkamer weegt dat argument niet op zoals Rudios al eerder zei. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door NIK0 op 06-03-2012 10:08 . Reden: afmetingen erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Goed nieuws van de Helpdesk van Panasonic: De groene blobje kan met een software update, door E-care, worden verholpen.

Op de vraag of dit een update is naar versie 1.801 kreeg ik geen antwoord :/

Ik heb zo mijn twijfels.

[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 07-03-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
NIK0 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:31:
[...]
maar het is moeilijk om een scherm in je slaapkamer voor te stellen terwijl je relaxed in bed ligt tov de MM waar je tussen al het multimedia geweld, *tig schermen naast elkaar ziet.
Knip stukken karton op maat van de beoogde tv's. Bevestig er 1 op de plek waar je je tv wilt hebben. Ga in bed liggen. Kijk of het te groot of te klein is. Wissel met andere formaten tot je tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Sjaaky schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:38:
[...]

Knip stukken karton op maat van de beoogde tv's. Bevestig er 1 op de plek waar je je tv wilt hebben. Ga in bed liggen. Kijk of het te groot of te klein is. Wissel met andere formaten tot je tevreden bent.
Heb nog even rondgespeurd en kwam dit artikel tegen:
http://www.domozine.nl/?c=4&r=&z=&p=1&n=2511

37 inch = 94 cm, kijkafstand 140-280 cm
42 inch = 106 cm, kijkafstand 160-320 cm

Klopt deze aanname..domozine is een vakblad zegt men..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
of je zou, als je een iPhone hebt, deze app kunnen proberen. Heb ik zelf ook gedaan, werkt wel tof, met augmented reality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
r3v0ss schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:20:
of je zou, als je een iPhone hebt, deze app kunnen proberen. Heb ik zelf ook gedaan, werkt wel tof, met augmented reality.
Het idee klinkt geweldig iig ..! is het resultaat bruikbaar..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb een TH37PX-80, dus een al wat oudere serie, maar mijn vraag geldt waarschijnlijk ook voor de huidige series.
Ik heb namelijk ooit in het verleden een aantal van mijn AV inputs uitgeschakeld omdat ik die toch niet gebruikte. Dus als ik nu mijn AV inputs bekijk, mis ik de HDMI2 en de SD ingang.

Maar nou wil ik HDMI2 toch gaan gebruiken en ik heb me rot gezocht hoe ik die ingangen weer in kan schakelen, maar ik kan het echt nergens vinden. Heb alle AV forums zo ongeveer gehad volgens mij.

Mijn gevoel zegt in Hotelmode, maar daar zit het niet volgens mij. Iemand die me uit de brand kan helpen?

Gevonden na lang zoeken: Via het normale menu Instellingen en dan 'Labels voor ingangen'.
Maar daar krijg ik de SD kaart ingang niet actief mee volgens mij. Niet dat ik die wil gaan gebruiken, maar toch.

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 06-03-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
NIK0 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:36:
[...]

Het idee klinkt geweldig iig ..! is het resultaat bruikbaar..?
Als je een grote bak wil aanschaffen en je vrouw overtuigen dat het wel meevalt met de afmetingen werkt ie prima.
Voor een reële indruk niet. De app zit er structureel een flinke maat onder.
Ik heb een 42 inch staan en de app maakte van 42 inch een kleine 37 inch, de 46 inch past perfect over mijn 42 inch.
Dus wil je een 50 inch en werkt de wederhelft niet mee, gebruik deze app! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
dolfg schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:01:
[...]

Als je een grote bak wil aanschaffen en je vrouw overtuigen dat het wel meevalt met de afmetingen werkt ie prima.
Voor een reële indruk niet. De app zit er structureel een flinke maat onder.
Ik heb een 42 inch staan en de app maakte van 42 inch een kleine 37 inch, de 46 inch past perfect over mijn 42 inch.
Dus wil je een 50 inch en werkt de wederhelft niet mee, gebruik deze app! :)
Dubbel lol!
Ik ben net maar weer ns naar de MM geweest en het wordt denk ik toch de 37 inch.
Heb op 2.3 meter gestaan en dat kijkt gewoon lekker. de 42 is net iets de overweldigend voor mijn smaak.Verschil qua prijs is +/- 95 euro.
Moet nu nog de MM verkoper zien te overtuigen dat ie 25 eur van z'n prijs af moet doen :)
Gaan we vanmiddag proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Mandrake466 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:27:
Goed nieuws van de Helpdesk van Panasonic: De groene blobje kan met een software update, door E-care, worden verholpen.

Op de vraag of dit softwareversie 1.801 kreeg ik geen antwoord :/

Ik heb zo mijn twijfels.
Was dat niet een update dat weer allemaal andere negatieve dingen met zich mee bracht?
En volgens mij is het geen software fout in de tv? Zo ziet het er niet uit, want dat groenige zit altijd op dezelfde plekken.
Ach even reacties afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NIK0 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:07:
Heb op 2.3 meter gestaan en dat kijkt gewoon lekker. de 42 is net iets de overweldigend voor mijn smaak.Verschil qua prijs is +/- 95 euro.
Zou hier serieus nog een keer over nadenken... Op 2.3 meter is 42 inch misschien nú wowww maar na drie keer aanzetten is het normaal. Met de 37 inch versie ga je, denk ik, heel snel een "had ik toch maar" gevoel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

[...]
Dubbel lol!
Ik ben net maar weer ns naar de MM geweest en het wordt denk ik toch de 37 inch.
Moet nu nog de MM verkoper zien te overtuigen dat ie 25 eur van z'n prijs af moet doen :)
Ik zit zelf op zo'n 2.5 tot 3 meter met m'n 37PX80. Toen de tv er net stond dacht ik, wow wat groot.
Na een paar weken was ik gewend en dacht ik, hij had ook zeker wel 42" mogen zijn.
Als ik nu wat nieuws aan zou schaffen, zou ik twijfelen tussen 42 of 46 en vermoedelijk voor 46 willen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 06-03-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Brad Pitt schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Zou hier serieus nog een keer over nadenken... Op 2.3 meter is 42 inch misschien nú wowww maar na drie keer aanzetten is het normaal. Met de 37 inch versie ga je, denk ik, heel snel een "had ik toch maar" gevoel krijgen.
Inderdaad, ik ben van (uit m'n hoofd) 34" naar 42" gegaan. In het begin dacht ik echt van, wouw, best groot. Maar nu, 1,5 jaar later, had wel 46"of misschien zelfs 50" mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
r3v0ss schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:28:
Inderdaad, ik ben van (uit m'n hoofd) 34" naar 42" gegaan. In het begin dacht ik echt van, wouw, best groot. Maar nu, 1,5 jaar later, had wel 46"of misschien zelfs 50" mogen zijn.
Zit op 2.75 meter van een 50 inch en heb ook wekelijks spijt dus ik ken het gevoel wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

Dubbel lol!
Ik zou toch echt voor de 42 inch gaan. In het begin is het wennen, maar het went zeker weten en dan is het gewoon veel prettiger.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Adlermann schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:31:
[...]

Dit heb ik ook. Achteraf had ik de 65" willen hebben.
Ik kom van 32 CRT en heb nu 42 en ga naar 50, maar misschien wel naar 55 inch. Het wordt dan van kassie kijken dan toch meer een echte belevenis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
sjaak88 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:12:
[...]

Was dat niet een update dat weer allemaal andere negatieve dingen met zich mee bracht?
En volgens mij is het geen software fout in de tv? Zo ziet het er niet uit, want dat groenige zit altijd op dezelfde plekken.
Ach even reacties afwachten.
Het zit in de besturing van het panel. De monteur liet een paar testslides zien (wit en grijs) vanuit een of ander recovery menu, en die hebben geen groene blob. Via de HDMI poorten etc. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Damn..nu net dacht ik dat ik eruit was...ik ben bang dat jullie gelijk hebben. Ik wil absoluut niet over een maand wakker worden en dan denken..tsjonge had ik maar. Al het voorwerk (cat 6 bekabeling trekken door m'n huis heeft me veel uurtjes werk gekost nu wil ik ook genieten)
ach weet je ik ga voor het originele plan en dat was de 42". mocht ik 'm toch te groot vinden, gaatie naar de huiskamer waar nog een oude philips crt staat..
Thanks Brad Pitt, r3v0ss, Adlermann en jelmervos

[ Voor 26% gewijzigd door NIK0 op 06-03-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NIK0 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:54:
Damn..nu net dacht ik dat ik eruit was...ik ben bang dat jullie gelijk hebben..ach weet je ik ga voor het originele plan en dat was de 42". mocht ik 'm toch te groot vinden, gaatie naar de huiskamer waar nog een oude philips crt staat..
Maar niet over drie weken gaan mopperen dat we een 50 inch hadden moeten aanraden hè! }:|

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Brad Pitt schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:57:
[...]

Maar niet over drie weken gaan mopperen dat we een 50 inch hadden moeten aanraden hè! }:|

;)
BELOOFD..! _/-\o_
Budget+WAF staat dat niet toe dus daar kan ik me makkelijker overheen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Wellicht ten overvloedde maar ik kan ook beamen dat ik toch liever een 50 inch ipv mijn huidige 42inch zou hebben. Zit op een meter of 3 denk ik. Volgens al die meettabelletjes mbt kijkplezier etc kwam toendertijd rond de 42inch uit (of zelfs kleiner). Weet niet wie die heeft opgesteld maar daar klopt helemaal niets van :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

thewizard2006 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:03:
Wellicht ten overvloedde maar ik kan ook beamen dat ik toch liever een 50 inch ipv mijn huidige 42inch zou hebben. Zit op een meter of 3 denk ik. Volgens al die meettabelletjes mbt kijkplezier etc kwam toendertijd rond de 42inch uit (of zelfs kleiner). Weet niet wie die heeft opgesteld maar daar klopt helemaal niets van :)
Het hangt er ook nog vanaf op je op een Full HD of HD ready televisie kijkt en of het HD of SD beeldmateriaal is. In de tijd dat ik mijn tv kocht, waren vrijwel alle uitzendingen in SD. Dat is tegenwoordig wel aardig beter geworden. Sommige van die tabelletjes houden geen rekening met deze factoren.

Gaat een beetje offtopic, maar voor degene die deze nog niet kennen, is wel interessant:
http://carltonbale.com/1080p-does-matter

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 06-03-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hars73 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:06:
[...]

Het hangt er ook nog vanaf op je op een Full HD of HD ready televisie kijkt
Dat niet zozeer denk ik (zeker niet met 42 inch)
en of het HD of SD beeldmateriaal is.
Dat dan weer wel inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

[...]

Dubbel lol!
Nooit voor de kleinere maat gaan, nooit! Als je twijfelt tussen een 37inch en een 42. Dan haal ik je wel even de twijfel weg; ga voor de 42inch! In het begin lijkt alles groot, maar na 1 uur TV kijken kan je gerust al gaan zeggen: hmm, had best een maatje groter kunnen zijn. De grootte went gewoon verschrikkelijk snel. Bakbeesten zijn het allang niet meer daar het design gewoon erg strak en super plat is! Ik kijk nu op een vt30 50inch op 3meter en ik weet zeker dat mijn volgende TV een Panasonic 65inch wordt. In mijn thuisbioscoop projecteer ik op ongeveer 140inch en ik zit daar op 3.5 meter afstand. Bigger is better! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rudios op 06-03-2012 17:06 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Rudios schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:02:
[...]

Nooit voor de kleinere maat gaan, nooit! Als je twijfelt tussen een 37inch en een 42. Dan haal ik je wel even de twijfel weg; ga voor de 42inch! In het begin lijkt alles groot, maar na 1 uur TV kijken kan je gerust al gaan zeggen: hmm, had best een maatje groter kunnen zijn. De grootte went gewoon verschrikkelijk snel. Ik kijk nu op een vt30 50inch op 3meter en ik weet zeker dat mijn volgende TV een Panasonic 65inch wordt. In mijn thuisbioscoop projecteer ik op ongeveer 140inch en ik zit daar op 3.5 meter afstand. Bigger is better! :) Bakbeesten zijn het allang niet meer daar het design gewoon erg strak en super plat is!
Grote tv kijkt beter, maar sommige woonkamers laten het niet toe.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

In de zin van plaatsgebrek, of in de zin van 'past visueel' niet in de kamer?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Rudios schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:14:
In de zin van plaatsgebrek, of in de zin van 'past visueel' niet in de kamer?
Beidde ,al valt er met het 2e nog prima te leven.

Gelukkig is ruimte bij de meeste huizen geen probleem.

Bij mij thuis is er niet veel ruimte voor wandbevesiging.
Ook zit je met de zit opstelling . Tv moet wel in het zicht zijn.

Ook word je beeld minder scherp (1080p verdeeld over een groter oppervlak)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Rudios schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:02:
[...]

Nooit voor de kleinere maat gaan, nooit! Als je twijfelt tussen een 37inch en een 42. Dan haal ik je wel even de twijfel weg; ga voor de 42inch! In het begin lijkt alles groot, maar na 1 uur TV kijken kan je gerust al gaan zeggen: hmm, had best een maatje groter kunnen zijn. De grootte went gewoon verschrikkelijk snel. Bakbeesten zijn het allang niet meer daar het design gewoon erg strak en super plat is! Ik kijk nu op een vt30 50inch op 3meter en ik weet zeker dat mijn volgende TV een Panasonic 65inch wordt. In mijn thuisbioscoop projecteer ik op ongeveer 140inch en ik zit daar op 3.5 meter afstand. Bigger is better! :)
ik heb geluisterd :) , de 42" is besteld! viel niet mee aangezien tijdens mn bestelprocedure opeens de tv uitverkocht bleek. (zul je altijd zien) nu via een andere toko besteld en bevestiging binnen gekregen. ( geloof het pas alstie binnen is) nogmaals bedankt iedereen voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
Panasonic nederland heeft de prijzen van haar 2012 lijn bekend gemaakt.

nieuws: Panasonic maakt NL-adviesprijzen 2012-tv-modellen bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Las het ook. Volgensmij liggen de adviesprijzen een stuk lager dan vorig jaar. E1999 voor een VT50 is vrij sweet....

FF de goede tests afwachten. Dan gaat wellicht mijn 42pz85 vervangen worden..... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

NIK0 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:21:
[...]

ik heb geluisterd :) , de 42" is besteld! viel niet mee aangezien tijdens mn bestelprocedure opeens de tv uitverkocht bleek. (zul je altijd zien) nu via een andere toko besteld en bevestiging binnen gekregen. ( geloof het pas alstie binnen is) nogmaals bedankt iedereen voor de support!
Goede keuze en mooie TV! Alvast veel plezier ermee!! 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de G30 gekocht :). Iemand enig idee hoe ik viewing mode in professional 1 zet? Ik zie dit namelijk niet tussen de instellingen staan. Het stopt namelijk na foto mode. Waar ik me overigens aan stoor, waarom is wit op de Panasonic g30 niet wit? Ziet er namelijk niet wit uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:34:
Ik heb net de G30 gekocht :). Iemand enig idee hoe ik viewing mode in professional 1 zet? Ik zie dit namelijk niet tussen de instellingen staan. Het stopt namelijk na foto mode. Waar ik me overigens aan stoor, waarom is wit op de Panasonic g30 niet wit? Ziet er namelijk niet wit uit.
Je moet naar instellingen (staat onder beeld, geluid en timer) gaan in het menu. Daar kun je geavenceerde instellingen aanzetten. ISFCCC aanzetten dus.

Wit is inderdaad niet echt wit op dit toestel. Op de instelling normal en foto is dit nog het beste naar mijn mening. En de kleuren niet op warm zetten.

Het is al veel gemeld op dit forum (en door panasonic zelf) dat alle plasmas van pana dit jaar een groenige waas of vlek hebben in het beeld. Vooral zichtbaar bij witte en grijze beelden.
Bij de 1 duidelijker zichtbaar dan bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat een advies prijzen zeg.
Ik ga in mei verhuizen en wil dan een 65" panasonic aanschaffen.

Hopelijk is de VT30 er dan nog want 3999,- voor de vt50 gaat me echt te ver.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg wat baal ik ervan om nu mijn D5000 omgeruild te hebben voor een Panasonic G30, Playstation 3 beelden is echt niet om aan te zien met die slechte wit waarde. Deze gaat morgen of teruggebracht worden of de verkoop in.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:34:
Omg wat baal ik ervan om nu mijn D5000 omgeruild te hebben voor een Panasonic G30, Playstation 3 beelden is echt niet om aan te zien met die slechte wit waarde. Deze gaat morgen of teruggebracht worden of de verkoop in.
8)7
Volgens mij heb je te lang naar Samsung kleuren gekeken :P
Het wit dat je bij normal en cool kleurtemparatuur ziet, lijkt misschien witter maar daar zit te veel blauw in.
Het wit op Warm is hoe het ongeveer hoort, betekent natuurlijk niet dat jij dat mooi vindt maar het is wel zo bedoeld door makers.
Van een onrealistisch felle kleuren festijn, naar realistische kleuren waarbij het niet lijkt dat er een grote bouwlamp op de gezichten van mensen aan het schijnen is, kan een moeilijke switch zijn.
Zelfde probleem bij mijn ouders die dat felle blijkbaar toch mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:34:
Zet je kleuren eens in "spel" modus op koel. Ik denk dat je dan wel wit krijgt dat jij mooi vindt. Het is dan eigenlijk meer blauw, maar dat was op de Samsung denk ik ook zo.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Donstil schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:42:
Wat een advies prijzen zeg.
Ik ga in mei verhuizen en wil dan een 65" panasonic aanschaffen.

Hopelijk is de VT30 er dan nog want 3999,- voor de vt50 gaat me echt te ver.
Vind het persoonlijk wel meevallen. Volgens mij is het niets hoger (in sommige gevallen zelfs lager) dan de adviesprijzen toen de VT30 uit kwam. Het is alleen wel de vraag of de meerprijs van de VT50 ten opzichte van de VT30 het waard is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FeaR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Vind het persoonlijk wel meevallen. Volgens mij is het niets hoger (in sommige gevallen zelfs lager) dan de adviesprijzen toen de VT30 uit kwam. Het is alleen wel de vraag of de meerprijs van de VT50 ten opzichte van de VT30 het waard is.
Voor mij wel als de beeldkwaliteit minimaal gelijk is aan VT30, er geen nieuwe rare defecten opzitten en de green blob afwezig is. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
Recent verschenen review van een ST50 uit Amerika, hierbij de link voor de geïnteresseerden.

First review: 2012 Panasonic TC-P50ST50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Almo86 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:50:
Recent verschenen review van een ST50 uit Amerika, hierbij de link voor de geïnteresseerden.
Betrap mezelf er altijd op dat die testbeelden er mooi uit zien en dan pas besef dat ik ze zit te bekijken op een brakke Acer LCD monitor :P Nou ja, het besef dat je makkelijk beïnvloedbaar bent is tenminste alsnog iéts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Net met Panasonic / Ecare gebeld.
Een vrouw vroeg mij of ik een technische vraag had en verbond mij door met de technische afdeling waar ik mijn vraag / probleem neerlegde en die man verbind mij doodleuk weer terug =/

Ach mevrouw stuurt gewoon een monteur even langs 8)7
Nu maar hopen dat de monteur inderdaad een oplossing heeft voor de green blob.

Dan kan ik meteen vragen wat de reden is om Europeanen een minder uitgebreidde ST30 te geven dan Amerikanen...
Wie weet is de monteur zo aardig om mijn ST even naar een GT of VT te zetten in de service menu zodat ik gewoon zoals Amerikanen dat wel kunnen mijn Gamma kan instellen |:(

Dit truukje had ik wel bij mijn U10, 1 nummertje veranderen in de Service menu en voila volledig 'unlocked'
Ik neem aan dat niemand hier toevallig iets over weet? O-)
Aangezien ik helaas nog niks op internet heb gevonden, maja dat was ook bij de U10 moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001

Imhotep

The Dark Side

sinds afgelopen zaterdag heb ik een 46"GT30.
Daarvoor heb ik altijd een CRT scherm gehad, dus dit is mijn eerste ervaring met een flatscreen.
Tot nu toe alleen maar positief, nu zie je pas wat je altijd hebt gemist op een CRT.
Vooral de beelden van BR zijn geweldig te noemen.

Nu heb ik er een aantal weken/maanden over gedaan om een TV uit te zoeken en daardoor heb ik hier al ontzettend veel gelezen de afgelopen tijd. En 1 ding waar ik me zorgen over maakte was het inbranden en het inspelen.

Bij het typen van dit bericht heb ik de waarschuwing gelezen over het inspelen e.d. maar de meeste berichten die ik daarover kan vinden gaan over de VT30 (volgens mij de meestegebruikte hier) en aangezien deze toch andere instellingen heeft dan de GT30 heb ik hier toch een vraag over.

Zijn er bepaalde instellingen die ik ABOLUUT moet mijden tijdens de inspeel periode
En een compleet andere vraag:
Heeft het nu om een tv te laten calibreren als je de beelden nu al goed vind? (oftewel, kun je het verschil zien als het beeld nog beter is)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Kwa instellingen niet zozeer, pixel orbiter op aan zetten is misschien wel handig.
Enige wat gewoon not done is, is statische beelden laten zien zoals de felle sbs6 logo etc. Maar de pixel orbiter helpt daar enigzins bij.
En wil je het echt 'goed' doen, dan moet je je plasma de eerste 100 uur inspelen met behulp van verschillende achtergrond kleuren die elkaar om de ~30 seconden afwisselt.
Hierdoor wordt ieder plasma cell even snel ingespeeld, of je dit uberhaupt merkt is nog maar de vraag.

En je plasma laten calibreren kan zeker een positief effect hebben, alhoewel ze volgens mij alles instellen voor een donkere kamer en ze het zo proberen in te stellen dat het de afgesproken normen heeft.
Maar dat betekend helemaal niet dat het in jouw leefomgeving optimaal is en of je dat wel mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:30:
Kwa instellingen niet zozeer, pixel orbiter op aan zetten is misschien wel handig.
Enige wat gewoon not done is, is statische beelden laten zien zoals de felle sbs6 logo etc. Maar de pixel orbiter helpt daar enigzins bij.
En wil je het echt 'goed' doen, dan moet je je plasma de eerste 100 uur inspelen met behulp van verschillende achtergrond kleuren die elkaar om de ~30 seconden afwisselt.
Hierdoor wordt ieder plasma cell even snel ingespeeld, of je dit uberhaupt merkt is nog maar de vraag.

En je plasma laten calibreren kan zeker een positief effect hebben, alhoewel ze volgens mij alles instellen voor een donkere kamer en ze het zo proberen in te stellen dat het de afgesproken normen heeft.
Maar dat betekend helemaal niet dat het in jouw leefomgeving optimaal is en of je dat wel mooi vindt.
Inspelen is pure onzin. Dat hoeft al jaren niet meer. Dati s gewoon een fabeltje dat is blijven hangen. Het advies van panasonic is: instellen en genieten van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
Imhotep schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:21:
Zijn er bepaalde instellingen die ik ABOLUUT moet mijden tijdens de inspeel periode
En een compleet andere vraag:
Heeft het nu om een tv te laten calibreren als je de beelden nu al goed vind? (oftewel, kun je het verschil zien als het beeld nog beter is)
Gewoon zetten op "THX" en genieten. Het enige wat je NIET MOET doen is een hoog contrast en hoge scherpte (vermijd DYNAMIC) gebruiken tijdens de eerste 200 uren. Hiermee verklein je de kans op IR en BURN.

Inspelen met een BREAK-IN dvd kan ook, gewoon een paar slider in een loop laten afspelen, denk overigens niet dat het een MUST is maar wel VERSTANDIG. Beter voorkomen dan genezen ;)
Of je het verschil gaat zien hangt van jezelf af, hoe scherp ben je en hoe snel ben je tevreden. Professionele calibratie kost een paar honderd €. Op het AVforum kwam ik een aantal links tegen over calibreren.
AVForums believes in promoting best practice when it comes to setting up TVs and using accepted industry standards. This helps you achieve the best possible picture quality from your TV.
http://www.youtube.com/watch?v=D-l1AFroyO4
YouTube: Tutorial - LCD and Plasma technologies
http://www.youtube.com/watch?v=k7PbLeSRZxU
YouTube: Tutorial - What do the controls on a TV do?
http://www.youtube.com/watch?v=6JKR6ofUZBQ
http://www.youtube.com/watch?v=bO8wgJ43NTw

[ Voor 39% gewijzigd door Almo op 07-03-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
sjaak88 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:49:
Net met Panasonic / Ecare gebeld.
Een vrouw vroeg mij of ik een technische vraag had en verbond mij door met de technische afdeling waar ik mijn vraag / probleem neerlegde en die man verbind mij doodleuk weer terug =/

Ach mevrouw stuurt gewoon een monteur even langs 8)7
Nu maar hopen dat de monteur inderdaad een oplossing heeft voor de green blob.

Dan kan ik meteen vragen wat de reden is om Europeanen een minder uitgebreidde ST30 te geven dan Amerikanen...
Wie weet is de monteur zo aardig om mijn ST even naar een GT of VT te zetten in de service menu zodat ik gewoon zoals Amerikanen dat wel kunnen mijn Gamma kan instellen |:(

Dit truukje had ik wel bij mijn U10, 1 nummertje veranderen in de Service menu en voila volledig 'unlocked'
Ik neem aan dat niemand hier toevallig iets over weet? O-)
Aangezien ik helaas nog niks op internet heb gevonden, maja dat was ook bij de U10 moeilijk te vinden.
Als je de helpdesk mag geloven wordt de green zweem verholpen met een software update die alleen door een e-care monteur kan worden uitgevoerd.

Laat het ons weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een 46 of 42" 30GT willen bestellen (afstand 3-4 meter). Prijsverschil is vrij groot, dus vandaar dat een 42" mijn voorkeur heeft.

Ik zou hem voornamelijk gaan gebruiken voor films te streamen (50 %) (eerste maanden via PC, tot ik mediastreamer heb) en PS3'en (35 %) en Blu-ray PS3 (15 %).
Ik had gehoord dat plasma niet aan te raden is als je hem aansluit voor PC/PS3, zeker omdat het kan inbranden. Ik zeg mijn game nogal is op pauze en ben even voor een uurtje weg, kan dat kwaad?
En wat is het grootste verschil tussen de G30 en GT30? (specs zeggen niets)
En het laatste: is de 200 euro extra voor de VT30 de moeite waard?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:47:
[...]

Inspelen is pure onzin. Dat hoeft al jaren niet meer. Dati s gewoon een fabeltje dat is blijven hangen. Het advies van panasonic is: instellen en genieten van je tv.
En dit klopt dus niet,elke plasma moet inspelen de eerste periode,ook de pana.Het blijft gewoon zo dat een plasma het meest gevoelig is de eerste paar honderd uur en dat in die tijd ook het fosfor het snelst veroudert,dat word langzaam steeds beter.Maar een plasma heeft wle degelijk nog steeds een gebruiksaanwijzing.Sowieso statische plaatsen vermijden en het contrast niet te hoog.En natuurlijk uitkijken met de roemruchte logo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:11:
En dit klopt dus niet,elke plasma moet inspelen de eerste periode,ook de pana.
Op welke bladzijde van de handleiding kan ik dit vinden? Doe maar een willekeurig model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:05:
Ik zou een 46 of 42" 30GT willen bestellen (afstand 3-4 meter). Prijsverschil is vrij groot, dus vandaar dat een 42" mijn voorkeur heeft.

Ik zou hem voornamelijk gaan gebruiken voor films te streamen (50 %) (eerste maanden via PC, tot ik mediastreamer heb) en PS3'en (35 %) en Blu-ray PS3 (15 %).
Ik had gehoord dat plasma niet aan te raden is als je hem aansluit voor PC/PS3, zeker omdat het kan inbranden. Ik zeg mijn game nogal is op pauze en ben even voor een uurtje weg, kan dat kwaad?
En wat is het grootste verschil tussen de G30 en GT30? (specs zeggen niets)
En het laatste: is de 200 euro extra voor de VT30 de moeite waard?
Ik zelf zit op een afstand van max 2.5 meter en ik vond mijn 42inch al gauw te klein ;)
Nu met 50 inch ben ik tot nu toe tevreden. Jij met je 3 a 4 meter zou ik dus zeker 46 inch aanraden.

En ja plasma kan nog steeds retentie geven, echt inbranden moet je het wel heel bont maken.
Zelf gebruik ik de plasma als computerscherm en heb met de ST30 helemaal geen last van retentie nog, dit had ik wel met de U10 maar even een 10minuten serie / film kijken en het was weg.

En je game voor een uur op pauze zetten met je tv nog aan? Is het te veel moeite om 1 knopje in te drukken? :P
Gewoon een beetje met zorg met je plasma omgaan en er is echt niks aan de hand.

Verschil tussen G30 en GT30 is vooral dat de laatste 3d is waardoor deze ook de snellere fosfor gebruikt, oftewel iets beter paneel heeft. De VT30 heeft beter uiterlijk, beter geluid en een betere lichtfilter maar is kwa paneel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:36:
[...]
En je game voor een uur op pauze zetten met je tv nog aan? Is het te veel moeite om 1 knopje in te drukken? :P
Gewoon een beetje met zorg met je plasma omgaan en er is echt niks aan de hand.
Neen, niet teveel. Maar ik durf de kamer nogal uit te lopen met de denken dat ik direct terugben maar dan toch een uur of 2-3 wegblijf :p. Maar wss kan je wel instellen dat ie sowieso beelden vertoond als het scherm te lang stilstaat.
sjaak88 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:36:
[...]
Verschil tussen G30 en GT30 is vooral dat de laatste 3d is waardoor deze ook de snellere fosfor gebruikt, oftewel iets beter paneel heeft. De VT30 heeft beter uiterlijk, beter geluid en een betere lichtfilter maar is kwa paneel hetzelfde.
3D interesseert mij eigenlijk geen "hol".
Is er veel verschil tussen de ST30 vs de GT30, anders koop ik een ST30 in 50".

Nu nog 3 toestellen in de running:
GT30 46"
ST30 46" of 50"
Samsung UE46D5720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:53:
[...]

3D interesseert mij eigenlijk geen "hol".
Is er veel verschil tussen de ST30 vs de GT30, anders koop ik een ST30 in 50".

Nu nog 3 toestellen in de running:
GT30 46"
ST30 46" of 50"
Samsung UE46D5720
Kwa paneel zijn ze hetzelfde, maar de GT30 heeft een stuk meer opties om te kalibreren en THX certificering.
Bij de ST30 moet je genoegen nemen met True Cinema wat ongeveer hetzelfde beeld geeft als de THX modus op de GT.
Tevens leuk om te vermelden is dat de ST30 het laagste input lag heeft, oftewel leuk voor het gamen ;)
Dit doet de ST beter dan de GT om 1 of andere reden.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaak88 op 07-03-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:58:
[...]

Kwa paneel zijn ze hetzelfde, maar de GT30 heeft een stuk meer opties om te kalibreren en THX certificering.
Bij de ST30 moet je genoegen nemen met True Cinema wat ongeveer hetzelfde beeld geeft als de THX modus op de GT.
Ah, dan zal het wss nen ST30 worden. Ik en instellen :p ... Ik rush normaal gewoon het menu door, pas wat kleuren aan en dat is't.

En momenteel 50" voor weinig geld: 800 euro.
En gezien het ook voor te gamen is, altijd leuk om FIFA ofzo te spelen op een 50" schermpje.

Merci voor de info!

Iets gekend van de S30? Wel nog goedkoper.
Misschien toch nen 42", 200 euro opleg is toch veel voor 8" :).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
Brad Pitt schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:13:
[...]
Op welke bladzijde van de handleiding kan ik dit vinden? Doe maar een willekeurig model.
Niet terug te vinden in de handleiding maar op de Panasonic website wordt wel vermeld dat de eerste paar honderden uren statische beelden vermeden moeten worden en het contrast 50% omlaag moet!!
Q12. What can I do to prevent Uneven aging (image retention) when viewing cable or satellite music channels, or channels with stationary logos?

Answer:

Plasma televisions are shipped from the factory with the contrast control at a high setting to provide a bright picture under typical dealer's showroom lighting conditions. In your home, the room light levels are usually one half or less than that in retailer's showroom.
Therefore, when the plasma is initially installed, it is best to do the following:
  1. Make sure the display is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
  2. Turn down the Picture control (contrast level) to 50%(center) or less.
  3. Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
  4. Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, H-FILL or 4:3 Full).
  5. Note:For models with "H-FILL" or "4:3 Full " mode, please see "Q5. What does the Aspect button control?" for further information.
  6. Avoid any static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.) during the first one hundred hours.
Pagina: 1 ... 6 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.