Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:12:
[...]

de draadloze adapter van netgear werkt vaak wel. Maar ook niet alle. Ik had een adapter bij mijn panasonic bluray speler, maar die werkte niet met de vt30 die ik had. Dus ze zijn wel kieskeurig :)
Ik heb er een van Sitecom, ik ga diverse fora even doorzoeken om uit te zoeken welke adapter mogelijk werkt. Via bol.com heb ik een shop gevonden die ze voor 55 euro verkoopt (nieuw), das eventueel nog te doen.

edit: een Wifi repeater lijkt ook een optie, voor ~30 dollar bij DealExtreme een kastje die je in t stopcontact stopt die je Wifi extend en daarbij ook een utp uitgang heeft zodat en bedraad apparaat daarop aangesloten kan worden. Mogelijkheden genoeg om te onderzoeken dus :9

edit: ik denk dat bedraad nog wel gaat lukken ook, das wel het best om te hebben opzich (mbt. streamen enzo) :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cartman! op 19-11-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Om de 'plainbows' wat minder opvallend te maken probeer ik nu het contrast wat lager in te stellen. Ik vraag me nu alleen af wat voor gevolgen dat heeft voor gamma/brightness.

Voorheen gebruikte ik de instellingen van David Mackenzie van hdtvtest.com (ik realiseer me dat dat absoluut geen 'calibratie' voor mijn exemplaar is), maar nadat ik het contrast van de voorgestelde 46 naar bijv. 26 verlaag heb ik het idee dat er niet meer veel klopt van het contrast van de verschillende kleuren t.o.v. elkaar.

Klopt het dat een dergelijke set instellingen alleen 'correct' is bij precies dié contast-instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Spark_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:11:
Om de 'plainbows' wat minder opvallend te maken probeer ik nu het contrast wat lager in te stellen. Ik vraag me nu alleen af wat voor gevolgen dat heeft voor gamma/brightness.

Voorheen gebruikte ik de instellingen van David Mackenzie van hdtvtest.com (ik realiseer me dat dat absoluut geen 'calibratie' voor mijn exemplaar is), maar nadat ik het contrast van de voorgestelde 46 naar bijv. 26 verlaag heb ik het idee dat er niet meer veel klopt van het contrast van de verschillende kleuren t.o.v. elkaar.

Klopt het dat een dergelijke set instellingen alleen 'correct' is bij precies dié contast-instelling?
constrast moet je niet lager zetten, dat heeft echt een dodelijk effect op je detail in detail, verzadiging in het algemeen, gamma, etc.

Contrast op default laten is mijn advies en maar te wennen aan die rainbows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Contrast onder de 36 zou ik inderdaad niet doen: ik mis dan ook detail, verzadiging en punch in het beeld. De individuele waarde zou naar mijn mening van je omgevingslicht moeten afhangen. In een donkere ruimte is een hoog contrast al snel teveel. De laagste waarde die ik gebruik is 38, hoewel de standaard 36 ook goed zou kunnen.
Boven de 46 ga je per tik omhoog snel detail missen in near-white (254-244 levels). Ik heb hem zelf gekalibreerd op 40 en nagemeten op 36 en 46, binnen die marge is de kalibratie nog in orde. Maak je een stap van 46 naar 26 dan kan ik me goed voorstellen dat er weinig overblijft van met name een correcte gamma.

David Mackenzie settings voor witbalans / CMS kun je idd beter vergeten, beter laat je alles dan op 0 staan of doe je het zelf op het oog m.b.v. een geschikt referentiebeeld. Zelfde geldt voor de "I used the D-Nice settings" dat je zoveel leest op avsforum, om moe van te worden. De rest van de Mackenzie settings vind ik een handige richtlijn voor het snel instellen van een exemplaar dat net uit de doos komt, met die settings pak je al een flinke verbetering ten opzichte van de "Normal" instelling inclusief normal kleurtemperatuur.
Maar juist contrast vind ik dus erg afhankelijk van kijkomstandigheden.

Edit: even een toelichting waarom ik zo tegen het overnemen van white balance / CMS settings ben. Vooral de hue en saturation van groen was dik de verkeerde kant op en had bij mij een desastreuzer effect op het totaalbeeld dan alles gewoon op 0 laten staan. Al het groen had een overdreven vergeelde tint, om over over de weergave van huidtinten nog maar te zwijgen.

TX-P42ST50 Mackenzie settings / mijn settings
White Balance:
High
R 3 / 0
G -2 / 0
B 4 / 1
Low
R 0 / 4
G -5 / -3
B -4 / 0

CMS:
Hue
R -9 / -3
G -2 / 5
B 0 / 1
Saturation
R 11 / 6
G -6 / 9
B 3 / 3
Luminance
R 0 / 1
G 0 / 2
B 5 / 1

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 20-11-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ga waarschijnlijk een deze dagen de 42UT50 bestellen. Iemand die me hiervan nog kan weerhouden?
Het internet is zo lovend over dit scherm dat dit wel echt een goede keus moet zijn.
Ik kijk overdag nooit tv dus ik neem aan dat het grootste struikelblok van deze tv dan niet echt meer van toepassing is? Mijn tweede tegenargument is dat 42" misschien te groot is in een klein apartement.

Mijn alternatief is een samsung led namelijk de 40ES5500. Heel iets anders maar ook een mooi scherm. Het is lastig dat je de twee niet even makkelijk naast elkaar kan zetten.
Ik ga het alleen gebruiken voor een HTPC en gaming.

Is het verhaal bij plasma nog steeds dat die uren achter elkaar moet worden "ingewerkt" ik lees verschillende verhalen.

ps: ik kijk nu op een schermpje van 24" op 3 m afstand dus elke tv gaat een sprong voorwaarts worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
42" op 3m is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:48
Inderdaad, ik kijk naar 50" op 2,5-3 meter, gaat prima.
Nog geen seconde spijt van gehad. 55 had eigenlijk ook best gekund....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wingsofgold schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:13:
Ik ga waarschijnlijk een deze dagen de 42UT50 bestellen. Iemand die me hiervan nog kan weerhouden?
Moet dat dan? :) Ik denk niet dat iemand je hier gaat afhouden van de UT50... of het moet iemand zijn die je een ST-, GT- of VT50 aan wil smeren. :)
Het internet is zo lovend over dit scherm dat dit wel echt een goede keus moet zijn.
Ik kijk overdag nooit tv dus ik neem aan dat het grootste struikelblok van deze tv dan niet echt meer van toepassing is? Mijn tweede tegenargument is dat 42" misschien te groot is in een klein apartement.
42 inch op 3 meter is keurig, niet te groot, niet te klein naar mijn mening. Hoeft niet te misstaan in een kleine ruimte als je de opstelling een beetje bescheiden houdt. Nou ja, kwestie van smaak natuurlijk, de meeste mensen kiezen toch voor de tv pontificaal op de opvallendste plek in de woonkamer, als ik de gemiddelde woonkamer plaatjes op t internet zie.
Mijn alternatief is een samsung led namelijk de 40ES5500. Heel iets anders maar ook een mooi scherm. Het is lastig dat je de twee niet even makkelijk naast elkaar kan zetten.
Ik ga het alleen gebruiken voor een HTPC en gaming.
Heb je deze twee gelezen?

http://www.hdtvtest.co.uk...32es5500-201207031898.htm
http://www.hdtvtest.co.uk...p50ut50b-201209252218.htm

Zo ja dan weet je het wel denk ik, wat betreft beeldkwaliteit voor HTPC gebruik.

Het enige dat je nog kan weerhouden van de UT50 is het gaming gebruik. Vanwege 1. angst voor retentie / inbranden (als je lang gaat zitten gamen met bijv. een statische hub in beeld) en 2. plasma typische effecten als dithering (als je met je neus op het scherm zit tijdens het gamen). M.a.w. ben je panisch voor de gedachte van inbranden/retentie of gebruik je het scherm echt als een pc monitor dan is LED te overwegen. Voor mooie kleuren, diep zwart, goede motion en grote kijkhoeken kies je beter de plasma.
Is het verhaal bij plasma nog steeds dat die uren achter elkaar moet worden "ingewerkt" ik lees verschillende verhalen.
Niet teveel zorgen om maken, gewoon de gebruikte beeldmodi (ik stel voor game en true cinema) netjes instellen (contrast niet meteen maximaal dus) en gewoon tv kijken. En dus niet meteen uren gaan gamen met statische content in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het grote nadeel van de UT is het licht inderdaad maar dat is voor jou dan geen issue, ga ervoor zou ik zeggen. Ik hoop deze week eindelijk m'n 50UT50 te krijgen, ik heb nu 42 en zit ook op 2,5M (mocht je interesse hebben in mijn huidige Pana 42PZ85, stuur maar een DM). De grootte wen je imo wel snel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier een 42" op 2 tot 2,5 meter. Dat is prima te doen. Groter zou ik niet gaan als je ook nog (sd) tv kijkt. Dat is al soms storend op dit formaat/afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Thanks allemaal voor de positieve berichten. Ben zeker overtuigd!

@cap: heb zeker de reviews gelezen. Vooral die review over de ut50 wekte mijn interesse, anders nooit aan plasma gedacht,(teveel nadelen) en als een reviewer zegt dat die bijna net zo goed is als de ST, dan vraag ik me af waarom deze tv niet veel populairder is.

Het nadeel van inbranden speelt wel mee maar ik game 1 tot nooit meer dan 2 uur achter elkaar dus dat lijkt me dan ook niet echt een probleem.

@cartman: bedankt voor je aanbod, maar 2e hands plasmas ben ik wat huiverig voor. En ik heb liever wat nieuwe technology.

Nog 1 keer maar in de winkel bekijken en dan maar bestellen. Ik laat wel weten of die in huis ook zo mooi eruit ziet als iedereen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
jopie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:13:
[...]

Eigenlijk kan het bijna niet te groot. Ik heb zelf 42" op 2,5meter. Na 3 weken dacht ik: Hmmm, 50" was misschien beter geweest. Jij koopt een 50" en zegt dat 55" ook best kon. Waarschijnlijk kan 60" ook nog prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Nou tot op heden niets dan plezier gehad van mijn VT50. Een BDT-220 Blu-ray erbij aangeschaft, The Avengers 3D erbij gekocht en alles eens rustig gechecked van t weekend en och och...wat heerlijk allemaal. alles spat in full hd 1080p gewoon van t scherm af met THX mode in bijvoorbeeld The Dark Knight. Dan de 3D ervaring, voor mij helemaal nieuw...echt geweldig om in de openingsscene van The Avengers achter die heli aan t zweven als t ware.

t enige wat even schrikken was is als ik op een HDMI kanaal afstem waar niks aan gekoppeld is, zie je dus dat HDMI logo met in het verlengde een horizontale verlichte streep. dat is nergens anders waarneembaar dus ik denk dat dat iets van dat logo afstraalt in t verlengde van de tv. Wel apart maargoed, t zal niets ernstigs wezen.

Behalve dat, heerlijke tv! Voorlopig nog wel even tv kijken in 4:3 full formaat zonder logo's of meuk om risico op IR uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
wingsofgold schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:01:
@cap: heb zeker de reviews gelezen. Vooral die review over de ut50 wekte mijn interesse, anders nooit aan plasma gedacht,(teveel nadelen) en als een reviewer zegt dat die bijna net zo goed is als de ST, dan vraag ik me af waarom deze tv niet veel populairder is.
Het verschil in specs tussen de ST en UT is best wel groot en de ST is ook nog heel goed betaalbaar.
Daarnaast, Zoals ik de testen interpreteer zit de algehele beeldkwaliteit van ST stiekem tussen de GT en VT in (net boven de GT zeg maar).
De GT is beter te caliberen maar de ST heeft weer betere zwartewaardes maar heeft wel dezelfde contrast ratio en filter. Die betere calibratie is leuk maar in hoeverre is dit ook werkelijk te zien. Ook de met de 2 punts calibratie is de ST binnen te geldende foutmarge te krijgen en daardoor zou het niet zichtbaar zijn.

Al met al is de UT een goede voordelige keus maar is biedt de ST nog net meer voor zijn geld en maakt de ST toch populairder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:13:
[...]

Kijk 55 op 2.75 en dat gaat uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Athome schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:16:
[...]
Het verschil in specs tussen de ST en UT is best wel groot
Dat valt wel mee imo. Het voornaamste punt is dat de UT geen infinite black pro heeft en als jij een verduisterde kamer hebt dan werkt dat juist in je voordeel. De 50UT50 is afgelopen weken 50 euro duurder geworden (ik heb hem besteld voor 694 euro) dus het verschil tussen de UT en ST wordt daarmee qua prijs iets kleiner waarmee de ST interessanter zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:12
Cartman! schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:09:
[...]

Dat valt wel mee imo. Het voornaamste punt is dat de UT geen infinite black pro heeft en als jij een verduisterde kamer hebt dan werkt dat juist in je voordeel. De 50UT50 is afgelopen weken 50 euro duurder geworden (ik heb hem besteld voor 694 euro) dus het verschil tussen de UT en ST wordt daarmee qua prijs iets kleiner waarmee de ST interessanter zou worden.
Waar lees je dat 's avonds de UT50 beter is dan de ST50? :)

De UT50 mist toch wel wat meer dingen hoor:

contrast is lager, kleurgradaties is lager, Geen filter (heb jij al genoemd), ingebouwde speakers zijn een stuk slechter, 1 hdmi poort minder, geen ingebouwd draadloos WiFi, geen USB-HDD recording.

Ik kijk regelmatig overdag in het weekend tv dus voor mij is de UT50 geen optie. Ik heb een G30 gehad en dat was drie keer niks voor mij.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:30:
[...]
Waar lees je dat 's avonds de UT50 beter is dan de ST50? :)
Dat las ik in wat reviews van AVForums maar dat kan ik mis hebben.
De UT50 mist toch wel wat meer dingen hoor:

contrast is lager
Dat kan ik niet echt terugvinden maar zou kunnen.
kleurgradaties is lager,
Volgens HDtvTest is dit in praktijk niet echt merkbaar.
ingebouwde speakers zijn een stuk slechter
Daar kan ik me niet aan storen eigenlijk.
1 hdmi poort minder
Ik heb er aan 2 genoeg, binnenkort koop ik een nieuwe versterker waar 4 poorten op zitten en hoeft er maar 1 naar de TV.
geen ingebouwd draadloos WiFi
Ik ga het bekabeld oplossen, altijd stabieler dan WiFi. En zodra ik boven ook een UPC mediabox heb dan heb ik die functie helemaal niet meer nodig meteen.
geen USB-HDD recording.
Daar heb ik een UPC mediabox voor

Eigenlijk alle punten zijn voor mij persoonlijk niet relevant, het bespaart mij 300 euro door de UT te nemen. Bovendien vind ik de ST spuuglelijk door die grijze bezel, mijn vrouw ook. Over het uiterlijk hoeven we echter geen discussie te voeren, dat is eerder geprobeerd en dat kwam de sfeer niet ten goede.

Overall denk ik dat als je de TV ook overdag gaat gebruiken je beter af bent met de ST, alleen 's avonds of zoals wij voor in de slaapkamer dan is de UT meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb een PVR van Ziggo dus in feite is USB recording dan niet interssant. Maar laat USB recording nou ook werken als TimeShift wanneer je gewoon via de TV kijkt. En dat vind ik wel interessant. Ik heb er al regelmatig gebruik van gemaakt.

Zo'n gekke optie is het dus niet.

Volgens Panasonic heeft de UT50 een contrast van 4.000.000:1 en de ST50 een contrast van 5.500.000:1 (net als de GT50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:40:
Ik heb een PVR van Ziggo dus in feite is USB recording dan niet interssant. Maar laat USB recording nou ook werken als TimeShift wanneer je gewoon via de TV kijkt. En dat vind ik wel interessant. Ik heb er al regelmatig gebruik van gemaakt.

Volgens Panasonic heeft de UT50 een contrast van 4.000.000:1 en de ST50 een contrast van 5.500.000:1 (net als de GT50)
Dat is verkooppraatjes contrast, niet het daadwerkelijke contrast. Die liggen echt heel veel lager.

[edit]
werkelijke contrast UT50: 1:11400 (0.01 / 114)
werkelijk contrast st50: 1:11250 (0.008 / 90)
Werkelijk contrast VT50 1:9473 (0.0095 / 89)
Bron: reviews avforum.

[edit2]
op hdtvtest.co.uk kregen ze iets meer licht uit de st50. maar ik denk dat jullie het idee nu wel snappen.

[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 21-11-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Athome schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:40:

Timeshiften is heel handig maar dat kan m'n UPC mediabox gewoon al. Als je geen box hebt die dat al doet kan ik me voorstellen dat het de ST interessanter maakt :)

@Adlermann, dus de UT heeft zelfs een hoger contrast dan de VT en ST begrijp ik uit die getallen?

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 21-11-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:55:
[...]

Timeshiften is heel handig maar dat kan m'n UPC mediabox gewoon al. Als je geen box hebt die dat al doet kan ik me voorstellen dat het de ST interessanter maakt :)

@Adlermann, dus de UT heeft zelfs een hoger contrast dan de VT en ST begrijp ik uit die getallen?
Klopt, dit zijn wel contrastwaarden bij de gekalibreerde modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cartman! schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:43:
[...]

Eigenlijk alle punten zijn voor mij persoonlijk niet relevant, het bespaart mij 300 euro door de UT te nemen. Bovendien vind ik de ST spuuglelijk door die grijze bezel, mijn vrouw ook. Over het uiterlijk hoeven we echter geen discussie te voeren, dat is eerder geprobeerd en dat kwam de sfeer niet ten goede.

Overall denk ik dat als je de TV ook overdag gaat gebruiken je beter af bent met de ST, alleen 's avonds of zoals wij voor in de slaapkamer dan is de UT meer dan prima.
Groot gelijk dan inderdaad dat je de UT50 neemt! En als slaapkamer-tv vind ik hem helemaal decadent. :9~

Voor mij zijn veel van die punten wel relevant en zeker gezien de prijs waarvoor ik hem gekocht heb was de keuze toen niet aanwezig. De ST was goedkoper dan de UT.

Maar ik snap je keuze inderdaad. Ik wilde alleen even aangeven welke verschillen er nog meer zijn. Dan kunnen andere mensen die hier lezen goed kijken welke ze willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:01:
[...]

Groot gelijk dan inderdaad dat je de UT50 neemt! En als slaapkamer-tv vind ik hem helemaal decadent. :9~
Ja, zeker decadent :X Beneden komt een Samsung die met de UT50 erbij ongeveer even duur is als de VT50. De 42PZ85 verkoop ik nog dus al met al met deze 2 goedkoper uit dan 1 nieuwe VT voor beneden en beter aansluitend op mijn wensen.
Voor mij zijn veel van die punten wel relevant en zeker gezien de prijs waarvoor ik hem gekocht heb was de keuze toen niet aanwezig. De ST was goedkoper dan de UT.
Wanneer was de ST dan goedkoper :?
Maar ik snap je keuze inderdaad. Ik wilde alleen even aangeven welke verschillen er nog meer zijn. Dan kunnen andere mensen die hier lezen goed kijken welke ze willen. ;)
Alleen maar goed, de lijst met punten kan zeker een verschil maken voor iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
@cap: trouwens, ik heb gisteravond de instellingen van de tweakers-review overgenomen i.p.v. die van hdtvtest. En wat valt op? De rainbows lijken met die instellingen toch echt significant minder aanwezig te zijn bij snelle oogbewegingen. Hoe kan dát nou weer?! :)

(ik zie bijvoorbeeld een groot verschil in rgb-luminance waarden; kan zoiets de timing van het vuren van de fosfors beïnvloeden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een subtiel (subjectief :)) verschil in hoeveelheid rainbows met andere greyscale/cms settings kan ik me voorstellen, maar ik vind het vreemd dat je het echt veel minder ziet. Ik weet niet of je de rainbows weer met hetzelfde greyscale blokkenscherm hebt getest als in de video, maar RGB luminance heeft alleen invloed op de weergave van kleuren en niet op de greyscale, dus daar zou je dan geen verschil moeten zien.

Weet je het wel zeker dat het zoveel verschilt? De beste test lijkt me een A-B test: HDMI1 op de Tweakers setting, HDMI2 op de Mackenzie met hetzelfde beeldmateriaal, en switchen maar met de AV-knop.

Maarrehhh... dus jij gaat van de Mackenzie settings in één moeite door naar de Tweakers.net settings? Bijv. van R-gain 3 naar -12 en van R-cutoff 8 naar 0. Ik weet niet hoe jouw greyscale eruit ziet, maar 8 stappen maakt voor mij het verschil tussen roodgebrek en roodzweem, laat staan 15 stappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cartman! schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:46:
[...]

Ja, zeker decadent :X Beneden komt een Samsung die met de UT50 erbij ongeveer even duur is als de VT50. De 42PZ85 verkoop ik nog dus al met al met deze 2 goedkoper uit dan 1 nieuwe VT voor beneden en beter aansluitend op mijn wensen.

[...]

Wanneer was de ST dan goedkoper :?

[...]

Alleen maar goed, de lijst met punten kan zeker een verschil maken voor iemand.
Toen ze net uit waren kostte de 42ST50 (per ongeluk) een dag €549 bij wehkamp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de ST50 / UT50 schiet me nog 1 puntje te binnen, de afstandbediening van de UT50 is zonder backlight en heeft een gevaarlijke "N" button waarmee in een keer al je beeldinstellingen gereset worden. Althans, dit heb ik gelezen in een van de reviews. Oh ja, nog een puntje, volgens mij kan de UT50 niet draaien op zijn voet. Iets wat ik toevallig bij de ST50 graag gebruik ivm mijn wisselende kijkposities.

ST50 of UT50, de ene keuze is niet beter dan de ander maar heel erg afhankelijk van de prijs op dat moment, de hoeveelheid licht in je kamer, of je 3 HDMI inputs nodig hebt en welk design je bevalt (grijze bezel vind ik lelijk versus "dikke" tv met "brede" zwarte bezel met zilveren strip vind ik lelijk :))

Dat gedoe over contrast en kleurengradaties vind ik inderdaad maar twijfelachtig, het is vooral iets wat in de specs staat maar waarvan niet duidelijk is hoeveel je ervan ziet. Wat zwartwaarden betreft zit je sowieso in de regionen waarbij zelfs de dure meters een grote meetfout hebben, zoals terecht vermeld in de reviews, dus de berekende contrastwaarden kun je ook meteen in de prullenbak gooien wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
Cap schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:45:
Een subtiel (subjectief :)) verschil in hoeveelheid rainbows met andere greyscale/cms settings kan ik me voorstellen, maar ik vind het vreemd dat je het echt veel minder ziet. Ik weet niet of je de rainbows weer met hetzelfde greyscale blokkenscherm hebt getest als in de video, maar RGB luminance heeft alleen invloed op de weergave van kleuren en niet op de greyscale, dus daar zou je dan geen verschil moeten zien.

Weet je het wel zeker dat het zoveel verschilt? De beste test lijkt me een A-B test: HDMI1 op de Tweakers setting, HDMI2 op de Mackenzie met hetzelfde beeldmateriaal, en switchen maar met de AV-knop.
Dat klinkt inderdaad logisch. En zo'n test is wellicht nog wel de moeite waard, alhoewel ik op dit moment vooral blij ben dat ik toch 'normaal' naar de ST50 kan kijken zonder me continu te ergeren aan rare artifacts.
Maarrehhh... dus jij gaat van de Mackenzie settings in één moeite door naar de Tweakers.net settings? Bijv. van R-gain 3 naar -12 en van R-cutoff 8 naar 0. Ik weet niet hoe jouw greyscale eruit ziet, maar 8 stappen maakt voor mij het verschil tussen roodgebrek en roodzweem, laat staan 15 stappen. :)
Heh, dat zal bij mij ook ongetwijfeld het geval zijn... ik zal een grijze gradient nog eens goed bekijken (ik ben inmiddels bijna scheel van het tv-turen though ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:18:
Wat betreft de ST50 / UT50 schiet me nog 1 puntje te binnen, de afstandbediening van de UT50 is zonder backlight en heeft een gevaarlijke "N" button waarmee in een keer al je beeldinstellingen gereset worden. Althans, dit heb ik gelezen in een van de reviews.
Ik las dat ook ja, maar op de afbeeldingen van de afstandbediening zie ik die knop eigenlijk niet terug (of ik moet scheel kijken). Voor boven ga ik denk ook als beneden voor 3 tientjes een logitech harmnoy aanschaffen (aanrader!) waardoor dit geen issue meer is.

edit: De Samsung tv is vertraagd tot over 2 weken :{ hopelijk komt de 50UT50 wel nog deze week zoals BCC beloofd heeft...

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 21-11-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cartman! schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:32:
[...]

Ik las dat ook ja, maar op de afbeeldingen van de afstandbediening zie ik die knop eigenlijk niet terug (of ik moet scheel kijken). Voor boven ga ik denk ook als beneden voor 3 tientjes een logitech harmnoy aanschaffen (aanrader!) waardoor dit geen issue meer is.

edit: De Samsung tv is vertraagd tot over 2 weken :{ hopelijk komt de 50UT50 wel nog deze week zoals BCC beloofd heeft...
Ik ken het gevoel als je levering steeds uitgesteld wordt. De ST50 was toen net nieuw en heel slecht leverbaar. Heb toen ook een tijd moeten wachten. Maar het was het dubbel en dwars waard!

Hoe lang wacht je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

Heeft BCC gezegd dat de televisie binnen twee weken geleverd zou worden? In dat geval, gaat het waarschijnlijk langer duren. Wanneer de BCC zegt dat het twee weken duurt, is de levertijd onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De panasonic heb ik besteld op 23 oktober, wacht ik dus bijna een maand op. Ze hadden eerst gezegd 15 november (toen ik bestelde) maar dat zou dan een week later worden toen ik er vorige week naar vroeg. Hij zou eind deze week komen (donderdag of vrijdag). Ben erg benieuwd of het ze zal lukken. Heb het ding voor 694e besteld en nu is de laagste prijs volgens de pricewatch rond de 750e, het loont dus om er op te wachten. Leuk is anders natuurlijk maar m'n huidige pana doet t ook prima. Er zijn ergere dingen in het leven denk ik altijd maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 21:10
Sorry voor deze onconstructieve bijdrage, maar ik ben vandaag even naar de Saturn gegaan om de 50VT50 eens goed te bekijken: wat een prachtige TV is dat zeg. Zoveel mooier dan onze 5 jaar oude TH42PV70. Wat mij betreft haal ik 'm morgen op, maar ik heb nog wat moeite om de vrouw te overtuigen van deze uitgave :) Tips?

Van 't weekend sprak ik iemand die uiteindelijk voor de Sony 46HX850 gegaan is. Naar zijn zeggen is de beeldkwaliteit bijna te evenaren, maar ik ben nog niet overtuigd.

.Box | Zet de Klok

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik twijfel heel erg of ik voor een plasma moet gaan of led, dit omdat het voor mijn ouders is. Ik wil voor mijn ouders een tv kopen en ze kijken alleen maar TV kanalen. Ik twijfel tussen de Pana 42ST50 of LG 42LM660s.

Ik ben bang dat, door de stilstaande logos van de TV zenders, dat het irritant gaat worden dat je ze een beetje kan zien (althans dat lees ik vooral over plasma/st50).

Nu wil ik zelf af en toe ook in de woonkamer een film/voetbal kijken en dan is een plasma natuurlijk heerlijk :).. Maar zij gaan er meer naar kijken dan ik dus..

Wat zouden jullie doen?

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@kyddil: ik zou je vraag even hier stellen: Consumentenelektronica Aankoopadvies
Dit is namelijk geen plasma vs. lcd topic, het gaat hier puur en alleen (inhoudelijk) over Pana plasma's ;)
(ik volg/lees dit topic graag en vaak, dan is het niet prettig om je door aankoopadviezen en plasma vs lcd posts te moeten worstelen, nofi ;) ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
fguchelaar schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:45:
Sorry voor deze onconstructieve bijdrage, maar ik ben vandaag even naar de Saturn gegaan om de 50VT50 eens goed te bekijken: wat een prachtige TV is dat zeg. Zoveel mooier dan onze 5 jaar oude TH42PV70. Wat mij betreft haal ik 'm morgen op, maar ik heb nog wat moeite om de vrouw te overtuigen van deze uitgave :) Tips?

Van 't weekend sprak ik iemand die uiteindelijk voor de Sony 46HX850 gegaan is. Naar zijn zeggen is de beeldkwaliteit bijna te evenaren, maar ik ben nog niet overtuigd.
Qua beeldkwaliteit denk ik niet dat er een betere tv bestaat dan de 2012 plasma van Panasonic.

• Athome
fguchelaar schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:45:

Geloof mij maar. Het beeld is niet te evenaren. De kijkhoeken van de Plasma zijn een heel stuk beter dan de Sony. Dat is een zwak punt van Sony TV's.
Daarnaast is de werkelijke zwartweergave van een Plasma ook een heel stuk beter. Een LED moet allerlei trucjes toepassen om goed zwart te produceren. Deze trucjes zie je altijd terug bij het kijken. Een Plasma heeft daar weinig last van.
[...]

Ik las dat ook ja, maar op de afbeeldingen van de afstandbediening zie ik die knop eigenlijk niet terug (of ik moet scheel kijken).
Jawel hoor, onder het TV knopje en tussen Aspect en Surround in. Dus dat kan inderdaad best irritant zijn als je die gebruikt. ;)

Bron (met foto):
http://www.avforums.com/r...TV-Review_314/Review.html

Verder niks mis met de remote lijkt me, hoewel ik de backlit remote persoonlijk wel kan waarderen.

Edit: nog een linkje van de review met vermelding van de werking van de "dreaded N-button" (zonder foto)
http://www.hdtvtest.co.uk...p50ut50b-201209252218.htm
Dimens schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:18:
[...]

Heeft BCC gezegd dat de televisie binnen twee weken geleverd zou worden? In dat geval, gaat het waarschijnlijk langer duren. Wanneer de BCC zegt dat het twee weken duurt, is de levertijd onbekend.
Iets van de strekking BCC + niet op voorraad = ellende heb ik hier ook al eens geroepen. ;(

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 22-11-2012 12:25 ]

kyddil schreef op donderdag 22 november 2012 @ 01:54:
*Verhaal over tv kopen voor ouders, plasma of lcd*

Wat zouden jullie doen?
Koop een LCD tv zoals die LG, ziet er erg netjes uit met zijn super strakke bezel, kan ook in een volle bak verlichte kamer gebruikt worden (meer lichtopbrengst en minder last van reflecties) en er zijn geen issues met retentie/inbranden. Geeft ook best een aardig beeld, en de meeste leken vinden een te schel, te kleurrijk en sterk verscherpt beeld echt prachtig. Natuurlijk kan ook de LG zo afgesteld worden dat dit allemaal niet het geval is, alleen doen de meeste mensen dit niet, is mijn ervaring.

Plasma vind ik meer iets voor de (liefst wat technisch onderlegde) liefhebber die weet wat ie wil. Ouders vallen daar meestal niet onder. :)

Edit: als bij je ouders een grote kijkhoek met behoud van zwart erg van belang is, dan is dat wel een argument voor plasma.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 22-11-2012 12:19 ]

• Dimens
Cap schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:05:
[...]

[...]

Iets van de strekking BCC + niet op voorraad = ellende heb ik hier ook al eens geroepen. ;(
Ik heb bij de BCC gewerkt en wanneer iets niet op voorraad was en de levertijd onbekend, dan zei je gewoon dat het twee weken zou duren. Met geluk had je hem dan binnen die 2 weken binnen en anders probeerde je de klant gewoon aan het lijntje te houden.

Tja, als verkoper moet je wel. :P

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
Cap schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:12:
[...]

Koop een LCD tv zoals die LG, ziet er erg netjes uit met zijn super strakke bezel, kan ook in een volle bak verlichte kamer gebruikt worden (meer lichtopbrengst en minder last van reflecties) en er zijn geen issues met retentie/inbranden. Geeft ook best een aardig beeld, en de meeste leken vinden een te schel, te kleurrijk en sterk verscherpt beeld echt prachtig. Natuurlijk kan ook de LG zo afgesteld worden dat dit allemaal niet het geval is, alleen doen de meeste mensen dit niet, is mijn ervaring.

Plasma vind ik meer iets voor de (liefst wat technisch onderlegde) liefhebber die weet wat ie wil. Ouders vallen daar meestal niet onder. :)

Edit: als bij je ouders een grote kijkhoek met behoud van zwart erg van belang is, dan is dat wel een argument voor plasma.
Klopt! Dat is ook waar ik aan zat te denken.. voor hun maakt t niet uit of ik een LG of Panasonic haal, ze vinden beide wel tof :). Wel is de LG meer een "fun" device met de magic remote en smarttv applicaties.. maar aan de andere kant wil ik ook wel beneden voetbal/film kijken.. zucht :D

• Dimens
kyddil schreef op donderdag 22 november 2012 @ 01:54:
Ik twijfel heel erg of ik voor een plasma moet gaan of led, dit omdat het voor mijn ouders is. Ik wil voor mijn ouders een tv kopen en ze kijken alleen maar TV kanalen. Ik twijfel tussen de Pana 42ST50 of LG 42LM660s.

Ik ben bang dat, door de stilstaande logos van de TV zenders, dat het irritant gaat worden dat je ze een beetje kan zien (althans dat lees ik vooral over plasma/st50).

Nu wil ik zelf af en toe ook in de woonkamer een film/voetbal kijken en dan is een plasma natuurlijk heerlijk :).. Maar zij gaan er meer naar kijken dan ik dus..

Wat zouden jullie doen?
Als je heel erg bang bent voor inbranden en retentie, zou je ze ook de Samsung E6500 kunnen laten kopen. Dan heb je toch de voordelen van een plasma en die gaat beter om met retentie.

Open anders even een topic in CEA, dan blijft dit topic schoon voor Panasonic televisies.

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Cartman! schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:19:
De panasonic heb ik besteld op 23 oktober, wacht ik dus bijna een maand op. Ze hadden eerst gezegd 15 november (toen ik bestelde) maar dat zou dan een week later worden toen ik er vorige week naar vroeg. Hij zou eind deze week komen (donderdag of vrijdag). Ben erg benieuwd of het ze zal lukken. Heb het ding voor 694e besteld en nu is de laagste prijs volgens de pricewatch rond de 750e, het loont dus om er op te wachten. Leuk is anders natuurlijk maar m'n huidige pana doet t ook prima. Er zijn ergere dingen in het leven denk ik altijd maar.
Ik heb hem voor €695,- gehaald bij Saturn, kan je prima over onderhandelen, die staat er inmiddels 2 weken, en bevalt meer dan prima, geen enkele last van retentie.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
kuota schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:33:
[...]

Qua beeldkwaliteit denk ik niet dat er een betere tv bestaat dan de 2012 plasma van Panasonic.
Pioneer KRP 500A. Vind ik nog altijd beter beeld hebben dan de gekalibereerde ST50 van mijn broertje.
Vast en zeker, maar dat is een uitstervend ras en niet meer nieuw verkrijgbaar. :)
kyddil schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:51:
[...]
Klopt! Dat is ook waar ik aan zat te denken.. voor hun maakt t niet uit of ik een LG of Panasonic haal, ze vinden beide wel tof :). Wel is de LG meer een "fun" device met de magic remote en smarttv applicaties.. maar aan de andere kant wil ik ook wel beneden voetbal/film kijken.. zucht :D
Met die LG kan je ook wel voetbal kijken toch? Natuurlijk kan de Pana plasma goed overweg met het bewegende beeld, maar daar heb je weer flinke kans dat je permanent subtiel lichtere plekken in beeld ziet, meestal wat meer naar de rand van het scherm toe, vanwege het bij de Panasonics alom aanwezige DSE (dirty screen effect). Dat kan je heel goed checken door een volledig grijs scherm met intensiteit van 15-30% op te zetten in een verduisterde kamer. Wat je daar ziet ga je - in veel mindere mate - ook zien op het gras van een voetbalveld, vooral bij langzame horizontale pans, wat bij een voetbalwedstrijd natuurlijk volop gebeurt. Eigenlijk is dit het enige punt waar ik me aan stoor bij mijn ST50.

[ Voor 88% gewijzigd door Cap op 22-11-2012 13:49 ]

• Malt007
Cap schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:39:
Vast en zeker, maar dat is een uitstervend ras en niet meer nieuw verkrijgbaar. :)
Helaas he, de laatste 4 jaar had ik ieder jaar een nieuw model. Had een kennis die daar werkte, kon mijn oude via mp verkopen en dan zonder bijleggen een nieuw model ophalen.

Trouwens op telegraaf lees ik zojuist dat panasonic er binnenkort ook misschien niet meer is. Dat worden zware tijden voor mensen die geen nepkleuren tv's (lees, samsung) of uberhaubt kwaliteit willen.

• LuPo
Malt007 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:44:
[...]

Helaas he, de laatste 4 jaar had ik ieder jaar een nieuw model. Had een kennis die daar werkte, kon mijn oude via mp verkopen en dan zonder bijleggen een nieuw model ophalen.

Trouwens op telegraaf lees ik zojuist dat panasonic er binnenkort ook misschien niet meer is. Dat worden zware tijden voor mensen die geen nepkleuren tv's (lees, samsung) of uberhaubt kwaliteit willen.
Dan ga ik vanaf nu heeeel zuinig doen met mijn Pana. Of het wordt een heel erg gewild product en zodoende kun je hem dan voor een paar rooitjes verkopen. :+

• Cartman!
  • Niet online
Nog een tip voor degenen die de 50UT50 zoeken, BCC.nl heeft ze weer op voorraad voor 694 euro: http://www.bcc.nl/panasonic-txp50ut50e.html Een koopje aangezien de goedkoopste prijs hierna op de 750 euro zit.

Hopelijk wordt mijne nu snel geleverd :)

• Malt007
LuPo schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:59:
[...]

Dan ga ik vanaf nu heeeel zuinig doen met mijn Pana. Of het wordt een heel erg gewild product en zodoende kun je hem dan voor een paar rooitjes verkopen. :+
Dat werd ook geroepen over de pioneers in het begin. Het schijnt ook dat je ze voor 3 a 4 duizend kon verkopen en dat zelfs amerikanen ze kwamen halen hier. Ben wel benieuwd hoeveel ik nu nog kan vangen voor die van mij. Maar voolopig hoef ik geen nieuwe, wellicht een vt90 over een paar jaar. :P
Malt007 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:02:
[...]

Dat werd ook geroepen over de pioneers in het begin. Het schijnt ook dat je ze voor 3 a 4 duizend kon verkopen en dat zelfs amerikanen ze kwamen halen hier. Ben wel benieuwd hoeveel ik nu nog kan vangen voor die van mij. Maar voolopig hoef ik geen nieuwe, wellicht een vt90 over een paar jaar. :P
Nu niet zoveel meer. Een gekalibreerde vt50 zal al plus minus hetzelfde beeld geven. En een TV van 5 jaar oud is stiekem toch wel erg oud :) Een jaar of twee terug had je de piek met de waarde van de pioneers.
@Malt007

Of het zo'n vaart zal lopen dat Panasonic / Matsushita, een van de grootste electronicareuzen ter wereld, er helemaal niet meer zal zijn weet ik niet, maar het zou goed kunnen dat ze flink gaan snijden in het productenpallet en dat daardoor onder andere de (plasma)televisie divisie er aan moet geloven.

Helaas zitten vrijwel alle grote Japanse bedrijven in zwaar weer omdat ze niet kunnen concurreren met Korea en China met hun lagere productiekosten, en de sterke Yen maakt het er niet beter op. Daarnaast het zo goedkoop mogelijk electronica uitspugen (ook als de kwaliteit daar ernstig onder lijdt) en ander agressief en risicovol ondernemerschap gewoon niet in de cultuur van de Japanners. Ook al hebben ze de productie inmiddels deels naar China verplaatst, research maakt traditioneel een groot deel van de kosten uit bij Japanse bedrijven en die wordt duur betaald.
De Japanse aard van conservatisme, gedegen vakmanschap, precisie en trots op een product staat dat niet toe. Gelukkig maar, want daarom is er decennia lang zoveel goed aan Japanse producten, maar helaas valt er dan moeilijk te concurreren.

Sony, National/Panasonic, Sharp, Toshiba, Hitachi, NEC, Mitsubishi, Yamaha, Pioneer, Denon, JVC/Kenwood, Sanyo, Onkyo, Fujitsu, TEAC, Sansui, en ga zo maar door, allemaal bedrijven met een rijke historie en allemaal hebben ze het moeilijk om te concurreren.

Gelukkig hebben we de Duitsers nog. :)
Adlermann schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:08:
[...]
Een jaar of twee terug had je de piek met de waarde van de panasonics.
Pioneers neem ik aan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 22-11-2012 14:13 ]

• Malt007
Adlermann schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:08:
[...]

Nu niet zoveel meer. Een gekalibreerde vt50 zal al plus minus hetzelfde beeld geven. En een TV van 5 jaar oud is stiekem toch wel erg oud :) Een jaar of twee terug had je de piek met de waarde van de pioneers.
Het maakt inderdaad niet veel uit en ondanks de wat dunnere bezels, (waarschijnlijk) lager stroomverbruik, meerdere aansluitingen, CI slot, smart tv zie ik geen reden om een nieuwe te kopen :) Ik wacht wel op een 100" ultra HD panasonic voor 2 a 3K.... En mocht panasonic en de andere japanse merken onderuit gaan en er worden geen toprange producten meer gemaakt, dan onstaat er altijd wel weer een nieuw bedrijf wat deze niche gaat opvullen.
Malt007 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:32:
[...]

Het maakt inderdaad niet veel uit en ondanks de wat dunnere bezels, (waarschijnlijk) lager stroomverbruik, meerdere aansluitingen, CI slot, smart tv zie ik geen reden om een nieuwe te kopen :) Ik wacht wel op een 100" ultra HD panasonic voor 2 a 3K.... En mocht panasonic en de andere japanse merken onderuit gaan en er worden geen toprange producten meer gemaakt, dan onstaat er altijd wel weer een nieuw bedrijf wat deze niche gaat opvullen.
Groot gelijk.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Malt007 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:44:
Maak je geen zorgen : Met een beetje geluk worden de OLED TV's van LG helemaal geweldig :)

Enige nadelen :

- Passief 3D :/
- Vaak "out of the box" geen redelijk goed gecalibreerde settings beschikbaar...
- Bij LG houden ze van ROOD dat je ogen uitsteekt net zoals ze bij Samsung van blauw houden |:(

Kalibratie verplicht dus !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
nero355 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:45:
[...]

Maak je geen zorgen : Met een beetje geluk worden de OLED TV's van LG helemaal geweldig :)

Enige nadelen :

- Passief 3D :/
- Vaak "out of the box" geen redelijk goed gecalibreerde settings beschikbaar...
- Bij LG houden ze van ROOD dat je ogen uitsteekt net zoals ze bij Samsung van blauw houden |:(

Kalibratie verplicht dus !!
ze hebben toch nog 3-4 jaar tot dat het mainstream wordt en dat zijn de panels wellicht beter gekalibreerd

• wingsofgold
  • Niet online
Ik heb inmiddels een 42'' UT50 besteld bij BCC. Nu ben ik me wat aan het verdiepen in de wereld van calibratie. ik wil uiteindelijk natuurlijk wel het mooiste beeld krijgen.
Nu lees ik veel positive verhalen over de bluray Disney WOW. Volgens mij in NL niet echt leverbaar, maar in USA/UK vrij populair.
Iemand ervaring met deze 'gebruiksvriendelijke 'calibratie dvd? ik ben redelijk een leek op dit gebied dus proffesionele calibratie lijkt me ook wat overdreven.
Zou ik niet doen, die Disney WoW. Download de AVS HD 709 set kalibratiepatronen, die is beter én gratis. Heeft heel veel verschillende patronen gerangschikt in keurige menu's. De MP4 versie kan je op elke DVD speler afspelen of gewoon direct via de ingebouwde DLNA speler, de AVCHD versie doet het op de meeste Blu-ray spelers, voor de HDMV versie heb je een Blu-ray brander nodig.

Voor het echt goed afstellen van de kleuren is verder een colorimeter noodzakelijk, maar dat moet dan wel minimaal een X-rite Colormunki Display of X-rite i1Display Pro zijn (zelfde hardware), dat kost je alleen wel 135 of 190 euro.

Wil je geen colorimeter aanschaffen koop er hier dan een kartonnen 3D brilletje bij van Colorcode voor een paar euro, het blauwe filter van die bril is gelijk aan die van de THX brillen en die zijn ook geschikt voor gebruik met kalibratie DVD's (en hetzelfde de bij de koopDVD's geleverde blauwfilters).

Toevoeging: die blauwfilter heeft maar beperkt nut, je kunt er alleen de hue en saturation van blauw een beetje mee benaderen. Je kan ook een setje van 4 brilletjes kopen waarbij dan ook een rood en een groen filter zit, dan moet je alleen wel uitkijken dat je de goede neemt. Maar het blijft een benadering die veel minder goed is dan een deugdelijke colorimeter. Ik zou zelf of een colorimeter kopen of het gewoon op het oog doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 22-11-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Men...ik kom er met mijzelf niet uit, LCD of Plasma (iets als de LG 660S of de Panasonic ST50)
Uiteraard even beide bekeken en de misses was duidelijk in de MM voorstander van de lcd en vooral het strakkere design en dat lekkere heldere beeld daar. (zucht...arme plasma's!)

Ik zou toch weer meer willen gaan voor de kleur echtheid, betere (3d) film ervaring, meer inch voor minder, mogelijkheid om zelf relatief makkelijk wat te kalibreren en ik vind zelf bijna geen bezel niet per definitie mooier en ik lees hier gewoon veel goede ervaringen met de Pana's en over plasma.
(Heb nu trouwens een aantal jaar de samsung le40a656 en op zich best "ok".)

Mijn terughoudendheid? Retentie, het ook goed krijgen van de weergave, hogere verbruik, kijken ook wel zat normale televisie, duurdere 3d brillen, wennen aan plasma (knipperen,wat minder glossy allemaal, etc.)...

Tv is bedoeld voor in de huiskamer, wel naast een grote raampartij, maar niet aan de zonkant, dus relatief weinig lichtinval. Afstand tot tv is 4,5/5 meter (overweeg de 50")

Kunnen jullie mij nog eens wat voor/nadelen roepen? (of roepen wat ik wil horen :P)
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
el_crosso schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:39:
Men...ik kom er met mijzelf niet uit, LCD of Plasma (iets als de LG 660S of de Panasonic ST50)
Uiteraard even beide bekeken en de misses was duidelijk in de MM voorstander van de lcd en vooral het strakkere design en dat lekkere heldere beeld daar. (zucht...arme plasma's!)

Ik zou toch weer meer willen gaan voor de kleur echtheid, betere (3d) film ervaring, meer inch voor minder, mogelijkheid om zelf relatief makkelijk wat te kalibreren en ik vind zelf bijna geen bezel niet per definitie mooier en ik lees hier gewoon veel goede ervaringen met de Pana's en over plasma.

Mijn terughoudendheid? Retentie, het ook goed krijgen van de weergave, hogere verbruik, kijken ook wel zat normale televisie, duurdere 3d brillen, wennen aan plasma (knipperen,wat minder glossy allemaal, etc.)...

Tv is bedoeld voor in de huiskamer, wel naast een grote raampartij, maar niet aan de zonkant, dus relatief weinig lichtinval. Afstand tot tv is 4,5/5 meter (overweeg de 50")

Kunnen jullie mij nog eens wat voor/nadelen roepen? (of roepen wat ik wil horen :P)
je hebt showrooms waar de plasma's in een iets donkere kamer staan. Kun je toch beter beoordelen wat je van het beeld vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
el_crosso schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:39:

50" plasma is sowieso een stuk goedkoper dan lcd. Het hogere verbruik is in de praktijk enkele tientjes per jaar als je veel tv kijkt ( je kunt beter korter gaan douchen). Samsung 3d brillen zijn 20 euro. Perfecte kijkhoek en zwart is zwart. Lid worden van de club ;)

Zo'n felle lcd bij de MM geeft hoofdpijn thuis op de bank, dan schroef je de felheid ook omlaag. Dus niet teveel naar het vrouwtje luisteren, snapt ze niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 23-11-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
BARACUS schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:12:
[...]

50" plasma is sowieso een stuk goedkoper dan lcd. Het hogere verbruik is in de praktijk enkele tientjes per jaar als je veel tv kijkt ( je kunt beter korter gaan douchen). Samsung 3d brillen zijn 20 euro. Perfecte kijkhoek en zwart is zwart. Lid worden van de club ;)

Zo'n felle lcd bij de MM geeft hoofdpijn thuis op de bank, dan schroef je de felheid ook omlaag. Dus niet teveel naar het vrouwtje luisteren, snapt ze niet :)
Haha in die richting was ik ook al aan het denken >:)
Vraag staat ook in dit topic en niet bij de lcd afdeling haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:25:
Zou ik niet doen, die Disney WoW. Download de AVS HD 709 set kalibratiepatronen, die is beter én gratis. Heeft heel veel verschillende patronen gerangschikt in keurige menu's. De MP4 versie kan je op elke DVD speler afspelen of gewoon direct via de ingebouwde DLNA speler, de AVCHD versie doet het op de meeste Blu-ray spelers, voor de HDMV versie heb je een Blu-ray brander nodig.

Voor het echt goed afstellen van de kleuren is verder een colorimeter noodzakelijk, maar dat moet dan wel minimaal een X-rite Colormunki Display of X-rite i1Display Pro zijn (zelfde hardware), dat kost je alleen wel 135 of 190 euro.

Wil je geen colorimeter aanschaffen koop er hier dan een kartonnen 3D brilletje bij van Colorcode voor een paar euro, het blauwe filter van die bril is gelijk aan die van de THX brillen en die zijn ook geschikt voor gebruik met kalibratie DVD's (en hetzelfde de bij de koopDVD's geleverde blauwfilters).

Toevoeging: die blauwfilter heeft maar beperkt nut, je kunt er alleen de hue en saturation van blauw een beetje mee benaderen. Je kan ook een setje van 4 brilletjes kopen waarbij dan ook een rood en een groen filter zit, dan moet je alleen wel uitkijken dat je de goede neemt. Maar het blijft een benadering die veel minder goed is dan een deugdelijke colorimeter. Ik zou zelf of een colorimeter kopen of het gewoon op het oog doen.
Bedankt voor de tip! die van avsforum had ik idd nog niet gezien. Ga het daar dan mee proberen nadat de plasma tijdje is ingespeeld. Als het beeld nog niet voldoet kijk ik wel naar wat specialistisch spul.
je kan natuurlijk alles tot in detail gaan calibreren, maar vraag me af of je ogen dat ook echt merken tijdens een film. Tenzij je echt heel gevoelig ervoor bent. Ik zal het wel merken wanneer de tv thuis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wingsofgold schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:33:
[...]

Bedankt voor de tip! die van avsforum had ik idd nog niet gezien. Ga het daar dan mee proberen nadat de plasma tijdje is ingespeeld. Als het beeld nog niet voldoet kijk ik wel naar wat specialistisch spul.
je kan natuurlijk alles tot in detail gaan calibreren, maar vraag me af of je ogen dat ook echt merken tijdens een film. Tenzij je echt heel gevoelig ervoor bent. Ik zal het wel merken wanneer de tv thuis staat.
Het verschil tussen een gekalibreerde tv (goed) en thx stand is behoorlijk aanwezig. Ik zie duidelijk dat thx slechter beeld geeft. Ik heb een tijdtje alleen thx gebruikt omdat het een hoger contrast geeft. Maar i kben weer terug gegaan naar mijn gekalibeerde professional 1 settings, omdat zelfs met het mindere contrast het beeld beduidend beter is. Die groene/beige waas van thx valt behoorlijk op als je eenmaal anders gewend bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, de groene waas zonder kalibreren vind ik wat beeldkwaliteit betreft het grootste minpunt, die is er ook op mijn ST50. Na de DSE plekken de grootste ergernis, maar gelukkig is er kalibratie. Maar het grootste deel van de tijd geniet ik gewoon van het kijken naar mooie programma's en analyseer ik het beeld niet op fouten. Het mooiste is toch het moment je opeens getroffen wordt door de pracht van het beeld zonder dat je daar op dat moment naar op zoek was. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 23-11-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Zijn er ook mensen die 'last' hebben van een blauwe waas (niet groen dit keer :) ) bij lichte beelden. Ik heb de 50ST50.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:04:
Inderdaad, de groene waas zonder kalibreren vind ik wat beeldkwaliteit betreft het grootste minpunt, die is er ook op mijn ST50. Na de DSE plekken de grootste ergernis. Maar het grootste deel van de tijd geniet ik gewoon van het kijken naar mooie programma's en analyseer ik het beeld niet op fouten. Het mooiste is toch het moment je opeens getroffen wordt door de pracht van het beeld zonder dat je daar op dat moment naar op zoek was. :)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Zelfs met de foutjes van mijn vt50 kan ik er meestal prima van genieten. Elk keer als ik een 1080p film kijk (of hd tv) is het beeld prachtig. Kleuren zijn levendig en correct. Zeer goed contrast, diepe zwart. Altijd weer een openbaring als ik thuis tv ga kijken ipv bij iemand anders :)

Ik heb ook maar gewoon besloten dat als panaosnic niets doet met deze tv dat ik het er maar bij laat zitten. Dan maar tijdens de reclames van comedy central (die egaal grijze blokken) niet heel uniform (groene strepen/vlek). Als dat het enige is, kan ik daar wel mee leven. Ok e naf en toe tijdens een film, maar dat is dan 1 a 2 x en de rest van de film perfectie :)
Zijn er ook mensen die 'last' hebben van een blauwe waas (niet groen dit keer ) bij lichte beelden. Ik heb de 50ST50.
Welke stand gebruik je? De koele kleurtemp. is veel te blauw namelijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 23-11-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Adlermann schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:06:

Welke stand gebruik je? De koele kleurtemp. is veel te blauw namelijk :)
Cinema mode
Kleur 20
Contrast 27
Helderheid 0
Kleurtemperatuur: normaal

Het is trouwens niet over het hele scherm maar alleen aan de rechterkant van het scherm. Ik zal s kijken of het te zien is op de foto..

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mandrake466 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:12:
[...]

Cinema mode
Kleur 20
Contrast 27
Helderheid 0

Het is trouwens niet over het hele scherm maar alleen aan de rechterkant van het scherm. Ik zal s kijken of het te zien is op de foto..
Zet hem eens op warm. Normaal is ook veel te blauw.

Kleur moet je op 30 laten, anders trek je teveel rood eruit, daardoor kan je ook vlekken krijgen.
Contrast op 27 heeft ook effect op de algemene kleurverzading. Dat zou ik minimaal op default laten (36)

Helderheid op 0 is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mandrake466 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:12:
[...]

Cinema mode
Kleur 20
Contrast 27
Helderheid 0

Ik gebruik de algemene instellingen uit de review op tweakers: reviews: Viera ST50: voor een dubbeltje op de eerste rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Okey bedankt voor de tips. Ik ga er s mee aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
@Cap: ik denk nu toch dat er weinig verschil zit in de hoeveelheid rainbowing die ik zie tussen de hdtv en tweakers instellingen. Waarschijnlijk zit 't 'm meer in dat ik meer ontspannen/rustiger naar het scherm keek, want gisteravond vielen ze me weer op.

Aankomende dinsdag verloopt m'n bedenktermijn, en aangezien ik niet zo'n zin heb om wéér een exemplaar terug te sturen ga ik 'm maar houden. Nu maar hopen dat ik met tijd minder last ga krijgen van die rainbows, want in donkere films heb ik er nu toch wel knap veel last van (ik voel het gewoon aan m'n ogen na een tijdje :S).

[ Voor 5% gewijzigd door _Spark_ op 23-11-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mandrake466 zet het meteen ook op True Cinema mode in plaats van Cinema mode, het gammaverloop is meer correct en je hebt meer instelmogelijkheden voor witbalans en cms. Je hebt dan geen optie voor kleurtemp. warm/normaal/koel maar stelt gewoon zelf de witbalans in zoals je hem wilt hebben.

@_Spark_ balen zeg, je bent er dan wel extreem gevoelig voor (of kijkt extreem onrustig met heen en weer schietende ogen :)) want ik stoor me er niet aan terwijl ik het bij DLP projectie ook altijd meteen zag, waar anderen er geen last van hadden.

Plasma kijkt voor mij ook iets onrustiger dan LCD, maar dat heb ik er voorover. Als jij het niet trekt dan is plasma gewoon niet voor jou.

@Adlermann bij mijn exemplaar was de RGB luminance te hoog met de standaard 30 kleurinstelling en CMS luminances op default 0. Ik kreeg al snel van die overgekleurde gezichten. Hoewel ik het in principe ook kon corrigeren door de luminance in het CMS meer omlaag te brengen voor alledrie, heb de main color control 2 tikjes terug de luminance van rood eerst goed gezet en dan groen en blauw bijgesteld met de CMS lumanance controls. Dat was een voorgestelde werkwijze in een ISF of pro workflow van Calman 4. Maar goed, color op 28 en luminances rond de 0 komt op hetzelfde neer als color op 30 en luminances op pakweg -8 :)

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 23-11-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:27:

@Adlermann bij mijn exemplaar was de RGB luminance te hoog met de standaard 30 kleurinstelling en CMS luminances op default 0. Ik kreeg al snel van die overgekleurde gezichten. Hoewel ik het in principe ook kon corrigeren door de luminance in het CMS meer omlaag te brengen voor alledrie, heb de main color control 2 tikjes terug de luminance van rood eerst goed gezet en dan groen en blauw bijgesteld met de CMS lumanance controls. Dat was een voorgestelde werkwijze in een ISF of pro workflow van Calman 4. Maar goed, color op 28 en luminances rond de 0 komt op hetzelfde neer als color op 30 en luminances op pakweg -8 :)
Ja 1 of 2 tikjes komt nog wel voor. Maar op 20 echt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Net bij BCC geweest, ze hadden een foutje gemaakt waardoor ie nog niet naar het filiaal hier werd gestuurd |:( Nu hebben ze het goed in t systeem gezet en zou ie maandag of dindag moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, 20 is een sowieso fletse bedoening, laag contrast maakt dat nog erger.

Uniformiteit van het wit is bij mij ook niet 100%, rechtsboven meet ik iets meer groen, linksonder juist meer blauw. Gelukkig is de afwijking heel beperkt.

Cartman, gaat lekker weer daar bij BCC, prutsers zijn het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
@Cap zeker prutsers maar toch koop ik daar meestal omdat ze 1 straat verderop zitten wat lekker makkelijk is met terugbrengen/garantie en dat ik daar altijd een prijs krijg die op t laagste van de pricewatch zit (doordat ze zelf goedkoop zijn zoals bij de Panasonic of door hard onderhandelen). Ik blijf n hollander, voor die paar euro neem ik die extra dagen maar voor lief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Cartman! schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:51:
Net bij BCC geweest, ze hadden een foutje gemaakt waardoor ie nog niet naar het filiaal hier werd gestuurd |:( Nu hebben ze het goed in t systeem gezet en zou ie maandag of dindag moeten komen.
Ze houden je goed aan het lijntje want blijkbaar geloof je het nog ook. Toch weer een paar dagen extra die ze je vast kunnen houden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Werd net gebeld, hij is binnen! Zag dat ze gisteren het vakje 'Spoedbestelling' hadden aangevinkt en blijkbaar heeft dat geholpen. Zo ff ophalen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cartman! schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:35:
Werd net gebeld, hij is binnen! Zag dat ze gisteren het vakje 'Spoedbestelling' hadden aangevinkt en blijkbaar heeft dat geholpen. Zo ff ophalen dus! :)
d:)b

We zullen je de komende tijd hier wel niet meer zien want dan ben je aan het genieten van de beeldkwaliteit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:05:
[...]

d:)b

We zullen je de komende tijd hier wel niet meer zien want dan ben je aan het genieten van de beeldkwaliteit! _/-\o_
:D Net geinstalleerd, out of the box al super. Zie mezelf wel een beetje zitten maar als ie naar de slaapkamer gaat is het daar donker dus maakt dat niet uit. Erg blij mee, nu films kijken idd :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Last van zoemgeluiden? Ik merk dat UT eigenaren nooit klagen over rare geluiden, ST eigenaren allemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik ook geen rare geluiden bij 50 ST50 .

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Mij ST50 heeft ook geen bijgeluiden. Zelfs niet met het oor op de TV. Deze is helemaal stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Hoe is met jullie internet verbinding die van mij pakt hij niet heb 42st50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
BARACUS schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:35:
Last van zoemgeluiden? Ik merk dat UT eigenaren nooit klagen over rare geluiden, ST eigenaren allemaal :?
Totaal geen last van buzz of het is me simpelweg niet opgevallen. Zodra de schemering inkwam totaal geen last meer van reflectie. Misschien bestel ik de Samsung wel af en laat ik de UT beneden staan... keuzes keuzes :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 24-11-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Laatst online: 17-09 21:10
De kogel is door de kerk. De 'oude' 42" PV70 vervangen door een 50VT50. Schitterend. Ook als hij uitstaat is het al zo veel mooier :-)

Nu maar rustig inspelen. Daarvoor kan ik 'm toch gewoon op de standaard settings laten staan?

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

Rico

Wie dit leest is gek....

Vandaag ook gekeken naar de 50" GT50 en beeld ziet er erg mooi uit.
Ik zie het beeld toch wat flikkeren vooral als je er bijlangs kijkt.
Ook het inbranden van logos waar ik veel over lees maakt me huiverig om de Pana Plasma te kopen.
Hoe is de ervaring met inbranden hier want het beeld is wel erg mooi.

Zit nu te denken om de Samsung PS51E8000 te kopen want die zie ik niet flikkeren en lees ook geen problemen met het inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rico schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:41:
Ook het inbranden van logos waar ik veel over lees maakt me huiverig om de Pana Plasma te kopen.
Hoe is de ervaring met inbranden hier want het beeld is wel erg mooi.

Zit nu te denken om de Samsung PS51E8000 te kopen want die zie ik niet flikkeren en lees ook geen problemen met het inbranden.
Ik zou als je voor samsung gaat eerder voor de PS60E6500 gaan. Beter beeldkwaliteit (ja echt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

E6500 beter dan de E8000? Waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rico schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:24:
E6500 beter dan de E8000? Waar baseer je dat op?
reviews. De 60" e6500 heeft betere zwartwaarden dan de e8000 51" Maar het ergste komt nog, de e8000 heeft altijd aan Digital noice reduction. Dat zorgt voor een minder beeld. Bij de e6500 kun je dat uitzetten.

Ik neem wel aan dat de 60" en hoger modellen van de e8000 wel weer fatsoenlijke zwartwaarden hebben. De kleinere panels van Samsung hebben altijd minder zwart.

[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 24-11-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rico schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:41:
In de winkel ja... dan zie ik het ook... met fel licht en helemaal pal naast alle andere televisies, waaronder LCD tv's. Daarbij staat zeer waarschijnlijk de beeldverslechteraar ECO-mode aan (standaard wel), en dan flikkert het beeld maximaal. Uitzetten dus en je hebt er al geen last meer van, hoogstens een keer op een zonnige dag als er 2 seconden een volledig wit scherm in beeld verschijnt al dan niet gecombineerd met ECO-mode. Niet erg. Daarbij kijk ik als ik tv kijk gelukkig meestal naar het scherm, of naar iets anders om mij heen, maar niet geconcentreerd naar vlak naast het scherm, en zeker niet gedurende een periode die aanleiding zou kunnen geven tot enorm verminderd kijkgenot, hoogstens een paar vluchtige seconden. In de winkel doe je dat wel, want dan tuur je geconcentreerd naar een tv die... vlak naast een andere tv staat.

Bottom line: dat je onder bepaalde omstandigheden het beeld kunt zien knipperen is inherent aan plasma, dus met een andere plasma los je het niet op. Het is wat dat betreft een non-issue. Word je desondanks helemaal naar van het idee alleen al, dan koop je natuurlijk een LED tv.
Voor inbranden moet je echt veel moeite doen, zoals de tv gebruiken als pc-monitor en dan de hele tijd bepaalde menu's open laten staan op lekker hoog kontrast. Retentie zal wel voorkomen als je naar zenders kijkt met felle statische logo's, maar dat gaat dus weer weg, vandaar dat het geen inbranden heet. Alle bespiegelingen, vermoedens en hoop ten spijt gebeurt dit ook bij de Samsung plasma's. En bij de LG's. Misschien duurt het bij een bepaald model/exemplaar ietsje langer. Misschien niet.

Bottom line: ook dit is inherent aan plasma en hoeft de kijkervaring in praktijk helemaal niet te bederven. Maar als je ernaar gaat zoeken met behulp van speciale beelden waarop je het maximaal kan zien en je neus op 1 meter van de tv, dan gaat het je vast lukken om je eraan te ergeren. Wel heel zonde, want je kan beter genieten van het programma dat op dat moment op tv is. Ook hier zit er dus niet anders op dan LED tv kopen bij gruwelgedachten aan detecteerbare retentie.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 24-11-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Raar dat Digital Noise Reduction niet uit te zetten is op de E8000 en wel opde E6500.
60" vind ik wel erg groot en het stroomverbruik van dat scherm is ook niet gering.
Heb ook nog een HD beamer hangen met een groot scherm.

Wel goede tip verder de 6500 serie.
Misschien dan toch de PS51E6500 die zou ook minder kans op buzzing hebben dan de 60" versie.

[ Voor 22% gewijzigd door Rico op 24-11-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou wil goed beeld en mooie kleuren dus plasma heeft mijn voorkeur.
Heb nu nog een good old Philips Matchline TV die gecalibreerd is van een shocking 28"
Deze TV geeft gewoon erg mooi beeld en voor films hebben we de Epson Full HD beamer hangen met electrisch scherm.
Vind het beeld van de panasonic plasmas wel heel erg strak. Maar toen we binnen kwamen en even bij de Samsung afdeling stonden keken we al gelijk naar de PS51E8000. We wisten toen niet dat het een Plasma was maar we vonden het gelijk het beste beeld van alles samsungs. Daarna de Panas bekeken en daar vonden we de GT50 ook erg mooi.
Maar de inbrand verhalen op het net maken me wat huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
Wil iemand in goed licht eens foto's maken van de bezel front en zijkant van de ST50?

Ik twijfel nl. al tijden tussen ST50 en GT50 maar de zilveren binnenrand in de GT50 lijkt mij uitermate storend. Helaas staat er in omgeving Zwolle nergens een opstelling om live te kijken voor zover ik weet.

De THX / Pro1 / Pro2 standen zijn mij de meerwaarde wel 'waard'...

En ik wil met gemak toch echt een nieuwe TV met AV erbij en over op HDMI :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Je kan de Bezel van de ST50 heel erg goed vergelijken met de ET5 serie van Panasonic (LCD). Deze zijn op detail verschillend. De ET5 van Panasonic staat/stond bij MM in Zwolle in de winkel

Foto's:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Bezel%20ST50.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Bezel%20St50-1.JPG

Zoals je op de foto's kan zien maakt dat plexiglas de voorkant behoorlijk glossy maar vanaf een kijkafstand en zeker nu in de donkere tijden valt dit met TV kijken eigenlijk niet op.

Ik heb de 42ST50 en woon in Zwolle. Ook ik vind die rand minder mooi maar heb er toch voor gekozen omdat ik de 300 euro meerprijs te veel vond. Als ik de testen op HDTVtest.co.uk lees geeft mij dit het gevoel dat de ST50 qua beeld toch net boven de GT50 geplaatst kan worden. Daarnaast heeft de ST50 in principe alle features die de GT50 ook heeft.
Ik heb de TV nog niet gekalibreerd (zal bij ITC in Emmeloord gaan gebeuren ergens in december)

Ondanks de rand ben ik er nog steeds erg blij mee en heb het gevoel dat de GT geen duidelijk meerwaarde zal bieden. De THX/Pro standen zijn wellicht strakker te kalibreren dan de ST50 maar ook de ST50 is met zijn 2 punts calibratie gewoon binnen de gestelde grenzen te krijgen. Dit betekent dus dat de afwijkingen bij normaal TV gebruik niet zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2018
Hoi,
Ik ben voornemens een Pana 42gt50 aan te schaffen.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een tv aangeschaft hebben rechtstreeks via de site van panasonic? Heeft dit nog voordelen? Dan denk ik aan service en klantvriendelijkheid. Hoewel ik die natuurlijk niet hoop nodig te hebben.
Reden waarom ik bereid ben om meer te betalen en rechtstreeks bij hun de aanschaf te doen is dat ik er vanuit ga dat ik dan een kwaliteits product ontvang en geen trammalant met groene blobs enz hoop te krijgen.
Wannneer mensen minder goede ervaringen hebben met dit kanaal hoor ik het graag.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QwaftZefoni schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:32:
Ik twijfel nl. al tijden tussen ST50 en GT50 maar de zilveren binnenrand in de GT50 lijkt mij uitermate storend. Helaas staat er in omgeving Zwolle nergens een opstelling om live te kijken voor zover ik weet.

De THX / Pro1 / Pro2 standen zijn mij de meerwaarde wel 'waard'...

En ik wil met gemak toch echt een nieuwe TV met AV erbij en over op HDMI :o
De GT50 heeft geen zilveren binnenrand, maar een zilveren buitenrand zoals de VT50, alleen dan een subtiel dunnere versie. De zilveren binnenrand waarover jij het hebt zat op de versie van vorig jaar, de GT30, maar die was dan weer veel dunner. Omdat ie nu aan de buitenkant zit zal het bij het kijken vast niet erg storen.

http://i684.photobucket.c...1/delanoster/IMG_0484.jpg
http://i684.photobucket.c...1/delanoster/IMG_0483.jpg

En dit is wat je van een afstandje van de ST50 mag verwachten:

http://farm8.staticflickr...50746526_0623cc3d87_z.jpg
http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-35118300.html

ST50 heeft een True Cinema stand, die is vergelijkbaar met de Pro standen. Met de 10-punts kalibratie zal de GT50 nog iets strakker te kalibreren zijn, maar in hoeverre je dat gaat zien is maar de vraag omdat op de ST50 de delta-E's ook al onder de 3 te krijgen zijn.

Je opmerking over AV erbij snap ik niet, maar beide modellen hebben in ieder geval allerlei aansluitingen, de ST50 3 HDMI en 2 USB, de GT50 van beide eentje exta.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 25-11-2012 12:32 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.