Goed, ik ben aan het kijken voor een TV. Mijn oog was gevallen op de Panasonic P50ST50. Ik weet al enkele jaren dat plasma tv's voor filmliefhebbers het ideaal zou zijn. Diepe zwartwaardes, hoog contrast, en vloeiende bewegingen. Dat is ook wat ik het vaakst doe: film en series bekijken, van 720p of 1080p bronmateriaal. Af en toe wat tv uitzendingen, het nieuwsbericht en dergelijke.
Echter... ben nu al in 2 mediamarkten geweest, en nog een andere electrozaak, en ik ben echter "underwhelmed" van de beeldkwaliteit van de Panasonic plasma's...
In de winkel stonden ze naast LED tv's van Philips, Samsung en Sony, en om eerlijk te zijn ik vond het LED beeld er een stuk levendiger en helderder uit zien.
Nu: ik weet dat een mediamarkt totaal niet de goeie omgeving is voor plasma, gezien er felle verlichting hangt en dergelijke.
Maar ik ben nu toch sterk aan het twijfelen geslaan... Ook omwille van de image retention en inbrandproblemen die helaas nog steeds bestaan. Dat bewijs heb ik zelf gezien, want op de P42GT50 die er stond in de MM stond er een vet Sony logo ingebrand in de bovenhoek. Nochtans was dit een demo filmpje wat heel vaak van videomateriaal wisselde, en het Sony logo was zeker niet altijd in beeld en het veranderde vaak van plaats... Vooral als er een witte achtergrond kwam zag je heel duidelijk het ingebrande logo. Ben een paar minuten blijven opletten en het ging niet weg.
Dus... wat nu? Toch doorbijten en een P50ST50 bestellen bij coolblue, en dan hopen dat het in de woonkamer een heel ander beeld geeft?
Hoe groot zijn de problemen met IR en inbranden? Ik koop een tv van 1000 euro, heb echt geen zin in vervelende issues... Lijkt me dat LED misschien iets minder goed beeld heeft, maar wel een zorgeloos tv kijken misschien?
Alle advies welkom!
[
Voor 5% gewijzigd door
phobosdeimos op 13-11-2012 20:10
]