IK heb dezelfde overstap gemaakt. Qua beeldkwaliteit is er wel het 1 en ander verbeterd. Vooral gamma-tracking is veel beter geworden en daardoor krijg je veel meer detail in beeld. De zilveren rand valt mij niet op, omdat ik hem tegen een witte muur heb. Ook is het design kleiner ivm een kleinere bezel en dat is ook mooier.Bigg Balls schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:56:
Volgende week krijg ik de 50vt50 als vervanger voor mijn defecte vt30. Zijn er mensen die deze overstap gemaakt hebben? En zo ja welke verschillen zijn jullie opgevallen? Zelf was ik erg tevreden over de vt30 tot deze kapot ging.
Ben wel blij dat ik de opvolger krijg en kan ook niet wachten. Ik weet alleen niet of ik hem mooier vind qua design. Ben nog niet enthousiast over de zilveren rand.
Tja, denk dat het een no-brainer is als je de tests leest. Vermits beide geen issues hebben is de VT50 een stuk beter en slanker. De zilveren rand vind ik minder geslaagd maar als je 'in' een film zit merk je daar volgensmij niks meer van.Bigg Balls schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:56:
Volgende week krijg ik de 50vt50 als vervanger voor mijn defecte vt30. Zijn er mensen die deze overstap gemaakt hebben? En zo ja welke verschillen zijn jullie opgevallen? Zelf was ik erg tevreden over de vt30 tot deze kapot ging.
Ben wel blij dat ik de opvolger krijg en kan ook niet wachten. Ik weet alleen niet of ik hem mooier vind qua design. Ben nog niet enthousiast over de zilveren rand.
Zolang je geen defecten hebt, heb je dus imho een hele mooie gratis upgrade. Congrats!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heb nu op mijn 55VT50 via ziggo de Humax ir HD5000c aangesloten.
Ben ik best tevreden over qua doorgave HD signaal.
Echter dit kastje is niet helemaal in lijn met het mooie strakke design van de VT !
Nu zit erop de VT zo'n insteekslot CI waar ik evt. een ziggo kaartje met module in kan doen.
Geeft dit nu ook HD net zo mooi weer als de losse Humax bak?
Iemand hier ervaring mee die ook is overgestapt naar de CI .
Lijkt mij dat de Humax beter HD signalen door geeft (nergens op gebaseerd trouwens , alleen omdat een kastje van 200+ met eigen verwerking van het signaal , dit beter kan dan een creditkaartformaat module ;p)
Indien geen verschil wil ik wel zon insteekmoddule gaan proberen .
Zijn daar nog verschillende in trouwens vwb ziggo?
Echter dit kastje is niet helemaal in lijn met het mooie strakke design van de VT !
Nu zit erop de VT zo'n insteekslot CI waar ik evt. een ziggo kaartje met module in kan doen.
Lijkt mij dat de Humax beter HD signalen door geeft (nergens op gebaseerd trouwens , alleen omdat een kastje van 200+ met eigen verwerking van het signaal , dit beter kan dan een creditkaartformaat module ;p)
Mijn ervarng is dat de tv het toch een stuk beter kan. Het kastje doet verder niets he, het decoderen zit gewoon in de TV zelf. DAt creditkaart ding zorgt eralleen voor dat het signaal ontsleutelt kan wordensamuel123 schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:58:
Heb nu op mijn 55VT50 via ziggo de Humax ir HD5000c aangesloten.
IK had dan geen humax maar een samsung.
Maar ik denk objectief gezien dat er eigenlijk weinig verschil in zal zitten. Ht is alleen wat je handiger vindt.
[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 11-11-2012 10:36 ]
ok thx , is iets met mpeg decoderen toch ?
En daar kan ik juist niet veel over vinden vwb verschil 55VT50 (the master ;p himself) en de humax .
En daar kan ik juist niet veel over vinden vwb verschil 55VT50 (the master ;p himself) en de humax .
Thxs, ik ga het eens testen.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 08:20:
[...]
Dimitri heeft mijn 42VT30 gekalibreerd. Ze één op één overnemen is niet echt optimaal...maar misschien kan je er verder wat mee..
http://dl.dropbox.com/u/4...Calibration%20Summary.pdf
http://dl.dropbox.com/u/41386900/panasonic%20settings.txt
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Ik heb de tests gelezen maar de TV werd niet echt afgezet tegen de VT30, wat logisch is natuurlijk. Wel ben ik blij met de vervanging natuurlijk en ik hoop geen defecten tegen te komen. Hopelijk wordt de TV vrijdag afgeleverd door E-Care. Wel jammer dat ik geen creditering kon krijgen zoals eerder voorgesteld aangezien ik dan een groten model ging kiezen (55 ipv 50).Help!!!! schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:06:
[...]
Tja, denk dat het een no-brainer is als je de tests leest. Vermits beide geen issues hebben is de VT50 een stuk beter en slanker. De zilveren rand vind ik minder geslaagd maar als je 'in' een film zit merk je daar volgensmij niks meer van.
Zolang je geen defecten hebt, heb je dus imho een hele mooie gratis upgrade. Congrats!![]()
Ja, ik zit er overna te denken om mijn vt50 door e-care weer te laten omruilen/crediteren. Deze begint nu ook groene blobs te ontwikkelen (1500 uur). Maar ik vraag me af of ik echt er op vooruit ga..99% van de tijd is het beeld echt prachtig en valt het niet op. Maar zo nu en dan (bv tijdens skieen/) is er neon groene sneeuwBigg Balls schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:48:
[...]
Ik heb de tests gelezen maar de TV werd niet echt afgezet tegen de VT30, wat logisch is natuurlijk. Wel ben ik blij met de vervanging natuurlijk en ik hoop geen defecten tegen te komen. Hopelijk wordt de TV vrijdag afgeleverd door E-Care. Wel jammer dat ik geen creditering kon krijgen zoals eerder voorgesteld aangezien ik dan een groten model ging kiezen (55 ipv 50).
Als ik voor een samsung zou gaan dan zou ik me irriteren aan de floating blacks en brightness pops. Dus ik denk dat het gewoon weer omruilen gaat worden
@BB
Wij hebben net de 50 inch vervangen voor de 55 inch .
puur vwb beeldformaat is er echt geen wow effect.
Zeker omdat optisch de 55vt50 bijna net zo groot is als de 50G10 .
Niemand in het gezin ziet echt dat die veel groter is (is die natuurlijk ook niet echt )
Dus je gaat wel een mooier beeld krijgen en die 5 inch ga je niet heel erg veel van merken hoor.
Wij hebben net de 50 inch vervangen voor de 55 inch .
puur vwb beeldformaat is er echt geen wow effect.
Zeker omdat optisch de 55vt50 bijna net zo groot is als de 50G10 .
Niemand in het gezin ziet echt dat die veel groter is (is die natuurlijk ook niet echt )
Dus je gaat wel een mooier beeld krijgen en die 5 inch ga je niet heel erg veel van merken hoor.
Wauw, geweldig!Adlermann schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:51:
[...]
(beloning voor mezelf dat ik genezen ben verklaard :d :d )
Verwijderd
Vraagje:
Ik heb de panasonic remote app gedownload hoofdzakelijk om het toetsenbord te gebruiken met you tube
Wat blijkt: dit werkt niet,dat vind ik dus echt waardeloos.
weet iemand of er een andere manier/app bestaat waarmee ik een keyboard op mijn asus tablet kan krijgen
waarmee ik dus you tube kan bedienen?
Ik heb de panasonic remote app gedownload hoofdzakelijk om het toetsenbord te gebruiken met you tube
Wat blijkt: dit werkt niet,dat vind ik dus echt waardeloos.
weet iemand of er een andere manier/app bestaat waarmee ik een keyboard op mijn asus tablet kan krijgen
waarmee ik dus you tube kan bedienen?
Waarmee maken jullie eigenlijk het beeldscherm schoon?
Zoals ik al eerder aangaf heb ik na een half uurtje gamen of een uurtje DWDD best last van retentie. Het trekt altijd wel weg maar duurt soms erg lang.
Nu heb ik misschien een stomme vraag maar moet je gelijk actie ondernemen als je het ziet zitten? Op kan dat dagen later ook nog?
Bv. Ik game een uurtje en zet de tv uit en daarna ben ik een paar dagen niet thuis. Trekt het dan de eerste keer als hij weer aangat gewoon weg of heeft het er dan gelang "in gezeten"?
Komt bij mij nog al eens voor dat hij even niet aan staat
Nu heb ik misschien een stomme vraag maar moet je gelijk actie ondernemen als je het ziet zitten? Op kan dat dagen later ook nog?
Bv. Ik game een uurtje en zet de tv uit en daarna ben ik een paar dagen niet thuis. Trekt het dan de eerste keer als hij weer aangat gewoon weg of heeft het er dan gelang "in gezeten"?
Komt bij mij nog al eens voor dat hij even niet aan staat
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik geef je groot gelijk als je hem inruilt. Als je duizend(en) euro's betaalt voor een tv dan is het wat mij betreft niet acceptabel dat je neon groen in beeld hebt bij een witte achtergrond of sneeuw.Adlermann schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:51:
[...]
Ja, ik zit er overna te denken om mijn vt50 door e-care weer te laten omruilen/crediteren. Deze begint nu ook groene blobs te ontwikkelen (1500 uur). Maar ik vraag me af of ik echt er op vooruit ga..99% van de tijd is het beeld echt prachtig en valt het niet op. Maar zo nu en dan (bv tijdens skieen/) is er neon groene sneeuw
Ik zit zelf te twijfelen of het zin heeft om iemand te laten komen voor de vlekken/strepen (DSE) die zich in mijn geval met name links aan de zijkant manifesteren. Ik zie het lichtjes bij voetbal en greyscale testschermen, maar het is 1. niet te repareren en 2. is de kans heel groot dat je een ander exemplaar krijgt met hetzeflde euvel, of misschien nog wel erger. Een beetje een vergelijkbaar geval dus, maar wel minder storend.
@Donstil Ik heb eigenlijk permanent retentie doordat ik nogal veel Ned1/2/3 aan heb staan, maar dit is werkelijk alleen zichtbaar als ik er bewust op ga letten en bovendien het beeld egaal wit is (egaal witte achtergrond zoals bijv. een Telfort reclame of het Ned 1 leaderscherm). Zodra ik gewoon naar het programma kijk en niet meer naar de rechterbovenhoek staar zie ik het werkelijk nooit, dus ik ga me er niet aan storen en neem ook geen maatregelen meer met de schuifbalk. M.a.w. ik geloof het wel.
Maak je er vooral niet te druk om, en nee je hoeft echt niet direct de schuifbalk te draaien, doe het - als je het al doet - gewoon wanneer het je uitkomt.
[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 11-11-2012 20:19 ]
Ja die strepen heb ik ook. Ik had in het begin eerst alleen de 'standaard' streep rechts. Maar ik heb nu 9 strepen over het beeld. Maar in professional (calibrated mode) zijn die bijna niet zichtbaar. Alle problemen zijn in calibrated mode trouwens zeer fors minder dan in thx/normalCap schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:13:
[...]
Ik geef je groot gelijk als je hem inruilt. Als je duizend(en) euro's betaalt voor een tv dan is het wat mij betreft niet acceptabel dat je neon groen in beeld hebt bij een witte achtergrond of sneeuw.
Ik zit zelf te twijfelen of het zin heeft om iemand te laten komen voor de vlekken/strepen (DSE) die zich in mijn geval met name links aan de zijkant manifesteren. Ik zie het lichtjes bij voetbal en greyscale testschermen, maar het is 1. niet te repareren en 2. is de kans heel groot dat je een ander exemplaar krijgt met hetzeflde euvel, of misschien nog wel erger. Een beetje een vergelijkbaar geval dus, maar wel minder storend.
Ik krijg het tot nu toe wel keurig weg, mijn vraag is daarom komt dat omdat ik er gelijk wat aan doe of omdat ik er wat aan doe?Cap schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:13:
[...]
@Donstil Ik heb eigenlijk permanent retentie doordat ik nogal veel Ned1/2/3 aan heb staan, maar dit is werkelijk alleen zichtbaar als ik er bewust op ga letten en bovendien het beeld egaal wit is (egaal witte achtergrond zoals bijv. een Telfort reclame of het Ned 1 leaderscherm). Zodra ik gewoon naar het programma kijk en niet meer naar de rechterbovenhoek staar zie ik het werkelijk nooit, dus ik ga me er niet aan storen en neem ook geen maatregelen meer met de schuifbalk. M.a.w. ik geloof het wel.![]()
Maak je er vooral niet te druk om, en nee je hoeft echt niet direct de schuifbalk te draaien, doe het - als je het al doet - gewoon wanneer het je uitkomt.
Ik zit er persoonlijk niet op te wachten dat ik bij elk wit scherm logo's zie zitten.
Daarom zeg ik: "en nee je hoeft echt niet direct de schuifbalk te draaien, doe het - als je het al doet - gewoon wanneer het je uitkomt.". Met andere woorden: nee het hoeft niet direct.
Als je veel naar een zender met een fel logo kijkt en dan schakelt naar iets met een wit scherm dan zul je dat logo kunnen zien als je er naar op zoek bent, daar valt niets aan te doen en is inherent aan plasma. M.a.w. ik zit er ook niet op te wachten, maar er is niets aan te doen, en ik moet bekennen dat zolang ik er niet naar op zoek ben het me ook nooit op enige manier stoort. Als ik steeds in mijn achterhoofd zou houden dat ik het kan gaan zien dan zou het me ongetwijfeld gaan storen, maar dat doe ik mezelf maar niet aan aangezien ik voor een plasma tv gekozen heb.
@Adlermann oh heb jij ze ook? Ik dacht toen we het er laatst over hadden dat jij alleen last had van groene drek/vuile waas, maar niet van DSE strepen. Maar minder storend dus dan de neongroene sneeuw, begrijp ik.
Als je veel naar een zender met een fel logo kijkt en dan schakelt naar iets met een wit scherm dan zul je dat logo kunnen zien als je er naar op zoek bent, daar valt niets aan te doen en is inherent aan plasma. M.a.w. ik zit er ook niet op te wachten, maar er is niets aan te doen, en ik moet bekennen dat zolang ik er niet naar op zoek ben het me ook nooit op enige manier stoort. Als ik steeds in mijn achterhoofd zou houden dat ik het kan gaan zien dan zou het me ongetwijfeld gaan storen, maar dat doe ik mezelf maar niet aan aangezien ik voor een plasma tv gekozen heb.
@Adlermann oh heb jij ze ook? Ik dacht toen we het er laatst over hadden dat jij alleen last had van groene drek/vuile waas, maar niet van DSE strepen. Maar minder storend dus dan de neongroene sneeuw, begrijp ik.
[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 11-11-2012 20:54 ]
Ja, ze zijn langzaam eraan erbij gekomen. Was me nooit opgevallenCap schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:51:
Ja en die neongreone sneeuw valt ook erg mee hoor. Ik heb ter test net 2 afleveringen frozen planet gekeken en daar zag ik het eigenlijk niet. Maar bij de commercials van eurosport 2 is het wel vrij duidelijk. Heel typisch.... (ik zie het ook op test slides hoor, maar daar beoordeel ik een tv niet op, alleen op wat ik in echte content zie)
Die groene drek is ook erg zichtbaar in os x.
Oke goed om te horen, ik ga ermee door zoals ik het nu doe, dan krijg ik de logo's tot nu toe nog weg.Cap schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:51:
Daarom zeg ik: "en nee je hoeft echt niet direct de schuifbalk te draaien, doe het - als je het al doet - gewoon wanneer het je uitkomt.". Met andere woorden: nee het hoeft niet direct.
Misschien is het bij jou minder erg maar als ik een witte achtergrond zie dan vallen ze me direct op en dan stoort het (ik ben niet op zoek oid)
Ik hoop van harte dat je er na verloop van tijd aan went en geniet van het mooie beeld. 
http://imageshack.us/photo/my-images/853/banding2.jpg
Bron een jou welbekend topic op AVforums
Die groene drek, zie je dat ook als je browsed via de ingebouwde browser app?
Zijn ze ook zo onregelmatig / patchy / wolkig / onderbroken van structuur als ik probeerde te tonen op mijn foto, of beter zoals hier te zien aan de rechterkant van het scherm:Adlermann schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:57:
[...]
Ja, ze zijn langzaam eraan erbij gekomen. Was me nooit opgevallenPas toen ik van professional mode naar thx ging viel het me erg op.
Ja en die neongreone sneeuw valt ook erg mee hoor. Ik heb ter test net 2 afleveringen frozen planet gekeken en daar zag ik het eigenlijk niet. Maar bij de commercials van eurosport 2 is het wel vrij duidelijk. Heel typisch.... (ik zie het ook op test slides hoor, maar daar beoordeel ik een tv niet op, alleen op wat ik in echte content zie)
Die groene drek is ook erg zichtbaar in os x.
[ Voor 85% gewijzigd door Cap op 11-11-2012 22:56 ]
Ik ben inmiddels aan mijn 3e VT serie.
De VT30 serie is meegenomen door ecare vanwege de groene vlek die steeds groter werd.
Deze is omgeruild door een VT50. Alleen maakte deze een vervelend geluid wat volgens Ecare normaal was. Tevens was er weer die groene waas op een bepaalde plek, niet zo erg als de VT30 maar toch zichtbaar. Moest nu omgeruild worden in de winkel waar deze gekocht was. Het was wel zo dat in die tussentijd de groene waas minder werd. In de winkel zag het personeel het niet, na wat discussie toch een nieuwe meegekregen.
De VT30 serie is meegenomen door ecare vanwege de groene vlek die steeds groter werd.
Deze is omgeruild door een VT50. Alleen maakte deze een vervelend geluid wat volgens Ecare normaal was. Tevens was er weer die groene waas op een bepaalde plek, niet zo erg als de VT30 maar toch zichtbaar. Moest nu omgeruild worden in de winkel waar deze gekocht was. Het was wel zo dat in die tussentijd de groene waas minder werd. In de winkel zag het personeel het niet, na wat discussie toch een nieuwe meegekregen.
Ja precies zo als dat. panasonics hebben sowieso door de ABL al wat wolking groene drek over compleet wit, maar die valt echt niet op. Dit is echt een patch van boven naar onderen en ongeveer 1/3 van het scherm wat duidelijk groener is en ook af en toe zichtbaar is in echte content:Cap schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:39:
Ik hoop van harte dat je er na verloop van tijd aan went en geniet van het mooie beeld.
[...]
Zijn ze ook zo onregelmatig / patchy / wolkig / onderbroken van structuur als ik probeerde te tonen op mijn foto, of beter zoals hier te zien aan de rechterkant van het scherm:
- zwart wit films
- sneeuw scenes
- lichte achtergronden, met name grijs en licht blauw
Ik kan het ook redelijk op commando nu naar voren halen in het ergste geval, ik heb namelijk fotos gevonden die het echt triggeren
Vraagje, wat is het grootste verschil tussen de Nederlandse en Europese versie van de ST50?
PlatteTVDiscounter verkoopt de E versie en Frankliln de NL.
En wat raden jullie dan aan?
Dank voor jullie hulp alvast.
0.0 verschil. De E versie wordt namelijk in NL verkocht. een NL versie bestaat niet.el_crosso schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:26:
Vraagje, wat is het grootste verschil tussen de Nederlandse en Europese versie van de ST50?
Franklin gaf expliciet aan dat het om een nederlands model zou gaan en PlatteTVDiscounter zegt "Ik kan bij deze bevestigen dat het een europees model betreft, geschikt voor de nederlandse markt."Adlermann schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:28:
[...]
0.0 verschil. De E versie wordt namelijk in NL verkocht. een NL versie bestaat niet.
Lekker duidelijk dus

PlatteTVDiscounter heeft gelijk. Er is geen NL model. Er is alleen een E (B voor Britain, Y voor scandinavie) E voor de rest van europa. Franklin bedoelt gewoon dat ze de E verkopen. Nergens zorgen om maken, want je koopt exact dezelfde versie.el_crosso schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:38:
[...]
Franklin gaf expliciet aan dat het om een nederlands model zou gaan en PlatteTVDiscounter zegt "Ik kan bij deze bevestigen dat het een europees model betreft, geschikt voor de nederlandse markt."
Lekker duidelijk dus
Helder, dank je voor je snelle reply Adlermann!
Brutale vraag, misschien nog advies wat betreft muurbeugel? (flat, evt. te beveiligen tegen diefstal, turn niet noodzakelijk)
Brutale vraag, misschien nog advies wat betreft muurbeugel? (flat, evt. te beveiligen tegen diefstal, turn niet noodzakelijk)
Ik heb zelfs de Vogel 6305. Prima ding. Wel basic verder.el_crosso schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:03:
Helder, dank je voor je snelle reply Adlermann!
Volgens mij het enige verschil met dat E en B is het CI+ (tuner) gebeuren.
Klopt. En wat andere schaal in de menu's dacht ik, etc.NeutraleTeun schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:51:
Volgens mij het enige verschil met dat E en B is het CI+ (tuner) gebeuren.
Yep idd, ze hebben allemaal een CI+ module maar de verschillen zitten hem in de tuners:
Duitsland STW50 DVB-C/T/S/S2
Zwitserland ST50J DVB-C/T/S/S2
Scandinavië ST50Y DVB-C/T/T2
Europa overig ST50E DVB-C/T
Brits ST50B DVB-T/T2
Waarom de Duitse versie STW50 heet en niet ST50W is een raadsel, wellicht ligt het laatste minder lekker in de mond of heeft het een bepaalde bijbetekenis.
De Britse versie moet het verder doen zonder getallen in de menu's, daarom zie je op de UK sites bij instellingen ook omschrijvingen als "Contrast: set to max then reduce by 14" in plaats van het getal 46.
Je vraagt je werkelijk af wat Panasonic bezielt om een dergelijke nutteloze differentiatie in te bouwen.
Duitsland STW50 DVB-C/T/S/S2
Zwitserland ST50J DVB-C/T/S/S2
Scandinavië ST50Y DVB-C/T/T2
Europa overig ST50E DVB-C/T
Brits ST50B DVB-T/T2
Waarom de Duitse versie STW50 heet en niet ST50W is een raadsel, wellicht ligt het laatste minder lekker in de mond of heeft het een bepaalde bijbetekenis.
De Britse versie moet het verder doen zonder getallen in de menu's, daarom zie je op de UK sites bij instellingen ook omschrijvingen als "Contrast: set to max then reduce by 14" in plaats van het getal 46.
Je vraagt je werkelijk af wat Panasonic bezielt om een dergelijke nutteloze differentiatie in te bouwen.

Ik heb nu de Vogels EFW 8305 op het oog met de kolom erbij om de draden weg te werken.Adlermann schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:09:
[...]
Ik heb zelfs de Vogel 6305. Prima ding. Wel basic verder.
Enige wat daar niet op zit is een diefstal preventie slot.
Ik kon het toch niet laten; ik heb nog een ST50 bij een andere shop besteld. Maar helaas, precies dezelfde brom! Het zal er wel echt bijhoren dan, dus ik denk dat ik het toch maar gewoon ga proberen te negeren.
Je went er ook wel aan. Tijdens merk je het sowieso nauwelijks._Spark_ schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:42:
Ik kon het toch niet laten; ik heb nog een ST50 bij een andere shop besteld. Maar helaas, precies dezelfde brom! Het zal er wel echt bijhoren dan, dus ik denk dat ik het toch maar gewoon ga proberen te negeren.
Of je doet zoals ik heb gedaan, naar genoeg heavy metal concerten gaan dat je altijd PIEEEEEP hoort.
Je gaat er wel aan wennen, ik heb het ook gehad met mijn VT30 en daar stoorde ik mij later ook niet meer aan.
Succes met je TV
Succes met je TV
Als ik het tv volume op normale stand heb staan hoor ik de brom al niet. Alleen als ik hem heel zacht heb of bijv. gemute dan hoor ik het (bij witte beelden).
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Inderdaad!Cap schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:38:
De Britse versie moet het verder doen zonder getallen in de menu's, daarom zie je op de UK sites bij instellingen ook omschrijvingen als "Contrast: set to max then reduce by 14" in plaats van het getal 46.![]()
[afbeelding]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Mijn huidige uniformiteit, en die rare vlek rechts is een groente tint op wit en grijs materiaal. Erg vervelend.
zo was het out of the box

Antwoord is wel gegeven maar toch het volgende nog even.el_crosso schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:38:
[...]
Franklin gaf expliciet aan dat het om een nederlands model zou gaan en PlatteTVDiscounter zegt "Ik kan bij deze bevestigen dat het een europees model betreft, geschikt voor de nederlandse markt."
Lekker duidelijk dus
Met een NL-model bedoelen winkeliers dat je zeker weet dat CI+ van Ziggo (en UPC tegenwoordig vaak ook) gewoon gaat werken. Met een buitenlands model is dat altijd maar afwachten.
Dat wij in Nederland toevallig het algemene Europese model hebben is eigenlijk bijzaak.
Bij Samsung zit er volgens mij weer anders. Daar hebben geloof wel een specifiek Nederlands model.
Goed, ik ben aan het kijken voor een TV. Mijn oog was gevallen op de Panasonic P50ST50. Ik weet al enkele jaren dat plasma tv's voor filmliefhebbers het ideaal zou zijn. Diepe zwartwaardes, hoog contrast, en vloeiende bewegingen. Dat is ook wat ik het vaakst doe: film en series bekijken, van 720p of 1080p bronmateriaal. Af en toe wat tv uitzendingen, het nieuwsbericht en dergelijke.
Echter... ben nu al in 2 mediamarkten geweest, en nog een andere electrozaak, en ik ben echter "underwhelmed" van de beeldkwaliteit van de Panasonic plasma's...
In de winkel stonden ze naast LED tv's van Philips, Samsung en Sony, en om eerlijk te zijn ik vond het LED beeld er een stuk levendiger en helderder uit zien.
Nu: ik weet dat een mediamarkt totaal niet de goeie omgeving is voor plasma, gezien er felle verlichting hangt en dergelijke.
Maar ik ben nu toch sterk aan het twijfelen geslaan... Ook omwille van de image retention en inbrandproblemen die helaas nog steeds bestaan. Dat bewijs heb ik zelf gezien, want op de P42GT50 die er stond in de MM stond er een vet Sony logo ingebrand in de bovenhoek. Nochtans was dit een demo filmpje wat heel vaak van videomateriaal wisselde, en het Sony logo was zeker niet altijd in beeld en het veranderde vaak van plaats... Vooral als er een witte achtergrond kwam zag je heel duidelijk het ingebrande logo. Ben een paar minuten blijven opletten en het ging niet weg.
Dus... wat nu? Toch doorbijten en een P50ST50 bestellen bij coolblue, en dan hopen dat het in de woonkamer een heel ander beeld geeft?
Hoe groot zijn de problemen met IR en inbranden? Ik koop een tv van 1000 euro, heb echt geen zin in vervelende issues... Lijkt me dat LED misschien iets minder goed beeld heeft, maar wel een zorgeloos tv kijken misschien?
Alle advies welkom!
Echter... ben nu al in 2 mediamarkten geweest, en nog een andere electrozaak, en ik ben echter "underwhelmed" van de beeldkwaliteit van de Panasonic plasma's...
In de winkel stonden ze naast LED tv's van Philips, Samsung en Sony, en om eerlijk te zijn ik vond het LED beeld er een stuk levendiger en helderder uit zien.
Nu: ik weet dat een mediamarkt totaal niet de goeie omgeving is voor plasma, gezien er felle verlichting hangt en dergelijke.
Maar ik ben nu toch sterk aan het twijfelen geslaan... Ook omwille van de image retention en inbrandproblemen die helaas nog steeds bestaan. Dat bewijs heb ik zelf gezien, want op de P42GT50 die er stond in de MM stond er een vet Sony logo ingebrand in de bovenhoek. Nochtans was dit een demo filmpje wat heel vaak van videomateriaal wisselde, en het Sony logo was zeker niet altijd in beeld en het veranderde vaak van plaats... Vooral als er een witte achtergrond kwam zag je heel duidelijk het ingebrande logo. Ben een paar minuten blijven opletten en het ging niet weg.
Dus... wat nu? Toch doorbijten en een P50ST50 bestellen bij coolblue, en dan hopen dat het in de woonkamer een heel ander beeld geeft?
Hoe groot zijn de problemen met IR en inbranden? Ik koop een tv van 1000 euro, heb echt geen zin in vervelende issues... Lijkt me dat LED misschien iets minder goed beeld heeft, maar wel een zorgeloos tv kijken misschien?
Alle advies welkom!
[ Voor 5% gewijzigd door phobosdeimos op 13-11-2012 20:10 ]
In de huiskamer is de panasonic echt meer dan helder zat. Het eerste wat je ook doet is de tv uit dynamic mode halen, ook bij een LED. Het contrast van een plasma is veel en veel beter dan dat van een LED.phobosdeimos schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:06:
In de winkel stonden ze naar LED tv's van Philips, Samsung en Sony, en om eerlijk te zijn ik vond het LED beeld er een stuk levendiger en helderder uit zien.
IR ga je zeker krijgen. Maar echte burn-in niet. je zult wel af en toe gewoon de logos wat zien naijlen. Dat is ook wat je waarschijnlijk zag bij dat sony. Dat trekt echt wel weer weg.Maar ik ben nu toch sterk aan het twijfelen geslaan... Ook omwille van de image retention en inbrandproblemen die helaas nog steeds bestaan. Dat bewijs heb ik zelf gezien, want op de P42GT50 die er stond in de MM stond er een vet Sony logo ingebrand in de bovenhoek. Nochtans was dit een demo filmpje wat heel vaak van videomateriaal wisselde, en het Sony logo was zeker niet altijd te zien...
Ik zou zeker voor de ST50 gaan, uitstekende TV voor dat geld.
Ik begrijp in ieder geval waarom Plasma de strijd verloren heeft van LCD/LED: het kan wel zijn dat in de woonkamer het beeld erg goed is, maar in de winkel komt LED gewoon beter over momenteel, helaas.
Hoe zit het met de kleur wit bij deze plasma's? Want het wit in de winkel zag er nogal grijs uit...
Hoe zit het met de kleur wit bij deze plasma's? Want het wit in de winkel zag er nogal grijs uit...
Bij volledig wit beeld is het wat grijs. Dat komt door de automatic brightness limiter.phobosdeimos schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:20:
Ik begrijp in ieder geval waarom Plasma de strijd verloren heeft van LCD/LED: het kan wel zijn dat in de woonkamer het beeld erg goed is, maar in de winkel komt LED gewoon beter over momenteel, helaas.
Ach ik denk dat ik de P50ST50 gewoon ga bestellen. Moest het echt tegenvallen, wat ik niet verwacht, dan kan hij alsnog retour... Fingers crossed!
Ik vind het wel moeilijk vergelijken op de foto's vanwege het verschil in omgevingslicht en helderheid van het grijs. Bij mij is het op 20% helderheid in een donkere ruimte maximaal zichtbaar, vanaf 35% wordt het een stuk minder duidelijk, en als er redelijk wat omgevingslicht is dan kan ik het helemaal niet meer zien.Adlermann schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:57:
[afbeelding]
Mijn huidige uniformiteit, en die rare vlek rechts is een groente tint op wit en grijs materiaal. Erg vervelend.
zo was het out of the box
[afbeelding]
Ik zie op jouw OOTB-foto de meest opvallende strepen/vlekken rechts al zitten. Die rotzooi rechts is vergelijkbaar met wat er bij mij aan de linkerkant zit, maar gelukkig heeft dit bij mij nog niet tot gevolg dat wit er daar soms neon-groen uitziet.
Overigens zie ik op jouw donkere foto in onderste helft middenin ook heel veel vlek, maar ik vraag me af of dat werkelijk te zien is of een effect van de camera i.v.m. de geringe hoeveelheid licht.
Hier mijn schermbagger
Vooral die 20% ziet er zo verschrikkelijk uit zo he.
Gewoon doen, daar krijg je absoluut geen spijt van! Is het niet om de zwartwaardes, dan wel om de kleuren die ook nog eens prima behouden blijven onder een flinke hoek. De kleuren van een enigszins betaalbare LED tv kunnen niet tippen aan wat een goede plasma neerzet, en wat dat betreft doet de ST serie het echt geweldig. Samen met de zwartwaarden geeft dit zeer veel diepte aan het beeld. 3D is niet meer nodig.phobosdeimos schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:25:
Ach ik denk dat ik de P50ST50 gewoon ga bestellen. Moest het echt tegenvallen, wat ik niet verwacht, dan kan hij alsnog retour... Fingers crossed!
Een sterke "in your face" weergave zoals je die ziet bij LED tv's in de winkels - "torch mode" noemen ze dat toepasselijk in het Engels - lijkt leuk maar daar lijdt dus de natuurgetrouwe weergave, waarbij niet in de laatste plaats de kleuren, enorm onder. Het eerste wat je thuis doet als je zo'n LED tv koopt is de helderheid, het contrast en meestal ook de kleur enorm terugschroeven. Overigens kan een Panasonic plasma er op de Dynamic stand met hoog contast ook wat van hoor. Dat doet pijn aan je ogen zo hard en onnatuurlijk.
[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 14-11-2012 01:04 ]
Ja, op die out of the box zat het ook al rechts, maar dat was echt niets hoor. Vergeleken met wat ik nu heb. DE hele rechterkant is gewoon groen op lichte scenes inmiddels, wel heel subtiel. Soms zie je het ook niet. Maar dan komt er eens een sneeuwscene en voilà groene sneeuw.Cap schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:30:
[...]
Ik vind het wel moeilijk vergelijken op de foto's vanwege het verschil in omgevingslicht en helderheid van het grijs. Bij mij is het op 20% helderheid in een donkere ruimte maximaal zichtbaar, vanaf 35% wordt het een stuk minder duidelijk, en als er redelijk wat omgevingslicht is dan kan ik het helemaal niet meer zien.
Ik zie op jouw OOTB-foto de meest opvallende strepen/vlekken rechts al zitten. Die rotzooi rechts is vergelijkbaar met wat er bij mij aan de linkerkant zit, maar gelukkig heeft dit bij mij nog niet tot gevolg dat wit er daar soms neon-groen uitziet.
Overigens zie ik op jouw donkere foto in onderste helft middenin ook heel veel vlek, maar ik vraag me af of dat werkelijk te zien is of een effect van de camera i.v.m. de geringe hoeveelheid licht.
Hier mijn schermbaggerin beeld bij 20% en 40% helderheid, je ziet duidelijk de invloed van helderheid en omgevingslicht:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vooral die 20% ziet er zo verschrikkelijk uit zo he.
Die strepen kan ik wel mee leven. Dat vind ik niet zo'n issue.
Voor degene die de groene waas met een bepaalde foto op commando kon oproepen:
Is het een zeer persoonlijke foto? Anders zou je die kunnen posten, voor degene die een nieuw toestel kopen. Altijd handig test-materiaal denk ik zo?
Is het een zeer persoonlijke foto? Anders zou je die kunnen posten, voor degene die een nieuw toestel kopen. Altijd handig test-materiaal denk ik zo?
Coolblue is onderweg, aankomst binnen een half uurtje. Spannend!
Dat heb ik al geprobeerd, probleem is dat de camera overbelicht wordt (point en click ding) en daardoor valt die nuance compleet weg. Kijk het is nu ook niet zo dat het echt super erg is,maar ik had het niet en begint nu gewoon te komen. Ik heb 1 regel: als ik het niet zie in real content: geen probleme. Het komt nu gewoon in real content en ik zie het. Vaak is het ook alleen maar een contrast verschil, daar kan ik ook mee leven. Maar het moet niet neon groen wordenNeutraleTeun schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:15:
Voor degene die de groene waas met een bepaalde foto op commando kon oproepen:
50UT50 heeft een onbekende levertijd bij BCC
Wordt straks teruggebeld nadat ze dit even navragen bij hun leverancier. De Samsung is ook weer 10 dagen verschoven naar 23 november, je wat wachttijd voor over hebben voor de laagste prijs

Komt vaker voor bij BCC-online, lees de shopreviews op Tweakers er maar op na. Ze hebben ook een lage score van 2,5 ster. http://tweakers.net/shopreview/251/bcc.html
Ik heb van aankoop bij BCC afgezien toen ik meermaals las dat ze een product wat op voorraad staat pas na maanden leveren, of bij een laag geprijsd opeens niet kunnen/willen leveren, en dit hierbij niet duidelijk communiceren. Met andere woorden het komt nogal eens voor dat ze de klant aan het lijntje houden, en daar houd ik niet van.
Ik heb van aankoop bij BCC afgezien toen ik meermaals las dat ze een product wat op voorraad staat pas na maanden leveren, of bij een laag geprijsd opeens niet kunnen/willen leveren, en dit hierbij niet duidelijk communiceren. Met andere woorden het komt nogal eens voor dat ze de klant aan het lijntje houden, en daar houd ik niet van.
En de transporteur (Fiege) heeft een foutje gemaakt in de planning, levering komt morgen pasphobosdeimos schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:36:
Coolblue is onderweg, aankomst binnen een half uurtje. Spannend!
Ik heb de TV gewoon in de winkel besteld en wist dat deze niet direct leverbaar was, dat scheelt. Ben net terug gebeld, volgende week zou ie binnen moeten komen. De Samsung is bij Bol.com besteld dus daar kan BCC niks aan doen, blijkbaar heb ik net pech in beide gevallen. Ben reuze benieuwd naar de UT50 ieder gevalCap schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:56:
Komt vaker voor bij BCC-online, lees de shopreviews op Tweakers er maar op na. Ze hebben ook een lage score van 2,5 ster. http://tweakers.net/shopreview/251/bcc.html
Verwijderd
Is hier ook iemand die een xtreamer sidewinder 3 aan zijn plasma heeft hangen?Ik heb sinds vandaag de xtreamer sw3 op mijn gt50 via hdmi aangesloten, alleen krijg ik geen beeld. en als ik de xtreamer sw3 op mijn philips led aansluit doet ie het wel gewoon.Mijn oude xtreamer 1e versie werkt wel gewoon op dezelfde hdmi kabel op de gt50.
Iemand een idee of oplossing?
Iemand een idee of oplossing?
@phobosdeimos
Ik kan me heel goed vinden in jouw bevindingen in de Winkel. Ik had absoluut dezelfde ervaring.
Heb toch voor de 42ST50 gekozen. Hangt nu mooi aan de muur en nog 0,0 % spijt gehad.
Mijn buurman heeft een Samsung uit de 7000 of 8000 serie van vorig jaar. Absoluut geen kinderachtige TV en ongeveer 1,5 tot 2 keer zo duur als de ST50
Ik heb hem het beeld laten zien. Binnen 10 sec was zijn reactie al. Dit beeld, dit contrast, daar kan mij Samsung niet aan tippen. Zwart is toch duidelijk grijzer
Een beter compliment kan ik me niet wensen. Dit bevestigt toch maar weer eens het beeld dat hier van een plasma geschetst wordt.
Ik kan me heel goed vinden in jouw bevindingen in de Winkel. Ik had absoluut dezelfde ervaring.
Heb toch voor de 42ST50 gekozen. Hangt nu mooi aan de muur en nog 0,0 % spijt gehad.
Mijn buurman heeft een Samsung uit de 7000 of 8000 serie van vorig jaar. Absoluut geen kinderachtige TV en ongeveer 1,5 tot 2 keer zo duur als de ST50
Ik heb hem het beeld laten zien. Binnen 10 sec was zijn reactie al. Dit beeld, dit contrast, daar kan mij Samsung niet aan tippen. Zwart is toch duidelijk grijzer
Een beter compliment kan ik me niet wensen. Dit bevestigt toch maar weer eens het beeld dat hier van een plasma geschetst wordt.
Zo, vandaag ook maar een Panasonic Viera TX-P50VT50 aangeschaft in Lunteren! Echt helemaal gaaf dat ding, net even in het donker op THX Mode de openings scene van LotR 2 gekeken met het volume op vol. Het was potverdikkie net of ik in een bios zat, zo mooi!
Nu gauw eens zoeken naar wat optimale instellingen en hoe ermee om te gaan de eerste 200u.
Nu gauw eens zoeken naar wat optimale instellingen en hoe ermee om te gaan de eerste 200u.
@ Athome, thanks, dat klinkt veelbelovend! Ik zou hem vandaag ontvangen als alles goed gaat.
@ Japser laat je ons weten hoe je het precies gaat aanpakken die eerste 100 of 200 uur? Want ik ben ook op zoek naar een goeie "how to", waar moet ik op letten in het begin. Want ik lees ook sommige experts die zeggen dat break in helemaal niet meer nodig is bij de huidige generatie plasma schermen... Dus nu weet ik niet echt wat te doen.
@ Japser laat je ons weten hoe je het precies gaat aanpakken die eerste 100 of 200 uur? Want ik ben ook op zoek naar een goeie "how to", waar moet ik op letten in het begin. Want ik lees ook sommige experts die zeggen dat break in helemaal niet meer nodig is bij de huidige generatie plasma schermen... Dus nu weet ik niet echt wat te doen.
[ Voor 65% gewijzigd door phobosdeimos op 15-11-2012 11:28 ]
Volgens Panasonic vertegenwoordigers is dit ook helemaal niet meer nodig, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen en toch je televisie laten inspelen. Kost wat tijd maar het is beter dan een televisie waar het beeld slechter is geworden door niet in te spelen.phobosdeimos schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:47:
@ Athome, thanks, dat klinkt veelbelovend! Ik zou hem vandaag ontvangen als alles goed gaat.
Misschien dat een gevorderde gebruiker van de TX 50VT50 kan helpen met het lokaliseren van een bepaalde setting, namelijk de picture size setting. Deze kan ik nergens vinden en zou moeten helpen om de tv goed in te spelen door hem op HD1 te zetten in eerste tig uur. Iemand enig idee?
Inspelen kun je beter doen door de DVD die je kunt downloaden. Onderin dit topic staat daar een link voor, gebruik die. Inspelen op NED1 is niet verstandig omdat je dan bijna gegarandeerd het logo van NED1 ingebrand zult krijgen en het paneel niet geleidelijk wordt ingespeeld.Japser schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:35:
Misschien dat een gevorderde gebruiker van de TX 50VT50 kan helpen met het lokaliseren van een bepaalde setting, namelijk de picture size setting. Deze kan ik nergens vinden en zou moeten helpen om de tv goed in te spelen door hem op HD1 te zetten in eerste tig uur. Iemand enig idee?
Nee nee
Ik ga hem niet inspelen op NED1, ik ben op zoek naar een setting Picture Size waar je kan kiezen uit Setting HD1 en HD2. Hieronder een quote van AVS forum, er zou een knop Format op de remote moeten zitten maar die zie ik niet 
HD1 produces overscan which means you lose part of the picture and some resolution.
HD2 will give you 1:1 pixel mapping and is recommended.
Ik zou niet eens meer ene DVD gebruiken. Compleet overbodig. Gewoon wisselend content kijken de eerste 150 uur en contrast niet hoger dan default. Brightness iets omhoog naar +2 en rond de 150 uur weer op default.Dimens schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:41:
[...]
Inspelen kun je beter doen door de DVD die je kunt downloaden. Onderin dit topic staat daar een link voor, gebruik die. Inspelen op NED1 is niet verstandig omdat je dan bijna gegarandeerd het logo van NED1 ingebrand zult krijgen en het paneel niet geleidelijk wordt ingespeeld.
That's all.
Wat dacht je van de knop Aspect Ratio naast de STTL knop. Hier in nederland hebben de formaten een andere benaming
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb nu een paar weken een 65st50 thuis staan. Prima ding!
Toch heb ik wat last van judder (stotterend beeld bij paning).
Weet iemand hoe je dit tot een minimum kunt beperken? Of is dit de prijs die je betaald voor een 65"?
Ik zie het via de satelliet (nederlandse HD zenders 1080i) maar ook via de USB aansluiting (HDD) en ook via de Xbox.
Weet iemand hoe je dit tot een minimum kunt beperken? Of is dit de prijs die je betaald voor een 65"?
Ik zie het via de satelliet (nederlandse HD zenders 1080i) maar ook via de USB aansluiting (HDD) en ook via de Xbox.
Zet scherpte lager. Vooral bij interlaced materiaal zul je merken dat content minder zal judderen.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:34:
Hallo allemaal,
Gestotter is inderdaad eerder zichtbaar als het beeld groter wordt. Het is ook iets dat onlosmakelijk verbonden is aan 24fps filmbeeldweergave: bij een langzame pan met beperkte framerate zie je per definitie gestotter.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:34:
Wil je dit voorkomen dan kan je frame-insertie/extrapolatie toepassen. Vele mensen vinden dit er echter ook weer niet uitzien en vergelijken het met de look van goedkope videocamera. Anderen lopen ermee weg omdat ze van het gestotter af zijn. Ik vind het in sommige gevallen iets toevoegen, in veel gevallen ook niet.
Bij Panasonic noemen ze dat Intelligent Frame Creation en het is te vinden in het geavanceerde menu van het Beeldmenu, dat je eerst aan moet zetten in het Instellingen menu. Als je het al gebruikt dan zou ik de medium setting proberen. De setting minimaal is vrij zinloos omdat er goedbeschouwd geen verschil waar te nemen valt met de uit setting. De setting maximaal heeft tot gevolg dat het paneel op 60Hz opereert, dit vind ik zelf onprettig vanwege het knipperen dat dit veroorzaakt.
Ooooh....dus HD1 is gewoon 4:3 ofzoAthome schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:18:
Wat dacht je van de knop Aspect Ratio naast de STTL knop. Hier in nederland hebben de formaten een andere benaming

Dat wist ik niet ;p
Kunnen mensen hier in dit topic iets voor me uitproberen:
http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/Snow.jpg
Dit plaatje geeft bij mij groene blobs. Kunnen jullie dit plaatje testen op jullie 50 serie tv? Dit om te kijken of ook andere tv's op zulke scenes groene blobs geven. Dank!
http://sinas.rename-it.nl/~wilco/vt50/Snow.jpg
Dit plaatje geeft bij mij groene blobs. Kunnen jullie dit plaatje testen op jullie 50 serie tv? Dit om te kijken of ook andere tv's op zulke scenes groene blobs geven. Dank!
Foto van mijn scherm, ik zie geen groene blobs.
https://www.dropbox.com/s...-11-12%2016%2009%2012.jpg
Ik zie wel een voornamelijk door de camera verzoorzaakte colorcast in het grijsverloop, en een paarse vlek iets linksboven van het midden. Beide zijn in veel mindere mate te zien in de werkelijkheid.
En waarschijnlijk zien jullie weer heel wat anders, de gemiddelde pc/notebook monitor is namelijk ook niet al te best gekalibreerd.
Ik zie wel een voornamelijk door de camera verzoorzaakte colorcast in het grijsverloop, en een paarse vlek iets linksboven van het midden. Beide zijn in veel mindere mate te zien in de werkelijkheid.
En waarschijnlijk zien jullie weer heel wat anders, de gemiddelde pc/notebook monitor is namelijk ook niet al te best gekalibreerd.
[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 16-11-2012 18:25 ]
thnx. Ja ik heb rechtsonder gewoon een groene vlek van 20 bij 10 cm.Cap schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:24:
Foto van mijn scherm, ik zie geen groene blobx.
Ik dus een vage paarse links van het midden.
Iets van 10 cm gok ik.
Edit paarse vlek totaal niet te ontdekken op 40-100% fullscreen greyslides, dus heeft vermoedelijk toch iets met het bronmateriaal te maken i.c.m. niet perfecte aansturing van gamma/grijsverloop.
Edit paarse vlek totaal niet te ontdekken op 40-100% fullscreen greyslides, dus heeft vermoedelijk toch iets met het bronmateriaal te maken i.c.m. niet perfecte aansturing van gamma/grijsverloop.
[ Voor 77% gewijzigd door Cap op 16-11-2012 18:34 ]
Verwijderd
Inderdaad.... met max begint het beeld wat te knipperen.... waarom is dit eigenlijk?Cap schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:47:
[...]
De setting maximaal heeft tot gevolg dat het paneel op 60Hz opereert, dit vind ik zelf onprettig vanwege het knipperen dat dit veroorzaakt.
Gisteren de nieuwe 50vt50 binnen als vervanging van mijn 50vt30. Mijn eerste bevindingen zijn als volgt:
+ kleuren mooier
+ zwart is zwarter
+ viera cast ed werkt sneller
- hardere zoem dan de vt30
- lelijke AB
- zilveren rand
- hdmi kabels zichtbaar vanwege positionering.
- meer last van knipperen.
Niet elk punt weegt even zwaar maar dit is wat me na 2 uur is opgevallen.
+ kleuren mooier
+ zwart is zwarter
+ viera cast ed werkt sneller
- hardere zoem dan de vt30
- lelijke AB
- zilveren rand
- hdmi kabels zichtbaar vanwege positionering.
- meer last van knipperen.
Niet elk punt weegt even zwaar maar dit is wat me na 2 uur is opgevallen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bigg Balls op 17-11-2012 08:17 ]
Ik heb vandaag mijn TV gecalibreerd Panasonic P65VT50
Is het goed: ( eerste gedeelte is voor callibratie , tweede is na)
https://docs.google.com/open?id=0B5o-rXNiZk1rY1lsWUlEUjJHa1U
Is het goed: ( eerste gedeelte is voor callibratie , tweede is na)
https://docs.google.com/open?id=0B5o-rXNiZk1rY1lsWUlEUjJHa1U
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
De vraag of het goed is? Deze is moeilijk te beantwoorden, ik zie alleen maar iets in het Pools. Kan het enigzins volgen. Zie eigenlijk alleen dat de THX stand gedaan is. Waarom niet de proffesional stand? Lichtopbrengst misschien?
Verder denk ik dat de gamma en de Delta E nog wel te verbeteren valt met wat verder calibreren. Is het handmatig gedaan of op de automaat via de computer?
Heb je alles gereset voor de calibratie?
Verder denk ik dat de gamma en de Delta E nog wel te verbeteren valt met wat verder calibreren. Is het handmatig gedaan of op de automaat via de computer?
Heb je alles gereset voor de calibratie?
Hallo plasma collega's. Ik ben altijd fan geweest van de warme kleuren die plasma's weergeven. Ik ga volgende week mijn plasma tv halen. Alleen zit met een kleine dilemma, wou graag willen weten van jullie als je kon kiezen tussen een Panasonic 65ST50 Vs Panasonic 55VT50 welke zou je kiezen heb een kijk afstand van 3m en 30 cm oftewel 3,30. Toch een paar kleine vraagjes er tussen in.
1 - Is 65 inch te groot voor 3,30m afstand en lijkt 55 inch wel groot als je van af 3,30m afstand kijkt.
2 - Kan ik zonder met behulp van kalibratie apparatuur op de normale menu van ST50 reverence beeld creëren, want op de VT50 heb je al reverence beeld met THX mode.
3. - Kan ik met behulp van een NAS , op beide ST50 en VT50 meteen rechtstreeks van af mijn internet films afspelen op de tv, vind het een beetje moeilijk uit te leggen ben nog groentje hier in
.
Heb een nieuwsgroep en ik zou wel blij zijn als ik mijn externe harde schijf niet meer hoef te gebruiken
want het duurt best lang heb snelle internet 120/10 van Ziggo,
maar als het compleet is dan zet ik het op mijn externe harde schijf en ben ik als nog veel tijd kwijt.
Bij voorbaat dank.
m.v.g.
Parish
1 - Is 65 inch te groot voor 3,30m afstand en lijkt 55 inch wel groot als je van af 3,30m afstand kijkt.
2 - Kan ik zonder met behulp van kalibratie apparatuur op de normale menu van ST50 reverence beeld creëren, want op de VT50 heb je al reverence beeld met THX mode.
3. - Kan ik met behulp van een NAS , op beide ST50 en VT50 meteen rechtstreeks van af mijn internet films afspelen op de tv, vind het een beetje moeilijk uit te leggen ben nog groentje hier in
Heb een nieuwsgroep en ik zou wel blij zijn als ik mijn externe harde schijf niet meer hoef te gebruiken
want het duurt best lang heb snelle internet 120/10 van Ziggo,
maar als het compleet is dan zet ik het op mijn externe harde schijf en ben ik als nog veel tijd kwijt.
Bij voorbaat dank.
m.v.g.
Parish
De True Cinema stand op de ST50 serie is de meest reference stand die geboden wordt. Deze is niet zo fijn afgesteld als bij de VT maar is op zicht best wel goed. Echter, per TV kan de werkelijke output van deze stand behoorlijk verschillen. Dit geldt zowel voor de ST als voor de VT.
Panasonic heeft als het ware voor de THX (VT-versie) en de True Cinema (ST-versie) mode een instelling gekozen die voor alle TV's die fabriek verlaten goed genoeg is. Je moet er niet vanuit gaan dat deze stand per TV in de fabriek gecontroleerd en bijgesteld wordt.
Wat mij het meest zorgen baart is dat de VT-serie zelfs bij 1080P bron signaal (Blu-Ray zeg maar) verscherping toepast (bron: HDTVtest.co.uk). Terwijl dit absoluut niet nodig is en levert daardoor van de kriebelende randen op tussen de contrasten.
De VT levert overal wat beter beeld dan de ST en is nauwkeuriger te calibreren. Maar de VT is globaal wel 1000 euro duurder en bij de 42 inch was mij dat veel teveel geld.
Qua prijs/prestatie is de ST eigenlijk de beste keuze.
65 inch op 3,3 meter is zeker niet te groot mits geen SD materiaal gaat kijken. Ik kijk zelf 1080P en soms 720P materiaal op een 100 inch op 4,5 meter afstand en vind dat absoluut niet storend. Het is wel zo'n beetje de grens (100" op 4,5 meter).
Bij de modelen hebben dezelfde mediaspeler functionaliteit in zich. MKV afspelen vanaf een NAS is geen enkel probleem. Zowel met interne als externe subs gaat het werken. Ik heb wel gemerkt dat externe subs erg klein worden weergegeven. Ook het afspelen van DTS (zelfs DTS-MA) geeft geen problemen.
Blu-Ray en DVD structuren worden niet herkent maar dat ligt aan het DLNA protocol.
Een externe mediaspeler als bijvoorbeeld een Dune 101 TV heeft duidelijk mijn voorkeur. Deze externe spelers ondersteunen een breder assortiment aan formaten.
Panasonic heeft als het ware voor de THX (VT-versie) en de True Cinema (ST-versie) mode een instelling gekozen die voor alle TV's die fabriek verlaten goed genoeg is. Je moet er niet vanuit gaan dat deze stand per TV in de fabriek gecontroleerd en bijgesteld wordt.
Wat mij het meest zorgen baart is dat de VT-serie zelfs bij 1080P bron signaal (Blu-Ray zeg maar) verscherping toepast (bron: HDTVtest.co.uk). Terwijl dit absoluut niet nodig is en levert daardoor van de kriebelende randen op tussen de contrasten.
De VT levert overal wat beter beeld dan de ST en is nauwkeuriger te calibreren. Maar de VT is globaal wel 1000 euro duurder en bij de 42 inch was mij dat veel teveel geld.
Qua prijs/prestatie is de ST eigenlijk de beste keuze.
65 inch op 3,3 meter is zeker niet te groot mits geen SD materiaal gaat kijken. Ik kijk zelf 1080P en soms 720P materiaal op een 100 inch op 4,5 meter afstand en vind dat absoluut niet storend. Het is wel zo'n beetje de grens (100" op 4,5 meter).
Bij de modelen hebben dezelfde mediaspeler functionaliteit in zich. MKV afspelen vanaf een NAS is geen enkel probleem. Zowel met interne als externe subs gaat het werken. Ik heb wel gemerkt dat externe subs erg klein worden weergegeven. Ook het afspelen van DTS (zelfs DTS-MA) geeft geen problemen.
Blu-Ray en DVD structuren worden niet herkent maar dat ligt aan het DLNA protocol.
Een externe mediaspeler als bijvoorbeeld een Dune 101 TV heeft duidelijk mijn voorkeur. Deze externe spelers ondersteunen een breder assortiment aan formaten.
Nog even een leuk verschijnsel voor de pietlutten onder ons (en ja, daar reken ik mezelf dus onder
), het 'rainbow effect'! Ik zie een kleuren-gradient als er dingen met hoog contrast in beeld zijn (ook bij statische beelden) en ik m'n ogen op een andere plek van het scherm focus. En wat blijkt, het is vrij eenvoudig te capturen op video (pauzeer 'm maar eens op 6 seconden):
Maar afgezien van de bromtoon, het flikkeren, de line-bleed en de regenbogen is het wel een fijne TV!
Maar afgezien van de bromtoon, het flikkeren, de line-bleed en de regenbogen is het wel een fijne TV!

Dat zijn dus precies problemen die bij plasma veel voorkomen (inherent aan de technologie)._Spark_ schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:51:
Nog even een leuk verschijnsel voor de pietlutten onder ons (en ja, daar reken ik mezelf dus onder), het 'rainbow effect'! Ik zie een kleuren-gradient als er dingen met hoog contrast in beeld zijn (ook bij statische beelden) en ik m'n ogen op een andere plek van het scherm focus. En wat blijkt, het is vrij eenvoudig te capturen op video (pauzeer 'm maar eens op 6 seconden):
[video]
Het flikkeren is trouwens wel een panasonic probleem.
Dit regenboog-verschijnsel is nieuw voor mij; jij ziet dit ook op jouw VT50? Oh en 'dynamic false contouring' viel me laatst ook opeens enorm op, een panning shot langs gezichten waarbij je duidelijke kleur-banding te zien kreeg.Dat zijn dus precies problemen die bij plasma veel voorkomen (inherent aan de technologie).
Het flikkeren is trouwens wel een panasonic probleem.
Misschien ben ik kritischer geworden nu ik me recentelijk weer wat in TV's heb verdiept, maar op dit moment snap ik niet waarom men zo enthousiast is over de (2012?) Panasonic plasma's, of plasma's in het algemeen.
Is het simpelweg omdat er met LED-tv's nog véél meer mis is?!
Ik zou zeggen. Als het mogelijk is, ga het vergelijken.
Je hoort schijnbaar tot een hele kleine groep mensen die bovengemiddeld viel ziet (voornamelijk afwijkingen) in het beeld.
Ik ben zzelf een behoorlijk passieve TV-kijker. Ik kijk TV om wat er op te zien is en let absoluut niet allerlei mogelijke afwijkingen (heb ook nog geen Green Blobs, Overmatige trillingen, Color Banding en een Bromtoon meegemaakt. Ondanks dit zie ik nog altijd dingen in het beeld die veel mensen in mijn omgeving helemaal niet zien. En die categorie mensen zijn mensen die bij de MM gewoon een 40 of 50 inch LED willen voor zo min mogelijk geld en dan nog steeds durven zeggen dat de TV een absoluut perfect plaatje neerzet. Dit is een hele grote groep mensen in onze samenleving.
Je hoort schijnbaar tot een hele kleine groep mensen die bovengemiddeld viel ziet (voornamelijk afwijkingen) in het beeld.
Ik ben zzelf een behoorlijk passieve TV-kijker. Ik kijk TV om wat er op te zien is en let absoluut niet allerlei mogelijke afwijkingen (heb ook nog geen Green Blobs, Overmatige trillingen, Color Banding en een Bromtoon meegemaakt. Ondanks dit zie ik nog altijd dingen in het beeld die veel mensen in mijn omgeving helemaal niet zien. En die categorie mensen zijn mensen die bij de MM gewoon een 40 of 50 inch LED willen voor zo min mogelijk geld en dan nog steeds durven zeggen dat de TV een absoluut perfect plaatje neerzet. Dit is een hele grote groep mensen in onze samenleving.
Die groep beslaat denk ik 95% van de mensen... hun verlies
Mijn zus heeft zo'n philips ambilight tv, afgrijselijk beeld en zij vindt het prachtig
Verwijderd
Los van het technisch verhaal. Je zou je kunnen afvragen wie er nou vreemd is als blijkbaar een dusdanig groot percentage mensen kan genieten van tv die volgens een kleine groep ondermaats is. Dit soort fora doen je tevredenheid weinig goeds wat betreft je tv.
Tja, "Zalig zijn de ontwetenden"!Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:09:
Dit soort fora doen je tevredenheid weinig goeds wat betreft je tv.
Helaas is die luxe niet voor iedereen weggelegd
En je hebt nog het effect dat mensen waarbij het apparaat niet naar behoren functioneert eerder erover zullen posten dan de mensen bij wie het perfect werkt.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:09:
Los van het technisch verhaal. Je zou je kunnen afvragen wie er nou vreemd is als blijkbaar een dusdanig groot percentage mensen kan genieten van tv die volgens een kleine groep ondermaats is. Dit soort fora doen je tevredenheid weinig goeds wat betreft je tv.
Mwoah, laatst nog iemand zijn 3 jaar oude HD ontvanger van SD op de HD resolutie gezet. Vol trots HD tv in huis maar nooit gemerkt dat het beeld slecht wasVerwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:09:
Het interesseert de meeste mensen gewoon geen zak en ze zien het ook niet. Ik kan best wel jaloers worden op dat soort mensen, scheelt je een hoop kopzorgen
@Adlermann: jij weet nog wel eens wat; die gele & blauwe randen die je ziet bij snelle bewegingen in beelden met hoog contrast zin een gevolg van excite/decay verschillen van de verschillende kleuren fosfor. Right?
Echter, hoe verklaart dat het fenomeen waarbij de kleuren 'uit elkaar getrokken' worden bij het snel links/rechts filmen (of kijken) naar een statisch hoog-contrast beeld? Enig idee?
Echter, hoe verklaart dat het fenomeen waarbij de kleuren 'uit elkaar getrokken' worden bij het snel links/rechts filmen (of kijken) naar een statisch hoog-contrast beeld? Enig idee?
Klein vraagje he: gisteren voor de lol mn USB HDD aan tv gehangen en wat mkv's afgespeeld. Prima, alleen het geluid loopt via de speakers van tv en niet via home cinema set.
Nu ga ik dus straks een BDT320 (blu ray disc speler van Panasonic) kopen en die ga ik linken aan mn home cinema receiver. Nu zit er op die player ook een usb aansluiting, dus mijn vraag is dan: als ik de Blu Ray via HDMI aan de TV koppel en via Optical aan de home Cinema receiver en de USB HDD aan de Blu Ray, kan ik dan alsnog via de VT50 de mediabestanden afspelen waarvan het geluid dan loopt via de home cinema?
Nu ga ik dus straks een BDT320 (blu ray disc speler van Panasonic) kopen en die ga ik linken aan mn home cinema receiver. Nu zit er op die player ook een usb aansluiting, dus mijn vraag is dan: als ik de Blu Ray via HDMI aan de TV koppel en via Optical aan de home Cinema receiver en de USB HDD aan de Blu Ray, kan ik dan alsnog via de VT50 de mediabestanden afspelen waarvan het geluid dan loopt via de home cinema?
[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 19-11-2012 15:49 ]
Nog 1 vraagje over de panasonic VT50 ik zat nu te kijken naar de voorwaardes van verzekeringen.
ik wil hem graag langer verzekeren, voor 3 of 5 jaar, en nu bieden de bedrijven waar je de tv kan kopen verzekeringen aan, de prijzen verschillen daar nogal.
ik vroeg me af naar de ervaringen hiermee en of er ook verzekeringsmaatschappijen zijn waar je zelf zo'
n verzekering kan afsluiten.
ik heb wel al begrepen dat het heel belangrijk is om de kleine lettertjes van de voorwaarden te lezen, als deze al ergens te vinden zijn, want van sommige kan ik zelfs op de site van het bedrijf via wie de verzekering loopt geen eens een download van de verzekering krijgen.
Als iemand ervaringen heeft wat is de beste verzekeringsmaatschappij als je het hebt over prijs/kwaliteit verhouding.
M.v.g.
Parish.
ik wil hem graag langer verzekeren, voor 3 of 5 jaar, en nu bieden de bedrijven waar je de tv kan kopen verzekeringen aan, de prijzen verschillen daar nogal.
ik vroeg me af naar de ervaringen hiermee en of er ook verzekeringsmaatschappijen zijn waar je zelf zo'
n verzekering kan afsluiten.
ik heb wel al begrepen dat het heel belangrijk is om de kleine lettertjes van de voorwaarden te lezen, als deze al ergens te vinden zijn, want van sommige kan ik zelfs op de site van het bedrijf via wie de verzekering loopt geen eens een download van de verzekering krijgen.
Als iemand ervaringen heeft wat is de beste verzekeringsmaatschappij als je het hebt over prijs/kwaliteit verhouding.
M.v.g.
Parish.
Als je een optisch kabeltje van je tv naar je receiver legt heb je geluid op je home cinema set. Mits receiver een optische ingang heeft en de tv een optische uitgang.Japser schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:42:
Klein vraagje he: gisteren voor de lol mn USB HDD aan tv gehangen en wat mkv's afgespeeld. Prima, alleen het geluid loopt via de speakers van tv en niet via home cinema set.
Ja, het geluid speelt dan op je home cinema set.Nu ga ik dus straks een BDT320 (blu ray disc speler van Panasonic) kopen en die ga ik linken aan mn home cinema receiver. Nu zit er op die player ook een usb aansluiting, dus mijn vraag is dan: als ik de Blu Ray via HDMI aan de TV koppel en via Optical aan de home Cinema receiver en de USB HDD aan de Blu Ray, kan ik dan alsnog via de VT50 de mediabestanden afspelen waarvan het geluid dan loopt via de home cinema?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
@Spark: het is een en hetzelfde fenomeen. Ook bij snel heen en weer bewegen van de camera/ogen zie je die gele/blauwe randen, dus het effect is hetzelfde, of het object nu snel beweegt over het scherm of juist de ogen snel bewegen langs een statisch object op het scherm. De oorzaak vind je inderdaad in de verschillende rise en decay tijden van de groene, rode en blauwe kleuren.
Het is vergelijkbaar met het effect dat je ziet door het kleurenwiel bij een DLP monitor, waarbij de kleuren ook niet precies gelijk getoond worden. Hier staat het goed uitgelegd:
"This effect is caused by the way the eye follows a moving object on the projection. When an object on the screen moves, the eye will follow the object with a constant motion, but the projector will display each alternating color of the frame at the same location, for the duration of the whole frame. So, while the eye is moving, it will see a frame of a specific color (red for example). Then, when the next color is displayed (green for example), although it gets displayed at the same location overlapping the previous color, the eye will have moved toward the object's next frame target. Thus, the eye will see that specific frame color slightly shifted. Then, the third color gets displayed (blue for example), and the eye will see that frame's color slightly shifted again. This effect is not perceived only for the moving object, but the whole picture."
Rainbow effect
Hier staat de groengele trail / blauwpaarse voorloop van een plasma display duidelijk uitgelegd:
http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm
@Japser: zoals LuPo zegt bij afspelen via TV+HDD optische output tv naar versterker gebruiken, maar bij gebruik van blu-ray+HDD speel je af vanaf de blu-ray dus dan zou ik deze direct verbinden met je versterker om onnodige problemen met delays te voorkomen. Via optical of coax, afhankelijk van wat er beschikbaar is. Er zijn trouwens ook optisch -> coax en vice versa converters beschikbaar indien nodig.
@leipo18: waartegen wil je je TV dan verzekeren? Kans is groot dat diefstal, brandschade e.d. al onder je inboedelverzekering vallen. Of bedoel je gewoon garantieverlenging? Bij Apollo.nl hebben ze wel aardige deal, als je daar de TV komt afhalen dan bieden ze een 6-jaar no-claim garantie, d.w.z. dat je het geld terug ontvangt als je na 6 jaar geen gebruik hebt gemaakt van de garantie en de bon bij Apollo inlevert. Bij bezorging doen ze alleen 3 of 5 jaar garantieverlenging zonder no-claim teruggave, maar aangezien je dat geld dan sowieso kwijt bent vind ik dat het niet waard.
Het is vergelijkbaar met het effect dat je ziet door het kleurenwiel bij een DLP monitor, waarbij de kleuren ook niet precies gelijk getoond worden. Hier staat het goed uitgelegd:
"This effect is caused by the way the eye follows a moving object on the projection. When an object on the screen moves, the eye will follow the object with a constant motion, but the projector will display each alternating color of the frame at the same location, for the duration of the whole frame. So, while the eye is moving, it will see a frame of a specific color (red for example). Then, when the next color is displayed (green for example), although it gets displayed at the same location overlapping the previous color, the eye will have moved toward the object's next frame target. Thus, the eye will see that specific frame color slightly shifted. Then, the third color gets displayed (blue for example), and the eye will see that frame's color slightly shifted again. This effect is not perceived only for the moving object, but the whole picture."
Rainbow effect
Hier staat de groengele trail / blauwpaarse voorloop van een plasma display duidelijk uitgelegd:
http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm
@Japser: zoals LuPo zegt bij afspelen via TV+HDD optische output tv naar versterker gebruiken, maar bij gebruik van blu-ray+HDD speel je af vanaf de blu-ray dus dan zou ik deze direct verbinden met je versterker om onnodige problemen met delays te voorkomen. Via optical of coax, afhankelijk van wat er beschikbaar is. Er zijn trouwens ook optisch -> coax en vice versa converters beschikbaar indien nodig.
@leipo18: waartegen wil je je TV dan verzekeren? Kans is groot dat diefstal, brandschade e.d. al onder je inboedelverzekering vallen. Of bedoel je gewoon garantieverlenging? Bij Apollo.nl hebben ze wel aardige deal, als je daar de TV komt afhalen dan bieden ze een 6-jaar no-claim garantie, d.w.z. dat je het geld terug ontvangt als je na 6 jaar geen gebruik hebt gemaakt van de garantie en de bon bij Apollo inlevert. Bij bezorging doen ze alleen 3 of 5 jaar garantieverlenging zonder no-claim teruggave, maar aangezien je dat geld dan sowieso kwijt bent vind ik dat het niet waard.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 19-11-2012 17:45 ]
Bedankt voor je info! Als ik het goed begrijp komt het dus doordat mijn ogen het verschil in uitdoven van de verschillende fosfors zien bij een snelle scan van bijv links naar rechts? Terwijl dat normaal wordt gemaskeerd omdat ze op precies dezelfde plek 'knipperen'?Cap schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:45:
@Spark: het is een en hetzelfde fenomeen. Ook bij snel heen en weer bewegen van de camera/ogen zie je die gele/blauwe randen, dus het effect is hetzelfde, of het object nu snel beweegt over het scherm of juist de ogen snel bewegen langs een statisch object op het scherm. De oorzaak vind je inderdaad in de verschillende rise en decay tijden van de groene, rode en blauwe kleuren.
Op de UT50 zit geen WiFi, geen ramp want dat wist ik. Ik lees echter dat er wel adapters voor bestaan om deze functionaliteit toe te voegen maar die van Panasonic zelf is erg duur (~90euro). Ik heb wel een USB-adapter liggen nog die ik bij m'n router kreeg. Zou ik simpelweg die in de TV kunnen steken om WiFi te krijgen dat iemand weet?
Yep, zo is het precies. Omdat je oog zich tussen de snelle blauwe uitdoving en de langzame groene uitdoving iets verplaatst heeft komt het groene beeld op een iets andere plek op je netvlies dan het blauwe, en kun je het waarnemen.
@Cartman je kan het altijd proberen maar kleine kans dat het werkt, immers in de TV is vast niet de goede driver ingebouwd voor de adapter (tenzij hij toevallig hardware-identiek is aan die van Pana). Weg trouwens met die WiFi, doe er een kabel in.
@Cartman je kan het altijd proberen maar kleine kans dat het werkt, immers in de TV is vast niet de goede driver ingebouwd voor de adapter (tenzij hij toevallig hardware-identiek is aan die van Pana). Weg trouwens met die WiFi, doe er een kabel in.
[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 19-11-2012 17:57 ]
Ik denk dat er een subtiel verschil in zit, maar wel plasma inherent. Het tweede klinkt meer als dynamic false contouring en dat heeft elke plasma, maar samsung heeft betere algoritmes om het te verbergen._Spark_ schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:51:
[...]
Bedankt voor je info! Als ik het goed begrijp komt het dus doordat mijn ogen het verschil in uitdoven van de verschillende fosfors zien bij een snelle scan van bijv links naar rechts? Terwijl dat normaal wordt gemaskeerd omdat ze op precies dezelfde plek 'knipperen'?
[edit]
vandaag is e-care geweest voor mijn groene blob. Ze hadden het op de vt50 nog niet gezien. Ze gaan overleggen of ik een nieuwe krijg hiervoor. Het is wel subtieler dan op mijn vt30, maar toch niet helemaal je van het.
[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 19-11-2012 18:08 ]
Heb helaas (nog) geen bedraag netwerk in de slaapkamer en is ivm. plintjes ook vrij naar om nog naartoe te leggen hoewel dit wel mn voorkeur heeft.Cap schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:55:
Een vriendelijke mede-tweaker heeft per DM al een aanbod gedaan om zijn adapter over te nemen die hij voor de VT30 gebruikte. Eerst bedraad een kans geven, dan de eigen adapter die ik heb en dan evt. die module overnemen.
de draadloze adapter van netgear werkt vaak wel. Maar ook niet alle. Ik had een adapter bij mijn panasonic bluray speler, maar die werkte niet met de vt30 die ik had. Dus ze zijn wel kieskeurigCartman! schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:08:
[...]
Heb helaas (nog) geen bedraag netwerk in de slaapkamer en is ivm. plintjes ook vrij naar om nog naartoe te leggen hoewel dit wel mn voorkeur heeft.
Een vriendelijke mede-tweaker heeft per DM al een aanbod gedaan om zijn adapter over te nemen die hij voor de VT30 gebruikte. Eerst bedraad een kans geven, dan de eigen adapter die ik heb en dan evt. die module overnemen.
Wat ik op de video van Spark zie is geen DFC maar is fosfor lag / plainbow effect, overal gele/blauwe randen dwars op de bewegingsrichting om de lichte objecten bij het snel bewegen van de camera. ik dacht dat Spark daarop doelde.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 19-11-2012 18:13 ]
Oh zo, ja ik had de video niet bekeken. Maar dat kan inderdaad prima. Ik zie dat op mijn vt50 nauwelijks meer. Je went er ook wel aan. Mijn g10 had dat veel erger.Cap schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:12:
Wat ik op de video van Spark zie is geen DFC maar is fosfor lag / plainbow effect, overal gele/blauwe randen om de lichte objecten bij het snel bewegen van de camera. ik dacht dat Spark daarop doelde.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.