Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Cartman! schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:22:
[...]

Mwa, als het gewoon kon dan had het mooi geweest :) Zit er vooral mee dat als er iets met de TV is dat je dat ding moet terugsturen oid, hoe verstuur je zo'n ding als particulier zonder meteen failliet te gaan? :D
Dat was mijn punt ook, een 50" tv is te groot om met postNL te laten versturen. Daarom moet je even bij de webshops kijken wat het beleid is voor retourneren. Bij Wehkamp en Bol is retourneren gratis en komen ze het pakket ophalen. Als de prijs niet al te gek is bij deze shops dan is dat een hele veilige keuze, kan de zooi altijd gratis terug >:)

Bij de Wehkamp was het toestel 2 tientjes duurder, makkelijke keus. De doos zag er piekfijn uit en geleverd door de zakelijke TNT dienst.

Mijn Samsung 42" geleverd door de normale postNL pakjesbus was een heel ander verhaal. Lekker plat op de bodem van de bus als laatste levering van de dag :'( Uiteindelijk retour gezonden met dezelfde pipo's van postNL, kwam blijkbaar heel terug. Erg mooi hoe postNL werkelijk al het professionele personeel eruit heeft gegooid :X

Een beetje TV winkel zorgt voor fatsoenlijk transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:36:
[...]

Dat was mijn punt ook, een 50" tv is te groot om met postNL te laten versturen. Daarom moet je even bij de webshops kijken wat het beleid is voor retourneren. Bij Wehkamp en Bol is retourneren gratis en komen ze het pakket ophalen. Als de prijs niet al te gek is bij deze shops dan is dat een hele veilige keuze, kan de zooi altijd gratis terug >:)

Bij de Wehkamp was het toestel 2 tientjes duurder, makkelijke keus. De doos zag er piekfijn uit en geleverd door de zakelijke TNT dienst.

Mijn Samsung 42" geleverd door de normale postNL pakjesbus was een heel ander verhaal. Lekker plat op de bodem van de bus als laatste levering van de dag :'( Uiteindelijk retour gezonden met dezelfde pipo's van postNL, kwam blijkbaar heel terug. Heel mooi hoe postNL werkelijk al het professionele personeel eruit heeft gegooid :X

Een beetje TV winkel zorgt voor fatsoenlijk transport.
Ik heb goede ervaringen met bobshop. Die hebben een eigen transpotdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Wie heeft de 50ST50, of iets soortgelijks, en kan iets vertellen over de achterkant (of heeft nog een foto?) en dan vooral over de aansluitingen.
Zit eraan te denken om gelijk een muurbeugel erbij te bestellen, maar die heeft maar 15mm speling tussen TV en muur.
Kan ik op die manier nog alle kabels goed bevestigen/wegwerken?

Reden waarom ik nu wel opeens een beugel overweeg is zodat de centerspeaker OP het TV-meubel kan komen.
Het is nu al lastig genoeg om een goed meubel te vinden waar de speaker en receiver in kan (met open ruimte dus) en de rest met dichte kasten. En als de speaker bovenop kan, hoef ik alweer op 1 ding minder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:11:
Wie heeft de 50ST50, of iets soortgelijks, en kan iets vertellen over de achterkant (of heeft nog een foto?) en dan vooral over de aansluitingen.
Zit eraan te denken om gelijk een muurbeugel erbij te bestellen, maar die heeft maar 15mm speling tussen TV en muur.
Kan ik op die manier nog alle kabels goed bevestigen/wegwerken?

Reden waarom ik nu wel opeens een beugel overweeg is zodat de centerspeaker OP het TV-meubel kan komen.
Het is nu al lastig genoeg om een goed meubel te vinden waar de speaker en receiver in kan (met open ruimte dus) en de rest met dichte kasten. En als de speaker bovenop kan, hoef ik alweer op 1 ding minder te zoeken.
Je weet dat die tv op 70mm moet. Kijk het zal vast wel goed gaan, maar het blijft een plasma en die wordt heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Meh! Waarom zetten ze die mount dan erbij als optie!
Iemand hier een mount dan met een 70mm afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:43:
Meh! Waarom zetten ze die mount dan erbij als optie!
Iemand hier een mount dan met een 70mm afstand?
Vaak zitten er bij die mounts wel spacers, bij mijn vogels 6305?(zo uit het hoofd) zaten spacers om het van 20mm naar 70 te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Adlermann schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

Nou ja, je tekent alleen maar voor ontvangst. Als die dan stuk in de doos zit, is de verzender nog steeds verplicht je een nieuwe te geven. Maar misschien is het handig om dat iig het uitpakken te filmen oid :)
Dat is de theorie. Als jij je TV aanneemt en vervolgens blijkt hij transportschade te hebben, dan ligt het niet meer onomstotelijk vast dat jij de schade niet hebt veroorzaakt.

Het kan dan een welles nietes spelletje tussen leverancier en vervoerder worden waar jij de dupe van bent.
Als in: Leverancier levert geen nieuwe tv maar wacht af tot de schade geaccepteert is bij door de vervoerder.

En inderdaad zullen niet alle vervoerders zin hebben om mee te werken maar goed dat zie je dan wel.
In ieder geval de doos zeer goed bekijken en niks tekenen/ accepteren als er relevante beschadigingen op zitten. Althans niet zonder dat de vervoerder een aaantekening maakt en jou zwart op wit een briefje geeft met handtekening dat het pakket beschadigd afgeleverd is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:35:
[...]

Dat is de theorie. Als jij je TV aanneemt en vervolgens blijkt hij transportschade te hebben, dan ligt het niet meer onomstotelijk vast dat jij de schade niet hebt veroorzaakt.

Het kan dan een welles nietes spelletje tussen leverancier en vervoerder worden waar jij de dupe van bent.
Als in: Leverancier levert geen nieuwe tv maar wacht af tot de schade geaccepteert is bij door de vervoerder.

En inderdaad zullen niet alle vervoerders zin hebben om mee te werken maar goed dat zie je dan wel.
In ieder geval de doos zeer goed bekijken en niks tekenen/ accepteren als er relevante beschadigingen op zitten. Althans niet zonder dat de vervoerder een aaantekening maakt en jou zwart op wit een briefje geeft met handtekening dat het pakket beschadigd afgeleverd is.
Een postbezorger mag dat helemaal niet doen..Ik zou het sowieso als postbezorger niet doen. De inhoud van het pakket is niet zijn verantwoordelijkheid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Adlermann schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:39:
Een postbezorger mag dat helemaal niet doen..Ik zou het sowieso als postbezorger niet doen. De inhoud van het pakket is niet zijn verantwoordelijkheid namelijk.
De meneer die hier de plasma bracht voor Wehkamp stond er zélf op. Hij zei dat ik pas moest tekenen voor ontvangst nadat wij samen de doos hadden opengemaakt en de tv hadden bekeken. Zo zie je maar :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:41:
[...]

De meneer die hier de plasma bracht voor Wehkamp stond er zélf op. Hij zei dat ik pas moest tekenen voor ontvangst nadat wij samen de doos hadden opengemaakt en de tv hadden bekeken. Zo zie je maar :P
Ja, als consument is dat echt heel fijn. Maar als bezorger kan je daardoor ook flink in de problemen komen. het beste is gewoon het uitpakken oid filmen :)

Of gewoon bij een toko bestellen die zelf bezorgt en voor je aan de muur hangt :) En dat voor 20 piek meer dan de laagste online prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:44:
Of gewoon bij een toko bestellen die zelf bezorgt en voor je aan de muur hangt :) En dat voor 20 piek meer dan de laagste online prijs :)
Dat was in dit specifieke geval natuurlijk niet mogelijk, maar ik snap je geheel hoor. Ben normaal ook zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Adlermann schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:39:
[...]

Lekker boeiend wat hij wel en niet mag. Je bespaart jezelf een hoop gezeik en de meesten werken gewoon mee, zeker bij (lichte) beschadigingen van de doos. Meestal tekenen ze dat alvast aan zodat zij niet aansprakelijk gehouden kunnen worden. Bijkomend voordeel: als de inhoud stuk is, kan het pakket gelijk mee terug.

Heb al twee keer gehad dat een groot en duur pakket relatief beperkte bepakkingsschade had maar de inhoud dus zwaar beschadigd was.

just saying...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

Lekker boeiend wat hij wel en niet mag. Je bespaart jezelf een hoop gezeik en de meesten werken gewoon mee, zeker bij (lichte) beschadigingen van de doos. Meestal tekenen ze dat alvast aan zodat zij niet aansprakelijk gehouden kunnen worden. Bijkomend voordeel: als de inhoud stuk is, kan het pakket gelijk mee terug.

Heb al twee keer gehad dat een groot en duur pakket relatief beperkte bepakkingsschade had maar de inhoud dus zwaar beschadigd was.

just saying...
Oh ja als consument zou ik het ook zeker proberen en doen. Maar als ik bezorger zou zijn (wat ik dus neit ben :P ) ik zijn standpunt compleet kan begrijpen alsh ij dan besluit om de doos gewoon weer mee te nemen.

maar dit is een andere discussie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Mijn ST50 wordt vanmiddag door de vervoerder van de webshop weer gratis opgehaald (<14 dagen geleden gekocht). In de voorwaarden staat echter dat ik nu verantwoordelijk ben voor schade/diefstal tijdens dit transport terug naar de webshop.

Het zal wel goed gaan, maar is er iets dat ik kan doen om te voorkomen dat ik straks te horen krijg dat de TV is gestolen/kapot gegaan en dat ik m'n geld kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Spark_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:46:
Mijn ST50 wordt vanmiddag door de vervoerder van de webshop weer gratis opgehaald (<14 dagen geleden gekocht). In de voorwaarden staat echter dat ik nu verantwoordelijk ben voor schade/diefstal tijdens dit transport terug naar de webshop.

Het zal wel goed gaan, maar is er iets dat ik kan doen om te voorkomen dat ik straks te horen krijg dat de TV is gestolen/kapot gegaan en dat ik m'n geld kwijt ben?
Alleen verzekerd versturen als dat kan. Anders niet. Bij koop op afstand ligt bij het terugsturen de verantwoordelijkheid bij de koper.
[edit]

http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 30-10-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Adlermann schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:44:
[...]
Welke is dit dan? Want de toko die €20,- duurder is dan de laagste in de PW is Apollo, en daar zie ik die mogelijkheid nergens.
Bij Bobshop ,(€50,-) duurder, is die optie wel... maar daar vragen ze €100,- voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

Welke is dit dan? Want de toko die €20,- duurder is dan de laagste in de PW is Apollo, en daar zie ik die mogelijkheid nergens.
Bij Bobshop ,(€50,-) duurder, is die optie wel... maar daar vragen ze €100,- voor.
Dat was de lokale dealer waar ik veel koop. Wel het 1 en ander uitonderhandelen, maar weinig problemen mee gehad. Ze waren destijds 20 euro ofzo duurder dan de laagste prijs op de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Cap schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:34:
[...]

En dat is dus precies de reden dat ik het liever zelf doe dan dat ik een "professioneel" bedrijf in de arm neem om hun magic te laten uitvoeren voor enkele honderden euro's. En dat doen ze dan zonder blikken of blozen in een maar beperkt instelbare modus. Met daarna vast een dikke rekening op de mat.

Amen @ wat Adlermann erover zegt, zo is het precies.
Ik blijf mijn twijfels houden bij jullie uitspraken.
Wanneer ik mijn volgende TV aanschaft heb en zeker als het een GT50 gaat worden. Zal ik bij de kalibratie eens het een en ander vragen en laten demonsteren.

De man waar de ik TV laat kalibreren is mijn ogen absoluut geen "een of andere Profesional" maar iemand die precies weet waar bij mee bezig. Het is lekker dicht bij mij in de buurt en heb daar nu 3 keer een ISF gecalibreerde Epson projector gekocht. Qua service voor, tijdens en na de verkoop heb nog nooit zo'n goed bedrijf meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja... als je ons niet gelooft dan houdt het op.

Tweepunts greyscale kan je in THX mode kalibreren. Maar bij een kalibratie van een beetje niveau hoort naar mijn mening ook het CMS met RGB-hue, saturation en luminance. En die kan je in de THX mode dus niet instellen, en ook niet in het service menu. Bovendien heeft de TV in professional mode als extra een 10 punts greyscale en 10 punts gamma correctie beschikbaar.

Als jouw kalibratiebedrijf de TV wil kalibreren met alleen de tweepunts greyscale en jij hebt daar geld voor over dan moet je dat doen. Bedenk wel, dat zijn dan 6 hele settings (R,G,B low en high), de rest (helderheid, contrast, etc) kan je namelijk zelf prima instellen.

Natuurlijk zal hij desgevraagd zeggen dat "het beeld ook een stuk beter te krijgen" is, dat neem ik hem ook niet kwalijk. Als je de bakker vraagt of hij lekker brood bakt dan zegt hij je ook geen nee. Maar ik vind die uitspraak "een stuk beter te krijgen" wel wat gemakkelijk. Waarom?

1. Zeker, als je bij de gemiddelde Nederlander in de huiskamer gaat kijken en je ziet de kleurinstelling op 90% staan, het contrast op max, de scherpte en de helderheid ook, dan is er veel te verbeteren.
Maar ik ga er vanuit dat een beetje tweaker zelf in staat is om de belangrijkste basis settings als contrast, helderheid, scherpte en kleurtemperatuur zelf in te stellen, omdat je hiervoor geen speciale apparatuur nodig hebt maar slechts wat testbeelden (AVS HD). Sterker nog, met die DVD, een beetje geoefend oog en een referentie kun je ook de witbalans beter krijgen (hoewel niet perfect, daarvoor is een colorimeter/spectrofotometer toch wenselijk).

2. Een gemiddelde tv heeft echt een beroerde weergave out of the box, echter een VT50 in THX mode is al behoorlijk goed, zie ook de artikelen onder aan dit bericht.

Dus wegens 1. en 2. zal het beeld naar mijn mening niet "een stuk beter" niet worden, maar de een zijn "stuk" is de ander zijn "stuk" niet zullen we maar zeggen. ;)

Lees ook hier eens over THX en professional mode en kalibratie:
http://www.hdtvtest.co.uk...1757.htm?page=Calibration
http://www.hdtvtest.co.uk...p42gt50b-201208142085.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant discussiestuk over VBI / MVBI in dit AVforums topic. Hieronder een quote van het deel van het document dat over de Panasonic 50 series gaat:

Panasonic 50's Series VBI /MVBI

Initially I would like to discuss the nature bands.
This seems to be a relatively wide spread issue whereby several members are having trouble finding a defect free panel after nearly 10 returns. It is not just a singular case; several members have reported multiple exchanges without success. These bands show themselves as a different shade/intensity segment in the panel under certain conditions. Location of the bands has varied per panel, but predominately they exist to the centre & right hand side. People are witnessing these bands in extreme cases in regular content, with panning motions highlighting their existence.

Do the bands exist from the factory or develop over time?
Bands are being found readily in newly purchased panels & some owners discover them at a later date. It may be the case that owners were not aware of their existence until witnessed, and now they are easily identifiable (plaguing the mind as we can see the defect). Their appearance may be more apparent as the panel ages due to image retention. As the bands are slowly becoming more & more retained, they become more evident. Consequently, as the panel is unable to drive these area's differently the problem persists. It's akin to permanently watching films with black bars, then one day watching full frame images. As the phosphors in this area have not experienced the same ageing as the rest of the panel, they will not be driven the same. The firmware/driving algorithm will not be sophisticated enough to account for per pixel aging (at least I don't believe this is the case).

Why do the bands exist anyway?
Poor film quality. I believe it is non-uniformity in one of the coating layers. The nature of the bands appears to be very concise & well defined. Considering the component configuration in the panel I would guess that the issue is in the transparent conducting oxide (TCO) Indium Doped Tin Oxide (ITO) layer. This layer has the physical function of allowing the light to be transmitted through to the viewer. Non-uniformity of this layer would mean a variance of light transmitted.

It has been expressed that Panasonic are working on a firmware to resolve this issue. I would be very impressed if Panasonic were able to resolve this issue via firmware. I am not convinced it's a driving issue due to well defined nature of the bands, location & existence with a parallel partner band. Firmware would presumably affect the whole panel, not just specific lines and doesn't account for the array of bands people have witnessed. It may be possible to drive the affected sections harder/less to obtain a uniform light output, but this would only mask the actual issue. If this is done several issues may be encountered.

-Problem fixed, but returns as the panel ages due to differences in ageing.
-Problem not fixed, as it cannot identify the location of the bands.
-Problem not fixed, firmware targets wrong area of the panel.
-Firmware is unable to determine the severity of the bands due to usage may reduce appearing but not fully remedy the issue.
-Problem fixed, but has a negative impact on the overall picture quality

I agree and understand that driving of the panel is in strips to account for changes in resistance across the front electrodes. However the problems experienced per panel varies, I would expect it to affect every panel & have a gradual sweep across the screen. As the bands are definitive in position, instinct is leading to a coating issue. It can be from glass manufacturing or poor cleaning.

What has cause of these bands?
I believe the bands have been caused by a faulty processing of one of the layers. The substrate as either contaminated before deposition or the coating process is non- uniform.
Colour change with film thickness.

How could the substrate contaminated?
I think two plausible causes are glass manufacturing & deposition process. The handling methods used to transport glass during manufacturing utilise rollers. Consequently rollers are not like a flat rolling pin, they have wheels set along the pin to guide the glass direction.
The glass surface would need to be cleaned before any subsequent film layers were deposited. Where dirt or contamination exists will form a nucleation site on the film surface different to the bulk surface. At these points the film will develop with different thickness & therefore properties. Optical/electrical performance of the film will be different at these locations, leading to the bands being visible during viewing. The bands may not be visible during certain applications, as optical uniformity does not necessarily mean electric uniformity.
How could the deposition be non-uniform?
Thin films can be deposited via an array of methods, but for this process I believe it will be a physical vapour deposition (PVD) process (dependant on film layer & may be different dependant on manufacturer). PVD processes generally operate under high vacuum conditions for cleanliness & film composition. Despite deposition method, any blockages or disrupted flow conditions could cause the non-uniformity. These may be in the sputtering film target or design of the coating head/medium. Typically a patterning process is used to create the sustain electrodes in the ITO layer. This can be done using a series of photosensitive masking & etching. If the film layer wasn't etched correctly or resist materials haven't had sufficient exposed/ removed, these lines may be present.

What can I do?
I would like to be proven wrong, so everyone who is affected by this issue has it resolved swiftly & without too much hassle. It would be ideal if it was a firmware issue that could fix things easily (30 series owners weren't all so lucky).
Play the panel lottery or return the set & try another brand. You may be lucky enough to find a panel that was cleaned properly or cut from a non-roller section.
I don't think anything will be able to be done to remedy this situation for affected panels. I think a factory recall would be the only route forward for Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Ik ben erg geïnteresseerd in zo'n P42ST50, maar lees nu net in deze thread dat plasma televisies wel eens last hebben van geflikker. Ik ben daar wel gevoelig voor: op mijn oude CRT-monitor zag ik nog (net) het verschil tussen 85 en 100 Hz. Ik vermoed dat zo'n plasma wel wat meer zal flikkeren dan een CRT-monitor op 85 Hz?
Is een plasmatoestel dan wel aangewezen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mee_ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:29:
Ik ben erg geïnteresseerd in zo'n P42ST50, maar lees nu net in deze thread dat plasma televisies wel eens last hebben van geflikker. Ik ben daar wel gevoelig voor: op mijn oude CRT-monitor zag ik nog (net) het verschil tussen 85 en 100 Hz. Ik vermoed dat zo'n plasma wel wat meer zal flikkeren dan een CRT-monitor op 85 Hz?
Is een plasmatoestel dan wel aangewezen voor mij?
Dat flicker zie je vaak alleen bij witte beelden. Ik zag het wel, later niet meer.

maar als je er echt heel gevoelig voor bent: probeer het eens uit, ga ergens in een winkel kijken met demomateriaal van jezelf. Zie je het, ga voor LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:39:
[...]

Dat flicker zie je vaak alleen bij witte beelden. Ik zag het wel, later niet meer.

maar als je er echt heel gevoelig voor bent: probeer het eens uit, ga ergens in een winkel kijken met demomateriaal van jezelf. Zie je het, ga voor LCD.
Toch maf, dat geflicker is mij 1 keer opgevallen toen ik de tv net had,bij een witte achtergrond idd.
Daarna heb ik het nooit meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen83
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb de laatste maanden dit forum, AVForums, HDtvtest,CNET ect. intensief gevolgd omdat ik naar één ding op zoek was namelijk een flatscreen met het allerbeste beeld. Ik kom van een old school breedbeeld tv die ik 10 jaar geleden heb gekocht toen ik op kamers ben gegaan dus vervanging werd wel eens tijd :) Dat de VT en ST het beste beeld hebben stond voor mij snel vast en ook alle review sites zijn het hier over eens. Las echter ook over de nodige negatieve gebruikerservaringen waardoor ik dacht moet ik niet voor de beste LED van dit moment gaan zoals de HX850 iod.

Mijn uitgangspunten:
- Een ietwat donkere woonkamer
- Vooral 's avonds tv kijken
- Ik kijk weinig tv en veel films en concerten
- Beste beeld is absoluut vereiste met natuurgetrouwe weergave!
- Media in een tv doe ik niets mee, mijn HTPC met XBMC is hier superieur aan
- Design is belangrijk
- Kijkafstand is ca 4,5 meter

Keus en filmbeleving:
Ik kijk weinig TV maar ben een echte filmliefhebber en kijk graag naar concerten. Heb een HTPC met XBMC erop en heb een filmpje of 600. Daarnaast heb ik de nodige concertregistraties en series in m'n XBMC zitten. Met dit in het achterhoofd ontkom je haast niet aan de ST of VT. Heb vorige week de knoop doorgehakt en de Pana 55VT50 op vrijdagavond rond 19:30 besteld bij Bobshop die op dat moment het goedkoopst was. Zaterdagmorgen 12:30 werd hij bezorgt met gratis Pana BR (DMP-BDT320) player erbij. Geniaal en zonder extra bezorgkosten!

Ik heb de tv nu een week in gebruik. Het beeld is werkelijk waar fenomenaal! Heb zelden zo'n mooi beeld gezien. Mijn vrouw had een weekje vrij en is niet meer achter die TV weg te slaan :) Heb de tv op THX Cinema gezet en verder niets aan de instellingen gedaan omdat het beeld in deze stand gewoon geniaal is. De originele Avatar BR hebben we in 3D gekeken en dat was een fantastische beleving. Daarnaast de hele week al Band of Brothers in full HD aan het kijken en ik hoef niet te vertellen hoe fantastisch dat is!

Voorzorgsmaatregelen:
Uiteraard heb ik (gezien de gebruikerservaringen) wel een paar simpele voorzorgsmaatregelen genomen. Als we tv kijken zappen we af en toe ff en daarnaast heb ik screensavers ed op de HTPC ingesteld om statische beelden zoveel mogelijk te voorkomen. Dat gaat prima en we hebben na een week redelijk veel kijken nog geen bijzonderheden ontdekt. De flikkering die sommigen als vervelend ervaren valt mij nauwelijks op (hooguit een beetje bij volledig wit scherm). Dit is echter geen moment storend.

Tot slot:
Samengevat ben ik uitermate tevreden over mijn VT50. Het beeld is fenomenaal en mijns inzien superieur aan LED. De negatieve gebruikerservaringen van andere mensen heb ik niet kunnen ontdekken. Denk dat het heel belangrijk is om vooraf je uitgangspunten goed te definiëren. Ik kijk veel film en vooral 's avonds dus dit is voor mij de beste keus. Als ik veel tv ipv film zou kijken, vooral overdag in een lichte omgeving zou LED een optie kunnen zijn maar dan betaal je veel meer voor een mi kwalitatief mindere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen83 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:04:
Ik heb de laatste maanden dit forum, AVForums, HDtvtest,CNET ect. intensief gevolgd omdat ik naar één ding op zoek was namelijk een flatscreen met het allerbeste beeld. Ik kom van een old school breedbeeld tv die ik 10 jaar geleden heb gekocht toen ik op kamers ben gegaan dus vervanging werd wel eens tijd :) Dat de VT en ST het beste beeld hebben stond voor mij snel vast en ook alle review sites zijn het hier over eens. Las echter ook over de nodige negatieve gebruikerservaringen waardoor ik dacht moet ik niet voor de beste LED van dit moment gaan zoals de HX850 iod.

Mijn uitgangspunten:
- Een ietwat donkere woonkamer
- Vooral 's avonds tv kijken
- Ik kijk weinig tv en veel films en concerten
- Beste beeld is absoluut vereiste met natuurgetrouwe weergave!
- Media in een tv doe ik niets mee, mijn HTPC met XBMC is hier superieur aan
- Design is belangrijk
- Kijkafstand is ca 4,5 meter

Keus en filmbeleving:
Ik kijk weinig TV maar ben een echte filmliefhebber en kijk graag naar concerten. Heb een HTPC met XBMC erop en heb een filmpje of 600. Daarnaast heb ik de nodige concertregistraties en series in m'n XBMC zitten. Met dit in het achterhoofd ontkom je haast niet aan de ST of VT. Heb vorige week de knoop doorgehakt en de Pana 55VT50 op vrijdagavond rond 19:30 besteld bij Bobshop die op dat moment het goedkoopst was. Zaterdagmorgen 12:30 werd hij bezorgt met gratis Pana BR (DMP-BDT320) player erbij. Geniaal en zonder extra bezorgkosten!

Ik heb de tv nu een week in gebruik. Het beeld is werkelijk waar fenomenaal! Heb zelden zo'n mooi beeld gezien. Mijn vrouw had een weekje vrij en is niet meer achter die TV weg te slaan :) Heb de tv op THX Cinema gezet en verder niets aan de instellingen gedaan omdat het beeld in deze stand gewoon geniaal is. De originele Avatar BR hebben we in 3D gekeken en dat was een fantastische beleving. Daarnaast de hele week al Band of Brothers in full HD aan het kijken en ik hoef niet te vertellen hoe fantastisch dat is!

Voorzorgsmaatregelen:
Uiteraard heb ik (gezien de gebruikerservaringen) wel een paar simpele voorzorgsmaatregelen genomen. Als we tv kijken zappen we af en toe ff en daarnaast heb ik screensavers ed op de HTPC ingesteld om statische beelden zoveel mogelijk te voorkomen. Dat gaat prima en we hebben na een week redelijk veel kijken nog geen bijzonderheden ontdekt. De flikkering die sommigen als vervelend ervaren valt mij nauwelijks op (hooguit een beetje bij volledig wit scherm). Dit is echter geen moment storend.

Tot slot:
Samengevat ben ik uitermate tevreden over mijn VT50. Het beeld is fenomenaal en mijns inzien superieur aan LED. De negatieve gebruikerservaringen van andere mensen heb ik niet kunnen ontdekken. Denk dat het heel belangrijk is om vooraf je uitgangspunten goed te definiëren. Ik kijk veel film en vooral 's avonds dus dit is voor mij de beste keus. Als ik veel tv ipv film zou kijken, vooral overdag in een lichte omgeving zou LED een optie kunnen zijn maar dan betaal je veel meer voor een mi kwalitatief mindere tv.
Goed verhaal en goede keuze
Als je weinig tv kijkt zul je van retentie geen last hebben.
Ik kijk wel veel tv (ook films en games) maar de retentie valt behoorlijk mee,na de inspeelperiode is het aanzienlijk minder en sowieso niet meer zichtbaar met gewoon tv kijken.
Andere problemen heb ik ook niet ST 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 12:41
Even over het geflicker, voor mij klopt het inderdaad wat mensen zeggen dat je het alleen ziet bij veel wit op het scherm, en mijn ervaring is als je naar de tv kijkt dat het dan vrij snel niet meer opvalt. Is het scherm overwegend wit, en kijk je op de muur naast de tv, dan zie ik vanuit mn ooghoeken het scherm ineens wel flickeren.. Maar ik vond het niet storend.

(ervaring is overigens gebaseerd op een 50st50 van een vriend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Ik kwam in de winkel, ging recht naar de Panasonic en... flikkeren! Zelfs bij gewoon beeld (was een docu van National Geographic bezig). Kan zijn dat het de verlichting in de winkel was, maar ik vertrouw het niet :).

Op naar een deftige 42" LCD rond de €700 dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Heb je het de hele tijd zien flikkeren of alleen wanneer je switchte van LED naar Plasma. In het laatste geval valt het mij ook wel op. Maar na een tijdje kijken eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, ik ben ook erg gevoelig voor flikker (flicker zoals je wilt). Bij TL bakken in de winkel, en dan helemaal precies naast de flikkervrije LED TV's valt het mij ook altijd direct op. Thuis bij andere verlichting viel het meteen een stuk minder op, het was al niet storend meer. Nu ben ik er helemaal aan gewend. Alleen bij egaal helder witte achtergronden zie ik het nog wel, maar dat stoort me niet en draagt stiekem eigenlijk alleen maar bij aan het "film-gevoel". ;)

Kortom, in de hel verlichte winkel gaan kijken of je plasma's kunt zien flikkeren vind ik geen goed criterium. Soms hebben ze bij zo'n zaak een speciale donkere (!) home theatre room ingericht, als er daar een aan de muur hangt dan geeft dat een veel betere indruk van wat je thuis kan verwachten. En dan nog, het geknipper dat je eerst ervaart als je er naar op zoek bent is zoveel storender dan wanneer je een weekje naar het beeld gekeken hebt, het wordt alleen maar minder.

Het is ook niet te vergelijken met een ouderwetse CRT PC monitor, waar je van dichtbij ingespannen aan het turen bent naar graphics en kleine tekst. Daar zag ik het altijd <85 Hz en hield ik er ook last van.

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 02-11-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Vandaag de 42ST50 gekocht bij MM. Moest er nog 2 muurbeugels, en een Ziggo CI+ met smartcard bij hebben. Alles bij elkaar 30 euro duurder dan wanneer alles online had gekocht. Geen slechte deal dus.

42" inch is meer dan voldoende voor ons. Beeld heb ik gelijk op True Cinema gezet en verder niets ingesteld. Beeld is duidelijk beter dan de 32" Sony LED en genoeg lichtopbrengst. Ik heb nog geen brom gehoord (Volume staat op 30 voor een lekker volume). Morgen de beugel maar eens aan de muur maken.

Vandaag bij MM een 42GT50 naast elkaar vergeleken met een 40ES7000 LED (Samsung). Zo in de winkel is het heel moeilijk om voor een Plasma te kiezen. De ervaringen hier hebben me toch vast laten houden aan de keuze. Eenmaal thuis aangesloten zijn we beide overtuigd dat het een goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49
Kent iemand een manier om op de Panasonic P42G20 de overscan per HDMI kanaal in te stellen? Zo heb ik op HDMI1 de TV input zitten, die altijd op overscan moet staan. Op HDMI2 en HDMI3 zitten mijn laptop en mediacenter, die geen overscan hoeven te hebben. Nu moet ik het zelf steeds weer uit zetten in de setup.
Ik ben benieuwd naar een manier zodat ik hier niet meer aan hoef te klooien. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Compenseer de overscan op je laptop en Mediacenter. In de ATI/AMD drivers kan dit. Of het in de Intel en Nvidia drivers ook kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Athome schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:04:
Vandaag bij MM een 42GT50 naast elkaar vergeleken met een 40ES7000 LED (Samsung). Zo in de winkel is het heel moeilijk om voor een Plasma te kiezen. De ervaringen hier hebben me toch vast laten houden aan de keuze. Eenmaal thuis aangesloten zijn we beide overtuigd dat het een goede keuze is.
Gisteren ook de paar Panasonic plasma's tussen het LED geweld in de MM proberen te vergelijken. Dat is geen doen en ik heb ook niet de illusie dat je er een objectieve vergelijking kan doen tussen plasma en led.

Heb jij beeldverschillen gezien tussen de GT50 en de ST50? Zelf denk ik nu aan de UT50 (die heb ik er niet gezien helaas) gezien de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
UT50 moet je alleen doen vanwege de prijs. De ST50 heeft veel overeenkomsten met de GT50 en VT50. De ST50 mist de calibratie opties van de GT en VT. Dat wil niet zeggen met de ST geen goed beeld te krijgen is. Daarnaast heeft de GT mindere zwartwaardes dan de ST.
ST en VT hebben gelijke zwartwaardes waarbij de St weer een hogere helderheid heeft.

De GT en VT kunnen beter overweg met het 4:4:4 RGB signaal wat voornamelijk door PC's gebruikt worden. Mediaspelers hebben over het algemeen een 4:2:2 uitgangs signaal.

De VT heeft daarentegen nog de eigenschap dat het Full-HD probeert te verscherpen, wat niet uit te zetten is (Volgens HDTVtest.co.uk)

De GT en de ST liggen qua beeld heel erg dicht bij elkaar. De VT is wel beter maar of dat het extra geld waard is, kan ik voor jou niet bepalen.

De UT is echt een instapmodel en volgens mij het prijsverschil tussen UT en ST helemaal niet groot terwijl de beeldkwaliteit van de ST wel beter is.

Volgens mij is prijs/kwaliteit de ST de beste keus van de Panasonic Plasma's

[ Voor 12% gewijzigd door Athome op 03-11-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Athome schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:20:
UT50 moet je alleen doen vanwege de prijs.

De UT is echt een instapmodel en volgens mij het prijsverschil tussen UT en ST helemaal niet groot terwijl de beeldkwaliteit van de ST wel beter is.

Volgens mij is prijs/kwaliteit de ST de beste keus van de Panasonic Plasma's
De UT is helemaal niet het instapmodel, de X50 bestaat ook nog.
De UT 50" is 250 euro goedkoper, dus niet zo'n klein verschil.
Als je het licht in de kijkruimte kunt beheren dan is de beeldkwaliteit vergelijkbaar.

De UT wegzetten als een soort minderwaardig instappertje is niet juist maar je moet wel kunnen leven met een aantal opties die ontbreken. Je leest overal dat de 2012 modellen allemaal aantrekkelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 03-11-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je kunt er een lang verhaal van maken maar in de hele price range heeft de ST50 de beste PQ verhouding.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
X50 serie is geen serieuze uitvoering. Na wat zoeken kwam ik er achter dat het een 720P scherm is en dat hoort in deze tijd niet meer thuis.

Daarnaast kan je eerder zeggen dat de UT een Full-HD versie van de X50 is en dat de ST een goedkopere GT/VT is.

Leg de specs van de ST en UT maar eens naast elkaar en het is duidelijk dat de meerprijs het gewoon waard is. Het is niet voor niets een heel populair model.

Als de prijs echt het belangrijkst is, zou ik voor de UT gaan en niet verder zakken. Of wellicht dat Samsung nog alternatieven heeft in die prijs die toch wat betere specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Heren, dank voor de extra info. Ik wist niet een dat er ook nog een X50 was... maar het zal wel een UT50 of een ST50 worden. Nadeel van de UT50 is de beperkte HDMI aansluitingen (2 stuks), en ik worstel met een aansluitschema om oa een HD-decoder (ziggo, ook nog te kopen, dual tuner+recorder) en videostreamer (ook 3d geschikt) werkend te krijgen

Ik heb al een Marantz Surround receiver met HDMI v1.2 aansluitingen, en bij mijn weten kan daar dan geen 3D materiaal overheen. Is het mogelijk om Decoder en streamer rechtstreeks aan de TV te hangen en dan het surroundgeluid over HDMI naar de receiver door te sturen? In dat geval heb ik dus minimaal 3 HDMI aansluitingen op de TV nodig (in feite 2 'in' en 1 'uit').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Die 2 hdmi-aansluitingen kunnen een dealbreaker zijn ja. De UT50 is een hele mooie als je kamer vrij donker is en doet deze volgens hdtvtest.co.uk weinig onder voor de duurdere versies. Zelf heb ik die voor de slaapkamer gekozen en daarbjj heb ik de 50" versie voor 694€ kunnen bestellen bij BCC. Hopelijk komt deze over 2 weken en kan ik snel mijn bevindingen posten.

Via vraag&aanbod ben ik mn 42pz85 aan t verkopen en volgende week komt voor 917€ hopelijk de Samsung 51E6500 binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:04:
42" inch is meer dan voldoende voor ons. Beeld heb ik gelijk op True Cinema gezet en verder niets ingesteld.
Ik zou daarnaast toch wel minimaal zorgen dat de kleurtemperatuur op warm staat, anders slaat alles blauw uit, zoals standaard het geval is bij alle beeldschermen.

Verder is het uitzetten van de kleurenvernaggelaar "levendige kleuren", helderheidsvernaggelaar "eco mode", ruis-die-er-niet-is onderdrukker "P-NR" echt aan te raden. Allemaal opties die in het hoofdmenu van beeld zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De kleur temp heb ik niet naar gekeken maar ik vind de kleuren eigenlijk wat te warm, ze zijn zeker niet te blauw eerder te rood of te veel geel kan er niet goed de vinger op leggen wat het is. Daarnaast staan de overige opties uit.

Deze maand niet meer (denk ik) maar de volgende maand wordt de TV gekalibreerd bij ITC in Emmeloord. Volgens mij het beste adres in het oosten van het land (misschien wel heel Nederland) waar je terecht kan voor kalibratie.

Ik kan overigens ook niet in het Hotelmenu komen. Doe vast iets verkeerd.

Ik heb samen met mijn vriendin geluisterd en kunnen geen bromtoon horen als er veel wit in het beeld zit. Zelfs niet met het oor op de TV. De TV is heerlijk stil.

[ Voor 21% gewijzigd door Athome op 05-11-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Ik denk dat ik jullie ga joinen in de Plasma hoek! Ik ben van plan mijn eerste plasma aan te schaffen en dan wel een Panasonic.

Eerst even wachten tot ik mijn geld terug heb van LG of mijn dealer. Want ik heb mijn LG 42LM660s laten crediteren na een en al ellende en drama.

De reden dat ik kies voor plasma nu en dat dus ga proberen:
- Ik kijk voornamelijk films en dan vooral 's-avonds en stoor mij aan de altijd slechte zwartwaardes van LCD tv's.
- Ik game veel op de Xbox en wil dus ook een lage input lag.
- En ik wil een natuurlijk beeld en een zo goed mogelijke kwaliteit en niet meer dat kunstmatige beeld van LCD.
- En ik word altijd gek van backlightbleeding bij mijn laatste LCD/LED toestellen. Ben er klaar mee.

Oftwel; Plasma it is! Ik hoop op een goede ervaring! :)

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:51:
De kleur temp heb ik niet naar gekeken maar ik vind de kleuren eigenlijk wat te warm, ze zijn zeker niet te blauw eerder te rood of te veel geel kan er niet goed de vinger op leggen wat het is. Daarnaast staan de overige opties uit.

Deze maand niet meer (denk ik) maar de volgende maand wordt de TV gekalibreerd bij ITC in Emmeloord. Volgens mij het beste adres in het oosten van het land (misschien wel heel Nederland) waar je terecht kan voor kalibratie.

Ik kan overigens ook niet in het Hotelmenu komen. Doe vast iets verkeerd.

Ik heb samen met mijn vriendin geluisterd en kunnen geen bromtoon horen als er veel wit in het beeld zit. Zelfs niet met het oor op de TV. De TV is heerlijk stil.
Het grappige is, zelfs op warm is het nog veel te groen bij panasonic (bij de meeste modellen).

ITC is Frank Doornhof, dat is uitstekend. Die doet prima kalibraties.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 05-11-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:54
Heb wel eens gelezen dat de hele grote plasma's zoals de 55VT50 en de 65VT50
in een andere fabriek worden geproduceerd dan de iets kleinere modellen.

En.. dat daardoor er minder problemen voorkomen die je vaker voorbij ziet komen bij de kleinere modellen.
Maar of dit waar is?

Wie weet of dit echt zo is .
Zou zo maar kunnen dat de <55 inch modellen vaker worden verkocht en daardoor ook relatief meer klachten hebben.

Kan het nergens meer terug vinden iid geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:51:
Het kan natuurlijk dat jouw exemplaar afwijkt van de standaard en in de "normaal" stand al te rood/geel is, maar dat is zeker niet gebruikelijk. In normaal stand verwacht je eerder te weinig rood.

Ik weet niet in hoeverre het bij jou het geval is, maar het kan ook heel goed zijn dat er sprake is van ontwenning. ;) Er zijn natuurlijk zat mensen die door de jaren op hun beeldschermen naar een veel te blauw (kleurtemp 8500K of hoger) beeld hebben zitten kijken, waarbij ik me goed kan voorstellen dat hun eerste reactie is dat ze een 6500K gekalibreerd scherm veel te oranje/geel vinden. Bahhh wat gelig, niet fris! :) Echter na een korte gewenning wil je niet meer anders en zie je hoe slecht (blauw) de meeste beeldschermen staan afgesteld.

PS Aangezien je de ST50 hebt zal die ISF kalibratie vast veel verbeteren. Met het CMS kan je de kleuren vrijwel perfect krijgen: ik ben gekomen tot een delta-H/C/L van gemiddeld 1 (blauw het slechtste maar nog steeds een delta-C van 2). Waarden onder de 2 zijn in praktijk niet zichtbaar.

De grootste "zwakte" van de ST50 blijft het donkere deel van de greyscale, zie ook HDTVtest.uk.

Dat komt door de 2-punts witbalans kalibratie (20% en 80%). Minimaliseer je de fout tussen de 10 en 100% grijswaarden dan heb je in het bijna-zwarte gebied (<5%) een overschot aan rood, dat is erg irritant bij donkere beelden zoals zeer donkere nachtscènes, fade-outs en aftitelingen. Bij een greyscale en near-black testbeeld kun je dit met het blote oog goed zien.

Om dit te voorkomen moet R-Cutoff wat omlaag c.q. B-Cutoff wat omhoog, met als gevolg dat het grijsverloop tussen 10 en 50 iets te koel is, maar dat is altijd nog beter dan een rood uitgeslagen achtergrond v.d. aftiteling. Zie de afbeelding hieronder. Precies op dit punt betaalt de 10-punts witbalans kalibratie van de VT50 zich uit.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/Post-Cal_ST50.png

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 05-11-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb overigens gekozen voor de True Cinema stand en daar kan je niet kiezen voor warm of koel. Bij de Cinema stand wel. De True Cinema stand komt erg overeen met de Cinema stand op Warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
Dat helpt me iets meer met de finale keuze tussen de 42" GT50 over de ST50.
Deze winter m0est 't er maar eens van komen. Een upgrade vanaf de CRT :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:33:
Ik heb overigens gekozen voor de True Cinema stand en daar kan je niet kiezen voor warm of koel. Bij de Cinema stand wel. De True Cinema stand komt erg overeen met de Cinema stand op Warm.
Sorry, daar heb ik overheen gelezen! Klopt, True Cinema mode heeft geen kleurtemperatuur, logisch want dat kan je regelen in het CMS. True Cinema zonder verder afstellen van witbalans/kleur komt bij mij inderdaad ook het meest in de buurt van de Warm stand van de Cinema en Normaal modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik ben wel erg nieuwsgierig wat mensen allemaal kijken op hun Panasonic als ik alle heftige beeldkwaliteit verhalen lees. Gaat er uitsluitend een blu-ray schijfje in of kijken we stiekem ook minderwaardige downloads van het internet? :P

TV kanalen zijn toch bijna alleen maar super compressed 720p, dus daar hebben de mooie fullHD tv ook niet voor nodig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 05-11-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04
Wij kijken alles, dus ook mindere kwaliteit bronnen (geen HD tv decoder bijvoorbeeld) en dat bevalt allemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BARACUS schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:18:
Ik ben wel erg nieuwsgierig wat mensen allemaal kijken op hun Panasonic als ik alle heftige beeldkwaliteit verhalen lees. Gaat er uitsluitend een blu-ray schijfje in of kijken we stiekem ook minderwaardige downloads van het internet? :P

TV kanalen zijn toch bijna alleen maar super compressed 720p, dus daar hebben de mooie fullHD tv ook niet voor nodig ;)
comedy central zendt echt in prachtig 1080i uit. Met 12mbit ziet dat er echt prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Veel 720P series van usenet maar ook HD zenders en soms SD zenders en DVD. Bij SD zenders en DVD zie je duidelijk de lagere resolutie terug maar buiten dat is de beeldkwaliteit goed.

720P series (veel WEB-DL) zien er erg goed uit en doen bijna niet onder voor 1080P
De Publieke zenders in HD zien er fantastisch uit. RTL in HD vind ik minder maar dat ligt aan RTL. Dat is namelijk op mijn Sony 32"LED ook minder. SBS Groep is weer beter. Discovery in HD ziet er gewoon goed uit in HD. TV kijken wordt erg prettig kijken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dus ondanks de obsessie om de beste tv kopen niet het beste bronmateriaal gebruiken, foei! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb nu een Halfjaartje een 55VT50 hangen welke ik aan het begin keurig heb ingespeeld.
Het beeld is fantastisch maar ik wordt gek van het inbranden de retentie.

Wij kijken erg weinig Nederlandse Tv en voornamelijk films en Amerikaanse Serie's (Downloads zonder logo).

Nu valt mij op dat ik na een uurtje DWDD kijken het NL3 Logo al in de TV heb staan, net zoals na een
uurtje SBS6. Ook na een half uurtje gamen is de HUD al duidelijk zichtbaar in het scherm.

Nu wist ik uiteraard wel dat ik hier rekening mee moest houden voor de aankoop maar het valt me echt enorm tegen hoe snel en erg het daadwerkelijk is. Soms draai ik 20 uur de "Rolling bar" en is het logo nog voor 10% zichtbaar.

Zijn hier nog gebruikers die mij tips kunnen geven, instellingen die ik kan nalopen of dingen waar ik zelf op kan letten kwa gebruik? Het beeld is prachtig maar verder heb ik soms wel een beetje spijt van mijn aankoop door al die inbrand retentie ellende, nu prima hoor maar je zal zien dat na de garantie periode het niet meer weg gaat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:30:
Ik heb nu een Halfjaartje een 55VT50 hangen welke ik aan het begin keurig heb ingespeeld.
Het beeld is fantastisch maar ik wordt gek van het inbranden.

Wij kijken erg weinig Nederlandse Tv en voornamelijk films en Amerikaanse Serie's (Downloads zonder logo).

Nu valt mij op dat ik na een uurtje DWDD kijken het NL3 Logo al in de TV heb staan, net zoals na een
uurtje SBS6. Ook na een half uurtje gamen is de HUD al duidelijk zichtbaar in het scherm.

Nu wist ik uiteraard wel dat ik hier rekening mee moest houden voor de aankoop maar het valt me echt enorm tegen hoe snel en erg het daadwerkelijk is. Soms draai ik 20 uur de "Rolling bar" en is het logo nog voor 10% zichtbaar.

Zijn hier nog gebruikers die mij tips kunnen geven, instellingen die ik kan nalopen of dingen waar ik zelf op kan letten kwa gebruik? Het beeld is prachtig maar verder heb ik soms wel een beetje spijt van mijn aankoop door al die inbrand ellende, nu prima hoor maar je zal zien dat na de garantie periode het niet meer weg gaat.
Dat is gewoon retentie en geen inbranden. Dit kan je gewoon negeren, maar weggaan zal het nooit helemaal. (wel de individuele keren, maar retentie ga je altijd blijven houden en kan je niets tegen doen0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
Wederom een update: de webshop is verder niet ingegaan op mijn klacht m.b.t. de bromtoon (ze gaven aanvankelijk aan het niet te horen), en hebben besloten me mijn geld terug te geven. Prima oplossing wat mij betreft.

Ik heb nog even bij een vriend naar een iets oudere Panasonic plasma gekeken/geluisterd; en wat blijkt: een vergelijkbare bromtoon! Ook andere kennissen geven aan de bromtoon bij hun plasma-scherm te horen.

Aangezien ik het nogal storend vind én ik niet zo'n zin heb in het IR-gebeuren, heb ik voor nu geconcludeerd dat een plasma niets voor mij is. Spijtig, want dat betekent dat ik waarschijnlijk met m'n oude LCD zit opgezadeld tot OLED schermen betaalbaar worden! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Spark_ op 06-11-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:31:
[...]

Dat is gewoon retentie en geen inbranden. Dit kan je gewoon negeren, maar weggaan zal het nooit helemaal. (wel de individuele keren, maar retentie ga je altijd blijven houden en kan je niets tegen doen0
Bedankt voor je antwoord, ik vind het geen probleem ALS het makkelijk weg gaat maar dit is helaas niet altijd het geval. Ik vind een logo in je scherm na 1 uur kijken persoonlijk wel erg snel, zeker als dat logo'tje dan 20 uur nodig heeft om gedeeltelijk weg te trekken. Echt volledig weg trekken doet het helaas niet zo lijkt het nu, althans niet na 20uur scrolling bar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
_Spark_ schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:35:
Wederom een update: de webshop is verder niet ingegaan op mijn klacht m.b.t. de bromtoon (ze gaven aanvankelijk aan het niet te horen), en hebben besloten me mijn geld terug te geven. Prima oplossing wat mij betreft.

Ik heb nog even bij een vriend naar een iets oudere Panasonic plasma gekeken/geluisterd; en wat blijkt: een vergelijkbare bromtoon! Ook andere kennissen geven aan de bromtoon bij hun plasma-scherm te horen.

Aangezien ik het nogal storend vind én ik niet zo'n zin heb in het IR-gebeuren, heb ik voor nu geconcludeerd dat een plasma niets voor mij is. Spijtig, want dat betekent dat ik waarschijnlijk met m'n oude LCD zit opgezadeld tot OLED schermen betaalbaar worden! ;)
Maak je geen illusies. OLED heeft ook z'n nadelen. De perfecte tv zal er nooit komen vrees ik.

[ Voor 81% gewijzigd door LuPo op 06-11-2012 10:36 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
LuPo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:36:
[...]
Maak je geen illusies. OLED heeft ook z'n nadelen. De perfecte tv zal er nooit komen vrees ik.
Perfect hoeft van mij ook niet. Maar een combinatie van stil & goede zwartwaarden zou leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 17-09 16:51
_Spark_ schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:04:
[...]

Perfect hoeft van mij ook niet. Maar een combinatie van stil & goede zwartwaarden zou leuk zijn!
Samsung 9000 serie. Die heeft voor best goeie zwartwaardes.

Retentie en het brom geluid is wel een behoorlijk nadeel van deze schermen. Zonde, want qua beeld top apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
BARACUS schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:57:
Dus ondanks de obsessie om de beste tv kopen niet het beste bronmateriaal gebruiken, foei! ;)
Voor 1080P materiaal heb ik een projector. Daarom ook maar een 42ST50 en geen 55VT50 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Spark_ schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:35:

Jammer. Ik blijf er toch bij dat de bromtoon erg varieert per exemplaar. Het hoeft echt niet zo te zijn dat er een storende bromtoon aanwezig is. Een paar posts terug staat een reactie van iemand die met zijn hoofd op de tv de bromtoon niet kan horen, en ik heb na jouw reactie een videotje gepost met mijn op 5 cm vrijwel onhoorbare brom, laat staan op 3 meter. En nee dat ligt niet aan mijn oren. :)

Maar goed, ik begrijp je veilige keuze wel. In ieder geval prettig dat de webshop je gewoon je geld terug gegeven heeft. Een optie zou nog zijn in de winkel kopen en het betreffende exemplaar beluisteren, oor bij het scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Unknown Alien schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:36:
[...]

Samsung 9000 serie. Die heeft voor best goeie zwartwaardes.
Snel je mond gaan spoelen, foei }:|

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 07:27
Donstil schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:36:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik vind het geen probleem ALS het makkelijk weg gaat maar dit is helaas niet altijd het geval. Ik vind een logo in je scherm na 1 uur kijken persoonlijk wel erg snel, zeker als dat logo'tje dan 20 uur nodig heeft om gedeeltelijk weg te trekken. Echt volledig weg trekken doet het helaas niet zo lijkt het nu, althans niet na 20uur scrolling bar.
Ik las een test van plasma's op een Engelse test site en ook daar was het Panasonic exemplaar erg gevoelig terwijl een Samsung plasma geen last had; de ene plasma is blijkbaar de andere niet, koop een die er geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik mijn plasma nog maar kort maar Retentie is mij nog niet opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ParkOverall schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:57:
[...]
koop een die er geen last van heeft.
Die bestaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het is voor mij wel de reden dat ik voor de tv in de woonkamer ben gegaan voor een samsung plasma want oa. hdtvtest en cnet hebben daar uitgevonden dat de E6500 en E8000 daar echt vrijwel geen last van hebben en daar waren ze zelf ook enorm verbaasd over. 20 uur een balk draaien voor 1 uur tv kijken...daar heb ik geen trek in, dan wordt plasma kijken ineens wel een duur geintje. Voor de slaapkamer waar we eigenlijk bijna alleen films en series kijken zijn we wel voor de pana gegaan (50ut50). Kan er helaas nog niks over zeggen want ze zijn slecht leverbaar bij de goedkoopste shops... de sammy komt als t goed is eind deze week en de pana eind volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 17-09 22:39
Cartman! schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:04:
[...]

Het is voor mij wel de reden dat ik voor de tv in de woonkamer ben gegaan voor een samsung plasma want oa. hdtvtest en cnet hebben daar uitgevonden dat de E6500 en E8000 daar echt vrijwel geen last van hebben en daar waren ze zelf ook enorm verbaasd over. 20 uur een balk draaien voor 1 uur tv kijken...daar heb ik geen trek in, dan wordt plasma kijken ineens wel een duur geintje. Voor de slaapkamer waar we eigenlijk bijna alleen films en series kijken zijn we wel voor de pana gegaan (50ut50). Kan er helaas nog niks over zeggen want ze zijn slecht leverbaar bij de goedkoopste shops... de sammy komt als t goed is eind deze week en de pana eind volgende week.
Zag in samsung topic al paar mensen met burn in, is ook onmogelijk om geen retentie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Sinds einde juli een tevreden bezitter van een VT50. Ik denk dat ik een lot uit de lotterij heb qua kwaliteit. Tot nu toe echt geen enkel probleem tegen gekomen, of ik moet er "gevoelloos" voor zijn? Doch die brom? Nooit gehoord, en effectief met mijn oor bijna tegen de tv gehangen? Flicker bij witte achtergrond? Tijdje terug een X-files film gezien waar men in het begin over een ijsvlakte loopt? Geen fllicker te zien, ook na al die tijd niet... Retentie? Geen last van, laat staan van inbranden, en nochtans genoeg series met joekels van logo's.

Net een Eminent 7385 mediaplayer gekocht, met een 3TB HD. En dan eens 1080p 60HZ dingetjes gedownload. Dan pas komt de VT50 volledig tot zijn recht, en damn, wat een schitterende TV is het toch...Net als die 7385 trouwens, dat ding spêelt echt alles wat je er tegen aan smijt, en hoe hoger de kwaliteit hoe liever hij het heeft.

Niet om de mensen die wel problemen hebben een beetje belachelijk te maken, maar als het goed is, mag het ook eens gezegd worden, net alsof je enkel maar klachten leest over deze TV's...

[ Voor 6% gewijzigd door Acemath op 07-11-2012 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bever! schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:56:
[...]

Zag in samsung topic al paar mensen met burn in, is ook onmogelijk om geen retentie te hebben.
Dat gaat zover ik gezien heb over oudere toestelen, niet de 6500/8000-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
Ik ben voornemens een nieuwere Plasma aan te schaffen heb nu de 50g10 en nog een 42 inch pana plasma.
De keuze is gevallen op de 55VT50.

Zie bij bobshop een nette aanbieding voor even 1950 euro incl pana blu ray.
Denk dat dit een mooie prijs is .
Wat zijn jullie ervaringen met deze reseller ? Ook vwb aftercare en bezorgen.

Wil ook 100% zeker zijn dat het een volledig nieuw exemplaar is , dus een doos gesealed met het eerste plakband.

Bij winkels in de buurt (Leiden eo) als ze m al hebben is de prijs een stuk hoger .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samuel123 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:31:
Ik ben voornemens een nieuwere Plasma aan te schaffen heb nu de 50g10 en nog een 42 inch pana plasma.
De keuze is gevallen op de 55VT50.

Zie bij bobshop een nette aanbieding voor even 1950 euro incl pana blu ray.
Denk dat dit een mooie prijs is .
Wat zijn jullie ervaringen met deze reseller ? Ook vwb aftercare en bezorgen.

Wil ook 100% zeker zijn dat het een volledig nieuw exemplaar is , dus een doos gesealed met het eerste plakband.

Bij winkels in de buurt (Leiden eo) als ze m al hebben is de prijs een stuk hoger .
Ik heb zelf mijn st50 (back up tv) daar gekocht en de tv van mijn ouders daar ook. After sales geen ervaringen mee. Maar ze bezorgen met hun eigen dienst. Ze brengen de doos gewoon in de woonkamer. En ik heb daar ook alleen gesloten dozen gehad. Nette zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Gewoon contact opnemen met Bobshop of bij de "opmerkingen" noteren dat je alleen een dichte doos accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Dag mensen, ik had 2 vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Zoals jullie kunnen zien in de voetnoot heb ik een VT30, wat een prima tv is, helemaal tevreden.
Vraag 1 is, ik zie bij de update dat er iets staat van webbrowsen, alleen zie ik hem bij mij er niet bijstaan.
Ik heb via via gehoord van een importeur dat webbrowsen ook mogelijk zou zijn vanaf eind oktober met een VT30.
Is dit nog niet mogelijk ?, ik heb de laatste firmware, dus er valt niks te updaten.

Vraag 2 is, ik ben helaas mijn baan verloren, waardoor ik geen financiele ruimte heb om een ISF calibratie te laten uitvoeren, wat ik heel jammer vind gezien de VT30 super geschikt daarvoor is, zeker gezien het feit dat ik een afspraak had staan, en toen ik ingepland stond moest ik helaas afzeggen, echt balen.
Heeft iemand gekalibreerde gegevens voor mij.
Ik heb al diverse gevonden kalibratie gegevens geprobeerd maar kan op 1 na nu niet zeggen dat ik heel tevreden kan zijn.

Bedankt alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreke008 op 08-11-2012 13:11 ]

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 21:59
Je kunt die gekalibreerde gegevens niet overnemen van iemand. Ik heb het zelf ook geprobeerd en was ook niet tevreden. Dat komt omdat elk scherm anders is. Wat je meestal wel globaal over kunt nemen is Contrast, Brightness, Color. Maar de echte rgb metingen enzo kun je niet overnemen. Dat is voor ieder scherm weer totaal anders.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
LuPo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:23:
Je kunt die gekalibreerde gegevens niet overnemen van iemand. Ik heb het zelf ook geprobeerd en was ook niet tevreden. Dat komt omdat elk scherm anders is. Wat je meestal wel globaal over kunt nemen is Contrast, Brightness, Color. Maar de echte rgb metingen enzo kun je niet overnemen. Dat is voor ieder scherm weer totaal anders.
Daar was ik al achter, maar als je er meerdere probeert zal er misschien ene tussen zitten waar ik voorlopig misschien tevreden mee ben, dit totdat er weer ruimte is voor een echte kalibratie.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
Snel gegaan.
Gisteren om 21.00 de knoop doorgehakt en de 55VT50 besteld.
Vanmorgen net op werk en een telefoontje dat ze binnen een half uur op de stoep stonden.
Netjes afgeleverd , uitgepakt door transporteur en gecontroleerd op beschadigingen etc.

Was ook netjes rechtop vervoerd.Dus tot zover tevreden.

Heb al wat teruggelezen , maar om nu alles uit te pluizen.
Iemand nog instelling tips voor de 1e 100 uur ? welke mode , hoe ver terug schroeven enzenz

Weet iemand of je per se 1.4 hdmi kables nodig hebt (voor 3d?) , heb zelf wel goeie kables maar ruim 3 jaar oud dus geen 1.4 denk ik .

Zit te denken om hem op te hangen , maar zoals nu ook , blijf zitten met een goeie lokatie voor mijn centerspeaker , omdat deze vrij groot is (Hepta ) en ik deze naar voren wil laten uitstralen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
samuel123 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:18:
Weet iemand of je per se 1.4 hdmi kables nodig hebt (voor 3d?) , heb zelf wel goeie kables maar ruim 3 jaar oud dus geen 1.4 denk ik .
Will any of the new HDMI 1.4 features require a new cable?
The HDMI Ethernet Channel feature will require a new cable that supports this functionality, either a Standard HDMI Cable with Ethernet or a High Speed HDMI Cable with Ethernet, depending on the maximum resolution to be supported. The Automotive Connection System will also employ a new class of cable, the Standard Automotive HDMI cable, which is designed specifically for automotive use. All of the other new HDMI 1.4 features will be compatible with the existing categories of cables.

Bron.

Heb hier ook hele oude "1.3" kabels (sowieso een B.S. aanduiding) gebruikt en 3D doet het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ging toch niet zo zeer om het nummer erachter, maar gewoon of het een Ethernet kabel is?

I kan niet very good Engels :F

[ Voor 22% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-11-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NeutraleTeun schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:25:
Ging toch niet zo zeer om het nummer erachter, maar gewoon of het een Ethernet kabel is?
Dat staat er toch ook letterlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
Weet iemand waar het servicemenu zit van de 55VT50 en of daar het aantal branduren te zien is.

zoeken op service en menu of brand geeft niet de gewenste info.

Oh ja is cat 5 genoeg of moet het 5e of cat 6 zijn vwb aansluiten op router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samuel123 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:41:
Weet iemand waar het servicemenu zit van de 55VT50 en of daar het aantal branduren te zien is.

zoeken op service en menu of brand geeft niet de gewenste info.

Staat in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 10:03
samuel123 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:41:
Cat 5 is 100Mbit, dat is dus voldoende.
Maar vrijwel alle kabels zijn minstens Cat 5e, dus zou ik daar minimaal voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:54:Vraag 2 is, ik ben helaas mijn baan verloren, waardoor ik geen financiele ruimte heb om een ISF calibratie te laten uitvoeren, wat ik heel jammer vind gezien de VT30 super geschikt daarvoor is, zeker gezien het feit dat ik een afspraak had staan, en toen ik ingepland stond moest ik helaas afzeggen, echt balen.
Heeft iemand gekalibreerde gegevens voor mij.
Ik heb al diverse gevonden kalibratie gegevens geprobeerd maar kan op 1 na nu niet zeggen dat ik heel tevreden kan zijn.
Kalibratiegegevens overnemen voor witbalans / cms heeft absoluut geen zin, dan kan je het nog beter zelf op het oog doen met behulp van de gratis te downloaden AVSHD.

Woon je in de buurt van Amsterdam? Zo ja dan kan ik wellicht een keer langs komen met mijn kalibratieset (Calman + ES-1000 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:13:
[...]

Kalibratiegegevens overnemen voor witbalans / cms heeft absoluut geen zin, dan kan je het nog beter zelf op het oog doen met behulp van de gratis te downloaden AVSHD.

Woon je in de buurt van Amsterdam? Zo ja dan kan ik wellicht een keer langs komen met mijn kalibratieset (Calman + ES-1000 meter).
Super dat je het aanbied, waardeer ik, maar helaas woon ik in omgeving Roermond, Limburg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:13:
[...]

Voor de vt50, gt50 en st50 (ut 50 weet ik zo niet) heb je die niet eens echt nodig. Met die disc kun je alleen fatsoenlijk (op het oog) contrast, brightness, sharpness etc instellen. Dat is out of the box bij panasonic meestal al spot on. Hooguit 1 tikje veranderen. Kan je beter een maandje doorsparen en of een meter halen of Frank laten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreke: Jammer! Omgeving Roermond kom ik nooit en is me helaas echt te ver...

@Adlermann: eens, maar als je wat "reassurance" wilt dan zijn een paar van die zwartwaarde/greyscale beelden van AVSHD niet te versmaden. En 't is gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
Na hoeveel ''inspeel''uren is een calibratie aan te bevelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
thx ,

idd service menu in de OP ;-)
3 uurtjes nu en 7x aan en uit ;p

heb alle ingangen op de THX mode gezet , contrast op 35 en de scherpte op 1 .

Logi one heb ik niet hoeven aanpassen aangezien de 50g10 van pana waarschijnlijk het zelfde signaal had.

Beeld is wel mooier dan op de 50g10 . Als je ze kort na elkaar bekijkt, lijkt het wel of de ''oude'' G10
een soort waasje eroverheen had.

Anders gezegt , de VT heeft gewoon diepere kleuren !

Beetje 3d content gekeken via de Dune , was ook een leuke ervaring.

Kortom tot nu dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
[quote]Cap schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:40:

Dat vind ik zeker jammer hahahaha, maar goed is niet anders.
Ik heb het advies opgevolgd en heb alles geresset en de tv afgesteldt met de dvd.
Op zich goed te doen maar het beeld is nu niet dat je zegt echt geweldig, ziet er niet echt verkeerd uit, maar je ziet dat net dat laatste ontbreekt, de verfijnde kalibratie afstellingen.
Maar goed, we zullen het er maar mee moeten doen tot er weer betere tijden aanbreken, of dat er misschien wel iemand in de buurt woont die deze mooie tv voor een lekker kop koffie met koekje wil kalibreren.
Ik had een afspraak met Dimitri staan, toen hij belde, he Dre ik ben dan en dan in de buurt heb ik helaas moeten afzeggen, het gevraagde geld kan ik nu echt niet missen, gezin gaat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
Ik ga komend weekend LOTR kijjken op mijn nieuwe 55VT50
Lekker inspelen en genieten.

Omdat ik wil voorkomen dat er eea kan inbranden de volgende vraag.
De zwarte balk boven en onder , is dat ook iets wat voorkomen moet worden de eerste tijd?
(zeg maar net als logo's) of zijn deze balken geen probleem voor meerdere uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Alles wat stationair is voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samuel123 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:04:
Ik ga komend weekend LOTR kijjken op mijn nieuwe 55VT50
Lekker inspelen en genieten.

Omdat ik wil voorkomen dat er eea kan inbranden de volgende vraag.
De zwarte balk boven en onder , is dat ook iets wat voorkomen moet worden de eerste tijd?
(zeg maar net als logo's) of zijn deze balken geen probleem voor meerdere uren.
zwarte balken zijn geen probleem. Logo's zou ik wel voorzichtig mee zijn, maar niet overdreven doen. Gewoon genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hmm... en ik kan mij toch herinneren ergens gelezen te hebben dat ook de zwarte balken vermeden moesten worden tijdens de inspeel-periode.

[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-11-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreke008 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:31:
[quote]Cap schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:40:

[...]
Ik had een afspraak met Dimitri staan, toen hij belde,[..]
Dimitri heeft mijn 42VT30 gekalibreerd. Ze één op één overnemen is niet echt optimaal...maar misschien kan je er verder wat mee..

http://dl.dropbox.com/u/4...Calibration%20Summary.pdf
http://dl.dropbox.com/u/41386900/panasonic%20settings.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:59:
Hmm... en ik kan mij toch herinneren ergens gelezen te hebben dat ook de zwarte balken vermeden moesten worden tijdens de inspeel-periode.
jep,is ook beter voor egale veroudering van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 09:14:
[...]

jep,is ook beter voor egale veroudering van het scherm
Dat is al jaren niet meer nodig. De moderne schermen kunnen prima OOTB normaal gebruikt worden, mits je een beetje oppast en het contrast niet te hoog zet en niet de hele avond nederland 1 gaat kijken :)

Dat zwarte balken vermeden moeten worden is een fabeltje. Ik zou alleen niet de eerste 100 uur non stop content kijken met zwarte balken. Maar als je het afwisselt : no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Volgende week krijg ik de 50vt50 als vervanger voor mijn defecte vt30. Zijn er mensen die deze overstap gemaakt hebben? En zo ja welke verschillen zijn jullie opgevallen? Zelf was ik erg tevreden over de vt30 tot deze kapot ging.

Ben wel blij dat ik de opvolger krijg en kan ook niet wachten. Ik weet alleen niet of ik hem mooier vind qua design. Ben nog niet enthousiast over de zilveren rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De one sheet of glass vind ik persoonlijk prachtig maar de zilveren rand zou me op den duur ook wel gaan tegenstaan omdat deze erg glimt, zeker met een lichtbron in je kamer. Wel een prachtige TV verder dus ik denk dat je dat randje snel voor lief neemt :)

Nog geen zicht op wanneer m'n Pana 50UT50 en Sammy 51E6500 binnenkomen, het is even wachten als je de laagste prijs wilt blijkbaar :{
Pagina: 1 ... 48 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.