Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:20:
Lees net de review van de ST50 en dat lijkt me een goede nieuwe TV voor thuis. Maar ik dacht dat de duurdere LED TV's tegenwoordig net zo goed waren als plasma, of vloek ik nu in de kerk...
Gaat uw mond spoelen!! :P

Beide technieken hebben z'n voor- en nadelen, dus een direct vergelijk is sowieso subjectief.
Een goede Full-LED (iedere pixel voor zich) zou ik als alternatief zien, alleen zijn die TV's wel een flink stuk duurder; voorlopig houd ik het bij plasma iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
- J.W. - schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:26:
[...]
Een goede Full-LED (iedere pixel voor zich) zou ik als alternatief zien, alleen zijn die TV's wel een flink stuk duurder
Deze bestaan helemaal niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Je hebt gelijk, dat heet RGB-LED kennelijk, Full-LED gaat nog steeds met groepen pixels. Anyway, Full-LED vind ik er iha ook goed uitzien.

[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 13-10-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimeWellWasted schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:23:
uit de 50ST review:

[...]

Ik had men keuze al op de ST50 laten vallen maar na het lezen van dit twijfel ik weer.
Ik zou namelijk men scherm oa graag als PC scherm gebruiken om te pokeren vanuit de sofa, die "kleine lettertjes" zijn dan men Holdem manager stats. Iemand hier ervaring mee ?
Ook zag ik regelmatig meldingen van retentie, is mijn pokerplan eigenlijk wel doenbaar op plasma schermen?
De gebruikte kleuren van de tafels en men stats zijn wel instelbaar.
alle bedenkingen zijn welkom...
Het hangt er helemaal van af. Hoeveel van het gebruik gaat op aan het pokeren, en waar gebruik je hem verder voor?

Als je een tv vooral als pc scherm zou gaan gebruiken zou ik een pc scherm kopen, zoiets heet een monitor. :) Of anders, als je een grotere maat wilt, een LCD tv.

In dit geval geen plasma, zodat je geen zorg hebt wat betreft inbranden, bij wat voor toepassing dan ook. Gewoon om tijdens het lang achter elkaar werken op de PC niet na te hoeven denken over waar je mee bezig bent en of je beeldscherm dat wel aankan. Uren achter elkaar op hoog contrast dezelfde menubalk weergeven is gewoon niet gezond voor een plasma. Poker is geen actiespel dus valt ook onder deze categorie.

Ga je actiegames spelen en is ook reactietijd essentieel, dan neem je wat eventueel optredende retentie of zelfs licht inbranden voor lief en kies je voor een plasma vanwege zijn snelheid en goede weergave van donkere scenes.

PS wat kleine lettertjes betreft zou ik me geen zorgen maken. We hebben het over een 1080p resolutie en toch wel een minimale kijkafstand van 2 meter, dus de letters zijn dan zodanig groot dat de scherpte van deze tv voldoende is.
Wil je bijvoorbreeld gaan browsen of documenten lezen op zeer korte afstand van de tv met een zo klein mogelijk ingesteld lettertype, m.a.w. statisch beeld en lange teksten, dan zou ik vanwege de rust in het beeld en scherpte toch voor LCD kiezen, de goede kijkhoek, zwartwaarden en kleurenweergave van plasma's ten spijt. Plasma is echt voor grote kijkhoeken, bewegend beelden met hoog oplossend vermogen, natuurgetrouwe kleuren en diepe zwarttinten.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 13-10-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Acemath schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:46:
Ik vraag me dus echt af wat mensen hier zitten te neuten over dat indicatielampje...Je gaat me toch niet wijsmaken dat het zo fel opvalt? Zelfs de chrome omlijsting stoort me zelfs in fel zonlicht niet eens...Maar ja, ik koop een TV dan ook om naar films en series etc te kijken, misschien dat het me daarom allemaal niet stoort.
Ik kijk in een donkere ruimte, dan valt het gewoon op. Als je dan een scene hebt met waanzinnige zwartweergave dan verdwijnt de behuizing in het beeld, echt super. Maar onderaan zit dan zo'n groen lampje te vervelen, gewoon jammer. De tv is gewoon te goed en dan gaan dat soort dingen opvallen.

Het is gelukkig niet zo'n debiel fel blauw ledje, mijn sub verlicht de gehele kamer 8)7 Overal zitten plakkertjes om mij tevreden te houden B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
Ik las ergens dat je voor de Viera TX-P42ST50 de TY-ER3D4ME 3D bril moet kopen, deze is niet bijgeleverd. Ik vroeg me af of er geen tv versie is waar ze wel bijzitten, brillen kosten volgens de pricewatch nl. meer dan 100 euro per stuk, en wat zijn nou twee brillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miles schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:35:
Ik las ergens dat je voor de Viera TX-P42ST50 de TY-ER3D4ME 3D bril moet kopen, deze is niet bijgeleverd. Ik vroeg me af of er geen tv versie is waar ze wel bijzitten, brillen kosten volgens de pricewatch nl. meer dan 100 euro per stuk, en wat zijn nou twee brillen?
Bij de vt50 zitten ze. Je kan ook de goedkopere samsung 4100 serie halen. Die zijn 29,95 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:40
miles schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:35:
Twee tientjes per stuk en ze zijn prima! pricewatch: Samsung SSG-4100GB

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 2-pack van de Samsung SSG-4100GB heet SSG-P41002/XC en is goedkoper, dan zijn ze iets meer dan 15 per stuk. Of gratis bij een Samsung BD-E6100 blu-ray speler bij Saturn, dus voor 129 euro 2 brillen erbij,en ook nog 4 EDL wedstrijden via de Samsung EDL app. Weet niet of die actie nog loopt.

Edit: 34,99 incl verzenden of als je nog een blu-ray speler nodig hebt in de Saturn winkel voor 129,-. Als ze hem nog hebben staan want de stapel ging best hard.

Media Markt heeft de actie ook maar daar kostte ie in de winkel gek genoeg 189,-
Dat heb ik wel vaker meegemaakt, dat de lokale Media Markt duurder is dan de Saturn winkel.

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 14-10-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:03
Werken de genoemde 3D brillen ook voor de GT30 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
dataSlut schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:57:
Werken de genoemde 3D brillen ook voor de GT30 serie?
Nee volgens mij niet. Want die GT30 ondersteunt niet het nieuwe gestandaardiseerde signaal waar de brillen nu allemaal op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Das jammer! Iemand bekend met andere goedkopere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk het ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/consumer/flagship/SSG-4100GBXC/images/txt_ssg4100gb_01.jpg

Bron:
http://www.samsung.com/nl...res?subsubtype=3d-glasses

Bij beide lgo's staat RF, daaruit leid ik af dat ze alleen RF en geen IR functionaliteit hebben. De 30 serie was toch IR only?

@dataslut even op amazon.de speuren, daar zit wel wat betaalbaars tussen waarbij de 30 serie genoemd wordt. Wel even ervaringen met betreffende model op de 30 serie proberen te achterhalen via wat googlen lijkt me.

1 2 3 4

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 14-10-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb trouwens gisteren de instellingen overgenomen uit de review van Tweakers. Sowieso gamma op 2.4, scherpte op 2 en contrast op 39 zetten hielp al een heleboel. Stuk beter zo! Ik heb ook de andere waarden overgenomen ook al is dat per tv verschillend. Op hdtvtest.co.uk had ik al gelezen dat er teveel rood in het scherm zat, hier op tweakers was dat weer zo bij het testmodel. Dus dan moeten die andere waarden ook wel ongeveer correct zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grappige is dat ik die instellingen zelf al had, nou ja, scherpte 3 en contrast 38 dan. En gamma 2.4 is sowieso een must. Daarbij helderheid rondom de 0. en de WARM setting en "verbeteraars" als levendige kleuren, eco-mode en P-NR uit. Dan ben je al een heel end.

Whitebalance zou ik zelf goed instellen en niet overnemen, daar klopt van exemplaar tot exemplaar niks van! Mijn ST50 had bijvoorbeeld helemaal geen overdaad rood maar duidelijk een overdaad aan groen. De verschillende calibratie settings op het internet (bij reviews e.d.) laten daar ook steeds grote verschillen zien.

CMS is wel weer consistenter.

PS een instelling als contrast maar ook helderheid hangt natuurlijk behoorlijk af van het omgevingslicht. Mijn instellingen zijn gebaseerd op een schemerig tot donkere kamer. Ga je in gedimd daglicht zitten kijken dan schroef je natuurlijk het contrast omhoog. Hiervoor gebruik ik zelf de Cinema mode, handig om snel even van True Cinema naar Cinema over te schakelen. Geen full CMS aanwezig bij Cinema mode maar dat mag de pret niet drukken: als je toch al in een aardige bulk licht kijkt maakt dat toch weinig uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 14-10-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Cap schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:00:
@dataslut even op amazon.de speuren, daar zit wel wat betaalbaars tussen waarbij de 30 serie genoemd wordt. Wel even ervaringen met betreffende model op de 30 serie proberen te achterhalen via wat googlen lijkt me.

1 2 3 4
Ga ik doen thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cap schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:21:
Het grappige is dat ik die instellingen zelf al had, nou ja, scherpte 3 en contrast 38 dan. En gamma 2.4 is sowieso een must. Daarbij helderheid rondom de 0. en de WARM setting en "verbeteraars" als levendige kleuren, eco-mode en P-NR uit. Dan ben je al een heel end.

Whitebalance zou ik zelf goed instellen en niet overnemen, daar klopt van exemplaar tot exemplaar niks van! Mijn ST50 had bijvoorbeeld helemaal geen overdaad rood maar duidelijk een overdaad aan groen. De verschillende calibratie settings op het internet (bij reviews e.d.) laten daar ook steeds grote verschillen zien.

CMS is wel weer consistenter.

PS een instelling als contrast maar ook helderheid hangt natuurlijk behoorlijk af van het omgevingslicht. Mijn instellingen zijn gebaseerd op een schemerig tot donkere kamer. Ga je in gedimd daglicht zitten kijken dan schroef je natuurlijk het contrast omhoog. Hiervoor gebruik ik zelf de Cinema mode, handig om snel even van True Cinema naar Cinema over te schakelen. Geen full CMS aanwezig bij Cinema mode maar dat mag de pret niet drukken: als je toch al in een aardige bulk licht kijkt maakt dat toch weinig uit.
Ik ga die andere instellingen misschien wel even terugzetten inderdaad. Ik zag op het hdtvtest.co.uk forum al dat de reviewer op hele andere settings komt. De eerste paar settings zoals gamma 2.4, scherpte op 2 en contrast wat hoger (39) hebben ze daar ook. En alle verbeteraars inderdaad uit. Naja, ik ga er nog wel even mee spelen. ;)

Zou dit nog iets zijn? Lijkt op een volledige calibratie.

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 14-10-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
TimeWellWasted schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:23:
uit de 50ST review:

[...]

Ik had men keuze al op de ST50 laten vallen maar na het lezen van dit twijfel ik weer.
Ik zou namelijk men scherm oa graag als PC scherm gebruiken om te pokeren vanuit de sofa, die "kleine lettertjes" zijn dan men Holdem manager stats. Iemand hier ervaring mee ?
Ook zag ik regelmatig meldingen van retentie, is mijn pokerplan eigenlijk wel doenbaar op plasma schermen?
De gebruikte kleuren van de tafels en men stats zijn wel instelbaar.
alle bedenkingen zijn welkom...
Ik kan alleen maar zeggen,neem absoluut GEEN plasma als je het scherm voor pokeren wilt gebruiken,plasma.s hebben nu eenmaal een hekel aan lang stilstaand beeld en daar heb je met dit soort games helaas nogal last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik twijfel nog steeds ontzettend tussen de verschillende types...

ST: Beeld voldoet maar ik vind deze simpelweg ontzettend lelijk, die grijze rand erom met nog een transparant randje, doet heel erg budget aan. Prijs is wel leuk.

GT: Beter beeld dan de ST, goed te calibreren en design lijkt precies te zijn wat ik wil.

VT: Beeld vergelijkbaar met GT, design aardig... die metalen rand staat me iets tegen. Zitten wel 2 brillen bij en de extra afstandbediening.

Zoals ik er nu over denk ga ik voor de 50GT50 en koop ik er later los brillen bij, dat spaart nu 300e uit en qua beeld zit je dan wel aan de top. Ik zoek eigenlijk een winkel waar ze alle drie op een rij staan, BCC hier heeft alleen de VT, Block heeft de VT en ST maar geen enkele winkel lijkt de GT te hebben :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10

kingfriko

100 % BULLY

ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen of ik nog wel voor plasma zal moeten gaan als ik dat allemaal zo lees ( vooral omdat ik het in de woonkamer ook als pc scherm ga gebruiken)
mijn huidige plasma gaat daar momenteel prima mee om maar zo maken ze ze dus blijkbaar niet meer helaas :X

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Ik moest even wennen aan het buzzje van mijn 50VT50 wat me bij mijn vorige plasma (42X10) niet opviel, maar ik ben inmiddels dik en dik tevreden. Ik dacht dat ik met de X10 wel al dicht tegen de maximale beeldkwaliteit aanzat, ondanks dat het een instapmodel is, maar de VT50 is toch wel het summum van genieten en doet de X10 verbleken. Wat een beest!

Hoe komen jullie trouwens bij de instelling voor gamma? In de standaard en geavanceerde instellingen kom ik hier niets van tegen.
Geavanceerde instellingen in de true cinema mode aanzetten dus 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Darrell op 15-10-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingfriko schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:14:
ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen of ik nog wel voor plasma zal moeten gaan als ik dat allemaal zo lees ( vooral omdat ik het in de woonkamer ook als pc scherm ga gebruiken)
mijn huidige plasma gaat daar momenteel prima mee om maar zo maken ze ze dus blijkbaar niet meer helaas :X
Elk Panasonic plasmascherm uit de 30 of 50 serie is extreem gevoelig voor inbranden en hebben of zullen er last van krijgen. Kijk je elke dag een uurtje (of meer) naar ned 1 of vergelijkbaar logo (sbs6, rtl5) krijg je hier last van. Niet iedereen ziet of stoort zich eraan maar , maar als iemand zegt ik kijk gerust een heel avondje ned1 en heb 0,0 last van inbranden spreekt niet geheel de waarheid. Ik denk als je de cijfers bij Panasonic zou opvragen dat je schrikt wat ze moeten omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wietroker: je weet het verschil tussen inbranden en retentie?

Je kunt namelijk wel heel hard roepen dat je zeker weet dat ALLE 30 en 50 serie modellen extreem gevoelig zijn voor inbranden, maar tot nu toe is er bij mij echt geen sprake van inbranden op mijn ST50. En ik zit vrijwel elke dag uren nederland 1 (meestal) of 2 te kijken: Bijna 800 uur op de teller waarvan zeker 200 uur Ned 1 kijken, waarschijnlijk wel meer.

Bij normaal kijken naar andere zenders/video zie ik het Ned 1 of Ned 2 logo in praktijk niet, zet ik het beeld stil bij een witte achtergrond (wit testscherm, of bijv. een Bol.com reclame) dan zie ik heel vaag de afbeelding van de 1 of de 2 in de bovenhoek.

ECHTER: na een tijdje wat anders kijken is dat logo helemaal niet meer zichtbaar op een witte achtergrond.

Dus JA, er is sprake van retentie, NEE het logo is niet ingebrand.

Let wel, ik doe daarmee verder geen algemene uitspraken over hoe vaak inbranden voorkomt of hoe snel er sprake is van retentie, dat soort statistieken heb ik simpelweg niet. Ik kan alleen de ervaring met mijn eigen ST50 exemplaar melden. En die ervaring is dat MIJN ST50 in ieder geval NIET extreem gevoelig is voor inbranden. Tja, het begrip "extreem" is subjectief. Maar ik neem aan dat jij een plasma die 25% van de tijd, totaal 200 uur, op Ned 1 staat met het felle roodwitte logo in beeld zonder inbranden ook niet extreem gevoelig voor inbranden vindt.

Dat niet iedereen zich aan het nabeeld van een logo stoort is inderdaad zo, daar ben ik er een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Retentie is iets anders dan inbranden inderdaad. Ik heb ook wel retentie als ik een bepaalde zender een tijd kijk maar het verdwijnt als sneeuw voor de zon als je naar een andere zender schakelt. Ik heb het idee dat het ook minder wordt nu de tv wat meer uren heeft gedraaid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:37:
Retentie is iets anders dan inbranden inderdaad. Ik heb ook wel retentie als ik een bepaalde zender een tijd kijk maar het verdwijnt als sneeuw voor de zon als je naar een andere zender schakelt. Ik heb het idee dat het ook minder wordt nu de tv wat meer uren heeft gedraaid. :)
Ik heb ook het idee dat retentie minder wordt , zit op een uur of 450 en heb zelfs het contrast al een tijdje op 47 staan.
Eerst op 35.
Van inbranden is echt geen sprake meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
Mijn inmiddels omgeruilde 42ST30 had anders gewoon een flink ingebrand logo van myzen.tv.
Dit was twee dagen nadat ik de zender 'ontdekte' met de (overigens vrij irritante) pixel oribter aan.

Hierna heb ik de zender vrijwel niet meer bekeken. Na pak weg twee weken was het flink vervaagd maar de contouren kon ik nog steeds zien.
De tv had +/- 950 branduren.

Wat mij opvalt is dat de logos van Amerikaanse HD zenders in de series die ik kijk vrijwel allemaal semi transparant zijn en dat de Nederlandse logos dat vooral niet zijn.
Het lijkt mij voor de hand liggend dat een transparanter logo minder snel in zal branden al heb ik daar verder geen kaas van gegeten.

Een korte vraag,
De 42ST50 die ik heb gekregen lijkt wat meer te 'ghosten' bij wat sneller bewegende beelden. Enig idee hoe ik dit kan beperken?
De functie voor vloeiender beeld maakt het alleen maar erger namelijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:38:
Mijn inmiddels omgeruilde 42ST30 had anders gewoon een flink ingebrand logo van myzen.tv.
Dit was twee dagen nadat ik de zender 'ontdekte' met de (overigens vrij irritante) pixel oribter aan.

Hierna heb ik de zender vrijwel niet meer bekeken. Na pak weg twee weken was het flink vervaagd maar de contouren kon ik nog steeds zien.
De tv had +/- 950 branduren.

Wat mij opvalt is dat de logos van Amerikaanse HD zenders in de series die ik kijk vrijwel allemaal semi transparant zijn en dat de Nederlandse logos dat vooral niet zijn.
Het lijkt mij voor de hand liggend dat een transparanter logo minder snel in zal branden al heb ik daar verder geen kaas van gegeten.

Een korte vraag,
De 42ST50 die ik heb gekregen lijkt wat meer te 'ghosten' bij wat sneller bewegende beelden. Enig idee hoe ik dit kan beperken?
Ik heb de st50 en geloof niet dat die nog gaat inbranden,heb hem al vaak genoeg uren lang op een zender gehad. Deretentie die daardoor optreedt ging steeds weer weg.
Anders kun je altijd een x de hele nacht de schuifbalk draaien.

Je moet die functies zoals IFC helemaal uitzetten.
Dan heb je als het goed is geen last meer van allerlei bijeffecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:38:
[..]
Een korte vraag,
Bedoel je met ghosten, dat onscherpe bijna flikkerende als i.e bij de AH-reclame de producten onder in beeld voorbij komen? Soms zie je het ook als onder in het beeld zo n balkje met tekst voorbij komt. En ja, bij mijn VT30 van juni 2011 staan ook alle beeldverbeteraars uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
kingfriko schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:14:
welke plasma heb je op het moment?
,een pioneer kuro toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ja, alle nonzin staat al uit.
Reclame ontgaat mij meestal in zijn geheel helaas. Soms weten ze me wel te grijpen met een random shampo babe, maar een AH reclame staat niet in m'n geheugen.

Om een beetje een indicatie te geven:
Gisteren in een 720P gedownloade TV-show afgespeeld via een media player zag ik twee personages door het beeld lopen, de camera volgde de personages.
Bij de benen van de personen was het beeld schokkerig en zag ik een spoor.

Ik heb vanochtend de scene nog even op mijn monitor bekeken en daar was het gewoon vloeiend.
Ook bij normale televisie heb ik momenten dat ik dit merk (maar niet nadrukkelijk zie).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Kan ook aan de media player liggen of de instellingen van deze player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Voorheen geen issues mee gehad. De instellingen ben ik nagelopen.
De player doet het wel upscalen naar 1080P, maar dat gebeurde voorheen ook al.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
freaky35 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:31:
[...]
Op mn 42PZ85 uit 2008 heb ik ook vrijwel geen retentie en zeker geen inbranden. Kan me ook niet herinneren dat retentie toen zo'n ding was als nu, dat is wat hij denk ik ook bedoelt. Ik ben er ook wel bang voor dat ik me ga ergeren aan en TV van 1000e tot 1600e (afhankelijk van de ST, GT of VT, ben er nog niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ow daar kan ik me helemaal in vinden,

echter rententie hou je toch wel en naar mijn mening heeft elke plasma dat wel.

Die van jou zal dat ook wel hebben,maar het is je nooit opgevallen??
Zelfs de pioneer kuro's hebben dat.
Retentie is ook niet zo erg,als het maar niet voor lange tijd zichtbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
LuPo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:37:
Ik heb het idee dat het ook minder wordt nu de tv wat meer uren heeft gedraaid. :)
Dat klopt, de cellen verouderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
freaky35 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:39:
Die van jou zal dat ook wel hebbebn,maar het is je nooit opgevallen??Zelfs de pioneer kuro's hebben dat.
Retentie is ook niet zo erg,als het maar niet voor lange tijd zichtbaar blijft.
Laatst viel me even op dat ik een RTL4 logo zag terwijl ik discovery zat te kijken maar dat trok al vrij snel weer weg toen. Waarschijnlijk heeft mn huidige tv het dus ook maar valt het gewoon niet op of vind ik het niet storend.

Ben er denk ik uit dat ik voor de 50VT50 ga, het design spreekt me meer aan dan de GT50 en ik wil sowieso een paar goede brillen (koop ik er 2 goedkope samsungs bij). Dan betaal ik 100e meer voor het mooiere design en dat vind ik wel prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik denk dat ik mijn vt50 terug ga sturen. Ik heb nu opeens last van green blobs. Heel subtiel en nog niet zo erg asl mijn vt30 was. Maar het is gezien en ik zie het nu gewoon een paar keer per avond. Meh. Misschien mar een 60" samsung halen oid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zitten die HDMI-aansluitingen echt zo dicht op de rand als t lijkt? Ik wil de TV aan de muur hangen met een beugel van Vogels (weet nog niet welke) en wil de HDMI-kabel via een kabelgoot netjes gaan wegwerken maar vraag me af of daar een adapter voor nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10

kingfriko

100 % BULLY

freaky35 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:31:
[...]

Nee ook een panasonic , de TH-42PV700 , kan gerust 12 uur op de ps3 spelen zonder dat ik ergens last van heb met stilstaande beelden ...

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:15:
ik denk dat ik mijn vt50 terug ga sturen. Ik heb nu opeens last van green blobs. Heel subtiel en nog niet zo erg asl mijn vt30 was. Maar het is gezien en ik zie het nu gewoon een paar keer per avond. Meh. Misschien mar een 60" samsung halen oid dan.
Oh oh, de grootste expert hier op het Panasonic forum gaat hem terugsturen, dat betekent niet veel goeds.

Houd je je ST50 wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Geniet hier nu al weer een maand van de 50ST50. Het enige wat mij opvalt is wat "banding" bij voetbalwedstrijden. Een lijn links en eentje rechts. Maar dit zie je alleen omdat ik hier er over had gelezen. Verder - nog - geen problemen met inbranden oid. Af en toe wat retentie van logo's, maar deze zijn ook zo weer weg.

Wat ik veel gebruik is de WiFi functionaliteit. Lekker films van de server streamen naar de tv. Perfect!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
LuPo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:26:
[...]

Oh oh, de grootste expert hier op het Panasonic forum gaat hem terugsturen, dat betekent niet veel goeds.

Houd je je ST50 wel? :P
Inderdaad. Blijkbaar zorgen dat ik de mijne voor de 1000 uur weer verkocht heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Adlermann schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:15:
Mijn st50 kreeg dus ook last van de green blobs. Werd alleen maar erger ook.

Heb hem dus verkocht. Ben nu in het bezit van een Samsung 51e550.

Beeld is erg mooi. Zeker niet minder dan de Panasonic. Alleen de zwartwaardes zijn minder goed.

Wat ben ik blij dat ik nu geen banding meer heb. Voetbal kijken is weer een genot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:42:
[...]

Mijn st50 kreeg dus ook last van de green blobs. Werd alleen maar erger ook.

Heb hem dus verkocht. Ben nu in het bezit van een Samsung 51e550.

Beeld is erg mooi. Zeker niet minder dan de Panasonic. Alleen de zwartwaardes zijn minder goed.

Wat ben ik blij dat ik nu geen banding meer heb. Voetbal kijken is weer een genot :P
Ik ga het gewoon onder garantie spelen. Ding is 3 maanden oud. Desnoods ga ik naar de rechter. Ik wil gewoon een sneeuwige scene kunnen kijken zonder dath et beeld groen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:10
LuPo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:26:

My thoughts exactly!

Ik ben me de laatste dagen flink aan oriënteren op de TV markt, op zoek naar een vervanger voor m'n huidige Panasonic TH-42PV70. Die bevalt me overigens erg goed, totaal geen last van IR, banding, green blobs of wat dan ook (althans niet dat het me opvalt).

Er is dan ook niet een echt heel goede reden om iets nieuws te kopen, behalve dan dat ik wel graag een Full HD scherm wil met ingebouwde digitale tuner en een 50" kan ik wel kwijt. Daarbij wil ik dus wel een scherm met erg dunne bezel, zodat er amper iets groters aan de muur hangt dan nu.

Mijn oog was daarbij eigenlijk wel al gevallen op de 50VT50, maar het is bijna een achtbaan van 'emoties' als je de gebruikerservaringen leest. Adlermann was een beetje m'n hoop in bange dagen geworden :)

Twijfel alom....

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Ik ga het gewoon onder garantie spelen. Ding is 3 maanden oud. Desnoods ga ik naar de rechter. Ik wil gewoon een sneeuwige scene kunnen kijken zonder dath et beeld groen wordt.
Die weg had ik ook weer kunnen nemen. Maar daar had ik echt geen zin meer in. Kans is aanwezig dat vervangend toestel ook weer problemen heeft. Hardnekkige retentie, banding, green blobs...

Hopelijk kunnen ze het netjes voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:10:
[...]

Die weg had ik ook weer kunnen nemen. Maar daar had ik echt geen zin meer in. Kans is aanwezig dat vervangend toestel ook weer problemen heeft. Hardnekkige retenetie, banding, green blobs...

Hopelijk kunnen ze het netjes voor je oplossen.
Ja, maar als het blijft voorkomen ga ik gewoon de koop ontbinden (of weer voor een creditatie pushen). En dan laat ik mijn winkel wel een samsung 60" bestellen. Die hebben nog wel fatsoenlijke zwartwaarden.

Maar eerst moet ik er de energie weer voor vinden... (zit behoorlijk met mijn gezondheid te tobben, de afgelopen weken ben ik van genezen (na een jaar ellende) naar euh whoops foutje misshcien moeten we toch meer darm wegsnijden ). Dus eerst dit maar eens afwachten voordat ik weer moeilijk ga doen bij de winkel en bij panasonic.

[ Voor 22% gewijzigd door Adlermann op 17-10-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:12:
[...]

Ja, maar als het blijft voorkomen ga ik gewoon de koop ontbinden (of weer voor een creditatie pushen). En dan laat ik mijn winkel wel een samsung 60" bestellen. Die hebben nog wel fatsoenlijke zwartwaarden.
Ik had geen zin om het weer tot een creditatie te laten komen. Vorige keer is de BCC heel oncoulant te werk gegaan. Ik ben gewoon erg blij dat ik met hun niets meer te maken heb. Ballentent.

Ik snap niet dat Panasonic toestellen altijd zo veel lof krijgen in de recensies. Problemen als inbranden, banding, uniformiteit worden nooit genoemd :?

Samsung plasma geeft ook een heel mooi plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:17:
[...]

Ik had geen zin om het weer tot een creditatie te laten komen. Vorige keer is de BCC heel oncoulant te werk gegaan. Ik ben gewoon erg blij dat ik met hun niets meer te maken heb. Ballentent.

Ik snap niet dat Panasonic toestellen altijd zo veel lof krijgen in de recensies. Problemen als inbranden, banding, uniformiteit worden nooit genoemd :?

Samsung plasma geeft ook een heel mooi plaatje!
Ja, ik heb een zeer goede retailer (maar zie oa mijn edit). Ik moet wel weer ff de vut vinden om alles te doen. Nu je het zo zegt. Verkopen en dan een andere gewoon bestellen lijkt misschien wel het makkelijkst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:19:
[...]

Ja, ik heb een zeer goede retailer (maar zie oa mijn edit). Ik moet wel weer ff de vut vinden om alles te doen. Nu je het zo zegt. Verkopen en dan een andere gewoon bestellen lijkt misschien wel het makkelijkst ;)
Ja, dat is een afweging die je moet maken. Verkopen is wel het makkelijkst. Maar dan lever je wel wat geld in helaas. Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
fguchelaar schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:06:
[...]

My thoughts exactly!

Ik ben me de laatste dagen flink aan oriënteren op de TV markt, op zoek naar een vervanger voor m'n huidige Panasonic TH-42PV70. Die bevalt me overigens erg goed, totaal geen last van IR, banding, green blobs of wat dan ook (althans niet dat het me opvalt).
Met het zinnetje tussen haakjes verwoord je het in mijn ogen perfect. Mijn ST50 zal volgens de echte kenners vast wel wat mankeren, maar ik zie het niet. Ik ga er ook niet actief naar zoeken want de tv bevalt me perfect. Dus als je echt gaat meten is er misschien iets aan de hand. Maar met gamen, film kijken en tv kijken heb ik er geen last van en ik zie het niet. Laatst nog Human Planet gekeken en dat ging over bergen. Veel sneeuw gezien en allemaal mooi wit. Dus misschien heb ik dan toch een heel goed scherm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:25:
[...]

Met het zinnetje tussen haakjes verwoord je het in mijn ogen perfect. Mijn ST50 zal volgens de echte kenners vast wel wat mankeren, maar ik zie het niet. Ik ga er ook niet actief naar zoeken want de tv bevalt me perfect. Dus als je echt gaat meten is er misschien iets aan de hand. Maar met gamen, film kijken en tv kijken heb ik er geen last van en ik zie het niet. Laatst nog Human Planet gekeken en dat ging over bergen. Veel sneeuw gezien en allemaal mooi wit. Dus misschien heb ik dan toch een heel goed scherm? :P
Ja, ik heb ook afgeleerd om er naar te zoeken. Maar zodra je het ziet (in echte content) en weet waar het zit dan zie je het echt overal :) Het was er eerst niet en na een tijdje was het er. Het is een beetje jammer als je neon groen door een leuk sneeuwlandschap krijgt :) Dat valt echt wel op. Ook jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:10
Als iemand mij om advies vraagt over een te kopen product, zeg ik altijd: "lees reviews, en als jan-en-alleman probleem X of Y heeft, dan ga jij dat ook krijgen".

Maar op de een of andere manier geldt dat advies niet voor mijzelf :)

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:29:
[...]

Ja, ik heb ook afgeleerd om er naar te zoeken. Maar zodra je het ziet (in echte content) en weet waar het zit dan zie je het echt overal :) Het was er eerst niet en na een tijdje was het er. Het is een beetje jammer als je neon groen door een leuk sneeuwlandschap krijgt :) Dat valt echt wel op. Ook jou :)
Ik snap het inderdaad. Blijkbaar is mijn scherm dan nog goed want ik heb geen groen gezien. :)

Ik heb trouwens bij amazon.co.uk een calibratie blu-ray van Disney besteld. Veel reacties gelezen en voor leken (waar ik mijzelf toch wel onder reken met al die instellingen) was dit een goede manier om zonder professionele aparatuur de boel een beetje beter in te stellen. Ik ben benieuwd! :)

Nieuwe site is wel ff wennen zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Adlermann: dat is balen zeg. Ik hoop dat je zonder veel moeite de koop ongedaan kan maken en een vervangend exemplaar aanschaffen. Ik ben ook benieuwd hoe het met je ST50 is. Die hing toch op de slaapkamer? Daar al groene ellende gezien?

En: beterschap!

@Lupo: wat ik er van gezien heb is de Disney WoW Blu-ray wel goed maar wel wat beperkter dan de eerder aangehaalde AVSHD Blu-ray / DVD / MP4. Voor zover ik het me herinner kun je met de Disney WoW de standaard dingen goed instellen, en als ik het me goed herinner zit er een kleurenfilter bij waarmee je enigszins de goede helderheid en verzadiging van het blauw (of per kleur indien ook R en G filters meegeleverd) kan instellen. Dat is zeker beter dan alleen maar op het oog en is ook meteen de meerwaarde t.o.v. AVSHD zonder kleurfilters. Die filters blijven echter wel een grovere benadering in vergelijk met een echte colorimeter of spectrofotometer.

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn.

Edit:
Adlermann schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:29:
[...]

Sneeuw, check! Als het zo erg opvalt dan is het inderdaad onacceptabel, helemaal voor zo'n dure TV. Ik ga de komende tijd nog maar een paar keer Fargo en/of Into the Wild kijken om het in de gaten te houden. Prima films! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 18-10-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:22:
@Adlermann: dat is balen zeg. Ik hoop dat je zonder veel moeite de koop ongedaan kan maken en een vervangend exemplaar aanschaffen. Ik ben ook benieuwd hoe het met je ST50 is. Die hing toch op de slaapkamer? Daar al groene ellende gezien?

En: beterschap!

@Lupo: wat ik er van gezien heb is de Disney WoW Blu-ray wel goed maar wel wat beperkter dan de eerder aangehaalde AVSHD Blu-ray / DVD / MP4. Voor zover ik het me herinner kun je met de Disney WoW de standaard dingen goed instellen, en als ik het me goed herinner zit er een kleurenfilter bij waarmee je enigszins de goede helderheid en verzadiging van het blauw (of per kleur indien ook R en G filters meegeleverd) kan instellen. Dat is zeker beter dan alleen maar op het oog en is ook meteen de meerwaarde t.o.v. AVSHD zonder kleurfilters. Die filters blijven echter wel een grovere benadering in vergelijk met een echte colorimeter of spectrofotometer.

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn.

Edit:

[...]

Sneeuw, check! Als het zo erg opvalt dan is het inderdaad onacceptabel, helemaal voor zo'n dure TV. Ik ga de komende tijd nog maar een paar keer Fargo en/of Into the Wild kijken om het in de gaten te houden. Prima films! :)
Die st50 heb ik toch verkocht, omdat de rekening van de thuiszorg voor thuisverpleging erg hoog was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Vandaag de 65st50 besteld. Morgen is hij hopelijk in huis. Nu maar hopen dat er geen ellende mee is!
Heeft iemand goede instellingen voor deze TV?

Bedankt!
Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik stel de vraag nog maar een keer, hopelijk dat iemand het dit keer wel kan beantwoorden: de UT50 heeft geen anti-reflectiefilter en velen laten het om deze reden afvallen. Momenteel heb ik een 42PZ85 uit 2008 en die heeft volgens mij ook niet zo'n filter en daar heb ik nooit (storend) last van reflecties. Als ik de UT50 neem, ga ik er dan qua reflectie op vooruit of op achteruit of blijft dit simpelweg hetzelfde? Als het hetzelfde of licht beter is ga ik toch maar voor de UT50 om een smak geld uit te sparen, de ST50 grijze bezel vind ik echt zo lelijk... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:58:
Ik stel de vraag nog maar een keer, hopelijk dat iemand het dit keer wel kan beantwoorden: de UT50 heeft geen anti-reflectiefilter en velen laten het om deze reden afvallen. Momenteel heb ik een 42PZ85 uit 2008 en die heeft volgens mij ook niet zo'n filter en daar heb ik nooit (storend) last van reflecties. Als ik de UT50 neem, ga ik er dan qua reflectie op vooruit of op achteruit of blijft dit simpelweg hetzelfde? Als het hetzelfde of licht beter is ga ik toch maar voor de UT50 om een smak geld uit te sparen, de ST50 grijze bezel vind ik echt zo lelijk... :{
IK denk dat het vergelijkbaar is met je pz85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

ik was benieuwd of in de st50 series het opnemen en pauzeren werkt icm met ziggo ci+ kaartje, iemand ervaringen?

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Mr_Light schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:05:
ik was benieuwd of in de st50 series het opnemen en pauzeren werkt icm met ziggo ci+ kaartje, iemand ervaringen?
Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

mooi, dan gaan we winkelen. :)

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:40:
Hallo allemaal,

Vandaag de 65st50 besteld. Morgen is hij hopelijk in huis. Nu maar hopen dat er geen ellende mee is!
Heeft iemand goede instellingen voor deze TV?

Bedankt!
Sander.
Zelf afstellen is belangrijk omdat elke tv anders is. De waarden van bijv. Tweakers en HDTVtest komen voor geen meter overeen voor wat betreft witbalans en CMS. Andere waarden zijn wel ongeveer hetzelfde (Kontrast, Helderheid, Kleur, etc).

Hier de waarden van HDTVtest: https://www.facebook.com/...09.110909255620125&type=1

Op tweakers kun je de review vast nog wel vinden van een paar dagen geleden met de instellingen zodat je kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Cartman! schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:58:
Ik heb sinds vorige week ook de UT50 en heb hiervoor ook een PZ85 gehad. Moet zeggen dat ik totaal geen last heb van het ontbreken van het filter, ook is het zwart overdag niet grijs zoals wel is wordt aangegeven (ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid licht die op het scherm terecht komt).

's Avonds is het beeld ook super, zwartwaardes zijn een stuk beter dan op de oude tv, ook is de beeldkwaliteit een stuk beter. Ben echt blij met deze aankoop!

Heb trouwens wel IFC uitgezet, is hartstikke onnatuurlijk wanneer deze aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
pinodambini schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:28:
[...]

Ik heb sinds vorige week ook de UT50 en heb hiervoor ook een PZ85 gehad. Moet zeggen dat ik totaal geen last heb van het ontbreken van het filter, ook is het zwart overdag niet grijs zoals wel is wordt aangegeven (ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid licht die op het scherm terecht komt).

's Avonds is het beeld ook super, zwartwaardes zijn een stuk beter dan op de oude tv, ook is de beeldkwaliteit een stuk beter. Ben echt blij met deze aankoop!

Heb trouwens wel IFC uitgezet, is hartstikke onnatuurlijk wanneer deze aanstaat.
Nice :) Dus qua reflectie is deze gewoon vergelijkbaar met de 'oude'?

Als het kan, zou je wat close-up foto's kunnen maken van de bezel? Ik kan op Google Images hier niet echt iets duidelijks vinden en er is geen winkel in de buurt die het ding verkoopt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
pinodambini schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:28:

Je hebt gelijk als je altijd zonder gewend bent maar als je het een paar weken aan laat staan dan wen je eraan en lijkt het minder op een soapserie.

Als je snel achter elkaar wisselt dan merk je het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder voor het een of het ander te pleiten: het is inderdaad een kwestie van gewenning.

Beide is namelijk "hartstikke onnatuurlijk", in de werkelijkheid zie je beelden niet met 24 fps schokjes aan je voorbijtrekken en zie je ook geen geinterpoleerde beelden tussen die frames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik word redelijk knetter van mezelf... morgen langs bij PlasmaDiscounter in Naarden en daar de knoop maar doorhakken. De grootste kanshebber zijn de 50UT50 en de Samsung 51E6500. Vooral de laatste heb ik lang over t hoofd gezien. Volgens HDTVtest zijn er wat milde issues met 3D content maar dat kijk ik toch niet vaak, verder lijkt het alle grote nadelen van de Panasonics te missen en scherp geprijst (1000e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Adlermann schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:12:
[...]
[knip]

Maar eerst moet ik er de energie weer voor vinden... (zit behoorlijk met mijn gezondheid te tobben), de afgelopen weken ben ik van genezen (na een jaar ellende) naar euh whoops foutje misschien moeten we toch meer darm wegsnijden ). [knip]
Vervelend van je TV maar dat is natuurlijk maar bijzaak vergeleken met de gezondsheidsproblemen die je nu hebt. Sterkte voor de komende tijd en hopelijk ben je weer snel boven Jan. Van harte beterschap toegewenst!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Cartman! schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:52:
Ik word redelijk knetter van mezelf... morgen langs bij PlasmaDiscounter in Naarden en daar de knoop maar doorhakken. De grootste kanshebber zijn de 50UT50 en de Samsung 51E6500. Vooral de laatste heb ik lang over t hoofd gezien. Volgens HDTVtest zijn er wat milde issues met 3D content maar dat kijk ik toch niet vaak, verder lijkt het alle grote nadelen van de Panasonics te missen en scherp geprijst (1000e).
De grote nadelen van de Pana's vallen wel mee, vergeet niet dat op fora's de negatieve zaken de meeste aandacht krijgen. Wat niet wegneemt dat er issues zijn, maar elke merk heeft issues.
De Samsung zal vast ook goed zijn, maar qua beeld is Panasonic gewoon de beste(heb toen ik mijn ST50 kocht Samsung, LG en Pana gezien) en heeft een veel betere service als Samsung. Als jij tevreden bent met iets minder beeld en minder retentie wilt dan zou ik voor de Samsung gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nu toch wel met zekerheid zeggen dat de retentie aanzienlijk minder is geworden sinds ik er een uur of 400 op heb staan. Ook heb ik het contrast vanaf 300 uur van 35 naar 47 verhoogd en nu zo goed als geen retentie meer. (Althans het verdwijnt binnen no time)
In het begin had ik last van bepaalde logos die heel lang bleven staan en heb ik vele uren schuifbalk gedraaid om dit steeds weg te krijgen.
Nu is dit niet meer nodig.
Dus een beetje inspelen op laag contrast met veel schuifbalk draaien in het begin heeft toch wel nut denk ik.
Andere problemen zoals banding bijv. heb ik niet of zie ik niet.
Dus zeer tevreden met mijn st50 hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Mooi te horen dat het minder wordt. Ik heb zelf ook het idee dat het minder aan het worden is.

Gebruik je overigens Pro mode of THX Cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:11:
Kan nu toch wel met zekerheid zeggen dat de retentie aanzienlijk minder is geworden sinds ik er een uur of 400 op heb staan. Ook heb ik het contrast vanaf 300 uur van 35 naar 47 verhoogd en nu zo goed als geen retentie meer. (Althans het verdwijnt binnen no time)
In het begin had ik last van bepaalde logos die heel lang bleven staan en heb ik vele uren schuifbalk gedraaid om dit steeds weg te krijgen.
Nu is dit niet meer nodig.
Dus een beetje inspelen op laag contrast met veel schuifbalk draaien in het begin heeft toch wel nut denk ik.
Andere problemen zoals banding bijv. heb ik niet of zie ik niet.
Dus zeer tevreden met mijn st50 hiero.
Hier wordt het ook minder inderdaad. Al heb ik in het begin ook nooit langer dan een kwartier logo's gezien. Ik was in het begin echter wel vaak aan het 'inzoomen' om logo's te ontlopen. Nu doe ik dat niet meer en zie ik soms een minuutje een logo en dan is hij weer weg. Ook erg blij met m'n ST50!
SanduTje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:47:
Mooi te horen dat het minder wordt. Ik heb zelf ook het idee dat het minder aan het worden is.

Gebruik je overigens Pro mode of THX Cinema?
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. De ST50 heeft geen THX modus. Wel True Cinema en Cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Marcel9970 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:17:
[...]

De grote nadelen van de Pana's vallen wel mee, vergeet niet dat op fora's de negatieve zaken de meeste aandacht krijgen. Wat niet wegneemt dat er issues zijn, maar elke merk heeft issues.
De Samsung zal vast ook goed zijn, maar qua beeld is Panasonic gewoon de beste(heb toen ik mijn ST50 kocht Samsung, LG en Pana gezien) en heeft een veel betere service als Samsung. Als jij tevreden bent met iets minder beeld en minder retentie wilt dan zou ik voor de Samsung gaan.
We gaan toch voor de Samsung E6500. Ik vind het prijsverschil van 600e tussen de Samsung en de VT50 niet gerechtvaardigd voor wat ik het ga gebruiken, ik ben geen mierenneuker qua beeld verder (heb mn PZ85 ook nooit echt ingesteld qua kleur). Het uiterlijk vond ik erg strak van de Samsung, de UT/ST/GT vond ik echt te lelijk... de VT is wel mooi maar de glimmende rand bevalt me niet zo. Ik kies dus inderdaad voor iets minder goed beeld (ga ik toch niet zien waarschijnlijk) maar wel een mooier design en een veel vriendelijkere prijs :) Helaas was ie net uitverkocht bij PlasmaDiscounter dus ik moet even geduld hebben nog tot ie binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Hier wordt het ook minder inderdaad. Al heb ik in het begin ook nooit langer dan een kwartier logo's gezien. Ik was in het begin echter wel vaak aan het 'inzoomen' om logo's te ontlopen. Nu doe ik dat niet meer en zie ik soms een minuutje een logo en dan is hij weer weg. Ook erg blij met m'n ST50!

[...]

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. De ST50 heeft geen THX modus. Wel True Cinema en Cinema.
Klopt.
Hij staat op true cinema voor tv en spelmode voor gamen
Als ik filmkijk via de ps3 dan gaat ie ook weer op true cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cartman! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

We gaan toch voor de Samsung E6500. Ik vind het prijsverschil van 600e tussen de Samsung en de VT50 niet gerechtvaardigd voor wat ik het ga gebruiken, ik ben geen mierenneuker qua beeld verder (heb mn PZ85 ook nooit echt ingesteld qua kleur). Het uiterlijk vond ik erg strak van de Samsung, de UT/ST/GT vond ik echt te lelijk... de VT is wel mooi maar de glimmende rand bevalt me niet zo. Ik kies dus inderdaad voor iets minder goed beeld (ga ik toch niet zien waarschijnlijk) maar wel een mooier design en een veel vriendelijkere prijs :) Helaas was ie net uitverkocht bij PlasmaDiscounter dus ik moet even geduld hebben nog tot ie binnen is :)
Het spijt me dat ik het zeg, maar ik zie qua uiterlijk weinig verschil tussen de ST50 en E6500. Of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Klopt inderdaad, was even vergeten dat de profielen niet hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:39:
[...]

Het spijt me dat ik het zeg, maar ik zie qua uiterlijk weinig verschil tussen de ST50 en E6500. Of ligt dat aan mij?
Op de afbeelding zie je het niet zo goed maar de ST50 heeft een complete plastic indruk op mij waar de Samsung heel degelijk overkomt ondanks dat er ook een plastic randje aanzit. Door dit topic ben ik heel huiverig geworden voor deze (en vorige) generatie Panasonics vanwege de banding/blobs/retentie. Aangezien de Samsung niet op voorraad was mag ik nog vrolijk een paar dagen verder twijfelen, dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cartman! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Op de afbeelding zie je het niet zo goed maar de ST50 heeft een complete plastic indruk op mij waar de Samsung heel degelijk overkomt ondanks dat er ook een plastic randje aanzit. Door dit topic ben ik heel huiverig geworden voor deze (en vorige) generatie Panasonics vanwege de banding/blobs/retentie. Aangezien de Samsung niet op voorraad was mag ik nog vrolijk een paar dagen verder twijfelen, dat wel ;)
Ik snap niet zo goed waarom mensen de ST50 niet mooi vinden. Hij komt juist robuust en degelijk over. Maargoed, smaken verschillen. Ik wens je veel plezier met de Samsung, die vast ook goed is! ;)
Ik heb geen last van de genoemde problemen. Dus ben zeer tevreden. Vanavond maar weer een leuk filmpje erin proppen. De kleuren en zwartwaarden zijn echt een genot voor het oog. Dit is gewoon oogporno. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:52:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom mensen de ST50 niet mooi vinden. Hij komt juist robuust en degelijk over. Maargoed, smaken verschillen. Ik wens je veel plezier met de Samsung, die vast ook goed is! ;)
Ik heb geen last van de genoemde problemen. Dus ben zeer tevreden. Vanavond maar weer een leuk filmpje erin proppen. De kleuren en zwartwaarden zijn echt een genot voor het oog. Dit is gewoon oogporno. :+
Wat is een 1080p hi-def porno bluray dan? oogporno porno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ha, voorstel gedaan bij m'n vrouw en die vond het geen slecht idee:

- 42PZ85 proberen te verkopen
- Samsung 51E5600 voor beneden
- Panasonic 50UT50 voor de slaapkamer

Dan hebben we het beste van beide werelden en kunnen we ze evt. omwisselen nog. Aangezien ik eerst van plan was voor een VT50 te gaan scheelt dat 'maar' 100 euro totaal die ik hopelijk terugverdien met de verkoop van de 42".
LuPo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:52:
[...]
Ja, smaken verschillen inderdaad. Hoe graag ik de ST50 vanwege z'n goede prijs mooi wil vinden lukt het me gewoon niet ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Cartman! op 20-10-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Kassa gooide vanavond plasma weer even onder de tram, altijd leuk het "vreet enorm energie" verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
BARACUS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:34:
Kassa gooide vanavond plasma weer even onder de tram, altijd leuk het "vreet enorm energie" verhaal.
Hun verlies met hun brakke LCD-tv's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cartman! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:36:
Ja, smaken verschillen inderdaad. Hoe graag ik de ST50 vanwege z'n goede prijs mooi wil vinden lukt het me gewoon niet ;)
Je komt van een 42pz85. Die had ik ook. Hoezo kan je een ST50 dan niet mooi vinden :? Hij is gewoon 200 keer mooier en die samsung dan misschien 250 keer mooier. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:49:
[...]

Je komt van een 42pz85. Die had ik ook. Hoezo kan je een ST50 dan niet mooi vinden :? Hij is gewoon 200 keer mooier en die samsung dan misschien 250 keer mooier. :)
De PZ85 vind ik ook mooier dan de ST50, sorry ;) Deze week eerst de Samsung kopen, PZ85 naar de slaapkamer, oude CRT die daar stond verkopen, 50UT50 kopen, PZ85 verkopen.... dat is t plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cartman! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:58:
[...]

De PZ85 vind ik ook mooier dan de ST50, sorry ;) Deze week eerst de Samsung kopen, PZ85 naar de slaapkamer, oude CRT die daar stond verkopen, 50UT50 kopen, PZ85 verkopen.... dat is t plan :)
Hoe kan je in vredesnaam dat dikke ding met een rand van 15 cm mooier vinden.... :o 8)

NOFI maar zoals de Engelsen zeggen: "There is no accounting for taste." En dat blijkt maar weer :)

PS: Ik vond het design vd ST50 ook niet het mooiste maar de Engelsen zeg nog iets: "It's an acquired taste". En ook dat klopt. Vind het hem inmiddels wel erg mooi :P

ps2: Beeld is ook erg lekker trouwens. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 20-10-2012 22:20 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cartman! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:58:
[...]

De e6500 kun je mooier vinden dan de st50, de PZ85 mooier noemen dan de st50 vind ik ongeloofwaardig. Oude voet, brede (ouderwetse) randen etc.

Een e6500 én ut50 kopen ipv alleen een vt50 vind ik wel een goede keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

vandaag de E5 LCD reeks eens langs mijn G30 gezet,
dan weet je wel echt waarom je plasma kiest. nu is het wel een enorme scheve vergelijking, maar de verschillen zijn hier enorm groot, dat ik niet denk dat een goede LCD hier tegenop kan.

in de week ga ik de E5 eens vergelijken met mijn S30 (slaapkamer) dat is wel een eerlijke vergelijking
ze kosten momenteel evenveel, alhouwel ik de S30 gekocht had voor 400 euro, en nu is hij 500+ :)

er was 1 klein pluspunt op de LCD, bij de donkere delen van het beeld gaf de LCD wel detail. bij de plasma viel dit een beetje weg, het was te donker om iets te zien. ik heb met instellingen geprobeert dit te verbeteren op mijn plasma, maar misschien kan hij dat ook tonen met wat tweakwerk.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Over uiterlijk gesproken.

Ik vind zelf de rand van de ST50 gewoon lelijk. Een brede plexiglas rand met een grijs/paars kleurtje er in. Dit doet goedkoop aan, net als de Samsung LCD's van een paar jaar geleden. De GT50 heeft al een veel mooiere rand. Alleen daarom ben ik al geneigd om voor de GT50 te gaan. De rand houdt me enorm tegen om een ST50 te kopen. Ook de beelkwaliteit en calibratiemogelijkheden laten me een beetje twijfelen tussen een GT50 en ST50. Even wachten tot kerst of begin Januari voor prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BARACUS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:34:
Ach, als je uiteindelijk TV's alleen nog maar een waardering gaat geven op hun "Smart" onderdelen dan heb je volgens mij het doel van een TV vergelijkings-test volledig gemist maar ik zie dat Hardware.info het artikel betreffende Smart-TV vóór de Kassa uitzending op de website had geplaatst. Kassa heeft er zelf heel erg weinig tijd ingestopt en daarmee begrijp ik totaal niet meer wat nu het doel was van dat programma_onderdeel. Beeldkwaliteit e.d. niet meer zo belangrijk maar het aantal aanwezige app's wel? 8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

"Op de afbeelding zie je het niet zo goed maar.."... sorry hoor, maar dit is echt geloel. :)

Ik heb ze beide naast elkaar gezien in de winkel (en heb er eentje van in bezit) en ben het niet met je eens voor wat betreft "ST50 complete plastic indruk" vs "Samsung heel degelijk". Lekker overdreven zeg.

Ik heb sterk het idee dat je je keus met deze uitspraken wilt rechtvaardigen (helemaal niet nodig by the way), want het scherm wat je nu gaat nemen heeft veel van de kenmerken (eigenlijk vrijwel alle) die je bij de Panasonic meermaals hebt zitten affikken hier, zoals al eerder fijntjes opgemerkt door deze en gene.

Ik vind ze beide ongeveer even prima, ze zien er "degelijker" uit de de gemiddelde LED TV, voor wat het waard is. Dat komt natuurlijk mede door de glasplaat voor, de metalen achterkant en de stevigere voet vanwege het grotere gewicht.

En als we dan toch gaan zeuren: ik vind de Panasonic ook niet heel prachtig. Maar bij de Samsung stoor ik me naast een gelijksoortige plexiglas bezel nog meer aan die vreselijke doorzichtige en te hoge zuil van de voet. Dat vind ik pas gimmicky, goedkoop en niet degelijk overkomen. Maar ja, smaken verschillen. En gelukkig kan je hem ophangen, dan zie je daar niks meer van. :)

Die Samsung lijkt me trouwens ook echt een prima tv, dus wat dat betreft gefeliciteerd.
Athome schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:58:
Over uiterlijk gesproken.

Ik vind zelf de rand van de ST50 gewoon lelijk. Een brede plexiglas rand met een grijs/paars kleurtje er in. Dit doet goedkoop aan, net als de Samsung LCD's van een paar jaar geleden. De GT50 heeft al een veel mooiere rand. Alleen daarom ben ik al geneigd om voor de GT50 te gaan. De rand houdt me enorm tegen om een ST50 te kopen. Ook de beelkwaliteit en calibratiemogelijkheden laten me een beetje twijfelen tussen een GT50 en ST50. Even wachten tot kerst of begin Januari voor prijzen.
De GT50 is naar mijn smaak ook het mooiste, als je het geld kan missen zeker doen! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 21-10-2012 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeVM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 00:39:
vandaag de E5 LCD reeks eens langs mijn G30 gezet,
dan weet je wel echt waarom je plasma kiest. nu is het wel een enorme scheve vergelijking, maar de verschillen zijn hier enorm groot, dat ik niet denk dat een goede LCD hier tegenop kan.

in de week ga ik de E5 eens vergelijken met mijn S30 (slaapkamer) dat is wel een eerlijke vergelijking
ze kosten momenteel evenveel, alhouwel ik de S30 gekocht had voor 400 euro, en nu is hij 500+ :)

er was 1 klein pluspunt op de LCD, bij de donkere delen van het beeld gaf de LCD wel detail. bij de plasma viel dit een beetje weg, het was te donker om iets te zien. ik heb met instellingen geprobeert dit te verbeteren op mijn plasma, maar misschien kan hij dat ook tonen met wat tweakwerk.
Goeie info, het is toch altijd moeilijk oordelen zonder direct vergelijk. Hoe kom je aan al die TV's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:57:
[...]
De e6500 kun je mooier vinden dan de st50, de PZ85 mooier noemen dan de st50 vind ik ongeloofwaardig. Oude voet, brede (ouderwetse) randen etc.
Mag je vinden, net zoals ik de ST50 de lelijkste TV uit de winkel mag vinden.
Cap schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 03:21:
[...]
"Op de afbeelding zie je het niet zo goed maar.."... sorry hoor, maar dit is echt geloel. :)

Ik heb ze beide naast elkaar gezien in de winkel (en heb er eentje van in bezit) en ben het niet met je eens voor wat betreft "ST50 complete plastic indruk" vs "Samsung heel degelijk". Lekker overdreven zeg.
Vind jij, ik vind dat ding echt oerlelijk.

Jullie lijken wel Apple-fanboys... "zeg niks negatiefs over mijn apparaat" :{ Als jullie er blij mee zijn is dat toch prima? Ik weet van mezelf dat ik me er iedere dag aan zal ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bij nader inzien geen reactie waardig. :)

[ Voor 148% gewijzigd door LuPo op 21-10-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Mag ik mijn PZ80 dan nog wel mooier vinden dan de nieuwe toestellen met die lelijke glimmende chromen randen en kierende naden? ;)

En inderdaad jammer dat ze bij Kassa de beeldkwaliteit niet boven de tierelantijnen plaatsen en de mensen weer onjuist inlichten over het vermeende hoge energieverbruik van plasma televisies. Dat is echt zo 2000. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:11:
[...]

Mag je vinden, net zoals ik de ST50 de lelijkste TV uit de winkel mag vinden.

[...]

Vind jij, ik vind dat ding echt oerlelijk.

Jullie lijken wel Apple-fanboys... "zeg niks negatiefs over mijn apparaat" :{ Als jullie er blij mee zijn is dat toch prima? Ik weet van mezelf dat ik me er iedere dag aan zal ergeren.
Je mag er van alles over zeggen, je mag de ST50 oerlelijk vinden, ik vind het prima. Zo lelijk als de nacht. En je kan dat hier ook vermelden - heb je ook gedaan, bij herhaling. Dat is het punt niet.

Maar als je dan uitgerekend van alle modellen tv's die er te krijgen zijn, de tv kiest die bij uitstek lijkt op de door jou als zo lelijk aangehaalde ST50, en de onderbouwing daarvan uit niet meer bestaat dan een volkomen ongeloofwaardige vergelijking "ST50 complete plastic indruk" vs "Samsung heel degelijk", wees dan niet verbaasd als je hierop dergelijke reacties krijgt.

Je opmerking over Apple-fanboys past hier helaas wel een beetje bij en maakt het er niet beter op: dat is ook weer zo'n dooddoener die niets anders doet dan lezers meewarig doen zuchten of irriteren. Zullen we het hier maar bij laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Graag, als je blijkbaar niet eens meer iets lelijk of mooi mag vinden ben ik er wel een beetje klaar mee hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij betreft mag dat wel, dat staat ook letterlijk in de eerste alinea van mijn bericht. Wat mij betreft ben je welkom om hier te berichten over andere dingen hoor, laten we het mooi/lelijk verhaal buiten beschouwing laten? Zo interessant is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, en mijn conclusie is op dit moment als volgt:

- edge-lit led tv's kunnen niet tippen aan de beeldkwaliteit van plasmas
- Samsung e6500 en Panasonic st50 hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding
- de 50 inch e6500 heeft slechte zwart waardes, mogelijk een hinderlijke bromtoon, maar minimale IR
- de st50 heeft naar verluid significante, langdurende IR, en mogelijk ook een hoorbare bromtoon

Dus: wachten tot volgend jaar? Of zijn de problemen met de st50 overdreven? Iemand omschreef het kopen van een st50 als een loterij: je weet van te voren niet welke issues je hebt 'gewonnen'.
Pagina: 1 ... 46 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.