TimeWellWasted schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:23:
uit de 50ST review:
[...]
Ik had men keuze al op de ST50 laten vallen maar na het lezen van dit twijfel ik weer.
Ik zou namelijk men scherm oa graag als PC scherm gebruiken om te pokeren vanuit de sofa, die "kleine lettertjes" zijn dan men Holdem manager stats. Iemand hier ervaring mee ?
Ook zag ik regelmatig meldingen van retentie, is mijn pokerplan eigenlijk wel doenbaar op plasma schermen?
De gebruikte kleuren van de tafels en men stats zijn wel instelbaar.
alle bedenkingen zijn welkom...
Het hangt er helemaal van af. Hoeveel van het gebruik gaat op aan het pokeren, en waar gebruik je hem verder voor?
Als je een tv vooral als pc scherm zou gaan gebruiken zou ik een pc scherm kopen, zoiets heet een monitor.

Of anders, als je een grotere maat wilt, een LCD tv.
In dit geval geen plasma, zodat je geen zorg hebt wat betreft inbranden, bij wat voor toepassing dan ook. Gewoon om tijdens het lang achter elkaar werken op de PC niet na te hoeven denken over waar je mee bezig bent en of je beeldscherm dat wel aankan. Uren achter elkaar op hoog contrast dezelfde menubalk weergeven is gewoon niet gezond voor een plasma. Poker is geen actiespel dus valt ook onder deze categorie.
Ga je actiegames spelen en is ook reactietijd essentieel, dan neem je wat eventueel optredende retentie of zelfs licht inbranden voor lief en kies je voor een plasma vanwege zijn snelheid en goede weergave van donkere scenes.
PS wat kleine lettertjes betreft zou ik me geen zorgen maken. We hebben het over een 1080p resolutie en toch wel een minimale kijkafstand van 2 meter, dus de letters zijn dan zodanig groot dat de scherpte van deze tv voldoende is.
Wil je bijvoorbreeld gaan browsen of documenten lezen op zeer korte afstand van de tv met een zo klein mogelijk ingesteld lettertype, m.a.w. statisch beeld en lange teksten, dan zou ik vanwege de rust in het beeld en scherpte toch voor LCD kiezen, de goede kijkhoek, zwartwaarden en kleurenweergave van plasma's ten spijt. Plasma is echt voor grote kijkhoeken, bewegend beelden met hoog oplossend vermogen, natuurgetrouwe kleuren en diepe zwarttinten.
[
Voor 17% gewijzigd door
Cap op 13-10-2012 16:06
]