Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:59:
[...]

Je bedoelt die groene strepen,drek in het midden? Die groene drek, vuile waas die je over je wit en grijstinten is een bijeffect van de ABL (let maar eens op, pak een IRE 100 plaatje en binnen een paar seconden wordt die minder fel en krijg je wat groene drek op het beeld). Dit zou trouwens niet in echte content terug moeten komen.

Wat ik bedoel zijn die strepen rechts. Die ongeveer 5IRE kleurverschil hebben dan de andere grijstingen (dus die vertikale lijnen).

Echt ouderwets DSE zoals de Kuro ook had, dat kan idd komen door de coating.
Niet die groene drek in het midden (blobs?), ik heb net nog even gekeken en ik kan geen groene waas ontwaren bij de 100/105/109% white Calman fields schermen van AVSHD op mijn ST50.

Ik bedoel inderdaad een verschil in grijswaarde. Dit is dus statische "drek" op het scherm, altijd op dezelfde plek en in mijn geval zichtbaar tussen de 10 en 45 IRE grey fields (maximaal op 20%, maar dat hangt ook af van de instelling van contrast/helderheid natuurlijk).

Alleen zijn dit niet echt strak gedefinieerde strepen, maar langerekte vertikale vlekken van verschillend formaat die zelf weer bestaan uit afzonderlijke plekjes, varierend in grootte van pakweg een knikker tot een duim, en "wolkig" van vorm.

Hoe meer je tuurt hoe meer strepen je kan ontwaren, zeker in een verduisterde ruimte met een 15% IRE scherm. Op sommige plekken, bijvoorbeeld tussen de 1e en 2e brede streep van links, is er geen sprake meer van een streep maar zijn het echt afzonderlijke plekken, in dit geval van zo'n 10 bij 5 cm opgebouwd uit kleinere vlekjes.

Het lijkt echt op het effect als je met een verfroller over een onregelmatig oppervlak rolt, waarbij de verf niet overal even goed pakt, waardoor een soort onregelmatige strepen ontstaan in de richting van de roller. Vandaar dat ik ook aan de coating dacht.

Zie hier de linker onderhoek van mijn scherm, in real life zijn de afzonderlijke plekjes beter te ontwaren:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/DSE_normal.jpg

PS effect meer of minder zichtbaar dan werkelijk afhankelijk van gebruikte monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:58:
[...]

Niet die groene drek in het midden (blobs?), ik heb net nog even gekeken en ik kan geen groene waas ontwaren bij de 100/105/109% white Calman fields schermen van AVSHD op mijn ST50.

Ik bedoel inderdaad een verschil in grijswaarde. Dit is dus statische "drek" op het scherm, altijd op dezelfde plek en in mijn geval zichtbaar tussen de 10 en 45 IRE grey fields (maximaal op 20%, maar dat hangt ook af van de instelling van contrast/helderheid natuurlijk).

Alleen zijn dit niet echt strak gedefinieerde strepen, maar langerekte vertikale vlekken van verschillend formaat die zelf weer bestaan uit afzonderlijke plekjes, varierend in grootte van pakweg een knikker tot een duim, en "wolkig" van vorm.

Hoe meer je tuurt hoe meer strepen je kan ontwaren, zeker in een verduisterde ruimte met een 15% IRE scherm. Op sommige plekken, bijvoorbeeld tussen de 1e en 2e brede streep van links, is er geen sprake meer van een streep maar zijn het echt afzonderlijke plekken, in dit geval van zo'n 10 bij 5 cm opgebouwd uit kleinere vlekjes.

Het lijkt echt op het effect als je met een verfroller over een onregelmatig oppervlak rolt, waarbij de verf niet overal even goed pakt, waardoor een soort onregelmatige strepen ontstaan in de richting van de roller. Vandaar dat ik ook aan de coating dacht.

Zie hier de linker onderhoek van mijn scherm, in real life zijn de afzonderlijke plekjes beter te ontwaren:
[afbeelding]

PS effect meer of minder zichtbaar dan werkelijk afhankelijk van gebruikte monitor.
Als het wat wolkig zijn dan zou ik idd dse zeggen. Endat is coating. Maar de lineaal rechte lijnen rechts zijn dat niet. (echt egale strepen perfect waterpas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar jij ziet op de foto toch ook duidelijk dat die 2 strepen (1 en 2 hieronder) zijn opgebouwd uit afzonderlijke vlekken? En tussen die 2 strepen zit een plek (grote ovaal) die niet doorloopt tot de onderkant van het scherm, maar er verder precies zo uitziet (als in streep 1 kleine ovaal), allemaal afzonderlijke plekjes, een soort vingerafdrukken.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/DSE_normal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/DSE_normal%202.jpg

PS de lineaalrechte vertikale richting kan wat mij betreft best als de coating machinaal wordt aangebracht dmv een soort roller.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 01-10-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:26:
Maar jij ziet op de foto toch ook duidelijk dat die 2 strepen (1 en 2 hieronder) zijn opgebouwd uit afzonderlijke vlekken? En tussen die 2 strepen zit een plek (grote ovaal) die niet doorloopt tot de onderkant van het scherm, maar er verder precies zo uitziet (als in streep 1 kleine ovaal), allemaal afzonderlijke plekjes, een soort vingerafdrukken.

[afbeelding]

[afbeelding]

PS de lineaalrechte vertikale richting kan wat mij betreft best als de coating machinaal wordt aangebracht dmv een soort roller.
Het enige wat ik zie is groene drek over grijs ;)

[edit]
Ja ik zie ze nu ook. Moest even mijn laptop monitor wat verschuiven..

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 01-10-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Adlermann schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

Ja, iets. Ik heb 1 lichte streep rechts die te zien is op grey slides (echt alleen grey slices). Alhoewel tijdens hele snelle voetbal pans heb ik er iets meer (op groene achtergrond).

In films en series en andere sporten geen last van.
Dit heb ik ook en dan ook alleen met voetbal zie ik het. Ik heb weleens gelezen dat dit op een hoger contrast niet zichtbaar zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heisenbug schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:45:
[...]

Dit heb ik ook en dan ook alleen met voetbal zie ik het. Ik heb weleens gelezen dat dit op een hoger contrast niet zichtbaar zou zijn?
overal zichtbaar hoor. Ik heb contrast gewoon op bijna max staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn persoonlijke ervaring is wel dat ik het in een vrijwel donkere ruimte in True Cinema mode (contrast ronde de 40) een stuk meer zie dan in een wat lichtere ruimte (hiervoor gebruik ik Cinema mode met contrast rond de 50). Dit viel me op toen ik een wedstrijd van Ajax 's avonds nog eens terug keek. Dit kan natuurlijk ook weer afhankelijk zijn van de soort strepen waarmee je exemplaar gezegend is. :)

Ik zie het bij voetbal vrijwel direct als ik hem op laag contrast heb staan, dus mijn standaardhandeling is nu hem ook 's avonds op een hoger contrast te zetten door te schakelen naar Cinema mode. Dat is ook wel prima voor een sportwedstrijd.

[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 02-10-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 06:43
Ik moet zeggen dat ik wel heel erg begin te twijfelen of ik niet toch voor een LED-LCD moet gaan door alles wat ik hier lees moet ik zeggen.

Gisteren ben ik wezen kijken naar de VT50 bij de Saturn. Wat mij opviel is dat het beeld bij snelle beweging wel leek te stotteren. Bij Saturn spelen ze op alle tv's hetzelfde en bij bijvoorbeeld de Samsung ES7000/8000 was het helemaal niet. Hoe kan dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_thebrown schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:20:
Ik moet zeggen dat ik wel heel erg begin te twijfelen of ik niet toch voor een LED-LCD moet gaan door alles wat ik hier lees moet ik zeggen.

Gisteren ben ik wezen kijken naar de VT50 bij de Saturn. Wat mij opviel is dat het beeld bij snelle beweging wel leek te stotteren. Bij Saturn spelen ze op alle tv's hetzelfde en bij bijvoorbeeld de Samsung ES7000/8000 was het helemaal niet. Hoe kan dit nou?
Kan zijn dat bij de VT50 de interpolatietechniek uitstond. En die HOORT uit te staan. Al die neppe vloeiende beweginge nzijn gewoon lelijk :) Je verliest het filmeffect dan behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga maar eens op het samsung forum kijken wat daar allemaal voor problemen voorbij komen.
Vooral backlight bleeding is iets wat bij lcd veel voorkomt en wat veel meer opvalt als een beetje retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:14:
[...]

Kan zijn dat bij de VT50 de interpolatietechniek uitstond. En die HOORT uit te staan. Al die neppe vloeiende beweginge nzijn gewoon lelijk :) Je verliest het filmeffect dan behoorlijk.
Dat stotteren stotteren moet inderdaad een verkeerde instelling zijn want het hoort allemaal super vlooeiend te gaan normaal gesproken.
Dit is juist beter als bij lcd/led normaal gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha Captain Peacock, Adlermann zegt hierboven juist dat het beeld hoort te stotteren, omdat de interpolatietechnieken (IFC / smooth film) uit moeten staan. :) Je hebt wat dat betreft twee kampen.

Het hangt ook af van de bron. Is de bron 24 fps (bioscoopfilm) dan zal je altijd schokjes zien bij het horizontaal en vertikaal pannen van het beeld, dat zit nu eenmaal in die trage 24 fps ingebakken en hoort erbij.

De 24 fps film kan vervolgens geconverteerd worden naar 60Hz (NTSC VS, dmv 3:2 motion pulldown) of 50Hz (PAL euro, beeldversnelling van 24 naar 25 fps en vervolgens 2 x hetzelfde beeld tonen). Ook hierbij kan van alles verkeerd gaan waardoor ongewenste bewegingsartefacten optreden.

Bij een TV film of andere opname van 50 of 60Hz zal de boel minder schokken.

Ook bij een digitale bron als een animatie gemaakt op de PC kan je allerlei motion artifacts zien, mede door een varierende framerate en daardoor onreglmatig beeldverloop.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 02-10-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Als ik een programma als RTL Z kijk dan vind ik het fijn om IFC op minimaal (ipv uit) te zetten. Daardoor zijn de schuifbalken onderin veel scherper. Moet je maar eens naar kijken. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 02-10-2012 18:27 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:39

Je kan het net zo vloeiend krijgen als op die samsung en de samsung net zo schokkerig als de panasonic, is een kwestie van instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:14:
Haha Captain Peacock, Adlermann zegt hierboven juist dat het beeld hoort te stotteren, omdat de interpolatietechnieken (IFC / smooth film) uit moeten staan. :) Je hebt wat dat betreft twee kampen.

Het hangt ook af van de bron. Is de bron 24 fps (bioscoopfilm) dan zal je altijd schokjes zien bij het horizontaal en vertikaal pannen van het beeld, dat zit nu eenmaal in die trage 24 fps ingebakken en hoort erbij.

De 24 fps film kan vervolgens geconverteerd worden naar 60Hz (NTSC VS, dmv 3:2 motion pulldown) of 50Hz (PAL euro, beeldversnelling van 24 naar 25 fps en vervolgens 2 x hetzelfde beeld tonen). Ook hierbij kan van alles verkeerd gaan waardoor ongewenste bewegingsartefacten optreden.

Ook bij een digitale bron als een animatie gemaakt op de PC kan je allerlei motion artifacts zien, mede door een varierende framerate en daardoor onreglmatig beeldverloop.
Dit dus :) Ik kijk in principe alles op de framerate/refreshrate van de bron. En dan met IFC uit. Films netjes in 24p op 24hz, pal materiaal in 50hz en ntsc materiaal op 60hz :)

Sowieso zie ik ook de artifacts die IFC introduceert en dat is nog veel erger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:14:

AHA ......juist ja :X 8)7

Ik heb in ieder geval IFC,smooth film e.d. uitstaan ook.
Alles wordt door de ps3 afgespeeld en die schakelt automatisch naar juiste stand
dus blu-ray 24hz,dvd's 50hz en games zijn meestal 60hz,alles zoals de bron is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Adlermann schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:16:
[...]

Dit dus :) Ik kijk in principe alles op de framerate/refreshrate van de bron. En dan met IFC uit. Films netjes in 24p op 24hz, pal materiaal in 50hz en ntsc materiaal op 60hz :)

Sowieso zie ik ook de artifacts die IFC introduceert en dat is nog veel erger :)
24p wordt over het algemeen in een veelvoud weergegeven van die 24. Er zijn diverse TV's die dit in 72Hz en zelfs in 96Hz weergeven waarmee het beeld werkelijk vloeiender wordt weergeven dan in 50/60Hz. Ik dacht dat de duurdere Panasonic modellen het in 96Hz doen (VT30) maar welke typenummers dat allemaal doen weet ik zo niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:04:
[...]

24p wordt over het algemeen in een veelvoud weergegeven van die 24. Er zijn diverse TV's die dit in 72Hz en zelfs in 96Hz weergeven waarmee het beeld werkelijk vloeiender wordt weergeven dan in 50/60Hz. Ik dacht dat de duurdere Panasonic modellen het in 96Hz doen (VT30) maar welke typenummers dat allemaal doen weet ik zo niet.
De tvs doen een pulldown in die refresh, dus geen interpolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al die mensen hier die de ene na de andere rare test op hun tv loslaten sporen die wel? Kijk toch gewoon tv of film daar is dat ding voor bedoeld. Bij de intertoys hebben ze scheikunde of electrotestcases daar kun je lekker de hele dag testjes op doen en verveel je niemand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:37:
al die mensen hier die de ene na de andere rare test op hun tv loslaten sporen die wel? Kijk toch gewoon tv of film daar is dat ding voor bedoeld. Bij de intertoys hebben ze scheikunde of electrotestcases daar kun je lekker de hele dag testjes op doen en verveel je niemand mee.
* Gutteguttegut kijkt bij het profiel van Koekemeis....
Aantal berichten: 6
Ah...dat verklaart een hoop.
Alsnog welkom op GoT :*)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Gutteguttegut schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:52:
[...]
* Gutteguttegut kijkt bij het profiel van Koekemeis....

[...]

Ah...dat verklaart een hoop.
Alsnog welkom op GoT :*)
Ja, het is heel scheikundig wat wij hier bespreken. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:37:
Die testjes komen vaak nadat je problemen ziet in echt materiaal. Die testjes maken het probleem alleen duidelijker om te fotograferen en te demonstreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:37

Cpt-Cholo

I did it again...

hmm, mijn prijsalert kwam op toen de 65st50 onder de 2000 euro zakte, helaas is het te doen bij neckermann. Denken jullie dat de rest zullen volgen of dat het een foutje is?

pricewatch: Panasonic Viera TX-P65ST50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb even een vraag over m'n GT50.

Echt een fantastisch scherm en buiten de retention van het NOS logo (wat overigens nog altijd niet helemaal weggetrokken is), heb ik nog geen serieuze klachten gehad.

Wat ik nu echter wel steeds meer bemerk is een soort pixelruis over het beeld heen, met name wanneer ik mijn pc beeld op de tv weergeef. Ik heb dit bij meer plasma's waargenomen en afaik is dit een eigenschap van plasma tv's, alleen bij volledig zwart beeld is het nu wel heel erg storend.

Goed voorbeeld zijn de laadschermen van Skyrim, die bijna geheel zwart zijn. Je ziet dan een duidelijk zichtbare ruis van gekleurde pixels.

Is dit nou echt normaal, of mankeert er daadwerkelijk iets aan m'n toestel? :X

Edit: ik ben misschien wat te snel geweest met posten. Zojuist de HDMI kabel uit de poort van de tv getrokken (HDMI3) en de ruis bleef zichtbaar. De andere uitgangskanalen hebben de ruis niet (alleen de normale plasmaruis). Toch lijkt me het niet normaal dat die derde poort zo sterk ruist...

Edit 2: ben er al achter. Het komt omdat ik de helderheid verhoog naar +4. Op een zwarte achtergrond worden de pixels dan enorm zichtbaar. Die zal ik dan maar op een andere wijze moeten kalibreren denk ik. Via de videokaart bijvoorbeeld.

Deze post is dus een beetje overbodig nu. :F

[ Voor 28% gewijzigd door R0nn op 03-10-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
R0nn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:49:

Echt een fantastisch scherm en buiten de retention van het NOS logo (wat overigens nog altijd niet helemaal weggetrokken is), heb ik nog geen serieuze klachten gehad.

Wat ik nu echter wel steeds meer bemerk is een soort pixelruis over het beeld heen, met name wanneer ik mijn pc beeld op de tv weergeef. Ik heb dit bij meer plasma's waargenomen en afaik is dit een eigenschap van plasma tv's, alleen bij volledig zwart beeld is het nu wel heel erg storend.

Goed voorbeeld zijn de laadschermen van Skyrim, die bijna geheel zwart zijn. Je ziet dan een duidelijk zichtbare ruis van gekleurde pixels.

Is dit nou echt normaal, of mankeert er daadwerkelijk iets aan m'n toestel? :X

Edit: ik ben misschien wat te snel geweest met posten. Zojuist de HDMI kabel uit de poort van de tv getrokken (HDMI3) en de ruis bleef zichtbaar. De andere uitgangskanalen hebben de ruis niet (alleen de normale plasmaruis). Toch lijkt me het niet normaal dat die derde poort zo sterk ruist...

Edit 2: ben er al achter. Het komt omdat ik de helderheid verhoog naar +4. Op een zwarte achtergrond worden de pixels dan enorm zichtbaar. Die zal ik dan maar op een andere wijze moeten kalibreren denk ik. Via de videokaart bijvoorbeeld.

Deze post is dus een beetje overbodig nu. :F
heb je de helderheid niet te hoog staan? ik heb met mijn v20 hier last van als brightness te hoog staan.
En dat hoort wel bij de panasonic plasma,want die van mijn zus b.v heeft precies hetzelfde

Die van mij heeft dat ook.En kan storend zijn mits je er dicht op zit.
Maar op kijkafstand is dit niet te zien :) .

hoe dicht zit je op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
  • Laatst online: 08-03-2024
Ja de helderheid stond te hoog. Geen idee hoe dit zo is gekomen, waarschijnlijk iets met de gammawaardes terwijl ik de tv aan het kalibreren was met die standaard Windows tool. Ik ben nu na herkalibratie van +4 naar -13 gegaan.

Edit: nog een keer gekalibreerd. Heb nu de volgende instellingen:

Helderheid: -11
Contrast: 45 (128 in Catalyst)
Scherpte: 3
Kleur: 30

Ben hier wel tevreden mee.

[ Voor 27% gewijzigd door R0nn op 03-10-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Hier iemand die zei nooit voor plasma te gaan.. maar zal nu waarschijnlijk de Panasonic TXP50ST50E kopen.

Prima toestel, toch? :9
Zit er nog een verschil met bv de E of B versie?
Europa en Engeland dus, en altijd dus voor de E gaan ivm Ziggo.

Hoe zit het trouwens met de Ziggo modules/users hier.
Verlopen alle modules soepel, of is er een voorkeur?

Hier zit/hoort geen touch pad controller bij he? En dat is enkel handig voor het smart gebeuren neem ik aan?

En hoe gaat Panasonic om met dode pixels, iemand hier ervaringen daarmee?
Wil het scherm bij plattetvdiscounter bestellen, dan zou ik het altijd nog binnen 14 dagen retour kunnen sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-10-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Cap schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:26:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb ook een vt50 en ook last van.
Kan ook voorkomen bij studiobeelden wanneer de achtergrond eenzelfde kleur is.
Alsook een geflikker van heldere beelden. Brightness staat nochtans niet hoog.

Op het moment heb ik onderaan orangje strepen. Komen binnenkort langs daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 06:43
Gisteren de de p50vt50 gekocht, in 1 woord FANTASTISCH zeg! Raad hem nu al iedereen aan.

Ik wil hem gaan ophangen aan de muur. Nou heb ik nog een beugel die op zich prima is. Alleen is de afstand tot de muur maar 2,5 cm dan. Nou zag ik in het boekje 7cm minimaal staan. In hoeverre kan het kwaad dat ik een stuk minder zou doen dan? Neem aan dat het voor de koeling is?

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
NeutraleTeun schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:34:
Hier iemand die zei nooit voor plasma te gaan.. maar zal nu waarschijnlijk de Panasonic TXP50ST50E kopen.

Prima toestel, toch? :9
Zit er nog een verschil met bv de E of B versie?
Europa en Engeland dus, en altijd dus voor de E gaan ivm Ziggo.

Hier zit/hoort geen touch pad controller bij he? En dat is enkel handig voor het smart gebeuren neem ik aan?

Wil het scherm bij plattetvdiscounter bestellen, dan zou ik het altijd nog binnen 14 dagen retour kunnen sturen.
Bij alle aankopen op afstand mag je binnen 14 dagen besluiten de zaak retour te sturen (wel een enorm takkewerk om een plasma TV weer opnieuw in te pakken...).
Dat kan dus niet alleen bij PlatteTVdiscounter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Mr_thebrown schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:20:
Gisteren de de p50vt50 gekocht, in 1 woord FANTASTISCH zeg! Raad hem nu al iedereen aan.

Ik wil hem gaan ophangen aan de muur. Nou heb ik nog een beugel die op zich prima is. Alleen is de afstand tot de muur maar 2,5 cm dan. Nou zag ik in het boekje 7cm minimaal staan. In hoeverre kan het kwaad dat ik een stuk minder zou doen dan? Neem aan dat het voor de koeling is?

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Gefeliciteerd met je aankoop! Het is inderdaad een fantastische tv :)

Ik gebruik de Vogels VFW040 en heb mijn VT50 probleemloos 2.5cm van de muur afhangen. Perfecte beugel die simpel, solide en goedkoop is. Let wel op dat deze tot max. 50 inch gaat dus mocht je in de nabije toekomst een grotere willen weer dan raad ik je aan een type beugel hoger te kopen.

Veel plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leader98 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:23:
[...]

Bij alle aankopen op afstand mag je binnen 14 dagen besluiten de zaak retour te sturen (wel een enorm takkewerk om een plasma TV weer opnieuw in te pakken...).
Dat kan dus niet alleen bij PlatteTVdiscounter.
Correctie, de wet is nu nog 7 dagen, maar dat gaat 14 dagen worden in de toekomst. Alleen bij winkels die izjn aangesloten bij een bepaald keurmerk doen standaard 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Uhm ja, dat dat bij elke online-aankoop geldt, weet ik.
Gaf alleen die zaak aan omdat de TV daar het goedkoopst is.

En was eigenlijk meer de vraag of iemand ervaring met die zaak had, en eventueel de antwoorden had op mijn andere vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

Geen Ziggo hier maar de standaard UPC CI+ module werkt zonder problemen. De gids is 10x sneller dan met zo'n externe Cisco box (zowel door UPC als Ziggo gebruikt). Zappen gaat ongeveer op dezeflde snelheid.

Geen touch pad controller. Je kan de TV wel met een Android of iOS smartphone bedienen m.b.v. Viera Remote.
R0nn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:49:

Gefeliciteerd, vind dit wat uiterlijk betreft het mooiste scherm van de serie omdat de chroom glimrand net iets minder dik is uitgevallen dan bij de VT. Gebrek aan extra glasplaat bovenop stoort me niet, want die rand is mooi ondiep en glimt ook nog eens minder zonder glasplaat erop. Stijlvol geheel.
R0nn schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:44:
Ja de helderheid stond te hoog. Geen idee hoe dit zo is gekomen, waarschijnlijk iets met de gammawaardes terwijl ik de tv aan het kalibreren was met die standaard Windows tool. Ik ben nu na herkalibratie van +4 naar -13 gegaan.

Edit: nog een keer gekalibreerd. Heb nu de volgende instellingen:

Helderheid: -11
Contrast: 45 (128 in Catalyst)
Scherpte: 3
Kleur: 30
Umm, helderheid -11? Dat lijkt me overdreven laag. De default instelling lijkt vrij goed, de verschillende kalibraties die ik tegengekomen ben en die ik zelf heb gedaan hebben een helderheid die zich ergens tussen de -2 en +2 beweegt. Je zoekt bij helderheid (zwartwaarde) in praktijk de instelling waarbij het scherm in volledig verduisterde ruimte net niet meer zwarter wordt bij een volledig zwart bronbeeld. Als je vervolgens weer 1 of 2 tikjes omhoog gaat en je ziet dat het scherm een stukje lichter wordt, dan weet je dat je goed zit.

Ik weet niet of je al een kalibratie disk gebruikt hebt? Dit zou ik in ieder geval doen voor het instellen van de black- en whitelevel maar beter nog, ook voor de greyscale en de primaire kleuren.

Overige instellingen contrast/kleur/scherpte lijken me wel ok.

Ik raad voor zowel snelle als uitgebreidere kalibratie de MP4 versie van AVS HD aan, die kan je met behoud van een handige hoofdstukindeling gewoon streamen via de ingebouwde Viera DLNA)

Edit: realiseer me opeens dat het natuurlijk kan zijn dat jouw bron zo brak is wat zwartwaarde betreft dat je op de TV moet corrigeren. Als dit het geval is dan zou ik indien mogelijk altijd eerst aan de bronkant proberen te corrigeren door eventuele beeld"verbeteraars" / niet standaard instellingen daar uit te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 04-10-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44

Ik heb ook de 50ST50 icm Ziggo. CI+ module (incl. smartcard) insteken in de reader achter de tv en scannen maar. Klaar binnen een paar minuten.

Ik had voorheen analoog (ook van Ziggo) en wat een verchil met digitale tv.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Umm, helderheid -11? Dat lijkt me overdreven laag. De default instelling lijkt vrij goed, de verschillende kalibraties die ik tegengekomen ben en die ik zelf heb gedaan hebben een helderheid die zich ergens tussen de -2 en +2 beweegt. Je zoekt bij helderheid (zwartwaarde) in praktijk de instelling waarbij het scherm in volledig verduisterde ruimte net niet meer zwarter wordt bij een volledig zwart bronbeeld. Als je vervolgens weer 1 of 2 tikjes omhoog gaat en je ziet dat het scherm een stukje lichter wordt, dan weet je dat je goed zit.
Correctie, niet helemaal correct. Wat je wilt is zoveel mogelijk zwart detail laten zien (je waarden kloppen wel). Als je TV zwarter dan zwart nog weergeeft dan heb je de brightness te hoog staan ( je moet die eruit tunen). Wat je nog wel wilt zien is reference black, 2% boven zwart en 4% boven zwart. Bij de 50 serie van panasonic zit dat vaak inderdaad rond de -2 / +2 als je een goede reference bron gebruikt.

Wat jij doet is hem zo laag zetten dat je zwarter dan zwart nog weergeeft. Maar dat zit niet in bronmateriaal, dus dat hoef je ook niet weer te geven. Daardoor crush je zwartdetail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:41
Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer de volgende serie plasma's van Panasonic worden gereleased? Wordt dat nog in 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Adlermann
Klopt, helemaal eens dat je zwarter dan zwart niet wil laten zien. Alles onder de 16 IRE moet tonen als zwart, want onder de 16 IRE zit geen (bedoelde) informatie in het bronmateriaal. Dat is ook waar je op tuned met een kalibratiedisk.

Mijn uitleg was bedoeld als een simpele versie voor mensen met weinig ervaring in het kalibreren maar is inderdaad niet helemaal correct: dat "volledig zwarte scherm" dat ik noem is eigenlijk het 16 IRE scherm.

Alleen wat jij zegt over zwarter dan zwart is net andersom: hoe lager je de brightness zet des te meer zwartwaarden er als zwart tonen, dus hoe minder snel je "zwarter dan zwart" waarden (alles < 16IRE) zal zien. Hoe hoger je de brightness level zet hoe meer "zwarter dan zwart" je gaat weergeven (bijv je ziet de balken vanaf 10 IRE al, plus je echte blacks zien er washed-out uit bij16 IRE). Je wilt precies tussen deze twee waarden inzitten.

Hmmm... waarschijnlijk is jouw definitie van "zwarter dan zwart" anders. :) Wanneer ik bij kalibratie lees over "zwarter dan zwart" dan gaat het over de 0-16 IRE waarden. Die waarden wil je niet zien en dat doe je door de helderheid niet te hoog te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 05-10-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:01:
@Adlermann
Klopt, helemaal eens dat je zwarter dan zwart niet wil laten zien. Alles onder de 16 IRE moet tonen als zwart, want onder de 16 IRE zit geen (bedoelde) informatie in het bronmateriaal. Dat is ook waar je op tuned met een kalibratiedisk.

Mijn uitleg was bedoeld als een simpele versie voor mensen met weinig ervaring in het kalibreren maar is inderdaad niet helemaal correct: dat "volledig zwarte scherm" dat ik noem is eigenlijk het 16 IRE scherm.

Alleen wat jij zegt over zwarter dan zwart is net andersom: hoe lager je de brightness zet des te meer zwartwaarden er als zwart tonen, dus hoe minder snel je "zwarter dan zwart" waarden (alles < 16IRE) zal zien. Hoe hoger je de brightness level zet hoe meer "zwarter dan zwart" je gaat weergeven (bijv je ziet de balken vanaf 10 IRE al, plus je echte blacks zien er washed-out uit bij16 IRE). Je wilt precies tussen deze twee waarden inzitten.

Hmmm... waarschijnlijk is jouw definitie van "zwarter dan zwart" anders. :) Wanneer ik bij kalibratie lees over "zwarter dan zwart" dan gaat het over de 0-16 IRE waarden. Die waarden wil je niet zien en dat doe je door de helderheid niet te hoog te zetten.
je hebt gelijk, ik had een foutje gemaakt in mijn beschrijving. Snel een verhaal typen op het werk is niet zo verstandig voor de correctheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha het is ook verwarrend, maar ik ben er van overtuigd dat we allebei naar hetzelfde streven, namelijk alle zwartgradaties in de bron willen tonen waarbij de donkerste waarde precies zo donker is als de TV maximaal kan weergeven, en alle zwartgradaties daaronder die niet in de bron zitten niet willen tonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Hoe lastig/kostbaar is het om zelf te kalibreren?

Ik zit er over te denken om mijn vt50 te laten kalibreren want nu heb ik deze alleen met behulp van de Spears & Munsil / AVCHD testpatterns ingesteld en ben met de (met name) grijswaarden en kleurtinten nog niet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:47:
Hoe lastig/kostbaar is het om zelf te kalibreren?

Ik zit er over te denken om mijn vt50 te laten kalibreren want nu heb ik deze alleen met behulp van de Spears & Munsil / AVCHD testpatterns ingesteld en ben met de (met name) grijswaarden en kleurtinten nog niet tevreden.
i1 display pro: 200 piek

tijd: avondtje of 4 voor de eerste keer.

[edit]

Het is mij echter wel gelukt. Maar ik vind het zulk saai kut werk, dat ik nu gewoon 200 piek voor de kalibratie zelf ga betalen in de toekomst ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 05-10-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Oke dank je, dat is nog te overzien. Maar eens kijken of ik die ergens op de kop kan tikken.

En wat betreft je edit, voor hetzelfde geld kun je het ook goed laten doen inderdaad. Misschien dat ik dat ook maar doe in plaats van daar zelf tijd aan te spenderen in de hoop op een goed resultaat :)

[ Voor 52% gewijzigd door SanduTje op 05-10-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te overwegen om een kalibratieset aan te schaffen, echter vraag ik me sterk of of dit veel nut gaat hebben bij de VT50. Out of the box was deze toch al zeer goed in de THX Cinema mode ? Ik betwijfel of ik dan veel verschil ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik vind het maar moeilijk om aan te geven hoeveel nut het precies heeft. Wat de één een enorme verbetering vindt ziet de ander nauwelijks, dat is erg persoonlijk. Het hangt er erg vanaf hoe kritisch je bent, probleem is alleen als je iemand vraagt of ie kritisch is dat-ie altijd "ja" zal zeggen. :)

Het is zeker zo dat de THX / Professional / True Cinema modes van de GT/VT/ST series - gecombineerd met een WARM setting voor de kleuren, gamma 2.4 of 2.2 en de andere shit zoveel mogelijk uit - al heel aardig in de goede richting komen. Maar al de geboden mogelijkheden om een en ander zelf nog verder bij te regelen zijn voor de videofiel natuurlijk wel verleidelijk.

Ik vond het in ieder geval de moeite waard om de opties die de TV biedt om het beeld beter af te regelen uit te buiten. Of je dat zelf doet of uitbesteedt is nog een tweede. Ik vind het persoonlijk wel goed te doen, leuk en leerzaam, maar kan me ook voorstellen dat iemand het als tijdrovend of lastig ervaart. Kijk wel goed door wie je het laat doen, want je leest nog wel eens van mensen die niet tevreden zijn met het geleverde werk van een professionele kalibrator, en het dan zelf opnieuw moesten doen.

Kalibratie bestaat globaal uit 3 stappen: 1. black- en whitelevel (contrast/helderheid) 2. greyscale (RGB-witbalans) en 3. kleurkalibratie (RGB-CMS). Als de mogelijkheid door de TV geboden wordt kun je daar nog gamma level aan toevoegen.

Punt 1 kan je zelf met behulp van geschikte kalibratieschermen (bijv. m.b.v. de gratis AVS HD beelden, zie linkje in 1 vd berichten hierboven van mij), punt 2 kan je met een goed geoefend oog en liefst een goede referentie voor wit/grijs (bijv grijskaart fotografie) ook zonder meetapparaat.

Voor het goed instellen van punt 3 heb je echt een colorimeter nodig, maar dan ook meteen wel een behoorlijke. De i1 display pro die Adlermann hierboven aangaf is dan aan te bevelen, goedkoper zou ik niet gaan want dan levert de meetafwijking vermoedelijk zoveel problemen op dat het maar de vraag is of het beter is dan de (bij Panasonic plasma's al behoorlijke) standaardinstelling van het CMS.

Overigens: als je de black- en whitelevel en greyscale goed ingesteld hebt is de kans groot dat je kleuren al een stuk beter ogen, voor een goede kleurweergave is namelijk naast de kleurverzadiging en hue ook een goede greyscale een vereiste. Je kalibreert daarom ook altijd eerst je greyscale voordat je met je CMS aan de slag gaat. Als ik het in een getal zou moeten uitdrukken dan is instellen van deze zaken samen met de gamma al 85% van je kalibratie, de overige 15% behaal je met het CMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch weer even een retentie vraagje

Heb met de ST 50 er nu 350 uur op zitten.
Sinds 1 week ofzo is het rtl 4 logo niet meer verdwenen.
Heb een paar x 4 uur lang schuifbalk gedraaid en daarna is het logo wel minder geworden maar nog net zichtbaar.
Vervolgens wordt er savonds weer hooguit 1 uurtje rtl4 gekeken en dan is het logo weer een stuk duidelijker
(als ik dit check bij de schuifbalk)
Ik zie dit dus ook bij normaal tv kijken bij lichte achtergronden.
Op deze manier gaat het logo dus nooit weg en moet ik urenlang de schuifbalk blijven draaien om het te verminderen.
(Contrast heb ik nog steeds op 35 staan met true cinema)
Is dit normaal of heb ik volgens jullie abnormaal veel last van retentie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het om een uurtje tv kijken gaat dan kan het niet anders dan dat het retentie is. Ik moet zeggen dat ik het zelf niet zie tijdens het tv kijken. Er komt natuurlijk ook niet zo vaak een egaal wit beeld langs, en als het al gebeurt dan is het vaak maar heel kort en dan ga ik blijkbaar niet naar de bovenhoek zitten turen.

Gisteren heb ik een paar uurtjes zitten zappen (contast op 46) tussen ned1, 2, 3 en film1 premiere, toevallig daarna nog even gecheckt met een witte kalibratieslide: ik zag met mijn neus 40 cm van het scherm alleen heel erg vaag de 1 van het nederland 1 logo staan. Ik heb trouwens heel vaak urenlang nederland 1 op staan.

Overigens denk ik dat - áls de "inspeel" theorie al waar is - hoe lager je contrast staat, des te langer het duurt voordat de tv ingespeeld is. Dat inspelen is immers niets anders dan het verouderen van de fosfor. Ik heb er inmiddels 600 uur op zitten met een contrast tussen de 42 en 50.

Je zegt dat je het ook bij normaal tv kijken ziet, maar ik vind het dus moeilijk om in te schatten hoe duidelijk het nou is. Kan je niet even een fotootje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:22:
Toch weer even een retentie vraagje

Heb met de ST 50 er nu 350 uur op zitten.
Sinds 1 week ofzo is het rtl 4 logo niet meer verdwenen.
Heb een paar x 4 uur lang schuifbalk gedraaid en daarna is het logo wel minder geworden maar nog net zichtbaar.
Vervolgens wordt er savonds weer hooguit 1 uurtje rtl4 gekeken en dan is het logo weer een stuk duidelijker
(als ik dit check bij de schuifbalk)
Ik zie dit dus ook bij normaal tv kijken bij lichte achtergronden.
Op deze manier gaat het logo dus nooit weg en moet ik urenlang de schuifbalk blijven draaien om het te verminderen.
(Contrast heb ik nog steeds op 35 staan met true cinema)
Is dit normaal of heb ik volgens jullie abnormaal veel last van retentie?
Als het je er echt aan irriteert, laat dan gewoon eens een paar nachten (+- 8 uur dus) achter elkaar die schuifbalk lopen en kijk tegelijkertijd die zender niet of op 4:3 Full. Dat werkt meestal erg goed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:28:
Als het om een uurtje tv kijken gaat dan kan het niet anders dan dat het retentie is. Ik moet zeggen dat ik het zelf niet zie tijdens het tv kijken. Er komt natuurlijk ook niet zo vaak een egaal wit beeld langs, en als het al gebeurt dan is het vaak maar heel kort en dan ga ik blijkbaar niet naar de bovenhoek zitten turen.

Gisteren heb ik een paar uurtjes zitten zappen (contast op 46) tussen ned1, 2, 3 en film1 premiere, toevallig daarna nog even gecheckt met een witte kalibratieslide: ik zag met mijn neus 40 cm van het scherm alleen heel erg vaag de 1 van het nederland 1 logo staan. Ik heb trouwens heel vaak urenlang nederland 1 op staan.

Overigens denk ik dat - áls de "inspeel" theorie al waar is - hoe lager je contrast staat, des te langer het duurt voordat de tv ingespeeld is. Dat inspelen is immers niets anders dan het verouderen van de fosfor. Ik heb er inmiddels 600 uur op zitten met een contrast tussen de 42 en 50.

Je zegt dat je het ook bij normaal tv kijken ziet, maar ik vind het dus moeilijk om in te schatten hoe duidelijk het nou is. Kan je niet even een fotootje maken?
Ik zie het alleen op witte achtergronden als ik er echt op let,met een foto zal het wel niet eens te zien zijn.
Als het niet erger wordt dan dit vind ik het okey. Zal vanavond ff foto proberen na (fuckin') goeie tijden.
Heb het contrast inmiddels opgeschroefd naar 45 wat ook weer mooier beeld geeft.
Zal de schuifbalk eens 8 uurtjes aanzetten vannacht.
Dan zal het logo wel helemaal weg zijn denk ik.
Het is alleen zo weer terug waarschijnlijk zodra rtl 4 weer aangaat.
Heb dit trouwens alleen bij rtl 4.
Zelf kijk ik meer ned1,2,3 en discovery e.d.deze logos blijven niet lang zichtbaar.
Ik zal er niet te veel op letten en gewoon van het beeld genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat het wel zal loslopen. Ik kijk wel eens een film op SBS6 met dat ultralelijke felle logo van ze. Ook daar geen problemen. Had de indruk dat die samen met Ned1 toch wel de ergste waren. RTL4 ziet er nog niet al te erg uit. Maar goed, zal voor de grap eens die familiezender waar ik echt helemaal nooit naar kijk opzetten. ;)

PS over lelijk gesproken: dat nieuwe RTL5 logo is toch echt om te huilen. Met een 3D effect dat 15 jaar geleden hip was... en de prijs voor het allerlelijkste logo moet toch wel naar RTL8. Ik ben benieuwd wie verantwoordelijk is voor de nieuwe RTL logo's, kan me nauwelijks voorstellen dat iemand daar geld voor gehad heeft.

Nog even heerlijk ergeren hoor. Persberichtje erbij:
“De look and feel is helemaal wat RTL 5 uitstraalt; spannend, uitdagend en met een grappige twist!"
Ja joh. Een dikke rooie 5 in driedee. Ongeveer het tegendeel van spannend en uitdagend. Eerder achterhaald en goedkoop.

“De nieuwe RTL 8-vormgeving is stoer, eigentijds, dynamisch en fris."
Stoer? Fris? Dit kunnen ze niet menen. In tegendeel: vreselijk gay en onrustig.

“Bij de ontwikkeling van de vormgeving zijn de modernste technieken ingezet.”
Mijn god! Dat zie je er dan niet aan af.

“Vormgeversbureau Grump is verantwoordelijk voor deze vernieuwende RTL 5-identiteit.”
"Designersbureau Terra Lemon heeft deze onderscheidende RTL 8-vormgeving ontworpen."
Goh... hoe druk ik dat nou voorzichtig uit. Geen beste reclame zal ik maar zeggen.

[ Voor 79% gewijzigd door Cap op 06-10-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 09:31
LuPo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:35:
[...]

Ik neem aan dat je met DVB-C card een CI+module met bijbehorende smartcard bedoelt?

In dat geval: dat kan als je VT30 én je receiver Audio Return Channel, kortweg ARC, ondersteunen. Ik gebruik het zelf ook met een ST50 en Denon AVR-1612. De HDMI-kabel die vanuit de receiver (HDMI Out) naar de HDMI 2 poort van de TV loopt kan ik dan dus ook gebruiken om geluid van m'n TV (CI+ module) naar de receiver te sturen.
Ik heb een tx42st50 maar ik krijg het niet voor elkaar om het dvb-c geluid via de avr(hdmi/arc poort 2) te laten lopen (denon AVR-1911). Hoe moet ik de tv instellen dat de audio naar de denon gestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 17:15:
Denk dat het wel zal loslopen. Ik kijk wel eens een film op SBS6 met dat ultralelijke felle logo van ze. Ook daar geen problemen. Had de indruk dat die samen met Ned1 toch wel de ergste waren. RTL4 ziet er nog niet al te erg uit. Maar goed, zal voor de grap eens die familiezender waar ik echt helemaal nooit naar kijk opzetten. ;)

PS over lelijk gesproken: dat nieuwe RTL5 logo is toch echt om te huilen. Met een 3D effect dat 15 jaar geleden hip was... en de prijs voor het allerlelijkste logo moet toch wel naar RTL8. Ik ben benieuwd wie verantwoordelijk is voor de nieuwe RTL logo's, kan me nauwelijks voorstellen dat iemand daar geld voor gehad heeft.

“De look and feel is helemaal wat RTL 5 uitstraalt; spannend, uitdagend en met een grappige twist!"
Ja joh. Een dikke rooie 5 in driedee. Ongeveer het tegendeel van spannend en uitdagend. Eerder achterhaald en goedkoop.

“Vormgeversbureau Grump is verantwoordelijk voor deze vernieuwende RTL 5-identiteit.”
"Designersbureau Terra Lemon heeft deze onderscheidende RTL 8-vormgeving ontworpen."
Goh... hoe druk ik dat nou voorzichtig uit. Geen beste reclame zal ik maar zeggen.
Ha ha!
Zijn inderdaad nogal cheap ass logo's allemaal,
Rtl 4 valt idd nog mee,toch blijft ie hardnekkig bij mij.
De vrouw zal wel te veel naar die zender hebben gekeken .
Ik zou het bijna gaan verbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cap schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 17:15:

Ik wil lekker een film kijken en geen in your face logo. Als ze die marketing idioten tegen de muur zetten zal ik er geen traan om laten. :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ga binnenkort mijn nieuwe huis betrekken, en bij een eigen woonkamer hoort natuurlijk een fatsoenlijke TV. Nu ben ik al voor plasma gevallen vanwege de kleurweergave en de kijkhoeken.

Ik ben op zoek naar een 46" - 50" tv (ik zit ongeveer 4m vanaf mijn TV). Mijn budget is ongeveer €750 euro (mag iets hoger als ik daar echt veel kwaliteit voor in huis haal). 3d boeit mij niet.

Mijn tv komt tegen de noordwand te staan, en in de westelijke muur zit over de hele breedte van de woonkamer ramen. Ik ben niet van plan om m'n kamer te gaan verduisteren als ik tv kijk. De zon staat overigens nooit rechtstreeks op de TV, deze staat 2-3m bij het raam vandaan.

Ik kwam zelf op 4 tv's uit:

TX-P50UT50E
TX-P50ST30E
TX-P50G30E
TX-P46GT30E

Nu is mijn grootste zorg de lichtinval. Klopt het dat het dan verstandig is om vooral naar de ST en de GT te kijken, omdat die Neoplasma schermen hebben? Hebben jullie ervaringen met deze tv's in onverduisterde kamers?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
- UT50 valt gelijk af als je niet wilt verduisteren.
- 30 serie van vorig jaar is ook niet aan te raden.
- 3d is standaard, ook standaard ruk :P

Kom je op de ST50 uit, 42inch valt binnen het budget maar je kunt beter 50inch pakken omdat dit al snel klein kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
De 42ST50 voor €550 is toch wel de beste bang for buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

LuPo schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:48:
De 42ST50 voor €550 is toch wel de beste bang for buck!
Die prijs betrof een eenmalige (foute) aanbieding van de Wehkamp, daar heeft Niekje87 niks aan. Overigens ook met een nare levertijd, als ik het me goed herinner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Azqi schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:55:
[...]

Die prijs betrof een eenmalige (foute) aanbieding van de Wehkamp, daar heeft Niekje87 niks aan. Overigens ook met een nare levertijd, als ik het me goed herinner...
Hij was toen bij meer dan driekwart van de winkels slecht leverbaar, ook toegegeven door Panasonic. Slechts enkele winkels hadden af en toe een paar op voorraad. Dus niet te wijten aan Wehkamp.

Of het een foute aanbieding was weten we niet. Er is nooit een mail gestuurd waarin werd uitgelegd dat het een fout is en dat ze desondanks toch besloten hebben om te leveren. Dat is normaal wel gebruikelijk in die gevallen. Dus in principe gewoon een scherpe aanbieding. Wel eens met dat je hem daarvoor nu niet krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
De 42ST50 is nu zo'n €700, valt binnen budget inderdaad.

De grootste verbetering van de '50 serie t.o.v. de '30 is toch de nieuwe beeldprocessor waardoor het beeld een stuk vloeiender is?

De nieuwe series van Panasonic stromen zeker pas in maart/april 2013 in? Anders zou het nog zin hebben om daar even op te wachten, aangezien dat vast leuke gevolgen heeft voor de prijzen van de '50 serie. Maar als dat nog een half jaar duurt, is me dat iets te lang.

[ Voor 41% gewijzigd door Niekleair op 07-10-2012 18:22 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
^hier ook wel benieuwd naar.

Ik heb ook nog wel even de tijd voordat ik over hoef te gaan op aanschaf.
Een half jaar is mij echter ook wel te lang, kerst is eventueel nog wel te overbruggen... zouden dan de prijzen nog positiever gaan uitvallen?
Een leuke aanbieding in die tussentijd laat ik sowieso niet schieten (sub €950,- dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Komen pas rond mei 2013 in de eerste winkels hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat een defecte TV bij reparatie onvindbaar bleek heb ik met bijbetaling 3 jaar geleden de Panasonic TX-P42X10E plasma uitgezocht. Ik gebruik deze TV niet zo vaak en schatte het aantal uren op 100.
Vorige week plots tijdens een dvd een blauwe 1 pixel brede verticale streep over het hele scherm.
Monteur laten komen en die had het snel gezien........is niet te repareren. Hij kan zo bij grof vuil.
Toch zonde en het blijkt wel vaker voor te komen bij de Panasonic plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekje87 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:19:
De 42ST50 is nu zo'n €700, valt binnen budget inderdaad.

De grootste verbetering van de '50 serie t.o.v. de '30 is toch de nieuwe beeldprocessor waardoor het beeld een stuk vloeiender is?

De nieuwe series van Panasonic stromen zeker pas in maart/april 2013 in? Anders zou het nog zin hebben om daar even op te wachten, aangezien dat vast leuke gevolgen heeft voor de prijzen van de '50 serie. Maar als dat nog een half jaar duurt, is me dat iets te lang.
De 42ST50 of 50ST50 halen, afhankelijk van je woonsituatie en budget. Wat kijkafstand betreft is 42 inch ook nog goed te doen op 4 meter, 50 inch natuurlijk beter. Nadelen 50 inch t.o.v. 42 inch: meer aanwezig in de woonkamer, verbruikt meer energie kost zo'n 250 euro meer.

Oudere serie zou ik niet doen, de UT50 variant kan als je kan leven met de beperkingen, zoek hiervoor even in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:42:
Nadat een defecte TV bij reparatie onvindbaar bleek heb ik met bijbetaling 3 jaar geleden de Panasonic TX-P42X10E plasma uitgezocht. Ik gebruik deze TV niet zo vaak en schatte het aantal uren op 100.
Vorige week plots tijdens een dvd een blauwe 1 pixel brede verticale streep over het hele scherm.
Monteur laten komen en die had het snel gezien........is niet te repareren. Hij kan zo bij grof vuil.
Jammer van je TV maar gefeliciteerd met je eerste reply na bijna 5 jaar Tweaker registratie :)

Kan me overigens niet voorstellen dat het niet te repareren zou zijn maar dat wordt waarschijnlijk te duur of wordt afgeraden?
Edit: misschien zit daar overigens wel de oorzaak, veel te weinig aangestaan waardoor vocht of iets dergelijks meer kans krijgt om zijn kwalijke werk te doen? Het is voor elektronica ook niet gezond als deze helemaal niet of heel erg weinig wordt gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 07-10-2012 22:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verhaal lijkt toch wel te kloppen, leert een snelle google actie:

"Panasonic 42" PX80 Vertical blue line

Unfortunately this was a very common problem with Panasonic plasmas. Just search "plasma vertical lines".

Sadly, the only way to fix this is to replace the entire plasma panel, which normally costs more than buying a new TV."

En zo zijn er meer topics te vinden op avforums.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 07-10-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je zult mij niet horen zeggen dat het niet klopt hoor. Google eens op "Plasma Burn in" of op "snelheidsmeter Renault Twingo valt uit". Allemaal vervelende ervaringen die je dan tegenkomt maar ik heb toch een 3e plasma gekocht en een Twingo voor mijn vrouw. Je kunt met alles namelijk wat vervelends mee gaan maken en men is eerder genegen om wat van zich te laten horen als er iets niet goed is dan bij het tegenovergestelde.

Het lastige is dat je niet weet hoe groot het percentage uitvallers is en hoe dramatisch het euvel dus werkelijk is? Dramatisch voor de eigenaar, laat dat duidelijk zijn, maar over welk percentage hebben we het hier? 10%, 1%, 0.1%? Zeg het maar, ik kan er niets over vinden helaas. Die informatie is voorbehouden aan de producent zelf, die weet dat vrij exact.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:42:
Dat zou bij een gemiddelde gebruiker binnen enkele weken gebeuren, als je puur naar de brandtijd gaat kijken. Dat valt dik binnen de garantie :)

Maar als je 100 uur per 3 jaar kijkt dan kun je beter een 20 inch tv kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:51:
Je zult mij niet horen zeggen dat het niet klopt hoor. Google eens op "Plasma Burn in" of op "snelheidsmeter Renault Twingo valt uit". Allemaal vervelende ervaringen die je dan tegenkomt maar ik heb toch een 3e plasma gekocht en een Twingo voor mijn vrouw. Je kunt met alles namelijk wat vervelends mee gaan maken en men is eerder genegen om wat van zich te laten horen als er iets niet goed is dan bij het tegenovergestelde.

Het lastige is dat je niet weet hoe groot het percentage uitvallers is en hoe dramatisch het euvel dus werkelijk is? Dramatisch voor de eigenaar, laat dat duidelijk zijn, maar over welk percentage hebben we het hier? 10%, 1%, 0.1%? Zeg het maar, ik kan er niets over vinden helaas. Die informatie is voorbehouden aan de producent zelf, die weet dat vrij exact.
Zeker, je hoort mij nergens een uitspraak doen over hoe groot de kans is dat het gebeurt. Ik heb geen idee.

Het ging mij om de aard van het defect en of het te repareren is. Jij kon je niet voorstellen dat het inderdaad niet te repareren zou zijn, zoals beweerd door de monteur. Met wat googlen op iets van "panasonic plasma vertical blue line" vond ik op pagina 1 al 4 verschillende modellen waarbij dit defect gemeld werd op een forum, met daarbij al snel de conclusie dat dit een probleem is waarbij het hele panel vervangen moet worden. En dat, als dit buiten garantie is, je dan beter een nieuwe TV kan kopen voor het geld dat de reparatie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:02:
[...]

Zeker, je hoort mij nergens een uitspraak doen over hoe groot de kans is dat het gebeurt. Ik heb geen idee.

Het ging mij om de aard van het defect en of het te repareren is. Jij kon je niet voorstellen dat het inderdaad niet te repareren zou zijn, zoals beweerd door de monteur. Met wat googlen op iets van "panasonic plasma vertical blue line" vond ik op pagina 1 al 4 verschillende modellen waarbij dit defect gemeld werd op een forum, met daarbij al snel de conclusie dat dit een probleem is waarbij het hele panel vervangen moet worden. En dat, als dit buiten garantie is, je dan beter een nieuwe TV kan kopen voor het geld dat de reparatie kost.
3 jaar valt in principe nog wel onder de wettelijke garantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:02
Heb zelf de 42UT50 en moet eerlijk zeggen dat de spiegeling mij niet stoort. Toegegeven, mijn ouders hebben een 50GT50 en deze spiegelt overdag minder, maar niet dermate erg dat overdag niet te kijken is naar de UT50. 's Avonds is het beeld werkelijk fantastisch, dan heb je ook geen verduistering nodig, en overdag heb ik 1 van de 2 rolgordijnen dicht in mijn kamer en dan heb ik er niet echt last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

3 jaar valt in principe nog wel onder de wettelijke garantie....
Uiteraard, hoe lang je nog recht hebt op een deugdelijk product is een andere discussie dan of het rendabel te repareren is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 08-10-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Heeft iemand ook last van dat sommige (nachtelijke)scenes in een film extreem grijs lijken te zijn? Het lijkt dan dat brightness heel hoog staat. Dat terwijl in een opvolgende scene zwart weer echt zwart is.

Ik heb verschillende settings getest en alleen 'Normal' lijkt het wat donkerder te maken. Standaard gebruik ik THX Cinema of Professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Laatst online: 00:17

Darrell

Fiat moonboy

Sinds gisteren de eigenaar van een 50VT50. Super beeld, echt een plaatje.

Maar al vrij snel begon mij de buzz op te vallen. Deze is hoorbaar ongeacht een scene donker is of heel erg wit bij stilte tot zacht/normaal geluid op een afstand van rond 3 meter. Als ik het geluid van de buzz in een factor van het geluid van de fans uitdruk denk ik dat de buzz een factor 2-3 van het geluid van de fans is.

Dit lijkt me dat dit er niet meer zo maar bijhoort toch? Het lijkt alsof de koelkast aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darrell schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:22:
Sinds gisteren de eigenaar van een 50VT50. Super beeld, echt een plaatje.

Maar al vrij snel begon mij de buzz op te vallen. Deze is hoorbaar ongeacht een scene donker is of heel erg wit bij stilte tot zacht/normaal geluid op een afstand van rond 3 meter. Als ik het geluid van de buzz in een factor van het geluid van de fans uitdruk denk ik dat de buzz een factor 2-3 van het geluid van de fans is.

Dit lijkt me dat dit er niet meer zo maar bijhoort toch? Het lijkt alsof de koelkast aanspringt.
Bij een compleet wit scherm is een buzz goed hoorbaar vaak (ligt ook aan je ge hoor trouwens). Dit is niet echt een 'probleem'. Andere toestelllen zullen dat vergelijkbaar hebben. De fans hoor ik zelf nauwelijks, maar bij iets tot veel wit op het scherm hoor ik ook wel een buzzje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Een buzzje bij een geheel wit scherm zou voor mij ook geen issue zijn. Ik hoor qua buzz echter geen verschil tussen een donkere scene en een wit scherm. Het is continu aanwezig. Behalve het moment dat het scherm even helemaal donker wordt als er van scene gewisseld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darrell schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:33:
[...]

Een buzzje bij een geheel wit scherm zou voor mij ook geen issue zijn. Ik hoor qua buzz echter geen verschil tussen een donkere scene en een wit scherm. Het is continu aanwezig. Behalve het moment dat het scherm even helemaal donker wordt als er van scene gewisseld wordt.
Je zou e-care kunnen bellen. Maar ik gok dat ze zeggen dat het binnen specificatie valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb dit ook af en toe met een oude PX80, als ik dan met de stroomkabel speel is die buzz weg, een heel irritante hoge buzz geluid. Misschien kan je dit ook proberen.

Gisteren trouwens de nieuwe UT50 (50") besteld, komt vanmiddag in huis, ben benieuwd naar het verschil in beeldkwaliteit in de afgelopen 4 jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Met de kabel spelen heeft geen zin en Ecare raadt me aan eerst even terug te gaan naar de handelaar aangezien ik hem pas net heb.

Maar ik vermoed dat het toch met interpretatie te maken heeft. Ik heb boven nu de 42X10 staan (instapmodel van een paar jaar geleden) die al die tijd in de huiskamer heeft gestaan en waar ik nooit last van een buzz had. Ik heb nu toch is met het geluid uit naar de tv staan luisteren en blijkt dat daar nagenoeg hetzelfde geluid uitkomt.
Het zal het verwachtingspatroon zijn wat bij een tv van 600 euro gewoon anders is dan bij een tv van 1700.

Ik kijk het nog even aan. Als ik er niet aan kan wennen breng ik hem terug.
Het geluid lijkt ook iets harder te zijn bij de 50VT50 waardoor het net aan storend wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Darrell op 09-10-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 15:24
Ik heb onlangs mijn P42G20 laten ophalen door E-care, ivm ingebrande logo's Ned1 (veel Olympische Spelen gekeken) en RTL 7. Ik heb geprobeerd te resetten e.d., maar logo's bleven zichtbaar. Ik heb toen E-Care gebeld en foto's opgestuurd. De volgende dag kreeg ik een telefoontje van E-Care met de melding dat dit onder "warranty" valt en dat zij de TV komen ophalen en er vanuit Panasonic een Omruiling/Creditering plaats gaat vinden, voor de verdere afhandeling word ik verwezen naar verkoper.

Vervolgens contact opgenomen met verkoper en er word een RMA aangemaakt. De TV was inmiddels al opgehaald. Uiteindelijk na 4 weken krijg ik bericht van de verkoper: de P42G20 is niet meer leverbaar en ik krijg vanuit Panasonic een creditering van 313 euro (voor een TV die ik 1 jaar en 55 dagen in gebruik heb gehad, aankoopbedrag was 520 euro).

Ik kom terug bij verkoper met voorstel: P42GT30 als vervanger en ik ben bereid een bijbetaling te doen van 150 euro (een ruim verschil tussen het oorspronkelijke aankoopbedrag en de huidige prijs voor de P42GT30 die op tweakers staat [635 euro]). Dit verzoek word afgewezen.

Samengevat: 1 jaar en 55 dagen TV in gebruik, Panasonic/E-Care zegt dat het onder garantie valt. Verkoper wil 313 euro geven en blijft erbij dat dit vanuit Panasonic het maximale is dat eruit te halen valt. Ik heb best goede ervaringen met verkoper, maar vind die 313 euro te weinig omdat ik daar geen nieuwe TV van koop.

Ik hoor graag jullie input over wat ik in deze situatie het beste kan doen? volgens mij heb ik recht op vervangend model (t.w.v. volledig aankoopbedrag) terug. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Binnen de fabrieksgarantie geen genoegen nemen met korting op je aanschafwaarde!! Jouw tv voor aankoopprijs in de min en andere uitzoeken evt met bijbetaling tov wat je betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
binnenkort kan ik een glasvezel boer uitkiezen, waaronder KPN, concept, lijbrandt en onsbrabant. Maar belangrijker op het verlanglijstje staat de 42ST50, die gevoed gaat worden vanaf glas. Is voor jullie nog onderscheid te vinden tussen de verschillende tv signalen en heeft de ST50 nog voorkeur voor een type signaal? Ik probeer het max aan beeld kwaliteit eruit te halen, zonder een wild groei van verschillende kastjes.

Ik kan kiezen uit verschillende signalen:
dvb-c
iptv
of eventuel nog via de coax

eigenlijk een dubbele vraag (glasvezel) maar ik ben beniewd naar de ervaringen van de verschillende signalen op de plasma (in dit geval panasonic!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoelt vast analoge coax, maar DVB-C is toch ook coax?

De kwaliteit hangt af van:
1. De kwaliteit van het geleverde signaal, bij digitale TV hangt dit met name af van de aan een zender toegekende bandbreedte. Die bandbreedte verschilt per kanaal en verschilt per aanbieder. Kijk voor bitrates (voor beeld de MPEG2 video bitrate) op sites als DTVmonitor. Let hierbij natuurlijk wel op het verschil SD/HD kanalen.
2. De kwaliteit van de ontvangers. Mijn mening is echter dat een deugdelijke externe DVB-C of IPTV ontvanger gelijkwaardig beeldniveau zouden moeten halen als de internet DVB-C ontvanger, als deze maar via HDMI aangesloten wordt en er door de ontvanger niet aan het beeld gesleuteld wordt, of dit laatste in ieder geval uit te zetten is. Bij een deugdelijke ontvanger denk ik al snel aan Humax. De UPC Horizon box vind ik ook van goede kwaliteit, evenals de Cisco DVR modellen die voor UPC en Ziggo aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Darrell schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:07:
Met de kabel spelen heeft geen zin en Ecare raadt me aan eerst even terug te gaan naar de handelaar aangezien ik hem pas net heb.

Maar ik vermoed dat het toch met interpretatie te maken heeft. Ik heb boven nu de 42X10 staan (instapmodel van een paar jaar geleden) die al die tijd in de huiskamer heeft gestaan en waar ik nooit last van een buzz had. Ik heb nu toch is met het geluid uit naar de tv staan luisteren en blijkt dat daar nagenoeg hetzelfde geluid uitkomt.
Het zal het verwachtingspatroon zijn wat bij een tv van 600 euro gewoon anders is dan bij een tv van 1700.

Ik kijk het nog even aan. Als ik er niet aan kan wennen breng ik hem terug.
Het geluid lijkt ook iets harder te zijn bij de 50VT50 waardoor het net aan storend wordt.
Ik heb ook thuis een 50VT50 staan en ik heb ook last van de buzz. Bij mij is het ook altijd aanwezig behalve met een geheel zwart scherm. Cerepair is er bij geweet en melde mij dat het zo hoort. Heeft nog een foto genomen van de groene vlek en tot op heden nog niets vernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rikkler schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:51:
Ik heb onlangs mijn P42G20 laten ophalen door E-care, ivm ingebrande logo's Ned1 (veel Olympische Spelen gekeken) en RTL 7. Ik heb geprobeerd te resetten e.d., maar logo's bleven zichtbaar. Ik heb toen E-Care gebeld en foto's opgestuurd. De volgende dag kreeg ik een telefoontje van E-Care met de melding dat dit onder "warranty" valt en dat zij de TV komen ophalen en er vanuit Panasonic een Omruiling/Creditering plaats gaat vinden, voor de verdere afhandeling word ik verwezen naar verkoper.

Vervolgens contact opgenomen met verkoper en er word een RMA aangemaakt. De TV was inmiddels al opgehaald. Uiteindelijk na 4 weken krijg ik bericht van de verkoper: de P42G20 is niet meer leverbaar en ik krijg vanuit Panasonic een creditering van 313 euro (voor een TV die ik 1 jaar en 55 dagen in gebruik heb gehad, aankoopbedrag was 520 euro).

Ik kom terug bij verkoper met voorstel: P42GT30 als vervanger en ik ben bereid een bijbetaling te doen van 150 euro (een ruim verschil tussen het oorspronkelijke aankoopbedrag en de huidige prijs voor de P42GT30 die op tweakers staat \[635 euro]). Dit verzoek word afgewezen.

Samengevat: 1 jaar en 55 dagen TV in gebruik, Panasonic/E-Care zegt dat het onder garantie valt. Verkoper wil 313 euro geven en blijft erbij dat dit vanuit Panasonic het maximale is dat eruit te halen valt. Ik heb best goede ervaringen met verkoper, maar vind die 313 euro te weinig omdat ik daar geen nieuwe TV van koop.

Ik hoor graag jullie input over wat ik in deze situatie het beste kan doen? volgens mij heb ik recht op vervangend model (t.w.v. volledig aankoopbedrag) terug. Klopt dit?
panasonic crediteert het inkoopbedrag aan de retailer. Jij zou dus voor dat INKOOPbedrag een TV kunnen uitzoeken. Als je retailer alleen het inkoopbedrag wil vergoeden....dan is dat au. Maar probeer daar eens te regelen of je voor dat inkoopbedrag een tv kan uitzoeken (dat scheelt best wel wat). Inkoop van mijn vt30 was 1600 euro (retail 2000) toen. Inkoop vt50 is ook 1600 euro. Dus kon ik 1 op 1 omruilen bij mijn retailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Adlermann schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:23:
[...]

panasonic crediteert het inkoopbedrag aan de retailer. Jij zou dus voor dat INKOOPbedrag een TV kunnen uitzoeken. Als je retailer alleen het inkoopbedrag wil vergoeden....dan is dat au. Maar probeer daar eens te regelen of je voor dat inkoopbedrag een tv kan uitzoeken (dat scheelt best wel wat). Inkoop van mijn vt30 was 1600 euro (retail 2000) toen. Inkoop vt50 is ook 1600 euro. Dus kon ik 1 op 1 omruilen bij mijn retailer.
Handig trucje van de verkoper. Dubbele verkoopwinst eruit slepen terwijl Panasonic gewoon een "nieuwe tv" levert aan de winkel die de garantie hoort af te handelen. Wat een boefjes :N

Doen jullie aan externe trucjes om het beeld van de tv beter te maken?

Na wat lezen heb ik een 6500K lamp van 8 watt achter de tv gehangen en dit bevalt mij goed. De kamer volledig mat zwart schilderen gaat me iets te ver. Ik zit wel te denken aan een mat zwarte achtergrond voor de tv.

Panasonic mag de tv's van mij ook mat zwart maken, dat moderne glimmende gedoe is niet heel optimaal voor de beeldkwaliteit omdat het licht weerkaatst. Ook moeten ze dat indicatielampje uit het zicht halen of gewoon weg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een zwart plakkertje op maat knippen en aanbrengen doet wonderen. ;) Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het indicatielampje waarderen, zeker als er bijvoorbeeld opnames of herinneringen ingepland staan, waarbij het lampje oranje kleurt. Tja, dat glimmende gedoe... dat was volgens mij in 2009 al niet modern meer. Hopelijk ziet Panasonic dit ook eens in.

Externe truukjes doe ik niet, behalve tijdens het TV kijken de luxaflex voor de ramen op het zuiden (direct achter de TV) dicht doen. De TV is een aanvulling op mijn woonomgeving en niet andersom.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

Ik zie het alleen op witte achtergronden als ik er echt op let,met een foto zal het wel niet eens te zien zijn.
Als het niet erger wordt dan dit vind ik het okey. Zal vanavond ff foto proberen na (fuckin') goeie tijden.
Heb je nog een foto gemaakt? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:35:
Een zwart plakkertje op maat knippen en aanbrengen doet wonderen. ;) Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het indicatielampje waarderen, zeker als er bijvoorbeeld opnames of herinneringen ingepland staan, waarbij het lampje oranje kleurt. Tja, dat glimmende gedoe... dat was volgens mij in 2009 al niet modern meer. Hopelijk ziet Panasonic dit ook eens in.

Externe truukjes doe ik niet, behalve tijdens het TV kijken de luxaflex voor de ramen op het zuiden (direct achter de TV) dicht doen. De TV is een aanvulling op mijn woonomgeving en niet andersom.

[...]

Heb je nog een foto gemaakt? Ben benieuwd.
Heb wat foto's proberen te maken maar daarop was het niets te zien.
Na 1 dag geen rtl 4 en 4 uurtjes schuifbalk was het weer weg.
Toch lijkt rtl 4 het meest hardnekkige logo.
Heb regelmatig history channel een paar uur aan staan en dit logo geeft geen retentie.
Waarschijnlijk geven rtl 5 en sbs 6 ookwel retentie maar dat staat haast nooit op.
Anyway het is acceptabel allemaal aangezien het wel weer weg gaat.

Ik zit ook regelmatig een paar uur te gamen maar heb nog geen retentie gezien van levensbalken e.d

Moet ik trouwens die pixel orbiter wel of niet aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bij gamen heb ik het ook nooit. TV staat dan wel op 'Spel'. Kan dit er iets mee te maken hebben? Bij normaal tv kijken staat de tv op 'True Cinema'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:00:
Bij gamen heb ik het ook nooit. TV staat dan wel op 'Spel'. Kan dit er iets mee te maken hebben? Bij normaal tv kijken staat de tv op 'True Cinema'.
Ik gebruik die ook beide, weet niet of het iets uitmaakt.
Spelmode is meer om inputlag terug te dringen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Heb wat foto's proberen te maken maar daarop was het niets te zien.
Na 1 dag geen rtl 4 en 4 uurtjes schuifbalk was het weer weg.
Toch lijkt rtl 4 het meest hardnekkige logo.
Heb regelmatig history channel een paar uur aan staan en dit logo geeft geen retentie.
Waarschijnlijk geven rtl 5 en sbs 6 ookwel retentie maar dat staat haast nooit op.
Anyway het is acceptabel allemaal aangezien het wel weer weg gaat.

Ik zit ook regelmatig een paar uur te gamen maar heb nog geen retentie gezien van levensbalken e.d

Moet ik trouwens die pixel orbiter wel of niet aanzetten?
Nou... als het niet lukt een foto ervan te maken dan stelt het weinig voor hoor. Lijkt me inderdaad acceptabel. :)

Bij pixel orbiter kan ik op mijn ST50 kiezen tussen "auto" en "aan". Auto kiest zelf het moment om de pixel orbiter aan te zetten zodra het beeld daarom vraagt en het mogelijk is. Althans, dat die theorie heb ik mezelf maar wijsgemaakt op basis van de geweldige volzin in de manual "Auto: Werkt alleen automatisch voor de geschikte beelden en u zult zelden het trillen opmerken." :?

Met andere woorden ik kan kiezen tussen: aan of aan :) Gelukkig stoort het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:43:
[...]

Nou... als het niet lukt een foto ervan te maken dan stelt het weinig voor hoor. Lijkt me inderdaad acceptabel. :)

Bij pixel orbiter kan ik op mijn ST50 kiezen tussen "auto" en "aan". Auto kiest zelf het moment om de pixel orbiter aan te zetten zodra het beeld daarom vraagt en het mogelijk is. Althans, dat die theorie heb ik mezelf maar wijsgemaakt op basis van de geweldige volzin in de manual "Auto: Werkt alleen automatisch voor de geschikte beelden en u zult zelden het trillen opmerken." :?

Met andere woorden ik kan kiezen tussen: aan of aan :) Gelukkig stoort het me niet.
valt inderdaad wel wel mee ja,tis dat ik erop zat te letten.
die pixel orbiter zet ik dan aan ipv aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
Adlermann schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:38:
[...]

Normale gang van zaken. Ik heb wel gewoon een nieuw scherm gekregen nadat ik dode subpixels had.
Ik heb net een telefoontje gehad, er wordt morgen een nieuw toestel gebracht.
Klasse service hoor, niet verwacht.

Ongelooflijk hoe een paar defecte pixels je kijkplezier kunnen bederven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van de gt50 42" en heb nog wel wat last van de 50 hz bug, dus bij snelle bewegende camera beelden word het beeld wat dubbel/wazig. ik heb ifc op minimum.

Zijn er meer mensen die er last van hebben of moet ik ermee terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:55:
Ik ben in het bezit van de gt50 42" en heb nog wel wat last van de 50 hz bug, dus bij snelle bewegende camera beelden word het beeld wat dubbel/wazig. ik heb ifc op minimum.

Zijn er meer mensen die er last van hebben of moet ik ermee terug naar de winkel?
Bij snel bewegende beelden (bijv. voetbalwedstrijden) moet je IFC op uit zetten. Als ik het journaal kijk of bijv. RTL Z dan zet ik IFC op minimum. Moet je voor de gein eens kijken wat een verschil dat maakt bij de balk onderin van RTL Z waar de beursnieuwtjes staan. Op 'uit' is het wazig en op 'minimum' ineens haarscherp. Grappig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Bij snel bewegende beelden (bijv. voetbalwedstrijden) moet je IFC op uit zetten. Als ik het journaal kijk of bijv. RTL Z dan zet ik IFC op minimum. Moet je voor de gein eens kijken wat een verschil dat maakt bij de balk onderin van RTL Z waar de beursnieuwtjes staan. Op 'uit' is het wazig en op 'minimum' ineens haarscherp. Grappig! :)
Ja klopt, was mij ook al opgevallen..vandaar dat ik ifc op minimum heb. Maar jij hebt dus ook bij snelle camera bewegingen dat het beeld wat dubbel word vooral bij gezichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik vraag me dus echt af wat mensen hier zitten te neuten over dat indicatielampje...Je gaat me toch niet wijsmaken dat het zo fel opvalt? Zelfs de chrome omlijsting stoort me zelfs in fel zonlicht niet eens...Maar ja, ik koop een TV dan ook om naar films en series etc te kijken, misschien dat het me daarom allemaal niet stoort. Ik heb zelfs tijdens het afkuisen van het scherm een redelijke diepe kras gevonden op het scherm. Zelfs dat stoort mijn kijkplezier niet eens, ondanks ik weet dat het er is. Aan de andere kant heb ik tot nu toe GEEN enkel gemeld probleem ontdekt op onze VT50. Wat een beauty is het toch. Mijn vriendin verklaarde me voor gek toen ik een tv van 2000 euro wilde kopen, maar nu zou ze hem zelfs voor het dubbele van de prijs niet meer kwijt lol :+

[ Voor 40% gewijzigd door Acemath op 12-10-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acemath schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:46:
Ik vraag me dus echt af wat mensen hier zitten te neuten over dat indicatielampje...Je gaat me toch niet wijsmaken dat het zo fel opvalt? Zelfs de chrome omlijsting stoort me zelfs in fel zonlicht niet eens...Maar ja, ik koop een TV dan ook om naar films en series etc te kijken, misschien dat het me daarom allemaal niet stoort. Ik heb zelfs tijdens het afkuisen van het scherm een redelijke diepe kras gevonden op het scherm. Zelfs dat stoort mijn kijkplezier niet eens, ondanks ik weet dat het er is. Aan de andere kant heb ik tot nu toe GEEN enkel gemeld probleem ontdekt op onze VT50. Wat een beauty is het toch. Mijn vriendin verklaarde me voor gek toen ik een tv van 2000 euro wilde kopen, maar nu zou ze hem zelfs voor het dubbele van de prijs niet meer kwijt lol :+
Ik heb er echt geen problemen mee. Maar als ik goed verduister (klein beetje licht nog) dan is het lampje welopeens vrij aanwezig. Maar niet echt een issue. De vers ontstane groene blobs zodra ik door de 1000 uur heen ging storen me meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net de review van de ST50 en dat lijkt me een goede nieuwe TV voor thuis. Maar ik dacht dat de duurdere LED TV's tegenwoordig net zo goed waren als plasma, of vloek ik nu in de kerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeWellWasted
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-02 11:12
uit de 50ST review:
Helaas kan de tv niet de volledige kleurresolutie van een 4:4:4-ingangssignaal weergeven. Films op blu-ray- en dvd-schijfjes zijn opgeslagen met 4:2:0-compressie, maar bij games of als de tv als monitor wordt gebruikt, kan dat een probleem zijn. Bij snel bewegende games zal het niet echt opvallen, maar in specifieke gevallen kunnen bijvoorbeeld kleine letters hierdoor wat scherpte verliezen. De VT50 en de GT50 zijn uitgerust met de 1080p Pure Direct-optie en kunnen dus wel een 4:4:4-yuv-signaal correct weergeven.
Ik had men keuze al op de ST50 laten vallen maar na het lezen van dit twijfel ik weer.
Ik zou namelijk men scherm oa graag als PC scherm gebruiken om te pokeren vanuit de sofa, die "kleine lettertjes" zijn dan men Holdem manager stats. Iemand hier ervaring mee ?
Ook zag ik regelmatig meldingen van retentie, is mijn pokerplan eigenlijk wel doenbaar op plasma schermen?
De gebruikte kleuren van de tafels en men stats zijn wel instelbaar.
alle bedenkingen zijn welkom...
Pagina: 1 ... 45 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.