Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 13:36
Hier nog een interessante review van de 42" ST50:
http://blog.szynalski.com...-tx-p42-st50-e-plasma-tv/

vraagjes:
  • Is de reflectie van het scherm acceptabel met een flink panorama raam aan de zijkant (dus 90 graden)
  • Speelt het ding MKV met dts af, en kun je geluid bitstreamen naar de versterker met HDMI?
  • Ik las wat over een gezoem van het scherm bij heldere scenes, heeft iemand hier er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2D Settings for Panasonic TX-P42ST50
hdtvtest.co.uk

Viewing Mode: True Cinema
Contrast: set to max then reduce by 14
Brightness: default
Colour: reduce by 2 from default
Sharpness: 0 or 1 click from the left
Vivid Colour: Off
CATS: Off
P-NR: Off

Advanced Settings
White Balance: 3 -2 4 0 -5 -4
Colour Mgmt: -9 -2 0 11 -6 3 0 0 5
Gamma: 2.4
24p Smooth Film: Off (for Blu-ray)
Intelligent Frame Creation: Off, Min if you have trouble with double images on 50hz
16:9 Overscan: Off
Pixel Orbiter: Auto

Heb deze waarden overgenomen. Alleen de white balance niet, die klopte van geen kant. Echter de kleurbeheer gegevens ingevuld en het beeld ziet er toch beter uit. Betere skintones... waren eerst een beetje rodig in true cinema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Adlermann schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:05:
[...]

Dat klinkt als dat IFC op maximum staat :)

Zet het eens uit of op min.
Ik neem aan dat dit slaat op het "zweverige" beeld. Iemand nog enig idee wat te doen aan de schokkende bal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:14
Malt007 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:09:
[...]

Ik neem aan dat dit slaat op het "zweverige" beeld. Iemand nog enig idee wat te doen aan de schokkende bal?
Hetzelfde. Beide kunnen daardoor veroorzaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Phorze schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:15:
Hier nog een interessante review van de 42" ST50:
http://blog.szynalski.com...-tx-p42-st50-e-plasma-tv/

vraagjes:
  • Is de reflectie van het scherm acceptabel met een flink panorama raam aan de zijkant (dus 90 graden)
  • Speelt het ding MKV met dts af, en kun je geluid bitstreamen naar de versterker met HDMI?
  • Ik las wat over een gezoem van het scherm bij heldere scenes, heeft iemand hier er last van?
• Ja, ik heb nauwelijks reflectie.
• Geen idee, heb daar geen verstand van.
• Ik vind het zelf meevallen als mijn geluid op 5 staat en er is een heel wit beeld dan zoemt het minimaal (zit er 2 meter vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 03:49
Is het trouwens nuttig om de slides van D-Nice te runnen en dan gewoon de True Cinema preset te draaien of desnoods de AVS HD709 disc te runnen voor eigen kalibratie?

Het heeft immers geen nut om zijn instellingen 1 op 1 over te nemen. Verschil met US set is namelijk erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:30:
[...]

Neem even contact op met de helpdesk van de Harmony, die weten zeker de oplossing.succes.
Dank voor je feedback. Prima support van de Logitech Harmony helpdesk en werkt nu "prima de luxe". Nu nog beetje handige software voor OSX en ook de Mac gebruikers zijn helemaal in bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
ik ga morgen mijn tv ( samsung d6200 ) terug brengen naar scheer en foppen waar ik een nieuwe tv mag uitkiezen.....nou is mijn oog gevallen op de panasonic 42ST50......maar als ik dit forum doorlees dan begin ik toch wel erg te twijvelen ivm banding,retentie,inbranden enz enz .....

ik kijk savonds vaak gewoon tv...rtl boulevard,het nieuw op rtl 4,gtst,,endan afhankelijk van de dag een film of een serie wat ik leuk vind......moet ik me nou bij voorbaad al zorgen gaan maken om al die dingen zoals banding,inbranden,retentie enz enz??? ik kijk minimaal 6 tot 8 uurtjes tv per avond,soms iets langer...ik wil natuurlijk niet dat bijvoorbeeld het logo van veronica inbrand/is te zien als ik bijvoorbeeld sbs 6 aan het kijken ben..

de ene film/serie vult het hele scherm en de andere weer niet!! banding is toch dat je de zwarte balken ziet aan de onder&boven kant?

kan iemand me uit leggen wat banding,retentie precies is??

ik ben echt een leek als het op tv,s aankomt en de verkoper van scheer en foppen vertelde me dat ik niet bang hoeft te zijn voor inbranden,,hij zij ja laat je de tv 2 dagen op het zelfde beeld staan dan brand de tv in en hij had me idd gewaarschuwd dat je de eerste 200 uur de instellingen niet al te hoog moet houden ( of de tv gewoon op de instelling laat staan zoals het uit de doos komt )

ik kijk trouwens HD tv van upc via de mediabox

alvast bedankt...

[ Voor 1% gewijzigd door joey82 op 20-06-2012 22:49 . Reden: typ foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Als je wat googled op die termen zul je al snel vinden wat het betekent. Daarnaast heeft de verkoper gelijk wat betreft de eerste 200 uur maar ik zou niet de fabrieksinstellingen gebruiken maar je contrast tot ongeveer 1/3 terugschroeven om eventueel inbranden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
SanduTje schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:29:
Als je wat googled op die termen zul je al snel vinden wat het betekent. Daarnaast heeft de verkoper gelijk wat betreft de eerste 200 uur maar ik zou niet de fabrieksinstellingen gebruiken maar je contrast tot ongeveer 1/3 terugschroeven om eventueel inbranden te voorkomen.
ik heb een review gevonden waar het volgende in stond...

[Added Jun 18 2012:] Burn-in. After about a month of watching a 24-hour news channel for 2-3 hours a day, the channel logo is now permanently visible in light grey when you display a uniform background (especially on white).

dus na 2 a 3 uurtjes per dag al een logo dat is ingebrand!!

en ik las ook het volgende over dat de tv een irritant geluid kan maken...

Noise. First, the good news. Unlike last year’s Panasonic 42” plasmas, this model has no fans (bigger versions do have them). The bad news is that there is a buzzing sound (voltage transformers?) which ranges from inaudible to easily audible (this is when the TV is displaying bright images). At its worst, I can easily hear it in a quiet room at a distance of about 3 meters. The noise is not very high-pitched, so the annoyance factor is not high, in my opinion.

dus geen ventilatoren meer maar wel een irritant buzzing geluid.....

zijn er mensen die al een 42st50 hebben staan die dit irritante geluid ook horen en is het echt heel storend of valt dat wel mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 50st50 en hoor wel buzzing, maar dat is alleen als t geluid uitstaat, dus voor mij totaal niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:34:
ik heb een 50st50 en hoor wel buzzing, maar dat is alleen als t geluid uitstaat, dus voor mij totaal niet storend.
oke en geen last van inbranden en al dat soort rare dingen waar een plasma last van kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:23:
ik ga morgen mijn tv ( samsung d6200 ) terug brengen naar scheer en foppen waar ik een nieuwe tv mag uitkiezen.....nou is mijn oog gevallen op de panasonic 42ST50......maar als ik dit forum doorlees dan begin ik toch wel erg te twijvelen ivm banding,retentie,inbranden enz enz .....

ik kijk savonds vaak gewoon tv...rtl boulevard,het nieuw op rtl 4,gtst,,endan afhankelijk van de dag een film of een serie wat ik leuk vind......moet ik me nou bij voorbaad al zorgen gaan maken om al die dingen zoals banding,inbranden,retentie enz enz??? ik kijk minimaal 6 tot 8 uurtjes tv per avond,soms iets langer...ik wil natuurlijk niet dat bijvoorbeeld het logo van veronica inbrand/is te zien als ik bijvoorbeeld sbs 6 aan het kijken ben..

de ene film/serie vult het hele scherm en de andere weer niet!! banding is toch dat je de zwarte balken ziet aan de onder&boven kant?

kan iemand me uit leggen wat banding,retentie precies is??

ik ben echt een leek als het op tv,s aankomt en de verkoper van scheer en foppen vertelde me dat ik niet bang hoeft te zijn voor inbranden,,hij zij ja laat je de tv 2 dagen op het zelfde beeld staan dan brand de tv in en hij had me idd gewaarschuwd dat je de eerste 200 de instellingen niet al te hoog moet houden ( of de tv gewoon op de instelling laat staan zoals het uit de doos komt )

ik kijk trouwens HD tv van upc via de mediabox

alvast bedankt...
Gewoon de st50 nemen.

1) Nee je hoeft je geen zorgen te maken over inbranden. Je kan gewoon je series en films e.d. kijken. Retentie is wat anders. Dat is het nagloeien/naijlen. Dat trekt vanzelf weg. Retentie ga je krijgen met een plasma, 100%. Maar dat is geen probleem, zie je nauwelijks en het trekt weg!

2) Die zwarte balken is geen banding, dat is gewoon de beeldverhouding. Wat bij de 50 serie als banding wordt bedoeld (het is geen banding eigenlijk) is dat er op een volledig grijs scherm wat lichte contrastverschillen zijn aan de rechterkant van het scherm. Valt meestal niet eens op.

Echte LCD banding is dat is bij de kleurrproductie is misgaat en je dus echte verschillende opvallende kleurovergangen krijgt ipv smooth gradients.

3) buzzing ga je bij een plasma ook krijgen. Dat is bij een volledig wit beeld een zeer licht zoemend geluid. Met het geluid aan hoor je het nauwelijks. (je gaat het wel horen). Maar dat is alleen bij een volledig wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Adlermann schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:38:
[...]

Gewoon de st50 nemen.

1) Nee je hoeft je geen zorgen te maken over inbranden. Je kan gewoon je series en films e.d. kijken. Retentie is wat anders. Dat is het nagloeien/naijlen. Dat trekt vanzelf weg. Retentie ga je krijgen met een plasma, 100%. Maar dat is geen probleem, zie je nauwelijks en het trekt weg!

2) Die zwarte balken is geen banding, dat is gewoon de beeldverhouding. Wat bij de 50 serie als banding wordt bedoeld (het is geen banding eigenlijk) is dat er op een volledig grijs scherm wat lichte contrastverschillen zijn aan de rechterkant van het scherm. Valt meestal niet eens op.

Echte LCD banding is dat is bij de kleurrproductie is misgaat en je dus echte verschillende opvallende kleurovergangen krijgt ipv smooth gradients.

3) buzzing ga je bij een plasma ook krijgen. Dat is bij een volledig wit beeld een zeer licht zoemend geluid. Met het geluid aan hoor je het nauwelijks. (je gaat het wel horen). Maar dat is alleen bij een volledig wit scherm.
blijf je dat retentie telkens houden dan? of heb je daar na een tijdje geen last meer van?

ik las hier ook dat sommige mensen last hadden bij het kijken van voetbal dat de bal niet vloeiend door het scherm gaat.....hoe zit dat dan? endat je de ondertiteling vaak nog ziet op zwarte balken??

sorry voor al die vragen!! maar als ik antwoorden zoek via google is het veelal in het engels endat is niet mijn sterkste punt....vandaar dat ik het allemaal hier vraag....

[ Voor 12% gewijzigd door joey82 op 20-06-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:44:
[...]

blijf je dat retentie telkens houden dan? of heb je daar na een tijdje geen last meer van?

ik las hier ook dat sommige mensen last hadden bij het kijken van voetbal dat de bal niet vloeiend door het scherm gaat.....hoe zit dat dan? endat je de ondertiteling vaak nog ziet op zwarte balken??

sorry voor al die vragen!! maar als ik antwoorden zoek via google is het veelal in het engels endat is niet mijn sterkste punt....vandaar dat ik het allemaal hier vraag....
Retentie wordt wel minder na verloop van tijd maar gaat niet weg. Bij mij gat de bal gewoon vloeiend hoor.

Ondertiteling in de zwarte balken zit in het bronmateriaal. En zwarte balken zijn meestal juist goed. Dan wordt alles in de juiste verhouding uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Adlermann schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:19:
[...]

Retentie wordt wel minder na verloop van tijd maar gaat niet weg. Bij mij gat de bal gewoon vloeiend hoor.

Ondertiteling in de zwarte balken zit in het bronmateriaal. En zwarte balken zijn meestal juist goed. Dan wordt alles in de juiste verhouding uitgezonden.
dus ik hoef als ik hem uit de doos haal geen speciale instellingen aan of uit te zetten?

ik snap dat retentie en banding nog niet helemaal.....

retentie is het na gloeien/ijlen van....??? en banding ik heb er een plaatje van gevonden

http://www.google.nl/imgr...&ved=0CIwBEPUBMAk&dur=110

dat vind ik toch wel irritant....zou je dan met tv kijken met lichte reclames bijvoorbeeld daar last van kunnen hebben ( banding / retentie ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
bij jou gaat de bal gewoon vloeiend:) jij hebt ook een ST50? en heb je speciale instellingen gedaan.....aan of uit gezet/bij gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat plaatje met banding is wel typisch een LCD scherm zeg :) Volgens mij gaat het met name om dit effect, waarin kleurgradaties niet optimaal zijn. Dit zul je zelden zo aantreffen, tenzij je matige kwaliteit divx dingen kijkt. Sowieso zien stilstaande afbeeldingen er trouwens een stuk ernstiger uit.

Inbranden: ik ben mijn G15 en V20 gewoon gaan gebruiken, nergens op gelet behalve stilstaande beelden en heb echt nergens last van. Ook niet retentie, al zal dat er vast lichtjes zitten als ik toch nog eens een egaal beeld op zet en er een paar seconden naar zoek... maar waarom zou ik? :)

Kijk overigens maar weinig naar TV zenders, dat zal best een positieve factor hierin zijn. Hierin geldt natuurlijk ook dat je geen pech moet hebben. Volgens mij hebben de meesten hier in praktijk en bij normaal gebruik geen last van.

-
wat vloeiendheid betreft: de opnames zijn nu eenmaal niet vloeiend, dus echt goed zal dat niet gaan worden tot men na The Hobbit massaal naar 48p overstapt. Met beeldverwerking kun je de vloeiendheid verbeteren door beelden te berekenen, maar daar zul je de nodige bijwerkingen bij gaan zien omdat er nu eenmaal informatie wordt bedacht die er niet is. Voor mij weegt de extra vloeiendheid niet op tegen de artifacts, maar dat is een eigen afweging en een instelling die je er in elk goed toestel automatisch bij krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door mr.paaJ op 21-06-2012 00:36 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
mr.paaJ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:23:
Dat plaatje met banding is wel typisch een LCD scherm zeg :) Volgens mij gaat het met name om dit effect, waarin kleurgradaties niet optimaal zijn. Dit zul je zelden zo aantreffen, tenzij je matige kwaliteit divx dingen kijkt. Sowieso zien stilstaande afbeeldingen er trouwens een stuk ernstiger uit.

Inbranden: ik ben mijn G15 en V20 gewoon gaan gebruiken, nergens op gelet behalve stilstaande beelden en heb echt nergens last van. Ook niet retentie, al zal dat er vast lichtjes zitten als ik toch nog eens een egaal beeld op zet en er een paar seconden naar zoek... maar waarom zou ik? :)

Kijk overigens maar weinig naar TV zenders, dat zal best een positieve factor hierin zijn. Hierin geldt natuurlijk ook dat je geen pech moet hebben. Volgens mij hebben de meesten hier in praktijk en bij normaal gebruik geen last van.

-
wat vloeiendheid betreft: de opnames zijn nu eenmaal niet vloeiend, dus echt goed zal dat niet gaan worden tot men na The Hobbit massaal naar 48p overstapt. Met beeldverwerking kun je de vloeiendheid verbeteren door beelden te berekenen, maar daar zul je de nodige bijwerkingen bij gaan zien omdat er nu eenmaal informatie wordt bedacht die er niet is.
oke..ik denk ook wel dat het de st50 gaat worden......maar je leest op internet ook zoveel negatieve dingen dat ik wel een beetje bang ben om een nieuwe tv uit te kiezen vooral omdat ik met de samsung d6200 al zoveel pech heb gehad...

ik hoef als ik de tv uitpak dus niet veel te veranderen aan de instellingen zodat het allemaal lekker vloeiend looopt...

een paar pagina,s terug op dit forum zijn er wat mensen die last hadden tijden het kijken van voetbal dat het niet helemaal vloeiend liep endan wat instellingen veranderd hadden en het beeld deed het dan beter!!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Standaard staat Intelligent Frame Creation aan, die zou ik zelf uit zetten (of misschien op minimaal) maar daar kun je dus zelf mee experimenteren.

Verder zit je met de standaard (True) Cinema setting en Warme kleur instelling meestal al redelijk nauwkeurig.
Wil je het echt goed (laten) afstellen dan zul je nog iets door moeten sparen voor de GT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
mr.paaJ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:41:
Standaard staat Intelligent Frame Creation aan, die zou ik zelf uit zetten (of misschien op minimaal) maar daar kun je dus zelf mee experimenteren.

Verder zit je met de standaard (True) Cinema setting en Warme kleur instelling meestal al redelijk nauwkeurig.
Wil je het echt goed (laten) afstellen dan zul je nog iets door moeten sparen voor de GT50.
ten eerste wil ik ff bedanken voor alle info ondanks mijn dubbele vragen ( komt mede omdat ik op tv gebied echt een noob ben en ik hou de laatste tijd niet meer zoveel vast )

maargoed

ik ben niet zo kieskeurig om alles in te stellen maar t moet gewoon goed zijn:)

wat is dat Intelligent Frame Creation eigenlijk precies....op showmodellen staat dit vaak aan ( dan loopt het beeld volgens de demo mooier/soepeler ) is dit niet altijd zo dan? ik vraag me af waarom ze zo,n optie er dan inzetten!!?? of is dat een domme gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31

MazeWing

The plot thickens...

joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:47:
[...]

ten eerste wil ik ff bedanken voor alle info ondanks mijn dubbele vragen ( komt mede omdat ik op tv gebied echt een noob ben en ik hou de laatste tijd niet meer zoveel vast )

maargoed

ik ben niet zo kieskeurig om alles in te stellen maar t moet gewoon goed zijn:)

wat is dat Intelligent Frame Creation eigenlijk precies....op showmodellen staat dit vaak aan ( dan loopt het beeld volgens de demo mooier/soepeler ) is dit niet altijd zo dan? ik vraag me af waarom ze zo,n optie er dan inzetten!!?? of is dat een domme gedachten?
Frame creation doet precies wat het aangeeft, het maakt nieuwe frames aan. Als een opname 24p is, betekend dit dat er 24 beelden per seconde worden weergegeven. Zet je IFC (Intelligent Frame Creation) aan, dat gaat hij er beelden bij maken. Dit doet hij door bijvoorbeeld het verschil tussen frame 1 en frame 2, in een apart nieuw frame te zetten. Dit heeft vaak 2 grote nadelen:
- soap opera effect (de bewegingen gaan te snel en voelen een beetje aan alsof het met een huis-tuin-keuken camera is opgenomen)
- artifacts (storingen in het beeld, vaak rondom bewegende onderwerpen)

IFC op een lage stand kan nog meerwaarde hebben. Mijn inziens is een hoge stand een dikke no-go. Maar het zal voor een gedeelte ook wennen zijn. Ik stoor me namelijk enorm aan de onnatuurlijke bewegingen, etc.

Verder zul je last gaan krijgen van retentie. Ook zul je zien dat de ondertiteling in zwarte balken, een soort gloed achter zal laten. Maar niet elke plasma heeft er evenveel last van. Ik heb 2 plasma's gehad. De samsung c7700 en de panasonic VT30. Beide hadden toch aardig last van retentie. Vaak maakt het verschil in grootte van het scherm ook uit. Zo is bekend dat de VT30 in 65 inch hier aanzienlijk minder last van heeft. Zelfde als de 64 inch Samsung plasma schermen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
MazeWing schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 01:29:
[...]

Frame creation doet precies wat het aangeeft, het maakt nieuwe frames aan. Als een opname 24p is, betekend dit dat er 24 beelden per seconde worden weergegeven. Zet je IFC (Intelligent Frame Creation) aan, dat gaat hij er beelden bij maken. Dit doet hij door bijvoorbeeld het verschil tussen frame 1 en frame 2, in een apart nieuw frame te zetten. Dit heeft vaak 2 grote nadelen:
- soap opera effect (de bewegingen gaan te snel en voelen een beetje aan alsof het met een huis-tuin-keuken camera is opgenomen)
- artifacts (storingen in het beeld, vaak rondom bewegende onderwerpen)

IFC op een lage stand kan nog meerwaarde hebben. Mijn inziens is een hoge stand een dikke no-go. Maar het zal voor een gedeelte ook wennen zijn. Ik stoor me namelijk enorm aan de onnatuurlijke bewegingen, etc.

Verder zul je last gaan krijgen van retentie. Ook zul je zien dat de ondertiteling in zwarte balken, een soort gloed achter zal laten. Maar niet elke plasma heeft er evenveel last van. Ik heb 2 plasma's gehad. De samsung c7700 en de panasonic VT30. Beide hadden toch aardig last van retentie. Vaak maakt het verschil in grootte van het scherm ook uit. Zo is bekend dat de VT30 in 65 inch hier aanzienlijk minder last van heeft. Zelfde als de 64 inch Samsung plasma schermen.
heeft dat IFC dan iets te maken dat de retentie erger word?

ik neem de 42ST50 niet zo heel groot dus....heb ik er dan juist meer of minder kans op?

is retentie echt zo erg dan? of zie je het niet eens echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31

MazeWing

The plot thickens...

joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 01:37:
[...]

ik neem de 42ST50 niet zo heel groot dus....heb ik er dan juist meer of minder kans op?

IFC heeft niets te maken met retentie. Wat wel met retentie te maken heeft is de helderheid van het scherm.
Zet jij de brightness op max (60 volgens mij) dan zul je het veel sneller zien dan met een lagere setting. Zelfde geld voor 3d. Zet maar eens de 3d mode aan en kijk dan maar eens zonder brilletje.

Ik zelf stoorde me behoorlijk aan de retentie. Het feit dat ik na een kwartiertje al een zenderlogo zichtbaar had tijdens het zappen, stoorde me gigantisch. Zelfs mijn vriendin viel het op en stoorde zich er aan. Sinds ik een LED heb ben ik wel "rustiger" tv gaan kijken, zonder me steeds zorgen te maken over zenderlogo's, zwarte balken en andere statische content.

Maar het blijft een persoonlijk iets of je je er wel of niet aan gaat storen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Nu 180 uur op mijn scherm met de slides op stand dynamic.

Gisteren een film gekeken die we hadden opgenomen op SBS +/- 1 1/2 uur met doorspoelen van reclames...... en jah hoor...daar zat dat k*t logo weer in mijn scherm. Heel licht dat wel. Maar het zat er. Dus dezelfde avond de slides er weer over.

En nu weer niets te zien.

Sommige zeggen het niet te zien of te boeien wat image retention betreft op een gegeven moment wordt IR een burn in en aangezien we veel films kijken gaat het toch echt wel opvallen.
Aangezien je toch het meest "normaal" tv kijkt? En je dan image retention op je scherm krijgt van de logo's. Nu is die van SBS wel het ergst veels teveel contrast met dat rood.
Waarom doen ze hier niets aan in Nederland? Als je kijkt naar BBC HD bijvoorbeeld dan is dat veel beter geregeld.

Heb ook al gezocht of er een "kastje" te krijgen is die je tussen het signaal (HDMI) van je UPC box kunt zetten. En dan een bepaald gedeelte van je scherm kunt "blurren". Maar helaas....

Dat zou de uitvinding van de eeuw zijn....Ik weet dat het kan met een PC tv kaart en bepaalde software.

Maar qua beeldkwaliteit blijft de VT50 me telkens weer verbazen.....

[ Voor 32% gewijzigd door wackidth op 21-06-2012 07:24 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

wackidth schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:14:

Heb ook al gezocht of er een "kastje" te krijgen is die je tussen het signaal (HDMI) van je UPC box kunt zetten. En dan een bepaald gedeelte van je scherm kunt "blurren". Maar helaas....

Dat zou de uitvinding van de eeuw zijn....Ik weet dat het kan met een PC tv kaart en bepaalde software.
http://hackaday.com/2012/...crypted-hdmi-connections/

En hier te koop: https://www.adafruit.com/products/609

Lijkt volgens mij aardig op wat jij bedoeld :)
Maar qua beeldkwaliteit blijft de VT50 me telkens weer verbazen.....
Ik ben HEEL benieuwd, krijg de mijne vandaag 8) (net gebeld geworden) morgenvroeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.paaJ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:23:
.
Dat is officieel banding ja. Maar dat is neit wat er met banding op de 50 serie wordt bedoeld. Daar heb je een donkere streep op een grijs scherm staan. Het valt nauwelijks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 05:14:
[...]

IFC heeft niets te maken met retentie. Wat wel met retentie te maken heeft is de helderheid van het scherm.
Zet jij de brightness op max (60 volgens mij) dan zul je het veel sneller zien dan met een lagere setting. Zelfde geld voor 3d. Zet maar eens de 3d mode aan en kijk dan maar eens zonder brilletje.

Ik zelf stoorde me behoorlijk aan de retentie. Het feit dat ik na een kwartiertje al een zenderlogo zichtbaar had tijdens het zappen, stoorde me gigantisch. Zelfs mijn vriendin viel het op en stoorde zich er aan. Sinds ik een LED heb ben ik wel "rustiger" tv gaan kijken, zonder me steeds zorgen te maken over zenderlogo's, zwarte balken en andere statische content.

Maar het blijft een persoonlijk iets of je je er wel of niet aan gaat storen.
Brightness omhoog maakt retentie minder omdat je het contrast lager maakt daardoor. Een hoog contrast geeft de meeste retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Als je "gewoon" geen stomme dingen doet, niet bijzonder kritisch bent en niet al te veel pech hebt, ga je de retentie niet storend vinden. Bedenk even voor jezelf: vond je het storend op je oude CRT-TV? Die had er op zich net zo veel last van, nl.
Mijn P42G30 heeft retentie maar dat valt me alleen in specifieke situaties op en uitsluitend als ik ernaar op zoek ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

als je zo bang bent voor retentie,dan vraag ik me af of een plasma voor je geschikt is...
Ik bedoel anders ga je daar waarschijnlijk alleen maar op letten...

Elke plasma heeft dat namelijk in meer of mindere mate.
Een plasma heeft nou eenmaal helaas meer een gebruiksaanwijzing als een LCD,als je gewoon goed oplet met wat je doet is er weinig aan de hand.H
Het is gewoon belangrijk om vooral de eerste paar honderd het rustig aan te doen,dat is eigenlij de belangrijkste fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik geloof dat retentie en in branden een beetje door elkaar gehaald wordt.

Image retentie is tijdelijk. Bijvoorbeeld bij een tekenfilm, als er een groot zwart vlak lang in beeld is. En direct daarna er een witte achtergrond komt. Dan zie je de contouren van dat vlak nog eventjes.

Inbranden gebeurd vnl. Bij logos. Dus een lange image retention.

Dit kan nog weg als je er snel bij bent dmv slides of de ingebouwde wiper.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wordt retentie ook minder na een 200+ uren kijken of blijft dat gelijk? Ik vraag me ook af hoe storend het nu werkelijk is na een paar weken kijken, wordt het minder of wen je er aan ?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janvanduschoten schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:33:
Wordt retentie ook minder na een 200+ uren kijken of blijft dat gelijk? Ik vraag me ook af hoe storend het nu werkelijk is na een paar weken kijken, wordt het minder of wen je er aan ?
Ja, het wordt iets minder. Maar het valt nauwelijks op hoor..Je ziet echt niet retentie tijdens film kijken oid.

Ik heb het 1x gezien op mijn vt50 in de eerste 200 uur. Dat wa na 8 uur nederland 1 kijken en dan opeens een witte reclame. Toen stond het logo een half uurtje boven in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Is er in de settings niet iets zoals Pixel Orbiter (Anti-Image Retention) ? Die zal toch standaard op enabled staan, niet? Of dit effect heeft weet ik niet (ik heb de tv nog niet…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolv schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:35:
Is er in de settings niet iets zoals Pixel Orbiter (Anti-Image Retention) ? Die zal toch standaard op enabled staan, niet? Of dit effect heeft weet ik niet (ik heb de tv nog niet…)
Ja, maar die doet echt niet veel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackidth schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:10:
Ik geloof dat retentie en in branden een beetje door elkaar gehaald wordt.

Image retentie is tijdelijk. Bijvoorbeeld bij een tekenfilm, als er een groot zwart vlak lang in beeld is. En direct daarna er een witte achtergrond komt. Dan zie je de contouren van dat vlak nog eventjes.

Inbranden gebeurd vnl. Bij logos. Dus een lange image retention.

Dit kan nog weg als je er snel bij bent dmv slides of de ingebouwde wiper.
Klopt natuurlijk:)

:)Burn in is permanent,rententie is tijdelijk en gaat weg naar een bepaalde tijd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Ja, maar die doet echt niet veel hoor :)
Sterker nog,die kan er voor zorgen dat een beeld niet gelijkmaig inbrand zeg maar!omdat deze functie het beeld verplaatst

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen valt niet op.
Want dat doet het echt wel.
Vooral als je films kijkt met bv blauwe lucht in de scene dan zie je de logos zitten. Althans dit was bij de VT30.

Pixel orbiter staat uitgeschakeld bij de THX standen en is ook niet in te schakelen. Dus deze stand sowieso vermijden met normaal tv kijken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Vraag ivm HDMI kabels:
Onze huidige TV is nog zo'n grote 'bak', dus met SCART…
Met de nieuwe tv op komst zou ik me een paar hdmi kabels moeten aanschaffen, maar daar ken ik niks van… dus vraag me af of ik daarbij op iets moet letten. Of zijn zo'n kabels redelijk uniform?
Ik kom er tegen van 1.3 tot 1.5 - en er staat soms ook "Full HD" en "3D" bij… wat heeft dit met de kabel te maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Als je 3d wilt kijken heb je hdmi 1.4 nodig anders 1.3.
Heeft met data snelheden te maken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolv schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:47:
Vraag ivm HDMI kabels:
Onze huidige TV is nog zo'n grote 'bak', dus met SCART…
Met de nieuwe tv op komst zou ik me een paar hdmi kabels moeten aanschaffen, maar daar ken ik niks van… dus vraag me af of ik daarbij op iets moet letten. Of zijn zo'n kabels redelijk uniform?
Ik kom er tegen van 1.3 tot 1.5 - en er staat soms ook "Full HD" en "3D" bij… wat heeft dit met de kabel te maken?!
Dat 3d ect maakt niks uit,een goedkope kabel van b.v de action van zelfs prima full hd uitsturen,mijn advies is,als je geen kabel gebruikt,meer als 2 a 3 meter,gewoon een goedkope nemen.Pas als je echt hele lange kabels nodig hebt,zou ik echt bij de duurdere kijken,omdat je dan wel problemen kan ggaan krijgen als de kabel niet goed afgeschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:45:
Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen valt niet op.
Want dat doet het echt wel.
Vooral als je films kijkt met bv blauwe lucht in de scene dan zie je de logos zitten. Althans dit was bij de VT30.

Pixel orbiter staat uitgeschakeld bij de THX standen en is ook niet in te schakelen. Dus deze stand sowieso vermijden met normaal tv kijken.
Hij staat op auto in thx. En bij overscan aan staat d orbiter ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
3d maakt niet uit? Wel dus met een 1.3 kabel kan ik geen 3d kijken.
De actionist heeft 1.3 kabels en 1.4. En die zijn goed.

Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackidth schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:54:
3d maakt niet uit? Wel dus met een 1.3 kabel kan ik geen 3d kijken.
De actionist heeft 1.3 kabels en 1.4. En die zijn goed.

Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
Ik ziehet nu 8)7 ,iets te snel gereageerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@ adlermann hij staat op auto. Maar staat dus met de meeste content uit. In mijn geval upc box

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Met 16:9 beeldscan? Of een van de zoomstanden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Adlermann schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:52:
[...]

Brightness omhoog maakt retentie minder omdat je het contrast lager maakt daardoor. Een hoog contrast geeft de meeste retentie.
ja wat is het nou..brightness omhoog of omlaag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:59:
ja wat is het nou..brightness omhoog of omlaag???
Staat er toch duidelijk???

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Brad Pitt schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:02:
[...]

Staat er toch duidelijk???
de 1 zegt omhoog de ander zegt omlaag vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:07:
[...]

als je zo bang bent voor retentie,dan vraag ik me af of een plasma voor je geschikt is...
Ik bedoel anders ga je daar waarschijnlijk alleen maar op letten...

Elke plasma heeft dat namelijk in meer of mindere mate.
Een plasma heeft nou eenmaal helaas meer een gebruiksaanwijzing als een LCD,als je gewoon goed oplet met wat je doet is er weinig aan de hand.H
Het is gewoon belangrijk om vooral de eerste paar honderd het rustig aan te doen,dat is eigenlij de belangrijkste fase.
mijn samsung led tv gaat terug naar de winkel waar ik een andere tv mag uitkiezen...de Led heeft bij mij veel last van clouding & backlight nog wat........

wat bedoel je met de eerste paar honderd uur rustig aan doen? moet ik speciale settings doen ofzo?

en nog even een ander vraagje....ik zag veel dingen over THX wat is dat precies en moet dat nou aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:07:
[...]

de 1 zegt omhoog de ander zegt omlaag vandaar
Met brightness omhoog wordt je beeld grijziger, met contrast omlaag minder fel. Brightness laat je het best gewoon rond 0 of misschien iets lager zitten als je goed beeld wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
mr.paaJ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Met brightness omhoog wordt je beeld grijziger, met contrast omlaag minder fel. Brightness laat je het best gewoon rond 0 of misschien iets lager zitten als je goed beeld wil houden.
oke dus wat adlermann zei klopt dus niet want die zei dat t juist omhoog moest!!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:10:
[...]

mijn samsung led tv gaat terug naar de winkel waar ik een andere tv mag uitkiezen...de Led heeft bij mij veel last van clouding & backlight nog wat........

wat bedoel je met de eerste paar honderd uur rustig aan doen? moet ik speciale settings doen ofzo?

en nog even een ander vraagje....ik zag veel dingen over THX wat is dat precies en moet dat nou aan of uit?
Met THX modus geeft je tv het beste beeld volgens de THX standaard. Panasonic betaalt hier veel geld voor, dus ik zet de TV altijd op deze modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
joey82, ik raad je aan om google eens te gebruiken. Bijna al je vragen worden letterlijk beantwoord als je het even intoetst op google.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:26:
[...]

oke dus wat adlermann zei klopt dus niet want die zei dat t juist omhoog moest!!!???
DAt zei ik niet...Lees even goed wat ik zei :)

Ik zei alleen dat een hogere brightness de retentie minder maakt. Dat komt omdat je het zwart minder diep maakt (lees grijziger). Dit heeft als resultaat dat het algemeen contrast omlaag gaat (contrast is aantal stappen tusse nzwart en wit).

Ik leg alleen iets uit. Ik zeg niet hoe jij je tv moet instellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Adlermann op 21-06-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
-

[ Voor 99% gewijzigd door Bacchus op 21-06-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
.

[ Voor 99% gewijzigd door joey82 op 21-06-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Adlermann schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:39:
[...]

DAt zei ik niet...Lees even goed wat ik zei :)

Ik zei alleen dat een hogere brightness de retentie minder maakt. Dat komt omdat je het zwart minder diep maakt (lees grijziger). Dit heeft als resultaat dat het algemeen contrast omlaag gaat (contrast is aantal stappen tusse nzwart en wit).

Ik leg alleen iets uit. Ik zeg niet hoe jij je tv moet instellen.
ja oke...ik vraag ook eigenlijk alleen maar hoe ik t beste de in kan stellen zonder dat ik al te veel last heb van al die dingen die irritant kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, je bent gek :), Ik leg alleen iets uit hoe je rententie kan verminderen. Niet dat het moet. De post boven mij zei dat brightness omlaag moest voor minder retentie. Maar dat klopt niet :)

Contrast moet omlaag voor minder retentie en brightness omhoog.

Mijn advies is: GENIET GEWOON VAN JE TV. Rentie ga je toch niet voorkomen.

edit

lees dit gewoon maar eens.

http://www.avforums.com/home/What-Is-A-Plasma-TV.html

[edit 2]

Je moet brightness van het scherm (lichtopbrengst) en de brightness instelling niet door elkaar halen trouwens. De brighness van het scherm (lichtopbrengst) controleer je met het contrast :)

[ Voor 31% gewijzigd door Adlermann op 21-06-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
LuPo schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:38:
joey82, ik raad je aan om google eens te gebruiken. Bijna al je vragen worden letterlijk beantwoord als je het even intoetst op google.
dan kom ik vaak op engelse site of sites die ik niet begrijp...

en daarbij..ondanks dat ik het soms niet gelijk helemaal goed begrijp legt adlermann het goed uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Saturn gesproken, mijn televisie (65VT50) is vandaag binnen gekomen en kan morgen al geleverd worden! _/-\o_
Dat is binnen 3 weken na bestellen, netjes! d:)b
Nu maar snel op zoek naar een Vogel muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Adlermann schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:44:
[...]

ja, je bent gek :), Ik leg alleen iets uit hoe je rententie kan verminderen. Niet dat het moet. De post boven mij zei dat brightness omlaag moest voor minder retentie. Maar dat klopt niet :)

Contrast moet omlaag voor minder retentie en brightness omhoog.

Mijn advies is: GENIET GEWOON VAN JE TV. Rentie ga je toch niet voorkomen.

edit

lees dit gewoon maar eens.

http://www.avforums.com/home/What-Is-A-Plasma-TV.html

[edit 2]

Je moet brightness van het scherm (lichtopbrengst) en de brightness instelling niet door elkaar halen trouwens. De brighness van het scherm (lichtopbrengst) controleer je met het contrast :)
ja heel leuk die site...zoals ik al eerder vertelde..mijn engels is niet zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik weet dat ik gek ben:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:25:
ja heel leuk die site...zoals ik al eerder vertelde..mijn engels is niet zo goed
Het is toch allemaal reeds tot in den treure verteld nu? Aan, tv kijken, klaar. Retentie hou je sowieso, punt.
ik weet dat ik gek ben:P
Met alle respect maar vind het ondertussen vooral allemaal nogal topic vervuiling worden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
edit:

Google translate zou een van je beste vrienden moeten zijn.

Haha android en engels woordenboek ;)

[ Voor 12% gewijzigd door wackidth op 21-06-2012 18:20 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wackidth schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:31:
Google translate zou been van he beaten vrienden moeten zijn.
Lol, de ironie. Ook maar even door de translate pagina gooien dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Bedankt voor de link....interessant project....open source.... even gevraagd of een blur vakje mogelijk is met dit apparaat, maar helaas. Dit zit er niet in. Wel gevraagd of dit technisch mogelijk is om erin te zetten.
Dit gaan ze uitzoeken.

Nog 1 nachtje slapen........ :z

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 21-06-2012 18:55 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Brad Pitt schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:30:
[...]

Het is toch allemaal reeds tot in den treure verteld nu? Aan, tv kijken, klaar. Retentie hou je sowieso, punt.

[...]

Met alle respect maar vind het ondertussen vooral allemaal nogal topic vervuiling worden op deze manier.
dat is jou probleem....

ik vraag wat ik vragen wil....al moet ik 100 keer het zelfde vragen om het te begrijpen..lekker boeiend...

er hoeft niet gereageerd te worden..

dus zeur niet zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ik denk dat je helemaal niet mag klagen met de hoeveelheid antwoorden dat je hebt gehad gezien het feit dat al je vragen in dit topic alleen al meerdere keren zijn gesteld en beantwoord. Voordat je een vraag hebt kun je natuurlijk ook eerst even zoeken op dit forum of via Google op andere Nederlandse websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
SanduTje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:34:
Ik denk dat je helemaal niet mag klagen met de hoeveelheid antwoorden dat je hebt gehad gezien het feit dat al je vragen in dit topic alleen al meerdere keren zijn gesteld en beantwoord. Voordat je een vraag hebt kun je natuurlijk ook eerst even zoeken op dit forum of via Google op andere Nederlandse websites.
je hoort me toch ook niet klagen ofwel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:20:
al moet ik 100 keer het zelfde vragen om het te begrijpen..lekker boeiend...

er hoeft niet gereageerd te worden..

dus zeur niet zo....
Zo werkt dat hier dus niet, voor de duidelijkheid.

Succes verder, hoop dat men wat eerder nadenkt met helpen, na deze instelling duidelijk te hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Je voelt je althans wel aangevallen wanneer iemand het soort gelijke tegen je zegt.

Ik snap dat wanneer je nieuw hierin bent je alles wilt weten maar het is net zo gemakkelijk om zelf eerst op zoektocht te gaan voordat je voor iedere vraag een bericht plaatst. Veel succes in ieder geval met je aankoop en laat je ook niet te veel leiden door bepaalde berichten. Ga uit van wat je denkt dat goed is en vergeet er vooral niet van te genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Brad Pitt schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:38:
[...]

Zo werkt dat hier dus niet, voor de duidelijkheid.

Succes verder, hoop dat men wat eerder nadenkt met helpen, na deze instelling duidelijk te hebben gemaakt.
ik had toch ak duidelijk gemaakt dat ik dit soort dingen niet snel 1 2 3 snap......sorry hoor dat niet iedereen zo slim is....

zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
SanduTje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:41:
Je voelt je althans wel aangevallen wanneer iemand het soort gelijke tegen je zegt.

Ik snap dat wanneer je nieuw hierin bent je alles wilt weten maar het is net zo gemakkelijk om zelf eerst op zoektocht te gaan voordat je voor iedere vraag een bericht plaatst. Veel succes in ieder geval met je aankoop en laat je ook niet te veel leiden door bepaalde berichten. Ga uit van wat je denkt dat goed is en vergeet er vooral niet van te genieten :)
nee hoor ik voel me niet aangevallen......;)

maargoed....toch bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Maar laten we anders weer even on topic gaan...

Ik ben wel geïnteresseerd in wat mooie foto's van zijn of haar VT50. Dus mocht iemand zich geroepen voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb er toevallig een op mijn iPhone, niet scherp en het is een rommeltje maar je krijg een idee.

Ik wil zaterdag wel even mooie foto's maken hoor.

KNIP...resize je plaatjes eens ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Michael Knight op 22-06-2012 23:00 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen of de beugel van Vogel typeno, VFW165 geschikt is voor de TX-P55VT50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik ga de vraag toch hier stellen. Vandaag is mijn st30 opgehaald door e-care om te crediteren en dus mag ik een nieuwe tv uitkiezen bij de mediamarkt. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de st50. Maar toch zou ik ook een paar lcd tv's aan mijn keuze lijst willen toevoegen. Mede door de banding problemen die ik heb gehad en toch de kans op inbranden (ik had bijvoorbeeld behoorlijke retentie na een aantal keer gamen).

Echter: heeft iemand enig idee welke lcd tv's in de buurt komen van de prijs/kwaliteit verhouden van een st50?
Ik wil zelf bijvoorbeeld ook eens de Sony ex720 in de winkel bekijken, die geeft tenminste ook een behoorlijk uniform beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Donstil schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:44:
Ik heb er toevallig een op mijn iPhone, niet scherp en het is een rommeltje maar je krijg een idee.

Ik wil zaterdag wel even mooie foto's maken hoor.

[afbeelding]
Dat ziet er goed uit Donstil. Mooie set-up.

Is dat de 55"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SanduTje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:04:
[...]

Dat ziet er goed uit Donstil. Mooie set-up.

Is dat de 55"?
Thnx!

55" idd.

Panasonic P55vt50e
Marantz sr5006
Teufel THX Select 2 5.2 SET
Mac Mini 2011

Leuke thuis bio-scoop zo hoor. Tv is nog niet ingespeeld alleen, nu op 30uur. We wonen er nog niet en wil hem liever niet aan hebben als ik er dagen niet kom.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik heb dit forum is doorgespit en kom toch veel problemen tegen met plasmas,,inbranden enzo..retentie.banding enz enz

geeft goede hoop voor de 42st50 >:) :9 :+

[ Voor 3% gewijzigd door joey82 op 21-06-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:42:
ik heb dit forum is doorgespit en kom toch veel problemen tegen met plasmas,,inbranden enzo..retentie.banding enz enz

geeft goede hoop voor de 42st50 >:) :9 :+
retentie is niet blijvend... Dat trekt 9 van de 10 keer weer weg. Inbranden voorkomen is gewoon een kwestie van niet een dag lang dezelfde zender kijken of zorgen dat je de tv stand-by zet als je weet dat je ff geen tv kijkt. Banding ben ik op mijn gekalibreerde VT30 nog niet tegen gekomen.

In het begin zag ik wel eens een logo of een menu als ik het beeld te lang stil had laten staan (menubalk van FIFA12 bijvoorbeeld) maar de ingebouwde slider werkt dan goed en dan is het zo weg.

Zoals meerdere mensen al hebben aangegeven: retentie heb je met iedere plasma tv maar dat is te voorkomen door een beetje verstandig met je tv om te gaan. Banding heeft niet iedere tv en heb je dat wel en stoor je eraan dan bel je je leverancier want je hebt garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 17:35
Voor de koopjesjagers:
Samsung SSG-P41002/XC 3D-Active-Shutter-Brille, 2 3D brillen, bij amazon.de aan 33 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Afbeeldingslocatie: http://i1155.photobucket.com/albums/p556/wackid/IMG_20120622_081748.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1155.photobucket.com/albums/p556/wackid/IMG_20120622_081843.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1155.photobucket.com/albums/p556/wackid/IMG_20120622_081955.jpg

Hier ook nog ff de verschillen tussen meegeleverde bril en de oplaadbare.

De Firmware heeft een update gehad naar 1.621 met omschrijving pal21??

Het enig verschil wat ik nu zie is dat de viera connect banner anders is.

Ruimte tussen bezel en scherm heeft te maken met Zen tv

[ Voor 32% gewijzigd door wackidth op 22-06-2012 09:00 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
joey82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:42:
ik heb dit forum is doorgespit en kom toch veel problemen tegen met plasmas,,inbranden enzo..retentie.banding
Inbranden is zeldzaam, enige retentie is fact-of-life, banding is vooral een LCD-probleem. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online
Spurlie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:02:
Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik ga de vraag toch hier stellen. Vandaag is mijn st30 opgehaald door e-care om te crediteren en dus mag ik een nieuwe tv uitkiezen bij de mediamarkt. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de st50. Maar toch zou ik ook een paar lcd tv's aan mijn keuze lijst willen toevoegen. Mede door de banding problemen die ik heb gehad en toch de kans op inbranden (ik had bijvoorbeeld behoorlijke retentie na een aantal keer gamen).

Echter: heeft iemand enig idee welke lcd tv's in de buurt komen van de prijs/kwaliteit verhouden van een st50?
Ik wil zelf bijvoorbeeld ook eens de Sony ex720 in de winkel bekijken, die geeft tenminste ook een behoorlijk uniform beeld.
kwa kwaliteit geeneen 8) >:)
ex720 is al oud btw, zou sowieso voor een nieuwere gaan als je toch lcd wil. zou kijken bij samsung/sony/pana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 06:07
Spurlie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:02:

Ik zou sowieso niet gaan voor de EX720. Volgens mij kan Freakster86 daarover meepraten. Hij had die gekocht bij bol.com en gelijk geretourneerd omdat die qua motion volgens mij totaal niet goed was. Zou je hem even na moeten vragen.

Ik denk dat de ST50 echt de beste optie is. Een beetje retentie kun je zo verhelpen met 1 x per week de schuifbalk draaien. En als een zenderlogo wel inbrand kun je dus gewoon e-care laten komen heb ik hier gelezen (want dat inbranden mag niet). Dus volgens mij moet je gewoon de tv lekker gebruiken en je niet teveel zorgen gaan maken..

Als je dan gaat kijken naar een LCD/LED die vergelijkbaar is met de ST50 kom je volgens mij bij LCD/LED van >1500 euro.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online
Ja maar ik vind het wel typisch dat veel er hier zo panisch over doen, ik doe nooit iets bijzonders met schuifbalken oid op 50vt30 en nooit problemen gehad.
Wel in het begin op hoog contrast ingespeeld... ipv laag contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik ben van mening geen elke led lcd kan tippen aan een plasma. Vooral als je veel films kijkt.
Denk aan branding en clouding. Heb een LG en Samsung geprobeerd. Allebei retour gegaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
LuPo schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:20:
[...]
Ik zou sowieso niet gaan voor de EX720. Volgens mij kan Freakster86 daarover meepraten. Hij had die gekocht bij bol.com en gelijk geretourneerd omdat die qua motion volgens mij totaal niet goed was. Zou je hem even na moeten vragen.
Goed geheugen! ;)

Na de ex720 ben ik tot de conclusie gekomen dat plasma (ook al is 42" aan de grote kant voor mijn situatie) de enige juiste weg is. De G30 staat bij m'n ouders (op aanraden van mij nota bene) en die tv's geven perfect beeld. Hieronder de problemen die ik had met de ex720;
- Kijkhoek. Minder dramatisch dan een Samsung C650, maar nog steeds waardeloos imho.
- Linker kant enorm veel backlight bleeding. 's avonds was dit gewoon heel goed zichtbaar.
- Door BB leek wit overdag licht blauw.
- Bewegend beeld (rtlz balk bijvoorbeeld) kreeg ik maar niet vloeiend.

2x LCD geprobeerd (ex720 en C650) en beide vielen hard tegen. Ik ben het helemaal met LuPo eens. Neem een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliekrul
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Heeft iemand naast mij nog meer last van donkere verticale lijnen rechts in beeld.
Ik zie dit met name als er voetbal wordt uitgezonden.
Het gaat om een vt50 50 inch.
Ik heb al op buitenlandse forums gelezen dat er meerdere toestellen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krulliekrul schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:37:
Heeft iemand naast mij nog meer last van donkere verticale lijnen rechts in beeld.
Ik zie dit met name als er voetbal wordt uitgezonden.
Het gaat om een vt50 50 inch.
Ik heb al op buitenlandse forums gelezen dat er meerdere toestellen er last van hebben.
Ja ik ook.

Bumptious @ avforum (professional calibrator en werkt bij een grote retailzaak daar) zegt zelfs dat elk toestel is aangetast in een bepaalde mate. Alle toestellen in de winkel daar die hij heeft gezien hadden dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik moet zeggen dat mijn toestel (55") daar gelukkig geen last van heeft.

En ben erg kritisch.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb vervangend toestel binnen gekregen. (50st50)

Zo op het eerste gezicht zijn de verticale lijnen aan de rechterzijde een stuk minder aanwezig.
Hopelijk blijft dit ook zo.

Op mijn vorige scherm had ik ook een aantal heel dunne lichte streepjes in de rechterbovenhoek.
Vooral zichtbaar tijdens fps op console.
Op dit scherm niet aanwezig!

Dus uit ervaring kan ik nu zeggen, dat de mate waarin deze schermen last hebben vd verticale strepen echt verschilt.

Ik denk ook echt dat elk scherm hier last van heeft.
Tv van mijn ouders heeft dit ook, maar ook in beperkte mate zichtbaar.
Veel mensen zullen het gewoon niet zien.

[ Voor 15% gewijzigd door invincible30 op 22-06-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Wat ik me afvraag, is het niet weg als je onder een andere kijkhoek kijkt?
.
merk wel als je slides draait. En je gaat langs het scherm heen en weer met je hoofd op een korte afstand.. Je kleur verschillen ziet met de beweging mee. (Word donkerder) Heeft te maken met het infinty black pro panel volgens mij.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

wackidth schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:58:
Wat ik me afvraag, is het niet weg als je onder een andere kijkhoek kijkt?
.
merk wel als je slides draait. En je gaat langs het scherm heen en weer met je hoofd op een korte afstand.. Je kleur verschillen ziet met de beweging mee. (Word donkerder) Heeft te maken met het infinty black pro panel volgens mij.
Volgens mij is dat het filter wat je dan ziet. Je ziet dan wat donkerdere banen zitten. (horizontaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zie je nou wel... geduld is een schone zaak oOo
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aayuGj3I.jpg
Verwacht hem maandag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Net bericht gekregen dat mijn ST50 maatje 65 is aangekomen en na ontvangst van betaling kan worden uitgeleverd *O* oOo :Y
Nu is het nog veen geduld oefenen tot ergens midden volgende week dan ...

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Pagina: 1 ... 30 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.