Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
okio schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:35:
Ik heb een panasonic vt30 met CI+ module van UPC

UPC ondersteund sinds kort hbbtv...ik krijg het echter niet aan de praat op de genoemde zenders. Zie artikel op totaaltv:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/9246/

Zijn er hier mensen die het wel werkend hebben en zo ja hoe? Mijn pana vt30 zou het prima moeten ondersteunen nl.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit werkt. Wat is hbbtv? En werkt het op een ST50? Ziggo ondersteunt het in ieder geval blijkbaar nog niet. Ze spreken alleen over UPC.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb me aangemeld bij Frank Doorhof, om mijn Panasonic Viera TX-P55VT50 te laten Kalibreren.
Kosten zijn 225,00, is een boel geld, maar Frank Doorhof weet wat hij doet, en meten is weten.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123664.0

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch niet eerlijk, 7 maanden geleden nog meer betaald voor een vt30 dan wat een veel betere vt50 nu kost.
Voelt toch niet helemaal goed, zou bijna hopen dat ie "per ongeluk" van de muur valt.
En nu weer ff serieus, weet iemand de beste instelling voor countourverfijning in 3d, alle 3d films zijn niet echt scherp (blurry) in vergelijking met gewoon hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

pvr schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:30:
Ik heb me aangemeld bij Frank Doorhof, om mijn Panasonic Viera TX-P55VT50 te laten Kalibreren.
Kosten zijn 225,00, is een boel geld, maar Frank Doorhof weet wat hij doet, en meten is weten.

Boel geld inderdaad. Ik denk niet dat je als consument verschil gaat zien met zelf kalibreren met een apparaat van €150. En dan kun je het ook meteen vaker doen, voor je beeldschermen/laptops gebruiken etc.

Verder niks tegen Frank, ik ken hem niet persoonlijk, maar ik krijg toch een beetje de kriebels van hem. Hij doet echt van alles, maar of hij nou overal echt goed in is? Ik heb een dvd van hem (gratis) over flitsen bij portretten.. echt tenenkrommend. Hij weet in ieder geval overal goed een handeltje van te maken, dat staat vast :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraag. Ik heb ook een panasonic st50 aangeschaft en deze wordt dinsdag opgehaald ( kan niet wachten). Echter mijn vraag is, ik heb een muurbeugel gekocht van Vogel, de 8305. Er staat dat er 2.4 cm ruimte tussen de tv en de muur zit. Omdat dit werd vermeld heb ik gelijk 3 van deze :

http://www.kabeltje.com/h...lbaar-verguld-p-1718.html

Erbij gekocht. Kom ik dan wel uit met me kabels qua ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:44:
Ik had een vraag. Ik heb ook een panasonic st50 aangeschaft en deze wordt dinsdag opgehaald ( kan niet wachten). Echter mijn vraag is, ik heb een muurbeugel gekocht van Vogel, de 8305. Er staat dat er 2.4 cm ruimte tussen de tv en de muur zit. Omdat dit werd vermeld heb ik gelijk 3 van deze :

http://www.kabeltje.com/h...lbaar-verguld-p-1718.html

Erbij gekocht. Kom ik dan wel uit met me kabels qua ruimte?
De ST50 moet 7 cm v an de muur hangen. Je moet de spacers erdus bij gebruiken en ik ka ndat wel aanraden. 7cm is net genoeg om met je vingers achter de tv te komen voor kabels : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop zelf een meter van 250 piek en pak een handleiding erbij. Gewoon op je eigen ogen vertrouwen. Met consumentenapparatuur kun je tussen 20 en 100 IRE net zo betrouwbaar meten (alleen je moet elk jaar je meter opnieuw af laten stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:48:
[...]

De ST50 moet 7 cm v an de muur hangen. Je moet de spacers erdus bij gebruiken en ik ka ndat wel aanraden. 7cm is net genoeg om met je vingers achter de tv te komen voor kabels : )
Ok, Dus met de spacers die erbij zitten red je die afstand?. Aangezien er op de vogels website staat. Minimale en maximale afstand 24mm

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnxs voor de snelle reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik wist wel dat ik deze reactie,s zou krijgen :+
Maarja ik koop om de 2 jaar een nieuwe tv, en die laat ik 1 keer calibreren door Frank(met een microspec spectrum radio meter)
Daar na verkoop ik de tv weer, met een calibratie rapport, wat bij elke verkoop in meerwaarde en goede reacties opleverde.

Ik kan het betalen, en dan hoef ik zelf niet te kuntselen ;)
Adlermann schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:50:
[...]

Koop zelf een meter van 250 piek en pak een handleiding erbij. Gewoon op je eigen ogen vertrouwen. Met consumentenapparatuur kun je tussen 20 en 100 IRE net zo betrouwbaar meten (alleen je moet elk jaar je meter opnieuw af laten stellen).
Frank doet alles alleen op beeld en fotografie, vandaar de calibratie >:)
De meter die frank heeft koop je niet voor 150 euries.
Ik gun hem dat handeltje, want ik weet dat mijn beeld vlijmscherp is, als frank is geweest.
Gizz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Boel geld inderdaad. Ik denk niet dat je als consument verschil gaat zien met zelf kalibreren met een apparaat van €150. En dan kun je het ook meteen vaker doen, voor je beeldschermen/laptops gebruiken etc.

Verder niks tegen Frank, ik ken hem niet persoonlijk, maar ik krijg toch een beetje de kriebels van hem. Hij doet echt van alles, maar of hij nou overal echt goed in is? Ik heb een dvd van hem (gratis) over flitsen bij portretten.. echt tenenkrommend. Hij weet in ieder geval overal goed een handeltje van te maken, dat staat vast :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvr schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:48:
Ik wist wel dat ik deze reactie,s zou krijgen :+
Maarja ik koop om de 2 jaar een nieuwe tv, en die laat ik 1 keer calibreren door Frank(met een microspec spectrum radio meter)
Daar na verkoop ik de tv weer, met een calibratie rapport, wat bij elke verkoop in meerwaarde en goede reacties opleverde.

Ik kan het betalen, en dan hoef ik zelf niet te kuntselen ;)

[...]

Frank doet alles alleen op beeld en fotografie, vandaar de calibratie >:)
De meter die frank heeft koop je niet voor 150 euries.
Ik gun hem dat handeltje, want ik weet dat mijn beeld vlijmscherp is, als frank is geweest.

[...]
Als je even goed verdiept in meters had je kunnen weten dat de metertjes van 250 piek tegenwoordig 98% zo nauwkeurig zijn als 1 van 20k. Ik ga niet ontkennen dat Frank het beter kan en betere apparatuur heeft, maar zolang je alle dE netjes onder 3 krijg dan zie je het toch niet meer. En besides, beetje zelf prutsen is ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Meer mensen last van hardnekkige retentie?

Eurosport logo wil maar niet weggaan, terwijl ik toch echt voorzichtig ben. Contrast niet te hoog en veel zappen tussendoor.
Als ik ook maar eventjes naar bv sbs 6 heb gekeken en ik zap dan zie ik dat logo nog een paar uur zitten.

Dit was de eerste paar weken helemaal niet, heel vreemd hoor.

Ik snap gewoon niet dat veel bezitters helemaal geen retentie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:11:
Meer mensen last van hardnekkige retentie?

Eurosport logo wil maar niet weggaan, terwijl ik toch echt voorzichtig ben. Contrast niet te hoog en veel zappen tussendoor.
Als ik ook maar eventjes naar bv sbs 6 heb gekeken en ik zap dan zie ik dat logo nog een paar uur zitten.

Dit was de eerste paar weken helemaal niet, heel vreemd hoor.

Ik snap gewoon niet dat veel bezitters helemaal geen retentie hebben?
Weinig last gehad van retentie op mijn ST50 en VT50. Maar hoe controleer je op retentie? Ik kijk gewoon vanaf de bank en als ik niets zie tijdens normale content dan spreek ik niet over retentie. Ik ga geen slides draaien om te controleren op retentie.

Dat gezegd, ik had gister 3 uur ofzo mijn OS X scherm aanstaan (geen screensaver) en toen zag ik het menu wel eventjes :) Half uurtje met de schuifbalk tijdens het douchen en toen was dat ook weer weg.

[edit]
Ik gebruik THX cinema en contrast op 50/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:13:
[...]

Weinig last gehad van retentie op mijn ST50 en VT50. Maar hoe controleer je op retentie? Ik kijk gewoon vanaf de bank en als ik niets zie tijdens normale content dan spreek ik niet over retentie. Ik ga geen slides draaien om te controleren op retentie.

Dat gezegd, ik had gister 3 uur ofzo mijn OS X scherm aanstaan (geen screensaver) en toen zag ik het menu wel eventjes :) Half uurtje met de schuifbalk tijdens het douchen en toen was dat ook weer weg.
Het viel me op tijdens gamen, zag het eurosport logo zitten. Terwijl ik de tv daar al uren niet meer op had gehad.

Zal vast wel weer weggaan.
Gisteravond Lost gekeken, maar wat een mooi beeld zeg! Ook de zwartwaardes zijn echt fantastisch.

Je vt50 bevalt goed dus? Beeld wel wat beter dus? Design is wel veel mooier, dat zie ik al op fotos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:19:
[...]

Het viel me op tijdens gamen, zag het eurosport logo zitten. Terwijl ik de tv daar al uren niet meer op had gehad.

Zal vast wel weer weggaan.
Gisteravond Lost gekeken, maar wat een mooi beeld zeg! Ook de zwartwaardes zijn echt fantastisch.

Je vt50 bevalt goed dus? Beeld wel wat beter dus? Design is wel veel mooier, dat zie ik al op fotos ;)
Ja, het overall plaatje is beter. Echter volgens mijn meter had de st50 betere zwartwaardes. Echter door het filter van de vt50 lijkt het sowieos veel zwarter :)

VT50 heeft schoner beeld, minder ruis en veel betere motion. DFC zag je op de st50 al bijna niet meer, op de vt50 is het nog ietsjes minder. Alleen ik heb er wel wat DSE voor in de plaats gekregen. Alelen zichtbaar tijdens snelle pans tijdens het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:25:
[...]

Ja, het overall plaatje is beter. Echter volgens mijn meter had de st50 betere zwartwaardes. Echter door het filter van de vt50 lijkt het sowieos veel zwarter :)

VT50 heeft schoner beeld, minder ruis en veel betere motion. DFC zag je op de st50 al bijna niet meer, op de vt50 is het nog ietsjes minder. Alleen ik heb er wel wat DSE voor in de plaats gekregen. Alelen zichtbaar tijdens snelle pans tijdens het voetbal.
Betere motion met 24p beelden, of bedoel je ook met gewone tv uitzendingen?
Wat bedoel je met DFC?

Met DSE bedoel je verticale streepjes zeker? Die zie ik ook met voetbal, maar ik (probeer) let er niet meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:35:
[...]

Betere motion met 24p beelden, of bedoel je ook met gewone tv uitzendingen?
Wat bedoel je met DFC?

Met DSE bedoel je verticale streepjes zeker? Die zie ik ook met voetbal, maar ik (probeer) let er niet meer op ;)
DFC dynamic false contouring, soort regenboog ghosting om snelle bewegingen. Vooral bij mensen (gezichten).

Ja, bij m'n st50 had ik een paar kleine streepjes. Bij mijn vt50 1 grote van 5 cm breed :( Maar ja, echt alleen met voetbal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:38:
[...]

DFC dynamic false contouring, soort regenboog ghosting om snelle bewegingen. Vooral bij mensen (gezichten).

Ja, bij m'n st50 had ik een paar kleine streepjes. Bij mijn vt50 1 grote van 5 cm breed :( Maar ja, echt alleen met voetbal....
Ja DFC zie ik ook wel eens bij gezichten. Het is wel een stuk verbeterd tov vorige pana modellen.
Ik heb IFC op minimaal staan, dat helpt ook wel wat ertegen.

Dat is wel een brede streep. Is gewoon jammer dat deze tv's hier last van hebben. Want het beeld is gewoon erg goed.

Ik kan alleen nog niet echt wennen aan de stand true cinema. Met sd materiaal vind ik het wel erg mooi, maar met blu ray vind ik het plaatje wat te soft en dof worden.

Vind jij dat ook, of is het wellicht gewoon wennen? True cinema schijnt dicht bij de "juiste" waardes te komen, net als de thx stand geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:04:
[...]

Ja DFC zie ik ook wel eens bij gezichten. Het is wel een stuk verbeterd tov vorige pana modellen.
Ik heb IFC op minimaal staan, dat helpt ook wel wat ertegen.

Dat is wel een brede streep. Is gewoon jammer dat deze tv's hier last van hebben. Want het beeld is gewoon erg goed.

Ik kan alleen nog niet echt wennen aan de stand true cinema. Met sd materiaal vind ik het wel erg mooi, maar met blu ray vind ik het plaatje wat te soft en dof worden.

Vind jij dat ook, of is het wellicht gewoon wennen? True cinema schijnt dicht bij de "juiste" waardes te komen, net als de thx stand geloof ik?
Op true cinema moet je het contrast op 47 oid zetten, dan heb je 120 cd/ m2 en dat is fel zat. True cinema is verder wel wat groen. Maar is ingeveer verlijkbaar met thx ja.. Mijn st50 had betere outnof the box instellingen dan mijn vt50..... Veel beter zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn p50vt50 besteld, nu maar afwachten wanneer hij binnenkomt. Zodra hij binnen is wil ik hem gelijk ophalen, maar ik vraag mij af hoe groot de doos van de p50vt50 is omdat hij wellicht helemaal niet in mijn auto past. In dit geval moet ik een andere auto zien te regelen;) heeft iemand een idee wat de afmetingen van de doos zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:37:
Ik heb onlangs mijn p50vt50 besteld, nu maar afwachten wanneer hij binnenkomt. Zodra hij binnen is wil ik hem gelijk ophalen, maar ik vraag mij af hoe groot de doos van de p50vt50 is omdat hij wellicht helemaal niet in mijn auto past. In dit geval moet ik een andere auto zien te regelen;) heeft iemand een idee wat de afmetingen van de doos zijn?
www.panasonic.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TV is vrijdag teruggebracht door E-care, gaat (uiteraard) weer normaal aan en het beetje banding wat ik had voor ie naar E-care ging lijkt ook weg te zijn. Misschien heeft het dan toch nog een klein voordeeltje gehad om m'n tv 3 weken kwijt te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:37:
Op de website van Panasonic zie ik slechts de afmetingen van de tv zelf, maar niet de afmetingen van de doos. De doos valt volgens mij een stuk groter uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

De doos is niet heel veel groter als de tv, reken er aan beide kanten 20cm bij en 40cm breed, dan moet je het ongeveer wel hebben. Neem voor de zekerheid een grote auto mee, want meestal past het niet of maar net.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:55:
De doos is niet heel veel groter als de tv, reken er aan beide kanten 20cm bij en 40cm breed, dan moet je het ongeveer wel hebben. Neem voor de zekerheid een grote auto mee, want meestal past het niet of maar net.
Bedankt voor je reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ik heb hier toevallig mijn P50UT50 nog in de doos staan (aangezien ik deze pas ga gebruiken in mijn nieuwe appartement in juli...er was alleen al een mooie aanbieding dus heb hem maar alvast aangeschaft). De P50VT50 zal denk ik wel in dezelfde of ongeveer dezelfde doos zitten lijkt mij.

De doos van mij is 138,5cm bij 82cm bij 25cm. Het advies is wel om hem rechtop te vervoeren...ofwel 82cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pardonlul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Cooperator schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:59:
[...]

Ik heb hier toevallig mijn P50UT50 nog in de doos staan (aangezien ik deze pas ga gebruiken in mijn nieuwe appartement in juli...er was alleen al een mooie aanbieding dus heb hem maar alvast aangeschaft). De P50VT50 zal denk ik wel in dezelfde of ongeveer dezelfde doos zitten lijkt mij.

De doos van mij is 138,5cm bij 82cm bij 25cm. Het advies is wel om hem rechtop te vervoeren...ofwel 82cm hoog.
Hoelang duurde het voordat jij een bericht kreeg, dat je hem kon ophalen?
Ik heb die van mij 26 mei besteld en betaald, maar nog niks van BCC gehoord (alleen de bevestiging e-mail).
Ik had namelijk bedacht om aanstaande dinsdag de TV te halen en dan zijn de 3 werkdagen die ze ervoor gegeven ruim voorbij.

Overigens is de 'aanbieding' van BCC voorbij en kost de P50UT50 weer 782,95EUR.

[ Voor 0% gewijzigd door Pardonlul op 04-06-2012 11:42 . Reden: Nu is hij op de website toch weer de aanbieding prijs: 677,95EUR (4 juni) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Graag gedaan, ik krijg volgende week de 50VT50 als swap, ik hoop dat er een doos bij zit, kan ik het even voor je opmeten als je wilt.

edit: er was me al iemand voor, keurig.

[ Voor 11% gewijzigd door Rudios op 03-06-2012 21:18 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:03
Ik heb vandaag een 50VT50 bij de Saturn besteld met BTW korting voor €1678 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Top! Bedankt voor de afmetingen en het advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:38:
Het kan vandaag nog, de winkels van Saturn die open zijn geven vandaag ook nog "btw" korting.
Ik heb hem bij Saturn Nieuwegein gekocht en daar deden ze niet moeilijk.

Rijden dus 8)7
Super bedankt man, jij verdient een kratje bier! _/-\o_

Ik ben er gelijk naar toe gereden (half uurtje rijden) en van een verkoper begreep ik dat de toestellen in principe zijn uitgesloten van de aanbieding, maar ze hadden besloten dit op alle toestellen toe te passen.

Toen was voor mij al duidelijk dat er in ieder geval een tv besteld zou gaan worden, maar ik zat nog een klein beetje te denken aan de 65VT50 (ook vanwege de hoge korting).
Ik zat echt met een dilemma, want had zelf niet veel tijd...

Verkoper: wat zegt je verstand?
Ik: de 55"
Verkoper: maar wat zeg jij?

Maar doe toch maar de 65"! ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik kreeg zaterdags mijn Panasonic Viera TX-P55VT50 binnen, die bezorgt werd door plattetv.nl, en na wat spelen en stoeien met instellingen, en beeldmateriaal bekijken, ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik zeer tevreden ben ;)
Beeldmateriaal via mijn dreambox(sat) is Uitstekend, Ziggo(cai) goed, HD-DuneMax Uitstekend.
Qua disign, filter en het diepe zwart, ben ik blij dat ik de VT heb genomen.

Paul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:35:
[...]

Hahaha, briljant!

Bigger IS better! 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
kadoendra schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:46:
[...]

Hmm, banding wordt soms weleens in een adem genoemd met dirty screen effect. Ik heb er te weinig verstand van om vast te stellen of dat klopt, maar in dit stuk wordt de dse duidelijk gekoppeld aan het Louvre filter.

Dat zou dan mooi zijn. Dan moet ik dus eigenlijk naar een UT50 die dan echter met daglicht niet te gebruiken is.
Mijn ouders hebben een 42pv70 van een aantal jaar terug. Zou een UT50 beter of slechter tegen daglicht kunnen dan een pv70 van een aantal jaren oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rudios schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:14:
[...]

Hahaha, briljant!

Bigger IS better! 8)
Het gaat niet om te grote maar om wat je ermee kan >:) ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Adlermann

Met het aankomende EK, welke best mogenlijke instellingen gebruik je ?
Misschien handig om te testen, en te kijken welke instellingen collectief het beste zijn :)
Adlermann schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:25:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvr schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:24:
Adlermann

Met het aankomende EK, welke best mogenlijke instellingen gebruik je ?
Misschien handig om te testen, en te kijken welke instellingen collectief het beste zijn :)

[...]
Ik zitn og in de break-in periode, dus gewoon thx cinema, contrast op 50.

Ik zal eind van de week de meter ereens aanhangen en dan het toestel afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mijn bestelling (P42ST50) bij Wehkamp is inmiddels versprongen naar 1 week. Hopelijk klopt het dit keer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08-2024
toolkist schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:49:
TV is vrijdag teruggebracht door E-care, gaat (uiteraard) weer normaal aan en het beetje banding wat ik had voor ie naar E-care ging lijkt ook weg te zijn. Misschien heeft het dan toch nog een klein voordeeltje gehad om m'n tv 3 weken kwijt te zijn geweest.
Goede ervaring/nette afhandeling/service? Mag ik vragen wat je naast de 150 euro kwijt was voor reparatie?
Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30

Ik las net in een engelse review dat er geen noemenswaardig verschil was te zien op de vt50 serie tussen de fabrieksinstelling en de instellingen na urenlang professionele calibratie.

http://www.hdtvtest.co.uk...1757.htm?page=Calibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

In deze calibratie test is bij 3D, iets verschil, en elke toestel is verschillend, dus vind deze test waardeloos.
Daarbij was de uitslag bij tweakers.net weer anders als bij hdtvtest, dus kom ik weer terug op het feit, dat elk toestel anders reageert

http://tweakers.net/revie...vorderden-kalibratie.html

.
Vandaar ook dat je de settings van een calibratie, domweg niet kunt overnemen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86833.0
wboevink schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:01:
[...]

Ik las net in een engelse review dat er geen noemenswaardig verschil was te zien op de vt50 serie tussen de fabrieksinstelling en de instellingen na urenlang professionele calibratie.

[ Voor 13% gewijzigd door pvr op 04-06-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wboevink schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:01:
[...]

Dat verschilt per toestel. Mijn THX is way way niet goed.Veel te weinig rood en veel te veel groen. Beeld is niet om aan te gl uren in thx.

[edit]
en dat is alleen greyscale. Mijn colour gamut is ook niet goed. Blauw en rood wel aardig, groen veel te veel aanwezig. Mijn st50 had beter out of the box performance.

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 04-06-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Jammer dat plasma voor mij buiten bereik blijft, ik vind 37 inch echt groot genoeg. Vroeger had je nog wel 37 inch Pana plasma, maar met wat vreemde 1024 pixels. Is er ooit een ware 1920 pixels 37 incher gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
LuPo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:58:
Mijn bestelling (P42ST50) bij Wehkamp is inmiddels versprongen naar 1 week. Hopelijk klopt het dit keer wel!
Afgelopen vrijdag is die van mij gearriveerd, nadat deze ook qua levering vertraging had opgelopen. En gewoon voor de prijs waarvoor hij destijds zeer kort werd aangeboden (€ 549). Dus dat komt wel goed ;) You're in for a treat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:10
Pardonlul schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:13:
[...]

Ik heb die van mij 26 mei besteld en betaald, maar nog niks van BCC gehoord (alleen de bevestiging e-mail).
Ik had namelijk bedacht om aanstaande dinsdag de TV te halen en dan zijn de 3 werkdagen die ze ervoor gegeven ruim voorbij.

Bij mij was het precies drie werkdagen.
[...]

Hij past tot op de centimeter in een Opel Agila (type 1) :)

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Spurlie schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:41:
[...]

Mijn ouders hebben een 42pv70 van een aantal jaar terug. Zou een UT50 beter of slechter tegen daglicht kunnen dan een pv70 van een aantal jaren oud?
Niemand die kan zeggen of een oude PV70 (uit 2007) beter of slechter om kan gaan met daglicht dan een UT50 (die geen filter heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik heb 4/5 jaar geleden een PV70 gehad, ik kan alleen zeggen dat je met een vt50 er dik op vooruit gaat.
Of dit nu ook zo is met een ut50, kan ik je niet zeggen.
Spurlie schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:33:
[...]

Niemand die kan zeggen of een oude PV70 (uit 2007) beter of slechter om kan gaan met daglicht dan een UT50 (die geen filter heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Ben benieuwd naar je bevindingen van de 65VT50, wil deze ook graag aanschaffen
gr] Rob
[...]

Ik ben er gelijk naar toe gereden (half uurtje rijden) en van een verkoper begreep ik dat de toestellen in principe zijn uitgesloten van de aanbieding, maar ze hadden besloten dit op alle toestellen toe te passen.

Toen was voor mij al duidelijk dat er in ieder geval een tv besteld zou gaan worden, maar ik zat nog een klein beetje te denken aan de 65VT50 (ook vanwege de hoge korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
[...]

_/-\o_ hahaha GOEIE :D

Natuurlijk de 65" met zo'n korting en als je de ruimte en knaken hebt.
De VT50 is een top scherm

Ik kan niet w8 tot ik weer een ander scherm mag kopen van de bazin :9 zal nog wel ff duren onze is 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 18-09 17:23
Ik heb de 65VT50 en ervaar wel brumm geluid. Ik vraag me af of dit normaal is als ik het geluid van de TV uitzet ,hoor ik van 3m - 3,5m afstand brom geluid (buzzing noise) van achter de TV ( waarschijnlijk van voeding). Als de 3D aanzet hoor ik het goed , want de helderheid gaar automatisch omhoog. Moet ik een Panasonic monteur dit laten checken , of is dit normaal? Ik kan ook binnen 2 weken deze TV omruilen – teruggeven. Wat nu ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Dat is redelijk normaal. Zelfs met mijn VT30 hoor ik het duidelijk tijdens niet stille scenes. Deze ga ik dan ook over een paar maanden proberen om te ruilen voor een VT50, als ze wat beter leverbaar zijn (en goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:14:
[...]

Hahaha, briljant!

Bigger IS better! 8)
To Big is ook niet goed. Heb het ervaren met een 64 inch Sammy, waar ik constant (automatisch) naar de ondertiteling zit te kijken en ik last van mijn nek kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Adlermann schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:02:
[...]

Ik zit nog in de break-in periode, dus gewoon thx cinema, contrast op 50.

Ik zal eind van de week de meter ereens aanhangen en dan het toestel afstellen.
Contrast op 50? Dat is toch bijna de max op de VT50, of heb je het over de ST50?
Ben ook nog aan het spelen en ga maar eens op zoek naar een meter om zelf te pielen met de kleuren en instellingen.
Bij mij is de VT50 bijvoorbeeld te rood.
Welke meters zijn aan te raden voor thuiskalibratie?

En ik worstel nog met 24p smooth aan of uit.
Heb m nu uit staan maar dan trilt het universal logo al schoksgewijs je kamer binnen en dan moet de film zelf nog beginnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Uff , bedankt voor reactie, want ik kan dit wel slikken :) Ik heb geen pixel problemen en de TV lijkt super goede sample zonder mankementen. En het beeld ik het beste wat ik ooit heb kunnen zien!! Ik kan niet meer zonder. Nu in 3D EK in Polen kijken met buren :)
D-TECH schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:15:
Dat is redelijk normaal. Zelfs met mijn VT30 hoor ik het duidelijk tijdens niet stille scenes. Deze ga ik dan ook over een paar maanden proberen om te ruilen voor een VT50, als ze wat beter leverbaar zijn (en goedkoper).

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:24
Spurlie schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:33:
[...]

veel minder helderheid, zelfde glas. Dus ut50 kijkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Hopelijk krijgen we snel bericht dat de P42ST50's geleverd kunnen worden van Wehkamp. Eigenlijk hoop ik stiekem nog voor zaterdag zodat ik de eerste groepswedstrijd van het Nederlands Elftal gelijk kan zien op de nieuwe televisie. Helaas is m'n GT30 al een hele tijd teruggestuurd. Als ik ze achter elkaar had gehad dan had ik nog een soort van kunnen kijken of ik veel verschil zie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:18:

To Big is ook niet goed. Heb het ervaren met een 64 inch Sammy, waar ik constant (automatisch) naar de ondertiteling zit te kijken en ik last van mijn nek kreeg.
Mee eens, ik ging eigenlijk ook voor de 55" hoor. Ik kijk nu nog tegen een inmiddels antieke 32 inch LCD tv aan die destijds ook een stevig prijskaartje had. Dus dan is de stap naar een 55" een hele grote stap.

Ik had al een kartonnen mal gemaakt om een indruk te krijgen van de 55 inch en dat is gewoon groot.
Door de korting en omdat de grootte ook went ben ik gaan twijfelen.
Nadat ik de 65" besteld had bleef het wel door m'n hoofd malen of ik de goede keuze had gemaakt. 8)7 Het prijsverschil tussen een 55" en een 65" is ook best stevig. Maar goed, ik krabbel niet meer terug en zie het t.z.t. wel... ;)
Ik heb een redelijk grote woonkamer, een hele grote muur en de woonkamer is best ruimtelijk. Desnoods schuif ik de bank een halve meter naar achteren, het gaat wel goed komen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Bever! schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:56:
[...]

veel minder helderheid, zelfde glas. Dus ut50 kijkt beter.
Hmmm. Dat brengt me dan toch zwaar aan het denken om ipv mijn huidige st30 een ut50 aan te schaffen.
Hoor erg positieve verhalen over die tv namelijk, enige echte minpunt is de reflectie bij daglicht.

Aan de muur waar de tv staat en er tegenover heb ik geen ramen, wel aan de muur links van de tv heb ik 2 ramen van 2 meter hoog. Echter alleen in de ochtenduren kan de zon direct op het beeld schijnen, dus dat zal bij mij wel los lopen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Pardonlul schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:13:
[...]

Ik heb de mijne donderdagavond laat, 24 mei, net voor middernacht besteld. Maandag begin van de middag 28 mei kreeg ik een telefoontje dat de tv binnen was. Daar het advies was om hem rechtop te vervoeren, heb ik gewacht tot donderdagavond 31 mei om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolfg schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:20:
[...]

Contrast op 50? Dat is toch bijna de max op de VT50, of heb je het over de ST50?
Ben ook nog aan het spelen en ga maar eens op zoek naar een meter om zelf te pielen met de kleuren en instellingen.
Bij mij is de VT50 bijvoorbeeld te rood.
Welke meters zijn aan te raden voor thuiskalibratie?

En ik worstel nog met 24p smooth aan of uit.
Heb m nu uit staan maar dan trilt het universal logo al schoksgewijs je kamer binnen en dan moet de film zelf nog beginnen! :)
60 is het hoogst bij de vt50. I1 display pro (display 3) zijn goede thuismeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Spurlie schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:01:
[...]

Hmmm. Dat brengt me dan toch zwaar aan het denken om ipv mijn huidige st30 een ut50 aan te schaffen.
Hoor erg positieve verhalen over die tv namelijk, enige echte minpunt is de reflectie bij daglicht.

Aan de muur waar de tv staat en er tegenover heb ik geen ramen, wel aan de muur links van de tv heb ik 2 ramen van 2 meter hoog. Echter alleen in de ochtenduren kan de zon direct op het beeld schijnen, dus dat zal bij mij wel los lopen denk ik...
Het gaat niet alleen om de reflectie bij direct zonlicht. Ook 'daglicht' zorgt ervoor dat zwart op de UT50 waarschijnlijk grijs is. Ik had het met de G30, bij daglicht was hetgeen zwart moest zijn gewoon grijs. Dag erna de GT30 in huis (die heeft een beter filter) en deze was een héél stuk zwarter bij gewoon daglicht.

Hier ook twee ramen van 2 meter hoog aan de linkermuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
  • Laatst online: 04-04 00:43
Kan iemand mij vertellen hoe ik mkv bestanden kan streamen met mijn ST50. Ik heb wifi verbinding maar ik snap heel weinig van de menu structuur die de panasonic geeft. Ik kan sowieso geen video's vinden terwijl alle mappen gedeeld staan. Kan overigens wel afbeeldingen vinden, maar die zet de pana in vreemde mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:25:
Hopelijk krijgen we snel bericht dat de P42ST50's geleverd kunnen worden van Wehkamp. Eigenlijk hoop ik stiekem nog voor zaterdag zodat ik de eerste groepswedstrijd van het Nederlands Elftal gelijk kan zien op de nieuwe televisie. Helaas is m'n GT30 al een hele tijd teruggestuurd. Als ik ze achter elkaar had gehad dan had ik nog een soort van kunnen kijken of ik veel verschil zie. ;)
Jij ook een creditering en voor een gt30 een st50 teruggekregen? Ga morgen me st50 ophalen... had een 46gt30 met burn in issues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_ST
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-01 20:11
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:44:
[...]

Mee eens, ik ging eigenlijk ook voor de 55" hoor. Ik kijk nu nog tegen een inmiddels antieke 32 inch LCD tv aan die destijds ook een stevig prijskaartje had. Dus dan is de stap naar een 55" een hele grote stap.

Ik had al een kartonnen mal gemaakt om een indruk te krijgen van de 55 inch en dat is gewoon groot.
Door de korting en omdat de grootte ook went ben ik gaan twijfelen.
Nadat ik de 65" besteld had bleef het wel door m'n hoofd malen of ik de goede keuze had gemaakt. 8)7 Het prijsverschil tussen een 55" en een 65" is ook best stevig. Maar goed, ik krabbel niet meer terug en zie het t.z.t. wel... ;)
Ik heb een redelijk grote woonkamer, een hele grote muur en de woonkamer is best ruimtelijk. Desnoods schuif ik de bank een halve meter naar achteren, het gaat wel goed komen denk ik. :)
ik ken je situatie maar hoe ver zit je ook alweer van de tv? Ik zit op 3,3 mtr. van de 65VT50 en dat kijkt prima in mijn ogen al heb ik nog geen hele lange kijk sessie gehad. Je hebt er in ieder geval een hele mooie muur voor waarop de 65" heel chique zal staan uhhh hangen ;) . De hoogte is ook belangrijk. Zaterdag kom ik toch jou kant op en dan kunnen met die mal ff kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:45:
[...]

Jij ook een creditering en voor een gt30 een st50 teruggekregen? Ga morgen me st50 ophalen... had een 46gt30 met burn in issues..
Nee, ik had de GT30 binnen de koop op afstand periode teruggestuurd omdat die aanbieding voor de ST50 van Wehkamp langskwam (549 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud_ST schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:52:
ik ken je situatie maar hoe ver zit je ook alweer van de tv? Ik zit op 3,3 mtr. van de 65VT50 en dat kijkt prima in mijn ogen al heb ik nog geen hele lange kijk sessie gehad. Je hebt er in ieder geval een hele mooie muur voor waarop de 65" heel chique zal staan uhhh hangen ;) . De hoogte is ook belangrijk. Zaterdag kom ik toch jou kant op en dan kunnen met die mal ff kijken.
Ik denk dat de afstand een beetje vergelijkbaar is. Neem je zaterdag dan jouw mal mee? Want mijn 55" mal ligt sinds gisteren in de prullenbak... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Vandaag komen ze mijn 50VT50e brengen nadat ik burn-in problemen heb gehad met m'n VT30. Ik ben héél benieuwd en heel blij dat ik toch nog het EK kan kijken op mijn nieuwe TV daar ze eigelijk pas over 2 maanden zouden leveren. Overigens, niets dan lof over de goede service van Panasonic en nette handelswijze van E-Care.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Rudios schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:23:
Vandaag komen ze mijn 50VT50e brengen nadat ik burn-in problemen heb gehad met m'n VT30. Ik ben héél benieuwd en heel blij dat ik toch nog het EK kan kijken op mijn nieuwe TV daar ze eigelijk pas over 2 maanden zouden leveren. Overigens, niets dan lof over de goede service van Panasonic en nette handelswijze van E-Care.
Wat zouden ze doen als je een 42" VT30 hebt? Zouden ze die omruilen voor een VT50?

Als ze creditatie geven kan ik geen VT50 terugkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

D-TECH schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:30:
[...]

Wat zouden ze doen als je een 42" VT30 hebt? Zouden ze die omruilen voor een VT50?

Geen idee, weet ook niet wat de aard van het probleem is.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Precies, een paar post hiervoor post D-TECH al dat hij last heeft van de plasma buzz/ventilatoren. Maar dat is geen mankement want dat is inherent aan plasma.

Ik mag hopen dat Panasonic niet te makkelijk TV's omruilt aangezien dan het algemene prijsniveau voor een TV steeds hoger wordt door zulk soort geintjes. Hogere kosten van de garantieafdeling wordt rechtstreeks doorberekend aan de klant natuurlijk. Dus dan schroeven ze de prijs gewoon wat omhoog volgend jaar (als voorbeeld hè).

[ Voor 33% gewijzigd door LuPo op 05-06-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Nou, makkelijk was het niet. Het was niet zomaar burn. Ik had de TV30 pas 3 maanden en zowat elk logo was ingebrand en dat op THX stand met contrast op 50. Dus dat is een fout in het paneel waarschijnlijk. Buzz hoort er gewoon bij, ik hoor het niet, of je moet het geluid uit hebben staan, maar dat doe ik niet al te vaak met TV kijken ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:11

dlmh

Lo-Fi

Adlermann schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:31:
[...]

60 is het hoogst bij de vt50. I1 display pro (display 3) zijn goede thuismeters.
Heb je geen speciale calibrator nodig voor televisies? Ik ben in het bezit van een Spyder3 Elite, maar dacht dat deze meer gericht waren op kleurkalibratie van desktop monitoren?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dlmh schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:35:
[...]

Heb je geen speciale calibrator nodig voor televisies? Ik ben in het bezit van een Spyder3 Elite, maar dacht dat deze meer gericht waren op kleurkalibratie van desktop monitoren?
Een spyder zou ik niet gebruiken.....

De i1 display pro is behoorlijk nauwkeurig en als je die combineert met een professionele meter (elk jaar laten ijken) dan is die zelfs perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
sbierman schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:58:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mkv bestanden kan streamen met mijn ST50. Ik heb wifi verbinding maar ik snap heel weinig van de menu structuur die de panasonic geeft. Ik kan sowieso geen video's vinden terwijl alle mappen gedeeld staan. Kan overigens wel afbeeldingen vinden, maar die zet de pana in vreemde mappen.
Ik kan gewoon mkv's streamen vanaf de pc.
Heb je een mediaserver draaien op de computer?
Draai zelf twonky media server (Tms) zonder problemen.
Op de afstandsbediening knop internet indrukken en mediaserver selecteren.
Tms komt dan vanzelf inbeeld.

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo ben ik lekker mee, Zaterdag bij Saturn gekocht maar krijg nu bericht dat het tot halverwegen Augustus gaat duren voor ik mijn 55vt50 kan afhalen.

Ga ik niet mee akkoord dus wordt alsnog online kopen.

Edit: Zal me trouwens niets verbazen als dit een smerige truuk is om klanten hun order te laten annuleren, de Panasonic tv's zijn immers uitgesloten en misschien hebben ze nu pas in de boeken gezien dat ik heb besteld.

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 05-06-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Mijn 50VT50 hangt. Hij lijkt een stuk kleiner dan mijn VT30 die ik voorheen had. Het oogt allemaal veel slanker - met name door de smallere bezel. Het beeld heeft meer 'punch' en het ziet er erg strak uit. Zwartwaardes kan ik nog niet veel van zeggen overdag. Wel zie ik geen banding meer. Afstandbediening is wel cheaper geworden, vorige zag er veel degelijker uit. Maar is verder natuurlijk niet zo heel belangrijk. Laat het EK maar komen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 05-06-2012 14:19 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:38:
Zo ben ik lekker mee, Zaterdag bij Saturn gekocht maar krijg nu bericht dat het tot halverwegen Augustus gaat duren voor ik mijn 55vt50 kan afhalen.
Augustus? 8)7 Ben je hierover gebeld?
Ben benieuwd of ik binnenkort een indicatie te horen krijg van m'n 65VT50.
Kan me niet voorstellen dat dit is om onder de order uit te komen. De verkoper die ik zondag sprak zei zelf al dat de toestellen eigenlijk waren uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja ze hadden op mijn vriendin haar Voicemail ingesproken. Wil best even wachten maar halverwegen augustus gaat me net te ver,

Mijn vriendin gaat zo de webshops even bellen die voorraad zeggen Te hebben en anders laat ik de order staan tot ik iets anders gevonden heb.

Edit: Oke alsnog besteld, nu voor 2465 (365,- duurder dan Saturn maar daar hebben we het maar niet meer over 8)7 ). Afhalen zaterdag mocht geen probleem zijn want de winkel kreeg ze morgen weer binnen.

Ben benieuwd.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 05-06-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:03
Donstil schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:38:

Ga ik niet mee akkoord dus wordt alsnog online kopen.

Edit: Zal me trouwens niets verbazen als dit een smerige truuk is om klanten hun order te laten annuleren, de Panasonic tv's zijn immers uitgesloten en misschien hebben ze nu pas in de boeken gezien dat ik heb besteld.
Dat lijkt me sterk want ze hadden zelfs de prijskaartjes in de winkel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
LuPo schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:19:
Precies, een paar post hiervoor post D-TECH al dat hij last heeft van de plasma buzz/ventilatoren. Maar dat is geen mankement want dat is inherent aan plasma.

Ik mag hopen dat Panasonic niet te makkelijk TV's omruilt aangezien dan het algemene prijsniveau voor een TV steeds hoger wordt door zulk soort geintjes. Hogere kosten van de garantieafdeling wordt rechtstreeks doorberekend aan de klant natuurlijk. Dus dan schroeven ze de prijs gewoon wat omhoog volgend jaar (als voorbeeld hè).
Dat is het probleem niet echt.

Op mijn VT30 zijn zeer duidelijk het rtl5 en Nederland 1 logo te zien. Zelfs met "normale" content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaf de verkoper zondag al wel aan dat er wat leveringsproblemen bij Panasonic zijn en dat ik wel rekening moest houden met 4 weken levertijd.
Dan is het begin juli. Dan ga ik net 2,5 week op vakantie, dus als het 2 weken later wordt zou dat voor mij ook nog geen probleem zijn.
Ik zit er dus niet echt om te springen, maar zou het ook niet vervelend vinden als de tv geleverd kon worden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Ze hebben die vraag zwaar onderschat bij panasonic. maar goed zou verholpen moeten worden op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LuPo schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:19:

Ik mag hopen dat Panasonic niet te makkelijk TV's omruilt aangezien dan het algemene prijsniveau voor een TV steeds hoger wordt door zulk soort geintjes. Hogere kosten van de garantieafdeling wordt rechtstreeks doorberekend aan de klant natuurlijk. Dus dan schrer oeven ze de prijs gewoon wat omhoog volgend jaar (als voorbeeld hè).
De monteur van E-care die mijn tv op kwam halen vertelde mij dat Panasonic de laatste tijd veel vaker liet repareren dan meteen tot omruiling over te gaan. Zelf ook zo ervaren, omruilverzoek van E-care werd afgewezen en er moesten alsnog onderdelen besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:10
Spurlie schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:01:
[...]

Ik heb aan 1 kant op 90 graden een groot raam. Bij daglicht geen reflecties, maar de zwartwaarden lijden er wel onder. Nog altijd veel beter dan LCD. Het zijn vooral kunstmatige lichtbronnen in een rechte hoek van de kijkpositie die het kijken onmogelijk maken. Gewoon de lamp ergens anders zetten dus. :)
Het diepe zwart van deze serie TV's is ook zo briljant in het donker, dat het voor de UT50 wat verbleekt bij licht.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:40:
Bij mij gaf de verkoper zondag al wel aan dat er wat leveringsproblemen bij Panasonic zijn en dat ik wel rekening moest houden met 4 weken levertijd.
Dan is het begin juli. Dan ga ik net 2,5 week op vakantie, dus als het 2 weken later wordt zou dat voor mij ook nog geen probleem zijn.
Ik zit er dus niet echt om te springen, maar zou het ook niet vervelend vinden als de tv geleverd kon worden... ;)
Nou het is ook niet het einde van de wereld natuurlijk maar ik ben een heel huis aan het inrichten en alleen de tv is er nog niet, daarom heb ik er een beetje "haast" bij. Op een heel huis maakt die 400,- ook niet meer uit dus dan maar voor de normale prijs.
Heisenbug schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:16:
[...]

Dat lijkt me sterk want ze hadden zelfs de prijskaartjes in de winkel aangepast.
Alleen op het 50" model als ik me niet vergis.
Waren ook gewoon kleef blaadjes trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Adlermann schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:31:
[...]

Dank je!
Qua contrast, jij hebt m op 50 staan in thx cinema?
Bij mij staat ie vanaf fabriek op 36 in THX cinema, jij zet m dus flink hoger?

Ik heb inmiddels 24p smooth uit gezet, stoorde m ineens aan de 'tv programma look' die smooth film met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
dolfg schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:52:
[...]

Dank je!
Qua contrast, jij hebt m op 50 staan in thx cinema?
Bij mij staat ie vanaf fabriek op 36 in THX cinema, jij zet m dus flink hoger?

Ik heb inmiddels 24p smooth uit gezet, stoorde m ineens aan de 'tv programma look' die smooth film met zich meebrengt.
vind het ook niet om aan te zien dat smoothe, zet liever je bd/dvd op 50/60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Eff vraagje. Ik heb hetzelfde TV , hoot jij ook een Buzz-nooise van echter de tv ?
Ruud_ST schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:52:
[...]
Ik heb de 65VT50 en ervaar wel brumm geluid. Ik vraag me af of dit normaal is als ik het geluid van de TV uitzet ,hoor ik van 3m - 3,5m afstand brom geluid (buzzing noise) van achter de TV ( waarschijnlijk van voeding). Als de 3D aanzet hoor ik het goed , want de helderheid gaar automatisch omhoog. Moet ik een Panasonic monteur dit laten checken , of is dit normaal? Ik kan ook binnen 2 weken deze TV omruilen – teruggeven. Wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlowikPL schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:29:
Eff vraagje. Ik heb hetzelfde TV , hoot jij ook een Buzz-nooise van echter de tv ?

[...]

Normaal. Dat is plasmabuzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Even mijn VT50 in het donker bekeken. Ik dacht dat ik met de VT30 al het beste van het beste had, de VT50 doet er nog een schepje bovenop! Ongelofelijk wat een super zwartwaardes. Enorm dynamisch beeld, de kleuren spatten nog meer van het scherm als de VT30. Waar ligt de limiet, dat Panasonic dit volgend jaar wederom zal gaan overtreffen. Dan hoeven we straks niet eens meer Oled schermen te kopen daar de plasma's net zo goed zijn of zelfs beter. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds niet te spreken ben over de overdreven kleuren van OLED techniek. Plasma blijft voorlopig aan mijn muur hangen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rudios op 05-06-2012 23:49 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb je al een OLED TV gezien dan? Dat is gewoon een kwestie van netjes afstellen, wat dat betreft lijken me de OLED mobieltjes niet representatief.

Wel smullen hoor, dat scherm van m'n SGS2. Ik wacht rustig af tot OLED in kleinere maten en betaalbaarder op de markt is tot ik mijn P42V20 ga vervangen, die zal nog wel even voldoen denk ik zo...

[ Voor 40% gewijzigd door mr.paaJ op 05-06-2012 23:55 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Die OLED schermpjes van mobieltjes vind ik niet om aan te gluren kwa kleuren. Wat betreft de zwartwaardes zijn ze wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 05-06-2012 23:57 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:30:
[...]

Bij mij hebben ze bij burn in issues op een gt30 46 inch een st50 50 inch voor in de plaats gegeven. Vond dit wel een goede deal. 4 inch groter en een nieuwe model. Mis alleen 1 hdmi ingang.. kan ik mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 50st50 hier nu ook aan de muur hangen. Veel meer punch als de gt30 die ik had. Schaduwpartijen zijn veel gedetailleerder, en de zwartwaardes zijn weer een stuk beter. Gelukkig gaan last van banding waar iedereen t over heeft. Wel wat line bleeding, maar dat is nihiel. Net 2 uur Game of thrones gekeken. Mooi plaatje met de stand op true cinema. Heb niet echt t idee dat het beeld veel mooier kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud_ST
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-01 20:11
SlowikPL schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:29:

[...]

Het zoemen is normaal bij plasma techniek. Bij het kijken van films heb ik er geen last van. Bij normaal tv gebruik hoor ik het af en toe bij lichte beelden en laag volume maar voor mij niet storend. Het ergste zoemen hoor ik bij de breakin dvd zodra het witte scherm verschijnt maar die dvd heeft ook geen geluidstrack. Tja, hoe vaak krijg je een volledig wit scherm? Misschien bij reclame op tv maar ik erger mij meer aan de reclame dan aan het zoemen ;) . Misschien dat er verschil tussen de schermen zit en produceerd jou scherm een hardere zoem. En waar ligt dan de grens wat normaal is? Is moeilijk om zaken te vergelijken op een forum en de één heeft een gevoeliger oor dan de andere.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb 2 vragen:

Is er een groot verschil tussen de GT30 en de, ik noem maar wat, ST50? Dus tussen G14 en G15 paneel? Ik vraag me af of de meerprijs voor een G15 tov een G14 het wel waard is. Die GT30 is zo 300 a 400 euro goedkoper.

Ook, waarom wordt die TX-P50UT50 nou weer met maar 2 HDMI poorten verkocht? dat is het enige minpunt voor mij maar wel een heel belangrijke. Er is geen andere manier om al mijn apparatuur (home cinema/blu-ray, ziggo box, gameconsole, mede8er) aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Met een reciever die HDMI ondersteunt, kan je het met 1 HDMI af ;)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:07:
Ook, waarom wordt die TX-P50UT50 nou weer met maar 2 HDMI poorten verkocht? dat is het enige minpunt voor mij maar wel een heel belangrijke. Er is geen andere manier om al mijn apparatuur (home cinema/blu-ray, ziggo box, gameconsole, mede8er) aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:07:
Hoi, ik heb 2 vragen:

Is er een groot verschil tussen de GT30 en de, ik noem maar wat, ST50? Dus tussen G14 en G15 paneel? Ik vraag me af of de meerprijs voor een G15 tov een G14 het wel waard is. Die GT30 is zo 300 a 400 euro goedkoper.

Ja, er is een groot verschil en het is de meerprijs zeker waard! heb de gt30 gehad en heb nu een st50, toch wel een flinke upgrade. Als je overdag ook goed beeld wilt hebben, ga dan gewoon voor de st50. Die heeft ook 3 hdmi ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn beoogde home cinema heeft 3 hdmi poorten (ik vermoed 1 x hdmi out). ga ik het daarmee allemaal redden? en ja ik wil heel graag die TX-P50ST50 maar het is eigenlijk echt boven budget. lastig!
Pagina: 1 ... 25 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.