Ik wist wel dat ik deze reactie,s zou krijgen
Maarja ik koop om de 2 jaar een nieuwe tv, en die laat ik 1 keer calibreren door Frank(met een microspec spectrum radio meter)
Daar na verkoop ik de tv weer, met een calibratie rapport, wat bij elke verkoop in meerwaarde en goede reacties opleverde.
Ik kan het betalen, en dan hoef ik zelf niet te kuntselen

Adlermann schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:50:
[...]
Koop zelf een meter van 250 piek en pak een handleiding erbij. Gewoon op je eigen ogen vertrouwen. Met consumentenapparatuur kun je tussen 20 en 100 IRE net zo betrouwbaar meten (alleen je moet elk jaar je meter opnieuw af laten stellen).
Frank doet alles alleen op beeld en fotografie, vandaar de calibratie
De meter die frank heeft koop je niet voor 150 euries.
Ik gun hem dat handeltje, want ik weet dat mijn beeld vlijmscherp is, als frank is geweest.
Gizz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:43:
[...]
Boel geld inderdaad. Ik denk niet dat je als consument verschil gaat zien met zelf kalibreren met een apparaat van €150. En dan kun je het ook meteen vaker doen, voor je beeldschermen/laptops gebruiken etc.
Verder niks tegen Frank, ik ken hem niet persoonlijk, maar ik krijg toch een beetje de kriebels van hem. Hij doet echt van alles, maar of hij nou overal echt goed in is? Ik heb een dvd van hem (gratis) over flitsen bij portretten.. echt tenenkrommend. Hij weet in ieder geval overal goed een handeltje van te maken, dat staat vast

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021