Ok, nog maar weer eens een berichtje over banding.
Ondanks dat ik al een afspraak heb gemaakt om de monteur langs te laten komen, blijf ik toch onderzoeken hoe en door wat het bandingprobleem veroorzaakt wordt.
Heb dus net tijdens Ned.-bul eens flink tussen de instellingen geschakeld. Conclusie; de mate van banding is wel degelijk te beïnvloeden.
Ik kijk altijd met true cinema. In die modus heb ik echter flink last van banding. Ook in cinema mode is de banding goed te zien. Bij spel en normaal is het echter nagenoeg onzichtbaar (ik zeg nagenoeg, omdat ik weet waar ik op moet letten en dan zie je het heel heel heel vaag, zou ik nooit van banding gehoord hebben dan was me dit absoluut niet opgevallen)
Over de dynamische mode kan ik niks zeggen. Toen ik hem daar op zette, knalden mijn ogen bijna uit hun kassen
Probleem bij de spelmodus en de normale modus is echter dat ik daar last heb van flikker.
Wordt nu dus kiezen tussen of flikker of banding
Kan iemand die wat meer in de techniek thuis is (Adlermann wellicht?) hier zijn gedachten eens over laten gaan?
- hoe komt het dat de banding zeg maar verdwenen is bij normaal en spel
- hoe komt het dat cinema en true cinema rustiger (zonder flikker) kijken dan die andere modi? (ifc bij allemaal op minimum (behalve bij spel, daar kun je ifc niet instellen)
Als ik nou instellingen kan vinden die het beste van beide modi (true cinema en normaal) combineren dan kan ik de monteur wellicht afbellen.
Misschien kunnen de andere mensen die hier regelmatig posten over banding problemen ook eens testen of het verschil maakt welke modus ze gebruiken.
[
Voor 4% gewijzigd door
kadoendra op 26-05-2012 22:43
]