Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMies75
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05-2024
Hoi,

Ik heb een paar vragen over m'n nieuwe VT50 toestel. De tv is voorzien van een CI+ module en het geluid gaat via een optische kabel naar m'n Onkyo receiver.

1 Hoe kan ik naar digitale radio luisteren? Ik weet niet hoe ik naar die kanalen switch. Op de afstandsbediening van de voormalige externe samsung decoder zat een tv/radio knop.
2 Kan ik naar radio kijken zonder dat het beeld aan staat?
3 Ik moet de receiver vrij ver opendraaien voor het geluid. Waar ik vroeger via HDMI misschien op niveau 20 luisterde, heb ik nu 30 nodig. Weet iemand waar dit aan ligt?

Groet,
Mies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:56:
[...]

Als dat z'n werkelijke retailer was dan is het niet netjes maar gewoon verplicht..Je hebt garantie tijdens de levensduur van een product in Nederland... Dus als een product 5 jaar mee moet gaan, dan heb je gewoon 5 jaar garantie. Zo simpel is het.
Nou zo simpel is het helaas helemaal niet, mensen denken dit vaak maar het steekt een stuk ingewikkelder in elkaar. Zijn hier op GOT zat topic's over te vinden.

In onze wet staat dat je een deugelijk product mag verwachten voor een onbepaalde periode. Als dat product (neem bv een wasmachine die wel 8jaar mee zou moeten kunnen) na een bepaalde tijd defect gaat mag een bepaalde som door belast worden naar de eind gebruiker (Oftewel wasmachine na 4jaar voor 200,- defect is 50% vergoeden, 50% zelf betalen)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:17:
[...]

Nou zo simpel is het helaas helemaal niet, mensen denken dit vaak maar het steekt een stuk ingewikkelder in elkaar. Zijn hier op GOT zat topic's over te vinden.

In onze wet staat dat je een deugelijk product mag verwachten voor een onbepaalde periode. Als dat product (neem bv een wasmachine die wel 8jaar mee zou moeten kunnen) na een bepaalde tijd defect gaat mag een bepaalde som door belast worden naar de eind gebruiker (Oftewel wasmachine na 4jaar voor 200,- defect is 50% vergoeden, 50% zelf betalen)
Klopt, weet ik. Maar ik had geen zin on in de nuances te gaan :) ( mijnzus is advocaat die die laat ik altijd netjes deze zaken voor me oplossen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Verticale strepen worden steeds erger op mijn tv.

Ook heeft dit scherm erg veel last van retentie. Uurtje eurosport kijken en het logo is aan het einde vd avond nog steeds niet helemaal verdwenen.

Gelukkig wilt familie dit scherm overnemen van mij. Want van service hebben ze bij de bcc nog nooit gehoord.

Ik denk dat ik maar voor een samsung e6500 ga. Ook plasma. Dan maar wat mindere zwartwaardes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Vraag,

Ik ben van voornemens om een nieuwe Plasma aan te schaffen, echter twijfel of het Samsung of Panasonic gaat worden.
Keuze is tussen de Panasonic TX-P65VT50 of de Samsung PS64E8000
Heb nu een panasonic van 2010 en ben daar zeer tevreden over.
Wil gelijk een nieuwe Home cinema aan schaffen, dus wil wel dan van hetzelfde merk.
Wie o wie, voor de voor en nadelen
BVd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik heb helaas toch maar besloten om service aan te vragen voor mijn banding probleem. Waarom helaas? Nou omdat ik totaal geen zin heb in weer al dat gezeik met e-care of met de dealer. Waarom doe je het dan toch? Nou omdat ik geprobeerd heb er aan te wennen of me er niet aan te storen, maar dat dit: plaatje van banding me nu toch wel weer de keel gaat uithangen. Alleen het idee al dat ik de tv weer van de muur moet halen voordat e-care komt (moest jij dat ook Adlermann) en eerst weer 10 minuten kwijt te zijn om de monteur eindelijk het probleem te laten zien (nee hoor, ik zie niks, ik zie echt niks, nee hoor nog steeds niks, oh ja, nu zie ik het een beetje, oh best irritant ja, nee nog nooit eerder gezien (yeah right...)

Eerder in dit topic meldde ik dat het probleem nagenoeg weg was, maar dat was meer een gevalletje van de wens is de vader van de gedachte... overdag valt het namelijk net iets minder op dan 's avonds.

Plaatje in de link is van een GT overigens en ik heb nog iets meer dan die 2 strepen, vooral aan de rechterkant zitten er 3 van die dunne strepen naast elkaar.

Pff, gaan we weer. Blah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rob0860

Heb ook zitten twijfelen tussen de beide maar heb voor de Panasonic gekozen. Ik had een 65VT30 gekocht maar deze kwam met een grote kras op het scherm uit de verpakking. Tijdens de "onderhandelingen" over een nieuwe heb ik de VT30 kunnen gebruiken, al met al een week of 4, toen bleek dat ik moest wachten op een VT50 heb ik een Samsung LED te leen gehad (kijker nu nog naar).

Hoofdreden om voor de Panasonic te kiezen is dat ik LED te fel vind, onnatuurlijk (lekker subjectief ik weet het) ik heb het idee dat ik continu naar een glossy magazine zit te kijken. Verder valt me op dat het beeld af en toe een fractie van een seconde stil staat, op beide LED Samsungs was/is dit het geval (eerste "geleende" LED kon verkocht worden door dealer en heeft toen een kleinere te leen gegeven).

Ben heel blij dat ik een LED hebben kunnen proberen en dat ik op deze manier zeker weet dat ik de (voor mij) juiste keuze heb gemaakt. Nu alleen de VT50 nog krijgen, ze zeggen week 21.......

Hoop dat je er wat aan hebt, al denk ik wel dat een TV keuze erg sterk op eigen voorkeuren is gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
Beste Adriaan,
Dank je voor de reactie, maar mijn voorkeur gaat uit naar Plasma, heb er al twee gehad en het bevalt mij het beste. Vind de extra's zoals de app's enz mooier bij Samsung, maar bij ons draait het voornamelijk om de beeldkwaliteit, zwartwaardes enz.
Ik zoek dan ook een winkel waar ik beide kan bekijken, maar ik geloof dat de panasonic Plasma 65 inch nog niet te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur ligt ook bij plasma vandaar dat ik de Panasonic heb gekozen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
Sorry, niet goed gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:47:
Alleen het idee al dat ik de tv weer van de muur moet halen voordat e-care komt (moest jij dat ook Adlermann) en eerst weer 10 minuten kwijt te zijn om de monteur eindelijk het probleem te laten
Alleen bij het ophalen en omruilen. maar toen ook niet gedaan. De monteurs kunnen dat z elf prima en veel sneller ;)

[edit]

Ik heb trouwens ook last van lichte banding. Ik heb het alleen op een lichte achtergrond en bij bewegende beelden. het is niet over het hele scher mtrouwens maar stukjes. Bij bluray materiaal is het niet aanwezig, bij SD materiaal vrij duidelijk. Daar tussenin (1080p mkv bijvoorbeeld) is het ook wel aanwezig, maar niet heel erg.

[ Voor 28% gewijzigd door Adlermann op 19-05-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Adlermann schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Alleen bij het ophalen en omruilen. maar toen ook niet gedaan. De monteurs kunnen dat z elf prima en veel sneller ;)

[edit]

Ik heb trouwens ook last van lichte banding. Ik heb het alleen op een lichte achtergrond en bij bewegende beelden. het is niet over het hele scher mtrouwens maar stukjes. Bij bluray materiaal is het niet aanwezig, bij SD materiaal vrij duidelijk. Daar tussenin (1080p mkv bijvoorbeeld) is het ook wel aanwezig, maar niet heel erg.
Niet bij voetbal? Daar is het bij mij het duidelijkst te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:27

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

spoor12b schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:58:
Ik heb trouwens nog een raar probleem met mijn ST50 en de afstandsbediening: als ik mijn Harmony One gebruik gaat het toestel niet meer aan uit standby (powercycle nodig).

Omdat mijn type door Logitech nog niet herkend werd heb ik maar een ander type gebruikt maar dus met dit resultaat...

Om het probleem te verhelpen dacht ik, gewoon de Harmony de originele code laten leren maar dat maakt niets uit.

Bij wie werkt de Harmony One wel goed en met welke type is hij dan geprogrammeerd?
Panasonic heeft wat "langere" signalen nodig voor de powercycle. Ik had hetzelfde met mijn Harmony 885 met m'n TX-P42G24T.

Je kan dit ergens instellen in de Logitech software dat er "langere" signalen gestuurd worden, dan werkt het wel.

Ik heb dit niet bij m'n andere aparatuur, maar bij m'n Panasonic TV dus wel.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Hermanvh schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:08:
[...]

Panasonic heeft wat "langere" signalen nodig voor de powercycle. Ik had hetzelfde met mijn Harmony 885 met m'n TX-P42G24T.

Je kan dit ergens instellen in de Logitech software dat er "langere" signalen gestuurd worden, dan werkt het wel.

Ik heb dit niet bij m'n andere aparatuur, maar bij m'n Panasonic TV dus wel.
Als je langere signalen instelt, werkt vervolgens het navigeren in de menu's niet meer goed. Dan slaat hij keuzes over. Gewoon even logitech bellen dan is het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

kadoendra schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:37:
[...]

Als je langere signalen instelt, werkt vervolgens het navigeren in de menu's niet meer goed. Dan slaat hij keuzes over. Gewoon even logitech bellen dan is het zo opgelost.
Je kan het per knop/actie instellen, dus niet voor allen, maar bijv. alleen voor de "power on" en "power off".

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

kadoendra schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:24:
[...]

Niet bij voetbal? Daar is het bij mij het duidelijkst te zien.
Ik kijk ook veel voetbal en op mijn VT30 is het ook erg goed te zien, maar dit valt niet onder garantie. Ik zie het op bijna elke TV met SD content. Bij LCD/LED is die banding het nog veel erger. Ik stoor me er niet meer aan, gewoon op het voetbal letten, zie je het niet meer.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Rudios schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:27:
Bij LCD/LED is die banding het nog veel erger. Ik stoor me er niet meer aan, gewoon op het voetbal letten, zie je het niet meer.
Kun je nagaan hoe bliss het is als je een plasma hebt en voetbal háát :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

kadoendra schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:47:
Ik heb helaas toch maar besloten om service aan te vragen voor mijn banding probleem. Waarom helaas? Nou omdat ik totaal geen zin heb in weer al dat gezeik met e-care of met de dealer. Waarom doe je het dan toch? Nou omdat ik geprobeerd heb er aan te wennen of me er niet aan te storen, maar dat dit: plaatje van banding me nu toch wel weer de keel gaat uithangen. Alleen het idee al dat ik de tv weer van de muur moet halen voordat e-care komt (moest jij dat ook Adlermann) en eerst weer 10 minuten kwijt te zijn om de monteur eindelijk het probleem te laten zien (nee hoor, ik zie niks, ik zie echt niks, nee hoor nog steeds niks, oh ja, nu zie ik het een beetje, oh best irritant ja, nee nog nooit eerder gezien (yeah right...)

Eerder in dit topic meldde ik dat het probleem nagenoeg weg was, maar dat was meer een gevalletje van de wens is de vader van de gedachte... overdag valt het namelijk net iets minder op dan 's avonds.

Plaatje in de link is van een GT overigens en ik heb nog iets meer dan die 2 strepen, vooral aan de rechterkant zitten er 3 van die dunne strepen naast elkaar.

Pff, gaan we weer. Blah :(
Ik weet precies hoe je je voelt.
Ik heb ook geen zin in al dat gezeik weer. Ben ook bang dat de monteur gaat zeggen dat het meevalt enzo.
Aan die banding wennen kan ik niet, je blijft erop letten en het zien.

En inderdaad, overdag valt het minder op dan s'avonds.
Als de monteur hier is dan gaan de gordijnen dicht ;)

Mocht er niets aan gedaan worden, geen probleem.
Ouders willen tv wel van me overnemen. Die zien die strepen niet of nauwelijks.

Welk type tv heb jij?

[ Voor 3% gewijzigd door invincible30 op 19-05-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Rudios schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:27:
[...]

Ik kijk ook veel voetbal en op mijn VT30 is het ook erg goed te zien, maar dit valt niet onder garantie. Ik zie het op bijna elke TV met SD content. Bij LCD/LED is die banding het nog veel erger. Ik stoor me er niet meer aan, gewoon op het voetbal letten, zie je het niet meer.
Ik zou niet weten waarom dit niet onder de garantie zou vallen. Er verschijnen strepen in beeld die er niet horen. Bij LED is het nog een plausibel verhaal dat dit bij de techniek hoort. Met andere woorden, die kunnen niet beter (hoe belachelijk dat eigenlijk op zichzelf al is) maar bij plasma slaat het helemaal nergens op dat dit optreedt. Zeker niet omdat er exemplaren zijn die het niet hebben.

@invinceble30; ik heb de St50. Heb echter ook al vergelijkbare berichten gelezen over de GT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:46
kadoendra schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:09:
[...]

Ik zou niet weten waarom dit niet onder de garantie zou vallen. Er verschijnen strepen in beeld die er niet horen. Bij LED is het nog een plausibel verhaal dat dit bij de techniek hoort. Met andere woorden, die kunnen niet beter (hoe belachelijk dat eigenlijk op zichzelf al is) maar bij plasma slaat het helemaal nergens op dat dit optreedt. Zeker niet omdat er exemplaren zijn die het niet hebben.

@invinceble30; ik heb de St50. Heb echter ook al vergelijkbare berichten gelezen over de GT50.
Ik snap niet waar dit probleem door wordt veroorzaakt, zit niet in het panel in ieder geval.
Wordt dit echt niet veroorzaakt door de tuner die je gebruikt?
Probeer die eens op 720p in te stellen ipv 1080i of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Bever! schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:34:
[...]

Ik snap niet waar dit probleem door wordt veroorzaakt, zit niet in het panel in ieder geval.
Wordt dit echt niet veroorzaakt door de tuner die je gebruikt?
Probeer die eens op 720p in te stellen ipv 1080i of andersom.
Ik snap het ook niet. Drives me nuts. Je zal toch wel een tv kunnen kopen zonder dit probleem? Ik heb alles geprobeerd. 720p, 1080i, auto. Andere hdmikabels et cetera. Ook als ik een voetbalwedstrijd download en via mijn mediaspeler afspeel dan is het probleem er. Denk dus niet dat het met de source te maken heeft.

Het enige dat ik kan bedenken is dat het wellicht met het filter te maken heeft. Maar dan nog vind ik dat het niet moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Met het filter bedoel je de glasplaat denk ik?
Dan zou het probleem toch bij alle opnames zichtbaar moeten zijn, en ik geloof dat het bij bluray niet te zien was?

Misschien is het hdmi poort gerelateerd?
Mogelijk om via component te kijken, en te testen?
Evt. andere hdmi ingang op de tv?

tv-beeld presets heb je getest dacht ik? spel enz.

[ Voor 35% gewijzigd door Bever! op 20-05-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Volgens mij worden de 55 en 60inch versies van de UT50 niet in Europa, of in ieder geval niet in Nederland uitgebracht?

En als je er nou eentje uit bijvoorbeeld de Verenigde Staten zou kopen? Krijg je dan problemen met defecten en garantie? Tv terugsturen is dan niet zo makkelijk bij een defect gelijk uit de doos. En als er later een probleem komt, kan je dan nog garantie service krijgen vanuit Nederland? Aangezien je hem hier niet hebt gekocht en nog belangrijker, aangezien hij hier niet eens verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Cooperator schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:21:
Volgens mij worden de 55 en 60inch versies van de UT50 niet in Europa, of in ieder geval niet in Nederland uitgebracht?

En als je er nou eentje uit bijvoorbeeld de Verenigde Staten zou kopen? Krijg je dan problemen met defecten en garantie? Tv terugsturen is dan niet zo makkelijk bij een defect gelijk uit de doos. En als er later een probleem komt, kan je dan nog garantie service krijgen vanuit Nederland? Aangezien je hem hier niet hebt gekocht en nog belangrijker, aangezien hij hier niet eens verkocht wordt?
Waarom zou je al die moeite doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooperator schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:21:

Dan ka je toch gewoon beter een st50 halen..,,een tv versturen vanuit de usa is ook biet goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob0860 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:11:
Vraag,

Ik ben van voornemens om een nieuwe Plasma aan te schaffen, echter twijfel of het Samsung of Panasonic gaat worden.
Keuze is tussen de Panasonic TX-P65VT50 of de Samsung PS64E8000
Heb nu een panasonic van 2010 en ben daar zeer tevreden over.
Wil gelijk een nieuwe Home cinema aan schaffen, dus wil wel dan van hetzelfde merk.
Wie o wie, voor de voor en nadelen
BVd
Ik heb de Samsung PS64E8000 hier nu een dag staan en ik zit mij mateloos te irriteren aan het gebuzz. Beeld ziet er wel aardig uit (maar kan niet tippen aan mijn oude Pioneer LX5090). Ik wil nu gaan voor de Panasonic VT50 en hopelijk is deze een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:09:
[...]

Ik heb de Samsung PS64E8000 hier nu een dag staan en ik zit mij mateloos te irriteren aan het gebuzz. Beeld ziet er wel aardig uit (maar kan niet tippen aan mijn oude Pioneer LX5090). Ik wil nu gaan voor de Panasonic VT50 en hopelijk is deze een stuk stiller.
Panasonics buzzen ook bij een wit scherm....,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Panasonics buzzen ook bij een wit scherm....,
Mijn Pioneer ook, maar je hebt buzzen en buzzen... Het Samsung gebuzz is denk ik bijna 3x zo hard. Met de Samsung een filmpje kijken met wat rustige stukken erin is gewoon irritant.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 16:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:18:
[...]

Mijn Pioneer ook, maar je hebt buzzen en buzzen... Het Samsung gebuzz is denk ik bijna 3x zo hard. Met de Samsung een filmpje kijken met wat rustige stukken erin is gewoon irritant.
Ja klopt. Elke plasma buzzt :) Maar ik hoor het alleen bij een wit scherm (en dan komt het wel boven mijn geluid uit vaak). Ik zal zo wel ff een filmpje voor je maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
@adlermann ik ben eigenlijk wel benieuwd waardoor jij denkt dat die banding wordt veroorzaakt op een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Adlermann schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:02:
[...]

Dan ka je toch gewoon beter een st50 halen..,,een tv versturen vanuit de usa is ook biet goedkoop
Niet helemaal waar. De 55inch UT50 zou dan ongeveer gelijk aan de prijs van een 50inch ST50 liggen. En de verzendkosten vallen reuze mee eigenlijk.

Wat dat betreft heb ik liever een 55inch UT50 dan een 50inch ST50 voor ongeveer dezelfde prijs. Ik heb zelfs liever een 50inch UT50 dan een 50inch ST50, maar dat is dan ook wel vanwege het prijsverschil.

Maar goed, ik vind 50inch misschien toch nog wel een beetje klein. 55inch bevalt mij beter, aangezien ik op circa 4meter afstand tv zal gaan kijken. Vind het gewoon vervelend dat ze de grotere modellen hier niet verkopen. Nu ontnemen zij mij eigenlijk die mogelijkheid, terwijl de Amerikanen die mogelijkheid wel hebben...

[ Voor 4% gewijzigd door Cooperator op 20-05-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag aan iemand die de ST50 al in bezit heeft is de rand grijs of meer richting zwart?
Heb namelijk nog geen een goede foto van overdag voorbij zien komen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Cooperator schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:14:
[...]

Niet helemaal waar. De 55inch UT50 zou dan ongeveer gelijk aan de prijs van een 50inch ST50 liggen. En de verzendkosten vallen reuze mee eigenlijk.

Wat dat betreft heb ik liever een 55inch UT50 dan een 50inch ST50 voor ongeveer dezelfde prijs. Ik heb zelfs liever een 50inch UT50 dan een 50inch ST50, maar dat is dan ook wel vanwege het prijsverschil.

Maar goed, ik vind 50inch misschien toch nog wel een beetje klein. 55inch bevalt mij beter, aangezien ik op circa 4meter afstand tv zal gaan kijken. Vind het gewoon vervelend dat ze de grotere modellen hier niet verkopen. Nu ontnemen zij mij eigenlijk die mogelijkheid, terwijl de Amerikanen die mogelijkheid wel hebben...
Je moet de importkosten niet vergeten! BTW + inklaringskosten, wordt dus ook nog een 20%. Lijkt me sterk dat je een 55" TV door de douane krijgt als "gift" ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Hermanvh schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:32:
[...]

Je moet de importkosten niet vergeten! BTW + inklaringskosten, wordt dus ook nog een 20%. Lijkt me sterk dat je een 55" TV door de douane krijgt als "gift" ;)
Daar had ik even niet bij stil gestaan 8)7 . Bedankt :)

Des te erger dat wij die televisies niet gewoon hier kunnen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik lees hier van velen dat de P50ST50 moeilijk leverbaar is nog.
Maar op de site van Kieskeurig zie ik veel internetshops met voorraad.
Klopt die voorraad dan niet? Sommige leveren hem over twee dagen al (staat er)

Is voor die P50ST40 een prijs van € 1117,- een goede prijs, of kan het goedkoper?

Thnx

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
The Champ schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:55:
Ik lees hier van velen dat de P50ST50 moeilijk leverbaar is nog.
Maar op de site van Kieskeurig zie ik veel internetshops met voorraad.
Klopt die voorraad dan niet? Sommige leveren hem over twee dagen al (staat er)

Is voor die P50ST40 een prijs van € 1117,- een goede prijs, of kan het goedkoper?

Thnx
Kan veel goedkoper, bij de juiste zaken moet rond de €1000,- mogelijk zijn. Weet niet of het beperkt beschikbaar zijn van invloed is op de prijs. Toen ik de 50ST50 kocht was hij goed leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een pana 42" kopen. Welke kan ik nu dan het beste qua prijs/kwaliteit hebben?
Ik gebruik hem alleen voor HD films kijken via satelliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Dat is natuurlijk heel persoonlijk maar voor mij heeft de ST50 de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis ik dan veel op de UT50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij heeft de UT serie een HDMI aansluiting minder. En een mindere filter.
Wat invloed heeft op de zwartwaarde en reflecties.
Het is daarom echt een budget model. Bij de ST serie haal je al meer uit je toestel dan de VT van vorig jaar.
Daarom beste prijs/kwaliteits verhouding.

Maar beste prijs/kwaliteit verhouding staat buiten je budget. Als je een beperkter budget hebt dan moet je concessies doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:52:
Ik wil graag een pana 42" kopen. Welke kan ik nu dan het beste qua prijs/kwaliteit hebben?
Ik gebruik hem alleen voor HD films kijken via satelliet.
Consumentenelektronica Aankoopadvies
Daar hoort aankoopadvies thuis. Niet hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
DarkSide schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:27:
Volgens mij heeft de UT serie een HDMI aansluiting minder. En een mindere filter.
Wat invloed heeft op de zwartwaarde en reflecties.
Het is daarom echt een budget model. Bij de ST serie haal je al meer uit je toestel dan de VT van vorig jaar.
Daarom beste prijs/kwaliteits verhouding.

Maar beste prijs/kwaliteit verhouding staat buiten je budget. Als je een beperkter budget hebt dan moet je concessies doen.
De st50 heeft ook ingebouwde wifi, en de ut niet dacht ik

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
De 65VT50 is in de jaarlijkse shootout van ValueEleectronics verkozen tot winnaar van de competitie en word " The king of 2012" genoemd...

This are words after 2012 HDTV Shoot-out by ValueElectronics.com Inc.

"Okay, it's official, Panasonic's VT50 is the new "King of HDTV" The VT50 won the popular and our panel of experts vote at the clear winner.

-Robert"

[ Voor 45% gewijzigd door Acemath op 21-05-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35

faust2016

You yes have my shirt

Marcel9970 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:13:
bij de juiste zaken moet rond de €1000,- mogelijk zijn.
Kun je dan ook een paar voorbeelden noemen van dat soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:47:
[...]

Niet dus. Monteur van E-care is vanochtend langsgeweest (belde netjes een half uur vantevoren dat ie eraan kwam), maar gaf aan dat ze nog (nagenoeg) geen onderdelen hebben voor de nieuwe TV's dus hij heeft em meegenomen. Morgen wordt ie onderzocht en nemen ze contact op met Panasonic of ie gerepareerd of vervangen gaat worden. Wordt vervolgd, als het goed is weet ik morgenmiddag meer...
Vandaag maar eens met E-care gebeld aangezien ik nog steeds niks gehoord had over de status van mn 50ST50 (terwijl er afgelopen dinsdag bij het ophalen gezegd werd dat er woensdag al duidelijkheid zou zijn). Ze zijn vandaag eindelijk gaan testen, maar kunnen het probleem niet reproduceren dus willen em een aantal dagen lang aan laten staan om te kijken of het probleem terugkomt... Alleen was het probleem dat de tv heel niet aanwilde, iets wat de man die em op kwam halen zelf ook gezien heeft. Heb dus maar verzocht om dat nog even aan de monteur te melden, zodat ie wel het juiste test en ik niet m'n tv over een week terugkrijg en dan dezelfde issues hou. Wordt wederom vervolgd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:41:
[...]

Vandaag maar eens met E-care gebeld aangezien ik nog steeds niks gehoord had over de status van mn 50ST50 (terwijl er afgelopen dinsdag bij het ophalen gezegd werd dat er woensdag al duidelijkheid zou zijn). Ze zijn vandaag eindelijk gaan testen, maar kunnen het probleem niet reproduceren dus willen em een aantal dagen lang aan laten staan om te kijken of het probleem terugkomt... Alleen was het probleem dat de tv heel niet aanwilde, iets wat de man die em op kwam halen zelf ook gezien heeft. Heb dus maar verzocht om dat nog even aan de monteur te melden, zodat ie wel het juiste test en ik niet m'n tv over een week terugkrijg en dan dezelfde issues hou. Wordt wederom vervolgd :/
Als ze hem daar wel aankrijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Schijnbaar was ie al aan het testdraaien (dat zeggen ze tenminste), dus dat zal wel gelukt zijn.
Deed ie bij mij soms ook (als de stekker er lang genoeg uit geweest was), maar dan ging ie binnen de minuut weer uit om vervolgens zichzelf constant aan en uit te schakelen. Heb e.e.a. toen op een andere groep geprobeerd en ook met andere kabel en met en zonder CI+, had allemaal geen effect. Lijkt me dus sterk dat de tv nu ineens prima is en gewoon werkt zoals t moet.

Uiteraard allemaal aangegeven bij 1e telefoontje naar E-care en aan degene die em op kwam halen, maar daar doen ze blijkbaar niet veel mee want het enige probleem wat er op de site van E-care staat is "Toestel gaat niet meer aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort een p50vt50 te kopen. Tot nu toe is de beste prijs die ik ben tegengekomen € 1.899,-. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die een voordeliger aanbod hebben gevonden voor dit toestel, en zo ja waar ik dan aan moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
da_stiech schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:33:
[...]

De st50 heeft ook ingebouwde wifi, en de ut niet dacht ik
En zo zijn er ook mensen die zo pietje precies zijn wat beeldkwaliteit betreft die de voorkeur geven aan een UT50 boven een ST50? Waarom? Omdat de filter schijnbaar wel wat meer met de beeldkwaliteit doet dan alleen maar reflecties verhinderen, wat de beeldkwaliteit juist weer niet ten goede komt. Maar het is inderdaad een voorkeur. Als je alleen tv kijkt in een kamer met erg weinig licht en dus geen reflecties (zullen er niet veel zijn), dan is de UT50 schijnbaar geweldig en gezien de prijs, eigenlijk zelfs beter dan een VT50 omdat die nou niet zoveel beter meer is als de andere modellen van dezelfde generatie (in tegenstelling tot de vorige generatie).

Maar voor de meeste mensen is een ST50 waarschijnlijk wel het beste ja. Doet weinig onder voor een VT50 wat beeldkwaliteit betreft en is veel goedkoper en de beeldkwaliteit is erg goed in een verlichte ruimte, in tegenstelling tot een UT50.

[ Voor 4% gewijzigd door Cooperator op 21-05-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Zijn daar ook testen van, dat de ST50@UT50, weinig verschil is naar een VT50?
Cooperator schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:48:
[...]

En zo zijn er ook mensen die zo pietje precies zijn wat beeldkwaliteit betreft die de voorkeur geven aan een UT50 boven een ST50? Waarom? Omdat de filter schijnbaar wel wat meer met de beeldkwaliteit doet dan alleen maar reflecties verhinderen, wat de beeldkwaliteit juist weer niet ten goede komt. Maar het is inderdaad een voorkeur. Als je alleen tv kijkt in een kamer met vrijwel geen licht (zullen er niet veel zijn), dan is de UT50 schijnbaar dus beter en gezien de prijs, eigenlijk zelfs beter dan een VT50 omdat die nou niet zoveel beter meer is als de andere modellen van dezelfde generatie (in tegenstelling tot de vorige generatie).

Maar voor de meeste mensen is een ST50 waarschijnlijk wel het beste ja. Doet weinig onder voor een VT50 wat beeldkwaliteit betreft en is veel goedkoper en de beeldkwaliteit is erg goed in een verlichte ruimte, in tegenstelling tot een UT50.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:23
Ik heb vandaad de P65VT50 besteld voor 15200 PLN = omgerekend 3534 Euro. Hij zaal ( dat zegt de shop) voor 100% leverbaar zijn , en ik krijg hem binnen op woensdag of donderdag. Nu hebben zij mij ook een garantie verlenging aangeboden voor 400 Euro voor extra 3 jaar. ( totaal 5 jaar) , of voor 518 Euro garantie voor extra 3 jaar zonder eigen risico. Dus mijn schuld = geld terug. Zouden jullie doen met of zonder garantie?

In Polen handelt de service Panasonic zelf gedurende garantie periode van 2 jaar. Ik denk op zelfde niveau als de e-care in NL. Er zijn ontevreden en zeer tevreden mensen op fora`s. Maar extra 3 jaar wordt door een externe gecertifieerde firma’s geregeld. Maar ik ken niemand die ervaring daarmee had. Hier bij MM of Saturn zeggen ze zelf dat aan dit garantie-programma soms meer te verdienen valt dan aan het product zelf :)

Bestaat een video – test die ik op de SD-kaart kan opslaan en voor de koop van mijn TV kan testen in de shop :?

[ Voor 39% gewijzigd door SlowikPL op 21-05-2012 22:26 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlowikPL schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:00:
Ik heb vandaad de P65VT50 besteld voor 15200 PLN = omgerekend 3534 Euro. Hij zaal ( dat zegt de shop) voor 100% leverbaar zijn , en ik krijg hem binnen op woensdag of donderdag. Nu hebben zij mij ook een garantie verlenging aangeboden voor 400 Euro voor extra 3 jaar. ( totaal 5 jaar) , of voor 518 Euro garantie voor extra 3 jaar zonder eigen risico. Dus mijn schuld = geld terug. Zouden jullie doen met of zonder garantie?
In nderland zou ik dat zeker niet doen...wamnt daar heb je grotendeels die garantie al. Ik weet alleen niet hoe het in Polen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
pvr schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:03:
Zijn daar ook testen van, dat de ST50@UT50, weinig verschil is naar een VT50?

[...]
Gewoon een gebruiker (pathofneo) zoals jij en ik (die schijnbaar heel kritisch is op tv's) op een andere forum.

Hier wat quotes van hem:
post 302: "I'm not saying the filter is all bad. There will always be those that prefer a filter, and in this case the filter is so good that I'm sure daylight users and/or ppl that just want filters will be extra pleased!

I'm just not convinced personally that the higher end models are as big of a leap in a dark room this time around. For those on a budget and/or have controlled lighting will be hands down satisfied with the UT. If I had to explain..I'd say Panasonic packed the biggest punch in every model and I'm here going "woops did you mean to do that?".

But by all means if your a fan of filters then you can't ask for more than the VT50. It looks like they may even overtake lcds with lights/sun in mind."

post 304: "Between the time I've spent fiddling with ST/VT50s and what I've gathered on the VT50 thread, I've made a quick list of things thus far of problems that the VT50 is having that we will never have.

- DSE (dirty screen effect)
- Rainbow efffect (similar to dlp)
- less natural crispness/vibrancy
- overall darker (despite the contrary)
- poor vertical viewing angle

That's a lot of problems right there. You know what's causing it? The louvre filter. That new and improved, every so wonderful filter will always be the Achilles' heel of the ST/GT/VT50.

The Kuro has DSE since it uses a similar filter, although not as aggressive. It's naturally less crisp because it's like having a layer of paste on the screen...something I don't want to separate me from the picture. Now the filter does block light from above and absorb for maximum contrast during the day so it will keep relatively good blacks during this time. But it will also have an overall darker appearance pound for pound.

Why does it have a rainbow effect? The answer to this is simple. Because the vertical viewing angle is absolutely horrible. You literally have to center yourself right in the middle of the screen to obtain all the information. If you move up or down then you will see a dark line rise or drop. This is that filter in action. Keep moving up/down and you'll see nothing but a black screen. It's like a line that has a shifting effect wherever it moves (according to your eyes) and that's why I call it 'the wave'. No I'm not kidding. Granted nobody's going to watch standing up like this but it does impact the experience because even a slight shift starts the 'wave' as I wanna call it. It's like a ripple effect that I thought was gone ages ago with DLP, and to a degree LCDs today. Very out of character for plasma.

Who does this impact? Well everyone unless you've plopped down a huge chunk o' change then I guess 'your not effected' now are you? I can see those that use Kinect for Xbox 360 effected by this. You stand/jump/dance/play in front of the screen and you'll be be riding the wave. On the opposite end of the spectrum.. what about those who mount it above a fireplace? Smothered under the wave.

I didn't stress this enough in my review but if your now on the fence with the UT/ST/VT then take a good long look (I mean inspect) the filter in the stores. Doesn't matter the lighting as you'll see what I'm talking about. Now that I've described the symptoms you know what to look for. I feel like I've done my duty to educate the masses on this filter and it's up to you now.

I feel okay with this rant because if your reading this then it means something compelled you to enter the UT50 thread. Maybe out of curiosity? Whatever the case I wish you well on your hunt for your ultimate display. Your always welcome to copy down the settings I provided and plug em in wherever you demo the sets. Still feel like the UT50 isn't for you? Then the joke's on me."

post 329: "Quote:
Originally Posted by Millott
me thinks its just your brain trying to justify not wanting to spend more.

Not the case. I've been eyeballing the Sharp Elite very hard and have come oh so close to pulling the trigger. I have OCD with high standards so the slightest thing bothers me. In the case of the Elite it's the color issue and viewing angles that lcds are known for. But I do know the viewing angles on the Elite is the best in it's category, almost to the point of being moot. So this leaves the cyan issue and once that's corrected I may have a new set. The HX929 is out due to excessive blooming, or I'd have that set.

See, I'm not fixed on plasma or a price tag. The UT50 just happens to offer me lesser of the evils and a price tag I didn't have to think about. That is..until something better comes along. The Value Electronics Shootout vids should be posted on youtube soon and I plan to get my popcorn and watch."

Het moet echter wel gezegd worden dat de VT50 in die Value Electronics Shooutout als The King of HDTV is bekroond.

[ Voor 14% gewijzigd door Cooperator op 21-05-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tja goed om te weten maar wat moet je ermee ?

Hij zal best ergens een punt hebben maar waarom noemen al die goede reviewers deze punten dan niet. :?

Persoonlijk maak ik me meer zorgen over bekende issues als banding, green blobs e.d.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Help!!!! schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:37:
^
Tja goed om te weten maar wat moet je ermee ?

Hij zal best ergens een punt hebben maar waarom noemen al die goede reviewers deze punten dan niet. :?

Persoonlijk maak ik me meer zorgen over bekende issues als banding, green blobs e.d.....
Hmm, banding wordt soms weleens in een adem genoemd met dirty screen effect. Ik heb er te weinig verstand van om vast te stellen of dat klopt, maar in dit stuk wordt de dse duidelijk gekoppeld aan het Louvre filter.

Dat zou dan mooi zijn. Dan moet ik dus eigenlijk naar een UT50 die dan echter met daglicht niet te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Gebruikers op een forum, zie ik niet als iemand die een duidelijk meet oordeel kan geven.
Misschien een idee om tweakers.net de goedkopere modellen, te testen met de VT50 ;)
Cooperator schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:13:
[...]

Gewoon een gebruiker (pathofneo) zoals jij en ik (die schijnbaar heel kritisch is op tv's) op een andere forum.

Hier wat quotes van hem:
post 302: "I'm not saying the filter is all bad. There will always be those that prefer a filter, and in this case the filter is so good that I'm sure daylight users and/or ppl that just want filters will be extra pleased!

I'm just not convinced personally that the higher end models are as big of a leap in a dark room this time around. For those on a budget and/or have controlled lighting will be hands down satisfied with the UT. If I had to explain..I'd say Panasonic packed the biggest punch in every model and I'm here going "woops did you mean to do that?".

But by all means if your a fan of filters then you can't ask for more than the VT50. It looks like they may even overtake lcds with lights/sun in mind."

post 304: "Between the time I've spent fiddling with ST/VT50s and what I've gathered on the VT50 thread, I've made a quick list of things thus far of problems that the VT50 is having that we will never have.

- DSE (dirty screen effect)
- Rainbow efffect (similar to dlp)
- less natural crispness/vibrancy
- overall darker (despite the contrary)
- poor vertical viewing angle

That's a lot of problems right there. You know what's causing it? The louvre filter. That new and improved, every so wonderful filter will always be the Achilles' heel of the ST/GT/VT50.

The Kuro has DSE since it uses a similar filter, although not as aggressive. It's naturally less crisp because it's like having a layer of paste on the screen...something I don't want to separate me from the picture. Now the filter does block light from above and absorb for maximum contrast during the day so it will keep relatively good blacks during this time. But it will also have an overall darker appearance pound for pound.

Why does it have a rainbow effect? The answer to this is simple. Because the vertical viewing angle is absolutely horrible. You literally have to center yourself right in the middle of the screen to obtain all the information. If you move up or down then you will see a dark line rise or drop. This is that filter in action. Keep moving up/down and you'll see nothing but a black screen. It's like a line that has a shifting effect wherever it moves (according to your eyes) and that's why I call it 'the wave'. No I'm not kidding. Granted nobody's going to watch standing up like this but it does impact the experience because even a slight shift starts the 'wave' as I wanna call it. It's like a ripple effect that I thought was gone ages ago with DLP, and to a degree LCDs today. Very out of character for plasma.

Who does this impact? Well everyone unless you've plopped down a huge chunk o' change then I guess 'your not effected' now are you? I can see those that use Kinect for Xbox 360 effected by this. You stand/jump/dance/play in front of the screen and you'll be be riding the wave. On the opposite end of the spectrum.. what about those who mount it above a fireplace? Smothered under the wave.

I didn't stress this enough in my review but if your now on the fence with the UT/ST/VT then take a good long look (I mean inspect) the filter in the stores. Doesn't matter the lighting as you'll see what I'm talking about. Now that I've described the symptoms you know what to look for. I feel like I've done my duty to educate the masses on this filter and it's up to you now.

I feel okay with this rant because if your reading this then it means something compelled you to enter the UT50 thread. Maybe out of curiosity? Whatever the case I wish you well on your hunt for your ultimate display. Your always welcome to copy down the settings I provided and plug em in wherever you demo the sets. Still feel like the UT50 isn't for you? Then the joke's on me."

post 329: "Quote:
Originally Posted by Millott
me thinks its just your brain trying to justify not wanting to spend more.

Not the case. I've been eyeballing the Sharp Elite very hard and have come oh so close to pulling the trigger. I have OCD with high standards so the slightest thing bothers me. In the case of the Elite it's the color issue and viewing angles that lcds are known for. But I do know the viewing angles on the Elite is the best in it's category, almost to the point of being moot. So this leaves the cyan issue and once that's corrected I may have a new set. The HX929 is out due to excessive blooming, or I'd have that set.

See, I'm not fixed on plasma or a price tag. The UT50 just happens to offer me lesser of the evils and a price tag I didn't have to think about. That is..until something better comes along. The Value Electronics Shootout vids should be posted on youtube soon and I plan to get my popcorn and watch."

Het moet echter wel gezegd worden dat de VT50 in die Value Electronics Shooutout als The King of HDTV is bekroond.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1978
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo,

Ik heb dit forum vanaf het begin bekeken omdat ik op zoek was naar een nieuwe Panasonic plasma.
Mijn oude Panasonic plasma een 37pv70f is nog perfect alleen wilde ik graag een iets grotere en met full hd.
Het EK komt eraan en als voetbal liefhebber wil ik niets anders dan een plasma... met het gamen zit het dan ook wel snor.

De nieuwste serie van Panasonic leek mij wel wat.
Na veel doorlezen, testen vergelijken en een kijkje bij de plaatselijke Scheer en Foppen heb ik besloten om de p42st50e te kopen. Deze kon de volgende dag thuis bezorgd worden.

Afgelopen zaterdag ging de bel en kon de pret beginnen.
Ik zal een verslag doen.

Verpakking ok ... maar minder goed dan bij 37 ( oude) minder bescherming.
Afwerking tv is goed maar vind de voet minder mooi dan bij 37 en je kijkt er iets onder.
Kwaliteit behuizing is stukken minder als oude ...het plastic is dunner en de achterkant kan je indrukken maar daardoor wel een stuk platter.
De tv ziet er wel zeer chique uit en heeft een zeer smalle bezel.
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:18:
Een vraag aan iemand die de ST50 al in bezit heeft is de rand grijs of meer richting zwart?
Heb namelijk nog geen een goede foto van overdag voorbij zien komen.
De tv heeft een smalle licht grijze rand met daarom heen een randje glas. Deze grijze rand glimt een beetje maar niet meer dan de oude 37. De voet is van hetzelfde materiaal. Totaal niet richting zwart ...dit oude 37 was glimmend zwart.

Afstandsbediening is mooi met zwart glimmende oppervlakte en rode verlichting ... verder zitten er 2 zenders in de afstandsbediening 1 die recht vooruit staat en 1 iets schuin volgens mij om altijd goed te richten.
De knoppen 1tm 9 en 0 met 2 andere liggen schuin naar je toe om ze makkelijker te kunnen bedienen. De rest ligt vlak. Ik zal de afstandsbediening zeer weinig gebruiken omdat ik bijna alles met de decoder doe.

Er zitten nu 2 luidsprekers voorin die direct naar je toe staan en die luidsprekers zijn verdeeld in volgens mij 8 stukjes ... 4 aan elke kant. in de achterkant van de tv zit nog een subwoofer ... ha ha ..
Het geluid is niet echt goed te noemen wel is er meer hoog aanwezig dan bij de 37 maar minder laag ondanks de micro sub. Het geluid klinkt ook niet erg vol. Ik weet niet of bij de oude 37 die speakers ook recht naar voren zitten maar die klinkt wel voller.
Je kan trouwens wel de EQ naar eigen wens instellen volgens mij 7 of 9 bands ,of alleen hoog of laag

Dan het beeld. Super beeld .... weer een stukje strakker dan de oude. Ik kijk altijd via de schotel hdmi output 1080i 50/60hz. Ik moet alles nog even optimaal instellen maar loop tegen 1 probleem aan.

In alle modus behalve de game mode lijkt de tv wat beeldjes over te slaan ...dit is bij alle programma's zo vooral bij voetbal ... ook bij Blu-ray.
Ik heb dit proberen op te lossen door de beeldcorrectie van maximaal naar minimaal te zetten..dit hielp wel.
Eindelijk zaterdag de Champions League finale kijken. Maar dan na 5 min ......

KLIK KLIK KLIK ...... tv uit ..........dammm wat is dat ..... Tv is uitgegaan en blijft uit wat ik ook doe.

Hij reageert nergens meer op. Balen maar eerst de finale afkijken.

Na de finale de tv 1 keer aangekregen want ik had de stekker er helemaal uitgehaald. maar hij ging 3 minuten aan en daarna weer uit en aan en uit en aan.

De volgende morgen heeft de tv het nog 45 min gedaan (met de hele nacht de stekker eruit )
Nu klikt die aan uit aan uit aan uit .... als ik de stekker erin laat dan blijft het zo...stroom er helemaal af dan werkt die weer effe.
toolkist schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:41:
[...]

Zelfde euvel !!!!

Vandaag terug geweest naar SenF. Die gaan morgen contact opnemen met Panasonic... Ik heb aangegevn dat DOA was en dat ik gelijk een nieuwe wilde. De man verzekerde mij ook dat ik een nieuwe kreeg maar dit wel eerst moest doorgeven.
Morgen verwacht ik een telefoontje.

Jullie begrijpen dat ik nog niet de juiste beeldinstellingen heb kunnen verkrijgen maar ik vond het beeld tot nu toe heel kleurrijk ( persoonlijk erg mooi )
Beeld is helder en goed te zien in een lichte kamer. Je kan het ook instellen dat een sensor het ziet dan het licht in de kamer is en automatisch het contrast gaat verhogen.
Filter valt vooral op als je voor de tv staat en van boven naar beneden erop kijkt het beeld is dan bijna zwart.
De tv heeft minder last van lichtinval dan de oude 37
De kijkhoek is perfect eigenlijk nog iets beter dan de oude 37 ... het beeld blijft ook zijn kleur behouden.

Beeld bij gamen bv fifa 2012 is superstrak ( game mode )
Blu-ray heb ik 5 min gekeken maar is TOP

Morgen een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik kan op dit moment wel een review vinden van de ST50 en de GT50.
Beeldkwaliteit is beter op de GT50 ;)
Nu nog ff wachten dat de VT50 getest word :)

http://www.3dtvmagazine.nl/category/3d-tv-reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
pvr schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:07:
Ik kan op dit moment wel een review vinden van de ST50 en de GT50.
Beeldkwaliteit is beter op de GT50 ;)
Nu nog ff wachten dat de VT50 getest word :)

http://www.3dtvmagazine.nl/category/3d-tv-reviews/
Volgens meetapparatuur zal het ongetwijfeld beter zijn, maar zoals in die review ook aangegeven, is het de vraag of gebruikers het verschil ook echt zien. Bij zulke kleine verschillen ga ik in ieder geval geen honderden euro's meer neerleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooperator schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:39:
[...]

Volgens meetapparatuur zal het ongetwijfeld beter zijn, maar zoals in die review ook aangegeven, is het de vraag of gebruikers het verschil ook echt zien. Bij zulke kleine verschillen ga ik in ieder geval geen honderden euro's meer neerleggen :)
Dr vt50 heeft iets schoner beeld en minder bewegingsproblemen...maar ik kan me voorstellen dat mensen het niet waard vonden om dan extra geldmtembetalen voor dat beetje extra....ik echter wel, ikmwil niet bij elke instantie van dfc denken " zou de vt50 dat ook hebben"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jack1978 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:49:
Eindelijk zaterdag de Champions League finale kijken. Maar dan na 5 min ......

KLIK KLIK KLIK ...... tv uit ..........dammm wat is dat ..... Tv is uitgegaan en blijft uit wat ik ook doe.

Hij reageert nergens meer op. Balen maar eerst de finale afkijken.

Na de finale de tv 1 keer aangekregen want ik had de stekker er helemaal uitgehaald. maar hij ging 3 minuten aan en daarna weer uit en aan en uit en aan.

De volgende morgen heeft de tv het nog 45 min gedaan (met de hele nacht de stekker eruit )
Nu klikt die aan uit aan uit aan uit .... als ik de stekker erin laat dan blijft het zo...stroom er helemaal af dan werkt die weer effe.

[...]

Zelfde euvel !!!!

Vandaag terug geweest naar SenF. Die gaan morgen contact opnemen met Panasonic... Ik heb aangegevn dat DOA was en dat ik gelijk een nieuwe wilde. De man verzekerde mij ook dat ik een nieuwe kreeg maar dit wel eerst moest doorgeven.
Morgen verwacht ik een telefoontje.
Werd net gebeld door een monteur van E-care dat ze nog steeds niks kunnen vinden en dat ie bij hen prima werkt. Heb hem nu gelukkig meer kunnen vertellen over de problemen en wat ik zoal geprobeerd heb, en dat ik dus blijkbaar niet de enige ben met dit probleem. Ben benieuwd of er nu wel iets naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09-2023
Wil een plasma tv gaan halen. De Panasonic VT50 lijkt mij het meest interessant.
Ik lees wel over hoge input lag in de review op Tweakers. Ik vind dat wel vreemd voor zo'n dure TV.

Weet iemand of de input lag echt zo hoog en hinderlijk is? En heeft iemand al ervaringen met deze TV?
Als de input lag echt zo erg is moet ik misschien maar naar een ander model kijken, maar deze lijkt wel de beste beeldkwaliteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
inputlag is niet bijzonder hoog imo, en realiseer je dat lcd/led of nog een factor 2 hoger is of als je alle beeldkwaliteit overboord gooit en naar eenzelfde niveau gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
Bever! schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:03:
inputlag is niet bijzonder hoog imo, en realiseer je dat lcd/led of nog een factor 2 hoger is of als je alle beeldkwaliteit overboord gooit en naar eenzelfde niveau gaat.
Bedankt voor je reactie, oke dat is mooi.
En je bedoelt dat een LCD tv sowieso een hogere input lag zal hebben? Ik heb momenteel bijvoorbeeld een Sony 40 S 5500 en daar ben ik qua input lag wel tevreden Heeft de VT 50 minder input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1978
  • Laatst online: 04-12-2024
Heb vandaag een telefoontje gehad van senf. Ze hebben contact proberen te leggen met Panasonic maar dit was niet gelukt. Nu krijg ik morgen een nieuwe tv toegezonden. Nette service !
Ben benieuwd of deze beter is.

@ Toolkist Heb jij toevallig een update uitgevoerd via internet? Ik wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jack1978 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:22:
Heb vandaag een telefoontje gehad van senf. Ze hebben contact proberen te leggen met Panasonic maar dit was niet gelukt. Nu krijg ik morgen een nieuwe tv toegezonden. Nette service !
Ben benieuwd of deze beter is.

@ Toolkist Heb jij toevallig een update uitgevoerd via internet? Ik wel namelijk.
De keren dat ik voor een update gekeken heb was er niks beschikbaar, dus nee.
Inmiddels is de status op E-care veranderd naar "PARRQ - Remplace aanvraag bij de importeur" dus het lijkt erop dat ook ik een nieuwe tv ga krijgen. Telefoniste wist me te vertellen dat ze de tv toch nog even in duurtest gingen draaien dus dat ik waarschijnlijk vrijdag meer hoor over een eventuele vervanging en dat die vervanging dan ook nog wel even zou kunnen duren. Als ik meer wilde weten kon ik morgen terugbellen aangezien de technische dienst al dicht was, morgen dus maar weer bellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Tot nu toe tevreden met klantendienst Panasonic. 2x gebeld met een vraag, en 2x binnen de 10 minuten teruggebeld met een antwoord. Waren gewoon vragen over een lopende actie in Belgie; dus geen "moeilijke" vragen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
BrutalDave schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor je reactie, oke dat is mooi.
En je bedoelt dat een LCD tv sowieso een hogere input lag zal hebben? Ik heb momenteel bijvoorbeeld een Sony 40 S 5500 en daar ben ik qua input lag wel tevreden Heeft de VT 50 minder input lag?
s5500 was 50hz zal ongeveer vergelijkbaar zijn :)
vt50 is wel echt een enorme stap omhoog vergeleken met wat je had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

toolkist schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:51:
[...]

De keren dat ik voor een update gekeken heb was er niks beschikbaar, dus nee.
Inmiddels is de status op E-care veranderd naar "PARRQ - Remplace aanvraag bij de importeur" dus het lijkt erop dat ook ik een nieuwe tv ga krijgen. Telefoniste wist me te vertellen dat ze de tv toch nog even in duurtest gingen draaien dus dat ik waarschijnlijk vrijdag meer hoor over een eventuele vervanging en dat die vervanging dan ook nog wel even zou kunnen duren. Als ik meer wilde weten kon ik morgen terugbellen aangezien de technische dienst al dicht was, morgen dus maar weer bellen >:)
Hoe lang had je die tv in je bezit voordat deze defect raakte?

En hoe lang ben je hem nu al kwijt?

Ik vraag dit, om dat mijn plasma hoogstwaarschijnlijk ook wordt opgehaald en gerepareerd.

Ik heb er alleen geen zin in, om weer een paar weken zonder tv te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
Morgen kan ik weer een afspraak maken met Technorep voor teruggave van mijn TV. TV is dus voor de 2e keer bij Technorep geweest. Ik zie nu weer hetzelfde commentaar bij de call staan als de vorige keer.........
Voicemail ingesproken

jgi - 22 mei 2012, 16:39

Voicemail ingesproken.

Jerrold Giesen - 22 mei 2012, 16:39

Toestel uitgebreid getest, toestel niet beter of slechter dan eenzelfde set.

Technisch kunnen we hier niets aan doen.

Nagels, DRIM - 22 mei 2012, 16:05
Ik wordt er langzamerhand een beetje ziek van!!! Zodra ik de tv terug heb ga ik langs Mediamarkt en ga daar niet weg totdat er een nette oplossing is!.........

Wat een service van Panasonic zeg.............................

[ Voor 4% gewijzigd door Spurlie op 22-05-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
invincible30 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:34:
[...]

Hoe lang had je die tv in je bezit voordat deze defect raakte?

En hoe lang ben je hem nu al kwijt?

Ik vraag dit, om dat mijn plasma hoogstwaarschijnlijk ook wordt opgehaald en gerepareerd.

Ik heb er alleen geen zin in, om weer een paar weken zonder tv te zitten.
Tv ging na 3 weken en 1 dag niet meer aan, uiteraard op een vrijdagmiddag. Meteen gebeld, tv is de dinsdag erop (vorige week) opgehaald. Gisteren (maandag) is er volgens de site van e-care pas naar gekeken, monteur die em op kwam halen zei dat t een dag erna (woensdag voor hemelvaart) al gedaan zou zijn.
Telefoniste gaf vandaag aan dat, als vrijdag zou blijken dat ie vervangen gaat worden, de kans klein is dat ik volgende week een nieuw toestel heb omdat ie dan eerst nog van panasonic naar hun moet komen.
Heb e-care benaderd na contact met de winkel waar ik em gekocht heb, achteraf had ik blijkbaar ook gebruik kunnen maken van de omruilgarantie (ookal was de tv dus na 3 weken defect) maar dat waren ze 'vergeten' te zeggen toen ik de winkel de 1e keer belde. Doordat het nu (voor mijn gevoel) al te lang duurt baal ik daar nog het meeste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spurlie schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:32:
Morgen kan ik weer een afspraak maken met Technorep voor teruggave van mijn TV. TV is dus voor de 2e keer bij Technorep geweest. Ik zie nu weer hetzelfde commentaar bij de call staan als de vorige keer.........

[...]

Ik wordt er langzamerhand een beetje ziek van!!! Zodra ik de tv terug heb ga ik langs Mediamarkt en ga daar niet weg totdat er een nette oplossing is!.........

Wat een service van Panasonic zeg.............................
Je moet je garantie ook regelen met de winkelier. Panasonic hoeft niet eens garantie aan je te verlenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Adlermann schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:10:
[..

Je moet je garantie ook regelen met de winkelier. Panasonic hoeft niet eens garantie aan je te verlenen....
Heb ik ook al 2 keer (telefonisch) gedaan via Mediamarkt. Mediamarkt schakeld vervolgesn de firma Technorep in die niets aan het probleem willen doen....

Nu ga ik dus persoonlijk langs bij MM om de garantie te claimen. Desnoods nemen ze de tv maar terug...

Ik heb het probleem (vertical banding) de eerste keer nota bene binnen 2 weken na aanschaf gemeld. Als ik dit had geweten was ik gewoon langsgereden met de tv en had ik deze geruild (aangezien dat wel kan bij MM).....
De Tv heeft tot nu toe haast meer bij Technorep gestaan dan bij mij thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Adlermann schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:10:
[...]

Laat je zus dat maar niet lezen....

De wettelijke garantie wordt afgehandeld door de winkelier, echter is Panasonic VERPLICHT de fabrieksgarantie af te handelen, al dan niet rechtstreeks. Als een defect te wijten is aan een fabricagefout, dan kun je een beroep doen op de fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MitchR schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:46:
De wettelijke garantie wordt afgehandeld door de winkelier, echter is Panasonic VERPLICHT de fabrieksgarantie af te handelen, al dan niet rechtstreeks. Als een defect te wijten is aan een fabricagefout, dan kun je een beroep doen op de fabrieksgarantie.
Niet altijd natuurlijk, heb een paar OEM harddisks gehad waar de fabrikant niéts aan wilde doen toen deze kapot gingen binnen de garantieperiode. Enige manier was garantie claimen bij de verkoper, die er niet meer was. Zo zou ik het ook niet raar vinden als ze bij grijze import moeilijk gaan doen. Als ze je dan alsnog helpen vind ik het meer een service dan een verplichting. Panasonic doet hier echter niet moeilijk om begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Brad Pitt schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Niet altijd natuurlijk, heb een paar OEM harddisks gehad waar de fabrikant niéts aan wilde doen toen deze kapot gingen binnen de garantieperiode. Enige manier was garantie claimen bij de verkoper, die er niet meer was. Zo zou ik het ook niet raar vinden als ze bij grijze import moeilijk gaan doen. Als ze je dan alsnog helpen vind ik het meer een service dan een verplichting. Panasonic doet hier echter niet moeilijk om begreep ik.
Er niets aan (kunnen) doen is iets anders dan er niets aan willen doen. Wettelijke garantie moet je sowieso via de verkoper claimen. In dit geval gaat het bijvoorbeeld om banding dat bij fabricage al ontstaat, dit moet Panasonic gewoon oplossen. Natuurlijk krijg je allerlei onzin om je oren gesmeten want dit kost ze geld, maar afhankelijk van hoever jij het zelf laat komen moeten zij zorgen voor een passende oplossing.

Bij HDD's is het altijd moeilijk garantie claimen, want het is erg lastig te achterhalen wie zijn fout het nu eigenlijk is dat de HDD niet meer werkt. Dit soort dingen doe je dan ook altijd via de verkoper, als die er niet meer is dan wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
Bever! schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:16:
[...]

s5500 was 50hz zal ongeveer vergelijkbaar zijn :)
vt50 is wel echt een enorme stap omhoog vergeleken met wat je had
Oke ah dan moet het wel goed zijn. Ja zeker een stap omhoog vooral beeldkwaliteit.
Input lag was ik onzeker over maar dat valt dus mee, thnx :)

edit: Nog één vraag, Als je zou moeten kiezen tussen de Sony HX850 of de Panasonic VT50, wat zou je kiezen?

[ Voor 12% gewijzigd door BrutalDave op 23-05-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
MitchR schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:57:
[...]

Er niets aan (kunnen) doen is iets anders dan er niets aan willen doen. Wettelijke garantie moet je sowieso via de verkoper claimen. In dit geval gaat het bijvoorbeeld om banding dat bij fabricage al ontstaat, dit moet Panasonic gewoon oplossen. Natuurlijk krijg je allerlei onzin om je oren gesmeten want dit kost ze geld, maar afhankelijk van hoever jij het zelf laat komen moeten zij zorgen voor een passende oplossing.

Bij HDD's is het altijd moeilijk garantie claimen, want het is erg lastig te achterhalen wie zijn fout het nu eigenlijk is dat de HDD niet meer werkt. Dit soort dingen doe je dan ook altijd via de verkoper, als die er niet meer is dan wordt het lastiger.
Ik ga het eerst nog proberen doormiddel van een persoonlijk bezoek bij de Mediamarkt. Zou dat ook niet helpen ga ik gewoon direct contact opnemen met Panasonic.
Ik heb het gevoel dat ze me nu gewoon proberen af te schepen en zo hopen dat ik afhaak en de problemen neem zoals ze zijn. Maar dat accepteer ik dus niet, ik blijf gewoon zolang "zeuren" totdat ze dit oplossen. Ik koop ook geen nieuwe auto met deuken....

[ Voor 5% gewijzigd door Spurlie op 23-05-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 05:27
Inmiddels stond de afgelopen dagen de P42ST50 bij Wehkamp op 1 week levertijd. In mijn account ook, nu is hij weer veranderd naar 3 weken op de website. In mijn account nog steeds 1 week. Maar ik ben er niet echt gerust op.. We wachten af.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
BrutalDave schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:17:
[...]

Oke ah dan moet het wel goed zijn. Ja zeker een stap omhoog vooral beeldkwaliteit.

edit: Nog één vraag, Als je zou moeten kiezen tussen de Sony HX850 of de Panasonic VT50, wat zou je kiezen?
Zojuist toch maar de Panasonic VT50 besteld. Bij Apollo is die nog voorradig. Word morgen tussen 08:00 en 13:00 geleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
BrutalDave schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:17:
[...]

sony leuk toestel, net even review gelezen op flatpanelshd. Maar niet de reference klasse van een vt50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
Bever! schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:21:
[...]

sony leuk toestel, net even review gelezen op flatpanelshd. Maar niet de reference klasse van een vt50
Dan heb ik gelukkig de juiste besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister zojuist weer de bevestiging gekregen dat ik mijn VT50 op 30 mei moet krijgen. Ik kan niet wachten. Ik kan dan ook een directe vergelijking maken met mijn st50.

Ik heb terloops ook maar een Cambridge Audio Azur 651BD gekocht, als we toch op referentiekwaliteit beeld zitten dan moet er ook een uitstkende speler bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
Adlermann schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:50:
Gister zojuist weer de bevestiging gekregen dat ik mijn VT50 op 30 mei moet krijgen. Ik kan niet wachten. Ik kan dan ook een directe vergelijking maken met mijn st50.

Ik heb terloops ook maar een Cambridge Audio Azur 651BD gekocht, als we toch op referentiekwaliteit beeld zitten dan moet er ook een uitstkende speler bijkomen.
Bij Apollo is er een levertijd van 1 werkdag.
Misschien een idee om voor die te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:46:
Inmiddels stond de afgelopen dagen de P42ST50 bij Wehkamp op 1 week levertijd. In mijn account ook, nu is hij weer veranderd naar 3 weken op de website. In mijn account nog steeds 1 week. Maar ik ben er niet echt gerust op.. We wachten af.
En waar we al bang voor waren, is dus idd gebeurd; levertijd weer 3 weken :(

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Undeclinable schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:03:
En waar we al bang voor waren, is dus idd gebeurd; levertijd weer 3 weken :(
Hahaha, inderdaad, hoe irritant is dit! Oh well, aan het recoveren van een hernia-operatie dus geen haast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
BrutalDave schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:10:
[...]

Bij Apollo is er een levertijd van 1 werkdag.
Misschien een idee om voor die te gaan?
Maar klopt dat ook echt? Apollo zegt ook de 65st50 en 65vt50 te kunnen leveren terwijl niemand die nog heeft.

(Edit: Althans ze zeggen het niet maar op de website is het mandje groen, ik heb ze even gemaild)

Edit2: Net even gemaild. 55vt50, 65st50 en 65vt50 zijn allemaal niet leverbaar,
65" wordt juni, vt50 komen er eerder.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 24-05-2012 14:21 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil mijn 42VT30 wel inruilen voor een 50GT50 omdat ik van mening ben geworden dat je een flatscreen eigenlijk niet te groot kan kopen. Kreeg het volgende bod, en ik twijfel of ik er op in zal gaan....

Offertenummer: xxxxxx
Offertedatum: donderdag 24 mei, 2012

Aantal. Producten Prijs Totaal
1 Panasonic TX-P50GT50 € 1.599,00 €
- 1 Panasonic NEO-Plasma 42VT30E. Van juni 2011. December 2011 professioneel ISF laten calibreren € 600,00 €

Zou dus na inruil €1000,= kwijt zijn

lastig lastig...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:09:
[...]

Tv ging na 3 weken en 1 dag niet meer aan, uiteraard op een vrijdagmiddag. Meteen gebeld, tv is de dinsdag erop (vorige week) opgehaald. Gisteren (maandag) is er volgens de site van e-care pas naar gekeken, monteur die em op kwam halen zei dat t een dag erna (woensdag voor hemelvaart) al gedaan zou zijn.
Telefoniste gaf vandaag aan dat, als vrijdag zou blijken dat ie vervangen gaat worden, de kans klein is dat ik volgende week een nieuw toestel heb omdat ie dan eerst nog van panasonic naar hun moet komen.
Heb e-care benaderd na contact met de winkel waar ik em gekocht heb, achteraf had ik blijkbaar ook gebruik kunnen maken van de omruilgarantie (ookal was de tv dus na 3 weken defect) maar dat waren ze 'vergeten' te zeggen toen ik de winkel de 1e keer belde. Doordat het nu (voor mijn gevoel) al te lang duurt baal ik daar nog het meeste van.
Maar weer eens een update. Omruilverzoek geweigerd door Panasonic, onderdeel wat (waarschijnlijk?) defect is is toch leverbaar alleen duurt ruim een week. Aan E-care gevraagd hoe lang het zou duren als (nadruk op als, duidelijk verzocht om niks meteen door te voeren) ik de tv ongerepareerd terug zou willen hebben ivm bovengenoemde omruilgarantie. Telefoniste zou het uitzoeken en terugbellen. Ondertussen met winkel gebeld over de omruilgarantie, wordt teruggekrabbeld. "Nee is alleen voor omruil werkend toestel voor een ander type", terwijl ik vorige keer toch heel duidelijk gevraagd/herhaald heb of ik mijn defecte tv ook kon ruilen. Kan wel een vergelijkbaar leentoestel zelf op komen halen... Lekkere service dus...
Dus, maar weer met E-care gebeld alwaar ik dezelfde telefoniste aan de lijn krijg die me net wil bellen voor een bezorgafspraak..... Oftewel die gewoon de reparatie (en dus bestelling onderdeel) gecanceled heeft terwijl ik nog zo gevraagd had te wachten op mijn telefoontje... |:( Nu gaat het waarschijnlijk dus nog langer duren.. Mocht het nog niet opgevallen zijn, ik ben hier echt helemaal klaar mee. Dit was m'n 1e en laatste panasonic en 1e en laatste aankoop bij die winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

toolkist schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Maar weer eens een update. Omruilverzoek geweigerd door Panasonic, onderdeel wat (waarschijnlijk?) defect is is toch leverbaar alleen duurt ruim een week. Aan E-care gevraagd hoe lang het zou duren als (nadruk op als, duidelijk verzocht om niks meteen door te voeren) ik de tv ongerepareerd terug zou willen hebben ivm bovengenoemde omruilgarantie. Telefoniste zou het uitzoeken en terugbellen. Ondertussen met winkel gebeld over de omruilgarantie, wordt teruggekrabbeld. "Nee is alleen voor omruil werkend toestel voor een ander type", terwijl ik vorige keer toch heel duidelijk gevraagd/herhaald heb of ik mijn defecte tv ook kon ruilen. Kan wel een vergelijkbaar leentoestel zelf op komen halen... Lekkere service dus...
Dus, maar weer met E-care gebeld alwaar ik dezelfde telefoniste aan de lijn krijg die me net wil bellen voor een bezorgafspraak..... Oftewel die gewoon de reparatie (en dus bestelling onderdeel) gecanceled heeft terwijl ik nog zo gevraagd had te wachten op mijn telefoontje... |:( Nu gaat het waarschijnlijk dus nog langer duren.. Mocht het nog niet opgevallen zijn, ik ben hier echt helemaal klaar mee. Dit was m'n 1e en laatste panasonic en 1e en laatste aankoop bij die winkel
Wat een slechte service zeg!
Je hebt gewoon recht op een werkend toestel, omruilen dus!

Ik ben er ook een beetje klaar mee met panasonic.

Heb last van verticale strepen met voetbal kijken.
Morgen komt e-care langs, dus heb een voetbalwedstrijd opgenomen die de strepen goed laat zien.

Ben bang dat ik toestel dan ook weken kwijt ben, terwijl tv nog geen 2 weken oud is.

Op avsforum te lezen ben ik niet de enige met deze verticale strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Vertical banding heeft elke TV de een wat meer als de ander, ik ben bang dat er weinig aan te repareren valt. Ikzelf heb dat ook, alleen ik let nu op het voetbal en zie het dan ook gewoon niet meer, zeker niet bij Eredivisie Live 1 (HD)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:05:
[...]

Wat een slechte service zeg!
Je hebt gewoon recht op een werkend toestel, omruilen dus!
mee eens dat de service wat matig is. Maar Het is grotendeels ook een miscommunicatie... En je hebt natuurlijk niet recht op een nieuw toestel, maar gwoon je eigen gerepareerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Rudios schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:19:
Vertical banding heeft elke TV de een wat meer als de ander, ik ben bang dat er weinig aan te repareren valt. Ikzelf heb dat ook, alleen ik let nu op het voetbal en zie het dan ook gewoon niet meer, zeker niet bij Eredivisie Live 1 (HD)
Niet elke plasma heeft dit hoor.

Mijn pv70 en g20 hadden totaal geen banding.
Plasma van mijn zus ook niet.

De banding die ik nu heb vind ik niet kunnen. En het negeren, nee dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:41:
[...]

mee eens dat de service wat matig is. Maar Het is grotendeels ook een miscommunicatie... En je hebt natuurlijk niet recht op een nieuw toestel, maar gwoon je eigen gerepareerd...
Ook als je het toestel net hebt? Ik vind dat niet zo netjes naar de klant toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:41:
[...]

Mwoah, ik heb m'n vragen toch echt duidelijk gesteld en de antwoorden die ik kreeg herhaald of ik het zo echt goed begreep ;-) Als ze daar dan later weer op terugkomen, tja.
Bij E-care heb ik bij de 1e melding van m'n tv ook precies aangegeven wat ie wel/niet deed, wat ik geprobeerd heb, etc. Alleen belt dan na anderhalve week een monteur dat ie niks kan vinden en wat het probleem precies was en wat ik geprobeerd heb. Zelfs degene die de TV op kwam halen heb ik dat nog eens verteld en die heeft het met eigen ogen gezien, wist de ander niks van. "Oh, dat was die en die, die zal ik maar even bellen dan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
een huidig plasmascherm(vt50 dus) zal die invallend zonlicht beter wegfilteren( gaat het minder opvallen) in vergelijking met een plasma van pakweg 7 jaar geleden( philips)? Of net niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook binnenkort van plan om een nieuwe plasma te kopen en heb de TX-P55VT50 op het oog. Heb nu een Philips en twee Samsung schermen gehad en gelukkig zonder problemen. Al het gedoe rond de slechte service van Panasonic verbaast mij echter niet. Heb een half jaar gemaild/gebeld met leverancier en Panasonic over een Pana bluray speler, dus heb wel een idee hoe men zich nu voelt.Toch blijft mijn interesse voor de TX-P55VT50 maar zal deze niet online kopen, maar bij een gerenomeerde leverancier hier in de stad. Prijs zal dan wel hoger zijn maar dan zal de service zeker beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Laatst online: 19-09 17:35
Na 6 jaar met een HD Ready 27 inch ben ik aan een vervanger toe.

Louter op basis van reviews zou ik voor de Panasonic gaan maar als ik de financiële vergelijking maakt tussen een ST50 en een samsung 51e6500 verschiet ik toch van het prijsverschil rekening houdende met de 3D functionaliteit?

Een Panasonic bril kost 100 euro, tov van 10? euro voor een Samsung bril, indien ik met 4 vrienden 3D TV wil kijken ben ik een fortuin kwijt. Is de kwaliteit zoveel beter dan het dit verschil verantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Sthony schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:34:
Na 6 jaar met een HD Ready 27 inch ben ik aan een vervanger toe.

Louter op basis van reviews zou ik voor de Panasonic gaan maar als ik de financiële vergelijking maakt tussen een ST50 en een samsung 51e6500 verschiet ik toch van het prijsverschil rekening houdende met de 3D functionaliteit?

Een Panasonic bril kost 100 euro, tov van 10? euro voor een Samsung bril, indien ik met 4 vrienden 3D TV wil kijken ben ik een fortuin kwijt. Is de kwaliteit zoveel beter dan het dit verschil verantwoord?
Je moet het uiteraard zelf weten, maar vind je zelf dat de prijs van de 3D brillen een argument is? Hoe vaak ga je nu iets in 3D kijken (en al helemaal met 4 personen), heb je het ervoor over dat de 2D beeldkwaliteit wellicht een stuk minder is? Ik weet niet of dat zo is hoor, heb zelf een VT20 model van Pana (modeljaar 2010) en ben heel erg tevreden over de beeldkwaliteit. Veegt zelfs de vloer aan met huidige LCD-tv's...
Pagina: 1 ... 22 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.