Hallo,
Ik heb dit forum vanaf het begin bekeken omdat ik op zoek was naar een nieuwe Panasonic plasma.
Mijn oude Panasonic plasma een 37pv70f is nog perfect alleen wilde ik graag een iets grotere en met full hd.
Het EK komt eraan en als voetbal liefhebber wil ik niets anders dan een plasma... met het gamen zit het dan ook wel snor.
De nieuwste serie van Panasonic leek mij wel wat.
Na veel doorlezen, testen vergelijken en een kijkje bij de plaatselijke Scheer en Foppen heb ik besloten om de p42st50e te kopen. Deze kon de volgende dag thuis bezorgd worden.
Afgelopen zaterdag ging de bel en kon de pret beginnen.
Ik zal een verslag doen.
Verpakking ok ... maar minder goed dan bij 37 ( oude) minder bescherming.
Afwerking tv is goed maar vind de voet minder mooi dan bij 37 en je kijkt er iets onder.
Kwaliteit behuizing is stukken minder als oude ...het plastic is dunner en de achterkant kan je indrukken maar daardoor wel een stuk platter.
De tv ziet er wel zeer chique uit en heeft een zeer smalle bezel.
De tv heeft een smalle licht grijze rand met daarom heen een randje glas. Deze grijze rand glimt een beetje maar niet meer dan de oude 37. De voet is van hetzelfde materiaal. Totaal niet richting zwart ...dit oude 37 was glimmend zwart.
Afstandsbediening is mooi met zwart glimmende oppervlakte en rode verlichting ... verder zitten er 2 zenders in de afstandsbediening 1 die recht vooruit staat en 1 iets schuin volgens mij om altijd goed te richten.
De knoppen 1tm 9 en 0 met 2 andere liggen schuin naar je toe om ze makkelijker te kunnen bedienen. De rest ligt vlak. Ik zal de afstandsbediening zeer weinig gebruiken omdat ik bijna alles met de decoder doe.
Er zitten nu 2 luidsprekers voorin die direct naar je toe staan en die luidsprekers zijn verdeeld in volgens mij 8 stukjes ... 4 aan elke kant. in de achterkant van de tv zit nog een subwoofer ... ha ha ..
Het geluid is niet echt goed te noemen wel is er meer hoog aanwezig dan bij de 37 maar minder laag ondanks de micro sub. Het geluid klinkt ook niet erg vol. Ik weet niet of bij de oude 37 die speakers ook recht naar voren zitten maar die klinkt wel voller.
Je kan trouwens wel de EQ naar eigen wens instellen volgens mij 7 of 9 bands ,of alleen hoog of laag
Dan het beeld. Super beeld .... weer een stukje strakker dan de oude. Ik kijk altijd via de schotel hdmi output 1080i 50/60hz. Ik moet alles nog even optimaal instellen maar loop tegen 1 probleem aan.
In alle modus behalve de game mode lijkt de tv wat beeldjes over te slaan ...dit is bij alle programma's zo vooral bij voetbal ... ook bij Blu-ray.
Ik heb dit proberen op te lossen door de beeldcorrectie van maximaal naar minimaal te zetten..dit hielp wel.
Eindelijk zaterdag de Champions League finale kijken. Maar dan na 5 min ......
KLIK KLIK KLIK ...... tv uit ..........dammm wat is dat ..... Tv is uitgegaan en blijft uit wat ik ook doe.
Hij reageert nergens meer op. Balen maar eerst de finale afkijken.
Na de finale de tv 1 keer aangekregen want ik had de stekker er helemaal uitgehaald. maar hij ging 3 minuten aan en daarna weer uit en aan en uit en aan.
De volgende morgen heeft de tv het nog 45 min gedaan (met de hele nacht de stekker eruit )
Nu klikt die aan uit aan uit aan uit .... als ik de stekker erin laat dan blijft het zo...stroom er helemaal af dan werkt die weer effe.
toolkist schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:41:
[...]
Vandaag maar eens met E-care gebeld aangezien ik nog steeds niks gehoord had over de status van mn 50ST50 (terwijl er afgelopen dinsdag bij het ophalen gezegd werd dat er woensdag al duidelijkheid zou zijn). Ze zijn vandaag eindelijk gaan testen, maar kunnen het probleem niet reproduceren dus willen em een aantal dagen lang aan laten staan om te kijken of het probleem terugkomt... Alleen was het probleem dat de tv heel niet aanwilde, iets wat de man die em op kwam halen zelf ook gezien heeft. Heb dus maar verzocht om dat nog even aan de monteur te melden, zodat ie wel het juiste test en ik niet m'n tv over een week terugkrijg en dan dezelfde issues hou. Wordt wederom vervolgd

Zelfde euvel !!!!
Vandaag terug geweest naar SenF. Die gaan morgen contact opnemen met Panasonic... Ik heb aangegevn dat DOA was en dat ik gelijk een nieuwe wilde. De man verzekerde mij ook dat ik een nieuwe kreeg maar dit wel eerst moest doorgeven.
Morgen verwacht ik een telefoontje.
Jullie begrijpen dat ik nog niet de juiste beeldinstellingen heb kunnen verkrijgen maar ik vond het beeld tot nu toe heel kleurrijk ( persoonlijk erg mooi )
Beeld is helder en goed te zien in een lichte kamer. Je kan het ook instellen dat een sensor het ziet dan het licht in de kamer is en automatisch het contrast gaat verhogen.
Filter valt vooral op als je voor de tv staat en van boven naar beneden erop kijkt het beeld is dan bijna zwart.
De tv heeft minder last van lichtinval dan de oude 37
De kijkhoek is perfect eigenlijk nog iets beter dan de oude 37 ... het beeld blijft ook zijn kleur behouden.
Beeld bij gamen bv fifa 2012 is superstrak ( game mode )
Blu-ray heb ik 5 min gekeken maar is TOP
Morgen een update