Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:19:
Genieten toch? :p
Maar heb Man City tegen QPR gekeken ipv de Nederlandse play offs. Had eigenlijk helemaal geen zin om m'n oude TV weer tevoorschijn te halen, gelukkig toch maar wel gedaan.
Heel erg offtopic.

Ja, dat had ik ook moeten doen :) Het risico bestond dat er een afstandsbediening in mijn tv kwam tijdens de wedstirjd van twente :) brrrrr. Zou ome Joop dat dan ook betalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:27
Adlermann schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:22:
[...]

Pff ik heb heel erg sscheel gekeken vanmorgen......
Geen probleem. Heb ik 's ochtends ook weleens last van. Overigens weet jij ook wel waarom wij niet annuleren bij Wehkamp. ;)

Ik had gewoon goede hoop dat hij nu echt zou komen omdat de levertijd al echt een hele week op 1 week stond. Ongeduldig ga ik voor deze prijs niet worden, als hij er maar voor het EK is. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:15
invincible30 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:27:
[...]

Voor gewoon tv kijken staat hij op normal, met contrast op 42. Alle beeldverbeteraars uit. Alleen ifc staat op minimaal.

Voor (hd) films staat hij op true cinema met contrast op iets van 45 a 46.

Wat bedoel je met "friemeltje" in beeld?
Met "friemeltjes" bedoel ik beeldfoutjes. Glitches. Moeilijk uit te leggen. Je ziet het duidelijk bij ondertiteling en als bijvoorbeeld iemand langs een zeecontainer loopt in een film dan zien je rond de contouren van de persoon oneffenheden (beeldfoutjes). Het is niet vaak hoor en het is ook in een flits weer weg.

Als je de optie 24p smooth film (vervanger van de optie IFC tijdens het afspelen van films) op medium zet (staat standaard op max.) dan is het aanzienlijk minder. Eigenlijk zie je het dan haast nooit meer. Weet zo niet wat er gebeurt als ik deze op minimaal zet. Vooralsnog heb ik weinig tot geen tijd gehad om eens goed de opties uit te proberen.

Vanavond eerst de TV aan de muur schroeven. :)

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Heeft iemand ervaring met het volgende.
Ik heb nog steeds 1299 euro 'open' staan bij een -nog- niet nader te noemen winkel in Rotterdam.

Ook zij krijgen de nieuwe plasma's maar niet geleverd en in de tussentijd moet ik maar wachten....en wachten....en wachten.
Op plattetv.nl staat de 42GT50 (daar gaat het om... en ja...dat is niet heel groot :-)) gewoon al enkele weken op voorraad.
Ik probeer nu voor elkaar te krijgen om die 1299 gewoon gestort te krijgen en elders te shoppen. Tot nu toe krijg ik via email -niet het beste communicatiekanaal- geen enkele response.
Wat zijn mijn kansen voor cash geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Heb ik ook laatst gehad met een laptop van Dell, bij een webwinkel, en dan moeten ze gewoon terugstorten ;)
LaFleche schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:21:
Heeft iemand ervaring met het volgende.
Ik heb nog steeds 1299 euro 'open' staan bij een -nog- niet nader te noemen winkel in Rotterdam.

Ook zij krijgen de nieuwe plasma's maar niet geleverd en in de tussentijd moet ik maar wachten....en wachten....en wachten.
Op plattetv.nl staat de 42GT50 (daar gaat het om... en ja...dat is niet heel groot :-)) gewoon al enkele weken op voorraad.
Ik probeer nu voor elkaar te krijgen om die 1299 gewoon gestort te krijgen en elders te shoppen. Tot nu toe krijg ik via email -niet het beste communicatiekanaal- geen enkele response.
Wat zijn mijn kansen voor cash geld terug?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvr schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:04:
Heb ik ook laatst gehad met een laptop van Dell, bij een webwinkel, en dan moeten ze gewoon terugstorten ;)

[...]
Ze staan in hun recht als ze je een vervangende tv aanbiedne. Geld terug is geen recht. Je hebt alleen recht op een vergelijkbare werkende televisie. JIj hebt een koopovereekomst met de winkelier dat hij voor jouw kapotte tv een credit krijgt van de leverancier staat daar compleet los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:24:
Overigens weet jij ook wel waarom wij niet annuleren bij Wehkamp. ;)
Maar ik niet, waarom persé bij Wehkamp bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:32:
[...]

Maar ik niet, waarom persé bij Wehkamp bestellen?
Ik gok dat ie op de tijdelijke 'aanbieding' van Wehkamp (42st50 voor 549 ipv 849) doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
breminem schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:18:
[...]

Met "friemeltjes" bedoel ik beeldfoutjes. Glitches. Moeilijk uit te leggen. Je ziet het duidelijk bij ondertiteling en als bijvoorbeeld iemand langs een zeecontainer loopt in een film dan zien je rond de contouren van de persoon oneffenheden (beeldfoutjes). Het is niet vaak hoor en het is ook in een flits weer weg.

Als je de optie 24p smooth film (vervanger van de optie IFC tijdens het afspelen van films) op medium zet (staat standaard op max.) dan is het aanzienlijk minder. Eigenlijk zie je het dan haast nooit meer. Weet zo niet wat er gebeurt als ik deze op minimaal zet. Vooralsnog heb ik weinig tot geen tijd gehad om eens goed de opties uit te proberen.

Vanavond eerst de TV aan de muur schroeven. :)
Gewoon alle 'beeldverbeteraars' uitzetten: Levendige kleuren,Eco-mode(kan overdag wel handig zijn), P-NR en bij geavanceerd: IFC, Filmritmedetectie, 16:9 beeldscan(bij sommige programma's moet deze even aangezet worden).
Daarna na ruim 100 uur nog even kalibreren en je hebt een fantastisch strak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Iemand die weet waar ik aan een "redelijk" goedkope wandbeugel kan geraken? Voor een TX-P55VT50 Pana? De winkels in mijn beurt verkopen enkel de Vogels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acemath schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:26:
Iemand die weet waar ik aan een "redelijk" goedkope wandbeugel kan geraken? Voor een TX-P55VT50 Pana? De winkels in mijn beurt verkopen enkel de Vogels...
http://www.tvbeugels.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acemath schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:26:
plasma-discounter.nl vekroopt goedkope vogels... en andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ziet er ook wel een heel stuk minder uit dan Vogels. Als je 2499,- kan betalen voor een Tv kan 70,- voor een vogel er toch nog wel bij?

De vogels beugel die ik heb besteld voor mijn 65st50 koste iets van 75,-

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik wil een beetje gaan spelen met calibreren. Is de Disney wow bluray een beetje te behappen voor mijn calibratiebeginnersniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:33:
Ik wil een beetje gaan spelen met calibreren. Is de Disney wow bluray een beetje te behappen voor mijn calibratiebeginnersniveau?
Ikmzouneerder de dve video essentials aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:29:
[...]

Ziet er ook wel een heel stuk minder uit dan Vogels. Als je 2499,- kan betalen voor een Tv kan 70,- voor een vogel er toch nog wel bij?

De vogels beugel die ik heb besteld voor mijn 65st50 koste iets van 75,-
Klopt er staan naast de vogel ook minder mooie op de site. Maar je hebt er zeker mooie exemplaren van andere merken bij, al zijn die ook wel aan de prijs.

btw op de vogel van 75 euro kun je denk ik zo nog tien tot vijftien euro afdingen zonder veel moeite

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:22
Is er iets bekend of Panasonic (en andere fabrikanten) of Ziggo digitaal via de kabel iets gaat doen aan de slechte HD kwaliteit die men de laatste 2-3 maanden doorgeeft (Artefacten),

NET 5 heeft dit veel( vooral in de avond ). Ik hoor ook van 5 afzonderlijke kennissen dat ze dit probleem sinds kort hebben. We wonen echter niet allemaal in hetzelfde gebied. Ook beginnen de forums voller te staan met dit probleem

Ik heb Ziggo al gebelt maar die willen een monteur sturen. Als men echter verder op forums gaat zoeken blijkt een monteur sturen geen zin te hebben want het signaal is namelijk prima. Het lijkt een combinatie te zijn van Panasonic ( Philips / Samsung lijken dit ook te hebben maar niet alle types) ism een CI+ kaart.
Terwijl juist Ziggo deze CI+ kaarten gecertificeerd heeft OUCH!
Ook is het zo dat ik zelf in de "kabel/Telecom" industrie werk en het "vervang je kabel, stel je TV opnieuw in" al lang zijn gepasseerd en getest. Ik zit dan al lang met een JDSU tester te testen maar goed.

Verder is het zo dat ik een Humax FOX IC heb en deze werkt prima.
Als ik de Panasonic V10 op de Hirchmann kabel a 2 meter tot het aftappunt met CI+ weer aansluit geeft dit wel problemen.

Ziggo blijkt hiervan op de hoogte zijn maar ook al ligt het niet direct aan Ziggo. Het probleem is wel dat vele klanten met vele honderden de helpdesk lastig vallen echter Ziggo er nog geen antwoord op heeft. Ze moeten om kosten te besparen zo snel mogelijk bij TV fabrikanten te raden gaan wat er aan de hand is om samen naar een oplossing te werken.

Anway ze werken er vast aan maar Ik vroeg ik mij af of iemand dit probleem ook herkend of misschien een work around heeft gevonden.

Ik heb een filmpje gemaakt zodat het iets duidelijker is wat er gebeurd.

www.speedy.vuurwerk.nl/zig/ber_ar.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ja, ik herken het ook, het gebeurt sporadisch bij de commerciële zenders bij mij. Ik dacht dat het aan het signaal lag, maar dat blijkt gewoon goed te zijn. (VT30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMies75
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05-2024
freedzed6 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:00:
Is er iets bekend of Panasonic (en andere fabrikanten) of Ziggo digitaal via de kabel iets gaat doen aan de slechte HD kwaliteit die men de laatste 2-3 maanden doorgeeft (Artefacten),
...
Woon je toevallig in de regio van Breda?

Wij hebben veel last gehad van artefacten en continu hetzelfde gezever: we sturen een monteur.
Uiteindelijk bij alle mensen van het blok aangebeld en massaal naar Ziggo gebeld en gerefereerd aan hetzelfde ticket. Alleen dan zullen ze echt iets gaan doen. Het was na 2 weken opgelost, bleek iets in de wijkcentrale te zijn. Nu inmiddels bijna een jaar zonder storing gekeken en nu is het probleem weer terug.
Gisteren op NL 3 een film gekeken, was om te huilen zoveel storing. Ik ben bang dat we de hele actie opnieuw uit kunnen gaan voeren...

Groet,

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMies75
Nieuwsupdate:
Na enkele weken extra gewacht te hebben kan ik morgen mijn Panasonic VT50 50'' verwelkomen.

Omdat ik het niet helemaal kon geloven (veel mensen hebben het over juni) heb ik maar even een mail gestuurd of het echt zo is:
We komen woensdag 15 mei bij de bestelling bezorgen inderdaad. U ontvangt in de ochtend een tijdsindicatie van bezorging.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMies75 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:01:
Nieuwsupdate:
Na enkele weken extra gewacht te hebben kan ik morgen mijn Panasonic VT50 50'' verwelkomen.

Omdat ik het niet helemaal kon geloven (veel mensen hebben het over juni) heb ik maar even een mail gestuurd of het echt zo is:
We komen woensdag 15 mei bij de bestelling bezorgen inderdaad. U ontvangt in de ochtend een tijdsindicatie van bezorging.

_/-\o_
Denk niet dat die komt op woensdag 15 mei :*)

Grapje... Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMies75
Denk niet dat die komt op woensdag 15 mei :*)

Grapje... Waar heb je hem besteld?
Ik ook niet, maar ik werk wel thuis haha.
Besteld bij Bobshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMies75
DeMies75 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:12:
[...]

Ik ook niet, maar ik werk wel thuis haha.
Besteld bij Bobshop.
Nogmaals nagevraagd speciaal.. omdat wij allemaal twijfelen :+ :
(Bobshop chat client)
You are now chatting with Jordy
Jordy: ordt
Mies: Hoi Jordy
Jordy: goedemorgen
Mies: goedemorgen
Jordy: Waarmee kan ik u helpen?
Mies: ik snap iets niet, ik heb een panasonic vt 50 bij jullie besteld en op de website staat dat de tv vanaf 15 juni geleverd kan worden (omstreeks)
Mies: nu ben ik benaderd en hebben we inmiddels een afspraak gemaakt voor morgen (15 mei)
Mies: klopt dit wel
Mies: ?
Jordy: wat is het bestelnummer?
Mies: zoek ik op, mom
Mies: x
Jordy: ontvangt u morgen. Eerdere bestellingen zijn al binnengekomen.
Mies: super, dan ga ik morgen thuis werken
Mies: dank voor de info!
Jordy: graag gedaan

Dus... moet ik morgen een foto plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Yep en dan met een krant waarop de datum van woensdag 15 mei staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Woensdag 15 mei lijkt me knap. ;) *hint..iets met 16..hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMies75
LuPo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:09:
Woensdag 15 mei lijkt me knap. ;) *hint..iets met 16..hint*
Harhar, in 2013 valt woensdag op de 15.
Ok, de woe de 16e dus.

Ik heb geen krant, maar dat komt goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag mijn 50vt50 gekregen, echter bij installatie is de uitgang van optical out al kapot gegaan.
Het plastick kabel vast houdertje brak zo af zonder enig geweld, gewoon beheerst stekker geprobeerd in te pluggen.
Nu blijft me kabel niet hangen, kwaliteitje hoor ;w

Harendsche Smit komt vrijdag kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:17:
Ik heb vrijdag mijn 50vt50 gekregen, echter bij installatie is de uitgang van optical out al kapot gegaan.
Het plastick kabel vast houdertje brak zo af zonder enig geweld, gewoon beheerst stekker geprobeerd in te pluggen.

Oei, dat is flink balen. Denk je een kwalitatief goeie TV gekocht te hebben (een VT notabene) krijg je dit. Lijkt een gevalletje was al brak. Is het wel echt een nieuwe?

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:17:

Maandagochtendmodel kan je altijd hebben:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:57:
@D-Tech: Lijkt het wel op ja. Monteur komt dinsdag langs dus lijkt me dat ie dat dan makkelijk kan verhelpen.
Niet dus. Monteur van E-care is vanochtend langsgeweest (belde netjes een half uur vantevoren dat ie eraan kwam), maar gaf aan dat ze nog (nagenoeg) geen onderdelen hebben voor de nieuwe TV's dus hij heeft em meegenomen. Morgen wordt ie onderzocht en nemen ze contact op met Panasonic of ie gerepareerd of vervangen gaat worden. Wordt vervolgd, als het goed is weet ik morgenmiddag meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

MazeWing

The plot thickens...

Adlermann schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Maandagochtendmodel kan je altijd hebben:(
En toch denk ik dat een vrijdagmiddagmodel slechter is ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
SNIF ... vandaag bericht gekregen dat mijn P65ST50 pas eind juni zal geleverd worden (was voorzien 3e week van mei)

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Zonet telefoon gehad dat de 50vt50 morgen wordt geleverd.

Ben benieuwd verschil met 42vt30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 12:42

TheFruitNerd

iets met fruit

Helaas is mijn 42S10 vanmiddag overleden (blikseminslag ;() en aangezien een leven zonder plasma tv natuurlijk niets is, ben ik gelijk maar gaan kijken naar nieuwe mogelijkheden. Nu lees ik veel positieve berichten over de ST50 lijn, dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar qua prijs ontlopen de ST50 en de VT30 lijn elkaar niet heel veel. Voordat ik een oordeel vel ga ik natuurlijk even in de winkel langs om de verschillen te bekijken, maar mijn gevoel zegt dat ik met de VT30 serie op dit moment meer value for money krijg dan met de ST50. Ook omdat je bij de VT30 standaard 2 brillen meegeleverd krijgt. Even los van levertijden en design, wat vinden jullie?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MaXX99 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:49:
SNIF ... vandaag bericht gekregen dat mijn P65ST50 pas eind juni zal geleverd worden (was voorzien 3e week van mei)
Schijt dat is wel slecht nieuws. Ik heb ook een 65st50 in bestelling staan.

Waar en wanneer heb je besteld?

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 15-05-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Als je leest dat de VT30 veel problemen heeft met Green blob op het scherm, zou ik toch voor een ander model gaan :X
TheFruitNerd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:18:
Helaas is mijn 42S10 vanmiddag overleden (blikseminslag ;() en aangezien een leven zonder plasma tv natuurlijk niets is, ben ik gelijk maar gaan kijken naar nieuwe mogelijkheden. Nu lees ik veel positieve berichten over de ST50 lijn, dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar qua prijs ontlopen de ST50 en de VT30 lijn elkaar niet heel veel. Voordat ik een oordeel vel ga ik natuurlijk even in de winkel langs om de verschillen te bekijken, maar mijn gevoel zegt dat ik met de VT30 serie op dit moment meer value for money krijg dan met de ST50. Ook omdat je bij de VT30 standaard 2 brillen meegeleverd krijgt. Even los van levertijden en design, wat vinden jullie?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
Zag dat naast de ST50 er ook een UT50 bestaat. De UT50 is de budgetserie, maar op het eerste gezicht niet zo heel grote verschillen.

Belangrijkste verschil: De UT50 serie van Panasonic is één van de twee budget series. Deze serie komt in twee formaten van 42 inch en 50 inch en mist een aantal belangrijke features ten opzichte van de ST50 serie. De UT50 modellen beschikken niet over een NeoPlasma maar een standaard plasma paneel. Ook mis je het Infinite Black Pro Panel, de USB opnamemogelijkheid en de ingebouwde Wifi module. Daarbij krijg je maar twee HDMI aansluitingen. Wel krijg je nog steeds toegang tot het Viera Connect Smart TV platform met de geïntegreerde web browser.

Echter over de UT50 kan ik weinig vinden. Prijs voor 50" €798,= en is toch wel wat goedkoper dan de ST50, €1129.

Eén review gevonden:
The UT50 is set apart from the ST50 by not having the new Infinite Black Pro plasma panel. It still has a good picture but black levels and contrst aren't quite as strong as the higher-tier Panasonic plasma televisions.

Strengths
Good solid feature set (Smart TV and 3D)
Smooth picture performance and up conversion from 480p
Speaker Quality
HD performance with fast action is no problem with 2500Hz equivalent sub field drive
Dark Shadow detail from Infinite Black 2 Panel
Weaknesses
Blacks not as saturated
Motion artifacts a little more pronounced
Black shiny bezel frame yields a little reflection

Iemand deze al ergens bekeken, het liefst naast de ST50?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFruitNerd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:18:
Ga voor de st50. Ik heb beide toestellen gehad. De st is veeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Adlermann schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:13:
[...]

Ga voor de st50. Ik heb beide toestellen gehad. De st is veeel beter.
Na een bezoekje aan de mediamarkt en het doorlezen van het hele topic zie ik niet alleen dat mijn vraag al 100x langs is gekomen (}:O), maar weet ik ook dat mijn keuze op de ST50 zal vallen. Goedkoper, geen last van (voor zover bekend) green blob, betere zwartwaarden en mooier design. Nu nog een mooie aanbieding en zorgen dat ie voor 8 juni binnen is :9

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
Vandaag de 42st50 kunnen ophalen bij bestekeus.nl
Tv van ouders aan de kant en de mijne erop.
Goed beeld in het begin, maar na een anderhalf uur kijken ineens een blauwe streep in beeld.
Morgen eens bellen en hopen dat ze t op lossen
Dit soort problemen zouden niet mogen mijn inziens!

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/1455/imag0035v.jpg

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
da_stiech schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:34:
Vandaag de 42st50 kunnen ophalen bij bestekeus.nl
Tv van ouders aan de kant en de mijne erop.
Goed beeld in het begin, maar na een anderhalf uur kijken ineens een blauwe streep in beeld.
Morgen eens bellen en hopen dat ze t op lossen
Dit soort problemen zouden niet mogen mijn inziens!

[afbeelding]
Jammer! Hopelijk wordt het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Kan iemand zijn complete settings posten van een ST50 calibratie? Ik weet dat ze niet uitwisselbaar zijn maar dat geeft wel inzicht want het is alweer een tijdje geleden dat ik dit zelf heb gedaan.

Op dit moment worstel ik met de primaries, het rood ligt "te ver ver naar rechts" en hetzelfde gaat ook op voor groen. Om die te verschuiven moet ik nogal forse waardes invullen, klopt dat bij een TV die out of the box al zo'n goed beeld geeft? Helaas is het natuurlijk ook de vraag hoe bruikbaar mijn sensor na drie jaar nog is :(

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:11:
Kan iemand zijn complete settings posten van een ST50 calibratie? Ik weet dat ze niet uitwisselbaar zijn maar dat geeft wel inzicht want het is alweer een tijdje geleden dat ik dit zelf heb gedaan.

Op dit moment worstel ik met de primaries, het rood ligt "te ver ver naar rechts" en hetzelfde gaat ook op voor groen. Om die te verschuiven moet ik nogal forse waardes invullen, klopt dat bij een TV die out of the box al zo'n goed beeld geeft? Helaas is het natuurlijk ook de vraag hoe bruikbaar mijn sensor na drie jaar nog is :(
Welke sensor hebj e? Ik denk dat je de sensor even moet vergelijken met een andere en dan de afwijking opnemen en gebruiken om hem weer accuraat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 06:46

vanuit welke modus ga je calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn st50
default instellingen:

true cinema

contrast: 50
brightness 0
colour: 27 (alleen dan is helderheid van rood goed )
witbalans: r blokkering: 12, rest default
kleurbeheer
-7 -2 0 8 -2 20 -6 3
gamma: default op 2.2

dE op 20 tot 100 iRE < 3 (meeste zijn < 1)
dE op primaire kleuren <=3
dE op secundaire kleuren <=3, behalve magenta (dE van 4)

Gemeten contrast: 1:13800, gemiddelde gamma 2.24 (flat gamma tracking) colour temp rond de 6510.

Mijn grootste probleem was dat bij de greyscale in donkere gebieden er veel te weinig rood was. Voor de rest was het prima. Daarom alleen de r-blokkering flink omhoog gegaan.

Bij de kleuren was het al vrij goed, alele het is een erg iteratief proces dus je blijft wijzigingen maken totdat het goed is (ene wijziging heeft weer effect op de andere etc etc)

[ Voor 46% gewijzigd door Adlermann op 16-05-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 07:33
Kan iemand zijn complete settings posten van een ST50 calibratie?
2D Instellingen voor Panasonic TX-P42ST50 (hdtvtest.co.uk)

Beeld Instelling: True Cinema
Kontrast: 46
Helderheid: 0
Kleur: 28
Scherpte: 0 of 1
Levendige Kleuren: Uit
Eco mode: Uit
P-NR: Uit

Geavanceerde instellingen:

Witbalans: 3 -2 4 0 -5 -4
Kleurbeheer: -9 -2 0 11 -6 3 0 0 5
Gamma: 2.4
Intelligent Frame Creation: Uit (Min als je problemen hebt met dubbele beelden in 50hz)
Filmritmedetectie: Uit (voor Blu-ray)
16:9 beeldscan: Uit
Pixelomloop: Auto

De instellingen zijn overgenomen uit de Panasonic TX-P42ST50B Plasma TV review van hdtvtest.co.uk. Deze review kun je hier vinden. Ik ben zeer tevreden met deze instellingen tijdens het filmkijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Resinman schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:07:
[...]

2D Instellingen voor Panasonic TX-P42ST50 (hdtvtest.co.uk)

Beeld Instelling: True Cinema
Kontrast: 46
Helderheid: 0
Kleur: 28
Scherpte: 0 of 1
Levendige Kleuren: Uit
Eco mode: Uit
P-NR: Uit

Geavanceerde instellingen:

Witbalans: 3 -2 4 0 -5 -4
Kleurbeheer: -9 -2 0 11 -6 3 0 0 5
Gamma: 2.4
Intelligent Frame Creation: Uit (Min als je problemen hebt met dubbele beelden in 50hz)
Filmritmedetectie: Uit (voor Blu-ray)
16:9 beeldscan: Uit
Pixelomloop: Auto

De instellingen zijn overgenomen uit de Panasonic TX-P42ST50B Plasma TV review van hdtvtest.co.uk. Deze review kun je hier vinden. Ik ben zeer tevreden met deze instellingen tijdens het filmkijken!
Deze instellingen maakte het bij mij juist minder goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik gebruik de Eye One LT 2, een andere colorimeter heb ik niet dus wat de afwijking is is niet vast te stellen.

Bedankt voor alle settings, voor mij is ook true cinema het uitgangspunt. Ik zie bij de settings van Adlermann dat colour iets omlaag gezet is. In de standaard instellingen viel me op dat de gezichten wat rood zijn. Dat kan natuurlijk ook aardig kloppen dat rood volgens 709 te verzadigd zou zijn. Adlerman: was dat ook hetgene wat jij zag toen je de eerste meting deed? En welke parameter bedoel je precies met rood blokkering? De gain of de cutoff? bedankt!

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:09:
Ik gebruik de Eye One LT 2, een andere colorimeter heb ik niet dus wat de afwijking is is niet vast te stellen.

Bedankt voor alle settings, voor mij is ook true cinema het uitgangspunt. Ik zie bij de settings van Adlerman dat colour iets omlaag gezet is. In de standaard instellingen viel me op dat de gezichten wat rood zijn. Dat kan natuurlijk ook aardig kloppen dat rood volgens 709 te verzadigd zou zijn. Adlerman: was dat ook hetgene wat jij zag toen je de eerste meting deed? En welke parameter bedoel je precies met rood blokkering? De gain of de cutoff? bedankt!
Bij mij was vooral dat het beeld veel te groen/blauw was. Dit kwma doordat in de greyscale er veel te weinig rood zat in de lage kleuren. Dat heb ik met cutoff gecorrigeerd.

Dit werd enigszins gecompenseerd denk ik doordat de luminance van rood echt belachelijke hoog stond. Verschil is nu echt zeer duidelijk. Ik keek laatst stargate (film) en op de achtergrond had de stargate echt een metallic look. Terwijl met de oude instellingen het meer een grijs/bruin/blauwig ding was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik ga je settings zeker proberen, de waardes die te bereiken zijn zijn echt prima. Bij IRE20 viel me ook al een vieze tint op, een gebrek aan rood. Alleen toen ik de greyscale goed had klopte de rest niet, vooral de gamma en luminance curve was slecht. Maar goed, als je doorzet zijn die dus ook goed te krijgen. Goed om te zien dat jij ook waar nodig een hoge waarde gebruikt, ik dacht dat ik daarmee op het verkeerde pad zat maar het is dus toch nodig.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:19:
Ik ga je settings zeker proberen, de waardes die te bereiken zijn zijn echt prima. Bij IRE20 viel me ook al een vieze tint op, een gebrek aan rood. Alleen toen ik de greyscale goed had klopte de rest niet, vooral de gamma en luminance curve was slecht. Maar goed, als je doorzet zijn die dus ook goed te krijgen. Goed om te zien dat jij ook waar nodig een hoge waarde gebruikt, ik dacht dat ik daarmee op het verkeerde pad zat maar het is dus toch nodig.
Ja, lumunance kan bij mij heel iets beter, maar close enough. Gamme trackt redelijk stabiel, tussen de 2.15 en de 2.30 ongeveer. Niet helemaal vlak, maar goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Mooi, ik ga er vanavond dan nog eens even lekker voor zitten. Ben benieuwd wat jouw settings doen als startpunt.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik heb trouwens nog een raar probleem met mijn ST50 en de afstandsbediening: als ik mijn Harmony One gebruik gaat het toestel niet meer aan uit standby (powercycle nodig).

Omdat mijn type door Logitech nog niet herkend werd heb ik maar een ander type gebruikt maar dus met dit resultaat...

Om het probleem te verhelpen dacht ik, gewoon de Harmony de originele code laten leren maar dat maakt niets uit.

Bij wie werkt de Harmony One wel goed en met welke type is hij dan geprogrammeerd?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMies75
Lieden,

Zoals gemeld zou de VT50 bezorgd worden en ja hoor: vanochtend om 10:45u *tring*.

Eerste waarnemingen (helaas moet ik ook nog werken :():
- de bijgeleverde schroeven lijken van plastic gemaakt, 1 schroef in de voet dolgedraaid waardoor de tv staat op 2,5 schroeven
- popcorn hour c200 rechtstreeks aangesloten via HDMI geeft storing, via receiver werkt het wel goed.
- initialisatie wifi was zeer makkelijk
- eerste software update geinstalleerd
- youtube over wifi werkt lekker, kan m'n dochter de hele dag bumba kijken (en ik dan?)
- wat een onhandige afstandsbediening is dat ronde geval, zal wel wennen zijn
- we hebben een witte wand achter het bankstel, ik had minder reflectie verwacht (het is wel zonnig)
- xbox 360 met meegeleverde component naar AV2 poort werkt goed, tv geeft aan in 1080i mode te staan
- de nieuwe Quantis CI+ module lijkt een stuk sneller te werken dan mijn oude exterme Samsung decoder, het opstarten van de tv en tonen van beeld is waanzinnig snel

Gegroet,

Mies, blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Krijg net een email terug van Stassen waar ik mijn 65ST50 heb besteld, de 65" modellen zijn idd verschoven naar minimaal eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Donstil schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:28:
[...]

Schijt dat is wel slecht nieuws. Ik heb ook een 65st50 in bestelling staan.

Waar en wanneer heb je besteld?
Ik denk dat het probleem algemeen is bij Panasonic .... dus de zaak maakt niet echt veel uit vrees ik (het is een grotere beroemde hifi winkel met indrukwekkende luisterzaal).

De TV werd de 3e week van april besteld.

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MaXX99 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:38:
[...]

Ik denk dat het probleem algemeen is bij Panasonic .... dus de zaak maakt niet echt veel uit vrees ik (het is een grotere beroemde hifi winkel met indrukwekkende luisterzaal).

De TV werd de 3e week van april besteld.
Ik heb iets eerder besteld, 1ste of 2de week april.
Maar lijkt dus idd niet uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb toch maar contact opgenomen met de dealer.
Ze zenden een monteur langs.

Ik vind het gewoon erg vervelend dat ik die vage verticale strepen aan de rechterzijde vh scherm heb.
Ze zijn alleen niet altijd goed te zien. Alleen bij lichte beelden. Bv bij de serie Lost, als de camera een panningshot maakt van de lucht.

Het zijn een stuk of 6 dunne verticale strepen vlak naast elkaar.

Hopelijk kunnen ze hier wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
EDIT

Mijn fout. Ik zit in de Panasonic thread, terwijl ik juist in de Samsung thread moest zijn.

[ Voor 92% gewijzigd door devilsnight op 16-05-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- de nieuwe Quantis CI+ module lijkt een stuk sneller te werken dan mijn oude exterme Samsung decoder, het opstarten van de tv en tonen van beeld is waanzinnig snel

Blij om te lezen, op de VT30 ging dit ook al niet al te snel......

Kun je aangeven hoelang het ongeveer duurt voor je beeld hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@Adlerman

Ik heb gisteren nog je settings geprobeerd maar bij mij zitten ze er een heel stuk naast helaas. Misschien is er in je lijstje van de kleurbalans een setting weggevallen want daar staan er maar 8?

Bij mij blijft groen de lastigste kleur, hierbij een screenshot van de default settings van de TV:

Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/2267/pana1c.png

Als ik verder ga tweaken schuift groen meestal richting geel (hue), en is het D6500 gebeuren helemaal mis (nog even geen screenshot).

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
TimTem schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:16:
Zonet telefoon gehad dat de 50vt50 morgen wordt geleverd.

Ben benieuwd verschil met 42vt30.
Vt50 staat er.

Eerste indruk. Tov vt30

Verpakking.
Lijkt allemaal iets goedkoper. Is natuurlijk van minder belang.

Brillen.
Minder kwalitatief van materiaal.
Geen doos meer bijgeleverd om weg te steken.
Niet oplaadbaar, maar door andere technologie misschien minder snel nodig.

Voet.
Lijkt iets lichter van materiaal. Maar al bij al stevig.
Geeft op twee punten reflectie op metalen rand scherm.

Aansluitingen.
Ongeveer op dezelfde plaats. Hdmi nog altijd op verveldende plaats.

Screen.
De smallere rand valt direct op. Metalen rand had iets matter mogen zijn, reflectie.

Eerste indruk beeld. Thx instelling
Direct valt verschil helderheid op.
Zwartwaarden lijken nog beter.
Detail in donkere scenes is beter.
Wit scenes zijn rustiger.
Minder reflectie van het scherm.
Dunnere rand maakt kijken aangenamer.

Varia.
Maakt minder lawaai, bijna niet te horen. 2 zichtbare vetilators tov 4.
Afstansbediening geeft goedkopere indruk.

Spijtig dat ze op bepaalde zaken bespaard hebben, de kwaliteit van het beeld maakt dit allemaal meer aanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
De prijs is volgens mij ook gezakt t.o.v. Vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Volgens mij heb ik het nog nergens gevonden, heeft de st50 ook ventilatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:27:
@Adlerman

Ik heb gisteren nog je settings geprobeerd maar bij mij zitten ze er een heel stuk naast helaas. Misschien is er in je lijstje van de kleurbalans een setting weggevallen want daar staan er maar 8?

Bij mij blijft groen de lastigste kleur, hierbij een screenshot van de default settings van de TV:

[afbeelding]

Als ik verder ga tweaken schuift groen meestal richting geel (hue), en is het D6500 gebeuren helemaal mis (nog even geen screenshot).
Nee niets vergeten.. Hier was alleen rood erg slecht, de rest was prima.. Maar als je een neter hebt is het kalibreren verder vrij eenvoudig..

Btw is dat in standaard mide? Daar kloppen de kleuren sowieso niet. Probeer eerst eens true cinema

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 17-05-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Dit screenshot is van true cinema mode dus dat is nog niet helemaal geweldig out of the box. Hmmm, in je post stonden 8 waardes voor de color balance maar dat scherm heeft er 9 nodig, volgens mij ontbreekt er wel iets...?

Misschien is mijn meter al teveel verlopen om deze klus te klaren, hij is al meer dan twee jaar oud.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
warcow schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:11:
Volgens mij heb ik het nog nergens gevonden, heeft de st50 ook ventilatoren?
Alleen het topmodel, de VT50, heeft ventilatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:44:
Dit screenshot is van true cinema mode dus dat is nog niet helemaal geweldig out of the box. Hmmm, in je post stonden 8 waardes voor de color balance maar dat scherm heeft er 9 nodig, volgens mij ontbreekt er wel iets...?

Misschien is mijn meter al teveel verlopen om deze klus te klaren, hij is al meer dan twee jaar oud.
Ik zie het al :)
20 = 2,0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ha, dat gaat zeker anders worden ;)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

TimTem schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:47:
[...]

Screen.
De smallere rand valt direct op. Metalen rand had iets matter mogen zijn, reflectie.
Mooi, alles wat ik wilde weten. Bespaart mij weer een hoop geld. De TH-50PZ80 blijft nog een paar jaar staan tot die glimmende randjes weer passé zijn. Het "ouwe" beestje kan nog steeds goed meekomen voor mijn film/serie behoeftes. ;)

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan reflecterende dingen op of naast mijn televisie, net als lampen boven en naast de televisie. Die doorzichtige kunststof randen om het beeldscherm bij sommige televisies zijn ook al zo lelijk (gaat geheid verkleuren).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Beeldkwaliteit is 200% mooier met de vt50.
En het design zal mijn een worst wezen ;)
Mijn vrouw vond het glimmende randje ook lelijk, maarja tenslotte ben ik nog steeds de baas in huis :+
sjaool schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:56:
[...]

Mooi, alles wat ik wilde weten. Bespaart mij weer een hoop geld. De TH-50PZ80 blijft nog een paar jaar staan tot die glimmende randjes weer passé zijn. Het "ouwe" beestje kan nog steeds goed meekomen voor mijn film/serie behoeftes. ;)

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan reflecterende dingen op of naast mijn televisie, net als lampen boven en naast de televisie. Die doorzichtige kunststof randen om het beeldscherm bij sommige televisies zijn ook al zo lelijk (gaat geheid verkleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@Adlermann, nou helaas gaat het hiermee niet lukken bij mij moet ik bijvoorbeeld in de wit balans een forse red gain terug draaien. En ook groen blijft "moeilijk" doen.

Ik probeerde net nog eens de normale cinema mode en daar komt groen eindelijk wel buiten het 709 bereik. Helaas geen verdere afregelmogelijkheden daar en te weinig rood verzadiging.

Dan maar op zoek naar iemand die de calibratie tegen een onkostenvergoeding wil doen (Den Haag). Heb ik gelijk zekerheid of het niet gewoon mijn meter is die moeilijk doet.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:32:
@Adlermann, nou helaas gaat het hiermee niet lukken bij mij moet ik bijvoorbeeld in de wit balans een forse red gain terug draaien. En ook groen blijft "moeilijk" doen.

Ik probeerde net nog eens de normale cinema mode en daar komt groen eindelijk wel buiten het 709 bereik. Helaas geen verdere afregelmogelijkheden daar en te weinig rood verzadiging.

Dan maar op zoek naar iemand die de calibratie tegen een onkostenvergoeding wil doen (Den Haag). Heb ik gelijk zekerheid of het niet gewoon mijn meter is die moeilijk doet.
Dit is het hier na kalibratie
Afbeeldingslocatie: http://sinas.rename-it.nl/~wilco/st50/cie_new.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
spoor12b schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:58:
Ik heb trouwens nog een raar probleem met mijn ST50 en de afstandsbediening: als ik mijn Harmony One gebruik gaat het toestel niet meer aan uit standby (powercycle nodig).

Omdat mijn type door Logitech nog niet herkend werd heb ik maar een ander type gebruikt maar dus met dit resultaat...

Om het probleem te verhelpen dacht ik, gewoon de Harmony de originele code laten leren maar dat maakt niets uit.

Bij wie werkt de Harmony One wel goed en met welke type is hij dan geprogrammeerd?
Even logitech bellen. Die passen dan wat voor je aan, even je AB updaten en hij doet het goed. Is een bekend issue bij logitech. Kun je zelf niet via de software aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@Adlerman, ja, dat ziet er keurig uit. Met mijn oude Samsung kwam ik ook een eind. Ik ga er nog eens voor zitten van het weekend.

@kadoendra Ha, daar had ik nog even niet aan gedacht. Bedankt voor tip.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:01:
@Adlerman, ja, dat ziet er keurig uit. Met mijn oude Samsung kwam ik ook een eind. Ik ga er nog eens voor zitten van het weekend.

@kadoendra Ha, daar had ik nog even niet aan gedacht. Bedankt voor tip.
Alleen cyaan heeft een redelijk afwijking :( (dE van 4) Maar ja ik vind het de investering van avonden verder tunen voorlopig niet waard. Die tv gaat over een week ofzo toch naar de slaapkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Die afwijking is waarschijnlijk nauwelijks zichtbaar ;)

Jammer dat er trouwens geen secondaries af te regelen zijn, maar ok, het is allemaal wel te doen dus.

[ Voor 48% gewijzigd door spoor12b op 17-05-2012 14:23 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoor12b schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:20:
Die afwijking is waarschijnlijk nauwelijks zichtbaar ;)

Jammer dat er trouwens geen secondaries af te regelen zijn, maar ok, het is allemaal wel te doen dus.
Ja, dat is bij de GT en VT wel te regelen :)
Maar ja, ik heb deze tv nu een paar weken en het is duidelijk voor mij geen primaire tv, begrijp me niet er is weinig mis mee, maar net teveel om het als woonkamer / ht tv te hebben.

- door gebrek aan uitgebreide kalibratiecontrols kan ik de fouten in 10 IRE niet wegkrijgen, daardoor heeft zwart soms een wat rode tint. (out of the box is zwart wat blauwig)
- motion: soms toch wel wat foutjes bij camera pans (zouden bij de vt minder moeten zijn)
-clearheid, beeld is niet altijd even mooi vrij van 'noise' zou bij de vt beter moeten zijn
- linebleeding: mild, maar toch wel iets erger dan mijn v30, ik zie het nu af en toe tijdens film kijken

Overall zou ik deze tv een 8/10 geven. Value for money: 10/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaron
  • Laatst online: 02-08-2024
Beste Tweakers, onderstaand bericht heb ik ook in het topic van de betreffende serie gepost maar laatste bericht was oktober 2010.

sinds juni 2009 hebben wij een Panasonic (logisch in dit topic ;)) TH-42PZ800e. Altijd met veel plezier naar gekeken tot gisteren. Geen beeld meer, soms doet hij het even maar zet hij zich uit, nu doet hij niks meer.

Voorafgaand hieraan hebben we tot 2x toe bij het aanzetten een volledig wit scherm gehad maar wel met daar doorheen de uitzending op tv. Een watermerk effect zeg maar. Daarnaast kwamen zaken als de volume-balk en de source verwijzingen links-boven niet meer volledig maar knipperend in beeld.

Vervolgens alle kabels is los gehad en opnieuw aangesloten maar dat leverde niets op. Sinds gister bij het aanzetten komt er geen beeld meer maar knipperd het standby lampje naast de knop een aantal keer en dan niks.

Hij lijkt zichzelf niet in te willen schakelen of mogelijk ter beveiliging uit te zetten.

Enige ervaring hiermee? ideeen? Morgen ga ik panasonic bellen. Beetje jammer na 2 jaar 11 maanden :(

Met vriendelijke groet,

Jaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 06:46
Vervelend dat hij niet goed functioneerd, maar na 2 jaar en 11 maanden krijg je nog een aanzienlijk deel van de reparatiekosten terug van je dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Edit:

[ Voor 98% gewijzigd door Donstil op 17-05-2012 19:31 . Reden: Er is toch nog twijfel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,ik heb de TX-P55VT50 besteld bij platte tv.nl verwachte lever datum 24 mei zeggen ze.

Welke afstand van de muur zal ik de tv hangen ? In de handleiding staat volgens mij 7 cm..

Ik wil hem zo dicht mogelijk op de muur ,maar als hij zijn warmte niet kwijt kan is dat ook niet fijn.

Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35

faust2016

You yes have my shirt

Ik zit nu al een tijdje te kijken naar de plasma's van Panasonic. Ik ben nu student en heb een 55cm 4:3 beeldbuis staan en daar moet op mn verjaardag verandering in gaan komen.

Thuis hebben we al een paar jaar een Pioneer (typenummer heb ik zo even niet paraat, maar was destijds wel redelijk high-end) plasma staan en daarbij ben ik altijd erg onder de indruk geweest van het beeld, vooral in vergelijking met enkele LCD tv's van vrienden/kennissen.

Nou wil ik op mn kamer dus ook een mooie TV hebben en voor plasma's kom je dan al gauw bij Panasonic uit. In eerste instantie zat ik te kijken naar de S30 en de G30, maar na verschillende berichten hier gelezen te hebben van het grote verschil met de 3D modellen, dus de ST30 en GT30, besloten het budget nog iets verder uit te strekken.

Het liefst zou ik natuurlijk een ST50 halen, maar als die niet ergens voor een scherpe prijs in de aanbieding komt (zoals een paar weken terug bij Wehkamp) zal het tussen de ST30 en de GT30 gaan.

Ik ben dus laatst naar de Mediamarkt geweest om beide toestellen te vergelijken, maar helaas hingen ze zo ver uit elkaar dat 1 op 1 vergelijk erg moeilijk was. Wel vond ik beide aangenaam beeld hebben in vergelijking met de toestellen die eromheen hingen.

Als ik de line-up goed begrijp plaatst Panasonic de ST serie onder de GT serie (en die zit weer onder de VT), maar aan de prijzen in de PW is dat niet af te zien. De 42GT30 staat daar voor 599,- en de 42ST30 voor 639,-

Dan komt nu na deze lap tekst eindelijk de vraag: Waarom is de ST30 hoger geprijsd dan de GT30? Met de GT30 krijg je een extra HDMI poort, ingebouwde WiFi en THX. Wat heeft de ST30 voor op de GT30?

Want zoals ik het zie, zou ik zeker voor de GT30 moeten gaan.. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn vriendin en ik waren vandaag aan het bekvechten (in de goeie zin van het woord) of we een 65" of 55" moesten nemen.

Mijn vriendin wil graag de 65" maar mij lijkt die te groot, toen hebben we het maar even op de ouderwetse manier opgelost.

Het hele karton is een 65st50 de lijnen daarin zijn het 55v50 model. Verschil is te verwaarlozen in een ruimte van 40m2 dus ik laat mijn order voor de 65" toch nog maar niet aanpassen naar een 55". Een auto kopen is makkelijker zeg 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/6702/1337288963358.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
faust2016 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:59:

Want zoals ik het zie, zou ik zeker voor de GT30 moeten gaan.. Toch?
Ja., de ST is minder dan de GT serie. Waarom het goedkoper is? het zijn oude modellen, dus het zijn stuntprijzen.

persoonlijk zou ik de 30 serie vermijden. Vergeleken met de 50 serie is het troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaron
Bever! schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 18:11:
Vervelend dat hij niet goed functioneerd, maar na 2 jaar en 11 maanden krijg je nog een aanzienlijk deel van de reparatiekosten terug van je dealer :)
Ja? Is dat zo? Heb m gekocht via internet waar ze 1 jaar garantie bieden. Fabriek is 2 jaar. Morgen maar is wat telefoontjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Walter
Welke datum had jij deze TX-P55VT50 besteld bij platte tv.nl?

Paul
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:10:
Hallo ,ik heb de TX-P55VT50 besteld bij platte tv.nl verwachte lever datum 24 mei zeggen ze.

Welke afstand van de muur zal ik de tv hangen ? In de handleiding staat volgens mij 7 cm..

Ik wil hem zo dicht mogelijk op de muur ,maar als hij zijn warmte niet kwijt kan is dat ook niet fijn.

Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

jaron schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:18:
[...]

Ja? Is dat zo? Heb m gekocht via internet waar ze 1 jaar garantie bieden. Fabriek is 2 jaar. Morgen maar is wat telefoontjes doen.
Misschien ook interessant voor mijn tv om eens op zoek te gaan naar mogelijkheden om reparatiekosten bij de dealer neer te leggen. Beetje jammer dat ze recentelijk over de kop zijn gegaan (IT'S) ;w Zal dus wel ff een zoektocht worden.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:13:
Mijn vriendin en ik waren vandaag aan het bekvechten (in de goeie zin van het woord) of we een 65" of 55" moesten nemen.

Mijn vriendin wil graag de 65" maar mij lijkt die te groot, toen hebben we het maar even op de ouderwetse manier opgelost.
Wel erg bijzonder dat de vrouw een groter formaat TV wil hebben! Normaliter is dit andersom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:10:

Walter
zou afstand respecteren.
vt50 wordt een stuk warmer dan vt30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaron
TheFruitNerd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:28:
[...]

Misschien ook interessant voor mijn tv om eens op zoek te gaan naar mogelijkheden om reparatiekosten bij de dealer neer te leggen. Beetje jammer dat ze recentelijk over de kop zijn gegaan (IT'S) ;w Zal dus wel ff een zoektocht worden.
Contact gehad met Plasmadiscounter. Zij adviseren de reparatie/service via hen te laten lopen ivm mogelijke voorrijkosten bij panasonic zelf e.d. Tv langsbrengen en binnen 2 tot 3 weken wordt duidelijk of dat hij gerepareerd kan worden dan wel echt stuk is. Bij echt stuk wordt er gekeken naar rest- dan wel dagwaarde in vergelijking met de aanschafprijs en het model en zal er een bedrag ter tegemoetkoming of voor bij nieuwe aanschaf beschikbaar gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

jaron schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:46:
[...]

Contact gehad met Plasmadiscounter. Zij adviseren de reparatie/service via hen te laten lopen ivm mogelijke voorrijkosten bij panasonic zelf e.d. Tv langsbrengen en binnen 2 tot 3 weken wordt duidelijk of dat hij gerepareerd kan worden dan wel echt stuk is. Bij echt stuk wordt er gekeken naar rest- dan wel dagwaarde in vergelijking met de aanschafprijs en het model en zal er een bedrag ter tegemoetkoming of voor bij nieuwe aanschaf beschikbaar gesteld worden.
Zo dat is netjes! Ik heb al contact gehad met Panasonic en die rekenen idd sowieso €155 voorrij-/onderzoekskosten. Dus zelfs als de tv niet te repareren valt, ben je die €155 kwijt...

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFruitNerd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:51:
[...]

Zo dat is netjes! Ik heb al contact gehad met Panasonic en die rekenen idd sowieso €155 voorrij-/onderzoekskosten. Dus zelfs als de tv niet te repareren valt, ben je die €155 kwijt...
Als dat z'n werkelijke retailer was dan is het niet netjes maar gewoon verplicht..Je hebt garantie tijdens de levensduur van een product in Nederland... Dus als een product 5 jaar mee moet gaan, dan heb je gewoon 5 jaar garantie. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMies75
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 08:25:

Blij om te lezen, op de VT30 ging dit ook al niet al te snel......

Kun je aangeven hoelang het ongeveer duurt voor je beeld hebt??
Filmpje, deze link even Save As: opstarten

[ Voor 3% gewijzigd door DeMies75 op 18-05-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaron
Adlermann schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:56:
[...]

Als dat z'n werkelijke retailer was dan is het niet netjes maar gewoon verplicht..Je hebt garantie tijdens de levensduur van een product in Nederland... Dus als een product 5 jaar mee moet gaan, dan heb je gewoon 5 jaar garantie. Zo simpel is het.
Bij hen gekocht inderdaad. Ik had ook contact met Panasonic maar tot nu toe zeker niet enthousiast. Die 155 euro (waar halen ze het bedrag vandaan) en ik kan gewoon geen fatsoenlijk nederlandssprekende medewerker aan de lijn krijgen. (wath zeg uwe menerrr, kapot uwe wasmachien? 'nee, plasmatelevisie' wasmachien? NEE!!!! AAARGHH). Van t weekend maar een ritje Naarden maken :)

Je hebt als consument 'recht op een goed product' ook buiten de garantieperiode geldt dit. Helaas doen veel producenten hier niet aan en mag je het na het verlopen van de garantietermijn (ook 1 dag) uitzoeken.

Het zou een producent als Panasonic sieren als, afhankelijk van de 'schade', ze middelen aanbieden oid.

[ Voor 17% gewijzigd door jaron op 18-05-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

jaron schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:20:
[...]

Bij hen gekocht inderdaad. Ik had ook contact met Panasonic maar tot nu toe zeker niet enthousiast. Die 155 euro (waar halen ze het bedrag vandaan) en ik kan gewoon geen fatsoenlijk nederlandssprekende medewerker aan de lijn krijgen. (wath zeg uwe menerrr, kapot uwe wasmachien? 'nee, plasmatelevisie' wasmachien? NEE!!!! AAARGHH). Van t weekend maar een ritje Naarden maken :)

Je hebt als consument 'recht op een goed product' ook buiten de garantieperiode geldt dit. Helaas doen veel producenten hier niet aan en mag je het na het verlopen van de garantietermijn (ook 1 dag) uitzoeken.

Het zou een producent als Panasonic sieren als, afhankelijk van de 'schade', ze middelen aanbieden oid.
Grappig, ik ben dus gelukkig niet de enige die deze ervaring met Panasonic heeft. Ik dacht bij het eerste nummer dat ik belde echt serieus dat ik naar india of suriname doorverbonden werd (no offence). Ik moest mijn vragen 10x herhalen en na 5 minuten was ik net zo ver als aan het begin van het gesprek. Volgens mij heb ik 3 verschillende nummers gebeld waarvan uiteindelijk de conclusie was dat ik twee mogelijkheden had: monteur langs laten komen (met de genoemde kosten) of de tv zelf naar Duiven mocht brengen.

N.a.v. je opmerking eerder heb ik m'n tv nu naar Expert gebracht. Zij hebben de garantieafhandeling van IT'S overgenomen. Gaat 2 à 3 weken duren, kosten krijg ik nog te horen. In het geval van onherstelbare schade krijg ik een schikkingsvoorstel.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35

faust2016

You yes have my shirt

Adlermann schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:16:
[...]
persoonlijk zou ik de 30 serie vermijden. Vergeleken met de 50 serie is het troep.
Ach.. Daarom had ik er ook bij gezet dat ik van een 4:3 55cm beeldbuis kwam. Vergeleken met dat is alles een upgrade :p.

Maar goed, ben vandaag nog eens naar de MM geweest, maar helaas hadden ze geen GT30 staan. Ook was ik deze keer wat minder onder de indruk van de schermen die ze wel hadden staan. Vergeleken met de LCD's leken de plasma's allemaal een viezige waas over het scherm te hebben..
Als ik het echter goed heb begrepen is dat voornamelijk te wijten aan het TL-licht wat erop schijnt?

Ik zou dus graag nog een winkel bezoeken waar iets subtielere belichting is, of iets van een donkere kamer met TV's. Weet iemand er een te zitten in omgeving Arnhem of Utrecht?

Ben verder ook gaan twijfelen over het formaat. Ik zag een 50ST30 staan en dat kijkt toch wel een stukje lekkerder dan de 42" varianten. Andere kant van het verhaal is dat ik op een studentenkamer van 15 m^2 zit dus dat 50" dan misschien opeens een stuk groter lijkt.

In navolging van medetweaker Donstil hier boven mij heb ik ook beide TV's afgetekend op de muur:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JGCD2l.jpg

*heb geprobeerd zoveel mogelijk de troep buiten beeld te houden :+.

Maar goed, lijkt me dat ik wel 50" kan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaron schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:20:
[...]

Het zou een producent als Panasontic sieren als, afhankelijk van de 'schade', ze middelen aanbieden oid.
Je hebt met garantie NIETS met panasonic te maken. In Nederland is de winkelier verplicht de garantie te leveren (die besteden het vaak wel uit...) Je moet ook gewoon naar je winkelier voor de garantie-aanvraag.
Pagina: 1 ... 21 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.