Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Sinds een paar maanden ben ik de bezitter van een 42GT30. Ik kom van een 80cm breedbeeld crt....dus het was even wennen ;).

Bij de TV heb ik een Panasonic BDT110 BD player gekocht. Deze is natuurlijk met een (2m) HDMI kabel aangesloten op de tv.

Ik ben klant van Ziggo en heb daar een standaard abo waar in dus de meest populaire HD zenders zitten (ned, rtl, sbs, eurosport). De smartcard zit rechtstreeks in CI+ interface van de tv.

De tv is door mezelf ingesteld betreffende de kleuren en deze zijn naar mijn smaak ok. Wellicht in de toekomst een echte kalibratie laten uitvoeren, maar voorlopig is het nog prima.

Het kijken naar BD is een waar genot. Vooral 1080p24 ziet er erg strak uit. Probleem zit in het kijken naar TV. Ik beperk me even tot HD zenders (1080i 50Hz). Naast het (licht) fluctueren van de helderheid/contract in semi-donkere gebieden in het beeld (bijvoorbeeld decorgedeeltes VI of RTL Boulevard) heb ik last van wazig beeld wanneer het getoonde beeld beweegt.

Het lijkt op de omschrijving van de opduikende 50Hz bug. Bij voetbal is het echt goed zichtbaar aangezien de lijnen slecht worden weergegeven bij bewegende camera, het gras wordt een vaag vlak bij bewegende camera...maar het meest zichtbare is het bijvoorbeeld bij de snelle camera beweging voor een Champ.L wedstrijd wanneer de teams naast elkaar staan en alle gezichten met een bewegende camera worden weergegeven. Hoofdpijnbezorgend vaag ziet het beeld eruit. De kleur van de gezichten krijgen ook een kleurwaas.

Het ene HD kanaal lijkt hier meer last van te hebben dan een ander....de RTL kanalen hebben hier wat meer last van, maar het komt op alle kanalen voor.

Bij het checken van de signaalsterkte en kwaliteit (via menu van de tv), staat deze tweemaal op 100% bij de geteste kanalen. Ik heb overigens alle digitale beeldbewerkingsopties uitstaan....icf heb ik op medium (keuzes zijn uit, med of high) en dan is het effect iets minder, maar nog steeds aanwezig. Ook heb ik de "automatisch dempen" optie aan en uit gehad...dit had geen effect op het beeld.

De TV was geleverd met firmware versie 1.1317 en deze heb ik eergisteren naar 1.1318 gebracht. Dit had een licht positief effect op het "fluctuerende beeld" verhaal, maar niet op het vage beeld bij beweging.

Is dit gedrag standaard voor een GT30? Of komt het voor bij een bepaalde batch? Heb ik gewoon een "rot" exemplaar? Hoe kan ik verder testen of ik bijvoorbeeld een rot exemplaar/batch heb?

[ Voor 13% gewijzigd door Cheese_man op 08-05-2012 11:13 ]

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
@cheeseman

Heb je dit alleen bij TV kijken? 1080i op 50hz?
Zo ja, dan is het inderdaad de 50hz bug en niet te vergeten het is interlaced, niet full hd, oftewel minder scherp.
50hz bug zit al jaren in de Panasonic plasma's en is dus ook niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

sjaak88 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:14:
@cheeseman

Heb je dit alleen bij TV kijken? 1080i op 50hz?
Zo ja, dan is het inderdaad de 50hz bug en niet te vergeten het is interlaced, niet full hd, oftewel minder scherp.
50hz bug zit al jaren in de Panasonic plasma's en is dus ook niks aan te doen.
Ook bij DVD kijken, maar dat is geen zuivere vergelijking aangezien de BD speler het beeld upscaled naar 1080p 50Hz. Aangezien ik veel TV kijk en het voordeel van een plasma "snel beeld" moet zijn...dus scherper blijft dan een LCD tv bij bewegende camera/beeld, heb ik voor plasma gekozen. De "50 Hz bug" is niet direct terug te vinden in diverse reviews, maar daar wordt vooral ingezoomd op BD materiaal. Er lijken verschillen te zitten in batches/exemplaren...dat wil ik uitsluiten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Cheese_man schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:18:
[...]

Ook bij DVD kijken, maar dat is geen zuivere vergelijking aangezien de BD speler het beeld upscaled naar 1080p 50Hz. Aangezien ik veel TV kijk en het voordeel van een plasma "snel beeld" moet zijn...dus scherper blijft dan een LCD tv bij bewegende camera/beeld, heb ik voor plasma gekozen. De "50 Hz bug" is niet direct terug te vinden in diverse reviews, maar daar wordt vooral ingezoomd op BD materiaal. Er lijken verschillen te zitten in batches/exemplaren...dat wil ik uitsluiten. :(
Naja, lang leven 24/60 hz ;)
Kan wel begrijpen dat het een probleem voor je is als je veel TV kijkt.
Persoonlijk doe ik zo goed als alles met mijn PC, en heb dan ook nooit last van de 50 Hz bug.

Wel last van Green blob, steeds erger wordende banding en dat laatste is toch wel het meest vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

sjaak88 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:24:
[...]

Naja, lang leven 24/60 hz ;)
Kan wel begrijpen dat het een probleem voor je is als je veel TV kijkt.
Persoonlijk doe ik zo goed als alles met mijn PC, en heb dan ook nooit last van de 50 Hz bug.

Wel last van Green blob, steeds erger wordende banding en dat laatste is toch wel het meest vervelend.
Het (vertical) banding en green blob verhaal is mij (nog) niet opgevallen....hopelijk blijft dat zo. Zijn er mogelijkheden het kabel signaal in 60Hz aan te bieden aan de TV? Bijvoorbeeld door het gebruik van een extern humax kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheese_man schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:36:
[...]

Het (vertical) banding en green blob verhaal is mij (nog) niet opgevallen....hopelijk blijft dat zo. Zijn er mogelijkheden het kabel signaal in 60Hz aan te bieden aan de TV? Bijvoorbeeld door het gebruik van een extern humax kastje?
Helemaal ideaal gaat dat niet worden omdat je dan 25 fps moet afspelen in 60hz..Dus dan moet er iets van een pull down plaats vinden. Daar wordt het beeld ook niet soepeler van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Adlermann schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:37:
[...]

Helemaal ideaal gaat dat niet worden omdat je dan 25 fps moet afspelen in 60hz..Dus dan moet er iets van een pull down plaats vinden. Daar wordt het beeld ook niet soepeler van
True....Maargoed als het wel mogelijk zou zijn, dan zou ik kunnen kiezen voor de "lesser evil".

http://www.hdtvtest.co.uk...-p42gt30-201103281070.htm

Via deze link heb ik nog wat info gevonden. Blijkbaar voegt de beeldprocessor ruis toe bij bewegende gedeeltes van het beeld. Ook is het nog niet uit te sluiten dat de "blur" wordt doorgegeven door de kabelaar (of door een andere schakel in de lange keten waardoor tv beeld reist). Ik ga nog wel bij een kennis testen die een "10" of "20" generatie Panasonic plasma heeft...weet even niet welk model. Hij heeft een externe tuner. Hij zegt dat zijn beeld waarachtig prachtig is....dus OF het is inderdaad zo en heb ik wat te testen OF hij ziet dit beeldgedrag niet (of niet als storend). Ondertussen probeer ik hier zoveel mogelijk info te krijgen (en te tweaken natuurlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Cheese_man op 08-05-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Helaas niet uit kunnen komen qua verkoop van de 42ST50 met twee tweakers vanuit dit topic. Het apparaat staat nu dan ook op V+A. Mensen uit dit topic krijgen wel 25 Euro korting, verkoop het liefst aan een van "ons" :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

opzich mooi prijsje. Het is dat ik nu al 42" heb en opzoek ben naar wat groters.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DarkSide schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:09:
opzich mooi prijsje. Het is dat ik nu al 42" heb en opzoek ben naar wat groters.
De nieuwe eigenaar zal er best blij mee zijn ja. Blijer in ieder geval dan deze persoon die straks een 40 inch Samsung LCD mag gaan installeren. Stekker er in, ogen dicht, op de tast zenders zoeken, koffie op, doeiii ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Iemand die al een zicht heeft op wanneer levering vlotter zouden gaan verlopen? Heb eergisteren een VT50 besteld, en de winkel had ze ook niet op stock |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Acemath schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:24:
Iemand die al een zicht heeft op wanneer levering vlotter zouden gaan verlopen? Heb eergisteren een VT50 besteld, en de winkel had ze ook niet op stock |:(
Ik wil er zelf ook 1 kopen want ik ga binnenkort op mijzelf wonen, maar nergens is dat ding te koop helaas. Dat wordt de eerste paar weken geen tv vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

In roermond meteen te koop ;)
pvr schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:40:
Ik ben aan het winkelen in Roermond, en ik zag in een audio zaak(poulissen, schoenmakerstraat 19) de p55vt50 staan. Het beeld via ziggo gezien, en ik ben helemaal verliefdt :) Ik moet nog ff 1,5 week wachten voordat ik hem geleverdt krijg. Deze p55vt50 is te koop, dus voordiegene die niet kunnen wachten .............,

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn p50vt50 aanstaande vrijdag geleverd door een bekend elektronica concern :)
Yessss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Vraagje over inbranden. Loop je hier enkel het risico toe als je naar beelden kijkt met logo's in? Of kan dat ook gebeuren als je je beeld ( film, serie etc) die je bijvoorbeeld via een mediaspeler bekijkt gedurende langere tijd op pauze laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:11
Acemath schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:25:
Vraagje over inbranden. Loop je hier enkel het risico toe als je naar beelden kijkt met logo's in? Of kan dat ook gebeuren als je je beeld ( film, serie etc) die je bijvoorbeeld via een mediaspeler bekijkt gedurende langere tijd op pauze laat staan?
Kan.. soms zijn banding problemen tuner achtergrond retentie. (als zon ding vaak uren lang aanstaat op zon scherm)

@cheeseman, zet IFC op minimum dan is het weg of je tuner/dvd op 60hz

[ Voor 5% gewijzigd door Bever! op 08-05-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Bever! schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:30:
[...]

Kan.. soms zijn banding problemen tuner achtergrond retentie. (als zon ding vaak uren lang aanstaat op zon scherm)

@cheeseman, zet IFC op minimum dan is het weg of je tuner/dvd op 60hz
Tnx...maar minimum is niet beschikbaar...alleen off, med of max. Hoe zet ik de tuner in de tv zelf (dus de dvb-c tuner in de tv) op 60Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Nou, ik ben altijd al een Panasonic fan geweest, maar nu mijn eerste problemen met een Plasma (50VT30). Dus nu voor het eerst met de service van Panasonic te maken gehad en ik moet zeggen, niks te klagen. Ik krijg medio juli een 50VT50 omgeruild! Dus ik ga er gewoon op vooruit zelfs. Klasse service.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Cheese_man schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:36:
[...]

Tnx...maar minimum is niet beschikbaar...alleen off, med of max. Hoe zet ik de tuner in de tv zelf (dus de dvb-c tuner in de tv) op 60Hz?
Sorry probeer een van die twee, die lossen het probleem grotendeels op.
Al blijft 1080i met pan-shots (bv voetbal) op alle tv's redelijk kut.. Maar daar kan je de kabelaars voor bedanken.
Denk niet dat je de interne tuner op 60hz kan zetten omdat hij is geconfigd op PAL signaal.. (50hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Bever! schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Sorry probeer een van die twee, die lossen het probleem grotendeels op.
Al blijft 1080i met pan-shots (bv voetbal) op alle tv's redelijk kut.. Maar daar kan je de kabelaars voor bedanken.
Denk niet dat je de interne tuner op 60hz kan zetten omdat hij is geconfigd op PAL signaal.. (50hz)
Alle instellingen natuurlijk al geprobeerd voordat ik hier ging posten. Het probleem wordt zeker niet opgelost, maar is minder rampzalig. Ik zou vrede met dit gedrag hebben als ik zeker zou weten dat het door het beeld van de kabelaar in 1080i komt. Dus dat die pan-shots op ALLE tv's ruk zijn of het nu een ST50, VT50, GT30 of LCD beeldbuis is. Ik zal binnenkort bij andere mensen hun tv's bekijken....ook die zeggen dat alles helemaal SUPER is....misschien zie ik dingen die anderen niet zien....wie weet. Wat de 1 vervelend vindt, hoeft de ander niet vervelend te vinden natuurlijk.

Het valt me op dat voor de VT20, GT30 veel over de 50Hz bug wordt gesproken en dat de ST50 die niet zou hebben (of veeeeel minder). Vandaar mijn twijfels of het komt door de kabelaars (of iets in de keten tussen camera en mijn beeldbuis) of mijn GT30, of GT30's in het algemeen.

De interne DVB-C niet aan kunnen passen geloof ik direct....weet iemand (of heeft iemand geprobeerd) een Humux op 60Hz te laten lopen? Wat doet dat met het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Dat van die wazigheid had ik in het begin ook, is op magische wijze verdwenen door te spelen met de instellingen. Iets met IFC en filmritmedetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

D-TECH schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:24:Iets met IFC en filmritmedetectie.
Klopt, maar als je die aan hebt staan dat zien de films en series er weer heel vreemd en 'kunstmatig' uit, alsof het met een videocamera geschoten is ipv filmcamera's.

[ Voor 10% gewijzigd door Rudios op 08-05-2012 17:35 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rudios schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:35:
Klopt, maar als je die aan hebt staan dat zien de films en series er weer heel vreemd en 'kunstmatig' uit, alsof het met een videocamera geschoten is ipv filmcamera's.
Heerlijk vond ik dat. Was grootste gemis toen ik van een Philips CRT met Digital Natural Motion naar een plasma ging. Ben denk ik de grootste (en misschien wel enige :P ) fan geweest van dat systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakspider
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-04 12:22
Is er iemand die denkt dat de Samsung PS51E8000 nog serieuze concurrentie kan zijn voor TX-P50VT50? Ik kan van de Samsung nog geen reviews vinden. Van de VT50 beginnen deze nu langzaam binnen te druppelen. Ik zie graag de eerste vergelijking tussen deze twee.

Halverwege mei komt Panasonic overigens met een promotieactie. Dan krijg je de Communication Camera (TY-CC20W) cadeau. Niet echt een dealmaker, maar het is mooi meegenomen als je de VT50 toch al van plan was aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
Adlermann schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat je een creditatie krijgt....
Bij mij heeft E-Care Panasonic juist om een vervangend toestel gevraagd voor mijn VT30 met "green blobs". Zojuist een telefoontje gekregen dat ze volgende week het vervangende toestel (een VT50) binnen krijgen. Me (vooralsnog) happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik ben vanavond gebeld door Plattetv.nl, dat aankomende zaterdag 12-05-2012 mijn Panasonic TX-P55VT50 wordt geleverd _/-\o_
Mijn oude@nieuwe :X Panasonic TX-P46G15E nemen ze mee, ik kreeg daar een inruil bedrag voor.
Zoals het nu gaat, vind ik de service van Plattetv.nl top, word vervolgt................................. ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Jeffrey-W schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:27:
[...]

Bij mij heeft E-Care Panasonic juist om een vervangend toestel gevraagd voor mijn VT30 met "green blobs". Zojuist een telefoontje gekregen dat ze volgende week het vervangende toestel (een VT50) binnen krijgen. Me (vooralsnog) happy :)
Ik hoop voor je dat je vervangende toestel wel goed is.
Mijn g30 (met green blobs) is omgeruild voor een st50.

Prachtig beeld hoor, maar ook dit toestel heeft een vlek in het beeld. Nu een gele! :X
Duidelijk te zien bij witte en grijzige beelden. Op verschillende fora is hier ook al melding van gemaakt.
En als je eenmaal weet dat het er zit.... ;)

Ik krijg donderdag vervangend exemplaar, als deze weer niet goed is, ga ik voor een samsung e6500.

off-topic: is hier nu al eens een "betrouwbare" recensie van? Duurt wel lang hoor... :?

[ Voor 5% gewijzigd door invincible30 op 08-05-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
kadoendra schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:28:
[...]

Ik ben er trouwens achter dat ik minder last heb van de plasma buzz als ik gewoon de speakers van de tv gebruik ipv de homecinema. Iemand hier een verklaring voor? Fungeert het geluid van de speakers dan als een soort antigeluid ofzo?
Ik quote even mezelf omdat deze vraag door niemand is opgemerkt ;) Maar praat ik hier nu poep of zou dit daadwerkelijk kunnen. Mijn speakers van de homecinema staan op de grond (behalve de centerspeaker). Het geluid van de tv komt o.a. van net onder de plek waar de buzz vandaan komt. Zou hierdoor de buzz echt minder hoorbaar kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Tweakspider schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:23:
Is er iemand die denkt dat de Samsung PS51E8000 nog serieuze concurrentie kan zijn voor TX-P50VT50? Ik kan van de Samsung nog geen reviews vinden. Van de VT50 beginnen deze nu langzaam binnen te druppelen. Ik zie graag de eerste vergelijking tussen deze twee.

Halverwege mei komt Panasonic overigens met een promotieactie. Dan krijg je de Communication Camera (TY-CC20W) cadeau. Niet echt een dealmaker, maar het is mooi meegenomen als je de VT50 toch al van plan was aan te schaffen.
Als ik zo hier en daar wat reviews lees, komt de ST50 (zeker in 2D) zelfs beter uit de bus als de PS51E8000, die bijna 2x zo duur is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

[...]

Bij mij vertelde ze dat ze medio juli de VT50 binnen krijgen voor om te ruilen. Gek dat het bij jouw al volgende week is, of zal ik gewoon achter in de rij staan? :D

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Relaxed! Ik zat nog net in de periodemdat ze dat niet meer deden... Mirgen even mijn retailer vragen waarom ik dan tot eind mei miet wachten :)

Maar haast heb ik niet..de st 50 ismqua beeld al zon vooruitgant op de vt30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
[...]

Hoe nemen jullie dan eigenlijk contact op met E-care?

Ik heb de TV gekocht bij de mediamarkt en die doen alleen zaken met de firma Technorep. Technorep komt morgen mijn ST30 voor de 2e keer ophalen. Eerste keer hebben ze niets aan het banding probleem willen doen, omdat het niet erg genoeg zou zijn. Dus toen kreeg ik de TV zonder dat hier iets aan gedaan was terug.
Daarna contact gehad met Panasonic die aangeven dat het probleem gewoon verholpen moet worden, maar dat de garantie geregeld moet worden via de mediamarkt. En nu wordt de TV dus voor de 2e keer opgehaald door Technorep, met de mededeling erbij dat Panasonic aangegeven heeft dat het probleem verholpen moet worden.

Ps. stilletjes hoop ik een beetje dat mijn tv vervangen wordt door een st50, maar dat zal wel niet aangezien de garantie door een andere firma afgehandeld wordt :X

[ Voor 7% gewijzigd door Spurlie op 08-05-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Spurlie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:28:
[...]

Hoe nemen jullie dan eigenlijk contact op met E-care?
Volgens mij is dat regio afhankelijk. Ik had mijn Philips led ook bij mediamarkt gekocht, maar kreeg gewoon e-care.

Is er trouwens iets op tegen om de beeldinstelling "spel" veel te gebruiken (ivm inbranden ofzo).

Ik had al gemeld dat mijn banding bij voetbal nauwelijks nog zichtbaar is na de 200 uur, maar als ik er goed naar zoek(moet je eigenlijk niet doen) is het er nog wel lichtjes(in true cinema). Bij de instellingtelling spel is het echter helemaal niet meer zichtbaar. Met voetbal wil ik hem dus best daarop zetten, maar in de handleiding staat dat je bijvoorbeeld ook kunt checken hoe lang je die instelling al gebruikt. Is het dan zo onverstandig om die instelling veel te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Laatst online: 30-07 19:26
@invincible30:
Ik ga bewust niet meer op zoek naar "gebreken". Heb mijn lesje nu wel geleerd :(

@Rudios/Adlermann/Spurlie:
Ik had begin april eerst een verzoek tot reparatie ingediend bij de retailer die de TV had verkocht. Deze had mij gezegd dat ik direkt kontakt op moest nemen met Panasonic ((073) 6402802 :? . Enigzins verbaasd hierover, heb ik Panasonic toen maar gebeld en zij hebben de klacht genoteerd en mij gezegd dat E-care verder kontakt met mij zal opnemen (wat zij ook hebben gedaan).

E-care is langs geweest om eigenlijk de panelsoftware te updaten maar omdat ze niet de juiste USB-stick bij zich hadden, hebben ze mijn toestel maar meegenomen en een leentoestel neergezet. Aangezien ik geen haast had en toch een leentoestel had, heb ik pas afgelopen week om een statusupdate gevraagd en was blij verrast om te horen dat E-care Panasonic formeel gevraagd heeft om een vervangend toestel.

Eerder vanavond kreeg ik dan het bewuste telefoontje van E-Care dat ze het vervangend toestel volgende week binnen krijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey-W schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:18:
@invincible30:
Ik ga bewust niet meer op zoek naar "gebreken". Heb mijn lesje nu wel geleerd :(

@Rudios/Adlermann/Spurlie:
Ik had begin april eerst een verzoek tot reparatie ingediend bij de retailer die de TV had verkocht. Deze had mij gezegd dat ik direkt kontakt op moest nemen met Panasonic ((073) 6402802 :? . Enigzins verbaasd hierover, heb ik Panasonic toen maar gebeld en zij hebben de klacht genoteerd en mij gezegd dat E-care verder kontakt met mij zal opnemen (wat zij ook hebben gedaan).

E-care is langs geweest om eigenlijk de panelsoftware te updaten maar omdat ze niet de juiste USB-stick bij zich hadden, hebben ze mijn toestel maar meegenomen en een leentoestel neergezet. Aangezien ik geen haast had en toch een leentoestel had, heb ik pas afgelopen week om een statusupdate gevraagd en was blij verrast om te horen dat E-care Panasonic formeel gevraagd hebben om een vervangend toestel.

Eerder vanavond kreeg ik dan het bewuste telefoontje van E-Care dat ze het vervangend toestel volgende week binnen krijgen _/-\o_
Haha ja, ik heb al in april mijn geld terugekregen (egin april) . Toen hoorde ik een dag of 10 geleden van mijn retailer, ja eind mei. kreeg ik een leentoestel. Maar die was zo brak, dat ik maar een 50" st50 voor die maand hebt gekocht en dan de st50 promoveer tot slaapkamer tv. (heb ik straks toch nodig na de zoveelste darmoperatie in 3 maanden...) Kan ik relaxed EK kijken vanuit bed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:15
Mensen,

ik heb de P50ST50 aangesloten en gelukkig geen dooie pixels o.i.d.

Wel lijk ook ik last te hebben van die 50Hz bug. Bij bewegende beelden lijkt het beeld erg onrustig en wordt je nog net niet duizelig (zoals Cheese_man al aangaf).

Ik heb nog niets met IRC of systeemupdates gedaan dus daar ga ik nog even mee prutsen. Ik ben erg blij met de TV dus ik hoop dat het een beetje gefixed wordt met bovenstaande mogelijkheden.

De beginscene van The Dark Knight (IMAX) is overigens een waar feest op de P50ST50:

Afbeelding

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

(heb ik straks toch nodig na de zoveelste darmoperatie in 3 maanden...)
Off topic: Succes daarmee, klinkt vervelend

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 15:45
breminem schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:54:
Mensen,

ik heb de P50ST50 aangesloten en gelukkig geen dooie pixels o.i.d.

Wel lijk ook ik last te hebben van die 50Hz bug. Bij bewegende beelden lijkt het beeld erg onrustig en wordt je nog net niet duizelig (zoals Cheese_man al aangaf).

Ik heb nog niets met IRC of systeemupdates gedaan dus daar ga ik nog even mee prutsen. Ik ben erg blij met de TV dus ik hoop dat het een beetje gefixed wordt met bovenstaande mogelijkheden.

De beginscene van The Dark Knight (IMAX) is overigens een waar feest op de P50ST50:

Afbeelding
Ik twijfel nog tussen de ST50 en de UT50 in 42" variant.

Ik ga wachten tot ik beide kan gezien hebben, want ik kijk overdag nooit TV. Dus de UT50 zonder filter zou goed genoeg moeten zijn...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toch baart de zogenoemde 50Hz-bug me wel enige zorgen, ben erg benieuwd of ik het ga zien, en of het EK dus ook mooi op m'n scherm getoverd gaat worden :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 15:45
Undeclinable schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:58:
Toch baart de zogenoemde 50Hz-bug me wel enige zorgen, ben erg benieuwd of ik het ga zien, en of het EK dus ook mooi op m'n scherm getoverd gaat worden :)
Ik heb een Telenet Digicorder en daar stel ik gewoon 720p in...
1080i zowiezo minder mooi en scherp... Kunnen jullie dat niet ergens instellen?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
De ST50 zou toch ook gewoon met een bitstream vanaf mijn Dune mediaplayer overweg moeten kunnen? Ik wil niet altijd het geluid via mijn receiver laten lopen, (dune is aangesloten met een optische kabel aan mijn receiver, de dune is met de tv verbonden via hdmi) maar als ik het geluid via de tv afspeel dan krijg ik bijvoorbeeld wel de muziek, maar geen spraak. Als ik de Dune dan op PCM zet, dan gaat het wel goed maar daar ligt niet mijn voorkeur. In de handleiding zie ik op pagina 41 dat je iets kan selecteren mbt spdif opties ofzo, maar die opties vind ik niet in mijn geluidsmenu. Van belang is misschien nog dat mijn Dune op HDMI 1 zit. Maakt dat nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
DJH schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:16:
[...]

Als ik zo hier en daar wat reviews lees, komt de ST50 (zeker in 2D) zelfs beter uit de bus als de PS51E8000, die bijna 2x zo duur is :9
Een beetje raar dat de ST50 wordt vergeleken met de e8000....ik zou eerder vergelijken met de e6500 .. en dan is wellicht de prijs/kwaliteit verhouding van Samsung wel weer goed?

Maar waar heb jij reviews gevonden van de nieuwe Samsung plasma's? Ik ben namelijk wel benieuwd wat de resultaten en -belangrijker- de gebruikers ervaringen zijn.

Op avforums en ook hier word ik niet echt blij van banding/DSE meldingen op de 50-series. De panel-loterij is in volle gang.
Wat hierbij dan nog vervelender is, is dat de leveranciers zo krap in de voorraden zitten -als ze ze uberhaupt al geleverd hebben gekregen- dat snel ruilen in geval van issues er niet echt bij is.

Op dit ogenblik -mocht ik voor plasma gaan- staat de e6500 vooralsnog bovenaan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undeclinable schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:58:
Ga je niet merken. Of zeer beperkt. Ik ben ook kritisch en ik kan prima de wedstrijd van twente kijken. (alhoewel het kwalitief op een ander punt nu kut is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Een beetje raar dat de ST50 wordt vergeleken met de e8000....ik zou eerder vergelijken met de e6500 .. en dan is wellicht de prijs/kwaliteit verhouding van Samsung wel weer goed?

Maar waar heb jij reviews gevonden van de nieuwe Samsung plasma's? Ik ben namelijk wel benieuwd wat de resultaten en -belangrijker- de gebruikers ervaringen zijn.

Op avforums en ook hier word ik niet echt blij van banding/DSE meldingen op de 50-series. De panel-loterij is in volle gang.
Wat hierbij dan nog vervelender is, is dat de leveranciers zo krap in de voorraden zitten -als ze ze uberhaupt al geleverd hebben gekregen- dat snel ruilen in geval van issues er niet echt bij is.

Op dit ogenblik -mocht ik voor plasma gaan- staat de e6500 vooralsnog bovenaan de lijst.
OP hdtvtest.co.uk wordt nu de suggestie gewerkt dat alleen de VT50 de goede panels krijgt en de st/gt de mindere panels met kleine problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Adlermann schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:13:
[...]

OP hdtvtest.co.uk wordt nu de suggestie gewerkt dat alleen de VT50 de goede panels krijgt en de st/gt de mindere panels met kleine problemen...
Dat zal dan 'kunnen' betekenen dat de 42 inch GT50 -als zijnde het topmodel met een 42 inch panel- de beste panels krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik wil zelf mijn panasonic kalibreren, heeft iemand tips, over welke betaalbare hardware ik kan aanschaffen, om dit juist uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
pvr schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:21:
Ik wil zelf mijn panasonic kalibreren, heeft iemand tips, over welke betaalbare hardware ik kan aanschaffen, om dit juist uit te voeren?
Volgens mij bereik je al heel wat door deze guide te volgen incl een op Marktplaats aangeschafte Eye-One Display 2/LT. (+/- 35 EUR)

Zit er zelf ook over te denken om dat te doen na ontvangst van m'n 42ST50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undeclinable schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:29:
[...]

Volgens mij bereik je al heel wat door deze guide te volgen incl een op Marktplaats aangeschafte Eye-One Display 2/LT. (+/- 35 EUR)

Zit er zelf ook over te denken om dat te doen na ontvangst van m'n 42ST50 :)
Zou ik niet tweedehands kopen. Die meter is al relatief onnauwkeurig (beter dan een spyder) en hebben erg veel last van drift. Colorimeters moet je echt elk jaar weer opnieuw ijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
@Adlermann: jij enige gedachten over mijn bitstream/PCM vraagje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Adlermann schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:31:
[...]

Zou ik niet tweedehands kopen. Die meter is al relatief onnauwkeurig (beter dan een spyder) en hebben erg veel last van drift. Colorimeters moet je echt elk jaar weer opnieuw ijken.
Goede tip :) Iemand enig idee waar zo'n colorimeter te huren is?

Hoe zijn de meningen over de EPG trouwens? Is er verschil in kwaliteit tussen CI+ en een externe decoder, bv. Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:03:
De ST50 zou toch ook gewoon met een bitstream vanaf mijn Dune mediaplayer overweg moeten kunnen? Ik wil niet altijd het geluid via mijn receiver laten lopen, (dune is aangesloten met een optische kabel aan mijn receiver, de dune is met de tv verbonden via hdmi) maar als ik het geluid via de tv afspeel dan krijg ik bijvoorbeeld wel de muziek, maar geen spraak. Als ik de Dune dan op PCM zet, dan gaat het wel goed maar daar ligt niet mijn voorkeur. In de handleiding zie ik op pagina 41 dat je iets kan selecteren mbt spdif opties ofzo, maar die opties vind ik niet in mijn geluidsmenu. Van belang is misschien nog dat mijn Dune op HDMI 1 zit. Maakt dat nog wat uit?
Probeer hdmi 2 en dan via ARC.

Ik zou dat vanmiddag even kunnen uitproberen met mijn Mac Mini! Ik heb namelijk dan dezelfde opstelling die jij hebt. (mac mini ipv dune en wel optische kabel en geen hdmi voor geluid)

[edit]
Er staat onzin.. Maar ik zal toch even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Adlermann schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:13:
[...]

lees het ook net:

If we peered very closely, we could spot a slight yellowish cast in the middle of the screen (relative to the edges) during the APL Brightness/Contrast pattern on the AVSHD test disc. This means that the GT50 behaved essentially the same as the ST50 in this regard. It’s likely that if clear differences are visible between panels on the assembly line, then Panasonic will keep the best ones for the most expensive VT50 series (indeed, we saw no uniformity problems on that display at all).

Mocht dit dus waar zijn, dan zijn ze lekker bezig daar bij pana! 8)7

"Hey Jan, dit scherm is niet helemaal goed, zullen we deze maar in de "goedkope" modellen plaatsen!?
"Ja is goed Kees, ik heb hier een perfect paneel, die doe ik dan wel in de VT serie" 8)7

Dat gele is dus wat ik ook zie, maar niet alleen bij lichte beelden. Ook met blauwe achtergronden (bv tennis spel) zie ik die gele vlek.

[ Voor 12% gewijzigd door invincible30 op 09-05-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:42:
[...]

lees het ook net:

If we peered very closely, we could spot a slight yellowish cast in the middle of the screen (relative to the edges) during the APL Brightness/Contrast pattern on the AVSHD test disc. This means that the GT50 behaved essentially the same as the ST50 in this regard. It’s likely that if clear differences are visible between panels on the assembly line, then Panasonic will keep the best ones for the most expensive VT50 series (indeed, we saw no uniformity problems on that display at all).

Mocht dit dus waar zijn, dan zijn ze lekker bezig daar bij pana! 8)7

"Hey Jan, dit scherm is niet helemaal goed, zullen we deze maar in de "goedkope" modellen plaatsen!?
"Ja is goed Kees, ik heb hier een perfect paneel, die doe ik dan wel in de VT serie" 8)7

Dat gele is dus wat ik ook zie, maar niet alleen bij lichte beelden. Ook met blauwe achtergronden (bv tennis spel) zie ik die gele vlek.
Dat is trouwens wel een prima geaccepteerde actie bij andere electronica. Ik vind het niet zo raar eigenlijk... het zijn nog steeds prima panelen met een paar kleine foutjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Natuurlijk zou er verschil tussen de modellen moeten/kunnen zitten.
Maar dan doel ik meer op een hoger/lager contrast, betere bewegingsresolutie etc.

Mijn g20 had een perfect paneel. Hij gaf alleen wel een minder beeld weer dan de vt20. Logisch.

Een kennis heeft een samsung plasma van 400 euro. Ook een perfect uniform paneel. Maar wel minder mooi beeld dan mijn pana.

Het is een loterij geworden bij panasonic tegenwoordig.

Maar goed, ik zal wel een pietje precies zijn. Ik vind het gewoon not done van pana dat ze na de problemen van hun 2011 lijn, er weinig tot niets aan de uniformiteitsproblemen hebben gedaan.

Ik overdrijf hier wel wat, maar ik ben gewoon wat teleurgesteld. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dan zouden ze daar dit jaar voor het eerst mee begonnen zijn, want vorig jaar waren er genoeg problemen met de VT30. Adlermann weet er alles van.

Wel ben ik het eens met je dat het een loterij is geworden en de lol van het kopen van een nieuwe tv is er bij mij wel af. Ik had eerst een LED met veel banding problemen, daarna heb ik me er als een idioot in verdiept en heb ik de LED ingeruild voor mijn ST50.

Daar zag ik ook wel wat banding, maar vooral omdat ik er op aan het letten was. Het was veel en veel minder dan op de LED. Ik vraag me af of ik het had gezien als ik niet wist waar ik op zou moeten letten. Met andere woorden, als ik eerst de Plasma had gehad voor de LED, dan was het me waarschijnlijk helemaal niet opgevallen, maar nu was ik er natuurlijk erg op gefocust. Ook het is inmiddels minder geworden en op beeldinstelling "spel" zie ik het helemaal niet meer.

Vraag me alleen nog steeds af of er nadelen aan verbonden zijn om die beeldinstelling veel te gebruiken dus als iemand daar nog wat zinnigs over kan zeggen graag.

Oh en @invinceble; ik vind je zeker geen Pietje Precies. Dat zeiden ze van mij namelijk ook als ik het weer eens over banding had ;) In de winkel staan ze je helemaal als een debiel aan te kijken tegenwoordig als je om een plasma tv vraagt..

[ Voor 10% gewijzigd door kadoendra op 09-05-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Iemand die me kan helpen hoe ik alles moet aansluiten qua bekabeling?

heb het volgende:

Iomega mediaplayer
LG HX906SX homecinema systeem( ze zeggen 9.1,maar dat is verkoospkul wegens gewoon 4 luidsprekers en 1 center)
Panasonic TX-P50VT50
PC
PS3

Kan ik gewoon alles aansluiten met HDMI, Of is dat wat kort door de bocht?

Oh ja, ik zie hier namen voorbij komen zoals banding en blob etc. Hoe weet ik eigenlijk of mijn nieuwe TV daar last van heeft? Ik ben namelijk compleet " noob "wanneer het op de huidge TV's aankomt. Ik heb namelijk een van de eerste plasma's nog van Philips en ik kan me goed voorstellen dat de TV's een HEEL stuk verbeterd zijn tov toen, maar dat ze ook meer problemen met zich meebrengen.

[ Voor 37% gewijzigd door Acemath op 09-05-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Acemath schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:23:
Iemand die me kan helpen hoe ik alles moet aansluiten qua bekabeling?

heb het volgende:

Iomega mediaplayer
LG HX906SX homecinema systeem( ze zeggen 9.1,maar dat is verkoospkul wegens gewoon 4 luidsprekers en 1 center)
Panasonic TX-P50VT50
PC
PS3

Kan ik gewoon alles aansluiten met HDMI, Of is dat wat kort door de bocht?

Oh ja, ik zie hier namen voorbij komen zoals banding en blob etc. Hoe weet ik eigenlijk of mijn nieuwe TV daar last van heeft? Ik ben namelijk compleet " noob "wanneer het op de huidge TV's aankomt. Ik heb namelijk een van de eerste plasma's nog van Philips en ik kan me goed voorstellen dat de TV's een HEEL stuk verbeterd zijn tov toen, maar dat ze ook meer problemen met zich meebrengen.
Als hetgene wat je opnoemt een HDMI aansluiting heeft dan kan je dat gebruiken.
Via de receiver is dan het beste.

En gewoon kijken naar je TV, valt je niks op, prima toch?
Valt je wel wat raars op dan pas zou ik erachter aan gaan wat het precies is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
kadoendra schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:49:
[...]

Volgens mij is dat regio afhankelijk. Ik had mijn Philips led ook bij mediamarkt gekocht, maar kreeg gewoon e-care.

Is er trouwens iets op tegen om de beeldinstelling "spel" veel te gebruiken (ivm inbranden ofzo).

Ik had al gemeld dat mijn banding bij voetbal nauwelijks nog zichtbaar is na de 200 uur, maar als ik er goed naar zoek(moet je eigenlijk niet doen) is het er nog wel lichtjes(in true cinema). Bij de instellingtelling spel is het echter helemaal niet meer zichtbaar. Met voetbal wil ik hem dus best daarop zetten, maar in de handleiding staat dat je bijvoorbeeld ook kunt checken hoe lang je die instelling al gebruikt. Is het dan zo onverstandig om die instelling veel te gebruiken?
Nee maakt niks uit, spel gebruikt echter amper postprocessing maar aangezien dat bij plasma toch niet echt nodig is lekker gebruiken.
Bij lcd/led gaat in die stand je beeld ook zichtbaar achteruit. (en je inputlag omlaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
sjaak88 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:55:
[...]

Als hetgene wat je opnoemt een HDMI aansluiting heeft dan kan je dat gebruiken.
Via de receiver is dan het beste.

En gewoon kijken naar je TV, valt je niks op, prima toch?
Valt je wel wat raars op dan pas zou ik erachter aan gaan wat het precies is;)
Dank je. Maar ja, wat is raar? Het kan heel goed zijn dat onze huidige tv ook zijn problemen heeft, zonder dat het ons opvalt :D.

Kan niet wachten tot ik de tv en de homecinema kan testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zal er even naar kijken, thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvr schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:16:
Ik zal er even naar kijken, thx ;)

[...]
Ja, ik verwacht mijn meter vandaag...maar volgens track&trace zijn de prutsers en mijn naam vergeten en het bijvoegsel op het adres...Geen wonder dat het pakketje niet aankomt :)

(gister is al mislukt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Acemath schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:13:
[...]

Dank je. Maar ja, wat is raar? Het kan heel goed zijn dat onze huidige tv ook zijn problemen heeft, zonder dat het ons opvalt :D.

Kan niet wachten tot ik de tv en de homecinema kan testen :D
Je kan kijken of de tv last heeft van de groene vlek. Dit zie je vooral bij een lichte en/of grijze achtergrond.

Zoek met Google naar afbeeldingen met de term 'panasonic green blob' of 'panasonic green tinge' dan zie je wel wat ik bedoel.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Adlermann schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:24:
[...]

Probeer hdmi 2 en dan via ARC.

Ik zou dat vanmiddag even kunnen uitproberen met mijn Mac Mini! Ik heb namelijk dan dezelfde opstelling die jij hebt. (mac mini ipv dune en wel optische kabel en geen hdmi voor geluid)

[edit]
Er staat onzin.. Maar ik zal toch even kijken.
Toevallig nog kans gehad even te kijken? Ik wil namelijk best even de hdmi-kabels verwisselen om te zien of dat het probleem oplost, maar dat zou betekenen dat ik mijn "nu heb ik eindelijk mooi al mijn snoeren weggewerkt"-project weer helemaal overnieuw kan beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
oke,

Ik ga over minder dan anderhalf maand samen wonen met mij vriendin..
Natuurlijk moet er nieuwe hifi en video gebeuren komen en mijn oog is gevallen op de 42st50
Al een paar weken dit topic aan t volgen, en zit er aan te denken deze dadelijk op iear te gaan bestellen waar deze op voorraad is en redelijk in de buurt is.
Zodoende kan ik m lekker laten inspelen, zonder dat ik er echt gebruik van hoef te maken (alhoewel ie hier dan thuis misschien even ter vervanging komt voor de samsung 32" lcd totdat ik t huis uitga)

Zijn er evt rare issues mee welke mij storen, kan ik m gewoon omruilen zonder m echt te hoeven missen.

Hopelijk dan nog voor t weekend is huis :)

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
pvr schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:21:
Ja gewoon door Frank Doornhof laten kalibreren. Als je helemaal geen ervaring heb met kalibreren dan ga je dat echt niet even zelf doen als je in bezit ben van simpele meetapparatuur. Kaliberen is behoorlijk complex. Sowieso zal een ISF kalibratie door een professional altijd voor veel betere resultaten zorgen. Een professionele fotograaf neemt bijvoorbeeld met zijn veel duurdere DSLR camera ook veel betere foto's dan een amateur met zijn/haar simpele camera of telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Buck Naked op 09-05-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Mijn ST30 is vanmiddag opnieuw opgehaald omdat deze vertical banding problemen heeft. De monteur die de Tv kwam ophalen had even een voetbal filmpje opgezet en zag ook gelijk wat het probleem was. Vroeg zich wel af of dit niet "gewoon" een probleem is van dit type en of het dus wel nut zou hebben om de tv mee te nemen. Hij heeft toen hun kantoor laten bellen met Panasonic om daar na te vragen over dit probleem. Panasonic gaf aan niet echt bekend te zijn met het probleem (waarmee ze dus bevestigen dat dit niet "gewoon" bij dit type hoort). Daarna de TV ingeladen en meegenomen, nu dus weer een tijdje wachten tot er nieuws is, ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buck Naked schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:02:
[...]

Ja gewoon door Frank Doornhof laten kalibreren. Als je helemaal geen ervaring heb met kalibreren dan ga je dat echt niet even zelf doen als je in bezit ben van simpele meetapparatuur. Kaliberen is behoorlijk complex. Sowieso zal een ISF kalibratie door een professional altijd voor veel betere resultaten zorgen. Een professionele fotograaf neemt bijvoorbeeld met zijn veel duurdere DSLR camera ook veel betere foto's dan een amateur met zijn/haar simpele camera of telefoon.
Je kan met redelijke fatsoenljike hardware wel op 80% komen van wat Frank ook kan...

Met de juiste apparatuur en vooral met wat tijd in het begin kom je al zo eind dat het wmb geen zin heeft om dat door frank nog te laten done. Ja hij zal betere resultaten krijgen, maar niet heel veel beter.. Als THX als ondergrens neemt en een ISF kalibratie als bovengrens kom je er zelf wel tussen te zitten! (mits met de juiste hardware)...

Het is niet echt complex verder hoor. Mijn werk dat is complex, calibreren is een truukje leren en ervaring opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dat maakt natuurlijk nieuwsgierig. Zeker gelet op het feit dat je je met zulk werk tijdelijk een ST50 kunt veroorloven in afwachting op je VT50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:00:
[...]

Dat maakt natuurlijk nieuwsgierig. Zeker gelet op het feit dat je je met zulk werk tijdelijk een ST50 kunt veroorloven in afwachting op je VT50 ;)
Werk op r&d afdeling gecombineerd met twee dagen oer week extern promovendus. Ik doe de wetenschappelijke verankering in theorie op de uni en dan de praktijk validaties at werkgver. Mijn werk heeft al geleid tot verandering van een standaard van the open group :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:41
Spurlie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:28:
Mijn ST30 is vanmiddag opnieuw opgehaald omdat deze vertical banding problemen heeft. De monteur die de Tv kwam ophalen had even een voetbal filmpje opgezet en zag ook gelijk wat het probleem was. Vroeg zich wel af of dit niet "gewoon" een probleem is van dit type en of het dus wel nut zou hebben om de tv mee te nemen. Hij heeft toen hun kantoor laten bellen met Panasonic om daar na te vragen over dit probleem. Panasonic gaf aan niet echt bekend te zijn met het probleem (waarmee ze dus bevestigen dat dit niet "gewoon" bij dit type hoort). Daarna de TV ingeladen en meegenomen, nu dus weer een tijdje wachten tot er nieuws is, ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen...
Panasonic, marktleider op het gebied van plasma tv's, dat niet bekend is met het fenomeen banding. Right.

Ben nu aan mijn 4e Pana plasma bezig en elk exemplaar had en heeft er in meer of mindere mate wel een beetje last van. Maar goed vanochtend is E-Care bij me langsgeweest om burn in logo's van RTL7 en Ned1 te komen bekijken op m'n 50vt30. Die van Ned1 stond er al bijna een jaar in, heb de tv sinds mei 2011 en heb toen veel Tour de France gekeken met als gevolg toch een behoorlijk ingebrand Ned1 logo. Maar was er wel aan gewend geraakt en het was natuurlijk ook niet echt constant zichtbaar. Maar vorige week had ik opeens een RTL7 logo ingebrand staan na anderhalf uur VI kijken, terwijl de tv natuurlijk al ruimschoots ingespeeld is na bijna een jaar gebruik. Dit werd mij te gortig dus vandaar E- Care. Meneer heeft foto's gemaakt, vond het inderdaad een overduidelijk geval en hij wist mij met bijna 100% zekerheid te vertellen dat ik er een vt50 voor terug ga krijgen. Niet verkeerd dus. Nu even afwachten, hopelijk voor het EK een 50vt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Heel eventjes off-topic, maar wat kost het laten kalibreren van een, laten we zeggen 50VT50, eigenlijk?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Frank al 2 keer thuis gehad, dus zit nog in twijfel.
De twijfel is meer , dat het bedrag van de meetapparatuur, opweegt tegen de kalibratie van frank :X
Ik denk dat ik het kalibreren wel onder de knie krijg, maar er is een spreekwoord:

Schoenmaker, blijf bij je leest :)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik overweeg nog steeds Calibratie.

Ik ben van mening dat ik liever naar een "Lelijk" gecalibreerd scherm kijk wat ik zelf mooi vind dan naar een goed gekalibreerd scherm wat ik zelf niet mooi vind.

Zou het liefst ergens in een goeie ruimte naar een goed gecalibreerde st50 kijken.
[...]

Dat is misschien niet een geweldige vergelijking. Een amateur kan met de dure hardware van de professionele fotograaf vaak ook geweldige foto's maken.

Althans dat is mijn ervaring als ik mijn dslr camera aan een leek geef.

Maar goed dat is een hele andere discussie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
DutchOwnage schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:57:
[...]

Panasonic, marktleider op het gebied van plasma tv's, dat niet bekend is met het fenomeen banding. Right.
Je kan het ook lezen als; dat het geen fenomeen is die hoort voor te komen en waardoor zij dus besluiten de plasma in te nemen :?
En iets zegt mij ook dat de gemiddelde koper dit niet doorstuurt naar panasonic, waardoor het dus niet een veel gemeld probleem is, het zegt echter niks over de kwaliteit van de service die ze bieden.

[ Voor 21% gewijzigd door sjaak88 op 09-05-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

DutchOwnage schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:57:
[...]

Nu even afwachten, hopelijk voor het EK een 50vt50.
Vergeet het maar, ik heb vorige week hetzelfde gehad en kunnen medio half juli pas omruilen, dus zal het bij jouw niet eerder zijn. EK op de VT30 kijken is ook geen straf he :P

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Donstil schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:55:
Ik overweeg nog steeds Calibratie.

Ik ben van mening dat ik liever naar een "Lelijk" gecalibreerd scherm kijk wat ik zelf mooi vind dan naar een goed gekalibreerd scherm wat ik zelf niet mooi vind.

Zou het liefst ergens in een goeie ruimte naar een goed gecalibreerde st50 kijken.

[...]

Dat is misschien niet een geweldige vergelijking. Een amateur kan met de dure hardware van de professionele fotograaf vaak ook geweldige foto's maken.

Althans dat is mijn ervaring als ik mijn dslr camera aan een leek geef.

Maar goed dat is een hele andere discussie.
Mee eens Laten kalibreren zou ik niet doen, kleurkalibratie is meer voor pc schermen waarop je bijv foto's bewerkt en uitprint.

Als je tv er slecht uitziet kan je natuurlijk een apparaatje kopen en zelf kalibreren.
Als je het apparaat hebt gekocht kan je zovaak als je wil kalibreren :)

En je moet het ook niet zo serieus nemen, als het scherm 0.1% van ideale waarde afwijkt dat verschil zie je niet, kan je alleen meten.

Gekalibreerde schermen zul je bijna niet tegenkomen in de showroom.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Daarbij vind ik 225,- wel een belachelijk hoge prijs, zeker gezien het feit dat eigenlijk na een jaar de kleuren en waardes veranderen dus ook de calibratie verliest. Dus je zou dan om het jaar opnieuw moeten laten caliberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rudios op 10-05-2012 02:03 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:41
Rudios schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 01:38:
[...]

Vergeet het maar, ik heb vorige week hetzelfde gehad en kunnen medio half juli pas omruilen, dus zal het bij jouw niet eerder zijn. EK op de VT30 kijken is ook geen straf he :P
Inderdaad bepaald geen straf hoor :) .En ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat hij over een VT50 als vervanger begon, ik ging uit van een VT30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Eerder gaf ik aan ook last te hebben van de 50Hz bug en dat ik nog even zou gaan prutsen met IFC, systeemupdate enz.

Gechecked op systeemupdates -> toestel is reeds up to date
IFC gechecked -> deze staat standaard op max. Deze op medium gezet en het is nu stukken beter!

Geen zenuwachtige motionflow meer terwijl het beeld niet TE smooth beweegt (homecamera-effect zoals vaak op Samsung-toestellen het geval is).
Het valt me overigens op dat de IFC optie alleen beschikbaar als je GEEN film bekijkt. Ik heb de optie bijv. wel in mijn PS3 menu maar niet als ik een film kijk. Dan is de IFC optie verdwenen en daarvoor in de plaatst beschik je dan over de optie "24p smooth <nogwat>". Deze staat standaard overigens ook op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zo, de 42ST50 maar van de V+A pagina gehaald, beetje zat de onzinbiedingen te beantwoorden. Hang hem gewoon lekker op in de slaapkamer. Prima tv voor dat geld lijkt mij zo. Heeft 'ie alsnog een tevreden baasje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
O.o

Heb je hem niet kun verkopen :? Wat voor biedingen kreeg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Freakster86 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:45:
Heb je hem niet kun verkopen :? Wat voor biedingen kreeg je dan?
Nope. Oh meestal rond de Wehkamp prijs aangezien de garantie niet overdraagbaar is en zo. Nu is dat laatste uiteraard waar maar ik vind zelf ook voorlopig niet meer een deal als deze (LCD komt er hier nooit in) dus so be it. Hoogste bod was 620 Euro maar de tv kost me met verzenden 580 en die vier tientjes vind ik de moeite niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Brad Pitt schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:49:
[...]

Nope. Oh meestal rond de Wehkamp prijs aangezien de garantie niet overdraagbaar is en zo. Nu is dat laatste uiteraard waar maar ik vind zelf ook voorlopig niet meer een deal als deze (LCD komt er hier nooit in) dus so be it. Hoogste bod was 620 Euro maar de tv kost me met verzenden 580 en die vier tientjes vind ik de moeite niet :)
Groot gelijk, probeer anders marktplaats?
Niet om lullig te doen maar daar zitten niet alleen maar tweakers :P
Helaas is 42inch te klein en wil ik en mijn ouders minstens 50inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sjaak88 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:52:
Groot gelijk, probeer anders marktplaats?
Niet om lullig te doen maar daar zitten niet alleen maar tweakers :P
Hahaha dat doe ik in het kader van mood management echt principieel niet :) Kan mijn oude hart niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:49:
[...]

:o Had ik niet verwacht. En volgens mij is de garantie van de fabrikant (panasonic) wel overdraagbaar. Enkel de 'service' van Wehkamp vervalt aangezien jij nu de verkopende partij bent.

Maar goed, in je slaapkamer zal die ook mooi hangen :P Denk dat dat ook wel de beste oplossing voor je is. Kun je jezelf elke avond weer een schouderklopje geven ;) "Goede deal was dat Bradje!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Freakster86 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:59:
Kun je jezelf elke avond weer een schouderklopje geven ;) "Goede deal was dat Bradje!"
Ga er alsnog niet tevreden mee zijn als 'ie veel minder goed is dan de tv beneden. Twee weekies nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:44:
Zo, de 42ST50 maar van de V+A pagina gehaald, beetje zat de onzinbiedingen te beantwoorden. Hang hem gewoon lekker op in de slaapkamer. Prima tv voor dat geld lijkt mij zo. Heeft 'ie alsnog een tevreden baasje :P
Hehe nog iemand voor de st50 op de slaapkamerclub. Prima tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

DutchOwnage schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 03:39:
[...]

Inderdaad bepaald geen straf hoor :) .En ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat hij over een VT50 als vervanger begon, ik ging uit van een VT30.
Inderdaad, eigelijk bijna te mooi om waar te zijn. Maar we wachten maar af ;)
Maar laat maar weten wat ze zeggen mbt de leveringstijden die ze jouw beloven, ben wel benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Rudios op 10-05-2012 11:03 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

pvr schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:40:
Frank al 2 keer thuis gehad, dus zit nog in twijfel.
De twijfel is meer , dat het bedrag van de meetapparatuur, opweegt tegen de kalibratie van frank :X
Ik denk dat ik het kalibreren wel onder de knie krijg, maar er is een spreekwoord:

Schoenmaker, blijf bij je leest :)

[...]
Jij durft! Er wordt gevraagd of het kalibreren van een model plasma tv zin heeft. Jij hebt een beamer laten kalibreren. Gelukkig voor Frank ervaren veel mensen zijn kennis als een noodzakelijke toevoeging op de beschikbare apparatuur.

...in beantwoording op de vraag of het "zin" heeft.

Kalibreren heb ik zelf geen ervaring mee. Belangrijk in algemene zin is wel dat beeld mooi vinden afhangt van persoonlijke smaak en gewenning. Kalibreren moet zorgen voor een juiste weergave van kleuren. Dus de kleuren worden in overeenstemming gebracht met de gedefinieerde standaarden.

Kalibreren heeft zin als je het belangrijk vindt dat het scherm de juiste kleuren weergeeft. Er zijn zelfs verhalen dat het ten goede zou kunnen komen van de levensduur van je plasma omdat deze niet op 100% staat te fikken. Die beroemde Frank (htforum.nl) is niet goedkoop....rond de 100 euro als je naar Emmeloord gaat en 200+ tijdens een "tour" en meer dan 300 bij een persoonlijk bezoekje. Op de site staat wel meer info en ervaringen (als de site het weer doet....ziet er nu even dood uit :?)

[ Voor 23% gewijzigd door Cheese_man op 10-05-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Vervangd exemplaar is binnen.

Ik ben niet blij....

Bij deze is de vlek nog groter! Ter grote van een basketbal ongeveer.
Alleen nu is de kleur weer groen...

Links zie ik duidelijk die vlek zitten, ook tijdens gamen viel het meteen op.

En ook nog flinke banding in de hoeken.

Deze gaat weer retour.

Ik ben klaar met panasonic.

Dan maar samsung proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
invincible30 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:24:
Vervangd exemplaar is binnen.

Ik ben niet blij....

Bij deze is de vlek nog groter! Ter grote van een basketbal ongeveer.
Alleen nu is de kleur weer groen...

Links zie ik duidelijk die vlek zitten, ook tijdens gamen viel het meteen op.

En ook nog flinke banding in de hoeken.

Deze gaat weer retour.

Ik ben klaar met panasonic.

Dan maar samsung proberen :P
Zou je een foto kunnen maken van het probleem? En alleen banding in de hoeken? Wat bedoel je hiermee precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
sjaak88 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:55:
[...]

Je kan het ook lezen als; dat het geen fenomeen is die hoort voor te komen en waardoor zij dus besluiten de plasma in te nemen :?
En iets zegt mij ook dat de gemiddelde koper dit niet doorstuurt naar panasonic, waardoor het dus niet een veel gemeld probleem is, het zegt echter niks over de kwaliteit van de service die ze bieden.
Dat hoop ik inderdaad. Dat ze me dan maar een st50 aanbieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Mensen,

wie kan vertellen waar ik de urenteller kan vinden in het menu van de P50ST50? Heb het forum doorzocht en gegoogled maar kan het zo niet vinden.... Of heeft de P50ST50 deze feature niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
breminem schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:09:
Mensen,

wie kan vertellen waar ik de urenteller kan vinden in het menu van de P50ST50? Heb het forum doorzocht en gegoogled maar kan het zo niet vinden.... Of heeft de P50ST50 deze feature niet?
Volume knop op de TV naar beneden ingedrukt houden en dan 3x op 0 op je afstandsbediening drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
sjaak88 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:12:
[...]

Volume knop op de TV naar beneden ingedrukt houden en dan 3x op 0 op je afstandsbediening drukken.
? Lijkt wel het invoeren van een cheatcode. :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
breminem schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:29:
[...]

? Lijkt wel het invoeren van een cheatcode. :) Thanks!
Haha, het is ook zoiets ;)
Wees alleen wel voorzichtig in dat menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 17:40
breminem schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:09:
Mensen,

Staat in de startpost van dit topic. Pas op wat je doet in dat menu!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1 ... 19 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.