Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Zit met zelfde vraag.pvr schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:10:
Ik ben van plan om de Panasonic TX-P50VT50 of TXP55VT50 te kopen.
Alleen twijfel ik over de kijkafstand, qua scherpte.
kijkafstand is 3@4 meter(hoekbankstel), en de bron is Ziggo, Canal digitaal, en films kijken vanaf de Dune Max.
De plasma waar ik nu mee kijk is de Panasonic TX-46G15 Plasma.
Alleen heb ik het gevoel dat ik iets groter wil(film liefhebber)![]()
Heeft iemand een 50@55 inch plasma op kijkafstand van 3@4 meter? En hoe bevalt dit qua beeld@beleving?
BVD
Paul
Persoonlijk denk ik dat de kijkafstand 55 wel zal lukken.
Maar het toestel zelf zal misschien overheersen in de kamer.
Ik zou zelf niet té groot gaan nemen. Ik merk zelf dat ik eigenlijk net te dichtbij zit bij mijn P42GT30. Als ik een metertje naar achteren ga ziet het beeld er een stuk scherper uit. Dus let daar wel op. Ik zit op 1.90 meter van de TV.pvr schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:10:
Ik ben van plan om de Panasonic TX-P50VT50 of TXP55VT50 te kopen.
Alleen twijfel ik over de kijkafstand, qua scherpte.
kijkafstand is 3@4 meter(hoekbankstel), en de bron is Ziggo, Canal digitaal, en films kijken vanaf de Dune Max.
De plasma waar ik nu mee kijk is de Panasonic TX-46G15 Plasma.
Alleen heb ik het gevoel dat ik iets groter wil(film liefhebber)![]()
Heeft iemand een 50@55 inch plasma op kijkafstand van 3@4 meter? En hoe bevalt dit qua beeld@beleving?
BVD
Paul
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
heb zelf de 50vt30 op 3 meter is imo groot genoeg, maar dit is heel persoonlijk... groter zou in mijn woonkamer niet staan.TimTem schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:33:
[...]
Zit met zelfde vraag.
Persoonlijk denk ik dat de kijkafstand 55 wel zal lukken.
Maar het toestel zelf zal misschien overheersen in de kamer.
P.S. 50 inch zou voor een afstand van 4 meter groot genoeg moeten zijn. Het is zeer zeker niet te groot voor die afstand want je went er verschrikkelijk snel aan. Dat ik groter wil of zou willen heeft meer met zijn zwak voor gadgets en mooie elektronica te maken.
[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 21-04-2012 11:10 ]
"When you grow up your heart dies"
Wil hem wel eens in het echt zien :-)
Verwijderd
Ja ik ook.. we hebben geduld nodig met die VT50..Riesjard schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:12:
Gisteren wat winkels bezocht. De Harense Smid denkt vanaf 27-4 de VT50 te kunnen leveren.
Wil hem wel eens in het echt zien :-)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
idem ideale kijkafstand theorie is gewoon bullshitDonstil schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:05:
Ik zit nu 2m van een 47" af en als we straks verhuizen zitten we 3,5m van een 65" af. Kan prima hoor, het belangrijkste blijft toch wat je zelf mooi vind. Dat iemand ooit een ideale kijk afstand heeft bepaald Kan me gestolen worden.
ik kijk ook momenteel op een afstand van 2,2 m tot 2,5 m voor een 47"
maar het kijkoppervlak is met 50 % toegenomen..
Weet zeker dat 55 inch ook binnen week gewend was, maar dan had de tv in mijn kamer misstaan
( volgens vrouw
Ik heb de tv gekocht bij de mediamarkt, dus ik had contact opgenomen met de mediamarkt. Zij hebben vervolgens het bedrijf Technorep ingeschakeld om de garantie af te wikkelen.Donstil schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:02:
[...]
Waar is de tv nu geweest dan? Als je nu contact wilt opnemen met Panasonic ga immer voor het gemak even vanuit dat je hem door een derde partij hebt laten nakijken.
Voor mijn gevoel heeft dat bedrijf echter niet al te veel ervaring met Panasonic plasma´s, want toen ik begon over de green blob werd ik heel verbaast aangekeken (oftewel een blik van: waar heeft die idioot het over).
Qua vormgeving alleen al een vooruitgang, ook mooi slank vergelijken met de G20 serie.
Zodra het beeld aangaat valt gelijk al op dat er mooie kleuren van het scherm af komen met een mooie zwarte achtergrond, je ziet gelijk wel de vooruitgang vanaf mijn G20.
Geliijk een 3D blu ray van Panasonic erbij genomen een paar brilletjes
Maar wat zijn die brillen groot man, het is gewoon maat medium, hebben die lui bij panasonic allemaal zo'n dikke kop of zo.
Hebben jullie deze ervaring ook zo met die brillen ?
Denk dat ik ze maar inruil voor een paar van maatje small.
Vorig jaar waren ze nog te smal, zat iedereen te zeuren dat ze breder moesten...Brabso schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:04:
Vandaag is de 50GT50 dan aangekomen, ik kom van een 50G20.
Qua vormgeving alleen al een vooruitgang, ook mooi slank vergelijken met de G20 serie.
Zodra het beeld aangaat valt gelijk al op dat er mooie kleuren van het scherm af komen met een mooie zwarte achtergrond, je ziet gelijk wel de vooruitgang vanaf mijn G20.
Geliijk een 3D blu ray van Panasonic erbij genomen een paar brilletjes
Maar wat zijn die brillen groot man, het is gewoon maat medium, hebben die lui bij panasonic allemaal zo'n dikke kop of zo.
Hebben jullie deze ervaring ook zo met die brillen ?
Denk dat ik ze maar inruil voor een paar van maatje small.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
ik heb veel uitgezocht op internet ,en ben nog 1 keer wezen kijken in de winkel en heb hem daarna online besteld
de reden dat ik voor plasma ben gegaan is omdat dit de ideale tv is om op te gamen ,met name de bewegings snelheid
wat op veel reviews en fora ook onderstreept wordt ,nu begrijp ik er niets meer van
ik heb een ps3 en een xbox360 op HDMI aangesloten en als er iets opdit moment tegenvalt is het de snelheid
van de tv ik krijg voornamelijk bij shooter bji het ronddraaien(pannen) dubbele lijnen het lijkt een beetje op na ijlen
bv een verticale laser in Portal 2 worden 2 lasers bij het ronddraaien zeer storend
verder zou de tv het toch aan moeten kunnen 3d film is erg strak
ik heb alle settings door geworsteld en kom er niet meer uit
verder valt de licht opbrengst ook wel tegen ,ja ik weet het dit wist ik van te voren maar in praktijk valt het me meer tegen
de voordelen van de goede kleuren oke en de mooie diepe zwart waardes ,maar goed wit is zie ik weer niet terug
ik wil plasma niet naar beneden halen maar ik kan de voordelen nog niet 'zien' ik hoop dat iemand wat tips heeft
of dat het een kwestie van wennen is
want ik game nog liever op mijn oude LCD samsung en dat was nou net niet helemaal de bedoeling

Lagere lichtopbrengst is gewoon even wennen, maar op thx mode meeeeeer dan zat. Te helder is ook niet goed.jeffekel1 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:10:
Oke ik ben sinds gisteren eigenaar van een Panasonic 42 VT30 plasma tv
ik heb veel uitgezocht op internet ,en ben nog 1 keer wezen kijken in de winkel en heb hem daarna online besteld
de reden dat ik voor plasma ben gegaan is omdat dit de ideale tv is om op te gamen ,met name de bewegings snelheid
wat op veel reviews en fora ook onderstreept wordt ,nu begrijp ik er niets meer van
ik heb een ps3 en een xbox360 op HDMI aangesloten en als er iets opdit moment tegenvalt is het de snelheid
van de tv ik krijg voornamelijk bij shooter bji het ronddraaien(pannen) dubbele lijnen het lijkt een beetje op na ijlen
bv een verticale laser in Portal 2 worden 2 lasers bij het ronddraaien zeer storend
verder valt de licht opbrengst ook wel tegen ,ja ik weet het dit wist ik van te voren maar in praktijk valt het me meer tegen
de voordelen van de goede kleuren oke en de mooie diepe zwart waardes ,maar goed wit is zie ik weer niet terug
ik wil plasma niet naar beneden halen maar ik kan de voordelen nog niet 'zien' ik hoop dat iemand wat tips heeft
want ik game nog liever op mijn oude LCD samsung en dat was nou net niet helemaal de bedoeling
Haha, nou dan hebben ze zeker goed geluisterd.D-TECH schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:17:
[...]
Vorig jaar waren ze nog te smal, zat iedereen te zeuren dat ze breder moesten...
Ben zelf nieuw in het 3D gebeuren dus wist niet dat ze vorige jaar te klein waren.
Maar die dingen zijn echt breed hoor, ik keek wel een paar op de verpakking of het niet per ongeluk xl was of zo.
Moet sowiezo ook 2 voor mijn kids hebben dus zal mij benieuwen hoe groot small dan uitvalt...
Klinkt als het bekende 50hz probleem met de plasma's van Panasonic.jeffekel1 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:10:
...
Linkje:
http://www.htforum.nl/yab...294.msg1763342#msg1763342
Zelfs de nieuwste VT50 schijnt hier nog last van te hebben
Je kan de PS3 gewoon op 60hz zetten en dan is het probleem weg...Tenminste als ik mijn ps3 aanzet dan zegt die 60hzRemco20 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:24:
[...]
Klinkt als het bekende 50hz probleem met de plasma's van Panasonic.
Linkje:
http://www.htforum.nl/yab...294.msg1763342#msg1763342
Zelfs de nieuwste VT50 schijnt hier nog last van te hebben.
Verwijderd
Nu weet ik wel dat de 50 serie is gearriveerd, maar ook bij de Mediamarkt stond nog een 20 serie en volgens mij zijn die online ook nog steeds te koop. Hoe accuraat is de informatie dat deze tv uit de collectie gaat? Een 50 serie vind ik namelijk te duur. De 30 wil ik wel graag hebben, maar het is voor een nieuwbouw appartement welke half juni opgeleverd gaat worden en ik moet al heel veel aanschaffen daarvoor. Budget is dus wel krap en wilde eigenlijk wachten totdat ik de essentiële dingen al gekocht had alvorens de tv te kopen. Zodoende zou ik zeker weten of er genoeg geld is voor de tv en kan ik hem ook mooi gelijk plaatsen. Momenteel heb ik namelijk niet veel ruimte om hem op te slaan.
Ik heb sinds een tijdje de prijzen gevolgd van de tv's en zag dat ze opeens toch redelijk daalden in prijs, maar nu zijn ze weer aan het stijgen. Of dit iets te maken heeft met dat ze mogelijk uit de collectie gaan weet ik niet.
Verder vroeg ik mij trouwens nog af of de tv kan worden gebruikt in combinatie met een Vogels Thin 345? Max gewicht op de beugel is 25kg en de GT30 is 25,5 zonder voet. Vogels heeft uiteraard wel veiligheidsmarges ingebouwd in de opgave van 25kg dus moet volgens mij makkelijk kunnen. Al helemaal aangezien sommige winkels deze beugel in combinatie met zo'n televisie verkopen...
Heb je je PS3 op 60Hz staan, en de TV op Spel?jeffekel1 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:10:
Voor films enzo zet je de TV op THX met contrast op 40 (hoger overdag).
In de AVforums review van de VT50 wordt er nog over gesproken.
En in de HDTVtest review van de ST50.Plasma technology has the trait of showing up the low motion deficiencies inherent with games running under 60 frames per second natively, and the VT50 is no exception but it never bothered us. If you’re the type to be bothered by this - and you probably know who you are - you’ve been warned.
The only complaints we envisage regarding it could be from users who find that the high motion clarity of a Plasma TV reveals judder due to the low frame rate of most current-generation console games (30fps)
[ Voor 23% gewijzigd door SR8 op 22-04-2012 12:04 ]
Aangezien de UT50 wat prijs betreft nog het dichtst bij de prijs van de GT30 ligt, vroeg ik mij af hoe deze zich verhoudt ten opzichte van de GT30. En dan met name op het gebied van beeldkwaliteit, zowel 2d als 3d. Ik denk dat de GT30 hierin beter is, maar vraag mij af hoeveel beter?
En heeft iemand ook nog antwoorden op het bericht van Ferrariboy een paar posts eerder? Ook ik ben hier wel naar benieuwd.
[ Voor 36% gewijzigd door Cooperator op 22-04-2012 23:17 ]
UT50 is geen nieuw paneel, maar gewoon de st30 van vorig jaar.Bever! schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:37:
Denk dat de ut50 toch stuk beter is dan een gt30, zie de kwaliteit van de st50 vs vt30.
ik denk dat je de spijker op z,n kop slaat en dat dit het euvel isSR8 schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:49:
Heeft hij het niet over het double imaging-effect wat je ziet bij 'niet 60fps' games op plasma TV's?
In de AVforums review van de VT50 wordt er nog over gesproken.
[...]
En in de HDTVtest review van de ST50.
[...]
bv bij ingame filmpjes of 2d games zie je nooit problemen bij hoe snel het ook gaat, de ene shooter draait gewoon op minder fps dan de andere
Rage bv = 60fps(ergens gelezen) is het effect nihil (wel nog zichtbaar) en portal 2 hou maar op onspeelbaar
maar goed dit maakt het niet minder en het houdt in dat het niet op te lossen is (denk ik)
als iemand tips of ideeen heeft graag
verder begrijp ik gewoon niet dat anderen hier geen last van hebben dit is geen kattenpis of overdreven kritisch gedoe
dit judder effect is goed aanwezig en maakt voor mij sommige games onspeelbaar
verder staat m,n ps3 op 60hz ,je kunt hem ook niet op 50hz zetten (alleen videooutput)
plasma staat op game mode en al gestoeid met ifc (intelligent frame creation)
leuk dat plasma vaak de hemel ingeprezen wordt en vooral voor gaming maar praktijk voor mij is dat mijn oude
Lcdtje het wel wint
verder films,3d en andere games een genot om naar te kijken
Als de UT50 een ST50 paneel heeft en de ST50 beter is dan een VT30? Dan zou het topmodel van vorig jaar dus verliezen van een goedkoop 2012 model? Heb je ergens een review van de ST50 vs de VT30? En ook een bron waarin staat dat de UT50 een ST50 paneel zou hebben?Bever! schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:37:
Denk dat de ut50 toch stuk beter is dan een gt30, zie de kwaliteit van de st50 vs vt30.
Ik heb deze quote van een andere forum vandaan:
"Basically the UT50 is missing...
1. Built in Wifi for connecting to the internet. You can still get a wifi dongle, use a wireless bridge, or run a cable.
2. No anti reflection filter. The screen will reflect more light and washout the picture in brightly lit rooms or direct sunlight than the upper models. Now I personally can deal with reflections, I didn't even mind it looking at the UT50 even at Best Buy, but some will really dislike the reflections. If you are using your TV in a light controlled room, or mostly at night during prime time or something, this isn't a big deal IMO. If you have any type of lights/sunlight in view of the TV, then the AR filter is well worth it. It's all about cost and the kind of accommodations you can make for the TV.
3. Less picture adjustment options. Now I haven't verified this one personally, I've just heard it has less options, not sure which ones or if they can be changed via the service menu. Anyway, this one is important for anyone wanting a calibrated picture. I'm sure this aspect will be debated once more TVs hit homes and we understand better just how good the UT50 can be made.
The UT50 SHOULD get beat by the ST50, it is a lower model in the Panasonic lineup after all. Now this doesn't mean it won't be a standout TV when compared to other manufacturers."
[ Voor 59% gewijzigd door Cooperator op 23-04-2012 20:39 ]
Zoek zelf een review op van de st50, die is op elk vlak beter dan een vt30 kwa beeld.Cooperator schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:32:
[...]
Als de UT50 een ST50 paneel heeft en de ST50 beter is dan een VT30? Dan zou het topmodel van vorig jaar dus verliezen van een goedkoop 2012 model? Heb je ergens een review van de ST50 vs de VT30? En ook een bron waarin staat dat de UT50 een ST50 paneel zou hebben?
Ik heb deze quote van een andere forum vandaan:
"Basically the UT50 is missing...
1. Built in Wifi for connecting to the internet. You can still get a wifi dongle, use a wireless bridge, or run a cable.
2. No anti reflection filter. The screen will reflect more light and washout the picture in brightly lit rooms or direct sunlight than the upper models. Now I personally can deal with reflections, I didn't even mind it looking at the UT50 even at Best Buy, but some will really dislike the reflections. If you are using your TV in a light controlled room, or mostly at night during prime time or something, this isn't a big deal IMO. If you have any type of lights/sunlight in view of the TV, then the AR filter is well worth it. It's all about cost and the kind of accommodations you can make for the TV.
3. Less picture adjustment options. Now I haven't verified this one personally, I've just heard it has less options, not sure which ones or if they can be changed via the service menu. Anyway, this one is important for anyone wanting a calibrated picture. I'm sure this aspect will be debated once more TVs hit homes and we understand better just how good the UT50 can be made.
The UT50 SHOULD get beat by the ST50, it is a lower model in the Panasonic lineup after all. Now this doesn't mean it won't be a standout TV when compared to other manufacturers."
En zonder filter is inderdaad meer reflectie en slechtere blacks met daglicht. Heb geen bron voor het panel die ik kan quoten maar ik spreek regelmatig mensen van fabrikanten.
Maar het nadeel van zon louvre filter is dat het beeld wel aan helderheid inboet door het pikzwarte glas en je kijkhoek wordt een fractie beperkter
[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 23-04-2012 21:26 ]
Ik heb inderdaad net wat reviews zitten lezen mbt de ST50. Deze schijnt beter te zijn dan de VT30. Review van de UT50 heb ik nog niet echt kunnen vinden. Is voor mij op dit moment dan ook nog moeilijk te beoordelen hoe deze zich verhoudt tot de ST50 en de GT30, maar ik vond het wel goed nieuws om te lezen dat de ST50 gewoon een VT30 verslaat. De ST50 is dan ook zeker aantrekkelijk, maar naar mijn mening nog iets te duur voor mij. Als hij nou onder de 1.000 euro zou vallen, dan zou ik hem waarschijnlijk zeker kopen. De UT50 is op dit moment echter al ver onder de 1.000 euro te verkrijgen en zelfs goedkoper dan een GT30.Bever! schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:25:
[...]
Zoek zelf een review op van de st50, die is op elk vlak beter dan een vt30 kwa beeld.
En zonder filter is inderdaad meer reflectie en slechtere blacks met daglicht. Heb geen bron voor het panel die ik kan quoten maar ik spreek regelmatig mensen van fabrikanten.
Maar het nadeel van zon louvre filter is dat het beeld wel aan helderheid inboet door het pikzwarte glas en je kijkhoek wordt een fractie beperkter
Maar even een andere vraag. De 50 serie is net uit en nog niet helemaal goed leverbaar geloof ik. Gaan de prijzen nog redelijk dalen de komende maanden wanneer ze meer op voorraad geraken en ze niet meer vers van de pers en in de belangstelling staan? Ik ben ook maar sinds nu op zoek naar een flatscreen en weet dus niet hoe het met prijzen is verlopen de eerste paar maanden sinds de introductie van de 30 serie bijvoorbeeld.
[ Voor 19% gewijzigd door Cooperator op 23-04-2012 21:48 ]
daar hebben we de pricewatch voor. De st30 begon op € 1500,-, daalde na 3 maand met cica€ 200,- en na 6 maand met circa € 500.[b][message=38102041,noline]Cooperator schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:44
Maar even een andere vraag. De 50 serie is net uit en nog niet helemaal goed leverbaar geloof ik. Gaan de prijzen nog redelijk dalen de komende maanden wanneer ze meer op voorraad geraken en ze niet meer vers van de pers en in de belangstelling staan? Ik ben ook maar sinds nu op zoek naar een flatscreen en weet dus niet hoe het met prijzen is verlopen de eerste paar maanden sinds de introductie van de 30 serie bijvoorbeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door jschoorl2 op 23-04-2012 22:11 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
En nu maar wachten....................................................

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Bedankt. Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat de ST50 binnen 3 maanden onder de 1.000 gaat vallenjschoorl2 schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:08:
[...]
daar hebben we de pricewatch voor. De st30 begon op € 1500,-, daalde na 3 maand met cica€ 200,- en na 6 maand met circa € 500.
Ik wacht ook nog ja. Nadeel is alleen dat vrijdag e-care mijn tv (vt30) komt ophalenpvr schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:29:
Ik heb vandaag de Panasonic Viera TX-P55VT50 bestelt, levertijd 1,5 week.
En nu maar wachten....................................................
Misschien afkicken of alvast mijn slaapkamer tv halen (st50)
Absoluut ik heb TX-P42ST50E al ruim 3 weken in bezit. De ST50 maakt gehakt van zowel mijn vorige GT30 en VT20. ANSI contrast ruim 3x zo hoog als de VT20 en ruim 2x hoger dan de GT30.Xenophoben schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:53:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de p42-st50?
Misschien is het dan hoog tijd dat je je ondertitel even aanpast.Buck Naked schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:16:
[...]
Absoluut ik heb TX-P42ST50E al ruim 3 weken in bezit. De ST50 maakt gehakt van zowel mijn vorige GT30 en VT20.
Ik heb hem al een maand geleden besteldBever! schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:16:
Dus je hebt hem besteld, adlermann?
Ik wacht zelf nog even met bestellen totdat er wat meer gebruikerservaringen zijn (hint
Vooral dat 50hz gebeuren baart mij toch nog een beetje zorgen. Hopelijk echt tot het nulpunt gereduceerd met de VT50.
Ik heb er op mijn vt30 al nauwelijks last van, en ik kijk echt elke zondag de hele dag EL. Ik heb daar in 8 maanden tijd ongeveer 1x echt last van gehad.Remco20 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:18:
Goed nieuws!
Ik wacht zelf nog even met bestellen totdat er wat meer gebruikerservaringen zijn (hint).
Vooral dat 50hz gebeuren baart mij toch nog een beetje zorgen. Hopelijk echt tot het nulpunt gereduceerd met de VT50.
DFC zie ik trouwens wel steeds beter..het is me een keer opgevallen en nu zie ik het bijna altijd
Alhoewel IFC op medium dat compleet oplost voor mij.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 13:03 ]
Je krijgt denk ik een refund en dan kun je een nieuwe in de winkel ophalen.Spurlie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:15:
Ik hoop eigenlijk een beetje dat mijn ST30 met vertical banding problemen omgeruild zal worden voor een ST50, als ik het probleem ga aankaarten direct bij Panasonic.
PSN: breminem
The only mode to offer advanced controls is Custom, which unlike the others also allows different settings for each input. Its Pro section gets a two-point grayscale control and a few gamma presets, along with a bunch of less-useful stuff like Black Extension and AGC, both of which should be set to zero. LG and Samsung offer 10-point (or higher) grayscale settings, along with full color management, in their plasmas, and the latter would be particularly helpful in Panasonic's case. It's also worth mentioning that the step-down UT50 series lacks the Pro section.
Ik kan op mijn ST50 deze "custom" beeldinstelling nergens vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Moet je die niet ergens eerst unlocken? Dat moet ik bij mijn professionel mode wel....Kijk je handleiding eens door. Daar staat het zeker in!kadoendra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:54:
In de review van de ST50 van CNET lees ik het volgende:
The only mode to offer advanced controls is Custom, which unlike the others also allows different settings for each input. Its Pro section gets a two-point grayscale control and a few gamma presets, along with a bunch of less-useful stuff like Black Extension and AGC, both of which should be set to zero. LG and Samsung offer 10-point (or higher) grayscale settings, along with full color management, in their plasmas, and the latter would be particularly helpful in Panasonic's case. It's also worth mentioning that the step-down UT50 series lacks the Pro section.
Ik kan op mijn ST50 deze "custom" beeldinstelling nergens vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden?
First of all, calibration controls have been introduced on the ST series. From what we gather, the European ST50 series is superior to the American model in this regard, which is a real U-turn compared to the treatment this continent received in the past. Turning on “Advance(Calibration)” in the [Setup] menu will unlock [White Balance], [Colour Management] and [Gamma] menus inside the [Advanced Settings] picture menu. These aren’t the fully fledged menus present on the higher-up models, but they do allow basic 2-point Greyscale calibration, selection of a preset Gamma curve, and adjustment of the hue, saturation and luminance of Red, Green and Blue colours, which should be enough to get us well on the way to accurate images. This means that we’ll be able to tweak the Panasonic TX-P42ST50B for better picture quality than last year’s model, and we’ll be able to perform adjustments without entering hidden engineer’s menus.
Bestekeus.nl, Stassen, Expert en Scheer en Foppen.
Er is een korting tussen de 10-15% mogelijk op de adviesprijs van €1149,-
Lest best :-).
Nu heb ik 1 vraag:
Is het mogelijk om het geluid vd tv via een analoge manier op een versterker weer te geven?
Mijn vorige tv had een analoge geluidsuitgang, deze alleen een optische.
Kan dit wellicht via de koptelefoon-uitgang of via de scart met een omzetter?
Als je een lagere prijs wilt, kun je beter nog even een paar maanden wachtenMarcel9970 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:19:
Vandaag eens wat rondgebeld en wat zaken bezocht voor de ST50 50 inch:
Bestekeus.nl, Stassen, Expert en Scheer en Foppen.
Er is een korting tussen de 10-15% mogelijk op de adviesprijs van €1149,-
Lest best :-).
Prijzen zakken vaak best snel na introductie.
Meestal aantal maanden stabiel, verwacht rond kerst wel wat. Was gewoon benieuwd wat er mogelijk is. Vind zelf €150,- korting wel netjes. Zelf koop ik de tv waarschijnlijk via een powerbuy en krijg de tv zoals het nu lijkt voor rond €925,- Voor het EK moet de ST er staaninvincible30 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:26:
[...]
Als je een lagere prijs wilt, kun je beter nog even een paar maanden wachten![]()
Prijzen zakken vaak best snel na introductie.
[ Voor 175% gewijzigd door MaXX99 op 24-04-2012 21:18 ]
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F
Kan nog steeds zo zijn. Lees bijvoorbeeld in de settings van d-Nice dat je C.A.T.S aan en uit kunt zetten. Heb nu geen idee waar dat zou moeten. Nou heb ik geen flauw idee wat die functie doet, maar ik heb last van wat schokkerig beeld bij blurays (Planet earth) en op avsforums las ik dat het aanzetten van de motion smoother dan helpt. Ik kan heel die functie, net als die CATS functie dus, niet vinden. Iemand tips?Bever! schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:11:
Zou ook nog kunnen dat de amerikaanse modellen meer controls hebben! Was bij vorige model gens ook zo.
Verwijderd
Ik vermoed dat de advies prijzen zeker de komende tijd tijdens de voetbalkampioenschappen ongeveer op het huidige prijs niveau blijven. Een korting flinke korting op de VT50 is wel mogelijk als je goed onderhandeld heb ik ondervonden, al blijft het dan nog steeds een boel geld. Morgen aan het eind van de middag ga ik weer langs een zaak en zal kijken hoeveel marge zij op de prijs hebben.Marcel9970 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:37:
[...]
Meestal aantal maanden stabiel, verwacht rond kerst wel wat. Was gewoon benieuwd wat er mogelijk is. Vind zelf €150,- korting wel netjes. Zelf koop ik de tv waarschijnlijk via een powerbuy en krijg de tv zoals het nu lijkt voor rond €925,- Voor het EK moet de ST er staan.
CATS functie = eco modekadoendra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:14:
[...]
Kan nog steeds zo zijn. Lees bijvoorbeeld in de settings van d-Nice dat je C.A.T.S aan en uit kunt zetten. Heb nu geen idee waar dat zou moeten. Nou heb ik geen flauw idee wat die functie doet, maar ik heb last van wat schokkerig beeld bij blurays (Planet earth) en op avsforums las ik dat het aanzetten van de motion smoother dan helpt. Ik kan heel die functie, net als die CATS functie dus, niet vinden. Iemand tips?
motion smoother staat bij beeld/geavanceerd (ifc of 24p smooth film)
Je bent geweldig. Ik heb gisteren mijn led tv omgeruild wegens banding problemen. Zette gisteren mijn nieuwe st50 aan en ik zag banding. Nu tijdens barca-chelsea dus een beetje pielen met de instellingen. Eco modus uit en tadaaaa, banding zo goed als weg. Moet er nu echt naar zoeken om het te zien.Adlermann schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:28:
[...]
CATS functie = eco mode
motion smoother staat bij beeld/geavanceerd (ifc of 24p smooth film)
Nu nog dat schokkerige beeld bij penning shots in Planet earth en Life weg zien te krijgen.
Dat is idd een nette prijs.subliminal schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:50:
Net de TX-P42ST50E besteld bij Wehkamp. Voor 549 euro i.p.v. 849 euro adviesprijs. Drie weken levertijd maar voor die prijs wacht ik wel even
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Ik loop erover te denken om er gelijk 10 te bestellenUndeclinable schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:05:
Een nette prijs??? Dat kan niet anders dan een fout zijn! Eén van de, zo niet, DE beste leverbare TV van dit moment voor zo'n prijs, ik denk dat ik 'm zelf ook bestel
[...]
Ja dus, nu maar 549 bij wehkamp.Cooperator schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:44:
[...]
Ik heb inderdaad net wat reviews zitten lezen mbt de ST50. Deze schijnt beter te zijn dan de VT30. Review van de UT50 heb ik nog niet echt kunnen vinden. Is voor mij op dit moment dan ook nog moeilijk te beoordelen hoe deze zich verhoudt tot de ST50 en de GT30, maar ik vond het wel goed nieuws om te lezen dat de ST50 gewoon een VT30 verslaat. De ST50 is dan ook zeker aantrekkelijk, maar naar mijn mening nog iets te duur voor mij. Als hij nou onder de 1.000 euro zou vallen, dan zou ik hem waarschijnlijk zeker kopen. De UT50 is op dit moment echter al ver onder de 1.000 euro te verkrijgen en zelfs goedkoper dan een GT30.
On-topic: ik meen ergens gelezen te hebben dat de Europese modellen van de ST50 wel een 96Hz-mode hebben voor 24p-materiaal, klopt dat?
Adlermann schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:22:
[...]
Ik loop erover te denken om er gelijk 10 te bestellen\geld verdienne heet zoiets.
Wilde voor mijn ouders deze tv halen om (eindelijk eens) de 36 inch CRT te vervangen. Uiteraard geclicked jaMarne schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:36:
Dit lijkt me toch echt een fout! Heeft iemand hem al besteld?
Nickname does not reflect reality
Ja, dat hebben ze. Alleen de US modellen niet.Undeclinable schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:36:
Wacht even een uurtje, dan ben ik thuis en kan ik er eentje bestellen
On-topic: ik meen ergens gelezen te hebben dat de Europese modellen van de ST50 wel een 96Hz-mode hebben voor 24p-materiaal, klopt dat?
[...]
Zoals meerdere reviews aangeven is de ST (net) zo goed als de VT30.
En de GT30 is toch net wat minder dan de VT.
Normalieter zou de prijs van een GT30 wat positiever moeten uitvallen. Maar dan nog liever een ST50.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Misschien wel weer een lekenvraagje, maar hoe regel ik dit?Adlermann schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:42:
[...]
Ja, dat hebben ze. Alleen de US modellen niet.
Ik heb namelijk last van motion judder (schokkerig beeld). Ik speel de bluray van Planet earth perfect af zonder stotteren, maar Frozen Planet en Life haperen als een gek bij panning shots. Ik speel de bluray images af via mijn dune smart media player. Ik kan die op allerlei hz instellen (24, 50, 60, etcetera)
Volgens mij moet de oplossing van de motion judder ergens in de instellingen van deze hz liggen ofwel in de dune ofwel in de tv. Iemand tips? Hoe selecteer ik bijvoorbeeld de 96hz bij 24hz materiaal?
Edit: nevermind output in mijn dune op 1080p 50hz zetten zorgde weer voor vloeiende weergave. Snappen doe ik het niet, maar goed het werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door kadoendra op 25-04-2012 17:15 ]
Prijs is nu weer € 849,-.
Ben benieuwd of Wehkamp ook gaat leveren.
Ik heb ze hier bij de lokale winkel gezien voor 899 (beiden)
st-50 is minstens zo goed. Maar vt-30 heeft beter designXenophoben schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:28:
Wat is nou een betere tv ? de p42-vt30 of de p42-st50?
Ik heb ze hier bij de lokale winkel gezien voor 899 (beiden)
als het 24p materiaal is hikt het altijd bij panning als je geen kunstmatige smoothing aanzet.kadoendra schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:53:
[...]
Misschien wel weer een lekenvraagje, maar hoe regel ik dit?
Ik heb namelijk last van motion judder (schokkerig beeld). Ik speel de bluray van Planet earth perfect af zonder stotteren, maar Frozen Planet en Life haperen als een gek bij panning shots. Ik speel de bluray images af via mijn dune smart media player. Ik kan die op allerlei hz instellen (24, 50, 60, etcetera)
Volgens mij moet de oplossing van de motion judder ergens in de instellingen van deze hz liggen ofwel in de dune ofwel in de tv. Iemand tips? Hoe selecteer ik bijvoorbeeld de 96hz bij 24hz materiaal?
Edit: nevermind output in mijn dune op 1080p 50hz zetten zorgde weer voor vloeiende weergave. Snappen doe ik het niet, maar goed het werkt.
Dat is de aard van 24 fps materiaal
Disadvantages of 24p
In general, 24 frames-per-second video has more trouble with fast camera motion than other, higher frame rates, sometimes showing a "strobe" or "choppy" motion, just like 24 frame/s film will if shot as if it's video, without slower camera panning & zooming motion. It is therefore not well-suited for programming requiring spontaneous camera action or "reality" camerawork.
It should also be noted that while the strobe of 24p is in many ways considered a disadvantage, it's also part of the "film look." 24 frame/s film strobes in exactly the same way.
[ Voor 23% gewijzigd door Bever! op 25-04-2012 17:28 ]
Lijkt me wel. Heb via Facebook even nagevraagd of de prijs juist was. Reactie:Master Jeff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:14:
[...]
Prijs is nu weer € 849,-.![]()
Ben benieuwd of Wehkamp ook gaat leveren.
Hoi, bedankt voor je vraag. Ik kan me voorstellen als je onze prijs vergelijkt met andere online aanbieders dat we relatief goedkoop zijn. Ik heb geen enkele reden om te zeggen dat de prijs niet klopt. ^Alwin
Ik kijk films trouwens in de THX-mode met alle "beeldverbeteraars" uitgeschakeld. Bedankt!!
Uit vt30 reviewkorenjw schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:30:
Ik heb soms last van schokkende/vervaagde beelden bij het bekijken van 24p films op blu-ray. Ik bekijk het via een playstation 3 (video-output 24p). Nu heb ik te horen gekregen dat ik de schokkende beelden kan verminderen door de tv (de VT30) op 60Hz of zelfs 96Hz te zetten. Alleen krijg ik deze opties nergens gevonden. Als de film draait, krijg ik bij geavanceerde beeldinstellingen alleen de optie 24p Smooth Film. Iemand een idee of dit de optie is die ik moet gebruiken?
Ik kijk films trouwens in de THX-mode met alle "beeldverbeteraars" uitgeschakeld. Bedankt!!
Wordt echter een blu-ray-filmp afgedraaid, dan is alleen de '24p Smooth Film'-optie beschikbaar. Deze gebruikt veelvouden van 24Hz voor de refreshrate van het beeld en dit zorgt voor een visueel vloeiender weergave zonder dat er storende judder geïntroduceerd wordt. Bij een door ons veel gebruikte scène in de animatiefilm Happy Feet zijn zo, zelfs op de hoogste '24p Smooth Cinema'-stand, geen halo's of dergelijke te zien. De 'Max'-stand is waarschijnlijk 96Hz, terwijl bij de middelste stand waarschijnlijk 48Hz als refreshrate gebruikt wordt. Staat 24p Smooth Film uit, dan wordt de content gewoon met 24 frames per seconde getoond.
Een andere makkelijkere optie is je PS3 niet op 24p zetten.. maar gewoon op 1920x1080@50hz of 1920x1080@60hz
Dit werkte dus bij mij. Ik zette de Dune op 1080p/50hz en het probleem was weg.Bever! schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:33:
[...]
Een andere makkelijkere optie is je PS3 niet op 24p zetten.. maar gewoon op 1920x1080@50hz of 1920x1080@60hz
Helaas zie ik mijn vertical banding nog steeds (weliswaar veel minder dan op mijn Philips Led, zie daarvoor het topic clouding, ghosting etc hier op tweakers) en twijfel of ik daar wat mee moet doen. Ik heb speciaal plasma gekozen vanwege de vermeende uniforme schermen, maar heb toch strepen. Begin me zo langzamerhand af te vragen of ik niet te kritisch ben.
Daarnaast vraag ik me af of mijn plasma-buzz wel "normaal" is. Ik weet dat buzzing bij plasma hoort, maar ik hoor de buzz soms op 3 meter afstand nog, als er bijvoorbeeld alleen dialoog is. Ik lees vaak dat men het alleen hoort als je er vlak boven hangt. Misschien dat het minder wordt na het inspelen. Heb namelijk na mijn gedoe met die philips echt geen zin meer in al dat gezeik met e-care of met de dealer. Maar ja....
OP een geheel wit scherm hoor ik buzzen ook wel op 3 meter. Dat is vrij normaal.kadoendra schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:23:
[...]
Daarnaast vraag ik me af of mijn plasma-buzz wel "normaal" is. Ik weet dat buzzing bij plasma hoort, maar ik hoor de buzz soms op 3 meter afstand nog, als er bijvoorbeeld alleen dialoog is. Ik lees vaak dat men het alleen hoort als je er vlak boven hangt. Misschien dat het minder wordt na het inspelen. Heb namelijk na mijn gedoe met die philips echt geen zin meer in al dat gezeik met e-care of met de dealer. Maar ja....
Hier ook inderdaad. 2 meter afstand.Adlermann schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:41:
[...]
OP een geheel wit scherm hoor ik buzzen ook wel op 3 meter. Dat is vrij normaal.
Mooie aankoop voor degene die de tv hebben kunnen bestellen. Hopelijk binnenkort voor de 65ST50LuPo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:55:
[...]
Lijkt me wel. Heb via Facebook even nagevraagd of de prijs juist was. Reactie:
[...]
Bij helemaal wit buzzt hij het hardst inderdaad, maar ik hoor hem ook weleens bij minder lichte content. Bijvoorbeeld een straatscene waar dan wel lichtblauw van de lucht te zien is. Zijn er nog instellingen die invloed hebben op de mate van buzz? Heb mijn helderheid al op 0 staan en het contrast staat op 36.
Nog even kort reviewachtig; ik ben verder tevreden over de overstap van LED naar Plasma. Toen ik hem voor het eerst aanzette schrok ik wel van de flikkeringen, maar volgens mij wordt dan snel minder of wen je er gewoon aan. Verschilt ook met content. Ook overdag is er prima naar te kijken (zonder de gordijnen te hoeven sluiten), ik had mijn LED namelijk ook al niet op standje zonnebank staan dus veel verschilt het niet. Bewegingen lopen veel vloeiender en ook ziet het beeld er veel minder artificieel uit. Op mijn LED had ik alle beeldverbeteraars uitstaan, maar toch had het iets onnatuurlijks. Nu is het veel "echter" (moeilijk te omschrijven, maar waarschijnlijk snappen jullie wel wat ik bedoel).
Ondanks het gewaardeerde advies van Adlermann ben ik de eerste 200 uur toch wel een beetje voorzichtig. Ik laat 's nachts de break-in DVD draaien op mijn mediaplayer, kijk overdag zoveel mogelijk fullscreen bluray en laat de kinderen vooralsnog ook alleen naar fullscreen tekenfilms kijken. Dus nog even geen Zeppelin of Nick jr dus. Bij de CL wedstrijden van afgelopen week keek ik de eerste helft op de NOS en de tweede helft op Sport1 (mooi transparant logo). Misschien wat overdreven allemaal, maar ik heb het idee dat ik met mijn aankopen niet de gelukkigste ben (toch nog lichte vertical banding immers) en ik zal dan ook wel het geluk hebben dat ik toch wat inbrand. Dat probeer ik dus een beetje te voorkomen.
3D heb ik nog niet getest. Twijfel of ik de panasonic brillen ga kopen of een andere die volgens de nieuwe universele standaard werkt. Kan zo snel eigenlijk ook geen nederlandse webshop vinden die deze verkoopt.
@Adlermann: waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben: Waarom gaat e-care je tv crediteren?
Green tint/green blob. Ik heb op 80% van het scherm een groene tint op witte, grijze en lichte kleuren. Komt ook terug in 'echte' content.kadoendra schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:22:
[...]
@Adlermann: waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben: Waarom gaat e-care je tv crediteren?
Ik hoor het ook bij alle lichtere beelden. Dus niet alleen bij wit. Ach, de beeldkwaliteit is zóveel beter dan LED/LCD dat ik het maar op de koop toe neem.kadoendra schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:22:
[...]
Bij helemaal wit buzzt hij het hardst inderdaad, maar ik hoor hem ook weleens bij minder lichte content. Bijvoorbeeld een straatscene waar dan wel lichtblauw van de lucht te zien is. Zijn er nog instellingen die invloed hebben op de mate van buzz? Heb mijn helderheid al op 0 staan en het contrast staat op 36.
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een p42-vt30. Hoe bekijken jullie 3d films? Met de ingebouwde media speler of op een andere manier
Prachtige tv hoor!
Uniformiteit vh scherm is goed te noemen. Geen banding nog gezien.
Buzzt wel wat harder dan de g30 die ik had. Maar niet storend.
Vanavond maar eens goed testen met hd films.
Overdag met zonlicht blijft het beeld toch altijd wat spiegelen/weerkaatsen helaas.
* Sjaaky schuift de aankoop van een goede tv al jaren voor zich uit.
Nice, als het goed is kan ik die van mij vanavond ophaleninvincible30 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:11:
De 50st50 is binnen.
Prachtige tv hoor!
Uniformiteit vh scherm is goed te noemen. Geen banding nog gezien.
Buzzt wel wat harder dan de g30 die ik had. Maar niet storend.
Vanavond maar eens goed testen met hd films.
Overdag met zonlicht blijft het beeld toch altijd wat spiegelen/weerkaatsen helaas.
Dit topic is gesloten.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.