Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag een 42 inch GT30 gekocht, showmodel voor €550,-. Als ik in het service menu kijk zie ik dat ze TV 0 branduren had bij binnenkomst. Is het mogelijk dat de teller is gereset? Of heeft ie misschien gewoon niet aan gestaan? Dan is het helemaal een goeie deal geweest, een paar honderd branduren had ik ook niet erg gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:18:
Ik heb vrijdag een 42 inch GT30 gekocht, showmodel voor €550,-. Als ik in het service menu kijk zie ik dat ze TV 0 branduren had bij binnenkomst. Is het mogelijk dat de teller is gereset? Of heeft ie misschien gewoon niet aan gestaan? Dan is het helemaal een goeie deal geweest, een paar honderd branduren had ik ook niet erg gevonden.
winkels gaan niet met servicemenus lopen rommelen, en afaik is het niet te resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
De eerste 50 uren worden nooit geteld daarna begint hij pas te lopen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
ErikRo schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:38:
De eerste 50 uren worden nooit geteld daarna begint hij pas te lopen
Mijn VT30 liet precies zien hoe vaak ik de tv aan en uit had gedaan en het aantal uren: 6 uur.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Ga waarschijnlijk binnen een paar weken de 50ST50 halen als opvolger van mijn Pio PDP-427. Op HighDefJunkies is een ervaren calibrator welke o.a. de settings voor de ST50 heeft geposed. Deze settings kun je toepassen nadat je het scherm 100 uur geprepareerd hebt door een bepaalde fotoserie af te spelen. Dit heeft namelijk tot gevolg dat bijna alle schermen dan identiek zijn na deze 100 uur.

Echter in de FAQ staat echter dat deze alleen toepasbaar zijn voor de US modellen en niet voor die uit de EU :|

1. Zijn er verschillen in het scherm en de menu's zodat je deze settings niet kunt toepassen?
2. Als je de settings niet kunt toepassen, wie heeft al settings gevonden welke een goede start zijn om de ST50 te calibreren?

Je zult waarschijnlijk wel een account moeten aanmaken op HighDefJunkies om de treat te kunnen lezen en de resultaten te kunnen bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door jschoorl2 op 15-04-2012 20:29 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik heb inmiddels contact gehad met een aantal Webshop's en uiteindelijk bij Stassen.nl gekocht.
Werd daar keurig geholpen aan de telefoon en ze deden nog een leuk stukje van de Adviesprijs af.

Het is toch een 65ST50 geworden, tot het einde nog getwijfeld tussen de ST50 en VT50 maar na de korting scheelt het toch 1400,- (nadat ik zelf brillen koop die niet bij de ST50 zitten) en dat gaf voor mij toch de doorslag,
jschoorl2 schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:28:
Ga waarschijnlijk binnen een paar weken de 50ST50 halen als opvolger van mijn Pio PDP-427. Op HighDefJunkies is een ervaren calibrator welke o.a. de settings voor de ST50 heeft geposed. Deze settings kun je toepassen nadat je het scherm 100 uur geprepareerd hebt door een bepaalde fotoserie af te spelen. Dit heeft namelijk tot gevolg dat bijna alle schermen dan identiek zijn na deze 100 uur.

Echter in de FAQ staat echter dat deze alleen toepasbaar zijn voor de US modellen en niet voor die uit de EU :|

1. Zijn er verschillen in het scherm en de menu's zodat je deze settings niet kunt toepassen?
2. Als je de settings niet kunt toepassen, wie heeft al settings gevonden welke een goede start zijn om de ST50 te calibreren?

Je zult waarschijnlijk wel een account moeten aanmaken op HighDefJunkies om de treat te kunnen lezen en de resultaten te kunnen bekijken.
Ik ga het even doorlezen.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de EU modellen andere settings nodig hebben, wel kan ik me goed voorstellen dat niet elke ST50 mooi is op deze meneer zijn settings maar dat zullen we vanzelf zien, anders instellen kan dan altijd nog.

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 15-04-2012 21:30 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan niet zomaar settings overnemen...... Dat is niet calibreren. Zomaar settings ivernemen kan het beeld zelfs slechter maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Precies elk paneel is toch anders en zal anders afgesteld moeten worden voor het beste resultaat.
Dit soort data is 'handig' voor mensen die niet willen kalibreren maar wel graag een startpunt willen hebben om het met het oog te doen.

(auto tuning gebeurt ook niet door kwakkeloos bepaalde settings over te nemen. Maar gebeurt specifiek voor jouw auto voor het beste resultaat (tenminste de goede tuners))

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Adlermann schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:17:
[...]

Je kan niet zomaar settings overnemen...... Dat is niet calibreren. Zomaar settings ivernemen kan het beeld zelfs slechter maken...
Ter aanvulling hiervan. Enkel instellingen mbt Contrast, Helderheid en Scherpte kunnen gebruikt worden aangezien alle geavanceerde instellingen per paneel verschillen dus met andere woorden neem geen instellingen over. Zeker die van Amerikaanse toestellen want deze verschillen behoorlijk van Europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:34:

(auto tuning gebeurt ook niet door kwakkeloos bepaalde settings over te nemen. Maar gebeurt specifiek voor jouw auto voor het beste resultaat (tenminste de goede tuners))
Dat is een goed voorbeeld idd, je wilt niet weten hoeveel auto's er rondrijden die gechipt zijn door een "software schieter". Vaak beloven die de wereld zonder dat auto's maar een seconde op een bank hebben gestaan.
Buck Naked schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:55:
[...]
Zeker die van Amerikaanse toestellen want deze verschillen behoorlijk van Europese.
Wat is hier precies anders aan dan? Je zou toch zeggen dat een fabriek panelen maakt en deze in toestellen schroeft.

Vroeger had je natuurlijk het verschil tussen pal en ntsc maar dat is toch al heel wat jaartjes geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Dit heeft namelijk tot gevolg dat bijna alle schermen dan identiek zijn na deze 100 uur.
Pertintent onwaar. Het enige dat de testinstellingen doen is op een bepaalde manier de pixels gelijkmatig in te laten branden, waardoor je een zo egaal mogelijk resultaat krijgt bij het calibreren.
Donstil schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:09:

Wat is hier precies anders aan dan? Je zou toch zeggen dat een fabriek panelen maakt en deze in toestellen schroeft.

Vroeger had je natuurlijk het verschil tussen pal en ntsc maar dat is toch al heel wat jaartjes geleden?
De panelen worden niet allemaal in dezelfde fabriek gemaakt, elektronica gedraagt zich niet altijd hetzelfde etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MitchR schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:49:
De panelen worden niet allemaal in dezelfde fabriek gemaakt, elektronica gedraagt zich niet altijd hetzelfde etc.
Buck Naked schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:51:
[...]

Panelen komen allemaal uit Japan maar voor de rest zijn bijna alle onderdelen anders met iets andere software.
Duidelijk. Niet doen maar dus.

Kunnen we zijn manier van inspelen wel gebruiken?

Dat is namelijk wel een makkelijke manier, gewoon tv 4 dagen in een 2de kamer laten draaien

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 16-04-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Donstil schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:09:
[...]Wat is hier precies anders aan dan? Je zou toch zeggen dat een fabriek panelen maakt en deze in toestellen schroeft.

Panelen komen allemaal uit Japan maar voor de rest zijn bijna alle onderdelen anders met iets andere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik ben een overstap naar plasma (st50) aan het overwegen. Nu lees ik vaak de tip om statische beelden als bijvoorbeeld het felle SBS logo te vermijden in verband met inbranden. Geldt dit advies alleen voor de eerste 200 uur of gewoon in zijn algemeenheid? Ik bedoel, je zal toch wel gewoon naar tv-zenders moeten kunnen kijken aangezien er nauwelijks een zender is te vinden zonder logo. Zo lang je niet van smorgens vroeg tot savonds laat naar dezelfde zender kijkt met hetzelfde logo, moet er toch geen probleem zijn? Ook niet tijdens de eerste 200 uur?

Of ben ik de eerste 200 uur verooordeeld tot alleen maar films kijken zonder balken en de breakin DVD. In dat geval moet ik morgen aan het ontbijt dit slechte nieuws maar vast gaan brengen aan de rest van het gezin dat de eerste 2 weken met deze tv geen pretje worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Gewoon lekker gaan kijken. Alleen inderdaad de eerste tijd uitkijken met statische afbeeldingen/balken en wat ook belangrijk is, het contrast niet te hoog zetten. Als je dit een beetje in de hand houdt hoef je echt niet bang te zijn voor inbranden. Retentie blijf je altijd wel tegenkomen maar dit trekt over het algemeen vrij vlot weer weg.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Mijn pana 50G20 is gisteren opgehaald.
Zal vanmiddag eens bellen naar S&F wat er mogelijk is met mijn kredietbrief.
Wil nu gaan voor de pana 50GT50, benieuwd wat ze daar van vinden en wat ik moet bijbetalen, hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:12:
Ik ben een overstap naar plasma (st50) aan het overwegen. Nu lees ik vaak de tip om statische beelden als bijvoorbeeld het felle SBS logo te vermijden in verband met inbranden. Geldt dit advies alleen voor de eerste 200 uur of gewoon in zijn algemeenheid? Ik bedoel, je zal toch wel gewoon naar tv-zenders moeten kunnen kijken aangezien er nauwelijks een zender is te vinden zonder logo. Zo lang je niet van smorgens vroeg tot savonds laat naar dezelfde zender kijkt met hetzelfde logo, moet er toch geen probleem zijn? Ook niet tijdens de eerste 200 uur?

Of ben ik de eerste 200 uur verooordeeld tot alleen maar films kijken zonder balken en de breakin DVD. In dat geval moet ik morgen aan het ontbijt dit slechte nieuws maar vast gaan brengen aan de rest van het gezin dat de eerste 2 weken met deze tv geen pretje worden...
gewoon normaal kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humke
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-07-2023
In het begin van dit topic wordt het hotel menu besproken en hoe je daar kunt instellen dat de TV bij aanzetten kiest voor een HDMI ingang ipv analoge ingang. Deze instelling heb ik op HDMI gezet. Bij het opnieuw opvragen van het hotel menu staat deze inderdaad op HDMI1 zoals ik had gekozen. Echter, bij het aanzetten van de TV, gaat deze nog steeds naar AV en moet ik toch zelf nog kiezen voor de HDMI1 ingang.

Iemand bekent met dit fenomeen? Of nog beter: heeft iemand de oplossing?

TX-P50G30, laatste firmware (geen update beschikbaar volgens TV).

[ Voor 6% gewijzigd door Humke op 17-04-2012 13:29 . Reden: Model + firmware toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
sjaool schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:18:
Gewoon lekker gaan kijken. Alleen inderdaad de eerste tijd uitkijken met statische afbeeldingen/balken en wat ook belangrijk is, het contrast niet te hoog zetten.
Maar wat is dan precies uitkijken met statische afbeeldingen ? Daarmee worden toch o.a. De zenderlogo's bedoeld?

Kan ik (bijvoorbeeld) na de 12.30 wedstrijd op eredivisielive ook nog naar de 14.30 wedstrijd kijken tijdens de eerste 200 uur of is dat al tricky ivm de scorelogo en het eredivislogo rechtsonderin? Tsja ik probeer het een klein beetje concreet te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Gewoon kijken wat je wilt, je kan evt eerste paar uur zon dvd aanzetten. Maar in ieder geval niet het contrast helemaal laag zetten, want dan duurt het inspelen echt eeuwig. Is al aantal keer bewezen dat die techniek niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 17:09
Bever! schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:57:
Gewoon kijken wat je wilt, je kan evt eerste paar uur zon dvd aanzetten. Maar in ieder geval niet het contrast helemaal laag zetten, want dan duurt het inspelen echt eeuwig. Is al aantal keer bewezen dat die techniek niet helpt.
lord of the ring ext marathon houden, gevolgd door alle star wars films en als afsluiter de harry potters. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:41:
[...]

Maar wat is dan precies uitkijken met statische afbeeldingen ? Daarmee worden toch o.a. De zenderlogo's bedoeld?

Kan ik (bijvoorbeeld) na de 12.30 wedstrijd op eredivisielive ook nog naar de 14.30 wedstrijd kijken tijdens de eerste 200 uur of is dat al tricky ivm de scorelogo en het eredivislogo rechtsonderin? Tsja ik probeer het een klein beetje concreet te maken..
Mijn evaring met EL is: maakt geen zak uit, retentie ga je toch wel krijgen met EL :)
Als ik 3 wedstrijden kijk, dan heb ik een week lang de score links bovenin staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 10:39
nvt

[ Voor 98% gewijzigd door LuPo op 19-04-2012 20:33 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo,
Ik ben dit topic een beetje aan het volgen omdat ik binnen één maand een nieuwe tv wil gaan kopen. Nu zit ik erg te twijfelen tussen de ST50 en GT50 (omdat ik 42 inch wil, 50 zal net te groot zijn).
Ik twijfel vooral door de discussie over calibreren en dergelijke. Moet dit alleen bij de ST50 of ook bij de GT50? Zijn er nog andere voordelen van de GT50 bovenop de ST50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
michelv5 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:41:
Hallo,
Ik ben dit topic een beetje aan het volgen omdat ik binnen één maand een nieuwe tv wil gaan kopen. Nu zit ik erg te twijfelen tussen de ST50 en GT50 (omdat ik 42 inch wil, 50 zal net te groot zijn).
Ik twijfel vooral door de discussie over calibreren en dergelijke. Moet dit alleen bij de ST50 of ook bij de GT50? Zijn er nog andere voordelen van de GT50 bovenop de ST50?
Het uiterlijk verschilt en de GT50 heeft een snellere processor voor browser e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Adlermann schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:32:
[...]

Mijn evaring met EL is: maakt geen zak uit, retentie ga je toch wel krijgen met EL :)
Als ik 3 wedstrijden kijk, dan heb ik een week lang de score links bovenin staan :)
Die je dan hoop ik alleen ziet als je een groot zwart vlak ofzo opzet. Of ook met normale content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:39
Adlermann schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:32:
[...]

En ook dat wordt minder, ik heb mijn tv (p42g15) vlak voor het wk gekocht en de logo's van de nos en 1 hebben er lang ingestaan. Nu kijk ik ook regelmatig 3 wedstrijden achter elkaar op eredivisie live en daar zie ik niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankRicard schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:53:
[...]

En ook dat wordt minder, ik heb mijn tv (p42g15) vlak voor het wk gekocht en de logo's van de nos en 1 hebben er lang ingestaan. Nu kijk ik ook regelmatig 3 wedstrijden achter elkaar op eredivisie live en daar zie ik niets van.
Hier niet...Ik heb de tv nu 7 maanden (VT30). Maar rententie is wel een klein issue. Ik vind het geen probleem verder hoor.

En sowieso boeit het niet, want e-care crediteert de tv toch over een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:07:
[...]

Het uiterlijk verschilt en de GT50 heeft een snellere processor voor browser e.d.
Hier een vergelijkingsselectie voor je gemaakt.

http://panasonic.nl/html/nl_NL/4981/module/general/compare/products/displayResult.html?p=TX-P42GT50&p=TX-P42ST50

Zelf twijfel ik tussen de 42 en 50 inch. Bij 50 inch kies ik waarschijnlijk de VT50 en bij 42 kom ik 'helaas' bij de GT uit. Maar goed.. ik zal even de afstand opmeten van de bank naar de tv en voor mijn gevoel wil de 50 inch dan wel. Alleen lijkt 50 inch toch wel een behoorlijke plak aan de muur en dat is wennen als je van een CRT komt. Wat ik namelijk niet wil is dat tv alles overheersend aanwezig is in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Adlermann schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:59:
[...]

Hier niet...Ik heb de tv nu 7 maanden (VT30). Maar rententie is wel een klein issue. Ik vind het geen probleem verder hoor.

En sowieso boeit het niet, want e-care crediteert de tv toch over een week :)
Vanwege de retentie? Had je wel al die hulpmiddelen aanstaan (pixel orbiter).

Ik vind het eigenlijk toch wel een serieus probleem dat het er een week in blijft staan. Kijk een uurtje oke, maar een week vind ik wel echt lang. Zeker als je leest dat je echt je best moet doen om burnin te krijgen. Drie wedstrijden kijken vind ik niet te vergelijken met "echt je best doen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:14:
[...]

http://panasonic.nl/html/nl_NL/4981/module/general/compare/products/displayResult.html?p=TX-P42GT50&p=TX-P42ST50

Zelf twijfel ik tussen de 42 en 50 inch. Bij 50 inch kies ik waarschijnlijk de VT50 en bij 42 kom ik 'helaas' bij de GT uit. Maar goed.. ik zal even de afstand opmeten van de bank naar de tv en voor mijn gevoel wil de 50 inch dan wel. Alleen lijkt 50 inch toch wel een behoorlijke plak aan de muur en dat is wennen als je van een CRT komt. Wat ik namelijk niet wil is dat tv alles overheersend aanwezig is in de woonkamer.
Knip uit/plak met plakband aan elkaar een stuk zwart karton (of een andere kleur als je geen zwart hebt) ter grootte van de 42 en 50 inch schermen en plak deze op de muur. Dan zie je gelijk welk maatje goed past.

Ik zat op 42 inch Vt30 (nu even op klein 60 cm crt-tje), twijfelde over een 50 inch (eerst vrouw overtuigen :-) ) maar met bovenstaande methode toch weer terug naar 42 inch. Een 50 inch ziet er in de winkel redelijk uit maar je verkijkt je snel. Voor onze huiskamer is 42 inch al 'overheersend' genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:34:
[...]

Vanwege de retentie? Had je wel al die hulpmiddelen aanstaan (pixel orbiter).

Ik vind het eigenlijk toch wel een serieus probleem dat het er een week in blijft staan. Kijk een uurtje oke, maar een week vind ik wel echt lang. Zeker als je leest dat je echt je best moet doen om burnin te krijgen. Drie wedstrijden kijken vind ik niet te vergelijken met "echt je best doen".
Nee, niet daarom. Pixel orbiter staat uit, aangezien ik in THX mode kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:41:
[...]

Knip uit/plak met plakband aan elkaar een stuk zwart karton (of een andere kleur als je geen zwart hebt) ter grootte van de 42 en 50 inch schermen en plak deze op de muur. Dan zie je gelijk welk maatje goed past.

Ik zat op 42 inch Vt30 (nu even op klein 60 cm crt-tje), twijfelde over een 50 inch (eerst vrouw overtuigen :-) ) maar met bovenstaande methode toch weer terug naar 42 inch. Een 50 inch ziet er in de winkel redelijk uit maar je verkijkt je snel. Voor onze huiskamer is 42 inch al 'overheersend' genoeg :)
Je kan ook voor de iphone een app downloaden, waarmee je met behulp van de camera de nieuwste panasonic modellen "over" je bestaande TV kan plaatsen. Werkt goed, (heb er wel een moeten lenen) alleen bij mij waren de afmetingen op het scherm van de Iphone kleiner dan in werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

MazeWing

The plot thickens...

Pixel Orbiter heeft met logo's bijzonder weinig nut omdat het beeld 4 pixels in de breedte en 4 pixels in de hoogte verschuift. Elke logo wat groter is dan 4x4 pixels (ALLE logo's dus) overlappen dan nog steeds grotendeels hetzelfde gebied.

Verder heeft de ene tv er meer last van dan de andere.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

kadoendra schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:41:
[...]
Dat bedoelde ik inderdaad met statische afbeeldingen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:48:
[...]

Je kan ook voor de iphone een app downloaden, waarmee je met behulp van de camera de nieuwste panasonic modellen "over" je bestaande TV kan plaatsen. Werkt goed, (heb er wel een moeten lenen) alleen bij mij waren de afmetingen op het scherm van de Iphone kleiner dan in werkelijkheid.
Hoe heet die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zo te zien gewoon te downloaden op panasonic.nl

http://www.panasonic.nl/h...tor+App/239359/index.html

Helaas alleen voor iphone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:14:
[...]

Oke bedankt mooi lijstje!
Dat is toch voor beeld op basis van bioscoop ervaringen?

Nu heb ik nog 2 kleine vragen:

* Calibratie is dat bij beide toestellen nodig? Zoals ik hier soms lees.

* 3D brillen zijn bij beide modellen afwezig toch?

[ Voor 3% gewijzigd door michelv5 op 17-04-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelv5 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:51:
[...]

Oke bedankt mooi lijstje!

[...]

Dat is toch voor beeld op basis van bioscoop ervaringen?

Nu heb ik nog 2 kleine vragen:

* Calibratie is dat bij beide toestellen nodig? Zoals ik hier soms lees.

* 3D brillen zijn bij beide modellen afwezig toch?
Michel hier de snelkoppeling naar de reviews van beide toestellen. Er staan tevens tabellen in met en zonder calibratie. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.avforums.com/r...Plasma-TV_287/Review.html

http://www.avforums.com/r...Plasma-TV_281/Review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:09:
[...]

Michel hier de snelkoppeling naar de reviews van beide toestellen. Er staan tevens tabellen in met en zonder calibratie. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.avforums.com/r...Plasma-TV_287/Review.html

http://www.avforums.com/r...Plasma-TV_281/Review.html
Super bedankt! Ben er nu wel achter dat calibreren kan maar niet hoeft. Bij GT50 zitten calibratie settibgs bij en ST50 niet. Dus wordt het de GT50 vanwege wat kleine pluspuntjes zoals THX, dual core processor en nog wat kleine elementjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Review op de frontpage, THX bright room 197 cd/m :D
das lekker helder voor overdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
michelv5 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 07:51:
[...]

Super bedankt! Ben er nu wel achter dat calibreren kan maar niet hoeft. Bij GT50 zitten calibratie settibgs bij en ST50 niet. Dus wordt het de GT50 vanwege wat kleine pluspuntjes zoals THX, dual core processor en nog wat kleine elementjes.
Natuurlijk hoef je een tv niet te kalibreren, niemand verlicht j dit.
Neemt niet weg dat kalibreren waarschijnlijk een mooier resultaat zal opleveren dan de "settings" die je erbij krijgt.

DualCore CPU? Dat is voor het Smart gebeuren zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Donstil schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:05:
[...]

Natuurlijk hoef je een tv niet te kalibreren, niemand verlicht j dit.
Neemt niet weg dat kalibreren waarschijnlijk een mooier resultaat zal opleveren dan de "settings" die je erbij krijgt.

DualCore CPU? Dat is voor het Smart gebeuren zeker?
Nee snap ik, ik zal het zelf ook proberen maar het is geen must als het niet gedaan word. Las dat out of the box settings wel goed waren maar dat het beter kon.

Ja voor smart en apps. Je kan er zelfs mee multitasken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Laatst online: 15-05-2018
http://tweakers.net/revie...n-ongelooflijk-zwart.html
Met behulp van de SMTT 2.0-software, een Illyama-crt-monitor zonder vertraging en een dslr met een snelle sluitertijd bepaalden we de input lag van de tv in de Game-stand. We kwamen hierbij uit op een gemiddelde van ongeveer 35ms.
Input lag van ongeveer 35ms? :X Andere reviews waaronder die van hdtv.test.uk en avforums kwamen allemaal uit op 24ms. De VT50 zal vast een uitstekende TV zijn als je geen hardcore gamer bent en 'm puur koopt voor (3D) films. En die goede kijkhoeken en zwartwaarden zijn identiek aan de ST50 als ik de reviews mag geloven. Nu weet ik zeker dat ik voor de ST50 moet gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 18-04-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Misschien een echte noobquestion, maar de breakin dvd in de startpost is NTSC en geen PAL. Maakt dat nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Bever! schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:50:
Review op de frontpage, THX bright room 197 cd/m :D
das lekker helder voor overdag!
Met het schaakbord 102 cd/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Al even wat heen en weer gehandeld over de 50GT50 serie.
Deze is in ieder geval te krijgen voor € 1350,- voor de liefhebbers.
Misschien dat iemand nog een goedkoper adresje weet, deel het mee zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Brabso schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:36:
Misschien dat iemand nog een goedkoper adresje weet, deel het mee zou ik zeggen :)
Zo wordt deze 50 inch voor mij qua prijs ook aantrekkelijk, ik zal eind van de week eens gaan bellen en langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Hier even mijn bevindingen van de afgelopen dag(en).

Ik heb gisteren een P42G30 gekocht voor 499 euro. Bij thuiskomst aangesloten en het beeld was kon me bekoren. De kleuren 'spatten' wat minder van je scherm en het lijkt ook een ietsje minder scherp, maar gradaties zijn veel beter te zien (bijv. verschillende zwarttinten bij donkere scenes in films). Overdag kwam ik echter tot de conclusie dat de zwarttinten gewoon compleet (licht)grijs worden. Dus deze TV direct retour gedaan naar de winkel. Ik had wel verwacht dat Plasma overdag bij daglicht minder tot zijn recht zou komen maar dit vond ik echt niet mooi. Het lijkt net alsof je naar een oude film met een grijze laag kijkt.

Nu heb ik een P42GT30 besteld voor 599 euro. Op internet veel gelezen en deze schijnt bij daglicht beter te presteren door het betere Infinity Black 2 panel. Ik ben erg benieuwd want ik was zeker goed te spreken over de snelheid van de G30 bij bewegende beelden (de reden waarom ik een nieuwe TV wilde). Ook de 3D functie en het betere design spreken me wel aan.

Binnenkort meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
"Probleem" is dat de 50GT50 pas vanaf week 22 geleverd kan worden, dat duurt nog zo lang ;)
Beste waar ik tot nu toe op uitkom is € 1543 inclusief 1 bril en CI+ module.

[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 18-04-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Vandaag telefoontje gekregen dat mijn 42ST30 vrijdag retour van reparatie komt. Natuurlijk aan de telefoon gelijk gevraagd wat de oorzaak van het probleem was, echter kon de persoon welke ik aan de lijn had hier niets over zeggen omdat hij enkel en alleen afspraken kan inplannen.

Nou ja goed dacht ik, als ik vrijdag dan maar een tv zonder vertical banding problemen heb. Nu net thuis en toch maar eens even de status opgevraagd, en daar staat doodleuk:
Status geschiedenis
18-4-2012
14:18 Retour afspraak gemaakt.

18-4-2012
8:55 Retour wacht op afspraak.

17-4-2012
12:14 Technisch gereed

14-4-2012
11:35 Antwoord op Help

13-4-2012
17:08 HELP

10-4-2012
17:00 In observatie bij monteur

10-4-2012
16:17 In behandeling bij monteur.

6-4-2012
13:38 Picked up succesfull performed

5-4-2012
11:23 Home Service afspraak gemaakt.

4-4-2012
9:00 Afspraak te maken met klant

3-4-2012
14:18 Antwoord op Help

3-4-2012
13:26 HELP

3-4-2012
13:25 Toe te wijzen.
En:
Oplossing
laatst gewijzigd op: 17-4-2012 10:14:10 Toestel uitgebreid getest, toestel niet beter of slechter dan eenzelfde set.
Lijkt er dus op dat er gewoon niets is gedaan...... Overigens vind ik dit vreemd omdat tot gisteren nog vermeld werd bij de status update dat ook de monteur een donkere streep aan de linker kant van het scherm had geconstateerd...

Wordt er een beetje ziek van. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Wellicht eens rechtstreeks contact opnemen met Panasonic? Of eens contact opnemen met E-care (Tv is momenteel namelijk onder garantie bij de firma Technorep)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
1350 is een mooie prijs ja. In de pricewatch komt nog geen enkele aanbieder onder de adviesprijs van 1599.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 21:49
toolkist schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:58:
"Probleem" is dat de 50GT50 pas vanaf week 22 geleverd kan worden, dat duurt nog zo lang ;)
Beste waar ik tot nu toe op uitkom is € 1543 inclusief 1 bril en CI+ module.
Week 22, waar heb je dat gehoord? Ik dacht eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Welk adres heb je het over? Ander message-board? En de ST50 toevallig? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Heisenbug schreef op donderdag 19 april 2012 @ 01:30:
[...]

Zowel bij plattetv als bij apollo. Beiden geven ook week 17 aan als leverdatum voor de 50ST50. Tot nu toe was plattetv meen ik 1 van de eersten die die 42 inch st50 konden leveren, dus ga ik er (misschien onterecht) vanuit dat de rest de 50 inch ook niet veel eerder zal krijgen.
Tvstore gaf in de mail, ondanks mijn vraag, geen verwachte leverdatum aan en wilden ook niet van de prijs af doen. Kan de website wel verwachte levering deze week aangeven, maar die vallen nu sowieso af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Heisenbug schreef op donderdag 19 april 2012 @ 01:30:
[...]

Ik weet in ieder geval een adres die er gisteren nog 4 op voorraad had en kon leveren voor € 1475,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
LuPo schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:57:
Hier even mijn bevindingen van de afgelopen dag(en).
Overdag kwam ik echter tot de conclusie dat de zwarttinten gewoon compleet (licht)grijs worden. Dus deze TV direct retour gedaan naar de winkel. Ik had wel verwacht dat Plasma overdag bij daglicht minder tot zijn recht zou komen maar dit vond ik echt niet mooi. Het lijkt net alsof je naar een oude film met een grijze laag kijkt.
M'n boerenverstand zegt dat een plasma niet zwarter kan worden dan de kleur die het paneel heeft als deze uit staat. Plasma's hebben over het algemeen een lichtere kleur paneel dan een lcd scherm. Dit is vooral zichtbaar in een showroom of flink verlichte woonkamer. Als je er een lichtmeter op plakt, dan heb je geen omgevingslicht, dus lijkt plasma heel zwart. Maar is dat wel eerlijk vergelijken?
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de GT30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:27:
[...]

Zowel bij plattetv als bij apollo. Beiden geven ook week 17 aan als leverdatum voor de 50ST50. Tot nu toe was plattetv meen ik 1 van de eersten die die 42 inch st50 konden leveren, dus ga ik er (misschien onterecht) vanuit dat de rest de 50 inch ook niet veel eerder zal krijgen.
Tvstore gaf in de mail, ondanks mijn vraag, geen verwachte leverdatum aan en wilden ook niet van de prijs af doen. Kan de website wel verwachte levering deze week aangeven, maar die vallen nu sowieso af.
Dat zou erg vervelend zijn, aangezien ec-are mijn vt30 volgende week komt ophalen. Ik zit oip dit moment ernstig ziek thuis, dus dan is tv kijken een van de weinige dingen die ik kan doen (mijn leverancier zou zodra de vt50 binnen was deze uitleveren)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Sjaaky schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:58:
[...]

M'n boerenverstand zegt dat een plasma niet zwarter kan worden dan de kleur die het paneel heeft als deze uit staat. Plasma's hebben over het algemeen een lichtere kleur paneel dan een lcd scherm. Dit is vooral zichtbaar in een showroom of flink verlichte woonkamer. Als je er een lichtmeter op plakt, dan heb je geen omgevingslicht, dus lijkt plasma heel zwart. Maar is dat wel eerlijk vergelijken?
vroegah wel, maar die nieuwe filters zijn echt pikzwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
[...]

Mijn VT30 is overdag ook gewoon grijs, voor de zwartwaarde's overdag hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:00:
[...]

Dat zou erg vervelend zijn, aangezien ec-are mijn vt30 volgende week komt ophalen. Ik zit oip dit moment ernstig ziek thuis, dus dan is tv kijken een van de weinige dingen die ik kan doen (mijn leverancier zou zodra de vt50 binnen was deze uitleveren)...
De leverdatum van de VT50 weet ik niet, die heb ik niet gevraagd aangezien die meer kost is dan ik uit wil geven. Een lokale dealer (in Oss) heeft net nog contact gehad met Panasonic en kreeg ook eind mei te horen voor de 50GT50, lijkt er dus op dat er nu her en der enkele gt50's uitgeleverd zijn en de 2e batch eind mei volgt.

[edit]Werd net nog even teruggbeld door de dealer over de levertijd van de 50ST50, schijnbaar gaat Panasonic die ook pas weer uitleveren vanaf de 3e week van mei.

[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 19-04-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
[...]

Inderdaad. Wij hebben de GT30 thuis hangen en ja, als de tv uitstaat is het scherm niet zwart, maar meer domker grijs. Wij hebben veel licht in de huiskamer en overdag lijkt het beeld af en toe wat grijzig (geen idee of het meer of minder is dan met de G30). S'avonds daar en tegen is het superbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Zojuist de Pana 50GT50 besteld, zaterdag in huis :)
Mooie deal kunnen maken met een kredietbrief van E-Care van de oude Pana 50G20.
Gelijk 2 3D brilletjes erbij besteld en een 3D blu-ray speler van Pana.
Bestel bij Scheer en Foppen Groningen, topservice, niks mis mee !
Voor de geinteresseerden stuur mij maar een mail, ik kan deze Pana los krijgen voor € 1350,- incl. bezorging of voor € 1615,- incl. 2 3D brillen (nieuw type) en de Pana Blu-Ray BDT220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Brabso schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:52:
Zojuist de Pana 50GT50 besteld, zaterdag in huis :)
Mooie deal kunnen maken met een kredietbrief van E-Care van de oude Pana 50G20.
Gelijk 2 3D brilletjes erbij besteld en een 3D blu-ray speler van Pana.
Bestel bij Scheer en Foppen Groningen, topservice, niks mis mee !
Voor de geinteresseerden stuur mij maar een mail, ik kan deze Pana los krijgen voor € 1350,- incl. bezorging of voor € 1615,- incl. 2 3D brillen (nieuw type) en de Pana Blu-Ray BDT220.
Mooie deal! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zeker een mooie deal, je hebt een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Spurlie schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:14:
Vandaag telefoontje gekregen dat mijn 42ST30 vrijdag retour van reparatie komt. Natuurlijk aan de telefoon gelijk gevraagd wat de oorzaak van het probleem was, echter kon de persoon welke ik aan de lijn had hier niets over zeggen omdat hij enkel en alleen afspraken kan inplannen.

Nou ja goed dacht ik, als ik vrijdag dan maar een tv zonder vertical banding problemen heb. Nu net thuis en toch maar eens even de status opgevraagd, en daar staat doodleuk:

[...]

En:

[...]

Lijkt er dus op dat er gewoon niets is gedaan...... Overigens vind ik dit vreemd omdat tot gisteren nog vermeld werd bij de status update dat ook de monteur een donkere streep aan de linker kant van het scherm had geconstateerd...

Wordt er een beetje ziek van. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Wellicht eens rechtstreeks contact opnemen met Panasonic? Of eens contact opnemen met E-care (Tv is momenteel namelijk onder garantie bij de firma Technorep)?
Is dit niet een bekende kwaal van Plasma? Banding hoort er gewoon bij, naja of het hoort of niet maakt in dit geval niet uit, ieder plasma heeft het wel van panasonic.
Begrijpelijk dat je dan geen ander toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Huh wat? Banding hoort er gewoon bij? Ik ruil juist mijn Philips Led om voor een plasma vanwege vertical banding en omdat ik daardoor geen voetbalwedstrijd zonder ergernis heb kunnen kijken. Plasma's staan toch juist bekend om hun uniforme schermen? Ik heb echt in geen enkele review van bijvoorbeeld de ST50 iets gelezen over vertical banding.

Als mijn panasonic straks ook banding heeft word ik gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
kadoendra schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:18:
Huh wat? Banding hoort er gewoon bij? Ik ruil juist mijn Philips Led om voor een plasma vanwege vertical banding en omdat ik daardoor geen voetbalwedstrijd zonder ergernis heb kunnen kijken. Plasma's staan toch juist bekend om hun uniforme schermen? Ik heb echt in geen enkele review van bijvoorbeeld de ST50 iets gelezen over vertical banding.

Als mijn panasonic straks ook banding heeft word ik gek.
Nou wees dan maar voorbereid :X
Vooral bij 1 kleur over het hele scherm krijg je het gauw.
Ik dacht teminste dat dit gewoon hoorde bij de techniek en om eerlijk te zijn heb ik er ook totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
sjaak88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:22:
[...]

Nou wees dan maar voorbereid :X
Vooral bij 1 kleur over het hele scherm krijg je het gauw.
Ik dacht teminste dat dit gewoon hoorde bij de techniek en om eerlijk te zijn heb ik er ook totaal geen last van.
Het hoort juist bij de LCD-techniek (door de backlight). Niet bij Plasma. Zie http://www.ehow.com/facts_7285931_tv-banding_.html

Er staat weliswaar dat het bij Plasma ook kan gebeuren, maar dan een andere oorzaak heeft. Op een andere site (kan hem even zo snel niet vinden) heb ik gelezen dat als het dus bij Plasma gebeurt, het als fout wordt gezien, terwijl het bij LED "onder de specificaties" valt.

Maar wat bedoel jij dan met dat je er geen last van hebt? Dat je het niet hebt, of dat je het wel hebt, maar je je er niet aan irriteert.

Edit: link toch gevonden: http://www.tweakguides.com/HDTV_10.html

Plasma:
Some of these issues may be reduced over time on a plasma as the phosphors age, and all issues can be minimized to some extent if the TV is calibrated correctly as covered in the Calibration section. Aside from line bleed, other issues such as clouding, blobs, banding or DSE are faults and if noticeable during normal viewing then should be reported to the manufacturer and covered under warranty. In short, plasmas should not have any significant screen uniformity issues so long as they are not abused.

LCD/LED

Aside from reading various reviews and testing any potential LCD TV for yourself, there is no way to ensure that it will not have screen uniformity issues, as again, this is inherent to LCDs in varying degrees. This means that unless your uniformity issues are particularly severe, you may have problems claiming it as a fault and hence getting recourse under warranty.

Op basis van het bovenstaande zou ik de persoon (Spurlie) waartegen is gezegd dat het erbij hoort en de set niet slechter of beter is dan eenzelfde toestel willen adviseren het er niet bij te laten zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door kadoendra op 19-04-2012 16:42 . Reden: groot stuk toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
kadoendra schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:36:
[...]

Maar wat bedoel jij dan met dat je er geen last van hebt? Dat je het niet hebt, of dat je het wel hebt, maar je je er niet aan irriteert.
Dat laatste inderdaad, als ik bijvoorbeeld wow speel en naar de lucht kijk, zie je van die rare banden, moeilijk uit te leggen. Maar tijdens een film of serie kijken is het mij nog nooit opgevallen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
[...]

Vanochtend de GT30 al ontvangen. Gelijk geinstalleerd, maar wat een design. _/-\o_
Helaas is de afstandsbediening dan wel weer lelijker dan de G30. Hij is zilvergrijs met witte knoppen. De G30 heeft dezelfde lay-out (alleen geen 3D knop uiteraard) maar is mooi chique zwart. No big deal maar toch. ;)

Echter ben ik wel erg te spreken over het betere filter! Deze kan echt een stuk beter omgaan met omgevingslicht. De kleuren zijn wel mooier als je in een donkere ruimte kijkt maar het verschil is vele malen minder groot dan dat het bij de G30 was.

Erg goede koop voor het prijsverschil (499 tov 599). Hier kan ik zeker weer een paar jaar mee vooruit!
D-TECH schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:15:
[...]

Mijn VT30 is overdag ook gewoon grijs, voor de zwartwaarde's overdag hoef je het niet te doen.
Ik vind het overdag grijs/zwartig. Terwijl de G30 overdag gewoon grijs/lichtgrijs is.
Tweety1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:14:
[...]

Inderdaad. Wij hebben de GT30 thuis hangen en ja, als de tv uitstaat is het scherm niet zwart, maar meer domker grijs. Wij hebben veel licht in de huiskamer en overdag lijkt het beeld af en toe wat grijzig (geen idee of het meer of minder is dan met de G30). S'avonds daar en tegen is het superbeeld
Ik kan je verzekeren dat het beeld van de GT30 overdag een stuk beter is dan het beeld van de G30. Gisteren de G30 gehad, vandaag de GT30. Nu tevreden! :)

To all: ergeren jullie je ook aan het feit dat de EPG een heel eigen 'programma' is. Je schakelt zeg maar helemaal uit de TV stand. Ik had het vele malen mooier gevonden als je op een klein beeld tv kon blijven kijken (zoals bij bijv. Samsung en de Humax decoders). Gemiste kans, bij Viera Connect kunnen ze het namelijk wel!

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 19-04-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

toolkist schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:54:
[...]

De leverdatum van de VT50 weet ik niet, die heb ik niet gevraagd aangezien die meer kost is dan ik uit wil geven. Een lokale dealer (in Oss) heeft net nog contact gehad met Panasonic en kreeg ook eind mei te horen voor de 50GT50, lijkt er dus op dat er nu her en der enkele gt50's uitgeleverd zijn en de 2e batch eind mei volgt.

[edit]Werd net nog even teruggbeld door de dealer over de levertijd van de 50ST50, schijnbaar gaat Panasonic die ook pas weer uitleveren vanaf de 3e week van mei.
Eind mei? Dat duurt nog even :(

Wel vreemd, want bij een flink aantal webshops is het vandaag besteld, morgen in huis?
Zijn dit lokkertjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
sjaak88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:41:
[...]

Dat laatste inderdaad, als ik bijvoorbeeld wow speel en naar de lucht kijk, zie je van die rare banden, moeilijk uit te leggen. Maar tijdens een film of serie kijken is het mij nog nooit opgevallen gelukkig.
En tijdens voetbal kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
http://www.avforums.com/f...every-brand-affected.html

En hier komt er toch weer naar voren dat ieder Plasma het wel heeft, ene wat meer dan de ander.
Ook al is dit 4 jaar geleden weet ik zeker dat het nu nog speelt.
Blijkt het echt een fault te zijn tegenwoordig, dan moet ik ook maar eens contact met Panasonic opnemen om er misschien vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Voetbal op mijn tv :X
Ja met aankomende EK misschien ;)

Nee ik wil vanavond wel even een 1080p youtube filmpje opzetten om het even te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
sjaak88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:48:
http://www.avforums.com/f...every-brand-affected.html

En hier komt er toch weer naar voren dat ieder Plasma het wel heeft, ene wat meer dan de ander.
Ook al is dit 4 jaar geleden weet ik zeker dat het nu nog speelt.
Blijkt het echt een fault te zijn tegenwoordig, dan moet ik ook maar eens contact met Panasonic opnemen om er misschien vanaf te komen.
Tsja, hier uit datzelfde stuk : In general plasma beats LCD in terms of screen uniformity, as uniformity issues are inherent to LCD technology. On a plasma you have a greater chance of being able to return or replace the TV under warranty due to any uniformity issues, as these are not considered normal for plasma technology.

Ik heb er inmiddels een hele studie van gemaakt ;)

Zou het dus zeker proberen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
kadoendra schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:51:
[...]

Tsja, hier uit datzelfde stuk : In general plasma beats LCD in terms of screen uniformity, as uniformity issues are inherent to LCD technology. On a plasma you have a greater chance of being able to return or replace the TV under warranty due to any uniformity issues, as these are not considered normal for plasma technology.

Ik heb er inmiddels een hele studie van gemaakt ;)

Zou het dus zeker proberen als ik jou was.
Ik moet echt stoppen met hier te komen ;) Er blijven maar problemen bij komen :X
Eerst de greenblob en nu dit probleem dat dus blijkbaar eigenlijk niet hoort.
Misschien toch maar iets meer uitgeven en voor de ST50 gaan en dan hopen dat deze niet zo ontiegelijk veel problemen heeft als de 30 serie |:(

Edit:
Wat mij trouwens wel erg opviel, wat ik niet met mijn vorige panasonic plasma had, is dat mijn ST30 gewoon last van kijkhoek heeft 0o
Juist het pronkstuk van Plasma techniek |:(
Sta ik op, dan zie ik het beeld gewoon donkerder worden, gelukkig zit ik er nog altijd recht voor maar toch raar =/

[ Voor 15% gewijzigd door sjaak88 op 19-04-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
sjaak88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:59:
[...]

Ik moet echt stoppen met hier te komen ;) Er blijven maar problemen bij komen :X
Eerst de greenblob en nu dit probleem dat dus blijkbaar eigenlijk niet hoort.
Misschien toch maar iets meer uitgeven en voor de ST50 gaan en dan hopen dat deze niet zo ontiegelijk veel problemen heeft als de 30 serie |:(

Edit:
Wat mij trouwens wel erg opviel, wat ik niet met mijn vorige panasonic plasma had, is dat mijn ST30 gewoon last van kijkhoek heeft 0o
Juist het pronkstuk van Plasma techniek |:(
Sta ik op, dan zie ik het beeld gewoon donkerder worden, gelukkig zit ik er nog altijd recht voor maar toch raar =/
heb je misschien stiekem niet toch een led, verkleed als plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
kadoendra schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:16:
[...]

heb je misschien stiekem niet toch een led, verkleed als plasma?
Haha, nee gelukkig niet.
Dat met de kijkhoek blijkt alleen in de 30 serie te zitten, waarom weet ik niet maar ik las dat de 50 serie dit niet meer heeft hier op de tweakers review.

Wat bij mij altijd opviel bij een Lcd/led is dat als je het een goede input geeft het beeld gewoon goed kan zijn.
Maar kijk je voor de gein even een 480p film of serie oid, dat ziet er gewoon niet uit op een lcd/led vergeleken met een plasma.
Nee een Led gaat het echt nooit meer voor mij worden, prijzen zijn ook vele male hoger wil een oke model hebben in dezelfde grote als een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
To all: ergeren jullie je ook aan het feit dat de EPG een heel eigen 'programma' is. Je schakelt zeg maar helemaal uit de TV stand. Ik had het vele malen mooier gevonden als je op een klein beeld tv kon blijven kijken (zoals bij bijv. Samsung en de Humax decoders). Gemiste kans, bij Viera Connect kunnen ze het namelijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
LuPo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:44:
[...]
Ik kan je verzekeren dat het beeld van de GT30 overdag een stuk beter is dan het beeld van de G30. Gisteren de G30 gehad, vandaag de GT30. Nu tevreden! :)
Goed om te horen. Wij kwamen van een 40 inch HD ready lcd scherm, dus voor ons ging er zo ie zo een wereld open. Nu alleen nog een keertje kijken naar 3D brillen, maar dan moet ik ook meteen investeren in een 1.4 hdmi kabel om echt het maximale uit het beeld te krijgen.

[ Voor 1% gewijzigd door Miss_80 op 19-04-2012 20:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tweety1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:47:
[...]

maar dan moet ik ook meteen investeren in een 1.4 hdmi kabel om echt het maximale uit het beeld te krijgen.
Mag ik vragen waarom je denkt dat een 1.4 kabel nodig is "om echt het maximale uit het beeld te krijgen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
sjaak88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:20:
[...]

Haha, nee gelukkig niet.
Dat met de kijkhoek blijkt alleen in de 30 serie te zitten, waarom weet ik niet maar ik las dat de 50 serie dit niet meer heeft hier op de tweakers review.

Wat bij mij altijd opviel bij een Lcd/led is dat als je het een goede input geeft het beeld gewoon goed kan zijn.
Maar kijk je voor de gein even een 480p film of serie oid, dat ziet er gewoon niet uit op een lcd/led vergeleken met een plasma.
Nee een Led gaat het echt nooit meer voor mij worden, prijzen zijn ook vele male hoger wil een oke model hebben in dezelfde grote als een plasma.
ja het beeld wordt bij de 50 niet donkerder als je van zij kijkt maar van boven wel hoor, dat komt door de louvres in het filter. Maar is absoluut een non issue want je kijkt nooit van bovenaf tv en verschil is niet zo dramatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij de Saturn in Utrecht geweest. Zij hebben de ST50 en de GT50 al. Mooie toestellen. Heel erg is dat alle 30 serie toestellen in de winkel in minder of meerdere mate last hadden van groene vlekken. De 50 inch GT50 stond naast een VT30. Uiterlijk een heel verschil de GT is een heel stuk kleiner dan de VT30. Witter bij de GT50 is witter dan de VT30, maar kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen, maar het viel wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Donstil schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:00:
[...]

Mag ik vragen waarom je denkt dat een 1.4 kabel nodig is "om echt het maximale uit het beeld te krijgen"
Dat baseer ik op informatie die ik van een collega kreeg Die is er meer mee bezig dan ik. Niet echt objectief, I know, maar heb zelf niet meer kennis om het te weerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
sjaak88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:44:
[...]

Is dit niet een bekende kwaal van Plasma? Banding hoort er gewoon bij, naja of het hoort of niet maakt in dit geval niet uit, ieder plasma heeft het wel van panasonic.
Begrijpelijk dat je dan geen ander toestel krijgt.
Niets hoort er gewoon bij ;)
Zou me wat moois worden zeg. Voorbeeldje: je koopt een nieuwe wagen bij de dealer die af fabriek gelijk een grote roestplek heeft op de kofferklep. Auto wordt gechecked onder garantie en de conclusie is, auto is niet beter of slechter dan eenzelfde wagen... Daar ga je dan toch ook niet mee akkoord, dus waarom wel met een TV?

Overigens hoort het ook zeker niet bij plasma. Mijn ouders hebben al aardig wat jaren een Panasonic 42pv70 staan. 0,0 banding of andere issues, alleen een beetje inbranding maar dat komt omdat ze 99% Nederland 1 kijken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tweety1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:11:
[...]

Dat baseer ik op informatie die ik van een collega kreeg Die is er meer mee bezig dan ik. Niet echt objectief, I know, maar heb zelf niet meer kennis om het te weerleggen.
Niet nodig hoor, HDMI 1.3 is prima voor Prachtig beeld.
1.4 voegt alleen 2k/4k, ARC en een Ethernetkanaal toe. Volgens sommige is HDMI 1.4 nodig voor 3d maar dit bleek toen de eerste 3d tv's kwamen niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:58:
Net bij de Saturn in Utrecht geweest. Zij hebben de ST50 en de GT50 al. Mooie toestellen. Heel erg is dat alle 30 serie toestellen in de winkel in minder of meerdere mate last hadden van groene vlekken. De 50 inch GT50 stond naast een VT30. Uiterlijk een heel verschil de GT is een heel stuk kleiner dan de VT30. Witter bij de GT50 is witter dan de VT30, maar kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen, maar het viel wel op.
Nice ook maar eens kijken van het weekend. Weet je toevallig ook wat de prijs van de GT50 daar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heisenbug schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:51:
[...]

Nice ook maar eens kijken van het weekend. Weet je toevallig ook wat de prijs van de GT50 daar was?
1599 voor de P50GT50, stond naast de P50VT30 voor 1249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]

+1 ze zenden mischien geen light uit bij zwart maar overdag is dat wel goed te zien
Het zou zo maar kunnen zijn dat lcd dan betere zwartwaarde als kleur geeft. Luminantie is vaak wel hoger.Ik heb er een foto van met direct zonlicht. Die zal ik later hier postten.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij tot op heden niet gelukt om via USB een MKV af te spelen met ondertiteling. De MKV's werken prima, maar krijg de ondertiteling niet aan de praat. Is dit iemand wél gelukt, zo ja op welke manier?

Ik heb overigens een 42S30 :) Mochten jullie hier software voor gebruiken hoop ik dat er ook een variant is voor mijn mac'je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Bever! schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:42:
[...]

ja het beeld wordt bij de 50 niet donkerder als je van zij kijkt maar van boven wel hoor, dat komt door de louvres in het filter. Maar is absoluut een non issue want je kijkt nooit van bovenaf tv en verschil is niet zo dramatisch
Ik heb het even getest en je hebt gelijk =)
Het viel mij altijd op als ik opsta namelijk.
Toch geeft tweakers aan dat dit euvel bij de 30 serie was en niet meer in de 50 serie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
De ST30 is vandaag terug van "reperatie". Aan het vertical banding probleem is niets gedaan omdat volgens de technicus het probleem niet erg genoeg is...

Heeft het volgens jullie nut om dit direct met Panasonic op te nemen? Want ik heb dus echt geen behoefte aan een tv met een donkere verticale streep over het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:28:
De ST30 is vandaag terug van "reperatie". Aan het vertical banding probleem is niets gedaan omdat volgens de technicus het probleem niet erg genoeg is...

Heeft het volgens jullie nut om dit direct met Panasonic op te nemen? Want ik heb dus echt geen behoefte aan een tv met een donkere verticale streep over het beeld.
Ik zou het altijd proberen als ik jou was. Je koopt een product om van te genieten, niet om je aan te ergeren.
En de technicus zij dat het probleem niet erg genoeg is, nou daarmee geeft hij dus wel toe dat er een probleem is.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Spurlie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:28:

Waar is de tv nu geweest dan? Als je nu contact wilt opnemen met Panasonic ga immer voor het gemak even vanuit dat je hem door een derde partij hebt laten nakijken.

Pagina: 1 ... 14 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.