Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het inspelen? Vind het beeld op deze st50 slechter dan de g30 tot nu toe. Nog iets, ik merk een lichte zwarte rand om het beeld heen aan de zijkanten, dat net voor de grote zwarte rand zit? Hoe kan dit, de g30 had dit niet? Is er iets mis met deze tv of heeft het te maken met de decoder van UPC.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
MazeWing schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:17:
[...]

Laten we hopen dat je het voor het weekend dan terug hebt zodat je iets nieuws kan bestellen. Ik krijg vrijdag als het goed is de 55wl863 binnen en zal dan ook even aan je laten weten hoe ik 'm vind, aangezien ik ook van de vt30 af kom. ;)
Kijk dat is echt nuttig :) het gaat mij ook vooral erom hoe.consolegaming erop.is. Waar had je hem besteld, redcoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb hier wat over gelezen in een review of forum bericht.. Morgen doe ik een poging het bericht en de uitleg te achterhalen.
Ik heb het hier gevonden:

http://www.avforums.com/r...TV-Review_282/Review.html

Waar het mij nu om gaat is hoe dit zich vertaalt naar de tv kwaliteit als ik kijk via KPN itv.
Wat ik uit de tekst op kan maken komt het vooral voor tijdens zogenaamde "panning shots" en bij sportuitzendingen. Alvast bedankt.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

devilsnight schreef op donderdag 12 april 2012 @ 01:29:
[...]

Kijk dat is echt nuttig :) het gaat mij ook vooral erom hoe.consolegaming erop.is. Waar had je hem besteld, redcoon?
Ik zal meteen even testen hoe SSX op de tv speelt. Verder had ik de tv eerst bij t-online shop besteld, echter schoof daar de levertijd steeds op. Toen maar bij Redcoon besteld.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:07:
Hoelang duurt het inspelen? Vind het beeld op deze st50 slechter dan de g30 tot nu toe. Nog iets, ik merk een lichte zwarte rand om het beeld heen aan de zijkanten, dat net voor de grote zwarte rand zit? Hoe kan dit, de g30 had dit niet? Is er iets mis met deze tv of heeft het te maken met de decoder van UPC.
Die zwarte rand kan of zijn dat het beeldmateriaal niet beeldvullend is, maar het kan ook de zwarte rand van het scherm zijn wat neit gebruikt wordt. Mijn vt30 heeft ook 2 m ongebruikt scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:10:
Vraagje: wanneer een winkel gisteren een geldbedrag heeft overgemaakt naar.mij, hoort het dan in de meeste gevallen morgen uiterlijk vrijdag erop te staan? Ik heb geen idee bij welke bank de winkel en een tijdje geleden duurde het altijd een paar dagen van de Postbank.naar ABN amro bijvoorbeeld. Ik zit bij ABN amro. Ik vraag dit omdat mijn stiefvader erop hamert bij.mij dat ik de winkel.wederom moet bellen als er morgen nog.geen geld.opstaat. Want zegt je..als het er morgen niet is, is het er vrijdag ook niet. Dus dat vroeg ik.me af...kan het gerust pas zaterdag of.anders.volgende.zijn.dat het binnenkomt? Heb hier.niet zo'n ervaring mee.
Advies: Bel vandaag of het al overgemaakt is. Zo niet, dan zou hij het (in theorie) nog voor het weekend kunnen fixxen. Als je morgen belt en het blijkt niet overgemaakt te zijn, dan krijg je geheid te horen dat het dezelfde dag niet meer gaat lukken en het volgende week overgemaakt gaat worden. Ben je waarschijnlijk weer een hele week verder voor je je geld hebt. Zaterdags gebeuren er sowieso geen bijschrijvingen overigens.
Ik zou ook geen enkele smoes accepteren dat het om wat voor reden dan ook nog niet gedaan is, de enige reden die daarachter zit is het tijdrekken / het geen prioriteit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik denk dat k nu weet wat ik ga doen. Ik laat mijn VT50 order staan voor in de woonkamer. Ik zoek nog een slaapkamer tv, dus een 50" st50 is wel te betalen voor op de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ah wat een opluchting toen ik net mijn internet rekening checkte, het geld staat er op!!!!! Ect heel erg blij dat ik dit nu achter mij kan laten. En dan morgen denk ik met de console in hand een paar tvs uitproberen in winkels.

En MazeWing, SSX is idd.een hele goede om te testen.,snelle gameplay en bewegingen. Erg cool en gunstig.dat jij ook van een VT30 komt.

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 12-04-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb trouwens al de webshop's uit de Pricewatch gemaild over de advies prijs.
Er was bij bijna alle webshop's wel wat aan de prijs te doen.

Misschien handig om te weten voor een mede tweaker.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 15-04-2012 21:18 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ik heb 2 weken geleden een nieuwe P50GT30 gekregen en wederom groenen vlekken en dit maal nog veel erger. Mijn leverancier gemaild met wat foto's en internet links van fora waar dit besproken werd. Werd spoedig teruggebeld en de TV wordt wederom omgeruild maar dit keer voor de P50GT50!!!! Het kan nog wel een paar weken duren voordat deze geleverd wordt maar ik hoop dat ik het dan ook achter mij kan laten. Hulde voor mijn leverancier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Weet je zeker dat je niet naar de achterkant van de TV aan het kijken ben?

Gekalibreerd op True Cinema (zowel 2D als 3D) maakt mijn ST50 gehakt van mijn VT20 gekalibreerd op Professional 1 en mijn vorige GT30 op THX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Buck Naked schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:15:
Gekalibreerd op True Cinema (zowel 2D als 3D) maakt mijn ST50 gehakt van mijn VT20 gekalibreerd op Professional 1 en mijn vorige GT30 op THX.
Hoe 'zwart' is het scherm in een donkere kamer? Is dat duidelijk beter dan een VT20? Dat is een van de punten van mijn G20 waar ik nooit (volledig) tevreden over ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Ultra schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:17:
[...]

Hoe 'zwart' is het scherm in een donkere kamer? Is dat duidelijk beter dan een VT20? Dat is een van de punten van mijn G20 waar ik nooit (volledig) tevreden over ben geweest.
Dat ligt aan de content op beeld. Als je een 8x8 of 16x16 ANSI patroon (vergelijkbaar met echte content) dan is de ST50-VT50 stukken zwarter dan de VT20. Dit merk je voornamelijk in de zwart balken bij 2.35/2.40:1 content. Op een volledig zwart patroon van 0 IRE is de VT20 even zwart als de ST50-VT50. Dit komt omdat de TV's dezelfde piek zwartwaarde heeft van 0,008-0,009cd/m2. De zwartwaarde op bij een ANSI patroon is stukken lager van 0,044cd/m2 naar 0,011-0,012cd/m2. Een ander voordeel van de ST-50-VT50 is dat zwart kleurloos is terwijl het zwart op de VT20 een lichte paars/blauwe tint heeft. Ik vind persoonlijk mijn ST50 stukken beter dan mijn VT20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Buck Naked schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:29:
[...]

Dat ligt aan de content op beeld. Als je een 8x8 of 16x16 ANSI patroon (vergelijkbaar met echte content) dan is de ST50-VT50 stukken zwarter dan de VT20. Dit merk je voornamelijk in de zwart balken bij 2.35/2.40:1 content. Op een volledig zwart patroon van 0 IRE is de VT20 even zwart als de ST50-VT50. Dit komt omdat de TV's dezelfde piek zwartwaarde heeft van 0,008-0,009cd/m2. De zwartwaarde op bij een ANSI patroon is stukken lager van 0,044cd/m2 naar 0,011-0,012cd/m2. Een ander voordeel van de ST-50-VT50 is dat zwart kleurloos is terwijl het zwart op de VT20 een lichte paars/blauwe tint heeft. Ik vind persoonlijk mijn ST50 stukken beter dan mijn VT20.
Verdorie! Ik was eigenlijk van plan te wachten op de eerste enigszins betaalbare OLED, maar nu gaat het toch weer kriebelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Ultra schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:34:
[...]

Verdorie! Ik was eigenlijk van plan te wachten op de eerste enigszins betaalbare OLED, maar nu gaat het toch weer kriebelen ;)
Ja daar zat ik ook op te wachten maar een betaalbare OLED zien voor 2013 zeker nog niet. In 2013 gaat OLED namelijk in massa productie. De vraag is dan nog maar of je voor 2000 euro een 46" OLED kan kopen. Ik ben bang dat OLED pas echt betaalbaar wordt vanaf 2014 of misschien zelfs 2015. Als ik naar mijn Samsung Galaxy S2 kijk qua zwartwaarde dan is mijn Plasma ronduit zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Adlermann schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:06:
Hmm ik denk dat k nu weet wat ik ga doen. Ik laat mijn VT50 order staan voor in de woonkamer. Ik zoek nog een slaapkamer tv, dus een 50" st50 is wel te betalen voor op de slaapkamer :)
Waarom niet 1 voor in de badkamer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 08:34
Beste Tweakers,

ik ben sinds kort in het bezit van de 50VT30. Heb het beeld nu in THX-mode staan en ben er erg tevreden mee. Gisteren heb ik de blu-ray bekeken van X-Men: First Class. Erg mooi beeld, alleen in een paar scenes begint het beeld de stotteren en blokjes te vertonen. Dit waren steeds scenes waarbij het beeld (camera) van links naar rechts door de kamer heen beweegt. Weet iemand of dit hoort bij de VT30 of dat het echt een defect is? Als ik de optie 24p Smooth Film op maximum zet, wordt het allemaal wat beter, maar ik zet liever geen "beeldverbeteraars" aan, omdat dat vaak weer iets op een andere manier benadeeld.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
korenjw schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:28:
Beste Tweakers,

ik ben sinds kort in het bezit van de 50VT30. Heb het beeld nu in THX-mode staan en ben er erg tevreden mee. Gisteren heb ik de blu-ray bekeken van X-Men: First Class. Erg mooi beeld, alleen in een paar scenes begint het beeld de stotteren en blokjes te vertonen. Dit waren steeds scenes waarbij het beeld (camera) van links naar rechts door de kamer heen beweegt. Weet iemand of dit hoort bij de VT30 of dat het echt een defect is? Als ik de optie 24p Smooth Film op maximum zet, wordt het allemaal wat beter, maar ik zet liever geen "beeldverbeteraars" aan, omdat dat vaak weer iets op een andere manier benadeeld.

Bedankt!
Dat hoort niet zo, op mijn VT30 heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste Tweakers,

Bedankt!
Hoeft natuurlijk niet direct aan je tv te liggen, kan bv ook de bron zijn. Of de speler waar de blu-ray in zit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog steeds of ik geen foutieve st50 heb ontvangen. Ik stoor me namelijk vreselijk aan de zwarte lijntje aan de zijkant. Het zijn namelijk niet de gewone zwarte strepen die je bij een tv ziet, maar deze zit er net voor. Hierdoor heb je een lijn door het beeld lopen. Tijdens het kijken van hdzenders heb ik hier geen last van. Echter enkel bij sd. Dit had ik namelijk nooit gehad met de g30. Iemand die mij van advies kan voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leverancier of Panasonic bellen/mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-08-2021

kwd

Maak er ook een foto van anders en plaats hem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:03:
Ik twijfel nog steeds of ik geen foutieve st50 heb ontvangen. Ik stoor me namelijk vreselijk aan de zwarte lijntje aan de zijkant. Het zijn namelijk niet de gewone zwarte strepen die je bij een tv ziet, maar deze zit er net voor. Hierdoor heb je een lijn door het beeld lopen. Tijdens het kijken van hdzenders heb ik hier geen last van. Echter enkel bij sd. Dit had ik namelijk nooit gehad met de g30. Iemand die mij van advies kan voorzien?
Probeer eens 16:9 overscan aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:22:
Maak er ook een foto van anders en plaats hem hier?
Zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invincible30 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:29:
[...]

Probeer eens 16:9 overscan aan of uit te zetten.
Met overscan aan geen last van, echter wanneer ik het uitschakel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:31:
[...]

Met overscan aan geen last van, echter wanneer ik uitschakel wel.
Dit heb ik ook gehad met mijn vorige tv.
Aan de linkerkant was de zwarte rand wat breder dan aan de rechterkant. Dit komt doordat het paneel er waarchijnlijk niet helemaal recht is ingezet met de productie.

Stoorde me er in het begin ook aan, maar na een tijdje valt het niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:03:
Dit is echt een probleem met SD kijken. Dit had ik ook, zowel met mijn VT30 als met mijn C7700 van Samsung. Kijk eens of je een USB stick met daarin een plaatje met resoluti 1920x1080 kunt afspelen. Geeft ie dat goed weer, dan is er echt niets mis met je scherm!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Photo11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd452/Achillaes/Photo1.jpg

Enkel en alleen aan de rechterkant te zien.
MazeWing schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:55:
[...]

Dit is echt een probleem met SD kijken. Dit had ik ook, zowel met mijn VT30 als met mijn C7700 van Samsung. Kijk eens of je een USB stick met daarin een plaatje met resoluti 1920x1080 kunt afspelen. Geeft ie dat goed weer, dan is er echt niets mis met je scherm!
Tijdens het kijken van hd films, of hd zenders geen last van enkel sd. Het vreemde is dat dit ook nog eens afhangt van de zender dat erop staat. RTL zenders geen last van, wel ned 1,2,3. Ik vind het vreemd dat de g30 in 42 inch hier geen last van had.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Is volgens mij een bug in de software als het alleen met SD materiaal gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:00:
Is volgens mij een bug in de software als het alleen met SD materiaal gebeurd.
Zou het omruilen helpen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Dat ziet er niet goed uit. Iets heel anders dan ik dacht dat je bedoelde.
Ik zou hem gelijk omruilen voor een andere als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik snap het even niet? Je hebt deze ST50 tv sinds 22 maart.

Nu, na 3 weken loftrompet, heb je opeens problemen met SD content, 'het beeld op deze ST50 is minder dan de G30'.

Dit terwijl je onlangs in dit topic postte:
Ik ben trouwens super tevreden met de ST50, nog nooit dergelijke beeldkwaliteit gezien. Indrukwekkend gewoon, zelfs op de normale zenders.
Wat is er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:08:
[...]

Ik snap het even niet? Je hebt deze ST50 tv sinds 22 maart.

Nu, na 3 weken loftrompet, heb je opeens problemen met SD content, 'het beeld op deze ST50 is minder dan de G30'.

Dit terwijl je onlangs in dit topic postte:

[...]

Wat is er gebeurd?
Dit is een tweede st50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Aangezien ik nu 1300 euro als creditnota heb staan en niet al teveel extra wil uitgeven (eigenlijk niets) zit ik met (nog) een dillema
Ga ik voor panasonic (50 inch) dan is een ST50 net te doen. Een GT50 wordt als snel 1600 euro.

Voor 1300 euro kan ik in plaats van een Panasonic ook een Samsung D8000 plasma kopen.
Ik weet dat het 't verkeerde topic is maar is dat nu een goed alternatief? Of zijn er absoluut nadelen om een Samsung te kopen.
(overigens vind ik de VT30 geen alternatief meer... teveel gezeur mee gehad en gezien)

Ik heb overigens genoeg van het wachten en kijken naar een 50cm CRT-tje :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

LaFleche schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:17:
Aangezien ik nu 1300 euro als creditnota heb staan en niet al teveel extra wil uitgeven (eigenlijk niets) zit ik met (nog) een dillema
Ga ik voor panasonic (50 inch) dan is een ST50 net te doen. Een GT50 wordt als snel 1600 euro.

Voor 1300 euro kan ik in plaats van een Panasonic ook een Samsung D8000 plasma kopen.
Ik weet dat het 't verkeerde topic is maar is dat nu een goed alternatief? Of zijn er absoluut nadelen om een Samsung te kopen.
(overigens vind ik de VT30 geen alternatief meer... teveel gezeur mee gehad en gezien)

Ik heb overigens genoeg van het wachten en kijken naar een 50cm CRT-tje :-(
Zou ik niet doen als ik jou was.
De samsungs van 2011 hebben erg veel last van brightness pops.
Dit zie ik heel duidelijk op de plasma van mijn zus.
Vooral met voetbal en met lichtdonkere scenes veranderd de helderheid regelmatig voor een splitseconde.

Ik zou voor de st50 gaan. Als die niet bevalt kan je altijd nog omruilen toch?

Ik wil wel ruilen hoor met jouw 50 cm crt.
Dan krijg je mijn 40 cm lcd! ;) :P

[ Voor 3% gewijzigd door invincible30 op 12-04-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Beste Tweakers,

Bedankt!
Ik vermoed dat je IFC nog aan hebt staan. De 24p smooth film instelling is niet per sé een beeldverbeteraar die slecht is. Als je deze uit zet dan is het beeld om te huilen. De standen zijn respectievelijk 24/48/96Hz waarbij de laatste veruit de beste optie is. Toch had panasonic er beter aan gedaan een verdrievoudiging te gebruiken net als Pioneer, dit werkt gewoon natuurlijker. Kijk eerst maar eens of Intelligent Frame Creation op MAX staat en zet deze uit of op minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Buck Naked schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:21:
Ja daar zat ik ook op te wachten maar een betaalbare OLED zien voor 2013 zeker nog niet. In 2013 gaat OLED namelijk in massa productie. De vraag is dan nog maar of je voor 2000 euro een 46" OLED kan kopen. Ik ben bang dat OLED pas echt betaalbaar wordt vanaf 2014 of misschien zelfs 2015. Als ik naar mijn Samsung Galaxy S2 kijk qua zwartwaarde dan is mijn Plasma ronduit zielig.
Jij bent zeker ook actief op hdtvtest.co.uk, nietwaar? ;) Jij kan mij vraag dan denk ik wel beantwoorden omdat je de ST50 al hebt. Hoe zit het met die nummers bij picture settings? De UK ST50 heeft alleen de balken als indicatie zoals je op deze foto kunt zien (stom). Maar het schijnt dat de EU versie wel de nummers heeft. Ik vind dat wel zo prettig.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP42ST50/picture1.jpg

Bijna iedereen die ik hoor over de ST50 is vol lof over de zwartwaarden (en ook David Mackenzie). Maar het stelt dus weinig voor vergeleken met die van de Galaxy S2, zelfs zielig? Ik heb een PS Vita en die heeft een OLED scherm van 5". Echt ongekende blacks. Je hebt me nu best aan 't twijfelen gebracht, ik weet niet of ik de ST50 nog wel moet kopen, ik ben bang dat ik teleurgesteld wordt omdat ik te veel verwacht van de zwartwaarden van de ST50 en die automatisch gaat vergelijken met de PS Vita (net als jij doet met de Galaxy S2) Diepe zwartwaarden vind ik echt heel belangrijk (en lage input lag omdat ik een gamer ben, maar dat zit wel snor met de ST50).

Ik zou nu ook wel een 46 of 50" OLED willen hebben, maar zoals je zelf al aangeeft, die worden bij de launch waarschijnlijk absurd duur. Ik zit echt te wachten op een TV met goede kijkhoeken die 0 cd/m2 blacks kan weergeven. Een local dimming LED TV hoef ik niet, ik vind het beeld onrealistisch scherp. Je moet er van houden en de kijkhoek is meestal vreselijk.

[ Voor 29% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 13-04-2012 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
De Ps Vita van mij heeft niet super zwartwaarde's, maar kan wel heel fel. Het lijkt dan heel zwart.

Mijn VT30 heeft vergelijkbare zwartwaarde's, de ST50 nog betere en kan feller. Dus... 's avonds is zwart echt zwart.

[ Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 13-04-2012 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 05:25:
[...]

Jij bent zeker ook actief op hdtvtest.co.uk, nietwaar? ;) Jij kan mij vraag dan denk ik wel beantwoorden omdat je de ST50 al hebt. Hoe zit het met die nummers bij picture settings? De UK ST50 heeft alleen de balken als indicatie zoals je op deze foto kunt zien (stom). Maar het schijnt dat de EU versie wel de nummers heeft. Ik vind dat wel zo prettig.

[afbeelding]

Bijna iedereen die ik hoor over de ST50 is vol lof over de zwartwaarden (en ook David Mackenzie). Maar het stelt dus weinig voor vergeleken met die van de Galaxy S2, zelfs zielig? Ik heb een PS Vita en die heeft een OLED scherm van 5". Echt ongekende blacks. Je hebt me nu best aan 't twijfelen gebracht, ik weet niet of ik de ST50 nog wel moet kopen, ik ben bang dat ik teleurgesteld wordt omdat ik te veel verwacht van de zwartwaarden van de ST50 en die automatisch gaat vergelijken met de PS Vita (net als jij doet met de Galaxy S2) Diepe zwartwaarden vind ik echt heel belangrijk (en lage input lag omdat ik een gamer ben, maar dat zit wel snor met de ST50).

Ik zou nu ook wel een 46 of 50" OLED willen hebben, maar zoals je zelf al aangeeft, die worden bij de launch waarschijnlijk absurd duur. Ik zit echt te wachten op een TV met goede kijkhoeken die 0 cd/m2 blacks kan weergeven. Een local dimming LED TV hoef ik niet, ik vind het beeld onrealistisch scherp. Je moet er van houden en de kijkhoek is meestal vreselijk.
Je weet toch. ;) Het Nederlandse (Europese model) heeft gewoon numerieke waarden i.p.v. die shite bij de Britse modellen. Zwart op ieder willekeurig OLED scherm is veel beter dan op een LCD of Plasma paneel. LCD kan niet dimmen op pixel niveau omdat het met een backlight werkt en Plasma kan wel per pixel dimmen maar kan de pixels niet uitzetten wat resulteert in minimale light output. Een OLED daarentegen kan per pixel dimmen en kan een pixel helemaal uitzetten wat betekent een light output die nihil is. Sommige OLED schermen schelen een beetje. Zo heeft de Galaxy S2 het beste OLED scherm terwijl de PSVita een stuk slechter scherm heeft. Begrijp me niet verkeerd de PSVita is alsnog prachtig maar in een volledig donkere kamer is een zwart scherm helemaal zwart en bij de PSVita is sprake van een lichte glow. In vergelijking met iedere LCD of Plasma is het contrast van de PSVita minimaal 20x hoger. Een ANSI contrast van ongeveer 1.000.000:1 ten op zichten van 49.000-50.000:1 van de Kuro KRP-500M.

Hoewel de zwartwaarden in vergelijking dus een stuk slechter zijn ben ik persoonlijk erg tevreden met de ST50 in 2D. Zwart is gewoon mooi zwart zonder blauwe/paarse of rode tint. Beter ogende zwartwaarden kan je op dit moment niet krijgen behalve op OLED techniek. De TV heeft maar 0,5 of 1 frame inputlag (bij 30fps en 60fps respectievelijk).

Ik ben normaal gesproken echt een behoorlijke zeikerd maar heb niet veel aan te merken op de ST50 behalve een beetje crosstalk en slechte zwartwaarden in 3D. Zeker gezien de lage prijs is de ST50 een echt toppertje. De GT50 en VT50 heeft in mijn opinie geen enkele meerwaarden zeker gezien na kalibratie zowel er geen negatief verschil is.
D-TECH schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:48:
De Ps Vita van mij heeft niet super zwartwaarde's, maar kan wel heel fel. Het lijkt dan heel zwart.

Mijn VT30 heeft vergelijkbare zwartwaarde's, de ST50 nog betere en kan feller. Dus... 's avonds is zwart echt zwart.
Mijn PSVita is echt stukken donkerder dan de ST50 in een donkere kamer.

[ Voor 5% gewijzigd door Buck Naked op 13-04-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Gegroet,

Ik heb momenteel de 42vt30 @home die is aangesloten op imac.
Voor de instelling van het beeld refresh rate kan ik kiezen 24/50/60, wat neem ik het best.

Normaal gezien overweeg ik van een 50vt50 aan te kopen , weet iemand of er al een winkel in belgie is dit deze staan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 05:25:
[...]

[afbeelding]

joh wat maak jij je druk zeg.. ga langs de winkel of koop die tv gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
TimTem schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:56:
Gegroet,

Ik heb momenteel de 42vt30 @home die is aangesloten op imac.
Voor de instelling van het beeld refresh rate kan ik kiezen 24/50/60, wat neem ik het best.

Normaal gezien overweeg ik van een 50vt50 aan te kopen , weet iemand of er al een winkel in belgie is dit deze staan heeft
60Hz want 24Hz is alleen maar interessant bij Bluray en 50Hz daar houden Panasonic Plasma's sowieso niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Bever! schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:03:
[...]

Sja cognitieve dissonantie wil je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Nou dan stuur je hem toch terug binnen 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Buck Naked schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:03:
[...]

50Hz daar houden Panasonic Plasma's sowieso niet van.
Hoewel dat bij de nieuwe modellen dus minder zou moeten zijn volgens deze review:

[We also paid attention to motion clarity with 50hz content, and this is where IFC actually did prove quite worthwhile. Some users complain of double image effects during fast motion with 50hz material, which is presumably due to the fact that 50hz video, to avoid flicker, is output by the plasma panel at 100hz – that is, in each screen update, the frame drawing process is completed twice, before the panel emits black for a fraction of a second. This is present, but we found that engaging the “Min” [Intelligent Frame Creation] setting (which seems to provide a nearly unnoticeable amount of motion interpolation) eliminated the double images. We tried this out with films transferred to PAL TV, and confirmed that choosing “Min” did not introduce the unwanted “soap opera effect”, nor did it introduce any obvious “shredding” motion interpolation artefacts. It did, however, improve clarity in, for example, scrolling video-generated credits at the end of most UK TV shows. Try switching IFC between “Off” and “Min” during these to see the improvement. With 50hz input, the Off, Min and Mid [IFC] settings use a panel refresh rate of 100hz, whereas the “Max” option performs an internal conversion to 60hz, which produces smoother gradations, but brings with some mild “soap opera effect” for PAL films, and motion estimation artefacts. Our recommendation is to use “Min” with 50hz material.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Dus bij 24 hz kan je een schokkerig beeld verkrijgen ?
kadoendra schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:21:
[...]

Hoewel dat bij de nieuwe modellen dus minder zou moeten zijn volgens deze review:

[We also paid attention to motion clarity with 50hz content, and this is where IFC actually did prove quite worthwhile. Some users complain of double image effects during fast motion with 50hz material, which is presumably due to the fact that 50hz video, to avoid flicker, is output by the plasma panel at 100hz – that is, in each screen update, the frame drawing process is completed twice, before the panel emits black for a fraction of a second. This is present, but we found that engaging the “Min” [Intelligent Frame Creation] setting (which seems to provide a nearly unnoticeable amount of motion interpolation) eliminated the double images. We tried this out with films transferred to PAL TV, and confirmed that choosing “Min” did not introduce the unwanted “soap opera effect”, nor did it introduce any obvious “shredding” motion interpolation artefacts. It did, however, improve clarity in, for example, scrolling video-generated credits at the end of most UK TV shows. Try switching IFC between “Off” and “Min” during these to see the improvement. With 50hz input, the Off, Min and Mid [IFC] settings use a panel refresh rate of 100hz, whereas the “Max” option performs an internal conversion to 60hz, which produces smoother gradations, but brings with some mild “soap opera effect” for PAL films, and motion estimation artefacts. Our recommendation is to use “Min” with 50hz material.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
TimTem schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:14:
Dus bij 24 hz kan je een schokkerig beeld verkrijgen ?

[...]
Gewoon 1920x1080p op 60Hz zonder gebruik van IFC en dat heb je het beste signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Buck Naked schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:15:
[...]

Gewoon 1920x1080p op 60Hz zonder gebruik van IFC en dat heb je het beste signaal.
Maar als je bron 50hz is lijkt me dit juist niet ideaal. Wat in die review eigenlijk wordt gezegd is dat de 50hz bug van vorig jaar er nog wel is, maar minder aanwezig en helemaal afwezig als je IFC op min zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
kadoendra schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:18:
[...]

Maar als je bron 50hz is lijkt me dit juist niet ideaal. Wat in die review eigenlijk wordt gezegd is dat de 50hz bug van vorig jaar er nog wel is, maar minder aanwezig en helemaal afwezig als je IFC op min zet.
Een computer kan zowel een 24Hz, 50Hz of 60Hz bron zijn maar als je de keuze heb en het betreft geen videomateriaal (bluray) dan kan je het beste altijd kiezen voor 60Hz. Hoe hoger de frequentie des te rustiger het beeld wat uiteraard belangrijk is bij een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al waar deze nieuwe gt50 op voorraad is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil de vt50 op 50 inch.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV gaat terug meerdere decorders die dezelfde fout aangeven terwijl het op andere tv's goed werkt. Dat wordt dus omruilen en anders een led nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens wat ik gepost heb. UPC geeft ook aan dat het niet aan de upscaling van de decorder kan liggen. In iedergeval niet die zwarte balken die te zien zijn door het beeldscherm. Ik kan dat ook niet geloven aangezien ik over meerdere hd schermen beschik die dit probleem nooit getoond hebben. Zelfs niet een 46 inch hdtv.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:37:
[...]

Kijk eens wat ik gepost heb. UPC geeft ook aan dat het niet aan de upscaling kan liggen. In iedergeval niet die zwarte balken door het beeld heen. Ik kan dat ook niet geloven aangezien ik over meerdere hd schermen beschik die dit probleem niet tonen. Zelfs niet een 46 hdtv van inch.
OH dat, ja zet het niet zo cryptisch er neer.
Maar als je kan vrij snel zien of het aan het panel ligt of iet...als je een 1080p plaatje laat zien en eht beeld is gevuld dan is het panel prima. Als overscan het probleem ook weghaalt dan zit het gewoon in bronmateriaal of hoe de tv daarmee omgaat...Als het ook op de ene zender wel is en de andere niet...dan is het gewoon het bron materiaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:41:
[...]

OH dat, ja zet het niet zo cryptisch er neer.
Maar als je kan vrij snel zien of het aan het panel ligt of iet...als je een 1080p plaatje laat zien en eht beeld is gevuld dan is het panel prima. Als overscan het probleem ook weghaalt dan zit het gewoon in bronmateriaal of hoe de tv daarmee omgaat...Als het ook op de ene zender wel is en de andere niet...dan is het gewoon het bron materiaal..
Elk sd kanaal toont dit probleem aan. In overscan geen problemen omdat je inzoomt. Wil je echter het orginele scherm zien dan blijft het probleem voordoen. En het kan niet aan de bron materiaal liggen wanneer andere tv's dit wel correct kunnen tonen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:42:
[...]

Elk sd kanaal toont dit probleem aan. In overscan geen problemen dus moet het met de verwerking zitten in de tv.
OH in je oude post stond nog dat het probleem niet bij alle zenders was..

Naja, dan is het stuk en ruil je de tv om :)

[edit]

als ik overscan uitzet en naar een sd kanaal toega dan heb ik precies hetzelfde op mijn VT30

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 13-04-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:44:
[...]

OH in je oude post stond nog dat het probleem niet bij alle zenders was..

Naja, dan is het stuk en ruil je de tv om :)

[edit]

als ik overscan uitzet en naar een sd kanaal toega dan heb ik precies hetzelfde op mijn VT30
Soms is het lastig te zien door de felle kleuren. Maar bij alle witte achtergronden blijkt het er toch te zitten. Tenzij het een hdkanaal is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:47:
[...]

Soms is het lastig te zien door de felle kleuren. Maar elk wit achtergrond toont het wel aan. Tenzij het een hdkanaal is.
Ja, ik kijk nu ff op mijn VT30. Maar SD is sowieso niet goed beeldvullend hierop. Er zit gewoon veel troep in hetbeeld aan de zijkanten. Om SD te kijken op tv moet ik echt wel overscan aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Adlermann schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:48:
[...]

Ja, ik kijk nu ff op mijn VT30. Maar SD is sowieso niet goed beeldvullend hierop. Er zit gewoon veel troep in hetbeeld aan de zijkanten. Om SD te kijken op tv moet ik echt wel overscan aanzetten.
Is dat niet standaard dat er veel info in de zijkant zit. En dat overscan aan moet staan bij SD.
HD materiaal is daar veel beter in omdat de hoeken (het beeld) veel beter bekend zijn dan bij oude CRT beeldschermen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:48:
[...]

Troep is wat anders dat een omlijsting door het scherm zien, dit op alle kanalen. Ik ben dit nooit tegengekomen zelfs niet op de g30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:51:
[...]

Troep is wat anders dat een omlijsting door het scherm zien, dit op alle kanalen. Ik ben dit nooit tegengekomen zelfs niet op de g30.
Doet een DVD (is ook SD) het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:53:
[...]

Doet een DVD (is ook SD) het ook?
Nooit gebruik gemaakt van dvd's. Stream het op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:54:
[...]

Nooit gebruik gemaakt van dvd's. Stream het op de tv.
Maar komt het alleen voor (als ik zo naar je verhaal lees) bij televisiedecoders met SD zenders?

Je kan snel kijken of het echt aan de tv ligt door een andere SD bron aan te sluiten..Als die gewoon (zoals een DVD) geen fouten geeft dan ligt het niet aan de aan de TV perse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:56:
[...]

Maar komt het alleen voor (als ik zo naar je verhaal lees) bij televisiedecoders met SD zenders?

Je kan snel kijken of het echt aan de tv ligt door een andere SD bron aan te sluiten..Als die gewoon (zoals een DVD) geen fouten geeft dan ligt het niet aan de aan de TV perse.
Het speelt zich af wanneer er sprake is van een kabel signaal. Aangezien je over het algemeen daarvoor een tv koopt kan ik dat niet accepteren.

Het aparte van dit alles is, enkel en alleen op deze st50. Samsung led en g30 werken goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:58:
[...]

Het speelt zich af wanneer er sprake is van een kabel signaal. Aangezien je over het algemeen daarvoor een tv koopt kan ik dat niet accepteren.

Het aparte van dit alles is, enkel en alleen op deze st50. Samsung led en g30 werken goed.
Vreemd, want als er een probleem met het panel zou zijn dan zou je het ook in HD moeten zien, of SD van een andere bron. En zou het probleem met overscan niet weg zijn...

Heb je de interne decoder al eens geprobeerd? Je kan nederland 1 SD gewoon ontvangen zonder ci+ module. Kun je het daarop ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
SD (kabel) content moet je ook nooit bekijken zonder overscan, daar is het helemaal niet voor gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 13-04-2012 14:05 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:05:
SD (kabel) content moet je ook nooit bekijken zonder overscan, daar is het helemaal niet voor gemaakt.
Volgens mij ook.
Mijn TV hdmi aansluiting heb ik overscan aan staan.
Op mijn HTPC HDMI aansluiting heb ik hem op JUIST staan en via de HTPC overscan op 0 gezet zodat hij netjes beeldvullend word. (dus ook SD content)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van overscan is minder scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Bever! schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:03:
Joh, wat denk jij er luchtig over zeg...1150 euro is nogal een investering en ik ben een erg kritisch persoon. Niet alleen met TV's. En de winkels hier hebben de ST50 nog niet eens op voorraad en als ze dat wel hadden dan is het plaatje wat je daar te zien krijgt niet echt representatief met hoe het er in je eigen kamer eruit komt te zien. Gelukkig zijn er op tweakers vele kritische gebruikers...
D-TECH schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:48:

Ok, beter dat jij het zo ervaart! Veel plezier met je nieuwe TV. :)
Buck Naked schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:49:
Je weet toch. ;) Het Nederlandse (Europese model) heeft gewoon numerieke waarden i.p.v. die shite bij de Britse modellen. Zwart op ieder willekeurig OLED scherm is veel beter dan op een LCD of Plasma paneel. LCD kan niet dimmen op pixel niveau omdat het met een backlight werkt en Plasma kan wel per pixel dimmen maar kan de pixels niet uitzetten wat resulteert in minimale light output. Een OLED daarentegen kan per pixel dimmen en kan een pixel helemaal uitzetten wat betekent een light output die nihil is. Sommige OLED schermen schelen een beetje. Zo heeft de Galaxy S2 het beste OLED scherm terwijl de PSVita een stuk slechter scherm heeft. Begrijp me niet verkeerd de PSVita is alsnog prachtig maar in een volledig donkere kamer is een zwart scherm helemaal zwart en bij de PSVita is sprake van een lichte glow. In vergelijking met iedere LCD of Plasma is het contrast van de PSVita minimaal 20x hoger. Een ANSI contrast van ongeveer 1.000.000:1 ten op zichten van 49.000-50.000:1 van de Kuro KRP-500M.

Hoewel de zwartwaarden in vergelijking dus een stuk slechter zijn ben ik persoonlijk erg tevreden met de ST50 in 2D. Zwart is gewoon mooi zwart zonder blauwe/paarse of rode tint. Beter ogende zwartwaarden kan je op dit moment niet krijgen behalve op OLED techniek. De TV heeft maar 0,5 of 1 frame inputlag (bij 30fps en 60fps respectievelijk).

Ik ben normaal gesproken echt een behoorlijke zeikerd maar heb niet veel aan te merken op de ST50 behalve een beetje crosstalk en slechte zwartwaarden in 3D. Zeker gezien de lage prijs is de ST50 een echt toppertje. De GT50 en VT50 heeft in mijn opinie geen enkele meerwaarden zeker gezien na kalibratie zowel er geen negatief verschil is.
Bedankt voor je verhelderende reactie. Hier heb je wat aan. ;) OLED is echt de toekomst, daar geloof ik ook in. Ik geef je gelijk betreft de PS Vita, in een volledig donkere kamer is er idd wat glow bij een zwart scherm. Maar nog steeds erg knap. En zo zwart heb ik het nog op geen enkele TV gezien. De Galaxy S2 heb ik nog nooit in een donkere ruimte kunnen zien maar ik hoor van meerdere mensen dat deze nog betere zwartwaarden heeft. Maar daarentegen heeft die wel vellere/minder realistische kleuren. Dit had de Galaxy S1 ook al. Dat vindt je mooi of lelijk, heel persoonlijk. Ik denk, wetende wat voor een "mierenneuker" jij bent, dat ik ook wel tevreden zal zijn over de ST50. De low input lag van 16ms is ook nog eens DIKKE VETTE PLUS Tja, gamer hè... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omgeruild. Maar laat de verpakking dit keer dicht. Wellicht dat ik mijn geld terugvraag bij een andere vestiging en me nu ga orrienteren op een andere toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:47:
Omgeruild. Maar laat de verpakking dit keer dicht. Wellicht dat ik mijn geld terugvraag bij een andere vestiging en me nu ga orrienteren op een andere toestel.
Heb al gelezen dat meerdere mensen dit "probleem" hebben.
Ik zou me er niet druk om maken.

Overscan aan en het is weg.

Een betere tv ga je echt niet vinden voor dit geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb sinds vandaag mijn Toshiba 55WL863g binnen. Ik kwam af van een VT30 die ik verkocht heb. Aangezien er meerdere mensen zijn die van een VT30 af komen en niet zeker weten wat ze moeten kopen, geef ik kort even weer wat ik van de tv vind.

Dit zal dan ook mijn enige post zijn over deze tv in dit topic. Mochten er vragen zijn, kan men me altijd een DM sturen. De tv kost €1379 en betreft een 55 inch edge led scherm met 32 local dimming zones.

- Beeld is naar mijn mening stuk rustiger dan Plasma. Ik was namelijk toch 1 van de mensen die flickeringen van plasma ziet. Verder is het fijn dat je nu ook van dichterbij geen dithering ziet, zoals bij plasma
- Kleuren zijn goed en ook constateer ik geen problemen met rood. Natuurlijk kan ik hier pas echt iets over zeggen als het straks donker is, maar het kijken naar dit scherm in daglicht is echt STUKKEN beter dan bij de VT30
- Gamen gaat gewoon goed, mits je gebruik maakt van game mode. Anders heb je toch behoorlijke lag. Met game mode merk ik zelf geen verschil met de VT30. Ik heb getest met Uncharted 3 en Wipeout.
- Scherm heeft iets meer last van reflecties dan de VT30. Dit is vergelijkbaar met de C7700 plasma die ik ooit heb gehad en voor mij niet storend. Zeker gezien het feit dat de helderheid een stuk hoger is.
- Afstandsbediening valt reuze mee. Het is echt niet zo'n gedrocht als dat de reviews je doen geloven. Hij ligt naar mijn mening aardig in de hand en knoppen voelen goed aan
- Menu structuur is super! Veel uitgebreide opties en een betere indeling dan het panasonic (of samsung) menu
- Clouding kan ik nu nog niets over zeggen, echter is er in het midden van het schem aan de boven en onderkant, een iets donkerder beeld. Dit valt eigenlijk alleen op als je een statisch licht scherm hebt. Hoe dit straks is in het donker kan ik nu nog niet zeggen. Ik heb de hele tijd backlight op 80 gehad (minstens 2x zo helder dan de VT30)
- Bewegend beeld is heel mooi en heeft geen last van problemen die af en toe optreden bij de VT30 (false contouring, posterizations, solarization, etc.)
- Motion controls om het beeld vloeiender te maken werken heel goed. Ik heb nog geen tv gezien die het zo natuurlijk over laat komen. Op de smooth stand (hoogste stand) is alles mooi smooth, zonder een soap-opera effect te krijgen. Enkel bij sommige bewegingen, zie je dat het net iets te smooth is zoals je normaal gewend bent. Ik heb 'm nu op standard en dat ziet er net wat mooier uit, zonder ook maar iets van onnatuurlijke bewegingen.
- Design is prachtig en straalt duurzaamheid en luxe uit. De stalen rand is 2.3cm breed en komt mooi tot z'n recht met zo'n groot scherm
- Geen last van rare geluiden zoals buzzing. (Wat ook logisch is aangezien het geen plasma betreft)

Al bij al vind ik het een behoorlijke verbetering ten opzichte van de VT30. Ook het feit dat ik me geen zorgen meer hoef te maken om inbranden en gewoon menu's etc. uren kan laten staan, zonder problemen zenderlogo's in beeld kan hebben is en ook lekker overdag met een mooi beeld kan kijken, is me een misschien iets mindere uniformiteit meer dan waard.

Ik zal deze post nog een keer updaten, als ik de tv ook in een donkere ruimte heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Geloof dat toshiba panasonic lcd's gebruikt.. prima toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Zie hier het bewijs van de zwartwaarde's van de WT50:

(Bovenste tv is de WT50, daar onder de DT50). Foto genomen in compleet verduisterde kamer.

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/foto/wt50dt50.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met exact dezelfde probleem dat ik op mijn st50 constateerde. Kijk naar die grote zwarte vierkant om het scherm heen. Best schokkend. Hier had ik dus last van, maar dan wel enkel in sd. Deze persoon heeft het zelfs in hd!
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/8598/photo12042012184707hdr.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Dat is geen ST50, eerder een GT50!

Hmm… dus ook al andere modellen hebben het nu. Lijkt mij een bug in de firmware.

[ Voor 58% gewijzigd door D-TECH op 13-04-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zeg ik nu; 'iemand met exact dezelfde problemen dat ik op mijn st50 constateerde'. Of te wel er staat nergens beschreven dat het om een st50 gaat. Echter heeft deze gt50 wel dezelfde problemen dat ik ondervond met mijn st50.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Bever! schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:44:
Geloof dat toshiba panasonic lcd's gebruikt.. prima toestellen
De Toshiba gebruikt een nieuw paneel van AU Optronics (uit China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:24:
Iemand met exact dezelfde probleem dat ik op mijn st50 constateerde. Kijk naar die grote zwarte vierkant om het scherm heen. Best schokkend. Hier had ik dus last van, maar dan wel enkel in sd. Deze persoon heeft het zelfs in hd!
[afbeelding]
aparte bug zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit van mijn leven zoiets ergs gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:58:
Nadeel van overscan is minder scherpte.
SD content is sowieso niet haarscherp op een FullHD paneel dus da's geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:42:
Nog nooit van mijn leven zoiets ergs gezien!
;( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

MazeWing schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:04:
Ik heb sinds vandaag mijn Toshiba 55WL863g binnen. Ik kwam af van een VT30 die ik verkocht heb. Aangezien er meerdere mensen zijn die van een VT30 af komen en niet zeker weten wat ze moeten kopen, geef ik kort even weer wat ik van de tv vind.

Dit zal dan ook mijn enige post zijn over deze tv in dit topic. Mochten er vragen zijn, kan men me altijd een DM sturen. De tv kost €1379 en betreft een 55 inch edge led scherm met 32 local dimming zones.

- Beeld is naar mijn mening stuk rustiger dan Plasma. Ik was namelijk toch 1 van de mensen die flickeringen van plasma ziet. Verder is het fijn dat je nu ook van dichterbij geen dithering ziet, zoals bij plasma
- Kleuren zijn goed en ook constateer ik geen problemen met rood. Natuurlijk kan ik hier pas echt iets over zeggen als het straks donker is, maar het kijken naar dit scherm in daglicht is echt STUKKEN beter dan bij de VT30
- Gamen gaat gewoon goed, mits je gebruik maakt van game mode. Anders heb je toch behoorlijke lag. Met game mode merk ik zelf geen verschil met de VT30. Ik heb getest met Uncharted 3 en Wipeout.
- Scherm heeft iets meer last van reflecties dan de VT30. Dit is vergelijkbaar met de C7700 plasma die ik ooit heb gehad en voor mij niet storend. Zeker gezien het feit dat de helderheid een stuk hoger is.
- Afstandsbediening valt reuze mee. Het is echt niet zo'n gedrocht als dat de reviews je doen geloven. Hij ligt naar mijn mening aardig in de hand en knoppen voelen goed aan
- Menu structuur is super! Veel uitgebreide opties en een betere indeling dan het panasonic (of samsung) menu
- Clouding kan ik nu nog niets over zeggen, echter is er in het midden van het schem aan de boven en onderkant, een iets donkerder beeld. Dit valt eigenlijk alleen op als je een statisch licht scherm hebt. Hoe dit straks is in het donker kan ik nu nog niet zeggen. Ik heb de hele tijd backlight op 80 gehad (minstens 2x zo helder dan de VT30)
- Bewegend beeld is heel mooi en heeft geen last van problemen die af en toe optreden bij de VT30 (false contouring, posterizations, solarization, etc.)
- Motion controls om het beeld vloeiender te maken werken heel goed. Ik heb nog geen tv gezien die het zo natuurlijk over laat komen. Op de smooth stand (hoogste stand) is alles mooi smooth, zonder een soap-opera effect te krijgen. Enkel bij sommige bewegingen, zie je dat het net iets te smooth is zoals je normaal gewend bent. Ik heb 'm nu op standard en dat ziet er net wat mooier uit, zonder ook maar iets van onnatuurlijke bewegingen.
- Design is prachtig en straalt duurzaamheid en luxe uit. De stalen rand is 2.3cm breed en komt mooi tot z'n recht met zo'n groot scherm
- Geen last van rare geluiden zoals buzzing. (Wat ook logisch is aangezien het geen plasma betreft)

Al bij al vind ik het een behoorlijke verbetering ten opzichte van de VT30. Ook het feit dat ik me geen zorgen meer hoef te maken om inbranden en gewoon menu's etc. uren kan laten staan, zonder problemen zenderlogo's in beeld kan hebben is en ook lekker overdag met een mooi beeld kan kijken, is me een misschien iets mindere uniformiteit meer dan waard.

Ik zal deze post nog een keer updaten, als ik de tv ook in een donkere ruimte heb gezien.
Er is geen specifieke plasma Buzz, dat is een fabeltje. Er zijn wel toestellen die dit incidenteel hebben.
ook LED hebben last ( eveneens incidenteel) van high pitch sounds, wat zelfs lastiger is dan een buzz.(maar dat zal vast persoonlijk zijn)
Je kamer moet wel helemaal volstaan met toestellen van allerlei merken want ik kom je verhalen overal op tweakers tegen, bij Samsung, panasonic etc .
Veel fantasie of veel geld en tijd over?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SED schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:46:
Er is geen specifieke plasma Buzz, dat is een fabeltje.
Plasma buzz is inherent aan de techniek. Ze maken allemaal geluid. Hoe veel of weinig dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de nieuwe st50 uitgepakt die ik omgeruild had voor die defecte st50. Super blij dat het probleem hiermee opgelost is :D. Helaas wel een krasje op de achterkant van de panel :(. maar dat laat ik maar voor wat het is. Aangezien het beeld goed is.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:05:
Net de nieuwe st50 uitgepakt die ik omgeruild had voor die defecte st50. Super blij dat het probleem hiermee opgelost is :D. Helaas wel een krasje op de achterkant van de panel :(. maar dat laat ik maar voor wat het is. Aangezien het beeld goed is.
Waar heb je die tv vandaan? is nog nergens te verkrijgen lijkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Media Markt Amsterdam Arena voor 770 euro met het tonen van een offerte. Nu is het volgens hun wel uitverkocht. Daarbij gaf de verkoper aan dat het een uitzondering op de regel was dat ik het voor die bedrag meekreeg. De volgende toestellen gaan gewoon weer voor 849 euro verkocht worden.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:15:
Media Markt Amsterdam Arena voor 770 euro na blufpoker gespeeld te hebben :P. Nu is het volgens hun wel uitverkocht.
damn, ik moet wachten totdat de bcc ze binnenkrijgt :(

Dan was de mm er vroeg bij! Doe je goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door invincible30 op 14-04-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invincible30 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:18:
[...]

damn, ik moet wachten totdat de bcc ze binnenkrijgt :(

Dan was de mm er vroeg bij! Doe je goed :)
Ze hadden het als eerste van Nederland. En het mooie hiervan is de uiterst scherpe prijs dat ik het meekreeg. Zelfs voor internet winkels begrippen krijg je het niet voor die bedrag mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is die Viera connect mode super van Panasonic. Speelt bijna alle gedownloade films af. Helaas lukt het me nog niet om subtitles toe te voegen op de st50? iemand die een suggestie heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:05:

[afbeelding]
Die donkere streep die van boven naar beneden loopt vanaf het woord live linksboven. Is dat vertical banding? Of komt dat gewoon door de foto?

Want ik heb problemen met banding op mijn Led tv en heb me laten vertellen dat je daar bij plasma geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:48:
[...]

Die donkere streep die van boven naar beneden loopt vanaf het woord live linksboven. Is dat vertical banding? Of komt dat gewoon door de foto?

Want ik heb problemen met banding op mijn Led tv en heb me laten vertellen dat je daar bij plasma geen last van hebt.
Geen banding, maar reflectie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

SED schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:46:
[...]

Er is geen specifieke plasma Buzz, dat is een fabeltje. Er zijn wel toestellen die dit incidenteel hebben.
ook LED hebben last ( eveneens incidenteel) van high pitch sounds, wat zelfs lastiger is dan een buzz.(maar dat zal vast persoonlijk zijn)
Je kamer moet wel helemaal volstaan met toestellen van allerlei merken want ik kom je verhalen overal op tweakers tegen, bij Samsung, panasonic etc .
Veel fantasie of veel geld en tijd over?
Als je mij berichten had gelezen, dan zou je gelezen hebben dat ik de samsung gecrediteerd heb gekregen en daarvan een vt30 had gekocht. Die beviel me niet goed en heb ik 2 weken geleden verkocht en nu heb ik een toshiba. Dus geen kamer die volstaat met dozen en ook geen fantasie te veel of te veel geld en tijd...

Daarbij maakt zowat elke plasma een buzz geluid bij het tonen van wit. Dit is iets wat bij plasma hoort. Als jij dit een fabeltje vindt, zou je toch echt eens moeten kijken op avforums/avsforum.

Verder ga ik er niet op in, aangezien we al eerder zo'n discussie hebben gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:27:
Overigens is die Viera connect mode super van Panasonic. Speelt bijna alle gedownloade films af. Helaas lukt het me nog niet om subtitles toe te voegen op de st50? iemand die een suggestie heeft.
Je had voor dat geld wat je nu aan die tv hebt uitgegeven ook een jaar lang legaal content kunnen aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:53:
[...]

Je had voor dat geld wat je nu aan die tv hebt uitgegeven ook een jaar lang legaal content kunnen aanschaffen :)
Zonder een tv? Handig.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:49:
[...]

Geen banding, maar reflectie ;).
Gelukkig. Als mijn bandingprobleem niet wordt opgelost mag ik mijn ledtv namelijk ruilen en ik had als ruiling de St50 op het oog. Ik schrok dus even van die foto ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.