Dat is inderdaad inbranden of zware retentie, maar mag ik vragen hoe hoog je het contrast nou heb staan?Shisheido schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:52:
Sinds maart 2013 een 50gt50 aangeschaft. Na een voorzichtige inspeelperiode van 200 uur, heb ik de definitieve instellingen ingevoerd.
Echter sinds een paar dagen vallen mij bij een wit egaal beeld vaag een logo van nos op en rechtsboven een cijfer, tevens zie ik vage beelden van de menuschermen van battlefield 3 op de xbox. Vanmorgen vier uur de schuifbalk laten lopen geen enkele verbetering. Kan ik dit als inbranden beschouwen, omdat retentie vaak snel weggaat?. Heeft het nog zin de tv langer in de schuifbalk modus te zetten, als hij na vier uur geen enkele verbetering laat zien?
Ik vermoed eerder zware retentie. Inbranden is het te kort voor (alhoewel het voor de eind-gebruik een conceptueel verschil isfreaky35 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:59:
[...]
Dat is inderdaad inbranden of zware retentie, maar mag ik vragen hoe hoog je het contrast nou heb staan?
Ik zou proberen met een forced white wash. 100% white full screen plaatje en dat 2 dagen non stop aan laten staan. zonder pauze, zonder tv kijken.
oke bedankt voor de tip!
Alleen 2 dagen aan laten staan lijkt me praktisch niet mogelijk, en dan heb ik nog niet eens over de energiekosten
Alleen 2 dagen aan laten staan lijkt me praktisch niet mogelijk, en dan heb ik nog niet eens over de energiekosten
Een volledig wit scherm zal ongeveer 450 watt zijn? dat is 0,45 kwh * 48 * 25 / 100 = 5,40Shisheido schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:15:
oke bedankt voor de tip!
Maar het praktische aspect kan ik misschien wel aanvaarden
Ik heb de berekening niet gedaan, maar het is inderdaad meer gevoelsmatig. Ik ben erg zuinig op mijn spullen en heb er een hekel aan om zomaar langdurig mijn apparatuur aan te laten staan, Wat ook weer ten koste gaat van de gebruiksduur. Ik ga proberen om een wit scherm te vinden! bedankt!
Een scherm gaat ongeveer 100.000 uur mee. Dus voor slijtage hoef je het niet te laten.Shisheido schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:25:
Ik heb de berekening niet gedaan, maar het is inderdaad meer gevoelsmatig. Ik ben erg zuinig op mijn spullen en heb er een hekel aan om zomaar langdurig mijn apparatuur aan te laten staan, Wat ook weer ten koste gaat van de gebruiksduur. Ik ga proberen om een wit scherm te vinden! bedankt!
Bij jou ongeveer 2000, dus dat haalt het gemiddelde wel iets omlaagAdlermann schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:27:
Een scherm gaat ongeveer 100.000 uur mee. Dus voor slijtage hoef je het niet te laten.
Nickname does not reflect reality
Daarin heb je gelijk vaak eerder problemen met voeding en overige elektronica. Nogmaals gevoelsmatig....
lol, volgens mij heeft geen enkele tv van mij de 2000 uur gehaaldBrad Pitt schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:29:
[...]
Bij jou ongeveer 2000, dus dat haalt het gemiddelde wel iets omlaag
De huidige al gemeld bij CE?Adlermann schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:37:
[...]
lol, volgens mij heeft geen enkele tv van mij de 2000 uur gehaald
Nog niet. Maar wel fotos gemaakt van de blob, foto van de serial. Nu alleen de aankoopbon nog vinden.
Ben in het bezit van een VT60 en zit opeens met het volgende probleem.
De overscan lijkt niet meer goed te staan ook na een reset naar de fabriek instelling krijg ik het scherm niet meer beeldvullend, waardoor ik rondom het beeld een kleine zwarte rand behoud.
Wat heb ik al geprobeerd:
Aspect: op juist gezet en met de zoom geprobeerd het beeld schermvullend te krijgen.
H-resolutie op aan en uit gezet.
V-resolutie op aan en uit gezet.
Fabriek instellingen gezet
De overscan lijkt niet meer goed te staan ook na een reset naar de fabriek instelling krijg ik het scherm niet meer beeldvullend, waardoor ik rondom het beeld een kleine zwarte rand behoud.
Aspect: op juist gezet en met de zoom geprobeerd het beeld schermvullend te krijgen.
Hoe klein is klein? Een mm of 5 rondom is normaal.Moris schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:49:
Ben in het bezit van een VT60 en zit opeens met het volgende probleem.
Rand rondom het beeld is 6 à 7mm.
Deze rand is op mijn andere PZ85 plasma niet te zien?
Kan, maar mijn vt30 had het en mijn beide vt50's ook. En alle andere vt50's die ik heb gezien ook. Volgens mij is dat ruimte voor bv de pixel orbiter. Het scherm is wel gewoon 1080p verder. Alleen fysiek iets groter dan er daadwerkelijk gebruikt wordt.Moris schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:06:
Rand rondom het beeld is 6 à 7mm.
Vreemd
Ben net even gaan kijken naar een plasma PV70, deze heeft ook geen rand rodom het beeld, maar netjes beeldvullend tot aan de rand van het kader.

Ben net even gaan kijken naar een plasma PV70, deze heeft ook geen rand rodom het beeld, maar netjes beeldvullend tot aan de rand van het kader.
ik heb nogal een raar probleem met mijn 50gt60,het scherm drift nogal, het word dan wat lichter qua zwarte achtergrond en de brghtness word dan ook te hoog, waardoor het scherm er te fel uitziet, qua contrast ect. En blijft dan ook een tijd zo.
Iemand anders die dit fenomeen ook heeft gehad?, mijn oude v20 had dit ook, maar heel sporadisch en dan was het de stekker eruit en ging dan ging vanzelf weer weg.Of het trok vanzelf weer weg.
Bij deze tv gaat het weg als ik van mode wissel(custom naar true cinema, andersom) klinkt als een stabiliteitsprobleem van het moederbord, maar ik zit nog in de inspeelfase(onder de 100 uur).
Geen idee wat hier tegen te doen eerlijk gezegd, misschien maar gewoon afwachten, maar ik heb zo mijn twijfels nu over dit scherm.
Iemand anders die dit fenomeen ook heeft gehad?, mijn oude v20 had dit ook, maar heel sporadisch en dan was het de stekker eruit en ging dan ging vanzelf weer weg.Of het trok vanzelf weer weg.
Bij deze tv gaat het weg als ik van mode wissel(custom naar true cinema, andersom) klinkt als een stabiliteitsprobleem van het moederbord, maar ik zit nog in de inspeelfase(onder de 100 uur).
Geen idee wat hier tegen te doen eerlijk gezegd, misschien maar gewoon afwachten, maar ik heb zo mijn twijfels nu over dit scherm.
Brand het wit dan juist niet in?, zo lang een wit scherm lijkt mij niet gezond, wat ik wel eens heb gedaan is het scherm een paar uur lang op ruis (antenne kabel eruit en analoog). en het contrast omhoog.Adlermann schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:06:
[...]
Ik vermoed eerder zware retentie. Inbranden is het te kort voor (alhoewel het voor de eind-gebruik een conceptueel verschil is)
Ik zou proberen met een forced white wash. 100% white full screen plaatje en dat 2 dagen non stop aan laten staan. zonder pauze, zonder tv kijken.
Dat zorgt er ook aardig voor dat retentie word verwijdert, als dat het is in ieder geval
Nee dat brandt absoluut niet in, aangezien alle pixels gewoon op aan staan. Inbranden is oneven slijtage.freaky35 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:33:
[...]
Brand het wit dan juist niet in?, zo lang een wit scherm lijkt mij niet gezond, wat ik wel eens heb gedaan is het scherm een paar uur lang op ruis (antenne kabel eruit en analoog). en het contrast omhoog.
Dat zorgt er ook aardig voor dat retentie word verwijdert, als dat het is in ieder geval
Dit wordt ook gewoon aangeraden in academische papers over inbrandenpreventie over pdp's
ok duidelijk,weer wat geleerd
[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 23-08-2013 20:58 ]
Omgevingsensor uitgezet?freaky35 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:28:
ik heb nogal een raar probleem met mijn 50gt60,het scherm drift nogal, het word dan wat lichter qua zwarte achtergrond en de brghtness word dan ook te hoog, waardoor het scherm er te fel uitziet, qua contrast ect. En blijft dan ook een tijd zo.
Voor de mensen die een "ingebrand" logo van NL1/2 hebben, hoe vaak hebben jullie deze zenders ongeveer opstaan?
Ik zag het laatst ook bij mijn pa, tv is een dik jaar oud (wel een LG plasma). Ik had het nog nooit zelf gezien, heb zelf al jaren een Panasonic plasma die geen enkel last heeft van inbranden hooguit af en toe wat retentie. Maarja, zij kijken echt héél vaak naar die zenders.
Ik zag het laatst ook bij mijn pa, tv is een dik jaar oud (wel een LG plasma). Ik had het nog nooit zelf gezien, heb zelf al jaren een Panasonic plasma die geen enkel last heeft van inbranden hooguit af en toe wat retentie. Maarja, zij kijken echt héél vaak naar die zenders.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De handleiding waarschuwt er voor. Het NL1 logo is gauw funest. Heb al Panasonic gevraagd om de inbouw van een 'blurrer'/'no-logo' feature i.p.v. die onzin die ze nu inbouwen, maar daarna doen ze belachelijk.
Vrijdag komt CE repair voor de green blobs. Eens kijken wat ze ervan zeggen.
Hoe hebben jullie allemaal de HDMI kabels lopen, aangezien deze behoorlijk aan de zijkant zitten. Speciale hoekplugjes gebruikt of gewoon de kabel een flinke bocht laten maken?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Bij mijn 55ST60 kan ik de HDMI kabel een 'normale' hoek laten maken. Hij is dan niet te zien. Volgens mij is een dure kabel met speciale hoekconnectors overbodig. Kan zijn dat dit met andere formaten wellicht anders is...
Don't dream your life, live your dreams!
Volgens mij is de afstand van de zijkant van de tv tot de connectors bij alle maten tv's hetzelfde.SilencerNL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:12:
Kan zijn dat dit met andere formaten wellicht anders is...
Lees: belachelijk dichtbij en een enorme design failure imho
Ben benieuwd en hoor graag je relaas!Adlermann schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:11:
Vrijdag komt CE repair voor de green blobs. Eens kijken wat ze ervan zeggen.
Mijn toegevoegde foto's van het probleem waren weinig overtuigend trouwens
Eigenlijk hoef ik niet eens een nieuwe tv, een nieuw panel kan ik ook prima mee leven
Maar ik zal jullie in de loop houden.
Hebben jullie Panasonic/CE rechtstreeks benaderd om CE repair langs te laten komen of gaat dat middels de garantie ven de leverancier. Ik heb mijn leverancier (4launch) namelijk al gecontact over wat issues die ik zie/denk te zien, maar zij komen gelijk met een terugname procedure terwijl ik de situatie eerst door CE wil laten beoordelen en eventueel wil omruilen...
Bij je leverancier voor de wettelijk garantie. Dan moet je wel hun procedure volgen.TjaBske schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:21:
Hebben jullie Panasonic/CE rechtstreeks benaderd om CE repair langs te laten komen of gaat dat middels de garantie ven de leverancier. Ik heb mijn leverancier (4launch) namelijk al gecontact over wat issues die ik zie/denk te zien, maar zij komen gelijk met een terugname procedure terwijl ik de situatie eerst door CE wil laten beoordelen en eventueel wil omruilen...
Voor de fabrieksgarantie kun je rechtstreeks CE repair benaderen (echter kan dit negatieve invloed hebben op je wettelijke garantie).
Beste deal is dat 4launch voor je ce repair benadert.
Heb een vergelijking gedaan bij een maat van me die een 47" passieve LG 3D-tv heeft en moet zeggen dat de crosstalk beduidend minder is. Maar de "scanlines" zijn wel zichtbaar en op een 65" zal dat misschien nog wel iets meer opvallen.
Ook moet ik nog kalibreren, dus hoop dat daar nog winst in de vorm van crosstalk in zit.
Nu heb ik het vermoeden dat de meesten hier niet zoveel met 3d doen, maar is er emand die hier ervaring mee heeft?
Het probleem speelt eigenlijk alleen bij games en dan vooral bij hoge contrastverschillen. (crosshair in donkere tunnel)
Ook moet ik nog kalibreren, dus hoop dat daar nog winst in de vorm van crosstalk in zit.
Nu heb ik het vermoeden dat de meesten hier niet zoveel met 3d doen, maar is er emand die hier ervaring mee heeft?
Het probleem speelt eigenlijk alleen bij games en dan vooral bij hoge contrastverschillen. (crosshair in donkere tunnel)
Maar kan het ook niet aan de grootte van het scherm liggen? Op mijn p50vt50 zie ik ook geen crosstalk (hoewel ik niet zo veel 3d game, alleen films).MaxHardcore schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:17:
Heb een vergelijking gedaan bij een maat van me die een 47" passieve LG 3D-tv heeft en moet zeggen dat de crosstalk beduidend minder is. Maar de "scanlines" zijn wel zichtbaar en op een 65" zal dat misschien nog wel iets meer opvallen.
crosstalk verschilt volgens mij niet met de omvang van de tv.TjaBske schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:25:
[...]
Maar kan het ook niet aan de grootte van het scherm liggen? Op mijn p50vt50 zie ik ook geen crosstalk (hoewel ik niet zo veel 3d game, alleen films).
Instellingen zorgen wel voor wat crosstalk (iig het kan het erger maken).
Op professional 3d heb ik nauweljks crosstalk op mijn vt50, maar het is er wel. Hugo is bv vrij erg met de crosstalk, maar zelfs daar nauwelijks storend.
Gisteren voor het eerst Fox HD gekeken. En kijk aan een fatsoenlijk plasma vriendelijk logotje. Het kan dus wel blijkbaar.
Hoe ziet een plasmavriendelijk logootje eruit dan?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Geen logo of (deels) doorzichtig met geen of weinig felle kleuren.Jorgen schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:13:
Hoe ziet een plasmavriendelijk logootje eruit dan?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Inderdaad, in veel landen hebben zenders dit bijna standaard, maar in Nederland gaat het helaas nog met extremen verkeerd. Ik zag tot mijn opluchting dat RTL4 sinds deze week een nieuw logo heeft, hopelijk trekt de oude nu een beetje weg uit mijn scherm (vrouw des huizes is nogal een RTL4-aholic). Maar volgens mij is die nieuwe weer niet beter (en bovendien nogal groot).Mandrake466 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:30:
[...]
Geen logo of (deels) doorzichtig met geen of weinig felle kleuren.
Het zal wel nooit goed komen met de logo's hier...
Mijn scherm is trouwens aan calibratie toe ondertussen en dankzij opmerkingen in eerdere posts hier toch ook maar de X-Rite i1Display Pro besteld om zelf te gaan hobby-en! Zitten hier al goede patterns bij of moet ik ook nog Digital Video Essentials oid hebben? Of bevat AVSHD al goede patterns om te gebruiken voor calibratie?
[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 27-08-2013 17:14 ]
Verwijderd
3D ziet er bij mij ook niet uit, (full hd iso`s), ook niet in de pro stand, erger me mateloos aan die crosstalk, zelfs in het begin een monteur bij gehad want ik dacht echt dat ie kapot was, maar volgens de monteur hoort het gewoon bij de techniek, vooral in donkere scenes zijn alle subtitles en popup dubbel.MaxHardcore schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:17:
Valt vooral heel erg op bij de iso van Lichtmond in het begin zijn echt alle planeten in de ruimte dubbel.
Het vreemde is bij heldere beelden ( vooral animatie) is het wel ok.
Welke tv?Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:32:
[...]
3D ziet er bij mij ook niet uit, (full hd iso`s), ook niet in de pro stand, erger me mateloos aan die crosstalk, zelfs in het begin een monteur bij gehad want ik dacht echt dat ie kapot was, maar volgens de monteur hoort het gewoon bij de techniek, vooral in donkere scenes zijn alle subtitles en popup dubbel.
Valt vooral heel erg op bij de iso van Lichtmond in het begin zijn echt alle planeten in de ruimte dubbel.
Het vreemde is bij heldere beelden ( vooral animatie) is het wel ok.
Kwam deze tegen, extreme test maar moet toch wel zeggen dat de vt60 behoorlijk faalt in deze test.
Konijn op witte achtergrond gaat wel goed. Grijs een beetje. Andere testen is het konijn toch wel extreem zichtbaar.
http://youtu.be/JIvDIzFBYJ4
Konijn op witte achtergrond gaat wel goed. Grijs een beetje. Andere testen is het konijn toch wel extreem zichtbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door MaxHardcore op 27-08-2013 23:04 ]
Verkeerde filmpje?MaxHardcore schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:56:
Kwam deze tegen, extreme test maar moet toch wel zeggen dat de vt60 behoorlijk faalt in deze test.
Verkeerde link idd.MaxHardcore schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:56:
Maar ja, 3d is ook meer een gimmick dan een foutloze techniek. 1 van de redenen dat ik nooit 3d kijk. Elke TV heeft nog cross talk helaas.
Aan de andere kant houd ik niet zo van extreme tests welke in een normale situatie 99% van de tijd niet voorkomen. Totaal onrealistisch imho.
Bij een volledig wit scherm hoor ik mijn plasma ook zoemen en is zijn stroomverbruik het allerhoogste. Maar dat komt gewoon nooit voor tijdens films en series.
overall heb ik weinig te klagen over het 3d van mijn vt50 hoor. Ik ga vaak genoeg naar de bioscoop en daar zie ik meer ghosting (wel andere oorzaak dan crosstalk op een active set) dan op mijn tv.MaxHardcore schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:56:
Hugo is trouwens wel bijna onkijkbaar, dat is crosstalk hell
[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 28-08-2013 09:46 ]
Ik wil morgen een 2e hands 65VT50 gaan ophalen maar hij past alleen schuin (hoek van 45 graden ongeveer in de auto. Nu lees ik dat een plasma plat vervoeren nogal problemen kan geven. Zou het mogelijk zijn om de plasma zo te vervoeren of moet ik straks langs carglass om een sterretje in mijn plasma te laten repareren ?
Plat kan wel, maar niet harder dan 50 zou ik zeggen. en ook niet over verkeersdrempels, gaten in de weg, etc.jmbosch82 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:25:
Ik wil morgen een 2e hands 65VT50 gaan ophalen maar hij past alleen schuin (hoek van 45 graden ongeveer in de auto. Nu lees ik dat een plasma plat vervoeren nogal problemen kan geven. Zou het mogelijk zijn om de plasma zo te vervoeren of moet ik straks langs carglass om een sterretje in mijn plasma te laten repareren ?
Adlermann schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:29:
[...]
Plat kan wel, maar niet harder dan 50 zou ik zeggen. en ook niet over verkeersdrempels, gaten in de weg, etc.
Ik zou hem toch echt rechtop laten. 45 graden zou kunnen denk ik? Als je hem uit de dooshaalt past hij dan ook rechtop?jmbosch82 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:39:
[...]
moet een uurtje rijden inclusief snelweg.. en onder een hoek van 45 graden??
Lijkt me nog spannend, die glasplaat hangt dan nog behoorlijk door denk ik... Misschien is zelfs plat op het scherm veiliger... Met een goede bescherming eronder natuurlijk. Als dat past wordt in ieder geval het glas overal ondersteund, en dan erg langzaam rijden...jmbosch82 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:39:
[...]
moet een uurtje rijden inclusief snelweg.. en onder een hoek van 45 graden??
Lijkt me een spannende onderneming in ieder geval, misschien toch maar een koerier of een busje huren?
[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 28-08-2013 12:04 ]
kan hem misschien beter nieuw halen: http://www.tvaudio.nl/Cat...P-65-VT-50-5025232669332/
Tja dat is nu altijd de gok/het gedoe met 2e hands kopen.
Als je voor een hele mooie prijs 2e hands kunt kopen kun je het geld niet gemakkelijker verdienen dan door even goed vervoer te regelen
Als je voor een hele mooie prijs 2e hands kunt kopen kun je het geld niet gemakkelijker verdienen dan door even goed vervoer te regelen
Ja, hij wou er 1900 voor hebben... schiet niet op dus
Dank je wel
Gewoon op de stoep laten afleveren.jmbosch82 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:20:
[...]
Dank je wel. Na lang wikken en wegen eindelijk een beslissing. Het vervelende is dat ik tot volgende week vrijdag moet wachten aangezien ik dan pas thuis kan zijn om hem in ontvangst te nemen
misschien wel een goed idee, even het weerbericht checken.
http://youtu.be/MqpXQVkiJic
De juiste, je kunt trouwens de crosstalk sterk verminderen door de helderheid gigantisch op te schroeven met alle settings die daar voor zorgen. Je zwartwaardes zijn dan weg, maar dan kun je wel bijna normaal 3D games. vooral heen en weer switchen in die bunnyvideo laat goed zien dat een hoge helderheid behoorlijk helpt.
Op welke manier bekijk je dit youtube filmpje in 3D? Dat maakt nogal wat uit lijkt me.
Via de ingebouwde TV browser krijg ik zwart beeld (3D in youtube ingesteld op het gare SBS formaat).
Via de Youtube TV app zie ik zo snel geen 3D afspeeloptie.
Is er ergens een origineel beschikbaar, liefst natuurlijk frame-packing en geen SBS?
Via de ingebouwde TV browser krijg ik zwart beeld (3D in youtube ingesteld op het gare SBS formaat).
Is er ergens een origineel beschikbaar, liefst natuurlijk frame-packing en geen SBS?
Wat bij ij helpt om de crosstalk te verminderen bij pop-out is de diepte iets anders n te stellen (dus iets negatiever, dus iets verder de tv in. tot -1 krijg ik nog gewoon goede pop-out te zien en dan zonder crosstalk.MaxHardcore schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:11:
[...]
http://youtu.be/MqpXQVkiJic
De juiste, je kunt trouwens de crosstalk sterk verminderen door de helderheid gigantisch op te schroeven met alle settings die daar voor zorgen. Je zwartwaardes zijn dan weg, maar dan kun je wel bijna normaal 3D games. vooral heen en weer switchen in die bunnyvideo laat goed zien dat een hoge helderheid behoorlijk helpt.
Dit varieert ook weer per persoon hoe ideaal het is.
Verwijderd
Klopt , het nadeel bij mij is dan dat het in de diepte weer veel meer wordt .Adlermann schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:08:
[...]
Wat bij ij helpt om de crosstalk te verminderen bij pop-out is de diepte iets anders n te stellen (dus iets negatiever, dus iets verder de tv in. tot -1 krijg ik nog gewoon goede pop-out te zien en dan zonder crosstalk.
Dit varieert ook weer per persoon hoe ideaal het is.
Om de ondertitel goed te krijgen mag ie hier op -3, maar dan ziet de achtergrond
er weer niet uit. Het is jammer want ik vind 3D echt geweldig.
Welke films heb jij last van zoveel crosstalk dan? Ik zie het alleen echt bij Hugo en sommige popouts bij bv piranha. 3d /3dd.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:54:
[...]
Klopt , het nadeel bij mij is dan dat het in de diepte weer veel meer wordt .
Om de ondertitel goed te krijgen mag ie hier op -3, maar dan ziet de achtergrond
er weer niet uit. Het is jammer want ik vind 3D echt geweldig.
Avatar, prometheus, wrath of the titans, tron etc zijn gewoon relatief crosstalk vrij, alsin ik weet niet meer dat ik het daarin gezien heb. 1x per 30 min ofzo is niet echt een issue
Het valt mij op dat het geluid via spdif (42st60) echt zacht is in vergelijking met andere (digitale) bronnen. Wat tevens tot gevolg heeft dat mijn versterker niet meer de auto standby functie kan gebruiken. Want het signaal is blijkbaar dermate zacht dat hij denkt dat het signaal uit is, en dus na een tijdje zelf ook uit gaat. Normaal is dat een kwestie van volume op het aangesloten apparaat verhogen, maar dat heeft alleen maar effect op de ingebouwde speakers. De spdif krijg ik met geen mogelijkheid harder?
Bij de pc en cd zit ik zo rond - 40db op de versterker, bij de tv zo rond de - 25. En als ik dan over schakel en het volume vergeet re veranderen is dat best een verschil
Edit: als ik met 1 van de app muziek luister, dan is het volume ook harder. Maar sterker nog, als ik een app start en op de achtergrond was de dvb-c nog actief, dan hoor je plots het geluid even harder voordat de app actief is. Er zit dus op de 1 of andere manier een volumeregeling op, en dat wil ik niet
Bij de pc en cd zit ik zo rond - 40db op de versterker, bij de tv zo rond de - 25. En als ik dan over schakel en het volume vergeet re veranderen is dat best een verschil
Edit: als ik met 1 van de app muziek luister, dan is het volume ook harder. Maar sterker nog, als ik een app start en op de achtergrond was de dvb-c nog actief, dan hoor je plots het geluid even harder voordat de app actief is. Er zit dus op de 1 of andere manier een volumeregeling op, en dat wil ik niet
[ Voor 18% gewijzigd door _ferry_ op 29-08-2013 22:18 ]
Verwijderd
Als voorbeeld het begin van the hobbit.. "mijn beste frodo" enz staat er dan gewoon dubbel, wat ik bedoel is de M van mijn is helder en dan staat er nog een lichtere versie lings ervan. ( Ook dat boek dat ie vasthoud heeft enorme randen...moelijk uitleggen hoor).Adlermann schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:13:
[...]
Welke films heb jij last van zoveel crosstalk dan? Ik zie het alleen echt bij Hugo en sommige popouts bij bv piranha. 3d /3dd.
Avatar, prometheus, wrath of the titans, tron etc zijn gewoon relatief crosstalk vrij, alsin ik weet niet meer dat ik het daarin gezien heb. 1x per 30 min ofzo is niet echt een issue
Zelfde bij iron man 3, allemaal dubbele letters ( zie de eerste paar regels), maar dan alleen op een donkere achtergrond, zodra de letter zeg maar met de camera naar een lichter gedeelte beweegt , verdwijnen die dubbele letters. Wat het iets doet verminderen is het handmatig van de bril zetten naar 100hz ipv 120, is het niet weg maar wel wat minder, maar dan gaat het wit weer knipperenen alsook mijn spaarlamp....
hmm, ik kijk altijd zonder ondertiteling. Zal eens kijken hoe erg het met is.... maar ik heb al die blurays nietVerwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:28:
[...]
Als voorbeeld het begin van the hobbit.. "mijn beste frodo" enz staat er dan gewoon dubbel, wat ik bedoel is de M van mijn is helder en dan staat er nog een lichtere versie lings ervan. ( Ook dat boek dat ie vasthoud heeft enorme randen...moelijk uitleggen hoor).
Zelfde bij iron man 3, allemaal dubbele letters ( zie de eerste paar regels), maar dan alleen op een donkere achtergrond, zodra de letter zeg maar met de camera naar een lichter gedeelte beweegt , verdwijnen die dubbele letters. Wat het iets doet verminderen is het handmatig van de bril zetten naar 100hz ipv 120, is het niet weg maar wel wat minder, maar dan gaat het wit weer knipperenen alsook mijn spaarlamp....
Ps3 youtube of youtube app op de tv. Tijdens afspelen gewoon 3D aanzetten.Cap schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:57:
Op welke manier bekijk je dit youtube filmpje in 3D? Dat maakt nogal wat uit lijkt me.
Via ps3 is beter.
Dus vanuit jouw beargumentatie zou je een 3D niet kunnen bekijken met een panasonic plasma / active 3D?
Moet zeggen dat ik met films tot nu toe geen problemen heb gehad.
Gaat vooral om games. En bij games hoeven de kleuren niet perfect te zijn omdat het 3D effect daar leuker is. Alternatief is een lg passive lcd tv, die geven echt weinig crosstalk.
Overigens kreeg ik met gigantische brightness gamma etc de crosstalk bij de grijze bunny zo goed als helemaal weg. Gelijk aan de passive lg, en dat werkte met killzone 3 erg goed. Ik had nu geen last van de hele minimale crosstalk die ik nu nog zag. Ook had je wel iets crosstalk op de lg.
Maar je kleuren en zwart zijn dan niet meer zo mooi, mijn maatje noemde het een "led simulatie"
Maar je kleuren en zwart zijn dan niet meer zo mooi, mijn maatje noemde het een "led simulatie"
Gisteren even aan de slag gegaan met mn nieuwe i1 pro en wat een resultaat! Het kost mij nog wel een hele avond en heb alleen nog maar greyscale en gamma gedaan, maar als ik nu switch tussen prof1 (gecalibreert) en prof2 (default) kan ik me niet voorstellen dat ik al die tijd naar zo'n groenig beeld heb zitten kijken (en dat op zich ook al mooi vond). Van het weekend eens aan de slag met de prim en sec colors, of ik daar ook nog wat van kan maken, maar ik ben nu al blij! 
Enige vraagje aan de calibrators hiero, ik heb mijn instellingen gelijk over genomen voor mijn randaparatuur en de white levels gaan vrij aardig mee als ik vanaf de mede8er en ps3 test, maar gamma is echt overal compleet anders (met name op de ps3) ten opzichte van de built in media player van de vt50. Kan dit kloppen? Moet ik gamma voor ieder aparaat afzonderlijk calibreren of is er ergens een "feature" in de ps3 die met de gamma knoeit, wat uit moet?
Enige vraagje aan de calibrators hiero, ik heb mijn instellingen gelijk over genomen voor mijn randaparatuur en de white levels gaan vrij aardig mee als ik vanaf de mede8er en ps3 test, maar gamma is echt overal compleet anders (met name op de ps3) ten opzichte van de built in media player van de vt50. Kan dit kloppen? Moet ik gamma voor ieder aparaat afzonderlijk calibreren of is er ergens een "feature" in de ps3 die met de gamma knoeit, wat uit moet?
CE repair geweest voor mijn green blobs. Ik heb er spijt van dat ik toen met die white washes het iets minder heb gemaakt. Lang verhaal kortt e maken, panasonic gebeld, meneer die over het omruilen gaat.
Ja, meneer heeft al 2x een omruiling gehad voor hetzelfde probleem. Hij hoort bij die 0.1% waar we niets mee kunnen. Elk paneel inclusief de 60 serie kan iets groens daar ontwikkelen. Hitte van de voeding zorgt daarvoor blijkbaar. Detail was, dorodat tv's dunner worden is er minder ruimte voor warmte-afvoer. Dunnere tv's is een eis uit de markt en 99% van de mensen heeft liever een dunnere tv dan perfecte uniformiteit.
Ik kan wel weer terugbellen als het fors erger wordt, dus ook goed op een foto zichtbaar (was nu niet meer te zien op een foto).
Naja, ik had dit ergens wel verwacht, het gratis omruilen houdt een keer, sinds 2008 is het goed gegaan
Ja, meneer heeft al 2x een omruiling gehad voor hetzelfde probleem. Hij hoort bij die 0.1% waar we niets mee kunnen. Elk paneel inclusief de 60 serie kan iets groens daar ontwikkelen. Hitte van de voeding zorgt daarvoor blijkbaar. Detail was, dorodat tv's dunner worden is er minder ruimte voor warmte-afvoer. Dunnere tv's is een eis uit de markt en 99% van de mensen heeft liever een dunnere tv dan perfecte uniformiteit.
Ik kan wel weer terugbellen als het fors erger wordt, dus ook goed op een foto zichtbaar (was nu niet meer te zien op een foto).
Naja, ik had dit ergens wel verwacht, het gratis omruilen houdt een keer, sinds 2008 is het goed gegaan
[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 30-08-2013 10:46 ]
Is er ook een optie om DTS/DD5.1 te laten downmixen door de TV zelf? Heb een Panasonic 42ST50.
Heb er namelijk een Dreambox op aangesloten d.m.v. HDMI en een toslink van de Dreambox naar de Receiver.
De Dreambox heeft wel de optie om te downmixen, maar dan downmixed hij ook het geluidsspoor naar de SPDIF. De bedoeling is dus om Downmix uit te zetten op de Dreambox en de TV het geluid via HDMI te laten downmixen.
Heb er namelijk een Dreambox op aangesloten d.m.v. HDMI en een toslink van de Dreambox naar de Receiver.
De Dreambox heeft wel de optie om te downmixen, maar dan downmixed hij ook het geluidsspoor naar de SPDIF. De bedoeling is dus om Downmix uit te zetten op de Dreambox en de TV het geluid via HDMI te laten downmixen.
Dat is jammer maar zoals je zelf al zegt heb je al een paar keer kunnen profiteren van de omruilregelingAdlermann schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:35:
CE repair geweest voor mijn green blobs. Ik heb er spijt van dat ik toen met die white washes het iets minder heb gemaakt. Lang verhaal kortt e maken, panasonic gebeld, meneer die over het omruilen gaat.
Bij uniformiteitsproblemen is er te veel ruimte voor Panasonic om dit te beargumenteren en/of bagatelliseren. Bij inbranden (of hardnekkig IR) is dit wat lastiger waardoor in dat soort gevallen sneller wordt omgeruild. Dus dan weet je wat je te doen staat
Nederland 1 24/7 opzetten.SanduTje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:09:
[...]
Dat is jammer maar zoals je zelf al zegt heb je al een paar keer kunnen profiteren van de omruilregeling
Bij uniformiteitsproblemen is er te veel ruimte voor Panasonic om dit te beargumenteren en/of bagatelliseren. Bij inbranden (of hardnekkig IR) is dit wat lastiger waardoor in dat soort gevallen sneller wordt omgeruild. Dus dan weet je wat je te doen staat
Of bij mij op de stoep zetten en zo vocht tussen het paneel krijgen?
TVaudio.nl heeft mij inmiddels gebeld met de vraag of het erg is dat het een showmodel is.... zucht..... Order maar weer geannuleerd. Ik ga nu voor een ST60.... alleen twijfel ik weer tussen de 55/65 inch. 65 inch is misschien te veel van het goede, want er word hier ook wel naar tv gekeken en niet alleen films/series. Verder is de 65 inch 800E duurder

Waarom niet het showmodel, na controle fysieke staat van de tv en aantal uren in het servicemenu, en op basis daarvan wellicht nog afdingen? Je hebt 2 jaar volledige garantie en voor die prijs ga je niks beters krijgen.
Wat Youtube betreft ben ik niet overtuigd dat de 3D die daar aangeboden wordt een goede referentie is.
Maar wacht ff, zeg je nu dat je gewoon de 3D knop aanzet op de tv wanneer je dat youtube filmpje afspeelt? Volgens mij ben je dan gewoon bezig de tv 3D te laten creëren uit een 2D beeld, net zoals je dat bijv doet als je op de 3D knop drukt bij het bekijken van NED1. Het 3D resultaat is dan uiteraard betreurenswaardig.
M.a.w. speelt youtube niet standaard in 2D af en moet je expliciet een keuze voor 3D maken in het youtube afspeelmen? Daar zie ik via een browser als beste optie SBS staan. Via de youtube app op de tv heb ik die knop niet en krijg ik volgens mij gewoon 2D voor mijn neus.
Vanuit mijn argumentatie kan je van alles in 3D kijken maar moet je wel eens mindere beeldkwaliteit accepteren afhankelijk van oa het 3D formaat van de bron.MaxHardcore schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:19:
[...]
Ps3 youtube of youtube app op de tv. Tijdens afspelen gewoon 3D aanzetten.
Via ps3 is beter.
Dus vanuit jouw beargumentatie zou je een 3D niet kunnen bekijken met een panasonic plasma / active 3D?
Moet zeggen dat ik met films tot nu toe geen problemen heb gehad.
Gaat vooral om games. En bij games hoeven de kleuren niet perfect te zijn omdat het 3D effect daar leuker is. Alternatief is een lg passive lcd tv, die geven echt weinig crosstalk.
Wat Youtube betreft ben ik niet overtuigd dat de 3D die daar aangeboden wordt een goede referentie is.
Maar wacht ff, zeg je nu dat je gewoon de 3D knop aanzet op de tv wanneer je dat youtube filmpje afspeelt? Volgens mij ben je dan gewoon bezig de tv 3D te laten creëren uit een 2D beeld, net zoals je dat bijv doet als je op de 3D knop drukt bij het bekijken van NED1. Het 3D resultaat is dan uiteraard betreurenswaardig.
M.a.w. speelt youtube niet standaard in 2D af en moet je expliciet een keuze voor 3D maken in het youtube afspeelmen? Daar zie ik via een browser als beste optie SBS staan. Via de youtube app op de tv heb ik die knop niet en krijg ik volgens mij gewoon 2D voor mijn neus.
[ Voor 77% gewijzigd door Cap op 30-08-2013 12:11 ]
Referentiemateriaal is wmb een gekalibreerde 3d modus met een 3d bluray in een blurayspeler/ps3.Vanuit mijn argumentatie kan je van alles in 3D kijken maar moet je wel eens mindere beeldkwaliteit accepteren afhankelijk van oa het 3D formaat van de bron.
Dit is ook waar de reviews zich op baseren. Games op een ps3 zou ook nog kunnen maar ik weet niet hoe goed games zijn in eht maken van 3d beelden. Ook dat kan de oorzaak van crosstalk zijn.
Een goede 1080p sbs of ou is ook wel een aardig vergelijkingspunt, en dat zou ook geen crosstalk moeten introduceren.
En even een paar ire 10 tot 100 slides erover heen om burn-in te checken. Als dat allemaal prima is. Gaan met die banaan.Cap schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:54:
Waarom niet het showmodel, na controle fysiek staat van de tv aantal uren in het servicemenu en op basis daarvan wellicht nog afdingen? Je hebt 2 jaar volledige garantie en voor die prijs ga je niks beters krijgen.
Voordeel is wel: als je tv met flink wat uren krijg weet je hoe het panel eruit ziet na gebruik. Een nieuw panel wordt toch alleen maar slechter en gaat dan irriteren, omdat je ziet dat het minder wordt
[edit]
Misschien dat mijn vt50 binnenkort op vraag en aanbod komt btw
[ Voor 52% gewijzigd door Adlermann op 30-08-2013 12:10 ]
Eens wbt het referentiemateriaal, maar waar kijkt MaxHardcore volgens jou dan naar? Zoals ik het nu lees door de tv gegenereerd 3D beeld uit 2D content.
Ja, dat denk ik ook.Cap schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:14:
Eens wbt het referentiemateriaal, maar waar kijkt MaxHardcore volgens jou dan naar? Zoals ik het nu lees door de tv gegenereerd 3D beeld uit 2D content.
@max download anders even een filmpje in SBS format en zet die op usb stick en frop die in je mediaplayer van de tv. Dan haal je iig een boel rare variabelen eruit.
Ik zal vanavond zelf ook eens ff kijken.
Je kan in youtube het 3d kanaal kiezen. Dan moet je iig naar meer opties toegaan bij 3d en dan naast elkaar kiezen. En dan zou de tv automagisch naar 3d moeten gaan (of iig detecteren(. Dan krijg je iig beter resultaat dan 2d naar 3d converteren.
[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 30-08-2013 12:19 ]
Het gaat mij er om dat het nergens werd aangegeven, vervolgens een dag later word gebeld en het was een internetbestelling en was niet van plan om hem te gaan bekijken. Vind het gewoon niet netjes. Had het ook kunnen weten. Als je de reviews van de winkel leest zie je dat ze dit vaker doen.Cap schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:54:
Waarom niet het showmodel, na controle fysieke staat van de tv en aantal uren in het servicemenu, en op basis daarvan wellicht nog afdingen? Je hebt 2 jaar volledige garantie en voor die prijs ga je niks beters krijgen.
De ST60 heeft volgens mij ook een super beeld dus ik ga daar wel voor.
Even een vraagje.... ik wil de TV ook gaan calibreren. Is het 'ok' om de tv met 1HDMI naar een receiver te verbinden ipv alle ingangen apart of kan ik beter alle apparaten eerst naar de TV en dan de audio terug naar de receiver laten gaan?
Heb nu een VT60. Erg mooie tv (had eerst een VT30)
Wat me opvalt is de grote ruimte tussen het scherm en het glaspaneel. Bij mijn VT30 zat dit scherm zo goed als "op" de glasplaat, zodat je geen "dubbele" beelden krijg als je vanaf een hoek kijkt.
Nu kun je de achterkant van de glasplaat zien oplichten (aan de zijkanten zegmaar).
Vind ik wel een beetje vreemd, je zou denken dat deze ruimte juist minder was geworden.
Weet iemand de reden hiervoor?
Wat me opvalt is de grote ruimte tussen het scherm en het glaspaneel. Bij mijn VT30 zat dit scherm zo goed als "op" de glasplaat, zodat je geen "dubbele" beelden krijg als je vanaf een hoek kijkt.
Nu kun je de achterkant van de glasplaat zien oplichten (aan de zijkanten zegmaar).
Vind ik wel een beetje vreemd, je zou denken dat deze ruimte juist minder was geworden.
Weet iemand de reden hiervoor?
Ik moet het toch even kwijt: ik zat me de laatste tijd flink te ergeren aan de plamsa buzz van m'n p65vt50. Nu ben ik best wel een dwangneuroot dus misschien was het ook wel een gevalletje "what has been heard cannot be unheard" dacht ik, maar ik heb toch maar een monteur gebeld. Die is vanmiddag langs geweest en heeft wat rubbertjes onder de units* geplakt die de buzz maken. En poef! Weg plasmabuzz. Hij stond er zelf ook een beetje van te kijken hoe goed het hielp. 
//edit: travo's

Hallo met Tim
Jeuj, mijn gamma 'probleem' met de ps3 is ook opgelost. Had rgb op full staan, maar limited blijkt de juiste setting. Nu nog een vraagje over de luminance van yellow, cyan en magenta, welk percentage vanwit moet dit zijn? Rood, groen en blauw is overal vermeld maar kan ycm niet vinden...
Welke reciever heb je? Volgens mij zijn er wel die wat beeld 'enhancements' doen, maar zo lang je dat uit zet lijkt dit mij niet zo'n probleem.jmbosch82 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:41:
Even een vraagje.... ik wil de TV ook gaan calibreren. Is het 'ok' om de tv met 1HDMI naar een receiver te verbinden ipv alle ingangen apart of kan ik beter alle apparaten eerst naar de TV en dan de audio terug naar de receiver laten gaan?
Gaat er mij meer om of ik niet beter de instellingen per input kan behouden. Voor TV/mediaspeler/xbox bijvoorbeeld. Kan me voorstellen dat ik bij TV een wat lichter beeld wil dan bij mediaspeler.TjaBske schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:47:
Jeuj, mijn gamma 'probleem' met de ps3 is ook opgelost. Had rgb op full staan, maar limited blijkt de juiste setting. Nu nog een vraagje over de luminance van yellow, cyan en magenta, welk percentage vanwit moet dit zijn? Rood, groen en blauw is overal vermeld maar kan ycm niet vinden...
[...]
Welke reciever heb je? Volgens mij zijn er wel die wat beeld 'enhancements' doen, maar zo lang je dat uit zet lijkt dit mij niet zo'n probleem.
Dat zou kunnen ja, maar goed, je hebt twee prof standen, je zou een overdag en een avond stand kunnen maken. Voor wat betreft calibratie per input (mijn ervaring is tv/mede8er/ps3) lijkt het niet veel uit te maken, mits je input bronnen zelf geen beeldbewerkings opties aan hebben staan.jmbosch82 schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:01:
[...]
Gaat er mij meer om of ik niet beter de instellingen per input kan behouden. Voor TV/mediaspeler/xbox bijvoorbeeld. Kan me voorstellen dat ik bij TV een wat lichter beeld wil dan bij mediaspeler.
[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 01-09-2013 19:59 ]
Dit is wat ik doe, de tv detecteert, zodra de ps3 osd van het scherm is, het 3D-signaal. Met de bunny crosstalk test heb je mooie extreme waarden waarmee je kunt testen. Indien ik nog niet duidelijk ben, laat ik het zo zeggen. Ik ben me zeer bewust van alle 3D-opties. Youtube werkt prima met 3D op de ps3, zelfs op de tv werkt het redelijk. Ik heb dus niet 2d>3D geconverteerd.Adlermann schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:16:
[...]
Ja, dat denk ik ook.
@max download anders even een filmpje in SBS format en zet die op usb stick en frop die in je mediaplayer van de tv. Dan haal je iig een boel rare variabelen eruit.
Ik zal vanavond zelf ook eens ff kijken.
Je kan in youtube het 3d kanaal kiezen. Dan moet je iig naar meer opties toegaan bij 3d en dan naast elkaar kiezen. En dan zou de tv automagisch naar 3d moeten gaan (of iig detecteren(. Dan krijg je iig beter resultaat dan 2d naar 3d converteren.
Games creëren extreme contrastverschillen met daarbij veel diepte of popout. Wit poppetje in donkere gang is gewoon erg slecht te doen, ook de crosshair is in donkere gedeeltes dubbel.
Probleem is ook niet de resolutie van de bron, want als je de diepte eruit haalt met settings en dus die beelden minder ver uit elkaar staan is het crosstalk-probleem over.
Het probleem met gaming in 3D is overigens niet een panasonic probleem, maar een active schutter probleem.
Ik heb nu helderheid op +50, bij geavanceerde instellingen paneelhelderheid hoog en gamma op 1.8 (niet wenselijk)
Hiermee krijg je de crosstalk in killzone 3 zo goed als weg omdat het contrastverschil veel minder is. Hierdoor is je zwart niet zwart meer, maar is het 3D-beeld veel rustiger voor je hoofd.
Nogmaals, voornamelijk een probleem met games, films zijn zeer goed te doen in thx 3d
Duidelijk! Ja, ik heb alleen ervaring met films! Maar games zijn idd ook problematischer zoals je aangeeft. Tijd voor passieve technologie met full resolutionMaxHardcore schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:59:
[...]
Dit is wat ik doe, de tv detecteert, zodra de ps3 osd van het scherm is, het 3D-signaal. Met de bunny crosstalk test heb je mooie extreme waarden waarmee je kunt testen. Indien ik nog niet duidelijk ben, laat ik het zo zeggen. Ik ben me zeer bewust van alle 3D-opties. Youtube werkt prima met 3D op de ps3, zelfs op de tv werkt het redelijk. Ik heb dus niet 2d>3D geconverteerd.
Games creëren extreme contrastverschillen met daarbij veel diepte of popout. Wit poppetje in donkere gang is gewoon erg slecht te doen, ook de crosshair is in donkere gedeeltes dubbel.
Probleem is ook niet de resolutie van de bron, want als je de diepte eruit haalt met settings en dus die beelden minder ver uit elkaar staan is het crosstalk-probleem over.
Het probleem met gaming in 3D is overigens niet een panasonic probleem, maar een active schutter probleem.
Ik heb nu helderheid op +50, bij geavanceerde instellingen paneelhelderheid hoog en gamma op 1.8 (niet wenselijk)
Hiermee krijg je de crosstalk in killzone 3 zo goed als weg omdat het contrastverschil veel minder is. Hierdoor is je zwart niet zwart meer, maar is het 3D-beeld veel rustiger voor je hoofd.
Nogmaals, voornamelijk een probleem met games, films zijn zeer goed te doen in thx 3d
Daar zijn die 4K TV's dan toch weer handig voor. Ben trouwens vanaf vrijdag (Via een lange omweg) in het bzit van een 55ST60. Groot genoeg en prima beeld!Adlermann schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:01:
[...]
Duidelijk! Ja, ik heb alleen ervaring met films! Maar games zijn idd ook problematischer zoals je aangeeft. Tijd voor passieve technologie met full resolution
[ Voor 13% gewijzigd door Machlah op 02-09-2013 09:37 ]
Is dat de buzz die je hoort bij witte achtergronden?Pkunk schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:57:
Ik moet het toch even kwijt: ik zat me de laatste tijd flink te ergeren aan de plamsa buzz van m'n p65vt50. Nu ben ik best wel een dwangneuroot dus misschien was het ook wel een gevalletje "what has been heard cannot be unheard" dacht ik, maar ik heb toch maar een monteur gebeld. Die is vanmiddag langs geweest en heeft wat rubbertjes onder de units* geplakt die de buzz maken. En poef! Weg plasmabuzz. Hij stond er zelf ook een beetje van te kijken hoe goed het hielp.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Zal wel, tenzij de plasma's nog andere geluiden maken dan een 'buzz' of 'fan noise'
Maar er is wel een verschil tussen buzz en fan noise in mijn beleving.
Allebei niet te horen met de versterker aanStealthyPeanut schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:08:
Maar er is wel een verschil tussen buzz en fan noise in mijn beleving.
Aan de plasma buzz stoor ik me totaal niet (en met versterker aan hoor je dat sowieso niet) maar fan noise zeker wel, die hoorde ik continue. Maar met de 'foam fix' is dit prima opgelost door Panasonic.
Als die groene blobs door warmte van de voeding komen is het misschien een idee om de tv wat verder van de muur af te plaatsen? Of zelfs op de voet(heiligschennisAdlermann schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:35:
Ik vroeg dit dus omdat ik op mijn GT60 geen fans heb maar ik hoor wel degelijk die buzz bij witte achtergronden. En ja, zelfs met de versterker aan...SanduTje schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:36:
Zal wel, tenzij de plasma's nog andere geluiden maken dan een 'buzz' of 'fan noise'
Dus als er een oplossing is voor mijn "buzz", wil ik dat ook wel eens proberen.
Dus als Pkunk dit even kan verklaren voor ons?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Hebben ze beide fans gedaan?SanduTje schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:39:
Aan de plasma buzz stoor ik me totaal niet (en met versterker aan hoor je dat sowieso niet) maar fan noise zeker wel, die hoorde ik continue. Maar met de 'foam fix' is dit prima opgelost door Panasonic.
Ik heb een nieuw probleem, banding
Nu met 440 uur bijna goed rijp voor kalibreren.
buzz zijn gewoon de trafo's die bij hoge output geluid maken. dus bij witte beelden meest buzzdaffie82 schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:24:
[...]
Ik vroeg dit dus omdat ik op mijn GT60 geen fans heb maar ik hoor wel degelijk die buzz bij witte achtergronden. En ja, zelfs met de versterker aan...
Dus als er een oplossing is voor mijn "buzz", wil ik dat ook wel eens proberen.
Dus als Pkunk dit even kan verklaren voor ons?
Ja beide, 4 rechts en 2 links (van de voorkant gezien). Kan het je aanraden mocht je er last van hebben.MaxHardcore schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:01:
[...]
Hebben ze beide fans gedaan?
Ik heb een nieuw probleem, banding
Nu met 440 uur bijna goed rijp voor kalibreren.
Maar banding is niet fijn. Op welke plek zit het? En zie je het ook bij normaal content of alleen bij slides?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.