Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:01:
[...]

Hebben ze beide fans gedaan?

Ik heb een nieuw probleem, banding :(
Nu met 440 uur bijna goed rijp voor kalibreren.
1 kleine donkere streep rechts is normaal, dat hebben ze allemaal en valto ok bijna nooit op.

OP de vt50 kun je meerdere lichte strepen tegenkomen, ongeveer 2/3 heeft dat gok ik zo. En dat is ook within spec gok ik;`0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-07 15:55

M13

Hoi allen,

Eerste post en onmiddellijk om advies te vragen.

Heb me net een ST60 aangeschaft, eerste plasma TV na enkele jaren een LCD gehad te hebben.

Het eerste wat me opviel was echter hoeveel lawaai die maakt. Nu had ik al wel gehoord van de plasma buzz, maar dit had ik toch niet verwacht. Mijn LCD zoemde ook een beetje maar die hoorde ik alleen als het heel stil was en ik m'n hoofd op pakweg twintig cm. van het scherm hield. Quasi nooit dus.
Deze hoor ik op 3 m. nog zoemen, zelfs als het geluid op een normaal volume staat hoor ik het er bovenuit komen.

Het is die typische buzz die vanaf er iets wit of licht gekleurd op het scherm staat plots sterk toeneemt.

Nu wilde ik graag weten of andere ST60 eigenaars dit ook hebben. Ik las enkele posts terug dat de buzz bij iemand is verholpen door wat rubbertjes te plaatsen, maar dat is wel bij een ouder type TV. Ook kan je op verschillende sites lezen dat het aandraaien of vervangen van de schroeven achteraan de TV kan helpen. Ik ben echter niet van plan een pas nieuwe TV open te schroeven om dit te testen ...

Ik weet niet of ik hier mee ga kunnen leven eerlijk gezegd als er niets aan gedaan kan worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
M13 schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:11:
Hoi allen,

Eerste post en onmiddellijk om advies te vragen.

Heb me net een ST60 aangeschaft, eerste plasma TV na enkele jaren een LCD gehad te hebben.

Het eerste wat me opviel was echter hoeveel lawaai die maakt. Nu had ik al wel gehoord van de plasma buzz, maar dit had ik toch niet verwacht. Mijn LCD zoemde ook een beetje maar die hoorde ik alleen als het heel stil was en ik m'n hoofd op pakweg twintig cm. van het scherm hield. Quasi nooit dus.
Deze hoor ik op 3 m. nog zoemen, zelfs als het geluid op een normaal volume staat hoor ik het er bovenuit komen.

Het is die typische buzz die vanaf er iets wit of licht gekleurd op het scherm staat plots sterk toeneemt.

Nu wilde ik graag weten of andere ST60 eigenaars dit ook hebben. Ik las enkele posts terug dat de buzz bij iemand is verholpen door wat rubbertjes te plaatsen, maar dat is wel bij een ouder type TV. Ook kan je op verschillende sites lezen dat het aandraaien of vervangen van de schroeven achteraan de TV kan helpen. Ik ben echter niet van plan een pas nieuwe TV open te schroeven om dit te testen ...

Ik weet niet of ik hier mee ga kunnen leven eerlijk gezegd als er niets aan gedaan kan worden ...
Sinds vrijdag in het bezit van een 55 inch ST60 en ik hoor er helemaal niks van. Is het een hoge toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13
  • Laatst online: 21-07 15:55

M13

Deze videos illustreren het type geluid prima:

YouTube: Panasonic Plasma buzz

YouTube: Panasonic TC-P55ST30 Loud Buzzing

Het geluid komt van zowel de linker als rechter bovenkant van het achterpaneel.

[ Voor 14% gewijzigd door M13 op 02-09-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 22:45
Adlermann schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:32:
[...]

1 kleine donkere streep rechts is normaal, dat hebben ze allemaal en valto ok bijna nooit op.

OP de vt50 kun je meerdere lichte strepen tegenkomen, ongeveer 2/3 heeft dat gok ik zo. En dat is ook within spec gok ik;`0
Ik zal morgen een foto plaatsen. Het is een horizontale lijn ter hoogte van de ondertiteling met daarom heen een roze gloed bij fel wit beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door MaxHardcore op 02-09-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:43

Kluus

Gang is alles

Ik wil dit ook wel eens testen op mijn set, maar ik krijg met geen mogelijkheid het 3d filmpje fatsoenlijk afgespeeld. Op mijn ps3 doet de youtube app geen 3d lijkt wel, en via de browser werkt afspelen in zijn geheel niet. Heb even via de browser van de tv zelf gekeken, maar dat werkt zo traag dat ik de moed opgegeven had...

Hoe speel jij dit af op de ps3 maxhardcore? Gewoon middels de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 00:50
Ik heb een P50VT50 van Panasonic en vindt het beeld erg mooi. Toch ben ik benieuwd of een calibratie van het scherm, het beeld nog mooier kan maken. Mijn vraag aan jullie, is deze calibratie het waard om hier €175,- voor uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartosss schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:42:
Ik heb een P50VT50 van Panasonic en vindt het beeld erg mooi. Toch ben ik benieuwd of een calibratie van het scherm, het beeld nog mooier kan maken. Mijn vraag aan jullie, is deze calibratie het waard om hier €175,- voor uit te geven?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
Waarin zal ik dit merken? Ik kan hier namelijk moeilijk een voorstelling van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Goed afstellen m.b.v. een goede calibratiebluray scheelt al wat. Maar een ISF calibratie brengt meer diepte en natuurlijkere kleuren. Een natuurgetrouwer beeld zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
delete

[ Voor 98% gewijzigd door bartosss op 03-09-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 19:42
Heeft iemand al uitgevonden hoe je een ouder type xbox 360(geen hdmi) aansluit op de Panasonic plasma door middel van de component aansluiting op de pana? Je weet wel die gekleurde stekkertjes.

Ik kan wel beeld krijgen, maar dit is dan geen HD beeld, slechts SD 480 P, als ik de xbox stekker op de HD stand zet geeft de pana geen beeld weer? Op mijn oude sony lcd tv was dit geen probleem en had ik 1080P beeld.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Misschien dat iemand me hier verder kan helpen...
Het gaat over de p42ST60E hier zit een ingebouwde wifi adapter in.
Kan deze ook compleet uitgeschakeld worden zodat deze geen signalen verstuurd?

Ik heb de handleiding op panasonic.nl zitten bekijken maar hier staat niets over in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Adlermann schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:32:
[...]

Volgens mij bedoel je dan de soort van DSE?

zie hier de foto.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img694/8826/l2wy.jpg

Het lijkt nu peanuts, maar op witte/egale content ziet zelfs mijn vriendin het bij het pannen.
Het zit in het midden onderin, lijkt een soort vlek met daardoor heen een horizontale streep waarbij de kleur juist is.

Ik dacht eerst nog dat ik dit zelf had veroorzaakt met de 3d "schroei"modus en het switchen tussen thx 3d en custom, maar die balk past niet op die plek.

[ Voor 19% gewijzigd door MaxHardcore op 04-09-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik denk dat dat door de ondertiteling komt. Kan dat? Het viel mij ook op namelijk na een dag lang Banshee kijken :D.
Dit heb ik nu op mijn VT60 ook en er komt iemand voor langs aanstaande maandag. Tesamen met een paar kleine verticale strepen rechtsbovening was reden genoeg om een monteur langs te laten komen.

De monteur komt voor de strepen rechts, maar neemt meteen een kijkje naar de retentie van de ondertiteling. Aangezien ik nogal veel films en series kijk......MET ondertiteling, hoop ik dat dit aan een fout in het paneel ligt. Of dat het inderdaad retentie is.

[ Voor 29% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-09-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:16:
[...]

Volgens mij bedoel je dan de soort van DSE?

zie hier de foto.

[afbeelding]

Het lijkt nu peanuts, maar op witte/egale content ziet zelfs mijn vriendin het bij het pannen.
Het zit in het midden onderin, lijkt een soort vlek met daardoor heen een horizontale streep waarbij de kleur juist is.

Ik dacht eerst nog dat ik dit zelf had veroorzaakt met de 3d "schroei"modus en het switchen tussen thx 3d en custom, maar die balk past niet op die plek.
dat is retentie van de ondertitels. Ff fors de schuifbalken draaien en het wordt minder / gaat weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 04-09-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41
Trekt sowieso weg, hoef je die balk niet voor te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Lijkt er ook op dat je veel content met zwarte balken hebt gekeken gezien de donkere vlek en dat je retentie van ondertiteling hebt. Probeer eens een nachtje de schuifbalk om te zien of het verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:03

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pkunk schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:57:
Ik moet het toch even kwijt: ik zat me de laatste tijd flink te ergeren aan de plamsa buzz van m'n p65vt50. Nu ben ik best wel een dwangneuroot dus misschien was het ook wel een gevalletje "what has been heard cannot be unheard" dacht ik, maar ik heb toch maar een monteur gebeld. Die is vanmiddag langs geweest en heeft wat rubbertjes onder de units* geplakt die de buzz maken. En poef! Weg plasmabuzz. Hij stond er zelf ook een beetje van te kijken hoe goed het hielp. *O*

//edit: travo's
Hoe heb je eigenlijk die monteur bij je thuis gekregen?
Wat is de makkelijkste manier om zo iemand bij je thuis te krijgen voor die plasma buzz ?
Begin me namelijk meer en meer te ergeren aan die buzz...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
SanduTje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:45:
Lijkt er ook op dat je veel content met zwarte balken hebt gekeken gezien de donkere vlek en dat je retentie van ondertiteling hebt. Probeer eens een nachtje de schuifbalk om te zien of het verminderd.
Ja ik kijk regelmatig leterboxed, ik wil nu eenmaal de juiste beeldverhouding :) hoe gaan jullie hiermee om? Ik kijk veel films, heb daarom ook deze tv natuurlijk.

anderzijd zet ik ook vaak ducktv op (crappy 4:3 kinderzender) en die zet ik dan op sidecut normaal. De hele tijd full-screen felle kleuren en bewegende figuurtjes.

En tv kijken / gamen is over het algemeen niet letterboxed natuurlijk.

heb ik nu vrij extreme ondertitelingretentie?

Btw: heb jij nu de dubbele foamfix voor je 50" geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
daffie82 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:55:
[...]

Hoe heb je eigenlijk die monteur bij je thuis gekregen?
Wat is de makkelijkste manier om zo iemand bij je thuis te krijgen voor die plasma buzz ?
Begin me namelijk meer en meer te ergeren aan die buzz...
Interessant idd, stoor me niet echt aan de buzz, maar minder mag altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:01:
[...]

Ja ik kijk regelmatig leterboxed, ik wil nu eenmaal de juiste beeldverhouding :) hoe gaan jullie hiermee om? Ik kijk veel films, heb daarom ook deze tv natuurlijk.

anderzijd zet ik ook vaak ducktv op (crappy 4:3 kinderzender) en die zet ik dan op sidecut normaal. De hele tijd full-screen felle kleuren en bewegende figuurtjes.

En tv kijken / gamen is over het algemeen niet letterboxed natuurlijk.

heb ik nu vrij extreme ondertitelingretentie?

Nee, dat is geen extreme ondertitelretentie. Vrij normaal als je veel content kijkt met ondertitels. Als je veel ondertitels gebruikt moet je toch echt af en toe een schuifbalkje draaien. Het is namelijk ook gewoon vrij statische content.

Bij de meeste mensen waarbij ik de tv heb gekalibreerd was overal wel wat retentie te zien van de subtitels als ze die gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
MaxHardcore schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:01:
[...]
Ja, ondanks dat voor 50" de instructie is om enkel de rechter te doen (4 stuks) heeft de monteur de andere ook maar gedaan (2 stuks). En ik ben ook blij dat ik het heb laten doen want wat een verademing is dat nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 15-09 20:41
Panasonic introduceert een 4k 65 inch! :o :o :*)

LED-LCD |:( 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Morgen komt de servicedienst van Panasonic een Fix-kit op de 55VT60 plaatsen, zodat de fans niet meer zoemen (enkel te horen wanneer het geluid uit staat).

Zijn er enkele zaken die ik nog moet melden of nauwlettend in de gaten houden bij deze fix :?
Zal alvast foto's nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Niets speciaals dan :?

• SanduTje
In ieder geval pas laten weg gaan totdat je tevreden bent.

• FreazyRocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-03 02:23
Weet er iemand misschien hoe ie een Panasonic TX-P50GT60 in het service menu krijgt?
Ik heb het al geprobeerd zoals in de topic start met Volume down in te houden op het apparaat zelf en op de afstandsbediening 3 X 0 te drukken maar ik kom met geen stokken in het menu.
Moet ik in het home menu ziten daar voor of is het bij de 60 serie een andere knop dan 0 op de remote??

Panasonic TX-P50GTW60 | Logitech Z-5500 | HTPC C2D E8400 | PS3 Slim | Xbox 360 Slim

• SanduTje
Bij de 60-serie moet je 3 x Info doen (ipv 0)

• MaxHardcore
Moris schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:33:
Morgen komt de servicedienst van Panasonic een Fix-kit op de 55VT60 plaatsen, zodat de fans niet meer zoemen (enkel te horen wanneer het geluid uit staat).

Zijn er enkele zaken die ik nog moet melden of nauwlettend in de gaten houden bij deze fix :?
Zal alvast foto's nemen :)
Volgens mij moet op basis van vooraanzicht tv de fan links een "u" vormen en op de fan recht een "n".

Mijn monteur had bijvoorbeeld geen installatiehandleiding bij zich, hij belde om te bevestigen en gelukkig staat die handleiding op avforums ;)

@Sandutje, ik wou niet meteen op je parade regenen maar volgens mij is bovenstaande bij jou niet gebeurd?

[ Voor 7% gewijzigd door MaxHardcore op 05-09-2013 08:29 ]

• SanduTje
Voor de 50" stond op de instructie die de monteur bij zich had dat enkel de rechter fan (vooraanzicht) gedaan moest worden 4 stuks. Hiermee was het geluid aan die fan volledig verdwenen (waar hij zelf ook van stond te kijken aangezien hij het maar een zinloze oplossing vond in eerste instantie :))

Vervolgens hoorde we dat de linker fan ook wat geluid maakte (vooral omdat de andere nu stil was) waarna hij er daar ook maar 2 onder heeft geplakt op deze wijze "| |".

Het gaat er eigenlijk om dat per geval bekeken moet worden wat de beste oplossing is en de monteur net zo veel schuim plakt totdat jij tevreden bent ;)

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:26
Heb nu een aantal weken de 65vt50, wat mij opvalt is dat er links en rechts van het scherm een (vlek) zit.
Als het scherm helemaal zwart is zijn deze vlekken lichter zie foto, is het scherm wit dan zijn ze groenig.
zou dit onder garantie vallen?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-36H36Y4Y.jpg
ktulu666 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:46:
Heb nu een aantal weken de 65vt50, wat mij opvalt is dat er links en rechts van het scherm een (vlek) zit.
Als het scherm helemaal zwart is zijn deze vlekken lichter zie foto, is het scherm wit dan zijn ze groenig.

[afbeelding]
Nee, dit is within spec volgens panasonic :) Elke vt50 heeft dit.

Als je geluk hebt dan krijg je misschien een omruil, hangt van de monteur af... Maar als geluk hebt misschien wel.

[edit]
als je trouwens in zo'n donkere kamer kijkt, dan kijk je volgens mij ook te donker. Die witte vlekken hoor je niet te zien als je met voldoende achtergrond verlichting kijkt. Met zo weinig licht izjn de zwartwaarden visueel ook gewoon slecht.

[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 05-09-2013 12:50 ]

• StealthyPeanut
Er zijn mensen welke hun VT50 om hebben geruild gekregen vanwege de "groene blobs". Maar, dit is vaak in combinatie met inbrandverschijnselen.

Een hele zachte lichtbron achter de tv geeft vaak een rustiger en contrastrijker beeld in mijn beleving. Je ogen houden je een beetje voor de gek, maar doordat de tv niet als enige licht geeft, lijkt het zwart nog zwarter en vallen oneffenheden minder goed op.
StealthyPeanut schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:46:
Er zijn mensen welke hun VT50 om hebben geruild gekregen vanwege de "groene blobs". Maar, dit is vaak in combinatie met inbrandverschijnselen.

Een hele zachte lichtbron achter de tv geeft vaak een rustiger en contrastrijker beeld in mijn beleving. Je ogen houden je een beetje voor de gek, maar doordat de tv niet als enige licht geeft, lijkt het zwart nog zwarter en vallen oneffenheden minder goed op.
Ja, bij e-care lukte het bij mij ook hoor. Bij ce-repair niet :(

Het is een beetje een gok. Probleem is dat die gr oene drek overdag nauwelijks zichtbaar is :(

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Afgelopen dinsdag mijn 50GT60 gekregen. Werd vanwege mogelijke transportschade zelfs persoonlijk gebracht door Mediahomeland, daar moesten ze een eind voor rijden, verder hebben we hem samen meteen naar boven getild naar de 2e etage. Goeie service hoor!

Enfin gisteren uitgepakt, voet tijdelijk ook even gemonteerd en aangezet.
Wat een lel van een TV toch. Ik wist dat hij ietsje groter was dan mijn 42PZ85 die voorlopig in de woonkamer blijft staan, maar je staat toch even te kijken als je van een oude 21" CRT naar een 50" plasma gaat.

Erg mooi beeld. Ik zie zo snel echter zo één twee drie geen echt verschil met mijn oude PZ85 welke (vind ik) nog steeds een dijk van een beeld heeft. Wel één grote uitzondering....de zwartwaardes zijn wel flink veel beter. De PZ85 is duidelijk niet zo zwart wat goed zichtbaar is als je alle lichten dimt. De dieptewerking neemt daardoor ook toe. De GT60 lijkt echt pik en pikzwart als dat ook zo moet zijn. Fabuleus.

Wel één nadeel. De inkijkhoeken verticaal zijn echt veel slechter als de good-old PZ85. Als je dicht bij de TV staat (hoger, of lager) dan stort de helderheid als een kaartenhuis in elkaar. Is dat het effect van een ander filter? Het is in de praktijk niet echt een probleem omdat je er normaal veel verder vandaan zit. Maar als ik met de HTPC bezig ben valt het echt enorm op. Alsof ik met een LCD aan het werk ben.

Ik had eigenlijk niets verwacht van de smart-tv functies. Ik gebruik een HTPC die manusje van alles is, dus de smart-tv functies zullen niet echt gebruikt worden. Maar toch. Ik had de HTPC nog niet klaar (herinstallatie) en had dus geen enkele input beschikbaar. Wifi meteen ingesteld en hop Youtube kijken.
Nou Panasonic dat hebben jullie wel goed voor elkaar met die Apps. Lollig was de code die ik op mijn iPhone kon invoeren waarna ik de bediening kon doen met de telefoon via de safari browser. Hoe het precies werkt geen idee maar het was toch wel tof.

Geluid was in orde, beter als verwacht (beter als de PZ85, je hoort duidelijk dat de lage tonen beter zijn).

Menu's ook supersnel, dat is zeer prettig.

Ik heb me net wel het apezuur moeten zoeken naar de Overscan functie die natuurlijk UIT moest staan (waarom staat dat toch op AAN, dat slaat toch nergens op!!!). Wel gelukt weer. Enfin even verder prutsen nu.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• StealthyPeanut
Klopt inderdaad. De verticale kijkhoek viel me ook op, maar was voor mij gewoon een kwestie van wennen eigenlijk. Je ziet het als je er recht voor staat, maar vanaf 2 meter staand zag ik het niet meer. En, ik zit natuurlijk altijd, dus dan zie je het ook niet. Wel jammer, maar voor mij een non-issue.

Zwartwaardes klopt, maar ik ben nog niet zeker van de HDMI-range op mijn HTPC en VT60. De ene geeft veel zwart op het scherm, maar dan mis ik veel details. En met de andere instelling heb ik veel meer details, maar zie ik amper zwart.

• SanduTje
Wat betreft de verticale kijkhoek is het nu inderdaad van belang dat je de tv ook op ooghoogte hangt. En aangezien sommige de tv om onverklaarbare redenen bijna tegen het plafond hebben hangen gaan die wel een probleem krijgen hiermee :)

• psy

psy

In de woonkamer is het makkelijk, op ooghoogte.
Maar in de slaapkamer is dat niet altijd zo handig.
Als wij TV kijken in bed, zit je toch wat meer achterover. Plus ons bed is nogal hoog, waardoor je de TV toch echt wel wat hoger moet hangen.
Maar ik ga sowieso een TV-steun met horizontale plus verticale verstelling gebruiken. Ik voorzie dan ook geen probleem :)

Oh ja nog iets wat me opvalt. Het lijkt erop dat in dit panel iets van ruimte niet gebruikt wordt. Ik heb hem nu op "pixel-perfect"staan zeg maar maar er blijft nog steeds een kleine centimeter onbemut (of is het 0,5cm, naja). Komt dit door de pixel-shift functie? Want die heeft wel een klein beetje ruimte nodig en de PZ85 heeft dat niet (komt echt tot de rand)

[ Voor 33% gewijzigd door psy op 05-09-2013 14:47 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

StealthyPeanut schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:37:
Klopt inderdaad. De verticale kijkhoek viel me ook op, maar was voor mij gewoon een kwestie van wennen eigenlijk. Je ziet het als je er recht voor staat, maar vanaf 2 meter staand zag ik het niet meer. En, ik zit natuurlijk altijd, dus dan zie je het ook niet. Wel jammer, maar voor mij een non-issue.

Zwartwaardes klopt, maar ik ben nog niet zeker van de HDMI-range op mijn HTPC en VT60. De ene geeft veel zwart op het scherm, maar dan mis ik veel details. En met de andere instelling heb ik veel meer details, maar zie ik amper zwart.
Altijd beperkte range als je films gebruikt.

• ScreamBeard
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 18:46
Ik ben sinds een paar dagen ook de trotse eigenaar van een 50 inch ST60 ter vervanging van mijn oude kleine beeldbuis. Wat een verschil! Ik heb nog niet heel lang kunnen kijken helaas, maar het ziet er erg goed uit.

Een dingetje wat mij tot nu toe wel is opgevallen is dat het beeld overdag een soort blauwige waas over zich heeft. Ik zie het ook als de tv uit staat, dus mijn voorlopige conclusie is dat het iets van een anti-reflectie coating is. Het is helaas het ergste als ik de tv op ooghoogte heb (als ik op de bank zit dus). Als ik meer schuin van boven kijk wordt het minder, maar neemt de helderheid ook af.

Ik kan echter op het internet tot nu toe niet echt mensen vinden met dezelfde ervaring, dus ik was benieuwd hoe jullie dit ervaren en of er iets aan te doen is.
ScreamBeard schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:55:
Ik ben sinds een paar dagen ook de trotse eigenaar van een 50 inch ST60 ter vervanging van mijn oude kleine beeldbuis. Wat een verschil! Ik heb nog niet heel lang kunnen kijken helaas, maar het ziet er erg goed uit.

Een dingetje wat mij tot nu toe wel is opgevallen is dat het beeld overdag een soort blauwige waas over zich heeft. Ik zie het ook als de tv uit staat, dus mijn voorlopige conclusie is dat het iets van een anti-reflectie coating is. Het is helaas het ergste als ik de tv op ooghoogte heb (als ik op de bank zit dus). Als ik meer schuin van boven kijk wordt het minder, maar neemt de helderheid ook af.

Ik kan echter op het internet tot nu toe niet echt mensen vinden met dezelfde ervaring, dus ik was benieuwd hoe jullie dit ervaren en of er iets aan te doen is.
Goed geraden :)

• ScreamBeard
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 18:46
Niks aan te doen? Gewoon een kwestie van wennen?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:46:
[...]

Mijn "HDMI RGB Range" staat op "Normal".
Is dat niet goed dan?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

• Machlah
Heb ik het nou goed dat per input alle instellingen (normaal, custom etc etc) apart in te stellen zijn? Dus normaal kan in HDMI1 anders zijn dan HDMI2? Veel instellingen pffff :)

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:43

Kluus

Gang is alles

jmbosch82 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:34:
Heb ik het nou goed dat per input alle instellingen (normaal, custom etc etc) apart in te stellen zijn? Dus normaal kan in HDMI1 anders zijn dan HDMI2? Veel instellingen pffff :)
Ja, maar je kan ze wel syncen met Picture - Copy Adjustment. ;-)

• Moris
MaxHardcore schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:28:
Volgens mij moet op basis van vooraanzicht tv de fan links een "u" vormen en op de fan recht een "n".

Mijn monteur had bijvoorbeeld geen installatiehandleiding bij zich, hij belde om te bevestigen en gelukkig staat die handleiding op avforums ;)
De monteur is vandaag voor de 55VT60 langs geweest (was er zelf helaas niet bij) en heeft op basis van vooraanzicht tv, enkel onder de fan rechts een mousse-band gekleefd.
Als extra zijn er tussen de tv en de muurbeugel afstandsringen van 5mm geplaatst, zodat er minder resonanties kunnen plaats vinden.

Momenteel teveel omgevingslawaai op deze warme dag, dus hoop dat het nu allemaal goed blijft :)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
ktulu666 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:46:

[afbeelding]
damm hebben de vt50's dit allemaal?.Ik zou het echt onacceptabel vinden,ik kijk graag in het donker en dan zou ik het echt oncceptabel vinden.
Mijn gt60 is eigenlijk perfect qua uniformiteit,volkomen egaal grijs,zwart beeld

Ik moet wel zeggen dat ik helaas toch wat minpunten aan mijn gt60 ondek helaas, de bekende plasma ruis is die wel echt duidelijk aanwezig is naar mijn mening.
Herkenbaar voor mensen met een gt60?

Bij mijn oude v20 hielp het door de helderheid op 0 te houden, bij mijn gt60 is het eigenlijk altijd aanwezig,hoe ik de helderheid ook instel!. :'(.

• StealthyPeanut
Adlermann schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:46:
[...]

Ik game er nooit op, maar als ik alles beperkt doe, is echt een groot deel van de details weg denk ik. Veel teveel zwart en te weinig details. Zijn er test patronen om dit echt goed te bepalen? Wellicht samen met een calibratie bluray om helderheid en contrast in te stellen.
freaky35 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:55:
[...]

damm hebben de vt50's dit allemaal?.Ik zou het echt onacceptabel vinden,ik kijk graag in het donker en dan zou ik het echt oncceptabel vinden.
Mijn gt60 is eigenlijk perfect qua uniformiteit,volkomen egaal grijs,zwart beeld

Ik moet wel zeggen dat ik helaas toch wat minpunten aan mijn gt60 ondek helaas, de bekende plasma ruis is die wel echt duidelijk aanwezig is naar mijn mening.

Bij mijn oude v20 hielp het door de helderheid op 0 te houden, bij mijn gt60 is het eigenlijk altijd aanwezig,hoe ik de helderheid ook instel!. :'(.
de vt50's krijgen het ook pas tusende 500 en 1000 uur. Ik verwacht bij de 60 serie hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Adlermann schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:31:
[...]

de vt50's krijgen het ook pas tusende 500 en 1000 uur. Ik verwacht bij de 60 serie hetzelfde.
Heb je het over de ruis? Of over de groene zooi?

De VT50 heeft inderdaad last van die groene shizzle, ook niet eens elk paneel. Maar van VT60 eigenaren heb ik er nog geen terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:34:
[...]

Heb je het over de ruis? Of over de groene zooi?

De VT50 heeft inderdaad last van die groene shizzle, ook niet eens elk paneel. Maar van VT60 eigenaren heb ik er nog geen terug kunnen vinden.
Ik heb 10-15 50 serie schermen gekalibreerd en ze hadden allemaal groene blobs in bepaalde mate.

Ook bij vt60 eigenaren krijg je her en der al berichten over groene drek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Adlermann schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:06:
[...]

Ik heb 10-15 50 serie schermen gekalibreerd en ze hadden allemaal groene blobs in bepaalde mate.

Ook bij vt60 eigenaren krijg je her en der al berichten over groene drek.
Jammer, maar ik kan er nog geen enkele terugvinden. En de VT60 is ondertussen echt al wel langer dan 500 uur gekeken bij de meeste gebruikers. Maar, gelukkig nog geen enkele klacht teruggevonden of tegengekomen.

Bij de VT60 ga ik me er dan ook totaal niet druk over maken :).

En kalibreren? Doe je dat ook op afspraak tegen vergoeding bij iemand thuis? Ben totaal geen held met afstellen, maar wil hem ook weer niet voor + € 250,- ISF laten kalibreren. Dat vind ik ook weer wat overdreven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:27:
[...]

Jammer, maar ik kan er nog geen enkele terugvinden. En de VT60 is ondertussen echt al wel langer dan 500 uur gekeken bij de meeste gebruikers. Maar, gelukkig nog geen enkele klacht teruggevonden of tegengekomen.

Bij de VT60 ga ik me er dan ook totaal niet druk over maken :).

En kalibreren? Doe je dat ook op afspraak tegen vergoeding bij iemand thuis? Ben totaal geen held met afstellen, maar wil hem ook weer niet voor + € 250,- ISF laten kalibreren. Dat vind ik ook weer wat overdreven.....
Op avforums waren er een paar. Mensen die binnen een paar maanden al op 2000 uur zaten lol.

Ik doe het wel op afspraak tegen minimale biervergoeding, maar alleen in regio twente :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Adlermann schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:57:
[...]

Op avforums waren er een paar. Mensen die binnen een paar maanden al op 2000 uur zaten lol.

Ik doe het wel op afspraak tegen minimale biervergoeding, maar alleen in regio twente :)
TV Continue aan dan ofzo ?! haha.... ben lekker met mijn ST60 aan het 'spelen' qua instellingen e.d. Ik heb nu dus een ST60 en ik zag dat jij er laatst 1 gecalibreerd had. Is het zo dat elke ST60 totaal anders is of komen ze ten opzichte van elkaar wel in de buurt? Ik twijfel namelijk om zo een x-rite te kopen en het zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmbosch82 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:11:
[...]

TV Continue aan dan ofzo ?! haha.... ben lekker met mijn ST60 aan het 'spelen' qua instellingen e.d. Ik heb nu dus een ST60 en ik zag dat jij er laatst 1 gecalibreerd had. Is het zo dat elke ST60 totaal anders is of komen ze ten opzichte van elkaar wel in de buurt? Ik twijfel namelijk om zo een x-rite te kopen en het zelf te doen.
elke tv is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Toch maar een x-rite kopen dan >:) Denk dat ik er wel uit kom met die guide die je laatst stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik heb een klein probleem met mijn 50ST50, ben benieuwd of mensen dit herkennen. Zoektocht op internet levert niets op..

De ingebouwde mediaspeler is nog niet eens zo slecht niet. Vooral 1080p materiaal en 3d doen het een stuk beter dan op mijn apple tv2 met xbmc. Zelfs via wifi is 1080p vloeiend te streamen.

Maar in de bestandsbrowser blijven oude folders zichtbaar, welke niet meer aanwezig zijn onder betreffende share op mijn NAS. Films zijn allang verwijderd, ook uit de recycle bin. Het lijkt een cache probleem op de tv, bij selectie van een '' spook''bestand wordt melding getoond dat bestand niet afgespeeld te worden.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Het opnieuw aanleggen van shares op de NAS om het tv probleem te ontwijken vind ik wat ver gaan, als dat al werkt.

Iemand overigens ook een oplossing voor de subs bij 3d?.. (externe subs worden zoals bekend niet gelezen (zo jammer), 3dsubtitler-subs opnemen in mkv via mkv merge lukt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

freaky35 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:55:
[...]

Jup, hier ook ruis.
Ik heb al gevraagd aan iemand hier (paar posten terug) om even aan te geven welke stappen we best ondernemen om een monteur hiervoor langs te laten komen. Helaas nog geen reactie :(
Die tweaker had namelijk een monteur hiervoor over de vloer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
In de THX stand is het het ergste. Prof of Custom heeft het minder, als ik de review van HDTVtest.co.uk mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:13:
In de THX stand is het het ergste. Prof of Custom heeft het minder, als ik de review van HDTVtest.co.uk mag geloven.
Reviews zou ik ook niet te veel op afgaan.
Volgens "de reviews" was DFC ook bijna onbestaande.
Op 50hz kan ik je melden dat dit zeker niet onbestaande is... Dus het hangt er allemaal vanaf wat je precies kijkt.
En die noise is er gewoon op elke stand hoor, niet veel verschil IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfart
  • Laatst online: 23-01 11:57
Hallo.
Sorry als dit wat 'basic' vragen zijn, maar deze thread is echt wel groot.
Ik wil een nieuwe televisie te kopen en ben vooral geïnteresseerd in de plasma schermen van panasonic.
Belangrijk voor mij zou zijn dat ik met de tv via ethernet kan browsen op m'n pc harde schijven (windows 7).
En ook dat ie eventueel flac muziekbestanden en mkv kan afspelen.

Is dit mogelijk met de TX-P42ST60E 3D Plasma tv (of een goedkopere plasma)?
Weet iemand ook of deze tv een functie heeft om het scherm automatisch te laten uitgaan als er niemand in de kamer aanwezig is?
Vriend van me heeft dit op z'n televisie en is handig wanneer je in de kamer ernaast enkel aan het luisteren bent.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01 15:06
mrfart schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:19:
Hallo.
Sorry als dit wat 'basic' vragen zijn, maar deze thread is echt wel groot.
Ik wil een nieuwe televisie te kopen en ben vooral geïnteresseerd in de plasma schermen van panasonic.
Belangrijk voor mij zou zijn dat ik met de tv via ethernet kan browsen op m'n pc harde schijven (windows 7).
En ook dat ie eventueel flac muziekbestanden en mkv kan afspelen.

Is dit mogelijk met de TX-P42ST60E 3D Plasma tv (of een goedkopere plasma)?
Weet iemand ook of deze tv een functie heeft om het scherm automatisch te laten uitgaan als er niemand in de kamer aanwezig is?
Vriend van me heeft dit op z'n televisie en is handig wanneer je in de kamer ernaast enkel aan het luisteren bent.

bedankt.
Op de GT60 heb ik de optie om het beeld uit te zetten zodat je alleen geluid hoort maar of dat op de ST ook kan durf ik niet te zeggen. Je moet het trouwens wel zelf doen en dan kan je het met een willekeurige knop op de AB weer aanzetten. Misschien even de manual downloaden van een ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
daffie82 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:18:
[...]

Volgens "de reviews" was DFC ook bijna onbestaande.
Op 50hz kan ik je melden dat dit zeker niet onbestaande is... Dus het hangt er allemaal vanaf wat je precies kijkt.
True, maar ik had het zelf ook nog niet getest. Maar, kalibreren doe ik toch niet in de THX stand, dus ik ga het wel zien.

Het ligt ook erg aan de content trouwens merk ik. Bij topkwaliteit films valt het nauwelijks op en is het veel minder erg. Bij slechte rips of bepaalde uitzendingen op tv is het gewoon kansloos slecht.

DFC is echt wel een stuk minder op de VT60 dan op de VT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:53:
[...]

True, maar ik had het zelf ook nog niet getest. Maar, kalibreren doe ik toch niet in de THX stand, dus ik ga het wel zien.

Het ligt ook erg aan de content trouwens merk ik. Bij topkwaliteit films valt het nauwelijks op en is het veel minder erg. Bij slechte rips of bepaalde uitzendingen op tv is het gewoon kansloos slecht.

DFC is echt wel een stuk minder op de VT60 dan op de VT50.
Als je "slechte" content hebt ligt dat natuurlijk sowieso niet aan de tv. Ik merk wel verschil tussen bv. een 1080p die geripped is met een cap op 10mbit en een bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:18:
[...]

...
Toch klopt dit, er is een behoorlijk verschil tussen THX/normaal en de cinema/pro standen. Is eenvoudig te verifiëren natuurlijk met je eigen plasma en geschikte content. Het gaat hierbij wel om dithering noise en niet om noise veroorzaakt door andere factoren.

Op kijkafstanden van pakweg 3 meter is dit geen issue, ga je op 1 meter van het scherm zitten dan zul je het merken, maar dit is niet de bedoelde kijkafstand van deze televisies (of welke televisie dan ook).
MaxHardcore schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:38:
[...]

Als je "slechte" content hebt ligt dat natuurlijk sowieso niet aan de tv. Ik merk wel verschil tussen bv. een 1080p die geripped is met een cap op 10mbit en een bluray.
Zo is het, helaas verwarren mensen nogal vaak de kwaliteit van de content met die van de tv. Hebben ze eindelijk een goede tv die de kwaliteit van de content ongenadig in beeld brengt en dan gaan ze klagen. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 06-09-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Adlermann schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:31:
[...]

ik las al zoiets,komt doordat het scherm te dun is meen ik en de boel te warm word :X , zal ook wel uitmaken lijkt me of deze kort aan de muur hangt of er vanaf staat.

Ik hoop dat mij en iedereen die zo'n scherm heeft dat bespaard blijft, maar we zullen zien, ik heb geen idee hoeveel uur die van mij nu heeft, zal wel over de honderd zijn nu,i wacht het af.

[ Voor 19% gewijzigd door freaky35 op 06-09-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Cap schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:55:
[...]

Toch klopt dit, er is een behoorlijk verschil tussen THX/normaal en de cinema/pro standen. Is eenvoudig te verifiëren natuurlijk met je eigen plasma en geschikte content. Het gaat hierbij wel om dithering noise en niet om noise veroorzaakt door andere factoren.

Op kijkafstanden van pakweg 3 meter is dit geen issue, ga je op 1 meter van het scherm zitten dan zul je het merken, maar dit is niet de bedoelde kijkafstand van deze televisies (of welke televisie dan ook).
Ik heb het ook trouwens overduidelijk in elke stand.

Maar wat me vooral stoort is dat het goed te zien is, in zwarte gedeeltes, schaduw gedeeltes, het is gewoon zonde van het beeld,

[...]
[
Zo is het, helaas verwarren mensen nogal vaak de kwaliteit van de content met die van de tv. Hebben ze eindelijk een goede tv die de kwaliteit van de content ongenadig in beeld brengt en dan gaan ze klagen. :P
mee eens ,bij zo'n groot scherm,moet je gewoon goede content hebben,nu moet ik zeggen dat het ding heel goed kan upscalen,de processing is wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Heb hier ook IFC op Maximum (!) staan omdat anders heel het beeld verpest wordt door die DFC op mijn VT60

Had eerst de VT30, en in de Professioneel modus had je geen last van DFC (kon je IFC gewoon uit laten staan). Nu moet ie op maximum, anders stottert het beeld ook soms (had daar met mijn VT30 geen last van).

Alles is nu wel heeeel soepel. Maar goed, dat went na een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Gister een calibratie laten doen door Dimitri van http://isf-calibratie.jimdo.com/
Ik moet zeggen dat het echt wel de moeite waard is geweest, echt genieten dit beeld. Zit ik een beetje rond te zappen en blijf ik gewoon hangen op de meest stomme programma's gewoon omdat het beeld zo mooi is :P
Hij had er wel wat werk aan, de 60 serie schijnt lastiger te zijn dan de 30 en 50 (heb zelf een 50GT60) maar na 3 uur is er echt een goed resultaat.
Had wel verwacht dat het beter zou zijn maar dit is vrij drastisch imho. Hij heeft ook netjes een rapport gemaakt en dat ziet er goed uit zover ik het begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het rapport ziet er uiteraard altijd goed uit als de kalibrator normaal zijn werk doet. En hoe het rapport er ook uit ziet, het gebruikte meetinstrument is bepalend voor het te behalen resultaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Dat geloof ik graag, volgens mij gebruikte hij een X-Rite i1 Pro. Gezien de prijs is het niet rendabel om er zelf een te kopen en te gaan spelen. Heb er ook niet echt de tijd voor, heb al genoeg hobbies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riotvan schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:49:
Dat geloof ik graag, volgens mij gebruikte hij een X-Rite i1 Pro. Gezien de prijs is het niet rendabel om er zelf een te kopen en te gaan spelen. Heb er ook niet echt de tijd voor, heb al genoeg hobbies :P
Je kan wel een gebruikte halen voor ruim onder de 200 piek :) Die dingen zijn rock solid verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimitri, welke ook mijn 50GT60 heeft gecalibreerd, gebruikt van dit plaatje de linker. Weet niet welke dat is. Het plaatje is trouwens die van jou eerder gepost ergens begin Juni.

Afbeeldingslocatie: http://www.northlight-images.co.uk/content_images_2/i1pro2/two-i1pro.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:29:
[...]

Dimitri, welke ook mijn 50GT60 heeft gecalibreerd, gebruikt van dit plaatje de linker. Weet niet welke dat is. Het plaatje is trouwens die van jou eerder gepost ergens begin Juni.

[afbeelding]
dat is een prima meter, maar alleen vrij nutteloos in de donkere gebieden. (gewoon de i1 pro)

Dat kan je corrigeren door een vrij goedkope i1 display pro erbij te halen en die af te stellen met je i1pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Laatst online: 02-09 17:07
2 weken geleden bij de mediamarkt in Enschede geweest. Hier viel mij de panasonic vt50(of 60) op, het beeld viel mij enorm tegen. Hebben de TL balken dan zo enorm veel invloed? Mijn pa wou niet geloven dat de deze vt een referentie status had. Is het beeld echt zoveel beter, ook beter dan een f8000 van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timberly2 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:17:
2 weken geleden bij de mediamarkt in Enschede geweest. Hier viel mij de panasonic vt50(of 60) op, het beeld viel mij enorm tegen. Hebben de TL balken dan zo enorm veel invloed? Mijn pa wou niet geloven dat de deze vt een referentie status had. Is het beeld echt zoveel beter, ook beter dan een f8000 van samsung?
Ja de tl balken hebben onzettend veel invloed. Die kunnen echt de beeldkwaliteit enorm verminderen (popt veel minder, door overdaad aan licht).

Een tv kun je niet beoordelen in de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:29:
[...]

[afbeelding]
De linker is de i1Pro 1, de rechter is de nieuwere en iets verbeterde versie 2. Bijna iedereen loopt met versie 1 rond (want goedkoper te verkrijgen). Of het revisie A/B/C of D is kan je alleen zien op het etiket. Revisie D is vrijwel altijd goed, ik neem aan dat ie die heeft. Eerdere revisies zijn instabieler dus je loopt meer risico.
Adlermann schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:20:
[...]

Ja de tl balken hebben onzettend veel invloed. Die kunnen echt de beeldkwaliteit enorm verminderen (popt veel minder, door overdaad aan licht).

Een tv kun je niet beoordelen in de mediamarkt.
Plus deze opmerking wordt hier eens in de X weken germaakt, er is genoeg over terug te vinden. Zoek eens op Media Markt, Saturn, TL, verlichting, winkel enzo in dit topic dan vind je er tientallen reacties over.

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 07-09-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 15-09 14:19
Het zit in de lichtopbrengst die is van een plasma doorgaans beduidend minder dan van een lcd ('led backlight'). In een ruimte die minder sterk verlicht is dan de Mediamarkt met de TL-verlichting, zoals een woonkamer, voldoet een plasma wel. Toch als je veel in een zonnige kamer kijkt en niet wilt dimmen of prijs stelt op helder beeld dan is een lcd mogelijk eerste keus. Ook is het verschil tussen plasma en de top in lcd (de Samsung?) (heel) klein; de normale kijker koopt een lcd de purist een plasma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
antwoor daarop is volmoldig ja,die tl balken zijn funest voor het beeld. Maar persoonlijk zou ik heel goed chekcken welke tv je neemt.

Zoals je hier look wel leest heeft de Panasonic zijn dingetjes, echter plasma geeft een van nature,zacht beeld.

Vandaar dat het minder tot z'n recht komt, met extreem veel licht, zoals die tl balken,, echter met veel inder hard licht is een plasma echter zalig.

Vandaar dat er ook zo weinig plasma''s meer verkocht worden, alleen de liefhebbers er van die kopen er nog een plasma, omdat die weten wat voor beeld deze geeft in normaal licht

Maar de meerdeheid,ziet het heldere beeld van een led in de winkel en kiest meteen daarvoor, zeker met de combinatie van het mindere stroomvebruik van een led.

Als ik als leek in een winkel zou zijn,dan zou ik echter hetzelfde doen :X ,omdat een plasma er gewoon niet goed uitkomt in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Riotvan op 07-09-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ySoSrs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 14:31
In een winkel zien LCD schermen er inderdaad fantastisch uit en plasmaschermen komen minder tot hun recht. Echter vond mijn vriendin in de winkel de plasma er zelfs onder al dat licht al beter en natuurlijker uitzien dan die overgesatureerde en overbrighte lcd schermen (zo zie je maar weer). Natuurlijk ben ik hiermee akkoord en heb ik toen maar de knoop doorgehakt (lang getwijfeld over wat te kopen) en een P50GT60 gekocht. :) Ben benieuwd hoe mooi hij gaat zijn als hij hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Riotvan schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:42:
Gister een calibratie laten doen door Dimitri van http://isf-calibratie.jimdo.com/
Ik moet zeggen dat het echt wel de moeite waard is geweest, echt genieten dit beeld. Zit ik een beetje rond te zappen en blijf ik gewoon hangen op de meest stomme programma's gewoon omdat het beeld zo mooi is :P
Hij had er wel wat werk aan, de 60 serie schijnt lastiger te zijn dan de 30 en 50 (heb zelf een 50GT60) maar na 3 uur is er echt een goed resultaat.
Had wel verwacht dat het beter zou zijn maar dit is vrij drastisch imho. Hij heeft ook netjes een rapport gemaakt en dat ziet er goed uit zover ik het begrijp :)
Dus je had meer verschil verwacht in voor en na calibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55
daffie82 schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:22:
[...]

Dus je had meer verschil verwacht in voor en na calibratie?
Ik lees juist dat zijn verwachtingen overtroffen zijn door calibratie.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nadroJ schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:04:
[...]

Ik lees juist dat zijn verwachtingen overtroffen zijn door calibratie.
Juist, lees ik nu ook.
Had het net verkeerd gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Laatst online: 02-09 17:07
Hmm bedankt voor de reacties omtrent de TL-balken. Zijn er binnen de Smart TV omgeving van Panasonic plasma's nog steeds geen apps als uitzendinggemist en buienradar?

Tevens, hoe groot is het verschil tussen de vt50 en de vt60? Is dit het prijsverschil waard?

Wat ik ook raar vind is dat de pricewatch meld dat er een 50 inch variant v/d vt60 is en dat webshops ook deze 50 inch aanbieden. Maar op de officiële panasonic site is te vinden dat het pas begint vanaf 55 inch. Apart?

[ Voor 29% gewijzigd door Timberly2 op 09-09-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timberly2 schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:02:
Hmm bedankt voor de reacties omtrent de TL-balken. Zijn er binnen de Smart TV omgeving van Panasonic plasma's nog steeds geen apps als uitzendinggemist en buienradar?

Tevens, hoe groot is het verschil tussen de vt50 en de vt60? Is dit het prijsverschil waard?

Wat ik ook raar vind is dat de pricewatch meld dat er een 50 inch variant v/d vt60 is en dat webshops ook deze 50 inch aanbieden. Maar op de officiële panasonic site is te vinden dat het pas begint vanaf 55 inch. Apart?
Er is wat verschil ja, ik weet nieth oe groot het prijsverschil is atm. Het is wel iets waard, maar geen 600 euro denk ik.

De vt60 is vanaf 50 inch. Zo stond het ook altijd op de panasonic site (NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Timberly2 schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:02:

Ik heb ze beide gehad en uitvoerig getest. De VT60 is merkbaar beter (Minder DFC, line-bleeding, betere zwartwaarden (zeker overdag), maar of je dit verschil het extra bedrag waard vindt? Dat is aan jezelf.

Ik zou op dit moment niet de meerprijs van een VT60 betalen t.o.v. de VT50. Hoewel ik nu ook niet meer terug zou willen naar een VT50, nu ik meer dan 100 uur heb gedraaid op mijn VT60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Na 113 uur te hebben genoten van mijn 55VT60, wordt deze volgende week omgeruild voor een nieuwe 55VT60. Bij plaatsen van mijn huidige tv, merkte ik al redelijk snel 5 hele lichte smalle banen van boven naar beneden aan de rechterkant. Na 100+ uur toch maar besloten om met CE Repair contact op te nemen en inderdaad....dit hoort niet. Dat kon ik ook wel vertellen :). Vrijdag gemaild en gisterenochtend is er iemand langs geweest en vandaag bericht; hij wordt kosteloos omgeruild door Panasonic voor een nieuwe 55VT60.

Mooi en snel afgehandeld, goede service en gewoon helemaal tevreden. Wat service en aftersales betreft is Panasonic echt een topbedrijf.

*EDIT*

Dubbelpost....sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:25:
Na 113 uur te hebben genoten van mijn 55VT60, wordt deze volgende week omgeruild voor een nieuwe 55VT60. Bij plaatsen van mijn huidige tv, merkte ik al redelijk snel 5 hele lichte smalle banen van boven naar beneden aan de rechterkant. Na 100+ uur toch maar besloten om met CE Repair contact op te nemen en inderdaad....dit hoort niet. Dat kon ik ook wel vertellen :). Vrijdag gemaild en gisterenochtend is er iemand langs geweest en vandaag bericht; hij wordt kosteloos omgeruild door Panasonic voor een nieuwe 55VT60.

Mooi en snel afgehandeld, goede service en gewoon helemaal tevreden. Wat service en aftersales betreft is Panasonic echt een topbedrijf.

*EDIT*

Dubbelpost....sorry :'(
Zou jij de huidige tv eens kunnen verouderen op een zeer hoog tempo? dus gewoon 24/7 aan staan en kijken wat het doet met de uniformiteit? Hij gaat toch omgeruild worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:26
Dan hoop ik dat ze mijn 65vt50 ook gaan omruilen voor een vt60.
Veel groene vlekken in het beeld en als het scherm zwart is aan de zijkanten lichte vlekken.
Ook is heel duidelijk het sbs logo te zien, afgelopen vrijdag voetbal gekeken, kijk anders nooit sbs en staat er nu nog, ook na dat schuifbalk gebeuren.

Ce repair komt morgen langs dus ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door ktulu666 op 10-09-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die nog interesse heeft in een 42 inch ST50. De mijne gaat namelijk de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ktulu666 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:38:
Dan hoop ik dat ze mijn 65vt50 ook gaan omruilen voor een vt60.
Veel groene vlekken in het beeld en als het scherm zwart is aan de zijkanten lichte vlekken.
Ook is heel duidelijk het sbs logo te zien, afgelopen vrijdag voetbal gekeken, kijk anders nooit sbs en staat er nu nog, ook na dat schuifbalk gebeuren.

Ce repair komt morgen langs dus ben benieuwd.
Dat eerste was ce repair en mijn monteur geen reden om hem om te ruilen. Bij mijn vorige vt50 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu m'n gt 60 700 uur in gebruik en een beetje , geen retentie en inbranden op de gekleurde sheets in het service menu , zal ik dan een uitzonderlijk exemplaar hebben of komt de "ellende" nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

als je genoeg gevarieerd kijkt zal je normaal gesproken geen last krijgen hoor

• LuPo
  • Laatst online: 10:55
Vanaf vandaag is Netflix in Nederland. Op m'n ST50 zit in ieder geval de app. Misschien maar eens een abo'tje op nemen. 7,99 euro per maand en onbeperkt films en series kijken. Als het aanbod flink uitbreidt wil ik daar het downloaden wel voor opgeven.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1 ... 110 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.