jmbosch82 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 07:20:
[...]
Niet bijzonder veel beter, maar wel beter

?
De VT50 is nu nog zo'n 100 euro duurder maar ik denk toch dat ik deze ga kopen ipv de ST60. Vooral vanwege het one sheet of glass design. Wat kan ik verwachten qua 3D op de VT50? Vraag me vooral af of hier nog verbetering zit in de nieuwere 60 series. 3D is voor mij wel belangrijk. Ik heb in een winkel een LG met passive 3D gezien en vond het wel erg mooi qua effect en stilstaande plaatjes waren redelijk scherp alleen bewegingen niet. Ik begrijp dat het op de plasma's mooier is?
Ja, ik heb hem wel in heel veel licht gezien en toen was het al prima. Echt heel veel pop (alleen zwart wat minder door gebrek aan goed filter). Maar ik kan zeker de 60 serie aanraden boven de 50 (als je nog geen 50 serie hebt).
Cross-model kan het accent net iets anders liggen (bv st60 vs vt50). Maar bij een directe vergelijking, altijd voor de 60 gaan. Custom mode is een fijne modus.
Alleen deze st60 kalibreren was een hell. Op 10 ire kon ik de dE niet lager krijgen dan 10 oid omdat blauw niet boven de 80% ofzo wilde komen (en rood ook nauwelijks). Vanaf 20 ire werd het wel mooi, maar wel veel afwijkingen.
Ook het menu zorgt voor meer afwijkingen dan bij de 50 serie. Bij mijn vt50 zorgt het menu voor 1 a 2 % afwijking tijdens het meten (en daar kan je een beetje op inspelen). Bij deze st60 ongeveer 4-5% en heel wisselend
Maar het eindresultaat was prima. Goed kijkbaar beeld en toen ik klaar was was het inmiddels ook donkerder aan het worden en werd het zwart ook al mooi diep.
Niet professioneel. Meer voor familie, vrienden, mensen van fora (de laatste voor een kratje pils

). IK kom enschede/hengelo ook niet uit.