Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 19:42
Apache schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:28:
K'heb een P65ST60 besteld voor een zeer lage prijs, ik ben benieuwd, het word mijn eerste plasma, ik kom van een oude 42" LG met TN paneel dus ik vermoed dat het een grote stap voorwaarts zal zijn.
Ik ben aan het twijfelen om deze TV te gaan kopen. Nu lees ik toch over mindere zwartwaardes op deze ST60 serie. Ik heb een verouderde panasonic plasma zonder HD (1024x768) dus het zal in ieder geval veel beter zijn.

Heb je de tv al binnen en kun je me hier wat over vertellen? Hoe bevalt hij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmbosch82 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:45:
[...]

Ik ben aan het twijfelen om deze TV te gaan kopen. Nu lees ik toch over mindere zwartwaardes op deze ST60 serie. Ik heb een verouderde panasonic plasma zonder HD (1024x768) dus het zal in ieder geval veel beter zijn.

Welke mindere zwartwaardes? Ja, het is heel iets lager dan op de vt60. Maar echt niet te zien in je woonkamer. De zwartwaarden van de ST60 zijn uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
In een normale omgeving inderdaad wel. Let wel op, dat je bij lichtinval snelle teruggang merkt.

Bij veel mensen geen probleem, maar wel het vermelden waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Bedankt weer voor de snelle reacties. Ik denk dat ik wel tevreden zal zijn met de ST60 maar voor ik hem koop wil ik zeker weten of ik niet beter iets anders had kunnen kopen zoals misschien toch de P65VT50 ipv de P65ST60. Ik kan trouwens mijn kamer goed verduisteren en kijk films en series vrijwel altijd 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 07:35
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe televisie gezien ik aanstaande november/december ga samenwonen (verbouwing in volle gang op het moment). In eerste instantie wilde ik gaan voor een Panasonic 50ST50 of 50ST60E.

Echter, de woonkamer is ontzettend licht. De muur links van de televisie is één grote ramenpartij en de achterste muur (achter de bank zeg maar) bevat ook twee ramen.
Is het op een plasma televisie een beetje aan te raden om televisie te kijken, zonder dat ik gelijk al het binnenvallende licht moet blokkeren of niet?

Anders moet ik misschien toch gaan kijken voor LCD... :(

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Plasma komt het beste tot zijn recht in een gedimde/donkere omgeving. Dat wil niet zeggen dat er met daglicht niet te kijken is, maar met de hoeveelheid ramen die jij schetst en het feit dat je liever niet het licht wilt blokkeren vraag ik me af of plasma dan iets voor je is.

Naast het lichtinval zul je ook last van spiegelen hebben en daar kan zelfs de beste plasma-voor-lichte-kamers (GT (in mindere mate)/VT/ZT of Samsung F8500) niet veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Maar let wel op; ook LCD-LED tv's hebben gewoon dikke hinder van veel lichtinval. Ook met mat en glanzend paneel. Mat wordt erg raar weerkaatst, maar nog steeds irritant.

Lichtinval is gewoon funest voor beeldkwaliteit van tv's. Was met CRT al zo en dat zal waarschijnlijk ook altijd zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thecola schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:22:
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe televisie gezien ik aanstaande november/december ga samenwonen (verbouwing in volle gang op het moment). In eerste instantie wilde ik gaan voor een Panasonic 50ST50 of 50ST60E.

Echter, de woonkamer is ontzettend licht. De muur links van de televisie is één grote ramenpartij en de achterste muur (achter de bank zeg maar) bevat ook twee ramen.
Is het op een plasma televisie een beetje aan te raden om televisie te kijken, zonder dat ik gelijk al het binnenvallende licht moet blokkeren of niet?

Anders moet ik misschien toch gaan kijken voor LCD... :(
Kijk je vooral overdag, dan is misschien een LED aan te raden (of een P8500 v an samsung). Kijk je toch vooral in de avonduren en eventueel met gordijnen dicht: dan kan een panasonic plasma ook.

Ik zou sowieso als je in deze kamer voor een plasma gaat een vt60/zt60 of een pf8500 halen. Omdat die een iets betere day performance hebben / veel licht performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

jmbosch82 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:45:
[...]

Yep, hij is binnen, sowieso heb ik een vrij goede kamer om een plasma te hangen, als in geen rechtstreekse lichtinval. Er is nog wel een raam maar dat bestaat uit melkglas dus die verspreid het licht heel verspreid.

De zwart waarden ben ik zeker tevreden over, kleur en andere beeld eigenschappen ook, apps etc wat minder, is eigenlijk allemaal te traag naar mijn zin, maar die gebruik ik toch niet.

Het 3D gedeelte ook nog niet getest, maar dat was ook niet belangrijk voor mij.

panasonic
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5Iczb7dNZMyTiuteqAAGBEb8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7utldPrWcx12vnhyvjwvwkHq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pNtHIT4slVSajxCEa1BxVr43/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wAxsocgKGiS0B95no3AWGlBJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lygpHiO1FM9QRZ17FrklxAuS/thumb.jpg

Verder heb ik ook nog getest met de 1:1 pixelmapping issues, panasonic steekt het zelf op de mac mini, maar moet nog met andere bronnen testen, zal ook m'n pc er eens aanhangen. Maar het werkt dus op 25hz en 30hz, maar niet op 24 of 50 of 60 ... ik ga er sowieso nog uitgebreid mee testen maar dat zal ten vroegste dit weekend kunnen denk ik.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:56:
[...]

Yep, hij is binnen, sowieso heb ik een vrij goede kamer om een plasma te hangen, als in geen rechtstreekse lichtinval. Er is nog wel een raam maar dat bestaat uit melkglas dus die verspreid het licht heel verspreid.

De zwart waarden ben ik zeker tevreden over, kleur en andere beeld eigenschappen ook, apps etc wat minder, is eigenlijk allemaal te traag naar mijn zin, maar die gebruik ik toch niet.

Het 3D gedeelte ook nog niet getest, maar dat was ook niet belangrijk voor mij.

panasonic
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Verder heb ik ook nog getest met de 1:1 pixelmapping issues, panasonic steekt het zelf op de mac mini, maar moet nog met andere bronnen testen, zal ook m'n pc er eens aanhangen. Maar het werkt dus op 25hz en 30hz, maar niet op 24 of 50 of 60 ... ik ga er sowieso nog uitgebreid mee testen maar dat zal ten vroegste dit weekend kunnen denk ik.
Is de slider van overscan/underscan op je mac mini niet accuraat genoeg? Ik heb iets van 20 stapjes waaruit ik kan kiezen en 1 van die stapjes geeft precies 1:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
Hahaha op die kleine plaatjes dacht ik faaakkkkk die heeft een stel luidsprekers staan, repsetcs! :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:29
SanduTje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:33:
Onderdeel is pas vanaf 8-8 leverbaar maar men zou toch gewoon een afspraak daarna moeten kunnen plannen voor je lijkt me.

Lees net dat iemand beweerd cq. vrij zeker van is dat er vooralsnog geen fix voor de 50" is. Ben benieuwd waar CE Repair dan mee aan komt zetten...
A.s. Vrijdag komen ze langs voor de foamfix. (Vriendin is thuis, maar ga wel ff thuiswerken :P).

Ik zal jullie laten weten wat de bevindingen zijn en zal wel wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Adlermann schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:59:
[...]

Is de slider van overscan/underscan op je mac mini niet accuraat genoeg? Ik heb iets van 20 stapjes waaruit ik kan kiezen en 1 van die stapjes geeft precies 1:1
Op m'n macbook pro retina heb ik een overscan slider ... op mijn mac mini heb ik een overscan checkbox |:(

Maw, alles of niets. Maar dan nog, zo'n mac mini is gemaakt om altijd een 1:1 interpreteerbaar signaal te geven, net zoals een computer monitor, daar is die overscan helemaal niet van toepassing ... dus de tv zou dat naar mijn inziens moeten kunnen interpreteren.

Ik heb een 2009 mac mini met gf9400, alternatief is nieuwe mac mini kopen eventueel, maar dat hou ik toch liever als nood oplossing :)

@Brad Pitt: er moeten nog wel nieuwe speakers komen maar die zullen net iets kleiner worden dan de ramen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Apache op 07-08-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
MaxHardcore schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

A.s. Vrijdag komen ze langs voor de foamfix. (Vriendin is thuis, maar ga wel ff thuiswerken :P).

Ik zal jullie laten weten wat de bevindingen zijn en zal wel wat foto's plaatsen.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Gisteren nog even contact gehad met CE repair in verband met de berichten die op diverse forums lees dat de fix geen/weinig nut zou hebben en of het niet zonde van hun (en mijn tijd) is om langs te komen.

Ze hadden er inmiddels een paar gedaan en het had nut volgens hun, dus we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:19:
[...]

Op m'n macbook pro retina heb ik een overscan slider ... op mijn mac mini heb ik een overscan checkbox |:(

Maw, alles of niets. Maar dan nog, zo'n mac mini is gemaakt om altijd een 1:1 interpreteerbaar signaal te geven, net zoals een computer monitor, daar is die overscan helemaal niet van toepassing ... dus de tv zou dat naar mijn inziens moeten kunnen interpreteren.

Ik heb een 2009 mac mini met gf9400, alternatief is nieuwe mac mini kopen eventueel, maar dat hou ik toch liever als nood oplossing :)

@Brad Pitt: er moeten nog wel nieuwe speakers komen maar die zullen net iets kleiner worden dan de ramen ;)
Ik heb net in de lunch thuis gekeken: hij staat bij mij uit. En ik kan alleen underscan kiezen :) En dat staat uit. Dat is een mac mini 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
SanduTje schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Gisteren nog even contact gehad met CE repair in verband met de berichten die op diverse forums lees dat de fix geen/weinig nut zou hebben en of het niet zonde van hun (en mijn tijd) is om langs te komen.

Ze hadden er inmiddels een paar gedaan en het had nut volgens hun, dus we zullen zien...
Ik ben erbij en zal het direct testen. Twijfel ook wel een beetje door die berichten op avforums.

Als het niet helpt, die rommel er meteen maar weer uit laten halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zolang je er zelf maar niet aan zit te klooien kun je hooguit een nieuwe tv krijgen mocht het verkeerd aflopen :)

Een oplossing zoals deze zie ik nou niet bepaald zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Mooie plaatjes. Nu weet ik zeker dat ik voor een 65 inch moet gaan als ik hem bij jou zie hangen! Voor mij is 3D wel belangrijk en 1 van de redenen dat ik een nieuwe tv wil gaan kopen. Zou je eens een 3D testje willen draaien en kijken hoe de beeldkwaliteit is? Heb jij nog overwogen om bijvoorbeeld een 65 inch VT50 te halen?

De apps e.d. kunnen mij ook gestolen worden omdat ik er sowieso een mediaplayer aan ga hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:42:
Maar let wel op; ook LCD-LED tv's hebben gewoon dikke hinder van veel lichtinval. Ook met mat en glanzend paneel. Mat wordt erg raar weerkaatst, maar nog steeds irritant.

Lichtinval is gewoon funest voor beeldkwaliteit van tv's. Was met CRT al zo en dat zal waarschijnlijk ook altijd zo zijn.
Inderdaad. Ik heb een aantal maanden geleden een nieuwe LED tv gekocht van philips voor mijn slaapkamer. De vorige was ook een philips maar een ouder model en niet mooi om aan de wand te hangen omdat deze nogal dik was. Bij de oude tv had ik geen last van lichtinval maar bij deze nieuwe tv zie ik heel fel de lamp die tegenover de tv hangt weerkaatsen en is het eigenlijk niet te doen om met deze lamp (25w, niet fel dus) aan tv te kijken. Met mijn oude 1024x768 panasonic plasma heb ik hier geen eens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
jmbosch82 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:45:
[...]

Mooie plaatjes. Nu weet ik zeker dat ik voor een 65 inch moet gaan als ik hem bij jou zie hangen! Voor mij is 3D wel belangrijk en 1 van de redenen dat ik een nieuwe tv wil gaan kopen. Zou je eens een 3D testje willen draaien en kijken hoe de beeldkwaliteit is? Heb jij nog overwogen om bijvoorbeeld een 65 inch VT50 te halen?

De apps e.d. kunnen mij ook gestolen worden omdat ik er sowieso een mediaplayer aan ga hangen.
Ik heb de 65vt60 en 3D bevalt erg goed. Al moet ik zeggen dat bij te velle beelden er wel iets crosstalk zichtbaar is. (THX 3D stand)

Bij films heb je dit niet, maar er zijn ps3 games waar je het ziet (bijvoorbeeld de tl-balken in de tunnels van motorstorm apocalypse).

Ik heb totaal geen last van de active shutters. (denk overigens dat je op 65" en een kijkafstand van 3 meter de "scanlines" behoorlijk gaat zien bij de passive tv's)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de VT50 zou gaan, maar dat er op dat moment alleen maar dure leveranciers op de pricewatch stonden. Daarom dus de VT60.

Het smart-tv gedeelte is overigens echt bagger. Ik weet niet hoe het op het smasung platform is, maar die van panasonic is erg triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
MaxHardcore schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Ik heb de 65vt60 en 3D bevalt erg goed. Al moet ik zeggen dat bij te velle beelden er wel iets crosstalk zichtbaar is. (THX 3D stand)

Bij films heb je dit niet, maar er zijn ps3 games waar je het ziet (bijvoorbeeld de tl-balken in de tunnels van motorstorm apocalypse).

Ik heb totaal geen last van de active shutters. (denk overigens dat je op 65" en een kijkafstand van 3 meter de "scanlines" behoorlijk gaat zien bij de passive tv's)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de VT50 zou gaan, maar dat er op dat moment alleen maar dure leveranciers op de pricewatch stonden. Daarom dus de VT60.

Het smart-tv gedeelte is overigens echt bagger. Ik weet niet hoe het op het smasung platform is, maar die van panasonic is erg triest.
Hoe ver zit jij van de TV af ? Ik ga er op 4,5 meter van zitten. Misschien dat ik ook wel voor de VT50 ga. Waarom wou jij liever de VT50 hebben? De VT50 kost op dit moment 100 euro meer dan de ST60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
jmbosch82 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 06:30:
[...]

Hoe ver zit jij van de TV af ? Ik ga er op 4,5 meter van zitten. Misschien dat ik ook wel voor de VT50 ga. Waarom wou jij liever de VT50 hebben? De VT50 kost op dit moment 100 euro meer dan de ST60.
Ik zit er 3 meter vanaf.

Voornamelijk het prijsverschil, de vt50 heeft op een gegeven zelfs op 2100 gestaan in de pricewatch en ik heb nu 3100 voor de vt60 betaald. Maar op het moment dat ik keek was de goedkoopste die nog wel kon leveren 2800 ofzo.

Daarnaast, de bezel vond ik iets mooier (heb niks aan de speakers op de vt60), en de verschillen zijn maar klein met de vt60 in mijn beleving.

t.o.v.ST60 heb je met de VT50 een lagere inputlag t.o.v. de ST60 en de one sheet of glass :)
Ook schijnt de 3D op een ST60 iets minder te zijn.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 3d en input lag niet getest heb, daarvoor moet je misschien even met een ps3 oid een winkel inlopen en vragen of je kan testen.

[ Voor 4% gewijzigd door MaxHardcore op 09-08-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
MaxHardcore schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:16:
[...]

Ik zit er 3 meter vanaf.

Voornamelijk het prijsverschil, de vt50 heeft op een gegeven zelfs op 2100 gestaan in de pricewatch en ik heb nu 3100 voor de vt60 betaald. Maar op het moment dat ik keek was de goedkoopste die nog wel kon leveren 2800 ofzo.

Daarnaast, de bezel vond ik iets mooier (heb niks aan de speakers op de vt60), en de verschillen zijn maar klein met de vt60 in mijn beleving.

t.o.v.ST60 heb je met de VT50 een lagere inputlag t.o.v. de ST60 en de one sheet of glass :)
Ook schijnt de 3D op een ST60 iets minder te zijn.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 3d en input lag niet getest heb, daarvoor moet je misschien even met een ps3 oid een winkel inlopen en vragen of je kan testen.
Hmm.. brengt me weer aan het twijfelen. Ik twijfel zelf dus tussen de ST60 of de VT50. Heb bij BCC een VT50 showmodel zien staat en vond het design wel erg mooi! Gaming en 3D zijn voor mij belangrijk al twijfel ik of de input lag op de ST60 echt zo erg is dat je het merkt! Las ook op avsforum dat het panel filter op de VT50 beter is dan de ST60 is waardoor je overdag weer een iets betere beeldkwaliteit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zijn verhaal maakt de keuze (voor de VT50) nu toch alleen maar gemakkelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
SanduTje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:49:
Zijn verhaal maakt de keuze (voor de VT50) nu toch alleen maar gemakkelijker? :)
Zou je wel zeggen als je terug leest :) echter vraag ik me nog af of bijvoorbeeld IR op de VT50 een groter probleem is dan op de ST60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreazyRocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-03 02:23
Eergisteren m'n TX-P50GTW60 (jawel GTW60,is blijkbaar een duitse model) ontvangen van plasmavisie.
Staat nu in de garage te 'break innen' met de gekleurde slides (voor zo'n +- 150 uren),nu heb ik spijtig genoeg een vaste groene pixel ontdekt linksonder het scherm.
Eigenlijk alleen maar te zien bij witte achtergrond (dan is de pixel groen) en bij rode achtergrond (dan lijkt het of de pixel uit is of dood)
Twijfel om em te laten vervangen,eigenlijk is het niet merkbaar vanaf kijkafstand en buiten dat zijn er geen merkbare fouten aan deze set buiten het bekende luide buzzen bij felle witte achtergronden,komt ook nauwelijk warm.

Panasonic TX-P50GTW60 | Logitech Z-5500 | HTPC C2D E8400 | PS3 Slim | Xbox 360 Slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
jmbosch82 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:54:
[...]

Zou je wel zeggen als je terug leest :) echter vraag ik me nog af of bijvoorbeeld IR op de VT50 een groter probleem is dan op de ST60.
Toen ik hoorde dat mijn vt50 om wordt geruild voor een vt60, ben ik inbranden gaan testen. Na 20+ uur national geographic achter elkaar (enige zender met zenderlogo tijdens reclame) had ik redelijk duidelijk het logo staan. Ondertussen heb ik 6 films gekeken en is het haast weer weg. Dit geeft mij duidelijk aan dat inbranden bij normaal gebruik en normale panelen amper voorkomt eigenlijk. Uitzonderingen daargelaten, maar ik kan me geen situatie voorstellen waar ik weer een keer 20+ uur een permanent logo in een hoek heb staan.

Ik ben geen gameverslaafde gelukkig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
StealthyPeanut schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:04:
[...]

Toen ik hoorde dat mijn vt50 om wordt geruild voor een vt60, ben ik inbranden gaan testen. Na 20+ uur national geographic achter elkaar (enige zender met zenderlogo tijdens reclame) had ik redelijk duidelijk het logo staan. Ondertussen heb ik 6 films gekeken en is het haast weer weg. Dit geeft mij duidelijk aan dat inbranden bij normaal gebruik en normale panelen amper voorkomt eigenlijk. Uitzonderingen daargelaten, maar ik kan me geen situatie voorstellen waar ik weer een keer 20+ uur een permanent logo in een hoek heb staan.

Ik ben geen gameverslaafde gelukkig :>
De VT50 begint nu wel heel dichtbij te komen >:) . Waarom word jouw VT50 omgeruild ?? Lees trouwens wel veel over omgeruilde VT50's hier. Ik heb zelf een oude plasma van panasonic en heb eerlijk gezegd nooit burn-in of iets dergelijks gemerkt. Wel IR maar dat trekt altijd weg. Ik heb deze TV 5 jaar geleden gekocht en het was toen al een ouder model (41inch - 600euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het is bekend dat de 50- en 60-serie gevoeliger voor retentie zijn dan de oudere modellen, maar of daar op termijn nu veel verschil tussen zit kan ik niet zeggen.

Vorige maand is mijn VT50 omgeruild voor een VT60 vanwege hardnekkige retentie en heb nu na ong. 100 uur nog geen enkele keer retentie waargenomen. Moet zeggen dat ik er nu ook wat voorzichtiger ben geworden met campingzenders als SBS met die prachtige logo's.

Maar misschien had ik met de VT50 ook geen problemen gehad als ik nog zorgvuldiger was geweest of had ik gewoon pech dat het een minder exemplaar was, je weet het toch nooit zeker.

Als je (in het begin) een beetje verstandig omgaat met het scherm door niet voortdurend logo's of game hud op te laten staan zal de VT50 ook weinig problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:13:
Het is bekend dat de 50- en 60-serie gevoeliger voor retentie zijn dan de oudere modellen, maar of daar op termijn nu veel verschil tussen zit kan ik niet zeggen.

Vorige maand is mijn VT50 omgeruild voor een VT60 vanwege hardnekkige retentie en heb nu na ong. 100 uur nog geen enkele keer retentie waargenomen. Moet zeggen dat ik er nu ook wat voorzichtiger ben geworden met campingzenders als SBS met die prachtige logo's.

Maar misschien had ik met de VT50 ook geen problemen gehad als ik nog zorgvuldiger was geweest of had ik gewoon pech dat het een minder exemplaar was, je weet het toch nooit zeker.

Als je (in het begin) een beetje verstandig omgaat met het scherm door niet voortdurend logo's of game hud op te laten staan zal de VT50 ook weinig problemen hebben.
Het varieert bij mij ook met de uren. In het begin was mij nvt50 retentiebestendiger dan nu. Maar nu durf ik ook prima mijn os x desktop 2 uur lang zonder screen saver aan te zetten. Dan heb ik het wel twee dagen ofzo erin staan, maar trekt wel steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
SanduTje schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:23:
Zolang je er zelf maar niet aan zit te klooien kun je hooguit een nieuwe tv krijgen mocht het verkeerd aflopen :)

Een oplossing zoals deze zie ik nou niet bepaald zitten ;)
De monteur is vanochtend geweest, maar helaas moet ie volgende week nog een keer komen.

Hij had maar 1 setje schuimpjes bij zich en kon dus niet beide fans doen.

Ik had wel het idee dat het hielp omdat de fan met fix het zoemende/hummende geluid niet meer had. Het ziet er niet uit als een oplossing die ervoor gaat zorgen dat de tv veel heter kan worden.

Als ik jou was zou ik dus wel even bellen dat ze de monteur 2 "parts" mee geven.

Ik heb foto's gemaakt, maar waar kan ik die het beste even tijdelijk plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Goed te horen dat het wat helpt. Zal inderdaad eens even een email naar ze sturen, maar ik heb de 50" en dat schijnt sowieso al een ander verhaal te zijn en het kan zijn dat maar 1 fan 'geïsoleerd' hoeft te worden.

Hier kun je foto's uploaden. Moet je wel even registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

SanduTje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:13:
Ik heb ook een VT50 en geen last van inbranden. Qua "opletten" ben ik echt een lul: uren achter elkaar gamen met de HUD op dezelfde plek of uren dezelfde zender met constant het logo in beeld. En dat vanaf het begin toen ik de TV nieuw uit doos had. Wellicht wat makkelijk gedacht en gedaan, maar ik maakte me al wat minder zorgen door de goede service van Panasonic en ook de winkel waar ik mijn TV heb gekocht.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zelfs met de schuifbalk zie je geen sporen van logo's/huds?

Dan blijkt wel weer dat het ene scherm de andere niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Hierbij wat foto's van de halve foamfix.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img845/4742/mycf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img825/6336/bnpu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img20/373/3m0q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img541/1640/yk9v.jpg

Hier de fix geplaatst, zie ook de enorme subwoofer :P
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img89/1047/9qfs.jpg

En hier nog ff antilogo in actie (plugin voor openpli op een vu+ duo dvb-s stb)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img6/2752/kehc.jpg

Nog even een foto van ITV HD, een voorbeeld hoe het ook kan met logo's
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img837/3280/kkje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img839/4904/rz9w.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door MaxHardcore op 09-08-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
SanduTje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:39:

Zat op onlangs op mn oude vt30 te kijken met balk, was niks te zien. Toen met slides met verschillende kleuren en toen zag je allerlei dingen. Maar geen idee of permanent was. Zelfs teletext was zichtbaar, en de zender aanduiding P001 bijv. Heb bij normale content nooit enige retentie waargenomen, maar ook niet naar lopen zoeken.. Nu op de vt60 zie ik niets, en ga ik er ook niet naar zoeken. Vt30 ging toch in de verkoop toen ik het ging bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
@MaxHardcore:

Mooie collage, de monteurs zullen er inmiddels wel aan gewend zijn dat de fix door de meesten uitgebreid wordt vastgelegd :) Dat anti-logo filter is voor die hoge contrast logo's helemaal een oplossing en leidt ook nog eens minder af.

Is dit bij jou trouwens ook door CE repair gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
SanduTje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:29:
@MaxHardcore:

Mooie collage, de monteurs zullen er inmiddels wel aan gewend zijn dat de fix door de meesten uitgebreid wordt vastgelegd :) Dat anti-logo filter is voor die hoge contrast logo's helemaal een oplossing en leidt ook nog eens minder af.

Is dit bij jou trouwens ook door CE repair gedaan?
De fix is inderdaad geplaatst door CE repair.

Moet wel zeggen dat het geluid nog steeds hetzelfde klinkt vanaf kijkafstand, dus hoop niet dat de fix een placebo heeft opgeleverd.

Maar met het oor tegen de fan aan lijkt hij toch niet meer te hummen en volgens mij deed ie dat wel.

[ Voor 20% gewijzigd door MaxHardcore op 10-08-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

SanduTje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:39:

Helemaal niets. En ik kijk zo veel 24Kitchen dat ik dat logo nu wel had verwacht, en anders dat fluo-haar van Rudolph van Veen wel :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Misschien dat daardoor wel die groen/gele vlekken wordt veroorzaakt worden bij sommige schermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
@MaxHardcore: is dat een schilderij of een raam wat er recht tegenover de tv hangt/zit?

Daarnaast natuurlijk een meer dan prima tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net een st60 gekalibreerd. Mooi beeld trouwens. 600 uur erop, geen retentie en de kleine kinderen kijken non stop naar euh kinderzenders. Met 600 uur geen last van green blobs, magenta blobs etc. Perfect uniform (nog). Eens over een maand of 3 nog een keer kijken daar.

Kalibreren was een bitch. Wel redelijk gekregen maar elke run was inderdaad anders.... En op 10 ire was ie niet goed te krijgen. Maar voor de rest was het prima.

Verder prima tvtje. Maar niet bijzonder veel beter dan mijn vt50 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Adlermann schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:44:
Niet bijzonder veel beter, maar wel beter :P ?

De VT50 is nu nog zo'n 100 euro duurder maar ik denk toch dat ik deze ga kopen ipv de ST60. Vooral vanwege het one sheet of glass design. Wat kan ik verwachten qua 3D op de VT50? Vraag me vooral af of hier nog verbetering zit in de nieuwere 60 series. 3D is voor mij wel belangrijk. Ik heb in een winkel een LG met passive 3D gezien en vond het wel erg mooi qua effect en stilstaande plaatjes waren redelijk scherp alleen bewegingen niet. Ik begrijp dat het op de plasma's mooier is?

[ Voor 7% gewijzigd door Machlah op 10-08-2013 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
SanduTje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:15:
@MaxHardcore: is dat een schilderij of een raam wat er recht tegenover de tv hangt/zit?

Daarnaast natuurlijk een meer dan prima tv :)
Dat is inderdaad een raam,ik ga daar een soort van geleiders plaatsen om de lichtdoorlatende naden af te sluiten. Aan de rechterkant van de tv hangen nu gordijnen die ook niet volledig verduisterend zijn, de "baas" grijpt deze kans om volledig verduisterende gordijnen uit te zoeken. :P Dan is de hele hoek donker mocht overdag filmkijken gewenst zijn (bijna nooit). Maar het beeld is op zich heel goed te zien overdag in de huidige situatie, vooral met kinderzenders.
jmbosch82 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 07:20:
[...]

De VT50 is nu nog zo'n 100 euro duurder maar ik denk toch dat ik deze ga kopen ipv de ST60. Vooral vanwege het one sheet of glass design. Wat kan ik verwachten qua 3D op de VT50? Vraag me vooral af of hier nog verbetering zit in de nieuwere 60 series. 3D is voor mij wel belangrijk. Ik heb in een winkel een LG met passive 3D gezien en vond het wel erg mooi qua effect en stilstaande plaatjes waren redelijk scherp alleen bewegingen niet. Ik begrijp dat het op de plasma's mooier is?
Zullen we het nog moeilijker maken? De st60 heeft iets diepere zwartwaardes dan de vt50

M.b.t. 3d, ik denk dat het persoonlijke voorkeur is. Een maat van me heeft een 47" passive 3D lg led lcd tv. Zijn 3D is wel iets rustiger. Maar de nadelen van lcd wegen te zwaar voor mij en dan heb je alleen maar actief.
Bovendien is 3d op de vt50/60 full hd en heb je niet de motion blur van lcd, dus is je beeld altijd scherper.

Er staat trouwens een bijna nieuwe vt50 op marktplaats voor 1750 in rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Adlermann schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:44:
net een st60 gekalibreerd. Mooi beeld trouwens. 600 uur erop, geen retentie en de kleine kinderen kijken non stop naar euh kinderzenders. Met 600 uur geen last van green blobs, magenta blobs etc. Perfect uniform (nog). Eens over een maand of 3 nog een keer kijken daar.

Kalibreren was een bitch. Wel redelijk gekregen maar elke run was inderdaad anders.... En op 10 ire was ie niet goed te krijgen. Maar voor de rest was het prima.

Doe jij dat kalibreren professioneel of nu voornamelijk familie en vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
MaxHardcore schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:59:
Zullen we het nog moeilijker maken? De st60 heeft iets diepere zwartwaardes dan de vt50
Ja, je maakt het me nog moeilijker :-). Ik heb helaas de ST60 nog nergens in real life gezien, en kan dus niks zeggen van het design (waar nu vooral mijn keus op gebaseerd wordt t.o.v. de VT50). Design en input lag voor gaming is ook wel lekker laag t.o.v. de ST60. Maar ik speel ook niet fanatiek online dus of dat nou echt wat uitmaakt.
Er staat trouwens een bijna nieuwe vt50 op marktplaats voor 1750 in rotterdam.
Ik zie hem staan, met 2 jaar garantie zelfs. Alleen apart dat hij hem 3 weken geleden gekocht heeft en nu al weg doet. In zijn beschrijving staat dat de richtprijs 2150 euro is. Daarvoor kan ik hem inmiddels ook (online) nieuw halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Machlah op 10-08-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
jmbosch82 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:39:
[...]

Ja, je maakt het me nog moeilijker :-). Ik heb helaas de ST60 nog nergens in real life gezien, en kan dus niks zeggen van het design (waar nu vooral mijn keus op gebaseerd wordt t.o.v. de VT50). Design en input lag voor gaming is ook wel lekker laag t.o.v. de ST60. Maar ik speel ook niet fanatiek online dus of dat nou echt wat uitmaakt.

[...]

Ik zie hem staan, met 2 jaar garantie zelfs. Alleen apart dat hij hem 3 weken geleden gekocht heeft en nu al weg doet. In zijn beschrijving staat dat de richtprijs 2150 euro is. Daarvoor kan ik hem inmiddels ook (online) nieuw halen.
Ik zou eens bellen, je kan altijd even horen wat ie wil. Waarom hij hem nu al wegdoet? Ik vermoed dat het een impulsaankoop is met geld wat eigenlijk niet gemist kan worden. Ik zie dat ook veel te veel om me heen

Heb je geen speciaalzaken in de buurt? Hier in leeuwarden staan de 55" st60 en vt60 en zelfs ook de f8500 van samsung bij de expert.

[ Voor 6% gewijzigd door MaxHardcore op 10-08-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmbosch82 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:39:

Hij heeft een tactiek laag inzetten met biedprijs maar er toch meer voor willen hebben, wil er plusminus 1900-2000 euro voor hebben. Het "Nu nog steeds 3000,-" is gezien de prijzen in de pricewatch natuurlijk een lachtertje. Zet het er dan niet bij, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Ik had een mailtje gestuurd en al weer antwoord gekregen. Zijn vriendin was boos. Het was een impulsaankoop en ze vond hem te groot dus hij heeft nu een 50 inch model gekocht. Hij wilt inderdaad een bedrag tussen de 1750 en 2150 hebben. Is misschien het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmbosch82 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 07:20:
[...]

Ja, ik heb hem wel in heel veel licht gezien en toen was het al prima. Echt heel veel pop (alleen zwart wat minder door gebrek aan goed filter). Maar ik kan zeker de 60 serie aanraden boven de 50 (als je nog geen 50 serie hebt).

Cross-model kan het accent net iets anders liggen (bv st60 vs vt50). Maar bij een directe vergelijking, altijd voor de 60 gaan. Custom mode is een fijne modus.

Alleen deze st60 kalibreren was een hell. Op 10 ire kon ik de dE niet lager krijgen dan 10 oid omdat blauw niet boven de 80% ofzo wilde komen (en rood ook nauwelijks). Vanaf 20 ire werd het wel mooi, maar wel veel afwijkingen.

Ook het menu zorgt voor meer afwijkingen dan bij de 50 serie. Bij mijn vt50 zorgt het menu voor 1 a 2 % afwijking tijdens het meten (en daar kan je een beetje op inspelen). Bij deze st60 ongeveer 4-5% en heel wisselend :)

Maar het eindresultaat was prima. Goed kijkbaar beeld en toen ik klaar was was het inmiddels ook donkerder aan het worden en werd het zwart ook al mooi diep.
MaxHardcore schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:17:
[...]

Doe jij dat kalibreren professioneel of nu voornamelijk familie en vrienden?
Niet professioneel. Meer voor familie, vrienden, mensen van fora (de laatste voor een kratje pils :P ). IK kom enschede/hengelo ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Ja, ik heb hem wel in heel veel licht gezien en toen was het al prima. Echt heel veel pop (alleen zwart wat minder door gebrek aan goed filter). Maar ik kan zeker de 60 serie aanraden boven de 50 (als je nog geen 50 serie hebt).

Die heb ik nog niet.. Ik heb een HD-niks model met een resolutie van 1024x768. Ik was er net bijna over uit om een VT50 te kopen 8)7

Niet professioneel. Meer voor familie, vrienden, mensen van fora (de laatste voor een kratje pils :P ). IK kom enschede/hengelo ook niet uit.

Dat is nou jammer :*) . Dan toch maar een ST60 en op zoek naar een ISF calibratie... of toch een VT50... of een ST60.... :F

[ Voor 12% gewijzigd door Machlah op 10-08-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Een VT50 is bij problemen vrij gemakkelijk om te ruilen voor een VT60...

Ben je er al uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
SanduTje schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:25:
Een VT50 is bij problemen vrij gemakkelijk om te ruilen voor een VT60...

Ben je er al uit? :P
nee :( ik ga eens kijken of ik de ST60 kan bekijken in een winkel in de buurt en dan maak ik een keuze 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:52

Don Quijote

El Magnifico

Zo ik heb nu enkele maanden de 50 Inch GT60 en ben erg teleurgesteld. Ik kom van een 42" VT20.
Bij de VT20 heb ik nooit enige klacht gehad wat betreft de beeldkwaliteit (hij staat nu op de slaapkamer, dus ik kan nog altijd goed gebruiken), maar de GT60 is wat mij betreft echt bijna onbruikbaar als degelijke televisie.
Daar waar de VT20 helemaal geen last heeft met het weergeven van 50hz materiaal en DFC is het bij de GT60 echt niet om aan te zien, bij iedere close-up van gezichten is DFC duidelijk zichtbaar. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En zo ja, is er nog iets aan te doen? Ik heb alle "beeldverbeteraars" uitgezet, maar dit lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 500 uur op m'n gt60 niks te zien van inbranden, na ijlen van logo s en close up s zijn fantastisch , voetbal kijken is een must en films tot diepzwart, welke modus kijk je , ik in de prof modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:38:
Ik heb nu 500 uur op m'n gt60 niks te zien van inbranden, na ijlen van logo s en close up s zijn fantastisch , voetbal kijken is een must en films tot diepzwart, welke modus kijk je , ik in de prof modus
De problemen die je hier beschrijft heb ik ook niet. Geen retentie, prima kleurweergave en prachtige zwartwaarden. Helaas wordt dit voor mij allemaal teniet gedaan door de DFC. Op zich is dit nu eenmaal een eigenschap van Plasmaschermen, maar ik vind het redelijk onvoorstelbaar dat het op mijn VT20 niet voorkomt en op mijn GT60 in extreme mate. Ik heb het geprobeerd op prof1/prof2/cinema/thx en in ieder van deze standen komt het voor. Nu lees ik op AVforums dat het een veelvoorkomend probleem is wat deels is op te lossen door IFC aan te zetten, maar daar word ik ook niet perse vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ravnoss schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:49:
[...]

De problemen die je hier beschrijft heb ik ook niet. Geen retentie, prima kleurweergave en prachtige zwartwaarden. Helaas wordt dit voor mij allemaal teniet gedaan door de DFC. Op zich is dit nu eenmaal een eigenschap van Plasmaschermen, maar ik vind het redelijk onvoorstelbaar dat het op mijn VT20 niet voorkomt en op mijn GT60 in extreme mate. Ik heb het geprobeerd op prof1/prof2/cinema/thx en in ieder van deze standen komt het voor. Nu lees ik op AVforums dat het een veelvoorkomend probleem is wat deels is op te lossen door IFC aan te zetten, maar daar word ik ook niet perse vrolijk van.
De mate van DFC hangt vaak ook weer van de persoon af. Ik zie het bijvoorbeeld nauwelijks, maar andere kunnen het weer perfect zien op mijn scherm. Een goede kalibratie kan het mogelijk iets minder laten opvallen (ik geloof daar niet zo in, maar sommigen wel).

Wat echt helpt is: IFC op max of het paneel alleen 60hz materiaal voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

Na een jaar heb ik mijn panasonic tx-p55vt50 laten kalibreren door spectrumkalibratie.
Kalibratie duurde langer dan 1,5 uur, voor 125 euro, wat ik een goede prijs vind.

Mijn ervaring na de kalibratie is, dat ik in het begin erg moest wennen. Rood overheerste voor de kalibratie.

Na de caliratie(2 dagen geleden), meer scherpte, veel echtere kleuren, blauw is mooier,(dit zag ik voor de kalibratie niet!)

Ik heb overwogen om de kalibratie zelf te doen met een X-Rite i1Display Pro(189 euro), maar voor 125 euro
met goede software(Calman 5.0 ) en ouderwets handmatig, mag spectrumkalibratie het voor mijn doen.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zit ook te twijfelen om het of zelf te doen of te laten doen. En voor dat soort bedragen wordt de keuze wel gemakkelijker gemaakt maar twijfel er nog aan of het echt zo grondig gedaan wordt als ik zelf zou doen met een eigen meter. Dus ook incl. service menu etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:02:
Zit ook te twijfelen om het of zelf te doen of te laten doen. En voor dat soort bedragen wordt de keuze wel gemakkelijker gemaakt maar twijfel er nog aan of het echt zo grondig gedaan wordt als ik zelf zou doen met een eigen meter. Dus ook incl. service menu etc.
Volgens mij gebruikt spectrumkal ook gewoon een i1d3. Voor dat geld kun je dan beter zelf een meter aanschaffen! De enige reden om een professionele kalibratie te nemen is als je verwacht dat hij met een k10 langskomt. Alles daaronder kan ik zelf net zo goed (en jij vast ook).

Als iemand niet langskomt met een colorimeter (goede, zoals de Klein k10) en een i1pro 2 dan kan je het net zo goed zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dat idee had ik dus ook. Wanneer het 'gewoon' een i1d3 is dan zou je met wat oefenen wel minimaal hetzelfde resultaat moeten kunnen krijgen. Daarnaast kun je zelf na een tijdje weer nameten om eventuele veranderingen in het paneel te corrigeren en is het ook leuker :)

Komt er eigenlijk op neer dat ik er zelf gewoon een moet aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:20:
Dat idee had ik dus ook. Wanneer het 'gewoon' een i1d3 is dan zou je met wat oefenen wel minimaal hetzelfde resultaat moeten kunnen krijgen. Daarnaast kun je zelf na een tijdje weer nameten om eventuele veranderingen in het paneel te corrigeren en is het ook leuker :)

precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Heb je al een VT60 gekalibreerd?

Ben benieuwd of die net zo lastig zijn als die ST60 als je laatst gedaan had.

[ Voor 3% gewijzigd door SanduTje op 12-08-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:37:
Heb je al een VT60 gekalibreerd?

Ben benieuwd of die net zo lastig zijn als die ST60 als je laatst gedaan had.
Nog niet. Zodra ik een tukker kan vinden die me ff helpt met mijn scherm van de muur te halen, dan heb ik een vt60 een week of wat later gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ik haal mijn 50" zelf van de muur dus 55" moet ook wel lukken toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:55:
Ik haal mijn 50" zelf van de muur dus 55" moet ook wel lukken toch ;)
Ik kan/mag niet meer zo zwaar tillen i.v.m. 3 buikoperaties. Littekenbreuk probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Zoals de chirurg zei: boodschappen ja, verhuizen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dat risico moet je zeker niet nemen en kun je beter wachten op een mede-tukker :)

Binnen 3 weken was mijn VT50 omgeruild dus dat gaat inderdaad vrij snel. Tot op heden nog geen seconde spijt van gehad aangezien de uniformiteit (vooralsnog) perfect is. Kan het je aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
SanduTje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:20:

Enig idee waar je zo een i1d3 kunt kopen? En zijn er online handleidingen voor beginners ? Ik ben er bijna over uit om een ST60 te gaan kopen dus dit lijkt mij ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

K'heb mijn st60 gecalibreerd mbv een spyder 3 pro, toch ook wel betere resultaten behaald, jammer genoeg is dit dan enkel op het "mediacenter" input van toepassing omdat de correcties gebeuren mbv een kleurprofiel, dat is op zich geen probleem aangezien ik de tv toch enkel gebruik voor films. Maar hoe verhoud zich dat tov een volledige calibrarie waarover jullie spreken, zit hier nog een groot verschil op, contrast etc is er bij mij al goed op vooruitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:42:
K'heb mijn st60 gecalibreerd mbv een spyder 3 pro, toch ook wel betere resultaten behaald, jammer genoeg is dit dan enkel op het "mediacenter" input van toepassing omdat de correcties gebeuren mbv een kleurprofiel, dat is op zich geen probleem aangezien ik de tv toch enkel gebruik voor films. Maar hoe verhoud zich dat tov een volledige calibrarie waarover jullie spreken, zit hier nog een groot verschil op, contrast etc is er bij mij al goed op vooruitgegaan.
Ik vraag me af of je met een spyder echt betrouwbare resultaten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
jmbosch82 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:42:
[...]

Enig idee waar je zo een i1d3 kunt kopen? En zijn er online handleidingen voor beginners ? Ik ben er bijna over uit om een ST60 te gaan kopen dus dit lijkt mij ook wel interessant.
Hier kun je hem kopen en hier is de beginners guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:06

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ravnoss schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:49:
[...]

Begrijp wat je zegt...
Die DFC heb ik ook onderschat. Maar goed, koop toch zowat elke 3 jaar een nieuwe TV - dan zal het terug een LED worden denk ik. Binnen 3 jaar is plasma toch zo dood als wat.
Maar zoals al eerder gezegd : IFC minimaal op min zetten (hogere settings irriteren me nog meer dan DFC). Dit is zowat enige wat je kan doen.

Over LED gesproken.
Iemand al ervaringen met de nieuwe LG LM reeks?
Vb. LG 55LM960V

Onlangs bij een Hifi winkel geweest waar de verkoper zei dat deze LED reeks voor hem het beste was dat hij al gezien had (heeft hem ook thuis staan). En hij was vroeger ook een fervent plasma fan.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
daffie82 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:32:
[...]

Begrijp wat je zegt...
Die DFC heb ik ook onderschat. Maar goed, koop toch zowat elke 3 jaar een nieuwe TV - dan zal het terug een LED worden denk ik. Binnen 3 jaar is plasma toch zo dood als wat.
Maar zoals al eerder gezegd : IFC minimaal op min zetten (hogere settings irriteren me nog meer dan DFC). Dit is zowat enige wat je kan doen.

Over LED gesproken.
Iemand al ervaringen met de nieuwe LG LM reeks?
Vb. LG 55LM960V

Onlangs bij een Hifi winkel geweest waar de verkoper zei dat deze LED reeks voor hem het beste was dat hij al gezien had (heeft hem ook thuis staan). En hij was vroeger ook een fervent plasma fan.
Allereerst, alles wat verkopers in nederland zeggen is gewoon niet voor waarheid aan te nemen.
Weten minder van de materie dan iemand die een halve dag op internet gelezen heeft.
Helaas, is dit de realiteit..

Over het toestel, prima lcd tv hoor. Zelfde panelen zitten in de panasonic led lijn.
Maar altijd de gebruikelijke voor en nadelen van lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
SanduTje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

Hier kun je hem kopen en hier is de beginners guide.
Ah bedankt ik zocht op i1d3 . Kon niks vinden qua prijs (ook niet op google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Adlermann schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:31:
[...]

De mate van DFC hangt vaak ook weer van de persoon af. Ik zie het bijvoorbeeld nauwelijks, maar andere kunnen het weer perfect zien op mijn scherm. Een goede kalibratie kan het mogelijk iets minder laten opvallen (ik geloof daar niet zo in, maar sommigen wel).

Wat echt helpt is: IFC op max of het paneel alleen 60hz materiaal voeden.
Wat moet ik mij precies voorstellen van DFC? Heb er wat over opgezocht maar wat het nou precies is ? Is het echt zo erg? Misschien moet ik toch maar een LED kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmbosch82 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:14:
[...]

Wat moet ik mij precies voorstellen van DFC? Heb er wat over opgezocht maar wat het nou precies is ? Is het echt zo erg? Misschien moet ik toch maar een LED kopen :9~
Het varieert wat per persoon. DFC is wat naijlen van het phosphor wat je goed ziet bij bewegingen. Ik zie het nauwelijks, maar sommige mensen zien het erg goed. Grote kans dat je het niet of nauwelijks ziet. Maar als je er echt last van hebt dan kan het wel je kijkplezier vergallen.

Persoonlijk heb ik liever wat DFC dan de slechte motion van LED/LCD.

Samsung heeft het iets anders opgelost bij de plasma,s maar daar is de motion weer andere nadelen (wat meer dither/ruis/lagere resolutie dacht ik.)

Al met al vind ik het meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vorige vt30 had ook heel erg last van dfc, alle bewegende gezichten zagen er niet uit.
Op de huidige vt50 zie ik het eigenlijk nooit meer en door de ervaring met de 30 let ik er onbewust nog steeds op. Ik zou toch nog eens een andere proberen. Lucky Goldstar komt in geen geval aan de muur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Mijn zoon wil de Panasonic Viera TX-P55VT50 kopen, alleen zijn woning is over een paar maanden klaar!
kan je wachten een paar maanden? of zal deze lijn niet meer te koop zijn?( dat rijmt :) )

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvr schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:23:
Mijn zoon wil de Panasonic Viera TX-P55VT50 kopen, alleen zijn woning is over een paar maanden klaar!
kan je wachten een paar maanden? of zal deze lijn niet meer te koop zijn?( dat rijmt :) )
Een paar maanden wachten is pushing it. Maar misschien dat d vt60 dan al wel wat in prijs is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
pvr schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:23:
Als je perse die wilt hebben dan koop je die toch alvast? En anders zou ik die paar maanden wachten en voor de VT60 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een paar dagen/weken aan het lezen op het forum en het staat toch bijna wel vast dat ik een ST 60 wil aanschaffen. Op een paar vragen na.
Nu zitten we bij ons in de kamer niet zo gek ver van de tv af, de bank staat recht voor de tv op ongeveer 3 meter, en 2 stoelen(1 links en 1 rechts) schuin van de tv op ongeveer 2.20meter.
En op 2.50 meter naast de tv een groot raam en recht tegenover de tv een klein raam.

Is de kamer dan te licht voor plasma? Hoe veel minder wordt het beeld?
Is het verstandig om de 42inch te nemen of kan de 50inch ook nog voor deze afstanden?
En hoe goed zie je nog vanaf de zijkanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Adlermann schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:32:
[...]

Het varieert wat per persoon. DFC is wat naijlen van het phosphor wat je goed ziet bij bewegingen. Ik zie het nauwelijks, maar sommige mensen zien het erg goed. Grote kans dat je het niet of nauwelijks ziet. Maar als je er echt last van hebt dan kan het wel je kijkplezier vergallen.

Persoonlijk heb ik liever wat DFC dan de slechte motion van LED/LCD.

Samsung heeft het iets anders opgelost bij de plasma,s maar daar is de motion weer andere nadelen (wat meer dither/ruis/lagere resolutie dacht ik.)

Al met al vind ik het meevallen.
Tja, ik zie het bij mijn VT20 nooit, nu bij mijn GT60 zie ik het constant en zoals je aangeeft kan dat je kijkplezier flink vergallen. Zo erg dat ik er nu over denk om de GT60 maar in de verkoop te zetten en de VT20 weer naar beneden te halen. Enige oplossing om DFC op te lossen is IFC aanzetten, maar met de artifacts en fouten die je daar mee krijgt is dat ook niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ravnoss schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:58:
[...]
Tja, ik zie het bij mijn VT20 nooit, nu bij mijn GT60 zie ik het constant en zoals je aangeeft kan dat je kijkplezier flink vergallen. Zo erg dat ik er nu over denk om de GT60 maar in de verkoop te zetten en de VT20 weer naar beneden te halen. Enige oplossing om DFC op te lossen is IFC aanzetten, maar met de artifacts en fouten die je daar mee krijgt is dat ook niet echt een optie.
Ik zie het bij mijn V20 (niet T) meer dan bij mijn VT60....Go figure..En ik zie het beide (nou ja, de V20 heb ik niet meer) veeeeel minder dan op mijn Loewe Aconda.
Het is een plasma\CRT dingetje dat nagloeien...Maar het is nog altijd te prefereren boven wat ik aan LCD schermen zie (maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Ik ben eruit. Ik ga voor de ST60. Iemand nog tips voor goede 3D brillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Gefeliciteerd d:)b

Ik heb geen ervaring met het separaat aanschaffen van 3dbrillen maar het schijnt dat de goedkopere Samsung modellen prima werken en via E-Bay voor weinig te koop zijn. Of ze voor de 60-serie ook werken weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
SanduTje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:06:
Gefeliciteerd d:)b

Ik heb geen ervaring met het separaat aanschaffen van 3dbrillen maar het schijnt dat de goedkopere Samsung modellen prima werken en via E-Bay voor weinig te koop zijn. Of ze voor de 60-serie ook werken weet ik helaas niet.
Thanks, hmm of toch een vt50 :D . Ik las geloof ik ook op AVSforum over de samsung brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Misschien een idee om niet gelijk 4 of meer brillen te bestellen en eerst te kijken of 3d wel wat is voor je. Ik vind het namelijk geen toegevoegd waarde en ik kan het aantal keren dat ik een bril op mijn neus op gehad op 1 hand tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Besluit genomen, hij koopt de vt50 55 inch. Scheelt 900 euro met een vt60 55 inch.

:)
SanduTje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:21:
[...]

Als je perse die wilt hebben dan koop je die toch alvast? En anders zou ik die paar maanden wachten en voor de VT60 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:59:
Misschien een idee om niet gelijk 4 of meer brillen te bestellen en eerst te kijken of 3d wel wat is voor je. Ik vind het namelijk geen toegevoegd waarde en ik kan het aantal keren dat ik een bril op mijn neus op gehad op 1 hand tellen.
Och volgens mij heb ik 20 3d blurays en koop ik toch vaak wel de 3d release, mits het toegevoegde waarde heeft. Of er in ieder geval leuk uitziet :)
pvr schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:27:
Besluit genomen, hij koopt de vt50 55 inch. Scheelt 900 euro met een vt60 55 inch.

:)

[...]
En na 500 uur kun je een reparatieverzoek indienen wegens groene blobs en krijgt ie alsnog een vt60 :)

[ Voor 44% gewijzigd door Adlermann op 13-08-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:06

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bever! schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:50:
[...]

Allereerst, alles wat verkopers in nederland zeggen is gewoon niet voor waarheid aan te nemen.
Weten minder van de materie dan iemand die een halve dag op internet gelezen heeft.
Helaas, is dit de realiteit..

Over het toestel, prima lcd tv hoor. Zelfde panelen zitten in de panasonic led lijn.
Maar altijd de gebruikelijke voor en nadelen van lcd.
Niet zo veralgemenen ...
Er zijn echt wel verkopers die weten waar ze over praten.
Net zoals er ook ''forumrukkers'' zijn die ook zonder oogkleppen naar verschillende TV's kunnen kijken ;)
Het woord forumrukkers komt trouwens van die verkoper :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Adlermann schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:35:
[...]

Och volgens mij heb ik 20 3d blurays en koop ik toch vaak wel de 3d release, mits het toegevoegde waarde heeft. Of er in ieder geval leuk uitziet :)

[...]

En na 500 uur kun je een reparatieverzoek indienen wegens groene blobs en krijgt ie alsnog een vt60 :)
Oh ik ga nu ook voor de VT50 :P . Ik vind 3D wel belangrijk en vind het zeker toegevoegde waarde hebben mits het natuurlijk ook echt goed gedaan is. Bij sommige films vraag je je af waarom je met het brilletje op je neus hebt gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jmbosch82 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:30:
Bij sommige films vraag je je af waarom je met het brilletje op je neus hebt gezeten.
Because 3D sells.

De "iedereen moet aan de FullHD" onzin is er weer af, nu is het 3D en zinloze smart TV, benieuwd wat we volgend jaar weer "moeten" hebben van de marketing jongens. Zou het fijn vinden als ze wat meer zouden werken aan andere, imho veel belangrijkere, dingen. Maar ja. Dit is goedkoop te marketen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Volgend jaar zal het wel 4K zijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:47:
Volgend jaar zal het wel 4K zijn :O
Beter! Naar 65 inch kijken op 2.75 meter is geen doen. Die pixels maken me helemaal gestoord man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hahaha :) Vond het beeld van de HD-Ready Kuro al haarscherp, 4K is voor de meeste maten tv's/afstanden waarop men zit echt waanzinnige overkill. Okay, 80 inch op 2.50 meter is leuk, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:28:
[...]

Hahaha :) Vond het beeld van de HD-Ready Kuro al haarscherp, 4K is voor de meeste maten tv's/afstanden waarop men zit echt waanzinnige overkill. Okay, 80 inch op 2.50 meter is leuk, dat wel.
Ja, ik vraag me ook af in hoeverre ik het zie op mijn kijkafstand. Ik heb liever een beter contrast ratio, dieper zwart, feller wit en goede motion nu dan een hogere resolutie.

De huidige 4k tv's zijn allemaal LED, en daardoor dus, slecht contrast, brak zwart, en niet zo'n goede motion.

4k oled misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
jmbosch82 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:41:
[...]

Thanks, hmm of toch een vt50 :D . Ik las geloof ik ook op AVSforum over de samsung brillen.
Ik heb getest met een samsung bril, werkt prima.
Pagina: 1 ... 107 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.