Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:29
SanduTje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 07:44:
[...]

Als het zo storend is als bij mij zou ik maar eens contact opnemen met ze. Over 2 weken komen ze het onderdeel installeren bij me (is pas vanaf 12-8 beschikbaar) en dan is het hopelijk opgelost.

Verder overigens nog steeds een geweldig toestel :)
Vandaag is het er weer tussendoor geschoten om even te bellen. Dat verdraaide werken komt er steeds tussen :+

Ik heb 2 modellen gehad met beide hetzelfde fangeluid. Ik heb er niet echt last van of het moet stil zijn.

Ik denk dat de ene het geluid van de fans beter kan hebben dan de ander.

Wat is je kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Adlermann schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:35:
[...]

Maandag komt er een grote brede tukker langs om me even te helpen met de TV van de muur te halen :) Dan ga ik het ook maar weer eens proberen :)
Wat is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Heb wat aangepast op de receiver en het werkt idd, top thx!

Wat kan ik het beste nemen? Toslink tussen mijn tv ci+ en de receiver of arc via de hdmi kabel? Eventuele extra kabel maakt me niet uit overigens als toslink beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 22:43
Defnosh schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:02:
[...]

Hij bedoeld: waarom sluit je de iptv niet aan op de hdmi in van je versterker ;)
Aha zie een paar post hierboven waar ik dat beantwoord. ;-) Kort gesteld heb mijn apparatuur over twee tv/radio meubels verdeeld die ongeveer een meter of 3 uit elkaar staan. Aangezien 'men' (lees onder andere mijn vrouw) altijd de ab op de tv richten is het handig dat iptv hier ook staat aangezien de animo een beroerd IR bereik heeft (je mocht goed richten).

ik ga panasonic nog mailen om te vragen of men passtrough via een firmware update nog kan enabelen anders toch maar optisch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
SanduTje schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:07:
Vanochtend contact gehad met CE Repair over het probleem met de fans en ook aangegeven dat er een oplossing schijnt te zijn.

Net teruggebeld en er schijnt inderdaad een oplossing vanuit Panasonic te zijn in de vorm van schuim dat rond de ventilatoren wordt bevestigd.
Is dit alleen van toepassing op de reeks ST60 of ook bij de GT en VT60 reeks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
MaxHardcore schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:34:
[...]

Vandaag is het er weer tussendoor geschoten om even te bellen. Dat verdraaide werken komt er steeds tussen :+

Ik heb 2 modellen gehad met beide hetzelfde fangeluid. Ik heb er niet echt last van of het moet stil zijn.

Ik denk dat de ene het geluid van de fans beter kan hebben dan de ander.

Wat is je kijkafstand?
Ik zit er zo'n 3 tot 3,5 meter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmit82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-03 09:11
Doordat mijn P50VT50 was ingebrand met het NL 1 logo is deze gister geruild (door CE Repair) voor de P50VT60. Volgens een medewerker van CE Repair zou het inbranden bij de VT60 niet meer voorkomen. Ik ben nog niet overtuigd. Overigens ben ik goed en netjes geholpen door CE Repair, Wat ik wel jammer vind is dat mijn garantie niet verlengd wordt door Panasonic. Ik heb gehoord dat dit bij de concurrenten bij vervanging van een tv wel gebeurd. Of dit echt waar is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Adlermann schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:51:
alleen vt60 dacht ik. De anderen hebben geen fans.
Lijkt me vreemd dat de ST60 en GT60 geen fans zouden hebben en de VT60 wel, want warm worden ze toch allemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:34:
[...]

Lijkt me vreemd dat de ST60 en GT60 geen fans zouden hebben en de VT60 wel, want warm worden ze toch allemaal :?
vt60 wordt warmer door het filter. Dat blokkeert licht (ook van binnenuit) en daardoor wordt ie warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Adlermann schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:41:
vt60 wordt warmer door het filter. Dat blokkeert licht (ook van binnenuit) en daardoor wordt ie warmer.
Dus de ST60 en GT60 hebben allen geen fans aanwezig, vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:45:
[...]

hoezo vreemd? Die worden een stuk minder warm en dus neit nodig. Waarom overbodige lawaaimakende dingen erin stoppen als het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Adlermann schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:49:
hoezo vreemd? Die worden een stuk minder warm en dus neit nodig. Waarom overbodige lawaaimakende dingen erin stoppen als het niet nodig is.
Ik veronderstel dat de fans van de VT/ZT60 wel stiller zullen zijn, dan de buzzz die bij iedere plasma te horen zal zijn wanneer je er kort bij staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
In mijn geval zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wat niet? de fans of Buzzz........... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
jwsmit82 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:10:
Doordat mijn P50VT50 was ingebrand met het NL 1 logo is deze gister geruild (door CE Repair) voor de P50VT60. Volgens een medewerker van CE Repair zou het inbranden bij de VT60 niet meer voorkomen. Ik ben nog niet overtuigd. Overigens ben ik goed en netjes geholpen door CE Repair, Wat ik wel jammer vind is dat mijn garantie niet verlengd wordt door Panasonic. Ik heb gehoord dat dit bij de concurrenten bij vervanging van een tv wel gebeurd. Of dit echt waar is weet ik niet.
Mij werd verteld dat wanneer je het er op aan zou laten komen je gewoon weer 2 jaar garantie krijgt aangezien het een nieuw toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Moris schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:01:
[...]

Wat niet? de fans of Buzzz........... :)
Van de plasma buzz heb ik totaal geen last en hoor ik enigszins bij heldere schermen maar de fans zijn continu aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Welk model heb je last van de fans?
Ik heb zelf een PZ85 met fans en heb hier weinig hinder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
VT60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Is er vanuit Panasonic dan geen oplossing, want stille fans zijn er voldoende op de markt te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Jawel, daarvoor komt binnenkort ook een monteur langs. Hopelijk is het daarna verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Moris schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:45:
[...]

De VT/ZT toestellen worden warmer doordat zij een extra glasplaat voor het panel hebben (met louvre filter) waardoor de warmte dat het scherm genereert niet makkelijk weg kan aan de voorzijde. De glasplaat heeft een isolerende werking (beetje hetzelfde effect als dubbel-glas in huis) Hierdoor dient er aan de achterzijde extra gekoeld te worden om de gegenereerde warmte af te voeren. Vandaar dat actieve koeling met fans nodig is. Tevens stoot de hardware van de VT/ZT series meer warmte uit dan die van de ST/GT series. De ST/GT series hebben de glasplaat aan de voorzijde niet en kunnen dus veel warmte aan de voorzijde lozen en daardoor is passieve koeling van de electronica aan de achterzijde voldoende.
Moris schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:57:
[...]

Ik veronderstel dat de fans van de VT/ZT60 wel stiller zullen zijn, dan de buzzz die bij iedere plasma te horen zal zijn wanneer je er kort bij staat :)
De fans zijn sinds de 30 serie omgewijzigd. De fans zelf zijn ook nagenoeg onhoorbaar. Het windgeruis dat ze produceren door de uitstroomopening is wat je hoort. Plasma-buzz is nagenoeg onhoorbaar bij de VT/ZT serie, tenzij je met je oor op het scherm ligt.
Moris schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:11:
Is er vanuit Panasonic dan geen oplossing, want stille fans zijn er voldoende op de markt te vinden?
Panasonic heeft sinds heel kort een oplossing waardoor er aan de achterzijde van de fans wat stukjes schuim geplaatst worden, waardoor de fan effectief minder lucht kan aanzuigen (maar wel weer veel gerichter aanzuigt), waardoor er minder lucht door de uitstroom stroomt en er dus minder geruis hoorbaar is. Deze fix is er nog maar net en is mede gekomen door het vele geklaag van VT/ZT eigenaren op diverse fora en bij Panasonic zelf. Er schijnt ook nog een firmware update ontwikkeld te worden die het snelheidsprofiel van de ventilatoren wat aanpast, waardoor ze wat langzamer spinnen bij lagere temperaturen, maar dat is nog niet officieel bevestigd (en ook niet effectief bij alle modellen). Het zat in ieder geval niet in de recent vrijgegeven firmware van de VT60. (wat daar wel in zat is mij ook nog onduidelijk :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door Killer op 30-07-2013 23:38 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Als het goed is heeft de laatste update alleen invloed op VieraConnect en niet op de fans zoals sommigen beweerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Als je problemen hebt met de Panasonic tv (blobs, inbranden ofzo) kan je dan gewoon met CE Repair bellen? Of moet je dan eerst met Panasonic bellen en wordt je dan doorverwezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
jwsmit82 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:10:
Kostenloos?

Voor een 70 serie wordt dat volgend jaar op volle contrast nederland 1 kijken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
StealthyPeanut schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:47:
Als je problemen hebt met de Panasonic tv (blobs, inbranden ofzo) kan je dan gewoon met CE Repair bellen? Of moet je dan eerst met Panasonic bellen en wordt je dan doorverwezen?
Ik heb dit via mijn dealer gedaan, die melden je tv aan bij CE Repair waarna zij het verder afhandelen met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmit82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-03 09:11
MaxHardcore schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:55:
[...]

Kostenloos?

Voor een 70 serie wordt dat volgend jaar op volle contrast nederland 1 kijken dus :P
Kostenloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 10:37
Defnosh schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:57:
Ik had deze vraag eerder al in het Denon topic gesteld, maar dat was waarschijnlijk niet de juiste plaats, gezien de doodse stilte:p

Als je een reciever koopt, dan heb je vaak 1 hdmi out en een stuk of 4 hdmi in's. Ik heb een Pana 55vt50, met daarop een xbox 360, ziggo hd recorder, en een laptop/streamer. Hier komt in de toekomst nog een blurayspeler bij.

Voor deze verschillende apparaten gebruik ik verschillende HDMI poorten op mijn tv. Het mooie hiervan is dat je alle beedinstellingen maar 1 keer hoeft in te stellen.

Als ik alle apparaten via de reciever laat lopen, selecteer ik dus op de tv altijd hetzelfde HDMI kanaal, moet ik dan telkens mijn beeldinstellingen aanpassen? Of gebruiken jullie hier een andere methode voor?
Even een bumpje, niemand die dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:47
Zojuist de pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart aangeboden gekregen voor €1299,-

Is er nog een reden om dit wel of niet te doen? Iemand met persoonlijke ervaringen die ik even een PB'tje mag sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Aangezien je al weet welk toestel je wilt en je ook al een aanbod daarvoor hebt hoef je je dus alleen maar af te vragen of dit binnen je budget is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Xevoo dat is een hele open vraag zoals je hem stelt, dus het antwoord is dan: prima tv als je het geld ervoor over hebt, veel beter ga je niet vinden. Je krijgt hoogstens de discussie of je eventueel met de wat goedkopere ST60 toe kan (als je geen games speelt de tv intensief met de pc gebruikt, muiscursorlag), of omgekeerd, of je niet (buitensporig veel) meer wilt uitgeven voor het design van de VT60.

@Defnosh ik snap wat je bedoelt: als je alles over 1 hdmi poort doet dan is in principe alleen het apparaat waarop je gekalibreerd hebt goed.

Maar in de praktijk valt het bij mij erg mee zolang het videoapparaten betreft aangesloten via HDMI. Ik heb een tv-ontvanger, blu-ray speler, mediaspeler die goed bij elkaar in de buurt komen zolang ik ze maar goed instel. Zo moet het ook zijn bij een deugdelijk apparaat. Dat betekent dus op die apparaten de juiste codering instellen (YCbCr ipv RGB) en zoeken naar de neutrale/warme/natuurlijke (D65) kleurinstelling. Contrast, helderheid laat ik ook neutraal staan, maar die kun je op het apparaat aanpassen indien noodzakelijk.

Ik heb gekalibreerd m.b.v. de mediaspeler, maar de blu-ray komt daar prima mee overeen en de UPC Horzion box is ook goed zat, helemaal als je de kwaliteit van de zenders in ogenschouw neemt. Geen reden dus om moeilijk te doen.

Ga je een PC of game console aansluiten dan heb je al snel te maken met de volledige RGB-kleurruimte en zul je wellicht iets willen aanpassen in de tv instellingen.

Wat kan is dat je voor bepaalde bronnen die niet voldoen een andere beeldmodus kiest en die dan (eenmalig dus) aanpast op die bron. Elke beeldmodus onthoudt namelijk zijn eigen instellingen. Dus bijv voor je blu-ray speler professional 1 mode, voor je mediaspeler professional 2 en voor je game console (en pc?) uiteraard de game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
@Cap,

Ik ben van plan de Xbox One / PS4 te halen rond de tijd dat deze uit gaan komen. Verder hoop ik ook nog ergens geld te vinden voor een leuke HTPC maar evt sluit ik mijn laptop er op aan. In eerst instantie was bijn budget ~1100, hierna ongeveer ~1200 maar ik laat het met deze tv al weer uitschieten naar ~1300. Mijn vraag was inderdaad een beetje erg open.

6 jaar geleden kocht ik een HD Ready tv van LG omdat ik gewoonweg niet verder had gezocht maar naar de MediaMarkt ging voor een Xbox 360 en TV. Maar nu is het grootste probleem dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie en ik gewoonweg niet weet wat ik het beste kan kopen. Ik wil gewoon de beste prijs / kwaliteit.

@ Sandutje
TV is nog niet bepaald, ik wilde eerst een andere TV kopen maar deze werd daarna aangeboden want nieuwe versie.

Ik twijfel gewoon heel erg over de prijs, voegt deze tv genoeg toe om daar ~250 euro meer voor uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja dat is een persoonlijke kwestie, met de P50GT50 is namelijk ook erg weinig mis. Theoretisch is het beeld van de GT60 weer wat beter geworden dan van zijn voorganger, maar ik denk dat je je best moet doen om dat verschil te gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Cap schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:45:
Tja dat is een persoonlijke kwestie, met de P50GT50 is namelijk ook erg weinig mis. Theoretisch is het beeld van de GT60 weer wat beter geworden dan van zijn voorganger, maar ik denk dat je je best moet doen om dat verschil te gaan zien.
Eens zien of ik ergens een goede vergelijking kan vinden. Als het verder alleen beeldkwaliteit is dan denk ik dat ik voor de GT50 ga. Die 250 euro kan ik ook beter uitgeven op het moment. Mochten er meer dingen verschillen dan word het een moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:45:
Het contrastverschil zal duidelijk zichtbaar zijn gok ik. Dat zie ik ook duidelijk tussen thx en mijn prof modes. Maar ik zou er geen nieuwe tv voor kopen. Ik ben er een beetje klaar mee. Andere dingen die nu spelen die meer aandacht behoeven...

[edit]
Om omruilverzoek kan altijd nog wel een keer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 31-07-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Het zal voor mij sowieso een flinke vooruitgang zijn vergeleken met de TV die ik nu heb. Moet ook mijn vriendin nog even overtuigen dat die paar cm extra echt niet uit maakt! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Adlermann dat zou het meest in het oog moeten springen, maar ik moet zeggen dat het contrast van de 50 serie ruimschoots voldoet in mijn kamer op het zuiden. En dan heb ik het met name over de lichtopbrengst bij de meest ongunstige situatie, standje 36 professional mode. Zwartwaarde mag natuurlijk altijd beter. :D
Xevoo schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:47:
[...]

Eens zien of ik ergens een goede vergelijking kan vinden. Als het verder alleen beeldkwaliteit is dan denk ik dat ik voor de GT50 ga. Die 250 euro kan ik ook beter uitgeven op het moment. Mochten er meer dingen verschillen dan word het een moeilijke keuze.
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar als je er een andere bestemming voor hebt waar je heel blij van gaat worden dan zou ik dat zeker het overwegen waard vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 31-07-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:13:
@Adlermann dat zou het meest in het oog moeten springen, maar ik moet zeggen dat het contrast van de 50 serie ruimschoots voldoet in mijn kamer op het zuiden. En dan heb ik het met name over de lichtopbrengst bij de meest ongunstige situatie, standje 36 professional mode. Zwartwaarde mag natuurlijk altijd beter. :D

[...]

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar als je er een andere bestemming voor hebt waar je heel blij van gaat worden dan zou ik dat zeker het overwegen waard vinden.
Ja, de lichtopbrengst is meer dan voldoende. Als je ook kijkt naar de ansi-lichtoutput dan zit daar weinig verschil in.

Zwart zal zeker opvallen. Maar het stoort me nu ook niet zo eigenlijk. Als je maar niet te donker kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
SanduTje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:34:
[...]

Ik zit er zo'n 3 tot 3,5 meter vanaf.
Ik ook ongeveer, ben met je eens dat het te horen is.

Zojuist met Panasonic gebeld, ze konden nog geen afspraak maken omdat het onderdeel nog niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Onderdeel is pas vanaf 8-8 leverbaar maar men zou toch gewoon een afspraak daarna moeten kunnen plannen voor je lijkt me.

Lees net dat iemand beweerd cq. vrij zeker van is dat er vooralsnog geen fix voor de 50" is. Ben benieuwd waar CE Repair dan mee aan komt zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Hij vroeg of ik de 50 of 55 had. dus lijkt me dat voor de 50 de fix dan ook beschikbaar is.

Wellicht zijn er inmiddels wat afspraken gemaakt, ik had het idee dat de aankomende voorraad al op is.

Volgens mij is er geen verschil in grootte is qua fans op de verschillende modellen. Sterker nog, volgens mij kun je deze part ook wel op een VT50 plaatsen.

ze gaan in ieder geval bellen als er een afspraak gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

Vraagje over het kalibreren van mijn panasonic tx-p55vt50.

1)Dreambox en Humax zitten rechtsreeks via hdmi naar panasonic tx-p55vt50.
Vrouwtje wil geluid via de panasonic tx-p55vt50, de tv zenders bekijken.

2)HD-dune max mediaplayer gaat via Pioneer versterker naar panasonic tx-p55vt50.

Welke bron moet gekalibreerd worden? Optie 1 of 2, of allebei?

BVD, Paul.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks moet, alles apart kalibreren is altijd het beste maar kan overdreven zijn, bijvoorbeeld als a) je niet vaak kijkt b) naar flutkwaliteit content kijkt c) de verschillen in kalibratie tussen apparaten x y en z miniem blijken te zijn (is vaak het geval met goede HDMI apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Killer schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:31:
Panasonic heeft sinds heel kort een oplossing waardoor er aan de achterzijde van de fans wat stukjes schuim geplaatst worden, waardoor de fan effectief minder lucht kan aanzuigen (maar wel weer veel gerichter aanzuigt), waardoor er minder lucht door de uitstroom stroomt en er dus minder geruis hoorbaar is. Deze fix is er nog maar net en is mede gekomen door het vele geklaag van VT/ZT eigenaren op diverse fora en bij Panasonic zelf.
Zijn hier al ergens foto's van om een beter idee te krijgen wat de fix precies inhoudt :?
Buzzz is inderdaad zo goed als niet te horen en mocht men de fan-noise, met die fix kunnen oplossen heb je een pracht van een plasma in huis :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
De officiële oplossing voor de 50" schijnt blijkbaar inderdaad nog niet te bestaan aangezien er iemand is geweest waarbij het onderdeel (dat officieel dus alleen voor 55" en groter bestaat) is geïnstalleerd en het probleem niet heeft verholpen.

Ik wacht nog even wat reacties af en anders annuleer ik mooi mijn gemaakte afspraak tot dat er een oplossing is die ook werkt voordat men scherm opengehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Moris schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:59:
[...]
Zijn hier al ergens foto's van om een beter idee te krijgen wat de fix precies inhoudt :?
Buzzz is inderdaad zo goed als niet te horen en mocht men de fan-noise, met die fix kunnen oplossen heb je een pracht van een plasma in huis :9~
Vast wel, maar niet dat ik weet. Wat men doet is aan de achterzijde van de fan plakt men foamstrips. Op zeg maar 3 van de 4 randen van de fan. Deze foamrandjes liggen direct tegen het chassis aan na montage van de fan, waardoor de fan alleen nog maar lucht kan aanzuigen via een spleet (de ruimte tussen chassis en rand van de fan waar geen foam geplakt is) en zo dus minder lucht verplaatst, maar het wel heel gericht afzuigt.

Een beetje zoals in onderstaand voorbeeld (hoop dat dat duidelijk is)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
-------------------------
|                       |

^
           ^
   Aanzuigrichting

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Kan iemand in noob taal de voor- en nadelen van een LCD & Plasma scherm benoemen? Ik probeer het op internet te vinden zodat ik het mijn vriendin kan laten zien maar het wil niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Om echt overtuigd te worden van het verschil, zou je ergens in een goede TV/Audio speciaalzaak twee kwa formaat en prijs vergelijkbare schermen naast elkaar moeten zien spelen.

Als jullie allebei het verschil zien, hoef je niet met argumenten / lijstjes te komen.
Vgl. een HiFi set en speakers koop je m.i. ook niet op specs / meningen van anderen, maar o.b.v. van wat je mooi vindt klinken.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Thanks, deze uitleg had ik inderdaad ook gevonden, maar daarom vroeg ik ook om de noob-proof uitleg. Ik ga wel kijken of ik het zelf een beetje uitgelegd krijg.
Jorruchie schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:56:
Om echt overtuigd te worden van het verschil, zou je ergens in een goede TV/Audio speciaalzaak twee kwa formaat en prijs vergelijkbare schermen naast elkaar moeten zien spelen.

Als jullie allebei het verschil zien, hoef je niet met argumenten / lijstjes te komen.
Vgl. een HiFi set en speakers koop je m.i. ook niet op specs / meningen van anderen, maar o.b.v. van wat je mooi vindt klinken.
We hebben al verschillende zaken gehad, maar dit waren vooral BCC, Mediamarkt, Expert en dat soort zaken, daar heb je vaak toch een vertekend beeld. Ik ken helaas niemand die thuis een plasma heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Xevoo op 01-08-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Xevoo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:57:[...]Thanks, deze uitleg had ik inderdaad ook gevonden, maar daarom vroeg ik ook om de noob-proof uitleg. Ik ga wel kijken of ik het zelf een beetje uitgelegd krijg.[...]
Als in: Jip&Janneke gaan een nieuwe TV kopen? *O*

[qoute]We hebben al verschillende zaken gehad, maar dit waren vooral BCC, Mediamarkt, Expert en dat soort zaken, daar heb je vaak toch een vertekend beeld. Ik ken helaas niemand die thuis een plasma heeft.[/quote]

Klopt, vandaar dat ik ook zei: een goede AV speciaalzaak.

[ Voor 86% gewijzigd door Jorruchie op 01-08-2013 12:02 ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Xevoo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

Thanks, deze uitleg had ik inderdaad ook gevonden, maar daarom vroeg ik ook om de noob-proof uitleg. Ik ga wel kijken of ik het zelf een beetje uitgelegd krijg.
Weet je zelf wel wat de verschillen zijn?

Anders wordt het sowieso lastig uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
SanduTje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:02:
[...]

Ik ken de grootste verschillen wel maar ik heb ook een goed plasma scherm nog nooit gezien bij iemand thuis, ik vind het dus moeilijk om hierover te beslissen. Er zijn enorm veel mensen op tweakers die pro-plasma zijn. Zelf heb ik een LCD tv gehad, en ook mn ouders / kennissen hebben allemaal LCD / LED (degene waar ik wel eens tv kijk). Ik weet dat ik er sowieso in vooruit ga, maar ik wil gewoon een weloverwogen goede keuze maken, maar ik ben een beetje vervelend omdat ik niet zo goed ben in het maken van keuzes.

Achja, een dezer dagen toch maar eens de keuze maken, eventueel nog eens wat winkels bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:29
http://www.fullhd.gr/imag...T50/teardown/1overall.JPG
[...]

[/quote]
Kijk vooral naar de rechter fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het probleem bij mijn 50" is de linker ventilator juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:29
SanduTje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:58:
Het probleem bij mijn 50" is de linker ventilator juist :)

Klopt bij mij ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

K'heb een P65ST60 besteld voor een zeer lage prijs, ik ben benieuwd, het word mijn eerste plasma, ik kom van een oude 42" LG met TN paneel dus ik vermoed dat het een grote stap voorwaarts zal zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Als je iemand quote moet je je eigen tekst na de [/quote] tag plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:26:
Even over retentie. Heb de laatste paar dagen bijna alles gevolgd van de Tour. Ding stond zowat de hele dag op Ned1. En dan zie je dat wel. ... Van de week maar even een nachtje de schuifbalk draaien......
Gaat trouwens over de 50GT60
I feel your pain, Heppieboeddah!
Ook ik sukkelde achter mijn 50GT60 de Tour kijkend "even" weg ... en ja hoor ... 's avonds bij het schuifbalken stond ie daar, de "1" van Nederland 1.
Met beperkt schuifbalken (af en toe en uurtje), krijg ik hem niet echt helemaal weg. Zou dat dus ook wel langer willen doen, maar ...

[[b]i][quote]freaky35 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:13:[/b]
ik zou het niet te veel gebruiken, zekers niet als het niet nodig is, je scherm.
Je scherm slijt harder, ik heb zelfs bij een Pioneer het panel vernield met die schuifbalk functie
Laat het scherm gewoon aanstaan een tijd lang op een kanaal zonder logo en je scherm veroudert mooi en retentie zou minder moeten worden. Ben je ook lekker snel bij die 400 uur......
[/i]

Ik heb het commentaar op deze post eigenlijk een beetje gemist. Kunnen de experten zich achter deze uitspraak scharen? Ik "schuifbalkte" eerst elke dag zo'n uurtje (in de kleine uurtjes), maar heb dat inmiddels teruggenomen tot ca. kwartiertje. Wat is zin en wat is onzin in deze?
Ook na een 6 weken in bezit van de 50GT60 verander ik tijdens het kijken naar "logo-zenders" nog steeds om het half uur van aspectformaat: van auto naar "juist" of "zoom" en weer terug. Doe dat puur op gevoel en niet zozeer op advies. En ook hier de vraag: wat is zin en wat is onzin in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ersy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:39:
[...]

I feel your pain, Heppieboeddah!
Ook ik sukkelde achter mijn 50GT60 de Tour kijkend "even" weg ... en ja hoor ... 's avonds bij het schuifbalken stond ie daar, de "1" van Nederland 1.
Met beperkt schuifbalken (af en toe en uurtje), krijg ik hem niet echt helemaal weg. Zou dat dus ook wel langer willen doen, maar ...

[[b]i][quote]freaky35 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:13:[/b]
ik zou het niet te veel gebruiken, zekers niet als het niet nodig is, je scherm.
Je scherm slijt harder, ik heb zelfs bij een Pioneer het panel vernield met die schuifbalk functie
Laat het scherm gewoon aanstaan een tijd lang op een kanaal zonder logo en je scherm veroudert mooi en retentie zou minder moeten worden. Ben je ook lekker snel bij die 400 uur......
[/i]

Ik heb het commentaar op deze post eigenlijk een beetje gemist. Kunnen de experten zich achter deze uitspraak scharen? Ik "schuifbalkte" eerst elke dag zo'n uurtje (in de kleine uurtjes), maar heb dat inmiddels teruggenomen tot ca. kwartiertje. Wat is zin en wat is onzin in deze?
Ook na een 6 weken in bezit van de 50GT60 verander ik tijdens het kijken naar "logo-zenders" nog steeds om het half uur van aspectformaat: van auto naar "juist" of "zoom" en weer terug. Doe dat puur op gevoel en niet zozeer op advies. En ook hier de vraag: wat is zin en wat is onzin in deze?
De zin en onzin is:

leer leven met retentie en dat je soms af en toe een logotje hebt van ander kanaal.

Maar ik gebruik de schuifbalk ook wel veel. Geen problemen mee gezien. het is een user-toegankelijke functie en je garantie gaat er niet stuk mee. Dus ik zou niet zien waarom je het niet zou moeten gebruiken.

je hebt wettelijk iets van 5-8 jaar garantie (discussie kan gevoerd worden over de levensduur) op je TV. Maak je dus geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
SanduTje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:02:
[...]

Even heel simpel uitgelegd wat de verschillen zijn. Kijk hieronder :)

Plasma: De beeldbuis in groot en dun formaat, de beste zwartwaarde's, kijkhoeken en soepele "motion".

LCD-LED: De computer-monitor in groot formaat, uitstekend voor alledaagse commerciële zenders, minder geschikt voor films. Kijkhoeken vaak middelmatig, beweging met blur.

Zwartwaarde's:

LCD: Overdag super zwartwaarde's, 's avonds in verduisterde kamer slecht.
Plasma: Overdag zeer slechte zwartwaarde's en contrast, in verduisterde kamer vaak uitmuntend.

[ Voor 5% gewijzigd door D-TECH op 01-08-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Plasma: Overdag zeer slechte zwartwaarde's en contrast, in verduisterde kamer vaak uitmuntend.
Dit verschilt per model. Een high-end plasma-modle heeft overdag ook uitstekende zwartwaarden dmv het filter. De ZT60 heeft uitstekende zwartwaarden overdag. Een vt60 (50) heeft overdag ook nog 0.05 cd/m2 door het filter.

De ST50/60 hebben overdag wel beroerd zwart ivm het slechte filter (rond de 0.5 cd/m2 dacht ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Noem het overdag "matige zwartwaarden". Op mijn VT50 zit ook een filter, maar met veel inval is het gewoon matig. Niet slecht, maar kan veel beter.

Gelukkig boeit het me overdag niet zo bij normaal tv kijken. Films en series kijk ik altijd verduisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 03:03
Mijn ST50 wordt onder garantie vervangen door den ST60 (42".) moet ik treurig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

D-TECH schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Even heel simpel uitgelegd wat de verschillen zijn. Kijk hieronder :)

Plasma: De beeldbuis in groot en dun formaat, de beste zwartwaarde's, kijkhoeken en soepele "motion".

LCD-LED: De computer-monitor in groot formaat, uitstekend voor alledaagse commerciële zenders, minder geschikt voor films. Kijkhoeken vaak middelmatig, beweging met blur.

Zwartwaarde's:

LCD: Overdag super zwartwaarde's, 's avonds in verduisterde kamer slecht.
Die soepele motion daar valt ook over te discussieren natuurlijk :-)
Wat betreft motion heeft plasma ook nadelen tov LCD IMO. Maar dat komt natuurlijk omdat je door het blurren ook veel weet te verbergen...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:08:
Noem het overdag "matige zwartwaarden". Op mijn VT50 zit ook een filter, maar met veel inval is het gewoon matig. Niet slecht, maar kan veel beter.

Gelukkig boeit het me overdag niet zo bij normaal tv kijken. Films en series kijk ik altijd verduisterd.
0.05 cd m /2 overdag voor een plasma is al beter dan wat de meest LCD's doen in absolute waarden. Dus altijd beter dan een lcd (mits juiste filters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Adlermann schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:34:
[...]

0.05 cd m /2 overdag voor een plasma is al beter dan wat de meest LCD's doen in absolute waarden. Dus altijd beter dan een lcd (mits juiste filters).
De 0,05cd m2 merk ik echt helemaal niks van. Met normale lichtinval wordt het zwart echt grijzig bij mij. Zeker meer dan 0.05 in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:12:
[...]

De 0,05cd m2 merk ik echt helemaal niks van. Met normale lichtinval wordt het zwart echt grijzig bij mij. Zeker meer dan 0.05 in ieder geval.
Dan zijn de filters op de 60 serie idd een stuk beter weer. (en het zwart is ook grijzig bij 0.02 cd/m2 in de avonduren hoor) :)

Maar ja overdag levert de vt50 wel wat in. Maar nog steeds prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Adlermann op 01-08-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Adlermann schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Dan zijn de filters op de 60 serie idd een stuk beter weer. (en het zwart is ook grijzig bij 0.02 cd/m2 in de avonduren hoor) :)

Heb een Sony HX850 en een VT30, en overdag ziet de HX850 er toch écht veel beter uit qua contrast.

Nu de zwartwaarde's op mijn VT30 meer dan verdubbeld zijn (is gewoon grijs nu), is zelfs de HX850 's nachts ook beter :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

Heb een Sony HX850 en een VT30, en overdag ziet de HX850 er toch écht veel beter uit qua contrast.

Nu de zwartwaarde's op mijn VT30 meer dan verdubbeld zijn (is gewoon grijs nu), is zelfs de HX850 's nachts ook beter :'(
hmm ja. VT30 had ok een behoorlijk minder filter dan de vt50 (had die ook).

Heeft vt30 ook last van rising blacks?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 22:46
vt60 is overdag perfect kijken, wereld van verschil met mn oude vt30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Adlermann schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Veel beter dan mijn oude PX80, dat sowieso. Maar je merkt wel dat plasma nog steeds inlevert overdag inderdaad. Niet erg vind ik, zeker omdat ik vaker gewoon 's avonds en verduisterd tv kijk.

Hoewel de THX Bright Room stand ook wel redelijk is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
StealthyPeanut schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:06:
[...]
Hoewel de THX Bright Room stand ook wel redelijk is trouwens.
Die verandert niets aan de zwartwaarde, dat blijft gewoon hetzelfde :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:17:
[...]

En hij is niet heel accuraat. Dan vind ik prof 1 met gamma 2.0 nog beter te doen :) Of standaard (maar op standaard heb ik DFC hell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:17:
[...]

Weet ik, maar voor mijn beleving is het dan wat minder flets. Zwart blijft grijzig natuurlijk, maar de rest wordt feller.

Het is de makkelijkste handeling om snel te doen, even de stand aanpassen. Overdag kijk ik weinig serieuze content in mijn huiskamer, dus dan boeit het niet dat het wat zuurstokachtig lijkt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De pro mode heeft bij de vt50 toch iets mindere zwartwaardes dan de thx en normaal modi? Dat was de reden waarom we thx gingen kalibreren in het servicemenu. Uiteindelijk kijk ik toch altijd in pro1/2 mode, daar niet van. En ik vind het prima, afgezien van de lichtere plekken links en rechts dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:39:
De pro mode heeft bij de vt50 toch iets mindere zwartwaardes dan de thx en normaal modi? Dat was de reden waarom we thx gingen kalibreren in het servicemenu. Uiteindelijk kijk ik toch altijd in pro1/2 mode, daar niet van. En ik vind het prima, afgezien van de lichtere plekken links en rechts dan. :P
Ja, hier hetzelfde. De lichtere plekken vallen niet zo op als je maar zorgt voor wat licht. Groene plekken zie je wel iets vaker. Ik heb gister oblivion gekeken en eigenlijk die plekken niet eens gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 21:37

Bozznl

GT: The Bozzz88

Sinds paar weken trots eigenaar van 50 inch GT60. Alleen nu vallen mij een paar dingen op: er lijkt nog een zwart randje aan de zijkanten te zitten aan alle kanten. Zeg maar naast de bezel in het beeld, waardoor het beeld niet tot de bezel beeldvullend is. Is dit normaal? Is BTW bij alle content Xbox, tv, apps..

Hiernaast heb ik de viera remote 2 app gedownload, echter kan hij me tv niet zien via het netwerk. Terwijl die gewoon bekabeld via router aan het netwerk zit. En me telefoon via wifi. Iemand een oplossing toevallig?

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bozznl schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:44:
Sinds paar weken trots eigenaar van 50 inch GT60. Alleen nu vallen mij een paar dingen op: er lijkt nog een zwart randje aan de zijkanten te zitten aan alle kanten. Zeg maar naast de bezel in het beeld, waardoor het beeld niet tot de bezel beeldvullend is. Is dit normaal? Is BTW bij alle content Xbox, tv, apps..

Hiernaast heb ik de viera remote 2 app gedownload, echter kan hij me tv niet zien via het netwerk. Terwijl die gewoon bekabeld via router aan het netwerk zit. En me telefoon via wifi. Iemand een oplossing toevallig?
dat eerste is normaal.

Dat tweede heb ik niet zo een antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 22:46
Bozznl schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:44:

upnp enzo aanstaan in router? lijkt me iets wat je daar moet goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-10 21:11
Een vraag: ik ben tevreden gebruiker van de GT50. Ik kijk TV via Canal Digitaal. Daarbij uiteraard ook de Engelse kanalen. Echter heb ik een 'probleem'.

Bijvoorbeeld CBBC en BBC3, dit zijn op requentie 2 aparte kanalen, echter de helft van de dag staat de ene op zwart en de andere helft de andere. Ze delen eigenlijk samen de bandbreedte alleen staan ze in mijn TV lijst als 2 aparte kanalen. Is dit zo te krijgen dat het niet 2 aparte kanalen in de lijst zijn? Heeft iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gebruik je een CD-gecertificeerde decoder of een zelfgekozen model?
In het 1e geval was het voorheen altijd zo dat CD de zenderlijst voor je bepaalde.
In het laatste geval kon je zelf kiezen en was 1 kanaal dat met 2 zenders gedeeld werd dus gewoon ook 1 kanaal, ipv 2.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Jorgen schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:29:
Gebruik je een CD-gecertificeerde decoder of een zelfgekozen model?
In het 1e geval was het voorheen altijd zo dat CD de zenderlijst voor je bepaalde.
In het laatste geval kon je zelf kiezen en was 1 kanaal dat met 2 zenders gedeeld werd dus gewoon ook 1 kanaal, ipv 2.
Ik gebruik de ingebouwde tuner van de TV icm met een officiele CAM module van CD. Dus ik denk dat het echt op de TV ingesteld moet kunnen worden. Indien dat niet mogelijk is dan is het dus niet voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:46:
[...]
Bijvoorbeeld CBBC en BBC3, dit zijn op requentie 2 aparte kanalen, echter de helft van de dag staat de ene op zwart en de andere helft de andere. Ze delen eigenlijk samen de bandbreedte alleen staan ze in mijn TV lijst als 2 aparte kanalen. Is dit zo te krijgen dat het niet 2 aparte kanalen in de lijst zijn? Heeft iemand hier tips voor?
Ze zitten wel op dezelfde transponder. Echter de SID [Service ID] verschilt. Bij BBC3 is dat 10351, en bij CBBC is dat 10352. Vandaar dat ze als twee kanalen in je search komen.

Kortom: je moet het er mee doen zoals het nu is.

Bij BBC4, en Cbeebies is dat ook het geval.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 16:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Dat dacht ik al. Bedankt in ieder geval voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:47:
[...]

Ja, hier hetzelfde. De lichtere plekken vallen niet zo op als je maar zorgt voor wat licht. Groene plekken zie je wel iets vaker. Ik heb gister oblivion gekeken en eigenlijk die plekken niet eens gezien :)
pro mindere zwartwaardes dan thx? Straf !
Is dat ook zo bij de 60-serie?

Gisteren ook oblivion gezien trouwens... Visueel en qua audio super, qua verhaal helaas heel wat minder... Erg voorspelbaar :z

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:13:
[...]

pro mindere zwartwaardes dan thx? Straf !
Is dat ook zo bij de 60-serie?

Gisteren ook oblivion gezien trouwens... Visueel en qua audio super, qua verhaal helaas heel wat minder... Erg voorspelbaar :z
Bij de 60 serie niet.

Ja en oblivion is voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Iemand ervaring hoe ik bij de ST60 serie 1:1 pixelmapping voor elkaar krijg?
Zelfs al zet ik het beeld op HD2 bij de image settings moet ik op de mac mini nog op overscan zetten om het beeld volledig te krijgen ...

ik wil gewoon 1:1 beeld zoals je normaal hebt als je een digitale bron aansluit.

Dit heb ik ook geprobeerd: In order to achieve 1:1 pixel mapping you need to select the aspect ratio called “16:9" in the TV settings and deactivate 16:9 Overscan in the screen settings menu.

[ Voor 25% gewijzigd door Apache op 05-08-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:56:
Iemand ervaring hoe ik bij de ST60 serie 1:1 pixelmapping voor elkaar krijg?
Zelfs al zet ik het beeld op HD2 bij de image settings moet ik op de mac mini nog op overscan zetten om het beeld volledig te krijgen ...

ik wil gewoon 1:1 beeld zoals je normaal hebt als je een digitale bron aansluit.

Dit heb ik ook geprobeerd: In order to achieve 1:1 pixel mapping you need to select the aspect ratio called “16:9" in the TV settings and deactivate 16:9 Overscan in the screen settings menu.
Dat zou voldoende moeten zijn. Dat is het heir iig wel op mijn vt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Adlermann schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Dat zou voldoende moeten zijn. Dat is het heir iig wel op mijn vt50.
Mac mini ook op 25hz moeten zetten ipv 24, alle hz'n maar even geprobeerd, maar enkel op 25hz doet hij 1:1 pixelmapping ... nog even testen, maar so far ziet het er wel in orde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:36:
[...]

Mac mini ook op 25hz moeten zetten ipv 24, alle hz'n maar even geprobeerd, maar enkel op 25hz doet hij 1:1 pixelmapping ... nog even testen, maar so far ziet het er wel in orde uit.
Daar heb ik geen problemen mee. Pixel mapping pattern is prima op 24hz hier.

OP 25hz afspelen is sowieso geen optie, dat introduceert onkijkbare judder :)

Maar dat kan een verschil zijn in de 50 en 60 serie. Misschien dat er toch ergens een bugje zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 05-08-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

De judder valt mee, en dan heb ik liever 1:1 pixel mapping en geen scaling ... maar ik heb panasonic een mail gestuurd, hopelijk doen ze er echt iets mee of krijg ik wat meer informatie. Wel jammer dat er in zo'n nieuw product dat ik meteen een bug tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Volgende week maandag komt CE mijn 55VT50 omruilen tegen een 55VT60. Me = happy :).

HDMI 1 gaf een roze beeld, fans waren luidruchtig en ik merkte een groenige waas rechts. Daarnaast bleef National Geographic redelijk staan. Genoeg reden voor Panasonic om de hele tv om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:45:
Volgende week maandag komt CE mijn 55VT50 omruilen tegen een 55VT60. Me = happy :).

HDMI 1 gaf een roze beeld, fans waren luidruchtig en ik merkte een groenige waas rechts. Daarnaast bleed National Geographic staan. Genoeg reden voor Panasonic om de hele tv om te ruilen.
Toch maar eens bellen dan :) Wel een beetje flauw, ik heb nu zo'n beetje alle tv's van panasonic ge had sinds 2008. Ik heb er 1x voor betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:25:
De judder valt mee, en dan heb ik liever 1:1 pixel mapping en geen scaling ... maar ik heb panasonic een mail gestuurd, hopelijk doen ze er echt iets mee of krijg ik wat meer informatie. Wel jammer dat er in zo'n nieuw product dat ik meteen een bug tegenkom.
Ik vind het raar dat je geen pixel mapping hbt op 24hz. Het is wel normaal dat er iets zwart overblijft aan de zijkanten (dat zijn extra pixels voor oa de pixel orbiter). Het scherm heeft iets meer pixels dan 1080p

Als je dan bv een pattern laat zien laat ie wel 1:1 pixel mapping zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Adlermann schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:32:
[...]

Ik vind het raar dat je geen pixel mapping hbt op 24hz. Het is wel normaal dat er iets zwart overblijft aan de zijkanten (dat zijn extra pixels voor oa de pixel orbiter). Het scherm heeft iets meer pixels dan 1080p

Als je dan bv een pattern laat zien laat ie wel 1:1 pixel mapping zien.
klopt, maar het verschil tussen wel of geen pixel mapping is extreem duidelijk.

Standaard, zonder overscan op de mac mini is er dan een extreem grote zwarte rand rond, denk cm's, en met overscan aan is de menubalk bovenaan offscreen. Dus, het zit dan echt extreem verkeerd.

Aangezien het enige waar ik mee speel de output hz'n van de mac mini is zitten volgens mij alle settings op de panasonic goed ...

Vanavond test ik nog even met een macbook pro retina, als het daar ook hetzelfde resultaat bij geeft lijkt het mij een panasonic fw bug, die dan hopelijk snel gefixed word zodat ik van 24p en 1:1 pixel mapping kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:33:
[...]

klopt, maar het verschil tussen wel of geen pixel mapping is extreem duidelijk.

Standaard, zonder overscan op de mac mini is er dan een extreem grote zwarte rand rond, denk cm's, en met overscan aan is de menubalk bovenaan offscreen. Dus, het zit dan echt extreem verkeerd.

Aangezien het enige waar ik mee speel de output hz'n van de mac mini is zitten volgens mij alle settings op de panasonic goed ...

Vanavond test ik nog even met een macbook pro retina, als het daar ook hetzelfde resultaat bij geeft lijkt het mij een panasonic fw bug, die dan hopelijk snel gefixed word zodat ik van 24p en 1:1 pixel mapping kan genieten.
Dat is vreemd ja. Welke generatie mac is het? Misschien dat daar ook een driver issue zit. bij mij is het op 24hz, overscan uit (overal op) gewoon de standaard 1-2 mm die overblifjt :)

Gaat het wel goed op andere devices en 24p (zoals bluray spelers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de Mediamarktfolder die vandaag binnenkwam, zag ik deze advertentie staan: Samsung PS43F4500, 43" plasma-tv voor € 377. Nu lijkt me dit heel weinig geld voor een plasmatelevisie en dus ben ik benieuwd hoe de kwaliteit van deze TV is, tov de Panasonics waar iedereen in dit topic zo enthousiast over is. Is dit een extreem goede deal? Of kan ik beter doorsparen voor een andere?

Edit: ik zie net al dat dit geen Full HD is. Dat verklaart dus waarschijnlijk al een groot deel van de lage prijs.

Link: http://www.mediamarkt.nl/...96,711254.html?langId=-11

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 06-08-2013 16:55 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 106 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.