Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Killer schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:47:
[...]

Ik zal vanavond ff een kiekje schieten en hier posten voor je gemoedsrust :+
Iets later dan beloofd, maar toch. Plaatjes (klikbaar) van mijn tegen de muur gespijkerde Panny. En beeld is van een DVD'tje die de kleine zat te kijken na het eten, dus niet geheel representatief :+ :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/tweak/DSC039372.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/tweak/DSC039382.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Killer op 22-07-2013 10:29 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Dat ziet er goed uit, mooie set. Ook prima blu-ray trouwens om je plasma mee te showen ;)

In eerste instantie vond ik het design wat minder maar zo tegen de muur zonder die lelijke voet is het toch zeker wel weer een mooie toestel.

Had je hiervoor de VT50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Inderdaad, 's-avonds zie je ze toch niet meer ;)

Wel apart dat men daarvoor gekozen heeft aangezien een verbeterd geluid voor de meesten totaal niet van belang is. Ik ben benieuwd hoe het volgende/laatste model er weer uit gaat zien, hopelijk meer in de lijn van de ZT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanduTje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 07:51:
Voor wit is het maximale aan lichtopbrengst nodig dus daarom geven witte logo's meer retentie dan andere.

Zolang je deze met schuifbalken weg kunt krijgen is er niets aan de hand ;)
Tja, nu je het zo zegt is het evident..:)

Afgelopen nacht moest ik toch werken, en hebben de schuifbalken hun werk gedaan. Niet echt meer met het blote oog te zien. Balken doen hun werk dus wel.

Kwam thuis en dat ding was bloedheet...en ik hoorde geen ventilatoren. Even achterop gekeken maar zo te zien zitten er geen ventilatoren in de GT60. Lijkt mij dat ze passief koelen.
Killer schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:26:
[...]

Iets later dan beloofd, maar toch. Plaatjes (klikbaar) van mijn tegen de muur gespijkerde Panny. En beeld is van een DVD'tje die de kleine zat te kijken na het eten, dus niet geheel representatief :+ :

[plaatsjes geknipt]
Ziet er netjes uit. Echter twee opmerkingen. Had ie niet groter gekund? Vindt m een beetje mager zo tegen die muur. Enne, voor het esthetische...kan je die av-set niet in de kast plaatsen, of zet de linker componenten zo neer dat ze meer 'uitgelijnd' zijn met de tv.... :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

SanduTje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:13:
Dat ziet er goed uit, mooie set. Ook prima blu-ray trouwens om je plasma mee te showen ;)

In eerste instantie vond ik het design wat minder maar zo tegen de muur zonder die lelijke voet is het toch zeker wel weer een mooie toestel.

Had je hiervoor de VT50?
Nee een V20. Die ging kapot en ik kon voor een kleine bijbetaling deze omruilen voor de VT60. En die Blu-Ray is heel fijn idd. Schitterend beeld voor een prikkie. Veel beter dan mijn vorige Philips.
Cap schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:15:
Ja die speakerranden aan de zijkant zijn gewoon niet heel mooi, maar het zou me ook niet storen. Verder is het gewoon een VT50/30. :)
Om eerlijk te zijn vallen ze nauwelijks op. Ik ben er overigens wel blij mee, want het geluid is vele malen beter dan dat van de V20. Ik kan nu zonder problemen gewoon ff tv kijken (Journaal, SitCom e.d.) zonder dat de het geluid over de echte luidsprekers moet. Gewoon omdat het prima te beluisteren is en niet blikkerig en dun klinkt. Voor films of stevige muziek zijn ze niet geschikt, maar daarvoor heb ik andere middelen.
SanduTje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:31:
Inderdaad, 's-avonds zie je ze toch niet meer ;)

Wel apart dat men daarvoor gekozen heeft aangezien een verbeterd geluid voor de meesten totaal niet van belang is. Ik ben benieuwd hoe het volgende/laatste model er weer uit gaat zien, hopelijk meer in de lijn van de ZT.
Bij mij was het dus wel degelijk van belang. Niet iedereen zit erop te wachten om maar continue zijn geluid de kamer in gebulderd te krijgen. Nu kun je casual tv kijken zonder een hele surround set te hoeven aanslingeren en de buren lastig te vallen met het bulderende intro geluid van het journaal :+
Ik vind het echt een verademing. Gewoon simpel zappend tv kijken op de bank en de optie hebben te bulderen bij films als ik dat wil. Bij mijn V20 stond de surround set altijd aan..
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:55:
Ziet er netjes uit. Echter twee opmerkingen. Had ie niet groter gekund? Vindt m een beetje mager zo tegen die muur. Enne, voor het esthetische...kan je die av-set niet in de kast plaatsen, of zet de linker componenten zo neer dat ze meer 'uitgelijnd' zijn met de tv.... :D
Ja hoor, had groter gekund, maar niet groter gewild. Bigger is not always better :+

De componenten kunnen niet in de kast (die staat vol met Blu-Ray, DAC, mediaspeler). En ja, ze kunnen in het midden, maar de kleine gebruikt ze dan als leun en speeltoestellen en door ze wat naar rechts te plaatsen heeft hij aan de linkerkant wat 'speelruimte'. Naast de set stond eerder nog een platenspeler en het geheel stond iets meer naar het midden. Maar ja, de platenspeleer is uit veiligheidsredenen maar even verhuist naar een plek waar kinderhandjes niet bij kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Killer op 22-07-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:29
jmbosch82 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:22:
[...]

Ook misschien wel een goed idee. Ik denk dat ik dan voor een 55VT50 ga. Heb net de 65 nog even nagemeten en dat word zelfs mij te groot voor deze kamer. 50 inch vind ik weer net te klein om de overstap van een 42 inch te maken.
Heb je een mockup gemaakt?

Ik heb de 65" op een kijkafstand 3 meter en vind het prima. Vooral 3D komt dan goed tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Killer schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:26:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor beugel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:15
Ik wil m'n xbox360 met component aansluiting gebruiken op m'n pana 50GT60, maar geen beeld, wel geluid. Stekker xbox staat op HD, vind op google wel meer problemen met dit, maar oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
Zijn er pana mensen met een xbox360 die dit wel voor elkaar hebben via de component aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/tweak/beugel.jpg

Daarmaals voor weinig gekregen bij aankoop van mijn V20. Erg fijne beugel (ik behoef geen swivel). Strak tegen de muur, genoeg ruimte om kabels achter weg te werken en met diefstal beveiliging. Nadat de hoofdplaat aan de muur bevestigd zit, heb je een 'rand' waar je tv aanhangt. Op die rand past perfect een 2.5 Inch HDD behuizing en die zit weer aan de tv, zodat ik ook permanent de mogelijkheid heb om opnames te maken, zonder dat er nog weer extra kabels naar een HDD in de kast moeten. En dan met 2 CI+ kaarten, werkt als een trein. Programma A kijken en programma B opnemen (of streamen naar de IPad of mobiel :+ )

offtopic:
P.S. Erg goede winkel overigens. Prima service en kundig personeel

[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 23-07-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Waarom zijn die VT60's nog zo beperkt verkrijgbaar (pricewatch) die dingen zijn toch al sinds het voorjaar in omloop?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

Ik ben nog op zoek naar een P65VT50 ... leek nog op een aantal plaatsen op voorraad ... tot je ze een mailtje stuurt ...

Hoe verhoud de p65st60e zich tov de VT50?

Ondertussen het topic al wat doorgenomen ... eigenlijk is de VT50 dus toch wel aanzienlijk beter, en dan goedkoper, ik ga mijn best doen om er nog ergens eentje te vinden ... naar de VT60 wil ik niet, die stap is me wat te groot voor waarschijnlijk niet al te veel added value.

[ Voor 45% gewijzigd door Apache op 23-07-2013 14:31 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apache schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:20:
Ik ben nog op zoek naar een P65VT50 ... leek nog op een aantal plaatsen op voorraad ... tot je ze een mailtje stuurt ...

Hoe verhoud de p65st60e zich tov de VT50?

Ondertussen het topic al wat doorgenomen ... eigenlijk is de VT50 dus toch wel aanzienlijk beter, en dan goedkoper, ik ga mijn best doen om er nog ergens eentje te vinden ... naar de VT60 wil ik niet, die stap is me wat te groot voor waarschijnlijk niet al te veel added value.
vt50 wil ik niet beter noemen. Het hangt van het gebruik af. Kijk je puur alleen naar beeldkwaliteit in een donkere omgeving. Dan wint de ST60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Hoe is het met je groene drek? Nog erger geworden of heeft de white slide z'n werk gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:43:
Hoe is het met je groene drek? Nog erger geworden of heeft de white slide z'n werk gedaan?
Het gaat met een white burn wel redelijk weg, maar het komt net zo hard weer terug.

Zal binnenkort even bellen. Maar eerst wat belangrijkere dingen, gedonder op het werk en ik sta o phet punt op mijn werkgever aan te klagen (uit principe :P ). Dat betekent werkloosheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Principes zijn goed maar je moet soms wel je grenzen kennen. Kan je zo maar eens een ZT gaan kosten ;)

edit

Neemt niet weg dat gedonder op je werk ***** is.

[ Voor 24% gewijzigd door SanduTje op 23-07-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 22:46
JaymzHetfield schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:11:
Waarom zijn die VT60's nog zo beperkt verkrijgbaar (pricewatch) die dingen zijn toch al sinds het voorjaar in omloop?
worden niet via internet verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Vind het op zich wel goed van ze dat ze hun toestellen wat 'exclusiviteit' willen meegeven en zo ook het toestel wat langer zijn waarde zal houden, maar dat is tegenwoordig niet vol te houden aangezien de consument liever lui dan moe is. En als je een 60-serie zoekt zul je lange tijd de hoofdprijs betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 19:42
Adlermann schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:37:
[...]

vt50 wil ik niet beter noemen. Het hangt van het gebruik af. Kijk je puur alleen naar beeldkwaliteit in een donkere omgeving. Dan wint de ST60.
Op welke vlakken zou jij de VT50 beter noemen ?
Apache schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:20:

Waar zie jij dat de VT50 goedkoper is??

Ik denk er zelf nu over om toch maar voor een ST60 + ISF calibratie te gaan. Kan iemand mij vertellen waar ik een betrouwbare, echte ISF calibratie kan laten doen?

Weet iemand het verschil tussen de TX-P55ST60 en de TX-P55ST60E behalve een prijsverschil van 100E?

[ Voor 5% gewijzigd door Machlah op 24-07-2013 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

jmbosch82 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 06:41:
Weet iemand het verschil tussen de TX-P55ST60 en de TX-P55ST60E behalve een prijsverschil van 100E?
De E versie is voor de Europesche markt. Voor welke markt de versie zonder E bedoeld is zou ik niet weten. Maar functioneel zit er geen verschil tussen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 12:42

B2

wa' seggie?

Sjonge met de hitte van afgelopen dagen kom ik totaal niet toe om de ZT60 te testen.. Veels te warm om in de kamer te gaan zitten en de straalkachel van een ZT60 aan te zetten.. Misschien was een planning in de winter beter geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Een goeie test zou zijn , en daar hoef je niet bij te blijven, is de mate van retentie bij een statisch scherm of logo's. Je zou bijv. een paar uur RTL of de tour kunnen opzetten om te zien of er sprake is van retentie en na hoeveel tijd dit weer verdwijnt.

Daarnaast zou je met de slides ook de uniformiteit van het scherm kunnen testen en of het veranderd na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 07-10 10:49
SanduTje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:55:
Een goeie test zou zijn , en daar hoef je niet bij te blijven, is de mate van retentie bij een statisch scherm of logo's. Je zou bijv. een paar uur RTL of de tour kunnen opzetten om te zien of er sprake is van retentie en na hoeveel tijd dit weer verdwijnt.
Misschien ben ik een laffe worm hoor maar zou persoonlijk geen retentie-test willen doen op m'n nieuwe ZT :D

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Volgens mij heeft hij een ZT via Tweakers om 2 weken te testen. Dus ik had deze tot een bepaalde hoogte wel 'misbruikt', zeker als ik van plan was geweest om er zelf een te kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:09:
Volgens mij heeft hij een ZT via Tweakers om 2 weken te testen. Dus ik had deze tot een bepaalde hoogte wel 'misbruikt', zeker als ik van plan was geweest om er zelf een te kopen :p
Ah, okay, duidelijk. Welnu, het is heel simpel. Ook een ZT heeft uiteraard gewoon retentie. They all do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Retentie hebben ze allemaal maar de 60-serie zou daar iets minder gevoelig voor zijn. Zo lang het weggaat is het sowieso geen probleem eigenlijk.

Het was ook meer een tip/motivatie voor B2 om eindelijk eens iets met die ZT te gaan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:18:
Retentie hebben ze allemaal maar de 60-serie zou daar iets minder gevoelig voor zijn.
Ja, net zoals ze elk jaar eindelijk écht zwart zijn, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ze schijnen dit jaar weer wat zwarter te zijn dan de 50 maar wat is écht zwart. Je zult toch een keer tevreden moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Bever! schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:45:
[...]

worden niet via internet verkocht..
Ahhhh... lekker handig, maar niet heus. 8)7

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SanduTje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:29:
Je zult toch een keer tevreden moeten zijn ;)
Ben eigenlijk over geen enkel artikel geheel tevreden maar dat zal wel een persoonlijk kwaaltje zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
_O-

Perfectie bestaat niet en is ook saai na een tijdje :)

edit

Morgen wordt m'n VT50 omgeruild met een VT60 en dan zal snel genoeg blijken dat ook deze weer niet heilig is.

[ Voor 141% gewijzigd door SanduTje op 24-07-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:47
Ik vind het een beetje vervelend om hier wéér een advies topic voor te openen, vandaar dat ik het even hier vraag. Wat is op het moment de betere Panasonic plasma tv als hij veel gebruikt gaat worden voor games (xbox360 / ps4) en films? ~800 - 1050 euro.

Ik raak een beetje het overzicht kwijt en de 50ST50 kan ik niet meer in de pricewatch vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xevoo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:20:
Ik vind het een beetje vervelend om hier wéér een advies topic voor te openen, vandaar dat ik het even hier vraag. Wat is op het moment de betere Panasonic plasma tv als hij veel gebruikt gaat worden voor games (xbox360 / ps4) en films? ~800 - 1050 euro.

Ik raak een beetje het overzicht kwijt en de 50ST50 kan ik niet meer in de pricewatch vinden?
gt60
vt60
vt50
st50
gt50

Die zijn allemaal prima. Alleen de st60 is niet zo goed voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Als het voornamelijk voor gaming is dan zou je ook deze database eens kunnen nakijken voor de tv met laagste input lag:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:47
SanduTje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:55:
Als het voornamelijk voor gaming is dan zou je ook deze database eens kunnen nakijken voor de tv met laagste input lag:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag
Nee, niet voornamelijk gaming, heb ook een PC welke ik nog veel gebruik, maar overweeg de PS4 te kopen en dan zou het vervelend zijn als het dan niet goed speelbaar is.
Adlermann schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:41:
[...]

gt60
vt60
vt50
st50
gt50

Die zijn allemaal prima. Alleen de st60 is niet zo goed voor games.
Thanks! Ik ga deze zo eens vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Goedemiddag!

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzIwWDk2MA==/$(KGrHqFHJBMFGv0Urg5DBR1c3RFihQ~~60_85.JPG

Heeft iemand een idee of een GT30 met een dergelijk defect enigszins betaalbaar te repareren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morzzz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:38:
Goedemiddag!

[afbeelding]

Heeft iemand een idee of een GT30 met een dergelijk defect enigszins betaalbaar te repareren is?
Dat is een nieuw panel. Onder garantie niet zo duur, niet onder garantie vrij prijzig. Maar echt voor details moet je niet bij me aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
Nou CE repair vandaag langs geweest paneeltje vervangen beste man was wel ff zoet maar heeft het zeker netjes gedaan. tv aan test rommetje erin en ja hoor nieuwe paneel ook een lichte groene waas! gelukkig niet meer de rode blob want die was enorm storend. anyway puik nieuw tvtje maar voor de mensen met de green blobs accept het gewoon het is nou eenmaal zo :( hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:15:
Nou CE repair vandaag langs geweest paneeltje vervangen beste man was wel ff zoet maar heeft het zeker netjes gedaan. tv aan test rommetje erin en ja hoor nieuwe paneel ook een lichte groene waas! gelukkig niet meer de rode blob want die was enorm storend. anyway puik nieuw tvtje maar voor de mensen met de green blobs accept het gewoon het is nou eenmaal zo :( hahah
Een licht groene waas hebben ze echt allemaal vanaf uur 1. De blobs zijn nog een stukje groener hoor. DE blobs komen namelijk ook in echte content terug (door kleuren heen). De licht groene waas verdwijnt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
fieuw maar anyway me rode blob kwam idd overal doorheen maar die zijn we nu kwijt ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Adlermann schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:40:
[...]

Dat is een nieuw panel. Onder garantie niet zo duur, niet onder garantie vrij prijzig. Maar echt voor details moet je niet bij me aankomen.
Hoeft niet per se het paneel te zijn. Kan ook in de aansturende flatkabels zitten. Maar kom daar maar eens om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:11
Vandaag een software update gehad voor de vt 60. Heb nu versie 3.858
Iemand een changelog gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
nog niet denk dat de gt60 dan ook er straks aan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:36

daffie82

Minisforum UM773 Lite

speedmetal35 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:24:
Vandaag een software update gehad voor de vt 60. Heb nu versie 3.858
Iemand een changelog gevonden?
''pal 13's peaks soft update contents." which from a quick google is a reference to the 2013 PAL variant of the Panasonic PEAK controller chip.

Je moet de update trouwens handmatig doen via network : software. Hij geeft zelf geen melding.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Nou die VT60 valt me alles behalve tegen.

Met name over de verbeterde lichtopbrengst ben ik wel erg te spreken, het beeld krijgt net dat extra pop om een verschil te maken. Of het nu wishful thinking is weet ik niet maar het beeld oogt frisser dan de VT50 en vond die vooral in Pro mode wat gedimd, maar zonder ze naast elkaar te zien is dat lastig te beoordelen.

Het scherm is, vooralsnog, mooi uniform en vertoont geen mankementen. Ook het design is me erg meegevallen en ik vind hem eigenlijk mooier dan de VT50, vooral vanwege het ontbreken van de zilveren rand boven en onder. De speakers aan de zijkant vallen totaal niet op.

De fans (alleen de rechter eigenlijk) is wel meer aanwezig dan bij de VT50. Wanneer ik deze afdek met een bijv. doek is het geluid zo goed als verdwenen (dus dat wordt even naar de Blokker voor een afzuigkapfilter :p).

Ondanks dat ik erg tevreden was met mijn vorige scherm ben ik nu na 1 dag heel blij dat ik de stap gemaakt heb want het voelt wel degelijk als een verbetering aan en kan ik het scherm aan iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:25:
Nou die VT60 valt me alles behalve tegen.

Met name over de verbeterde lichtopbrengst ben ik wel erg te spreken, het beeld krijgt net dat extra pop om een verschil te maken. Of het nu wishful thinking is weet ik niet maar het beeld oogt frisser dan de VT50 en vond die vooral in Pro mode wat gedimd, maar zonder ze naast elkaar te zien is dat lastig te beoordelen.

Het scherm is, vooralsnog, mooi uniform en vertoont geen mankementen. Ook het design is me erg meegevallen en ik vind hem eigenlijk mooier dan de VT50, vooral vanwege het ontbreken van de zilveren rand boven en onder. De speakers aan de zijkant vallen totaal niet op.

De fans (alleen de rechter eigenlijk) is wel meer aanwezig dan bij de VT50. Wanneer ik deze afdek met een bijv. doek is het geluid zo goed als verdwenen (dus dat wordt even naar de Blokker voor een afzuigkapfilter :p).

Ondanks dat ik erg tevreden was met mijn vorige scherm ben ik nu na 1 dag heel blij dat ik de stap gemaakt heb want het voelt wel degelijk als een verbetering aan en kan ik het scherm aan iedereen aanraden.
Maandag komt er een grote brede tukker langs om me even te helpen met de TV van de muur te halen :) Dan ga ik het ook maar weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Kan het je aanraden. Door de nog meer instelmogelijkheden heb je weer wat om mee te spelen en je meters op bot te vieren :)

Misschien is het nog de 'ik heb iets nieuws' euforie maar ik ben er echt blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:42:
Kan het je aanraden. Door de nog meer instelmogelijkheden heb je weer wat om mee te spelen en je meters op bot te vieren :)

Misschien is het nog de 'ik heb iets nieuws' euforie maar ik ben er echt blij mee :)
Dat is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Ik ben erg benieuwd hoe het scherm zich na 500+ uur zal houden. Mijn VT50 zat op 1600 uur en begon al aardig groen/rood te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:53:
Ik ben erg benieuwd hoe het scherm zich na 500+ uur zal houden. Mijn VT50 zat op 1600 uur en begon al aardig groen/rood te worden :)
Ja, wat ik lees op avforums is dat het exact dezelfde kant op gaat. Mensen hebben al 1500+ uur op de vt60 staan. De VT60 wordt rood en wordt groen en daar valt helemaal niets aan te doen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Nu al 1600+ uur? Dan moet die wel continu aan staan bijna...

Maar aangezien het paneel hetzelfde is zal die ook dezelfde problemen (misschien in mindere maten) hebben vermoed ik.

Wordt dus wederom een kwestie van zolang mogelijk genieten en zo min mogelijk op zoek gaan naar imperfecties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:19:
Nu al 1600+ uur? Dan moet die wel continu aan staan bijna...

Maar aangezien het paneel hetzelfde is zal die ook dezelfde problemen (misschien in mindere maten) hebben vermoed ik.

Wordt dus wederom een kwestie van zolang mogelijk genieten en zo min mogelijk op zoek gaan naar imperfecties ;)
Ik zit nu op 1450 uur met mijn 55" vt50. Ik heb hem 3 maart oid gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Gemiddeld 10 uur per dag is ook best wel veel en de VT60 zelfs nog later uitgekomen.

edit

Al ervaring met het kalibreren van de 60-serie? Zo ja, zijn die veel lastiger dan de 50?

[ Voor 37% gewijzigd door SanduTje op 26-07-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Quick vraagje

Heb een 3D SBS (side by side) mkv film.
Als ik die speel op mijn DUNE mediaspeler dan herkent mijn Panasonic automatisch dat dit 3D is en dan geeft ie dit ook zo weer. Prima dus.

Nu mijn vraag : kan ik diezelfde file ook in gewone 2d afspelen op men Panasonic via de DUNE speler? Door gewoon bij settings naar 2d te switchen waarschijnlijk ?
Indien ja - is dit dan dezelfde kwaliteit als een vergelijkbare 2D mkv ? Want je hebt eigenlijk maar 1 helft die de TV naar full screen zet, dus je zou denken dat dit dan mindere kwaliteit is.

Reden dat ik dit vraag is om te weten of ik altijd een 2d mkv versie moet bijhouden (naast de 3d versie)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:27:
Gemiddeld 10 uur per dag is ook best wel veel en de VT60 zelfs nog later uitgekomen.

edit

Al ervaring met het kalibreren van de 60-serie? Zo ja, zijn die veel lastiger dan de 50?
Ik ga volgende week en st60 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik heb de 65vt50 inmiddels een paar maanden in bezit en wat mij is opgevallen tijdens het kijken naar schoonspringen (vrouwen natuurlijk) dat de kleuren van de huid niet mooi wordt weergegeven.

Het is soms alsof ik zit te kijken naar, hoe zeg ik dat, een VGA scherm en niet een full hd scherm.

Je ziet dus duidelijk de kleurovergangen. Op de tv zit trouwens de nieuwste formware.

Iemand dit ook opgevallen (op zijn eigen plasma tv)?

[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 26-07-2013 14:51 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Laatst online: 06-10 14:17
daffie82 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:48:
Quick vraagje

Heb een 3D SBS (side by side) mkv film.
Als ik die speel op mijn DUNE mediaspeler dan herkent mijn Panasonic automatisch dat dit 3D is en dan geeft ie dit ook zo weer. Prima dus.

Nu mijn vraag : kan ik diezelfde file ook in gewone 2d afspelen op men Panasonic via de DUNE speler? Door gewoon bij settings naar 2d te switchen waarschijnlijk ?
Indien ja - is dit dan dezelfde kwaliteit als een vergelijkbare 2D mkv ? Want je hebt eigenlijk maar 1 helft die de TV naar full screen zet, dus je zou denken dat dit dan mindere kwaliteit is.

Reden dat ik dit vraag is om te weten of ik altijd een 2d mkv versie moet bijhouden (naast de 3d versie)
Het is inderdaad denkbaar dat de Dune dit voor je kan doen, immers het is een kwestie van een van de beelden voor een oog bedoeld te pakken en enkel die weer te geven. Het is inderdaad echter niet dezelfde kwaliteit doordat bij sbs de resolutie in horizontale richting per beeld voor een oog gehalveerd is.

Als je het ziet dan zou je inderdaad ook een 2D .mkv moeten grabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParkOverall schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:05:
[...]

Het is inderdaad denkbaar dat de Dune dit voor je kan doen, immers het is een kwestie van een van de beelden voor een oog bedoeld te pakken en enkel die weer te geven. Het is inderdaad echter niet dezelfde kwaliteit doordat bij sbs de resolutie in horizontale richting per beeld voor een oog gehalveerd is.

Als je het ziet dan zou je inderdaad ook een 2D .mkv moeten grabben.
het is denkbaar, maar ik denk niet dat de dune dat doet :)

De kwaliteit is hetzelfde als bij 3d, want ook daar heb je maar de halve horizontoale resolutie. Een 2d rip op 1080p is wel van veel betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ok, dank voor de reacties.
Gewoon 2D versie erbij houden dus :)

edit : Adlermann, hoe vind je trouwens die nieuwe samsung plasma F8500 ofzoiets dacht ik. Hoe is die in vergelijking met de Panno 60 serie?
Lees vooral dat die veel brighter is wat sommige mensen prettiger vinden.

Vraag me enkel af of die Sammy ook uniformiteitsproblemen krijgt (green/red blobs enzo) na een bepaalde tijd.... Die Sammy maakt ook veel minder noise bij white images trouwens.

[ Voor 76% gewijzigd door daffie82 op 26-07-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:18:
Ok, dank voor de reacties.
Gewoon 2D versie erbij houden dus :)

edit : Adlermann, hoe vind je trouwens die nieuwe samsung plasma F8500 ofzoiets dacht ik. Hoe is die in vergelijking met de Panno 60 serie?
Lees vooral dat die veel brighter is wat sommige mensen prettiger vinden.

Vraag me enkel af of die Sammy ook uniformiteitsproblemen krijgt (green/red blobs enzo) na een bepaalde tijd.... Die Sammy maakt ook veel minder noise bij white images trouwens.
Nou ja, ik heb hem neit gezien. Zwart-waarden zijn vergelijkbaar emt de pro modus van de vt50. Dus redelijk goed. Maar niet super.

Wat ik gezien van samsung plasma's is dat die ook uniformiteitsproblemen hebben. De sammy avn een vriend van me heeft een soort groen gordijn effect met rood in het midden. rondom het hele scherm zit een green blob (ala gordijn). En in het midden een magenta blob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

lol das ook leuk dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Voor mensen die overstappen van LED naar plasma is die Samsung lichtbak wel een mooie optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:25:
Weet iemand de kleurdiepte van een vt50 paneel ( 8,10 of 12 bits) . ik kan dat namelijk instellen op m'n dune he base 3D maar weet niet welke het is
Dit vraag ik mij ook af... Maar dan voor men GT60 paneel.
Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 07-10 22:46
Je kan hem op 12 bit zetten, maar praktisch al het materiaal is 8 bit. Dus zal je weinig van gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Een interessant ontwikkeling wat betreft het probleem met het geluid van de ventilatoren op de VT60.

Volgens AVForums schijnt er nu een fix te zijn vanuit Panasonic genaamd 'Foam fix' en inmiddels ook gezien wordt als een spare part voor service monteurs. Verschillende mensen hebben daar al een afspraak laten inplannen om deze te laten plaatsen door een monteur.

Dus voor de mensen die zich storen aan de ventilator, er is nog hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Is dit het geluid dat je hoort als de achtergrond wit is? Of is dat iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dit is een geluid dat de ventilatoren continu maken ongeacht wat je op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb in ieder geval meer last van die plasma buzz dan van die ventilatoren... Maar daar is geen oplossing voor zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
In de GT zitten geen ventilatoren dus dat kan wel kloppen ;)

Die buzz heort nu eenmaal bij plasma.

[ Voor 33% gewijzigd door SanduTje op 27-07-2013 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:04:
Een interessant ontwikkeling wat betreft het probleem met het geluid van de ventilatoren op de VT60.

Volgens AVForums schijnt er nu een fix te zijn vanuit Panasonic genaamd 'Foam fix' en inmiddels ook gezien wordt als een spare part voor service monteurs.
Foam fix. Laat me raden: schuimvellen voor de ventilatoren. Iets met afzuigkapfilters... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
"However I can say the fix is 3 foam strips per fan. The 3 strips are stuck to the chassis directly under the left, right and top edges of the fan, filling the gap between the chassis and bottom of the fan.

It looks to me like the foam strips effectively only allow the fan to pull air from the bottom and in doing so reduce the amount of air that flows through the fan."

Zoiets zal het inderdaad wel zijn... Dat van die afzuigkapfilters had ik in één van jouw post gelezen en dat ga ik zelf eerst eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Effect is tweeledig bij gebruik van de filters: door de verhoogde weerstand draait de fan wat langzamer, en ook de hoeveelheid verplaatste lucht wordt iets minder. Beide hebben tot gevolg dat er minder fanruis is.

Ik snap het bijkomende verhaal van de foamstrips alleen niet, want ik lees dat de strips tussen het chassis en de fan aangebracht worden. Dat betekent dan niet dat "the foam strips effectively only allow the fan to pull air from the bottom", maar dat de luchtstroom beter gekanaliseerd wordt waardoor er minder valse lucht gezogen/geblazen wordt. Als de strips niet tussen chassis en fan maar ná de fan worden aangebracht zou het verhaal wel van toepassing zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 27-07-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 22:43
Pana liefhebbers heb sinds een paar maanden een 50vt50 en heb twee weken geleden een nieuwe versterker gekocht (onkyo 626) laatstgenoemde ondersteund net net zoals de vt50 de ARC functie. Daarom dit aangesloten (HDMI 2 op de pana en HDMI out/in op de onkyo).

Na wat instellingen op de onkyo aangepast te hebben werkt dit prima ik krijg nu het geluid van de tv (dvb-c maar ook ingebouwde mediaspeler etc.) prima te horen incl. 5.1 dts.

Op mijn tv zit rechtstreeks via HDMI 1 mijn iptv aangesloten (animo 130m) en komt het frappante het geluid van de animo wordt niet middels passtrhough door de panasonic aan mijn onkyo doorgegeven tenmiste ik hoor niks. Als ik de animo op stereo instel werkt dit wel.

Vraag is er een instelling in de pansonic zodat ik kan aangeven dat al het geluid middels passtrough / ARC aan mijn versterker wordt doorgegeven anders moet ik weer een optical kabeltje gaan trekken tussen de animo en de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wingle,

Je zal wel een goede reden hebben om de Animo op de HDMI-in van de tv aan te sluiten. Maar logischer lijkt het mij dat je de Animo op een HDMI-in van de Onkyo aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore

Volgens AVForums schijnt er nu een fix te zijn vanuit Panasonic genaamd 'Foam fix' en inmiddels ook gezien wordt als een spare part voor service monteurs. Verschillende mensen hebben daar al een afspraak laten inplannen om deze te laten plaatsen door een monteur.

Ik hou dit ook in de gaten en zal morgen bellen.

Ook al heb je niet echt last van de fans, een gratis verbetering is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Mandrake466 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:46:
Ik heb de 65vt50 inmiddels een paar maanden in bezit en wat mij is opgevallen tijdens het kijken naar schoonspringen (vrouwen natuurlijk) dat de kleuren van de huid niet mooi wordt weergegeven.

Het is soms alsof ik zit te kijken naar, hoe zeg ik dat, een VGA scherm en niet een full hd scherm.

Je ziet dus duidelijk de kleurovergangen. Op de tv zit trouwens de nieuwste formware.

Iemand dit ook opgevallen (op zijn eigen plasma tv)?
Wat je zit is dithering. Waarschijnlijk veroorzaakt door de kwaliteit van de stream.

Heb de 65vt60 en is mij nog niet opgevallen van een normale kijkafstand.

Sowieso is de bitrate van Eurosport Hd rond de 10mbit waar een bluray 30 a 40 is.

NL HD kanalen zijn rond de 5 mbit en moet zeggen dat je dit behoorlijk ziet op een 65 inch.

Engels kanalen zoals BBC 1 en 2 hd of Chanel 4 hd zijn altijd rond de 10 mbit en geven een veel beter beeld.

Alle Duitse kanalen zijn 720p maar vooral met sport rond de 15mbit.

Laat maar weer zien dat de kwaliteit van de NL zenders weer sterk achterloopt op de rest. Om nog maar van de verbasterde ac3 te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06

Ik heb heel simpel een oplossing gevonden; een stuk schuimrubber ofzo wat gebruikt wordt om apparatuur op te sturen per post. Als opvulling in de doos zeg maar.

Dit heb ik eroverheen gedaan als test met plakband en het werkt erg goed. Hij krijgt nog lucht binnen, maar ik ben van het geluid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Zoiets ben ik ook van plan (dit weekend even een afzuigkapfilter gehaald bij de Blokkert :)) maar ga daarnaast contact opnemen met CE Repair om eens te informeren of bij hun al iets bekend is over een officiële fix vanuit Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Wingie schreef op zondag 28 juli 2013 @ 08:52:
Pana liefhebbers heb sinds een paar maanden een 50vt50 en heb twee weken geleden een nieuwe versterker gekocht (onkyo 626) laatstgenoemde ondersteund net net zoals de vt50 de ARC functie. Daarom dit aangesloten (HDMI 2 op de pana en HDMI out/in op de onkyo).

Na wat instellingen op de onkyo aangepast te hebben werkt dit prima ik krijg nu het geluid van de tv (dvb-c maar ook ingebouwde mediaspeler etc.) prima te horen incl. 5.1 dts.

Op mijn tv zit rechtstreeks via HDMI 1 mijn iptv aangesloten (animo 130m) en komt het frappante het geluid van de animo wordt niet middels passtrhough door de panasonic aan mijn onkyo doorgegeven tenmiste ik hoor niks. Als ik de animo op stereo instel werkt dit wel.

Vraag is er een instelling in de pansonic zodat ik kan aangeven dat al het geluid middels passtrough / ARC aan mijn versterker wordt doorgegeven anders moet ik weer een optical kabeltje gaan trekken tussen de animo en de versterker.
Passtrough via HDMI is helaas beperkt tot stereo. Digitale formaten zoals 5.1 worden bewust niet doorgelaten (onderdeel van de hdmi standaard als ik me niet vergis)

Rechtstreeks aansluiten dus.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

StealthyPeanut schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:51:
[...]

Ik heb heel simpel een oplossing gevonden; een stuk schuimrubber ofzo wat gebruikt wordt om apparatuur op te sturen per post. Als opvulling in de doos zeg maar.

Dit heb ik eroverheen gedaan als test met plakband en het werkt erg goed. Hij krijgt nog lucht binnen, maar ik ben van het geluid af.
Ik weet niet of dat zo'n fijne oplossing is. Door het plaatsen van dit 'filter' wordt de airflow behoorlijk verminderd. Dat zou in kunnen houden dat de tv warmer wordt dan noodzakelijk, waardoor of de fan harder gaat draaien, waardoor je toch weer lawaai hebt, of dat het geheel gewoon te warm wordt en daarmee de levensduur aanzienlijk verkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Inderdaad goed punt. Ik vraag me inderdaad ook af wat de gevolgen zijn voor de koeling van het paneel wanneer je de luchtafvoer gaat filteren/verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Ik heb momenteel een Panasonic TX-P42ST50, helaas heeft de rechterkant het door waterschade begeven. Nu ben ik natuurlijk op zoek naar een nieuwe en ik vraag mij af of voor de opvolger hetzelfde geldt, kortom is hij weer zo goed voor het geld wat hij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dj_jari schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:13:
Ik heb momenteel een Panasonic TX-P42ST50, helaas heeft de rechterkant het door waterschade begeven. Nu ben ik natuurlijk op zoek naar een nieuwe en ik vraag mij af of voor de opvolger hetzelfde geldt, kortom is hij weer zo goed voor het geld wat hij kost.
In dit topic is daar erg regelmatig over gesproken, lees eens door: [Plasma] Panasonic - Alle series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Vanochtend contact gehad met CE Repair over het probleem met de fans en ook aangegeven dat er een oplossing schijnt te zijn.

Net teruggebeld en er schijnt inderdaad een oplossing vanuit Panasonic te zijn in de vorm van schuim dat rond de ventilatoren wordt bevestigd.

Het onderdeel zou besteld gaan worden waarna contact opgenomen wordt voor een monteursafspraak.

Zou mooi zijn wanneer dit het probleem verhelpt en ik niet zelf moet gaan knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
SanduTje schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:07:
Vanochtend contact gehad met CE Repair over het probleem met de fans en ook aangegeven dat er een oplossing schijnt te zijn.

Net teruggebeld en er schijnt inderdaad een oplossing vanuit Panasonic te zijn in de vorm van schuim dat rond de ventilatoren wordt bevestigd.

Het onderdeel zou besteld gaan worden waarna contact opgenomen wordt voor een monteursafspraak.

Zou mooi zijn wanneer dit het probleem verhelpt en ik niet zelf moet gaan knutselen :)
Vandaag vergeten te bellen, maar goed te horen dat dit gewoon kan.

Ik zal het morgen proberen niet te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mag deleted worden :o

[ Voor 255% gewijzigd door daffie82 op 29-07-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SanduTje schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:07:
Waar blijven de foto's van trotse 60-serie eigenaren?

Er zijn vast wel mensen die hun ST/GT/VT of misschien wel ZT willen tonen aan de buitenwereld :)
Wou een foto posten maar site laat het continu niet toe en imgshack moet je registreren (geen zin in)

[ Voor 89% gewijzigd door daffie82 op 29-07-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
psy schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:42:
[...]

Passtrough via HDMI is helaas beperkt tot stereo. Digitale formaten zoals 5.1 worden bewust niet doorgelaten (onderdeel van de hdmi standaard als ik me niet vergis)

Oh das erg jammer dacht door ARC dt ik nu eindelijk hoeveelheid kabels kon verminderen, wel strange dat hij 5.1 wel van 'eigen' afspeelmogelijkheden doorgeeft. Moet de optische kabel dus weer tussen de animo en versterker leggen.

Reden dat animo btw rechtstreeks op de pana is aangesloten is, is dat de netwerkkabel van iptv daar uit de muur komt en daarnaast kwa zappen ook in de range van de ab staat. (Animo ir is niet bijster goed en men richt meestal op de tv en niet op de versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Het is inderdaad een stupide beperking technisch is het geen enkel probleem zoals je zelf al opmerkt als de TV bron wel zelf 5.1 doorgeeft. Helaas :X

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 15:30
Wingie schreef op zondag 28 juli 2013 @ 08:52:

waarom sluit je de pc niet op receiver aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
MaxHardcore schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:45:
[...]

Vandaag vergeten te bellen, maar goed te horen dat dit gewoon kan.

Ik zal het morgen proberen niet te vergeten :)
Als het zo storend is als bij mij zou ik maar eens contact opnemen met ze. Over 2 weken komen ze het onderdeel installeren bij me (is pas vanaf 12-8 beschikbaar) en dan is het hopelijk opgelost.

Verder overigens nog steeds een geweldig toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
psy schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:42:
[...]

Werkt ARC ook als je bijvoorbeeld een CI+ module in je tv hebt? En deze dan aansluit naar je receiver welke beide ARC ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
El_V schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:42:
[...]

waarom sluit je de pc niet op receiver aan?
Mijn PC? ik heb wel een pc maar die is niet gekoppeld met mijn versterker dus ik snap de vraag niet helemaal. Het gaat bij om een iptv kastje (animo 130) die ik onder mijn tv heb staan, de versterker staat aan de andere kant en er ligt een HDMI kabel tussen versterker en de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:06
Ik had deze vraag eerder al in het Denon topic gesteld, maar dat was waarschijnlijk niet de juiste plaats, gezien de doodse stilte:p

Als je een reciever koopt, dan heb je vaak 1 hdmi out en een stuk of 4 hdmi in's. Ik heb een Pana 55vt50, met daarop een xbox 360, ziggo hd recorder, en een laptop/streamer. Hier komt in de toekomst nog een blurayspeler bij.

Voor deze verschillende apparaten gebruik ik verschillende HDMI poorten op mijn tv. Het mooie hiervan is dat je alle beedinstellingen maar 1 keer hoeft in te stellen.

Als ik alle apparaten via de reciever laat lopen, selecteer ik dus op de tv altijd hetzelfde HDMI kanaal, moet ik dan telkens mijn beeldinstellingen aanpassen? Of gebruiken jullie hier een andere methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:06
Wingie schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Mijn PC? ik heb wel een pc maar die is niet gekoppeld met mijn versterker dus ik snap de vraag niet helemaal. Het gaat bij om een iptv kastje (animo 130) die ik onder mijn tv heb staan, de versterker staat aan de andere kant en er ligt een HDMI kabel tussen versterker en de tv.
Hij bedoeld: waarom sluit je de iptv niet aan op de hdmi in van je versterker ;)
Pagina: 1 ... 105 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.