Acties:
  • 0 Henk 'm!
GT60: http://www.hdtvtest.co.uk...-p50gt60-201304052795.htm
ST60: http://www.hdtvtest.co.uk...-p42st60-201303312779.htm

Zoek de verschillen in de benchmark testresults en kalibratieresultaten. :P
Lees vooral de conclusie bij de GT60, daar wordt de ST60 ook aangehaald, uit mijn hoofd gezegd komt het neer op gaming lag en noemen ze verder geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:52:
[...]

Dit en dan mooi een 55" of 65" halen voor het geld wat je anders voor een vt kwijt was.
Maar als je dan een 65 inch ST60 wilt halen dan komt gezien de prijs wat mij betreft de 65VT50 ook weer nadrukkelijk in beeld... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Dat blijft toch eigenlijk wel de beste keus qua prijs/kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
@Adlermann: hoe zet je een 100% white slide continu op?

Als het even kan laat ik de oppo niet de hele dag aan en via slides op een usb worden deze na een tijdje automatisch gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:56:
@Adlermann: hoe zet je een 100% white slide continu op?

Als het even kan laat ik de oppo niet de hele dag aan en via slides op een usb worden deze na een tijdje automatisch gewisseld.
Je kan in de mediaspeler op de tv aanzetten dat hij moet herhalen of dat hij conitnue aan moet staan.
wat ook werkt is op mijn mac mini een screensaver instellen die plaatjes laat zien die compleet wit zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 09-07-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Oke thanks zal eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
De schuifbalk had ik ook al een aantal nachten laten lopen met als gevolg dat het wel iets verminderd leek. Alleen na half uur tv kijken kwam het weer net zo snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:35:
De schuifbalk had ik ook al een aantal nachten laten lopen met als gevolg dat het wel iets verminderd leek. Alleen na half uur tv kijken kwam het weer net zo snel terug.
Zo'n schuifbalk haalt het niet bij gewoon een 100% full screen white pakken en die echt non stop laten fikken.

Als je wat oudere artikelen leest (te vinden met google scholar en toegang tot wetenschappelijke databases) zie je ook artikelen dat gewoon een 100% full screen white goed helpt tegen MgO sputtering.

Maar plasmas blijven een eigen willetje houden, dus ik zeg niet dat het altijd helpt :)

Ik weet nu ook wel vrijwel zeker dat dit (iig bij mij) heel goed geholpen heeft tegen groene blobs.

Compleet weg uit 3d, compleet weg uit real content, zo goed als weg uit test patterns in 2d. Alleen full screen whites laten nog een restje zien en een beetje op ire 25, maar niets vergeleken met wat het was.

Ik vermoed dat het misschien toch een rare vorm van retentie is. Ik krijg er bijna spijt van, want zoals ie was had ik hem zo kunnen omruilen tegen een vt60 :)

ff beter plaatje maken

ignore de scan line trouwens :)

[ Voor 40% gewijzigd door Adlermann op 09-07-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het kan altijd nog erger ;)

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/6410/ofem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Adlermann schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:44:
[...]

Zo'n schuifbalk haalt het niet bij gewoon een 100% full screen white pakken en die echt non stop laten fikken.

Als je wat oudere artikelen leest (te vinden met google scholar en toegang tot wetenschappelijke databases) zie je ook artikelen dat gewoon een 100% full screen white goed helpt tegen MgO sputtering.

Maar plasmas blijven een eigen willetje houden, dus ik zeg niet dat het altijd helpt :)

Ik weet nu ook wel vrijwel zeker dat dit (iig bij mij) heel goed geholpen heeft tegen groene blobs.

Compleet weg uit 3d, compleet weg uit real content, zo goed als weg uit test patterns in 2d. Alleen full screen whites laten nog een restje zien.

Ik vermoed dat het misschien toch een rare vorm van retentie is. Ik krijg er bijna spijt van, want zoals ie was had ik hem zo kunnen omruilen tegen een vt60 :)
Mooi dat het bij jou geholpen heeft tegen de green blobs maar ben wel benieuwd hoelang dat wegblijft aangezien zoals je zegt, plasma een eigen wil lijkt te hebben en bij iedere toestel en branduren anders is.

En of dat bij de 60-serie dan anders is vraag ik me af. Als ik moest kiezen dan blijf ik bij de 50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:01:
[...]

Mooi dat het bij jou geholpen heeft tegen de green blobs maar ben wel benieuwd hoelang dat wegblijft aangezien zoals je zegt, plasma een eigen wil lijkt te hebben en bij iedere toestel en branduren anders is.

En of dat bij de 60-serie dan anders is vraag ik me af. Als ik moest kiezen dan blijf ik bij de 50 :)
De reden waarom ik dit heb geprobeerd, was vooral omdat ik weer geen zin had in omruilen. Ben prima tevreden over mijn vt50.

Maar als ik 1x per week een nachtje een full screen white moet laten fikken, dan doe ik dat met plezier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 09-07-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Mocht ik de die van mij terugsturen en een VT60 krijgen dan zou ik die waarschijnlijk verkopen en weer een VT50 halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Iedereen bedankt voor de bijdrage.
In dit geval kan ik misschien wel beter voor de TX-P55ST60E gaan, staat momenteel aan 1.399 Euro.

Gaat een mooie upgrade worden om mijn oude Panasonic TH46PZ85 te vervangen, hoop dat het verschil echt de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:22:
In dit geval kan ik misschien wel beter voor de TX-P55ST60E gaan, staat momenteel aan 1.399 Euro.

Gaat een mooie upgrade worden om mijn oude Panasonic TH46PZ85 te vervangen, hoop dat het verschil echt de moeite waard is.
Dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 21:47

Bear

wench

Is het normaal dat bij de hdmi ingangen het signaal weg valt als je er aanzit? Met name nu ik mijn G30 op een tv lift gemonteerd zit moet ik af en toe weer aan de kabels rommelen zodat ik weer signaal heb. De hdmi kabels klikken er gewoon stevig in maar bij de geringste beweging verliest hij al signaal.

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ik ben van plan de P50GT60 aan te schaffen, maar ben benieuwd of er ook nog een kans is op inbranden. Ik game regelmatig en vergeet daarna vaak het scherm uit te doen, op mijn huidige LCD is dat geen probleem maar hoe zat dat met dit scherm? Is inbranden verleden tijd met de nieuwe plasma's of moet ik hier nog voor oppassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Heb je al eens gezocht in dit topic op 'inbranden' of 'retentie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:53
kom met terug van de winkel. de 55vt50 had 900 uren gespeeld (wat mij helemaal meevalt).. kunnen onderhandelen tot 1450 (1602 is de goedkoopste op internet).

Hopelijk krijg ik vanavond reactie op mijn oude TV. Als die verkoop door gaat ga ik hem zo nog halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Vind 900 uur wel aan de forse kant maar daarentegen heb je als het goed is wel gewoon volledige garantie en een toestel dat direct gekalibreerd kan worden 😉

[ Voor 5% gewijzigd door SanduTje op 09-07-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:46
100.000 uur panel life waar hebben we het over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvank
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:17
Moris schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:22:

Ik ben in ieder geval geinteresseerd naar je bevindingen als je een nieuwe hebt aangeschaft, zit een beetje in het zelfde bootje met mijn TH42PZ85E en wil ook gaan upgraden naar ST60 of GT60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
omnom schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:15:
[...]

Mm, oké. Al was ik daar inmiddels achter :)

Maar ook geen 5.1 via usb met een HDD?

De rest (Xbox/ATV) kan ik gewoon apart aansluiten op de receiver natuurlijk. Maar de content van die HDD niet...
Laatste poging... :)

Iemand die dit weet toevallig? Of het even wil testen wellicht?

Edit: lichtelijk onduidelijk op deze manier. Maar of de vt50 dus 5.1 doorgeeft via een HDD die aan de usb ingang hangt. Ik weet dat de tv geen 5.1 doorgeeft maar als de bron 5.1 is zou 'ie dat wellicht wel doen.

[ Voor 20% gewijzigd door omnom op 10-07-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:39

daffie82

Minisforum UM773 Lite

omnom schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:02:
[...]

Edit: lichtelijk onduidelijk op deze manier. Maar of de vt50 dus 5.1 doorgeeft via een HDD die aan de usb ingang hangt. Ik weet dat de tv geen 5.1 doorgeeft maar als de bron 5.1 is zou 'ie dat wellicht wel doen.
Lijkt me toch wel?
Gewoon via optische kabel de tv aansluiten op je AV receiver.

Dat ging zelfs al op mijn vorige LG TV (ruim 3 jaar geleden)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Even een quote van Bumtious :

''The advice of getting the biggest you can is poor advice.
If you have sensitivity to certain things then the bigger the set the easier it will be to see.''

Ben ik het dus mee eens.
Hier wordt vaak geroepen ''neem maar de grootste'', vind ik niet altijd terecht en vooral omwille van dezelfde reden als Bumtious zegt.
Zeker als je voor je eerste plasma gaat, neem gewoon een redelijke grootte die goed in je kamer past en die goed uitkomt met je kijkafstand en ga niet als een gek meteen voor een 65 inch onder het motto bigger is better.
Je zou wel eens kunnen uitkomen onder een ander motto : ''bigger is more noticeable DFC en andere kwaaltjes''

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:29
daffie82 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:00:
Even een quote van Bumtious :

''The advice of getting the biggest you can is poor advice.
If you have sensitivity to certain things then the bigger the set the easier it will be to see.''

Ben ik het dus mee eens.
Hier wordt vaak geroepen ''neem maar de grootste'', vind ik niet altijd terecht en vooral omwille van dezelfde reden als Bumtious zegt.
Zeker als je voor je eerste plasma gaat, neem gewoon een redelijke grootte die goed in je kamer past en die goed uitkomt met je kijkafstand en ga niet als een gek meteen voor een 65 inch onder het motto bigger is better.
Je zou wel eens kunnen uitkomen onder een ander motto : ''bigger is more noticeable DFC en andere kwaaltjes''
Ik heb een kijkafstand van 3 meter met een 65" :9.

Inmiddels alweer 90 uur gedraaid sinds 28 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
daffie82 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:00:
Ik denk dat er nogal wat meer mensen zullen zijn die denken "sjips, had ik nu toch maar die grotere genomen, dit went echt snel!" in plaats van "sjips, balen van die 65 inch, op een 55 inch had ik vast minder DFC gehad!".

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:12:
[...]

Ik denk dat er nogal wat meer mensen zullen zijn die denken "sjips, had ik nu toch maar die grotere genomen, dit went echt snel!" in plaats van "sjips, balen van die 65 inch, op een 55 inch had ik vast minder DFC gehad!".
Kan goed zijn, wil alleen maar zeggen dat er ook mensen zijn die blijkbaar wat meer zien dan de ''gemiddelde mens'' en wel eens mijn motto al vloekend kunnen roepen.
Wou alleen maar even het standpunt van die kerel van avforum hier posten omdat ik vind dat daar hier te weinig over gesproken wordt (over de nadelen van (te) grote schermen dus)
edit : Of ik heb gewoon over die nadelen heen gelezen hier, kan ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 10-07-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Groter is in mijn ogen altijd beter, maar je ziet dan gewoon met details en ook foutjes in het bronmateriaal.

Dat is nou eenmaal zo. Maar die ene keer dat je DFC ziet in een film staat in het niet in vergelijking met de impressie van 10" meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:53:
Groter is in mijn ogen altijd beter, maar je ziet dan gewoon met details en ook foutjes in het bronmateriaal.

Dat is nou eenmaal zo. Maar die ene keer dat je DFC ziet in een film staat in het niet in vergelijking met de impressie van 10" meer denk ik.
Het probleem is dat sommige mensen gewoon gevoeliger zijn voor DFC. Het is gewoon langzamer uitdoven van phosphor. Als je hersenen/ogen dat beter oppakken dan zie je dat blijkbaar vaker dan 1x per film. En dan kan het inderdaad wel vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:54:
[...]

Het probleem is dat sommige mensen gewoon gevoeliger zijn voor DFC. Het is gewoon langzamer uitdoven van phosphor. Als je hersenen/ogen dat beter oppakken dan zie je dat blijkbaar vaker dan 1x per film. En dan kan het inderdaad wel vervelend zijn.
Dat bedoelt Bumtious dus ook en dat wou ik er ook maar even mee aanhalen...
Dus zoals gezegd : groter is NIET ALTIJD beter... (voor de meeste mensen dus wel - voor een minderheid dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:04:
Dat bedoelt Bumtious dus ook en dat wou ik er ook maar even mee aanhalen...
Dus zoals gezegd : groter is NIET ALTIJD beter... (voor de meeste mensen dus wel - voor een minderheid dus niet)
Je zal het op een 55 inch ook gewoon zien. Dús stoort het daar ook. Dan is dát ook een baggermaat en moet je eigenlijk opteren voor maximaal 42 inch aangezien ze helaas niets kleiners meer maken.

Kies dus gewoon voor de 65 inch en stoor je er aan. Dat doe je ook bij kleinere maten (daar is het niet opeens magisch wég), maar dáár irriteer je je dan ook elke seconde aan het (te) kleine beeld. Groter is beter 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 10-07-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:03:
[...]

Je zal het op een 55 inch ook gewoon zien. Dús stoort het daar ook. Dan is dát ook een baggermaat en moet je eigenlijk opteren voor maximaal 42 inch aangezien ze helaas niets kleiners meer maken.

Kies dus gewoon voor de 65 inch en stoor je er aan. Dat doe je ook bij kleinere maten (daar is het niet opeens magisch wég), maar dáár irriteer je je dan ook elke seconde aan het (te) kleine beeld. Groter is beter 8)
Nee je snapt het duidelijk niet.
omdat het groter is stoort het MEER dan op een iets kleinere maat.
Als je dat niet gelooft, is dat je goed recht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:17:
Nee je snapt het duidelijk niet.
Duidelijk wel dus. Het stoort minder maar het stoort nog steeds. Dus zinloos imho om (te) klein te kopen.
omdat het groter is stoort het MEER dan op een iets kleinere maat.
Als je dat niet gelooft, is dat je goed recht natuurlijk.
Ja, en een (te) kleine tv stoort minder dan die paar keer DFC dus? Welnu, ieder zijn ding hoor d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 10-07-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:21:

Ja, en een (te) kleine tv stoort minder dan die paar keer DFC dus? Welnu, ieder zijn ding hoor d:)b
Ik zeg toch ook dat dit bij een minderheid van de mensen het geval is. Bij diegene die dus meer last hebben van het zien van DFC.
Dat jij niet bij die groep hoort is des te beter voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
daffie82 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Dat jij niet bij die groep hoort is des te beter voor jezelf.
Oh wees gerust, stoor me aan de DFC, brakke zwartwaarden, het nog steeds niet optimale formaat, álles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik denk dat dit een eindeloze discussie zal worden :D. Gelukkig zie ik DFC weinig, maar wel bijvoorbeeld horizontal linebleed (vooral bij intro en outro). Dit ben ik gaan zien, omdat ik dit op internet las en benieuwd was wat dit inhield.... Nooit eerder gezien, maar nu weet ik wat het is en zie ik het... :-( }:| }:| .

Hetgeen waar ik me wel echt serieus aan stoor zijn de onrustige pans. Geen idee waarom dit bij mijn VT50 ineens zo extreem is, maar ik probeer dit te vergelijken met een andere VT50 binnenkort. Hopelijk ligt het aan mijn paneel, maar zo niet....dan is het "jammer maar helaas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

StealthyPeanut schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:54:
Ik denk dat dit een eindeloze discussie zal worden :D. Gelukkig zie ik DFC weinig, maar wel bijvoorbeeld horizontal linebleed (vooral bij intro en outro). Dit ben ik gaan zien, omdat ik dit op internet las en benieuwd was wat dit inhield.... Nooit eerder gezien, maar nu weet ik wat het is en zie ik het... :-( }:| }:| .

Hetgeen waar ik me wel echt serieus aan stoor zijn de onrustige pans. Geen idee waarom dit bij mijn VT50 ineens zo extreem is, maar ik probeer dit te vergelijken met een andere VT50 binnenkort. Hopelijk ligt het aan mijn paneel, maar zo niet....dan is het "jammer maar helaas".
Over onrustige pans gesproken...

Lees even laatste pagina op : http://www.avforums.com/f...ners-thread-part1-27.html

Zal je zeker interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jup, vandaar ook mijn post over ''groter is altijd beter'' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:33:
[...]

Jup, vandaar ook mijn post over ''groter is altijd beter'' ;)
Maar toch had ik hier liever een 65" gehad :P Maar dat is persoonlijke voorkeur. En dat moet denk ik altijd het uitgangspunt zijn.

Maar wel leuk om te lezen ook dat veel mensen klagen over motion, wordt er een crt naast gezet, heeft die exact hetzelfde motion (plus iets dfc)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem, zou het liefst mijn 55vt50 omruilen voor een 65".
Dus als iemand een perfect gecalibreerde 55 zoekt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Vandaag stond ik in de winkel om de ST60 te bestellen, maar wou eerst graag de tv nog eens live bewonderen.
De ST60 stond netjes naast de VT60 te spelen en merkte vooral op dat de VT60 een veel betere duidelijkere zwartwaarde had. Hierbij vroeg ik aan de verkoper of de ST60 niet slecht was ingesteld, want ik vond het verschil best groot, volgens zijn woorden is dat verschil tussen beiden zwartwaarden wel degelijk aanwezig door het zwartfilter.

Iemand die me kan bevestigen of het verschil grote tussen beiden ST60 en VT60 werkelijk bestaat en ook gezien heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:45:
Vandaag stond ik in de winkel om de ST60 te bestellen, maar wou eerst graag de tv nog eens live bewonderen.
De ST60 stond netjes naast de VT60 te spelen en merkte vooral op dat de VT60 een veel betere duidelijkere zwartwaarde had. Hierbij vroeg ik aan de verkoper of de ST60 niet slecht was ingesteld, want ik vond het verschil best groot, volgens zijn woorden is dat verschil tussen beiden zwartwaarden wel degelijk aanwezig door het zwartfilter.

Iemand die me kan bevestigen of het verschil grote tussen beiden ST60 en VT60 werkelijk bestaat en ook gezien heeft?
In de winkel valt dat op ja. Het filter van de vt60 houdt overdag (onder veel licht) het zwart beter vast. Maar in de avonduren zul je geen verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Adlermann schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:53:
In de winkel valt dat op ja. Het filter van de vt60 houdt overdag (onder veel licht) het zwart beter vast. Maar in de avonduren zul je geen verschil zien.
De tv's stonden beiden niet in een fel verlichte kamer, vreemd dat het daar aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:02:
[...]

De tv's stonden beiden niet in een fel verlichte kamer, vreemd dat het daar aan zou kunnen liggen?
dat is de enige verklaring. Absoluut zwart is nagenoeg gelijk. Er was dus genoeg licht om het filter effectief te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wanneer ik dus in een verduisterde ruimte tv kijk is er tussen de ST60 en de VT60 geen verschil in zwartwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
In ieder geval niet voor het menselijk oog waarneembaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dan ga ik er vanuit dat het ergens een instelling die verschillend was, gecombineerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:21:
Dan ga ik er vanuit dat het ergens een instelling die verschillend was, gecombineerd
Afgezien van de brightness weet ik miet welke andere instelling slechter zichtbaar zwart levert. Ik gok echt dat het de hoeveelheid licht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 19:05
Zojuist heb ik de samsung ssg-5100gb actieve 3d bril getest en deze werkt prima :). Ik heb een p42st50

[ Voor 10% gewijzigd door EnsconcE op 10-07-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polysicsordie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 04:38
Sinds kort ook eigenaar van een GT60. Komend van een oude 4:3 CRT bakbeest, is het beeld een verademing, zeker met goed bronmateriaal. Mooie kleuren, goed contrast, goede kijkhoek. Het jammere is, is dat ik het beeld wel regelmatig zie flickeren / knipperen. Bij het HOME menu, waar je de verschillende apps kan selecteren is het bijvoorbeeld te zien (waarom maken ze dat menu in hemelsnaam licht van kleur, als je er gevoelig voor bent zie je het meteen), maar ook soms bij TV content of het WII U menu (ook licht van kleur). Bij donkere kleuren zie ik de flicker vrijwel nooit, maar ik merk wel dat het beeld "onrustig" is. Dat merk je vooral bij het spelen van Wii U games, waarin je soms afwisselend kijkt van de gamepad naar de televisie. Het beeld op de gamepad is een stuk rustiger / prettiger voor de ogen. Ontzettend jammer, want het beeld van de televisie is wel erg mooi.

Zijn er bepaalde instellingen die je kan aanpassen om de flicker minder te maken? Ik heb ook wel gehoord, dat je aan de flicker kan gaan wennen, maar op het moment is dat het tegenovergestelde: ik zie in steeds meer content flicker, waarschijnlijk ook omdat ik er op let.

Als het niet is, dan moet ik er denk ik maar mee leren leven of proberen de tv door te verkopen en een goede LED tv proberen te vinden (Sony W9?) en de gebreken van die technologie accepteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polysicsordie schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:06:
Sinds kort ook eigenaar van een GT60. Komend van een oude 4:3 CRT bakbeest, is het beeld een verademing, zeker met goed bronmateriaal. Mooie kleuren, goed contrast, goede kijkhoek. Het jammere is, is dat ik het beeld wel regelmatig zie flickeren / knipperen. Bij het HOME menu, waar je de verschillende apps kan selecteren is het bijvoorbeeld te zien (waarom maken ze dat menu in hemelsnaam licht van kleur, als je er gevoelig voor bent zie je het meteen), maar ook soms bij TV content of het WII U menu (ook licht van kleur). Bij donkere kleuren zie ik de flicker vrijwel nooit, maar ik merk wel dat het beeld "onrustig" is. Dat merk je vooral bij het spelen van Wii U games, waarin je soms afwisselend kijkt van de gamepad naar de televisie. Het beeld op de gamepad is een stuk rustiger / prettiger voor de ogen. Ontzettend jammer, want het beeld van de televisie is wel erg mooi.

Zijn er bepaalde instellingen die je kan aanpassen om de flicker minder te maken? Ik heb ook wel gehoord, dat je aan de flicker kan gaan wennen, maar op het moment is dat het tegenovergestelde: ik zie in steeds meer content flicker, waarschijnlijk ook omdat ik er op let.

Als het niet is, dan moet ik er denk ik maar mee leren leven of proberen de tv door te verkopen en een goede LED tv proberen te vinden (Sony W9?) en de gebreken van die technologie accepteren ;)
Er is niets wat flicker kan verminderen. Aan wennen dus :) de flicker ontstaat omdat plasma het beeld opbouwt in pulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

ik heb het gehad met LED tvs, ik ga overstappen naar plasma, veel goede reviews gelezen over panasonic ST60, alleen twijvel ik welke model ik zal nemen.

Panasonic TX-P50ST60E
Panasonic TX-P50GT60E

zelf denk ik dat ik voor de GT60 ga, ik hoor graag jullie advies

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:01:
Beste,

ik heb het gehad met LED tvs, ik ga overstappen naar plasma, veel goede reviews gelezen over panasonic ST60, alleen twijvel ik welke model ik zal nemen.

Panasonic TX-P50ST60E
Panasonic TX-P50GT60E

zelf denk ik dat ik voor de GT60 ga, ik hoor graag jullie advies

alvast bedankt.
Deze vraag is al 100x gesteld. Wat meer informatie zou ook helpen.

Als je dit topic even leest dan staat al 100x uitgelegd wanneer je de st60 of gt60 moet nemen.

Dus succes met lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Adlermann,

Bedankt voor je snelle reactie,

Bedankt voor je warme welkom. ik zal eens doornemen.

Groetjes
Adlermann schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:05:
[...]

Deze vraag is al 100x gesteld. Wat meer informatie zou ook helpen.

Als je dit topic even leest dan staat al 100x uitgelegd wanneer je de st60 of gt60 moet nemen.

Dus succes met lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flicker: als ik IFC op max zet neem ik minder flicker waar dan wanneer ie op uit/min/mid staat. Overdag vind ik op een volledig wit scherm flicker met IFC op max niet hinderlijk, op de lagere standen wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Wat ik me nou is af vroeg, hoeveel echte Hertz heeft mijn tv nou eigenlijk.
Dat de hertz vermelding niet klop dat wist ik al wel.
Maar nu lees al een tijdje op dit forum en lees soms dat de hertz vermelding in de spec soms wel 4 keer zo hoog zijn dat wat het in werkelijkheid is.

Deze heb ik: Panasonic TX-P42ST50
Er staat dat die 2000 hertz heeft, dat gelooft natuurlijk niemand.

Alvast bedankt.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michael3 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:38:
Wat ik me nou is af vroeg, hoeveel echte Hertz heeft mijn tv nou eigenlijk.
Dat de hertz vermelding niet klop dat wist ik al wel.
Maar nu lees al een tijdje op dit forum en lees soms dat de hertz vermelding in de spec soms wel 4 keer zo hoog zijn dat wat het in werkelijkheid is.

Deze heb ik: Panasonic TX-P42ST50
Er staat dat die 2000 hertz heeft, dat gelooft natuurlijk niemand.

Alvast bedankt.
60hz bij ntsc materiaal, 100 hz bij pal materiaal en 96 hz bij 24p materiaal.

Maar je kunt dat niet vergelijken met hz-en die op crts zaten (refresh rate) of bij LCD's (frame interpolation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
adlerman hoe is het met de green blobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Adlermann schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:16:
[...]

Er is niets wat flicker kan verminderen. Aan wennen dus :) de flicker ontstaat omdat plasma het beeld opbouwt in pulsen.
Houdt dat in dat je altijd flicker ziet?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:30:
[...]

Houdt dat in dat je altijd flicker ziet?
Ik wel. Het kan zijn dat je er aan went en dat je het daardoor niet meer ziet. Maar de flicker zal er in principe altijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Polysicsordie schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:06:

Dat went wel.
In het begin viel me dit ook veel meer op dan nu nog het geval is (ik had daarvoor nooit een plasma gehad)
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:12:
Dag Adlermann,

Bedankt voor je warme welkom.
lol :+
Zoek de ironie :P

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 11-07-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polysicsordie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 04:38
Ik ga het dan ook denk ik nog een aantal weken aanzien, hopelijk kan ik dan ook aan de flicker wennen! Zal ook eens kijken of de IFC setting daarin helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Ok, ik snap er even niks meer van het...

Had problemen met crushed blacks/grijswaarden die pas vanaf brightness op 40+ zichtbaar werden op m'n GT60 vanaf een HTPC/PS3 terwijl het via de media player app van de Panasonic zelf icm usb stick prima werkte...blijkt dat zowel de HTPC (nvidia) als de PS3 Full RGB toe pasten en HDMI RGB range op normal stond, wat dus deze problemen opleverde.

Mocht iemand er nog wat aan hebben, vanuit nvidia control panel even de video color settings van (Full) RGB afgooien of gewoon vanuit de tv opties de hdmi rgb range op auto zetten en brightness @ +/- 3 geeft weer mooie zwartwaardes |:(

[ Voor 100% gewijzigd door iENO op 13-07-2013 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Moris schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:45:

Het verschil bestaat, maar of je het groot wil noemen hangt heel erg af van je eigen definitie van groot :+ . Bij helder omgevingslicht is het verschil best groot vind ik. De VT60 heeft dan veel betere zwartwaarden door zijn louvre-filter. In een schemer-duistere kamer zijn de verschilen veel minder groot en waarschijnlijk alleen zichtbaar met de beide toestellen direct naast elkaar. Ik heb de verschillen nooit letterlijk side-by-side gezien, maar ik heb zelf een VT60 en een kennis van mij heeft een ST60. Overdag vind ik het beeld in zijn woonkamer maar zo/zo. 'S Avonds is het prima in mijn ogen.
Dag Adlermann,

Groetjes
[...]
Adlermann's reactie had wat tactischer kunnen zijn, maar de essentie klopt wel. Deze vraag is al redelijk vaak gesteld in dit topic en dzelf even zoeken had je al veel antwoorden gegeven.

Maar om dan toch je een wat warmer welkom te geven:

Vertel eens wat meer over je wensen/eisen/budget e.d. Want op basis van je vraag alleen valt geen advies te geven. Je zult iets meer info moeten geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Killer op 14-07-2013 00:33 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dit forum (en fora in het algemeen) is het gebruikelijk om elkaar niet uitgebreid gedag te zeggen, welkom te heten, te groeten etc. Dit leest veel prettiger, we zijn hier geen brieven of mails aan het schrijven. Ook is het een klassieke fout om gewoon te vragen "A of B" zonder aan te geven wat je wensen zijn, zonder aan te geven wat je zelf al hebt uitgezocht, en zonder eerst zelf de zoekfunctie te gebruiken op het forum om te kijken of het antwoord daar bij staat. Dit soort dingen staat ook vermeld in de forum FAQs.

Adlermann neemt ook geen onvertogen woord in het mond en houdt het kort, duidelijk en to the point. Het lijkt mij dus vooral een kwestie van onwennigheid m.b.t. de omgangsvormen van deze Tweaker (Feut) plus een terechte opmerking van Adlermann.

Zoiets dus:
Dag Adlermann,

Groetjes

[...]
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:01:
Beste,

ik heb het gehad met LED tvs, ik ga overstappen naar plasma, veel goede reviews gelezen over panasonic ST60, alleen twijvel ik welke model ik zal nemen. Ik ben met name geïnteresseerd in de volgende modellen, waarvan ik gelezen heb dat...(uitleg van eigenschappen/pluspunten)

Panasonic TX-P50ST60E
Panasonic TX-P50GT60E

zelf denk ik dat ik voor de GT60 ga , maar twijfel want ik wil graag dat... / heb als eisen dat..., ik hoor graag jullie advies

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
[quote]freaky35 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:13:
ik zou het niet te veel gebruiken, zekers niet als het niet nodig is, je scherm.
Je scherm slijt harder, ik heb zelfs bij een Pioneer het panel vernield met die schuifbalk functie

Laat het scherm gewoon aanstaan een tijd lang op een kanaal zonder logo en je scherm veroudert mooi en retentie zou minder moeten worden. Ben je ook lekker snel bij die 400 uur......

Ik heb het commentaar op deze post eigenlijk een beetje gemist. Kunnen de experten zich achter deze uitspraak scharen? Ik "schuifbalkte" eerst elke dag zo'n uurtje (in de kleine uurtjes), maar heb dat inmiddels teruggenomen tot ca. kwartiertje. Wat is zin en wat is onzin in deze?
Ook na een maand in bezit van de 50GT60 verander ik tijdens het kijken naar "logo-zenders" nog steeds om het half uur van aspectformaat: van auto naar "juist" of "zoom" en weer terug. Doe dat puur op gevoel en niet zozeer op advies. En ook hier de vraag: wat is zin en wat is onzin in deze?

En voor het overige:
HOI!!! IK BEN EEN BEPERKTE KIJKER!!! en inmiddels heel gelukkig!
Zie geen retentie, geen groene zooi, geen flikker en geen strepen in beeld! Wél scherpte en mooie, behoorlijk natuurlijke kleuren. Nog best wel regelmatig rooie koppen, maar ik krijg steeds vaker de indruk dat dit ook veroorzaakt wordt door (binnen)belichting. Zo hebben bij het journaal de omroepers vaak wel iets te veel rood, maar is er vervolgens een buiten-interview, dan ziet het er weer heel goed uit.
Een enkele maal meen ik tijdens het schuifbalken een heel klein beetje blauwig waas te zien, maar een volgende keer is dat er dan weer niet en zie ik mooi wit.
Hooguit zou ik me soms een ietsje helderer/lichter beeld wensen, maar dat komt later wel eens met wat meer "brightness" opdraaien.
Heb er, zo schat ik, inmiddels wel zo'n 300 uur opzitten (met al dat getennis en geTour). Wat zijn de verwachtingen/adviezen voor de komende urenmiijlpalen (500? 600?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 12:06
Mocht ik trouwens van mn vt50 de brightness, sharpness, etc willen instellen, dan wordt aangeraden om hier test patterns voor te gebruiken. Om de een of andere reden zijn het allerlei .exe bestanden die op dvd gezet moeten worden. Is er niet iets dat je kunt downloaden, en via een laptop met een hdmi kabel kunt afspelen op je tv? Of gaat dat niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Defnosh schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:53:
Mocht ik trouwens van mn vt50 de brightness, sharpness, etc willen instellen, dan wordt aangeraden om hier test patterns voor te gebruiken. Om de een of andere reden zijn het allerlei .exe bestanden die op dvd gezet moeten worden. Is er niet iets dat je kunt downloaden, en via een laptop met een hdmi kabel kunt afspelen op je tv? Of gaat dat niet goed?
Je moet gewoon de image bestanden op dvd branden. Dus de exe uitvoeren (dan komt er een image uit). En die met een brandprogramma openen.

http://www.wuala.com/alluringreality/Public/AVCHD-2d.exe

Je kan er ook voor kiezen om de mp4 bestanden te pakken en dan via de laptop te doen (ook in een exe eerst). maar let op, je moet dan wel je hdmi-instellingen goed zetten. Deep colour e.d. moet allemaal uit staan.

Ik zou er voor kiezen om een dvd te branden en die in de bluray speler te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 10:55
Even een vraagje aan mijn mede-forummers :
sinds gisteravond op mijn 42GT30 een verticale zwarte balk met daarin 2 gekleurde lijntjes aan de rechterkant van het scherm.Iemand dit al eens eerder gezien ?
Ik heb nog garantie dus het zal wel gefixt worden, maar ik was gewoon even benieuwd !

Update :
Gisteren bericht gekregen van CE-repair dat ze van Panasonic toestemming hebben gekregen om mijn 42GT30 (winkelwaarde €700) om te ruilen voor een 42GT60 (winkelwaarde €1049).
How cool is that ?
Dikke pluim voor Panasonic/CE repair !

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2vkhk4m.jpg[/img]

[ Voor 26% gewijzigd door cheapcharlie op 18-07-2013 12:19 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dat ziet eruit als een GT60 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jij je burn-in nog weggekregen ?

Mijn groene blob is ook weer terug trouwens. Als je heeel heeeel lang grey slides aan laat staan dan wordt het seireus minder. Maar binnen 2 dagen is het weer op het oude groene niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
24 uur non-stop draaien is lastig als je samenwoont met iemand die 's-avonds overal de stekkers uit het stopcontact haalt (;)), maar ik heb afgelopen week iedere dag een paar uur de slide op kunnen zetten (totaal wel ongeveer 24 uur nu denk ik).

Resultaat is dat het logo wat waziger is geworden maar de laatste uren niet verder lijkt te verminderen. De groene blobs leken ook verminderd te zijn maar gisteren waren ze weer zichtbaar.

De white-slide heeft wel effect maar ik denk niet dat het blijvend is vooralsnog. Maar ik ga deze week de slide nog wat uren laten draaien om te zien of het echt niet verder verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Waar zijn die groene blobs te zien? Valt dit ook op bij gewoon tv kijken, of moet je er echt naar opzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:17:
Waar zijn die groene blobs te zien? Valt dit ook op bij gewoon tv kijken, of moet je er echt naar opzoek?
Als je weet dat ze er zijn dan zie je ook bij normaal tv kijken. Weet je het niet, dan kun je er overheen kijken. Behalve bij full screen whites.

Ik heb ze links boven en rechts over de hele rechterkant van boven naar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Het viel me eerst ook niet op totdat ik in een geheel wit scherm allemaal vlekken zag (ook vooral rechterkant). In normale content valt het niet direct op dus het zal ook niet voor iedereen een probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:48:
Het viel me eerst ook niet op totdat ik in een geheel wit scherm allemaal vlekken zag (ook vooral rechterkant). In normale content valt het niet direct op dus het zal ook niet voor iedereen een probleem zijn ;)
Probleem is, bij bv de tour de france zie ik eht op het wegdek heel duidelijk, zelfde voor motogp en formule 1.

Ook witte scenes met sneeuw (ice road truckers) is een green blob hell. I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Plasma-puristen daargelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsungs hebben het ook trouwens. Bij de Samsung van een vriend van me is er een green blob langs de hele rand van het scherm (dus boven,onder,links rechts). Ook vrij duidelijk. Ik zie het, maar hij zegt' prima toch' :)

Misschien moet ik maar gewoon een zt halen. Als het daar gebeurt dan weet ik zeker dat er geen tv geschikt voor mij is :)

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 15-07-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:59:
[...]

Misschien moet ik maar gewoon een zt halen. Als het daar gebeurt dan weet ik zeker dat er geen tv geschikt voor mij is :)
Nou, ben wel zeker dat er geen tv geschikt is voor ons puristen... ;)
99% ziet geen hol of interesseert het geen fuck.
Afgelopen weekend nog naar de bios geweest. Voor een 3D film... (World war Z). Nou zeg wat een wazige contrast arme 3D ervaring was me dat.... In actiescenes totaal niet naar te kijken.
Het koppel dat met ons was, vond het allemaal prima....
Ik bedoel maar ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:06:
[...]

Nou, ben wel zeker dat er geen tv geschikt is voor ons puristen... ;)
99% ziet geen hol of interesseert het geen fuck.
Afgelopen weekend nog naar de bios geweest. Voor een 3D film... (World war Z). Nou zeg wat een wazige contrast arme 3D ervaring was me dat.... In actiescenes totaal niet naar te kijken.
Het koppel dat met ons was, vond het allemaal prima....
Ik bedoel maar ! :+
Ja ik weet het. Elke keer als ik naar wolf cinestar in Enschede ga, dan ben ik ook teleurgesteld. Uniformiteit van mijn plasma is stukken beter dan die van het theater :) Zelfs een gemiddelde LED heeft betere uniformiteit (grote rode lichte vlekken in zwart/donkere scenes). Echt onkijkbaar.

De eerste 500 uur was mijn plasma echt 100% qua uniformiteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 15-07-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Adlermann schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:59:
[...]

Samsungs hebben het ook trouwens. Bij de Samsung van een vriend van me is er een green blob langs de hele rand van het scherm (dus boven,onder,links rechts). Ook vrij duidelijk. Ik zie het, maar hij zegt' prima toch' :)

Dat 'probleem' heb ik ook. Ik koop een plasma omdat ik relatief betaalbaar het beste beeld wil hebben en dan kan ik me behoorlijk irriteren als er vervolgens onregelmatigheden verschijnen die ook niet meer weg lijken te gaan.

Soms zou ik willen dat ik zo gemakkelijk was en kon denken 'ja dat logo staat erin, dus?' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:13:
[...]

Dat 'probleem' heb ik ook. Ik koop een plasma omdat ik relatief betaalbaar het beste beeld wil hebben en dan kan ik me behoorlijk irriteren als er vervolgens onregelmatigheden verschijnen die ook niet meer weg lijken te gaan.

Soms zou ik willen dat ik zo gemakkelijk was en kon denken 'ja dat logo staat erin, dus?' :)
Een logo vind ik minder storend dan die groene drek :) Ik ben echt heel gevoelig voor g roene drek. VBI/retentie e.d. boeit mij niet zoveel.

En ik ben ook heel gevoelig voor backlight bleeding, dus een LED gaat er echt niet inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Inderdaad alles beter dan backlight bleeding. Dan maar een paar logo's en wat kerstversiering in beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:18:
[...]

Een logo vind ik minder storend dan die groene drek :) Ik ben echt heel gevoelig voor g roene drek. VBI/retentie e.d. boeit mij niet zoveel.

En ik ben ook heel gevoelig voor backlight bleeding, dus een LED gaat er echt niet inzitten :)
mee eens en het ergste is een rode vlek in het midden!! op lichte achtergronden focus ik me of de groene en of rode vlek zie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik heb last van ingebrande logo's op mijn 42 inch VT30, maar ben bang voor CE Repair. Wie weet wat voor halfbakken oplossing ze mee aankomen zetten, en ik mijn TV kwijt ben.

Iemand ervaringen met CE Repair en ingebrande logo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Geen ervaring nog (ben wel in contact met E-Care) maar mijn tv gaat niet weg voordat er een nieuwe/andere staat. Dus dat zou ik ook afspreken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
hahaha Panasonic gaat bezunigen ben zojuist gebeld ze gaan in mijn gt60 een nieuw paneel plaatsten ik zeg tegen ce repair is praktisch een nieuwe tv dan als je het plasma scherm vervangt hij zegt dat klopt alleen je behuizing blijft.... maar panasonic kiest voor deze optie!

[ Voor 15% gewijzigd door wbtje op 16-07-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Voor de 60-serie is dat wel logisch aangezien die onderdelen nog genoeg op voorraad zijn en ze eerst daar vanaf willen voordat ze complete toestellen gaan omruilen.

Wat was er mis met je gt60 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
green blobs en een rode blob maar ben voor de rest helemaal happy nadeel is dat ie 4 weken oud is.... gehad na omruiling... ben eigenlijk helemaal niet blij met de reparatie maar als ik een nieuwe krijg komt het bijna op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:21:
wbtje heeft aan de lopende band problemen met zijn televisie geloof ik. :)
Ik zal deze week ook een reparatieverzoek inschieten :) Ik erger me kapot aan die groene drek. Stond al p het punt om ge woon deze tv weg te flikkeren en een samsung f8500 te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Cap schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:21:
wbtje heeft aan de lopende band problemen met zijn televisie geloof ik. :)
het is me niet gegunt.... hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De volgende gaat ook weer groene blobs met rood in het midden hebben. Althans, ik heb dus al meerdere exemplaren zo gezien, waaronder 2 van de mijne.

En die F8500 heeft natuurlijk goede kans dat ie het ook heeft. :P
wbtje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:23:
[...]

het is me niet gegunt.... hahahaha
Dat wordt je 3e paneel in 3 maanden ofzo geloof ik? Zolang je geen perfecte uniformiteit verwacht heeft het zin om de moeite te nemen om E-care te bellen en het gedoe van het ruilen voor lief te nemen. Echt, perfect gaat het niet worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 16-07-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
dan krijgen ze hem weer terug k#t tv's hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:24:
De volgende gaat ook weer groene blobs met rood in het midden hebben. Althans, ik heb dus al meerdere exemplaren zo gezien, waaronder 2 van de mijne.

En die F8500 heeft natuurlijk goede kans dat ie het ook heeft. :P

[...]

Dat wordt je 3e paneel in 3 maanden ofzo geloof ik? Zolang je geen perfecte uniformiteit verwacht heeft het zin om de moeite te nemen om E-care te bellen en het gedoe van het ruilen voor lief te nemen. Echt, perfect gaat het niet worden.
Ja, je hebt echt gelijk hoor. Maar ik vind het wat vervelend als ik tijdens een grand prix al groen asfalt krijg. Dat gaat me net iets te ver qua groene blob :)

Maar van alle tv's die ik heb gekalibreerd hadden de meesten dit ook. Alleen met vrij weinig uren heb je vaak nog geluk (had ik ook). Die groene blobs bij mij kwamen na ongeveer 400 500 uur. Met de piek op 1000+

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 16-07-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Voorlopig nog helemaal geen groene meuk gezien. Durf het niet te testen met een grijze achtergrond. Tijdens normale content valt het (mij) nú dus niet op. Als je weet waar het eventueel zit uiteraard wel. Gelukkig zijn er zát andere niggles waar je je aan kan storen zodat je bloeddruk heerlijk constant hoog blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:35:
Voorlopig nog helemaal geen groene meuk gezien. Durf het niet te testen met een grijze achtergrond. Tijdens normale content valt het (mij) nú dus niet op. Als je weet waar het eventueel zit uiteraard wel. Gelukkig zijn er zát andere niggles waar je je aan kan storen zodat je bloeddruk heerlijk constant hoog blijft :)
Ik wijs het je met plezier aan. Kijk maar eens naar grijs/wit/ of lichte kleuren naar een kleurtint of contrastverschil op je rechterkant van het scherm.
Graag gedaan :)

[edit]

Er zijn nu ook foto's op avforums van mensen waarbij die groene meuk nu op zwart compleet wit is geworden. Het ziet er nog erger uit dan backlight bleeding :)

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 16-07-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Lekker dan...

50- of 60-serie?
Pagina: 1 ... 103 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.