[quote]
freaky35 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:13:
ik zou het niet te veel gebruiken, zekers niet als het niet nodig is, je scherm.
Je scherm slijt harder, ik heb zelfs bij een Pioneer het panel vernield met die schuifbalk functie
Laat het scherm gewoon aanstaan een tijd lang op een kanaal zonder logo en je scherm veroudert mooi en retentie zou minder moeten worden. Ben je ook lekker snel bij die 400 uur......
Ik heb het commentaar op deze post eigenlijk een beetje gemist. Kunnen de experten zich achter deze uitspraak scharen? Ik "schuifbalkte" eerst elke dag zo'n uurtje (in de kleine uurtjes), maar heb dat inmiddels teruggenomen tot ca. kwartiertje. Wat is zin en wat is onzin in deze?
Ook na een maand in bezit van de 50GT60 verander ik tijdens het kijken naar "logo-zenders" nog steeds om het half uur van aspectformaat: van auto naar "juist" of "zoom" en weer terug. Doe dat puur op gevoel en niet zozeer op advies. En ook hier de vraag: wat is zin en wat is onzin in deze?
En voor het overige:
HOI!!! IK BEN EEN BEPERKTE KIJKER!!! en inmiddels heel gelukkig!
Zie geen retentie, geen groene zooi, geen flikker en geen strepen in beeld! Wél scherpte en mooie, behoorlijk natuurlijke kleuren. Nog best wel regelmatig rooie koppen, maar ik krijg steeds vaker de indruk dat dit ook veroorzaakt wordt door (binnen)belichting. Zo hebben bij het journaal de omroepers vaak wel iets te veel rood, maar is er vervolgens een buiten-interview, dan ziet het er weer heel goed uit.
Een enkele maal meen ik tijdens het schuifbalken een heel klein beetje blauwig waas te zien, maar een volgende keer is dat er dan weer niet en zie ik mooi wit.
Hooguit zou ik me soms een ietsje helderer/lichter beeld wensen, maar dat komt later wel eens met wat meer "brightness" opdraaien.
Heb er, zo schat ik, inmiddels wel zo'n 300 uur opzitten (met al dat getennis en geTour). Wat zijn de verwachtingen/adviezen voor de komende urenmiijlpalen (500? 600?)?