Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Ik heb me laten wijsmaken dat Vogel's als enige fabrikant garandeert dat je scherm gemonteerd op hun beugel niet van de muur komt zetten. Heb zelf een goede ervaring met type nummer wall 1345.
De beugel is zeer degelijk uitgevoerd, is draaibaar en kantelbaar. Bijkomend voordeel is dat het scherm niet helemaal strak tegen de muur hangt, waardoor je lekker de ruimte hebt om de kabels weg te werken en het toestel voldoende koeling krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorruchie op 04-07-2013 00:10 ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorruchie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:03:
Ik heb me laten wijsmaken dat Vogel's als enige fabrikant garandeert dat je scherm gemonteerd op hun beugel niet van de muur komt zetten. Heb zelf een goede ervaring met type nummer wall 1345.
De beugel is zeer degelijk uitgevoerd, is draaibaar en kantelbaar. Bijkomend voordeel is dat het scherm niet helemaal strak tegen de muur hangt, waardoor je lekker de ruimte hebt om de kabels weg te werken en het toestel voldoende koeling krijgt.
Dat zou ik een leuke claim vinden. Ophangen aan een rotte muur, halve muur eruit, maar toch een nieuwe tv van vogels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:18:
[...]

Wat je zult zien is dat een gamma van 2.4 meer punch heeft.
Ja klopt wel, iets minder ''flou'' zoals dat heet...
Maar ja, die 3 of 4 gemiste balkjes he :(

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:29
Even een plaatje van mijn set-up.

TV moet nog opgehangen worden, PS3 is uit de kast ivm YLOD en oververhit raken. Nog maar eens een smd rework proberen en niet bezuinigen op de koelpasta :).

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/5fzblln8k/foto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:54:
[...]

Ja klopt wel, iets minder ''flou'' zoals dat heet...
Maar ja, die 3 of 4 gemiste balkjes he :(
Ligt er ook aan hoe goed je kijkt, het is namelijk erg subtiel. Zeker de eerste 2 balkjes die moeten heel erg subtiel zichtbaar zijn. De meeste mensen zullen misschien wel zeggen niet zichtbaar. Vraag ik met het balkjesscherm in beeld aan een ander of ze die balkjes zien dan zeggen ze nee, totdat je ze beter laat kijken.

Het nulniveau van de balkjes regel je met de helderheid, niet met de gamma. En er is eigenlijk maar 1 goede instelling: de maximale helderheid waarbij 16 niet, totaal niet, nul, zichtbaar is. Ook niet in een pikkedonkere kamer. Dus dat laatste is de beste check: kamer helemaal donker en dan turen. Dat kan je overigens ook prima (beter) met een volledig zwart scherm doen in diezelfde donkere kamer. En dan precies op de grens gaan zitten. Tikje voor tikje omhoog met de helderheid en zodra het scherm ook maar iets, heel iets oplicht: helderheid 1 tikje terug. Dan zit je goed. En dan is wat je ziet bij de balkjes, wat het eerste balkje is, een gegeven.

Vervolgens regel je met de gamma hoe snel het beeld uit het zwart komt. Het nulniveau blijft 16 (helderheid), maar hoe snel de balkjes 17, 18, 19, 20 etc vervolgens lichter worden hangt af van je gamma instelling. Als je kalibreert op gamma 2.4, waarvan bekend is dat die correct filmmateriaal weergeeft in een kamer met gedempt licht, is dan de zichtbaarheid van balkje 17, 18, 19 etc. een gegeven dat voortkomt uit je ingestelde (geprefereerde) gamma. Je gaat dus niet andersom werken en je gamma aanpassen zodat je per se alle balkjes van je testscherm (te) duidelijk ziet. Tenzij je het (te) duidelijk zien van balkjes op een specifiek testscherm belangrijker vindt dan een zo correct mogelijke helderheid en gamma.

Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen. :P
daffie82 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:24:
[...]

Kan ik die 10 ire niet ''gewoon'' doen a.d.h.v. dat black pattern om zodoende elk balkje vanaf 17 knipperend te krijgen?
Of ga je dan meer verzieken dan goed maken?
Je kan je gamma bij 10 best wat verlagen, als het volgens de metingen blijft kloppen met je ingestelde gamma. Het zal een klein beetje helpen bij de balkjes, hoewel misschien niet helemaal tot 17, want 10 IRE grijpt eerder aan op pakweg (zo uit mijn hoofd) balkje 20.

Het advies is meestal om de correctie beperkt te houden (dus geen -10 of meer bijv.) omdat je anders last krijgt van floating blacks in donkere scenes: fluctuerende helderheid in de donkerste delen van het beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 04-07-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:40:
[...]

Ligt er ook aan hoe goed je kijkt, het is namelijk erg subtiel. Zeker de eerste 2 balkjes die moeten heel erg subtiel zichtbaar zijn. De meeste mensen zullen misschien wel zeggen niet zichtbaar. Vraag ik met het balkjesscherm in beeld aan een ander of ze die balkjes zien dan zeggen ze nee, totdat je ze beter laat kijken.

Het nulniveau van de balkjes regel je met de helderheid, niet met de gamma. En er is eigenlijk maar 1 goede instelling: de maximale helderheid waarbij 16 niet, totaal niet, nul, zichtbaar is. Ook niet in een pikkedonkere kamer. Dus dat laatste is de beste check: kamer helemaal donker en dan turen. Dat kan je overigens ook prima (beter) met een volledig zwart scherm doen in diezelfde donkere kamer. En dan precies op de grens gaan zitten. Tikje voor tikje omhoog met de helderheid en zodra het scherm ook maar iets, heel iets oplicht: helderheid 1 tikje terug. Dan zit je goed. En dan is wat je ziet bij de balkjes, wat het eerste balkje is, een gegeven.

Vervolgens regel je met de gamma hoe snel het beeld uit het zwart komt. Het nulniveau blijft 16 (helderheid), maar hoe snel de balkjes 17, 18, 19, 20 etc vervolgens lichter worden hangt af van je gamma instelling. Als je kalibreert op gamma 2.4, waarvan bekend is dat die correct filmmateriaal weergeeft in een kamer met gedempt licht, is dan de zichtbaarheid van balkje 17, 18, 19 etc. een gegeven dat voortkomt uit je ingestelde (geprefereerde) gamma. Je gaat dus niet andersom werken en je gamma aanpassen zodat je per se alle balkjes van je testscherm (te) duidelijk ziet. Tenzij je het (te) duidelijk zien van balkjes op een specifiek testscherm belangrijker vindt dan een zo correct mogelijke helderheid en gamma.

Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen. :P
Duidelijk, dank :)
Een tip voor een volledig zwart scherm? Staat volgens mij niet op mijn AVSHD709 disc.
Cap schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:40:
Je kan je gamma bij 10 best wat verlagen, als het volgens de metingen blijft kloppen met je ingestelde gamma. Het zal een klein beetje helpen bij de balkjes, hoewel misschien niet helemaal tot 17, want 10 IRE grijpt eerder aan op pakweg (zo uit mijn hoofd) balkje 20.

Het advies is meestal om de correctie beperkt te houden (dus geen -10 of meer bijv.) omdat je anders last krijgt van floating blacks in donkere scenes: fluctuerende helderheid in de donkerste delen van het beeld.
Met 10 ire bedoelde ik eigenlijk de gehele gamma correctie in dat scherm.
Ik kan helaas geen metingen doen, dus vroeg me gewoon af of ik via deze 10 stapjes mijn balkjes eerder zou kunnen laten oplichten.
edit : op het zicht dus - zonder metingen. Ben alleen bang dat je dan meer gaat verknoeien dan beter maken :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwart scherm staat meermaals op de testdisk, gewoon kijken bij Calman/Chromapure/HCFR en dan fields, en dan 11-step of 21-step greyscale. Daar staat ie bij.

Met 10 IRE correctie bedoelde ik ook de gamma correctie, die heb je ook voor 10 IRE (10-punts), dus niet de witbalans ofzo. Je kan zelf controleren of het wat uithaalt door met de 10 IRE gamma te spelen. Niet te extreem corrigeren ter voorkoming van floating blacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:29:
Zwart scherm staat meermaals op de testdisk, gewoon kijken bij Calman/Chromapure/HCFR en dan fields, en dan 11-step of 21-step greyscale. Daar staat ie bij.

Met 10 IRE correctie bedoelde ik ook de gamma correctie, die heb je ook voor 10 IRE (10-punts), dus niet de witbalans ofzo. Je kan zelf controleren of het wat uithaalt door met de 10 IRE gamma te spelen. Niet te extreem corrigeren ter voorkoming van floating blacks.
Thanks!
Met die 10 IRE (10 punts) bedoel je dan dat ik best aanpassingen doe over de gehele 10 punten (dus 10 IRE, 20 IRE, 30 IRE, etc) of enkel wat spelen met 10 IRE en de overige ongemoeid laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

MaxHardcore schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:30:
Heb sinds vrijdag de p65vt60 staan. Ik ga hem met normaal gebruik inspelen, behalve dat ik 4:3 content voorlopig pan&scan.

Ik vind de fans ook hoorbaar, de buzz stoort me niet. Heb op internet al oplossingen gezien met speciale roosters, maar wacht nog even de ervaringen.

@killer, jij gaat zelf een oplossing fabriceren?

Iemand advies qua beugels? Ik vind de ophangbeugels wel behoorlijk aan de prijs voor dit toestel moet ik zeggen.
Nou ja zelf fabriceren. Ik heb ducks gemaakt, zoals ook te vinden is op het net. Kartonnen kapjes over de uitstroomroosters, bevestigd met magnetische tape. Hierdoor wordt de luchtstroom omhoog weggevoerd, waardoor reflectiegeluid van de muur verdwijnt. Hierdoor hoor ik de fans minder.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:53
2013 nog niet in de startpost?

Ik heb altijd met veel plezier mijn p42s20e gebruikt maar het is tijd voor een maatje groter (en beter) gezien ik nu ook wat meer te besteden heb :)

Mijn oog valt op de: pricewatch: Panasonic Viera TX-P55ST60E Zilver of de pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT50 of pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT50

Kan mij iemand wat over de panelen vertellen? Zit er veel verschil in 2012 en 2013? De extra functionaliteiten zouden me eigenlijk een worst wezen. Het liefst heb ik wel 55".. het gaat mij om gamen en films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killer schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:15:
[...]

Nou ja zelf fabriceren. Ik heb ducks gemaakt, zoals ook te vinden is op het net. Kartonnen kapjes over de uitstroomroosters, bevestigd met magnetische tape. Hierdoor wordt de luchtstroom omhoog weggevoerd, waardoor reflectiegeluid van de muur verdwijnt. Hierdoor hoor ik de fans minder.
Goeie optie. Ik heb ook al gelezen van iemand die in de weer is geweest met een afzuigkapfilter en wat tape om het geluid te dempen.
El_V schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:26:

Ik heb altijd met veel plezier mijn p42s20e gebruikt maar het is tijd voor een maatje groter (en beter) gezien ik nu ook wat meer te besteden heb :)

Mijn oog valt op de: pricewatch: Panasonic Viera TX-P55ST60E Zilver of de pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT50 of pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT50

Kan mij iemand wat over de panelen vertellen? Zit er veel verschil in 2012 en 2013? De extra functionaliteiten zouden me eigenlijk een worst wezen. Het liefst heb ik wel 55".. het gaat mij om gamen en films kijken.
2x de 50VT50? ;) Allemaal goede opties in ieder geval. Heb je ruimte voor een 55 inch, neem die dan. Of 65 inch. :) De 2012 lichting (50 series) is goed, de 2013 lichting (60 series) nog iets beter wat betreft zwartwaarde en helderheid, maar het is geen wereld van verschil. Voor gamen heeft de ST60 nog een nadeel, namelijk dat de input lag nogal hoog ligt. Dat is bij de andere modellen beter.

Het jaartal hebben we uit de startpost gesloopt zodat elke Panasonic plasma bezitter, ongeacht het jaar, hier zijn ei kwijt kan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 04-07-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
El_V schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:26:

De keuze is eigenlijk niet zo moeilijk. Game je veel dan is de st60 niet aan te raden (hoge processing lag). Kijk je met veel omgevingslicht, dan ook niet de st60. De vt50 heeft een beter filter.

Afgezien van dat dan is de st60 zeker een goede keuze. Vooral dit jaar. Prima te kalibreren, uitstekende (betere)zwartwaarden dan de vt50 en een hogere lichtoutput.

Uiteraard kan je ook kiezen voor de vt60 als geld geen issue is en je wilt het beste van beide werelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Bedankt voor de tips. Meende dat ik bij plasma sowieso geen rekening hoefde te houden met input lag :) Maar dan moet ik dus voor de vt serie gaan. Nu alleen nog kijken uit welk jaar en welk formaat.. even kijken hoeveel ik voor mijn andere tv's kan krijgen (eerder genoemde 42s20e en een lg 55lm760s die ik via mijn werk heb gekregen).

De lg geeft mooi beeld na calibratie maar ik gewoon niet van led (en clouding) en voor mij te hoge input lag. Design en dunne rand zijn wel mooi om naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VT serie dan inderdaad, van de 50 serie heb je dan voor een mooie prijs een 65 inch, of anders een kleinere VT60. Maar vergeet de GT60 niet, ook prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
You can get Dolby 5.1 out of the optical connection if the TV is receiving that audio from a digital channel on the TV's tuner or using an application with a Dolby signal. Otherwise the TV will output a stereo PCM signal.

Keywords: 5.1, dolby, digital, pcm, toslink,

5 months, 3 weeks ago

PanasonicAnswers
Betekent dit nou dat als je een HDD via USB aansluit de VT50 wel een 5.1 signaal doorgeeft via de optical out maar als je bijvoorbeeld een Xbox aansluit hij er stereo van maakt?

Zoek me een ongeluk maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden wat betreft de output van 5.1 van de VT50. Ik heb een receiver die nog prima werkt maar niet beschikt over HDMI in of out, ik zoek dus een oplossing om wel van m'n surroundset gebruik te maken met bijv. content die op een HDD staat. Ik dacht dan gebruik ik de VT50 als soort van hub maar dat werkt dus niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:14:
Ik bedoel dus dat je bij het fijnere aanpassing submenu van de gamma alleen de 10 IRE optie bijstelt, dus 20-100 IRE ongemoeid laten.
Gisteren dus eens je tip in de praktijk gebracht.
Pikdonkere kamer en een heel zwart scherm.
Blijkt dus dat ik de helderheid kan opschroeven tot +8 op gamma 2.4.
Bij +9 zag je namelijk een minimale toename van licht, dus 1 stapje terug is +8.
Ben dan even terug gaan kijken naar de balkjes en als ik goed keek klopte het perfect, vanaf 17 was aan het knipperen. Welliswaar 17 en 18 HEEL lichtjes.

Of is +8 niet echt normaal? Misschien omdat ik contrast redelijk laag heb staan (49)?
Heb je ook zo een tip om je contrast optimaal af te stellen?
Die contrast instelling (alsook andere instellingen) heb ik trouwens van Bumtious (zie avforums).
Enige wat ik nu dus aangepast heb (ivgl met instellingen Bumtious dus), is de helderheid van +3 naar +8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:44:
[...]

Gisteren dus eens je tip in de praktijk gebracht.
Pikdonkere kamer en een heel zwart scherm.
Blijkt dus dat ik de helderheid kan opschroeven tot +8 op gamma 2.4.
Bij +9 zag je namelijk een minimale toename van licht, dus 1 stapje terug is +8.
Ben dan even terug gaan kijken naar de balkjes en als ik goed keek klopte het perfect, vanaf 17 was aan het knipperen. Welliswaar 17 en 18 HEEL lichtjes.

Of is +8 niet echt normaal? Misschien omdat ik contrast redelijk laag heb staan (49)?
Heb je ook zo een tip om je contrast optimaal af te stellen?
Die contrast instelling (alsook andere instellingen) heb ik trouwens van Bumtious (zie avforums).
Enige wat ik nu dus aangepast heb (ivgl met instellingen Bumtious dus), is de helderheid van +3 naar +8.
Op de 50 serie gaat bij mij op +2 de minimale zwartwaarde al omhoog. Echter ik heb geen 60 serie, dus ik kan niet zeggen hoe het bij jou is. Als het pas op +8 toeneemt en je krijgt gewoon alle zwartdetails te zijn, waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

omnom schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:23:
[...]
Ik dacht dan gebruik ik de VT50 als soort van hub maar dat werkt dus niet :+
Bij de VT60 kan het in ieder geval niet, dus ik vermoed dat de VT50 het ook niet kan
freaky35 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:23:
[...]
Mijn v20 had wel last van halo's ( Irobot, scne met het verhoor van Sonny als goed voorbeeld)en banding, zie je die bij de vt60 of niet?
Gisteravond even getest met de bewuste scene. Halo's nog minimaal zichtbaar, maar veul beter dan de v20.

[ Voor 39% gewijzigd door Killer op 05-07-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@daffie:

Als het +8 de hoogste stand is waarop een zwart scherm nog op zijn zwartst is, dan is het +8. :) Bij mijn VT50 is het +3.

Voor contrast (= white-level) pak je het "white clipping" scherm uit de basic settings van AVSHD en kijk je of alle balkjes tot 254 zichtbaar zijn. Dat is geen vereiste, want de balkjes boven 235 zijn "above white", maar Panasonic plasma's kunnen wit weergeven zonder clipping, en het is soms ook aanwezig in bronmateriaal (bijv. bij wolkenpartijen) dus dan maak je er ook gebruik van. Vaak staat in de cinema- en kalibratiemodi het contrast standaard al goed afgesteld. Bij de VT50 is dat 36 (schaal 60), bij de VT60 denk ik 50 (schaal 100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
Killer schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:58:
[...]

Bij de VT60 kan het in ieder geval niet, dus ik vermoed dat de VT50 het ook niet kan
Mm, oké. Al was ik daar inmiddels achter :)

Maar ook geen 5.1 via usb met een HDD?

De rest (Xbox/ATV) kan ik gewoon apart aansluiten op de receiver natuurlijk. Maar de content van die HDD niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een stomme vraag van mij: waar zit het serienummer van de vt50? (de sticker). De doos heb ik niet. Maar ik moet voor mijn garantie-aanmelding het serienummer weten, grrr. En alleen kan ik ook de tv niet van de muur halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De sticker zit middenachterop de tv, in de buurt van de voedingskabel. :)

Volgende keer foto'tje maken of de streepjescode van de doos aftrekken. FB-2420...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:24:
De sticker zit middenachterop de tv, in de buurt van de voedingskabel. :)

Volgende keer foto'tje maken of de streepjescode van de doos aftrekken. FB-2420...
Ja, ik had een foto gemaakt van de doos....maar tijdens mijn swtich van telefoon is die foto verdwenen :)

Ik zal zoeens mijn iphone erachter froppen en een tiental foto's maken, eens kijken of dat helpt.

Ik ga nu wel een garantierequest doen aangezien het groene zut nu echt veel erger is dan op mijn vorige vt50. Ik heb een test, ikgebruik een witte landschap foto (sneeuw, os x achtergrond) en 1/3 van het scherm is groen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent niet de enige. Donstil had het laatst ook. :) Ik haal de streepjescode van de doos en plak die op een papiertje, gaat samen met de bon in een mapje.

Je bedoelt die witte sneeuwheuveltjes in OSX toch? Linksboven en rechts over de hele hoogte groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:32:
Je bent niet de enige. Donstil had het laatst ook. :) Ik haal de streepjescode van de doos en plak die op een papiertje, gaat samen met de bon in een mapje.

Je bedoelt die witte sneeuwheuveltjes in OSX toch? Linksboven en rechts over de hele hoogte groen?
Ja die sneeuwheuveltjes. Linksboven, middenin en rechts over de hele hoogte. Maar als ik die achtergrond met de ijsschotsen neem dan is het weer groen-vrij. Het creept nu echt in veel content. Ik kijk ook defiance en de scenes bij die aliens binnen die alles wit hebben zijn compleet groen :)

Als er niets mee gebeurt qua garantie, ala kan er mee leven. Maar liever niet. Een scherm dat binnen 1000 uur al zo snel z'n uniformiteit verliest vind ik wat onhandig.

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 05-07-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Cap schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:02:
@daffie:

Als het +8 de hoogste stand is waarop een zwart scherm nog op zijn zwartst is, dan is het +8. :) Bij mijn VT50 is het +3.

Voor contrast (= white-level) pak je het "white clipping" scherm uit de basic settings van AVSHD en kijk je of alle balkjes tot 254 zichtbaar zijn. Dat is geen vereiste, want de balkjes boven 235 zijn "above white", maar Panasonic plasma's kunnen wit weergeven zonder clipping, en het is soms ook aanwezig in bronmateriaal (bijv. bij wolkenpartijen) dus dan maak je er ook gebruik van. Vaak staat in de cinema- en kalibratiemodi het contrast standaard al goed afgesteld. Bij de VT50 is dat 36 (schaal 60), bij de VT60 denk ik 50 (schaal 100).
Thanks, ja die had ik gisteren al getest na mijn helderheid op +8 te hebben gezet.
Dat is die waar staat geschreven dat de balkjes tussen 2 bepaalde waardes absoluut moeten flikkeren. Dat is ook het geval bij mij met nog een paar balkjes extra.
Dus dan kan ik contrast wel zo laten staan op 49 denk ik :)

edit: maar tot 254 knippert het zekert niet ! Straks eens kijken of ik dat met contrast hoger te zetten, beter krijg...

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 05-07-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:25:
[...]

edit: maar tot 254 knippert het zekert niet ! Straks eens kijken of ik dat met contrast hoger te zetten, beter krijg...
Met contrast hoger dan gaan er minder knipperen :)

Maar het kan ook zo zijn dat er gewoon niet meer in zit. Er zit aardig wat variatie tussen de modellen en zijn zijn genoeg x60 schermen die gewoon alles boven wit crushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
Adlermann schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:34:
[...]

Ja die sneeuwheuveltjes. Linksboven, middenin en rechts over de hele hoogte. Maar als ik die achtergrond met de ijsschotsen neem dan is het weer groen-vrij. Het creept nu echt in veel content. Ik kijk ook defiance en de scenes bij die aliens binnen die alles wit hebben zijn compleet groen :)

Als er niets mee gebeurt qua garantie, ala kan er mee leven. Maar liever niet. Een scherm dat binnen 1000 uur al zo snel z'n uniformiteit verliest vind ik wat onhandig.
bij komen ze volgende vrijdag ce repair.... ben benieuwd e-care had ook een rode blob in het midden van het scherm geconstateerd twee weken geleden gelijk omruiling aangevraagd toen zij panasonic dat ze eerst de twee honderd uur willen afwachten ik zit nu op de 150 flink door spelen deze week..... e-care behartigd de zaak niet meer ce repair zou het overnemen maar wist van niks toen ik ze belde... toch nog ff documentatie gestuurd. Ben er nu wel klaar mee heb sinds maart een nieuwe tv.... maar ook weer niet :( eerst een gt50 nu een 60. De vlekken nemen naar mij idee ook toe maar miss is dat zo omdat ik me constant erop focus op lichte achtergronden... is er nog een manier om het duidelijker te maken? dus door middel van instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:41:
[...]

bij komen ze volgende vrijdag ce repair.... ben benieuwd e-care had ook een rode blob in het midden van het scherm geconstateerd twee weken geleden gelijk omruiling aangevraagd toen zij panasonic dat ze eerst de twee honderd uur willen afwachten ik zit nu op de 150 flink door spelen deze week..... e-care behartigd de zaak niet meer ce repair zou het overnemen maar wist van niks toen ik ze belde... toch nog ff documentatie gestuurd. Ben er nu wel klaar mee heb sinds maart een nieuwe tv.... maar ook weer niet :( eerst een gt50 nu een 60. De vlekken nemen naar mij idee ook toe maar miss is dat zo omdat ik me constant erop focus op lichte achtergronden... is er nog een manier om het duidelijker te maken? dus door middel van instellingen?
Ik vraag me ergens ook af of het wel nut heeft om te blijven omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:49:
[...]

Ik vraag me ergens ook af of het wel nut heeft om te blijven omruilen :)
ja ik ook maar als je een probleem constateerd en je blijft je er op focussen is het gewoon niet prettig dus daarom weet ik het ook niet maar die rode vlek in het midden is wel irritant vooral op lichte achtergronden ... we gaan het beleven denk hahahaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Is het tijdens de eerste 400 uur onverstandig veel letterboxed films te kijken? We kijken regelmatig films en de meeste zijn uiteraard letterboxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Ik kan bij de saturn een demo model krijgen van de vt50.. ik wil eerst even controleren hoeveel uur hij al gedraaid heeft. Verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Altijd doen bij het aanschaffen van een demo model. Geeft je wat mogelijkheden om te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

El_V schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:13:
Ik kan bij de saturn een demo model krijgen van de vt50.. ik wil eerst even controleren hoeveel uur hij al gedraaid heeft. Verstandig?
Een demomodel zou ik alleen doen als de prijs heel goed is en het aantal uren beperkt. Meestal hebben die dingen redelijk wat uren gedraaid, met het beeld vol open geknald en daar worden ze niet beter van.

Vraag ook voor de zekerheid hoe het zit met de garantie. Als je volledige fabrieksgarantie krijgt, dan is het risico natuurlijk iets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 08:53
Afgelopen vrijdag de GT60 ontvangen. Wow :P mn eerste plasma, wat een beeld! Scherp, zwart is echt zwart! :P exacte kleuren. Ongeloofelijk. De standaard setting "normaal" werkt voor mij prima. Enige wat ik af en toe uit of aanzet is de omgevings sensor. Verder alle mpeg en andere ruis opties op auto of uit zie ik geen verschil, moet er misschien dichter op gaan zitten.

Geweldige TV en een echte aanrader.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
salutem schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:26:
Afgelopen vrijdag de GT60 ontvangen. Wow :P mn eerste plasma, wat een beeld! Scherp, zwart is echt zwart! :P exacte kleuren. Ongeloofelijk. De standaard setting "normaal" werkt voor mij prima. Enige wat ik af en toe uit of aanzet is de omgevings sensor. Verder alle mpeg en andere ruis opties op auto of uit zie ik geen verschil, moet er misschien dichter op gaan zitten.

Geweldige TV en een echte aanrader.
wel kleurtemperatuur op warm zetten op normaal.
De omgevingssensor zou ik wel uitlaten. Dodelijk voor je gamma tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Cap schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:37:
Afspraak maken wat betreft de prijs obv het aantal uren.
daar ben ik dus bang voor. dat hij al een jaar aan heeft gestaan in de winkel en het aantal uren dus de pan uit rijst (12 uur per dag * 350 dagen zit je al op 4200 uur). kan ik dit nog steeds zien onder: Hotel = -/V (op tv) + 3x AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat gaat anders, zie Urencheck

Als het scherm er goed uitziet en je een fikse korting krijgt hoeft het geen slechte deal te zijn: je hebt immers gewoon 2 jaar garantie.

@SanduTje 3x AV werkt niet toch? 3x "0" is het bij de 50 serie. En 3x "info" is een factory reset (bij de Amerikaanse modellen is 3x "info" weer het servicemenu, doen ze speciaal om de verwarring te vergroten. :))

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 08-07-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:46:

Als het scherm er goed uitziet en je een fikse korting krijgt hoeft het geen slechte deal te zijn: je hebt immers gewoon 2 jaar garantie.
1 voordeel met een tv die al 4000 uur heeft, je ziet meteen of hij last heeft gekregen van groene rotzooi en vbi

[edit]

Een hele kleine update m.b.t. het green blob verhaal hier. Ik heb als test dit weekend een paar uur lang alleen maar grey slides opgezet terwijl ik buiten in de zon zat :) De green blob is uit 3d nu compleet verdwenen en in real content in 2d lijkt het ook weg te zijn. OP de 2d greyscale slides is het nu niet weg, maar wel een stuk mnder. ik weet niet of dit een permanente oplossing is of dat het een placebo effect is. Ik laat nog een paar uur grey slides opstaan de aankomende dagen om te kijken of het beter gaat worden. Terugsturen kan altijd nog.

[ Voor 37% gewijzigd door Adlermann op 08-07-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:46:

@SanduTje 3x AV werkt niet toch? 3x "0" is het bij de 50 serie. En 3x "info" is een factory reset (bij de Amerikaanse modellen is 3x "info" weer het servicemenu, doen ze speciaal om de verwarring te vergroten. :))
Bij de 60 serie is het gelijk getrokken. Daar is SM ook info info info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
MaxHardcore schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:30:
Heb sinds vrijdag de p65vt60 staan. Ik ga hem met normaal gebruik inspelen, behalve dat ik 4:3 content voorlopig pan&scan.

Ik vind de fans ook hoorbaar, de buzz stoort me niet. Heb op internet al oplossingen gezien met speciale roosters, maar wacht nog even de ervaringen.

@killer, jij gaat zelf een oplossing fabriceren?

Iemand advies qua beugels? Ik vind de ophangbeugels wel behoorlijk aan de prijs voor dit toestel moet ik zeggen.
Wat voor oplossingen heb je dan gezien / gevonden? Ik hoor de fans van mijn 55VT50 ook, maar niet zo storend om een monteur te laten komen.

Iets anders;
Wat ik goed merk, zijn nogal onrustige pans op mijn VT50. Dit valt me vooral op bij contrastrijke pans of gewoon bewegende beelden met veel informatie. Terwijl beweging toch echt een plasma-sterkte is, wordt het beeld er niet mooier op. Mijn 42PX80 had hier minder last van in mijn beleving.
Mijn HTPC heeft hier last van met 50GB rips, maar ook normaal beeld via mijn bluray speler. Het lijkt net of de tv het beeld bewerkt ofzo. Erg vreemd.

Voorbeeldje;
In contrastrijke pans (veel gezien in de nieuwe film Parker met Jason Statham) (door een donkere huiskamer met een lamp of een lichte opening, of een lichte huiskamer met zwarte kozijnen) dan zijn deze pans echt heeeeel erg onrustig. Ook normale pans zijn onrustig, maar hier valt het veel minder op.

Alle beeldverbeteraars staan uit, input is gewoon 24, 50 of 60 Hz en verder kan ik niks anders bedenken dan dat mijn tv of een defect paneel heeft, OF de beeldkwaliteit zo hoort. Ik weet van de 50Hz bug af, maar ik kijk bijna alleen maar 24p materiaal en daar is het ook erg aanwezig.

In de Marantz staan alle opties op doorvoer en ook rechtstreeks aansluiten heeft geen zin. Andere HDMI kabel ook niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:32:
[...]

wel kleurtemperatuur op warm zetten op normaal.
De omgevingssensor zou ik wel uitlaten. Dodelijk voor je gamma tracking.
Ok will do :) thanks!! :D :P
Overigens de link "http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1762335-panasonic-tx-p50gt60-reviewers-recommended-best-settings-2.html"
Krijg ik een heel vies beeld van, ook met de aangepaste contrast en kleur waardes.
Beeld word dan veels te flets.

De normaal stand is veruit het meest realistisch. imho

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Nee hoor, logo's branden nooit in en vervagen altijd :P

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/1383/ybj7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zo'n foto kan ik natuurlijk ook maken van een zender welke 2 uur op heeft gestaan en dan meteen een lichtgrijze achtergrond :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Jammer genoeg is dit toch permanent :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

StealthyPeanut schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:54:
[...]
Wat voor oplossingen heb je dan gezien / gevonden? Ik hoor de fans van mijn 55VT50 ook, maar niet zo storend om een monteur te laten komen.
Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/plasma-tvs/396727d1368564816-panasonic-vt65-owners-thread-part-3-tgv1.jpg

Komt o.a. uit deze thread
SanduTje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:30:
Nee hoor, logo's branden nooit in en vervagen altijd :P

[afbeelding]
Moet je ook maar geen RTL4 kijken. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Killer op 08-07-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:49:
Jammer genoeg is dit toch permanent :-(
Het kan heel hardnekking MGO sputterng zijn. Wat je kan proberen is dit: pak een 100% full screen white en laat dat 24 uur op staan. Dat werkt nog b eter dan de schuifbalk :)

Aangezien het opj e foto een donkere vlek op een lichte achtergrond is dan is dit nog MGO sputtering denk ik. Een zeer geforceerde white wash langdurig met een 100% full screen white wil dan nog weleens helpen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Adlermann op 08-07-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Dank je, dat is altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
adlermann hoe kom ik bij greyscale enz enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
salutem schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:05:
[...]

Ok will do :) thanks!! :D :P
Overigens de link "http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1762335-panasonic-tx-p50gt60-reviewers-recommended-best-settings-2.html"
Krijg ik een heel vies beeld van, ook met de aangepaste contrast en kleur waardes.
Beeld word dan veels te flets.

De normaal stand is veruit het meest realistisch. imho
Wat je zou kunnen doen. Kies professinal mode, zet panel brightness op medium. Zet contrast op 70 van de 100 ongeveer, brigthness default laten. Als je kan kiezen, kleurtemp op warm. Levendige kleuren uit, cats uit.

Dat zou een redelijk accuraat beeld geven. Normaal is imho alleen geschikt voor overdag (en op een 60 serie niet eens nodig). Professional geeft een veel beter beeld. Veel accurater.

Let op dat de panasonics in professional mode gamma tracking de voorkeur geven boven lichtopbrengst. Accurate gamma is key om een gedetailleerd beeld met diepte te geven.
wbtje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:29:
adlermann hoe kom ik bij greyscale enz enz?
witbalans. Geavanceerd aanzetten bij instellingen, dan naar custom of professional, geavanceerd en dan witbalans.

[edit]

Ik geef mijn tv nu een 24 uur burn test. Ik laat 24 uur een 100% full screen wit op staan om te kijken of het echt goed helpt tegen blobs e.d. (naar mijn ervaring van gister). Doet het niets, dan schiet ik een garantieverzoek in. Maakt het de tv stuk, dan schiet ik alsnog een garantie verzoek in :)

[ Voor 76% gewijzigd door Adlermann op 08-07-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat ziet er wel nice uit. Redelijk simpel ook en ook wel iets wat ik in gedachte had ongeveer. Maar dan in iets simpelere vorm.

Zoveel lucht heeft hij helemaal niet nodig, maar gewoon wat koude aanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
heb een nacht laten schuifbalken 12 uur (heeft niks geholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:24:
24 uur full screen white is nog iets harder, omdat de pixels nooit uit gaan, maar gewoon aanblijven.
Logo's bij m'n ouders gaan ook "nooit" meer weg, hoe lang ze ook die balk laten draaien. Waarom zouden deze panelen niet meer kunnen inbranden/ongelooflijk hartnekkige retentie kunnen hebben? Zie die logo's er echt gewoon nooit meer uit gaan. Tijdens normale content valt het niet erg op hoor, dát is het ook niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:27:
[...]

Logo's bij m'n ouders gaan ook "nooit" meer weg, hoe lang ze ook die balk laten draaien. Waarom zouden deze panelen niet meer kunnen inbranden/ongelooflijk hartnekkige retentie kunnen hebben? Zie die logo's er echt gewoon nooit meer uit gaan. Tijdens normale content valt het niet erg op hoor, dát is het ook niet.
Ja, dat kan gewoon hoor.

Ik zou trouwens onmiddelijk ruilen. Liever een logo dan een green blob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:29:
Ja, dat kan gewoon hoor.

Ik zou trouwens onmiddelijk ruilen. Liever een logo dan een green blob :)
Denk dat zij gewoon beiden zullen hebben hoor. Nog niet gekeken naar een groene blob, is vaak beter ;)
Had van die logo's ook nooit moeten zeggen, was het ook nooit opgevallen door hen zelf :)

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 08-07-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Brad Pitt schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:30:
[...]

Denk dat zij gewoon beiden zullen hebben hoor. Nog niet gekeken naar een groene blob, is vaak beter ;)
Had van die logo's ook nooit moeten zeggen, was het ook nooit opgevallen door hen zelf :)
Dat heb ik ook. Mijn ouders hebben een 37PX20 en zij kijken alleen maar kabeltv. Ik zie links- en rechtsbovenin naijlen van bepaalde zenders, maar ik ga dit echt niet vertellen. Zij zien dit gewoon niet.

Ik zou willen dat ik ook zo tv kan kijken....helaas zit ik veel teveel op van alles en nog wat te letten.

Zo ben ik ook bang dat ik teveel verwacht van mijn 55VT50. Ik merk enorm onrustige pans op, echt heel erg irritant. Maar, ik weet gewoon niet of dit normaal is of dat mijn paneel echt defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:49:
[...]

Dat heb ik ook. Mijn ouders hebben een 37PX20 en zij kijken alleen maar kabeltv. Ik zie links- en rechtsbovenin naijlen van bepaalde zenders, maar ik ga dit echt niet vertellen. Zij zien dit gewoon niet.

Ik zou willen dat ik ook zo tv kan kijken....helaas zit ik veel teveel op van alles en nog wat te letten.

Zo ben ik ook bang dat ik teveel verwacht van mijn 55VT50. Ik merk enorm onrustige pans op, echt heel erg irritant. Maar, ik weet gewoon niet of dit normaal is of dat mijn paneel echt defect is.
onrustige pans met IFC off is 100% normaal! 24 fps is altijd schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

StealthyPeanut schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:49:
[...]

Ik begrijp je helemaal...
Net of bij pans soms de personen wazig/dubbel worden weergegeven.
in avforums hebben hier nog mensen last van en ik merk het ook regelmatig. Ligt wel erg aan de content heb ik zo de indruk - maar allemaal op 24p.
Met de motion van 24p heeft het geen zak te maken, die ken ik namelijk. Vind ik zelf niks mis mee. Het is namelijk niet de motion die schokkend is - maar de content die je ziet terwijl er motion is... Die is dus wazig/dubbel...
Is echt iets van deze TV's...

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 08-07-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:37:
[...]

Ik begrijp je helemaal...
Net of bij pans soms de personen wazig/dubbel worden weergegeven.
in avforums hebben hier nog mensen last van en ik merk het ook regelmatig. Ligt wel erg aan de content heb ik zo de indruk - maar allemaal op 24p.
Met de motion van 24p heeft het geen zak te maken, die ken ik namelijk. Vind ik zelf niks mis mee. Het is namelijk niet de motion die schokkend is - maar de content die je ziet terwijl er motion is... Die is dus wazig/dubbel...
Is echt iets van deze TV's...
Wazig en dubbel is eerder iets van DFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:45:
[...]

Wat je zou kunnen doen. Kies professinal mode, zet panel brightness op medium. Zet contrast op 70 van de 100 ongeveer, brigthness default laten. Als je kan kiezen, kleurtemp op warm. Levendige kleuren uit, cats uit.

Dat zou een redelijk accuraat beeld geven. Normaal is imho alleen geschikt voor overdag (en op een 60 serie niet eens nodig). Professional geeft een veel beter beeld. Veel accurater.

Let op dat de panasonics in professional mode gamma tracking de voorkeur geven boven lichtopbrengst. Accurate gamma is key om een gedetailleerd beeld met diepte te geven.

[...]

witbalans. Geavanceerd aanzetten bij instellingen, dan naar custom of professional, geavanceerd en dan witbalans.

[edit]

Ik geef mijn tv nu een 24 uur burn test. Ik laat 24 uur een 100% full screen wit op staan om te kijken of het echt goed helpt tegen blobs e.d. (naar mijn ervaring van gister). Doet het niets, dan schiet ik een garantieverzoek in. Maakt het de tv stuk, dan schiet ik alsnog een garantie verzoek in :)
Ziet er idd niet slecht uit! :) maar wat is "cats"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:48:
[...]

Wazig en dubbel is eerder iets van DFC.
Dat zie ik dus redelijk veel bij bepaalde content in 24p :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:24:
[...]

24 uur full screen white is nog iets harder, omdat de pixels nooit uit gaan, maar gewoon aanblijven.
Nou ben sowieso benieuwd ze komen vrijdag de rode vlek in het midden van het scherm is gegroeid lijkt het wel.Ik ben er klaar mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:25:
[...]

Nou ben sowieso benieuwd ze komen vrijdag de rode vlek in het midden van het scherm is gegroeid lijkt het wel.Ik ben er klaar mee :(
IK heb mijn groene drek zo goed als weg gekregen met de hele dag full screen greys en white te draaien!

Komt niet meer terug in de law en order svu intro (was groen aan de zijkant), weg in 3d en zo goed als weg in finder (full screen). Alleen full screen whites hebben er nog iets last van, maar nu gelig ipv groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
8)7 |:( :9 :P ja ik wacht even het bezoek af moest eerst 200 uur gespeeld hebben en dan wouden ze weer kijken! krijg ik een nieuwe ga ik er niet meer op lettten!!! iig of de manier van jou toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbtje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:38:
8)7 |:( :9 :P ja ik wacht even het bezoek af moest eerst 200 uur gespeeld hebben en dan wouden ze weer kijken! krijg ik een nieuwe ga ik er niet meer op lettten!!! iig of de manier van jou toepassen.
Volgens mij is die groene drek ook iets anders dan een magenta push (qua oorzaak).

Ik weet ook niet of het permanent zo blijft, als ik daglijks 5 uur grey slides moet laten aanstaan dan doe ik het ook niet meer en laat ik het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:44:
[...]

Volgens mij is die groene drek ook iets anders dan een magenta push (qua oorzaak).

Ik weet ook niet of het permanent zo blijft, als ik daglijks 5 uur grey slides moet laten aanstaan dan doe ik het ook niet meer en laat ik het omruilen.
gelijk heb je ik bedoel je betaald niet zoveel geld om je te beperken. Je moet gewoon zonder irritaties tv kunnen kijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nou, vraag me af of dit "normaal" is of dat ik het gewoon meer zie dan iemand anders.
Als mijn TV het meer heeft dan normaal wil ik uiteraard wel een nieuwe... Mja, beetje moeilijk achter te komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:50:
[...]

Nou, vraag me af of dit "normaal" is of dat ik het gewoon meer zie dan iemand anders.
Als mijn TV het meer heeft dan normaal wil ik uiteraard wel een nieuwe... Mja, beetje moeilijk achter te komen :(
Ik gok dat jij en sommige andere er gewoon gevoeliger voor zijn. Plasma heeft (vooral panasonics) wat meer last van dfc/trailing. Die dingen kunnen op een paar manieren opgelost, panasonic heeft de voorkeur (blijkbaar) gegeven aan hogere resolutie tijdens beweging. Samsung heeft een wat mindere bewegingsresolutie.

Het hangt soms ook van instellingen af. Op normaal zie ik ook bij elke pan forse DFC. Maar op professional niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:53:
[...]

Ik gok dat jij en sommige andere er gewoon gevoeliger voor zijn. Plasma heeft (vooral panasonics) wat meer last van dfc/trailing. Die dingen kunnen op een paar manieren opgelost, panasonic heeft de voorkeur (blijkbaar) gegeven aan hogere resolutie tijdens beweging. Samsung heeft een wat mindere bewegingsresolutie.

Het hangt soms ook van instellingen af. Op normaal zie ik ook bij elke pan forse DFC. Maar op professional niet.
Denk het ook ja.
Draai hier ook altijd op pro hoor, dus daar ligt het niet aan.
Zal er wel aan wennen hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
daffie82 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 00:06:
[...]

Denk het ook ja.
Draai hier ook altijd op pro hoor, dus daar ligt het niet aan.
Zal er wel aan wennen hoop ik :)
Iemand op avforums had eens een hele goede uitspraak. "The tv i want,does not exist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 00:27:
[...]

Iemand op avforums had eens een hele goede uitspraak. "The tv i want,does not exist".
Ze bestaan wel. Alleen zit je dan op professionele monitoren die ze ook in filmstudio's gebruiken. Kost je wel 20k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Die wil ik dan dus óók niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Adlermann schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:47:
[...]

1 voordeel met een tv die al 4000 uur heeft, je ziet meteen of hij last heeft gekregen van groene rotzooi en vbi

[edit]

Een hele kleine update m.b.t. het green blob verhaal hier. Ik heb als test dit weekend een paar uur lang alleen maar grey slides opgezet terwijl ik buiten in de zon zat :) De green blob is uit 3d nu compleet verdwenen en in real content in 2d lijkt het ook weg te zijn. OP de 2d greyscale slides is het nu niet weg, maar wel een stuk mnder. ik weet niet of dit een permanente oplossing is of dat het een placebo effect is. Ik laat nog een paar uur grey slides opstaan de aankomende dagen om te kijken of het beter gaat worden. Terugsturen kan altijd nog.
waar moet ik dan op letten? zijn er nog andere zaken waar ik specifiek naar moet kijken? ik ga vanavond even langs de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allen,

Ik zit zelf op 4,5 a 5 meter van mijn tv af. Ik heb nu de p42gt20. Ik wil graag overstappen naar een grotere tv. Adviseren jullie mij de p55 of de p65 van de st60 serie? Zitten er nog verschillen tussen behalve de grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@El_V

USB stick mee met daarop fullscreen slides (wit, grijs, primaire kleuren, http://www.controlcal.com/forum/showthread.php?t=891). Dan zie je onregelmatigheden snel genoeg.

Inbranding (permanent) / retentie (tijdelijk). Je ziet dit als donkerdere plekken veroorzaakt door statische content: logo's, menu's, etc. Eventueel een 10-15 minuten de schuifbalk draaien om retentie te verwijderen (beeld, geavanceerd (staat op 2e pagina menu, schuifbalk start). Zie je nog steeds donkerdere plekken maar zijn ze vaag, dan is de kans nog steeds groot dat het gewoon hardnekkige retentie is. Dat is dan een goede reden om nog meer korting te vragen. :)

Uniformiteit. Bij de greyslides kijken of er sprake is van vage groene / rode plekken in beeld. Zowel bij donkergrijze als lichtgrijze en witte schermen.

VBI/DSE. Bij de donkerdere greyslides kijken of er sprake is van vertikale strepen / plekken in beeld, dit komt het meeste voor aan de rechterkant van het scherm. Helaas zie je dit alleen goed in een vrij donkere ruimte.

Hoe dan ook, geen enkel scherm is perfect, ook spiksplinternieuw niet, en zal bovenstaande dingen in meer of mindere mate hebben. Inbranding natuurlijk uitgezonderd (retentie dan weer wel). Als op een gegeven moment blijkt dat de gebreken te ernstig geworden zijn dan heb je nog altijd de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferra schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:35:
Zitten er nog verschillen tussen behalve de grootte?
Met de 65" heb je sowieso veel minder een gevoel van spijt dat je tóch niet voor de grotere (juiste) bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Cap schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:53:
@El_V

USB stick mee met daarop fullscreen slides (wit, grijs, primaire kleuren, http://www.controlcal.com/forum/showthread.php?t=891). Dan zie je onregelmatigheden snel genoeg.

Inbranding (permanent) / retentie (tijdelijk). Je ziet dit als donkerdere plekken veroorzaakt door statische content: logo's, menu's, etc. Eventueel een 10-15 minuten de schuifbalk draaien om retentie te verwijderen (beeld, geavanceerd (staat op 2e pagina menu, schuifbalk start). Zie je nog steeds donkerdere plekken maar zijn ze vaag, dan is de kans nog steeds groot dat het gewoon hardnekkige retentie is. Dat is dan een goede reden om nog meer korting te vragen. :)

Uniformiteit. Bij de greyslides kijken of er sprake is van vage groene / rode plekken in beeld. Zowel bij donkergrijze als lichtgrijze en witte schermen.

VBI/DSE. Bij de donkerdere greyslides kijken of er sprake is van vertikale strepen / plekken in beeld, dit komt het meeste voor aan de rechterkant van het scherm. Helaas zie je dit alleen goed in een vrij donkere ruimte.

Hoe dan ook, geen enkel scherm is perfect, ook spiksplinternieuw niet, en zal bovenstaande dingen in meer of mindere mate hebben. Inbranding natuurlijk uitgezonderd (retentie dan weer wel). Als op een gegeven moment blijkt dat de gebreken te ernstig geworden zijn dan heb je nog altijd de garantie.
_/-\o_ ik ben benieuwd vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Allen,

Ik zit zelf op 4,5 a 5 meter van mijn tv af. Ik heb nu de p42gt20. Ik wil graag overstappen naar een grotere tv. Adviseren jullie mij de p55 of de p65 van de st60 serie? Zitten er nog verschillen tussen behalve de grootte?
Altijd de grootste nemen....ik heb nu de 55VT50, maar dit had met alle gemak van de wereld 65" kunnen zijn.

Prijsplaatje is ook niet onbelangrijk natuurlijk, maar als je de luxe hebt om voor de grootste te gaan -> DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Allen,

Ik ben van P42GT10 naar P65VT50 gegaan en ik zit ook op 4,5 - 5 meter. Het is niet dat ik het niet goed genoeg kan zien maar ik merk dat ik soms toch stiekem een beetje dichterbij ga zitten om nog meer het bioscoop gevoel te krijgen. Volgens mij is de consensus ook dat je eigenlijk nooit het gevoel van heb van "shit, had ik nou maar die kleinere genomen". Dus neem lekker die grotere als je budget het toelaat.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Ik zou graag mijn oude Panasonic TH46PZ85 een upgrade willen geven door deze te vervangen door een van deze onderstaande modellen.
Ik veronderstel dat de goedkoopste al een hele vooruitgang zal zijn?

TX-P50GT60, TX-P50ST60 of de TX-P50VT60 ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Heeft iemand belang bij de touch remote die bij mijn vt60 zat? Volgens mij kun je hem papieren met alle modellen toch? Wat is zo'n ding waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allen,

De P65VT50 is ook niet te versmaden met zijn one-sheet-of-glass design, en momenteel nog eens 300 euro goedkoper dat de P65ST60...

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 09-07-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxHardcore schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:09:
Heeft iemand belang bij de touch remote die bij mijn vt60 zat? Volgens mij kun je hem papieren met alle modellen toch? Wat is zo'n ding waard?
Wat denk je? Vrijwel niks. Want hij werkt alleen maar op de recente VT modellen. En mensen die hem gebruiken zijn zeldzaam. Dus mensen die er eentje los willen kopen nog zeldzamer. Misschien krijg je iemand zo gek dat ie er een of twee tientjes voor wil geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:14:
[...]

Wat denk je? Vrijwel niks. Want hij werkt alleen maar op de recente VT modellen. En mensen die hem gebruiken zijn zeldzaam. Dus mensen die er eentje los willen kopen nog zeldzamer. Misschien krijg je iemand zo gek dat ie er een of twee tientjes voor wil geven. :)
Je kan er een leuke sleutelhanger van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik zou graag mijn oude Panasonic TH46PZ85 een upgrade willen geven door deze te vervangen door een van deze onderstaande modellen.
Ik veronderstel dat de goedkoopste Plasma al een hele vooruitgang zal zijn om mijn oud exemplaar te vervangen?

Ik heb net even met de winkel overlegd waarbij de TX-P50ST60 niet echt wordt aanbevolen, waarbij de keuze nog moet vallen tussen de TX-P50GT60 of de TX-P50VT60 ... :?

Ben geen gamer en heb verder geen nood aan 3D, smart Tv en het online content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:21:
Ik veronderstel dat de goedkoopste Plasma al een hele vooruitgang zal zijn om mijn oud exemplaar te vervangen?

Ik heb net even met de winkel overlegd waarbij de TX-P50ST60 niet echt wordt aanbevolen, waarbij de keuze nog moet vallen tussen de TX-P50GT60 of de TX-P50VT60 ... :?

Ben geen gamer en heb verder geen nood aan 3D, smart Tv en het online content.
Zo te lezen voldoet de ST60 prima verder.

Heb je veel licht in je woonkamer? Zo ja ,dan misschien een gt of vt. Anders is een st prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Overdag wordt er tijdens het slechte weer wel eens tv gekeken op mijn oude plasma wat soms moeilijker gaat. Dus een GT en VT scoort hierin dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:27:
Overdag wordt er tijdens het slechte weer wel eens tv gekeken op mijn oude plasma wat soms moeilijker gaat. Dus een GT en VT scoort hierin dan beter?
De st zal het al beter doen dan je oude plasma. Maar een gt en vooral een VT zal hierin echt b eter presteren (en een ZT natuurlijk weer beter).

Je moet je afvragen of dat de investering waard is ;)

En natuurlijk hebben de gt en vooral de VT een mooier design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Design wise: GT60 ziet er hetzelfde uit als de ST60, de voet uitgezonderd. Maar als je hem ophangt... ;) Ik weet ook niet of het filter (veel) beter is. Misschien is het wel hetzelfde.

Vreemd dat de winkel de ST60 afraadt, ik ben benieuwd naar de argumenten. :P Het is namelijk een prima tv die niet/nauwelijks onderdoet voor de wel aangeraden GT60. Als je geen games speelt in ieder geval (ivm input lag). Zou het iets met de aankoopprijs / marge te maken hebben??? O-)

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 09-07-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Tv wordt opgehangen, dus de voet wordt dan overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
En als je dan niet (veel) games speelt zou ik mooi voor de ST60 gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Inderdaad :)
Pagina: 1 ... 102 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.