Bedankt voor jullie reactie zeer bruikbaar!
@
GWBoes Goed gezien, inmiddels heb ik de banden zwarter gemaakt en donkerder.
@
Ventieldopje Locatie is het halve werk, echter zoals ik aangaf de opdracht luid fotografeer de auto in een herkenbare omgeving. Helaas hebben we hier in Breda wijnig mooie moderne urban locaties, en die er al zijn kan je met de auto nauwelijks komen. Maar ik ga zondag nog eens rondje door de stad doen om locaties te zoeken op me gemak.
- Hebben vaak een blauw tintje in óf de achtergrond óf een gebouw, nooit een algehele kleurwaas zoals je met split-toning zal krijgen. Soms kan blauw weghalen op sommige plekken ook erg mooi werken, zoals op de eerste foto.
Hoe zou je op deze manier blauw kunnen weghalen? Met een masker in Lightroom blauwe kleur toevoegen en dan in delen weer uitwissen, maar dan krijg je wel de blauw tint overal en nieuw enkel in de shadows.
@
S_Chief Bedankt voor delen! Dit is zeker bruikbaar door eens door zijn voor/afters heen te bladeren.
Gezien het herkenbare locaties zijn kan je natuurlijk niet te veel dingen weghalen of toevoegen. Je ziet bij hem ook duidelijk dat ze zijkant van de auto later ingetekend word zonder reflecties. Waar ik nog mee aan de slag wil is het stacken van fotos met Pola filter in diverse standen.
Het is in elk geval een leuk leer proces voor de komende tijd hoe ik met de middelen en mogelijkheden die ik heb zo dicht mogelijk bij de pers fotootjes kan komen zodat ze in de instagram feed mooi door elkaar mixen.
Als iemand nog meer van dit soort instagram of andere pagina's kent die dit laten zien zou welkom zijn!
[
Voor 3% gewijzigd door
mdoos op 26-04-2019 22:46
]