Zo even flink moeten graven naar dit topic maar gevonden.
Ik moet binnenkort wat foto's uit de krochten van mijn fotocollectie opduikelen en dacht dat het dan gelijk een goed excuus om de belangrijkste familie foto's in de interne opslag van mijn PC te zetten ipv op externe HDD's.
Deel van die collectie (2008 t/m) 1028 staat in Lightroom en sinds ik op Capture One be overgegaan in 2018 heb ik er niets meer mee gedaan geloof ik.
Maargoed via werk een Adobe abbo afgesloten zodat ik eea uit Lr kan trekken, Lr geInstalleerd en mijn 5 jaar oude catalog moest omgezet worden, allemaal neit heel spannend.
Nu het vervelende; een flink aantal foto's lijkt Lr niet goed geïmporteerd te hebben/wil ze niet importeren (voor zover het importeren is aangezien ze al in de catalog stonden).
Eerst ontbrak in Bibliotheek bij mappen compleet 2014, na synchronisatie van de map staat de '2014' map er nu wel bij maar ontbreken er 17 mappen en ruim 2100 foto's.
In de Windows verkenner staan ze wel gewoon, het zijn 'simpele' CR2 Canon RAWs met XMP's en PS kan ze zonder problemen met camera Raw openen dus de RAWs zelf is niets mis mee.
Als ik ze opnieuw wil importeren vind de importeer module (die is mooi geworden zeg!) ze wel maar ik kan ze niet selecteren.
Als ik de map wil synchroniseren geeft het prompt venster ook aan dat er 2100 foto's zijn om te synchroniseren en als ik dan op synchroniseren klik krijg ik de melding dat er niets te synchroniseren valt
Filters staan gewoon uit dus dat is geen issue
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Opzich geen ramp want ik heb de RAWs en XMP's maar een aantal collecties zit erg veel werk in....