Als ik het zo zie hebben ze weinig aan de UI gedaan dus dat snap ik dan niet helemaal maar ik ben het wel met je eens dat er nog steeds wel features "missen" die handig zijn voor pro's. Iets simpels als het importeren van meerdere kaartjes tegelijk of het customizen van je import locatie met placeholders zoals je kan Photo Mechanic.
De database had van mij ook wel in een open formaat mogen zijn zoals (No)SQL zodat je de database ook via een centraal punt kan benaderen (database server).
Wat _nog_ fijner zou zijn is dat je in PSD's/TIFF de lagen kan zien en daarvan de smart objects nog weer aan kan passen. Ik doe namelijk het meeste eerst in Lightroom zoals het color graden en wegwerken van CA, daarna pak ik voor het retouchen altijd PS en laad ik de RAW in via LR -> PS dmv. een smart object waarna ik hem weer opsla en hij automatisch als TIFF weer geimporteerd wordt. Het mooie van zo'n smart object is dat hij alle LR instellingen onthoud en je die in PS weer aan kan passen dmv. Camera Raw alleen vind ik die veel minder precies werken (de curves bijv.). Het zou fijn zijn als je eenmaal terug in Lightroom dat smart object (of meerdere) alsnog kan selecteren en bewerken maar dan met de Lightroom controls. Technisch gezien zou dit een eitje moeten zijn om te implementeren omdat het eigenlijk precies het zelfde is als wat PS doet maar dan met een andere interface.
--
Scott Kelby heeft een aantal webinars met Q&A's op zijn website aangekondigd met de volgende tijden:
> 1:00 pm EDT (19:00 UTC+2)
> 3:00 pm EDT (21:00 UTC+2)
> 5:00 pm EDT (23:00 UTC+2)
> 7:00 pm EDT (01:00 UTC+2)
Het lijkt er dus op dat als het écht zo'n groot nieuws is dat hij doet vermoeden dat we nog even moeten wachten. Maar ja, het is Scott Kelby dus neem het met een korreltje zout
[
Voor 13% gewijzigd door
Ventieldopje op 21-04-2015 16:08
]