Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 97.973 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31

Vis

Ik denk dat ik deze week ook maar ff snel een 35mm 1.8G ga kopen via internet, voordat alles weg is ook bij de webshops...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Groot gelijk!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-05 08:36
Peter_Aragorn schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:09:
In Hengelo lagen ze er zaterdag nog wel.
Heb ze net gebeld en ze hadden alleen de 1.4g nog, tenminste dat is wat ze meldden. ben nooit zo onder de indruk van de media markt service. Hengelo is uur rijden voor mij, misschien gok ik het er wel op. Weet je toevallig ook de prijs nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nee, maar volgens mij gewoon normale prijs. Is met de 35mm f1.8 wel zo in ieder geval.

Maargoed: als ze zeggen dat ze hem niet meer hebben, zal dat inmiddels wel zo zijn. Het was er zaterdagmiddag erg druk, dus zou goed kunnen dat hij verkocht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
Ok hmm dank je,

Ga ik weer verder op mijn zoektocht, als iemand een andere tip heeft hou ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Marktplaats gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
Ja heb ik ook al geprobeerd, maar de lens is nogal nieuw dus word erg weinig aangeboden. Wel op ebay maar dan in duitsland en 50 euro duurder dan normaal.

Haal hem liever nieuw in nederland, anders ben ik bang dat ik gewoon nogal een poosje geduld moet hebben las dat nikon pas eind maart weer op volle capaciteit zit, en dan vraag ik me nog af hoe het met quality control zit na zo'n enorme schade post voor nikon.

Er is voor het geld ook niet echt een alternatief de lens is perfect voor portrait op een dx (d5100). Heb me gewoon te laat gerealiseerd wat voor impact de overstromingen in thailand hebben op de voorraad van nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Same here. Je kan de 35mm proberen, ook een erg leuke lens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
Ik heb dat met mijn kit lens uitgeprobeerd maar de 35 mm (Dx 50mm) vind ik echt te kort, de 50mm (DX 75mm) is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Voor full-body shots: 35mm op DX
Head-shots: 50mm op DX

En dan zou je nog de 85mm kunnen gebruiken voor head-shots voor op langere afstand.

Primes heb ik ook het liefst, ben dan ook aan't spraren voor de 85mm (maar welke 't wordt is nog onduidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
Ik gebruik op dit moment mijn nikon 55-200 en kan daar prima mee uit de voeten ik heb meer dan genoeg ruimte om wat verder achteruit te lopen voor de ful-body, daarentegen als ik 35 mm gebruik vind ik mij echt te dicht op de persoon staan als ik een headshot wil maken. De andere lenzen die je hier voor kunt gebruiken zijn direct een stuk duurder tenminste als je de scherpte van de 50mm prime wilt benaderen.

Ik heb nu even in een aantal winkels gekeken maar de voorraad nikon lenzen is in alle winkels erg klein, de af-s 50mm 1.8g was in de winkels al lang uit verkocht is ook de populairste prime.

Als iemand nog ergens een voorraadje weet in een winkel hou ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Met 35mm wil je ook geen head shot maken, tenzij je van vertekening houdt.

35mm kan misschien ook voor documentary shots, zoals persoon en de achtergrond omgeving in 1.
Alleen is 35mm denk ik daarvoor te lang, en is een 24mm denk ik de beste keuze.

Achja, ik heb gisteren de 35mm 1.8G besteld, en komt vandaag binnen :p

Heb hem gekocht voor binnenhuis, en in kleine ruimtes, en ook voor op straat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 22:17

RoyBijster

Rocket Scientist

Het is allemaal nogal afhankelijk van je persoonlijke voorkeur.
Lees op diverse fora dat mensen de 50mm op DX te lang vinden. Anderen vinden hem precies goed.
De 50mm staat voorlopig ook mijn verlanglijstje ter aanvulling van de 35 en 85.
Hoop dat Nikon over een tijdje komt met een fatsoenlijke en betaalbare 24mm AF-S. Of iemand moet een mooie 20/24 mm weten met chip :-) voor een mooi prijsje. De meeste die ik weet te vinden zijn voor mijn portemonnee veel te duur.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Roy?

waarom wil je nog de 50mm hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Binnenshuis is de 35mm soms net te wijd voor portretten en de 85mm net te lang. Nu kan ik dat voorlopig gedeeltelijk oplossen door te croppen, maar ik wil dat gat op termijn opvullen met de 50mm 1.8 AF-s.

Plus dat het leuk is voor op de F80 :P

[ Voor 13% gewijzigd door RoyBijster op 24-01-2012 12:19 ]

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 07:10
Ondanks ik pas de 30mm Sigma heb met wat focus probleempjes op mijn D5100, zit ik eraan te denken om deze om te ruilen voor een SIGMA 17-50. Deze heeft ook OS, wat beter voor video's uit moet komen. Ik lees wel goede reviews over deze lens, dus zou een waardige vervanger moeten zijn. Of raden jullie mij iets anders aan? Mijn voornaamste eis is 35mm en minimaal 2.8, buiten de gewone Nikkon 35mm 1.8

[ Voor 4% gewijzigd door Don3k op 24-01-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:09

Pat-Juh

Patrick

30mm f1.4 in liveview kan idd problemen opleveren, schijnt via Sigma (onder garantie) een nieuwe firmware te kunnen krijgen die dit oplost... ff contacten zou ik zeggen..

Heb zelf nergens last van op me D300s, een heerlijke lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik heb de 30mm sigma ook, maar ben er niet zo over te spreken. De plaatjes die eruit komen zijn mooi hoor, dat niet. Alleen de bouwkwaliteit vind ik echt minder. Behalve de typische sigma-verf die loslaat zit er bij mij nu ook al een tijdje iets los in de lens zelf. Achter het voorste lens-element is er een metalen ring losgeraakt. En hoewel ik het niet direct in de foto's terug zie, geeft zo'n rammelende lens gewoon geen prettig gevoel. :o (En ik heb ook geen garantiebewijs meer. dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
in de 17-50 categorie worden de nikon en tamron meestal boven de sigma verkozen.
Wel een compleet ander type. Dus zou idd even contact hebben met de winkel en er voor zorgen dat hij weer met de goede software terug komt.

@kaesve sta je niet gewoon bij de winkel in het systeem en kunnen zij dus ook niet de bon voor je boven water halen? als de lens dan nog niet buiten de garantie valt zou ik hem lekker opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:13
rjvisje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:04:
in de 17-50 categorie worden de nikon en tamron meestal boven de sigma verkozen.
Wel een compleet ander type. Dus zou idd even contact hebben met de winkel en er voor zorgen dat hij weer met de goede software terug komt.

@kaesve sta je niet gewoon bij de winkel in het systeem en kunnen zij dus ook niet de bon voor je boven water halen? als de lens dan nog niet buiten de garantie valt zou ik hem lekker opsturen.
Dat was toen Sigma nog aan de vorige iteratie zat. De Sigma met OS is optisch naar het schijnt zelfs beter dan de originele nikon. Maar met een prijskaartje van €600 wel heel wat duurder dan de Tamron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Teun_2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:52:
Dat was toen Sigma nog aan de vorige iteratie zat. De Sigma met OS is optisch naar het schijnt zelfs beter dan de originele nikon. Maar met een prijskaartje van €600 wel heel wat duurder dan de Tamron.
De 18-50 van Sigma was inderdaad niet zo geweldig, de nieuwe 17-50 is zoals je zegt zeker het overwegen waard. Het is een kwestie van budget - wil je goedkoop, neem de Tamron 17-50 non-VC, heb je een iets ruimer budget, neem je de Sigma 17-50. Ik weet niet hoe de Nikon zich optisch verhoudt t.o.v. de Sigma, maar ik betwijfel of hij zoveel beter is dat hij twee keer zoveel geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Niet zo geweldig is relatief. De tamron was iets beter, maar zeker niet heel veel. Optisch moest de vorige versie van Sigma echt niet veel onderdoen. Optisch zou de nikkor 17-55 iets minder presteren dan de sigma OS, maar is wel veel steviger gebouwd en de AF is sneller en behoudt zijn waarde beter.

[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 25-01-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

paQ

de 17-50 (non VC) van Tamron is retescherp, maar de Sigma doet echt nauwelijks tot bijna niets onder.
de sigma is beter gebouwd en heeft OS... maar idd bijna 2 x zo duur.
Desondanks... als geld niet de issue is, zou ik (toch) voor de Sigma gaan.
Wil je voor heel weinig een superscherpe lens > Tamron

edit: eigenlijk precies wat henkie zegt dus 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 25-01-2012 13:43 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:42:
de 17-50 (non VC) van Tamron is retescherp, maar de Sigma doet echt nauwelijks tot bijna niets onder.
Ok, heb zelf geen ervaring met deze lenzen, ging af op reviews. Ik had in ieder geval begrepen dat de Sigma 17-50 behoorlijk scherper is dan de oude Sigma 18-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja hij is erg scherp, maar de tamron is net ietsje scherper (met name naar de hoeken presteert ie een stuk beter)
Neemt niet weg dat die sigma een super strakke lens is
(en heel snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 20:28
Heb zelf de Sigma 17-50 OS, en ik kan bevestigen dat hij haarscherp en super snel is.

Ik heb de Nikon 17-55 er naast gehad, deze voelt wat steviger aan, maar dat is ook het enige voordeel.
Wbt scherpte is de Sigma beter, en wbt AF merk ik geen verschil.

Nadelen van de Sigma zijn de Focus ring die meedraait, en zonnekap die niet al te vast zit.

Maar de OS maakt veel goed.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ander nadeel van de Sigma is dat de zoomring andersom draait als bij alle Nikon zoomobjectieven. Niet voor iedereen even hinderlijk, maar wel iets om rekening mee te houden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Nu moet ik zeggen dat ik foto's gezien heb, gemaakt met de Tamron non-VC en met de Nikon 17-55. Als ik dan naar de hele foto kijk, dan zijn foto's met de Nikon toch echt beter.

Overigens heb je het dan wel over marginaal beter, maar hetzlefde geld als je een Tamron 70-200 f2.8 gaat vergelijken met de Sigma en Nikon equivalenten. Wij zien het verschil wellicht heel duidelijk, maar mijn ouders zien echt het verschil niet tussen een foto gemaakt met een Sigma 70-200 f2.8 of mijn Nikon 70-200 f2.8 VR. Toch zit er ongeveer 1000 euro verschil tussen de nieuwprijzen.

Aan de andere kant zullen mijn ouders in veel gevallen het verschil niet eens zien tussen een foto gemaakt met een Sigma 70-300 APO van 10 jaar oud en een Nikon 70-200. (Oke, als ik dan niet een foto ga maken op 200 mm en vervolgens het diafragma wijd open gooi. Het verschil tussen diafragma f2.8 en f5.6 moeten ze toch wel zien.

Maar de gemiddelde niet fotograaf ziet dit soort verschillen heel erg vaak gewoon totaal niet. Zo heb ik pas nog weer een fotoalbum gezien van een bruiloft. Schitterend album, met supergrote foto's. Alleen vond ik de foto's technisch gezien echt maar zo-zo. Nabewerking? Totaal niet gedaan, maar alle niet fotografen in de familie gaan er van uit dat er heel veel nabewerking is gedaan. Waarom? Nou, bijvoorbeeld omdat er een leuke foto tussen zit, waar iemand duidelijk gekozen heeft voor een dunne DOF. Dat soort foto's kunnen zij niet maken met hun compact, dus moet iemand wel aan het fotoshoppen zijn geweest. 8)7

Kortom als je foto's voor een ander gaat maken, koop dan vooral gewoon de Tamron 17-50 non-VC. Als je foto's voor jezelf maakt, haal dan de lens die het beste past bij jouw gebruik en budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

paQ in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2012" hier wat vergelijkende crops tussen de sigma en de tamron.
De tamron is iig iets scherper dan de sigma (ondanks, of wellicht juist vanwege de OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
paQ schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:42:
de sigma is beter gebouwd en heeft OS... maar idd bijna 2 x zo duur.
Desondanks... als geld niet de issue is, zou ik (toch) voor de Sigma gaan.
Wil je voor heel weinig een superscherpe lens > Tamron

edit: eigenlijk precies wat henkie zegt dus 8)7
Zowat alle reviews die ik heb gelezen zeggen dat de Sigma beter is dan alle andere lenzen in die categorie en dat enkel de hoekscherpte van de nikkor ietsje beter is, maar gelijk met de canonversie en beter dan de tamronlenzen. Bizar dat jou test iets anders zegt. Blijkbaar is het klassieke probleem van samplevariatie bij sigma nog steeds niet opgelost. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 25-01-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Er is ook een verschil in scherpte in de hoeken en in het midden van de lens. Als ik de resultaten van lenstip.com bekijk, is de Tamron toch wat minder goed dan de Sigma. Maar als de Tamron non-VC het zo goed doet als jouw foto's laten zien, zou ik ook dik te vreden zijn met de Tamron. Tenzij je natuurlijk graag stabilisatie wilt, dan kun je beter de Sigma nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door henkie196 op 25-01-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwarren jullie de Sigma 18-50 en 17-50 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

en toch herinner ik me reviews dat de hoekscherpte van de tamron beter voor elkaar is dan bij de sigma

edit:
gevonden:
op 2.8 17mm scoort de tamron stuk beter in de hoeken
vanaf 4 de sigma

tamron: http://www.photozone.de/R...st-report--review?start=1
Sigma: http://www.photozone.de/canon-eos/531-sigma1750f28os?start=2

De meetwaarden in de center spreken hier echt (dik) voor de sigma, maar de verschillen zijn duidelijk in de (mijn) voorbeelden

[ Voor 78% gewijzigd door paQ op 25-01-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Laatst online: 19:13
Ik heb zojuist mijn Nikon D3100 + AF-S DX 18-55mm uitgepakt. Nu zit er een stipje (krasje?) op de lens aan de binnenkant waar je hem aan de camera bevestigt. Je ziet hem alleen onder een bepaalde hoek.

Is dit normaal of moet ik morgen terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

maxkranendijk schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:05:
Ik heb zojuist mijn Nikon D3100 + AF-S DX 18-55mm uitgepakt. Nu zit er een stipje (krasje?) op de lens aan de binnenkant waar je hem aan de camera bevestigt. Je ziet hem alleen onder een bepaalde hoek.

haha grappig opzich, heb gister iets soortgelijks ontdekt op mijn net binnengekomen 35mm..
ik zag ook een klein stipje oo de achterkant van de lens, heb met een microfiber doekje zachtjes gepoetst en weg was het..
weet je zeker dat t een krasje is? ik zou gewoon even voorzichtig met een schoon microfiber doekje aaien en kijken of het weggaat.. bang hoef je niet te zijn ervoor, komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
Vis schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:05:
[...]

haha grappig opzich, heb gister iets soortgelijks ontdekt op mijn net binnengekomen 35mm..
ik zag ook een klein stipje oo de achterkant van de lens, heb met een microfiber doekje zachtjes gepoetst en weg was het..
weet je zeker dat t een krasje is? ik zou gewoon even voorzichtig met een schoon microfiber doekje aaien en kijken of het weggaat.. bang hoef je niet te zijn ervoor, komt goed!
Bij mij lijkt het in het glas zelf te zitten. Poets ik niet zo maar weg. Even langs de winkel zo, om te kijken wat die ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

maxkranendijk schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:33:
[...]

Bij mij lijkt het in het glas zelf te zitten. Poets ik niet zo maar weg. Even langs de winkel zo, om te kijken wat die ervan zeggen.
Oke.. dan zou ik ook maar even langsgaan, en gewoon een nieuwe vragen, garantie.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 20:28
maxkranendijk schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:05:

Weet je zeker dat het geen reflectie is?
Als het in het glas zit, dan zou je het onder alle hoeken moeten kunnen zien.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
En anders teruggaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
Dadelijk eerst maar eens foto's maken en kijken of ik iets zie. Daarna nog maar zo'n doekje halen en kijken of ik het weg kan poetsen, maar naar mijn mening zit het echt 'in de lens' net onder de beging laag.

Waar haal ik btw zo'n (microfiber) doekje voor een normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 15-06 07:10
maxkranendijk schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:10:
[...]

Bij de Action zijn ze 50 cent geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valleyman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:35
Dadelijk eerst maar eens foto's maken en kijken of ik iets zie.
Lees voor de grap dit artikel eens door: http://www.lensrentals.co...e-apocalypse-of-lens-dust
(Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet voor garantie terug moet gaan naar de winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
[...]

Dadelijk eerst maar eens foto's maken en kijken of ik iets zie. Daarna nog maar zo'n doekje halen en kijken of ik het weg kan poetsen, maar naar mijn mening zit het echt 'in de lens' net onder de beging laag.

Action inderdaad. 2 stuks voor €0,50 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
Kreeg een bericht van foka.nl dat de Nikon AF-S Nikkor 50mm f1.8G weer op voorraad was bij ze, dus heb hem besteld en kreeg een trackings nummer dus goede hoop dat het goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 12-06 13:32
Da's echt de laatste winkel waar ik wat zou bestellen. MAar, wel goed nieuws dat de distributie weer op gang gaat komen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
Wijnands schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:43:
Da's echt de laatste winkel waar ik wat zou bestellen. MAar, wel goed nieuws dat de distributie weer op gang gaat komen.
Ok hoe zo ? zijn er veel klachten over die winkel ?. hmm begin me dus dan wel zorgen te maken heb hem onder rembours besteld dus als het echt erg is kan ik er nog wel onder uit.

Heb verder van geen andere web winkel wat gekregen en ik had een nemail melding ingesteld op ongeveer 13 winkels, dus weet niet of de distributie weer op gang komt of dat er nog ergens een rest partij is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 19-06 20:32
Ze leveren wel, maar hun service schijnt niet zo geweldig te zijn. Geen persoonlijke ervaring mee overigens. Je hoeft je dus niet ergens zorgen over te maken. :)

En ik heb sinds vandaag de Nikon 35mm f/1.8 erbij. Voor de actieprijs van de MediaMarkt (150 inclusief verzending) kon ik hem niet laten liggen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 07:04
Jaap-Jan schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:55:
En ik heb sinds vandaag de Nikon 35mm f/1.8 erbij. Voor de actieprijs van de MediaMarkt (150 inclusief verzending) kon ik hem niet laten liggen. :)
Voor een tientje meer had ik hem bij Cameratools.nl van de week gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Wieger Wijnia schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:59:
[...]

Ok hoe zo ? zijn er veel klachten over die winkel ?. hmm begin me dus dan wel zorgen te maken heb hem onder rembours besteld dus als het echt erg is kan ik er nog wel onder uit.
Er werken nou niet echt de meest vriendelijke/behulpzame mensen op de fotoafdeling nee :{
5 keer geweest, geholpen te woord gestaan door 4 verschillende mensen, en alle ervaringen waren even slecht tot matig.

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 28-01-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
Ik heb inmiddels de lens binnen, zat nog keurig in het doosje met een blauw bandje erom. Heb er wat test shots mee gedaan en ben dik tevreden, de lens is erg scherp.

Ondertussen is de lens blijkbaar weer overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:24

bobcom

Dedicated dabbler

Ik weet niet of mijn vraag in dit topic thuis hoort of in de alternatieve lenzen, maar ik gooi hem hier maar neer:

Ik ben op zoek naar een truc om met MF lenzen op mijn D7000 focus trapping te doen. Met AF werkt het, en ik lees ook het een en ander over de Dandelion chip die het mogelijk zou maken op MF lenzen. Maar voordat ik ga zitten freezen en plakken - misschien op niks af, en met twee linkerhanden - een andere optie:
zou het ook lukken met een AF converter waarop een MF lens?

Ik heb zelf geen converter ter beschikking en kan er hier op het platteland ook zo gauw niet eentje lenen, maar ik ben wel benieuwd of het kan werken. Dan zou zo'n converter een leuke aanvulling op mijn paar oude MF-primepjes zijn.

De truc zou zijn:
Custom Settings Menu van D7000
1: AF-C of AF-S priority selection op FOCUS
2: Controls: Assign AE-L/AF-L button: AF-ON
AF-converter met MF-lens monteren (kan volgens mij ook een AF-lens in MF-positie zijn)
Scherpstellen met behulp van groene balletje (ontspanknop half ingedrukt)
Ontspanknop helemaal ingedrukt houden en camera bewegen tot gekozen scherpstelpunt wordt gepasseerd
KLIK of niet?
(Als je deze procedure volgt met een AF-lens in AF-positie dan ontspant de sluiter op het moment dat een object door het focuspunt /-gebied beweegt)

Benieuwd naar resultaten - en alvast dank!

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 22:25
Volgens mij werkt het met iedere Focus confirm-chip, maar ik betwijfel de nauwkeurigheid. Ik werk zelf veel met MF en AF-confirm, maar als de DoF dun is, is de tolerantie waarbinnen de camera denkt dat er een "lock" is te groot. Kortom: afgestopt naar f/4+ werkt dit handig, maar met grote diafragma's vertrouw ik meer op mijn ogen i.c.m. een superprecision matglas of anders Live-view wat veruit het nauwkeurigste is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Wieger Wijnia schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:36:
Ik heb inmiddels de lens binnen, zat nog keurig in het doosje met een blauw bandje erom. Heb er wat test shots mee gedaan en ben dik tevreden, de lens is erg scherp.

Ondertussen is de lens blijkbaar weer overal uitverkocht.
die blauwe bandjes binden ze er zelf omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:24

bobcom

Dedicated dabbler

@UC - voor Nikon is Dandelion de AF-confirm chip, maar ik wil weten of de chip van een AF-converter in zijn uppie ook functioneert. AF confirm voor MF lenzen heb ik al (zit er standaard in bij Nikon), het gaat mij om het volgende stapje - focus trapping. Natuurlijk stel je eerst "a vu" scherp, en is je AF confirm alleen ter bevestiging -. maar mijn ogen zijn niet van de beste, en ik vertrouw de reactiesnelheid van mijn camera toch eerder dan die van mijzelf. Het gaat mij vooral om de situaties waar focus trapping wel zinvol is - dus niet zozeer dunne dof maar moeilijk te vangen onderwerpen - vogeltjes, insecten etc - of gewoon meer gemak en betrouwbaarheid bij het schieten met redelijk zware MF (tele)lens. Kan trouwens ook met een 5d-2: kwestie van Magic Lantern installeren.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Iemand enig idee wat ik voor een Nikon 50mm AF f1.4 kan krijgen? Natuurlijk in mint staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:39:
Iemand enig idee wat ik voor een Nikon 50mm AF f1.4 kan krijgen? Natuurlijk in mint staat...
Gewone AF? Zonder D of S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Gewone volgens mij. Staat alleen 'Nikkor AF 50mm 1:1.4' op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21

Fiber

Beaches are for storming.

MK1 denk ik, dat was de eerste, wat die nog waard is weet ik ook niet.
http://www.mir.com.my/rb/...ces/50mmnikkor/index7.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/50mmnikkor/AF50mmf14B.JPG

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Die ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieger Wijnia
paQ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:49:
[...]

die blauwe bandjes binden ze er zelf omheen
Ah ok het zag er allemaal ongeopend uit, maar persoonlijk snap ik niet waarom ze de lens niet gewoon in sealen bij nikon, dan weet je tenminste zeker dat je een ongebruikt exemplaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nieuw doet 'ie zo'n 289. De mk1 heeft geen D chip maar is wel lekker stevig gebouwd... Ik zou 'm niet voor minder dan 175 weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 21:53
Ik sta op het punt om een Tamron 70-300 aan te gaan schaffen. Nu zit ik in de pricewatch te kijken, en het lijkt alsof ik die lens daar twee keer in zie terugkomen:

http://tweakers.net/price...sp-di-vc-usd-(nikon).html
http://tweakers.net/price...-56-di-vc-usd-(nikon.html

Qua prijs liggen ze dicht bij elkaar, verschil is dat de eerste manual focus heeft. Volgens de pricewatch dan. Ik heb het vermoeden dat het hier om een foutje gaat, zeker ook omdat die tweede link maar via één winkel verkrijgbaar is. Kan iemand dit bevestigen?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik denk een vormfoutje.
ze hebben beide een AF motor (USD, ultra silent drive)

fijne lens wel hoor trouwens.
Die VC is meesterlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als Nikon geen 70-200 f4 maakt dan doet tokina het wel. http://nikonrumors.com/20...-lens-at-the-cp-show.aspx

Nog AT-X pro ook dus bouwkwaliteit die zich rustig met de beste nikon's kan meten. Als 'ie ook nog voor een redelijke prijs in de winkels komt te liggen dan heeft Tokina een winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
Het belooft een leuk jaar te worden voor de Nikon-gearheads onder ons: D4, D800, D400 en nu beginnen de third-party merken ook al met leuke spulletjes te komen. d:)b

Als Nikon nu nog zo vriendelijk zou willen zijn om de geruchten over een 100-400 f/4-5.6 te bevestigen dan roep ik 2012 officieel uit tot beste Nikon-jaar ooit.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hm, wat mij betreft gaat die titel toch naar 2005. De d70s en de d50 die waren toch heel bepalend in het bereikbaar maken van DSLR fotografie voor een hoop mensen

Anyway, Tokina komt met mooie dingen de laatste tijd, ik hoop dat het hier in Europa ook een beetje gaat verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik denk zelf dat 2010 een echt topjaar was voor Nikon, met de introductie van twee erg goede en als warme broodjes verkopende consumenten body's, namelijk de D3100 en de D7000 plus de introductie van een zeer goede, voor mij voorlopig onbetaalbare, serie (semi-)pro lenzen: Ik noem onder andere de 24/1.4, 35/1.4, 85/1.4, 16-35/4 VR, 24-120/4 VR, 28-300 VR... :)

Als 2012 net zo goed gaat worden met bijvoorbeeld een D400, een D800 een paar leuke f/1.8 primes en een 70/200/4 VR oid dan teken ik er voor. :) En liefst een jaar zonder tsunami's en overstromingen...

Edit:
Een 24-70/2.8 en 17-55/2.8 opvolger met VR zou het feest waarschijnlijk compleet maken...

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 04-02-2012 21:36 . Reden: Edit: ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Van 't weekend een nadeel van mijn 150-500 ontdekt. Als je spullen in de auto liggen en je draait de zonnekap erop krijg je 'm na een uurtje lopen in -9 echt totaal niet meer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Ik heb eindelijk nog een dealer ontdekt in hartje brussel waar ze nog één 50mm afs 1.8 g hadden liggen... eeeindelijk. Ik wil NU naar huis om te testen :(

ietsje duurder dan verwacht, maar schijnt goede service te hebben volgens iemand dat er regelmatig gaat. Ochja :) straks mn kinderen onder handen nemen met de lens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hadden we deze nog niet?

http://www.tamron.eu/en/n...bilization-sp-24-70m.html
Afbeeldingslocatie: http://www.tamron.eu/typo3temp/pics/7ea627bb13.jpg

2. Uses special high-grade glass in the three LD elements, three glass molded aspherical lenses, one hybrid aspherical lens and two XR (Extra Refractive Index) glasses, delivering top-of-the-class quality images suited to this high-grade lens. Using a rounded diaphragm, the lens achieves gorgeous blur effects. This rounded diaphragm retains a nearly circular shape even when taken two stops down from its fully open state.

3. Features Tamron proprietary USD ( Ultrasonic Silent Drive) to power a speedy AF drive together with a continuous manual mechanism.

5. The lens adopts the new technology including the latest optical design, VC ( Vibration Compensation) image stabilization and USD ( Ultrasonic Silent Drive), all in a lighter and more compact package.

6. Moisture-resistant construction helps prevent water from penetrating the lens.

Specifications

Model: A007
Focal length: 24-70mm
Maximum aperture: F/2.8
Angle of view (diagonal): 84°04’ -34°21’ (for full frame 35mm format cameras)
60°20’ -22°33’ (for APS-C format cameras)
Lens construction: 17 elements in 12 groups
Minimum focus distance: 0.38m (15.0 in)
Maximum magnification ratio: 1:5 (at f=70mm: MFD 0.38m)
Filter size: φ82mm
Length: 108.5mm*
Entire Length: 116.9mm*
Diameter: φ88.2mm
Weight: 825g*
No. of diaphragm blades: 9 (rounded diaphragm)
Minimum aperture: F/22
Standard accessories: Flower-shaped lens hood
Compatible mounts: Canon, Nikon, Sony

Ziet er leuk uit op papier maar 82mm filters... 8)7

Prijs en levertijden zijn nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hadden een 28-70 of 28-75 f2.8 van de tokies toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

nieuws: Tamron kondigt 24-70mm f/2,8-lens met beeldstabilisatie aan

;)

Een gestabiliseerde lichtsterke standaardzoom voor FX hadden we nog niet inderdaad. Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Anoniem: 176826 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:28:
We hadden een 28-70 of 28-75 f2.8 van de tokies toch?
Ja, en de heel aparte 28-75 f2.6-2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, ja, die exoot hebben we ook nog gehad. Echter ik dacht aan dit exemplaar:
pricewatch: Tokina AT-X 287 PRO SV 28-70mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

even los van de prijs (even het issue niet)
Nikkor 10-24 F3.5 >
of Tokina 11-16 2.8?

doel is vooral wide shots in relatief donkere omgeving (neem je de 2.8 toch?), maar wil nog enigszins scherpte diepte hebben vanaf 3 meter afstand ongeveer (heeft die 2.8 nog wel zin dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Hier vind je een dof-calculator. Scherptediepte vanaf 3 meter lukt wel met f2.8

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

thanks... of toch de 8-16??? (hmmsm 4.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op 10 of 11 mm met je onderwerp op meer dan 3 meter is je scherptediepte sowieso oneindig dus dat boeit niet. Als elke halve stop lichtsterkte telt voor je belichting dan moet je zeker voor de Tokina gaan. Die is ook een stuk beter gebouwd. (Lees: Als de spreekwoordelijke tank...) Het grootste voordeel van de Nikkor is dat hij wat praktischer is aan het lange eind en dus ook als W.A. gebruikt kan worden eventueel.
paQ schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:41:
thanks... of toch de 8-16??? (hmmsm 4.5)
Is ook zeer goed en fraai, als je van een echte UWA houdt. Nogmaals, met die brandpuntsafstanden met je onderwerp zo ver weg is je scherptediepte altijd oneindig, dus daar moet je niet op letten. Een groot diafragma is dan alleen belangrijk voor je belichting, maar dat kun je wellicht ook met flitsers o.i.d. oplossen.

[ Voor 36% gewijzigd door Fiber op 10-02-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

punt is dat 11 wel een stuk wijder is dan 17 (wat nu mijn wijdst is @ 2.8)
12-24 (Nikkor) is al een stuk minder impressive
een 10-24 natuurlijk weer beter (en die 10-20 sigma bevalt me niet)

de 8-16 is dan ook wel een uniek ding eigenlijk, maar goed, lichtsterkte is ook wel different ball game. Maar holy crap... 8 mm! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Met die 8mm moet je serieus opletten dat je eigen voeten niet op de foto komen... :)

Ik heb zelf een 12-24/4 Tokina. Die is ook leuk en (tweedehands) een stuk betaalbaarder.

[ Voor 35% gewijzigd door Fiber op 10-02-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

toch een 8-16 gescoord vandaag.
echt waanzinnig ding :D

nog even getwijfeld over de 10-24 van Nikon. Hele mooi centerscherpte, maar naar de randen toe wordt het dramatisch slecht, daar waar de sigma nog verbazingwekkend veel detail geeft.
en 2 mm meer, wat op die hoek heeeeeel veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Iemand nog suggesties voor een nieuwe lens ? Ik wilde de Sigma 70-200 HSMII kopen maar steeds minder winkels hebben hem nog op voorraad... Het liefst iets rond f2.8 200mm en een prijs tussen de 600 a 700 euro. Had al gekeken naar het tamron alternatief maar die is toch iets slomer als de sigma. Waarschijnlijk nog steeds een grote stap vooruit qua scherpte en bereik vergeleken met mijn 18-55 VR :P
Tot nu toe zat ik dan zelf te denken aan een tamron 70-200 of een Sigma 105 f2.8 + een 70-300 voor het extra bereik.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Cornelisjuh schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:33:
Iemand nog suggesties voor een nieuwe lens ? Ik wilde de Sigma 70-200 HSMII kopen maar steeds minder winkels hebben hem nog op voorraad... Het liefst iets rond f2.8 200mm en een prijs tussen de 600 a 700 euro. Had al gekeken naar het tamron alternatief maar die is toch iets slomer als de sigma. Waarschijnlijk nog steeds een grote stap vooruit qua scherpte en bereik vergeleken met mijn 18-55 VR :P
Tot nu toe zat ik dan zelf te denken aan een tamron 70-200 of een Sigma 105 f2.8 + een 70-300 voor het extra bereik.
Die laatste snap ik niet helemaal als je eerste eis f2.8 rond de 200mm moet zijn ;-) Wat is nu je belangrijkste wens? De f2.8 op langere brandpuntsafstand of het extra bereik?

In het eerste geval kan je ook eens kijken naar de Nikon 180mm f2.8 AF-D.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

paQ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:05:
toch een 8-16 gescoord vandaag...
Mooi speelgoed! :9~ Als je verslaafd raakt en nòg wijder wil dan moet je eens een Samyang fish proberen... ;)
[...] Het liefst iets rond f2.8 200mm en een prijs tussen de 600 a 700 euro...
Wat ga je er mee doen?

[ Voor 30% gewijzigd door Fiber op 12-02-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

50-135 2.8 Tokina? (hij ligt er nog bij digimaxx ;) )
die heb ik ingeruild op de 70-200 2.8 OS HSM (stabilisatie was voor mij belangrijker, maar verder is die tokina echt waanzinnig!)
Fiber schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:46:
[...]

Mooi speelgoed! :9~ Als je verslaafd raakt en nòg wijder wil dan moet je eens een Samyang fish proberen... ;)
ja heel nice.
Neh, fisheye is niet mijn ding.
maar ik ben best te spreken over deze 8-16 :)
OK, het is geen 2.8 (damnit) maar desalniettemin. (wel afhankelijker van lichtomstandigheden dus)

vanmorgen
op ca 25 cm afstand van haar gezicht @8mm
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11012975/kyra/kyra_en_poes.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 12-02-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Fiber schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:46:
[...]

[...]

Wat ga je er mee doen?
Vooral de dingen fotograferen waar ik nu te weinig bereik voor heb. Maar ook close-ups van de kleine details.
De tamron zag er ook wel OK uit, maar daarbij krijg ik toch een minder solide indruk als bij de sigma.

Ik dacht als alternatief aan de Sigma 105 f2.8 omdat hij erg scherp is en al meer bereik heeft dan wat ik nu heb. Maar ik ben dan bang dat ik toch te kort kom. Heb zelf wel eens op 300mm geschoten op FF en dat is ongeveer het bereik waarnaar ik op zoek ben. Een 200mm op crop komt daarbij het dichtst in de buurt.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je ook al gekeken naar de Nikon 70-300 VR? Geen f2.8, maar levert je voor een vrij aanvaardbare prijs toch wel heel erg veel kwaliteit en bereik op.

Voordat je de overstap wilt gaan maken van een 18-55 naar een serieuze telelens als een 70-200 f2.8, zou ik me wel even afvragen of je al eens zo een ding in je handen hebt gehad. Een 70-200 f2.8 is eigenlijk niet te vergelijken met een 18-55 kitlens. In eigenlijk alle opzichten. Niet alleen qua bouw en de plaatjes die je er mee schiet, maar ook qua gewicht, Een 70-200 f2.8 weegt meestal ruim meer dan een kilo. Dat is dus echt heel anders fotograferen dan met een kitlens.

Geen idee waar je woont, maar als je een keer een afspraak wilt maken, mag je mijn 70-200 f2.8 (oke, de Nikon VR versie, maar tja) wel een keer proberen. Dan begrijp je wellicht in een keer wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

1,45 kg :X
(heb toen de strap maar eens aan de body gebonden :+ )

edit:
die 50-135 blijft toch een serieus alternatief imo
rond de 800 gram, gebouwd als een tank en F2.8 over de hele lengte
mooie aanvulling op je 18-55 ook ;)
offtopic:
ze hebben hem niet op de site staan, maar hij ligt gewoon in de kast

[ Voor 87% gewijzigd door paQ op 12-02-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:11
paQ schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:13:
[...]

vanmorgen
[afbeelding]
LOL :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
paQ schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:07:
1,45 kg :X
(heb toen de strap maar eens aan de body gebonden :+ )
:)

Links een sigma 70-200, rechts mijn 150-500.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5108/5663992547_2a787e07de.jpg
Sigma 150-500 and 70-200 f2.8 by j_wijnands, on Flickr

De 150-500 weegt net geen 2kg. Samen met een D300 heb je dan wel wat om je nek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja hallo.... 500 mm :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19-06 21:57
[...]

ja heel nice.
Neh, fisheye is niet mijn ding.
maar ik ben best te spreken over deze 8-16 :)
OK, het is geen 2.8 (damnit) maar desalniettemin. (wel afhankelijker van lichtomstandigheden dus)

vanmorgen
[afbeelding]
Haha, superleuke foto, vooral met die kat erbij :)

Maar waren de kleuren niet zo, dat je 'm in zwart/wit hebt gedaan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 18-06 19:39

Milo.

klik

Inderdaad erg leuke foto hoor, leuke uitdrukkingen van beiden haha.
Lijkt net of ze alletwee een oogje dichtknijpen

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
Wijnands schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:14:
De 150-500 weegt net geen 2kg. Samen met een D300 heb je dan wel wat om je nek hangen.
Valt nog best mee toch? Met een goede strap is dat best te doen. Een D3s met een Sigma 200-500, da's pas zwaar...

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
vanmorgen
[afbeelding]
Leuk! Alleen haar linkerhand wordt zo wel heel eng... Ik geloof dat ik hem flink zou croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik vind het freaky effect wel wat hebben eigenlijk zo.
body stond ingesteld op BW en ook niet op RAW (ISO 2500 geloof ik)
Met al dat roze en geel wat ze altijd aanheeft ( prinsessen he :F ) gaat zo'n ISO waarde wel wat klieren.

Maar moreover waren we gewoon wat aan het klooien, en hing ik zelf half uit mijn stoel om min of meer van onderaf een foto te schieten. Poes deed gelukkig ook even een split second mee, *klik

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 13-02-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 22:25
Kurgan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:49:
Een D3s met een Sigma 200-500, da's pas zwaar...
Je zegt het verkeerd: Een Sigma 200-500 met een D3s eraan.

Maar met bepaalde lenzen ga je niet (lang) lopen zeulen. Met een monopod eronder kun je redelijk lopen, of anders de combi als gitaar over je rug laten hangen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een 150-500 met D300 is even wennen maar daarna prima te doen hoor. Misschien dat ik van de zomer nog 's ga prutsen om de ideal strap constructie te vinden maar voorlopig is het best te doen met de standaard camera riem en zo'n verbredingsstukje van een oude schoudertas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kurgan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:49:
Valt nog best mee toch? Met een goede strap is dat best te doen. Een D3s met een Sigma 200-500, da's pas zwaar...
Volgens mij maakt het dan niet meer uit of je een D3s, een D4 of een D40 (wie kent hem nog?) er aan schroeft. Het is zwaar, het blijft zwaar en het is altijd uit balans. Of, als je de lens eenmaal in balans hebt, maakt de body nog steeds niet uit, dan ben en blijf je in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 12-06 08:02
Universal Creations schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:56:
[...]

Je zegt het verkeerd: Een Sigma 200-500 met een D3s eraan.

Maar met bepaalde lenzen ga je niet (lang) lopen zeulen. Met een monopod eronder kun je redelijk lopen, of anders de combi als gitaar over je rug laten hangen.
Die mag je even uitleggen. Met monopod er onder heb ik meestal de lens of body over mijn schouder hangen en de monopod in mijn hand, als een soort soldaat die marcheert met een geweer :p

I'm a photographer, not a terrorist

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.