Dat je totaal iets anders opschrijft dan dat je bedoelt kan ik natuurlijk niet opmaken uit je stukje.Swaptor schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:20:
[...]
[...]
LOL!
Je stukjes staan bol van aannames en foutieve redeneringen, maar ik zal proberen er serieus op in te gaan.![]()
De winkel waar we het over hebben is een grote toko; eenieder die iets met fotografie doet welbekend. Het automatische prijswijzigingssysteem wat de prijzen van concurrenten checkt ging los nadat het de prijsdaling van de MM (in de pricewatch!) had gezien en paste de prijs van het product aan. Naar een realistische, maar te goedkope prijs.
Ik bel naar het centrale punt, krijg netjes een bevestiging van de reservering, en ga later die avond naar de winkel.
Daar komt men er achter dat de reservering terecht is gemaakt, en gaat men zonder mokken (!) over tot de verkoop.![]()
Gevalletje mazzel voor mij. Gevalletje pech voor de winkel. Deden ze dus ook niet moeilijk over.
Overigens snap ik wel wat je bedoelt, maar daar zou ik me als consument dus echt niet druk over maken. Als geschoolde econoom al helemaal niet!
Nabrander: Oh, en over 'verlies': dat is dus t.o.v. van de voorgaande laagste verkoopprijs van de lens bij de betreffende winkel. Ik heb werkelijk waar geen enkel idee wat de inkoopprijs is van dat ding!
Je had het over een winkel die meeging met de mediamarkt en 240 euro verlies draait op de lens waardoor jij 300 euro bespaard
Daaruit maak ik op dat de winkel dus normaal 60 euro "winst" zou maken maar nu zelfs 300 euro in prijs is gezakt. Als winkeleigenaar doe je dat echt niet zomaar en klinkt het als een laatste reddingspoging om toch wat geld te hebben. Iets wat ik al bij verschillende winkels heb gezien.
Dat je bij een grote keten online besteld hebt toen er een foutieve prijs stond en die prijs toch nog aangeboden krijgt ook is totaal iets anders.
Maargoed, veel plezier met je lens.
Leica MM + Sony A9